Vihkiminen toisella paikkakunnalla

Naimisiin juhannuksena 2010

Tietääkö kukaan,mitä maksaa jos haluaa mennä muussa kuin oman seurakunnan kirkossa naimisiin?
Eli siis paljonko se maksaa,vai riippuuko seurakunnasta?

8

4021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paikasta

      Itse menen vieraassa kirkossa naimisiin eikä se maksa mitään. Mutta kyseinen kirkko on pienellä paikkakunnalla.

      • Naimisiin juhannuksena 2010

        Kiitos vastauksestasi!
        Pitää ottaa kyseiseltä seurakunnalta selvää, onnistuuko ilman lisä-maksuja.
        Pieni paikkakunta on tässäkin kyseessä.


    • ev.lut pappi

      Kirkon käytöstä kirkolliseen toimitukseen ei peritä mitään maksua. Myöskään papille tai kanttorille ei tarvitse maksaa mitään, vaikka toimitus tapahtuisi vieraassa seurakunnassa (kyse on siis Suomen ev.-lut. kirkon seurakunnista). Vain siinä tapauksessa tulee kustannuksia, että haluaa papin tai kanttorin tulemaan toimitukseen toiselle paikkakunnalle. Silloinkin on kyse kuitenkin vain matkakustannuksista.

      • Naimisiin juhannuksena 2010

        Kiitos vastauksesta!Tämä oli erittäin mukava saada tietää.Pääsemme siis menemään naimisiin haluamassamme kirkossa ilman lisäkustannuksia.


      • cantores majores
        Naimisiin juhannuksena 2010 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!Tämä oli erittäin mukava saada tietää.Pääsemme siis menemään naimisiin haluamassamme kirkossa ilman lisäkustannuksia.

        Kyllä kirkosta monilla paikkakunnilla peritään maksu ulkopaikkakuntalaisilta. Esim. Turussa 120 €.


      • Vieraspaikkakuntalainen
        Naimisiin juhannuksena 2010 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!Tämä oli erittäin mukava saada tietää.Pääsemme siis menemään naimisiin haluamassamme kirkossa ilman lisäkustannuksia.

        Me ollaan Tampereelta ja mennään Kajaanissa naimisiin. Maksaa 50 euroa, oman seurakunnan jäsenille olisi ilmainen.


    • ev.lut pappi

      annoin näköjään väärää tietoa. Esim. Turussa tosiaan näyttää olevan erilainen käytäntö kuin mihin itse olen tottunut.

      Lainaus Turun verkkosivuilta:
      "Muiden seurakuntien jäseniltä peritään seurakuntayhtymän kirkoissa tapahtuvasta vihkitilaisuudesta 120 euron maksu. Erikoistapauksissa seurakuntasihteerille voi tehdä anomuksen maksuvapauden saamiseksi. Vapautusta maksusta voi anoa esimerkiksi silloin, jos jompikumpi vihittävä on aiemmin ollut Turun ja Kaarinan seurakunnan jäsen tai jos vihkiparin vanhemmista yksi tai useampi on seurakuntayhtymän seurakunnan jäsen.

      Jos varattu vihkitilaisuus jää pitämättä eikä sitä ole peruttu viimeistään kuukautta aikaisemmin, peritään peruutusmaksuna 100 euroa. Peruutusmaksu koskee myös seurakuntayhtymän jäseniä."

    • ota vaan yhteyttä alueen

      pappiin ja sovi tapaaminen. Esteettömystodistus pitää olla omasta takaa tietysti ja vihkiraamattu omasta seurakunnasta.

      Kokemusta on

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe