Omalle kohdalle tupsahti valvontakäynti. Metsänkäyttöilmoituksista valvotaan satunnaisella otannalla metsälain säännösten osalta n. 1-2 %.
Kaikki oli OK
Kannattaa muuten noudattaa Metsälakia !
Ootteko joutunut
12
1980
Vastaukset
- sama täällä
Vaan mikäpä siinä. Saahan tuota käydä syynäämässä:) Ensiharvennuskuvio on itsellä kyseessä.
Kymmenkunta kertaa sattunut arpa kohdalle. On tarkistettu taimikoita, nuorenmetsän kunnostuksia, sekä puron-,että jokivarren suojakaistojen riittävyyttä.
Toistaiseksi kaikki olleet OK, saa nähdä suosiiko arpaonni taas ensivuonna parikertaa.
Tottahan toki sitä Metsälakia on noudatettava.- ensimmäisen
leimikon ,niin ettei se ollu mhy.n lomakkeille....seuraavana kesänä tarkastajien osalta liikennettä metsään oli, kuin Mannerheimintiellä.....
Raportteja tuli postissa sitten pitkin talvea...
Liekkö siten arpa onni suosinut vai joku muu syy... ensimmäisen kirjoitti:
leimikon ,niin ettei se ollu mhy.n lomakkeille....seuraavana kesänä tarkastajien osalta liikennettä metsään oli, kuin Mannerheimintiellä.....
Raportteja tuli postissa sitten pitkin talvea...
Liekkö siten arpa onni suosinut vai joku muu syy...Oli täällä havaittavissa kolmisen vuotta sitten, ensimmäisen Metsäpalveluyrittäjän aloittaessa toimintaansa.
Yllättäin paikallinen Mhy ja Metsäkeskuksen tarkastaja majailevat saman katon alla. Kyllä se ensimmäinen vuosi oli yrittäjälle mielestäni hankala paikka, mutta nyt on tilanne normalisoitunut.
Mhy ja Mpy toimivat rintarinnan tarjoamalla samoja palveluita, molemmille näyttää hommia piisaavan.
Toi arpaonni tuntuu joskus ihmeelliseltä, miksei muista arpajaisista koskaan voita mitään? Voineeko asian yhteydessä puhua enään arpaonnesta?
- Mullekin kerran
Tänavuonna osui tarkastus ensimmäistä kertaa kahteenkymmeneen vuoteen. Yteisymmärrys saaavutettiin kaikilta osin, hiukan leikattiin tukea.Ja sillee!!!!!
- Mehtäsika
Ai jaa eikö siitä väärästä tuki hakemuksesta saakkaan putkaa,linnaa tai vankeutta?Itse olen ollut yli varovainen näköjään.
- taimikonharvennus ja
pystykarsinta on tarkastettu.
On ollut arpaonnea tässä pelissä.
Kemeraa on tullut ja jäänyt tulematta. Tarkastajan mieltymysten mukaan.
Metsäkeskuksen urakoimaa kunnostusojitusta ei tarvinnut tarkastaa, vaikka olisi kyllä ollut syytä...- Mehtäsika
Mutta naapurien mukaan käyttöilmoituksen jälkeen hiippailijoita metsissäni on ollut,tottapahan palkkansa ovat jostain saaneet.
- isäntä
Mehtäsika kirjoitti:
Mutta naapurien mukaan käyttöilmoituksen jälkeen hiippailijoita metsissäni on ollut,tottapahan palkkansa ovat jostain saaneet.
taimikonhoidot ja ensiharvennukset teen oman harkintani mukaan, minä en muutamaa satasta anele. Viimeksi myin 68oo mottia, kaikki harvennuksia.
- tyylillään
isäntä kirjoitti:
taimikonhoidot ja ensiharvennukset teen oman harkintani mukaan, minä en muutamaa satasta anele. Viimeksi myin 68oo mottia, kaikki harvennuksia.
Minulle on tuottanut suurta mielihyvää tutustua suomalaisten metsäbyrokraattien sielunmaisemaan.
Kun vuonna 2005 sain elämäni ensimmäiset Kemera tuet, hiukka yli 2000 euroa, piti oikein juhlistaa tapausta konjakkiryypyillä.
Onhan se hyvä välillä saada takaisinkin. Tulihan sitä maksettuakin kolmessakymmenessä vuodessa reilu 2 miljoonaa euroa verottajalle.
Aina teen hakemuksen, kun on homma vähänkin siihen suuntaan. Hyvä se on vähän välillä ulkoiluttaa Metsäkeskuksen pykälämittareita, ettei ihan perse homehdu penkkiin. - metsäkeskuksen
tyylillään kirjoitti:
Minulle on tuottanut suurta mielihyvää tutustua suomalaisten metsäbyrokraattien sielunmaisemaan.
Kun vuonna 2005 sain elämäni ensimmäiset Kemera tuet, hiukka yli 2000 euroa, piti oikein juhlistaa tapausta konjakkiryypyillä.
Onhan se hyvä välillä saada takaisinkin. Tulihan sitä maksettuakin kolmessakymmenessä vuodessa reilu 2 miljoonaa euroa verottajalle.
Aina teen hakemuksen, kun on homma vähänkin siihen suuntaan. Hyvä se on vähän välillä ulkoiluttaa Metsäkeskuksen pykälämittareita, ettei ihan perse homehdu penkkiin.omia töitä. Mulla on huonot kokemukset mk:n hommeleista,pengenteistä ja ojituksista joka vuosi joutuvat korjaamaan omia töitään jälkikäteen.
Ihmeellistä toimintaa vaikka yhdessä suunnitellaan ja tehdään maastokäynnit niin silti suunnittelija touhuaa omiaan.
Kaivureitten aika menee joka kesä edellisvuotisia töitä korjaillen mitenkähän homma kannattaa,taitaa suunnittelu olla niin hyväpalkkaista honmmaa. - hyvävelijärjestelmä
metsäkeskuksen kirjoitti:
omia töitä. Mulla on huonot kokemukset mk:n hommeleista,pengenteistä ja ojituksista joka vuosi joutuvat korjaamaan omia töitään jälkikäteen.
Ihmeellistä toimintaa vaikka yhdessä suunnitellaan ja tehdään maastokäynnit niin silti suunnittelija touhuaa omiaan.
Kaivureitten aika menee joka kesä edellisvuotisia töitä korjaillen mitenkähän homma kannattaa,taitaa suunnittelu olla niin hyväpalkkaista honmmaa.kaveria ei arvostella,maanomistaja leimataan
änkyräksi jos valittaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425821Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714555Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564101SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873700Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään593219SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502413Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?342305Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422059En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha81134