Väärä otsikko

Vai mitä?

Huonekaluja ei entisöidä vaan entistetään.

21

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkk

      ... ei se mitään vaikka väärässä oletkin, ei aina voi olla oikeassa

    • sana.

      Minä ainakin olen ammatiltani verhoilija-entisöijä enkä entistäjä. Entisöinnistä puhuttiin koko nelivuotisen koulutukseni ajan. Että ei nyt viilata pilkkuja turhan päiten.

      • Vai mitä?

        Kyllä minä mieluummin uudistan keittiöni kuin uutisoin sen...

        Osallistuin aikoinani ensimmäiselle Aikuiskoulutuiskeskuksen järjestämälle entisöintikurssille (noin se nimike oli). Tuolloin ainakin Kielitoimisto piti entistämistä oikeana sanana. Voihan olla, että kun koulutusta on itsepintaisesti järjestetty käyttäen entisöinti-sanaa, Kielitoimisto on antanut periksi.

        Minä en viitsi asiaa Kielitoimistosta nyt kysyä, koska se taitaa nykyisin olla maksullista kuten kaikki muukin.

        Entisöikää ja uutisoikaa siis aivan rauhassa minun puolestani...

        Niin, tehdäänkö huonekaluista entisiä vai pyritäänkö ne tekemään entisen kaltaisiksi?

        Minä olen jo siirtynyt entis... siis huonekalujen kunnostamisesta muihin hommiin, mutta tässä vielä vihje mainokseksi: "Älkää hyvät ihmiset pilatko huonekalujanne yrittämällä kunnostaa niitä itse. Antakaa meidän tehdä se!"


      • Ihan oikeesti
        Vai mitä? kirjoitti:

        Kyllä minä mieluummin uudistan keittiöni kuin uutisoin sen...

        Osallistuin aikoinani ensimmäiselle Aikuiskoulutuiskeskuksen järjestämälle entisöintikurssille (noin se nimike oli). Tuolloin ainakin Kielitoimisto piti entistämistä oikeana sanana. Voihan olla, että kun koulutusta on itsepintaisesti järjestetty käyttäen entisöinti-sanaa, Kielitoimisto on antanut periksi.

        Minä en viitsi asiaa Kielitoimistosta nyt kysyä, koska se taitaa nykyisin olla maksullista kuten kaikki muukin.

        Entisöikää ja uutisoikaa siis aivan rauhassa minun puolestani...