Poistoista, vähän muustakin.

SkillaN*

Tuo poistojen tapahtuma sai paljon keskustelua aikaa, enimmäkseen paheksuvin, näin tulkitsin.

Yllättävää se ainakin oli, että liki kymmenen aloitusta poistui,,, aiheetta, tai minulle ei ainakaan syy ei selvinnyt.(onko tarpenkaan)

Eipähän maailma tähän kaadu, sanonta ei sota yhtä miestä kaipaa, pitää täälläkin paikkansa.
Jokainen voi omat päätöksensä tehdä,ei ne tarvitse toisia miellyttää.

Itselleni ei ole tärkeää jääkö viestini näkyviin ja kun nurkan taakse ketju menee, se on menneen talven lumia.
Se mitä ketjuille tapahtuu on saman tekevää.
Tiedän että arkistosta ne kumminkin löytyvät ja onhan niitä joskus joidenkin mielestä kiva lukeakin, siksi hyvä juttu.

Täällä on aina hyvän keskustelun perään huudeltu ja kumminkin nämä keskustelut tahtoo tyrehtyä haikailuun, milloin kenenkin perään tai tekemisiin.
Keskustelua on se kun viesti kirjoitetaan ja siihen saa aiheen vastaukseen, mitään erikoista ei tarvitse olla, ja löytyyhän Googlesta vastauksia visaisempiinkin viesteihin.

Aloituksia niitä on mahdollista tehdä, joku ketju saa jatkuvuutta, joku loppuu alkuunsa, mutta mahdollisuuksia on kirjoitella tyylillä tai tyylittä.

Poistoista en pidä, jos jotakin kirjoittaa, miksi se pitää poistaa, kyllä ne nurkan taakse siirtyvät aikansa päästä.
Toisten viestien kirjoittajia pitää sen verran arvostaa, että niidenkään vuoksi ei kokonaisia ketjuja poisteta.

Minä en palstaa jätä kenenkään kirjoittelun lopettamisen vuoksi, kun lopetan se tapahtuu omasta tahdostani/ halustani.
Aina uusia hyviä kirjoittajia löytyy, rohkeasti vaan mukaan.

Eipä taida nostattavaa olla tämäkään viesti, mutta aloitus muiden joukossa;))

29

1563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

      Osalla viesteistä voi olla arvonsa vielä vanhoinakin. Ainakin minulle on usein käynyt niin, että kun olen jotakin tietoa etsinyt Googlesta, niin vastauksissa on ollut mukana keskusteluviestejä - myös Suomi24:stä.

      Muutaman kerran etsimäni tieto tai ainakin vinkki jatkoetsintään on löytynyt noista viesteistä. Jos jokainen (rekattu) poistaisi ketjunsa, niin eipä tarvittaisi montakaan sivua vuoden mittaan. Vain vanhat rekkaamattomien aloitukset tulisivat yhä uudestaan etusivulle.

      Mitä ihmettä haittaavat tämän nykyisen systeemin mukaisesti ne "nurkan taakse" piiloon menevät ketjut? Varsinkin, kun ei täällä kukaan kirjoita omalla nimellään. Kuvansa, sähköpostiosoitteensa ym. julkistaminen galleriassa on vapaaehtoista. Kuten rekisteröityminenkin.

      En jaksa uskoa, että tämä keskustelun aikaansaanut nimimerkki (sen takana oleva henkilö) olisi niin herkkähipiäinen, että olisi jonkun "reviirinpuolustajan" takia poistanut viestinsä.

      Ehkä hän sai tilapäisen mielenhäiriön (niitähän sattuu joskus meille jokaiselle) ja nyt selittelee tekostaan "jo ammoisten aikojen" syillä.

      Mutta eihän maailma tähän lopu. Luultavasti ei edes tämä palsta. Ei täällä ole ketään korvaamatonta (perässä tulee liuta koko ajan vanhenevaa joukkoa).

    • Ymmärretty

      Nämä pari viestiä antavat ymmärtää, vain kahvipirtti on tällä palstalla tarpeellinen ja siihen kirjoittavat ovat vihkiytyneitä,laadukkaiksi leimautuvia henkilöitä emäntä uskollisuuksineen.

      Muut saavat leiman otsaansa palsta rääpeltäjät, pysykää lestissänne siis poissa. Jos tuotte esille eriäviä tai uusia aiheita palstalle, olette leimautuneita toisin ajattelijoiksi.
      Näissä monissa poistoissa tuli näkyviin, kuka pirtin vierelle jää, siitä tunnet sä kirjoittajan.

      • Hintriika*

        Ajattelinkin, että kun kirjoitan viestini tähän SkillaNin aloitukseen, niin joku keksii tulkita asian kahvipirttiläisyydeksi.

        Ei se silti saa suutarin tytärtä (=minä) pysymään ahtaassa lestissä. Olen aloittanut tällä palstalla kirjoittamisen aivan muualta kuin kahvipirtistä. Aion jatkossakin kirjoittaa myös muualla. Kahvipirtistäkään en silti malta pysyä poissa.


      • Hintriika*
        Hintriika* kirjoitti:

        Ajattelinkin, että kun kirjoitan viestini tähän SkillaNin aloitukseen, niin joku keksii tulkita asian kahvipirttiläisyydeksi.

        Ei se silti saa suutarin tytärtä (=minä) pysymään ahtaassa lestissä. Olen aloittanut tällä palstalla kirjoittamisen aivan muualta kuin kahvipirtistä. Aion jatkossakin kirjoittaa myös muualla. Kahvipirtistäkään en silti malta pysyä poissa.

        Piti sanomani suutarin tyttärentytärtä!


      • liänikuista narinaa

        Täällä on ollut ja on nytkin paljon noita mainitsemiasi "laadukkaita" kirjoittajia, jotka viihtyvät sekä pirtissä että kirjoittavat muihin ketjuihin.Sehän on laaja-alaisuutta, kun on mileikuvitusta, huumorintajua ja vielä mielipiteitä ja tietoakin ajankohtaisista asioista ja historiasta. Aivan turhaa tuo ainainen narina, taitaa asialla olla joku, jota ei ole ymmärretty tarpeeksi huomata pirtissä. Tee uusi yritys, niin näet että siellä kaikki ystävällisissä aikeissa olevat otetaan hyvin vastaan.

        Turha noihin poistoihin takertua , niistähän voi tehdä johtopäätökset ja toimia sen mukaan.


      • Lumia-Hiutale
        liänikuista narinaa kirjoitti:

        Täällä on ollut ja on nytkin paljon noita mainitsemiasi "laadukkaita" kirjoittajia, jotka viihtyvät sekä pirtissä että kirjoittavat muihin ketjuihin.Sehän on laaja-alaisuutta, kun on mileikuvitusta, huumorintajua ja vielä mielipiteitä ja tietoakin ajankohtaisista asioista ja historiasta. Aivan turhaa tuo ainainen narina, taitaa asialla olla joku, jota ei ole ymmärretty tarpeeksi huomata pirtissä. Tee uusi yritys, niin näet että siellä kaikki ystävällisissä aikeissa olevat otetaan hyvin vastaan.

        Turha noihin poistoihin takertua , niistähän voi tehdä johtopäätökset ja toimia sen mukaan.

        Ei eppäilystäkää kuka edellisen viestin kirjoitti, pirtin hyvä haltijatar, kaiikki tietävä, kaikki taitava, kaikki hallitseva. Olis kiva jos pysysit pirtin takkatulen eäressä.


      • SkillaN*

        jotakin tuollaista saattoi taas odottaa.

        Lueppa nyt oikein ajatuksella tuo aloitukseni, mainitsinko että toiset ketjut/viestit olisi huonoja ja vain pirttiin kirjoittajat olisivat jotakin, höh!
        Nämä samat henkilöt kirjoittavat paljon toisiinkin ketjuihin jotka pirtissäkin viihtyvät,joten hyviksi on havaittu joka taholla.

        Itse aika vähän edes muualle kirjoitan, koska aina tulee näitä arvostelevia viestejä perääni.
        Mielestäni en loukannut tälläkään aloituksella ketään, toin vain esiin ikiomia mietteitäni.

        Kahvipirtin tarpeellisuus on todettu, sille nyt ei mahda mitään, mutta voi tulla vielä aika, että sitäkään ei enää ole, elämmehän jo iltaruskon aikaa.
        Tämäkin on syy, miksi pitäisi harkita kirjoittamisiaan, sillä tähän ikään päässeiltä jo voi odottaa itsehillintää.

        Henkilöihin menevät viestit eivät ole kovinkaan hyvä tapa osoittaa mielipiteitään , sähköpostissa voisi torut antaa.
        Kolme vuotta pirtin taivalta osoittaa, miten voi ystävinä viestiä.


      • SkillaN*
        Lumia-Hiutale kirjoitti:

        Ei eppäilystäkää kuka edellisen viestin kirjoitti, pirtin hyvä haltijatar, kaiikki tietävä, kaikki taitava, kaikki hallitseva. Olis kiva jos pysysit pirtin takkatulen eäressä.

        Olen minä monelle punainen vaate silmissä, aina vaan pirttiin komennellaan,,, ei mitään hyvin viihdyn siellä, mutta en ole porttikieltoa saanut muuallekaan, joten täällä vain pyritelen toisten mukana;)9

        Olenko todella antanut kuvan että kaiken osaan, voi, voi, pieni alue on se minkä minä hallitsen.
        Minä toivon että tulet takkatulen ääreen sinäkin, tiedä vaikka tykkäisit;))DD


      • että yli 800

        Suomalaista vihaa itseäänkin niin paljon, että tekee asialle jotakin?
        Se on osa Suomalaista elämänmuotoa.
        Vihatkaa Suomalaiset, vihatkaa!


      • jättänyt tuon
        että yli 800 kirjoitti:

        Suomalaista vihaa itseäänkin niin paljon, että tekee asialle jotakin?
        Se on osa Suomalaista elämänmuotoa.
        Vihatkaa Suomalaiset, vihatkaa!

        kirjoittamatta, oli se olevinaan huumoria tai mitälie.


      • aikaisemmin kirjoittanut
        liänikuista narinaa kirjoitti:

        Täällä on ollut ja on nytkin paljon noita mainitsemiasi "laadukkaita" kirjoittajia, jotka viihtyvät sekä pirtissä että kirjoittavat muihin ketjuihin.Sehän on laaja-alaisuutta, kun on mileikuvitusta, huumorintajua ja vielä mielipiteitä ja tietoakin ajankohtaisista asioista ja historiasta. Aivan turhaa tuo ainainen narina, taitaa asialla olla joku, jota ei ole ymmärretty tarpeeksi huomata pirtissä. Tee uusi yritys, niin näet että siellä kaikki ystävällisissä aikeissa olevat otetaan hyvin vastaan.

        Turha noihin poistoihin takertua , niistähän voi tehdä johtopäätökset ja toimia sen mukaan.

        nainen joka myös kiivaasti puolusti seriffiä.


      • SkillaN*
        aikaisemmin kirjoittanut kirjoitti:

        nainen joka myös kiivaasti puolusti seriffiä.

        että minun kirjoitus tuo oli, erehdyt.
        Olen sanonut että uskallan kirjoittaa omalla nikilläni, kehut sekä haukut.
        En poista, kirjoitan ja otan vastaan mitä tulee, joskus pahoilla mielin, kieltämättä.

        En muuten "hauku" ketään totean vain asian oman mielelisen kannan.
        Ei sherffi puolustusta tarvitse, hän tekee työtään, mistä voimme olla hyvillämme.


    • Oiko

      Vastaamattomuus on pikku rangaistus eli poistajan hyljintää.
      Kun omaa oman tahdon, ei tarvitse jopelolle vastailla.

    • pahoittaa mielen

      tosi syvästi

      ainakin suurimmalta osalta kirjoittajista.

      Jos poistaja on sadisti, hän tietenkin nauttii
      sen huomattuaan.

      Viisainta on täältä pysyä pois.
      Täällä voi saada riippuvuus-ongelman, sama,
      mikä näyttäisi olevan markettien pelikoneiden
      luona seisoskelevalla "porukalla".
      Siihen en ole ikinä mennyt mukaan.
      En halua koskaan mennä.
      Erilaisia ovat kuin minä.

      Tämä porukka täällä:
      koetan nähdä sieluni silmillä teidät?

      ?????????????????????????????????????

      • 321

        aivan ilmeisesti.
        He ovat noita
        "höpö-höpö, sunko viesteissäs
        muka jotain säilyttämisen arvoista?
        Luuletko kuolematonta kirjoittavasi?"

        Näitä on yksi tai useita.
        Niin usein tuo inhottava juttu on luettavissa.


      • ei-rekattu osallistunut

        Katson vastaisuudessa mihin keskusteluun otan osaa, sillä ymmärränhän minä, että rekatut poistavat mielipiteensä jos ja kun ne vanhenevat tai vaihtuvat.

        Osallistun vain rekisteröimättömien keskusteluihin. Silloin puhuu asia, ei joku virtuaalinen ihminen, joka voi suuttua mielipiteestäni.
        Rekisteröityneet katsovat olevansa rekisteröimättömien yläpuolella ja viisaampia.

        Eriävän mielipiteen kirjoittaminen ei heidän mielestään ole keskustelua.
        Pitää olla samaa mieltä: Hauki on kala.


      • 321
        ei-rekattu osallistunut kirjoitti:

        Katson vastaisuudessa mihin keskusteluun otan osaa, sillä ymmärränhän minä, että rekatut poistavat mielipiteensä jos ja kun ne vanhenevat tai vaihtuvat.

        Osallistun vain rekisteröimättömien keskusteluihin. Silloin puhuu asia, ei joku virtuaalinen ihminen, joka voi suuttua mielipiteestäni.
        Rekisteröityneet katsovat olevansa rekisteröimättömien yläpuolella ja viisaampia.

        Eriävän mielipiteen kirjoittaminen ei heidän mielestään ole keskustelua.
        Pitää olla samaa mieltä: Hauki on kala.

        Mutta on asioita, joita voidaan katsoa eri näkökulmista.
        Joidenkin mielestä näin ei saisi tehdä.

        Ja turhahan sitä itsestäänselvyyttäkin on toistaa, kuten Kahvipirtissä: hauki on kala,
        hauki on kala, hauki on kala...... hulluksihan siinä tulee!

        En lue kahvipirttiläisten kirjoituksista kuin
        erään humoristin tuotokset, jotka yllättävät joka kerta.
        Muut hyppään yli.


      • 321 kirjoitti:

        Mutta on asioita, joita voidaan katsoa eri näkökulmista.
        Joidenkin mielestä näin ei saisi tehdä.

        Ja turhahan sitä itsestäänselvyyttäkin on toistaa, kuten Kahvipirtissä: hauki on kala,
        hauki on kala, hauki on kala...... hulluksihan siinä tulee!

        En lue kahvipirttiläisten kirjoituksista kuin
        erään humoristin tuotokset, jotka yllättävät joka kerta.
        Muut hyppään yli.

        Sinähän saat hypätä yli, etkä ole edes ilmoitus velvollinen;))

        Kiva kumminkin, että pirtin oven aukaiset ja edes jostakin tykkäät, pirtissä on monta kivaa kirjoittajaa, jos et lue et voi tietää,,,,
        Joka kerta kun aukaiset oven, tulee yksi lukija lisää, ja totean minäkin hauki on kala, mistä en kumminkaan tykkää,(*_*)on olevinaan hymy;))


      • Susinen
        321 kirjoitti:

        Mutta on asioita, joita voidaan katsoa eri näkökulmista.
        Joidenkin mielestä näin ei saisi tehdä.

        Ja turhahan sitä itsestäänselvyyttäkin on toistaa, kuten Kahvipirtissä: hauki on kala,
        hauki on kala, hauki on kala...... hulluksihan siinä tulee!

        En lue kahvipirttiläisten kirjoituksista kuin
        erään humoristin tuotokset, jotka yllättävät joka kerta.
        Muut hyppään yli.

        Soveltaa voi susimaisesti.


    • pidä pintasi!

      Väkeä tulee ja menee, mutta Skillan pysyy ja paranoo!
      Ei voi kuin nauraa noille viesteille, joissa sanotaan ettei muka lue kahvipirttiä, mutta tietää tarkoin, mitä siellä tapahtuu.

      • joskus tuntuu että paremmin tietävät vaikka minä yritän hyvin tarkkaan lukea;))
        Ei se mitään haittaa, pääasia että käyvät;))

        Kiitoksia kannustuksesta, kai se niin on että kulumalla tai kuolemalla poistun.


      • ajastin
        SkillaN kirjoitti:

        joskus tuntuu että paremmin tietävät vaikka minä yritän hyvin tarkkaan lukea;))
        Ei se mitään haittaa, pääasia että käyvät;))

        Kiitoksia kannustuksesta, kai se niin on että kulumalla tai kuolemalla poistun.

        Teetpä aloiteen vaikka mistä asiasta, niin se hyppää pirttiin? Tosi omituista. Liian suosittu ketju, joku ei kestä sitä.
        Älä välitä Skillan, kateus on joillekkin kuin jokapäiväinen leipä ja onnellisuus. Pistäisivät oman ketjun alkuun.

        On todellakin ikävää kun hyviä viestejä katoaa poistojen myötä. Se harmittaa.


      • ajastin kirjoitti:

        Teetpä aloiteen vaikka mistä asiasta, niin se hyppää pirttiin? Tosi omituista. Liian suosittu ketju, joku ei kestä sitä.
        Älä välitä Skillan, kateus on joillekkin kuin jokapäiväinen leipä ja onnellisuus. Pistäisivät oman ketjun alkuun.

        On todellakin ikävää kun hyviä viestejä katoaa poistojen myötä. Se harmittaa.

        saisivat harkita ja katsella "peräänsä" minkälainen rimsu siellä roikkuu,ennen kuin oman ehkä hyvinkin hyvän viestin toisten mielestä poistavat.

        No tämä asia on nyt tullut kaluttua, suurin osa kirjoittajista ei poistoja hyväksy, virheitä viesteihin tulee ja joutuu niitä selvittämään, mutta ei poistoja ole pakko tehdä.

        Vaikeaa tämä kirjoittelu joskus on, kun ihmisillä on erilaiset käsitykset asioista, tavat ja tottumukset, myös mieliala vaikuttaa kirjoitteluun, tulkinta on sitten niiden mukainen.

        Tuo kateus, siinä kallistun Sinun kannalle, mutta suuresti ihmettelen, onko pakko ilkeillä, kun tilaa on kaikille, no tämäpä tästä, kiitos myönteisestä ajatuksestasi, niitä väliin on mukava saada.
        Hyvää kevään odotusta!


    • Minusta keskustelun asiasta pitäisi pysyä aloituksen alla ja siellä on kaikkien oikeus ilmaista kantansa ja niistä ei ole oikeus suuttua edes aloitteen tekijän.
      Mutta jos joku alkaa kopiomaan toisten aloitteista niiden yksityiskohtia ja muodostamaan niistä mieleistään haukkuma-aloitetta, niin se ei ole oikein.
      Ehkä olisi parempi pyytää Seriffiä kerrankin tositoimiin ja poistamaan tuon tarkoitushakuisen kiusausaloitteen, kuin itse ryhtyä radikaaleihin
      poistoihin.

      • ylen

        En kirjoittele kovin usein, mutta aika moni tekeleeni päättyy roskakoriin. Mikäpäs siinä; ehkä olen jäävi arvioimaan ajatusteni elinkelpoisuutta. Ei toki mitään "kuolematonta" loistoajatusta ole ollutkaan.
        Kiusaa se poistelu kyllä vähän. Olen kai vähäjärkinen, kun en ole päässyt elinkelpoisen, hyväksyttävän mielipiteen kriteereistä selville. Tahallani en ole häirikkö.
        Poistaminen ja siihen valikointi on vaativa homma. Lähes yhtä vaativa kuin perunanlajittelijan: valitsepa isot ja pienet eri koriin...entä rajatapaukset?
        Osaisin toki kirjoittaa niinkin, että teksti kelpaisi, mutta kun joskus tekee mieli sanoa, jopa olla erimieltä ihan asiasyistä. Ja mikä kamalinta, vääntää totista menoa huumoriksikin.
        Sitäpaitsi, meillä ihmisillä on hyvin erilaisia taustoja, joissa olemme vaikuttaneet. Se keskustelun opiksi muokkautunut kulttuuri on hyvinkin erilaista.
        Mitäpä näistä. Eihän tämäkään koko maailma ole.
        Ja vaihtoehtojahan on lähes rajattomasti.


      • ylen kirjoitti:

        En kirjoittele kovin usein, mutta aika moni tekeleeni päättyy roskakoriin. Mikäpäs siinä; ehkä olen jäävi arvioimaan ajatusteni elinkelpoisuutta. Ei toki mitään "kuolematonta" loistoajatusta ole ollutkaan.
        Kiusaa se poistelu kyllä vähän. Olen kai vähäjärkinen, kun en ole päässyt elinkelpoisen, hyväksyttävän mielipiteen kriteereistä selville. Tahallani en ole häirikkö.
        Poistaminen ja siihen valikointi on vaativa homma. Lähes yhtä vaativa kuin perunanlajittelijan: valitsepa isot ja pienet eri koriin...entä rajatapaukset?
        Osaisin toki kirjoittaa niinkin, että teksti kelpaisi, mutta kun joskus tekee mieli sanoa, jopa olla erimieltä ihan asiasyistä. Ja mikä kamalinta, vääntää totista menoa huumoriksikin.
        Sitäpaitsi, meillä ihmisillä on hyvin erilaisia taustoja, joissa olemme vaikuttaneet. Se keskustelun opiksi muokkautunut kulttuuri on hyvinkin erilaista.
        Mitäpä näistä. Eihän tämäkään koko maailma ole.
        Ja vaihtoehtojahan on lähes rajattomasti.

        Kokeilepa joskus ihan omaperäistä. Voisi jopa onnistua.


      • ylen
        Jopel kirjoitti:

        Kokeilepa joskus ihan omaperäistä. Voisi jopa onnistua.

        Niin...omaperäistä. En koe kovin tärkeänä mittarina sitä, että onnistunko kirjoittamaan tekstiä, joka kelpaa ylläpitäjän edustajalle ja kirjavalle joukolle keskustelijoita. Siitä tulee tilaustyön maku. Kyllähän se tuotteen, tavaran valmistamisessa käy ja siinä lienee paikallaan hylätä "omat mieltymykset" ja toimittaa kamaa joka kelpaa.
        Mielipiteen, ajatuksen kanssa "kauppa" on mielestäni erilaista, se ei edes ole kauppaa kuin
        aivan tietyissä tilanteissa ja tapauksissa.
        Muuten...no, olkoon. Mitä tuota turhaa.


      • ylen kirjoitti:

        Niin...omaperäistä. En koe kovin tärkeänä mittarina sitä, että onnistunko kirjoittamaan tekstiä, joka kelpaa ylläpitäjän edustajalle ja kirjavalle joukolle keskustelijoita. Siitä tulee tilaustyön maku. Kyllähän se tuotteen, tavaran valmistamisessa käy ja siinä lienee paikallaan hylätä "omat mieltymykset" ja toimittaa kamaa joka kelpaa.
        Mielipiteen, ajatuksen kanssa "kauppa" on mielestäni erilaista, se ei edes ole kauppaa kuin
        aivan tietyissä tilanteissa ja tapauksissa.
        Muuten...no, olkoon. Mitä tuota turhaa.

        Huomaan välillä ,että jopa minunkin juttujani on poistettu.Omasta mielestäni ,olen tosi maltillinen kirjoittelija. Tässä on kuitenkin ,yksi hyvä puoli..Minulle ei ole jäänyt mitään mielikuvaa ,mitä oikein kirjoitin,että
        saa vapaasti poistella.Kirjoitetaan uusia aina ,kun tulee mieleen jotain sopivaa.
        Mukavaa päivää vaan kaikille..Kirjoitellaan vaan.
        Jos jää näkyviin,tai ei,yks' lysti..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Huomaan välillä ,että jopa minunkin juttujani on poistettu.Omasta mielestäni ,olen tosi maltillinen kirjoittelija. Tässä on kuitenkin ,yksi hyvä puoli..Minulle ei ole jäänyt mitään mielikuvaa ,mitä oikein kirjoitin,että
        saa vapaasti poistella.Kirjoitetaan uusia aina ,kun tulee mieleen jotain sopivaa.
        Mukavaa päivää vaan kaikille..Kirjoitellaan vaan.
        Jos jää näkyviin,tai ei,yks' lysti..t.Irkku

        tarpeesta ollaan jo sitä mieltä ministerinkin taholla,että keskustelu palstoille tulisi lisätä valvojia.
        Lapsia suojelemaan etupäässä, sillä nykyisin kaikki voivat keskusteluissa käydä ja kaikki teksti ei ole aina lapsien luvettavaksi tarkoitettua.

        Nuoria käy täällä meidänkin palstalla,on huomattu, siksi lienee paikallaan, että kontrollia tapahtuu viestien osalta.
        Oikeat viestit oikeisiin paikkoihin.

        Valvonta on vaikeaa, mutta huolta on kannettava ja puuttua jos on mahdollista.
        Ikärajojakin ehdoteltiin, miten se toimisi, en tiedä?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe