Luovuin vapaaehtoisesti autosta.
Sirryin jalankulkijaksi, ympärivuodenpyöräilijäksi
ja ehkä käytän silloin tällöin yleisiäkin.
Pystyisitkö sinä?
Et pysty
19
880
Vastaukset
- mitäs tuosta
pikku juttu!
- LUOPUMAAN
Autosta,koska ei ole koskaan ollut autoa !
ainakaan, vaikka se 'eläke' viranpuolesta olisi mahdollista.
Melkoinen päätös sinulta, minä en vielä ole valmis niin pitkälle meneviin elämäntapa muutoksiin.
Nostan kyllä hattua sinulle.
"maailma tarvitsee esikuvia" ja ennenkaikkea tekoja, omalta kohdalta, minunkin tekoja!
Vielä olen tyytynyt lohdutamaan omaatuntoani esim. sillä, että en ole milloinkaan käyttänyt lentokonetta matkustamiseen, joka on tällä erää yksi eniten saastuttavia liikennemuotoja.
Yksi Suomesta tehty Thaimaan lomamatka lentäen vastaa tavallisen keskivertoautoilijan 8- 10 vuoden autoilua keskivertoautolla, joka ei ole näitä 'viimeisen teknologian saavutuksia'.
Joten yritän ajella vähän kuluttavilla ja vähäpäästöisillä autoilla.
Syytä minunkin on katsoa peiliin ja ryhtyä ajattelemaan, mikä on minun elämäntapojen muutos, johon olen valmis ja jolla on myönteisiä vaikutuksia ympäristön kuormitukseen.- HTZA
ei tarvitse, kortti ei ole kuivumassa.
Ja minä nautin autoilusta.
Mikään ei ole niin romanttista kun autossa istuminen ja tähtien katsominen, sopiva cd vaan soittimeen.
On lämmintä eikä sada, ei valu nenä eikä ole polvi kipeä.
Meikki pysyy hyvin, vähän aikaa, ja partaveden tuoksu erottuu paremmin. - tammikuun likka
Muutama vuosi sitten. Jalkaisin ja polkupyörällä matka taittuu. Huomenaamunakin pyörällä, jos keli ei mahottomasti muutu. Jos muuttuu, sitten kävelen.
- Kaivanto
en pystykään. Enkä toistaiseksi haluakaan pystyä. Sitten, kun lääkärisetä/-täti sanoo, että nyt autolla ajelu on loppu, muutan keskikaupungille, siihen kauppojen viereen. En silloin tarvitse enää autoa.
- mutkumutku
matkat on niin pitkät ettei pysty, eikä tänne kulmille kulje mitkään julkiset.
- tullut tähän asti
toimeen ilman autoa, en omista edes ajolupaa. Jo nuorena päätin että autoilu ei ole mun juttu. Asuinpaikat olen aina valinnut sen mukaan, että olen päässyt polkupyörällä ja julkisilla kulkuneuvoilla sinne minne tarvis. Kotimaan matkailukin on käynyt kätevästi ja rennosti junalla ja bussilla.
- Otto-Vaan
Luopumaan nelipyöräisestä kulkupelistäni.
Turha toivo.
Haluan päästä vielä sillä Lahdentien ruuhkaan,
määrä aikais huoltoon ja sun muuhun tärkeään menoon (esim, mummo kyytiin) - liikuntarajoitteinen
puoliso, että en pysty. Yksin voisin pystyäkkin.
Enempi kuin ihmisestä itsestään, taitaapi asia riippua siitä, missä ihminen asuu ja/tai käy työssä. Pääkaupunkiseudulla tai muussa suuremmassa kaupungissa pärjäisi varmaan hyvin autotta mutta pienillä paikkakunnilla on aika vaikeata ilman autoa.
Toisaalta yritetään houkutella ihmisiä julkisten käyttöön ja toisaalta "pakotetaan" oman auton käyttöön kun julkisilla kulku on liian vaikeaa tai mahdotonta ja lähikaupat häviää, ruokaa saa vain jostain kaukana olevista mammuttikaupoista. - Puidenhalaaja
Ei ole korttia eikä siis autoakaan. Julkisilla pääsee täällä Mansessa kyllä oikein hyvin kulkemaan, ja taksilla loput. Mutta mökkireissuilla olisi kyllä auto tarpeen. No, onneksi on niin lyhyt matka, puoli tuntia bussilla ja sitten 10 kilsaa pyörällä. Tuleepa hyötyliikuttua. Mutta ei siinä pyörän tarakalla kyllä kovin isoa tiilikuormaa pysty viemään:((
- susa51
luopumaan autosta, tarvitsen autoa miltei päivittäin töissäni.
Miten matkustaisin yli 500km päähän ilman autoa, mökille. Siinä tärkeät syyt minulla. - RosaLiiin
Elämäni keskellä supisuomalaista metsää vaatii kulkuneuvon päivittäin.
Lähimmälle bussipysäkille on kolme kilometriä ja siitäkin kulkee vain koululaiskyydit.
Sitä paitsi en häpeä yhtään tunnustaa ,että pidän autolla ajamisesta ja ajan paljon. - vain
"auton" poistin rekisteristä 07.11 .2007. katsastin 25.10.2007.. Vähän ihmettelivät katsastuskonttorilla, kun on vielä neliveto. ;)
Niin ajoin tuolla autolla edellisenä vuonna vajaa 50 km..eli oikeasti en tarvitsisi autoa nyt.
Kaikki matkat teen kävellen tai polkupyörällä,.. - kuuloonkaan
Tarvitsen autoa työssä. Eläkkeelle muutan kauas maaseudulle ja auto on siellä välttämätön.
- Pirre*
liian pitkät matkat palveluiden ääreen, eikä julkista liikennettä ole.
Muuten mielestäni suurissa kaupungeissa asuvien pitäisi maksaa isommat verot autoilustaan.- Densa
ovat jo nyt yläkanttiin ja julkinen liikenne kurjistuu koko ajan.Jos aikuisten oikeesti haluttaisiin ihmiset julkisiin liikennevälineisiin niin reitit suunniteltaisiin uudelleen ja maksut olisivat halpoja, myös aikataulutus on hanurista.Helsinki on ainoa kaupunki,jossa julkinen liikenne on edes jossain kuosissa.Tosin hinnat ovat Euroopan kärkeä ja poikittaisliikenne reuna alueilla ei toimi.
- vaan sula mahdottomuus
Ei ole pystymisestä kiinni,vaan en voi,työmatkani on n.70 km. päivä,vaikea on polkupyörällä kulkea ja yleisiä kulkuneuvoja ei kulje.
- Densa
pitäisi.Liikuminen on kuitenkin tärkeää eikä pitkät välimatkat talvella kovinkaan hyvin fillarilla suju.
Julkinen liikenne on väkisin verotuksella ja muulla propagandalla saatu pakolla syötettyä ihmisille.
Ainoa järkevä liikkumismuoto perheellisille on oma auto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu741710- 591678
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1671410Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3101358Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671270Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081239Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611096- 601089
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin961029Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980