No niin, ystävät ja kylänmiehet, muuttotalkoot alkavat. Pelle on jo ystävällisesti varustanut kiinteistön lumiketjuilla, joten ei muuta, kuin porukka työntämään.
Puuh, puuh, vielä vähän, ihan vähän vielä, kerran vielä kunnon tuuppaus ja perillä ollaan!
Hyvä. Noin se käy, kun yhteisvoimin puuhaan ryhdytään.
Nyt ei sitten sen kummempia avajaisseremonioita järjestetäkkään, sillä kaikilla on tietysti kova kiire valmistautua iltaan.
Wom on siis hoitanut linnut, hyvä, Tellastiina voisi silittää joululiinat, jos vain muilta töiltään ehtii.
Krisse, viitsitkö katsoa, että joulukuusessa kaikki koristeet ovat paikoillaan, ettei mitään tippunut matkan varrella.
On tosi hyvä, että kuusi on kuusimetrinen, olen ihan varma, että jos se olisi lyhyempi, Pertta-täti viskihöyryissään jossain vaiheessa nappaisi latvatähden päähänsä.
Vielä yksi toivomus minulla olisi. Toivoisin, että Pelle pitäisi pikkujoulujuhlapuheen. Sopiiko?
Ja nyt kaikki valmistautumaan iltaa varten. Naisilla iltapuvut ja miehillä tumma puku.
Vai onko liian juhlallista, pitäisikö pukeutua vain pehmeästi, joustavasti ja lämpimästi?
Ihan miten vain.
Tervetuloa illalla Pystybaarin pikkujouluun!
Pystybaari
192
5719
Vastaukset
- a-woman1
Ei tainnut kukaan saada kiinni juuttunutta ulko-ovea auki keskiviikkoiltana? Hukkaan meni runon harjoittelu!
Älkää kertoko Pertta-Neidille, mutta kyllä minä vähän salaa notkistelin polviani siltä varalta, että kuitenkin sortuisin hoviniiaukseen. Olisihan tuo ollut noloa juhlissa heittäytyä poikkiteloin käyttäytymisessäni.
Linturaukat ovat näköjään kuolemaisillaan nälkään. Äkkiä omenan kappaleita ja rusinoita siementen lisäksi! Annan teille salaa hiukan rommiakin, jotta toivutte tästä yksinolosta ja laiminlyönnistä...
Siirtyikö juhla vai unohdetaanko se kokonaan? Harmi, olin tilannut Milanosta uuden juhlapuvun itselleni ja nyt en voi sitä näyttää.
Kävin useamman kerran nykimässä ovea keskiviikkoiltana ja näytti siellä Pellekin olevan sisälle pyrkimässä. En nyt viitsi toistaa hänen sanojaan, jotka kuulostivat vähemmän kauniilta. Heissan vaan kaikki ystävät tämän pakollisen tauon jälkeen.
Näinkö se meidän pikkujoulu tuli pidettyä itse kukin tykönämme manaten, kun ei ovi auennut.
Kukahan se oli, Woman vai, kun ennakoi äkäisestä portsarista ja olipa tosiaan tiukka ovimies löytynyt.
Itsenäisyyspäivän ilta tuli taas kerran vietettyä tv:n edessä, vaikka sen jo ennalta tiesi mitä se on. Kauniita naisia, upeita pukuja ja joitain yllätyksiäkin.
Mielestäni illan kuningatar oli Kiira Korpi, lisäksi hän on aina niin herttainen.- KristaTee
Tänne pääsee taas. Juhlat menivät sivu suun, mutta pääasia on, että ovat taas aukeavat.
Kuusenkoristeet on kaikki paikoillaan.
Mielestäni Linnan kaikkein ihanin oli Seela Sella. Ehkei kaunein, mutta ihanin. Toiselle sijalle laittaisin surumielisen Tanjan. Kolmanneksi tulee sitten sellainen liuta, ettei tämä tila riitä.
Nyt käperrynh takan eteen limuni kanssa. Vaikkei kylmä olekaan, 6 astetta, niin takka tekee aina hyvää. - folk
KristaTee kirjoitti:
Tänne pääsee taas. Juhlat menivät sivu suun, mutta pääasia on, että ovat taas aukeavat.
Kuusenkoristeet on kaikki paikoillaan.
Mielestäni Linnan kaikkein ihanin oli Seela Sella. Ehkei kaunein, mutta ihanin. Toiselle sijalle laittaisin surumielisen Tanjan. Kolmanneksi tulee sitten sellainen liuta, ettei tämä tila riitä.
Nyt käperrynh takan eteen limuni kanssa. Vaikkei kylmä olekaan, 6 astetta, niin takka tekee aina hyvää.Pystiksen pikkujoulut taisi mennä kuvainnollisesti
pipariksi.
Kyllä olin niin varustautunut Glögein ja piparein,
Olivia hän jaksoi taas uurastaa talkoomiesten kanssa
baarin siirrossa.
No, jospa vaikka uutta vuotta juhlittaisi.
- OliviaKoo
Juuri, kun saimme baarikiinteistön Pellen ystävällisesti varustamilla lumiketjuilla siirrettyä kaupungin parhaalle paikalle ja minä painoin sen kunniaksi muuttonappia, koko moderaattori kaatui!
Pikkujoulu oli vasta ajatusvaiheessa ja silti meni koko höskä pimeäksi. Mitenkähän olisi käynyt, jos olisimme päässeet tuumasta toimeen, kysyn vain;)
Mietimmekö uuden ajankohdan (jo siitäkin syystä, että woman saa esitellä meille Milanosta hankkimansa juhlapuvun...minun puvustani puhumattakaan) vai jätämmekö juhlimisen folkin ehdotuksen mukaisesti uuteen vuoteen?
Minä kyllä jotenkin arvelen, että Pertta-tädillä on tässä sotkussa näppinsä pelissä, hänhän halusi alunperin pikkujoulun lauantaiksi. Pertta-tädillä taitaa olla suhteita sinne sun tänne, joten en ihmettelisi lainkaan, jos tämä kaikki olisikin hänen aikaansaannostaan.
Mitä mieltä olette, vieläkö toteutamme pikkujouluajatuksen?
Meiltä suli lumet eilisen aikana kokonaan. Kymmenen-viisitoista senttiä sitä oli, nyt ei ole kuin harmaanvalkoisia kasoja siellä täällä.
Rumaa ja likaista on ulkona, mutta se lohtu tässä on, että ei ole ainakaan liukasta, kun kadut ovat paljaana.- a-woman1
Huominen sopii oikein hyvin. Varmaan vielä huomenna muistaisin runonikin ulkoa; tein tosi paljon töitä oppiakseni sen.
Ja kai se OliviaKoon pukukin pitäisi nähdä. Mukavaa, että olemme paneutuneet tosissamme tähän juhlaan:).
Sen kunniaksi, että pitkästä aikaa pääsemme tänne sisälle, aion juoda lasillisen viiniä. - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
Huominen sopii oikein hyvin. Varmaan vielä huomenna muistaisin runonikin ulkoa; tein tosi paljon töitä oppiakseni sen.
Ja kai se OliviaKoon pukukin pitäisi nähdä. Mukavaa, että olemme paneutuneet tosissamme tähän juhlaan:).
Sen kunniaksi, että pitkästä aikaa pääsemme tänne sisälle, aion juoda lasillisen viiniä.varsin hyvin minullekin. Olin ajatellut esittää pienen tanssahduksen ja sitä varten on balettihamekin tärkättynä. Tossut on sitten eri asia, niitä minulla ei ole. Mutta lenkkarit käyvät varmaan hyvin. On ainakin tukeva ote lattiaan.
- KristaTee
saranat natisivat. Olisiko niissä ehkä ruostetta?
Muistin yht´äkkiä lintuparat. Piti niille ruokaa tuoda. Kas tässä. Pähkinöitä ja viinirypäleitä. Ei kelpaa vai? Keksejä? Siinä koko paketti ja litra maitoa. Rommia ei tule.
Jään vielä tähän takan eteen hetkeksi. Jos vaikka joku poikkeaisi. - KristaTee
voi näinkin aloittaa. Herätä pilkkopimeään ja todeta, että sähkökatkos on iskenyt. Olihan yöllä melkoinen myrsky, joten sen piikkiin katkos varmaan menee.
Siitä sitten käsikopelolla alakertaan, pari kynttilää palamaan ja lieteen tuli. Vedet kiehumaan ja kas! Kunnon porokahvit. Lehden lukeminen tosin oli kynttilänvalossa hiukka hankalaa.
Mutta nyt olen täällä ja jään hetkeksi istumaan. Takkaan en tulta laita, sen verran on lämmintä että kyllä tarkenee ilmankin. Linnuille annoin murkinaa ja raikasta vettä. Eivät osoittaneet kiitollisuuttaan. - OliviaKoo
Onko se nyt sitten yksi- vai monimielinen päätös, että vietämme tänä iltana Pystiksen pikkujoulua -mikäli Eniro suo?
Kankealta vaikutti ainakin eilen illalla, uudelleen en enää Pystikseen päässyt yrityksistä huolimatta. Oliko sitten lukittu sisä- vai ulkopuolelta, siitä en saanut selvää. Aikamoinen joukko oli ainakin ovea pönkittämässä.
Ei ole kuulunut maatalouskosmetogi Pelle1Pelottomasta mitään, mahtaako ehtiä pikkujoulujuhlapuhetta pitämään.
Muu ohjelmisto taitaa olla kasassa, ei tarvitse kuin päivittää.
Sovitaanko niin, että ilmainen glögitarjoilu alkaa tuossa klo 19:n pintaan, jokainen saa maustaa juomansa oman mielensä mukaan.
Että. Palataan asiaan. Minä oikein hingun halusta nähdä Krissen balettiesitys. harmi, että ei ole kunnon tossuja, mutta minä voin suihkaista lenkkareihin vähän kultamaalia, jotta peittyvät ainakin pahimmat juoksulenkiltä tulleet vauriot. - OliviaKoo
suomalaiset Davosissa tänään hiihtäneet, Kuitunen voittajaksi naisten kympillä ja Jauhojärvi kolmanneksi miesten hiihdossa.
Harmi, että Manninen ei pysty ottamaan osaa yhdistettyyn flunssansa vuoksi.
Minä tässä olen vaan sohvalla köllötellyt ja seuraillut silmät puoliummessa näitä kisoja.
Nyt tulin nauttimaan kupposen suklaakahvia.
Nami, nami ja pusi, pusi, niin on hyvää.
Hiukkasen vain muun kahvijauhon joukkoon ja hyvää tulee.- OliviaKoo
tuossa hiihtoja katsellessa vanha juttu. Tapahtui luullakseni ja uskoakseni 50-60-luvulla.
Oli jotkut isommat kilpailut menossa, liekö ihan MM-kisat.
Suomi otti miesten kolmellakympillä kolmoisvoiton ja neljänneksi hiihti ruotsalainen.
Seuraavana päivänä oli ruotsalaislehdessä urheilusivulla suuri otsikko: TARVITTIIN KOLME SUOMALAISTA VOITTAMAAN YKSI RUOTSALAINEN!
Niin ne vaan ruotsalaiset osasivat senkin asian kääntää voitokseen;) Nyt on kaamos tullut Etelä-Suomeenkin, ei ole muuta kuin kaksi pimeää vastakkain, hiukan hämärää siinä välissä.
Viime viikonvaihteessa hiihdettiin ja hypättiin Rukalla, olisiko se tänään siellä mahdollista?
Vieläkö lunta löytyy?
Koskahan muuten on suomalainen mieshiihtäjä viimeksi ollut palkintopallilla?
Olivia on juonut suklaakahvia, minkälaista se mahtaa olla, en ole koskaan maistanut.
Nyt toin teille leipomiani mokkapaloja, suklaata niissäkin, olkaa hyvä.OliviaKoo kirjoitti:
tuossa hiihtoja katsellessa vanha juttu. Tapahtui luullakseni ja uskoakseni 50-60-luvulla.
Oli jotkut isommat kilpailut menossa, liekö ihan MM-kisat.
Suomi otti miesten kolmellakympillä kolmoisvoiton ja neljänneksi hiihti ruotsalainen.
Seuraavana päivänä oli ruotsalaislehdessä urheilusivulla suuri otsikko: TARVITTIIN KOLME SUOMALAISTA VOITTAMAAN YKSI RUOTSALAINEN!
Niin ne vaan ruotsalaiset osasivat senkin asian kääntää voitokseen;)nyt heti ainakaan sitä hedelmäkakkusi tekoa, voi jäädä pikkujoulun vietto kesken D))
- marjapensas
Terkkuja länsinaapurista, siis sveamammalta, siellä se vierähti alkuviikko, työn ja shoppailun merkeissä.
On se merkillistä, kun siellä on kaikki kymmenen kertaa kalliimpaa, (ainakin ellei erota kruunuja euroista:))
Ei voi olla totta, pystiksessä on ollut jo parina iltana, niin pitkä jono,
että tuntitolkulla olen hepeneissäni seisoskellut ulkopuolella:((
Taitaa olla hermoissa vikaa kun, alkaa tuntumaan siltä, että pitäis vaihtaa kanavaa;-((
No hepeneet siksi, että pikkulinnut lauloivat, että täällä on avajaiset, pikkujoulu ja ohjelmaa.
Yritän minäkin laittaa korteni kekoon ja kehitellä illaksi jotain.
Ajankohta tulee olemaan kyllä aikainen, koska toinenkin pikkujoulu painaa päälle:) - OliviaKoo
vähän etuajassa katsastamaan, että paikat ovat varmasti kunnossa vieraiden tulla.
En ollenkaan siksi, ettenkö luottaisi henkilökuntaan, se on vain sellainen paha tapa, että itse pitää häärätä aina muiden jaloissa.
Laitan tähän Pellen pikkujoulujuhlapuhetta odotellessa oman pikkujoulutervehdykseni teille kaikille.
(En ole vielä nähnyt Pellestä vilahdustakaan, mutta ehkä hän vielä viimeistelee asuaan.)
Käykääpä täällä. Laittakaa äänet päälle ja kun pyydetään, kirjoittakaa oma nimenne.
www.busybus.co.uk/design/xmas_santa.swf
Jos ette pääse sivulle, otan syyn niskoilleni, olen tehnyt osoitteeseen jonkun virheen.- a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Siis, otamme uudelleen:
http://www.busybus.co.uk/design/xmas_santa.swf
Olen huono näissä...Saanko lausua nyt heti, minua jännittää niin kovasti, että pelkään muuten unohtavani?
Pystiksen pikkujoulu 8.12.-07
Kesken joulutouhujen
Pystybaariin juhlimaan
pukin väki kiireinen
luvan sai ja riemuissaan
Tonttu-ukot akkoineen
Matkaan lähti laulaen.
Parrat, viikset kammattiin,
uudet hiippalakit esiin.
Akkain kutrit pesaistiin,
poskipunat näkyviin
otettiin ja poskiin
pikapikaa sipaistiin.
Ylenpalttisen ylellistä,
huokaistiin jo kynnyksellä.
Kattausta nuuhkittiin,
glögimaljat nostettiin.
Kystä kyllä näytti riittävän
ja puitteet juhlamieltä loi.
Kas, illan isäntä jo gramofonin toi
ja iso levypino kainalossaan
pian vipinää näin tonttuin joukkoon soi.
Tonttumuorit toiveikkaina kurkki,
liekö ukot valmiit tanssittamaan heitä,
toisiltansa urkki.
Kyllä, kyllä! kohta alkoi kilpajuoksu
tonttueukkoin suuntaan,
Kuopustytön kutsutuoksu
veti ukot oitis mukaan.
Katsos Ukko-vanhaa:
ensimmäisnä suukon suikkaa
tonttumuorin suulle salaa.
Tuolla kuusen luona
tonttumuori ukkoansa halaa.
Kaikki nauttii juhlinnasta
täysin tontunrinnoin.
Aamuyöstä kotiin vasta
tonttusakki ajaa innoin. - folk
a-woman1 kirjoitti:
Saanko lausua nyt heti, minua jännittää niin kovasti, että pelkään muuten unohtavani?
Pystiksen pikkujoulu 8.12.-07
Kesken joulutouhujen
Pystybaariin juhlimaan
pukin väki kiireinen
luvan sai ja riemuissaan
Tonttu-ukot akkoineen
Matkaan lähti laulaen.
Parrat, viikset kammattiin,
uudet hiippalakit esiin.
Akkain kutrit pesaistiin,
poskipunat näkyviin
otettiin ja poskiin
pikapikaa sipaistiin.
Ylenpalttisen ylellistä,
huokaistiin jo kynnyksellä.
Kattausta nuuhkittiin,
glögimaljat nostettiin.
Kystä kyllä näytti riittävän
ja puitteet juhlamieltä loi.
Kas, illan isäntä jo gramofonin toi
ja iso levypino kainalossaan
pian vipinää näin tonttuin joukkoon soi.
Tonttumuorit toiveikkaina kurkki,
liekö ukot valmiit tanssittamaan heitä,
toisiltansa urkki.
Kyllä, kyllä! kohta alkoi kilpajuoksu
tonttueukkoin suuntaan,
Kuopustytön kutsutuoksu
veti ukot oitis mukaan.
Katsos Ukko-vanhaa:
ensimmäisnä suukon suikkaa
tonttumuorin suulle salaa.
Tuolla kuusen luona
tonttumuori ukkoansa halaa.
Kaikki nauttii juhlinnasta
täysin tontunrinnoin.
Aamuyöstä kotiin vasta
tonttusakki ajaa innoin.Tapu,tapu,tap,tap vompatille.
Hienosti runoilit aina pieni jännitys parantaa esitystä.
Ja Olivia sitten yllätti,oli hankkinut oikein strippaavan pukin,hienoa.
Kuinkahan paljon lienee keikkapalkkio?
Jospa Pertta-täti sponsoroisi.
Minä jään odottelemaan tuohon nurkkapöytään glögimukin kanssa jospa vaikka yhteislaulua ja piirileikkiä kuusen ympäri. - folk**
folk kirjoitti:
Tapu,tapu,tap,tap vompatille.
Hienosti runoilit aina pieni jännitys parantaa esitystä.
Ja Olivia sitten yllätti,oli hankkinut oikein strippaavan pukin,hienoa.
Kuinkahan paljon lienee keikkapalkkio?
Jospa Pertta-täti sponsoroisi.
Minä jään odottelemaan tuohon nurkkapöytään glögimukin kanssa jospa vaikka yhteislaulua ja piirileikkiä kuusen ympäri.Niin ja se Krissen balettiesitys,mielenkiintoista.
- KristaTee
folk** kirjoitti:
Niin ja se Krissen balettiesitys,mielenkiintoista.
Huhhuh. Kyllä hermostuttaa. Kunnon ramppikuume. Jos vielä musiikkia saisin. Pienten joutsenten tanssi, kiitos. No niin, nyt lähtee. Klomps. Uups, anteeksi. Kompastuin kengännauhaan. Siis uudelleen. Nyt lähtee. Taataadaa taataadaa ....... tip tip tip ...
- marjapensas
OliviaKoo kirjoitti:
Siis, otamme uudelleen:
Olen huono näissä...Tätini Miina saapui taas jouluviettoon tänne entiseen kotimaahansa, kerroin että,
hemaisevalle, kauniille, sekä nuorekkaalle naisimmeiselle olisi tarjolla ohjelmanumero.
Hän tietysti innostui heti, (ajattelin kyllä itseäni) vaikka ikää onkin saman verran, kuin pertta tädillä.
(siinä on sielun sisaret kerrassaan) ja lupasi esiintyä näin avajaisten kunniaksi, taitaa pertta tätikin jäädä toiseksi;-DDD
Jeess saanko esitellä, ladys and centleman,
MUMMUSTRIP!!!
Volyymit päälle ja paina oikealla puolella uloin nappi alhaalla, niin saat koko screenin:))
http://youtube.com/watch?v=zyI1pbRb6P4&feature=related
Ja ”ooikein” kuuma lumumba, ettei iske flunssa tuon jonotuksen jälkeen,
sekä tädilleni tuplaviski esiintymisen jälkeen, arvon herrat ovat varmasti jo jonossa sitä hänelle tarjoamassa?
Miehille sopisi muuten ilmapallotanssi, enpä kerrokkaan enenpää??
Tietääkö joku miten sitä tanssitaan:)?
Joulupukki iästään huolimatta oli kyllä yliveto:D - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
Huhhuh. Kyllä hermostuttaa. Kunnon ramppikuume. Jos vielä musiikkia saisin. Pienten joutsenten tanssi, kiitos. No niin, nyt lähtee. Klomps. Uups, anteeksi. Kompastuin kengännauhaan. Siis uudelleen. Nyt lähtee. Taataadaa taataadaa ....... tip tip tip ...
En olisi ikinä arvannut, millaisia kultturipersoonia Pystybaari kätkeekään sisäänsä! Yksi kirjoittaa runoja ja vielä itse lausuukin, toinen tanssii lenkkareissaan kuin untuvahöyhen! Kohta loppuvat huutomerkit minun aakkosistani:)
Taputaputapu....kämmenet ovat aivan hellinä taputuksista.
Siis...pukki????? Mikä pukki????? Herranjestas, nyt täällä tapahtuu jotain outoa ja ennalta-arvaamatonta.
Hetkinen vain, minä otan asiasta selvää.
Odota, Tellastiina, älä vielä aloita omaa numeroasi. - folk**
marjapensas kirjoitti:
Tätini Miina saapui taas jouluviettoon tänne entiseen kotimaahansa, kerroin että,
hemaisevalle, kauniille, sekä nuorekkaalle naisimmeiselle olisi tarjolla ohjelmanumero.
Hän tietysti innostui heti, (ajattelin kyllä itseäni) vaikka ikää onkin saman verran, kuin pertta tädillä.
(siinä on sielun sisaret kerrassaan) ja lupasi esiintyä näin avajaisten kunniaksi, taitaa pertta tätikin jäädä toiseksi;-DDD
MUMMUSTRIP!!!
Volyymit päälle ja paina oikealla puolella uloin nappi alhaalla, niin saat koko screenin:))
sekä tädilleni tuplaviski esiintymisen jälkeen, arvon herrat ovat varmasti jo jonossa sitä hänelle tarjoamassa?
Joulupukki iästään huolimatta oli kyllä yliveto:DTapu, tapu,tapu
- a-woman1
KristaTee kirjoitti:
Parempaa joutsenta en ole koskaan ennen nähnyt lenkkareissa tanssimassa. Hyvä, hyvä!
- OliviaKoo
folk** kirjoitti:
Tapu, tapu,tapu
Kun tuota Pellen puhetta ei ala kuulumaan, yritän viihdyttää teitä pienimuotoisella tietokilpailulla, kuten lupasin.
Tässä teille vähän pähkinää purtavaksi.
Ja palkinnot ovat päätähuimaavat, tietysti.
1. Lomakohde Irlannissa on
a) Perper
b) Ulster
c) Bleiser
2. Valtio Euroopassa on
a) Talvitakki
b) Turkki
c) Nahkarotsi
3. Saari Välimeressä on
a) Malta
b) Venttaa
c) Odota
4. Perun pääkaupunki on
a) Räkä
b) Lima
c) Yskös
5. Maltan pääkaupunki on
a) Tottta
b) Valletta
c) Pupppua
6. Jouluna tuodaan sisään
a) Kolme
b) Kuusi
c) Kahdeksan
7. Eräs maanosamme on
a) Lehmää
b) Hevosta
c) Aasia
8. Maa Etelä-Amerikassa on
a) Peru
b) Kiellä
c) Intä
Miettikää nyt näitä hetki, minä käyn sillä välin heittämässä tuon kutsumattoman pukin ulos. - a-woman1
marjapensas kirjoitti:
Tätini Miina saapui taas jouluviettoon tänne entiseen kotimaahansa, kerroin että,
MUMMUSTRIP!!!
Joulupukki iästään huolimatta oli kyllä yliveto:DTämähän on loistava täti; hyvä, että toit tullessasi, Marjapensas :)))!
- a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Kun tuota Pellen puhetta ei ala kuulumaan, yritän viihdyttää teitä pienimuotoisella tietokilpailulla, kuten lupasin.
Tässä teille vähän pähkinää purtavaksi.
Ja palkinnot ovat päätähuimaavat, tietysti.
1. Lomakohde Irlannissa on
a) Perper
b) Ulster
c) Bleiser
2. Valtio Euroopassa on
a) Talvitakki
b) Turkki
c) Nahkarotsi
3. Saari Välimeressä on
a) Malta
b) Venttaa
c) Odota
4. Perun pääkaupunki on
a) Räkä
b) Lima
c) Yskös
5. Maltan pääkaupunki on
a) Tottta
b) Valletta
c) Pupppua
6. Jouluna tuodaan sisään
a) Kolme
b) Kuusi
c) Kahdeksan
7. Eräs maanosamme on
a) Lehmää
b) Hevosta
c) Aasia
8. Maa Etelä-Amerikassa on
a) Peru
b) Kiellä
c) Intä
Miettikää nyt näitä hetki, minä käyn sillä välin heittämässä tuon kutsumattoman pukin ulos.Vastaukset olivat helppoja, vaikka kysymykset kamalan vaikeita!
1,b, 2.b, 3.a, 4.b, 5.b, 6. b (Veikkaan, ettei pidä Pertta-neidin kohdalla paikkaansa, hänelle ilmeisesti kahdeksan tai jopa enemmän!),7.Hyvä, etteo lammasta, 8.a
Nyt on pakko aloittaa juomapuoli; otan kai punaviiniglögin. Kiitos. - KristaTee
a-woman1 kirjoitti:
Tämähän on loistava täti; hyvä, että toit tullessasi, Marjapensas :)))!
upea täti ja huumaava esitys!
- KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Siis, otamme uudelleen:
Olen huono näissä...tuollaisia pukkeja. Liikuttavan ihana!
- Pertta-täti
marjapensas kirjoitti:
MUMMUSTRIP!!!
Joulupukki iästään huolimatta oli kyllä yliveto:DEsitys oli...hm...kuinka sen nyt kauniisti sanoisi...hm...aika erikoinen.
Jäin miettimään, että onkohan tätisi jättänyt muutamankin aero-bic-tunnin väliin.
Hänen vartalonsa, sanoisinko, että oli vähintään...hm, suorastaan hoitamattoman näköinen.
Olen sanaton, kerrankin. - a-woman1
KristaTee kirjoitti:
tuollaisia pukkeja. Liikuttavan ihana!
Ihanan pukin olette pyydystäneet tänne!
Pertta-neitikin näyttää olevan paikalla: _Iltaa, neiti. (Niiaus). - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Vastaukset olivat helppoja, vaikka kysymykset kamalan vaikeita!
1,b, 2.b, 3.a, 4.b, 5.b, 6. b (Veikkaan, ettei pidä Pertta-neidin kohdalla paikkaansa, hänelle ilmeisesti kahdeksan tai jopa enemmän!),7.Hyvä, etteo lammasta, 8.a
Nyt on pakko aloittaa juomapuoli; otan kai punaviiniglögin. Kiitos.A-woman1 on voittanut kautta aikojen vaikeimman tietokilpailun ensimmäisen palkinnon!
ONNEKSI OLKOON!
Palkintona miljoona (1000.000) euroa, huvila Hawaijilla, matka Hollywoodiin, lahjakortti (50 euroa) Anttilaan,illallinen George Clooneyn kanssa, Mercedes-Benz, Monopoli-peli, Tiffanyn korusarja, Jaguaarin avomalli, osa tv-sarjassa Täydelliset naiset, tontti Ikaalisissa, Kontio-kumisaappaat, Nanson yöpaita ja matka Malesiaan.
Onneksi olkoon, vielä kerran. - Pertta-täti
a-woman1 kirjoitti:
Ihanan pukin olette pyydystäneet tänne!
Pertta-neitikin näyttää olevan paikalla: _Iltaa, neiti. (Niiaus).Kyllä minä vähän syvempää niiausta odotin noin nuorelta naiselta, mutta olkoon nyt.
Tällä kertaa.
Hyvää, iltaa, hyvää iltaa
itse kullekkin säädylle
sekä isännill' et emännill'
jokaiselle kuin talossa on.
Ja me toivotamm' ja me toivotamm'
onnellista ja hyvää joulua
ja sitä taivaallist ystävyyttä,
joka meidän kaikkemme ylitse käy...
Hei, mihin te häivyitte?
Anteeksi nyt kamalasti, että viime hetkellä kaverit jänistivät.
Kaikki meni ihan hyvin harjoituksissa ja nyt eivät tulleetkaan sisälle.
No kai tämä minun osuudekseni riittää?
Menen tuonne tiskin taakse, jos glögien jälkeen vaikka maistuisi vähän väkevämmätkin.
Hienoa ohjelmaa on ollut, harmi, että jäi Krissen esityskin näkemättä, mutta jos illan edetessä sen saisi vaikka uusintana.
Jaahas kaijat, teille annan ensimmäiseksi tilkkasen rommia, jos sitten ymmärtäisitte olla hiljaa.- OliviaKoo
Kuka noille harakoille on laittanut tonttuhatut päähän?!
Pertta-täti tietysti, kuka muukaan voisi keksi noin hullua ajatusta! - Papukaija Pedro
OliviaKoo kirjoitti:
Kuka noille harakoille on laittanut tonttuhatut päähän?!
Pertta-täti tietysti, kuka muukaan voisi keksi noin hullua ajatusta!Harakat...tulkut...töyhtöhyypät...
höyhentelineet...koukkunokat...
Kohta alkavat nämä loukkaukset riittää! - a-woman1
Papukaija Pedro kirjoitti:
Harakat...tulkut...töyhtöhyypät...
höyhentelineet...koukkunokat...
Kohta alkavat nämä loukkaukset riittää!Älkää nyt pahastuko; viettäkää hauskaa pikkujoulua ja nauttikaa! Luulen, ettei tuo äsken saamanne rommi tule olemaan viimeinen tänä iltana :).
- Pertta-täti
Oli ihan mukiinmenevä. Kuten minäkin, muuten.
Saanko triplawhiskyn, kiitos. Pertta-täti kirjoitti:
Oli ihan mukiinmenevä. Kuten minäkin, muuten.
Saanko triplawhiskyn, kiitos.niin laulu kuin Pertta-tätikin.
Tässä - heei, joku tolkku sentään täytyy olla, ei täällä mitään triploja tule, paitsi tuolla englantilaisella tikkataululla - tässä siis whiskynne tuplana.
Toivottavasti Pertta- ja Miina-tädit viihtyvät, harvoin Perttalle ikätovereita on löytynyt.
- Rauha Tauti
Miekii tulin, mut vaa kysymää, jot onks mei Aulis käyntä tääl tänä iltan? Hää ko on semmone mies, jota veri vettää naiste luo.
Mie oon mänös neljähoo-kerho pikkujouluihi. Mie kasvati viime kesän porkkanoit, sitä kotimaist lajjii, seko jotekii tuop miule Aulikse mielee.
Ni sit hyö kutsuit miut juhlimaa pient jouluu.
Mie kuulemma saan jonkii renika rintahein, en tiijä, minkä. Vissii siit, ko mie yhe näköispatsaa kasvatin. Aulikse näköse. Tai...nii. Sillee.
Onks mei Aulist näkynt?Ainako sinä vain jaksat sen Auliksen perään haikailla.
Voin kuiskata sinulle yhden asian ellet nosta siitä suurta haloota.
Minä olin eräs ilta näkeväni Auliksen Selman siis Suppilon Selman kanssa suoraan sanoen aika epäilyttävässä tilanteessa.
Voi olla, että erehdyin, mutta kyllä se ihan Aulikselta näytti.
Ei ole Selmaakaan jälkeen näkynyt, lienevät yhdessä kadonneet maisemista.
Tämä nyt vain ihan niin kuin ystävältä ystävälle.- Rauha Tauti
Tellastiina kirjoitti:
Ainako sinä vain jaksat sen Auliksen perään haikailla.
Minä olin eräs ilta näkeväni Auliksen Selman siis Suppilon Selman kanssa suoraan sanoen aika epäilyttävässä tilanteessa.
Tämä nyt vain ihan niin kuin ystävältä ystävälle.Miul iha syvän pysähty! Selma...mikä? Mie taijjan pyörtyy.
Toine valkone kalossi putos jalast iha pelkä säikäykse takia. Mie oon ko mikäikkää Tuhkimo konsanaa ilma toist kenkää.
Mitä sie sanoit? Joku Selma? Sen nimine? Kyl siin tappaukses Aulis on joutunt mänemää luokkaasa alemmaks, em mie muuta sano.
Toe perrää, nyt taitaa kerholaiste renikka jäähä miult saamatta, kamferii mie lähe kottii ottamaa.
Mite se männöö se laulu, se..."Oi Aulis, oi Aulis, sinä petollinen Aulis, sinä sydämen veit, etkä koskaan sitä takaisin tuonutkaan..." Jotekii tuolviisii.
Miu syvän itkee kera saepisarain, kutka ulkon valluut. Paari ikkunaa kopsuttaat. - SelmaSuppilo
Tellastiina kirjoitti:
Ainako sinä vain jaksat sen Auliksen perään haikailla.
Tämä nyt vain ihan niin kuin ystävältä ystävälle.Aulisko se mies oli? Rouva Tuutin mies? Vai oliko se Tauti? Ja Aulisko sen nimi oli? Nyt ymmärrän miksi hänellä oli vaikeuksia muistaa etunimensä. Sukunimeään ei koskaan maininnutkaan. Voi kiltti rouva Tuutti tai Tauti, ettehän ole vihainen. Enhän voinut tietää.
Mukava mies muuten mutta ehkä hieman sivistymätön. Esimerkiksi kädelle suuteleminen ei oikein luonnistunut. No, hän joka tapauksessa kertoi olevansa matkalla etelään. Nyt en tiedä tarkoittiko hän etelänmatkaa vai oliko menossa Etelä-Suomeen. Enempää en osaa kertoa. Rouva yrittää nyt löytää miehensä. Eihän ole laitaa että mies noin vaan hukataan ja jätetään kulkemaan vapaana.
- OliviaKoo
Onhan kaikilla juotavaa? Riittävästi?
Hyvä.
Aloitamme siis tanssin, ohjelma on kaiketi päättynyt?
Mikä olisi hyvä aloitustanssi? Joku valssi? Mikä?
Onko olemassa yhtään jouluista valssia?
Pelleeeeeeee! Missä olet? Tule tanssimaan.
Kaikki muut myös!- OliviaKoo
"Joulu on taas, joulu on taas, astiat täynnä puuroo..."
Kun mennään hitaasti ja tunteella, niin kyllä se valssista käy, vai mitä?
Ei näy Pelleä missään.
Tellastiina, saanko luvan? Mennään ja näytetään niille, miten valssia tanssitaan. Jooko?
- Hurrrrja Ruth
Saako tulla peremmälle? Oikeastaan tulinnn jo. Tuolla ulkona oli muutama hyvännäköinen lihaksikas kundi. Jostain Pertta-tädistä höpöttivät.
Tuumasin, jotta älkää mistään yliaikaisesta edes uneksiko, minussa on teille haastetta pidemmäksikin aikaa. Lupasivat odottaa, kun käyn paukulla ja mennään sitten meille.
Saisinko Koskista salmiakillla. Tuossa on koko viisikymppinen, minä ennn pellaa napeilla. Auhhh, tekipä hyvää! Ja nyt niiden adonisten kanssa jatttkoille. Moikka!- SelmaSuppilo
sivistyneenä naishenkilönä pitänyt pyytää lupaa tulla juhliinne, mutta olin niin järkyttynyt kuulemastani, että hyvät tavat unohtuivat. Suonette anteeksi ja jos saisin tilata tuplaviksin kun niitä ei kerran triplana saa.
- Pertta-täti
Joku ulkopuolinen luushka tulee ja vie minun poikani tiesh minne.
Poliishi! Nimismiesh! Palokunta! Enshiapuryhmä!
Ottakaa kiinni tuo kuvatush, joka vääryydellä varashtaa toisheeen omaishuuuuttta, että.
Makshan tunnetun pppalkkioon. Ja muutakin.
Lutskha she ob,vie munilta miejet.
Hoh! mwnkööt& Minä ollleb hienom naaineb enkä välita, jos joku harpu saa iloanssaa siita,ettäh vie tousen miuhen. Korvaan, miehen.
Ninä kutsun komo kaderrikoulun kaikkii nuoret, lihasket vaib yhdella vifellyskellä ja kaikki rientää vaikka avvvojaloin pelkastå kutsustaaa.
Shaanko ttoisen triplawfiskyn? Olen ottanyt vasra haksi juomaa. Ei paja. Paha. - SelmaSuppilo
Pertta-täti kirjoitti:
Joku ulkopuolinen luushka tulee ja vie minun poikani tiesh minne.
Poliishi! Nimismiesh! Palokunta! Enshiapuryhmä!
Ottakaa kiinni tuo kuvatush, joka vääryydellä varashtaa toisheeen omaishuuuuttta, että.
Makshan tunnetun pppalkkioon. Ja muutakin.
Lutskha she ob,vie munilta miejet.
Hoh! mwnkööt& Minä ollleb hienom naaineb enkä välita, jos joku harpu saa iloanssaa siita,ettäh vie tousen miuhen. Korvaan, miehen.
Ninä kutsun komo kaderrikoulun kaikkii nuoret, lihasket vaib yhdella vifellyskellä ja kaikki rientää vaikka avvvojaloin pelkastå kutsustaaa.
Shaanko ttoisen triplawfiskyn? Olen ottanyt vasra haksi juomaa. Ei paja. Paha.että arvoisa Pertta-täti nyt puhuu Hurjasta Ruutista. Minua ei missään tapauksessa voi syyttää miehenryöstöstä. Eikä täällä sitäpaitsi miehiä ole. Ei ainakaan vapaita miehiä.
- Puhelinlaitos
SelmaSuppilo kirjoitti:
että arvoisa Pertta-täti nyt puhuu Hurjasta Ruutista. Minua ei missään tapauksessa voi syyttää miehenryöstöstä. Eikä täällä sitäpaitsi miehiä ole. Ei ainakaan vapaita miehiä.
Onko Pertta-täti? Täällä on yksi nuori mies, joka väittää joutuneensa harhaanjohdetuksi. Niin. Heitä oli kolme ja kaksi muuta tyytyivät harhaanjohtamiseen. Tämä kolmas haluaisi takaisin Pertta-tädin luo. Hyvä. Lähetätte siis auton noutamaan häntä. Selvä Täältä puhelinlaitokselta. Ok.
SelmaSuppilo kirjoitti:
että arvoisa Pertta-täti nyt puhuu Hurjasta Ruutista. Minua ei missään tapauksessa voi syyttää miehenryöstöstä. Eikä täällä sitäpaitsi miehiä ole. Ei ainakaan vapaita miehiä.
Eipäs nyt tehdä näistä miesasioista mitään numeroa. Muutenkin tuolla joskus joku kertoi Pystiksen naisten kiistelevän niistä harvoista miehistä, joita täällä käy.
Tänään illalla ei niitä ole näkynyt ensimmäistäkään, Pertta-tätikään ei ole uskaltanut tuoda adoniksiaan näytille.
Tässä on Selman whisky ja Pertta-täti saa nyt hiukan aikaa huilata vaikka tuolla nurkkasohvalla, ettei pelästytä asiakkaita. Katsotaan sitten voiko hänelle vielä tarjota.
Huh, millainen sotku muutaman miehenpuolikkaan tähden!- Pertta-täti
SelmaSuppilo kirjoitti:
Minä shaoudun taysin yrti tamän Rauha, mikhka se olikaa, al-arvviseta käyttäutumissta.
Häsittääkseni rsa Selma on vienyt jonhubm alaluikkaan kuukuban Aulikse, ei kuuju minullw.
Hurrja ruutti on ataas vienyt minun pikani, kaikki, jokaikisen, maksetun jo erukäteen. Ja köteen.
´Tarvitsen rayhiutusta, saanko viskin, sen ruuremmaaan? Rtiplan. - Pedro ja Donna
Tellastiina kirjoitti:
Eipäs nyt tehdä näistä miesasioista mitään numeroa. Muutenkin tuolla joskus joku kertoi Pystiksen naisten kiistelevän niistä harvoista miehistä, joita täällä käy.
Tänään illalla ei niitä ole näkynyt ensimmäistäkään, Pertta-tätikään ei ole uskaltanut tuoda adoniksiaan näytille.
Tässä on Selman whisky ja Pertta-täti saa nyt hiukan aikaa huilata vaikka tuolla nurkkasohvalla, ettei pelästytä asiakkaita. Katsotaan sitten voiko hänelle vielä tarjota.
Huh, millainen sotku muutaman miehenpuolikkaan tähden!Krääkh...lisää rommia...missä vompatti...rommia...
Tellastiina muille tarjoilee...ei muista kaijoja...
Kristakin joskus muistaa... missä kaikki kiltit ovat...kääkh kriiikh...
Mikä meno täällä on...kaikki riekkuu kuin viimeistä päivää... krääkh... - Peertta-tätui
Puhelinlaitos kirjoitti:
Onko Pertta-täti? Täällä on yksi nuori mies, joka väittää joutuneensa harhaanjohdetuksi. Niin. Heitä oli kolme ja kaksi muuta tyytyivät harhaanjohtamiseen. Tämä kolmas haluaisi takaisin Pertta-tädin luo. Hyvä. Lähetätte siis auton noutamaan häntä. Selvä Täältä puhelinlaitokselta. Ok.
Onpa omni miehellä, että on oainoa. Yleensä niitö onb paljon ebenmi.
Valitab, kulta, oen vaeattu sänä iltana.
Puee yllesi se sovittu vaatekerat ja tule huomenna samaab ikaan. Hiney.
kultahekyt kkilisevät jo odotuksesta ranteissami.
odotus on aina ihanta aykaa. Pertta-täti kirjoitti:
Minä shaoudun taysin yrti tamän Rauha, mikhka se olikaa, al-arvviseta käyttäutumissta.
Häsittääkseni rsa Selma on vienyt jonhubm alaluikkaan kuukuban Aulikse, ei kuuju minullw.
Hurrja ruutti on ataas vienyt minun pikani, kaikki, jokaikisen, maksetun jo erukäteen. Ja köteen.
´Tarvitsen rayhiutusta, saanko viskin, sen ruuremmaaan? Rtiplan.Ei nyt tarjoilla triplaa eikä mitään muutakaan, pysyy siellä sohvalla nyt vaan, että vähän pää selviäisi.
Pian tulee poliisi ja palokunta ja seuraavaksi koko Suomen armeija - siitä Pertta-täti varmaan pitäisikin.- OliviaKoo
Pedro ja Donna kirjoitti:
Krääkh...lisää rommia...missä vompatti...rommia...
Tellastiina muille tarjoilee...ei muista kaijoja...
Kristakin joskus muistaa... missä kaikki kiltit ovat...kääkh kriiikh...
Mikä meno täällä on...kaikki riekkuu kuin viimeistä päivää... krääkh...Nyt räkättirastaat pidätte kuononne tukossa huomisaamuun saakka tai lähdette seuraavalla laivalla ties hiton kuuseen!
Tuliko selväksi? Yhtään huomautusta ei enää sallita, seuraava etappi on jossain kaukana, kaukana, kaukana...
- OliviaKoo
Täten julistan ainakin omalta osaltani Pystiksen pikkujoulun päättyneeksi.
Kaikki muut voivat jatkaa halujensa ja kykyjensä mukaan, loppuilta on vapaata seurustelua.
Pitäkää huoli Pertta-tädistä tai saatamme olla vielä vaikeuksissa.
Toivotan kaikille antoisaa loppuiltaa ja pitkää lippu korkealla ja profiili matalalla.
Have a nice little Christmas! In English.
Hieman kansainvälisyyttä, ystävät.- KristaTee
täältäkin. Kiitos onnistuneista juhlista. Ensi vuonna uudelleen. Jookos?
- a-woman1
Jään tänne vielä joksikin aikaa ja lupaan lähtiessäni toimittaa Pertta-neidin autokuskinsa hoiviin. Näyttää ottavan nokosia tuolla sohvalla.
Kiitos pikkujoulusta, OliviaKoo, ilman aloitteellisuuttasi olisi jääty tästäriemusta paitsi.
- KristaTee
lehdenhakureissullani katsomaan, onko talo tyhjentynyt. Eipä ole. Pertta-täti tuossa vielä nuokkuu. Kas tässä, laitetaan vähän vällyä jalkojen ympärille, ettei kylmä tule. Takkaan en tulta ilkeä laittaa, on Pertta-täti sen verran lähellä tulipesää, että saattaisi peruukki syttyä. Hovimarsalkkakin näkyisi autossa nukkuvan. No, herättyään hakee varmaan emäntänsä pois.
Ja entäpä höyhenhenkarit. Onpas nyt siipi maassa. On taidettu maistaa muutakin kuin keksejä. Tässä teille raikasta vetta ja pari aspiriinia. Kyllä päivä siitä valkenee.- folk
Krista se jo ehti tänne tarkastuskierrokselle,hyvä juttu
Oli kyllä mahtavat pikkujoulut illalla,kiitos Olivialle ja kaikille esiintyjille.
Minun vaatimatonta persoonani ei kukaan huomannut,mutta istuin tuolla nurkkapöydäsä glögimukin kanssa tarkkailemassa,että kaikki sujuu hyvin.
Eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu,kun tämän ikäiset oikein riehaantuvat.
Kaikkihan meni sitten oikein hyvin.
Pertta-täti taisi väsähtää,no Krista kävi peittelemässä ja nyt tuhisee tuolla peiton alla
ihan rauhallisena.
- OliviaKoo
Hyviä ja huonoja uutisia. Meidän pikkujouluistamme oli tänä aamuna paikallisessa lehdessä kaksi kuvaa. Pienemmässä Krisse tanssii lenkkareissa, itse asiassa on juuri putoamassa esiintymislavalta. Isommassa poliisipartio yrittää kammeta Pertta-tätiä Mustaan Maijaan.
Eivät onnistuneet, niin lujasti vanha neiti pisti kampoihin. Siinä nyt kuorsaa vieläkin peruukki toisella poskella. Onkohan tuo puuhka neidin kaulan ympärillä ihan oikea puuhka, vai jompikumpi meidän eläteistämme?
Rauhan kalossin löysin sohvan takaa. Siellä oli vielä sisällä punainen nilkkasukka. Kuudenkymmenen denierin.
Kiitos, folk, että edes sinä pidit vähän silmällä tätä juhlakansaa, ties mitä vielä olisi tapahtunut ilman huolenpitoasi.
Samoin Tellastiina yritti toppuutella, mutta ei niin hyvin tuloksin. Itsekin välillä vähän riehaantui.
Mutta se sallittakoon.
Miten aioit, a-woman1, lunastaa tietokilpailusta voittamasi palkinnot?
Tuletko itse noutamaan, vai laitanko sähköpostiin?
Minä olen vähän miettinyt, että josko antaisi Pertta-tädille vaikkapa puolen vuoden porttikiellon. Meidän korkea imagomme kärsii tuollaisesta käytöksestä.
Saamme ainakin uutta vuotta juhlia vähän sivistyneemmin.
Kiitos kaikille mukana olleille. Juhlapuhe jäi pitämättä, mutta mahtoiko sitä kukaan edes huomata...
Talo tarjoaa päänsärkylääkkeet tänään puoleenpäivään asti.ja rauha maassa. Vähän arkaillen tulin katsomaan onko mitään jäljellä eilisten pippaloiden jälkeen, mutta niin on tehneet muutkin ja kaikki on järjestyksessä, ellei ota huomioon tuota vanhaa huuhkajaa tuolla nurkassa.
Minäkö riehaannuin?
Jos tarkoitat sitä laulua, niin minähän en laula, en missään enkä milloinkaan.
"Pei pläkkinä" vain suutani auoin - siitä saitte.
Onkohan meillä varaa antaa Pertta-tädille porttikieltoa, on hän sen verran hyvä asiakas kun sille päälle sattuu?
Oi voi, ei kukaan ole tainnut säätilasta puhua mitään. Meillä näkyy nimittäin harvinainen ilmiö -
aurinko paistaa!- a-woman1
Mukavaa, että olette kaikki tolpillanne. Olin luvannut laittaa Pertta-neidin autoonsa kuskin vietäväksi, mutta ei häntä niin vain siirrellä näköjään yhden hengen voimin. Harmi, että virkavalta kuuli elämöinnin ja yritti sekin viedö Neidin pois. Ei onnistunut heiltäkään. No, hyvä hänen oli pehmeällä sohvalla nukkua pois paha tuulensa.
Voitinko minä tietokilpailun? Kiva. Lahjan voit, OliviaKoo, tuoda joskus ohikulkiessasi tai jos ei ole kulkua, lähetä s-postissa.
Mukavaa toista adventtisunnuntaita kaikille! - OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
ja rauha maassa. Vähän arkaillen tulin katsomaan onko mitään jäljellä eilisten pippaloiden jälkeen, mutta niin on tehneet muutkin ja kaikki on järjestyksessä, ellei ota huomioon tuota vanhaa huuhkajaa tuolla nurkassa.
Minäkö riehaannuin?
Jos tarkoitat sitä laulua, niin minähän en laula, en missään enkä milloinkaan.
"Pei pläkkinä" vain suutani auoin - siitä saitte.
Onkohan meillä varaa antaa Pertta-tädille porttikieltoa, on hän sen verran hyvä asiakas kun sille päälle sattuu?
Oi voi, ei kukaan ole tainnut säätilasta puhua mitään. Meillä näkyy nimittäin harvinainen ilmiö -
aurinko paistaa!Niitä on itse asiassa KAKSI huuhkajaa, täti-Miina on nimittäin melkein näkymättömissä Pertta-tädin alla. Siinä ne rotkottavat arvokkaat vanhukset melkein solmussa toistensa ympärillä.
Vai tarkoitatko jompaakumpaa linnuista? Niitäkin on kaksi.
Eli meillä on kaikenkaikkiaan NELJÄ huuhkajaa (ilkeästi sanottuna. Jos joku vaatii minua perumaan puheeni, teen sen).
Oli se minusta, Tellastiina, ainakin pienimuotoinen riehaantuminen kohdallasi, kun minua tanssin pyörteissä veivasit niin lujaa, että olin mennä seinästä läpi.
Yleensä kun olet niin hillitty ja hallittu. - OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Mukavaa, että olette kaikki tolpillanne. Olin luvannut laittaa Pertta-neidin autoonsa kuskin vietäväksi, mutta ei häntä niin vain siirrellä näköjään yhden hengen voimin. Harmi, että virkavalta kuuli elämöinnin ja yritti sekin viedö Neidin pois. Ei onnistunut heiltäkään. No, hyvä hänen oli pehmeällä sohvalla nukkua pois paha tuulensa.
Voitinko minä tietokilpailun? Kiva. Lahjan voit, OliviaKoo, tuoda joskus ohikulkiessasi tai jos ei ole kulkua, lähetä s-postissa.
Mukavaa toista adventtisunnuntaita kaikille!Etkö ole edes katsonut, mitä voitit? No, jos on ennestään paljon maallista hyvää, niin tuskin nämä vaatimattomat palkinnot kattoon asti riemua nostavat.
Kunhan yritin haalia jotain pientä. - Pedro ja Donna
OliviaKoo kirjoitti:
Niitä on itse asiassa KAKSI huuhkajaa, täti-Miina on nimittäin melkein näkymättömissä Pertta-tädin alla. Siinä ne rotkottavat arvokkaat vanhukset melkein solmussa toistensa ympärillä.
Eli meillä on kaikenkaikkiaan NELJÄ huuhkajaa (ilkeästi sanottuna. Jos joku vaatii minua perumaan puheeni, teen sen).
Oli se minusta, Tellastiina, ainakin pienimuotoinen riehaantuminen kohdallasi, kun minua tanssin pyörteissä veivasit niin lujaa, että olin mennä seinästä läpi.
Yleensä kun olet niin hillitty ja hallittu.Aina haukutaan...krääkh...ei tykkää..ei olla huuhkajia...ollaan arvokkaita nymfinpapukaijoja..
Ite oot...ei viitsitä sanoa...ollaan nääs sen verran sivistyneitä...kräääkh
Nyt levätään...oli raju ilta...kaikki juhli...krääääkh OliviaKoo kirjoitti:
Niitä on itse asiassa KAKSI huuhkajaa, täti-Miina on nimittäin melkein näkymättömissä Pertta-tädin alla. Siinä ne rotkottavat arvokkaat vanhukset melkein solmussa toistensa ympärillä.
Yleensä kun olet niin hillitty ja hallittu.Toinen asia laulun ohella on, jota en harrasta (en osaa) on tanssi, enkä eilen mielestäni paljon ottanut mitään miestä (naista) väkevämpääkään, että en ymmärrä sitä tanssijuttua. Oletko nähnyt unta vai tanssitko Miina-tädin kanssa ja siinä hämärässä erehdyit, yhdennäköisyys kun on ilmeinen, olen toki kolmekymmentä vuotta nuorempi, mutta sittenkin.
- a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Etkö ole edes katsonut, mitä voitit? No, jos on ennestään paljon maallista hyvää, niin tuskin nämä vaatimattomat palkinnot kattoon asti riemua nostavat.
Kunhan yritin haalia jotain pientä.En ollut katsonut, arvasit oikein. Ihan hävettää, kun noin kamalasti maallista hyvää on tullut osakseni. (Ei minulla, eläkeläisellä, ennestään mitään suuria rahavaroja ole). Kauhistus, enhän minä osaa niitä edes käyttää. Pitänee perustaa eläkeläisille kuntolomia varten jokin paikka, mihin saavat tulla ilmaiseksi hoidattamaan itseään. Eikös olisi hyvä idea?
Kiitos, OliviaKoo, halit! - Pelle1Peloton
Niin siinä sitten kävi, että osallistumatta jäi Pelleltä koko pikkujoulurieha ja puheet pitämättä. Siinä ei tosin mitään vahinkoa tullut. Eihän sellaista sössötystä olisi kukaan viitsinyt kuunnella.
Seli seli:
Se ei aina onnistu, kun yllärijuhliin pitäis tulla. Kun ei ajallaan voitu juhlaa pitää, ei tuo yllätysaikakaan sopinut, kun olin kaukana viestivälineistäni. Eilen vasta palailin, ja totesin, että varkain ovat pikkujoulunsa pitäneet. Hauskaa näyttää olleen.
Onneksi se muutto kuitenkin onnistui. ja mikäs siinä: onhan pikku-Valmetissa peräti 20 hevosvoimaa.
Enpä tiedä olisinko uskaltanut juhlaan tullakaan. Ainoana miehenä olisi ollut uhkarohkeata; kappaleiksi olisitte repineet.
Ai niin, anteeksi Pedro, olithan siellä sinäkin. Säilyitkö ehjänä?
Todellakin Olivia, suosittelen ehdottomasti porttikieltoa Pertta-tädille. Uskon vakaasti, että hän käytti epämääräisiä suhteitaan viestintäministeriöön saadakseen operaattorin vesittämään alkuperäisen pikkujoulumme toteutumisen.
No, mutta ei se mitään tuleehan niitä uusiakin juhlia. Katotaan sitten.
Ottiko eilinen ilta kuitenkin niin lujille, että kukaan ei ole jaksanut tänään illalla olla liikkeellä?
Pertta-täti on ainakin häipynyt vieden uuden ystävänsä mukanaan. Kaikkea hyvää heille!
Ajatelkaas, että huomenna on kaksi viikkoa jouluaattoon. Minä en ainakaan ole vielä tehnyt asian hyväksi kerrassaan mitään. Tai onhan muutama joululahja, ihme kyllä, hankittuna.
Yleensä jouluviikolla lähden paniikissa jouluostoksille ja kotiin päästyäni harmittelen mitä kaikkea tuli ostettua.
Joka vuosi päätän, että ensi vuonna olen ajoissa liikkeellä, mutta aina se jää viime tippaan.
Taidan laittaa kaijoille peiton niskaan, ovat vielä sen verran pyörryksissä eilisestä.- a-woman1
Kiirettä on pitänyt; olen kaiken liikenevän ajan istunut kirjoittamassa kortteja. Aamu- ja puolipäivä menivät järjestöjen joulumyyjäisissä ja iltapäivä Annin päivillä. Illansuussa olin vielä sisareni kanssa naapuripitäjässä, vietiin kynttilät vanhempiemme haudalle.
Kuulosti sangen tutulle tuo joululahjojen hankkimisesi! Montakohan kertaa lienen päättänyt minäkin jo syyskuussa aloittaa, mutta, mutta...
Nyt on kuitenkin kirjoja hankittuna vino pino, vielä pitäisi muutama lelu hankkia.
Huomenna lähden lapsenlasten luo ehkä täksi viikoksi, joten täällä käynti vaikeutuu entisestään. Saa nähdä pääsenkö poikani koneella.
Kurkkaan vielä Pedron ja Donnan häkkiin ja sujautan sinne muutaman rusinan iltapalaksi.
Hyvää yötä kaikille!
- folk
No niin,se on taas arki koittanut,juhlat juhlittu
ja siirtyneet taas niihin mukaviin muistoihin.
Asteita näytti olevan 2,ja niin pimmeetä kun sanonko missä!
Nyt on kunnon vahvan porokahvin aika,siinä sitten mietiskelee miten päivän aloittaisi.
Hyvää päivänjatkoa!- OliviaKoo
Ei paljon enää erota päivää yöstä, niin on pimeää, kun lumet sulivat pois. Sähkövalo ei koskaan korvaa päivänvaloa, vaikka laittaisi jokaikisen lampun palamaan.
Ostin lähikaupan hyllyltä muutaman edullisen pöytäkynttilän, mutta en voikaan polttaa niitä, kun haisevat niin hiton pahalle.
Taas tuli todistettua, että halvalla ei hyvää saa.
Minä tuossa aamupäivällä mietiskelin muutamia aikaisempia jouluja.
Kun lapset olivat pieniä, vietettiin meillä usein sukujouluja. Kaikki ruuat ja leipomukset tein ihan alusta alkaen itse. Lanttulaatikot, porkkanalaatikot, maksalaatikot. Leivoin tortut, pikkuleivät, piparit, pullaa ja täytekakkukin piti olla ja tietysti kuivakakku.
Iso talo oli siivottava perinpohjin ja kaiken tämän lisäksi tietysti normaalit jokapäiväiset askareet.
Miten ihmeessä sitä ehti ja jaksoi...
Mitään ei voinut ostaa valmiina, sehän olisi ollut pyhäinhäväistystä.
Nyt, kun olisi aikaa, eikä kovin monta ruokailijaakaan, tulee melkein kaikki ostettua valmiina. Ja huushollikin on pienempi siivota.
Eikö olekin nurinkurista?
Parin viikon kuluttua on talvipäivän seisaus ja siitä lähdemme sitten kevättä kohti, kun päivä alkaa pidentyä.
Ilman tuota ajatusta ei tätä pimeyttä jaksaisikaan.
Aurinkoa kaikille! - folk
Missäs nyt kaikki ovat,Jouluako valmistelemassa?
Tytär tässä kävi,piti lyhentää hänelle jouluverhot.
Olen joskus ostanut hänelle perusompelukoneen,mutta minulle ne aina lankeaa noi ompeluhommat kumminkin.
Mukanaan oli sukankudin,joka oli parivuotta takaperin alotettu,nyt piti neuvoa kantapään tekoa.
Ja huh huh sitä työn jälkeä.
Sen siitä saa,kun tekee niille kaiken valmiiksi,ainakin sukat ja ompelukset.
Nyt sitten saa syyttää vaan itseään.
- KristaTee
hiljaista. Vaan kukapa nyt joulukiireiltän ehtisi tänne löhöämään. Vaikka en millään tavoin hössötäkään, niin ainahan tekemistä kuitenkin riittää.
Otin peiton pois vaakuilta. Kovin ovat onnettoman tuntuisia. Varmaan jonkun pitäisi ottaa ne kotiinsa ainakin aatoksi. Onko vapaaehtoisia? Ellei ole, voisin minä ottaa ne. Olisi kissallakin jotain tekemistä. Tarkoitan että voisi joutessaan kyttäillä niitä. Nyt kuitenkin laitan niille vettä ja siemeniä ja kourallisen viinirypäleitä. No niin, piristykää rääväsuut. Kyllä joku teidät huolii.- pohpoika
rääväsuut kuka noita nyt huolii vastukseen ja riesakseen muuta kui harmia vaan aiheiuttaa.
No tulimpa taas tänne kun saatiin asiat sovituksi ja selvitettyä että ei minulla ollut osaa eikä arpaa asian kanssa.
Nyt taasen pitäs lähteä seilaamaan ja lahjoja etsimään kun toi joulukin taitaa tuosta tulla.
Rannikon poika oli pistäytymässä Kuopiossa ja ihmetteli kovasti, miten naiset olivat yleensä poikkeuksellisen rintavia verrattuna kotopuolen tarjontaan. Hän päätti kysyä eräältä tanssitettavaltaan syytä moiseen.
- Se on suur sallaisuus, selitti tyttö. Siihe on syynä kokkelpiimä ja jatkuva puristelu!
Et tämmöistä hyvää päivänjatkoa kaikil molskis :) - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
rääväsuut kuka noita nyt huolii vastukseen ja riesakseen muuta kui harmia vaan aiheiuttaa.
No tulimpa taas tänne kun saatiin asiat sovituksi ja selvitettyä että ei minulla ollut osaa eikä arpaa asian kanssa.
Nyt taasen pitäs lähteä seilaamaan ja lahjoja etsimään kun toi joulukin taitaa tuosta tulla.
Rannikon poika oli pistäytymässä Kuopiossa ja ihmetteli kovasti, miten naiset olivat yleensä poikkeuksellisen rintavia verrattuna kotopuolen tarjontaan. Hän päätti kysyä eräältä tanssitettavaltaan syytä moiseen.
- Se on suur sallaisuus, selitti tyttö. Siihe on syynä kokkelpiimä ja jatkuva puristelu!
Et tämmöistä hyvää päivänjatkoa kaikil molskis :)Tulit sittenkin takaisin! Älä enää katoa. Ethän? Kovasti kaipasin juttujasi. Hyvä että kaikki on taas kunnossa. :)
pohpoika kirjoitti:
Et tämmöistä hyvää päivänjatkoa kaikil molskis :)Olipa kiva, että palasit.
On meillä vähän ikävä vitsejäsi ollut.
Pikkujoulukin jäi sinulta sitten väliin, kai huomasit. että meillä oli kerrankin pahuksen hauskaa - vaikka akkaporukassa vaan oltiinkin.
Nyt pitäisi kai hössöttää joulun tuloa, mutta kun ei paljon ole siitä innostunut, niin tässä vaan istutaan. Tosin siirappipipareita on uunissa ja lisää vuoroaan odottamassa pellillä.
Joulun odotuksia vaan kaikille!- Pertta-täti
pohpoika kirjoitti:
Et tämmöistä hyvää päivänjatkoa kaikil molskis :)Olen hyvin tyydytetty paluustasi, pohpoika.
Julkisuuteen täytyy suhtautua viileästi maltilla.
Kadehtijoita ja väärinymmärtäjiä riittää, jos kuka, niin minä tiedän sen.
Kippistän paluusi kunniaksi. Joko on puolipäivä?
No, sen verran enää vaille, että ihan hyvin voin tuplaviskin ottaa.
Ksool! - Pedro ja Donna
pohpoika kirjoitti:
Et tämmöistä hyvää päivänjatkoa kaikil molskis :)Älä sinäkin hauku meitä... ollaan hienoja nymfejä...ei rääväsuita ei...kräääk...
Ei pahaa sanaa sanota kenestäkään... ruokaa ja juomaa...kräääkh..sitä kaivataan...sitten kaikki hyvin...kräääk... - Pelle1Peloton
Pedro ja Donna kirjoitti:
Älä sinäkin hauku meitä... ollaan hienoja nymfejä...ei rääväsuita ei...kräääk...
Ei pahaa sanaa sanota kenestäkään... ruokaa ja juomaa...kräääkh..sitä kaivataan...sitten kaikki hyvin...kräääk...Hei vaan kaikille!
Sopisko, että se, joka ammulla ensiksi tulee, päästäis noi räkättäjät häkistä, että saisvat syödä kuusesta noi loput piparkakut. Ne on Pellen reseptillä tehty, ja sopivat hyvin jalosukuisille nymfeille, jos niitä vielä jäi. Vai söikö Pertta nekin suurimpaan nälkäänsä?
Hyvää aamuyötä. - KristaTee
Pelle1Peloton kirjoitti:
Hei vaan kaikille!
Sopisko, että se, joka ammulla ensiksi tulee, päästäis noi räkättäjät häkistä, että saisvat syödä kuusesta noi loput piparkakut. Ne on Pellen reseptillä tehty, ja sopivat hyvin jalosukuisille nymfeille, jos niitä vielä jäi. Vai söikö Pertta nekin suurimpaan nälkäänsä?
Hyvää aamuyötä.Kas näin, tirpuset. Peitto pois ja häkin ovi auki. Noin, suoraan pipareiden kimppuun. Näkyisi menevän muutama muu koriste samaan syssyyn. Vettä palan painikkeeksi, niin eiköhän päivä siitä lähde käyntiin.
Kukaan ei muuten välittänyt tarjouksestani ottaa otukset aatoksi kotiini. Onko se merkki sitä, että joku muu haluaa ne? KristaTee kirjoitti:
Kas näin, tirpuset. Peitto pois ja häkin ovi auki. Noin, suoraan pipareiden kimppuun. Näkyisi menevän muutama muu koriste samaan syssyyn. Vettä palan painikkeeksi, niin eiköhän päivä siitä lähde käyntiin.
Kukaan ei muuten välittänyt tarjouksestani ottaa otukset aatoksi kotiini. Onko se merkki sitä, että joku muu haluaa ne?Vie pois vaan, eihän tästä nyt tule mitään, että kaijat hyppii silmille heti kun oven avaa.
Häkkiin siitä, hus hus!
Seuraa säätiedoitus. Pieni kolmen asteen pakkanen, ei tuulen virettä ja maa sen verran härmässä, että hiukan on maailma olevansa valoisampi.
Niin harvoin tulee yllätysvieraita, että täytyy sanoa kummasti piristävän, kun kummipoika tuli vaimonsa ja tyttärensä kanssa illansuussa kylään.
Yleensä heidän käymisensä jää loppiaiseen, kun kutsun sukua koolle.
Mikähän siinä on, että nykymaailman aikana ei enää paljon mennä kylään ilman käskemättä.
Pari ystävää minullakin on sellaista, että voidaaan poiketa milloin mieleen tulee.
Nyt kutsuu sänky, hyvää yötä kaikki rakkaat ystävät.Siitä on joskus keskusteltu tuosta kylään kutsumisesta ja käskemisestä. Meillä päin vieraita käsketään, muualla kutsutaan.
- Hurma-Helena
Istuin eilen illalla baarissanne, nautin tropical-drinkkejä ja hups, ykskaks menikin taju tältä tytöltä. Sen muistan, että viimeeksi eräs Pele Poh -niminen herrasmies tarjosi drinkin ja sen jälkeen vintti pimeni.
Nyt tänä aamuna heräsin vieraasta sängystä herkku hellänä ja karvoitus ajeltuna. Meillä taisi olla hauskaa, vaikka mitään en muistakkaan. Tunteeko täällä kukaan Pele Poh-nimistä miestä, haluaisin ottaa häneen yhteyttä jatkoja ajatelleen. Seuraavan kerran haluaisin vain olla järjissäni jos jotain noin mukavaa tapahtuu.
Nyt kun Pele Poh on jättänyt minut tänne yksin, katson mitä jääkaapista löytyy aamiaiseksi ja sen jälkeen hipsin takaisin sairaalan osastolle, missä HIV-tautiani hoidetaan.
Ai niin, se tärkein unohtui. Sää on -1.6 ja taivas pilvinen.- KristaTee
liian pitkälle. Kyllä Pystybaari kaikesta huolimatta on säädyllisten ihmisten kohtaamispaikka. En usko, että sinua täällä tarvitaan. Siispä mene pois äläkä tule takaisin. Hus! :(
- OliviaKoo
Ulkona on hyyyytävän kylmä! Pari astetta vain pakkasta, mutta pohjoistuuli on kuin anopin hönkäys (vitsivitsi...siis, tuo anopin...).
Lunta on sen verran, että voi sanoa sitä olevan eli ei juuri nimeksikään.
Minä sain äsken kinkun. Laitoin jääkaappiin sulamaan ja loppuviikosta saan sen uuniin. Aion nautiskella kinkusta jo ennen joulua, sillä jouluksi lähden pois kotoa. Muille maille vierahille.
Joulusiivous taitaa nyt jäädä kokonaan tekemättä, jos ei sitten palkkaa ulkopuolista tekijää.
Huolimatta vahvoista lääkkeistä selkä ei ota parantuakseen ja turha on edes suunnitella siivousta tai leipomuksia.
Onneksi on tuo lukuharrastus, kun ei paljon muutakaan voi tehdä. Hiiviskelin aamupäivällä kirjastoon ja löysin sieltä mm Alfred Hitchcockin
elämänkerran. Kyllä sen parissa aika kuluu.
Hämärä laskeutuu jo. Aurinko paistoi tänään oikein kauniisti, mutta nyt se on jo laskenut. Vähän näkyy vielä vaaleanpunaista taivaanrannassa.
Taidan sytyttää parvekkeen kynttilälyhdyt. - Pelle1Peloton
Koska se nyt näin hiljaiseksi (oho) on mennyt, otan tuplaprandyn pannusta löytyvän kylmän kahvin kanssa ja samalla katsastan noiden elukoitten hyvinvoinnin:
Ruisrääkkäni, nymfoni, raaskuni mun
Sinä mun, minä Sun,
mitä sille mä voisin muuta.
Pakkohan teitä kiusankappaleita jonkun on huoltaa. Piparit sentään ootte syöneet; ripustuslangat vain kuusessa roikkuvat.
Noo, soo soo, no kastakaa nyt vähän sitä koukkunokkaanne brandykupissa, mutta sitten maata!
Hyvää yötä kaikille, missä lienettekin!- a-woman1 ek
En pysty rekisteröitymään täällä poikani koneella, kun se ei tiedä salasanojani ja minä en tähän hätään muista.
Olen maanantaista asti touhunnut lähinnä alle kuusivuotiaiden kanssa, joten aika on kulunut leikkien ja askarrellen. Tänään oltiin eskarilaisen tanssikoulun joulujuhlassa = tanssiryhmien näytöksessä. Mukavaa oli katsella muutaman sadan lapsen ja nuoren syyskauden harjoittelun tuloksia.
Mihinkään normaaliaikaan en pääse koneelle, joten yökyöpelin kulkemiset tapahtuvat entistä myöhemmin.
Keskimmäinen (2v 11kk) totesi iltasatua lukiessani tänään, että mummi, olet kiva tyttö. Siinäpä mukava kiitos 'yhteistyöstämme' :)).
Papukaijoja en voi ottaa kotiini, koska en jouluna ole siellä ja olen kyllä aika allerginen, joten sekin estäisi lähemmän seurustelun niiden kanssa.
Mukavaa loppuyötä muille kuljeskelijoille! - uzma-m
kurkkasin tanne ja ajattelin myohemmin vastata mutta sinun aloituksesi ovat haipyneet,tulehan tuonne 70 kansanradioon,siella on ystavallista porukkaa.
uzma-m kirjoitti:
kurkkasin tanne ja ajattelin myohemmin vastata mutta sinun aloituksesi ovat haipyneet,tulehan tuonne 70 kansanradioon,siella on ystavallista porukkaa.
eihän mekään kai kovin epäystävällisiä olla -
ainakaan omasta mielestämme.
Joskus vähän hömppää heitetään, mutta ei kai niitä kukaan ota kovin vakavasti.
- KristaTee
reistailee taas. Liekö pakkanen iskenyt?
Kas niin tipukullat, lentelemään siitä. Paikkoja ei sitten saa liata. Uudet piparit teille ripustin, joten kimppuun vain.- pohpoika
niin on et ei taida toi saranoittenkaan vaihto auttaa onkohan se tuo ilma niin pahuksen paksua et saranakkin ruostuu vällee.
Mies on viettämässä iltaa ravintolassa. Yhtäkkiä helvetin ruma muija tulee miehen luo, ja pyytää tätä tanssimaan. Mies katselee hetken naista ja kysyy sitten:
- Näytänkö mä susta Kevin Costnerilta?
Muija katselee miestä ja toteaa:
- No et kyllä kovin paljoo...
- No hyvä, en mä sitten tanssi susien kanssa.
Vaihteeksi nyt siten pakkas keli ja aurinkokin näyttäytyi käväisi tuolla horisontissa vilahtamassa. Mut nyt yksi kunnon klöki lämmikkeeksi ja sit menoksi molskis vaan :) pohpoika kirjoitti:
niin on et ei taida toi saranoittenkaan vaihto auttaa onkohan se tuo ilma niin pahuksen paksua et saranakkin ruostuu vällee.
Mies on viettämässä iltaa ravintolassa. Yhtäkkiä helvetin ruma muija tulee miehen luo, ja pyytää tätä tanssimaan. Mies katselee hetken naista ja kysyy sitten:
Vaihteeksi nyt siten pakkas keli ja aurinkokin näyttäytyi käväisi tuolla horisontissa vilahtamassa. Mut nyt yksi kunnon klöki lämmikkeeksi ja sit menoksi molskis vaan :)Mitähän tekisi, että mainittaisiin?
Järki juoksee klimpeissä, paras laittaa kone kiinni ja viettää loppuilta kirjan parissa.- on,,,
pohpoika kirjoitti:
Vaihteeksi nyt siten pakkas keli ja aurinkokin näyttäytyi käväisi tuolla horisontissa vilahtamassa. Mut nyt yksi kunnon klöki lämmikkeeksi ja sit menoksi molskis vaan :)kaunis eläin!!!
- KristaTee
olen tässä nököttänyt. Yksin. Ellei noita linnunkuvatuksia lasketa. Pohpoika piipahti, mutta ei pitkään viipynyt. Siitä lähtien ei ketään. Ja pian ei sitäkään. Kotiin lähden. Ensin kuitenkin: linnut häkkiin ja sukkelasti sittenkin. Peitto päälle ja HILJAA! Jätän kuitenkin valot palamaan, jos joku sattuisi poikkeamaan. Huomiseen.
- pohpoika
punatulkut mites maistuis kahvi tilkat no otampas tuon loimen pois häkkinne yltä vaikka pimeää on ulkona vielä.
Sää nolla keli oikeestaan et hyvä ilma ulkona ja kuusivarkailla loisto ilmat liikkua ja kyllähän noita tuolla metsäautotiellä vstaan ajelee.
Nyt kahvit ja vedet tuohon tulemaan oisikuhan oikein porokahvien aika taasnäin joulun alla.
Huomenna se onkin sitten joulurauhan julistus tuolla metsäkirkossa metsän eläimille juhlava tilaisuus aina nuotioitten loistaessa valoa pinevään metsään.Oisikohan pienen jutun paikka.
Arto ja Irma tapasivat ravintolassa ensimmäisen kerran toisensa. Ensimmäisen tanssin jälkeen Arto supatti Irman korvaan:
- Voisitko kuvitella meneväsi sänkyyn aivan vieraan miehen kanssa?
- En koskaan, vanha ystäväni...
Nyt sitten kahvit juotu et voipi aloittaa noi muut askareet ja rääkyjät saaneet aamuateriansa et molskis vaan :))- KristaTee
että kävit oven avaamassa. Kolkuttelin jo aikaisemmin, mutta ei antanut lukko periksi.
Aaah! Huumaava kahvin tuoksu. Älkäähän nyt, kuukkelit, häiritkö. Haluan nauttia kahvistani. Ja päivän lehdestä. KristaTee kirjoitti:
että kävit oven avaamassa. Kolkuttelin jo aikaisemmin, mutta ei antanut lukko periksi.
Aaah! Huumaava kahvin tuoksu. Älkäähän nyt, kuukkelit, häiritkö. Haluan nauttia kahvistani. Ja päivän lehdestä.pullat uunissa ei pala eikä paistu.
Pystiksen ovet avattu, kahvit keitetty ja linnut huollettu, mitäpä tässä muuta.
Jos kahvit hörppäisin minäkin ja lähden päivän askareisiin, päiväksi en nyt jää tänne notkumaan.
"Turkkarin" jätän teidän luettavaksenne.
- folk
On mennyt aika hiljaiseksi tämä Pystiksen touhu.
No nyt kumminkin porokahvi tulelle ja tässä lämpimiä torttuja kera kahvin.
Empähän ole itsekään täällä pariin päivään piipahtanut,on ollut vähän funtsimista pienessä päässä,mutta taas on kaikki kunnossa ja joulu lähestyy.
Tampereelle lähden Jouluksi,sinne pieneen kaksioon,
kun uusi koti on remontin alla,mutta sopu tilaa antaa.
Rakkaiden ihmisten luona sen Joulun vasta tuntee.
Ai niin säätila 2 astetta pakkasen puolella ja pimmeetä.
Hyvää päivänjatkoa pärjäillään!- a-woman1
Kotona taas 'käymässä'. Viikon kuluttua menen uudelleen lapsenlasten luo.
Lämmintä yksi aste, ei sada, ei paista.
Mitäs linnuille kuuluu? Huppu vielä häkin päällä? Otetaanpas pois ja annetaan teille vähän pähkinöitä ja omenaa aamiaiseksi. Vesipullokin pitää pesaista ja täyttää raikkaalla vedellä. Noniin, nyt varmaan viihdytte taas :).
Mukavaa lauantaipäivää keikille! - pohpoika
a-woman1 kirjoitti:
Mitäs linnuille kuuluu? Huppu vielä häkin päällä? Otetaanpas pois ja annetaan teille vähän pähkinöitä ja omenaa aamiaiseksi. Vesipullokin pitää pesaista ja täyttää raikkaalla vedellä. Noniin, nyt varmaan viihdytte taas :).
Mukavaa lauantaipäivää keikille!vaan meni taas tämä aam pitkäksi, kun tuli illalla oltua tuolla joulukonsertissa katsomassa.Finlanders ja seitsämän seinähullua veljestä oli vauhdissa saipa tas nauraa vattalihakset ihan kipeiksi ja porukkaa oli sali täys ihan.
Ihan kiva kevennys näin joulun alla käydä kuulemassa.
Omppu päivässä
Äijä menee baariin ja tilaa Gin & Tonicin. Baarimikko ojentaa tiskin alta omenan. Äijä katsoo omenaa epäilevän näköisenä, mutta baarimikko sanoo:
- Anna mennä, puraise!
Äijä tekee niin ja uskomatonta, mutta totta, se maistuu ginille!
Baarimikko käskee kääntämään omenan ympäri ja toinen puoli maistuu tonicille. Niinpä äijä syö omenan kokonaan.
Menee muutama minuutti ja äijä tilaa vodkan appelsiinimehulla. Taaskin baarimikko antaa omenan, jota ukkeli katsoo epäilevästi.
- Anna mennä, puraise!
Mies tekee työtä käskettyä ja omenahan maistuu vodkalle. Baarimikko hymyilee ja sanoo:
- Käännä se ympäri.
Toinen puoli on appelsiinimehun makuinen ja ukkeli jauhaa onnellisena koko omenan.
Juuri silloin upea nainen kävelee tiskin ohitse ja asiakas veistää baarimikolle:
- Tuotapa voisi vaikka lipaista!
Baarimikko nyökkää ja antaa kolmannen omenan. Nyt mies on todella epäilevän näköinen.
- Ei voi olla totta!
- Anna mennä, puraise!
Mies nappaa biitin ja karjaisee:
- Hyi helvetti, tämähän maistuu paskalta!
Baarimikko hymyilee ja sanoo:
- Käännä se ympäri.
Tämmöistäkin elämä voi olla et molskis :) - tykkeettekö
pohpoika kirjoitti:
vaan meni taas tämä aam pitkäksi, kun tuli illalla oltua tuolla joulukonsertissa katsomassa.Finlanders ja seitsämän seinähullua veljestä oli vauhdissa saipa tas nauraa vattalihakset ihan kipeiksi ja porukkaa oli sali täys ihan.
Ihan kiva kevennys näin joulun alla käydä kuulemassa.
Omppu päivässä
Äijä menee baariin ja tilaa Gin & Tonicin. Baarimikko ojentaa tiskin alta omenan. Äijä katsoo omenaa epäilevän näköisenä, mutta baarimikko sanoo:
- Anna mennä, puraise!
Äijä tekee niin ja uskomatonta, mutta totta, se maistuu ginille!
Baarimikko käskee kääntämään omenan ympäri ja toinen puoli maistuu tonicille. Niinpä äijä syö omenan kokonaan.
Menee muutama minuutti ja äijä tilaa vodkan appelsiinimehulla. Taaskin baarimikko antaa omenan, jota ukkeli katsoo epäilevästi.
- Anna mennä, puraise!
Mies tekee työtä käskettyä ja omenahan maistuu vodkalle. Baarimikko hymyilee ja sanoo:
- Käännä se ympäri.
Toinen puoli on appelsiinimehun makuinen ja ukkeli jauhaa onnellisena koko omenan.
Juuri silloin upea nainen kävelee tiskin ohitse ja asiakas veistää baarimikolle:
- Tuotapa voisi vaikka lipaista!
Baarimikko nyökkää ja antaa kolmannen omenan. Nyt mies on todella epäilevän näköinen.
- Ei voi olla totta!
- Anna mennä, puraise!
Mies nappaa biitin ja karjaisee:
- Hyi helvetti, tämähän maistuu paskalta!
Baarimikko hymyilee ja sanoo:
- Käännä se ympäri.
Tämmöistäkin elämä voi olla et molskis :)tällasista höpötyksistä!??
- "pelkkää hyvää"
tykkeettekö kirjoitti:
tällasista höpötyksistä!??
En pyytele anteeksi, enkä liioin selittele, pyydän vain, että pientä säätöä juttuihin, please!
Pari piirua siistimmälle puolelle saattanee toki tehdä, eikös vain?
Sitten siellä livenä itsekukin voisi pyöräyttää mittariaan mille kohdalle haluaa.
Ai, ettei tarvi lukea, sepäs taitaa olla kuin tv:n katselussa, ihan asialliseen ohjelmaan yhtäkkiä onkin ympätty saastaa. Tiedätkös tuota ennakolta??
Kaikkea hyvää joulunne valmisteluun! - taitaa""
tykkeettekö kirjoitti:
tällasista höpötyksistä!??
ollakkin ihan ite sus lammasten vaatteissa
- oo, ku
taitaa"" kirjoitti:
ollakkin ihan ite sus lammasten vaatteissa
sillä o ketuhäntä kaenalossa.
- "siepä#
oo, ku kirjoitti:
sillä o ketuhäntä kaenalossa.
sen keksit nyt otetaas sen kunnialsi kippis..
- OliviaKoo
a-woman1 kirjoitti:
Mukavaa lauantaipäivää keikille!Teen tässä lähtöä peli-iltaa viettämään. Ihan varma en vielä ole, mitä pelataan, Aliasta, Älypäätä vai korttipelejä, mutta jotakin kuitenkin. Voi jopa olla, että kaikkia niitä.
Meillä on perhepiirissä tapana kokoontua silloin tällöin pelaamaan, käydään saunassa ja syödään jotain hyvää. Epäilemättä myös juodaan jotain hyvää.
Nyt voisinkin ottaa vaikka lasillisen valkoviinia, puolimakeaa.
Hyvä, että joku aina välillä muistaa ruokkia noita tilhiä, eivät ainakaan nälkään kuole. Eivätkä näköjään janoonkaan, rommia näkyy yöaikaan kuluvan epäilyttävän paljon.
Siispä, mukavaa iltaa toivotan paitsi teille kaikille, niin myös itselleni. - OliviaKoo
OliviaKoo kirjoitti:
Teen tässä lähtöä peli-iltaa viettämään. Ihan varma en vielä ole, mitä pelataan, Aliasta, Älypäätä vai korttipelejä, mutta jotakin kuitenkin. Voi jopa olla, että kaikkia niitä.
Meillä on perhepiirissä tapana kokoontua silloin tällöin pelaamaan, käydään saunassa ja syödään jotain hyvää. Epäilemättä myös juodaan jotain hyvää.
Nyt voisinkin ottaa vaikka lasillisen valkoviinia, puolimakeaa.
Hyvä, että joku aina välillä muistaa ruokkia noita tilhiä, eivät ainakaan nälkään kuole. Eivätkä näköjään janoonkaan, rommia näkyy yöaikaan kuluvan epäilyttävän paljon.
Siispä, mukavaa iltaa toivotan paitsi teille kaikille, niin myös itselleni.että koskaan en ole pitänyt Vesa-Matti Loirista sen paremmin näyttelijänä kuin laulajanakaan, mutta äsken tuli radion toivekonsertissa Loirin laulama Ave Maria ja täytyy sanoa, että selkäpiitä karmi, ihan pelkästä mielihyvästä.
Oli niin upeaa laulantaa. Tätä esitystä en ole koskaan ennen kuullutkaan, liekö uusikin... - pohpoika
OliviaKoo kirjoitti:
että koskaan en ole pitänyt Vesa-Matti Loirista sen paremmin näyttelijänä kuin laulajanakaan, mutta äsken tuli radion toivekonsertissa Loirin laulama Ave Maria ja täytyy sanoa, että selkäpiitä karmi, ihan pelkästä mielihyvästä.
Oli niin upeaa laulantaa. Tätä esitystä en ole koskaan ennen kuullutkaan, liekö uusikin...vaan sitten myös kaikille tasapuolisesti.
Lueskelin tuossa tuota noita juttuja ja huomasin et on taas perskärpäset liikkeellä vaikka olitin että ovat jo jossain talvi horroksissa.
Ovat tainneet herätä näin joulun kynnyksellä pörräämään mut kovin on järki vielä kohmeessa kun ei parempaan pystytä :)) pohpoika kirjoitti:
vaan sitten myös kaikille tasapuolisesti.
Lueskelin tuossa tuota noita juttuja ja huomasin et on taas perskärpäset liikkeellä vaikka olitin että ovat jo jossain talvi horroksissa.
Ovat tainneet herätä näin joulun kynnyksellä pörräämään mut kovin on järki vielä kohmeessa kun ei parempaan pystytä :))Löylyt on nautittu ja jos sitten nauttisin sen ikuisen siiderin, muu kun ei oikein maita, vaan haitanneeko tuo mittään.
Osuuhan niitä joskus kohdalle kaikenlaisia pörrääjiä, mutta siinäpä pörräävät.
Joulu kolkuttelee kohta ovella, mihinkä mahtaisi pistää itsensä siltä piiloon. En voi sille mitään, että ei paljon ilahduta koko joulu, mutta aina se tullut on ja mennyt myös. Niin kai tänä vuonnakin.
Juuri tänään taas luin hyvän ohjeen. Siivoa komerot, ullakko ja vintti ainoastaan jos aiot viettää joulusi niissä. Vanha vitsi, mutta tulipa kerrottua.- "pelkkää hyvää"
pohpoika kirjoitti:
vaan sitten myös kaikille tasapuolisesti.
Ovat tainneet herätä näin joulun kynnyksellä pörräämään mut kovin on järki vielä kohmeessa kun ei parempaan pystytä :))saattaisi olla syytä katsoa vähän peiliin.
En ole sinun perskärpäsesi, en omatuntosi enkä vartijasi. Koska sinulla on kirjoittamisen oikeus, on se muillakin. Ja todella, osaat sinä asiallisiakin vitsejä kertoa, väliin menee ryötiksi.
En pyytele vieläkään anteeksi, vaikka en "tämän parempaan pysty"- kuten ilmaisit. Tellastiina kirjoitti:
Löylyt on nautittu ja jos sitten nauttisin sen ikuisen siiderin, muu kun ei oikein maita, vaan haitanneeko tuo mittään.
Osuuhan niitä joskus kohdalle kaikenlaisia pörrääjiä, mutta siinäpä pörräävät.
Joulu kolkuttelee kohta ovella, mihinkä mahtaisi pistää itsensä siltä piiloon. En voi sille mitään, että ei paljon ilahduta koko joulu, mutta aina se tullut on ja mennyt myös. Niin kai tänä vuonnakin.
Juuri tänään taas luin hyvän ohjeen. Siivoa komerot, ullakko ja vintti ainoastaan jos aiot viettää joulusi niissä. Vanha vitsi, mutta tulipa kerrottua.Nythän on niin, että ullakko ja vintti tarkoittavat samaa, piti kolmantena siivottavana olla kellari - oikolukija on hoidellut työnsä vähän huonosti.
- Fridanna
"pelkkää hyvää" kirjoitti:
saattaisi olla syytä katsoa vähän peiliin.
En ole sinun perskärpäsesi, en omatuntosi enkä vartijasi. Koska sinulla on kirjoittamisen oikeus, on se muillakin. Ja todella, osaat sinä asiallisiakin vitsejä kertoa, väliin menee ryötiksi.
En pyytele vieläkään anteeksi, vaikka en "tämän parempaan pysty"- kuten ilmaisit.katselin mitä olette tänään täällä jutelleet. Olivia, kuulin saman Ave Marian myös minä ja aivan uusi oli minullekin. Mutta ymmärsin ja äänestäkin päätellen on muutaman vuoden vanha. Olen aina pitänyt V-M Loirin tulkinnoista ja minulla on uusin hankittuna ja kerran kuunneltu. Tulkinnat paranee, mutta äänestä en oikein sanoa:))
Kuka teistä sanoikaan ottavansa valkoviiniä. Silloin muistin oman jälkiruokaviinipullon (Uuden Valamon tuotantoa) jääkaapissa, taidan lasillisen minäkin illan ratoksi.
- a-woman1
Taitaa olla Pedron ja Donnan aika mennä yöpuulle. En uskalla enää rommia teille antaa, mutta kelpaisiko punaviini? -Ei? No, arvasinkin! Jos salaa hiivin OliviaKoon varastoille ja annan tilkan rommia. Sitten nopeasti nautitte sen sillä aikaa, kun itse otan lasillisen viiniä. Älkää kertoko kenelllekään, ei ainakaan Olivialle. Maksan sen samalla kuin viinini.
Nyt huppu häkin ylle ja hyvän yön toivotukset.- OliviaKoo
Palasin äsken peli-illasta kotiin. En voi kuin ihmetellä tuota joulukuun puolenvälin säätä.
Odottelimme taksia pihalla muutaman tovin ja ilma oli leppeä kuin lämpimänä syyskuun yönä.
Täysin käsittämätöntä!
Sumu alkoi laskeutua (tai nousta) tuossa puolen yön maissa ja kun tuuli oli tyyntynyt, tuntui ihan selvästi, miten ilma lämpeni.
Oli tosi hyvä ilma hengittää, vähän kostea ja pehmeä kuin...kuin...lämmin lapanen :=D
Viimeinen viikko ennen joulua on alkamassa pian.
Minä en ole mitenkään erikoisesti jouluihminen, mutta tyttäreni on ja hänen toivomuksestaan menen hänen luokseen viettämään joulua.
Kinkun paistoin tänään. Laitoin sen uuniin aamulla puoli kuusi, paistoin 200:ssa astessa tunnin verran ja sitten alensin lämpöä 120:een asteeseen. Yhdeltä possuni oli valmis.
Annoin jäähtyä kaikessa rauhassa ja sitten kuorin verkon ja nahkan pois. Samoin kaiken läskin.
En koskaan kuorruta, minusta kinkku on hyvää sellaisenaan. Syön sitä, mitä syön ennen matkalle lähtöäni ja loput pakastan.
Suurta herkkuani on kinkkusiivu ruisleivällä. Ei mitään muuta.
Niin kinkkufani olen, että söisin samaa kyytiä vaikka toisen 7.5 kilon kinkun.
Jos olisin joulun kotona, mitään muuta jouluruokaa en hankkisikaan. Luultavasti.
No, lanttulaatikkoa rasian. Siinä se.
- folk
Minulle se on paikallinen operaattori kiukutellut.
En eilen puolenpäivän jälkeen päässyt ollenkaan nettiin.Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.
Kumminkin tästä on maksettava täysi hinta vaikka ei pelaakkaan.
No niin siinä ne marinat taas tälläkertaa.
Näytti olevan 1 astetta mittarissa,ja niin pimmeetä.
Kyllä se niin on,että musta Joulu taitaa tulla.
Minulle kyllä sopii ettei mitään pyryjä tulisi,kun olen sinne Tampereelle menossa.
Näin se on ihminen raadollinen,aina ajattelee mikä se itselleen olisi parasta.
Hyvää päivänjatkoa!Kovin on tuulisella paikalla meidän Pystiksemme. Eilen oli jo useamman aloituksen alapuolella kakkossivulla ja taas keikutaan etusivulla.
Mitähän on ollut lakaistavaa?
Niin on Oliviakin ollut peli-illan jälkimainingeissa, ettei ole huomannut vuorokauden vaihtuneen, mutta sattuuhan sitä.
Ja joulukinkkua jo napostelee, kovin on aikaisessa. Meillä joutuisi toisen jo jouluksi tekemään, jos nyt sen valmistaisi.
Onpa hyvä, että kaijoista huolehditaan ja Krissehän ottaa ne jouluksi perhehoitoon...
Synkän näköistä on ulkona, olisi se vähäinenkin härmä saanut maassa olla.
Tänään on taas hautajaiset edessä. Nuorempana ei joka vuosikaan ollut hautajaisiin menoa, nyt on useammat vuodessa. Sitä se on, elämistä ja kuolemista.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Kovin on tuulisella paikalla meidän Pystiksemme. Eilen oli jo useamman aloituksen alapuolella kakkossivulla ja taas keikutaan etusivulla.
Mitähän on ollut lakaistavaa?
Niin on Oliviakin ollut peli-illan jälkimainingeissa, ettei ole huomannut vuorokauden vaihtuneen, mutta sattuuhan sitä.
Ja joulukinkkua jo napostelee, kovin on aikaisessa. Meillä joutuisi toisen jo jouluksi tekemään, jos nyt sen valmistaisi.
Onpa hyvä, että kaijoista huolehditaan ja Krissehän ottaa ne jouluksi perhehoitoon...
Synkän näköistä on ulkona, olisi se vähäinenkin härmä saanut maassa olla.
Tänään on taas hautajaiset edessä. Nuorempana ei joka vuosikaan ollut hautajaisiin menoa, nyt on useammat vuodessa. Sitä se on, elämistä ja kuolemista.kurasta keliä taas oli tienpäällä tänäänkin liikkuessa niin rapa lensi et tuulilasi oli paksus kuras reunoita kun perille pääsin.
Jaa et mitäs tänään jospa jättäskin vitsit väliin kun noita puskista huutelijoita taas löytyi rääkymään ihan on kun noi meittin tulkut tuolla häkissä samanmoista meteliä pitäät.
No tuos vähän rommia noil tulkuille et etes ne ois hiljaa tälkertaa et vois tuon lökin tuos naamaansa heittää rauhassa et molskis taas :))
- pohpoika
tämä, taas on viikko alussa ja viikonpäästä on sitten joulu aatto käsissä.
Laitampa tuossa kahvit tulemaan jos vaikka joku sattuis poikkeemaan ja siinähän tuo teevesi tulee samalla.
Pitänee nuo tirpuset tuosta häkistä laskea lenteleen tuonne kuusen oksille,nokin nnettomat oppineen persoksi tuon rommin perään.
Pitäsköhän tuohon jokin heikkotasoinen vitsi.
Tarjoilija, tämä pihvi on kamalan sitkeä!
- Valitan. Tuonko teille kyljyksen?
- Käykö se? Minähän olen syönyt tästä jo puolet.
- Ei se mitään, meillä on myös puoleksi syötyjä kyljyksiä.
Eipä ole meilläkään lumesta toivoa että tämmöiseksi on talvet mennyt mut eipä tuolle mitään mahda ei muuta kuin menoksi molskis :) - a-woman1
Tervehdys! Plusasteita 1.0, vielä hämärää, joten en osaa sanoa päivän pilvisyydestä mitään.
Missäs Pedro ja Donna ovat, kun häkin ovi on auki ja linnut kadonneet? Ahaa! Kuusen oksalla kuhertelevat:). Tulkaapas häkkiin takaisin, niin saatte aamiaista, auringonkukan siemeniä ja omenaa. Taidan sulkea teidät kuitenkin sinne omaan asumukseenne, jotta kukaan teistä tietämätön kävijä ei vahingossa päästäisi teitä ulos. Siellä olisi hiukan kylmää teille.
Alkava viikko lienee monille aika kiireinen. Minulla on muutama lahjaostos vielä tekemättä, muuten ei kovia paineita joulun takia. Menen taas lapsenlasten luo, joten teen vain lanttulaatikkoa ja vien sitä tuliaiseksi.
Mukavaa aikaa, pidän joulusta! - KristaTee
tulin iltapalan tuomaan. Keksejä, korppuja, viinirypäleitä ja raikasta vettä.
Kovin on autiota täällä. Pitäisi varmaan emännältä kysyä, voisiko valomainokseen laittaa maininta, että baari on auki myös aattona. Yksinäisiä kulkijoita varmaan riittää. Ja voisi Joulupukkikin poiketa kahville.
Emäntämme on varmaan lähdössä hyvin ansaitulle joululomalle, joten muuttoa saamme odotella. Mutta kyllähän me jaksamme tallustella vähän pidemmänkin matkan, eikö?- folk
Kyllä on todella mennyt hiljaseksi meininki.
Jokaisella tietysti Joulutouhut kiihkeimmillään,ihan kun olis huono omatunto,kun ei ole mitään kiirettä.
Mulla on toi operaattori kiukutellut tänään soittivat,että korjaamassa ollaan nyt toimii jotenkin,saa nähdä kuinka kauan.
Tänään jo hermostuksissani soitin reklamaatiota,että pitäisi saada hyvitystä maksuista kun ei kone toimi.
Täytyy varmaan ottaa kunnon konjakki paukku eiköhän siitä mummon mieli parane.
Olen saanut joskus munalikööri pullon lahjaksi,kertokaas miten se nautitaan kylmänä,kuumana vai sekotuksena.
En ole koskaan sellasta maistanut. - OliviaKoo
Katselin tuossa aikani kuluksi pätkän Dr. Philin jaksoa, jossa vietettiin joulujuhlaa. Päivän vinkissään tämä hra tri pyysi katsojia miettimään, että onko pakko antaa markkinavoimien jouluna viedä mennessään, eikö voisi viettää perinteistä joulua sukulaisten kesken seurustelemalla ja laulelemalla joululauluja.
Unohtamalla joutavanpäiväisen markkinahumun.
Sanonpa vain, että kyllä tämä tohtori on itsensä valjastanut niin perusteellisesti markkinavoimille, että ihan pahaa tekee.
Ei tämä ollut ainoa jakso, jota olen katsellut, olen hyvin perillä hänen kirjoistaan, joita hän mainostaa.
Sponsorien voimalla hän myös työtään tekee. Hyväntekeväisyyttä, kyllä, mutta paljon myös joutavaa roskaa. Joku osuvasti joskus sanoi, että sosiaalipornoa. Katselijat saavat kai myös jonkunlaisen tyydytyksen tirkistellessään ohjelmassa esiintyvien vaikeuksia.
Minua ällöttävät tuon kaltaiset ohjelmat. Katson joskus pätkän ja siinä se. Vieläkö mahtuu sekaan, vai onko tupa täynnä glögittelijöitä?
Glögille minäkin tulin, manteleita siihen saa laittaa, mutta ei mitään rusinoita sinne lillumaan.
Rusinoille ei mulla ole oikeastaan missään käyttöä. Maksalaatikossa ne juuri ja juuri menettelee, rusinasopasta en tykkää ja rusinamakkara on kauhistus.
Juu ollaan täällä nurkan takana vaan, ne ketkä täällä käyvät varmaan ehtivät odotella sisälle pääsyä. Nytkin pisti oven avaaminen hanttiin.
Se on moro!- a-woman1
Minäkin saatan yömyöhällä piipahtaa, kunhan lapset nukkuvat (menen pojan perheen luo), jos vielä on voimia avata kone.
Linnuille toin vähän rusinoita ylimääräiseksi iltapalaksi. Olkaa hyvät! Kohta taas peitän häkkinne ja saatte nukkua rauhassa aamun asti, kunnes joku antaa aamiaista.
Itse taidan juoda lasillisen viiniä unilääkkeeksi. Olen koko illan paketoinut joululahjakirjoja ja väsyttää...
Hyvää yötä satunnaisille yökyöpeleille ja kauniita unia. - KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Vieläkö mahtuu sekaan, vai onko tupa täynnä glögittelijöitä?
Glögille minäkin tulin, manteleita siihen saa laittaa, mutta ei mitään rusinoita sinne lillumaan.
Rusinoille ei mulla ole oikeastaan missään käyttöä. Maksalaatikossa ne juuri ja juuri menettelee, rusinasopasta en tykkää ja rusinamakkara on kauhistus.
Juu ollaan täällä nurkan takana vaan, ne ketkä täällä käyvät varmaan ehtivät odotella sisälle pääsyä. Nytkin pisti oven avaaminen hanttiin.
Se on moro!Kyllä glögissä pitää rusinoita olla. Samoin simassa ja pullassa. Simassa ne on ihanan, ällöttävän paisuneita. Sellaisia löllöjä. Aah! Rusinamakkarasta en ole ikinä kuullutkaan? Ja riisipuuro ilman rusinasoppaa? Vaikken kyllä riisipuurosta pidäkään.
KristaTee kirjoitti:
Kyllä glögissä pitää rusinoita olla. Samoin simassa ja pullassa. Simassa ne on ihanan, ällöttävän paisuneita. Sellaisia löllöjä. Aah! Rusinamakkarasta en ole ikinä kuullutkaan? Ja riisipuuro ilman rusinasoppaa? Vaikken kyllä riisipuurosta pidäkään.
Taas kerran illalla jäi viestit johonkin roikkumaan, yön aikan sitten ovat ilmestyneet näkyviin.
Rusinoista vielä, simassa ne vasta ällöjä on, en varmana syö niitä. Riisipuuron kanssa keitän sopan sekahedelmistä, ei rusinoita ja sitten se rusinamakkara, ovat pilanneet hyvän siansuoleen tehdyn uunimakkaran niillä rusinoilla. Aina ostaessani varmistan, että siinä ei ole rusinoita. Pullassa ne menettelee. Makuasiat ovat niitä, mistä ei kannata kiistellä.a-woman1 kirjoitti:
Minäkin saatan yömyöhällä piipahtaa, kunhan lapset nukkuvat (menen pojan perheen luo), jos vielä on voimia avata kone.
Linnuille toin vähän rusinoita ylimääräiseksi iltapalaksi. Olkaa hyvät! Kohta taas peitän häkkinne ja saatte nukkua rauhassa aamun asti, kunnes joku antaa aamiaista.
Itse taidan juoda lasillisen viiniä unilääkkeeksi. Olen koko illan paketoinut joululahjakirjoja ja väsyttää...
Hyvää yötä satunnaisille yökyöpeleille ja kauniita unia.Unohtui äsken koko siivekkäät, siispä peitto pois ja tässä vähän niitä rusinoita, joille minulla ei siis ole paljon käyttöä.
Taidetaan saada viettää joulu ilman nettiä, kun nytkin heti aamusta takkuilee.
Ja päivästä näyttää jälleen tuleva sumuinen ja pimeä.
- KristaTee
Kello 19:56 on joku täällä käynyt, mutta ketään ei näy. Kuka? Tahtoo tietää.
- KristaTee
Oliviahan se oli! Ja moni muu. On taas ollut niin sumuista, etteivät viestitkään ole perille löytäneet. Yöllä ilmeisesti sumu hälvennyt ja tienviitat taas tulleet näkyviin.
Olen minäkin joskus katsellut pätkän Dr. Philiä. En oikein tiedä, mitä hänestä ajattelisin. Kovin jenkkiläistä touhua kuitenkin. Ei tuollainen varmaan meillä toimisi. Jostakin luin, että "uhrit" valitaan hyvin tarkkaan, taustat ja tarinat selvitetään vielä tarkemmin ja sitten he joutuvat allekirjoittamaan sopimuksen, jossa lupaavat olla paljastamatta mitään ohjelman todellisesta kulusta. Ei vaikuta kovin uskottavalta touhulta. Mutta kuten sanoin, kovin jenkkiläistä.
- a-woman1
Plussan puolella ollaan, 1,4 astetta. Merkillinen joulukuu! pitää varmaan kohta uskoa noita säätieteilijöitä siinä, että joulusta tulee musta. Muistan lapsuudesta parikin joulua, jolloin ei täällä samoissa maisemissa ollut lumen häivääkään, joten eihän tämä ihan ainutkertaista ole.
Olisikos kerrankin minun vuoroni laittaa kahvia ja teetä; kiva. Kahvin valmistaminen on minulle senverran harvinaista työtä nykyään, jotta saa nähdä kelvanneeko kenellekään. Teen haudutan tänä aamuna ihan tavallisista aineksista, mutta toin hunajaa purkillisen mukanani.
Huomenta, Pedro ja Donna! Tässäpä teille aamiaista ja lämpölamppu valaisemaan mieliänne ja päiväänne.
Mukavaa jatkoa kaikille!- OliviaKoo
Minulla on taas mennyt melkein koko päivä kirjan parissa. "Työn alla" on Eleanor Hermanin Kuninkaiden rakastajattaret, joka kertoo nimensä mukaisesti eurooppalaisten hovien rakkaushistorian viidensadan vuoden ajalta.
Madame de Pompadourista Camilla Parker Bowlesiin.
Mielenkiintoinen kirja, kuten arvata saattaa. Yhtään ei omatunto kolkuta, vaikka ihan näin joulunaluspäiviä vietän vain lukemalla. Menen omalta osaltani täysin valmiiseen jouluun, joten minun ei tarvitsekaan huhkia.
Enkä pystyisikään, vieläkään, selkäni vuoksi.
Lumeton on maisema. Lumettomana taitaa pysyäkin, ainakin toistaiseksi.
Minun puolestani vaikka pysyisi toukokuulle asti. OliviaKoo kirjoitti:
Minulla on taas mennyt melkein koko päivä kirjan parissa. "Työn alla" on Eleanor Hermanin Kuninkaiden rakastajattaret, joka kertoo nimensä mukaisesti eurooppalaisten hovien rakkaushistorian viidensadan vuoden ajalta.
Madame de Pompadourista Camilla Parker Bowlesiin.
Mielenkiintoinen kirja, kuten arvata saattaa. Yhtään ei omatunto kolkuta, vaikka ihan näin joulunaluspäiviä vietän vain lukemalla. Menen omalta osaltani täysin valmiiseen jouluun, joten minun ei tarvitsekaan huhkia.
Enkä pystyisikään, vieläkään, selkäni vuoksi.
Lumeton on maisema. Lumettomana taitaa pysyäkin, ainakin toistaiseksi.
Minun puolestani vaikka pysyisi toukokuulle asti.Toukokuullako sitä lunta sitten tarvittaisiin D))
Kyllä kunnon hiihtokelit saisivat tulla viimeistään tammikuulla!
Joko "Suurella näyttämöllä" on lähellä?- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Toukokuullako sitä lunta sitten tarvittaisiin D))
Kyllä kunnon hiihtokelit saisivat tulla viimeistään tammikuulla!
Joko "Suurella näyttämöllä" on lähellä?Kuka muka hiihtokelejä tarvitsee? Paljon mukavampaa on sipsuttaa korkosaappailla kuivia katuja.
Muistatko sitä runoa, jota alakoulussa päntättiin?
"Minä hiihtelen latuja hiljakseen,
minä hiihtelen siskojen kanssa.
Koti tuolla se vilkkuvi kultainen,
tuli taasen on takassansa."
Immi Hellen
Pitemmälle en runoa muista, enkä ole ihan varma, että noinko se sanatarkasti meni.
Olen jonossa numerolla kahdeksan. Vastaus kysymykseesi.
Ensi vuoden puolelle menee. - Wivi ek
OliviaKoo kirjoitti:
Kuka muka hiihtokelejä tarvitsee? Paljon mukavampaa on sipsuttaa korkosaappailla kuivia katuja.
Muistatko sitä runoa, jota alakoulussa päntättiin?
"Minä hiihtelen latuja hiljakseen,
Koti tuolla se vilkkuvi kultainen,
tuli taasen on takassansa."
Immi Hellen
Pitemmälle en runoa muista, enkä ole ihan varma, että noinko se sanatarkasti meni.
Olen jonossa numerolla kahdeksan. Vastaus kysymykseesi.
Ensi vuoden puolelle menee.Minä hiihtelen hankia hiljakseen,
Koti tuolla jo vilkkuvi kultainen,
tuli taasen on takassansa.
Äiti huolella käy,
eikö lapsia näy,
kun iltakin hangillä hämärtäy.
Tätä runoa monta kertaa lapsuudessani ajattelin, kun tulin 10 km hiihtolenkiltä ja katselin vanhaa, kallellaan olevaa kotitaloa :)
Voi niitä aikoja, ihan tulee silmät kosteeksi kun muistele. Wivi ek kirjoitti:
Minä hiihtelen hankia hiljakseen,
Koti tuolla jo vilkkuvi kultainen,
tuli taasen on takassansa.
Äiti huolella käy,
eikö lapsia näy,
kun iltakin hangillä hämärtäy.
Tätä runoa monta kertaa lapsuudessani ajattelin, kun tulin 10 km hiihtolenkiltä ja katselin vanhaa, kallellaan olevaa kotitaloa :)
Voi niitä aikoja, ihan tulee silmät kosteeksi kun muistele.Hauska nähdä sinuakin ja huomata, että vielä muistat tämän paikan!
Hiukan taas säästä - se jatkuu samanlaisena sumuisena ja harmana.
Vähän kaipaisin lunta piristykseksi.- Wivi ek
Tellastiina kirjoitti:
Hauska nähdä sinuakin ja huomata, että vielä muistat tämän paikan!
Hiukan taas säästä - se jatkuu samanlaisena sumuisena ja harmana.
Vähän kaipaisin lunta piristykseksi.Käyn silloin tällöin palstaa kurkkaamassa, harvoin kirjoitan mitään. Pitää olla sellainen tietty fiilis, että jaksaa naputella, eikös niin?
Toivotan kaikille kuusikymppiläisille ystäville hyvää joulua ja onnea tulevalle vuodelle. Toivotukset tulevat näin ennakkoon, koska huomenna lähden "kesämaahan" nauttimaan lämmöstä ja auringon paisteesta (?). Wivi ek kirjoitti:
Käyn silloin tällöin palstaa kurkkaamassa, harvoin kirjoitan mitään. Pitää olla sellainen tietty fiilis, että jaksaa naputella, eikös niin?
Toivotan kaikille kuusikymppiläisille ystäville hyvää joulua ja onnea tulevalle vuodelle. Toivotukset tulevat näin ennakkoon, koska huomenna lähden "kesämaahan" nauttimaan lämmöstä ja auringon paisteesta (?).Se fiilis vain tuntuu meiltä kaikilta nykyään olevan hukassa ja kai joulun tulokin vaikuttaa, ettei niin ehditä tänne.
Oikein hyvää matkaa sinulle sinne "kesämaahasi"
ja hyvää joulua sekä onnellista uutta vuotta!
Me jäädään räpistelemään tänne yhä jatkuvan syksyn keskelle.
Eipä silti, en minä kaipaakaan minkään lämpimään, kunhan talvi saataisiin hiihtokeleineen, niin se olisi hyvä.
sheriffillä olla liian vähän hommia, oli poistanut nimittäin mielestäni minun ihan asiallisen viestini.
Onko laitonta ilmoittaa, että ei ole milloinkaan ostanut salamia eikä paljon metvurstiakaan?
En paljon ole Pystiksen ulkopuolella ollut ja taitaa olla viisaampaa vastakin pysytellä täällä nurkan takana.
Näyttää siltä, ettei sheriffi ole täällä käynyt, kun sekin Hurma-Helenan viesti tuolla sai olla.
Niin että hyvää päivää kirvesvartta taas eteen päin!- pohpoika
nykykirvesvarretkin on jostain muovista ei ole enään koivuhalosta tehtyjä et se kirvesvarsista
Nyt sit otan tuon saunaoluen enstä näin saunan päälle oli taas erittäin hyvät löylyt.
Rääkkyjät nokka umpeen eihän täällä kuule omaa ääntänsäkkään saatikka muuta.
Blondi oli saanut asuntoonsa puhelimen, ja oli kovin tyytyväinen. Mutta kun hänen piti siivota, oli puhelimen johto tiellä ja takertui lattiaharjaan. Hetken tilannetta mietittyään hän soitti puhelinlaitokselle:
- Tänne on jätetty tuota löysää johtoa niin paljon, että se on ihan tiellä. Voisitteko vetää sitä sieltä päästä sisään noin metrin verran...
No tänään tein joulusiivouksen oli niin hyvä ilma et oli hyvä viedä matotkin ulos tuulettuun.
Kuusta en sisään meinaa laittaakkaan riittää kun tuolla ulkona loistaa ja mitäpä sitä kun ei sitä ole katsomassakaan täällä.
Huomenissa meinasin lähteä ajeleen tuonne satakuntaan joulun viettoon on niinkuin vaihtelua näihin joulunviettoon et molskis vaan :)) pohpoika kirjoitti:
nykykirvesvarretkin on jostain muovista ei ole enään koivuhalosta tehtyjä et se kirvesvarsista
Nyt sit otan tuon saunaoluen enstä näin saunan päälle oli taas erittäin hyvät löylyt.
Rääkkyjät nokka umpeen eihän täällä kuule omaa ääntänsäkkään saatikka muuta.
Blondi oli saanut asuntoonsa puhelimen, ja oli kovin tyytyväinen. Mutta kun hänen piti siivota, oli puhelimen johto tiellä ja takertui lattiaharjaan. Hetken tilannetta mietittyään hän soitti puhelinlaitokselle:
- Tänne on jätetty tuota löysää johtoa niin paljon, että se on ihan tiellä. Voisitteko vetää sitä sieltä päästä sisään noin metrin verran...
No tänään tein joulusiivouksen oli niin hyvä ilma et oli hyvä viedä matotkin ulos tuulettuun.
Kuusta en sisään meinaa laittaakkaan riittää kun tuolla ulkona loistaa ja mitäpä sitä kun ei sitä ole katsomassakaan täällä.
Huomenissa meinasin lähteä ajeleen tuonne satakuntaan joulun viettoon on niinkuin vaihtelua näihin joulunviettoon et molskis vaan :))Oikea mies voitti Vuoden urheilija-tittelin.
Minä kyllä pelkäsin, että Kimistä se tulee, mutta ei sentään.
Ihmeellisesti olivat niitä ykkössijoja jakaneet, mutta jokaisella on suosikkilajinsa ja suosikkinsa.
Vai huomenna jo aiot aloittaa joulun vieton, no mikäs siinä. Vai menetkö auttamaan joulusiivouksissa?
Taitaa kaikki muut jo olla valmiina joulun viettoon, minä tässä vain vetkuttelen. En viitsisi enää sanoa miksi, mutta sanon kuitenkin, jos ei kaikki sitä vielä tiedä.
Minua ei joulu paljon innosta, viikon päästä voi jo tuntua paremmalta.- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Oikea mies voitti Vuoden urheilija-tittelin.
Ihmeellisesti olivat niitä ykkössijoja jakaneet, mutta jokaisella on suosikkilajinsa ja suosikkinsa.
Vai huomenna jo aiot aloittaa joulun vieton, no mikäs siinä. Vai menetkö auttamaan joulusiivouksissa?
Taitaa kaikki muut jo olla valmiina joulun viettoon, minä tässä vain vetkuttelen. En viitsisi enää sanoa miksi, mutta sanon kuitenkin, jos ei kaikki sitä vielä tiedä.
Minua ei joulu paljon innosta, viikon päästä voi jo tuntua paremmalta.kait se on jotain siivouksessa jelpattava ja kuusi sitten torstaina haettava et siitä se pikkuhiljaa juolu alkaa tulemaankin.
Täytyy laittaa noille rääkyille huppu päälle pitävät niin kovaa meteliä tuossa taas.
Hyvää keliä lupaili huomiselle saa sit nähdä onko yhtään kuivanu tiet vai lentääkö rapa.
Juolulökin täs vois ottaa nyt ennen yöpuulle kömpimistä et kippis vaan ja hauskaa joulunodotusta MOLSKIS :)) - pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Minua ei joulu paljon innosta, viikon päästä voi jo tuntua paremmalta.kait se on jotain siivouksessa jelpattava ja kuusi sitten torstaina haettava et siitä se pikkuhiljaa juolu alkaa tulemaankin.
Täytyy laittaa noille rääkyille huppu päälle pitävät niin kovaa meteliä tuossa taas.
Hyvää keliä lupaili huomiselle saa sit nähdä onko yhtään kuivanu tiet vai lentääkö rapa.
Juolulökin täs vois ottaa nyt ennen yöpuulle kömpimistä et kippis vaan ja hauskaa joulunodotusta MOLSKIS :)) - a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Minua ei joulu paljon innosta, viikon päästä voi jo tuntua paremmalta.Ei kai siinä oikeasti ollut muita vaihtoehtojakaan kuin Tero Pitkämäki?
Hyvähän Kimikin on ajamaan, mutta arvostan enemmän Teroa.
Kiva, että joulu tulee, siinä olen eri mieltä Tellastiinan kanssa. Joulumusiikki on mukavaa ja koko tunnelma. Minua ei haittaisi, vaikka olisi kaksikin joulua vuodessa :).
Joulu on nykyään helppo, kun menen poikani perheeseen valmiiseen jouluun. Lanttulaatikon vien mennessäni ja jotain kalajuttuja.
Tässä Pedrolle ja Donnalle hiukan suklaata joulumielen kohottamiseksi. Sitten huppu häkin päälle ja uinumaan.
Ollaan saatu uusi nimitys, oletteko huomanneet?
Tulisivat nyt vähän pöyhimään tännekin ja tuomaan uusia tuulia.
Hoh-hoijaa - sen verran olen edistynyt joulun laitossa, että leipoa ei tarvii enää tänä vuonna ja jopa siivouksessakin olen päässyt hyvään vauhtiin, eiköhän se siitä.
Olen kuullut, että kannattaa pistää kardemummaa pellille ja pelli kuumaan uuniin.
Sitten kastelee villasukan Tolulla ja viskaa sen sohvan alle, niin johan on samantien joulutunnelma valmis.
Tuoksuu ihan pullalle ja pirttikin puhtaalta. ei tarvii kuurata lattiaa polvet ruvilla eikä paistaa pullataikinaa!- KristaTee
Täälläkö te pöllöparat yksiksenne riudutte. Kas tässä, ruokaa! Omenaa, banaania, viinirypäleitä ja keksejä ja vielä pähkinöitäkin. Palan painikkeeksi ... tilkka rommia. Tehkää hyvin.
Kukaan ei näemmä tänne enää ehdi. Niin on paljon muita ongelmia tuolla pääkadulla. En jaksa näin joulun alla puuttua maan- ja maailmanlaajuisiin ongelmiin. Enkä oikeastaan muulloinkaan, kotona saa kyllä päivätarpeensa tyydytettyä.
Hetkeksi jään istumaan takan eteen. Jos vaikka joku pistäytyisi.- OliviaKoo
Täällä me pöllöparat todellakin yksin riudumme.
Yritin jo eilen illalla tulla riutumaan, mutta oli ovella sellainen portsari, että ei auttanut, vaikka VIP-korttiani vilautin.
Tyly käsi ja vielä tylympi naama esti sisällepääsyn.
Näyttää vähän siltä, että jonkun mielestä, jos vakituisesti kirjoittaa johonkin ketjuun, ei muihin ole asiaa. Mutta se on varmaan se kuuluisa Joku Muu, joka on sitä mieltä.
No, näitä pikkusieluja riittää joka resiinaan. Otetaan yöllä vähän rohkaisua, niin johan sulkakynä lentää.
Tämä on taas niin tätä.
Olisin myös omasta puolestani mielelläni toivottanut Wiville mukavaa matkaa sinne "kesämaahan", melkein arvaan, minne Wivin matka käy, mutta taisin myöhästyä.
Thaimaa ja Kanaria ovat yhä vain suositumpia joulunviettopaikkoja.
Yhden joulun olen minäkin Thaimaassa viettänyt, ennen joulua mentiin ja uutena vuonna tultiin takaisin.
Oli sekin kokemus, oli tosiaan.
Jouluattona norsusafarilla ja muita kummallisuuksia, jotka eivät "normaaliin" joulunviettoon kuulu.
Mutta kokemuksia karttui. Ja muisteluita.
Olkoon päivänne kirkas ja aurinkoinen.
- folk
On ihmeellistä tosiaan,lämpöasteita mittarissa 3 pykälää.
En kyllä muista tämmösiä kelejä olleen Jouluna.
Lumettomia Jouluja on toki ollut,mutta nyt kun ei ole kylmenemisestä tietoakaan.
Niinkuin tuossa joku aamu jo mainitsinkin,tämä sopii minulle,kun on lähdettävä tien päälle.
Mutta kyllä on ollut hienot auringon laskut monena iltana,taivas on kun tulessa.
Vanhemmat ihmiset ennenvanhaan sanoivat,ettei tommonen ruskotus tiedä hyvää,jopa sotia povasivat.
Nehän on niitä uskomuksia vaan.
Tässä nyt porokahvit turautin poristessa.
Pikarkakkuja toin myös.
Minä vähän aristelen noita häkkilintuja, antakaahan ruokkijat loput piparkakuista raakkujille.Kirkas aamu ja 6,6 astetta ollut lämmintä, nyt on neljä paikkeilla, mutta samanlaista oli viime joulun alkoihinkin.
Kyllä käy vipinä eräässä ketjussa, mutta eipä taida meillä olla sinne asiaa, heti tulee nenulle.
Muutenkin meitä "sorsitaan", kun viestit ei tule millään perille kuin yöaikaan. Oli niitä illalla tuolla muualla näkyvissä.
Minä muistan ruskotuksista, että iltarusko tietää kaunista ja aamuruskoa huonoa ilmaa.
Eilen illalla meilläkin oli tosi hienot ruskotukset.- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Kirkas aamu ja 6,6 astetta ollut lämmintä, nyt on neljä paikkeilla, mutta samanlaista oli viime joulun alkoihinkin.
Kyllä käy vipinä eräässä ketjussa, mutta eipä taida meillä olla sinne asiaa, heti tulee nenulle.
Muutenkin meitä "sorsitaan", kun viestit ei tule millään perille kuin yöaikaan. Oli niitä illalla tuolla muualla näkyvissä.
Minä muistan ruskotuksista, että iltarusko tietää kaunista ja aamuruskoa huonoa ilmaa.
Eilen illalla meilläkin oli tosi hienot ruskotukset.Kun tuossa edellisessä viestissäni toivottelin teille kirkasta päivää ja aurinkoa, oli minulla vielä "yöverhot" edessä.
Kun avasin ne, totesin, että aurinkohan siellä ulkona todella paistaakin.
Ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun ei tarvitse sähkövaloa heti aamusta.
Se, jos mikä, nostaa kummasti mielialaa.
Sen verran kovasti kuitenkin tuulee, että parvekkeen matto on itse puistellut itsensä :D - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
Kun tuossa edellisessä viestissäni toivottelin teille kirkasta päivää ja aurinkoa, oli minulla vielä "yöverhot" edessä.
Kun avasin ne, totesin, että aurinkohan siellä ulkona todella paistaakin.
Ensimmäinen päivä pitkään aikaan, kun ei tarvitse sähkövaloa heti aamusta.
Se, jos mikä, nostaa kummasti mielialaa.
Sen verran kovasti kuitenkin tuulee, että parvekkeen matto on itse puistellut itsensä :DIltarusko oli täälläkin aivan mahtava. Nyt on jo 5 astetta lämmintä. Äsken tuli outo raekuuro, valkoisia plänttejä on vieläkin maassa. Mistä lie tullut, pilviä ei missään näy.
Hyvä tulla tänne rauhoittumaan. Melkein sain hepulin tuolla muualla äsken. Hetkeksi Siperia taas opetti, että kannattaa pysyä kilttien ihmisten parissa. KristaTee kirjoitti:
Iltarusko oli täälläkin aivan mahtava. Nyt on jo 5 astetta lämmintä. Äsken tuli outo raekuuro, valkoisia plänttejä on vieläkin maassa. Mistä lie tullut, pilviä ei missään näy.
Hyvä tulla tänne rauhoittumaan. Melkein sain hepulin tuolla muualla äsken. Hetkeksi Siperia taas opetti, että kannattaa pysyä kilttien ihmisten parissa.että pysyttäisiin täällä Olivian opissa, mutta kun täytyy mennä pistämään sormensa peliin muuallakin...
- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
että pysyttäisiin täällä Olivian opissa, mutta kun täytyy mennä pistämään sormensa peliin muuallakin...
...edellä mainittuun soppaan. Minua ärsyttää se, että yksi ja toinen katsoo oikeudekseen käydä haukkumassa ja opettamassa meitä. Kai sitä jo tähän ikään on oppinut yhtä ja toista ja saa kirjoitella 'omalla' palstalla mitä lystää = lapsellisiakin. Sanoin omalla, koska kai tämä kuitenkin on lähinnä kuusikymppisten palsta.
Niin, tervehdys piti sanomani, oli ihan unohtua tuon alkuriehumisen jälkeen!
Aurinko paistaa täälläkin ja on lämpöasteita muutama. Muistelen viime joulun alla olleen ihan samanlaista, ajoin sulaa, mustaa tietä Savoon. Lähden lauantaina jo aamupäivällä ajamaan, ettei pimeä ehdi haittaamaan.
Linnut näyttävät saaneen jo päiväeineensä, joten taodan tästä poistua keittiön puolelle.
Hauskaa jatkoa, Kullanmurut (muutkin kuin Pedro ja Donna)! a-woman1 kirjoitti:
...edellä mainittuun soppaan. Minua ärsyttää se, että yksi ja toinen katsoo oikeudekseen käydä haukkumassa ja opettamassa meitä. Kai sitä jo tähän ikään on oppinut yhtä ja toista ja saa kirjoitella 'omalla' palstalla mitä lystää = lapsellisiakin. Sanoin omalla, koska kai tämä kuitenkin on lähinnä kuusikymppisten palsta.
Niin, tervehdys piti sanomani, oli ihan unohtua tuon alkuriehumisen jälkeen!
Aurinko paistaa täälläkin ja on lämpöasteita muutama. Muistelen viime joulun alla olleen ihan samanlaista, ajoin sulaa, mustaa tietä Savoon. Lähden lauantaina jo aamupäivällä ajamaan, ettei pimeä ehdi haittaamaan.
Linnut näyttävät saaneen jo päiväeineensä, joten taodan tästä poistua keittiön puolelle.
Hauskaa jatkoa, Kullanmurut (muutkin kuin Pedro ja Donna)!Kumpi on mahtanut olla sheriffillä, luultavasti kauha, on sieltä niitä viestejä sen verran lähtenyt.
Kuinkahan paljon palstan taso on mahtanut tästä kaikesta nousta?
Asiasta toiseen, onko teillä normaali teksti Suomi24:llä, vai onko koneessani vika?
Kaikki muu teksti on normaalia, täällä vain on pahuksen pientä, ei tahdo huonosilmäinen oikein saada selvää kaikesta.
Toivottavasti vika on "johdossa" eikä minulla!- OliviaKoo
Tellastiina kirjoitti:
Kumpi on mahtanut olla sheriffillä, luultavasti kauha, on sieltä niitä viestejä sen verran lähtenyt.
Asiasta toiseen, onko teillä normaali teksti Suomi24:llä, vai onko koneessani vika?
Kaikki muu teksti on normaalia, täällä vain on pahuksen pientä, ei tahdo huonosilmäinen oikein saada selvää kaikesta.
Toivottavasti vika on "johdossa" eikä minulla!ainakin minulla. Ainoa outo juttu on se, että sivu käy ahtaaksi, kun mainokset alkavat tunkea jo tekstin päälle.
Ettet vahingossa ole itse jotenkin muuttanut fontin kokoa? - a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Kumpi on mahtanut olla sheriffillä, luultavasti kauha, on sieltä niitä viestejä sen verran lähtenyt.
Toivottavasti vika on "johdossa" eikä minulla!Kysymyksestäsi on jo pari tuntia aikaa; täällä on normaali teksti ainakin nyt. En ole joutanut koneelle tässä välillä, joten en tiedä onko ollut jotain muuta.
Toivotaan, että on palautunut. Vai pitäisikö lähettää sinulle suurennuslasi lainaksi? a-woman1 kirjoitti:
Kysymyksestäsi on jo pari tuntia aikaa; täällä on normaali teksti ainakin nyt. En ole joutanut koneelle tässä välillä, joten en tiedä onko ollut jotain muuta.
Toivotaan, että on palautunut. Vai pitäisikö lähettää sinulle suurennuslasi lainaksi?Nimittäin ensin se teksti oli normaalia isompaa ja virnuilin siitä pojalle, että näen vielä tavallista tekstiäkin lukea ja kun hän alkoi sitä tutkimaan se olikin pari pykälää pienempää ja ei hänkään osannut kuin ihmetellä.
Hänen lapsensa sormet taitaa sitten olla syypäänä, kun hänen jälkeensä teksti alkoi temppuilemaan. Tuli pelikielto koneelle juuri nyt!
Sitä fonttijuttua minäkin epäilin, mutta kun muualla on normaaliteksti ja minä kun en ymmärrä mistään mitään, niin laittakaa vaan suurennuslasia tänne päin.
En ymmärrä, että pitäisikö kaikkien, jotka hankkii tietokoneen, olla täysin oppineita.
Koneen mukana ei nimittäin tule minkäännäköistä ohjekirjaa edes näppäimistölle.
Minä en ainakaan tiedä mitä kaikkia niillä saa tehtyä.
On se taas niin vaikeeta!
Joku onneksi laittaa sheriffin järjestykseen!a-woman1 kirjoitti:
Kysymyksestäsi on jo pari tuntia aikaa; täällä on normaali teksti ainakin nyt. En ole joutanut koneelle tässä välillä, joten en tiedä onko ollut jotain muuta.
Toivotaan, että on palautunut. Vai pitäisikö lähettää sinulle suurennuslasi lainaksi?Ei ole edellinenkään viesti tullut perille, mutta ilmoitan vaan, että jotain on tapahtunut ilman, että koneelle olisi mitään tehty - teksti on ihan normaalia. Ihme juttu!
- marjapensas
kaikille, tekisi mieli kysyä vielä, että mitä kuuluu, mutta en uskalla tunnustaa että,
poikkesin lukematta kuulumusia, joten ottaisin yhden lämpimän glögin ja istahdan nurkkapöytään häpeämään.
Taidankin katsoa tuosta isosta screenistä kotikadun sillä aikaa, kun nautiskelen glögiäni:
mantelit ja rusinat heitän pulusille.- marjapensas
Kotikatu tuli katsottua, glögi nautiskeltua, sekä piipadettua pääkadulla.
Taidan painua pehkuihin, että jaksaa aamusella arjen aherruksiin, eli "hyvää ötyä" ja kauniita unia kaikille:((
- pohpoika
elikä hyvää iltaa ystävät kaikki täällä ja muualla. Lähestymme vuoden suurinta kirkkopyhiemme ilojuhlaa ja siitä riemuitkaamme.
Muistakaa toisianne, halikaa ja pitäkää hyvänä hellikää toisianne sillä nyt on ilon aika ja nauttikaa toisistanne ja rakastakaa läheisiänne.
Nyt kun olen täällä satakunnassa ja kävin paikallisessa supermarketissa niin seurasin sitä menoa siellä ja tuntui et kaikilla oli kiire ja jotenkin pinna näytti olevan kireellä, lapset kiukutteli ja itkivät vaistosiva kai sen kireän tunnelman vanhemmillaa. Voi kumpa voisimme unhoittaa kaiken tuon hössötyksen ja saisimme nauttia ilojuhlan ihan rauhallisesti ja rakastaa toisiamme. Toivotan kaikille hauskaa ja rauhaisa joulua halikaa, suukotelkaa ja rakastakaa
toisiann :)) niin teen minä ainakin- OliviaKoo
pohpojalle ja kaikille muillekin. Olenpa kerrankin aamulla ensimmäisenä baarin kahvijonossa.
Ensimmäiset kahvit join viiden pintaan, joten kyllä nyt jo toinen kupillinen maistuu.
Meillä sataa vettä, että tiedoksi vain. Mutta sama juttuhan se oli viimekin vuonna, lumi tuli vasta tammikuussa.
Marraskuussa ensin säikäytti puolentoista metrin kinoksilla, jotka kuitenkin häipyivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin ja sitten oli maa yhtä musta kuin nyt.
Tellastiinan täytyy varmaan hankkia rullasukset, että pääsee "hiljakseen hiihtelemään".
Mukavaa päivää kaikille. - KristaTee
OliviaKoo kirjoitti:
pohpojalle ja kaikille muillekin. Olenpa kerrankin aamulla ensimmäisenä baarin kahvijonossa.
Ensimmäiset kahvit join viiden pintaan, joten kyllä nyt jo toinen kupillinen maistuu.
Meillä sataa vettä, että tiedoksi vain. Mutta sama juttuhan se oli viimekin vuonna, lumi tuli vasta tammikuussa.
Marraskuussa ensin säikäytti puolentoista metrin kinoksilla, jotka kuitenkin häipyivät yhtä nopeasti kuin tulivatkin ja sitten oli maa yhtä musta kuin nyt.
Tellastiinan täytyy varmaan hankkia rullasukset, että pääsee "hiljakseen hiihtelemään".
Mukavaa päivää kaikille.Samoihin aikoihin join minäkin ensimmäiset aamukahvit.
Vai vettä sataa. Täällä taivas on tähtiä täynnä ja hieman nuutuneen näköinen kuukin tuolla roikkuu.
Ihanaa joulun odotusta kaikille. KristaTee kirjoitti:
Samoihin aikoihin join minäkin ensimmäiset aamukahvit.
Vai vettä sataa. Täällä taivas on tähtiä täynnä ja hieman nuutuneen näköinen kuukin tuolla roikkuu.
Ihanaa joulun odotusta kaikille.Tähtinen taivas on täälläkin, oikein piti pysähtyä ihailemaan sitä, kun ei ole viime aikoina paljon tähtiä näkynyt. Erityisen kirkas tähti näkyi tuolla itäisillä mailla päin, liekö joulutähti. Allakasta se selviäisi, mulla on oikein vanhanajan allakka, siitä ne kaikki "taivaanmerkit" löytää.
Vai että rullasukset pitäisi hankkia - olisihan siinä kyläläisillä jotain ihmettelemistä, kun hiihtäisin asfalttia hiljalleen...- a-woman1
Tellastiina kirjoitti:
Tähtinen taivas on täälläkin, oikein piti pysähtyä ihailemaan sitä, kun ei ole viime aikoina paljon tähtiä näkynyt. Erityisen kirkas tähti näkyi tuolla itäisillä mailla päin, liekö joulutähti. Allakasta se selviäisi, mulla on oikein vanhanajan allakka, siitä ne kaikki "taivaanmerkit" löytää.
Vai että rullasukset pitäisi hankkia - olisihan siinä kyläläisillä jotain ihmettelemistä, kun hiihtäisin asfalttia hiljalleen...Asteita 2,8 ja aurinko varovasti kurkistelee maan asukkaiden aamua.
Tuli eilen nostalginen olo tuon Pohpojan halauskehotuksesta; hetkeksi vajosin jo itsesääliin, kun meillä ei asu muita. Ei voi halata kuin virtuaalisesti. Sitten ajattelin, ettei kaikilla ole sitäkään mahdollisuutta ja tunsin kiitollisuutta teistä kaikista ystävistäni. Huomenna kyllä saan halata ihania lapsenlapsiani ja vastahaleja tulee yhtä mittaa. Onko ihanampaa kuin alle kaksivuotiaan käsivarret ojossa pyytämä: -Sulliin! Kohta sylissä on kolmivuotias toisella polvella ja viereen painautumassa kuusivuotias 'varsanjäsenineen'!
Lintujen aamutoimet? Ette ole tainneet vielä päästä edes peiton alta kurkistelemaan. Kävisivätkö pähkinät ja omena?
Hauskaa päivänjatkoa kaikille! - folk
a-woman1 kirjoitti:
Asteita 2,8 ja aurinko varovasti kurkistelee maan asukkaiden aamua.
Tuli eilen nostalginen olo tuon Pohpojan halauskehotuksesta; hetkeksi vajosin jo itsesääliin, kun meillä ei asu muita. Ei voi halata kuin virtuaalisesti. Sitten ajattelin, ettei kaikilla ole sitäkään mahdollisuutta ja tunsin kiitollisuutta teistä kaikista ystävistäni. Huomenna kyllä saan halata ihania lapsenlapsiani ja vastahaleja tulee yhtä mittaa. Onko ihanampaa kuin alle kaksivuotiaan käsivarret ojossa pyytämä: -Sulliin! Kohta sylissä on kolmivuotias toisella polvella ja viereen painautumassa kuusivuotias 'varsanjäsenineen'!
Lintujen aamutoimet? Ette ole tainneet vielä päästä edes peiton alta kurkistelemaan. Kävisivätkö pähkinät ja omena?
Hauskaa päivänjatkoa kaikille!sitten alkuillan halit kaikille,ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Huomenna sitten pikku käkkäräni keula kääntyy sinne
Tampereelle päin.
Vaikka kuinka on kesäkelit,niin paikallisradiossa
varoiteltiin liukkaista paikoista tiellä.
Nyt kun saa mitä vaan valmiina,niin ostin piparkakkutalon osat valmiissa paketissa jos sitten poikien kanssa sunnuntaina koottaisi,saisivat vähän puuhastelua.
Nyt toivotan kaikille rauhaisaa ja mukavaa Joulua! - KristaTee
folk kirjoitti:
sitten alkuillan halit kaikille,ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Tampereelle päin.
Nyt kun saa mitä vaan valmiina,niin ostin piparkakkutalon osat valmiissa paketissa jos sitten poikien kanssa sunnuntaina koottaisi,saisivat vähän puuhastelua.
Nyt toivotan kaikille rauhaisaa ja mukavaa Joulua!sinullekin. Katsokin, että ajelet varovasti käkkärälläsi.
folk kirjoitti:
sitten alkuillan halit kaikille,ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Tampereelle päin.
Nyt toivotan kaikille rauhaisaa ja mukavaa Joulua!sinulle folk ja onnea matkaan!
- marjapensas
"O,oo,oikein" isot halit kaikille pystiläisille, tipuset mukaanluettuina:))
Nyt vain arvailla sopii, millä se pukki lahjojaan tuo?
Onko se reki, mitäs luulette, saammeko valkean joulun? - a-woman1
Lanttulaatikot paistettu ja lasimestarin sillit purkitettu! Meni vähän myöhäiseksi, kun ystävätär poikkesi iltaa istumaan :).
Mitenkäs meidän linnut voivat? Oi voi, surkeina roikottavat siipiään. Saatte iltapalaksi pähkinöitä ja hiukan rommia (älkää kertoko muille!). Taisi ollakin yöpalaksi:).
Hyvää yötä kaikille jälkeeni kurkkaaville!
Hyvää joulua, Kullanmurut!- pohpoika
läheretty niikuin joulun viettohon kun ei ole kukaan joutanu noita rääpäleitä yhtään hoitamahan vaikka päivä jo puolessa välissä.
No tosa on rommia alkuun niin jos ei sitten niin tunnu nälkäkään kun etin noita muuta syötävää.
Tuossapa noita pipareita ja pähkinöitä et syökääpä nyt tierä koska saatta seuraavan kerran purtavaa ja laitampa tuon lampun tuohon loistamaan, et molskis vaan :) - KristaTee
pohpoika kirjoitti:
läheretty niikuin joulun viettohon kun ei ole kukaan joutanu noita rääpäleitä yhtään hoitamahan vaikka päivä jo puolessa välissä.
No tosa on rommia alkuun niin jos ei sitten niin tunnu nälkäkään kun etin noita muuta syötävää.
Tuossapa noita pipareita ja pähkinöitä et syökääpä nyt tierä koska saatta seuraavan kerran purtavaa ja laitampa tuon lampun tuohon loistamaan, et molskis vaan :)Pienet pönttöhömppiäiset. Hyvä että pohpoika kävi huolehtimassa teistä. Tuli sitten rommipullo tyjhennettyä kertaheitolla vai?
Tehdäänpäs nyt näin. Muuta kuljetushäkkiä ei ole kuin kissan matkakoppa. Yrittäkääs vaappua siihen. Ei, kissaa siellä ei ole. Hups, nouseppas Donna ja yritä sihdata kopan aukkoon päin. Ja Pedro lopettaa kikattamisen. Kyllä sinunkin askeleesi hiukka epävakaa on. Noin. Nyt lähdetään. Laitetaan vain ensin olkisydän ulko-oveen ja sytytetään kuusen pienet lamput. On sitten kodikkaan näköistä jos joku sattuisi poikkeamaan. pohpoika kirjoitti:
Tuossapa noita pipareita ja pähkinöitä et syökääpä nyt tierä koska saatta seuraavan kerran purtavaa ja laitampa tuon lampun tuohon loistamaan, et molskis vaan :)Ei nyt uskalla etusivulla paljon hillua, on siellä annettu semmoiset notulit, mitä nyt kainosti hyvät joulut käytiin toivottamassa.
Eikö ole hienot ilmat täällä Satakunnassa, kyllä kelpaa!
Poikkesin katsomaan onko kaijoilla joku hätä, mutta nyt on murheet pois, kun Krisse on korjannut ne parempaan talteen.
Voisit joskus päästää ne pikkuisen vapaaksi, jos vaikka kissa tekisi tehtävänsä D))
Vihdoin on minunkin joulusiivoni tehty, pöytäliinoja pitää vielä silitellä ja kaikki tontut sun muut tilpehöörit laittaa paikoilleen.
Niin ja sytyttää kaikki jouluvalot, ei ole vielä kuin ulkovaloja ollut, nekin vasta tällä viikolla laitettiin.
Joesta on alkanut nousemaan sumua, ilma taitaa kylmetä.
Hauskaa joulua kaikille, jotka sattuvat tänne kurkkaamaan!- KristaTee
Tellastiina kirjoitti:
Ei nyt uskalla etusivulla paljon hillua, on siellä annettu semmoiset notulit, mitä nyt kainosti hyvät joulut käytiin toivottamassa.
Eikö ole hienot ilmat täällä Satakunnassa, kyllä kelpaa!
Poikkesin katsomaan onko kaijoilla joku hätä, mutta nyt on murheet pois, kun Krisse on korjannut ne parempaan talteen.
Voisit joskus päästää ne pikkuisen vapaaksi, jos vaikka kissa tekisi tehtävänsä D))
Vihdoin on minunkin joulusiivoni tehty, pöytäliinoja pitää vielä silitellä ja kaikki tontut sun muut tilpehöörit laittaa paikoilleen.
Niin ja sytyttää kaikki jouluvalot, ei ole vielä kuin ulkovaloja ollut, nekin vasta tällä viikolla laitettiin.
Joesta on alkanut nousemaan sumua, ilma taitaa kylmetä.
Hauskaa joulua kaikille, jotka sattuvat tänne kurkkaamaan!sumua nousevan tuolta järven suunnalta. Mittarikin on painunut hieman nollan alapuolelle. Aika upea näky, taivas punertaa, täysikuu (melkein) kumottaa ja sumu nousee.
Vai että vapaaksi linnut pitäisi päästää. Niin varmaan. Ja minä sitten siivoaisin höyhenet nurkista. Sitäpaitsi meidän hienohelma on saanut nenälleen rastailta ja suorastaan pelkää lintuja. Kyllä minä kuskaan tirpuset ehjinä takaisin heti ensi vuoden puolella. Ellen jo aikaisemmin, sen verran mekastavat. - OliviaKoo
KristaTee kirjoitti:
sumua nousevan tuolta järven suunnalta. Mittarikin on painunut hieman nollan alapuolelle. Aika upea näky, taivas punertaa, täysikuu (melkein) kumottaa ja sumu nousee.
Vai että vapaaksi linnut pitäisi päästää. Niin varmaan. Ja minä sitten siivoaisin höyhenet nurkista. Sitäpaitsi meidän hienohelma on saanut nenälleen rastailta ja suorastaan pelkää lintuja. Kyllä minä kuskaan tirpuset ehjinä takaisin heti ensi vuoden puolella. Ellen jo aikaisemmin, sen verran mekastavat.Tervehdys, ystävät! Joulu tulla jollottaa, ei mahda mitään.
Minulla on joulu jo valmis, mutta todellinen jouluni alkaa vasta huomenna, kun saan koko perheeni saman katon alle.
Se katto on tosin jossain muualla kuin tässä talossa. Lähden matkalle huomenna ja siitä syystä toivottelen nyt teille, hyvät virtuaaliystäväni, oikein hyvää joulua. Lämminhenkistä ja rauhallista. Onnellista ja suloista. Iloista ja ihanaa.
Tavataan taas!
Ps.Oikein hyvä, että KristaTee huolehtii pöllöistä, etteivät jää joulun ajaksi hunningolle (=yksin baariin rommipullojen lähettyville).
- pohpoika
sentään nuo räähkän ryöjäkkä sen rommin kittas kaikki silläaikaa kun tuossa pienet torkut otin.
Meinasin kun toi Pertan loosi oli tyhjänä et torkahan vähän silläaikaa kun syövät nin tommosen tekivät missä pertta liene kun ei noita räähkiään ole pois vieny täältä tänne jätti riesaksi nuokin.
Mites nyt tt lumunbaa kun rommi loppu ja kauppa kiinni kyl tul ankee joulu voih turkin pippuri kyl noi kissalle joutas antaa mut kun on joulu niin olkoon no hyvät joulut vaan molskis mään nyt. Kyl satakunnas hieno ol ilma nyt :)Et ole nyt alkuunkaan tilanteen tasalla - Krisse vei arvokkaat nymfinpapukaijat perhehoitoon - olet kuitenkin tainnut vielä löytää jostain lumumban ainekset.
Sitäpaitsi kyllä Olivia on täydentänyt varastoja niin, että tälle kävijämäärälle riittää, mutta taisi viedä varaston avaimet mennessään, eihän nyt jouluna sovi muuta kuin glögiä nautiskella D))- pohpoika
Tellastiina kirjoitti:
Et ole nyt alkuunkaan tilanteen tasalla - Krisse vei arvokkaat nymfinpapukaijat perhehoitoon - olet kuitenkin tainnut vielä löytää jostain lumumban ainekset.
Sitäpaitsi kyllä Olivia on täydentänyt varastoja niin, että tälle kävijämäärälle riittää, mutta taisi viedä varaston avaimet mennessään, eihän nyt jouluna sovi muuta kuin glögiä nautiskella D))tiiä mitteese lienee mut kovin on hiljaasta lie syynä tuo ku ollaan nyt kovin syrjääsessä paikassa mut väliä hällä saapi nauttia kaikes rauhas joulua.
Tairan vain tuon joululökin täs nauttia nytten ja lukasta päivän leheren et molskis vaan :))
- tullut kesä
nyt talven keskelle
ja laitetaankos pesä
myös pikkulinnuille...
Jouluaatto
on nyt herttainen...
Jouluaatto on ja kesältä näyttää. Onkohan tosiaan niin, että muistoissa vaan saadaan viettää valkeata joulua.
Kovin on hiljaista, kun Pedro ja Donnakin ovat siellä Krissen hoivissa.
Kynttilät jätän palamaan edelleen, näyttää niin jouluiselta tuolta ulkoa katsellen.
Hyvää joulua itse kullekin säädylle!- pohpoika
kaik on lähtenä joulun viettoon on pystis hiljentynyt tänne mutkien taa.
Loistakoon nyt noi sähkökyntilät etes joulusta kertoen jos joku sattuu ohitse kulkemaan.
Jokohan pitäs toivottaa hauskaa VAPPUA nyt sitten ettei jäis toivottamati :))
- KristaTee
tulin. Eipä ketään ole pyhien aikana käynyt. Vaan eihän se ollut odotettavissakaan. Hiukka on kuusi tiputellut neulasia. Lakaisen pois. Jos hyvin käy, on kuusi kunnossa vielä loppiaisena mutta tuskin enää sen jälkeen.
Vähän tuuletan ja sitten jatkan matkaani. Pitää liiat kinkut kävellä pois.- folk
No nyt on sitten Joulut vietetty.
Kelit on olleet aika merkilliset,mutta olipa mukava ajella kotiinpäin Tampereelta niinkuin olis ollut Juhannus matkalla.
Lunta ei näkynyt missään ja syysoras kauniin vihreenä.
Tietenkin piti menomatkalla vesi loppua pissapojasta Lahden liikennevaloissa,mutta onneksi Hollolasta sai ensiapua.
Toivottavasti kaikilla on Joulunpyhät sujuneet rauhallisesti.
Ompa taas tänne Pystikseen pitkä matka ja kivinen tie ja mitenkäs se muuttokaan sujuu,kun jalakset on alla eikä lunta ole yhtään.
Eiköhän se emäntä jotain sitten keksi,kun muuton aika tulee.
On muuten vähän ähkyn tuntunen olo,on ihan PAKKO taas kerran ottaa itseään niskasta kiinni,muutama kilo on painoa pudotettava ei auta itku markkinoilla. - a-woman1
Kävin kurkkaamassa jo eilen palattuani kotiin, mutta koska paikka näytti hiljaiselta, en viitsinyt edes sisälle asti kävellä. Eiköhän kohta jo joukko taas ole koossa ja voidaan jatkaa siitä mihin ennen joulua jäätiin.
Mukavia vuoden viimeisiä päiviä kaikille!
Niin se joulu sitten meni ja ollaan päästy paremmalle puolelle. Ainakin mulla on niin.
Saa nauttia ja olla vaan ilman mitään ylimääräisiä hössötyksiä.
Tosin tänään taidan lähteä kaupungin ryysikseen alennusmyynteihin hiplaamaan, vaikka jo lähteissä tiedän, etten sieltä mitään osaa ostaa eikä löydy sopivia kokojakaan.
Vettä on satanut joulupäivästä lähtien joka päivä. Olisipa tullut lumena, niin taitaisi sitä jo metri olla.
Viime vuonna oli samanlaista, saadaanko enää koskaan kunnon talvea. Onhan tässä yksi hyvä puoli, ei tarvii lämmittää paljoakaan ja puut säästyy.
Tänään näyttää sää hieman kirkastuvan, lämmintä on melkein viisi astetta.
Siinä sääkatsaus!
Lokoisaa tätä päivää teille ystävät!- pohpoika
joulupukkiko löi oven kiinni pystikseen kun ei ole ketään näkyny kun kurkkimassa käynyt väliin.
Huonot kelitkin täällä satakunnassa ollu et tais pukkikin joutua rapakossa rypemään kun on kulkenut vai liekkö ohittanut koko maakunnan.
Nyt kyllä tuo outo valoilmiö tuolta ilmestynyt taivaalle et vois lenkille lähteä kengänpohjia kuluttamaan kun ei ole hiihto keliä suotu.
Pystis jääny tänne mutkien taa et ei taida tulla ets uudenvuoden juhliakaan mut kaikesta huolimatta hyvät uudet vuodet :))
Kävin lukemassa etusivun viestejä ja masennuin täysin. En ihmettele, vaikka tuolla pykälää alempana tätä palstaa laitetaan vähän halvalla.
Kyllä totinen vie vielä tässä iässä muutakin ajateltavaa pitää olla kuin kuolema ja perinnöt!
Vai mitä mieltä olette?
Minun ei ainakaan kannata murehtia jälkeen jääviä olemattomia perintöjä ja kuolema tulee aikanaan, ajattelee sitä tai ei.
Tämä tästä ja loput kirjeessä!
Hyviä öitä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2526547
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m295037- 982975
- 412347
- 322173
- 572095
- 1081883
- 241820
- 271592
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2361574