9 kysymystä Kreationisteille

Blanik

Voisiko joku Kreationisti tai ID:n kannataja vastata näihin kysymyksiin? S.U.P ei jostakin syystä halunnut tikullakaan koskea näihin kysymyksiin, joten löytyisikö yhtään rohkeaa?


Jos vastauksesi on KYLLÄ yhteenkin näistä väittämistä, tieteellinen ja tosiasioihin perustuva keskustelu on kanssasi hivenen vaikeaa ja noloa.

1. Esi-isien aikaan mies syntyi neitseellisestä äidistä siten, että biologista isää ei ollut.

2. Sama isätön mies huusi Lasarus-nimiselle ystävälleen, joka oli ollut kuolleena niin kauan että mätäni, Lasarus heräsi heti eloon.

3. Isätön mies itse heräsi eloon oltuaan kuolleena ja haudattuna kolme vuorokautta.

4. 40 vrk myöhemmin isätön mies meni kukkulan huipulle ja sen jälkeen katosi ruumiillisesti taivaaseen.

5. Jos mutiset ajatuksia yksityisesti päässäsi, isätön mies, hänen "isänsä" joka on myös hän itse, kuulee ajatuksesi ja saattaa toimia niiden mukaisesti. Saman aikaisesti hän pystyy kuulemaan jokaisen muunkin ihmisen ajatukset.

6. Jos teet hyvää tai pahaa, sama isätön mies näkee kaiken silloinkin, kun kukaan muu ei näe. Sinut voidaan näiden perusteella palkita tai tuomita, mahdollisesti jopa kuolemallasi. Samaan aikaan julistat rakkautta, ymmärrystä ja anteeksiantamisen iloa.

7.Isättömän miehen neitsytäiti ei milloinkaan kuollut, vaan "otettiin" ruumiillisesti taivaaseen.

8. Leipä ja viini "muuttuvat" papin (jolla ehdottomasti täytyy olla kivekset, tosin tästä on koulukunta eroja. Maitorauhaset eivät joidenkin mielestä estä ko. alkemiatemppua) siunauksen jälkeen isättömän miehen ruumiiksi ja vereksi.

9. Isättömän miehen isä, joka on siis myös isätön mies itse ja joka rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi naulita poikansa( itsensä)puiseen ristin muotoiseen teloitus/ kidutus paaluun, kysyi samalla miksi minut hylkäsit (siis hänen isänsä joka on myös hän itse), loi maailmankaikkeuden 6 vuorokaudessa 6000 vuotta sitten.

Harkitse tarkkaan vastaustasi. Siitä riippuu uskottavuutesi ja se, voiko sinut ottaa vakavasti sivistyneenä ihmisenä vai hurahtaneena, herkkäuskoisena hölmönä. Jos vastaat yhteenkään kysymykseen kyllä, näkisin mielelläni konkreettiset todisteet. Vai onko niin, että kreationistit voivat itse päättää, milloin jokin asia perustellaan uskolla ja milloin "faktoilla". Missä tämä veteen piirretty raja kulkee, milloin raamattu on absoluuttinen totuus ja milloin tulkittavissa? Koska näyttää suhteellisen varmalta, että pyhien kirjojen faktat eivät kestä tieteellistä tutkimusta, olisiko Raamatun ja Koraanin paikka oikeasti siellä, minne ne oikeasti kuuluvat, eli Ovidiuksen Metamorfoosien, egyptiläisten Kuolleiden kirjan, Kalevalan ja yms. teosten viereen?

73

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkea rokka

      vastaan kyllä kaikkiin. näinhän isossa kirjassa opetetaan.

    • että luulet

      asentteellisilla ja naiveilla kysymyksilläsi jotenkin horjuttavasi tuhansien vuosien kristillistä perintöä ja kristittyjen uskoa.

      Mm. nämä ovat jo kysymyksenasettelussasi pielessä:
      >>7.Isättömän miehen neitsytäiti ei milloinkaan kuollut, vaan "otettiin" ruumiillisesti taivaaseen.>8. Leipä ja viini "muuttuvat" papin (jolla ehdottomasti täytyy olla kivekset, tosin tästä on koulukunta eroja. Maitorauhaset eivät joidenkin mielestä estä ko. alkemiatemppua) siunauksen jälkeen isättömän miehen ruumiiksi ja vereksi.

      • Provo Gator

        Et voi tosissasi väittää, että Katolilaisuuden opit eivät kumpua Raamatun tulkinnasta, vai Koraaniako he lukevat? Vai keksivät höpö- höpö tarinoita itse? Voit käydä joltakin Katolilaiselta kysymässä onko hän väärässä ja sinä oikeassa. Kokeile, voi olla valaiseva kokemus.
        Voit lukea vastaukseni nim. Benedille. Siinä tulevat pääpiirteittäin ilmi samat asiat joita olisin kirjoittanut sinulle.
        Jos muutamat Nobelin rauhanpalkinnon saaneet fyysikot osoittautuvat olevan oikeassa, niin kyllä, kaikki vain putkahti tyhjästä. Vai onko Kreationisteille kenellekään ko. palkintoa myönetty, samoilla perusteilla? ... Ja valitettavasti sinun harmiksesi vaaka on uhkaavasti kallellaan tieteen suuntaan. Onneksi.


      • tarvitse
        Provo Gator kirjoitti:

        Et voi tosissasi väittää, että Katolilaisuuden opit eivät kumpua Raamatun tulkinnasta, vai Koraaniako he lukevat? Vai keksivät höpö- höpö tarinoita itse? Voit käydä joltakin Katolilaiselta kysymässä onko hän väärässä ja sinä oikeassa. Kokeile, voi olla valaiseva kokemus.
        Voit lukea vastaukseni nim. Benedille. Siinä tulevat pääpiirteittäin ilmi samat asiat joita olisin kirjoittanut sinulle.
        Jos muutamat Nobelin rauhanpalkinnon saaneet fyysikot osoittautuvat olevan oikeassa, niin kyllä, kaikki vain putkahti tyhjästä. Vai onko Kreationisteille kenellekään ko. palkintoa myönetty, samoilla perusteilla? ... Ja valitettavasti sinun harmiksesi vaaka on uhkaavasti kallellaan tieteen suuntaan. Onneksi.

        kysellä katolilaisilta. Riittää kun lukee heidän oppejaan.
        >>Et voi tosissasi väittää, että Katolilaisuuden opit eivät kumpua Raamatun tulkinnasta, vai Koraaniako he lukevat? Vai keksivät höpö- höpö tarinoita itse? Voit käydä joltakin Katolilaiselta kysymässä onko hän väärässä ja sinä oikeassa. Kokeile, voi olla valaiseva kokemus.


    • MKSM

      Vastaan kaikkiin kohtiin ei, mutta tiedän silti Raamatun olevan totta. Ykköseen on sanottava: Ei Raamatussa ole hyvin tarkkaan kerrottu Jeesuksen syntymän mekanismia, mutta täytyy muistaa, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden, joten miksi olisi Jeesuksen syntymä mahdoton.

      Mutta keskustelu Raamatusta kanssasi on hivenen vaikeaa, koska et ole ottanut perusasioista selvää (tyyliin "Jeesus on isätön"). Motiivinasi taitaa olla vain saada jotkin Raamatun kohdat vääristeltyä niin, että vaikuttavat epätodellisilta.

      • Provo Gator

        Kirjoitin, että mies jolla ei ollut BIOLOGISTA isää. Tieteellinen fakta on, että syntymä ilman biologista hedelmöittymistä on mahdottomuus. Myös tilastolliset tosiasiat puhuvat tämän puolesta, vai onko isättömiä miehiä enemmänkin? Jos näin on, raamattu pitäisi kaiketi kirjoittaa uudelleen? Vastaat, että Jeesuksen hedelmöittymisen mekanismista ei ole kirjoitettu "hyvin tarkkaan" mitään. Hyvä on, mitä ko. kirjaan sitten ON kirjoitettu hyvin tarkkaan, mikä puoltaa Kreationismiä eikä evoluutiota ja luonnonvalintaa? Kannattaa muistaa, että muinaiset Egyptiläiset tiesivät Isiriksen olevan totta...
        En myöskään vääristele mitään. Nämä väitteet löytyvät lähes sanatarkasti raamatusta, tosin voit kirjoittaa kohtaan isätön mies nimen Jeesus. Ei muuta kysymysten sisältöä mitenkään. Minulla ei ole mitään intressiä keskustella raamatusta tai sen tulkinnasta, yhtä vähän kuin sinulla on kiinnostusta perehtyä evoluutioon ja sen monimutkaisuuteen. Haluan keskittyä tosiasioihin, niihin, jotka ilmenevät elämässä, ihmisyydessä, humanismissä ja tieteessä.


      • benedi
        Provo Gator kirjoitti:

        Kirjoitin, että mies jolla ei ollut BIOLOGISTA isää. Tieteellinen fakta on, että syntymä ilman biologista hedelmöittymistä on mahdottomuus. Myös tilastolliset tosiasiat puhuvat tämän puolesta, vai onko isättömiä miehiä enemmänkin? Jos näin on, raamattu pitäisi kaiketi kirjoittaa uudelleen? Vastaat, että Jeesuksen hedelmöittymisen mekanismista ei ole kirjoitettu "hyvin tarkkaan" mitään. Hyvä on, mitä ko. kirjaan sitten ON kirjoitettu hyvin tarkkaan, mikä puoltaa Kreationismiä eikä evoluutiota ja luonnonvalintaa? Kannattaa muistaa, että muinaiset Egyptiläiset tiesivät Isiriksen olevan totta...
        En myöskään vääristele mitään. Nämä väitteet löytyvät lähes sanatarkasti raamatusta, tosin voit kirjoittaa kohtaan isätön mies nimen Jeesus. Ei muuta kysymysten sisältöä mitenkään. Minulla ei ole mitään intressiä keskustella raamatusta tai sen tulkinnasta, yhtä vähän kuin sinulla on kiinnostusta perehtyä evoluutioon ja sen monimutkaisuuteen. Haluan keskittyä tosiasioihin, niihin, jotka ilmenevät elämässä, ihmisyydessä, humanismissä ja tieteessä.

        On todella paljon ihmisiä tänäänkin maapallolla, joiden osaamat asiat ovat kaikille suomalaisille mahdottomia.

        Ettekö , lapset ymmärrä, että se mikä on mahdotonta teille, ei ole sitä jollekin toiselle.

        Se, mikä on mahdotonta tieteelle, koska sen mahdollisuudet ovat niissä perusteissa jotka se itse on luonut ja joita se sitten itse käyttää...ei ole mahdotonta sille joka ei ole tieteen palveluksessa!!

        Tottakait on fakta, että tiede ei voi tehdä itse pöydällä, sukusoluja tunnetuista aineista, että se jakaantuisi munasolun kanssa ja niin syntyisi uusi elämä.

        Jos kahdesta kivestä yrität synnyttää elämää, niin se on tieteelle mahdotonta.

        Mutta Raamattu opettaakin, "
        että Jeesuksen alku on muinaisuudesta
        iankaikkisista ajoista"

        Kun, oltuani jonkun aikaa Kiinassa, minä purskahdin nauruun kun tulin takaisin Suomeen...tajusitte varmaankin miksi?

        Muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa ja iankaikkisilla olennoilla on kuitenkin sellaista tietoa, että kun olet jonkun aikaa heidän koulussaan ..purskahdat vapauttavaan nauruun, kun kuuntelet mitä ihminen puhuu ja mitä ihminen osaa!!

        Sinäkö sanot? On maapallo, ja siinä elämää ja minä määrään, että vaikka on kuu, aurinko ja tähdet, niin muualla ei ole viisautta kuin tällä planeetalla.

        Kun minä purskahdin nauruun tultuani Kiinasta takaisin Suomeen, niin kuinka paljon enemmän nauravatkaan muitten maailmojen ja planeettojen asukkaat meille...meille, jotka jo nyt kärsimme omasta syystämme, kun hukumme omaan paskaamme!

        Jos me emme osaa ja ymmärrä sitä, kuinka järjestää asiat niin, ettemme huku omaan paskaamme, niin kuka sinä olet sanomaan, ettei neitsyt voi tulla raskaaksi, jos joku sinua Viisaampi ja Voimallisempi niin tahtoo.

        Jos savenvalaja luo samasta savesta astiaston kuninkaan pöytään ja myös Wc:n niin mikä sinä olet sanomaan savenvalajalle. " Minä kiellän sinua noin tekemästä"!!
        Minkäs voit tehdä? Et voi mitään tehdä, et ainakaan mitään hyvää!


      • Koskavaan
        benedi kirjoitti:

        On todella paljon ihmisiä tänäänkin maapallolla, joiden osaamat asiat ovat kaikille suomalaisille mahdottomia.

        Ettekö , lapset ymmärrä, että se mikä on mahdotonta teille, ei ole sitä jollekin toiselle.

        Se, mikä on mahdotonta tieteelle, koska sen mahdollisuudet ovat niissä perusteissa jotka se itse on luonut ja joita se sitten itse käyttää...ei ole mahdotonta sille joka ei ole tieteen palveluksessa!!

        Tottakait on fakta, että tiede ei voi tehdä itse pöydällä, sukusoluja tunnetuista aineista, että se jakaantuisi munasolun kanssa ja niin syntyisi uusi elämä.

        Jos kahdesta kivestä yrität synnyttää elämää, niin se on tieteelle mahdotonta.

        Mutta Raamattu opettaakin, "
        että Jeesuksen alku on muinaisuudesta
        iankaikkisista ajoista"

        Kun, oltuani jonkun aikaa Kiinassa, minä purskahdin nauruun kun tulin takaisin Suomeen...tajusitte varmaankin miksi?

        Muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa ja iankaikkisilla olennoilla on kuitenkin sellaista tietoa, että kun olet jonkun aikaa heidän koulussaan ..purskahdat vapauttavaan nauruun, kun kuuntelet mitä ihminen puhuu ja mitä ihminen osaa!!

        Sinäkö sanot? On maapallo, ja siinä elämää ja minä määrään, että vaikka on kuu, aurinko ja tähdet, niin muualla ei ole viisautta kuin tällä planeetalla.

        Kun minä purskahdin nauruun tultuani Kiinasta takaisin Suomeen, niin kuinka paljon enemmän nauravatkaan muitten maailmojen ja planeettojen asukkaat meille...meille, jotka jo nyt kärsimme omasta syystämme, kun hukumme omaan paskaamme!

        Jos me emme osaa ja ymmärrä sitä, kuinka järjestää asiat niin, ettemme huku omaan paskaamme, niin kuka sinä olet sanomaan, ettei neitsyt voi tulla raskaaksi, jos joku sinua Viisaampi ja Voimallisempi niin tahtoo.

        Jos savenvalaja luo samasta savesta astiaston kuninkaan pöytään ja myös Wc:n niin mikä sinä olet sanomaan savenvalajalle. " Minä kiellän sinua noin tekemästä"!!
        Minkäs voit tehdä? Et voi mitään tehdä, et ainakaan mitään hyvää!

        Ja mitäköhän ne ovat? Joku kinkki osaa puhua kiinaa takaperin. Onko jotain konkreettista osoittaa?
        Onhan näitä Suomessakin. Montako mattinykäistä tunnet maailmalta.
        Erikoisen mielenkiinnolla odotan kuulevani mikä mahdoton asia on toteutettu. Muille tämä olisi ehkä selvää, mutta sinun tapauksessa vielä huomautettakoon, että asia pitää olla todistettavissa. Äläkä nolaa itseäsi tuomalla raamatun 'esimerkkejä'.


      • benedi
        Koskavaan kirjoitti:

        Ja mitäköhän ne ovat? Joku kinkki osaa puhua kiinaa takaperin. Onko jotain konkreettista osoittaa?
        Onhan näitä Suomessakin. Montako mattinykäistä tunnet maailmalta.
        Erikoisen mielenkiinnolla odotan kuulevani mikä mahdoton asia on toteutettu. Muille tämä olisi ehkä selvää, mutta sinun tapauksessa vielä huomautettakoon, että asia pitää olla todistettavissa. Äläkä nolaa itseäsi tuomalla raamatun 'esimerkkejä'.

        kun se sanoo: "Hullu sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole" (raamattu)

        Edelleen kun me puhumme, me puhumme sitä mikä Jumalan on , eli hengellistä viisautta--sitä ei lihallinen viisaus voi käsittää, koskapa se on tutkisteltava hengellisesti.

        Eikö sinulle ole opetetettu että sinne, minne kristityt ovat matkalla, se maa on Henkien maa, ja kaikki mitä siellä puhutaan puhutaan hengessä ja totuudessa.

        Taivaassa on Jumala , joka on Henki ( raamattu) myös enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, Jeesusta lukuunottamatta joka on lihallinen ja luullinen.

        Meillehän sanotaan: " ölkää lähtekö kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa" (raamattu)

        Ja " Kun puhutte puhukaa Jumalan antamin sanoin" (raamattu)

        Tämän vuoksi me emme puhu maailmallista viisautta vaan taivaalista...Jos haluat siihen katsahtaa, niin minä opetan sinua!


      • Provo Gator
        benedi kirjoitti:

        On todella paljon ihmisiä tänäänkin maapallolla, joiden osaamat asiat ovat kaikille suomalaisille mahdottomia.

        Ettekö , lapset ymmärrä, että se mikä on mahdotonta teille, ei ole sitä jollekin toiselle.

        Se, mikä on mahdotonta tieteelle, koska sen mahdollisuudet ovat niissä perusteissa jotka se itse on luonut ja joita se sitten itse käyttää...ei ole mahdotonta sille joka ei ole tieteen palveluksessa!!

        Tottakait on fakta, että tiede ei voi tehdä itse pöydällä, sukusoluja tunnetuista aineista, että se jakaantuisi munasolun kanssa ja niin syntyisi uusi elämä.

        Jos kahdesta kivestä yrität synnyttää elämää, niin se on tieteelle mahdotonta.

        Mutta Raamattu opettaakin, "
        että Jeesuksen alku on muinaisuudesta
        iankaikkisista ajoista"

        Kun, oltuani jonkun aikaa Kiinassa, minä purskahdin nauruun kun tulin takaisin Suomeen...tajusitte varmaankin miksi?

        Muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa ja iankaikkisilla olennoilla on kuitenkin sellaista tietoa, että kun olet jonkun aikaa heidän koulussaan ..purskahdat vapauttavaan nauruun, kun kuuntelet mitä ihminen puhuu ja mitä ihminen osaa!!

        Sinäkö sanot? On maapallo, ja siinä elämää ja minä määrään, että vaikka on kuu, aurinko ja tähdet, niin muualla ei ole viisautta kuin tällä planeetalla.

        Kun minä purskahdin nauruun tultuani Kiinasta takaisin Suomeen, niin kuinka paljon enemmän nauravatkaan muitten maailmojen ja planeettojen asukkaat meille...meille, jotka jo nyt kärsimme omasta syystämme, kun hukumme omaan paskaamme!

        Jos me emme osaa ja ymmärrä sitä, kuinka järjestää asiat niin, ettemme huku omaan paskaamme, niin kuka sinä olet sanomaan, ettei neitsyt voi tulla raskaaksi, jos joku sinua Viisaampi ja Voimallisempi niin tahtoo.

        Jos savenvalaja luo samasta savesta astiaston kuninkaan pöytään ja myös Wc:n niin mikä sinä olet sanomaan savenvalajalle. " Minä kiellän sinua noin tekemästä"!!
        Minkäs voit tehdä? Et voi mitään tehdä, et ainakaan mitään hyvää!

        Selväksi tuli. Kun hyvin koulutetut saudi- arabiasta tuleet yliopisto- opiskelijat tulivat yhdysvaltoihin, hekin nauroivat ja lensivät suu hymyssä päin Twin Towereita ja kohti paratiisia.

        Missä hyvät kanssaihmiset on teidän järki?! Ihmisyys ja humanismi?! Eikö uskonto ole ihmisiä varten eikä päin vastoin?????? Milloin raamattu käski heittää järjen pois?


      • benedi kirjoitti:

        kun se sanoo: "Hullu sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole" (raamattu)

        Edelleen kun me puhumme, me puhumme sitä mikä Jumalan on , eli hengellistä viisautta--sitä ei lihallinen viisaus voi käsittää, koskapa se on tutkisteltava hengellisesti.

        Eikö sinulle ole opetetettu että sinne, minne kristityt ovat matkalla, se maa on Henkien maa, ja kaikki mitä siellä puhutaan puhutaan hengessä ja totuudessa.

        Taivaassa on Jumala , joka on Henki ( raamattu) myös enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiolentoja, Jeesusta lukuunottamatta joka on lihallinen ja luullinen.

        Meillehän sanotaan: " ölkää lähtekö kantamaan iestä yhdessä uskottoman kanssa" (raamattu)

        Ja " Kun puhutte puhukaa Jumalan antamin sanoin" (raamattu)

        Tämän vuoksi me emme puhu maailmallista viisautta vaan taivaalista...Jos haluat siihen katsahtaa, niin minä opetan sinua!

        Ei ole raamatun sana syntiä. Se on pronssikautista kukkua.


      • ...
        illuminatus kirjoitti:

        Ei ole raamatun sana syntiä. Se on pronssikautista kukkua.

        "Ei ole raamatun sana syntiä. Se on pronssikautista kukkua."

        Se on sinulle ateistille pronssikautista kukkua, mutta minulle ja sadoille miljoonille muille kautta aikojen se on ollut ja on pyhää Jumalan sanaa, jonka
        ihmiset ovat kirjoittaneet pyhänhengen vaikutuksen alaisena.


      • ... kirjoitti:

        "Ei ole raamatun sana syntiä. Se on pronssikautista kukkua."

        Se on sinulle ateistille pronssikautista kukkua, mutta minulle ja sadoille miljoonille muille kautta aikojen se on ollut ja on pyhää Jumalan sanaa, jonka
        ihmiset ovat kirjoittaneet pyhänhengen vaikutuksen alaisena.

        Niin, olen toki ateisti, mutta ennen kaikkea naturalisti: pidän parempana, että asiat pysytään perustelemaan ihan tähän reaalimaailmaan pohjautuen.


      • sinällään
        illuminatus kirjoitti:

        Niin, olen toki ateisti, mutta ennen kaikkea naturalisti: pidän parempana, että asiat pysytään perustelemaan ihan tähän reaalimaailmaan pohjautuen.

        mutta eikö "reaalimaailmastakin" putkahtele vähän väliä entuudestaan tuntemattomia juttuja tieteen löydösten ym. seurauksena? Kaikki ei ole siis vielä "löydetty" ja tiedossa reaalimaailmastakaan mutta niihin jo uskotaan esim. kvanttiteoria. Ts. reaalimaailma saattaakin "muuttua" tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä.

        Lisäksi sinulta ehkä puuttuu uskonnollinen geeni ;-), ja taustasi ja elämänkokemustesi kautta olet päätynyt siksi mikä olet ja joku muu taas aivan toisenlaiseksi.

        Mikä sinä olet siis pitämään omaa käsitystäsi maailmasta oikeampana kuin jonkun toisen käsitys on, esim. vaikkapa jonkun kristityn (tiedemiehen), sanotaan vaikkapa Alister McGrathin..? Toki asioita voidaan vertailla ja laskeskella niiden uskottavuutta vs. ns. havaittu todellisuus. Lisäksi kaikkea ei saada vielä(kään) tungettua koeputkeen. Tämä siis ystävällisyydellä. Väittelemään en (enää) jaksa.


      • sinällään kirjoitti:

        mutta eikö "reaalimaailmastakin" putkahtele vähän väliä entuudestaan tuntemattomia juttuja tieteen löydösten ym. seurauksena? Kaikki ei ole siis vielä "löydetty" ja tiedossa reaalimaailmastakaan mutta niihin jo uskotaan esim. kvanttiteoria. Ts. reaalimaailma saattaakin "muuttua" tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä.

        Lisäksi sinulta ehkä puuttuu uskonnollinen geeni ;-), ja taustasi ja elämänkokemustesi kautta olet päätynyt siksi mikä olet ja joku muu taas aivan toisenlaiseksi.

        Mikä sinä olet siis pitämään omaa käsitystäsi maailmasta oikeampana kuin jonkun toisen käsitys on, esim. vaikkapa jonkun kristityn (tiedemiehen), sanotaan vaikkapa Alister McGrathin..? Toki asioita voidaan vertailla ja laskeskella niiden uskottavuutta vs. ns. havaittu todellisuus. Lisäksi kaikkea ei saada vielä(kään) tungettua koeputkeen. Tämä siis ystävällisyydellä. Väittelemään en (enää) jaksa.

        >>mutta eikö "reaalimaailmastakin" putkahtele vähän väliä entuudestaan tuntemattomia juttuja tieteen löydösten ym. seurauksena? Kaikki ei ole siis vielä "löydetty" ja tiedossa reaalimaailmastakaan mutta niihin jo uskotaan esim. kvanttiteoria. Ts. reaalimaailma saattaakin "muuttua" tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä.>Lisäksi sinulta ehkä puuttuu uskonnollinen geeni ;-), ja taustasi ja elämänkokemustesi kautta olet päätynyt siksi mikä olet ja joku muu taas aivan toisenlaiseksi.>Mikä sinä olet siis pitämään omaa käsitystäsi maailmasta oikeampana kuin jonkun toisen käsitys on, esim. vaikkapa jonkun kristityn (tiedemiehen), sanotaan vaikkapa Alister McGrathin..?>Toki asioita voidaan vertailla ja laskeskella niiden uskottavuutta vs. ns. havaittu todellisuus. Lisäksi kaikkea ei saada vielä(kään) tungettua koeputkeen. Tämä siis ystävällisyydellä. Väittelemään en (enää) jaksa.


      • on minua
        illuminatus kirjoitti:

        >>mutta eikö "reaalimaailmastakin" putkahtele vähän väliä entuudestaan tuntemattomia juttuja tieteen löydösten ym. seurauksena? Kaikki ei ole siis vielä "löydetty" ja tiedossa reaalimaailmastakaan mutta niihin jo uskotaan esim. kvanttiteoria. Ts. reaalimaailma saattaakin "muuttua" tiedon ja ymmärryksen lisääntyessä.>Lisäksi sinulta ehkä puuttuu uskonnollinen geeni ;-), ja taustasi ja elämänkokemustesi kautta olet päätynyt siksi mikä olet ja joku muu taas aivan toisenlaiseksi.>Mikä sinä olet siis pitämään omaa käsitystäsi maailmasta oikeampana kuin jonkun toisen käsitys on, esim. vaikkapa jonkun kristityn (tiedemiehen), sanotaan vaikkapa Alister McGrathin..?>Toki asioita voidaan vertailla ja laskeskella niiden uskottavuutta vs. ns. havaittu todellisuus. Lisäksi kaikkea ei saada vielä(kään) tungettua koeputkeen. Tämä siis ystävällisyydellä. Väittelemään en (enää) jaksa.

        joskus askarruttanut sinun tapauksessasi: >>..ei taustani ja elämänkokemukseni käy todisteiden ja havaintojen yli.


      • on minua kirjoitti:

        joskus askarruttanut sinun tapauksessasi: >>..ei taustani ja elämänkokemukseni käy todisteiden ja havaintojen yli.

        Mistä moinen mielenkiinto?

        >>Viittaan siis siihen että olen saanut sen kuvan sinusta että sinulle kelpaa vain tietyllä tavalla ja metodilla (naturalistisella?) saatu tieto maailmasta ja asioista, ja em. syystä et voi uskoa esim. Raamatun ilmoitukseen tai minun kaltaisteni kristittyjen argumentaatioon. Eikös se näin ole? >Raamatussa asiaan liittyen sanotaan tähän tapaan:
        "13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." >ja seuraava, erityisesti jae 22. jossa "kreikkalaisilla" viitataan kaikkiin muihin ihmisiin paitsi juutalaisiin, pätee siis nykymaailman immeisiinkin kaikkialla:
        "Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. >Em. en halunnut suhtautua sinuun mitenkään alentuvasti, lähinnä totesin ja kysyin päteeko tuo jälkimmäisen 22. jakeen kohta sinuun, eli että (aukottomia) todisteita pitäisi löytyä ennen kuin voi uskoa.


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        Ei ole raamatun sana syntiä. Se on pronssikautista kukkua.

        Minkäs kautista kukkua sinun sanasi ovat?


      • illuminatus*
        benedi kirjoitti:

        Minkäs kautista kukkua sinun sanasi ovat?

        >>Minkäs kautista kukkua sinun sanasi ovat?


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        Niin, olen toki ateisti, mutta ennen kaikkea naturalisti: pidän parempana, että asiat pysytään perustelemaan ihan tähän reaalimaailmaan pohjautuen.

        On varmasti vaikeaa käsittää että saman näköinen (suunnilleen) oloinen ja kokoinen ihminen on taivaan kansalainen ja sinä maankansalainen.

        Me tosin olemme teidän kansaanne tässä maailmassa, sitä emme tosin kiistä, mutta me emme ole tästä maailmasta, emmekä noudata tämän maailman tapoja ja himoja.

        Me vaellamme hengessä, emme lihassa, emmekä täytä lihan himoja ja haluja , koska olemme antaneet naulita ne Kristuksen kanssa ristille.

        Jos emme ole tästä maailmasta vaikka olemme tässä maailmassa, niin mitä tarpeellista on vastata meidän sinulle sanaakaan, reaalimaailmasta??

        Mehän vaellamme uskossa emmekä näkemisessä, jos näemme jo sen maan minne olemme matkalla, kuinka se silloin mikään usko olisi??

        Eihän uskoa näytetä toteen, muutoin kun teoillamme. Jos uskomme, että Jumala on ja Hän on antanut meille sanansa että me sen mukaan eläisimme, ja ojentaudumme sen mukaan, niin usko tekojemme tähden, jos et voi uskoa itse evankeliumin ja Jumalan antamien sanojen tähden

        On kuitenkin kirjoitettu: Autuas se, joka uskoo vaikkei näe!!!


      • illuminatus*
        benedi kirjoitti:

        On varmasti vaikeaa käsittää että saman näköinen (suunnilleen) oloinen ja kokoinen ihminen on taivaan kansalainen ja sinä maankansalainen.

        Me tosin olemme teidän kansaanne tässä maailmassa, sitä emme tosin kiistä, mutta me emme ole tästä maailmasta, emmekä noudata tämän maailman tapoja ja himoja.

        Me vaellamme hengessä, emme lihassa, emmekä täytä lihan himoja ja haluja , koska olemme antaneet naulita ne Kristuksen kanssa ristille.

        Jos emme ole tästä maailmasta vaikka olemme tässä maailmassa, niin mitä tarpeellista on vastata meidän sinulle sanaakaan, reaalimaailmasta??

        Mehän vaellamme uskossa emmekä näkemisessä, jos näemme jo sen maan minne olemme matkalla, kuinka se silloin mikään usko olisi??

        Eihän uskoa näytetä toteen, muutoin kun teoillamme. Jos uskomme, että Jumala on ja Hän on antanut meille sanansa että me sen mukaan eläisimme, ja ojentaudumme sen mukaan, niin usko tekojemme tähden, jos et voi uskoa itse evankeliumin ja Jumalan antamien sanojen tähden

        On kuitenkin kirjoitettu: Autuas se, joka uskoo vaikkei näe!!!

        >>On varmasti vaikeaa käsittää että saman näköinen (suunnilleen) oloinen ja kokoinen ihminen on taivaan kansalainen ja sinä maankansalainen. Me tosin olemme teidän kansaanne tässä maailmassa, sitä emme tosin kiistä, mutta me emme ole tästä maailmasta>, emmekä noudata tämän maailman tapoja ja himoja. >Me vaellamme hengessä, emme lihassa, emmekä täytä lihan himoja ja haluja , koska olemme antaneet naulita ne Kristuksen kanssa ristille. >Jos emme ole tästä maailmasta vaikka olemme tässä maailmassa, niin mitä tarpeellista on vastata meidän sinulle sanaakaan, reaalimaailmasta?? >Mehän vaellamme uskossa emmekä näkemisessä, jos näemme jo sen maan minne olemme matkalla, kuinka se silloin mikään usko olisi?? >Eihän uskoa näytetä toteen, muutoin kun teoillamme. Jos uskomme, että Jumala on ja Hän on antanut meille sanansa että me sen mukaan eläisimme, ja ojentaudumme sen mukaan, niin usko tekojemme tähden, jos et voi uskoa itse evankeliumin ja Jumalan antamien sanojen tähden >On kuitenkin kirjoitettu: Autuas se, joka uskoo vaikkei näe!!!


      • benedi
        illuminatus* kirjoitti:

        >>On varmasti vaikeaa käsittää että saman näköinen (suunnilleen) oloinen ja kokoinen ihminen on taivaan kansalainen ja sinä maankansalainen. Me tosin olemme teidän kansaanne tässä maailmassa, sitä emme tosin kiistä, mutta me emme ole tästä maailmasta>, emmekä noudata tämän maailman tapoja ja himoja. >Me vaellamme hengessä, emme lihassa, emmekä täytä lihan himoja ja haluja , koska olemme antaneet naulita ne Kristuksen kanssa ristille. >Jos emme ole tästä maailmasta vaikka olemme tässä maailmassa, niin mitä tarpeellista on vastata meidän sinulle sanaakaan, reaalimaailmasta?? >Mehän vaellamme uskossa emmekä näkemisessä, jos näemme jo sen maan minne olemme matkalla, kuinka se silloin mikään usko olisi?? >Eihän uskoa näytetä toteen, muutoin kun teoillamme. Jos uskomme, että Jumala on ja Hän on antanut meille sanansa että me sen mukaan eläisimme, ja ojentaudumme sen mukaan, niin usko tekojemme tähden, jos et voi uskoa itse evankeliumin ja Jumalan antamien sanojen tähden >On kuitenkin kirjoitettu: Autuas se, joka uskoo vaikkei näe!!!

        Voi sinua maitojuojaa. Eihän seksielämä ole syntiä! Jos sinulla on vaimo, niin " Vaimo on sidottu mieheensä"

        Miehen ruumis ei ole miehen vallassa, vaan vaimon ja päinvastoin.

        Etkö mukamas naimisiin mentyäsi sanonut " Nyt me olemme yksi liha"

        Jos olette yksi ja erottomat, niin on myös seksielämä yhtä vaimon kanssa...ei siinä ole sisnällään mitään lihan himoa ja syntiä.

        Himoitse vaan vaimoasi niin paljon kuin jaksat ja hän voi sinua sietää..et siinä väärin tee.

        Mutta älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, niin menestyt.


      • illuminatus*
        benedi kirjoitti:

        Voi sinua maitojuojaa. Eihän seksielämä ole syntiä! Jos sinulla on vaimo, niin " Vaimo on sidottu mieheensä"

        Miehen ruumis ei ole miehen vallassa, vaan vaimon ja päinvastoin.

        Etkö mukamas naimisiin mentyäsi sanonut " Nyt me olemme yksi liha"

        Jos olette yksi ja erottomat, niin on myös seksielämä yhtä vaimon kanssa...ei siinä ole sisnällään mitään lihan himoa ja syntiä.

        Himoitse vaan vaimoasi niin paljon kuin jaksat ja hän voi sinua sietää..et siinä väärin tee.

        Mutta älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa, niin menestyt.

        Muutama asia:

        - En juo maitoa

        - En ole sanonut seksielämää synniksi. Ja vaikka se sitä jonkun höpöuskonnon mukaan olisikin, niin kehotan harrastamaan sitä silti (kunhan toimitaan vastuullisesti): on kivaa.

        - Seksi kuuluu myös avioliiton ulkopuolelle

        - Ei, en todellakaan sanonut: "Nyt me olemme yksi liha" naimisiin mentyäni. Enkä tunne ketään muutakaan, joka tuommoisia olisi horissut.

        - Raamatulliset ohjeesi voit säästää ihan muille


      • benedi
        illuminatus* kirjoitti:

        Muutama asia:

        - En juo maitoa

        - En ole sanonut seksielämää synniksi. Ja vaikka se sitä jonkun höpöuskonnon mukaan olisikin, niin kehotan harrastamaan sitä silti (kunhan toimitaan vastuullisesti): on kivaa.

        - Seksi kuuluu myös avioliiton ulkopuolelle

        - Ei, en todellakaan sanonut: "Nyt me olemme yksi liha" naimisiin mentyäni. Enkä tunne ketään muutakaan, joka tuommoisia olisi horissut.

        - Raamatulliset ohjeesi voit säästää ihan muille

        ...että olet jumalaton ja et usko Taivaan Jumalaan etkä Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan.

        Tottakait jumalattomille ja pakanoille seksi kuuluu avioliiton ulkopuolelle, kuitenkin niin ettei vaimo siitä tiedä!
        Tottakait synnistä saa lyhytaikaista nautintoa!

        Kerro ensikerralla että olet jumalaton, ja sinun postiluukkuusi ei Jumalan sanaa saa tiputtaa"


      • benedi kirjoitti:

        ...että olet jumalaton ja et usko Taivaan Jumalaan etkä Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan.

        Tottakait jumalattomille ja pakanoille seksi kuuluu avioliiton ulkopuolelle, kuitenkin niin ettei vaimo siitä tiedä!
        Tottakait synnistä saa lyhytaikaista nautintoa!

        Kerro ensikerralla että olet jumalaton, ja sinun postiluukkuusi ei Jumalan sanaa saa tiputtaa"

        >>...että olet jumalaton ja et usko Taivaan Jumalaan etkä Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan.>Tottakait jumalattomille ja pakanoille seksi kuuluu avioliiton ulkopuolelle, kuitenkin niin ettei vaimo siitä tiedä!>Tottakait synnistä saa lyhytaikaista nautintoa!>Kerro ensikerralla että olet jumalaton, ja sinun postiluukkuusi ei Jumalan sanaa saa tiputtaa"


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        >>...että olet jumalaton ja et usko Taivaan Jumalaan etkä Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan.>Tottakait jumalattomille ja pakanoille seksi kuuluu avioliiton ulkopuolelle, kuitenkin niin ettei vaimo siitä tiedä!>Tottakait synnistä saa lyhytaikaista nautintoa!>Kerro ensikerralla että olet jumalaton, ja sinun postiluukkuusi ei Jumalan sanaa saa tiputtaa"

        ..asetti kysymyksiä luomisopin kannattajille.
        Katso itse alusta.

        Montako vuotta olet koulua käynyt, kun et tajunnut että ko. kysymyksiin pyydettiin vastausta Jumalan lapsilta?

        " Miksi te ylipäänsä posmotatte" ja " ei minua nuo uskonnolliset horinat kiinnosta"

        Jos kysymys asetettiin uskoville, ja sinua ei luomisopin horinat kiinnosta, niin mitä ihmettä seurailet Jumalan kansan kintereillä, aivan kuin Israelin kansan kannoilla oli Raamatun mukaan " paljon sekakansaa"

        He pyörivät Israelin kansan ympärillä ja joukossa, egybtissä ei ollut hyvä, kun piti lähteä Jumalan kansan mukaan ja sielläkään ei ollut hyvä, koska osa heistä oli ateisteja.

        Ajattelepa jos Taivaaseen päästettäisiin Ateistit, niin minkälainenhan sota siitä Taivaassa syttyisi?


      • illuminatus*
        benedi kirjoitti:

        ..asetti kysymyksiä luomisopin kannattajille.
        Katso itse alusta.

        Montako vuotta olet koulua käynyt, kun et tajunnut että ko. kysymyksiin pyydettiin vastausta Jumalan lapsilta?

        " Miksi te ylipäänsä posmotatte" ja " ei minua nuo uskonnolliset horinat kiinnosta"

        Jos kysymys asetettiin uskoville, ja sinua ei luomisopin horinat kiinnosta, niin mitä ihmettä seurailet Jumalan kansan kintereillä, aivan kuin Israelin kansan kannoilla oli Raamatun mukaan " paljon sekakansaa"

        He pyörivät Israelin kansan ympärillä ja joukossa, egybtissä ei ollut hyvä, kun piti lähteä Jumalan kansan mukaan ja sielläkään ei ollut hyvä, koska osa heistä oli ateisteja.

        Ajattelepa jos Taivaaseen päästettäisiin Ateistit, niin minkälainenhan sota siitä Taivaassa syttyisi?

        >>..asetti kysymyksiä luomisopin kannattajille.
        Katso itse alusta.>Montako vuotta olet koulua käynyt, kun et tajunnut että ko. kysymyksiin pyydettiin vastausta Jumalan lapsilta? >Jos kysymys asetettiin uskoville, ja sinua ei luomisopin horinat kiinnosta, niin mitä ihmettä seurailet Jumalan kansan kintereillä, aivan kuin Israelin kansan kannoilla oli Raamatun mukaan " paljon sekakansaa" >He pyörivät Israelin kansan ympärillä ja joukossa, egybtissä ei ollut hyvä, kun piti lähteä Jumalan kansan mukaan ja sielläkään ei ollut hyvä, koska osa heistä oli ateisteja. >Ajattelepa jos Taivaaseen päästettäisiin Ateistit, niin minkälainenhan sota siitä Taivaassa syttyisi?


      • benedi
        illuminatus* kirjoitti:

        >>..asetti kysymyksiä luomisopin kannattajille.
        Katso itse alusta.>Montako vuotta olet koulua käynyt, kun et tajunnut että ko. kysymyksiin pyydettiin vastausta Jumalan lapsilta? >Jos kysymys asetettiin uskoville, ja sinua ei luomisopin horinat kiinnosta, niin mitä ihmettä seurailet Jumalan kansan kintereillä, aivan kuin Israelin kansan kannoilla oli Raamatun mukaan " paljon sekakansaa" >He pyörivät Israelin kansan ympärillä ja joukossa, egybtissä ei ollut hyvä, kun piti lähteä Jumalan kansan mukaan ja sielläkään ei ollut hyvä, koska osa heistä oli ateisteja. >Ajattelepa jos Taivaaseen päästettäisiin Ateistit, niin minkälainenhan sota siitä Taivaassa syttyisi?

        Jos olet ateisti, ja hyväksyt kuitenkin tieteen, niin koeta ymmärtää, ettei Tieteellinen tutkimus voi tutkia Jumalaa, mutta hengellinen tutkimus ja usko voi sen tehdä, koska se tapahtuu uskosta!

        Jumala on tieteellisen tutkimuksen ja ateistisen tutkimuksen yläpuolella, mutta ei hengellisen!

        Otetaanpa esimerkki: Hengellinen tutkimus sanoo että Jeesus antoi kuolemansa jälkeen lähetyskäskyn (Matt 28:18-20), Tieteellinen tutkimus ei voi ottaa kantaa siihen kysymykseen, onko jokin lause kuolleen miehen puhetta vai ei!!

        Hengellinen tutkimus, joka perustuu uskoon ja Raamattuun puolestaan voi myöntää asian noin olevan.
        Miksi? Siksi, koska se perustuu uskoon ja lujaan luottamukseen, että Raamattu on Jumalan sanaa ja siten totta.

        Mutta jos asia tieteellisesti todistettaisiin, niin kuinka me vaeltaisimme silloin uskossa, meillähän olisi faktat lyödä pöytään??

        Jumala tutkii ihmistä, ei ihminen Jumalaa!!

        Koska Teologia on tiedettä, keskittyy se tutkimuksessa ymmärrettävästi vain niihin asioihin joita se voi tieteellisin periaattein tutkia.

        Miten kummassa, näkymätöntä Jumalaa voisi tutkia?

        Mutta mehän uskomme sielujemme pelastukseksi, eikä ole vielä näytetty että uskomme olisi turha.

        Ja sitäpaitsi yhteiskuntakin hyötyy uskovaisista päinvastoin kuin ateisteista.

        Uskovat rakastavat lakia ja sitä noudattavat---jumalattomat taas eivät noudata.

        Siinä on ero vanhurskaan ja väärän välillä.

        Mehän uskomme ja elämme Jumalan tahdon mukaan siksi, että meidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, ja sen vuoksihan me kärsimme mm. herjauksia jne.

        Me uskomme , että saamme yhdessä levon kaikkien uskovien kanssa, kun Herra Jeesus pian ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa, tulen liekissä

        ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja Hänen voimansa kirkkaudesta"2. Tess. 1: 7,8

        Näin uskomme että kaikki tapahtuu, mutta kyseessä on luja luottamus ja ojentautuminen tuota päivää varten, eli usko.

        Emme voi todistaa että " Katso se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi, ja kaikki julkeat ja kaikki jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on , ovat oljenkorsia; ja heidät polaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta tai oksaa" malakia 4:1

        Eli Herra Sebaot väittää sellaista, myös ateisteille, että todennäköisin syin jos Hän olisi ihmisenä, hänet voitaisiin tuomita "terrorismista epäiltynä"

        No, me uskomme että noin käy, mutta emme ole osallisia jumalattomien hävittämisessä, joten mikä oikeus voisi meitä tuomitakaan.

        Mehän tahdomme nyt, että ihmiset pelastuisivat eivätkä tuhoutuisi!

        Mutta on varmaankin totta, että mielemme muuttu sinä päivänä kun Herra tulee, tuhannen tuhansine pyhineen ja alkaa tuhotyönsä...on todennäköistä että kristitytkin haluavat sitä samaa kuin heidän Jumalansa.

        Onhan totta, ettei ketään kristittyä voida eikä ehditä tuomita tuolloin, koska Herra on tuomarina tuolloin.
        Hänhän on korkein tuomari!! Jotenen tiedä huutavatko kristityt hurraa huutoja, se jää nähtäväksi, koska kyseessähän on USKO!


      • Provo Gator
        benedi kirjoitti:

        Jos olet ateisti, ja hyväksyt kuitenkin tieteen, niin koeta ymmärtää, ettei Tieteellinen tutkimus voi tutkia Jumalaa, mutta hengellinen tutkimus ja usko voi sen tehdä, koska se tapahtuu uskosta!

        Jumala on tieteellisen tutkimuksen ja ateistisen tutkimuksen yläpuolella, mutta ei hengellisen!

        Otetaanpa esimerkki: Hengellinen tutkimus sanoo että Jeesus antoi kuolemansa jälkeen lähetyskäskyn (Matt 28:18-20), Tieteellinen tutkimus ei voi ottaa kantaa siihen kysymykseen, onko jokin lause kuolleen miehen puhetta vai ei!!

        Hengellinen tutkimus, joka perustuu uskoon ja Raamattuun puolestaan voi myöntää asian noin olevan.
        Miksi? Siksi, koska se perustuu uskoon ja lujaan luottamukseen, että Raamattu on Jumalan sanaa ja siten totta.

        Mutta jos asia tieteellisesti todistettaisiin, niin kuinka me vaeltaisimme silloin uskossa, meillähän olisi faktat lyödä pöytään??

        Jumala tutkii ihmistä, ei ihminen Jumalaa!!

        Koska Teologia on tiedettä, keskittyy se tutkimuksessa ymmärrettävästi vain niihin asioihin joita se voi tieteellisin periaattein tutkia.

        Miten kummassa, näkymätöntä Jumalaa voisi tutkia?

        Mutta mehän uskomme sielujemme pelastukseksi, eikä ole vielä näytetty että uskomme olisi turha.

        Ja sitäpaitsi yhteiskuntakin hyötyy uskovaisista päinvastoin kuin ateisteista.

        Uskovat rakastavat lakia ja sitä noudattavat---jumalattomat taas eivät noudata.

        Siinä on ero vanhurskaan ja väärän välillä.

        Mehän uskomme ja elämme Jumalan tahdon mukaan siksi, että meidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, ja sen vuoksihan me kärsimme mm. herjauksia jne.

        Me uskomme , että saamme yhdessä levon kaikkien uskovien kanssa, kun Herra Jeesus pian ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa, tulen liekissä

        ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja Hänen voimansa kirkkaudesta"2. Tess. 1: 7,8

        Näin uskomme että kaikki tapahtuu, mutta kyseessä on luja luottamus ja ojentautuminen tuota päivää varten, eli usko.

        Emme voi todistaa että " Katso se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi, ja kaikki julkeat ja kaikki jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on , ovat oljenkorsia; ja heidät polaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta tai oksaa" malakia 4:1

        Eli Herra Sebaot väittää sellaista, myös ateisteille, että todennäköisin syin jos Hän olisi ihmisenä, hänet voitaisiin tuomita "terrorismista epäiltynä"

        No, me uskomme että noin käy, mutta emme ole osallisia jumalattomien hävittämisessä, joten mikä oikeus voisi meitä tuomitakaan.

        Mehän tahdomme nyt, että ihmiset pelastuisivat eivätkä tuhoutuisi!

        Mutta on varmaankin totta, että mielemme muuttu sinä päivänä kun Herra tulee, tuhannen tuhansine pyhineen ja alkaa tuhotyönsä...on todennäköistä että kristitytkin haluavat sitä samaa kuin heidän Jumalansa.

        Onhan totta, ettei ketään kristittyä voida eikä ehditä tuomita tuolloin, koska Herra on tuomarina tuolloin.
        Hänhän on korkein tuomari!! Jotenen tiedä huutavatko kristityt hurraa huutoja, se jää nähtäväksi, koska kyseessähän on USKO!

        Ei vielä kovin vakuuttavaa, että mantran toistaminen teksi jostakin todellista. Ja edelleen, viikingeille Thor oli yhtä totta kuin sinulle Jumala niminen jumala.




        Kuinkahan monta ihmistä on tapettu kivittäen, roviolla, inkivisiton kaltaisten järjestelmien, ristiretkien yms. vuoksi? Siis pelkästään raamatun sanaan nojaten? Islam, Hindusmi.. Ovat luku erikseen, mutta keskitytään tässä SINUN jumalaasi...
        En tunne historiasta yhtään "uskon" sotaa, joka olisi käyty ateismin nimessä... (Stalin tapatti ihmisiä KOMMUNISMIN nimissä, huom. Ja olisi puusilmäistä retoriikkaa väittää jokaista
        ateistia kommunistiksi...)

        ... Niinhän islamistitkin haluavat levittää oikeaoppisuutta. Allah Akbar!


        Fundamentalistisyys on tämän päivän henkinen syöpä. Uskoa näyttää riittävän, mutta humanismi ja inhimillisyys loistavat poissa olollaan!


      • illuminatus*
        benedi kirjoitti:

        Jos olet ateisti, ja hyväksyt kuitenkin tieteen, niin koeta ymmärtää, ettei Tieteellinen tutkimus voi tutkia Jumalaa, mutta hengellinen tutkimus ja usko voi sen tehdä, koska se tapahtuu uskosta!

        Jumala on tieteellisen tutkimuksen ja ateistisen tutkimuksen yläpuolella, mutta ei hengellisen!

        Otetaanpa esimerkki: Hengellinen tutkimus sanoo että Jeesus antoi kuolemansa jälkeen lähetyskäskyn (Matt 28:18-20), Tieteellinen tutkimus ei voi ottaa kantaa siihen kysymykseen, onko jokin lause kuolleen miehen puhetta vai ei!!

        Hengellinen tutkimus, joka perustuu uskoon ja Raamattuun puolestaan voi myöntää asian noin olevan.
        Miksi? Siksi, koska se perustuu uskoon ja lujaan luottamukseen, että Raamattu on Jumalan sanaa ja siten totta.

        Mutta jos asia tieteellisesti todistettaisiin, niin kuinka me vaeltaisimme silloin uskossa, meillähän olisi faktat lyödä pöytään??

        Jumala tutkii ihmistä, ei ihminen Jumalaa!!

        Koska Teologia on tiedettä, keskittyy se tutkimuksessa ymmärrettävästi vain niihin asioihin joita se voi tieteellisin periaattein tutkia.

        Miten kummassa, näkymätöntä Jumalaa voisi tutkia?

        Mutta mehän uskomme sielujemme pelastukseksi, eikä ole vielä näytetty että uskomme olisi turha.

        Ja sitäpaitsi yhteiskuntakin hyötyy uskovaisista päinvastoin kuin ateisteista.

        Uskovat rakastavat lakia ja sitä noudattavat---jumalattomat taas eivät noudata.

        Siinä on ero vanhurskaan ja väärän välillä.

        Mehän uskomme ja elämme Jumalan tahdon mukaan siksi, että meidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, ja sen vuoksihan me kärsimme mm. herjauksia jne.

        Me uskomme , että saamme yhdessä levon kaikkien uskovien kanssa, kun Herra Jeesus pian ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa, tulen liekissä

        ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja Hänen voimansa kirkkaudesta"2. Tess. 1: 7,8

        Näin uskomme että kaikki tapahtuu, mutta kyseessä on luja luottamus ja ojentautuminen tuota päivää varten, eli usko.

        Emme voi todistaa että " Katso se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi, ja kaikki julkeat ja kaikki jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on , ovat oljenkorsia; ja heidät polaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta tai oksaa" malakia 4:1

        Eli Herra Sebaot väittää sellaista, myös ateisteille, että todennäköisin syin jos Hän olisi ihmisenä, hänet voitaisiin tuomita "terrorismista epäiltynä"

        No, me uskomme että noin käy, mutta emme ole osallisia jumalattomien hävittämisessä, joten mikä oikeus voisi meitä tuomitakaan.

        Mehän tahdomme nyt, että ihmiset pelastuisivat eivätkä tuhoutuisi!

        Mutta on varmaankin totta, että mielemme muuttu sinä päivänä kun Herra tulee, tuhannen tuhansine pyhineen ja alkaa tuhotyönsä...on todennäköistä että kristitytkin haluavat sitä samaa kuin heidän Jumalansa.

        Onhan totta, ettei ketään kristittyä voida eikä ehditä tuomita tuolloin, koska Herra on tuomarina tuolloin.
        Hänhän on korkein tuomari!! Jotenen tiedä huutavatko kristityt hurraa huutoja, se jää nähtäväksi, koska kyseessähän on USKO!

        >>Jos olet ateisti, ja hyväksyt kuitenkin tieteen, niin koeta ymmärtää, ettei Tieteellinen tutkimus voi tutkia Jumalaa, mutta hengellinen tutkimus ja usko voi sen tehdä, koska se tapahtuu uskosta! >Jumala on tieteellisen tutkimuksen ja ateistisen tutkimuksen yläpuolella, mutta ei hengellisen! >Otetaanpa esimerkki: Hengellinen tutkimus sanoo että Jeesus antoi kuolemansa jälkeen lähetyskäskyn (Matt 28:18-20), Tieteellinen tutkimus ei voi ottaa kantaa siihen kysymykseen, onko jokin lause kuolleen miehen puhetta vai ei!! >Hengellinen tutkimus, joka perustuu uskoon ja Raamattuun puolestaan voi myöntää asian noin olevan. Miksi? Siksi, koska se perustuu uskoon ja lujaan luottamukseen, että Raamattu on Jumalan sanaa ja siten totta.>Mutta jos asia tieteellisesti todistettaisiin, niin kuinka me vaeltaisimme silloin uskossa, meillähän olisi faktat lyödä pöytään?? >Jumala tutkii ihmistä, ei ihminen Jumalaa!! >Koska Teologia on tiedettä, keskittyy se tutkimuksessa ymmärrettävästi vain niihin asioihin joita se voi tieteellisin periaattein tutkia. >Miten kummassa, näkymätöntä Jumalaa voisi tutkia? >Mutta mehän uskomme sielujemme pelastukseksi, eikä ole vielä näytetty että uskomme olisi turha. >Ja sitäpaitsi yhteiskuntakin hyötyy uskovaisista päinvastoin kuin ateisteista. >Uskovat rakastavat lakia ja sitä noudattavat---jumalattomat taas eivät noudata. >Siinä on ero vanhurskaan ja väärän välillä. >Mehän uskomme ja elämme Jumalan tahdon mukaan siksi, että meidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, ja sen vuoksihan me kärsimme mm. herjauksia jne. >Me uskomme , että saamme yhdessä levon kaikkien uskovien kanssa, kun Herra Jeesus pian ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa, tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille. >Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja Hänen voimansa kirkkaudesta"2. Tess. 1: 7,8 Näin uskomme että kaikki tapahtuu, mutta kyseessä on luja luottamus ja ojentautuminen tuota päivää varten, eli usko. >Emme voi todistaa että " Katso se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi, ja kaikki julkeat ja kaikki jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on , ovat oljenkorsia; ja heidät polaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta tai oksaa" malakia 4:1>Eli Herra Sebaot väittää sellaista, myös ateisteille, että todennäköisin syin jos Hän olisi ihmisenä, hänet voitaisiin tuomita "terrorismista epäiltynä" No, me uskomme että noin käy, mutta emme ole osallisia jumalattomien hävittämisessä, joten mikä oikeus voisi meitä tuomitakaan. >Mehän tahdomme nyt, että ihmiset pelastuisivat eivätkä tuhoutuisi! >Mutta on varmaankin totta, että mielemme muuttu sinä päivänä kun Herra tulee, tuhannen tuhansine pyhineen ja alkaa tuhotyönsä...on todennäköistä että kristitytkin haluavat sitä samaa kuin heidän Jumalansa. Onhan totta, ettei ketään kristittyä voida eikä ehditä tuomita tuolloin, koska Herra on tuomarina tuolloin. Hänhän on korkein tuomari!! Jotenen tiedä huutavatko kristityt hurraa huutoja, se jää nähtäväksi, koska kyseessähän on USKO!


      • Provo Gator
        illuminatus kirjoitti:

        >>...että olet jumalaton ja et usko Taivaan Jumalaan etkä Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainokaiseen poikaan.>Tottakait jumalattomille ja pakanoille seksi kuuluu avioliiton ulkopuolelle, kuitenkin niin ettei vaimo siitä tiedä!>Tottakait synnistä saa lyhytaikaista nautintoa!>Kerro ensikerralla että olet jumalaton, ja sinun postiluukkuusi ei Jumalan sanaa saa tiputtaa"

        Yritin vastata sinulle, mutta keskusteluketjun hierarkia on jo liian pitkä, joten terveiset tullee tätä kautta perille?
        Alan vakavasti olemaan huolestunut siitä, että meillä on oikeasti olemassa vähäjärkisiä uskonnollisia fundamentalistejä so. kristitty- talibaneja täällä suomessa. Missähän nämä poloiset ovat olleet silloin, kun muut kävivät peruskoulua? Olen lukenut vastauksiasi ja olen kanssasi samaa mieltä monessa kohdin.
        Mutta valitettavasti on niin, että ennemmin taitaa Jeesus laskeutua taivaasta, kuin sokean uskon silmät avautuvat. Ensin olin huvittunut tiettyjen nimimerkkien kirjoittelusta, sitten raivostunut, mutta nyt olen puhtaasti kauhuissani.
        Toivotaan, että heidän kaltaiset ihmiset eivät ikinä pääsisi minkään asteiseen valtaan käsiksi. Jos helvetti olisi olemassa, se olisi jotakuinkin seuraus siitä, että nämä uskovaiset, herkkäuskoiset hölmöt olisivat yhteiskunnan päättävissä elimissä.
        Toivotaan, että jonakin päivänä puhdas järki ja humanismi veisi meitä eteen päin, eikö? Sen vuoksi kannattaa taistella, mutta ei sentään marttyyrinä. Jätetään se noille hörhöille!


      • illuminatus*
        Provo Gator kirjoitti:

        Yritin vastata sinulle, mutta keskusteluketjun hierarkia on jo liian pitkä, joten terveiset tullee tätä kautta perille?
        Alan vakavasti olemaan huolestunut siitä, että meillä on oikeasti olemassa vähäjärkisiä uskonnollisia fundamentalistejä so. kristitty- talibaneja täällä suomessa. Missähän nämä poloiset ovat olleet silloin, kun muut kävivät peruskoulua? Olen lukenut vastauksiasi ja olen kanssasi samaa mieltä monessa kohdin.
        Mutta valitettavasti on niin, että ennemmin taitaa Jeesus laskeutua taivaasta, kuin sokean uskon silmät avautuvat. Ensin olin huvittunut tiettyjen nimimerkkien kirjoittelusta, sitten raivostunut, mutta nyt olen puhtaasti kauhuissani.
        Toivotaan, että heidän kaltaiset ihmiset eivät ikinä pääsisi minkään asteiseen valtaan käsiksi. Jos helvetti olisi olemassa, se olisi jotakuinkin seuraus siitä, että nämä uskovaiset, herkkäuskoiset hölmöt olisivat yhteiskunnan päättävissä elimissä.
        Toivotaan, että jonakin päivänä puhdas järki ja humanismi veisi meitä eteen päin, eikö? Sen vuoksi kannattaa taistella, mutta ei sentään marttyyrinä. Jätetään se noille hörhöille!

        Niinpä, fundiskristittyjä kyllä riittää, mutta eipä noita tarvitse liian vakavasti ottaakaan.

        Tuo benedin edustama traditionaalinen fundamentalismi on jo täysin marginalisoitunut (vaikutti jehovan todistajalta), ja herättää ainoastaan säälinsekaista hilpeyttä.


      • benedi
        benedi kirjoitti:

        Minkäs kautista kukkua sinun sanasi ovat?

        Emmehän me puhu mitään tieteestä koska Raamattukaan ei siitä puhu.

        Tiede tekee työtä tämän maailman hyväksi, me teemme työtä uskossa tulevan maailman hyväksi.

        Molemmat saavat palkkansa, sekä tiedemiehet että uskovat, jumalan valtakunnan työmiehet.

        Uskon kautta me ymmärrämme ( emme tieteen kautta) että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Uskon kauttahan me rukoilemme Jumalaa, emme tieteen kautta.

        Emme opeta että: Ilman tieteen todistusta on mahdoton olla otollinen Jumalalle, ei, emme todellakaan, vaan ilman uskoa on mahdotonta olla Jumalalle otollinen!!

        Uskon kauttahan Nooakin arkkinsa rakensi, ei kait hän vielä vedestä rakentamisen aikana nähnyt vilaustakaan!!

        Uskon kautta kieltäytyi Mooses kantamasta Faraon tyttären nimeä, Uskon kautta hän kulki punaisen meren läpi jne.

        Uskon kautta he kaikki pyrkivät Isänmaahansa, jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata josta uskossa lähtivät pois, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin.

        Mutta he tarkoittivat parempaa maata, se on taivaalliseen, sinne he pyrkivät.

        Uskossahan ne kaikki kuolivat, eivätkä luvattua saavuttaneet, mutta he lujasti uskoivat sen saavuttavansa, koska Jumala oli sen heille luvannut.
        Miksi he eivät sitä saavuttaneet vaikka uskoivat luvatun maan heille tulevan?

        He odottavat haudoissaan etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen"

        Uskovien silmäthän ovat luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään Jeesukseen, joka kärsi ristin häpeän vaikka olisi voinut ottaa tarjona olevan ilon vastaan, mutta Hän auttoi meitä jotka olimme kuolleet rikoksiimme ja avasi meille uuden tien, verrattoman tien, jonka päässä on valtakunta joka ei järky, ja siksi olemme uskosta kiitolliset.
        Eihän tiede voi meidän syntijämme sovittaa eikä antaa meille valtakuntaa joka ei järky!

        Mutta Jeesus voi, siksi me vapaana synnistä kuljemme kiinnittäen katseemme Jeesukseen emme tieteeseen.


      • benedi
        illuminatus* kirjoitti:

        Niinpä, fundiskristittyjä kyllä riittää, mutta eipä noita tarvitse liian vakavasti ottaakaan.

        Tuo benedin edustama traditionaalinen fundamentalismi on jo täysin marginalisoitunut (vaikutti jehovan todistajalta), ja herättää ainoastaan säälinsekaista hilpeyttä.

        Jos vähänkin ymmärtäisit mitä sinulle kirjoitetaan et sotkisi minua vartiotorniseuralaiseksi!


      • benedi kirjoitti:

        Jos vähänkin ymmärtäisit mitä sinulle kirjoitetaan et sotkisi minua vartiotorniseuralaiseksi!

        Minua ei vähääkään kiinnosta minkä sortin hihhuli olet.


      • benedi kirjoitti:

        Emmehän me puhu mitään tieteestä koska Raamattukaan ei siitä puhu.

        Tiede tekee työtä tämän maailman hyväksi, me teemme työtä uskossa tulevan maailman hyväksi.

        Molemmat saavat palkkansa, sekä tiedemiehet että uskovat, jumalan valtakunnan työmiehet.

        Uskon kautta me ymmärrämme ( emme tieteen kautta) että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Uskon kauttahan me rukoilemme Jumalaa, emme tieteen kautta.

        Emme opeta että: Ilman tieteen todistusta on mahdoton olla otollinen Jumalalle, ei, emme todellakaan, vaan ilman uskoa on mahdotonta olla Jumalalle otollinen!!

        Uskon kauttahan Nooakin arkkinsa rakensi, ei kait hän vielä vedestä rakentamisen aikana nähnyt vilaustakaan!!

        Uskon kautta kieltäytyi Mooses kantamasta Faraon tyttären nimeä, Uskon kautta hän kulki punaisen meren läpi jne.

        Uskon kautta he kaikki pyrkivät Isänmaahansa, jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata josta uskossa lähtivät pois, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin.

        Mutta he tarkoittivat parempaa maata, se on taivaalliseen, sinne he pyrkivät.

        Uskossahan ne kaikki kuolivat, eivätkä luvattua saavuttaneet, mutta he lujasti uskoivat sen saavuttavansa, koska Jumala oli sen heille luvannut.
        Miksi he eivät sitä saavuttaneet vaikka uskoivat luvatun maan heille tulevan?

        He odottavat haudoissaan etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen"

        Uskovien silmäthän ovat luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään Jeesukseen, joka kärsi ristin häpeän vaikka olisi voinut ottaa tarjona olevan ilon vastaan, mutta Hän auttoi meitä jotka olimme kuolleet rikoksiimme ja avasi meille uuden tien, verrattoman tien, jonka päässä on valtakunta joka ei järky, ja siksi olemme uskosta kiitolliset.
        Eihän tiede voi meidän syntijämme sovittaa eikä antaa meille valtakuntaa joka ei järky!

        Mutta Jeesus voi, siksi me vapaana synnistä kuljemme kiinnittäen katseemme Jeesukseen emme tieteeseen.

        >>Emmehän me puhu mitään tieteestä koska Raamattukaan ei siitä puhu.


      • benedi
        illuminatus* kirjoitti:

        Niinpä, fundiskristittyjä kyllä riittää, mutta eipä noita tarvitse liian vakavasti ottaakaan.

        Tuo benedin edustama traditionaalinen fundamentalismi on jo täysin marginalisoitunut (vaikutti jehovan todistajalta), ja herättää ainoastaan säälinsekaista hilpeyttä.

        kyselet mitähän lahkoa tuokin on?

        Sinä vielä kaiken lisäksi et puhu totta...ensin kirjoittelee, kyselee ja sitten ei mukamas kiinnosta.

        Siis kirjoitit lukematta mihin vastasit, koska se mihin vastasit ei sinua mukamas kiinnostanut.

        Josko ryhtyisit noudattamaan käskyjä mm. Älä valehtele!


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        >>Emmehän me puhu mitään tieteestä koska Raamattukaan ei siitä puhu.

        Emmehän me puhu!! Tarkoittaa tietenkin meitä jotka elämme ja vaellamme uskossa emmekkä näkemisessä" (Tiedehän on näkemistä!)

        Enhän minä sinusta puhunut, koska et kuulu meidän piiriimme..vaan ulkopuolisiin jotka Jumala ajallaan tuomitsee.

        Tottkait saat puhua mitä tahdot, sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin sinullekin, mutta sinun kuulemasi sana ei sinua hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut sinuun, vaikka sen kuulit!!

        Sillä me pääsemme lepoon, me jotka tulimme uskoon, mutta teille Hän Jumala vannoi: " He eivät pääse minun lepooni, vaikka Hänen luomistekonsa olivat valmiit maailman perustamisesta asti!!

        Koska siis varmana pysyy ettämuutamat pääsevät siihen,ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden!


      • benedi kirjoitti:

        Emmehän me puhu!! Tarkoittaa tietenkin meitä jotka elämme ja vaellamme uskossa emmekkä näkemisessä" (Tiedehän on näkemistä!)

        Enhän minä sinusta puhunut, koska et kuulu meidän piiriimme..vaan ulkopuolisiin jotka Jumala ajallaan tuomitsee.

        Tottkait saat puhua mitä tahdot, sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin sinullekin, mutta sinun kuulemasi sana ei sinua hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut sinuun, vaikka sen kuulit!!

        Sillä me pääsemme lepoon, me jotka tulimme uskoon, mutta teille Hän Jumala vannoi: " He eivät pääse minun lepooni, vaikka Hänen luomistekonsa olivat valmiit maailman perustamisesta asti!!

        Koska siis varmana pysyy ettämuutamat pääsevät siihen,ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden!

        joku asiakin?


      • benedi kirjoitti:

        kyselet mitähän lahkoa tuokin on?

        Sinä vielä kaiken lisäksi et puhu totta...ensin kirjoittelee, kyselee ja sitten ei mukamas kiinnosta.

        Siis kirjoitit lukematta mihin vastasit, koska se mihin vastasit ei sinua mukamas kiinnostanut.

        Josko ryhtyisit noudattamaan käskyjä mm. Älä valehtele!

        En ole kysellyt lahkosi perään vaan ainoastaan totesin, että vaikutat jehovalta.

        Älä siis valehtele, vaan ota tuosta onkeesi:

        http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        joku asiakin?

        että vaikka sinä olet kuullut Jumalan sanan omalle kohdallesi, sinä haluat puhua , mitä haluat puhua!

        Sinä siis olet kuullut saman minkä mekin, mutta sinun kuulemasi sana ei sinua hyödyttänyt, koska et uskonut siihen! Me kuulimme, ja uskoimme, niinpä saamme omistaa sanan lupauksetkin itsellemme, kun sinä jäät niitä ilman.

        Se, siinä oli asiana


      • ainakaan
        benedi kirjoitti:

        On todella paljon ihmisiä tänäänkin maapallolla, joiden osaamat asiat ovat kaikille suomalaisille mahdottomia.

        Ettekö , lapset ymmärrä, että se mikä on mahdotonta teille, ei ole sitä jollekin toiselle.

        Se, mikä on mahdotonta tieteelle, koska sen mahdollisuudet ovat niissä perusteissa jotka se itse on luonut ja joita se sitten itse käyttää...ei ole mahdotonta sille joka ei ole tieteen palveluksessa!!

        Tottakait on fakta, että tiede ei voi tehdä itse pöydällä, sukusoluja tunnetuista aineista, että se jakaantuisi munasolun kanssa ja niin syntyisi uusi elämä.

        Jos kahdesta kivestä yrität synnyttää elämää, niin se on tieteelle mahdotonta.

        Mutta Raamattu opettaakin, "
        että Jeesuksen alku on muinaisuudesta
        iankaikkisista ajoista"

        Kun, oltuani jonkun aikaa Kiinassa, minä purskahdin nauruun kun tulin takaisin Suomeen...tajusitte varmaankin miksi?

        Muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa ja iankaikkisilla olennoilla on kuitenkin sellaista tietoa, että kun olet jonkun aikaa heidän koulussaan ..purskahdat vapauttavaan nauruun, kun kuuntelet mitä ihminen puhuu ja mitä ihminen osaa!!

        Sinäkö sanot? On maapallo, ja siinä elämää ja minä määrään, että vaikka on kuu, aurinko ja tähdet, niin muualla ei ole viisautta kuin tällä planeetalla.

        Kun minä purskahdin nauruun tultuani Kiinasta takaisin Suomeen, niin kuinka paljon enemmän nauravatkaan muitten maailmojen ja planeettojen asukkaat meille...meille, jotka jo nyt kärsimme omasta syystämme, kun hukumme omaan paskaamme!

        Jos me emme osaa ja ymmärrä sitä, kuinka järjestää asiat niin, ettemme huku omaan paskaamme, niin kuka sinä olet sanomaan, ettei neitsyt voi tulla raskaaksi, jos joku sinua Viisaampi ja Voimallisempi niin tahtoo.

        Jos savenvalaja luo samasta savesta astiaston kuninkaan pöytään ja myös Wc:n niin mikä sinä olet sanomaan savenvalajalle. " Minä kiellän sinua noin tekemästä"!!
        Minkäs voit tehdä? Et voi mitään tehdä, et ainakaan mitään hyvää!

        ymmärrä, miksi purskahdit nauruun palattuasi Kiinasta?

        Olen itsekin käynyt useamman kerran (ja näin ollen myös palannut useamman kerran) molemmissa Kiinoissa:
        Kiinan Kansantasavallassa - People's Republic of China (PRC)
        ja
        Taiwanissa - Republic of China (ROC)

        Eikä minua palattuani(kaan) mitenkään erikoisesti naurattanut?

        Japanissa käydessäni sitävastoin hymyilytti vähän kun uskovaiset uhrasivat leikkirahoja. He - samat henkilöt - nimittäin tekivat tuon uhraustempun useassa temmpelissä, eri jumalille. "Koska eihän sitä voi tietää varmuudella, mikä on se oikea!" Hankitaan siis suurempi todennäköisyys, että myös se oikea jumala on myös saanut uhrilahjan minulta.


      • ymmärrä
        benedi kirjoitti:

        On todella paljon ihmisiä tänäänkin maapallolla, joiden osaamat asiat ovat kaikille suomalaisille mahdottomia.

        Ettekö , lapset ymmärrä, että se mikä on mahdotonta teille, ei ole sitä jollekin toiselle.

        Se, mikä on mahdotonta tieteelle, koska sen mahdollisuudet ovat niissä perusteissa jotka se itse on luonut ja joita se sitten itse käyttää...ei ole mahdotonta sille joka ei ole tieteen palveluksessa!!

        Tottakait on fakta, että tiede ei voi tehdä itse pöydällä, sukusoluja tunnetuista aineista, että se jakaantuisi munasolun kanssa ja niin syntyisi uusi elämä.

        Jos kahdesta kivestä yrität synnyttää elämää, niin se on tieteelle mahdotonta.

        Mutta Raamattu opettaakin, "
        että Jeesuksen alku on muinaisuudesta
        iankaikkisista ajoista"

        Kun, oltuani jonkun aikaa Kiinassa, minä purskahdin nauruun kun tulin takaisin Suomeen...tajusitte varmaankin miksi?

        Muinaisuudessa, iankaikkisissa ajoissa ja iankaikkisilla olennoilla on kuitenkin sellaista tietoa, että kun olet jonkun aikaa heidän koulussaan ..purskahdat vapauttavaan nauruun, kun kuuntelet mitä ihminen puhuu ja mitä ihminen osaa!!

        Sinäkö sanot? On maapallo, ja siinä elämää ja minä määrään, että vaikka on kuu, aurinko ja tähdet, niin muualla ei ole viisautta kuin tällä planeetalla.

        Kun minä purskahdin nauruun tultuani Kiinasta takaisin Suomeen, niin kuinka paljon enemmän nauravatkaan muitten maailmojen ja planeettojen asukkaat meille...meille, jotka jo nyt kärsimme omasta syystämme, kun hukumme omaan paskaamme!

        Jos me emme osaa ja ymmärrä sitä, kuinka järjestää asiat niin, ettemme huku omaan paskaamme, niin kuka sinä olet sanomaan, ettei neitsyt voi tulla raskaaksi, jos joku sinua Viisaampi ja Voimallisempi niin tahtoo.

        Jos savenvalaja luo samasta savesta astiaston kuninkaan pöytään ja myös Wc:n niin mikä sinä olet sanomaan savenvalajalle. " Minä kiellän sinua noin tekemästä"!!
        Minkäs voit tehdä? Et voi mitään tehdä, et ainakaan mitään hyvää!

        miksi purskahdit nauruun palattuasi Kiinasta?

        Olen itsekin käynyt useamman kerran (ja näin ollen myös palannut useamman kerran) molemmissa Kiinoissa:
        Kiinan Kansantasavallassa - People's Republic of China (PRC)
        ja
        Taiwanissa - Republic of China (ROC)

        Eikä minua palattuani(kaan) mitenkään erikoisesti naurattanut?

        Japanissa käydessäni sitävastoin hymyilytti vähän kun uskovaiset uhrasivat leikkirahoja. He - samat henkilöt - nimittäin tekivat tuon uhraustempun useassa temmpelissä, eri jumalille. "Koska eihän sitä voi tietää varmuudella, mikä on se oikea!" Hankitaan siis suurempi todennäköisyys, että myös se oikea jumala on myös saanut uhrilahjan minulta.


      • benedi
        illuminatus kirjoitti:

        Niin, olen toki ateisti, mutta ennen kaikkea naturalisti: pidän parempana, että asiat pysytään perustelemaan ihan tähän reaalimaailmaan pohjautuen.

        Jokainen vähänkin vakavasti otettavissa oleva ajattelija ja kynämies tietää että tämä reaalimaailma on katoavaa.

        Tiedämme että joka puolella maapalloa reaalimaailma katoaa ja muuttaa muotoaan, samoin ihmiset katoavat koko ajan, mikään maapallolla ei ole pysyvää.

        Sentähden jos lähdemme reaalimaailmaa perustelemaan ja sen pysyvyyttä, niin huomenna se on jo ihan muuta, eli teit turhaa työtä.

        Etsikää sitä mikä pysyy, sillä kaikki mikä on tästä reaalimaailmasta se katoaa, jopa himo rakstaa reaalimaailmaa, sekin katoaa.

        Mutta Jumalan Sanat eivät koskaan katoa!

        Sen minkä saat tieteellisesti perusteltua tänään, ja saat tohtorin hattusi , huomenna se on kadonnut, väittämäsi ja hattusikin...ja sitäpaitsi kaikki se mikä on näkyväistä, ja mitä te tutkitte , se kaikki on meidän Jumalamme luomaa ja teille lahjoittamaa.

        Eli te teette työtä meidän Jumalallemme ja tulokset puhuvat Luojasta, joskin jotkut vääristelevät tieteen tuloksia, niin että ne ikäänkuin puhuisivat saatanasta, joka on valheen isä.


      • mikäsoot
        illuminatus kirjoitti:

        Niin, olen toki ateisti, mutta ennen kaikkea naturalisti: pidän parempana, että asiat pysytään perustelemaan ihan tähän reaalimaailmaan pohjautuen.

        Sinä et ole edes se sama materia jota olit syntyessäsi. Jokainen atomisi jota olit silloin ovat vaihtuneet moneen kertaan.


    • tuomas_the_first

      >>1. Esi-isien aikaan mies syntyi neitseellisestä äidistä siten, että biologista isää ei ollut. >2. Sama isätön mies huusi Lasarus-nimiselle ystävälleen, joka oli ollut kuolleena niin kauan että mätäni, Lasarus heräsi heti eloon.>3. Isätön mies itse heräsi eloon oltuaan kuolleena ja haudattuna kolme vuorokautta. >4. 40 vrk myöhemmin isätön mies meni kukkulan huipulle ja sen jälkeen katosi ruumiillisesti taivaaseen. >5. Jos mutiset ajatuksia yksityisesti päässäsi, isätön mies, hänen "isänsä" joka on myös hän itse, kuulee ajatuksesi ja saattaa toimia niiden mukaisesti. Saman aikaisesti hän pystyy kuulemaan jokaisen muunkin ihmisen ajatukset. >6. Jos teet hyvää tai pahaa, sama isätön mies näkee kaiken silloinkin, kun kukaan muu ei näe. Sinut voidaan näiden perusteella palkita tai tuomita, mahdollisesti jopa kuolemallasi. Samaan aikaan julistat rakkautta, ymmärrystä ja anteeksiantamisen iloa.>7.Isättömän miehen neitsytäiti ei milloinkaan kuollut, vaan "otettiin" ruumiillisesti taivaaseen. >8. Leipä ja viini "muuttuvat" papin (jolla ehdottomasti täytyy olla kivekset, tosin tästä on koulukunta eroja. Maitorauhaset eivät joidenkin mielestä estä ko. alkemiatemppua) siunauksen jälkeen isättömän miehen ruumiiksi ja vereksi. >9. Isättömän miehen isä, joka on siis myös isätön mies itse ja joka rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi naulita poikansa( itsensä)puiseen ristin muotoiseen teloitus/ kidutus paaluun, kysyi samalla miksi minut hylkäsit (siis hänen isänsä joka on myös hän itse), loi maailmankaikkeuden 6 vuorokaudessa 6000 vuotta sitten. >Harkitse tarkkaan vastaustasi. Siitä riippuu uskottavuutesi ja se, voiko sinut ottaa vakavasti sivistyneenä ihmisenä vai hurahtaneena, herkkäuskoisena hölmönä. Jos vastaat yhteenkään kysymykseen kyllä, näkisin mielelläni konkreettiset todisteet. Vai onko niin, että kreationistit voivat itse päättää, milloin jokin asia perustellaan uskolla ja milloin "faktoilla". Missä tämä veteen piirretty raja kulkee, milloin raamattu on absoluuttinen totuus ja milloin tulkittavissa? Koska näyttää suhteellisen varmalta, että pyhien kirjojen faktat eivät kestä tieteellistä tutkimusta, olisiko Raamatun ja Koraanin paikka oikeasti siellä, minne ne oikeasti kuuluvat, eli Ovidiuksen Metamorfoosien, egyptiläisten Kuolleiden kirjan, Kalevalan ja yms. teosten viereen?

    • benedi

      1. = kyllä, 2.= kyllä 3.= kyllä, 4.= kyllä 5.= Kyllä/ei 6.= kyllä, 7.= pötyä, 8.= pötyä, (muistoateria), 9.=(maailmankaikkeuden luominen = pötyä, vain tänne luotiin elämä)

      Todisteet: Me uskomme että Raamattu on Jumalan henkeyttämä Sana, ja me uskomme että Jumala on , ja että Hän elää ja toimii, ja että Hän puhuu totta.

      Noihin kaikkiin löytyvät vastaukseksi jakeet Raamatusta.
      Vastaapa sinä: " Jos joku näkee ja koskettelee jotakin asiaa tai esinettä, niin elääkö hän silloin uskossa?

      Vastaa muutamalla sanalla, Mitä usko on?
      Miksi kristittyjä sanotaan uskovaisiksi?

      Ovatko kymmenet käskyt peräisin ylhäältä vai alhaalta?

      Oliko Jeesus olemassa jo ennenkuin syntyi Beetlehemissä?
      Kuka loi taivaan ja maan?
      " Jumala sanoi: Tulkoon valkeus ja valkeus tuli" Kuka, tai mikä tämä valkeus on?

      Tuliko se ylhäältä vai alhaalta?

      Onko ihmisille järjestetty pelastus lähtöisin ylhäältä vai alhaalta? Esitetään myöhemmin lisääkysymyksiä jos on vastaajia.

      Raamatun tekstit ..please!

      Jos puhut omiasi, etsit omaa kunniaasi ja viisauttasi, mutta jos vastaat Raamatun sanoin etsit kunniaa Jumalalle! Muista tämä

      • Provo Gator

        Minulle usko edustaa silmien ummistamista. Se edustaa minulle myös pelkoa, Jumalan pelkoa so. elämän pelko. Pelkoa siitä, mitä minulle tapahtuu kun kuolen. Itse "uskon" niin, että kun kuolen, sanan mukaisesti minulle tulee käymään niin. Olin kuolleena 14 miljardia vuotta. Se meni hyvin, en muista siitä mitään, enkä tunne tarvetta että pitäisikään. Miksi ihmeessä? Kun kuolen ja olen täyttänyt tehtäväni elämän kiertokulussa, palaan samaan tilaan kuin ennen syntymääni. Joissakin uskonnoissa tätä kutsutaan tyhjäksi tulemiseksi, make sense, does it?
        Minusta ihmisyyden pääprinsiippejä tulisi olla elämän kunnioittaminen, luonnon kunnioittaminen koska me jätämme tämän paikan jälipolville ja lapsen omainen uteliaisuus kaikkea kohtaan. Uskonnot ovat minulle kuin tyhmät vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen MITÄ tulisi ajatella kuin niinkään MITEN. Minusta humaanius ja ihmisyys tulevat AINA ensin.
        On tavatonta, kuinka paljon edelleen tänäkin päivänä ihmiskunnassa on kurjuutta, joka perustuu vanhoihin myytteihin! Mielestäni uskonto on edelleenkin väkivallan ja sotien käyttövoima kuin se oli 2000 vuotta sitten. Mihin minä tämän perustan? Muutama esimerkki: Palestiina( Juutalaiset vs. Muslimit), Balkan (Ortodoksiset Serbit vs. katoliset kroaatit, ortodoksiset serbit vs. bosnialaiset ja albanialaiset muslimit), Pohjois- Irlanti( protestantit vs. katoliset), Kashmir( muslimit vs. hindut), Sudan(muslimit vs. kristityt ja animistit), Nigeria( muslimit vs. kristityt), Etiopia ja Eritrea (muslimit vs. kristityt) Sri Lanka (sinhaleesi- buddhalaiset vs. tamili- hindut) Indonesia (muslimit vs. timorilaiset kristityt) Kaukasuksella (ortodksiset venäläiset vs.tsetseeni- muslimit, azerbaidzalaiset muslimit vs. katoliset ja armenialaiset ortodoksit). Vai voitko väittää, ettei uskonnoilla ole ollut mitään tekemistä näiden miljoonien kuolleitten ihmishenkien kanssa?
        Olen samaa mieltä Sam Harrisin kanssa siitä, että menneisyytemme (vaikkapa 2007 vuotta sitten) ei ole pyhä. Koska se on MENNYT ja menneisyydessämme on paljon sellaista, jonka menneenä pitämisestä kamppailemme ja mihin emme enää milloinkaan palaa( toivottavasti) puhtaalla omallatunnolla: Kuninkaiden jumalalliset oikeudet, feodalismi, kastijärjestelmä, orjuus, poliittiset teloitukset, pakollinen kastraatio, vivisektio, kunnialliset kaksintaistelut, siveysvyöt, jumalantuomio, lapsityövoima, ihmisten ja eläinten uhraaminen, kerettiläisten kivittäminen, ehkäisyn vastaiset tabut, ihmisen repiminen kappaleiksi, inkvisitio- lähes loputon luettelo joista suoraan väärinkäytetyn uskonnon osuus ei ole kovin pieni.
        Kysyit mitä usko on. En tiedä voiko sitä selittää koskaan toiselle ihmiselle. Voit kertoa ystävällesi, että näit kadulla koiran. Ystäväsi voi uskoa sinua tai ei, mutta sitä konkeettista koiraa ei enää ole, minkä näit. On vain sanasi ja ystäväsi usko. Et koskaan voi tietää, miten ystäväsi näkee sinisen värin tai miltä mustikka maistuu hänen suussaan, vaikka hän kuinka sinulle siitä saarnaisi totuutena.
        On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.

        PEACE!


      • uskonnosta
        Provo Gator kirjoitti:

        Minulle usko edustaa silmien ummistamista. Se edustaa minulle myös pelkoa, Jumalan pelkoa so. elämän pelko. Pelkoa siitä, mitä minulle tapahtuu kun kuolen. Itse "uskon" niin, että kun kuolen, sanan mukaisesti minulle tulee käymään niin. Olin kuolleena 14 miljardia vuotta. Se meni hyvin, en muista siitä mitään, enkä tunne tarvetta että pitäisikään. Miksi ihmeessä? Kun kuolen ja olen täyttänyt tehtäväni elämän kiertokulussa, palaan samaan tilaan kuin ennen syntymääni. Joissakin uskonnoissa tätä kutsutaan tyhjäksi tulemiseksi, make sense, does it?
        Minusta ihmisyyden pääprinsiippejä tulisi olla elämän kunnioittaminen, luonnon kunnioittaminen koska me jätämme tämän paikan jälipolville ja lapsen omainen uteliaisuus kaikkea kohtaan. Uskonnot ovat minulle kuin tyhmät vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen MITÄ tulisi ajatella kuin niinkään MITEN. Minusta humaanius ja ihmisyys tulevat AINA ensin.
        On tavatonta, kuinka paljon edelleen tänäkin päivänä ihmiskunnassa on kurjuutta, joka perustuu vanhoihin myytteihin! Mielestäni uskonto on edelleenkin väkivallan ja sotien käyttövoima kuin se oli 2000 vuotta sitten. Mihin minä tämän perustan? Muutama esimerkki: Palestiina( Juutalaiset vs. Muslimit), Balkan (Ortodoksiset Serbit vs. katoliset kroaatit, ortodoksiset serbit vs. bosnialaiset ja albanialaiset muslimit), Pohjois- Irlanti( protestantit vs. katoliset), Kashmir( muslimit vs. hindut), Sudan(muslimit vs. kristityt ja animistit), Nigeria( muslimit vs. kristityt), Etiopia ja Eritrea (muslimit vs. kristityt) Sri Lanka (sinhaleesi- buddhalaiset vs. tamili- hindut) Indonesia (muslimit vs. timorilaiset kristityt) Kaukasuksella (ortodksiset venäläiset vs.tsetseeni- muslimit, azerbaidzalaiset muslimit vs. katoliset ja armenialaiset ortodoksit). Vai voitko väittää, ettei uskonnoilla ole ollut mitään tekemistä näiden miljoonien kuolleitten ihmishenkien kanssa?
        Olen samaa mieltä Sam Harrisin kanssa siitä, että menneisyytemme (vaikkapa 2007 vuotta sitten) ei ole pyhä. Koska se on MENNYT ja menneisyydessämme on paljon sellaista, jonka menneenä pitämisestä kamppailemme ja mihin emme enää milloinkaan palaa( toivottavasti) puhtaalla omallatunnolla: Kuninkaiden jumalalliset oikeudet, feodalismi, kastijärjestelmä, orjuus, poliittiset teloitukset, pakollinen kastraatio, vivisektio, kunnialliset kaksintaistelut, siveysvyöt, jumalantuomio, lapsityövoima, ihmisten ja eläinten uhraaminen, kerettiläisten kivittäminen, ehkäisyn vastaiset tabut, ihmisen repiminen kappaleiksi, inkvisitio- lähes loputon luettelo joista suoraan väärinkäytetyn uskonnon osuus ei ole kovin pieni.
        Kysyit mitä usko on. En tiedä voiko sitä selittää koskaan toiselle ihmiselle. Voit kertoa ystävällesi, että näit kadulla koiran. Ystäväsi voi uskoa sinua tai ei, mutta sitä konkeettista koiraa ei enää ole, minkä näit. On vain sanasi ja ystäväsi usko. Et koskaan voi tietää, miten ystäväsi näkee sinisen värin tai miltä mustikka maistuu hänen suussaan, vaikka hän kuinka sinulle siitä saarnaisi totuutena.
        On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.

        PEACE!

        oli kyse 1. Maailmansodassa, 2. Ms:ssa, Korean sodassa ja Vietnamin sodassa? Entä Stalinin, Pol Potin ja Maon kansanmurhissa (ateismin, tai pikemminkin kommunismin sovelluksista kenties)?

        Ei ole Raamatun ja kristinuskon vika jos ihmiset toimivat täysin vastoin sen ydinsanomaa. Nuo mainitsemasi sotaesimerkit ovat täysin epäjohdonmukaisia Raamatun ohjeille ja idealle miten lähimmäistä tulee kohdella joten Raamattua ja kristinuskoa niistä on turha syyttää.

        Selvästikin väittelet rakentamaasi olkiukkoa vastaan kun argumentoit kristiuskosta ja Raamatusta. Olet siis käsittänyt asiat (tahallaan?) väärin.

        Juuri nuo sodat (uskontojenkin nimissä soditut) todistavat sen minkä Raamattu ilmoittaa mikä ihmistä riivaa: synti, ja siihen ainoa lääke on Jeesuksen sovituskuolema ja sen hyväksyminen omalle kohdalle, siis syntisen ihmisen uudestisyntyminen.


        >>On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.


      • Anusmundi
        uskonnosta kirjoitti:

        oli kyse 1. Maailmansodassa, 2. Ms:ssa, Korean sodassa ja Vietnamin sodassa? Entä Stalinin, Pol Potin ja Maon kansanmurhissa (ateismin, tai pikemminkin kommunismin sovelluksista kenties)?

        Ei ole Raamatun ja kristinuskon vika jos ihmiset toimivat täysin vastoin sen ydinsanomaa. Nuo mainitsemasi sotaesimerkit ovat täysin epäjohdonmukaisia Raamatun ohjeille ja idealle miten lähimmäistä tulee kohdella joten Raamattua ja kristinuskoa niistä on turha syyttää.

        Selvästikin väittelet rakentamaasi olkiukkoa vastaan kun argumentoit kristiuskosta ja Raamatusta. Olet siis käsittänyt asiat (tahallaan?) väärin.

        Juuri nuo sodat (uskontojenkin nimissä soditut) todistavat sen minkä Raamattu ilmoittaa mikä ihmistä riivaa: synti, ja siihen ainoa lääke on Jeesuksen sovituskuolema ja sen hyväksyminen omalle kohdalle, siis syntisen ihmisen uudestisyntyminen.


        >>On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.

        Näinhän se menee eikö:

        Koska olen ateisti, päätän aloittaa NN:n maailmansodan ja tuhota nyt vaikkapa Kenialaiset kaasukammioissa. Kaikki vain koska olen ateisti enkä usko raamatun tai muunkaan pyhän kirjan jumalaan...

        Koska olen ateisti lupaan päivittäin kadotusta ja kostoa kaikille jotka eivät ole kanssani ateisteja. Räjäytän myös pommeja siviileillä lastatuissa laivoissa ja busseissa. Levitän joka päivä ovelta ovelle ateismin ilosanomaa joka lupaa ikuista vapahdusta ja autuutta.

        Tämän lisäksi perustan maailmankuvani ateistien pyhälle kirjalle (vaikkapa puhelinluettelolle) josta ammennan kaiken moraalisen oppini ja olen siten parempi kuin kukaan muu. Tästä syystä en edes kuuntele muita, enkä turhaan järkeile asioita, koska puhelinluetteloni sanoo miten asiat ovat.

        Eikä tässä vielä kaikki, koska olen ateisti, kivitän harhaoppisia, tuomitsen vähemmistöjä ja poikkeavia, teen ateistiretkiä muille kulttuurialueille, joilla opetan ateismin ilosanomaa ja surmaan kaikki vastentahtoiset olennot. Kaikki käytöseni, olkoonkin kuinka epäjärjellistä, on perusteltavissa pyhän puhelinluetteloni opeilla, joissa minua esim. kielletään syömästä punakaalia sunnuntaisin, laittamasta päälleni lateksivaatteita keskiviikkoisin ja ohjataan myös hakkaamaan vaimoani jos tämä erehtyy pieremään kesken pyykinpesun, jonka on ehdottomasti tapahduttava vain ja ainoastaan joka kolmannen kuun toisena lauantaina pimeässä ja alasti.

        Lisäksi, koska puhelinluettelossani minua kehoitetaan aina kynnyksen yli astuessani kourimaan kaluani, teen niin, jotta en rikkoisi universumin yliateistia vastaan.

        Tätähän ja kaikkea muuta me sotivat ja tuhoavat ateistit teemme, niinhän sinä tarkoitat. Etkö tarkoitakin?

        PS. Voit keksiä päättömyyksiä loputtomasti lisää, minä perustelen omani pyhällä puhelinluettelollani, jonka sivuilta muuten näen missä sinäkin asut. Minä näen sinun asuntoosi ja tulen elämääsi, ja jos et minua usko, olet ikuisesti katuva.


      • on täysin
        Anusmundi kirjoitti:

        Näinhän se menee eikö:

        Koska olen ateisti, päätän aloittaa NN:n maailmansodan ja tuhota nyt vaikkapa Kenialaiset kaasukammioissa. Kaikki vain koska olen ateisti enkä usko raamatun tai muunkaan pyhän kirjan jumalaan...

        Koska olen ateisti lupaan päivittäin kadotusta ja kostoa kaikille jotka eivät ole kanssani ateisteja. Räjäytän myös pommeja siviileillä lastatuissa laivoissa ja busseissa. Levitän joka päivä ovelta ovelle ateismin ilosanomaa joka lupaa ikuista vapahdusta ja autuutta.

        Tämän lisäksi perustan maailmankuvani ateistien pyhälle kirjalle (vaikkapa puhelinluettelolle) josta ammennan kaiken moraalisen oppini ja olen siten parempi kuin kukaan muu. Tästä syystä en edes kuuntele muita, enkä turhaan järkeile asioita, koska puhelinluetteloni sanoo miten asiat ovat.

        Eikä tässä vielä kaikki, koska olen ateisti, kivitän harhaoppisia, tuomitsen vähemmistöjä ja poikkeavia, teen ateistiretkiä muille kulttuurialueille, joilla opetan ateismin ilosanomaa ja surmaan kaikki vastentahtoiset olennot. Kaikki käytöseni, olkoonkin kuinka epäjärjellistä, on perusteltavissa pyhän puhelinluetteloni opeilla, joissa minua esim. kielletään syömästä punakaalia sunnuntaisin, laittamasta päälleni lateksivaatteita keskiviikkoisin ja ohjataan myös hakkaamaan vaimoani jos tämä erehtyy pieremään kesken pyykinpesun, jonka on ehdottomasti tapahduttava vain ja ainoastaan joka kolmannen kuun toisena lauantaina pimeässä ja alasti.

        Lisäksi, koska puhelinluettelossani minua kehoitetaan aina kynnyksen yli astuessani kourimaan kaluani, teen niin, jotta en rikkoisi universumin yliateistia vastaan.

        Tätähän ja kaikkea muuta me sotivat ja tuhoavat ateistit teemme, niinhän sinä tarkoitat. Etkö tarkoitakin?

        PS. Voit keksiä päättömyyksiä loputtomasti lisää, minä perustelen omani pyhällä puhelinluettelollani, jonka sivuilta muuten näen missä sinäkin asut. Minä näen sinun asuntoosi ja tulen elämääsi, ja jos et minua usko, olet ikuisesti katuva.

        turhaa hölinää ja provona toivottoman epäonnistunut. Ei tuo toimi edes pilana kristinusko-olkiukostasi.


      • Crypticall

        Huomasin kirjoituksesi:

        "Raamatun tekstit ..please!

        Jos puhut omiasi, etsit omaa kunniaasi ja viisauttasi, mutta jos vastaat Raamatun sanoin etsit kunniaa Jumalalle! Muista tämä "

        Pitäisikö ihmisen mielestäsi vastata kysymyksiin Raamatun sanoin esimerkiksi työpaikkahaastattelussa?

        Jos ei niin tee, niin etsiikö silloin kunniaa itselleen ja joutuu suoraan helvettiin?


      • benedi
        Crypticall kirjoitti:

        Huomasin kirjoituksesi:

        "Raamatun tekstit ..please!

        Jos puhut omiasi, etsit omaa kunniaasi ja viisauttasi, mutta jos vastaat Raamatun sanoin etsit kunniaa Jumalalle! Muista tämä "

        Pitäisikö ihmisen mielestäsi vastata kysymyksiin Raamatun sanoin esimerkiksi työpaikkahaastattelussa?

        Jos ei niin tee, niin etsiikö silloin kunniaa itselleen ja joutuu suoraan helvettiin?

        Jumalan sana neuvoo: " Kun puhutte, niin puhukaa totta toinen toisillenne" ja " Olkoon teidän puheenne on, on tahi ei ei, mitä muuta siihen lisätään se on pahasta"

        Eihän se, jos ihminen hairahtuu puheessa ole mikään synti eli lain rikkominen, mutta puhu kuitenkin totta!

        Jos työhön ottaja kysyy sinulta asioita, niin vastaa, kyllä, kyllä on, tai ei...näinhän oikeuslaitoskin haluaa todistajan vastaavan.

        Mitä outoa tuossa nyt on?


      • benedi
        Provo Gator kirjoitti:

        Minulle usko edustaa silmien ummistamista. Se edustaa minulle myös pelkoa, Jumalan pelkoa so. elämän pelko. Pelkoa siitä, mitä minulle tapahtuu kun kuolen. Itse "uskon" niin, että kun kuolen, sanan mukaisesti minulle tulee käymään niin. Olin kuolleena 14 miljardia vuotta. Se meni hyvin, en muista siitä mitään, enkä tunne tarvetta että pitäisikään. Miksi ihmeessä? Kun kuolen ja olen täyttänyt tehtäväni elämän kiertokulussa, palaan samaan tilaan kuin ennen syntymääni. Joissakin uskonnoissa tätä kutsutaan tyhjäksi tulemiseksi, make sense, does it?
        Minusta ihmisyyden pääprinsiippejä tulisi olla elämän kunnioittaminen, luonnon kunnioittaminen koska me jätämme tämän paikan jälipolville ja lapsen omainen uteliaisuus kaikkea kohtaan. Uskonnot ovat minulle kuin tyhmät vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen MITÄ tulisi ajatella kuin niinkään MITEN. Minusta humaanius ja ihmisyys tulevat AINA ensin.
        On tavatonta, kuinka paljon edelleen tänäkin päivänä ihmiskunnassa on kurjuutta, joka perustuu vanhoihin myytteihin! Mielestäni uskonto on edelleenkin väkivallan ja sotien käyttövoima kuin se oli 2000 vuotta sitten. Mihin minä tämän perustan? Muutama esimerkki: Palestiina( Juutalaiset vs. Muslimit), Balkan (Ortodoksiset Serbit vs. katoliset kroaatit, ortodoksiset serbit vs. bosnialaiset ja albanialaiset muslimit), Pohjois- Irlanti( protestantit vs. katoliset), Kashmir( muslimit vs. hindut), Sudan(muslimit vs. kristityt ja animistit), Nigeria( muslimit vs. kristityt), Etiopia ja Eritrea (muslimit vs. kristityt) Sri Lanka (sinhaleesi- buddhalaiset vs. tamili- hindut) Indonesia (muslimit vs. timorilaiset kristityt) Kaukasuksella (ortodksiset venäläiset vs.tsetseeni- muslimit, azerbaidzalaiset muslimit vs. katoliset ja armenialaiset ortodoksit). Vai voitko väittää, ettei uskonnoilla ole ollut mitään tekemistä näiden miljoonien kuolleitten ihmishenkien kanssa?
        Olen samaa mieltä Sam Harrisin kanssa siitä, että menneisyytemme (vaikkapa 2007 vuotta sitten) ei ole pyhä. Koska se on MENNYT ja menneisyydessämme on paljon sellaista, jonka menneenä pitämisestä kamppailemme ja mihin emme enää milloinkaan palaa( toivottavasti) puhtaalla omallatunnolla: Kuninkaiden jumalalliset oikeudet, feodalismi, kastijärjestelmä, orjuus, poliittiset teloitukset, pakollinen kastraatio, vivisektio, kunnialliset kaksintaistelut, siveysvyöt, jumalantuomio, lapsityövoima, ihmisten ja eläinten uhraaminen, kerettiläisten kivittäminen, ehkäisyn vastaiset tabut, ihmisen repiminen kappaleiksi, inkvisitio- lähes loputon luettelo joista suoraan väärinkäytetyn uskonnon osuus ei ole kovin pieni.
        Kysyit mitä usko on. En tiedä voiko sitä selittää koskaan toiselle ihmiselle. Voit kertoa ystävällesi, että näit kadulla koiran. Ystäväsi voi uskoa sinua tai ei, mutta sitä konkeettista koiraa ei enää ole, minkä näit. On vain sanasi ja ystäväsi usko. Et koskaan voi tietää, miten ystäväsi näkee sinisen värin tai miltä mustikka maistuu hänen suussaan, vaikka hän kuinka sinulle siitä saarnaisi totuutena.
        On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.

        PEACE!

        Helpottaako yhtään, kun meidän Jumalamme sanoo näin: " Minä turmelen ne, jotka maan turmelevat"

        Onhan teillä yhteinenkin näkemys.

        Ja vielä: Älä tapa!


      • buahhahhaaaaa
        Provo Gator kirjoitti:

        Minulle usko edustaa silmien ummistamista. Se edustaa minulle myös pelkoa, Jumalan pelkoa so. elämän pelko. Pelkoa siitä, mitä minulle tapahtuu kun kuolen. Itse "uskon" niin, että kun kuolen, sanan mukaisesti minulle tulee käymään niin. Olin kuolleena 14 miljardia vuotta. Se meni hyvin, en muista siitä mitään, enkä tunne tarvetta että pitäisikään. Miksi ihmeessä? Kun kuolen ja olen täyttänyt tehtäväni elämän kiertokulussa, palaan samaan tilaan kuin ennen syntymääni. Joissakin uskonnoissa tätä kutsutaan tyhjäksi tulemiseksi, make sense, does it?
        Minusta ihmisyyden pääprinsiippejä tulisi olla elämän kunnioittaminen, luonnon kunnioittaminen koska me jätämme tämän paikan jälipolville ja lapsen omainen uteliaisuus kaikkea kohtaan. Uskonnot ovat minulle kuin tyhmät vanhemmat, jotka opettavat lapsilleen MITÄ tulisi ajatella kuin niinkään MITEN. Minusta humaanius ja ihmisyys tulevat AINA ensin.
        On tavatonta, kuinka paljon edelleen tänäkin päivänä ihmiskunnassa on kurjuutta, joka perustuu vanhoihin myytteihin! Mielestäni uskonto on edelleenkin väkivallan ja sotien käyttövoima kuin se oli 2000 vuotta sitten. Mihin minä tämän perustan? Muutama esimerkki: Palestiina( Juutalaiset vs. Muslimit), Balkan (Ortodoksiset Serbit vs. katoliset kroaatit, ortodoksiset serbit vs. bosnialaiset ja albanialaiset muslimit), Pohjois- Irlanti( protestantit vs. katoliset), Kashmir( muslimit vs. hindut), Sudan(muslimit vs. kristityt ja animistit), Nigeria( muslimit vs. kristityt), Etiopia ja Eritrea (muslimit vs. kristityt) Sri Lanka (sinhaleesi- buddhalaiset vs. tamili- hindut) Indonesia (muslimit vs. timorilaiset kristityt) Kaukasuksella (ortodksiset venäläiset vs.tsetseeni- muslimit, azerbaidzalaiset muslimit vs. katoliset ja armenialaiset ortodoksit). Vai voitko väittää, ettei uskonnoilla ole ollut mitään tekemistä näiden miljoonien kuolleitten ihmishenkien kanssa?
        Olen samaa mieltä Sam Harrisin kanssa siitä, että menneisyytemme (vaikkapa 2007 vuotta sitten) ei ole pyhä. Koska se on MENNYT ja menneisyydessämme on paljon sellaista, jonka menneenä pitämisestä kamppailemme ja mihin emme enää milloinkaan palaa( toivottavasti) puhtaalla omallatunnolla: Kuninkaiden jumalalliset oikeudet, feodalismi, kastijärjestelmä, orjuus, poliittiset teloitukset, pakollinen kastraatio, vivisektio, kunnialliset kaksintaistelut, siveysvyöt, jumalantuomio, lapsityövoima, ihmisten ja eläinten uhraaminen, kerettiläisten kivittäminen, ehkäisyn vastaiset tabut, ihmisen repiminen kappaleiksi, inkvisitio- lähes loputon luettelo joista suoraan väärinkäytetyn uskonnon osuus ei ole kovin pieni.
        Kysyit mitä usko on. En tiedä voiko sitä selittää koskaan toiselle ihmiselle. Voit kertoa ystävällesi, että näit kadulla koiran. Ystäväsi voi uskoa sinua tai ei, mutta sitä konkeettista koiraa ei enää ole, minkä näit. On vain sanasi ja ystäväsi usko. Et koskaan voi tietää, miten ystäväsi näkee sinisen värin tai miltä mustikka maistuu hänen suussaan, vaikka hän kuinka sinulle siitä saarnaisi totuutena.
        On säälittävää, jos ihmisen tarve tehdä hyviä tekoja kumpuaa pelosta (helvetti) tai toive taivaspaikasta, joten se siitä lähimmäisen rakkaudesta.

        PEACE!

        Eli olet syntynyt tyhjästä ja palaat tyhjyyteen. Elämälläsi ei ole siis mitään merkitystä eikä näinollen moraalillasikaan tai moraalittomuudellaisi. Rehellisyys on vain pelkuruuden osoittamista sillä sekään ei merkitse mitään. Millään teollasi ei ole mitään merkitystä ei luonnon turmelemisellasikaan.


    • Dickhard Wankings

      Ketjun aloittaja on selvästi lukenut hyvää kirjallisuutta, ketjuun vastanneista en sano samaa. Ainakin subjektiivisuus on kuitenkin järjettömyyden äänen seasta havaittavissa. Ei positiivinen ilmiö.

      Muotoilenpa aloittajan kysymyksen hieman uudelleen. Epäilemättä vastaukset ovat samoja, koska vastaajat ovat kyvyttömiä muuhun. Mutta katsotaan...

      JOS teille esiteltäisiin antropologien toimesta, uusi uskonto Mumibiasta, kaukaiselta Molon saarelta Persmeren tuolta puolen, TAI jos vaikkapa kyseisen saaren pyhän KwutKwutin uskon saarnaaja tulisi kertomaan teille uskostaan ketjun avaajan kaltaisella tarinalla, miten suhtautuisitte tähän uuteen uskoon joka lupaa ihmetekoja, ikuista elämää, paikkaa autuuden keskellä uskovaiselle kuoleman jälkeen suuren KwutKwutin taivaallisessa palatsissa. Siis MITEN tässä kuvitteellisessa tapauksessa vastaisitte ketjun aloittajan kysymyksiin? Unohtakaa nyt se millä aivonne on pesty.

      • Crypticall

        Haluan ottaa kantaa tähän esittämääsi kysymykseen, mutta sitä ennen pari kysymystä.

        Mitä tapahtui?

        Missä tapahtui?

        Milloin tapahtui?

        Mihin kulttuurilliseen kontekstiin se liittyy?

        Mitä vaikutuksia sillä oli?

        Miten voin vakuuttua, että väitteet ovat totta?

        Nopeasti keksin nämä pari kysymystä, joihin vastaamalla voit yrittää vakuuttaa minua siitä, että KwutKwutin uskon saarnaaja on oikealla asialla. Millaisia vaikutuksia maailmanhistoriaan KwutKwutilla on ollut?


      • tuotanoin
        Crypticall kirjoitti:

        Haluan ottaa kantaa tähän esittämääsi kysymykseen, mutta sitä ennen pari kysymystä.

        Mitä tapahtui?

        Missä tapahtui?

        Milloin tapahtui?

        Mihin kulttuurilliseen kontekstiin se liittyy?

        Mitä vaikutuksia sillä oli?

        Miten voin vakuuttua, että väitteet ovat totta?

        Nopeasti keksin nämä pari kysymystä, joihin vastaamalla voit yrittää vakuuttaa minua siitä, että KwutKwutin uskon saarnaaja on oikealla asialla. Millaisia vaikutuksia maailmanhistoriaan KwutKwutilla on ollut?

        Kristinuskoiset valtiot ovat sotineet eniten koko 2000 vuotisen historiansa aikana osoittamatta yhtään muita parempaa moraalisuutta. Joten se mitä ihmiset ovat uskoneet todellisesti ei ole ollut likikään sitä mitä kristinusko on opettanut. Saman voi olettaa olevan pääosin totta myös nyt itseään uskovina pitävien keskuudessa puhumattakaan niistä jotka eivät mitään uskokaan.


    • Crypticall

      Kysymyksiä voi asettaa monella tavalla. Sitoudutko vastaamaan yhdeksään kysymykseen pelkästään KYLLÄ / EI jos esitän niitä sinulle?

      • Provo Gator

        Suostun toki.


      • Crypticall
        Provo Gator kirjoitti:

        Suostun toki.

        Aloitetaanko klassisella; oletko koskaan lakannut hakkaamasta elämänkumppaniasi -kysymyksellä?


      • hullu olli
        Crypticall kirjoitti:

        Aloitetaanko klassisella; oletko koskaan lakannut hakkaamasta elämänkumppaniasi -kysymyksellä?

        mitä kysymyksiä vastaa kuinka päin vain, on vastaus kuitenkin myönteinen.


      • Crypticall
        hullu olli kirjoitti:

        mitä kysymyksiä vastaa kuinka päin vain, on vastaus kuitenkin myönteinen.

        Etkö huomaa jotain samaa sellaisissa kysymyksissä, jotka itse omista lähtökohdistasi muotoilet vaatien toisilta suoraa vastausta?


      • hullu olli
        Crypticall kirjoitti:

        Etkö huomaa jotain samaa sellaisissa kysymyksissä, jotka itse omista lähtökohdistasi muotoilet vaatien toisilta suoraa vastausta?

        en mä ole mitään tässä viestissä kysyny. Jos nyt mua tarkotit. Itte asias vastasin noihin kysymyksiin kieliposkessa nimimerkillä rohkea.


      • Provo Gator
        Crypticall kirjoitti:

        Aloitetaanko klassisella; oletko koskaan lakannut hakkaamasta elämänkumppaniasi -kysymyksellä?

        Anteeksi, mutta nyt minun täytyy kysyä uudelleen. Olen niin tyhmä, että en oikeasti ymmärrä kysymystä... En hakkaa vaimoani enkä kysele häneltä tyhmiä. Mutta en ymmärrä kysymystä, enkä löydä mitään sanaleikkiä joten auta tyhmää. Kiitos etukäteen.


      • hullu olli
        hullu olli kirjoitti:

        en mä ole mitään tässä viestissä kysyny. Jos nyt mua tarkotit. Itte asias vastasin noihin kysymyksiin kieliposkessa nimimerkillä rohkea.

        jos vastaan blankin ekaan kysymykseen kyllä tai ei, niin en ymmärrä kuinka vastaus voisi olla sama, kuin taas crypticallin kysymyksessä.

        >>Esi-isien aikaan mies syntyi neitseellisestä äidistä siten, että biologista isää ei ollut.

        vastasin kyllä. Niin ei kai se vastaus mitenkään kiistä uskoani? jos vastaan, etten niin silloin en ole uskossa, tai ainakaan usko tähän kyseiseen asiaan.

        mutta jos kysytään olenko jo lakannut hakkaamasta vaimoani, niin silloin oletetaan jo valmiiksi että olen hakannut joskus jokatapauksessa vastauksestani riippumatta.


      • Crypticall
        hullu olli kirjoitti:

        jos vastaan blankin ekaan kysymykseen kyllä tai ei, niin en ymmärrä kuinka vastaus voisi olla sama, kuin taas crypticallin kysymyksessä.

        >>Esi-isien aikaan mies syntyi neitseellisestä äidistä siten, että biologista isää ei ollut.

        vastasin kyllä. Niin ei kai se vastaus mitenkään kiistä uskoani? jos vastaan, etten niin silloin en ole uskossa, tai ainakaan usko tähän kyseiseen asiaan.

        mutta jos kysytään olenko jo lakannut hakkaamasta vaimoani, niin silloin oletetaan jo valmiiksi että olen hakannut joskus jokatapauksessa vastauksestani riippumatta.

        Kysymyksillä on joissain tilanteissa sama muoto siinä mielessä, että niiden tarkoitus on vahvistaa vastaajan kohdalla jokin perustelematon lähtökohtainen oletus. Aloittajan kysymyksessä sanotaan, että vastaamalla tietyllä tavalla kysymyksiin, menettää uskottavuutensa. Siis tämä väite, johon haetaan vahvistusta vastaajan kohdalla, on itsessään perustelematon.

        Kysymyksen muotoilija valitsee mielivaltaisesti niin, että vastaamalla kyllä, tuo uskottavuuden menettäminen toteutuu. En tarkoita tuon aloittajan kysymyksen olevan siinä mielessä samanlainen kuin vaimon hakkaamis -kysymyksessä, ettei siihen voisi vastata. Tuo on vain klassinen esimerkki siitä, miten kysymys voi sisältää perustelemattoman ennakko-oletuksen.


      • sanoi Putkonen
        Crypticall kirjoitti:

        Kysymyksillä on joissain tilanteissa sama muoto siinä mielessä, että niiden tarkoitus on vahvistaa vastaajan kohdalla jokin perustelematon lähtökohtainen oletus. Aloittajan kysymyksessä sanotaan, että vastaamalla tietyllä tavalla kysymyksiin, menettää uskottavuutensa. Siis tämä väite, johon haetaan vahvistusta vastaajan kohdalla, on itsessään perustelematon.

        Kysymyksen muotoilija valitsee mielivaltaisesti niin, että vastaamalla kyllä, tuo uskottavuuden menettäminen toteutuu. En tarkoita tuon aloittajan kysymyksen olevan siinä mielessä samanlainen kuin vaimon hakkaamis -kysymyksessä, ettei siihen voisi vastata. Tuo on vain klassinen esimerkki siitä, miten kysymys voi sisältää perustelemattoman ennakko-oletuksen.

        Vastaan vaimohakkaus-kysymykseen EN.

        EI-vastaus ei automaattisesti tarkoita
        sitä, että vaimoa olisi hakattu. Sen voi
        ymmärtää sisältävän vaimonhakkauksen, mutta
        se sisältää myös ajatuksen, että ei voida
        lakata sellaista, mitä ei ole edes aloitettu.
        Eli ei mitään ongelmaa.

        KYLLÄ-vastaus sen sijaan sisältää ainoastaan
        sen vaihtoehdon, että vaimoa on jossain
        vaiheessa hakattu.

        Eli mikä tässä oli niin vaikeaa?

        Lisää niitä kysymyksiä.
        Kahdeksanko niitä oli vielä?


      • töppäsitite
        Crypticall kirjoitti:

        Aloitetaanko klassisella; oletko koskaan lakannut hakkaamasta elämänkumppaniasi -kysymyksellä?

        Miten siihen sopii vastaukseksi EI? Ei mitenkään.
        Kysymyksesi on siksi väärin asetettu.


    • Marionov

      Varmaankin olet jotenkin huomannut joitain olennaisia eroja Afrikan norsulla ja Siperian mammutilla jossakin luontodokkarista. Afrikan norsu on elävä ja Siperian mammutti on vainaa. Elämä ei ole aineen ominaisuus, kuten optiikka, magnetismi, radioaktiivisuus etc. Jos lähdettäisiin vaikkapa tutkimaan Hadean olosuhteita, tuolloin olisi pitänyt olla jo massoittaein eukaryootteja joista pitäisi polveutua Cambrian explosion.

      Otin tuon Siperian mammutin ja Afrikan norsun esimerkiksi, Siperian mammutti vainaissa on epäilemättä satoja miljardeja RNA/DNA ja pentoosi rakenteita soluissa, mutta ne ovat elottomia. Afrikan norsut on eläviä, niissäkin on satoja miljardeja soluja, ne jakautuvat, tuottavat ruumiissa karvaa, nahkaa, hermoratoja, aivot, metaboliat etc. Se on siis elävä.

      Jos nyt oletamme elämän synnyn materian ominaisuudeksi, niin kuinka helposti Siperian mammuttivainaasta kehittyis satoja miljoonia uusia eliömuotoja, alieneita. Tai helpotetaan vähän, sinivalas muuttuu elottomaksi, siitä tuli vainaja, se ei sukella pohjaan vaan kelluu meressä, eikö tällöin sen ruumiista alkaisi versoa kummallisia elämän muotoja ja mutantteja olemassaolon taisteluun josta luonnonvalinta karsii niitä pois sen minkä ehtii ja uusia syntyy jatkuvalla syötöllä.

      Evoluutio olisi tällöin nopeaa, eikä satoja miljoonia vuosia tarvitse odottaa, josko kohta siihen pitäisi tapahtua nyt jotakin.

      Tarkastelkaamme fossiilifaunaa, Coelacanthus Latimeriaa tiedeyhteisö piti sukupuuttoon kuolleena, kunnes professori Latimer kuuli kummallisesta kalasta ja hän meni uteliaisuuttaan katsomaan ja hätkähti, kuin olisi dinosaurukseen törmännyt. Kalasta on fossiileja löydetty ja vanhuus määritelty johonkin 350 miljoonaa vuotta.

      Ko. kalan ei pitäisi olla olemassakaan, mutaatiot, luonnon valinta ja aika olisivat varmasti muokanneet jonku 300 - 400 miljoonassa vuodessa aivan toiseksi. Mutantit loistavat poissa olollaan amberista, hyttyset, sääsket, mehiläiset, ampiaiset, torakat, hämähäkit, skorpionit eivät ole mutatoituneet 30 - 50 miljoonassa vuodessa miksikään, ne ovat täsmälleen samanlaisia tänäänkin.

      Vaeltelen silloin tällöin meren rannalla laskuveden aikaan, kampasimpukat, meritähdet, kotilot, mitä joskus löytää, riipuen paikasta, joissakin paikoin löytyy enempi ja toisissa ei, mutta kaikenlaisia muoviesineitä löytyy sitten etsimättäkin.

      Harrastan paleontologiaa ja ajelen autolla semmoisen joku sata kilometriä sellaisille sedimenttikivi alueille, otan reppuun pienen pajavasaran ja kivimeisselin ja lähden kiertelemään. Joskus löydän lähes täydellisen trilobiitin, ammoniitin tai merivuokon tai simpukan ja vasaralla ja meisselillä varovasti naputtelen sen talteen kalkkikivestä joka on täällä päin aika yleinen kivilaji, se on tarkkaa ja varovaista puuhaa, että sen saa ehjänä, lohkeamis vaarana on tärvätä fossiili.

      Fossiilit ovat erinomaisen mielenkiintoisia tutkistella suurennuslasilla ja miettiä miltä maailma näytti kun ne olivat hengissä. Ordovici - Silurian fossiilit yleensä savikivi, eivät näytä nyt niin kovin eksoottisilta, eikä nyt niin vanhoiltakaan.

      Stromatoliitit muodostavat "tyynyjä" kallioiden pintaan.

      Elämä ei ole materian ominaisuus, sen täytyy tulla aineen ulkopuolelta, tai olisiko joku eristänyt elämän, sielun tai hengen jostakin kivestä, hiekasta, savesta, fossiileista etc. kuten malmikivistä metalleja? En ole kuullut vielä sellaisesta. Tai .. olisiko elämä, sielu ja henki vain sitten kvanttimystiikkaa?

      • Miksi kaivoit esiin ikivanhan ketjun?

        Joku algoritmi vaikuttaa joskus hävittäneen > ja < -merkkien jälkeisiä osia kommenteista.


    • Krevokki

      1. Esi-isien aikaan mies syntyi neitseellisestä äidistä siten, että biologista isää ei ollut.
      - Ei Hänkään noin syntynyt, vaan kerrotaan: "Korkeimman voiman varjo, joka totudelle on valhe, peitti naisen synnytämään Messiaan." Myös Krishnan tulo tänne, ehkä aiemminkin kuin Jeesuksella, Intiassa, ja samana synttäripäivänään oli (25.12) saman tyylisten vaikeiden valheiden peittämä. "Sakarias oli Jeesuksen mahdollnen Isä, jos fyysisesti luulisimme, koska Jeesus sanoi, lapsena temppeliin jäädessään, olin siellä missä Isäni oli." Roomalainen sotilas oli myös eräs veikkaus Jeesuksen Isäksi, mutta se ei ole todennäköistä, koska Maria oli juutalainen, ja Roomalaiset eivät halunnneet sekaantua paljonkaan juutalaisiin.

      2. Sama isätön mies huusi Lasarus-nimiselle ystävälleen, joka oli ollut kuolleena niin kauan että mätäni, Lasarus heräsi heti eloon.
      - Tämä on kirjaimellisesti tosi, Lasaraus nimitään havaittiin kyseisen historiikin väitteen mukaan elossa vielä vuosia tuon jälkeen. Nykyään oli tapaus:"Pappi Daniel", joka kävi Suomessakin puhumassa, hieman samantapaan herätetty. Reindhardt Bonkken seurakunta mm. rukoili, että tuo rahallisia kavalluksia tehnyt pastori, VAIMONSA takia saisi tulla hetkeksi maailmaan takaisin. Nykyään sairaaloissa, kyetään jo herättämään MUUTAMIA TUNTEJA, kuolleina olleita sähköshokkien avulla, mutta Jeesus herätti aina sanallaan, antamalla kyseiselle henkilölle, jotakin loppuelämää koskevan elämäntarkoituksen, edes muutamaksi vuodeksi.

      3. Isätön mies itse heräsi eloon oltuaan kuolleena ja haudattuna kolme vuorokautta.
      - Hän ei ollut fyysiesti kuolleena, vaan nykylääketieteellisesti katsoen vain koomassa, ja nykyään on ihmisiä selvinyt elossa fyysisesti pahemmistakin vammoista, Jeesukella oli verenhukkaa ja reikä käsissä ja jaloissa, LUUNSA unohdettiin murskata, mikä olis aiheuttanut fyysisen kuoleman hetikin.

      4. 40 vrk myöhemmin isätön mies meni kukkulan huipulle ja sen jälkeen katosi ruumiillisesti taivaaseen.
      - Hän oli juottanut opetuslapsensa ehtollisella lievään humalaan, ja Jeesus palasi Israeliin noin 40 vuodeksi Lammaspaimeneksi, ja luterilainen pappi SUomessa on kirjoittanut kirjankin aiheesta, eli Jeesus olisi tapettu vasta vuonna 70, kun Temppeli hajoitettiin Roomalaisten toimesta, tuolloin aivan lopullisesti, eikä juutalaisten kirkkoa ole vieläkään perustettu uudestaan, vaikka sekijn Hesekielin prfoetian mielestä joskus tapahtuu..

      5. Jos mutiset ajatuksia yksityisesti päässäsi, isätön mies, hänen "isänsä" joka on myös hän itse, kuulee ajatuksesi ja saattaa toimia niiden mukaisesti. Saman aikaisesti hän pystyy kuulemaan jokaisen muunkin ihmisen ajatukset.
      - ajatusten kuuleminen ei ole elävillekään ihmisille kovinkaan vaikeaa, etkö itse kuullu ala/yläasteella tai lukiossa edes jonkun kaverisi(tai itsesi) mesovan koko ajan isompaankin ääneen, kuin kuiskaamalla? Telepatia on sangen tuttu ilmiö lähes kaikille puliukoillekin?

      6. Jos teet hyvää tai pahaa, sama isätön mies näkee kaiken silloinkin, kun kukaan muu ei näe. Sinut voidaan näiden perusteella palkita tai tuomita, mahdollisesti jopa kuolemallasi. Samaan aikaan julistat rakkautta, ymmärrystä ja anteeksiantamisen iloa.
      - Kaikkea Hänkään ei näe, mutta näkee kaikilta ihmisiltä edes jotakin, jos ihmisillä on edes pieni muistikuva hänestä tai sanoistaan, koska Hän kykenee käyttämään muistikuvaansa vaikka ikuisesti sen vuoksi itsenään, koska SE TODELLA ON HÄN!

      7.Isättömän miehen neitsytäiti ei milloinkaan kuollut, vaan "otettiin" ruumiillisesti taivaaseen.
      - Ei kuollut netisyt Maria henkisesti, mutta Marian kuolemasta, tavallisesta fyysisestä on kirjoitettu ainakin muutam apokyfi. Goolgea Tuomas Levänen, niin saat lukea yhden niistäkin.

      8. Leipä ja viini "muuttuvat" papin (jolla ehdottomasti täytyy olla kivekset, tosin tästä on koulukunta eroja. Maitorauhaset eivät joidenkin mielestä estä ko. alkemiatemppua) siunauksen jälkeen isättömän miehen ruumiiksi ja vereksi.
      - Niistä tulee lihaa ja verta ehti sen jälkeen kun ne ovat sulautuneet elimistöön. LÄäketiede ei kumoa tätä käsitystä! Virtsaa ja paskaa sitä osasta, joka ei sulaudu.

      9. Isättömän miehen isä, joka on siis myös isätön mies itse ja joka rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi naulita poikansa( itsensä)puiseen ristin muotoiseen teloitus/ kidutus paaluun, kysyi samalla miksi minut hylkäsit (siis hänen isänsä joka on myös hän itse), loi maailmankaikkeuden 6 vuorokaudessa 6000 vuotta sitten.
      Jeesuksella oli silti sekä biologinen että henkinen isänsä. On muitakin ihmisiä(vaikeissa historiallisissa tilanteisssa) maailmassa, joissa kukaan ihminen, edes henkilö itse, ei koskaan tavannut isäänsä. Oma biologinen isäni on yksi heistä, juuri ennen II maailmasotaa kuolleena, hän ei saanut tavata tuolloin poikaansa(minun Isääni), koska kuoli tapaturmaisesti Isäni syntymän aikoihin....Jeesuksen bio-Isä Sakarias, siis sama kuin Johannnes Kastajan, kuoli mahdollisesti Herodeksen vainoissa. Tätä sakarias-teoriaa ei voi enää todistaa, eikä sitä kannata opettaa kirkoissa vielä.

      • AteistiVaan

        ”Isättömän miehen isä, joka on siis myös isätön mies itse ja joka rakasti ihmisiä niin paljon, että antoi naulita poikansa( itsensä)”

        Ei tuosta saa mitään tolkkua. Ei kukaan voi olla oma isänsä. Isätön taas tarkoittaa sitä, ettei ole isää. Viisi-vuotiaskin ymmärtää nämä perusasiat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      135
      2262
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      1894
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      101
      1849
    4. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1575
    5. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      83
      1460
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      310
      1231
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      98
      1222
    8. 296
      1050
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      889
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      60
      860
    Aihe