Hemmottele lastenlapsiasi

karkki...,.

Karkki oli hyvää ennen, mutta nyt he tarvitsevat
riihikuivaa rahaa. Sitten he muistavat sinut ikänsä kilttinä vanhuksena.

8

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sara10

      kiireetöntä aikaa tarvitsevat lapsenlapsemme ennen kaikkea näinä huutavan aikuispulan ruuhkavuosina.

      Yhdessä eläminen ja kokeminen, keskinäinen arvostus ja kunnioitus, naurut ja itkut; siitä he meidät muistavat.

      Muistothan ovat omaisuutta ajassa. Luodaan yhdessä sellaisia, joiden varassa he menevät pitkälle aikuisuuteen ja joihin he voivat mielikuvina vaikeinakin aikoina palata!!

    • Marjamalla

      tarvitsevat kiireetöntä aika. Ei karkkia , ei rahaa vaan tavallista yhdessäoloa.

    • Aina kun annat, lopulle ei tule rajaa. Onko sen väliä muistaako hyvänä tai huonona vanhuksena,onko se arvostus niin tärkeää.
      Liika antaminen johtaa siihen, että isovanhemmat yrittää olla parempi kuin omat vanhemmat.
      Näin minä asian näen.

      • Nyt on kyse! Eihän pienet lapset edes odota mitään rahaa tai sellaista.
        Ajan antaminen ja osallistuminen heidän juttuihinsa on se mitä lapset arvostaa.
        kuunteleminen heitä ja leikkeihin osallistuminen, se on tosi tärkeää.
        heidän mukaan ottaminen,,, joskus matkalla Ville
        7 v. halusi ehdottomasti viereeni istumaan. Lentokoneessa, vaikkei olisi mahtunutkaan.
        Viereinen rouva kysyi, että mikä siinä mummossa on niin kivaa, että pitää telläytyä viereen.
        Ville:mummo aina leikkii hänen kanssaan !

        Niin se menee ! Eikä ole mikään paremmuus kilpailu. on itsellä kiva olo kun tietää että niin pienellä "leikkiin heittäytymisellä" saa lapsen mielen hyväksi ja omansa !
        Eikä maksa kuin aikaa, jota meillä eläkeläisillä on.
        Ikävä vaan kun niin nopeasti kasvavat.
        Kannattaa antaa sitä aikaansa silloin kun lapset haluavat, koskaan sitä ei anna liikaa.
        Ilman mitään paremmuus kilpailua.
        Ja jos se lähtee omasta halusta ja rakkaudesta lapsenlapsiinsa ei siinäkään ole mitään pahaa !
        Jos ei pidä lapsista, ei sellaista suhdetta voi syntyä, lapset kyllä vaistoavat sen.
        Näin minä näen sen asian !


      • Atolfia
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Nyt on kyse! Eihän pienet lapset edes odota mitään rahaa tai sellaista.
        Ajan antaminen ja osallistuminen heidän juttuihinsa on se mitä lapset arvostaa.
        kuunteleminen heitä ja leikkeihin osallistuminen, se on tosi tärkeää.
        heidän mukaan ottaminen,,, joskus matkalla Ville
        7 v. halusi ehdottomasti viereeni istumaan. Lentokoneessa, vaikkei olisi mahtunutkaan.
        Viereinen rouva kysyi, että mikä siinä mummossa on niin kivaa, että pitää telläytyä viereen.
        Ville:mummo aina leikkii hänen kanssaan !

        Niin se menee ! Eikä ole mikään paremmuus kilpailu. on itsellä kiva olo kun tietää että niin pienellä "leikkiin heittäytymisellä" saa lapsen mielen hyväksi ja omansa !
        Eikä maksa kuin aikaa, jota meillä eläkeläisillä on.
        Ikävä vaan kun niin nopeasti kasvavat.
        Kannattaa antaa sitä aikaansa silloin kun lapset haluavat, koskaan sitä ei anna liikaa.
        Ilman mitään paremmuus kilpailua.
        Ja jos se lähtee omasta halusta ja rakkaudesta lapsenlapsiinsa ei siinäkään ole mitään pahaa !
        Jos ei pidä lapsista, ei sellaista suhdetta voi syntyä, lapset kyllä vaistoavat sen.
        Näin minä näen sen asian !

        vanhimman lapsenlapseni kanssa humputtelemassa. Kiersimme kauppoja ja ostimmekin jotain. Ennenkaikkea kävimme syömässä ja söimme hyvin.
        Sen jälkeen tulimme meille ja keitimme hyvät kahvit herkkuleivonnaisineen. Meillä oli oikein mukavaa.

        Hän piti lukutauon ja halusi tulla mummin ja ukin luona käymään.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Nyt on kyse! Eihän pienet lapset edes odota mitään rahaa tai sellaista.
        Ajan antaminen ja osallistuminen heidän juttuihinsa on se mitä lapset arvostaa.
        kuunteleminen heitä ja leikkeihin osallistuminen, se on tosi tärkeää.
        heidän mukaan ottaminen,,, joskus matkalla Ville
        7 v. halusi ehdottomasti viereeni istumaan. Lentokoneessa, vaikkei olisi mahtunutkaan.
        Viereinen rouva kysyi, että mikä siinä mummossa on niin kivaa, että pitää telläytyä viereen.
        Ville:mummo aina leikkii hänen kanssaan !

        Niin se menee ! Eikä ole mikään paremmuus kilpailu. on itsellä kiva olo kun tietää että niin pienellä "leikkiin heittäytymisellä" saa lapsen mielen hyväksi ja omansa !
        Eikä maksa kuin aikaa, jota meillä eläkeläisillä on.
        Ikävä vaan kun niin nopeasti kasvavat.
        Kannattaa antaa sitä aikaansa silloin kun lapset haluavat, koskaan sitä ei anna liikaa.
        Ilman mitään paremmuus kilpailua.
        Ja jos se lähtee omasta halusta ja rakkaudesta lapsenlapsiinsa ei siinäkään ole mitään pahaa !
        Jos ei pidä lapsista, ei sellaista suhdetta voi syntyä, lapset kyllä vaistoavat sen.
        Näin minä näen sen asian !

        Ei ajalla ja rakkaudella voikkaan kilpailla, sitä pienet lapsenlapset tarvitsee, sitä ei koskaan ole liikaa.
        Rahan ja tavaroiden antaminen on jo toinen asia.
        Sinulla Meri-Kukka on oikea asenne, aikaa ja osallistumista he tarvitsevat. Riippuen lapsenlapsien iästä, miten paljon.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Nyt on kyse! Eihän pienet lapset edes odota mitään rahaa tai sellaista.
        Ajan antaminen ja osallistuminen heidän juttuihinsa on se mitä lapset arvostaa.
        kuunteleminen heitä ja leikkeihin osallistuminen, se on tosi tärkeää.
        heidän mukaan ottaminen,,, joskus matkalla Ville
        7 v. halusi ehdottomasti viereeni istumaan. Lentokoneessa, vaikkei olisi mahtunutkaan.
        Viereinen rouva kysyi, että mikä siinä mummossa on niin kivaa, että pitää telläytyä viereen.
        Ville:mummo aina leikkii hänen kanssaan !

        Niin se menee ! Eikä ole mikään paremmuus kilpailu. on itsellä kiva olo kun tietää että niin pienellä "leikkiin heittäytymisellä" saa lapsen mielen hyväksi ja omansa !
        Eikä maksa kuin aikaa, jota meillä eläkeläisillä on.
        Ikävä vaan kun niin nopeasti kasvavat.
        Kannattaa antaa sitä aikaansa silloin kun lapset haluavat, koskaan sitä ei anna liikaa.
        Ilman mitään paremmuus kilpailua.
        Ja jos se lähtee omasta halusta ja rakkaudesta lapsenlapsiinsa ei siinäkään ole mitään pahaa !
        Jos ei pidä lapsista, ei sellaista suhdetta voi syntyä, lapset kyllä vaistoavat sen.
        Näin minä näen sen asian !

        Ainakin minä nautin suunnattomasti saadessani askarrella tai pelata lastenlasten kanssa.

        On myös mukava tuntea, että mummi ja ukki ovat tervetulleita vierailijoita heidän kotiinsa.

        Lasten vieminen lasten teatteriin, lasten konserttiin tai eläintarhaan on myös molemmin puolinen nautinto.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Nyt on kyse! Eihän pienet lapset edes odota mitään rahaa tai sellaista.
        Ajan antaminen ja osallistuminen heidän juttuihinsa on se mitä lapset arvostaa.
        kuunteleminen heitä ja leikkeihin osallistuminen, se on tosi tärkeää.
        heidän mukaan ottaminen,,, joskus matkalla Ville
        7 v. halusi ehdottomasti viereeni istumaan. Lentokoneessa, vaikkei olisi mahtunutkaan.
        Viereinen rouva kysyi, että mikä siinä mummossa on niin kivaa, että pitää telläytyä viereen.
        Ville:mummo aina leikkii hänen kanssaan !

        Niin se menee ! Eikä ole mikään paremmuus kilpailu. on itsellä kiva olo kun tietää että niin pienellä "leikkiin heittäytymisellä" saa lapsen mielen hyväksi ja omansa !
        Eikä maksa kuin aikaa, jota meillä eläkeläisillä on.
        Ikävä vaan kun niin nopeasti kasvavat.
        Kannattaa antaa sitä aikaansa silloin kun lapset haluavat, koskaan sitä ei anna liikaa.
        Ilman mitään paremmuus kilpailua.
        Ja jos se lähtee omasta halusta ja rakkaudesta lapsenlapsiinsa ei siinäkään ole mitään pahaa !
        Jos ei pidä lapsista, ei sellaista suhdetta voi syntyä, lapset kyllä vaistoavat sen.
        Näin minä näen sen asian !

        Kun otamme lapsemme lapset hoitoomme, luomme heidän vanhemmilleen mahdollisuuden viettää laatuaikaa, joka saattaa parhaassa tapauksessa pelastaa koko perheen.
        Älkäämme siis unohtako omia lapsiamme ja heidän hyvinvointiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe