Loppuraskauden huono olo?

Rv 37+2

Onko muilla kokemusta loppuraskauden huonosta, heikosta olosta? (turvotusta, päänsärkyä, heikotusta, pahaa oloa, huimausta ym.) Ilman että ois tullut raskausmyrkytystä? Kävin eilen varmuuden vuoksi neuvolassa tarkistuttamassa tilanteen mutta oli kai kaikki ihan ok. Paitsi että käski välttää suolasia ruokia turvotuksen vuoksi. Ja verenpaineet oli hiukan normaalia korkeemmalla. Mua vaan huolettaa, jos kuitenkin enteilee raskausmyrkytystä... Kiitos kommenteista!

9

21495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Moi.

      Olen nyt Rv. 39 3 ja ihan samanlaista oloa on ollut useemman viikon. Lisänä vielä sydämen tykytyskohtauksia ja rytmihäiriöitä, kuulemma vaarattomia ne ja muutkin (kuhan siis se myrkytys pois suljettu) Mulla on myös ollu pääkipua jne. Mutta pissa on puhdasta eikä mitään kummempaa syytä tähän ole. Sanoivat neuvolassa vaan että pitää ottaa rauhallisesti ja juoda vettä :)
      Onnea loppuodotukselle!

    • rv 38+5

      Mulla on myös välillä huono olo. Lähinnä sellasta pahaa oloa ja heikotusta. Tänään on myös ollut vähän päänsärkyä. Turvotusta ei mun mielestä ole eikä neuvolassakaan sanottu olevan, vaikka viimesen viikon aikana painoa tullut yli kilo. Verenpaine oli myös mulla hiukan koholla, mutta pissa oli taas puhdas. Neuvolassa sanottiin, että voi olla ihan normaalia näin loppuvaiheessa ja liittyä lähestyvään synnytykseen. Mulla on kotona verenpainemittari ja kehottivät sillä seurailemaan tilannetta ja ottamaan yhteyttä neuvolaan jos paineet ovat koholla myös kotona. Itse kyllä huomaan, että lähestyvä synnytys aiheuttaa hiukan stressiä. Varsinkin kun mies on vuorötöissä ja työmatka melkeen tunnin, niin jännittää miten mies ehtii mukaan synnytykseen, jos pääsee lähtemään vasta työvuoron loputtua..

      • huonoa oloa

        oksentanut olen pari kertaa ,tullut niin huono olo,ja tuskanhikeä pukkaa välillä ja huimaa..
        rv38


    • rv36

      Huonoa oloapn olut jokolmisen viikkoa. Pissat sun muut ok. Huono olo tulee ja menaa mutta välillä juuri inhottavatsi kun on tekemäss jotain. Raskausvikkoja on nyt tasan 36.

    • Mamiaa

      Rv. 36 4 täällä myös huono/heikko olo, välillä tuntuu kuin olisi nielaissut pallon, joka jäänyt tuohon pallean kohdalle "puristuksiin" ja tulossa oksennuksena ulos. :D Pissa puhdas eikä muitakaan myrkytys oireita ole ollut. Ei siis varmaankaan syytä huoleen.

      • maha sekaisin

        Mullakin viikkoja reilu 36. Raskauden puolesta välistä asti ollut sydämentykyttelyä, johon liittyy huono olo ja huippaus. Nyt viimeisen kuukauden aikana ollut sellaisia kohtauksia, että mahaa koskee, oksettaa (en oksenna kumminkaan) ja maha menee sekaisin. Iskee yleensä iltaisin tai öisin ja menee parissa tunnissa ohi. En yhtään tiedä, mistä johtuu, kaikki arvot ok neuvolassa.

        Esikoisen synnytys alkoi sillä, että maha meni sekaisin (joo, kyllä siinä sivussa oli niitä supistuksiakin), joten olen jo pari kertaa miettinyt, että nytkö jo tulee lähtö. Mutta tällä kertaa ei näköjään voi pelkästään tuohon merkkiin luottaa.


      • huohhhh
        maha sekaisin kirjoitti:

        Mullakin viikkoja reilu 36. Raskauden puolesta välistä asti ollut sydämentykyttelyä, johon liittyy huono olo ja huippaus. Nyt viimeisen kuukauden aikana ollut sellaisia kohtauksia, että mahaa koskee, oksettaa (en oksenna kumminkaan) ja maha menee sekaisin. Iskee yleensä iltaisin tai öisin ja menee parissa tunnissa ohi. En yhtään tiedä, mistä johtuu, kaikki arvot ok neuvolassa.

        Esikoisen synnytys alkoi sillä, että maha meni sekaisin (joo, kyllä siinä sivussa oli niitä supistuksiakin), joten olen jo pari kertaa miettinyt, että nytkö jo tulee lähtö. Mutta tällä kertaa ei näköjään voi pelkästään tuohon merkkiin luottaa.

        Huonoa oloa, heikotusta ja päänsärkyä ollut jo useamman viikon. Kuuluupi asiaan, kaikki arvot olleet hyviä. Viikkoja kasassa 40 2


    • G

      Raskausviikkoja on nyt 36 1 ja olen tässä viikon verran kärsinyt oksettavasta olosta, toivottavasti se on merkki että synnytys on lähellä!

    • NiinRaskaana

      Hei! Nyt rv kasassa 37 0 ja mulla on noin viikko sitten alkanu etomaan, jotenki semmone kuvottava olo.. eilen ihan oksensin.. närästystähän mulla on ollu läpi raskauden, ett mulle iha perus settii.

      Alkuraskaudessa oksensin ja laihduin, rajun pahoinvoinnin takia noin puoli vuotta, jonka jälkeen pahoinvointi loppuikin joskus rv 24-26 tienoilla. Nyt sitt pahoinvointi on palannu takas, MUTTA! Tämä on huomattavasti kevyempää kuvottavuutta, ei niin rajua oksettavaa oloa kui alussa.

      Vatsa on laskeutunu aika vasta. Helpompi hengittää enkä läähätä nii paljo enään.

      Vatsan löysyydestä ei mitään tietoa.. Toivon vaan, ett luonto hoitas ja vatsa tyhjenis itestään ennen h-hetkeä. Ei viiti ite alkaa toimittaan vatsaa ja sitt huono tuuri käy ja vatsa alkaakin toimimaan juuri samaan aikaan kun alan synnyttämään nii sitä paskaa lentää varpusparvina pitkin seiniä ja hoitajia, kiva viel ukko siin vieres.. kuinka sharmanttista...xD

      Eli mullahan tätä ummetusta on ollu, ja kyllä olen kokeillut kaikenmaailman konstit läpi. Mutta en kyllä uskalla loppuvaiheessa raskautta ottaa ulostuslääkettä, joka toimis sen jonku tunnin päästä tai seuraavana päivänä. Korkeintaan semmosen helpotusta tuovaa ulostuslääket joka toimii 5-20 min pääst..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe