Minä naisena kosin aikoinaan miestäni, koska meillä oli jo yksi lapsi tehtynä. Jos olisin odottanut miehen kosintaa, sitä ei olisi tullut koskaan.
Entäs teillä?
Kumpi kosi?
9
303
Vastaukset
Olimme viisi vuotta kihloissa ja asuneet sen ajan yhdessä.
Kun esikoinen syntyi, niin pappi kastoi sen minun sukunimelle, mutta se ei käynyt tuomiokapitulille, joten emme viittsineet ryhtyä sitä sen kummemmin selvittämään, vaan kävimme maistraatissa tuomarin hoitaessa parissa minuutissa sen ongelman pois!;)
Kanslisti kysyi onko todistajia mukana, nostin vauvan kantokorin hänen eteensä ja sanoin, että täältä löytyy yksi!
Oli meillä siskon mies sekä vaimon pikkusisko aikuisia todistajia.- Ap.
Äidilleni oli kova paikka, kun en ollut naimisissa, kun sain esikoiseni. Tuntui kuin mummo olisi hyväksynyt ensimmäisen lapsenlapsensa vasta sen jälkeen, kun olin mennyt naimisiin lapsen isän kanssa. Ikävä kyllä.
Nyt hänellä on 9 lastenlasta ja 1 lapsenlapsenlapsi. - miksi pitäisi
Eipä vielä ole "tarvinnut" miestä pyydellä
, ja hamekangasta tässä kyselin, kun 20 v on
"susiparina" elelty, sain vastaukseksi et jotain
olet unohtanut, että eikös makuuhuoneeseenkin
tarvis uudet verhot?
Et se siitä, eiköpä ne verhot kuiteskin saada.
- vaimo.
pyysin miestäni kosimaan,
silloin 8.5.1965, 18v päivänään. - namisuku
...oli ja on..heh vieläkin se ikäero Mieheni kanssa.
Tavattuamme hän Kosi jo seuraavana Aamuna=D
Vastsin tietysti, että tämä meni nyt varmasti (Hurmion) piikkiin..heh
Hänen vannottuaan Tarkoituksensa ja Vauva-Haaveensa myönnyin Välittömästi=D
Se se oli vasta Tosi Upeeta Aikaa, kun sain olla kaikin puolin Terveenä=DD
Nyt eletään Samalla Lailla, vain hiukka hitaammin:)) kosi, ja tapahtuman muisto tuo vieläkin hellän hymyn huulilleni. Toista yhtä pitkää ja polveilevaa monologia ei tuo muutoin selkeäpuheisena tunnettu, itsevarma mies varmaan koko elämänsä aikana esittänytkään.
Puhuttiin asiat sitten samantien kerralla valmiiksi ja päätettiin hääpäivän ajankohtakin. Julkikihloihin menimme vasta paljon myöhemmin ja naureskelimme salaa, kun moni ehti kysellä kihlajaisia vaikka sillä asialla ei mielestämme ollut oikeastaan mitään merkitystä. Joku ehti hätyytellä minuakin kosimaan. Me etenimme siihen aikaan kummastuttavan hitaasti ja ihan omaan tahtiimme kaikissa vaiheissa.
Mieheni valmistujaistanssiaisissa esiinnyin sitten vajaa viikkoa aikaisemmin käyttämässäni vihkipuvussa ilman jakkua ja laahusta. Hupia syntyi myös, kun joku hänen opiskelukavereistaan sanoi leikillään tanssin jälkeen palauttavansa minut poikaystävälleni ja minä totesin tämän olevan jo entinen poikaystäväni. Se havahdutti pöytäseurueemme, joista vain yksi pari tunsi salaisuutemme ja muut alkoivat ihmetellä eromme syytä - kunnes ojensin nähtäväksi vasemman käteni uutuudenkiiltävine sormuksineen.- sukunimi ei
tunnu omalta vieläkään. Minulla oli äitini tyttönimi ennen aviotumistani. Olen alkanut kunnioittaa jo edesmenneitä isovanhempiani ja heidän elämäntyötään enemmän mitä vanhemmaksi olen tullut. Haluaisin oman tyttönimeni takaisin.
- +++++++++++
että odotitte hänen valmistumistaan ensin, ennen kuin ryntäsitte vihille.
- Olen jo vaihtanut
sukunimi ei kirjoitti:
tunnu omalta vieläkään. Minulla oli äitini tyttönimi ennen aviotumistani. Olen alkanut kunnioittaa jo edesmenneitä isovanhempiani ja heidän elämäntyötään enemmän mitä vanhemmaksi olen tullut. Haluaisin oman tyttönimeni takaisin.
Se on yksinkertainen toimenpide. Ilmoitus vaan maistraatille ja siinä ei tarvitse perusteluita, siis tuossa tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302845
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371244- 761165
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251064- 53972
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil221924Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall112875