Kysymys kuuluu näin: "Mikset usko, vai uskotko siihen mitä Paavali sanoo että "VAIN Jumalalla on kuolemattomuus ja ihmisen kuolemattomuus on Jumalan armolahja Jumalan Pojassa".
Syy miksi uskova_1 ei tähän vastaa on yksinkertainen: Sillä jos hän sanoo että "USKON MINÄ mitä Paavali sanoo" silloin sortuu koko uskova_1:den "helvetinopin" asetelma kuin korttitalo ja jos hän sanoo että "EN USKO mitä Paavali sanoo" on asia vielä pahempi sillä silloin Riitta suoraan tunnustaa ettei ota Raamatusta kuin ne kohdat jotka sopivat hänen omaan uskoonsa.
Vaikea tilanne :) EIKÖ VAIN?
Kysymys mihin uskova_1 ei vastaa
22
345
Vastaukset
Mainitsemaasi epäloogista sanontaa ei Sanasta löydy.
(Ehkä EGW-Raamatusta(englanniksi vain?), sillä sinnehän on lisätty
EGW:n omat kommentit tekstin lomaan.
Koeta nyt vaan sinäkin uskoa, että iankaikkinen
armopalkka on parempi vaihtoehto kuin iankaikkinen
rangaistus-palkka.
Jumala ei hyväksy armomurhaa - hän ei päästä
jumalanpilkkaajaa niin vähällä, että vain
"hetken leimahdus" tai miten se adventismin
oppi meneekään tuossa asiassa.
Tämä maailmankaikkeus, jota adventismissa väitetään ikuiseksi - tämä on katoavainen;
katoamattomuudesta esiin luotu, määräajaksi.
Katoamattomuuteen täältä kerran menemme kaikki.- Paavalin kirjoitus
"typerä" ???
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua, että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka, jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen. - onko se armomurha, jos
Jumala tuhoaa jumalattoman?? Onko se hienoa uskoa "jumalaan", joka sadistisesti kiduttaa luomaansa olentoa loputtomasti niin, että liha vain tirisee päivästä toiseen, kuten sinä uskot... huokaus sentään.
Kuolemattomuus ja iankaikkinen elämä eivät ole välttämättä sama asia.
Esim. 1.Tim. 6:16, "...jolla ainoalla on kuolemattomuus...", sana on 'atanasia', sanasta 'atanatos', kuolematon.
Sitten taas esim. Rm 6:23, "...Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä...", sana on 'ainonios', sanasta 'aion', maailmanaika, iäisyys, aikakausi, maailma.- Ihminen on
kuolematon, mutta kun tulee kysymys Jumalan kuolemattomuudesta niin ei olekaan enää kysymys kuolemattomuudesta?? Heh heh, no kaikkea sitä kuulee.
Näyttää kuitenkin yhä vain siltä että uskova_1 ei vastaa KYSYMYKSEEN. - Tai ikuisen kuoleman
Ihminen on kirjoitti:
kuolematon, mutta kun tulee kysymys Jumalan kuolemattomuudesta niin ei olekaan enää kysymys kuolemattomuudesta?? Heh heh, no kaikkea sitä kuulee.
Näyttää kuitenkin yhä vain siltä että uskova_1 ei vastaa KYSYMYKSEEN.Mitä muuten tulee Uskova_1 vastaamiseen, niin aika
vaikea on löytää sinua pusikosta, tuoda sinne
sinulle vastausta. Ketään sivullista ei typerään
kysymykseen vastaamisella kukaan halua rasittaa.
Elämä tai kuolema - kumpi on sinun osasi ikuisuuden
puolella. Sillä maa ei pysy iäti.
Ilm. 2:11
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
[Ilm. 3:6,13,22 | Ilm. 20:6,14, 21:8]
Ilm. 6:8
Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä, oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla ja jättää loput villipetojen kynsiin. [Hes. 14:21]
Ilm. 9:6
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 20:14
Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
Ilm. 21:8
Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
[Jes. 30:33; Hes. 38:22; Ilm. 19:20, 20:14,15]
Älä ole niin pelkuru, että et uskalla irrottautua
Ellen-tädin oppien tilkkutäkistä. Sillä pelkurin
paikka on tulijärvi. - Anti Ellenistejä
Tai ikuisen kuoleman kirjoitti:
Mitä muuten tulee Uskova_1 vastaamiseen, niin aika
vaikea on löytää sinua pusikosta, tuoda sinne
sinulle vastausta. Ketään sivullista ei typerään
kysymykseen vastaamisella kukaan halua rasittaa.
Elämä tai kuolema - kumpi on sinun osasi ikuisuuden
puolella. Sillä maa ei pysy iäti.
Ilm. 2:11
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
[Ilm. 3:6,13,22 | Ilm. 20:6,14, 21:8]
Ilm. 6:8
Siinä samassa näin tuhkanharmaan hevosen. Se, joka istui hevosen selässä, oli nimeltään Kuolema, ja sen jäljessä tuli Tuonela. Ratsastajille annettiin valta neljänteen osaan maata, ne saivat tappaa miekalla, nälällä ja rutolla ja jättää loput villipetojen kynsiin. [Hes. 14:21]
Ilm. 9:6
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä. [Job 3:21]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.
Ilm. 20:14
Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
Ilm. 21:8
Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
[Jes. 30:33; Hes. 38:22; Ilm. 19:20, 20:14,15]
Älä ole niin pelkuru, että et uskalla irrottautua
Ellen-tädin oppien tilkkutäkistä. Sillä pelkurin
paikka on tulijärvi.joka kerta kun ei joku kirjoitus ole mieleen aletaan solkottamaan ellenistä. Se aina sama ja tälläkin kertaa oli kysymys Raamatun sanasta, mutta silti solkotetaan samaa Elleniä.
Totuus on että ette voi vastata kysymykseen ilman että paljastatte "uskonne olemattoman Raamatullisuuden". Kyllä jokaisen on helppo selitellä sitä ja tätä mutta on myös niin että jokainen lukija joka on puoleeeton (eli rehellinen) tietää syyn miksi ei kysymykseen saa vastausta.
Seli seli
ja nyt tiedoksi sinulle kun olet niin "tietävää", en ole adventisti :) mutta ei se taida mitään merkitä sinulle tavallisestihan jokainen on adventisti joka ei ole kanssanne samaa mieltä.
- lutkulainen
Kyllähän uskova_1on tuonnut selvästi kantansa esiin. Eikä hän ole ristiriidassa Jumalan sanan kanssa eikä Paavalinkaan kanssa.Sinä itse et tulkitse raamattua oikein.
- on tuonut
kantansa esiin ja sinä sen niin hyvin tiedät? niin sano sinä mikä on se uskova_1:den kanta asiasta.
Kysymyshän on todella yksinkertainen: Uskooko uskova_1 vai eikö usko Paavalin sanaan:
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen. - Asiallisiin kysymyksiin?
on tuonut kirjoitti:
kantansa esiin ja sinä sen niin hyvin tiedät? niin sano sinä mikä on se uskova_1:den kanta asiasta.
Kysymyshän on todella yksinkertainen: Uskooko uskova_1 vai eikö usko Paavalin sanaan:
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
14 että tahrattomasti ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.Olet pelkkä kysymysmerkki, ihan äimän käkenä.
Osaat kysellä joutavia, muttet vastata asiaan.
Mietipä itse tuota sananpätkääsi ja erästä kohtaa
siinä. Paavali sanoo, ettei yksikään ihminen voi
nähdä Jumalaa. Olisikohan sapattisinetti se kolmas
silmä, jonka avulla voisi nähdä Jumalan?
Mooseksen sanotaan katsoneen kasvoista kasvoihin
Jumalaa. Koetapa ottaa huomioon koko Sana, eikä
vain korvasyyhysi mukaisia poikkileikkauksia.
Valkeuden olemme nähneet, jos olemme nähneet
uskossa Jeesuksen.
Et saa männystäkään oikeaa kuvaa poikkileikkauksella tai ihmisestä leikkaamalla
hänet kahtia.
Kovastipa sinä tykkäät nimenomaan Paavalista.
Paavali-fani suorastaan?
Tarkoittaako tämä lain tuntemista?
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
Kol. 1:10
vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
Tarkoittaako tämä vapautumista laista?
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Jaakob 2:11-13
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Aihetta ajatella - asiaansa
Asiallisiin kysymyksiin? kirjoitti:
Olet pelkkä kysymysmerkki, ihan äimän käkenä.
Osaat kysellä joutavia, muttet vastata asiaan.
Mietipä itse tuota sananpätkääsi ja erästä kohtaa
siinä. Paavali sanoo, ettei yksikään ihminen voi
nähdä Jumalaa. Olisikohan sapattisinetti se kolmas
silmä, jonka avulla voisi nähdä Jumalan?
Mooseksen sanotaan katsoneen kasvoista kasvoihin
Jumalaa. Koetapa ottaa huomioon koko Sana, eikä
vain korvasyyhysi mukaisia poikkileikkauksia.
Valkeuden olemme nähneet, jos olemme nähneet
uskossa Jeesuksen.
Et saa männystäkään oikeaa kuvaa poikkileikkauksella tai ihmisestä leikkaamalla
hänet kahtia.
Kovastipa sinä tykkäät nimenomaan Paavalista.
Paavali-fani suorastaan?
Tarkoittaako tämä lain tuntemista?
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen
Kol. 1:10
vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta,
Tarkoittaako tämä vapautumista laista?
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Jaakob 2:11-13
11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Aihetta ajatellaadventisteilta ja minä kun en ole adventisti.
Kierrät aloitteen asiaa kuin kissa kuumaa puuroa, tein aloitteen siitä että uskova_1 ei koskaan vastaa, siihen että uskooko hän mitä Paavali on kirjoittanut vai ei. Ja samassa veneessä istut sinäkin. Kun Paavali kirjoittaa totuutta niin se ei teille kelpaa jos se ei sovi teidän omiin uskomuksiinne.
Sano mitä sanot.
Paavali sanoo näin Raamatun mukaan :)
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja AINOA valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 JOLLA AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Tuo ei oikein sovi yhteen sen opetuksen kanssa mitä täällä yritätte muillekin opettaa, sillä siinä Paavali sanoo että Jumala, ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, JOLLA AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.
Jos opetat vastoin tuota Paavalin opetusta - silloin opetat päivän selvästi vastoin raamattua.
Ei siinä auta seli selitykset. - lutkulainen
on tuonut kirjoitti:
16 jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.Kyllä minä sinut tiedän olet näitä Annhilaationismin(tyhjiinraukeamisen)kannattajia.
Aika ajoin kirkon historiassa on esitetty, että kadotetut katoavat ja heitä ei yksinkertaisesti ole olemassa kuoleman jälkeen.
Laajasti ottaen Annihlaationistiset näkemykset voidaan jakaa kolmeen ryhmään 1.:Jotkut ovat sitä mieltä että kuollessaan kadotetut kohtaavat Jumalan tuomion ja he häviävät olemasta.
2.Toiset ovat sitä mieltä ,että kuolemassa sielut nukkuvat lopulliseen tuomioon asti, mutta sitten heidät herätetään ja tuhotaan.
3.Yksi osa on sitä mieltä ,että kuollessaan kadotetut kohtaavat Jumalan tuomion ja kokevat tietoisella tasolla rangaistuksen ja kadotuksen ,kunnes lopullisessa ylösnousemuksessa heidät tuhotaan-sekä ruumis että sielu.
Monille kristityille näistä näkemyksistä yksi tai useampi on tuttu ehkä Jehovan todistajien ja Adventistien kautta jotka molemmat ovat syntyneet viimeisen 200vuoden aikana.
Erityisen mielenkiintoista on se ,että kolmas näkemys on omaksuttu yleisesti niissä kristillisissä piireissä,joita pidetään laajalti oikeaoppisina.
Ajatus siitä että kadotetut häviävät olemasta päästetään valloilleen yksinkertaisesti tunnepohjaiselta pohjalta :se on miellyttävin vahtoehto .Itse asiassa he ovat katsoen myöntäneetkin tämän.He eivät pysty sovittamaan yhteen ajatusta helvetistä ja uskoa Jumalan rakkauteen ja lopulliseen kirkkauteen.
Mitä uskova_1tulee onhan hän sen sanonnut kyllin selvästi ja olen myöskin itse samoilla linjoilla.
Annihilaationistinen näkemys kuitenkin lankeaa lookiseen virheeseen:vaikka ajatus sielun kuolemattomuudesta olikin käyttökelpoinen silta muinaiseen ei-kristilliseen maailmaan,se ei tarkoita sitä ,että se oli peräisin ei kristillisestä maailmasta.Itse asiassa ensimmäiset teologit yksinkertaisesti tekivät johtopäätöksiä Paavalin lauseesta ensimmäisessä kirjeessä Timoteukselle (6:16)Hän yksin on kuolematon.Kuolemattomuus ,jonka me voimme saada ,on siis riippuvainen Jumalasta ,ei hänestä riippumaton.Mutta koska meidät luotiin Hänen kuvakseen ja kuolemattoman Jumalan kaltaiseksi(1.Moos.1:26-27),meidän olemassaolomme ei ole tarkoitus olla väliaikaista. Riitääkö tämä sinulle minun näkemyksestä ja ehkä monen muunkin. Nyt nukkumaan. - lopeta
asiaansa kirjoitti:
adventisteilta ja minä kun en ole adventisti.
Kierrät aloitteen asiaa kuin kissa kuumaa puuroa, tein aloitteen siitä että uskova_1 ei koskaan vastaa, siihen että uskooko hän mitä Paavali on kirjoittanut vai ei. Ja samassa veneessä istut sinäkin. Kun Paavali kirjoittaa totuutta niin se ei teille kelpaa jos se ei sovi teidän omiin uskomuksiinne.
Sano mitä sanot.
Paavali sanoo näin Raamatun mukaan :)
15 jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas ja AINOA valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra,
16 JOLLA AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Tuo ei oikein sovi yhteen sen opetuksen kanssa mitä täällä yritätte muillekin opettaa, sillä siinä Paavali sanoo että Jumala, ainoa valtias, kuningasten Kuningas ja herrain Herra, JOLLA AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta.
Jos opetat vastoin tuota Paavalin opetusta - silloin opetat päivän selvästi vastoin raamattua.
Ei siinä auta seli selitykset.alex-kasi se puskista huutaa!!
- ani ani
lutkulainen kirjoitti:
Kyllä minä sinut tiedän olet näitä Annhilaationismin(tyhjiinraukeamisen)kannattajia.
Aika ajoin kirkon historiassa on esitetty, että kadotetut katoavat ja heitä ei yksinkertaisesti ole olemassa kuoleman jälkeen.
Laajasti ottaen Annihlaationistiset näkemykset voidaan jakaa kolmeen ryhmään 1.:Jotkut ovat sitä mieltä että kuollessaan kadotetut kohtaavat Jumalan tuomion ja he häviävät olemasta.
2.Toiset ovat sitä mieltä ,että kuolemassa sielut nukkuvat lopulliseen tuomioon asti, mutta sitten heidät herätetään ja tuhotaan.
3.Yksi osa on sitä mieltä ,että kuollessaan kadotetut kohtaavat Jumalan tuomion ja kokevat tietoisella tasolla rangaistuksen ja kadotuksen ,kunnes lopullisessa ylösnousemuksessa heidät tuhotaan-sekä ruumis että sielu.
Monille kristityille näistä näkemyksistä yksi tai useampi on tuttu ehkä Jehovan todistajien ja Adventistien kautta jotka molemmat ovat syntyneet viimeisen 200vuoden aikana.
Erityisen mielenkiintoista on se ,että kolmas näkemys on omaksuttu yleisesti niissä kristillisissä piireissä,joita pidetään laajalti oikeaoppisina.
Ajatus siitä että kadotetut häviävät olemasta päästetään valloilleen yksinkertaisesti tunnepohjaiselta pohjalta :se on miellyttävin vahtoehto .Itse asiassa he ovat katsoen myöntäneetkin tämän.He eivät pysty sovittamaan yhteen ajatusta helvetistä ja uskoa Jumalan rakkauteen ja lopulliseen kirkkauteen.
Mitä uskova_1tulee onhan hän sen sanonnut kyllin selvästi ja olen myöskin itse samoilla linjoilla.
Annihilaationistinen näkemys kuitenkin lankeaa lookiseen virheeseen:vaikka ajatus sielun kuolemattomuudesta olikin käyttökelpoinen silta muinaiseen ei-kristilliseen maailmaan,se ei tarkoita sitä ,että se oli peräisin ei kristillisestä maailmasta.Itse asiassa ensimmäiset teologit yksinkertaisesti tekivät johtopäätöksiä Paavalin lauseesta ensimmäisessä kirjeessä Timoteukselle (6:16)Hän yksin on kuolematon.Kuolemattomuus ,jonka me voimme saada ,on siis riippuvainen Jumalasta ,ei hänestä riippumaton.Mutta koska meidät luotiin Hänen kuvakseen ja kuolemattoman Jumalan kaltaiseksi(1.Moos.1:26-27),meidän olemassaolomme ei ole tarkoitus olla väliaikaista. Riitääkö tämä sinulle minun näkemyksestä ja ehkä monen muunkin. Nyt nukkumaan.en edes tiedä mitään annhilaationismista ja kuitenkin olen sen kannattaja nyt kun en enää olekaan advenventisti. Eikö olekin lapsellista touhua - se että Paavali kertoo totuuden asioista ei tunnu painavan vaassa paljoakaan.
Minä olen Paavalin kannalla eikä muuta, turhaa teidän on minua sättiä sättikää Paavalia jos ette usko mitä hän kirjoitti. Minä uskon ja piste.
Totuudeksi jää että kukaan teistä ei voinut vastata kysymykseen jonka aloituksessa esitin ja ei varmaan tule koskaan vastaamaankaan. Paljon tekstiä mutta kysymykseen ei vastausta tullut. Puhuiko Paavali mielestänne palturia ja kuka siinä tapauksessa on oikaissut Paavalin puheet näin jälkeenpäin. Paavi? - kerrakseen sulta
lutkulainen kirjoitti:
Kyllä minä sinut tiedän olet näitä Annhilaationismin(tyhjiinraukeamisen)kannattajia.
Annihilaationistinen näkemys kuitenkin lankeaa lookiseen virheeseen:vaikka ajatus sielun kuolemattomuudesta olikin käyttökelpoinen silta muinaiseen ei-kristilliseen maailmaan,se ei tarkoita sitä ,että se oli peräisin ei kristillisestä maailmasta.Itse asiassa ensimmäiset teologit yksinkertaisesti tekivät johtopäätöksiä Paavalin lauseesta ensimmäisessä kirjeessä Timoteukselle (6:16)Hän yksin on kuolematon.Kuolemattomuus ,jonka me voimme saada ,on siis riippuvainen Jumalasta ,ei hänestä riippumaton.Mutta koska meidät luotiin Hänen kuvakseen ja kuolemattoman Jumalan kaltaiseksi(1.Moos.1:26-27),meidän olemassaolomme ei ole tarkoitus olla väliaikaista. Riitääkö tämä sinulle minun näkemyksestä ja ehkä monen muunkin. Nyt nukkumaan.se, että Jumala on kuolematon, ei tee meistä kuolemattomia, koska meissä oleva Jumalan kuva on synnin turmeleva. Jumala esti ihmiseltä pääsyn elämän puun luo ja siksi ihminen ei ole kuolematon.
- väitti kirjoituksissaan
kerrakseen sulta kirjoitti:
se, että Jumala on kuolematon, ei tee meistä kuolemattomia, koska meissä oleva Jumalan kuva on synnin turmeleva. Jumala esti ihmiseltä pääsyn elämän puun luo ja siksi ihminen ei ole kuolematon.
ja uskotaan Paavaliin tässäkin asiassa.
Paavali oli nimittäin todellinen asiantuntija näissä asioissa. Paljon, siis todella paljon paremmin perillä niistä kuin esimerkiksi uskova_1 joka oikeastaan on kiinni joissain 1600 luvun harhoissa. - vaan vastaa
lopeta kirjoitti:
alex-kasi se puskista huutaa!!
kysymykseen. Uskotaanko täällä enemmän uskova_1:den harhoja kuin Paavalia.
Eihän sinua se vaivaa, että minä en olisi kirjoittanut kymmeniä metrejä tänne aiheesta kuolema, elämä, tuonela, taivas ja helvetti. Sinua vaivaa se, että et löytänyt Raamatusta jakeita adventistien harhaoppien tueksi ja niin yrität peittää jumalattomuuttasi - onnistuen siinä heikosti, koska tuotkin lisää epäraamatullisuutta esille mielesi syövereistä.
Tässä nyt esimerkiksi yksi kirjoitukseni aiheesta elämä-kuolema:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021780417#22000000021780417
Ja jos tuo ei ole tarpeeksi, niin selaapas näitä:
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=toinen kuolema&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=uskova_1&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2008&ed=6&em=2&ey=2008&hpp=25
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=&some_words=helvetti&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=uskova_1&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2008&ed=6&em=2&ey=2008&hpp=25- kysymykseen voi vastata
näin:
A) Uskon että Paavalin kirjoitus että vain Jumalalla on kuolemattomuus on totta.
B) EN usko että Paavalin kirjoitus että vain Jumalalla on kuolemattomuus on totta.
a) ihmisen kuolemattomuus on täysin riippuvainen Jumalan Pojasta.
b) ihminen on kuolematon (eikä ainoastaan Juamala) ..
Joten säästä palsta tilaa ja vastaa REHELLISESTI jos osaat. Turhaa tänne on vedellä kaikenlaisia kirjoituksia muista keskusteluista.
Voit vaikka kopioida tuosta ne vastaukset mitkä parhaaksi näet.
Muuten olet vain sellainen "uskova_seli seli"
Englanninkielinen Raamattu:
Matthew 10:28 (King James Version)
28 And fear not them which kill the body, but are not able to kill the soul: but rather fear him which is able to destroy both soul and body in hell.
Adventistien Raamatun väärennös:
Matthew 10:28 (SDA Clear Word Bible)
28 Don't be afraid that you might be killed. They can kill your body but not your spirit or your loyalty to me. Now if there is something to be concerned about, it's that you don't loose your faith in God. (The Clear Word, copyright © 1994, 2000, 2003, 2004 by Review and Herald Publishing Association)
Katsotaanpas, mitä tuo adventistien raamatunväännös sanoo:
Älkää pelätkö, että teidät tapettaisiin. He voivat tappaa teidän ruumiinne, mutta ei sinun henkeäsi tai lojaalisuuttasi minuun. Jos nyt on jotakin huolestuttavaa niin se, että ette meneta uskoanne Jumalaan.
Ja mitä oikea Raamattu:
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.” (Matt 10:28)
Aikamoinen ero eikö!?!
Ikuista sielua ei Raamatun mukaan voi tappaa, mutta Ellen Whiten demoninäkyihin perustuvan anti-raamatun mukaan voi.- UnaFortuna
Jumala voi olla hänellekin armollinen, ettei Jumala häntäkään kiduta. Onhan Jumala rakkaus eikä rakastava jumala ole kiduttava jumala. Rangaistuksesi tulee tekojesi mukaan!
- olet sitä mieltä että
RAAMATTU ON VÄÄRÄSSÄ.
Mikset heti sitä sanonut että "et usko että Paavali oli oikeassa" vaan SINÄ.
Samalla tavoin Paavali oli tietysti väärässä siinäkin kun kirjoitti että
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.
Ajatella että Paavali tuonkin uskon pani alulle "määrätty TUHOTTAVIKSI", tai oliskohan niin että Paavali olikin oikeassa tässäkin - niinkuin kaikessa muussakin. Jos ihminen ei olekkaan kuolematon, vaan jos se onkin niin että vain JUMALA on kuolematon ja ihminen ei voi elää muualla kuin kuolemattomassa Jumalassa. Sitähän Paavali ainakin väitti.
Itse olen Paavalin kirjoituksiin luottava uskovainen (en tosin -ykkönen niin kuin sinä mutta uskova kuitenkin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv302806- 1422636
- 1372197
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162143Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131880Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591394Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311236Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891172Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381128