tieteellinen maailmankuva.
Koska uskovien käsitys tieteellisestä maailmankuvasta perustuu 99% uskonnolliseen propagandaan, esitän seuraavaa.
Jokaisella suomalaisella on varsin hyvät tiedot kristinuskosta ja Raamatusta, johtuen koulujen uskonnonopetuksesta. Nuoret ikäluokat tuntevat myös tieteellisen maailmankuvan perusteet kouluopetuksen perusteella.
Vanhemmat ikäluokat, yli keski-ikäiset, jotka muodostavat valtaosan uskovista, tuntevat tieteellisen maailmankuvan perusteet pelkästään uskonnollisen propagandan kautta. Heillä on täydellisen vääristynyt kuva mm. evoluutioteoriasta.
Typerin, mutta erittäin yleinen käsitys tieteellisistä teorioista varttuneiden uskovien keskuudessa on:
Koska tiede ei esitä "lopullista ratkaisua" mihinkään asiaan, vaan pelkästään teorioita, ei tieteellinen työ ole luotettavaa.
Koska Raamattu on lopullinen "totuus" maailman luomisesta, se on luotettava ja oikea.
Turha näitä asioita on yrittää selittää. Eivät uskovat ymmärrä.
Kunhan edes lakkaisivat manipuloimasta nuoriaan harhaisilla uskomuksillaan.
Uskonnollinen
13
187
Vastaukset
Msidän tavallisten kadunmiesten - niin uskovaisten kuin uskomattomienkin (tietyntyyppisten uskovaisten ehkä enemmän) - maailmankuva laahaa 100 vuotta perässä uusimman tieteellisen tiedon tarjoamasta maailmankuvasta. Useimmilta meistä puuttuu kerta kaikkiaan sellainen matematiikan ja fysiikan perusteiden tuntemus, joka mahdollistaisi edes likimainkaan ymmärtää ja hahmottaa sitä todellisuutta mihin tutkimus on viime vuosisadan jälkipuoliskolla ylettynyt.
- aloituksessani valottaa
sitä tosiasiaa, että tietomme ja valmiutemme keskustelemaan Raamatusta ja kristinuskosta ovat monta kertaluokkaa paremmat kuin keskusteluun tieteen saavutuksista.
Keski-ikäisillä tai sitä vanhemilla ateisteilla on hyvin perusteellinen tieto Raamatusta ja kristinuskosta.
Sen sijaan tieteen saavutuksista tietomme, kaikkien meidän varttuneempien, ovat varsin suppeat.
Pahinta on uskonnollinen propaganda, joka tarkoituksellisesti vääristää tieteen saavutuksia. Ja jotkut onnettomat vielä uskovat sen.
Uskonnot ovat perusteiltaan varsin yksinkertaisia. Uskonnon pyhät kirjat tosin ovat poikkeuksetta laajoja ja poikkeuksetta hyvin ristiriitaisia ja nykyaikaan sopimattomia/sovittamattomia.
Uskontojen perusperiaate on: on olemassa jokin jumala, johon kaikkien on uskottava. Juuri meidän uskontomme jumala on se ainoa oikea. - Jansku H
aloituksessani valottaa kirjoitti:
sitä tosiasiaa, että tietomme ja valmiutemme keskustelemaan Raamatusta ja kristinuskosta ovat monta kertaluokkaa paremmat kuin keskusteluun tieteen saavutuksista.
Keski-ikäisillä tai sitä vanhemilla ateisteilla on hyvin perusteellinen tieto Raamatusta ja kristinuskosta.
Sen sijaan tieteen saavutuksista tietomme, kaikkien meidän varttuneempien, ovat varsin suppeat.
Pahinta on uskonnollinen propaganda, joka tarkoituksellisesti vääristää tieteen saavutuksia. Ja jotkut onnettomat vielä uskovat sen.
Uskonnot ovat perusteiltaan varsin yksinkertaisia. Uskonnon pyhät kirjat tosin ovat poikkeuksetta laajoja ja poikkeuksetta hyvin ristiriitaisia ja nykyaikaan sopimattomia/sovittamattomia.
Uskontojen perusperiaate on: on olemassa jokin jumala, johon kaikkien on uskottava. Juuri meidän uskontomme jumala on se ainoa oikea."Keski-ikäisillä tai sitä vanhemilla ateisteilla on hyvin perusteellinen tieto Raamatusta ja kristinuskosta"
Tämä on täysin väärä tieto, ateistit ja muutkin luulevat tietävänsä raamatusta kaiken ja se siinä onkin suurin harha. Lisäksi kun otetaan kaikki mahdollinen "tieto" evoluutioteoriasta vastaan, pohtimatta ja punnitsematta ollekaan voiko muukin tiede tukea tätä "tutkimishaaraa".
Ainoastaan evoluutioteoriahan on "raamatunvastainen".
Onhan maailmassa monia uskovia tiedemiehiä, tutkijoita. Eihän raamattu mihinkään tieteestä tai tiedosta muutu tai arvo vähene. Mutta evoluutioteoria on teoria, ei varma tieto. Ja sen lähtökohta on siinä ettei ole Jumalaa vaan kaikki olisi syntynyt tyhjästä. Kuitenkin jo tälläsellä yksinkertaisella uskovalla, kuten minä, on sellanen käsitys ja ymmärrys lisääntymisestä evoluutioteorian pohjalta, (joka siis perustuu vahvimman säilymiseen), ei voi kertakaikkiaan olla mahdollista: miksi siis olisi nainen ja mies (naaras ja uros) suvunjatkajana? Selitä se yksinkertaisesti minulle?
Ja niinkauan kuin ihmisiä on tutkittu (ihan tieteellisesti) on ollut selvää, että AINA on palvottu Jumalaa tai jumaluutta. Mikä sen selittää että ihmisellä on "taipumus" etsiä jumalia? Se vaan on niin että raamattu antaa tähänkin (erääseen tieteen tutkimusaiheeseen muuten) vastauksen.
Minulle ei usko Jumalaan tarkoita ettei järkeä tavita. Jumalahan sen on minullekin luonut. Uskon asiat, siis usko Jumalaan ei vaan perustu ihmisjärkeen, uskonto kylläkin. - Taas yksi
Jansku H kirjoitti:
"Keski-ikäisillä tai sitä vanhemilla ateisteilla on hyvin perusteellinen tieto Raamatusta ja kristinuskosta"
Tämä on täysin väärä tieto, ateistit ja muutkin luulevat tietävänsä raamatusta kaiken ja se siinä onkin suurin harha. Lisäksi kun otetaan kaikki mahdollinen "tieto" evoluutioteoriasta vastaan, pohtimatta ja punnitsematta ollekaan voiko muukin tiede tukea tätä "tutkimishaaraa".
Onhan maailmassa monia uskovia tiedemiehiä, tutkijoita. Eihän raamattu mihinkään tieteestä tai tiedosta muutu tai arvo vähene. Mutta evoluutioteoria on teoria, ei varma tieto. Ja sen lähtökohta on siinä ettei ole Jumalaa vaan kaikki olisi syntynyt tyhjästä. Kuitenkin jo tälläsellä yksinkertaisella uskovalla, kuten minä, on sellanen käsitys ja ymmärrys lisääntymisestä evoluutioteorian pohjalta, (joka siis perustuu vahvimman säilymiseen), ei voi kertakaikkiaan olla mahdollista: miksi siis olisi nainen ja mies (naaras ja uros) suvunjatkajana? Selitä se yksinkertaisesti minulle?
Ja niinkauan kuin ihmisiä on tutkittu (ihan tieteellisesti) on ollut selvää, että AINA on palvottu Jumalaa tai jumaluutta. Mikä sen selittää että ihmisellä on "taipumus" etsiä jumalia? Se vaan on niin että raamattu antaa tähänkin (erääseen tieteen tutkimusaiheeseen muuten) vastauksen.
Minulle ei usko Jumalaan tarkoita ettei järkeä tavita. Jumalahan sen on minullekin luonut. Uskon asiat, siis usko Jumalaan ei vaan perustu ihmisjärkeen, uskonto kylläkin.joka ei näy tietävän edes perusjuttuja evoluutiosta.
"Ja sen lähtökohta on siinä ettei ole Jumalaa vaan kaikki olisi syntynyt tyhjästä"
Evoluutio ei todellakaan ota kantaa siihen miten elämä on syntynt tai onko jumalaa olemassa.
Se on vain kehitysoppi. Huhhuijaa teitä taas.. - Jansku H
Taas yksi kirjoitti:
joka ei näy tietävän edes perusjuttuja evoluutiosta.
"Ja sen lähtökohta on siinä ettei ole Jumalaa vaan kaikki olisi syntynyt tyhjästä"
Evoluutio ei todellakaan ota kantaa siihen miten elämä on syntynt tai onko jumalaa olemassa.
Se on vain kehitysoppi. Huhhuijaa teitä taas..Evoluutioteoriaan ei minun ymmärrykseni mukaan voi sisällyttää Luojaa, joka on luonut kaikki valmiina? Toki evoluutioteoria tutkii lajien kehitystä. Mutta perustavat (uskonsa) tutkimuksensa alkuräjähdykseen ja kemialliseen evoluution, jotka siis sulkevat pois Luojan.
Evoluutiohan ottaa kantaa myös tähän! - hyvä mies
Jansku H kirjoitti:
Evoluutioteoriaan ei minun ymmärrykseni mukaan voi sisällyttää Luojaa, joka on luonut kaikki valmiina? Toki evoluutioteoria tutkii lajien kehitystä. Mutta perustavat (uskonsa) tutkimuksensa alkuräjähdykseen ja kemialliseen evoluution, jotka siis sulkevat pois Luojan.
Evoluutiohan ottaa kantaa myös tähän!sotke mitään teorioita maailmankaikkeuden synnystä evoluutioon.
"Evoluutioteoriaan ei minun ymmärrykseni mukaan voi sisällyttää Luojaa, joka on luonut kaikki valmiina"
Johtopäätös: Evoluutio ei missään kiellä jumalaa sinällään vaan uskovat kieltävät evoluution.
Evoluutioteoria ei ota kantaa jumalan olemassaoloon, eikä siihen miten elämä on saanut alkunsa. ajattelehan nyt vielä hieman lisää. - että ateisteilla on
Jansku H kirjoitti:
"Keski-ikäisillä tai sitä vanhemilla ateisteilla on hyvin perusteellinen tieto Raamatusta ja kristinuskosta"
Minulle ei usko Jumalaan tarkoita ettei järkeä tavita. Jumalahan sen on minullekin luonut. Uskon asiat, siis usko Jumalaan ei vaan perustu ihmisjärkeen, uskonto kylläkin.täydellinen tieto Raamatusta. Pois se minusta.
Väitin kyllä, ja pysyn väitteeni takana, että varttuneilla ateisteilla on paljon paremmat tiedot Raamatusta ja kristinuskosta, kuin uskovaisella tieteellisistä teorioista erikoisesti evoluutioteoriasta.
Raamatun luomiskertomus ei ole tieteellinen teoria, eikä niin ollen vaihtoehto evoluutioteorialle tai alkuräjähdysteorialle.
Se, että aina on ollut uskontoja, ei mitenkään todista sitä, että jokin jumala on olemassa.e - Jansku H
hyvä mies kirjoitti:
sotke mitään teorioita maailmankaikkeuden synnystä evoluutioon.
"Evoluutioteoriaan ei minun ymmärrykseni mukaan voi sisällyttää Luojaa, joka on luonut kaikki valmiina"
Johtopäätös: Evoluutio ei missään kiellä jumalaa sinällään vaan uskovat kieltävät evoluution.
Evoluutioteoria ei ota kantaa jumalan olemassaoloon, eikä siihen miten elämä on saanut alkunsa. ajattelehan nyt vielä hieman lisää.Kyllä minä olen lukenut evoluutioteoriasta ja ymmärsin lukemastani että on olemassa toki kreationistit vähemmistönä, jotka lähtevät siitä että on tapahtunut luominen. Mutta pääasiassa VALLITSEVA evoluutioteoria hylkää ajatuksen "korkeammasta voimasta" tai sen vaikutuksesta kaiken syntyyn.
Tässä se nähdään, alkaa syntyyn sellanen käsitys että jotkut muut nyt ei ole kovin perehtyneet teorian lähtökohtiin. No luulo ei ole tiedon väärti. - Jansku H
että ateisteilla on kirjoitti:
täydellinen tieto Raamatusta. Pois se minusta.
Väitin kyllä, ja pysyn väitteeni takana, että varttuneilla ateisteilla on paljon paremmat tiedot Raamatusta ja kristinuskosta, kuin uskovaisella tieteellisistä teorioista erikoisesti evoluutioteoriasta.
Raamatun luomiskertomus ei ole tieteellinen teoria, eikä niin ollen vaihtoehto evoluutioteorialle tai alkuräjähdysteorialle.
Se, että aina on ollut uskontoja, ei mitenkään todista sitä, että jokin jumala on olemassa.eMinä alan olla vakuuttuneempi asiasta jo toisinpäin. Näyttää jopa siltä että ei eroteta kristinuskoa muista uskonnoista....
Miksi ei luomiskertomus voisi olla vaihtoehto näille teorioille? Mitä siinä on sellaista minkä "tiede" ts teoria on 100% todistanut varmaksi? Evoluutioteoria on uskonto myös.
Ja niinkuin yllä jo kysyin kerro teoriastasi, jos olet niin hyvin perehtynyt siihen (minua kiinnostaa kovin) miksi uros ja naaras?
Se että aina on ollut uskontoja juuri askarruttaa tutkioita?! Jansku H kirjoitti:
Minä alan olla vakuuttuneempi asiasta jo toisinpäin. Näyttää jopa siltä että ei eroteta kristinuskoa muista uskonnoista....
Miksi ei luomiskertomus voisi olla vaihtoehto näille teorioille? Mitä siinä on sellaista minkä "tiede" ts teoria on 100% todistanut varmaksi? Evoluutioteoria on uskonto myös.
Ja niinkuin yllä jo kysyin kerro teoriastasi, jos olet niin hyvin perehtynyt siihen (minua kiinnostaa kovin) miksi uros ja naaras?
Se että aina on ollut uskontoja juuri askarruttaa tutkioita?!Suvullinen lisääntyminen (jossa tarvitaan uros ja naaras) on lajin säilymisen kannalta varsinkin muuttuvissa olosuhteissa edullisempi kuin suvuton, jossa jälkeläinen on synnyttäjänsä "kopio". Suvullisessa lisääntymisessä jälkeläisten ominaisuudet vaihtuvat ja muuntuneissa olosuhteissa tälläisen muuntumiskykyisen lajin (ja siis myös ainakin osan lajin yksilöistä) on helpompi selviytyä hengissä kuin jatkuvasti sukupolvesta toiseen samanlaisena pysyvän olion.
- Jansku H
Epiktetos kirjoitti:
Suvullinen lisääntyminen (jossa tarvitaan uros ja naaras) on lajin säilymisen kannalta varsinkin muuttuvissa olosuhteissa edullisempi kuin suvuton, jossa jälkeläinen on synnyttäjänsä "kopio". Suvullisessa lisääntymisessä jälkeläisten ominaisuudet vaihtuvat ja muuntuneissa olosuhteissa tälläisen muuntumiskykyisen lajin (ja siis myös ainakin osan lajin yksilöistä) on helpompi selviytyä hengissä kuin jatkuvasti sukupolvesta toiseen samanlaisena pysyvän olion.
Kumpikohan nyt kuitenkin on edullisempaa suvullinen lisääntyminen vai solunjakautuminen?
Ja jakautumisestahan kaikki on lähtösin, vai mitä? Jos lähtökohtana siis ei ole kreationistinen evoluutioteoria - noinkaan..
Jansku H kirjoitti:
Kumpikohan nyt kuitenkin on edullisempaa suvullinen lisääntyminen vai solunjakautuminen?
Ja jakautumisestahan kaikki on lähtösin, vai mitä? Jos lähtökohtana siis ei ole kreationistinen evoluutioteoria>>Ja jakautumisestahan kaikki on lähtösin, vai mitä? Jos lähtökohtana siis ei ole kreationistinen evoluutioteoria >>
Mitä on 'kreationistinen evoluutioteoria' ?
Hedelmöityneen munasolun geenit eivät ole solujakautumisen vaan kahden solun yhtymisen tulosta.
Myöhemmät jakautumiset eivät muuta solujen perintötekijöitä.
- merim.raimo
Saarnaaja 1:13.14.15. Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea,mitä auringon alla tapahtuu.Tämä on vaikea työ,jonka Jumala on antanut ihmislapsille,heidän sillä itseänsä rasittaaksensa.Minä katselin kaikkia tekoja mitä tehdään auringon alla,ja katso se on kaikki turhuutta ja tuulen tavoittelua.Väärä ei voi suoristua ,eikä vajaata voi täydeksi laskea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131960Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831504Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1441274Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt941257Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381168- 84898
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu44820Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13787Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138783Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas123763