Audi A3 1,9 TDI, onko hyvä?

Ostaisinko kakkosautoksi?

Hei, olen harkinnut tuoda/tuottaa Saksasta Audi A3 1,9 TDI esim. vm. 2000-2003, saisi ostettua n. 5000 eurolla Saksasta tuollaisen ja siihen sitten tietysti muita kuluja päälle, veroja uudella verotuksella varmaan jotain 3000-4000 euroa (vai paljonko?) ja tuontikulut yms. kulut palttiarallaa 1500eur. Onko hyvä peli, ei varmaan ainakaan ruostu, mutta onko kalliita tyyppivikoja esim. voimansiirrossa tai muuten? Vai kannattaako katsella Suomesta jotain 2000-luvun vastaavia pelejä, hinnat alkaen 8000eur, mutta ajettu jotain 250.000 - 300.000km ja tietysti saaneet suolaa, kuraa, hankalampia olosuhteita ja talvea nähdä ja siten huonommassa kunnossa varmaan ylipäätään esim. vm. 2000 jo 8 v. vanhana saanut paljonkin nähdä pahoja Suomi-olosuhteita, mutta jos auto ei rusotu ja tulee vain käyttöautoksi/kakkosautoksi, niin ehkä "Suomiautokin" voisi olla vaihtoehto, mielipiteitä?

2

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on tuore A3, 1.9 TDI, ja myös olen ajanut mainitsemasi ajanjaksolta olevilla VW "nakuilla". Tyyppivioista en tiedä, mutta käyttöominaisuudet ovat olleet kohdallaan.

      Mikäli ajokilometrejä ei liiemmin tule, niin kannattaa varmaan hankkia hyvin hoidettu ja huolettu yksilö. Kotimaisen asiakirjat ovat varmaankin kohtuullisen luotettavat, ja pääset vielä itse koeajamaankin...

    • erittäin hyvä

      Mulle tuli Saksasta reilu vuosi sitten -98 A3 TDI ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Autolla oli ajettu 132000km. Nyt mittarissa on lähes 200000 eikä ongelmia ole ollut. Takajarrulevyt ja palat vaihdettiin, muuten ihan perushuollot on tarvinnut tehdä.

      Auto kulkee ajotietokoneen mukaan 4,3l kesällä ja nyt talvella se on 4,5l. Kone on 90hv ja hyvin kuljettaa autoa. Tietysti ilmastoinnit ja muut sähköhilut tulee Saksasta tuoduissa mukana. Eikä tosiaan ruostetta löydy. Keväällä hommaan A3 1.8T sieltä toiseksi autoksi.

      Suosittelen lämpimästi, mutta anna ammattimiehelle tehtäväksi etsiä auto Saksasta, niin et pety.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe