Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.
Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

  1. Kunniarotta Tapio Puolimatkalle!

    Onnittelut Tapio Puolimatka saavuttamastanne Kunniarotta-palkinnosta! Olette palkinnon vilpittömästi ansainneet sitkeä
    15
    36
  2. Mr Dickins lukee fanipostiaan

    Jälleen olisi tarjolla sitä ylenpalttista kristillistä rakkautta hehkuvaa fanipostia, jota Richard Dawkinsille sataa kre
    18
    95
  3. Richard Leakey Stadiin toukokuussa

    Keskiviikkona 06.05.2015 (kellonaika ei vielä tiedossa) Yliopiston juhlasalissa, Suomen Kulttuurirahaston XVI Yrjö Reenp
    53
    211
  4. Pan sanctorum

    Aina luotettava The Onion paljastaa suurelle yleisölle jahven evolutiivisen alkuperän. ""The recently discovered sacre
    1
    56
  5. Puolimatkaa näpäytetään

    Yliopistomaailmassa toimivilla kreationisteilla on usein ollut tapana käyttää yliopiston virka-asemaansa uskonnollisen a
    114
    427
  6. Perhon susijahti ja lajirajat

    Perhon susijahdin ( http://www.hs.fi/kotimaa/a1305880523371?jako=91f5f5d4e5b7da9d0a9c0ad45c969a2c ) oikeudenkäynti tuo l
    128
    301
  7. Uskonnollinen kasvatus hämärtää todellisuudentajun

    Cognitive Science -lehdessä julkaistu tuore tutkimus toteaa ei-uskonnollisen kasvatuksen saaneiden lasten osaavan erotta
    47
    258
  8. Videoita!

    Maailmalla on paljon hauskoja kreationisti- ja kreationismiaiheisia videoita. Enkä nyt tarkoita niinkään täysin asiallis
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    7
    102
  9. Evoluutiobiologian soveltamisesta

    Parissa ketjussa on taas heitetty typerä väite, ettei evoluutiobiologialla olisi käyttöä oman alansa ulkopuolella, joten
    165
    342
  10. Miinusnappi?

    Kommentoinnin miinusnappi näyttää kadonneen... ainakaan mun käyttöliitymässäni sitä ei enää näy. Harmi, koska sillä oli
    6
    71
  11. Noah tulee, oletko valmis?

    "Iso kirja" ja erityisesti sen kertomus Ukko-Nooasta herättää jälleen suuria tunteita. Toisin kuin äkkinäinen olisi voin
    38
    333
  12. Hallituksen tiedettä?

    Tuoreessa Suomen Kuvalehdessä oli Tiina Raevaaran ansiokas tiedepoliittinen kirjoitus, joka kannattaa nostaa esille tääl
    Uskonnot ja uskomukset
    10
    104
  13. Kysymyksiä ja vastauksia

    Liittyen Nye vs Ham -debattiin ... Ensin muutama "tonimikael" eli tyhmä ja osaamaton kreationisti tekee itsestään narr
    Uskonnot ja uskomukset
    5
    80
  14. Hyvää Joulua

    Iloista ja rauhallista Joulua kaikille, myös kreationisteille. Muistakaa, että todellisuudessa Jeesuksen syntymäpäiväst
    5
    71
  15. Hihujen kevätkampanja !

    Ensi keväänä on luvassa muutakin hupia kuin koululaisten Kevätpörriäinen! Kotimaiset hörhöt - siis viidesläiset ja vapaa
    22
    96
  16. Pastori Pat Robertson

    Eräs maailman kuuluisimmista tv-pastoreista Pat Robertson, joka mm. Doverin oikeudenkäynnin jälkeen epäili jumalan ranka
    95
    555
  17. Hellariopettajan taikauskosta ongelmia Viitasaarella

    Viitasaarella helluntailainen bilsanmaikka katsoi oikeudekseen valita itse mitä opettaa ja sivuutti taikauskoisen vakaum
    30
    367
  18. Moses avasi tajuntaansa?

    Jos jotakuta on ihmetyttänyt Moseksen kirjojen hienoinen sekavuus, niin tässäpä sille mahdollinen selitys jumalan valitt
    25
    118
  19. Hyviä uutisia, taas !

    Hyviä uutisia Amerikan maalta: jenkkien luottamus evoluutioon on selvässä kasvussa ! Niiden ihmisten osuus USA:n väestö
    17
    156
  20. opetussunnitelmat kuntoon USA:ssa?

    Tässäpä mainio idea lopettaa paikallistason kreationistijunttien jatkuva kouluhäiriköinti USA:ssa. Hoidetaan ongelma lii
    4
    64