Apua, aika loppuu

Mitä minun pitäisi tehdä, kun aika loppuu.
Minulla on vain 24 tuntia vuorokaudessa käytössä,
eikä se riitä, kun pitäisi katsoa telkkarista
sarjoja,keskusteluja, uutisiakin monta kertaa päivässä niin ja elokuviakin.
Sitten pitäisi lukea lehtiä, kirjoja ja vaikka mitä.
Ulkoillakin pitäisi ja uimassakin pitäisi käydä ja
joskus jumpata.
Tuttuja pitäisi tavata ja töitäkin tehdä.
Niin ja täälläkin haluan käydä juttuja lukemassa
ja keskusteluun osaa ottamassa

Olen minä jotain tehnytkin.
Tallennan tallentavaan, kun en kerkiä nyt just katsomaan
ja siellä jo kaiken laista, mutta nyt pelkään,
etten kerkiä myöhemminkään katsomaan.
Vanhimpia tallenteita jo pyyhin toivottomana pois.
Lehdistä tulee luettua usein vain otsikot ja juttujen pääosat.
Kirjat luen jos ne kiinnostaa, mutta rohkeasti heitän pois ne,
jotka ei heti mukaansa tempaa.
Nukunkin kai vähemmän.

Mutta aika ei silti riitä, ei se vain riitä.
Apua auttakaa minua.
Mistään en haluaisi luopua.

21

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt sun

      täytyy palkata semmone ajankäytön henkilökohtainen valmentaja.

    • kirjoittelijan että kauankohan hänellä on aikaa noin paljon kirjoitella. Minäkin kirjoittelin alussa mielettömästi mutta nyt alkaa sopivammalta tuntua. Monesti ei ehdi lukemaan kun aukeaa hitaasti.

      Eläkeläisenä vasta aika loppuu ennen sitä aikaa oli liikaakin.

    • Kun ihminen on 1-vuotias, on 1v 100% hänen elinajastaan. 50-vuotiaana 1/50-osa j.n.e.. Näin ihminen kokee. Edellinen on palstoilta saatua tietoa.

    • maarit evk

      Niin tuntui minultakin loppuvan. Piti kirjoittaa ja lukea täällä koneellakin jokapaikassa ja vielä päivystellä chatissä. Nyt pitää jo sanoa, että olen huomannut, että vähemmälläkin pärjää. Aamusella kurkistelen, käytän itseäni ulkona, jos sää sallii. Ja ehdin jopa kotityönikin tehdä ja käsitöitä niitä sarjoja katsellessa. Ja pitäähän se paikkaansa, että ei kaikkea voi saada. Eikun yhtenä päivä toista ja toisena päivänä sitten toista ohjelmassa, ei mitään stressiä. Kaiken tarpeellisen ehtii.
      Huvittaa tuo tallentaminen, minäkin tallennan ja sehän on kuin olisi katsonut sen ohjelman. Niin ne jää minullakin katsomatta.
      Mutta lukujärjestys käyttöön, ehtii nukkumaankin.

      • ylen

        Ymmärrän aloittajan kiireet. Sitten kun vielä pitää huolehtia poistoistakin, ettei taso kärsi.


      • Jopel
        ylen kirjoitti:

        Ymmärrän aloittajan kiireet. Sitten kun vielä pitää huolehtia poistoistakin, ettei taso kärsi.

        No voi voi kun sinua harmittaa, kun et muuta osaa


    • maisisko

      Sama täällä.
      Olen ajatellut, että meidän vanhojen tunnit ovat lyhyempiä.

      Minäkin ehdin ennen tehdä kaikki lasten vaatteet, hoidin kodin ja lapset ja vielä kävin töissä. Silloin ei ollut lauantait edes vapaita. Mies oli yleensä töissä toisella paikkakunnalla välillä Helsinki -Kajaani.
      Yksin hoitelin juoksevat asiat, eikä olevinaan edes ollut kiire.

      Ajan on täytynyt lyhentyä, ei ole muuta selitystä,koska nyt en ehdi tehdä mitään.

    • Hintriika*

      Jokainen meistä lienee huomannut, että kellot käyvät kiivaammin tai allakassa on vähemmän päiviä kuin ennen, mutta ei siitä kannata stressiä ottaa.

      Jos en mitään muuta ole iän myötä oppinut niin ainakin ottamaan lungisti. Ei kaikkea edestään löydä, minkä taaksensa jättää, vaikka sananlasku toisin väittää. Joskus voi istahtaa rauhassa katselemaan, kun kiire menee ohi.

      • Hintriika*

        Eikös Jopelilla vastikään ollut huoli, että aika on pysähtynyt?


      • Hintriika* kirjoitti:

        Eikös Jopelilla vastikään ollut huoli, että aika on pysähtynyt?

        Eilen kun pysähdyin miettimään, mitäs minä eilen (maanantaina) teinkään, niin kauan aikaa meni, ennen kuin muistin.
        Kai se oli silloin tuo ajan pysähdys.


      • Hintriika*
        Jopel kirjoitti:

        Eilen kun pysähdyin miettimään, mitäs minä eilen (maanantaina) teinkään, niin kauan aikaa meni, ennen kuin muistin.
        Kai se oli silloin tuo ajan pysähdys.

        Muisti palailee pätkittäin. Joskus minullakin.


    • Mallamargareetta

      Kaikilla tärkeillä on hieno nahkakantinen time manager -kirja. Sittenhän kännykässä on ajanhallintaohjelma ja tietsikkaan saa semmoisen myös laadituksi. Olisikohan yksityissihteerikkö tarpeen, hän voisi puolestasi asettaa rientojasi ja tekemisiäsi tärkeysjärjestykseen.
      Naiset ovat hyviä organisaattoreita ja pystyvät tekemään monta asiaa kerralla : esim. katsoa telkkaria, neuloa sukkaa, lukea lehteä , liekuttaa lasta kehdossa ja jopa rapsuttaa ukkokultaa niskasta.Miehet usein vain syövät telkun ääressä.

      Kaiken kaikkiaan Jopelin touhu kuulostaa perin tutulta vireän eläkeläisen päivältä, ja tästä huomaa, mitä paitsi työssä käydessä jäi! Minä olen enemmän panostanut live-elämään, mitä nyt joskus parilla palstalla joskus kirjoitan sekä lukaisen, eikä se kauan vie. Ehkä ketjun aloituksen tekeminen veisi enemmän aikaa, ja täytyyhän ketjuun vastanneetkin fiksun kirjoittajan huomioida.

      • Katicat2

        Ei kai nuo ruudut vaan syö aikaamme muulta elämältä. Minä ajattelin ensi kesänä tehdä saman tempun kuin viime kesänä, panin laajakaistani kolmeksi kuukaudeksi kesätauolle. Kas Sonera tarjosi siihen kuluitta mahdollisuuden.

        Täytyy sanoa että kyllä tuli aikaa lisää. Ensin oli pakko käydä kerran viikossa kirjaston koneella, mutta muutama kerta riitti. Sitten tapahtui vapautuminen ajatuksen tasolla ja se oli hieno kokemus. Tuli ainakin ulkoiltua. Uskokaa tai älkää painokin putosi.

        Tehdään niinkuin kukin parhaaksi näkee. Eikös eläkeläisillä kiire aina olekin, vaikka omalla kohdallani se on saamattomuutta eli tarttis ja tarttis tehrä sitä ja tätä, mutta ei saa alkua.


      • Time Manager on pöydällä edelleenkin. Monesko lienee, kun aloitin sen käytön 80-luvulla ja ensimmäisten muovikannat eivät kestäneet. Kaikki eivät tykänneet siitä, minä tykkäsin. Commarin tulon jälkeen Timestä tuli muistikirja, johon tallensin commarin tärkeimmät tiedostot printatussa muodossa. Hyvä niin muuten olisivat monta kertaa kadonneet, Jopel kun olen. Commaristakin luovuin kun varsinaiset työ lopetin. En ole kaivannut.
        Suomessa vaikutti kauan aikaa sitten Wälläri niminen teho mies tuolla merenkulun puolella. Kerrottiin, että hänellä oli muistikirja aina yöpöydällä ja siihen hän aina kirjasi yöllä tulleet ajatuksensa.
        Minä en ole Wälläri eikä minulla ole muistikirjaa yöpöydällä, mutta minulla on yksinkertainen kännykkä, jonka viestiosaan minä naputan mieltä vaivaavat ajatukset ja tallenna ne. Kännykkä voitta muistikirjan, ei tarvitse sytyttää valoa.
        Molemmat vapauttavat aivot lepotilaan ainakin siitä asiasta ja molemmista asiat löytyvät aamulla.


    • Nauruterapiaa

      Ennenvanhaankin oli kai ajanpuute. On nääs sanonta:
      - Juoksee, kusee ja kutoo sukkaa.
      Kyse oli ilmeisesti naisista;-)))

      • Ha ha haa, kun naurattaa tuo illallinen juttu.......
        ja oli siinä jotain jatkoakin.

        Olisi hauska nähdä se sukka.


      • Mallamargareetta
        Jopel kirjoitti:

        Ha ha haa, kun naurattaa tuo illallinen juttu.......
        ja oli siinä jotain jatkoakin.

        Olisi hauska nähdä se sukka.

        Jopel se putos sängystä ja _______:n viereen nukku!


    • elma05

      Sama asia vaivaa minuakin,jotta voi,voi,....
      Koitetaan silti keretä käydä täällä keskusteluissa,jookos?

    • Lisää vauhtia, suhteellisuusteorian mukaan aika hidastuu, kun nopeus kasvaa. Se alkaa valitettavasti tuntua vasta lähellä valon nopeutta.

      • päivä päätä käännellessä.. Ei ihan noinkaan..
        Kun illalla mietin,että mitä on tullut tehtyä, päivänmittaan,niin sitä ihmettelee,kuinka on ehtinyt jopa töissä käymään. Kyllä eläke-ikäisillä on aina paljon puuhaa ja menemistä.
        Jos päivä ei riitä kaikkeen,herätään aikasemmin, ja mennään vähän myöhemmin nukkumaan.Ei sitä, tässä iässä, enää niin paljoa unta tarvitse edes.
        Kyllä sitä ehtii ihmeen paljon,mutta vähän pitää suunnitella.Minä, kun käytän busseja liikkuessani,niin pitää vähän katsoa,miten parhaiten ehdin,joka paikkaan.Hyvin menee,ei ongelmia..Vielä ehtii kirjojakin lukea välillä ja ratkoa ristikoita. ym. mukavia puuhia..Ei kuin
        menoksi..t.Irkku


    • tv vastaanoyin

      roskiiin miksi annat sen terrosisoida elämäääsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe