Minne on kadonnut aikuisille ihmisille ennen
niin selkeänä mielessä ja käytäksessä olleet hyvät,
kohtuulliset, tavat?
Aikuisuus kun pitäisi olla automaattista ja luontaista kontrollia sen suhteen,mikä on kanssaihmisen kunnioittamista ja kunnioittavaa
käytöstä.
Ihmisenä oleminen ja ihmisyys ylipäätään on
jo perusteiltaan osa arjen empatiaa toista yksilöä kohtaan.Ei siis käytöksen tai ilmaisun kautta tulevaa vastakkain asettelua,ärsyttämistä.
Tältä palstalta katoaa yhä useammin laajojakin
aloituksia ja vain siksi,että ei ole tiedostettu
ihmisenä olemisen perus asioita.Hyvää ja
kohtuullista käytöstä.
Erään palstalaisen lanseeraama "ilmiö" on
tuhoamassa terveen ja asiallisen keskustelin.Tunnelma alkaa olemaan kuin
Kiinalaisessa ooppium luolassa,jossa kovin
naama on se jolla on vahvimmat aineet piipussa.
En minä ihmettele niitä,jotka ovat tulleet
häiriköimään tänne.Pahalla ololla on tapana purkautua monin tavoin.Minä ihmettelen normaali kansalaisia,jotka ovat lähteneet mukaan
häiriköintiin.
Ollaan välillä pyhäkoulussa ja välillä kuin bordellissa.Ikäänkuin palstan ylläpitäjä olisi kuuro ja sokea.Missä on aikuinen ja
kohtuullinen käytös?
Missä käytös?
37
1128
Vastaukset
- Iloinen ja toiveikas
Seriffi on onneksi pelastanut ainakin osan tilanteesta omalla toiminnallaan. Kiitän häntä tuossa ylempänä. Kiitokseni saattaa kadota samantien kun hän ehtii sen lukea.
Yritetään kasvaa yhdessä. Aurinkoista ulkoiluviikonloppua!- mies-v57
Minusta ei ole ollenkaan tervettä,että Muka.va joutuu tihenevään tahtiin poistamaan kirjoituksia ja aloituksia palstalta.
Kyllä 50 palstalla pitäisi olla kirjoittajilla
luonnostaan kontrollia hyvien ja kohtuullisten
tapojen suhteen.Ei keskustelun pitäisi
niin vaikeaa olla asiallisella tasolla.
Rääväsuinen "ilmiö" ajattelu ei ilmennä
mitään tavatonta kypsyyttä,mitä aikuiselta
toisaalta odottaisi.
Vietetään mukava lauantai ja muistahan
ulkoilla! Jookos? - että täällä
mies-v57 kirjoitti:
Minusta ei ole ollenkaan tervettä,että Muka.va joutuu tihenevään tahtiin poistamaan kirjoituksia ja aloituksia palstalta.
Kyllä 50 palstalla pitäisi olla kirjoittajilla
luonnostaan kontrollia hyvien ja kohtuullisten
tapojen suhteen.Ei keskustelun pitäisi
niin vaikeaa olla asiallisella tasolla.
Rääväsuinen "ilmiö" ajattelu ei ilmennä
mitään tavatonta kypsyyttä,mitä aikuiselta
toisaalta odottaisi.
Vietetään mukava lauantai ja muistahan
ulkoilla! Jookos?on villinlännen meininki välillä mutta minäkin esittäisin kysymyksen että missä ovat tosiaan ihmisten hyvät tavat?
Tarkoitan tällä kun käytetään hyväksi mahdollista "uutisvuotoa" tältäkin palstalta ja sovelletaan tuonne liveen. - mies-v57
että täällä kirjoitti:
on villinlännen meininki välillä mutta minäkin esittäisin kysymyksen että missä ovat tosiaan ihmisten hyvät tavat?
Tarkoitan tällä kun käytetään hyväksi mahdollista "uutisvuotoa" tältäkin palstalta ja sovelletaan tuonne liveen.Kyllä palstan "ilmiöitä" varmasti sovelletaan kotona ja tavat siirtyy sinne.Siksi olisi kohtuullisen
toivottavaa,että palsta säilyisi 50 palstana.
Suvaitsevaisuus on sellainen perusteiltaan positiivinen sana ja ajatus.
Mutta ei siitä saa muodostua isokokoista sissitelttaa,jonka sisäpuolella revitellään
ja kilapillaan kuka on "ilmiömäisin" revittelijä.
Kontrolli pitää säilyä suvaitsevaisuudessakin. - mieltä kanssasi
mies-v57 kirjoitti:
Kyllä palstan "ilmiöitä" varmasti sovelletaan kotona ja tavat siirtyy sinne.Siksi olisi kohtuullisen
toivottavaa,että palsta säilyisi 50 palstana.
Suvaitsevaisuus on sellainen perusteiltaan positiivinen sana ja ajatus.
Mutta ei siitä saa muodostua isokokoista sissitelttaa,jonka sisäpuolella revitellään
ja kilapillaan kuka on "ilmiömäisin" revittelijä.
Kontrolli pitää säilyä suvaitsevaisuudessakin.mutta kerrohan miksi esim. munun kimpussani ollaan aina ilkeillä huomautuksilla ja viitataan henk.kohtaisiin asioihin.
Sama kuinka asiallista tekstiä kirjoitan aina tulee lokaa niskaan.
Onko sefu itse asialla tai joku muu siihen valtuutettu henkilö?
tuntuu että kyseisellä perässäroikkujallani on henkilökohtaista kaunaa minua kohtaan, olenko oikeassa, IP siellä näkyvissä eller hur? - mies-v57
mieltä kanssasi kirjoitti:
mutta kerrohan miksi esim. munun kimpussani ollaan aina ilkeillä huomautuksilla ja viitataan henk.kohtaisiin asioihin.
Sama kuinka asiallista tekstiä kirjoitan aina tulee lokaa niskaan.
Onko sefu itse asialla tai joku muu siihen valtuutettu henkilö?
tuntuu että kyseisellä perässäroikkujallani on henkilökohtaista kaunaa minua kohtaan, olenko oikeassa, IP siellä näkyvissä eller hur?Viittaan nyt vielä tämän erään yksilön
lanseeraamaan "ilmiö" ajatteluun.
Sillä etsitään kohde,henkilö,jonka kimpussa ollaan ja revitellään jotain näennäin älyllisiä tarinoita ja henkilökohtaisuuksia.
Syy ei ole sinussa. Syy on se valittu linja
että ärsyttämällä haetaan näkyvyyttä ja
julkisuutta..
Ei luoteta siihen,että asiallisellä käytöksellä tulee esiin. Pitää hakea tapa ja kohteet,
ärsyttäminen,että tulee esiin joukosta.
Sinussa todellakaan se vika ei ole.
Joten oikein mukavaa lauantaita sinulle.
- jo vastineen äsken
mutta haluaisin lisätä siihen vielä.
alan olemaan sitä mieltä että kaikilla rekattu nikki ja yksi per ihminen.
Mutta myös sefujen ym. vastaavien vaitolovelvollisuudesta täytyy myös olla varma vai hyväksytäänkö sinne kuka tahansa juorusellainen?
En kohdista keneenkään erityisesti vaan yleisesti, sillä minua alkaa ihmetyttämään tämä minun vainoamiseni.- mies-v57
Laki yksilön henkilökohtaisten yksityistietojen suojasta aiheuttaa sen,että voita vaikkapa miehenä rekisteröidä nikkisi naisen nimellä ja esiintyä naisena.Ja kun laitat vielä upean naisen
kuva profiiliisi,peli on selvä.
Eli yksilön vastuu siinäkin suhteessa on suuri.
Ja vastuuttomia netissä riittää äärettömän pitkä jono.
Jos jokaisella olisi varmasti onat tiedot ja yksi nikki,tilanne olisi toinen. Mutta tietosuoja laki estää tämän.
Palstan ylläpitäjä ei sitä määrittele vaan lak
- totuuden
Missä oma käytöksesi, luikero?
Morkkaat ja osoitat sormellasi meidän kaikkien tunnistamaa kirjoittajaa.
Vahinko, että joku yhtä kateellinen ryhtyi repsikaksesi.- mies-v57
Aloituksiani ja kirjoituksiani ei ole juurikaan poistettu.Pari/kolme runoa tulee mieleen.
Joten siinä suhteessa omatunto on puhdas.
Aloitusten ja kirjoitusten runsas poisto täältä,ei ole ollut kateutta. Sen tosiasia ja taustojen arvioiminen minulta avauksessa ei myöskään.
Minä osoitan sitä ilmapiiriä,mikä tänne on syntynyt ja mihin palstan ylläpito joutuu toistuvasti puuttumaan.Ja ei todellakaan varmaan kateuksissa puutu.
Älä rakenna paradoksia yhtälön ympärille ,jota et hallitse,
Mutta mukavaa lauantaita.
- Kaivanto
pyhäkoulussa sen enempää kuin bordellissakaan, saatan vain arvailla, kuinka niissä käyttäydytään. Mutta miksi näille palstoille pesiytyy häiriköitä, en osaa sanoa; ei niitä varmaan ole suhteellisesti sen enempää kuin vaikkapa ruokakaupan kassajonossa. Joka jonoon sattuu yksi etuilija ja rähisijä tai muuten huonosti käyttäytyvä ihminen. Pahoinvoiva ihminen, joka luulee olevansa maailman napa. Itsekkyyttähän se on ja toisten huomioonottamattomuutta. Huonoa käytöstä, kuten sanoit, Mies.
Sitä olen "nuorena" palstalla kävijänä ihmetellyt, että miksi jotkut provosoituvat ilkeistä heitoista ja hävyttömistä huomautuksista niin helposti. Käykö heille kaupan kassajonossakin niin? Aletaan kiljua ja syytää haukkuja sille yhdelle onnettomalle huonot käytöstavat omaavalle? Ei varmaankaan, ei ainakaan oman kokemukseni mukaan. Ongelma-aikuisen annetaan riehua itsekseen, hänet päästetään jonon ohi ja puistellaan vaan säälien päätä, että voi voi... Eikö täällä voisi toimia samoin?
Oikein hyvää ja aurinkoista talvipäivää kaikille teille, kunnon palstaystävät!- mies-v57
Olet varmaan äiti ja hyvä sellainen.Olet
varmaan lasten parissa törmännyt sellaiseen ilmiöön kuin ettäaina on lapsia,jotka eivät mielestään
saa ääntään kuuluville.haluavat olla se näkyvin persoona ja kuuluvin.
Eri tavalla provosoivasti käyttäytyen ja muita kiusaamalla hän pääsee esiin.Tiedät varmaan että tuolla käytöksellä on tapana tarttua.Jotain pitää silloin tehdä.
Totta kai tilanteeseen puuttuja ja siitä puhuva leimataan ja hän on ikävä persoona.Kateellinen.
Jos on säännöt,niitä noudatetaan ja kaikki
on samassa asemassa.Se on minusta kohtuullista.
Ihan samoin kuin siitä asiasta kirjoittaminen.
Mukavaa lauantaita sinulle. lisäyksenä.
Esimerkki 'kassajonoetuilijasta'.
Jos etuilija tekee niin, että hän aina työpäivän jälkeen toistuvasti asioi samaan aikaan samassa kaupassa ja sinä olet samoin ja samasta syystä aina yksi hänen kohteestaan, niin ainakaan minun luonto ei tällaista käytöstä hyväksy ilman huomauttamista.
Olen aina sanonut sellaiselle, mitä mieltä olen ja myös sen että oman paikan jonossa luovutan aina, jos siihen lupa kysytään ennen 'tekoa'.
Sen jälkeen se ei enää 'onnistu' ja olen siitä myös hyvin ehdoton, oli kyse minkä ikäisestä tai kummasta tahansa sukupuolesta ym.
Tämä tarkoittaa toistuvaa tai muuten "törkeäksi" katsomaani etuilua ym'!
Tämä tilanne on valitettavasti usein täällä palstalla käytäntö.
Jos sellaista havaitsen, niin myös täällä palstalla siihen puutun.
Minua ei ole vuosiin enää häiriköity, mutta joskus kolme neljä vuotta sitten olin yksi eniten 'imitoitu' kirjoittaja täällä.(mm. Kolme rek, rinnakkaisnikkiä oli vartavasten rekisteröity. siihen tarkoitukseen, koska aina olen kirjoittanut rekisteröitynä ja yhdellä nikillä. Poislukien ensimmäinen nikki, jonka taitamattomuuttani salasana sekoilun myötä kadotin. Sillä kerkisin kirjoittaa muutaman päivän, eikä syy vielä silloin ollut missään häiriköinnissä vaan en osannut toimia tietokoneen/ rek, nikin kanssa!)
Täytyy myös rehellisesti myöntää, että annoin siihen(imitointi/häiriköintiin) naiiviuttani turhan paljon aihetta,'materiaalia', joten omaa palstakäytöstä muuttamalla, olen löytänyt balanssin.
Kumma kyllä se ei ole yhtään kaventanut sananvapauttani vaan päin vastoin, nyt voin kirjoittaa jopa painavammin äänenpainoin, kun en itse häiriköi aivan joka käänteessä ja jokaisessa ketjussa!- Kaivanto
emw34 kirjoitti:
lisäyksenä.
Jos etuilija tekee niin, että hän aina työpäivän jälkeen toistuvasti asioi samaan aikaan samassa kaupassa ja sinä olet samoin ja samasta syystä aina yksi hänen kohteestaan, niin ainakaan minun luonto ei tällaista käytöstä hyväksy ilman huomauttamista.
Olen aina sanonut sellaiselle, mitä mieltä olen ja myös sen että oman paikan jonossa luovutan aina, jos siihen lupa kysytään ennen 'tekoa'.
Sen jälkeen se ei enää 'onnistu' ja olen siitä myös hyvin ehdoton, oli kyse minkä ikäisestä tai kummasta tahansa sukupuolesta ym.
Minua ei ole vuosiin enää häiriköity, mutta joskus kolme neljä vuotta sitten olin yksi eniten 'imitoitu' kirjoittaja täällä.(mm. Kolme rek, rinnakkaisnikkiä oli vartavasten rekisteröity. siihen tarkoitukseen, koska aina olen kirjoittanut rekisteröitynä ja yhdellä nikillä. Poislukien ensimmäinen nikki, jonka taitamattomuuttani salasana sekoilun myötä kadotin. Sillä kerkisin kirjoittaa muutaman päivän, eikä syy vielä silloin ollut missään häiriköinnissä vaan en osannut toimia tietokoneen/ rek, nikin kanssa!)
Täytyy myös rehellisesti myöntää, että annoin siihen(imitointi/häiriköintiin) naiiviuttani turhan paljon aihetta,'materiaalia', joten omaa palstakäytöstä muuttamalla, olen löytänyt balanssin.
Kumma kyllä se ei ole yhtään kaventanut sananvapauttani vaan päin vastoin, nyt voin kirjoittaa jopa painavammin äänenpainoin, kun en itse häiriköi aivan joka käänteessä ja jokaisessa ketjussa!sopu säilyy. Keskusteluissa saa ja pitää olla erilaisia mielipiteitä, muuten se ei ole keskustelu; väittelykin voi olla sivistynyttä ja mielipiteet huomioonottavaa. Henkilökohtainen vainoaminen tai ominaisuuksiin puuttuminen on sellaista, ettei pidä provosoitua. Täm on mielipiteeni.
Voi olla, että jos kaupan kassajonossa samaan aikaan aina törmäisin tuohon huonosti käyttäytyvään asiakkaaseen, oma aikatauluni muuttuisi 15 min. suuntaan tai toiseen mieluummin kuin että alkaisin häntä kasvattaa toisten ihmetellessä... Kaivanto kirjoitti:
sopu säilyy. Keskusteluissa saa ja pitää olla erilaisia mielipiteitä, muuten se ei ole keskustelu; väittelykin voi olla sivistynyttä ja mielipiteet huomioonottavaa. Henkilökohtainen vainoaminen tai ominaisuuksiin puuttuminen on sellaista, ettei pidä provosoitua. Täm on mielipiteeni.
Voi olla, että jos kaupan kassajonossa samaan aikaan aina törmäisin tuohon huonosti käyttäytyvään asiakkaaseen, oma aikatauluni muuttuisi 15 min. suuntaan tai toiseen mieluummin kuin että alkaisin häntä kasvattaa toisten ihmetellessä...kohtuullisen iso ja karu olemus antaa jonkinverran 'painoarvoa' sanoille!
Elämässä olen silti tai ehkä osaksi siitä syystä selvinnyt aina puhumalla.
Kaksi kertaa olen(tosissani) voimiani mitellyt. Molemmat saman naapurin pojan kanssa. Hän oli muutaman vuoden vanhempi ja huomattavasti isompi kuin minä laiheliini.
Viimeinen taisto käytiin, kun olin kansakoulun kolmannella luokalla.
Hän on edelleen vakikaveri ja yksi parhaista 'tyypeistä' mitä olen elämän varrella kohdannut, sanoisin, että top-3 listalle hän ehdottomasti kuuluu.:)- ihmettelen kovin
emw34 kirjoitti:
lisäyksenä.
Kumma kyllä se ei ole yhtään kaventanut sananvapauttani vaan päin vastoin, nyt voin kirjoittaa jopa painavammin äänenpainoin, kun en itse häiriköi aivan joka käänteessä ja jokaisessa ketjussa!"hauskuutit" meitä oopperanystävänä, filmitähtikuvaisella nikilläsi ja kerroit oleesi todella iloinen ja naureskelleesi kippurassa meidän tyhmyreiden kustannuksella. Kerroit myös samalla kun loit tämän nikin poistaneesi erän toisen nikkisi. Olen aivan ymmälläni.
ihmettelen kovin kirjoitti:
"hauskuutit" meitä oopperanystävänä, filmitähtikuvaisella nikilläsi ja kerroit oleesi todella iloinen ja naureskelleesi kippurassa meidän tyhmyreiden kustannuksella. Kerroit myös samalla kun loit tämän nikin poistaneesi erän toisen nikkisi. Olen aivan ymmälläni.
Olen valitettavasti niin sivistymätön ja taitamaton kirjoittaja, ettei menis läpi vaikka yrittäisin.
ps. Huomasitko, montako päivää se ensimmäinen nikki oli. Vuosi oli 2004, joulukuu, kun aloitin ja sen toisen, siis ensimmäisen nikkini hukkasin salasanan vaihtoa yrittäessäni.
Suotta olet ymmälläsi, ei minun palsta tai 'siviili' elämässä ole sellaista kaappia, mihin en voisi vierasta kutsua.
Sinullekin jos tahdot, niin sp- osoite on galleriassa, kysy osoite ja poikkea kylässä.
Sillähän siitä ymmällään olosta ulos päästään?:)- ihmettelen vielä enemmän
emw34 kirjoitti:
Olen valitettavasti niin sivistymätön ja taitamaton kirjoittaja, ettei menis läpi vaikka yrittäisin.
ps. Huomasitko, montako päivää se ensimmäinen nikki oli. Vuosi oli 2004, joulukuu, kun aloitin ja sen toisen, siis ensimmäisen nikkini hukkasin salasanan vaihtoa yrittäessäni.
Suotta olet ymmälläsi, ei minun palsta tai 'siviili' elämässä ole sellaista kaappia, mihin en voisi vierasta kutsua.
Sinullekin jos tahdot, niin sp- osoite on galleriassa, kysy osoite ja poikkea kylässä.
Sillähän siitä ymmällään olosta ulos päästään?:)Epävirallisen kisan siitä kuka sinut ensiksi tunnistaisi:
Mistäs
Kirjoittanut: emw34 2.2.2008 klo 20.28
sinä minut tunnistit!
Onneksi olkoon olet voittanut "alhaisimman arvuuttelijan" arvonimen ja se lisättäköön sinun 'oikean' minäsi yhdeksi merkittäväksi piirteeksi.
En olisi uskonut hra-57.sta, että tällaiseen nikkiarvailuun lähdet mukaan.
Toiseksi tuli, no, riittäköön ensimmäisen maininta..
HTZA oli linjansa mukainen ja osoitti fiksuutensa ja asenteensa neutraalisuuden.
Hyvä HTZA!!! ihmettelen vielä enemmän kirjoitti:
Epävirallisen kisan siitä kuka sinut ensiksi tunnistaisi:
Mistäs
Kirjoittanut: emw34 2.2.2008 klo 20.28
sinä minut tunnistit!
Onneksi olkoon olet voittanut "alhaisimman arvuuttelijan" arvonimen ja se lisättäköön sinun 'oikean' minäsi yhdeksi merkittäväksi piirteeksi.
En olisi uskonut hra-57.sta, että tällaiseen nikkiarvailuun lähdet mukaan.
Toiseksi tuli, no, riittäköön ensimmäisen maininta..
HTZA oli linjansa mukainen ja osoitti fiksuutensa ja asenteensa neutraalisuuden.
Hyvä HTZA!!!Ilmeisesti satiirini ei toiminut sinun suhteesi.
Tein "tunnustuksen" ainoastaan siksi, koska en pidä, että kukaan arvuutteleen kenenkään nikkejä tai pikemminkin arvuuttelee kirjoittajia nikkien takana.
Olin erittäin pettynyt siihen hra-57 tapaan käsitellä ko. asiaa.
Se ei mielestäni ollut supusoinnussa sen hra.57 kanssa, joka useasti on kertonut olevansa suvaitsevainen, ja mitä hänen aiemmat yleensä sopuisa kirjoittelu on myös vahvistanut.
Mitä tuli siinä ketjussa HTZA.n kirjoitukseen olen edelleen mielipiteeni takana. Kuten myös hra.-57:sta siinä ketjussa esittämäni henkilökohtaisen mieleipiteen takana.
En tiedä olitko eilen illalla näkemässä, millainen mielipiteiden vaihdon kävin HTZA:n kanssa.
Pyrin aina ottamaan kantaa kulloiseenkin aiheeseen ja kirjoitukseen.
En ole vieraskoree, mutta en nykyisin kovin helposti puutu kenenkään kirjoituksiin, jos ne eivät ole kovasti loukkaavia toista kirjoittajaa kohtaan.
Itse saamasta palautteesta en provosoidu, enkä laita sitä pahakseni.
Toivottavasti tämä kirjoitusei sekoita enempää ajatuksiasi ja jos tunnet että en puhu totta, niin aivan tosissani laitoin, sen sp.ja kutsun kyläilemään ja katsomaan, millainen tavis täällä kirjoittelee.- edelleen ihmettelevämpi
emw34 kirjoitti:
Ilmeisesti satiirini ei toiminut sinun suhteesi.
Tein "tunnustuksen" ainoastaan siksi, koska en pidä, että kukaan arvuutteleen kenenkään nikkejä tai pikemminkin arvuuttelee kirjoittajia nikkien takana.
Olin erittäin pettynyt siihen hra-57 tapaan käsitellä ko. asiaa.
Se ei mielestäni ollut supusoinnussa sen hra.57 kanssa, joka useasti on kertonut olevansa suvaitsevainen, ja mitä hänen aiemmat yleensä sopuisa kirjoittelu on myös vahvistanut.
Mitä tuli siinä ketjussa HTZA.n kirjoitukseen olen edelleen mielipiteeni takana. Kuten myös hra.-57:sta siinä ketjussa esittämäni henkilökohtaisen mieleipiteen takana.
En tiedä olitko eilen illalla näkemässä, millainen mielipiteiden vaihdon kävin HTZA:n kanssa.
Pyrin aina ottamaan kantaa kulloiseenkin aiheeseen ja kirjoitukseen.
En ole vieraskoree, mutta en nykyisin kovin helposti puutu kenenkään kirjoituksiin, jos ne eivät ole kovasti loukkaavia toista kirjoittajaa kohtaan.
Itse saamasta palautteesta en provosoidu, enkä laita sitä pahakseni.
Toivottavasti tämä kirjoitusei sekoita enempää ajatuksiasi ja jos tunnet että en puhu totta, niin aivan tosissani laitoin, sen sp.ja kutsun kyläilemään ja katsomaan, millainen tavis täällä kirjoittelee.peliä täällä pelataan, yksi sanoo levansa piloillaan laittanut kyseisen madame nikin ja nauraneensa miehensä Ilmarin kanssa kippurassa saamastaan huomiosta: miehet ovat kirjoitelleet ihastuksesta, naiset kateudesta. Sitten emw34 pistää pystyyn kisailun siitä kuka "hän" on ja on pettynyt kun toiset tunnistavat oikeasti juuri hänet kaiken takana olevaksi. Ilonsa ja huumorinsa kullakin. Ja pyhimyksen sädekehä lilluu kirkkaana pään päällä.
edelleen ihmettelevämpi kirjoitti:
peliä täällä pelataan, yksi sanoo levansa piloillaan laittanut kyseisen madame nikin ja nauraneensa miehensä Ilmarin kanssa kippurassa saamastaan huomiosta: miehet ovat kirjoitelleet ihastuksesta, naiset kateudesta. Sitten emw34 pistää pystyyn kisailun siitä kuka "hän" on ja on pettynyt kun toiset tunnistavat oikeasti juuri hänet kaiken takana olevaksi. Ilonsa ja huumorinsa kullakin. Ja pyhimyksen sädekehä lilluu kirkkaana pään päällä.
Tämän parempaan selvyyteen emme pääse.
Mutta ota kuitenkin yhteyttä sp. kautta, niin voin vaikka noutaa sinut kylään.
Eiköhän ainakin silloin käy selväksi se, etten ole niin sivistynyt ja oppinut taiteiden tuntija, että ei jää epäselväksi tuo kyseinen nikkifeikki, jonka 'oopperan ystävä' oli käyttöön ottanut.
Päivän asioista kyllä pystyn keskustelemaan sekä tekniikkaan jaihmissuhteisiin liittyvää arkista asiaa, mutta en sentään mitään ymmärrä ns, korkeakulttuurista, kuten oopperakin mielletään!- ihmettelen vaan
emw34 kirjoitti:
Tämän parempaan selvyyteen emme pääse.
Mutta ota kuitenkin yhteyttä sp. kautta, niin voin vaikka noutaa sinut kylään.
Eiköhän ainakin silloin käy selväksi se, etten ole niin sivistynyt ja oppinut taiteiden tuntija, että ei jää epäselväksi tuo kyseinen nikkifeikki, jonka 'oopperan ystävä' oli käyttöön ottanut.
Päivän asioista kyllä pystyn keskustelemaan sekä tekniikkaan jaihmissuhteisiin liittyvää arkista asiaa, mutta en sentään mitään ymmärrä ns, korkeakulttuurista, kuten oopperakin mielletään!ja moni muu asia viellä enemmän ihmettelyn alla tässä maailmassa. Aika paljon luottamusta tarvitsisin, jotta uskaltaisin kenenkään nimettömän, kasvottoman luokse päiväkylään. Ihan rauhallisena ja kohtuullisen mallikkaana nikkihahmonahn täällä toimit, ei sen puoleen. Ajattelen sinut yhdeksi vakihahmoista jotka naamiota ja rekvisiittaa muuttamalla katsovat mitä saavat irti a'la ex tempore kokemattomista nikillisistä ja nikittömistä kulkijoista. Ne joista ette saa riittävää "hauskuutusta", savustatte sitten ulos kehistä muutaman tökkäisyn jälkeen.
ihmettelen vaan kirjoitti:
ja moni muu asia viellä enemmän ihmettelyn alla tässä maailmassa. Aika paljon luottamusta tarvitsisin, jotta uskaltaisin kenenkään nimettömän, kasvottoman luokse päiväkylään. Ihan rauhallisena ja kohtuullisen mallikkaana nikkihahmonahn täällä toimit, ei sen puoleen. Ajattelen sinut yhdeksi vakihahmoista jotka naamiota ja rekvisiittaa muuttamalla katsovat mitä saavat irti a'la ex tempore kokemattomista nikillisistä ja nikittömistä kulkijoista. Ne joista ette saa riittävää "hauskuutusta", savustatte sitten ulos kehistä muutaman tökkäisyn jälkeen.
niin monta ystävää turvaksesi kuin autoon mahtuu.
Meillä on sellainen taksiluokkaan kuuluva auto, joten viisi henkilöä kohtuudella siihen sopii.
No ei minun mielenkiinto riitä, kuin tähän ainoaan yhteen nikkeilyyn.
Tämä palstakin 99% se foorumi, jolla kirjoitan.- ikuinen ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
niin monta ystävää turvaksesi kuin autoon mahtuu.
Meillä on sellainen taksiluokkaan kuuluva auto, joten viisi henkilöä kohtuudella siihen sopii.
No ei minun mielenkiinto riitä, kuin tähän ainoaan yhteen nikkeilyyn.
Tämä palstakin 99% se foorumi, jolla kirjoitan.jälkeenkö sanoisin positiivarien sanoin:
"Se emw34 oli aivan tavallinen kettu,
samanlainen kuin satatuhatta muuta.
Mutta minä tein siitä ystäväni
ja nyt se on ainutlaatuinen maailmassa." :-D ikuinen ihmettelijä kirjoitti:
jälkeenkö sanoisin positiivarien sanoin:
"Se emw34 oli aivan tavallinen kettu,
samanlainen kuin satatuhatta muuta.
Mutta minä tein siitä ystäväni
ja nyt se on ainutlaatuinen maailmassa." :-Dsopii niinkin.
Tai millaiseksi omin silmin ja aistein päättelet.:)
Sen voin sanoa, että mitään sellaista ei ole, etten sitä uskalla myös täällä ruutuelämän ulkopuolella omin silmin tulla toteamaan.
Vähän liiaksi asti on tullut kerrottua näitä kotiasioita ja siitäkin on syystä/osin syyttä saanut kitkeriäkin kannanottoja vastaanottaa.
ps. Tavis mies olen kiireestä kantapäähän, mutta uskoakseni normisuomimiestä herkemmällä ihmistuntemuksella 'siunattu'!emw34 kirjoitti:
sopii niinkin.
Tai millaiseksi omin silmin ja aistein päättelet.:)
Sen voin sanoa, että mitään sellaista ei ole, etten sitä uskalla myös täällä ruutuelämän ulkopuolella omin silmin tulla toteamaan.
Vähän liiaksi asti on tullut kerrottua näitä kotiasioita ja siitäkin on syystä/osin syyttä saanut kitkeriäkin kannanottoja vastaanottaa.
ps. Tavis mies olen kiireestä kantapäähän, mutta uskoakseni normisuomimiestä herkemmällä ihmistuntemuksella 'siunattu'!vähän yhtä lausetta.
Siis: "sen voin sanoa---"
Sen voin sanoa, ettei ole mitään sellaista asiaa tai muuta seikkaa, jota en myös täällä 'siviilipuolella' antaisi tulla omin silmin toteamaan, jos tarvetta siihen syntyy.- ikuinen ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
vähän yhtä lausetta.
Siis: "sen voin sanoa---"
Sen voin sanoa, ettei ole mitään sellaista asiaa tai muuta seikkaa, jota en myös täällä 'siviilipuolella' antaisi tulla omin silmin toteamaan, jos tarvetta siihen syntyy.käydä niin että toteaisit minut umpivaikeaksi kommervenkiksi josta ei saa mitään selvää ;))
ikuinen ihmettelijä kirjoitti:
käydä niin että toteaisit minut umpivaikeaksi kommervenkiksi josta ei saa mitään selvää ;))
pienintäkään pelkoa moisesta päätelmästä.
Itse tyydyn vain tässä ja nyt hetkeen, enkä osaa olla utelias vähääkään.
En ole vaimon kommervenkeistä saanut täyttä selkoa, mutta sehän tekee yhteiselämän mielenkiintoisemmaksi.
Hän muuten valmistautuu karaokeiltaan, jonne parin tunnin päästä lähtee kavereidensa kanssa, joten olen pian kahdestaan aikuisen opiskelijapoikamme kanssa, jos hänkään sitten kotona viihtyy.
Periaatteessa meillä on lähes sakki kasassa, mutta nuorimmainen on siskon luona ja hänen poikakaveri on soittokeikalla pohjanmaalla josta myöhemmin palailee joko tänne tai esikoistyttären luokse.
Saas nähdä olenko vallan yksin kotona!!- ikuinen ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
pienintäkään pelkoa moisesta päätelmästä.
Itse tyydyn vain tässä ja nyt hetkeen, enkä osaa olla utelias vähääkään.
En ole vaimon kommervenkeistä saanut täyttä selkoa, mutta sehän tekee yhteiselämän mielenkiintoisemmaksi.
Hän muuten valmistautuu karaokeiltaan, jonne parin tunnin päästä lähtee kavereidensa kanssa, joten olen pian kahdestaan aikuisen opiskelijapoikamme kanssa, jos hänkään sitten kotona viihtyy.
Periaatteessa meillä on lähes sakki kasassa, mutta nuorimmainen on siskon luona ja hänen poikakaveri on soittokeikalla pohjanmaalla josta myöhemmin palailee joko tänne tai esikoistyttären luokse.
Saas nähdä olenko vallan yksin kotona!!voit viettää aikaa 50 palstan lammaslaumassa, nythän ei vielä ole maaliskuu :-) .... mikä sai yhdistämään sanan kommervenkki feminiiniseen ihmisen puoliskoon?
voit viettää aikaa 50 palstan lammaslaumassa, nythän ei vielä ole maaliskuu :-) .... mikä sai yhdistämään sanan kommervenkki feminiiniseen ihmisen puoliskoon?
yksinkertainen ja vaimo edelleen yllättää ajatuksillaan!
Aivan kotikutoinen syy tällä kertaa.
Ei pitäin mimunkaan yleistää, mutta niin kuitenkin tulee tehdyksi.
Eikä maaliskuukaan palota, meillä on menty paljon yksinkin ja aina on kotiin osattu!
Kuitenkin minä olen enemmän päiväliitäjä ja vaimo hoitakoon nuorempana sen raskaamman valvomisen ja yöelämän.
Hänelle tanssi on elinehto ja minusta ei ole sellaiseen, joten suon mielelläni hänelle sellaiset tanssittajat jotka osaa viedä ja haluaa sen tehdä.
Sen olen saanut tietää, että kovasti on kevyt vietävä! Liekkö sitten 'kevytkenkäinen';), no hän on aikuinen nainen ja tietää mitä tekee.emw34 kirjoitti:
Eikä maaliskuukaan palota, meillä on menty paljon yksinkin ja aina on kotiin osattu!
Kuitenkin minä olen enemmän päiväliitäjä ja vaimo hoitakoon nuorempana sen raskaamman valvomisen ja yöelämän.
Hänelle tanssi on elinehto ja minusta ei ole sellaiseen, joten suon mielelläni hänelle sellaiset tanssittajat jotka osaa viedä ja haluaa sen tehdä.
Sen olen saanut tietää, että kovasti on kevyt vietävä! Liekkö sitten 'kevytkenkäinen';), no hän on aikuinen nainen ja tietää mitä tekee.monet kirjoitusvirheet, ne on myös osa minua!
Ja mitään en oo ikinä ottanut.
Ihan oikeesti, koskaan en ole ollut edes 0.5 promillen humalassa, ehkä 0,1 on max.
Nytkin syön omenaa, sekö noussut päähän!:)- ikuinen ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
Sen olen saanut tietää, että kovasti on kevyt vietävä! Liekkö sitten 'kevytkenkäinen';), no hän on aikuinen nainen ja tietää mitä tekee.kun seuraava askel osuukin ja hierarkia portaaseen. Omena vie euforiaan (paratiisin omena oli viikuna) jos sattuu olemaan herkkä sokerille. Silloin jos menee liian pitkälle ja tulee levottomuus mukaan ;) kannattaa syödä kinkkuun käärittyä juustoa tai juustoa sellaisenaan. Mutta onnelisesti onnellinen kannattaa olla ja nauttia.
voit viettää aikaa 50 palstan lammaslaumassa, nythän ei vielä ole maaliskuu :-) .... mikä sai yhdistämään sanan kommervenkki feminiiniseen ihmisen puoliskoon?
Onkohan se samalla merkki, että pitää väliin tehdä muutakin, kuin istua koneella?:)
Tätynee tästä lauantaipesulle lähteä.
Sauna on lämmin, mutta löylyihin en 'suostu'.;)
Joskus talon peruskorjauksen valmistuttua v- 87, olin niin huonossa 'hapessa', että saunan löylyyn en uskaltanut.
Nyt jo uskaltais, mutta en osaa enää lauteille mennä.
Ns. ulkosaunan löyly ja uimahallien saunat kelpaavat kyllä.- ikuinen ihmettelijä
emw34 kirjoitti:
Onkohan se samalla merkki, että pitää väliin tehdä muutakin, kuin istua koneella?:)
Tätynee tästä lauantaipesulle lähteä.
Sauna on lämmin, mutta löylyihin en 'suostu'.;)
Joskus talon peruskorjauksen valmistuttua v- 87, olin niin huonossa 'hapessa', että saunan löylyyn en uskaltanut.
Nyt jo uskaltais, mutta en osaa enää lauteille mennä.
Ns. ulkosaunan löyly ja uimahallien saunat kelpaavat kyllä.saunatonttu ihmeissään kun ei isännälle löylytys maistu. Ei kai vaan tontun parrasta ole lennellyt 'naavatukkoja' sinne ja tänne.
- yksin kotona taas
ei täällä mitään tapoja tarvita. Ei kukaan näe minua täältä.
- namisuku
...missä on Ihmisyys?
Ainahan se on välillä Hukassa...siis ei Sudessa...mutta kadoksissa;)- mies-v57
Ennen lastaan surevaa isää kohtaan tunnettiin
luonnostaan empatiaa.Nyt häntä pilkkaavasta tehdään sankari. Maailma muuttuu sanotaan.Mutta näin
paljon se ei saisi muuttua.
Tämä on minun mielipiteeni
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672021
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo351439Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321144Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe55866- 55836
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250794Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen19779Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S16722Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58703Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis195617