Tahtoo tunteettomaksi!

Yleinen vuodattaja

Yleinen vuodattaja tässä morjens!
Ajattelin ottaa aran aiheen käsittelyyn. Oon sitä saattanut kyllä jo aiemminkin käsitellä. En aina muista kun saattaa olla venlafaksiini tujahtanut nuppiin tai Opamox keventänyt tunnelmaa.

Tuntuu vaan niin saatanan vaikealta, kun mun tehtäväksi on tullut katkaista sukupolvelta toiseen siirtyneet itseen liittyvät ongelmat. Tiesin jo lapsena, että olen liian heikko yksilö muodostamaan toimivaa parisuhdetta, eli perhettä. Mun mielestä perhe on kaikki kaikessa. Voin vain puhua itsestäni, kun en tiedä miten muut kokevat tilanteensa. Mun päässä on vain joku vika, kun en kykene olemaan normaali.
Näemme ympärillämme pareja ja perheitä. Ajatelkaapa, kuinka paljon parempia he ovat ihmisinä. Hehän ovat osanneet toimia oikein, että ovat saaneet suhteen. Se on palkinto ja lahja. Nainen on raamatunkin mukaan lahja miehelle. Minä olen lahjaton.

Itsetunto-ongelmat opitaan jo lapsena. Vanhemmista vähintään toisella on ongelmia ja itsetuhoisia ajatuksia. Miten siinä lasta kasvattaa! Okei. Saat lapsia, voit hysyttellä ja hoitaa niitä ja elämäsi onkin merkityksellistä. Mutta se itsetunnon heikkous siirtyy valitettavasti kasvatettavaan. Kuinkahan moni nytkin kasvattaa lapsia, vaikka kokee olevansa
arvoton, ei siis ole sujut itsensä kanssa?

Jotenkin sitä nuorempana ei tajunnut tätä koko paskan laajuutta. Nyt jo 29 vuotiaana sen tajuaa, eikä sitä voi enää paeta. Olisin aika tyytyväinen, jos tietäisin kuolevani lähivuosina. Sitä alkais hyväksyä tämän oman elämän tällaisena ainutlaatuisena. Valitettavasti lääketiede ja hyvä ravinto on pidentänyt ikäämme.

Haluaisin vaihtaa Efexorin tujumpaan troppiin. Minulla ei ole diagnosoitu kuin depressioita, joten en tiedä saanko psykoosilääkkeitä tai muita tujuja nappuloita. Tilanne on niin ristiriitainen. Yhteiskunta tarvitsee minunkin panokseni työelämässä, mutta olenko sinne terve? Meillä kun on eläimiin verrattuna tunne-elämä. Ongelmat tunne-elämässä vaikeuttavat sosiaalista kanssakäymistä. Jos olis tunteeton, olisko se hyvä tilanne? Tarvitsen kerta kaikkiaan sellaiset kemialliset aineet, etten ajattele itseäni yksinjääneenä ja ahdistuneena. Ettei minulla olisi enää luonnollisia tunteita. Mietin, että oiskohan Virossa vielä lobotomiaklinikoita? Toiset menevät ottamaan silikonia tisseihin tai venytystä pippelliin ja minä menisin teettämään itsestäni osittain aivokuolleen. Tosin luulen, että nykyään se hoidetaan yhtä hyvin tuloksin myös kemiallisesti. "Kemiallinen lobotaatio". "Kuukauden kuuri loppuuun ja herkkyys ja luovuus katoaa".

32

2715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rohkea.......

      ja avoin kirjoitus. Tosi hieno. Sopivasti huumorilla höystetty. Toivottavasti löydät tasapainon elämääsi-yksinkin. Silläkin on merkitystä, yksin elämisellä.

    • hyvä....

      kirjoitus. Olen itse painiskelut samoissa ongelmissa tyyliin "Et kun sais jostain vähän vahvemaa droppia, niin saisi tunteet ja ahdistuksen pois. Ei painaisi murheet enää.". Lääkkeitä käytin kolmisen vuotta. Terapiassa olin kolme vuotta. Itsetunto-ongelmia on ollut johtuen isän ryyppäämisestä ja äidin vaino-harhoista. Nyt olen melkein kolmekymmentä ja alkaa jo helpottamaan. En jaksa enää stressata. Lääkkeitä en ole käyttänyt viiteen vuoteen. Ahdistukset puran netissä, kävelylenkeillä, kuuntelemalla musiikkia ja tekemällä taidetta vapaa-aikana.

      Toivoa ei saa koskaan menettää. Muista se. Vaikka olisi syvässä epäonnistumisen kierteessä, niin ei saa luopua omasta itsestään. Vaikka on joutunut kohtaamaan hyvin rankkoja asioita, niin aika parantaa haavat ja se, että pikkuhiljaa alkaa luottamaan ihmisiin ja sitä kautta syntyy ystävyyssuhteita. Moni yksinäinen ei luota ihmisiin ja sen tähden on yksin. Kyllä mukaviakin ja samanhenkisiä ihmisiä löytyy.

      Hyvää syksyä kaikille!

      • ihailla

        nuorta kirjoittajaa hänen viisaudestaa ja kypsyydestään, olit niin hyvin kuvannut tilanteesi. Olen tuplasti vanhempi kuin sinä ja kun muistelen itseäni sinun ikäisenä niin täytyy myöntää että en olisi saanut noin asiallista kirjoitusta aikaan ongelmistani. Minusta on niin mukava kun nuoret ihmiset ovat nykyaikana niin tietoisia asioista ja ennenkaikkea oman itsensä tilanteista realistisella tasolla Kiitos


      • Yleinen vuodattaja
        ihailla kirjoitti:

        nuorta kirjoittajaa hänen viisaudestaa ja kypsyydestään, olit niin hyvin kuvannut tilanteesi. Olen tuplasti vanhempi kuin sinä ja kun muistelen itseäni sinun ikäisenä niin täytyy myöntää että en olisi saanut noin asiallista kirjoitusta aikaan ongelmistani. Minusta on niin mukava kun nuoret ihmiset ovat nykyaikana niin tietoisia asioista ja ennenkaikkea oman itsensä tilanteista realistisella tasolla Kiitos

        Kiitos mielipiteestäsi. Eihän nyt 29 vuotias ole enää mikään eilisen teeren poika! Elämä on niin sanotusti koulinut, vaikka hyvin vähän parisuhderintamalla onkaan ollut ongelmia. Miten voi ollakaan, kun on aina asunut yksin. Monella parisuhde tuottaa ongelmia, jopa mielenterveyteen, mutta mulla sen rakkauden ja hyväksynnän puute sairastuttaa.

        On minulle monestikin sanottu, että minulla on suuri lahja kun osaan kuvailla tunteita. Teen sen liiankin hyvin, kun olen niin herkkä. Siksi tarvitsenkin joko lobotomian tai kemiallisen (osittaisen) tunteiden kovettamisen. Haluan että sydämeni jäädytetään tai kivetetään. Kannan mukanani elinluovutustestamenttia. Haluan lahjoittaa suuren sydämeni, herkät hermoni, tarkat silmäni jollekin, joka niitä tarvitsee. On naisia, jotka tuskailevat onnettomassa liitossaan. Rakastaa miestään, mutta ei saa riittävästi huomiota. Voin antaa sydämeni teille, koska itse en sitä tarvitse.

        Haluasin että joku tekisi lakialoitteen eutanasiahoidosta. Lääkärit voisavat valvotusti, eettisesti suorittaa ns. kauniin poismenon, esim. minulle. Minusta saisi sitten ottaa kaikki elimet hyötykäyttöön. Sehän olisi senkin kannalta hyvä toimenpide, että siirtoelimet olisivat tuoreita ja lämpimiä, kun 6 mm:n luoti olisi laskettu kallosta läpi.


      • SW.
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi. Eihän nyt 29 vuotias ole enää mikään eilisen teeren poika! Elämä on niin sanotusti koulinut, vaikka hyvin vähän parisuhderintamalla onkaan ollut ongelmia. Miten voi ollakaan, kun on aina asunut yksin. Monella parisuhde tuottaa ongelmia, jopa mielenterveyteen, mutta mulla sen rakkauden ja hyväksynnän puute sairastuttaa.

        On minulle monestikin sanottu, että minulla on suuri lahja kun osaan kuvailla tunteita. Teen sen liiankin hyvin, kun olen niin herkkä. Siksi tarvitsenkin joko lobotomian tai kemiallisen (osittaisen) tunteiden kovettamisen. Haluan että sydämeni jäädytetään tai kivetetään. Kannan mukanani elinluovutustestamenttia. Haluan lahjoittaa suuren sydämeni, herkät hermoni, tarkat silmäni jollekin, joka niitä tarvitsee. On naisia, jotka tuskailevat onnettomassa liitossaan. Rakastaa miestään, mutta ei saa riittävästi huomiota. Voin antaa sydämeni teille, koska itse en sitä tarvitse.

        Haluasin että joku tekisi lakialoitteen eutanasiahoidosta. Lääkärit voisavat valvotusti, eettisesti suorittaa ns. kauniin poismenon, esim. minulle. Minusta saisi sitten ottaa kaikki elimet hyötykäyttöön. Sehän olisi senkin kannalta hyvä toimenpide, että siirtoelimet olisivat tuoreita ja lämpimiä, kun 6 mm:n luoti olisi laskettu kallosta läpi.

        Onko joku naisen saaminen nyt noin elämän ja kuoleman asia?

        Etkä sä varmaan edes halua kuolla? Se nyt taitaa olla vaan tuollaista hetkellistä masennusta.


      • .....
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi. Eihän nyt 29 vuotias ole enää mikään eilisen teeren poika! Elämä on niin sanotusti koulinut, vaikka hyvin vähän parisuhderintamalla onkaan ollut ongelmia. Miten voi ollakaan, kun on aina asunut yksin. Monella parisuhde tuottaa ongelmia, jopa mielenterveyteen, mutta mulla sen rakkauden ja hyväksynnän puute sairastuttaa.

        On minulle monestikin sanottu, että minulla on suuri lahja kun osaan kuvailla tunteita. Teen sen liiankin hyvin, kun olen niin herkkä. Siksi tarvitsenkin joko lobotomian tai kemiallisen (osittaisen) tunteiden kovettamisen. Haluan että sydämeni jäädytetään tai kivetetään. Kannan mukanani elinluovutustestamenttia. Haluan lahjoittaa suuren sydämeni, herkät hermoni, tarkat silmäni jollekin, joka niitä tarvitsee. On naisia, jotka tuskailevat onnettomassa liitossaan. Rakastaa miestään, mutta ei saa riittävästi huomiota. Voin antaa sydämeni teille, koska itse en sitä tarvitse.

        Haluasin että joku tekisi lakialoitteen eutanasiahoidosta. Lääkärit voisavat valvotusti, eettisesti suorittaa ns. kauniin poismenon, esim. minulle. Minusta saisi sitten ottaa kaikki elimet hyötykäyttöön. Sehän olisi senkin kannalta hyvä toimenpide, että siirtoelimet olisivat tuoreita ja lämpimiä, kun 6 mm:n luoti olisi laskettu kallosta läpi.

        Onko se tuo numero 9 joka vie sinut paniikkiin? Kun 2 vaihtuu jo 3:ksi? Viis numeroista! Voin vakuuttaa, että olet ihminen vielä 30-, 39- ja 40-vuotiaanakin, jopa 50-vuotiaanakin. Rauhoitu!
        Sanot että rakkauden ja hyväksynnän puute sairastuttaa. Kuka sinua ei hyväksy? Ettei se vain olisi YV? Kuvittelet tuosta rakkaudesta ihan liikoja. Kyllä elämää kannattaa jatkaa.


      • Yleinen vuodattataja
        ..... kirjoitti:

        Onko se tuo numero 9 joka vie sinut paniikkiin? Kun 2 vaihtuu jo 3:ksi? Viis numeroista! Voin vakuuttaa, että olet ihminen vielä 30-, 39- ja 40-vuotiaanakin, jopa 50-vuotiaanakin. Rauhoitu!
        Sanot että rakkauden ja hyväksynnän puute sairastuttaa. Kuka sinua ei hyväksy? Ettei se vain olisi YV? Kuvittelet tuosta rakkaudesta ihan liikoja. Kyllä elämää kannattaa jatkaa.

        Se on totta, että juuri Yv on se, joka ei meinaa aina hyväksyä itseänsä. Ei tässä nyt hätää ole.


      • Yleinen vuodattaja
        SW. kirjoitti:

        Onko joku naisen saaminen nyt noin elämän ja kuoleman asia?

        Etkä sä varmaan edes halua kuolla? Se nyt taitaa olla vaan tuollaista hetkellistä masennusta.

        En minä oikeastaan haluakaan kuolla. Hetkittäisiä tuntemuksia vaan. Ehkä tämä elämä on lahja. Meille annettavat vuodet ovat lahjoja, ei taakkoja.


    • Yleinen vuodattaja

      Onneksi minulla on muutama kaveri, joiden kanssa tavataan välillä.

      Yhteiskunta-niminen instanssi järjestää meille rikkinäisille, yksinäisille, ressukoille tapaamisia. Tiedän että julkisen sektorin hoidon piiriin eivät kaikki edes pääse, vain ns. "kannattaviin yksilöihin panostetaan". Ihme kyllä, minut on nähty sellaisena, jolle on annettu keskusteluapua. Tosin en tiedä, toimiiko se mitenkään peilinä. Ei se paljoa auta, jos sanotaan, että "lopeta itsesi sättiminen". Minun itsetunto-ongelma on niin saatanan, perkeleen tiukasti kiinni minussa, että miten sitä hetkessä muuttaa. Joo, ehkä tilanne on jo toinen 20 vuoden päästä? Perkele! Miksei valtio järjestä eutanasiapalvelua, niitä haluaville oikeustoimikelpoisille kansalaisille? On synnytyslaitoksia, on äitiysneuvoloita! Kyllä sitä uutta aina tulee lisää.

      Olishan se kaikkien kannalta parempi, että minäkin antaisin paikkani jollekin paremmalle ja tehokkaammalle. Sellaiselle, joka olisi kannattava pelinappulla, joka osaisi hankkia parisuhteen ja saisi rahaa tuottavia jälkeläisiä. Ei tällaisia itsekkäitä sikoja, jotka elävät vain oman navan tähden!

      Verrataanpas hieman: yksinäinen, luuseri. Kuluttaa mielenterveyspalvelveluiden kautta valtion rahoja. Yrittää opiskella, ei hajuakaan, pääseekö ikinä töihin. Ostaa ruokaa ja mielialalääkkeitä. Maksaa niistä alv 8/17%. Työllistää muutaman farmaseutin. Maksaa terveyskeskusmaksun koko vuodelle, noin 22e. Käyttää rahat tehokkaasti, varaamalla joka viikko uuden ajan lääkäriin. Valittaa aina yksinjäämistä ja vaatii lobotomiaa, eutanasiaa yms. päätöntä. Saa lopulta porttikiellon terveyskeskuskeen. Tästä vielä kuulette! Vieläkö se Hannu Karpo tekee sitä ohjelmaa? Vai hoitotakuu, perketi!

      Sitten onnellinen perhe: On töissä tai ei, mutta ostavat paljon ruokaa ja työllistävät tuottajia, kauppiaita. Ennen kaikkea, tuottavat lapsia, joista saadaan myöhemmin tuottavia, rahaa ja jälkeläisiä tuottavia... Perheet käyttävät äitiyspalveluja, neuvoloita, synnytysairaaloita, mutta ne lasketaan osaksi tuotannon kuluja. Perheet ovat tuottavia tehtaita ja valtio maksaa tenavien hoidosta paljon rahaa. Mutta nämä tenavat tulevat hyvin pidettyinä vielä rikastuttamaan valtion kassaa. Koko työikä on vain rahaa valtion kassaan. Osa sairastuu, jää työttömäksi.

      Yhteenveto: Olen yksinäinen, mielenterveystapaus (ns. osa-aikahullu) ja en kykene olemaan sosiaalinen. En minä ole aivan ääritapaus epäsosiaalisesta yksilöstä, mutta parisuhdetta tavoittamattomana olen nk. "epävarma sijoituskohde". Ajatelkaapa, jos meistä kaikki joutuis jäämään yksin! Yhteiskuntamme hajoaisi hyvin pian. Yksinäisyyden sairastuttamat ihmiset eivät kykenisi pyörittämään näitä rattaita. Ei se terveyskeskuslääkärikään voisi hoitaa työtään, jos se olisi päivästä toiseen ahdistunut, itsemurhaa hautova. Aattelleppa ite, omalle kohalle!

      Miten sitten, jos minulle muodostuu riippuvuus rauhoittaviin? Joudunko pakkohoitoon? Lääkäriltä kun pyytää reseptiä rauhoittaviin, saa usein kuulla kysymyksen: "Oletko suunnitellut itsemurhaa viimeaikoina?". Näinhän se menee! Ja missä menee se raja, kuinka paljon on liikaa rauhoittavia, esim. koulussa. Kyllähän ne saavat olon veltoksi ja poissaolevaksi, uneliaaksi. Saako lääkärin luvalla olla hieman oxazepami-huppelissa?

      • paniikkiin

        Voi, älä joudu paniikkiin! Ei kannata! Olet OK.
        Kamalaa puhetta muuten lääkäriltä!
        T. itse samassa tilanteessa ollut


      • mitättömyys

        Täällä yksi täysi mitättömyys. Omaan paljon keskimääräistä huonompia ominaisuuksia, en rupea nitä luettelemaan. Ei ole elämänkumppania. Mutta perkele minulla on yhtä suuri oikeus elää kuin kaikilla muillakin ja olla semmoinen kuin miksi olen syntynyt ja kasvatettu. Teen parhaani kehittyäkseni - jos se ei jollekulle riitä, se on hänen päänsärkynsä. Jos joku pitää minua säälittävänä ressukkana tai minä vaan, senkun pitää! Ajattelen omilla aivoillani enkä hänen. Oma elämäni on joka tilanteessa minulle kaikkein tärkein asia. Mikä voisi olla tärkeämpää? Saatan nolaantua ja näyttää epävarmalta, minulle ehkä naureskellaan, mutta sisimmässäni en lannistu enkä luovuta kenellekään oikeutta itseni kunnioittamiseen! Ehkä koko elämäni menee pieleen, mutta se on MINUN elämäni!


      • Anonyymi

        Mä kyllä haluaisin kuolla,mut pelottaa mitä siinä tapahtuu..


    • vaan

      "Tuntuu vaan niin saatanan vaikealta, kun mun tehtäväksi on tullut katkaista sukupolvelta toiseen siirtyneet itseen liittyvät ongelmat."
      Nyt onkin sitten hyvä tilaisuus! Tee toisin kuin vanhempasi äläkä ruoski ja väheksy koko ajan itseäsi! Rupea ajattelemaan itsestäsi hyvää! Anna itsellesi "viat" anteeksi!

      "Mun päässä on vain joku vika, kun en kykene olemaan normaali."
      Normaali on joku kuvitelma, ei semmoista olekaan. Olet ihan tarpeeksi hyvä ja normaali.

      "Näemme ympärillämme pareja ja perheitä. Ajatelkaapa, kuinka paljon parempia he ovat ihmisinä."
      No eivät todellakaan! Samanlaisia pulliaisia, osa tappelee perhehelvetissä. Näemme ympärillämme myös ihan hyviä yksineläjiä. Ja onko sillä väliä jos joku on parempi?

      "Jos olis tunteeton, olisko se hyvä tilanne? Tarvitsen kerta kaikkiaan sellaiset kemialliset aineet, etten ajattele itseäni yksinjääneenä ja ahdistuneena. Ettei minulla olisi enää luonnollisia tunteita."
      Voi tunteet kyllä välillä tehdä tosi kipeää. Mutta on ne toisaalta kivojakin. Vaikeeta on. Joskus on hyvä päästää ikävä tunne tulemaan "käsittelyyn" ja huomata että siihen ei kuolekaan, ainakin oman kokemukseni mukaan.

    • enää yritäkään paeta

      vaan kulje kohti !! Tutkaile vanhempiasi jos vielä voit sen tehdä ja katso missä ovat heikkoja ja omanarvontunto hukassa. Löytyisikö sieltä jotain mistä sinäkin voisit ymmärtää jotain enemmän. Lue jos jaksat ottaen selvää ihmisen ajattelutavoista ja toiminnoista mikä voi olla takana. Itse olen lukenut valittujen palojen tunne itsesi ymmärrä muita - kirjaa joka on helppotajuinen yleiskatsaus ihmiseen . Siitä sain osviittaa !! Sitten on hypnoositerapiaa joka on toisilla nopeuttanut tervehtymistä ainakin kirjoitusten perusteella, mutta sekään ei ole kaikkivoipa. Akupainelu on lievää apua jen.. Voi koettaa yhdistellä eri hoitomuotojakin korjatakseen omanarvontunnon omalle paikalleen. Pistä tuulemaan oikein kunnolla!! Toivottavasti sinulla on siihen aikaa ja varaa, se olisi paras sijoituksesi mitä voit tehdä, muu tulee sitten aikanaan :)

    • juuri sinä olet se

      joka voit katkaista tuon itsetunnon ja harmonian kanssa olemisen puutteen? Sinä taidat olla se joka on valveutunut ja tajuaa !!!!

    • kunnolla

      Eli päinvastoin minulla, ongelmia tulee juuri siksi kun en tunnista tunteitani eli olen sillä tavalla tunteeton tai ne tunnot jumissa että estyy todellinen minän tunteminen !

    • Varjolilja

      Olet tosiaankin mainio kirjoittaja. Olen joistain asioista vähän eri mieltä kuin sinä. Olen tällainen mamma, toistakymmentä vuotta sinua vanhempi monen lapsen äiti. Olen myös terapiapalveluiden ja lääkkeiden kuluttaja. Elämä on nuijinut minua sillä tavalla, että tunteeni eivät enää ole käytössäni, vaan ne ovat "purkissa" tai "naftaliinissa", miten vain. Ei olekaan mikään pieni juttu loihtia ja kaivella niitä takaisin esille ja käyttöön.

      Olen pelännyt sitä, että siirrän nämä vammani lapsiimme, mutta terapeuttini on todennut, ettei niin ole käynyt ja on ihmetellyt sitä (minä tuntenut itseni omituiseksi myös siitä syystä). Ei siis ole pelkoa, että kierre jatkuu. Kun on tiedostanut asiat, voi toimia eri tavalla kuin omat vanhemmat ovat aikoinaan toimineet. Ei siis ole sinullakaan mitään pelkoa sellaisesta.

      Miehet ovat sitäpaitsi naisia edullisemmassa asemassa, koska heille voi tulla lapsia paljon varttuneemmalla iällä kuin naisille. Minä alan siinä asiassa olla jo hylkytavaraa, mieheni sen sijaan on varsin kukkea edelleen, vaikka on minua vanhempi.

      Perheelliset ihmiset eivät ole ihmisinä yhtään sen parempia kuin yksinäiset. Molemmissa ryhmissä on edustettuna ihmisyyden koko kirjo laidasta laitaan. Omista vanhemmistani ja heidän suhteestaan voin sanoa sen verran, että sitä huonommaksi ei parisuhde juuri voi tulla. Vain ruumiillinen väkivalta puuttui. Muuten olisivat kaikki kauheudet olleet täydellisesti edustettuina. Se onkin aiheuttanut sen, etten kykene riitelemään, koska se on niin ahdistavaa. Siinä tulee niin helposti hylätyn ihmisen olo, sitä riskiä en voi ottaa.

      Mistä olet päätellyt, ettet kykene muodostamaan parisuhdetta? Sopiva neito voi tulla milloin tahansa sinua vastaan. Olenhan minäkin ollut täynnä ahdistusta ja silti mieheni vain otti minut omakseen ja pitänyt hyvänään lähes kaksikymmentä vuotta. Huolimatta suurista vaikeuksistani ruumiillisessa kanssakäymisessä hän jaksaa uskoa parempaan, toipumiseeni, joka minulle tuntuu olevan ylen kaukana.

      Olin niin hassu, että luulin, ettei miehillä ole ollenkaan tunteita. Olin kai oppinut sen sodan käyneeltä isältäni. Minua ällistytti nähdä mieheni tunteellisuus ja herkkyys. Nehän ovat vain hyviä asioita. Tunteet kuuluvat ihmisten elämään. Onko todellista elämää ilman niitä?

    • Schorching Blood

      "Tuntuu vaan niin saatanan vaikealta, kun mun tehtäväksi on tullut katkaista sukupolvelta toiseen siirtyneet itseen liittyvät ongelmat. Tiesin jo lapsena, että olen liian heikko yksilö muodostamaan toimivaa parisuhdetta, eli perhettä."

      Kirjoitustesi perusteella olet aika fiksu, viisas, sosiaalinen ja muutenkin sellainen jokanaisen unelma.

      "Mun mielestä perhe on kaikki kaikessa. Voin vain puhua itsestäni, kun en tiedä miten muut kokevat tilanteensa. Mun päässä on vain joku vika, kun en kykene olemaan normaali."

      Päättäkää että ei ole.

      "Näemme ympärillämme pareja ja perheitä. Ajatelkaapa, kuinka paljon parempia he ovat ihmisinä. Hehän ovat osanneet toimia oikein, että ovat saaneet suhteen. Se on palkinto ja lahja. Nainen on raamatunkin mukaan lahja miehelle. Minä olen lahjaton."

      Kaikki ei ole siltä miltä se näyttää. Perheissä ei ole yksityisyyttä, rauhaa, on riitoja, väkivaltaa, raha-huolia, kiusaamista ja ongelmia.

      "Itsetunto-ongelmat opitaan jo lapsena. Vanhemmista vähintään toisella on ongelmia ja itsetuhoisia ajatuksia. Miten siinä lasta kasvattaa! Okei. Saat lapsia, voit hysyttellä ja hoitaa niitä ja elämäsi onkin merkityksellistä. Mutta se itsetunnon heikkous siirtyy valitettavasti kasvatettavaan. Kuinkahan moni nytkin kasvattaa lapsia, vaikka kokee olevansa
      arvoton, ei siis ole sujut itsensä kanssa?"

      Et näe puita metsältä. Eli sen kuinka suurenmoisen ihmisen kuvan näytät kirjoituksillasi. Mitä ongelmia sinulla muka on ?

      "Jotenkin sitä nuorempana ei tajunnut tätä koko paskan laajuutta. Nyt jo 29 vuotiaana sen tajuaa, eikä sitä voi enää paeta. Olisin aika tyytyväinen, jos tietäisin kuolevani lähivuosina. Sitä alkais hyväksyä tämän oman elämän tällaisena ainutlaatuisena. Valitettavasti lääketiede ja hyvä ravinto on pidentänyt ikäämme."

      Siis sopeutukaa.

      "Haluaisin vaihtaa Efexorin tujumpaan troppiin. Minulla ei ole diagnosoitu kuin depressioita, joten en tiedä saanko psykoosilääkkeitä tai muita tujuja nappuloita."

      Se on lääkärinne päänsärky.

    • .....

      Eikö ne lääkkeet vielä ole tehneet sinua tarpeeksi tunteettomaksi? Mielialalääkkeethän sen tekevät. Sinun pitänee hakea vahvemmat dropit.

      Kehotan sinua kuitenkin luopumaan lääkityksestä. Mene jonkun "sielunhoitajan" puheille. Se voi antaa uskomatonta voimaa, jos terapeutti tai terapeuttiin verrattavissa oleva henkilö kuuntelee sinua ja avaa uusia näkemyksiä.

      • Yleinen vuodattaja

        Olet oikeassa. Haluaisin luopua lääkkeistä, sillä koen että pahin on reilusti takana. Mutta minua pelottaa lääkkeiden jättäminen. Pelottaa, että palaako ahdistus ja itsetuhoiset ajatukset. Olen saanut tavata pappeja ja kirkon työntekijää ja ne keskustelut ovat auttaneet, tuoneet toivoa. Tiedän, etten voi olla loppuelämää droppien varassa, tunteet latistettuina. Elämä pitäisi saada "kantamaan".


    • Yleinen vuodattaja

      "Kirjoitustesi perusteella olet aika fiksu, viisas, sosiaalinen ja muutenkin sellainen jokanaisen unelma."

      Kiitos mielipiteestäsi. Olen joskus kuullut tuon fiksuuden mainittavan. Ajattelen tosi paljon ja koen asioita syvällisesti, siksi varmaan olen sairastunut masennukseen ja ahdistuneisuuteen.
      Mistä lienet keksinyt sosiaalisuuden? Olen kehittänyt huimasti sosiaalisia taitojani. Olin teininä ja nuorena tosi arka ja ujo, mutta olen nykyään paljon sosiaalisempi.

      Et näe puita metsältä. Eli sen kuinka suurenmoisen ihmisen kuvan näytät kirjoituksillasi. Mitä ongelmia sinulla muka on ?

      Tarkoitatko, että kirjoitukseni antaa minusta 'suurenmoisen' kuvan?

      Voisin loppuun vielä hieman kerrata tarinaani. Olen siinä rohkea ja avoin, auttaakseni muita häpeilijöitä. Olen ollut lapsesta saakka arka ja säikky ihminen, "Anteeksi, että olen olemassa" -syndroomasta lienee ollut kyse. En ole voinut elää normaalia, nuoren ihmisen elämää. Ja miksi? Siksi, koska olen hävennyt itseäni. En tekemisiäni, vaan sitä että minä olen tällainen ja tämännäköinen. Miten selviytyy, kos kantaa tuota taakkaa päivästä päivään? Jopa yötkin meni 10 vuoden ajan pyörimällä lakanoissa aamuyölle klo 2-4. Elämässä selviytyy huonosti. Olen 29-vuotiaana edelleen, kuin se lukion päättänyt pojankloppi. Olen saanut käytyä intin ja hankkinut yhden ammatin. Mutta siinä ne sitten ovatkin.

      Opiskelen vielä tässä iässä ja koen siitäkin hieman syyllisyyttä. Tiedän, että opiskelu on hyvä juttu esim. alkoholismiin tai pitkäaikaistyöttömyyteen verrattuna. Mutta koen syyllisyyttä siitä, etten ole kyennyt antamaan riittävää panosta yhteiskunnallemme, lähinnä tarkoitan työllistymista ja uraa.

      En ole koskaan aikaisemmin nauttinut opiskelusta ja sen tuomasta sosiaalisesta verkostosta. Luulen sen johtuneen siitä, että olen ollut teinistä saakka masentunut ja nukkunut yöt muutamalla tunnilla. Nyt vasta huomaan senkin, mitä on olla päivä koulussa/töissä, kun ei tarvitse pyöriä ja kieriä lakanoita rullalle, ennen kuin nukahtaa hetkeä ennen herätystä. Tiedättekö, miltä tuntuu herätä aamulla, kun on voinut nukahtaa lähes välittömästi sänkyyn menon jälkeen =). Nyt sen tiedän!

      Teen jatkuvasti töitä itseni korjaamiseksi. Välillä se ahdistaa, kun on "jo" 29 ja rakentaa vasta tervettä ja normaalia käsitystä itsestään. Sillä olen elänyt vain vääristyneenä varjona. Mulle on lukuisat ihmiset sanoneet vuosien varrella, että: "Miksi Sinä Yleinen vuodattaja mollaat ja ajat itseäsi alas?". Koska teet sen ilman todellista syytä!

      Suurin haaveeni on ollut lapsesta saakka, kokea olevansa rakastettu. Varoitus: sisältää paljastuksia. Muutamat naiset ovat ihmetelleet minua miehenä. Olen onnistunut pääsemään joitakin kertoja tutustumaan naisiin. Okei. Seksi on tärkeä osa ihmisyyttä, mutta minä tarvitsen siihen tunnetta ja turvallisuutta. En minä halua vain fyysistä naintia. Toivon, että kohtaisin sellaisen naisen, joka hyväksyisi minut tällaisena ja antaisi aikaa. Koska seksuaalisuus on sellainen osa-alue, jolla herkästi rikotaan lisää. Nämä naiset ovat sattuneet olemaan vain seksin perässä, halunneet komeaa, tummaa, atleettista nuorukaista. No, seksistä en oikein ole saanut mitään, koska tunne ja kiintymys ei ole ollut mahdollista. Mutta se toinen ihminen, jota on saanut koskettaa ja tulla kosketetuksi. Se on ollut uskomattoman hieno kokemus. Naisen iho, hyväillä ja silittää naisen kasvoja, kaulaa ja käsiä. (okei, muitakin aluita on kiva hyväillä), mutta se toisen iho ja lämpö on se, mitä olen aina kaivannut. Toivottavasti on olemassa sellainen nainen, joka hyväksyy minut näine tarpeineni, eikä halua vain panna minua heti. Haluaisin tavat hyvän naisen, mutta pelkään että kelpaanko sellaiselle.

      • Schorching Blood

        Niinko Dr.Pilli ain sanoi, että JUU OWN UR LIFE, MÄÄN!!!!

        tai jotakin tohon tyylliin, niin neuvon et vastaa omasta elämästäsi. Varmasti olet niin tehnytkin, ei sillä, mutta ihan vaan muistukutksen vuoks kato sanon...

        Pane ja nussi niitä naisia niin paljon ku pystyt, sitte kosit jotain ei niin horoa, ja sitte olet saanut sen mitä halusit. Kato sä oot urheilullinen ihminen, mä en ole.

        Olette tunnontarkka niinkuin minäkin olen, tms. Siksi varmasti koemmekin enemmän nautintoa kun on hyvä fiilis, l
        äke ´pössis yms.....

        Mutta varjopuolena tietenkin....me ahistumme murehimme ihan turhista.. voi meitä poloisia... itsemurha on yksi paskimmista ajatukstista mitkä voi vallata mielen, meidän tulee taistella sitä tunnetta against kato... s e..... lopettais meijän ihkun elämän, ei sitä voi sallia. eihän ? eihän ? VOIKO SEN HELVETTI SALLIA NO EI VOI !?

        perejentai on taas saapunut tähän vitun pimeään maahan. Mitäs teet ? Mä tapaan kaverin, menen ehkä elokuviin tsiigaa sen zombieleffan, sitte launadaina HIFK- matsiin juu.... sitte alkaakin taas uus paska viikko ja semmottia..

        EI mittää hyvät jatkot kato kato.... jees
        ok
        selevä.
        kts.


      • Varjolilja

        Miten kauniisti kirjoitatkaan naisista! Olet oikeassa, seksiin tarvitaan tunnetta, turvallisuutta ja uskallusta olla aivan avoin, aivan samoin kuin myös terapiassa. Täytyy voida ja uskaltaa luottaa aivan täysin. Täytyy saada tuntea olevansa hyväksytty ja rakastettu juuri sellaisena kuin on.

        Sen tunsin ja ymmärsin vasta mieheni sylissä. Lopultakin tunsin, että kelpaan jollekin sellaisena kuin olen. Mutta se on vaikea asia sellaiselle, joka ei ole koskaan tuntenut itseään hyväksytyksi, vaikka olisi tehnyt mitä tahansa, vaikka olisi todellisuudessa miten hyvä ja pätevä ja lahjakas tahansa. Siitä ei ole apua, jos sitä ei itse ymmärrä.

        Kun on täynnä häpeää jo pelkästä olemassaolostaan, on vaikea ymmärtää sellaisia asioita, jotka tavallisille ihmisille ovat kuin itsestäänselviä. Kun ajattelee, että minut heitetään menemään, hylätään, jos teen jonkin pienen, toisille aivan näkymättömän virheen. Niin, silloin on vaikea hyväksyä itsensä. Siihen eivät auta toisten ihmisten vakuuttelut. Vasta pitkällisen työn ja itsensä tutkimisen jälkeen sen voi ymmärtää.

        Olen seurannut omien lastemme kasvua ja kehitystä. Parhaiten lastensa olemuksen näkee siitä, millaisia heidän kaverinsa ovat. Mikä siinä onkin, mutta samankaltaiset hakeutuvat toistensa seuraan. Ilokseni olen nähnyt heidät mukavien, kirkassilmäisten lasten seurassa. Aivan samoin sinäkin, uskon niin, löydät viehättävän neidon, joka rakastaa ja kunnioittaa sinua juuri sellaisena kuin olet. On hienoa, että olet jo toipunut noin paljon. Uskon, että toipuminen vain jatkuu. Täkeintä on suunta, nopeus voi vaihdella, mutta suunta on oikea.


    • kaiken takana on mies

      Miulla oli tänään aamulla just samanlainen olo kun mitä kirjotit tohon siun tekstiin. Aamulla tuntu etten pysty edes sängystä nousee ylös kun oli niin masentunut ja surullinen olo, tuntu että mitä välii millää enää on edes. Nukkuminen ainoastaan tuotti mielihyvää.
      Olen 23 vuotias nainen ja miulta on lähipiiristä rakkaimpia ystäviä löytänyt puolison jo jokunen vuosi sitten. Aika on ollut vaikeaa miulle koska kaipaan myös itse kumppania. Äh en voi jatkaa koska ahdistus alkaaa kasvaa... pakko lopettaa ja keskittyä muuhun...

      • Schorching Blood

        Elä elä hyvä muija ny lopeta kato sä oot se muija mitä mun frendi Yv on hakenu kato, get to gether, make love, make sex, make babies, mak e A GODDAMN LIFE, FO FUKS SAKE!


    • psykiatrilta

      että määräisi mulle niin vahvat tropit, että en tuntisi enää mitään ja tekisin töitä kuin kone.

      Psykiatri sano, että kirjoittappas tyttö tuo lause ylös ja mieti sitä myöhemmin.

      • Yleinen vuodattaja

        Täytyypä sanoa tuo myös omalle psykiatrille kuun loppupuolella.


    • ***

      Jaaha. Olet sentäs kertomasi mukaan komea, tumma ja atleettinen. Ajatteles sellaista henkilöä, jolla on samat ongelmat kuin sinulla, mutta joka on kaiken lisäksi ruma. Niin että paas miettien!

      Oletko kenties ikinä kysynyt itseltäsi, että josko mystifioit tuota perhe-elämää liiaksi? Siihen nähden, ettei sinulla ole koskaan ollut omaa perhettä (eikä kaiketi parisuhdetta) näytät tietävän siitä paljonkin: ihanaa on, auvo kukoistaa. Elätköhän luuloissa ja omissa kansallisromanttisissa maalauksissasi? Parisuhteen vaatima työ on toisinaan painavakin taakka, jos siis haluaa pitää suhteen.

      Siitä en oikein saanut selvää, että miksi olisit kykenemätön parisuhteeseen. Kertomasi perusteella olet kuitenkin joskus rakastanut.

      Muistan muuten kuulleeni, että Ruotsissa Karoliinisessa instituutissa tehtäisiin lobotomioita. Sen sijaan muulla kuin masennusdiagnoosilla tuskin saat psykoosilääkkeitä.

      • Yleinen vuodattaja

        Kaipa se on uskottava, kun niin monet ovat kehuneet ulkonäköäni ja urheilullisuutta. Vaikka usein pidän itseäni rumana.

        Viikonloppu edessä ja huomenna taitavat pitää kaupatkin lukossa. Tulihan se puolen litran "perjantaipullo" käytyä itsekin hakemassa. Hain apteekista Levolac-ulostuslääkettä ummetukseen.

        Kaupassa tapasin makeisostalolla erään tutun eläkeläisrouvan. Vaihdettiin kuulumisia ja hän kysyi minulta: "..ja tyttökaveri on löytynyt?". Sanoi, että minun pitää mennä juttelemaan. Ja että olen ronkeli. Niin, sitä tuleekin mietittyä, että ketä menisin jututtamaan?


      • ehdottomasti
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

        Kaipa se on uskottava, kun niin monet ovat kehuneet ulkonäköäni ja urheilullisuutta. Vaikka usein pidän itseäni rumana.

        Viikonloppu edessä ja huomenna taitavat pitää kaupatkin lukossa. Tulihan se puolen litran "perjantaipullo" käytyä itsekin hakemassa. Hain apteekista Levolac-ulostuslääkettä ummetukseen.

        Kaupassa tapasin makeisostalolla erään tutun eläkeläisrouvan. Vaihdettiin kuulumisia ja hän kysyi minulta: "..ja tyttökaveri on löytynyt?". Sanoi, että minun pitää mennä juttelemaan. Ja että olen ronkeli. Niin, sitä tuleekin mietittyä, että ketä menisin jututtamaan?

        että siitäs sait kommentteja kosolti , ei sinun muu auta kuulepas kuin uskoa meitä ja jatkaa tallailua meidän kanssamme :)


    • Yleinen vuodattaja

      Meinasin lähteä illalla baariin, mutta onneksi tajusin jäädä kotiin. Koska yleensä kapakassa koen oloni hyvin ulkopuoliseksi ja surulliseksi. Se on vain yksinäisyyden pakenemista täysin väärään ympäristöön. En siellä yleensä edes viihdy, mutta pakenen sinne.

      Miksi meidän pitää kokea tarvetta tulla hyväksytyksi ja rakastetuksi? Miksen voisi olla kuin kone, joka tekee arkena työtä ja huilii pyhät? Miksi ihmisen taakaksi on annettu tunteet - nuo turhuuksien turhuudet? Jännä, että kuitenkin eläimetkin kaipaavat hyväksyntää ja läheisyyttä. Koirat usein hakeutuvat ihmisten viereen nukkumaan ja monet kissat tulevat syliin tai menevät makaavan ihmisen mahan päälle kehräämään. Eläimet myös pitävät siitä, kun niitä silitetään tai rapsutetaan. En usko, että eläimet kaipaavat "elämänkumppania". Onko eläinten käytös vaistojen takia mutkattomampaa?

      Herkkyyteni ja syvyyteni on minulle taakka. Kärsin siitä, että minulla on niin voimakkaat kaipuuntunteet. Kysyin tästä asiasta eräällä palstalla asiantuntijalta, ja hän vastasi, että on luonnollista kokea tarvetta olla rakastettu. Hänen mielestään sitä tunnetta ei ole syytä kieltää tai tukahduttaa. Mutta sitä juuri teen ja haluan tukahduttaa sen tunteen, vaikkapa kemiallisesti. Haluaisin rakastaa, mutta olen niin rikkinäinen ja heikko, etten kykene rakkauteen. Tai en siis kyke tavoittamaan rakkautta. Ehkä voisin rakastaa, mutta en pääse siihen tilanteeseen, että saisin ketään rakastaa. En siis kykene luomaan kontaktia sellaiseen naiseen, johon haluaisin. Olen ehkä niin tunnevammainen. Naisilla on helpompaa saada kumppani vastaavanlaisesta vammasta huolimatta, koska joku mies tulee ja ottaa epävarmankin naisen. Minun on taas tunne-elämässä vammautuneena miehenä mahdotonta mennä ja tutustua kiinostavaan naiseen. Se ero on sukupuolella tunnevamman kohdalla. Olkaa naiset onnellisia siitä, että olette nainen! Moni nainen on viettänyt lapsuutensa hyvin rikkinäisessä perheessä ja vammautunut henkisesti. Mutta sitten vain on tullut vastaan se "Oikea", joka on hyväksynyt hänet sellaisena, rikkinäisenä ja osoittanut rakkautta ja lämpöä - sitä, mitä epävarma yksinäinen on eniten epäillyt.

      Näin on tunnevammainen Yleinen vuodattaja asian ymmärtänyt. Kaipa se on päätettävä tämä pohdinto ja lähdettävä tuonne sängyn puolelle. Mirtazapiini-nappula alkaa vaikuttaa unettavasti tunnin sisällä sen otosta. Usein luen sen ajan kirjaa, kun odotan hiipumistani. Ajattelin lukea hieman "Virtahepo olohuoneessa" -kirjaa. Ah.. Sitä tunnetta, kun alkaa väsyttää aivan sairaasti.. Sitten kuuntelen vielä langattomilla kuulokkeilla rentoutuslevyä, ihan kiusaan itseäni. Saan unohtaa kaiken ja vain maata lämpimänä peiton alla, ja lentää kohti unien maailmaa. Sitten huomenna päivällä herään johonkin aikaan kun huvittaa. Jos ei kiinnosta nousta, voin maata vaikka kellon ympäri. Laitan puhelimen äänettömälle. Seuraavana iltana saan taas takuulla unen mirtazapiinin avulla, vaikka nukkuisin iltapäivään saakka. Nyt on aika huoleton olo. Pari päivää saa vaikka nukkua. Juuri nyt ei edes ahdista yksinäisyyskään. Joskus mietin sitäkin, että miksi ihminen on niin luotettava "kone"? Miksi minäkin herään taas huomenna, enkä saa vaipua ikiuneen yön aikana. Ajatelkaa mikä vapautus ja helpotus se olisikaan! Nyt Yv päättää päivänsä... ja menee nukkumaan!

    • Anonyymi

      Mä erehdyin nuorena naimisiin narsistin kanssa. Siitä päästyä minusta tuli miesten hyväksikäyttäjä ja käyttämä. Nykyään yritän vaan hyötyä taloudellisesti miehistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe