Kumpi kosi?

Meidän ikäluokassa

Minä naisena kosin aikoinaan miestäni, koska meillä oli jo yksi lapsi tehtynä. Jos olisin odottanut miehen kosintaa, sitä ei olisi tullut koskaan.

Entäs teillä?

9

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olimme viisi vuotta kihloissa ja asuneet sen ajan yhdessä.
      Kun esikoinen syntyi, niin pappi kastoi sen minun sukunimelle, mutta se ei käynyt tuomiokapitulille, joten emme viittsineet ryhtyä sitä sen kummemmin selvittämään, vaan kävimme maistraatissa tuomarin hoitaessa parissa minuutissa sen ongelman pois!;)

Kanslisti kysyi onko todistajia mukana, nostin vauvan kantokorin hänen eteensä ja sanoin, että täältä löytyy yksi!
      Oli meillä siskon mies sekä vaimon pikkusisko aikuisia todistajia.

• Ap.

Äidilleni oli kova paikka, kun en ollut naimisissa, kun sain esikoiseni. Tuntui kuin mummo olisi hyväksynyt ensimmäisen lapsenlapsensa vasta sen jälkeen, kun olin mennyt naimisiin lapsen isän kanssa. Ikävä kyllä.

Nyt hänellä on 9 lastenlasta ja 1 lapsenlapsenlapsi.

• miksi pitäisi

Eipä vielä ole "tarvinnut" miestä pyydellä
        , ja hamekangasta tässä kyselin, kun 20 v on
        "susiparina" elelty, sain vastaukseksi et jotain
        olet unohtanut, että eikös makuuhuoneeseenkin
        tarvis uudet verhot?
        Et se siitä, eiköpä ne verhot kuiteskin saada.

• vaimo.

pyysin miestäni kosimaan,
      silloin 8.5.1965, 18v päivänään.

• namisuku

...oli ja on..heh vieläkin se ikäero Mieheni kanssa.
      Tavattuamme hän Kosi jo seuraavana Aamuna=D
      Vastsin tietysti, että tämä meni nyt varmasti (Hurmion) piikkiin..heh
      Hänen vannottuaan Tarkoituksensa ja Vauva-Haaveensa myönnyin Välittömästi=D
      Se se oli vasta Tosi Upeeta Aikaa, kun sain olla kaikin puolin Terveenä=DD

Nyt eletään Samalla Lailla, vain hiukka hitaammin:))

• kosi, ja tapahtuman muisto tuo vieläkin hellän hymyn huulilleni. Toista yhtä pitkää ja polveilevaa monologia ei tuo muutoin selkeäpuheisena tunnettu, itsevarma mies varmaan koko elämänsä aikana esittänytkään.

Puhuttiin asiat sitten samantien kerralla valmiiksi ja päätettiin hääpäivän ajankohtakin. Julkikihloihin menimme vasta paljon myöhemmin ja naureskelimme salaa, kun moni ehti kysellä kihlajaisia vaikka sillä asialla ei mielestämme ollut oikeastaan mitään merkitystä. Joku ehti hätyytellä minuakin kosimaan. Me etenimme siihen aikaan kummastuttavan hitaasti ja ihan omaan tahtiimme kaikissa vaiheissa.

Mieheni valmistujaistanssiaisissa esiinnyin sitten vajaa viikkoa aikaisemmin käyttämässäni vihkipuvussa ilman jakkua ja laahusta. Hupia syntyi myös, kun joku hänen opiskelukavereistaan sanoi leikillään tanssin jälkeen palauttavansa minut poikaystävälleni ja minä totesin tämän olevan jo entinen poikaystäväni. Se havahdutti pöytäseurueemme, joista vain yksi pari tunsi salaisuutemme ja muut alkoivat ihmetellä eromme syytä - kunnes ojensin nähtäväksi vasemman käteni uutuudenkiiltävine sormuksineen.

• sukunimi ei

tunnu omalta vieläkään. Minulla oli äitini tyttönimi ennen aviotumistani. Olen alkanut kunnioittaa jo edesmenneitä isovanhempiani ja heidän elämäntyötään enemmän mitä vanhemmaksi olen tullut. Haluaisin oman tyttönimeni takaisin.

• +++++++++++

että odotitte hänen valmistumistaan ensin, ennen kuin ryntäsitte vihille.

• Olen jo vaihtanut
        sukunimi ei kirjoitti:

tunnu omalta vieläkään. Minulla oli äitini tyttönimi ennen aviotumistani. Olen alkanut kunnioittaa jo edesmenneitä isovanhempiani ja heidän elämäntyötään enemmän mitä vanhemmaksi olen tullut. Haluaisin oman tyttönimeni takaisin.

Se on yksinkertainen toimenpide. Ilmoitus vaan maistraatille ja siinä ei tarvitse perusteluita, siis tuossa tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      334
      30154
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      60
      2526
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      65
      1892
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1757
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      166
      1655
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1371
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      88
      1223
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1058
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      103
      1001
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      962
    Aihe