Miehen vastuu ehkäisystä

Mitä olette mieltä?

Miehet, jos nainen käyttää e-pillereitä, maksatteko puolet kustannuksista? Ja muistutatteko naista että onko hän ottanut pillerit? Vai oletteko sitä mieltä että nainen, joka käyttää e-pillereitä on yksin vastuussa ja jos vahinko käy (unohtaa pillerin), se on pelkästään naisen vika?

75

3687

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksan mieluusti kaikki ehkäisyn aiheuttamt kulut, kunhan nainen muistaa ne itse syödä. Jos nainen olisi niin holtittoman huonomuistinen, ettei muistaisi niitä syödä, niin meillä ei varmaan muutenkaan olisi paljoa yhteistä.

      Heti kun miehille keksitään joku muu ehkäisy kuin kondomi tai sterilisaatio, minä alan itse huolehtimaan asiasta. Olen aina ollut sitä mieltä, että vastuu ehkäisystä on aivan liian suuri naisten kannettavaksi.

      • pallilla.

        -muista et,kondomi on AINUT tauteja ehkäisevä suoja....erittäin tärkeää käyttää,jos pikkasenkaan itsestään välittää.


      • pallilla. kirjoitti:

        -muista et,kondomi on AINUT tauteja ehkäisevä suoja....erittäin tärkeää käyttää,jos pikkasenkaan itsestään välittää.

        on naimisissa oleva mies ja hän varmasti tajuaa käyttää kortsuja ollessaan vieraiden naisten kanssa silleen.


        "Tai ainakin toivon hänen tajuavan"


        MarttyyriMallari-TTt


      • pallilla. kirjoitti:

        -muista et,kondomi on AINUT tauteja ehkäisevä suoja....erittäin tärkeää käyttää,jos pikkasenkaan itsestään välittää.

        Sanonko Rouva Ratikalle, että haluaisin taas alkaa käyttämään kondomia, koska pelkään sukupuolitauteja avioliitossamme ja välitän itsestäni?


      • vänkyrä-nainen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Sanonko Rouva Ratikalle, että haluaisin taas alkaa käyttämään kondomia, koska pelkään sukupuolitauteja avioliitossamme ja välitän itsestäni?

        ihmetellä miks rouva ratikka syyttää sua pettämisestä...


      • sssSSSSssssssswww.
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Sanonko Rouva Ratikalle, että haluaisin taas alkaa käyttämään kondomia, koska pelkään sukupuolitauteja avioliitossamme ja välitän itsestäni?

        -niin,meetkös vannomaan et muijas ei ole "vierastellut" ?..... ;)


      • sssSSSSssssssswww. kirjoitti:

        -niin,meetkös vannomaan et muijas ei ole "vierastellut" ?..... ;)

        Varmaa ei ole kuin kuolema, mutta en ole asiasta huolissani.


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        on naimisissa oleva mies ja hän varmasti tajuaa käyttää kortsuja ollessaan vieraiden naisten kanssa silleen.


        "Tai ainakin toivon hänen tajuavan"


        MarttyyriMallari-TTt

        Mahtaisi herättää ihmetystä jos ei käyttäisi kortsua vieraissa virkistäytyessään, mutta käyttäisi varmuuden vuoksi vaimonsa kanssa, että suojaisi tätä mahdollisilta sukupuolitaudeilta. Sepä vasta tosi rakkautta olisikin. ;-)


    • se on naisen vika jos hän on ensin sanonut käyttävänsä e-pillereitä ja sitten ei ole ottanut niitä. Herrasmies maksaa pillerit naiselleen.


      "Älä kysy tyhmiä"


      MarttyyriMallari-TTt

    • lienevät

      puoli-ilmaisia? En jaksa ajatella rahaa niin paljon, että karkkirahaan verrattavat summat pitäisi jotenkin jakaa. Makselen jotakin muuta.

      En muistuttele. Joten jos vahinko pääsisi tapahtumaan, pitäisin itseäni osasyyllisenä. Tai en syyllistäisi kumpaakaan.

      • aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh

        Cilestiä ainakin kun haki vuoden satsin niin yli satanen meni.


      • Asiasta.huvittunut
        aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh kirjoitti:

        Cilestiä ainakin kun haki vuoden satsin niin yli satanen meni.

        Vertailun vuoksi, jos ehkäisyyn käyttää kortsuja, vuoden aikana kustannus on noin 200 euroa. (Kappalehinta 0.50-0.60 e, oletetaan että sekstataan keskimäärin kerran päivässä)

        Naurettavalta tuntuu, että tuollaisen nakkirahan jakamisesta pitäisi edes keskustella. Kustannushan on peräti 30 senttiä päivässä!


      • kjht
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Vertailun vuoksi, jos ehkäisyyn käyttää kortsuja, vuoden aikana kustannus on noin 200 euroa. (Kappalehinta 0.50-0.60 e, oletetaan että sekstataan keskimäärin kerran päivässä)

        Naurettavalta tuntuu, että tuollaisen nakkirahan jakamisesta pitäisi edes keskustella. Kustannushan on peräti 30 senttiä päivässä!

        satanen vuodessa on iso raha, niin hassulta kuin se työssäkäyvistä saattaakin kuulostaa.


      • jotka
        kjht kirjoitti:

        satanen vuodessa on iso raha, niin hassulta kuin se työssäkäyvistä saattaakin kuulostaa.

        nekään eivät ilmaisia ole. Jopa terkkarissa joutuu maksamaan.


      • Asiasta.huvittunut
        kjht kirjoitti:

        satanen vuodessa on iso raha, niin hassulta kuin se työssäkäyvistä saattaakin kuulostaa.

        Eikä se ole iso summa. Tapoja säästää 100 euroa vuodessa:
        - jätä väliin baarikeikka joka kolmas kuukausi
        - jätä väliin päivittäinen kahvikuppi ruokalassa
        - jätä väliin viikottainen karkkipussi
        - osta nuudelien sijaan makaronia

        30 senttiä päivässä voi säästää helposti mistä asiasta tahansa, eikä se vaikuta elintasoon millään tavalla.

        Tuo summa on sitä suuruusluokkaa, että kyse ei ole oikeasti siitä, etteikö olisi varaa, vaan jos nainen tuollaista summaa kinuaa, kyse on puhtaasti periaatteesta. Periaatteellisista syistä varmasti sitten maksat puolet kortongeistakin?

        Itse jättäisin periaatteellisista syistä maksamatta ja heivaisin akan mäkeen.


      • Asiasta.huvittunut
        jotka kirjoitti:

        nekään eivät ilmaisia ole. Jopa terkkarissa joutuu maksamaan.

        Gynellä nainen joutuu käymään oli pillereitä tai ei. On se hirveää, kun nainen joutuu itse maksamaan omasta terveydenhoidostaan! Miten moinen vääryys on päässyt tapahtumaan?

        Ja miksi helvetissä minun pitää maksaa partavaahtoni ja partateräni itse? Kertokaapa se. Syytön minä olen parrankasvuuni. Naisilla vastaavaa kuluerää ei ole, joten se epätasa-arvoistaa koko yhteiskunnan. Pitäisiköhän demareiden kyhätä tästä välikysymys?


      • kjht
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Gynellä nainen joutuu käymään oli pillereitä tai ei. On se hirveää, kun nainen joutuu itse maksamaan omasta terveydenhoidostaan! Miten moinen vääryys on päässyt tapahtumaan?

        Ja miksi helvetissä minun pitää maksaa partavaahtoni ja partateräni itse? Kertokaapa se. Syytön minä olen parrankasvuuni. Naisilla vastaavaa kuluerää ei ole, joten se epätasa-arvoistaa koko yhteiskunnan. Pitäisiköhän demareiden kyhätä tästä välikysymys?

        naisystävästäsi/vaimostasi/vastaavasta tiedä, mutta useimmat naiset maksavat itse muun muassa kuukautissuojansa ja omiin karvoihinsa tarkoitetut terät, joihin mainitsemiasi vaahtoja ja teriä on pillereitä parempi verrata. Niin kauan kuin seksi on yhteinen asia, on mielestäni asiallista pistää ehkäisykulut suunnilleen puoliksi.


      • kjht
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Eikä se ole iso summa. Tapoja säästää 100 euroa vuodessa:
        - jätä väliin baarikeikka joka kolmas kuukausi
        - jätä väliin päivittäinen kahvikuppi ruokalassa
        - jätä väliin viikottainen karkkipussi
        - osta nuudelien sijaan makaronia

        30 senttiä päivässä voi säästää helposti mistä asiasta tahansa, eikä se vaikuta elintasoon millään tavalla.

        Tuo summa on sitä suuruusluokkaa, että kyse ei ole oikeasti siitä, etteikö olisi varaa, vaan jos nainen tuollaista summaa kinuaa, kyse on puhtaasti periaatteesta. Periaatteellisista syistä varmasti sitten maksat puolet kortongeistakin?

        Itse jättäisin periaatteellisista syistä maksamatta ja heivaisin akan mäkeen.

        tässä nimenomaan on kysymys. Minä heivaisin mäkeen miehen, joka ehkäisykuluihin osallistuisi. Kukin tosiaan päättää, millaiseen suhteeseen haluaa.

        PS. Olen suhteissani maksanut puolet kortsuista.


      • viilisniilis
        aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh kirjoitti:

        Cilestiä ainakin kun haki vuoden satsin niin yli satanen meni.

        on kuullut vieläkin kalliimmista pilsuista. Muistelen, että joku kaveri osti 3kk satsin ja maksoi 50 egee.. Ainoa merkki joka sopi. En ole tosin tuosta summasta varma, kun ei itselle tullut.


      • Asiasta.huvittunut
        kjht kirjoitti:

        naisystävästäsi/vaimostasi/vastaavasta tiedä, mutta useimmat naiset maksavat itse muun muassa kuukautissuojansa ja omiin karvoihinsa tarkoitetut terät, joihin mainitsemiasi vaahtoja ja teriä on pillereitä parempi verrata. Niin kauan kuin seksi on yhteinen asia, on mielestäni asiallista pistää ehkäisykulut suunnilleen puoliksi.

        Siinä onkin taas yksi oikeusmurha. Kuukautissuojia ei kansalaisille kustanneta! Intissä sen takia saa kyllä korotettua päivärahaa, mutta siviilissä joutuvat femukat valuttamaan farkuilleen, kun pahoinvointivaltio jättää holhokkinsa pulaan.

        Puhut nyt noin 50 euron tulonsiirrosta vuodessa. Siis 15 senttiä päivässä. Moninkertaisen summan käytät joka päivä pelkästään ruokaasi. Meinasitko puolittaa sen parittoman sentinkin? Jos sun pitää suhteessa vuositasolla tasata kulut 50 euron tarkkuudella, pahoittelen miesystäväsi puolesta. Niin tarkka kirjanpito nimittäin aiheuttaa varmasti päänsärkyä lähes joka ilta.


      • Asiasta.huvittunut
        kjht kirjoitti:

        tässä nimenomaan on kysymys. Minä heivaisin mäkeen miehen, joka ehkäisykuluihin osallistuisi. Kukin tosiaan päättää, millaiseen suhteeseen haluaa.

        PS. Olen suhteissani maksanut puolet kortsuista.

        Olisihan se perin huvittavaa, jos tyttö touhujen jälkeen alkaisi kondomimaksua tyrkyttää.

        "Tossa olis tää mun 25 senttiä..."


      • huvittunut myös
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Olisihan se perin huvittavaa, jos tyttö touhujen jälkeen alkaisi kondomimaksua tyrkyttää.

        "Tossa olis tää mun 25 senttiä..."

        Asiasta.huvittunut ei taida tietää naisista paljoakaan ;D
        Naisen ei tarvitse käydä gynellä, jossei ole vaivoja. Kuulun tähän onnelliseen osaan. En myöskään popisi hormoneja. Ja miehet hei, ne tosiaan on hormoneja, myrkkyjä!
        Vakisuhteessa ehkäisy puoliksi. Satunnaishommissa, onko sillä nyt väliä. Mutta silloin ehkäisy sitäkin tärkeämpää!!! Kysykää hyvät miehet ennenkuin tuikkaatten...


      • muuten reilassa
        huvittunut myös kirjoitti:

        Asiasta.huvittunut ei taida tietää naisista paljoakaan ;D
        Naisen ei tarvitse käydä gynellä, jossei ole vaivoja. Kuulun tähän onnelliseen osaan. En myöskään popisi hormoneja. Ja miehet hei, ne tosiaan on hormoneja, myrkkyjä!
        Vakisuhteessa ehkäisy puoliksi. Satunnaishommissa, onko sillä nyt väliä. Mutta silloin ehkäisy sitäkin tärkeämpää!!! Kysykää hyvät miehet ennenkuin tuikkaatten...

        Ihan totta varmaan mitä puhuit pääosin.

        Tosiasiassa naisen tulee käydä gynellä vaikkei mitään oireita olisikaan. Kohdunkaulansyövän esiasteet eivät näy "päällepäin" mitenkään joten "täysin terve ja oireetonkin" voi niitä sisällään kehitellä. Jos ei mitään papassa ole koskaan löytynyt, niin gynen tarkastusta suositellaan väh. 2 vuoden välein tehtäväksi. En tiedä millä perustein sinun gynesi on sanonut päinvastaista?

        Miksi niin suuri osa naisista skippaa esimerkiksi 5 vuoden välein tehtävät seulonnat (vaikka TUNTISI itsensä kuinka terveeksi tahansa)? Monella "terveellä" se kohdunkaulan syöpä sitten joudutaan totetamaan, kun esiasteita ei aikanaan olla hoidettu. Tiedän näitä tapauksia. Niin kohdunkaulansyöpää kuin munasarjasyöpää jne... Näistä kohdunkaulansyöpä (usein kytee oireettomana) olisi melkeinpä täysin ennakkoon estettävissä!

        Ei uskoisi että sen p*llun näyttäminen lääkärille parin vuoden välein olisi niin rankka toimenpide... Itselleni ei ainakaan ole, eikä se yksi 100 euroa kerran vuodessa/kahdessa paljon tunnu, kun ainakin tietää että kaikki on ok eikä tarvitse myöhemmin ainakaan itseään syyttää omasta laiminlyönnistänsä.


      • Aurinko79-
        muuten reilassa kirjoitti:

        Ihan totta varmaan mitä puhuit pääosin.

        Tosiasiassa naisen tulee käydä gynellä vaikkei mitään oireita olisikaan. Kohdunkaulansyövän esiasteet eivät näy "päällepäin" mitenkään joten "täysin terve ja oireetonkin" voi niitä sisällään kehitellä. Jos ei mitään papassa ole koskaan löytynyt, niin gynen tarkastusta suositellaan väh. 2 vuoden välein tehtäväksi. En tiedä millä perustein sinun gynesi on sanonut päinvastaista?

        Miksi niin suuri osa naisista skippaa esimerkiksi 5 vuoden välein tehtävät seulonnat (vaikka TUNTISI itsensä kuinka terveeksi tahansa)? Monella "terveellä" se kohdunkaulan syöpä sitten joudutaan totetamaan, kun esiasteita ei aikanaan olla hoidettu. Tiedän näitä tapauksia. Niin kohdunkaulansyöpää kuin munasarjasyöpää jne... Näistä kohdunkaulansyöpä (usein kytee oireettomana) olisi melkeinpä täysin ennakkoon estettävissä!

        Ei uskoisi että sen p*llun näyttäminen lääkärille parin vuoden välein olisi niin rankka toimenpide... Itselleni ei ainakaan ole, eikä se yksi 100 euroa kerran vuodessa/kahdessa paljon tunnu, kun ainakin tietää että kaikki on ok eikä tarvitse myöhemmin ainakaan itseään syyttää omasta laiminlyönnistänsä.

        Terveydestään huolehtiva nainen käy gynellä säännöllisesti läpi elämänsä, vaikkei mitään erityistä syytä olisikaan. Mä ihmettelen, että joku voi tosissaan sanoa ettei terveen naisen täydy käydä lainkaan...


      • viilisniilis
        muuten reilassa kirjoitti:

        Ihan totta varmaan mitä puhuit pääosin.

        Tosiasiassa naisen tulee käydä gynellä vaikkei mitään oireita olisikaan. Kohdunkaulansyövän esiasteet eivät näy "päällepäin" mitenkään joten "täysin terve ja oireetonkin" voi niitä sisällään kehitellä. Jos ei mitään papassa ole koskaan löytynyt, niin gynen tarkastusta suositellaan väh. 2 vuoden välein tehtäväksi. En tiedä millä perustein sinun gynesi on sanonut päinvastaista?

        Miksi niin suuri osa naisista skippaa esimerkiksi 5 vuoden välein tehtävät seulonnat (vaikka TUNTISI itsensä kuinka terveeksi tahansa)? Monella "terveellä" se kohdunkaulan syöpä sitten joudutaan totetamaan, kun esiasteita ei aikanaan olla hoidettu. Tiedän näitä tapauksia. Niin kohdunkaulansyöpää kuin munasarjasyöpää jne... Näistä kohdunkaulansyöpä (usein kytee oireettomana) olisi melkeinpä täysin ennakkoon estettävissä!

        Ei uskoisi että sen p*llun näyttäminen lääkärille parin vuoden välein olisi niin rankka toimenpide... Itselleni ei ainakaan ole, eikä se yksi 100 euroa kerran vuodessa/kahdessa paljon tunnu, kun ainakin tietää että kaikki on ok eikä tarvitse myöhemmin ainakaan itseään syyttää omasta laiminlyönnistänsä.

        edes maksaa mitään 100 euroa, jos menee ehkäisyneuvolaan tai terveyskeskukseen. Kyllä ne sielläkin osaa värkit kollata ja sen papan ottaa.


      • Aurinko79-
        viilisniilis kirjoitti:

        edes maksaa mitään 100 euroa, jos menee ehkäisyneuvolaan tai terveyskeskukseen. Kyllä ne sielläkin osaa värkit kollata ja sen papan ottaa.

        niin huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta, että meen suosiolla yksityiselle. Työterveyden kautta saa tietty edullisesti hoidettua normilekurilla käynnit, mutta julkista karsastan.


      • jokainen valitsee missä
        viilisniilis kirjoitti:

        edes maksaa mitään 100 euroa, jos menee ehkäisyneuvolaan tai terveyskeskukseen. Kyllä ne sielläkin osaa värkit kollata ja sen papan ottaa.

        Jokainen saa valita missä käy. Ehkäisyneuvola on varmaan hyvä paikka. Terveysasemasta en aina ole niin varma, sillä koskaan ei tiedä, kuka näytteen ottaa. Osa ottaa huolellisesti ja osa ehkä ei (harjoittelijat tms.). (Varmaan sama homma ehkäisyneuvolassakin?) Henkilökunnalle kyllä painotetaan esim. papa-näytteen otossa huolellisuutta, tietävät että on kyse tärkeästä näytteestä.

        Yksityisellä on se hyvä puoli, että pääse oikean gynekologin vastaanotolle, voi käydä muutenkin yleisen elämäntilanteen samalla läpi, tehdä esim. ultran ym. Ja jos käy samalla hyväksi ja mukavaksi osoittautuneella lääkärillä, niin ei tarvitse vastaanottoa jännittää ja tietää että palvelu toimii. Lisäksi lääkäri näkee aiemmat tiedot ja historian ilman uudestaan kertaamista.

        Kuka missäkin sitten käy, aivan sama. Kunhan käy.


      • viilisniilis
        jokainen valitsee missä kirjoitti:

        Jokainen saa valita missä käy. Ehkäisyneuvola on varmaan hyvä paikka. Terveysasemasta en aina ole niin varma, sillä koskaan ei tiedä, kuka näytteen ottaa. Osa ottaa huolellisesti ja osa ehkä ei (harjoittelijat tms.). (Varmaan sama homma ehkäisyneuvolassakin?) Henkilökunnalle kyllä painotetaan esim. papa-näytteen otossa huolellisuutta, tietävät että on kyse tärkeästä näytteestä.

        Yksityisellä on se hyvä puoli, että pääse oikean gynekologin vastaanotolle, voi käydä muutenkin yleisen elämäntilanteen samalla läpi, tehdä esim. ultran ym. Ja jos käy samalla hyväksi ja mukavaksi osoittautuneella lääkärillä, niin ei tarvitse vastaanottoa jännittää ja tietää että palvelu toimii. Lisäksi lääkäri näkee aiemmat tiedot ja historian ilman uudestaan kertaamista.

        Kuka missäkin sitten käy, aivan sama. Kunhan käy.

        Ei ole niin turhan tarkka, että kelle alapäätänsä vilauttelee :). Mulla ei oo mitenkään huonoja kokemuksia julkiselta puolelta, tai siis on, mutta se ei nyt kuulu tohon papan ottoon. Mutta mieluummien menisin mieslääkärille, kun alapäätä pitää näytellä, yleensä vain laitetaan naiselle. Naiset ovat hieman kovakouraisempia, kun tietävät, ettei se pillu mistään posliinista ole. (Nyt tuli rumasti sanottua, mutta en voinut vastutsaa kiusausta.)


      • Asiasta.huvittunut
        huvittunut myös kirjoitti:

        Asiasta.huvittunut ei taida tietää naisista paljoakaan ;D
        Naisen ei tarvitse käydä gynellä, jossei ole vaivoja. Kuulun tähän onnelliseen osaan. En myöskään popisi hormoneja. Ja miehet hei, ne tosiaan on hormoneja, myrkkyjä!
        Vakisuhteessa ehkäisy puoliksi. Satunnaishommissa, onko sillä nyt väliä. Mutta silloin ehkäisy sitäkin tärkeämpää!!! Kysykää hyvät miehet ennenkuin tuikkaatten...

        > Naisen ei tarvitse käydä gynellä,
        > jossei ole vaivoja.

        Toivottavasti olet vielä ala-asteella, muussa tapauksessa olet jälleen yksi surullinen esimerkki Suomen koululaitoksen tasosta. Opetussuuunnitelman mukaan nämä jutut pitäisi tosiaan opettaa jopa yläasteikäisille pojille, asianosaisista nyt puhumattakaan.

        > Ja miehet hei, ne tosiaan on hormoneja,
        > myrkkyjä! Vakisuhteessa ehkäisy puoliksi.

        Ai mies nielee puolet myrkyistä? Mitäköhän hyötyä siitä olisi?

        En ole tosiaan tähän päivään mennessä spärdärimaksua tytöiltä pyytänyt enkä tule pyytämäänkään. Samoiten heitän akan pihalle jos alkaa kinuamaan pillereihin rahaa.

        Mä kyllä tosiaan haluaisin nähdä teidän kauppareissut:

        Kauppaan on matkaa 15 km. Auto kuluttaa 7.5 litraa satasella ja bensa maksaa 1.40 litralta. Koska auto on miehen, mutta matka yhteinen, bensakulut on ehdottomasti jaettava. Tästä nainen suorittaa miehelle 1/2 * 0.15 * 7,5 * 1.40 = 0.7875 euroa.

        Ruoka on yhteistä, joten se pistetään tarkalleen puoliksi. Kaljoista mies juo 2/3 ja nainen vain 1/3, joten tästä mies suorittaa hyvitystä naiselle 1/3 mäyriksen hinnasta: 1/3 * 12 = 4 euroa. Naisen koiralle ostetaan vinkuva lelu 12.40, tämän summa nainen maksaa kokonaan, koska koira ei ole miehen. Mies ostaa partavaahtonsa suosiolla erillisellä kuitilla, mitä kassaneiti ihmettelee, mutta ymmärtää kun nainen selittää ettei hänen tarvitse ajaa partaa, joten ei osallistu kustannuksiinkaan. Kassajono närkästyy, kun senttejä ei heti onnistuta jakamaan puoliksi. Ruoat pakataan naisen kangaskassiin, mutta koska sillä kuljetetaan yhteisiä tavaroita, on mies velvollinen tilittämään naiselle 10 senttiä hyvitystä. Samalla reissulla haetaan pillerit, mutta koska ehkäisy on yhteinen asia, mies on velvollinen hyvittämään naiselle puolet kustannuksista eli 20 euroa jne. jne. jne.

        Mahtaa olla hankala elämä.


      • ...........
        viilisniilis kirjoitti:

        Ei ole niin turhan tarkka, että kelle alapäätänsä vilauttelee :). Mulla ei oo mitenkään huonoja kokemuksia julkiselta puolelta, tai siis on, mutta se ei nyt kuulu tohon papan ottoon. Mutta mieluummien menisin mieslääkärille, kun alapäätä pitää näytellä, yleensä vain laitetaan naiselle. Naiset ovat hieman kovakouraisempia, kun tietävät, ettei se pillu mistään posliinista ole. (Nyt tuli rumasti sanottua, mutta en voinut vastutsaa kiusausta.)

        Mulle sanottiin terveyskeskuksessa suoraan kun aikaa varasin pillereiden uusintaan ja tarkastukseen että kyllä tuonikäisellä pitäisi olla varaa käydä yksityiselläkin. Olin silloin vähän alle kolmikymppinen. Nykyään en tarvitse pillereitä ja papaan kutsutaan viiden vuoden välein.

        Joskus nuorempana pienellä paikkakunnalla asuessani kävin aina terveyskeskuksessa ja hyvin asiat hoitui. Kerran oli vakilääkärin sijaisena nuori mieslääkäri ja tarkastuksessa se totes että ihan hyvältähän tämä näyttää :) Tais molemmat vähän nolostua.


    • Asiasta.huvittunut

      Jos seurusteleva pari ei edes asu samassa taloudessa, ei miehellä nähdäkseni ole mitään syytä maksaa naisen pillereitä. Toisin voidaan tietenkin sopia, mutta itse en maksaisi mitään, ellei asuttaisi samassa taloudessa. En sellaisessa tilanteessa edes jättäisi ehkäisyä pelkästään pillereiden varaan, vastuu on liian suuri naiselle kuin naiselle. Osa unohtelee ja osa "unohtaa".

      Jos on sovittu, että nainen hoitaa ehkäisyn syömällä pillereitä, vastuu on tietysti vain ja ainoastaan yksin naisen.

    • ikäinen sä oot, 12v. Jos ei jumalauta oo itellä rahaa ostaa jotain 10 euron pillereitä niin parempi olla sit harrastelematta kokonaan. Sitäpaitsi maksat sä puolet kortsujen hinnasta jos alussa käytetään niitä.

      • viilisniilis

        Mutta Trppä kulta, aika harvoin saa pilsut 10 eurolla... Siis kolmen kuun satsia. Diane Novan halvemman version taitaa saada, mutta se on sellainen merkki, jossa on monien mielestä hieman liiankin hyvä ehkäisy, eli todella korkea hormonipitoisuus. Kai säkin mieluusti maksaisit vaikka niistä pillereistä esim. 20 euroa kolmesta kuukaudesta, kun ei olis meininki ihan kuivaa ja tyttöystävääkin haluttaisi?


      • paljon kalliimmat
        viilisniilis kirjoitti:

        Mutta Trppä kulta, aika harvoin saa pilsut 10 eurolla... Siis kolmen kuun satsia. Diane Novan halvemman version taitaa saada, mutta se on sellainen merkki, jossa on monien mielestä hieman liiankin hyvä ehkäisy, eli todella korkea hormonipitoisuus. Kai säkin mieluusti maksaisit vaikka niistä pillereistä esim. 20 euroa kolmesta kuukaudesta, kun ei olis meininki ihan kuivaa ja tyttöystävääkin haluttaisi?

        Omat pillerini maksavat noin 43e kolmen kuukauden satsi. Olisi aika törkeää jos se olisi vain minun asiani! Ja mies kyllä muistuttelee, tosin en ole vuosien aikana unohtanut kuin muutaman kerran.


      • huvittunut myös

        mä maksan ainakin oman osani naisena. ihan niistä kortsuistakin. ei siis pennilleen, mutta vaikka kummalla sattuu lähempanä olemaan niin sitä käytetään...

        Ja ne pillerit on kalliita, varsinkin jos ei ihan tavis kamaa pysty vetää. Siksipä itse en viitsi niitä syödä. Olo on miljoona kertaa parempi ja seksikin maistuu ;) Sitten jos muutamme yhteen ja sitä seksiä tosiaan on enempi, niin pillerit harkintaan.

        Alkuunhan se mies miehen tavoin pullikoi ja marisi, mutta kerroin hormonien vaikutuksista ja uskohan tuo vihdoin


      • viilisniilis
        paljon kalliimmat kirjoitti:

        Omat pillerini maksavat noin 43e kolmen kuukauden satsi. Olisi aika törkeää jos se olisi vain minun asiani! Ja mies kyllä muistuttelee, tosin en ole vuosien aikana unohtanut kuin muutaman kerran.

        Jotkut merkit on kalliimpia. Mulla on myös kutina, että ne kalliimmat merkit vois olla matalahormonisempia, eli jää halutkin jäljelle. Tosiaan mun yhden kaverin kolmen kuukauden pillerit makso 50 euroa! Eli vuodessa maksaa 200 euroa. Ei mikään nakkiraha enää siis. Ja jos miettii, että sullakin maksaa 43 euroa, niin helpompaa se on molempien maksaa 20 egee, kuin että yksi huolehtii aina ehkäisystä. Noikin tekee vuodessa 184 euroa. Tietty, kun asutaan yhdessä, ei ole enää mun rahat ja sun rahat-menoa, että sitten on varmaan se ja sama.


      • viilisniilis
        huvittunut myös kirjoitti:

        mä maksan ainakin oman osani naisena. ihan niistä kortsuistakin. ei siis pennilleen, mutta vaikka kummalla sattuu lähempanä olemaan niin sitä käytetään...

        Ja ne pillerit on kalliita, varsinkin jos ei ihan tavis kamaa pysty vetää. Siksipä itse en viitsi niitä syödä. Olo on miljoona kertaa parempi ja seksikin maistuu ;) Sitten jos muutamme yhteen ja sitä seksiä tosiaan on enempi, niin pillerit harkintaan.

        Alkuunhan se mies miehen tavoin pullikoi ja marisi, mutta kerroin hormonien vaikutuksista ja uskohan tuo vihdoin

        koko ajan, ihan vain ihoni vuoksi. Ootan sitä päivää, kun pääsen eroon tuosta satanan Diane Novasta, jossa on hormoneja niin paljon, että alapää on kuin joku sahara. Mutta tosiaan, hintakin on alhaisempi, varsinkin kun saan vielä kela-korvauksiakin.

        Ei e-pillerit ole pelkästään hyvä asia. Kyllähän jossain pitää näkyä vaikutus, kun hakataan hormoneja naamaan vuositolkulla.


      • nuo vaikutukset
        viilisniilis kirjoitti:

        Jotkut merkit on kalliimpia. Mulla on myös kutina, että ne kalliimmat merkit vois olla matalahormonisempia, eli jää halutkin jäljelle. Tosiaan mun yhden kaverin kolmen kuukauden pillerit makso 50 euroa! Eli vuodessa maksaa 200 euroa. Ei mikään nakkiraha enää siis. Ja jos miettii, että sullakin maksaa 43 euroa, niin helpompaa se on molempien maksaa 20 egee, kuin että yksi huolehtii aina ehkäisystä. Noikin tekee vuodessa 184 euroa. Tietty, kun asutaan yhdessä, ei ole enää mun rahat ja sun rahat-menoa, että sitten on varmaan se ja sama.

        Erot sivuvaikutuksissa on varmaan aika yksilöllisiä. Osa naisista saa herkästi oireita lähes jokaisesta pillerimerkistä ja osa taas ei. Välillä tuntuu että osa saa oireita jo pelkästä pillereistä mainitsemisesta. Kun niistä sivuvaikutuksista kuulee etukäteen niin paljon, niin niitä rupeaa alitajuisesti oikein odottamaan. Esimerkiksi lihoaminenhan on aina niiden ehkäisypillerien syytä...hmm...(en sano etteikö jollain voi näin ollakin mutta yleisempää on kuitenkin mielialavaihtelut esim. itkuisuus).

        Itse olen syönyt vuosikausia juurikin Diane Novaa tai sen rinnakkaisvalmisteita. En tarkalleen edes muista mitä ne maksaa (ei siis juuri mitään), muistelisin että omavastuuosuus 3kk satsissa on 5-10 euroa.

        Ja vielä, en ole koskaan huomannut pillereistä johtuvaa lihoamista tai päänsärkyä (jota esim. kahvinpuute aiheuttaa). Ja halut on säilyneet hyvinä tähän päivään asti ;)


      • nuo vaikutukset kirjoitti:

        Erot sivuvaikutuksissa on varmaan aika yksilöllisiä. Osa naisista saa herkästi oireita lähes jokaisesta pillerimerkistä ja osa taas ei. Välillä tuntuu että osa saa oireita jo pelkästä pillereistä mainitsemisesta. Kun niistä sivuvaikutuksista kuulee etukäteen niin paljon, niin niitä rupeaa alitajuisesti oikein odottamaan. Esimerkiksi lihoaminenhan on aina niiden ehkäisypillerien syytä...hmm...(en sano etteikö jollain voi näin ollakin mutta yleisempää on kuitenkin mielialavaihtelut esim. itkuisuus).

        Itse olen syönyt vuosikausia juurikin Diane Novaa tai sen rinnakkaisvalmisteita. En tarkalleen edes muista mitä ne maksaa (ei siis juuri mitään), muistelisin että omavastuuosuus 3kk satsissa on 5-10 euroa.

        Ja vielä, en ole koskaan huomannut pillereistä johtuvaa lihoamista tai päänsärkyä (jota esim. kahvinpuute aiheuttaa). Ja halut on säilyneet hyvinä tähän päivään asti ;)

        se tuntuu olevan, auringon pilkuista lähtien kaikki mahdollinen johtuu pillereista. Sit jos kuitenkin ihan itsensäkkin vuoksi 'uhrautuu' ja alkaa popsiin niitä niin niitten pitää luonnollisesti olla kalleimpia mitä markkinoilta löytyy ja tottakai mies maksaa vähintäänkin puolet, mieluiten koko paskan.

        Vitunmoista feministipaskaa taas tuutin täydeltä, jos mulla ois aikasemmassa elämässä hankittu auto niin joka vitun kilometri mitä joku senttejä laskeva femakko-suttura istuis kyydissä maksais sit vastaavasti 50 senttii kilometri alv.


      • Asiasta.huvittunut
        yrmio kirjoitti:

        se tuntuu olevan, auringon pilkuista lähtien kaikki mahdollinen johtuu pillereista. Sit jos kuitenkin ihan itsensäkkin vuoksi 'uhrautuu' ja alkaa popsiin niitä niin niitten pitää luonnollisesti olla kalleimpia mitä markkinoilta löytyy ja tottakai mies maksaa vähintäänkin puolet, mieluiten koko paskan.

        Vitunmoista feministipaskaa taas tuutin täydeltä, jos mulla ois aikasemmassa elämässä hankittu auto niin joka vitun kilometri mitä joku senttejä laskeva femakko-suttura istuis kyydissä maksais sit vastaavasti 50 senttii kilometri alv.

        Saisivat tosiaan tasa-arvomiehet alkaa laskuttaa palstan femukoilta kilometrikorvausta ja tietysti myös spärdärimaksua. Ilme olisi varmaan näkemisen arvoinen. Itse pahemman luokan sovinistina en viitsi pikkukyydeistä laskuttaa ja spärdärinkin kaivan aina omasta taskusta.

        Huvittavinta on, että näiden sutturoiden mielestä varmastikin riittää, että semmoinen pikkujuttu kuin ruokalaskut maksetaan "suunnilleen puoliksi", mutta tämä massiivinen pillerihankinta on ehdottomasti puolitettava.

        "Suunnilleen puoliksi" tarkoittanee sitä, ettei sillä ole niin väliä, jos mies joutuu vuodessa maksamaan ruoasta vaikkapa 500 euroa enemmän, kunhan vain satasen pillerilasku puolitetaan.


      • Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Saisivat tosiaan tasa-arvomiehet alkaa laskuttaa palstan femukoilta kilometrikorvausta ja tietysti myös spärdärimaksua. Ilme olisi varmaan näkemisen arvoinen. Itse pahemman luokan sovinistina en viitsi pikkukyydeistä laskuttaa ja spärdärinkin kaivan aina omasta taskusta.

        Huvittavinta on, että näiden sutturoiden mielestä varmastikin riittää, että semmoinen pikkujuttu kuin ruokalaskut maksetaan "suunnilleen puoliksi", mutta tämä massiivinen pillerihankinta on ehdottomasti puolitettava.

        "Suunnilleen puoliksi" tarkoittanee sitä, ettei sillä ole niin väliä, jos mies joutuu vuodessa maksamaan ruoasta vaikkapa 500 euroa enemmän, kunhan vain satasen pillerilasku puolitetaan.

        antaa, miehet saa. Naiset tavallaan huoraavat jokainen ja me urpot maksetaan jossain muodossa aina siitä ilosta että saadaan tuikata mulkkumme silloin tällöin jonnekkin lämpimään paikkaan, säälittävää mut minkäs sitä kumpikaan sukupuoli luonnolleen mahtaa.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Saisivat tosiaan tasa-arvomiehet alkaa laskuttaa palstan femukoilta kilometrikorvausta ja tietysti myös spärdärimaksua. Ilme olisi varmaan näkemisen arvoinen. Itse pahemman luokan sovinistina en viitsi pikkukyydeistä laskuttaa ja spärdärinkin kaivan aina omasta taskusta.

        Huvittavinta on, että näiden sutturoiden mielestä varmastikin riittää, että semmoinen pikkujuttu kuin ruokalaskut maksetaan "suunnilleen puoliksi", mutta tämä massiivinen pillerihankinta on ehdottomasti puolitettava.

        "Suunnilleen puoliksi" tarkoittanee sitä, ettei sillä ole niin väliä, jos mies joutuu vuodessa maksamaan ruoasta vaikkapa 500 euroa enemmän, kunhan vain satasen pillerilasku puolitetaan.

        Ainako sinä ne kortsut olet ostanut? Marttyyrin leima otsaan ja yksi pyhä sun kunniaksi! Musta vähän tuntuu, että sä et ole koskaan seurustellutkaan, on meinaan sellasia noi sun juttus...

        Kyllä nyt on pakko leuhkia, että miltei jokaisen yhden illan jutun kanssa MEIKÄLÄINEN on ollut se, joka ne kortsut on esiin kaivanut. Koska olen hetero, kumppanini ovat olleet siis miehiä. Naisen kanssahan se ilmeisesti sujuis vaikka elmukelmulla, jossa on vähän liukkaria, että siinä onkin metrihinta alhainen. No, mutta meikäläinen alkaa pyytämäänkin sitten kortsuista maksua ja liukkarista kanssa. Jos otetaan leluja mukaan, otan niistä vuokraa.

        Ne pillerit määrää lääkäri, joka yrittää löytää ko. leidille sopivat pilsut. Kaikki pillerimerkit ei käy kaikille. On siis joskus pakko ottaa kalleimpia. Kyllähän sinäkin siinä seksissä mukana olet, etkös vain? Vai meneekö se niin, että jos nainen maksaa OMAT pillerinsä itse, niin sitten se seksikin on sen yksityisasia? Saa nussia ketä haluaa? Otetaan pillereistä koko hyöty sillälailla irti...

        Ja muuten, kyllä naisillakin on autoja, enpä ole vielä koskaan minäkään kauppareissusta maksua pyytänyt.


      • viilisniilis
        nuo vaikutukset kirjoitti:

        Erot sivuvaikutuksissa on varmaan aika yksilöllisiä. Osa naisista saa herkästi oireita lähes jokaisesta pillerimerkistä ja osa taas ei. Välillä tuntuu että osa saa oireita jo pelkästä pillereistä mainitsemisesta. Kun niistä sivuvaikutuksista kuulee etukäteen niin paljon, niin niitä rupeaa alitajuisesti oikein odottamaan. Esimerkiksi lihoaminenhan on aina niiden ehkäisypillerien syytä...hmm...(en sano etteikö jollain voi näin ollakin mutta yleisempää on kuitenkin mielialavaihtelut esim. itkuisuus).

        Itse olen syönyt vuosikausia juurikin Diane Novaa tai sen rinnakkaisvalmisteita. En tarkalleen edes muista mitä ne maksaa (ei siis juuri mitään), muistelisin että omavastuuosuus 3kk satsissa on 5-10 euroa.

        Ja vielä, en ole koskaan huomannut pillereistä johtuvaa lihoamista tai päänsärkyä (jota esim. kahvinpuute aiheuttaa). Ja halut on säilyneet hyvinä tähän päivään asti ;)

        Että jotkut lääkärit ei enää määrää Diane Novaa ollenkaan, kun siinä on niin paljon haittoja. Eli juuri limakalvojen kuivumista, haluttomuutta, vissiin muutakin. Meikäläisellä ainakin tukka ohenee aina, kun syön niitä.

        Mutta tottakai kaikki on yksilöllistä, Diane Novan hyvä puoli on se, että iho pysyy kunnossa. Cypretyl maksaa ilman kelakorvasta 9.87, eli olisko omavastuu viitisen euroa. Halpaa on, ja sinkkuna niitä onkin hyvä vedellä, kun eipä tee sitten mielikään.

        Mutta tosiaan, esimerkiksi juuri tämä yksi kaverini, joka syö niitä 50 €/3kk hintaisia pillereitä, ei voi syödä muita. Verenpaineet nousevat liian korkealle muista. Ainoa merkki mikä toimii, on tämä. No can do, mutta kyllä musta ois aika kiva tossa tilanteessa, että ukko maksais puolet. Mullahan se vastuu muuten olis niiden pillereiden ottamisessa, että vois varmaan ees rahallisesti osallistua tähän.


      • viilisniilis
        yrmio kirjoitti:

        se tuntuu olevan, auringon pilkuista lähtien kaikki mahdollinen johtuu pillereista. Sit jos kuitenkin ihan itsensäkkin vuoksi 'uhrautuu' ja alkaa popsiin niitä niin niitten pitää luonnollisesti olla kalleimpia mitä markkinoilta löytyy ja tottakai mies maksaa vähintäänkin puolet, mieluiten koko paskan.

        Vitunmoista feministipaskaa taas tuutin täydeltä, jos mulla ois aikasemmassa elämässä hankittu auto niin joka vitun kilometri mitä joku senttejä laskeva femakko-suttura istuis kyydissä maksais sit vastaavasti 50 senttii kilometri alv.

        Muuten mies toivoo ehkäisyksi niitä pillereitä. Kun kortsu tuntuu NIIN pahalle.. Hei Yrppä, koeta nyt tajuta, että sä et tiedä pillereistä mitään, koska sä vaan koodaat, etkä ole gynekologi, vaikka sulla harrastupohjaa löytyykin. KAIKKI MERKIT EI KÄY KAIKILLE. Joskus on siis pakko ottaa kalleinta, jos meinaa pillereillä ehkästä. Tuliko nyt selvästi kirjoitettua?


      • Asiasta.huvittunut
        viilisniilis kirjoitti:

        Ainako sinä ne kortsut olet ostanut? Marttyyrin leima otsaan ja yksi pyhä sun kunniaksi! Musta vähän tuntuu, että sä et ole koskaan seurustellutkaan, on meinaan sellasia noi sun juttus...

        Kyllä nyt on pakko leuhkia, että miltei jokaisen yhden illan jutun kanssa MEIKÄLÄINEN on ollut se, joka ne kortsut on esiin kaivanut. Koska olen hetero, kumppanini ovat olleet siis miehiä. Naisen kanssahan se ilmeisesti sujuis vaikka elmukelmulla, jossa on vähän liukkaria, että siinä onkin metrihinta alhainen. No, mutta meikäläinen alkaa pyytämäänkin sitten kortsuista maksua ja liukkarista kanssa. Jos otetaan leluja mukaan, otan niistä vuokraa.

        Ne pillerit määrää lääkäri, joka yrittää löytää ko. leidille sopivat pilsut. Kaikki pillerimerkit ei käy kaikille. On siis joskus pakko ottaa kalleimpia. Kyllähän sinäkin siinä seksissä mukana olet, etkös vain? Vai meneekö se niin, että jos nainen maksaa OMAT pillerinsä itse, niin sitten se seksikin on sen yksityisasia? Saa nussia ketä haluaa? Otetaan pillereistä koko hyöty sillälailla irti...

        Ja muuten, kyllä naisillakin on autoja, enpä ole vielä koskaan minäkään kauppareissusta maksua pyytänyt.

        Hyvä, että osaat edes nauraa marttyyrin leimallesi. Sillä täysin naurettavahan sinä olet, jos vaadit, että 15 senttiä päivässä maksavat pillerit kustannetaan puoliksi, mies 0.075 euroa ja sinä 0.075 euroa, mutta samaan aikaan se on melko se ja sama, kuka maksaa 50 euron ruoat viikonlopuksi. Mutta kysehän onkin periaatteesta.

        Ota ihmeessä puuttuvat lisäsentit spärdäristä ja liukkarista rahan muodossa, jos miehellä ei ole millä maksaa luonnossa. Kunnon femakko ei anna miehen siipeillä.

        Samaan aikaan minä kovana sovinistina jatkan onnellisena elämääni ja naureskelen tasa-arvovouhotuksillenne. Köyhät ne senttejä laskeskelee.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Hyvä, että osaat edes nauraa marttyyrin leimallesi. Sillä täysin naurettavahan sinä olet, jos vaadit, että 15 senttiä päivässä maksavat pillerit kustannetaan puoliksi, mies 0.075 euroa ja sinä 0.075 euroa, mutta samaan aikaan se on melko se ja sama, kuka maksaa 50 euron ruoat viikonlopuksi. Mutta kysehän onkin periaatteesta.

        Ota ihmeessä puuttuvat lisäsentit spärdäristä ja liukkarista rahan muodossa, jos miehellä ei ole millä maksaa luonnossa. Kunnon femakko ei anna miehen siipeillä.

        Samaan aikaan minä kovana sovinistina jatkan onnellisena elämääni ja naureskelen tasa-arvovouhotuksillenne. Köyhät ne senttejä laskeskelee.

        Jokainen pariskunta osta ruokaa vuorollaan. Sun perustelut ei nyt pure. Mutta sanotaan näin, että jos ei yhteistä taloutta ole, olisi aivan huomaavaista pulittaa puolet pillereistä. Tuskinpa kukaan monen vuoden avioliiton jälkeen pyytää miestä kustantamaan puolia ehkäisystä.

        Ja muuten, sinähän se marttyyri olit, kun olet kaikki kortsutkin ostanut. Mä en ollut aiemmin edes miettinyt, että jonkun pitäis niistä mulle pulittaa... Mutta sulla taitaa kunnon kokkarina olla säästöpossu yöpöydällä, jonne hoidot saa laittaa pari senttiä sun kortsuista...


      • Asiasta.huvittunut
        viilisniilis kirjoitti:

        Jokainen pariskunta osta ruokaa vuorollaan. Sun perustelut ei nyt pure. Mutta sanotaan näin, että jos ei yhteistä taloutta ole, olisi aivan huomaavaista pulittaa puolet pillereistä. Tuskinpa kukaan monen vuoden avioliiton jälkeen pyytää miestä kustantamaan puolia ehkäisystä.

        Ja muuten, sinähän se marttyyri olit, kun olet kaikki kortsutkin ostanut. Mä en ollut aiemmin edes miettinyt, että jonkun pitäis niistä mulle pulittaa... Mutta sulla taitaa kunnon kokkarina olla säästöpossu yöpöydällä, jonne hoidot saa laittaa pari senttiä sun kortsuista...

        Liekö jäänyt huomaamatta, että sinä ja palstan muut femakot olette tässä ainoita, jotka ovat puuttuvien senttien perään itkeneet. Mä olen vain naureskellut teille ja vääntänyt yhtä naurettavia laskelmia pienistä autokyydeistä ja koirien puruluista. Kovin paljon räikeämmin en enää osaa parodioida. Pahoitteluni siitä.

        Mietipä nyt oikeasti. Sun pillerit maksaa noin 3 euroa viikossa. Kakarat käyttävät pelkästään karkkiin tuon summan ja silti aikuinen nainen jaksaa valittaa. Ei ihme, jos yksikään ukko ei viitsi kovin kauaa katella.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Liekö jäänyt huomaamatta, että sinä ja palstan muut femakot olette tässä ainoita, jotka ovat puuttuvien senttien perään itkeneet. Mä olen vain naureskellut teille ja vääntänyt yhtä naurettavia laskelmia pienistä autokyydeistä ja koirien puruluista. Kovin paljon räikeämmin en enää osaa parodioida. Pahoitteluni siitä.

        Mietipä nyt oikeasti. Sun pillerit maksaa noin 3 euroa viikossa. Kakarat käyttävät pelkästään karkkiin tuon summan ja silti aikuinen nainen jaksaa valittaa. Ei ihme, jos yksikään ukko ei viitsi kovin kauaa katella.

        Ojojoj, nyt sattu ja pahasti! Kukaan mies ei jaksa pitkään katsella... No, sehän onkin hirveintä tässä maailmassa, jos ei jollekkin miehelle kelpaa. Kyynel.

        Pointti tässä senteissä mesoamisessa on se, että esimerkiksi opiskelijalla ei välttämättä ole varaa ostaa 50 euron pillereitä kolmeksi kuukaudeksi. Ja monet harrastvat seksiä ennen kuin esimerkiksi muuttavat pois vanhempiensa luota. Silloin ei välttämättä ole vara pistää rahaa 50 euroa tuosta vain pillereihin. Katsos kun niitä pillereitä määrätään alaikäisillekkin. (Tosin sinä et varmaan tuosta tiedä mitään, koska et ollut silloin päässyt edes sormeasi kastamaan.)

        Ehkäisy on molempien asia, ei se ole pelkästään naisen vastuulla. Jos on kerta varaa, niin silloinhan voi mies maksaa koko ehkäisyn. Kai se mieskin sen reseptin kanssa apteekkiin pääsee?

        Hei, jos saat joskus lapsia, niin maksatko sä sen muksun kuluja ollenkaan? Sehän on kuitenkin sen naisen lapsi, eli eiköhän sen kuulu ne kulutkin kattaa.


      • Asiasta.huvittunut
        viilisniilis kirjoitti:

        Ojojoj, nyt sattu ja pahasti! Kukaan mies ei jaksa pitkään katsella... No, sehän onkin hirveintä tässä maailmassa, jos ei jollekkin miehelle kelpaa. Kyynel.

        Pointti tässä senteissä mesoamisessa on se, että esimerkiksi opiskelijalla ei välttämättä ole varaa ostaa 50 euron pillereitä kolmeksi kuukaudeksi. Ja monet harrastvat seksiä ennen kuin esimerkiksi muuttavat pois vanhempiensa luota. Silloin ei välttämättä ole vara pistää rahaa 50 euroa tuosta vain pillereihin. Katsos kun niitä pillereitä määrätään alaikäisillekkin. (Tosin sinä et varmaan tuosta tiedä mitään, koska et ollut silloin päässyt edes sormeasi kastamaan.)

        Ehkäisy on molempien asia, ei se ole pelkästään naisen vastuulla. Jos on kerta varaa, niin silloinhan voi mies maksaa koko ehkäisyn. Kai se mieskin sen reseptin kanssa apteekkiin pääsee?

        Hei, jos saat joskus lapsia, niin maksatko sä sen muksun kuluja ollenkaan? Sehän on kuitenkin sen naisen lapsi, eli eiköhän sen kuulu ne kulutkin kattaa.

        Jos ehkäisy hoidetaan pillereillä, se on vain ja ainoastaan naisen vastuulla. Miehen on niitä pillereitä hiukkasen hankala popsia taikka edes valvoa että nainen ne ajallaan nielee. Ei sillä, että itse näin merkittävässä asiassa edes naiseen tai naisen muistiin luottaisin. Niitä sinisilmäisiä miehiä, jotka luottavat, kutsutaan isiksi.

        Ehkä (sun) kannattaisi olla sekstaamatta kokonaan, jos ei ole edes karkkirahoja varaa pillereihin sijoittaa. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus. Saattaisi nuo sivuoireetkin hävitä, kun lopettaisit myrkkypillerien napsimisen.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        Jos ehkäisy hoidetaan pillereillä, se on vain ja ainoastaan naisen vastuulla. Miehen on niitä pillereitä hiukkasen hankala popsia taikka edes valvoa että nainen ne ajallaan nielee. Ei sillä, että itse näin merkittävässä asiassa edes naiseen tai naisen muistiin luottaisin. Niitä sinisilmäisiä miehiä, jotka luottavat, kutsutaan isiksi.

        Ehkä (sun) kannattaisi olla sekstaamatta kokonaan, jos ei ole edes karkkirahoja varaa pillereihin sijoittaa. Seksi ei ole mikään ihmisoikeus. Saattaisi nuo sivuoireetkin hävitä, kun lopettaisit myrkkypillerien napsimisen.

        Kyllä mä olen ihan itse tähän mennessä e-pillerini maksanut, silloinkin kun olen ollut vakituisessa suhteessa. En ole lähtenyt penäämään rahoja, mutta kaikilla ei ole välttämättä yhtä hyvää taloudellista tilannetta. (Kokkarina sinun on tietenkin vaikea ymmärtää, että köyhiä on ihan oikeasti.)

        Pillerin ottaminen ja sen muistaminen on naisen vastuulla. Myös kertominen, jos pillerin on unohtanut ottaa. Mahdolliset jälkiseuraumukset ovat molempien vastuulla.


      • Asiasta.huvittunut
        viilisniilis kirjoitti:

        Kyllä mä olen ihan itse tähän mennessä e-pillerini maksanut, silloinkin kun olen ollut vakituisessa suhteessa. En ole lähtenyt penäämään rahoja, mutta kaikilla ei ole välttämättä yhtä hyvää taloudellista tilannetta. (Kokkarina sinun on tietenkin vaikea ymmärtää, että köyhiä on ihan oikeasti.)

        Pillerin ottaminen ja sen muistaminen on naisen vastuulla. Myös kertominen, jos pillerin on unohtanut ottaa. Mahdolliset jälkiseuraumukset ovat molempien vastuulla.

        > Kyllä mä olen ihan itse tähän mennessä
        > e-pillerini maksanut, silloinkin kun olen
        > ollut vakituisessa suhteessa.

        Mehän jo sovimme, että olet suuri marttyyri ja pääset tuosta hyvästä Ex-Wastaajan oikealle puolelle tilinteon hetkellä. Ei tarvitse enää valittaa.

        > Mahdolliset jälkiseuraumukset ovat
        > molempien vastuulla.

        Jos on sovittu, että nainen hoitaa ehkäisyn syömällä pillereitä, on moraalisesti täysin oikein, että nainen yksin kantaa vastuun virheestään. Suomen lainsäätäjä ei ole ottanut kantaa tähän, vaan katsonut asiaa lapsen näkökulmasta ja lapsen etu että lapsella on mahdollisimman paljon resursseja käytössään. Niitä pitää siis saada sekä äidin että isän puolelta. Toisaalta on myös oikein, että sinisilmäistä miestä sakotetaan tyhmyydestä.

        (Opiskelijana minun on helppo ymmärtää, että kuka tahansa voi säästää 15 senttiä päivässä sen millään tavalla vaikuttamatta elintasoon. Myös kaikkein köyhin henkilö.)


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > Kyllä mä olen ihan itse tähän mennessä
        > e-pillerini maksanut, silloinkin kun olen
        > ollut vakituisessa suhteessa.

        Mehän jo sovimme, että olet suuri marttyyri ja pääset tuosta hyvästä Ex-Wastaajan oikealle puolelle tilinteon hetkellä. Ei tarvitse enää valittaa.

        > Mahdolliset jälkiseuraumukset ovat
        > molempien vastuulla.

        Jos on sovittu, että nainen hoitaa ehkäisyn syömällä pillereitä, on moraalisesti täysin oikein, että nainen yksin kantaa vastuun virheestään. Suomen lainsäätäjä ei ole ottanut kantaa tähän, vaan katsonut asiaa lapsen näkökulmasta ja lapsen etu että lapsella on mahdollisimman paljon resursseja käytössään. Niitä pitää siis saada sekä äidin että isän puolelta. Toisaalta on myös oikein, että sinisilmäistä miestä sakotetaan tyhmyydestä.

        (Opiskelijana minun on helppo ymmärtää, että kuka tahansa voi säästää 15 senttiä päivässä sen millään tavalla vaikuttamatta elintasoon. Myös kaikkein köyhin henkilö.)

        On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo alunperin marttyyriksi leimannut, niin se osoittaa vain sitä, että sulla on huono mielikuvitus, kun joudut samaan kikkaa turvautumaan.

        Öh, jos nainen on unohtanut ottaa pillerin, ja kertoo tästä miehelle, niin eikö siinä tilanteessa ole normaalia käyttää kondomia? Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta tuollaisesta tilanteesta?

        Tiedätkös rakas ystäväni. Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen. Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat vastuussa tilanteesta. Koska mies on mennyt sen munansa sinne pilluun törkkäämään, niin on todella tietämätöntä ajatella, ettei tästä voisi mitään lasta syntyä. Tottakai voi! Kun lähtee aikuisten leikkejä leikkimään, pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Sä olet varmaan ihan kirjaviisas tyyppi ja näin pois päin. Sun kirjoituksista vaan paistaa, ettei sulle ole oikein elämänkokemusta. En sano, etteikö moni meidän ikäinen olisi kokenut mua enemmän, mutta sä oot varmaan alkanut elämään sun elämääs vasta nyt, kun olet aloittanut yliopistossa opiskelun. Sun kirjoitukset on "nokkelia", todellisuudessa näsäviisaita. Ei kaikki ole niin tyhmiä, mitä sä kuvittelet. Kyllä ihmiset ovat ihan alun alkaen tajunneet, että sä vänkäät tässä keskustelussa vastaan vänkäämisen ilosta...


      • Asiasta.huvittunut
        viilisniilis kirjoitti:

        On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo alunperin marttyyriksi leimannut, niin se osoittaa vain sitä, että sulla on huono mielikuvitus, kun joudut samaan kikkaa turvautumaan.

        Öh, jos nainen on unohtanut ottaa pillerin, ja kertoo tästä miehelle, niin eikö siinä tilanteessa ole normaalia käyttää kondomia? Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta tuollaisesta tilanteesta?

        Tiedätkös rakas ystäväni. Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen. Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat vastuussa tilanteesta. Koska mies on mennyt sen munansa sinne pilluun törkkäämään, niin on todella tietämätöntä ajatella, ettei tästä voisi mitään lasta syntyä. Tottakai voi! Kun lähtee aikuisten leikkejä leikkimään, pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Sä olet varmaan ihan kirjaviisas tyyppi ja näin pois päin. Sun kirjoituksista vaan paistaa, ettei sulle ole oikein elämänkokemusta. En sano, etteikö moni meidän ikäinen olisi kokenut mua enemmän, mutta sä oot varmaan alkanut elämään sun elämääs vasta nyt, kun olet aloittanut yliopistossa opiskelun. Sun kirjoitukset on "nokkelia", todellisuudessa näsäviisaita. Ei kaikki ole niin tyhmiä, mitä sä kuvittelet. Kyllä ihmiset ovat ihan alun alkaen tajunneet, että sä vänkäät tässä keskustelussa vastaan vänkäämisen ilosta...

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.

        Heh, sun parodias. Joo, se ei ollut hauska (eikös parodian ole tarkoitus olla?). Se oli olevinaan jotain vittuilua, mutta aika huonoa sellaista. Olen edelleen sitä mieltä, että sulla on huono mielikuvitus. Sä matkit nimittäin taas tässä uudemmassakin vastauksessa...

        Ja muuten, jos se raha ei ole tärkeää, niin miksi sulta tuli aiemmin läjöittäin syitä, joiden takia miehen ei tarvitse maksaa e-pillereistä? Just se kertoo, että sä oot turhantarkka niistä senteistäsi. "Miehellä on auto ja mies ostaa ruoat."

        Ja sulla oli aivan väärä käsitys e-pilleriden hintatasostakin! "Kyllähän ne kympillä kaikki saa kolmeksi kuukaudeksi..." Osalle ne halvat pilsut käy, mutta olen luotan edelleenkin siihen tietoon, ettei niitä halvimpia (Diane Nova/Cypretyl) pillereitä edes mielellään enää määrätä naisille. Ilmeisesti tullut sen verran huonoa asiakaspalautetta ja liikaa sivuvaikutuksia.

        Ja jos ollaan suhteessa, niin mikä virka sillä on, että nainen syö pillereitä, jos sä käytät kuitenkin kortsua? Suhteen alussa, kun ei tiedä mitä siellä toisen alapäässä vilisee, on ihan fiksua käyttää kumia, vaikka nainen söisikin pillereitä. Pitemmän päälle kaksoisehkäisy on turhuutta. Paitsi jos tilanne (esim. jokin lääkekuuri) vaatii sitä. Jos ei haluaisi käyttää ehkäisyna e-pillereitä, niin varmasti naiselle käy vaihtoehtona myös tuo kondomi. Kun sä sitä kuitenkin käytät,niin turhaan niitä e-pillereitä sitten syömään.

        Tiesitköt muuten, että jos ne pillerit ottaa 12 tunnin sisällä siitä, mistä ne olisi pitänyt ottaa, on ehkäisyteho aivan sama, kuin jos olisi ottanut pillerin sinä "tiettynä" aikana? Eli eipä kauhean äkkiä johdu naisen huolimattomuudesta ehkäisyn pettäminen. Ja tähän on turha lisätä, että naiset jättää ottamatta pillereitä, koska haluavat tulla raskaaksi. Aika harvassa ovat tuollaiset naiset. Eikä juuri SEN miehen lapsen saaminen ole kellekkään mikään onni ja autuus.

        Sulla on varmaan oikeasti lähinnä huonoja kokemuksia naisista. Suhun ei ole taidettu kiinnittää huomiota yläasteella/lukiossa tyttöjen toimesta... Noista sun jutuista alkaa käymään ilmi jo vihamielinen asenne naisia kohtaan. Enkä mä oikeasti usko, että kukaan jaksaa enää tollasta läpällä heittää.

        Mulle on tarjouduttu maksamaan puolet pillereiden hinnasta. Onhan se kuitenkin YHTEINEN asia. Kertoo myös hieman miehen sitoutumisesta ehkäisyyn, kun haluaa maksaa puolet... Jos ei kiinnosta yhtään siihen panostaa, niin ei varmaan halua panostaa parisuhteeseenkaan. Ihan välittämisen osoittamisena tuon haluan maksuihin osallistumisen katsoisin. Jos ehkäisy pettää, otetaan vastuukin yhdessä. Jokainen kun tietää, ettei 100% ehkäisyä ole. Turhaa sä naisia syytät. Ei me kaikki olla syyllisiä siihen, että sun luokan Pirre kiusas sua.


      • Asiasta.huvittunut
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.

        Täytyy myöntää, että minun viesteistäni ei tässä ketjussa parhaita nauruja saa. Uskon myös, että tiedät huonosta vittuilusta enemmän kuin minä.

        > Ja muuten, jos se raha ei ole tärkeää, niin
        > miksi sulta tuli aiemmin läjöittäin syitä,
        > joiden takia miehen ei tarvitse maksaa
        > e-pillereistä?

        Jos pari kuluttaa vuodessa kenties tuhansia euroja, tarttuminen 100-150 euron vuotuiseen kustannukseen ja sen puolittamiseen osoittaa asenneongelmaa naisen puolelta. Pelkästään ruokaan ihminen käyttää ainakin 1500 euroa vuodessa. Pillerit ovat siis lillukanvarsia ja niihin käytetyt rahat nakkirahoja. Miksi juuri ehkäisyn kustannukset on niin erinomaisen tärkeää puolittaa, jos suurempia investointeja maksetaan summamutikassa?

        En halua naista, jolla on asenneongelma ja joka tarttuu lillukanvarsiin. Tuollaiselle ihmiselle ennustan myös vaikeaa loppuelämää. Asiat helpottuisivat huomattavasti, jos tässäkin ketjussa kirjoitelleet naiset ymmärtäisivät, kuinka naurettavia ovatkaan. Toivottavasti edes sinä ymmärsit.

        > Pitemmän päälle kaksoisehkäisy on turhuutta.

        Ei aivan niinkään. Jos spärdärin ehkäisyvarmuus on 99 % ja pillereiden 95 % (luvut hatusta vedettyjä, eivät olennaisesti vaikuta lopputulokseen), on näistä muodostetun kaksoisehkäisyn varmuus 100 - 0.01 * 0.05 = 99.9995 %. Käytännössä siis idioottivarma.

        En myöskään voi mennä kieltämään, jos toinen haluaa napsia. On siitä hyötyäkin ollut, kumi puhjennut pari kertaa, näissä tapauksissa on siis säästytty apteekkikeikalta.

        > Ihan välittämisen osoittamisena tuon haluan
        > maksuihin osallistumisen katsoisin.

        Tietyt miehet osoittavat välittämistään rahalla. Jotkut puhuvat rumasti heidän kumppaneistaan.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.

        Ehkä mä harrastan huonoa vittuilua, mutta se sentään on vittuilua. Ei mitään onnetonta nysväämistä. Ja sehän on vain hauskaa, että voin tuoda sulle jotain iloa tohon sun tylsään elämään naurattamalla sua.

        Olen muuten kuullut muksuista, jotka ovat syntyneet kaksoisehkäisystä huolimatta... Että se siitä idioottivarmasta.

        Ajatellaanpa tilanne, jossa pariskunta ei ole vielä kauhean kauan seurustellut. Varmaan aika moni katsoo siinä vaiheessa, että kulut menevät niin ruuassa kuin muussakin suurin piirtein puoliksi. Jos ollaan kuitenkin testeissä käyty ja halutaan käyttää ehkäisynä e-pillereitä, niin miksi niitä kuluja ei voisi puolittaa? Sitten kun ollaan oltu yhdessä ties kuinka ja kauan, ei ole oikeasti väliä, että mikä menee kenenkin rahoista. Silloin kai voi se ukkokin marssia sen reseptin kanssa apteekkiin ja ostaa pillerit?

        "Suurempia ostoksia tehdään summamutikassa". Joo, sitten kun ollaan edetty suhteessa hieman pidemmälle. Ei nyt ihan siinä alkuhuumassa! Mä ja aika moni muu nainen on täällä kirjoittanut, että kun eletään yhdessä, on aika se ja sama, että kuka ne pillerit maksaa. Sulla muistaakseni oli juuri toisinpäin... Että kun ei asuta yhdessä, niin et varmana osallistu mihinkään e-pillereiden kustannuksiin!

        Mä luulen, että jokaiselle naiselle on jossain vaiheessa aivan sama, että kuka ne pillerit maksaa. Ehkä se maksaa, jolla on rahaa sillä hetkellä. Aluksi olisi kuitenkin mukavaa, että mies osoittaisi kiintymystään osallistumalla ehkäisyyn. Ja miten mies voi e-pillereiden kanssa muuten osallistua kuin rahallisesti? Tässä nyt ei ole pointti se raha, vaan lähinnä ajatus. Kuinka tärkeänä pitää tätä asiaa.

        Ja muuten, en mä, eikä kukaan muukaan tällä palstalla ole sun tyttöystäväksi änkeämässä. Että turha pelätä, että joku palstan femu haluaisi sut sänkyynsä tai suhteeseen sun kanssa. Kyllä mun olis aika helvetin vaikeeta ainakin olla tollasen ihmisen kanssa suhteessa, jolle pitäs opettaa kaikki asiat ihan ködestä pitäen... Kyllä se olis hyvä, että ihmisellä olis jotain ihmissuhdetaitoja reilu kakskymppisenä.


      • rahasta vaan

        siitä onko ehkäisy yhteinen asia.


      • Asiasta.huvittunut
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.

        Harrastaisit mieluummin jotain, missä olet hyvä. Vaikka sitä seksiä. Mä olen hyvä huvittamaan itseäni, joten harrastan sitä.

        > niin miksi niitä kuluja ei voisi puolittaa?

        Miksi pitäisi puolittaa, jos ei kerran puoliteta isompiakaan hankintoja? Miksi juuri ehkäisy kaikista maailman asioista on sellainen asia, jonka kustannukset pitäisi jakaa tarkallaan puoliksi?

        > Joo, sitten kun ollaan edetty suhteessa hieman
        > pidemmälle. Ei nyt ihan siinä alkuhuumassa!

        Ihan vinkkinä voin sanoa, että tuollaista senttejä laskeskelevaa tiukkapipoa ei kovin kauaa moni mies jaksa katsella. Miehet pitävät rennoista naisista.

        > Että turha pelätä, että joku palstan femu
        > haluaisi sut sänkyynsä tai suhteeseen sun
        > kanssa.

        Tästä yritän muistaa olla kiitollinen, kun viikonloppuna käärin kumia kullini ympäriltä. Jos en kuitenkaan muista, älkää ottako itseenne, minulla saattaa olla muuta ajateltavaa.


      • viilisniilis
        Asiasta.huvittunut kirjoitti:

        > On rumaa matkia! Jos minä olen sinut jo
        > alunperin marttyyriksi leimannut

        Jolloin parodioin sinua ja palstan muita femakkoja, joten itse asiassa leimasit oman peilikuvasi. Minulla ei ole tähän osaa eikä arpaa.

        > Voi jesus, pitääkö sulle kaikki rautalangasta
        > vääntää? Eikö sulle tosiaankaan ole kokemusta
        > tuollaisesta tilanteesta?

        Ei tosiaan ole. Kuten sanottua: en luota naisen vastuulle näin suurta asiaa, vaan käytän aina yhdynnässä spärdäriä vaikka nainen söisikin pillereitä. Tunnut sinäkin tarvitsevan näitä rautalankaversioita.

        Kokemus on myös osoittanut, että toimin aivan oikein, kun en tässä asiassa naiseen (naisiin) tai naisen muistiin luota.

        > Vaikka ottaisi pillerit aivan ajalleen, vaikka
        > olisi kierukka, vaikka olisi laastari, voi
        > silti syntyä lapsi. Silloin ovat molemmat
        > vastuussa tilanteesta.

        Kyse ei ollut ehkäisyn pettämisestä vaan siitä, että nainen joko huolimattomuuttaan tai tarkoituksellisesti on laiminlyönyt ehkäisyn. Täysin eri asia, varsinkin jos on erikseen sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä. Miksi miehen pitäisi kantaa vastuu naisen huolimattomuudesta? Tai ääritapauksessa siitä, että nainen on petollisesti rikkonut yhteistä sopimusta vastaan?

        > pitää olla myös aikuisena vastuussa teoistaan.

        Ts. aikuinen nainen voi syyttää huolimattomuudestaan vain itseään sen sijaan, että yrittäisi vyöryttää vastuuta miehen harteille. Mieshän on toiminut täsmällään yhteisen sopimuksen mukaan ja tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin.

        vastaan kokemattomilta lopeilta. Paitsi ehkä jossain tietotekniikkaan liittyvässä.

        "Harrastaisit mieluummin jotain, missä olet hyvä. Vaikka sitä seksiä. Mä olen hyvä huvittamaan itseäni, joten harrastan sitä."

        Harrastan jo. Mä olen monessa asiassa hyvä.

        "Miksi pitäisi puolittaa, jos ei kerran puoliteta isompiakaan hankintoja? Miksi juuri ehkäisy kaikista maailman asioista on sellainen asia, jonka kustannukset pitäisi jakaa tarkallaan puoliksi?"

        Olen monta kertaa jo selittänyt, että miksi pitäisi puolittaa. En jaksa enää jankata. Ja kuka helvetti alkaa ostamaan isoja hankintoja suhteen alkuvaiheessa? Meillä tosin voi olla hieman eri käsityksen isoista hankinnoista... Mä koen ne huonekaluiksi, keittiövälineiksi, elektroniikaksi, jne... Sulle se ehkä sitten on pihvipaketti. Olen monta kertaa kirjoittanut, että jos pari ASUU YHDESSÄ ovat rahatkin juoksevissa kuluissa yhteisiä.

        "Ihan vinkkinä voin sanoa, että tuollaista senttejä laskeskelevaa tiukkapipoa ei kovin kauaa moni mies jaksa katsella. Miehet pitävät rennoista naisista."

        En ole tiukkapipo. Useimmiten miehet sanovat minua hyväksi jätkäksi.

        "Tästä yritän muistaa olla kiitollinen, kun viikonloppuna käärin kumia kullini ympäriltä."

        On ihan hyvä homma kuivaharjoitella, ennen kuin pääsee tositoimiin. Tsemppiä!


      • suhteistas
        yrmio kirjoitti:

        antaa, miehet saa. Naiset tavallaan huoraavat jokainen ja me urpot maksetaan jossain muodossa aina siitä ilosta että saadaan tuikata mulkkumme silloin tällöin jonnekkin lämpimään paikkaan, säälittävää mut minkäs sitä kumpikaan sukupuoli luonnolleen mahtaa.

        Én nyt vetänyt mitään hernettä nenään, mutta en menisi yleistämään tuota huoraus/ mies joutuu maksamaan ajatusta yleisemmin.

        Oletko varmasti laskenut että sinulla menee yhteisiin asioihinne vuositasolla enemmän kuin naisellasi? Usein sitä ei huomaa mitä kaikkea toinen yhteiseksi hyväksi ostaakaan, mutta omat menot tietenkin helpommin huomataan.

        En toki tiedä tilanteestasi ja voi olla että olet maksumiehenä.

        Itse olen nainen ja maksamme hyvinkin tasapuolisesti kaiken. Maksan ehkäisyn kokonaan, ruoat ja vuokra puoliksi, molemmat maksaa omat laskunsa. Bensaa ostan autoon aina välillä (ajan sillä vähemmän kuin mies)jne...jne. Jos tarkasti laskettaisiin niin hyvin tasoihin menisi, joten huoraamisesta ja maksumieheksi joutumisesta ei kyllä voida miehen kohdalla puhua.

        Ravintolassa saattaa maksaahieman useammin kuin minä, mutta mies itse niin haluaa (ja tienaakin paremmin). Maksan kuitenkin itsekin áika usein yhteiset ravintolakulut, ettei sen puoleen.

        Harmi, jos sun naiset on olleet aina kuppaajia. Ei se seksikään niin ihmeellistä ole että sen takia kannattaisi maksumieheksi ryhtyä. Saahan se nainenkin siitä iloa itselleen.

        Ja kuka ylipäätään viitsii laskea rahan kulutusta 50 euron vuositasausmalliin tms... paitsi ihmiset tässä threadissa... En valita vaikka maksaisin vuodessa yhteisiä menoja miestä enemmänkin.


    • että tulisin vastaan. Ehkä jos asutaan yhdessä niin sen vois kustantaa vaikka kokonaanki, jos toinen niin tahtoo.

      Mut entäs jos tulee ero niin vienks mie sit ne pillerit mukanani?

      Se muistaminen, voi sitä tietty kysyä jos se mun vastuulle jäis mut sit myös olettasin että mulla vahvempi vaikutusvalta siihen pidetäänkö laps vai ei.

    • ole kuullut

      hullumpaa kuin että mies maksaisi pillerit :D Ei hyvää päivää. Nainen hoitakoon omansa ja mies omansa. Ei tulisi mieleenkään pyytää miestä maksamaan niitä.

      terv. nainen

    • Mies 35v

      Mielestäni parisuhteessa ehkäisy on molempien asia. Se on fiksua ja huomaavaista käytöstä osallistua jos/kun nainen hankkii pillerit. Ei siinä ole kyse rahasta, vaan parisuhteesta ja luottamuksesta, jakamisesta ja yhteisestä halusta. Sitäpaitsi en koskaan ole tavannut naista, joka ei ostaisi kortsuja ja huolehtisi ehkäisystämme, jopa huolellisemmin kuin minä.

      Kun osallistuu itsekin miehenä ehkäisystä huolehtimiseen on toisellakin mielestäni asiasta silloin todella tunne, että asia on tärkeä molemmille. Ei tule lipsumisia, tai kuten kerran, naisystäväni sairasti vatsatautia viikon, ja totesi silloin heti itse, että täytyy käyttää kortsua loppukuu hän koki asian molemmille tärkeäksi eikä miksikään noloksi aiheeksi mistä ei voisi puhua kun minua ei miehenä kiinnostaisi. Onpa joku joskus kiitellyt, että olen todellinen herrasmies, tiedä siitä, mutta jos pidän naisesta ja haluan häntä rakastella, niin miksi en osallistuisi näinkin...

      • viilisniilis

        oli erittäin fiksu vastaus.


      • asiallista!!

        Juuri tuollaista mielestäni sen pitääkin olla, eikä niin että se on vain naisen tai vain miehen asia. Jos ei pysty ehkäisystä puhumaan eikä huolehtimaan niin silloin kannattaisi olla harrastamatta seksiä kokonaan. Ja kuten sanoit, ei tarvitse miettiä että onko ehkäisystä varmasti huolehdittu. Ja myös minä olen kortsuja ostanut, joten pätee se toiseenkin suuntaan.


      • huvittunut myös

        mies 35 sinun kanssasi voisi vaikka sekstailla, jos sellaista harrastaisin :)
        Vastuuntuntoisen miehen kanssa seksikin maistuu paremmalta kun saa olla rennosti ja väitän että mieskin pitää näkemästään ja kokemastaan ;)


    • Aurinko79-

      Kysymys oli miehille mutta vastaanpa silti.

      Mun mielestä ehkäisy on nimenomaan yhteinen asia. Sillä ei niin merkitystä ole kumpi maksaa ja mitäkin, itse en ainakaan ole koskaan kirjaa pitänyt noista, mutta se kuuluu kummankin vastuulle yhteisesti. Ei ehkäisy ole mikään mörkö, siitä pitää voida puhua ja sopia avoimesti niin ettei tarvitse jossitella.

      Mun pillereistä ei tosin enää koskaan tuu kustannuksia, koska mä oon päättäny etten enää ikinä syö pillereitä... On ne sellasta myrkkyä.

      • ehkäisy ohi

        Ihan pakko kommentoida noita ehkäisyjuttuja. Onneksi on ehkäisyikä ohi, mutta lapsilla päällä.
        Naisena 50 vuotta eläneenä ja kaksi lasta tehneenä voin kyllä sanoa että luojan kiitos ei tarvitse ainakaan ehkäisyä miettiä, myrrrrrrkkyä ovat pillerit. halut menee ja kaikenlaisia muita oireita tulee, syöpääkin epäilen. Miehet eivät niitä , siis miesten pillereitä , suostuisi syömään. Muita ehkäisykeinoja on syytä miettiä ja jos lapset on tehty niin putket poikki, jommalta kummalta. Pettämistä en suosittele, ei korjaannu suhde koskaan.Sen takia siis ei kortsuja tarvitse.Mutta jos ei voi luottaa niin... kannattaako itseään pettää? Miettikää nuoremmat sitä mitä teette itsellenne ja toisillenne. Seksi ei ole sen läheisimmän ihmisen pettämisen arvoista.

        Ja tiedoksi täällä ei puhu katkeroitunut seksistä vieraantunut mummeli, vaan elämässä kiinnioleva ja miesten päälle ymmärtävä sekä tyttö- että poika"lapsen" äiti.


    • vili

      saa idiootti äijä olla, jos sisälle heittää...vaikka olisi pillerit ja kaikki.
      amatööreille käy kusisesti. ei järki äijät pane ketään paksuksi...oli ehkäisy tai ei. kyse on puhtaasti tekniikka lajista. miehen pitää muistaa vastuunsa, koska naisille sitä hommaa ei voi antaa..liian iso asia muiden päätettäväksi

      • ihmettelee myös

        että raskaaksi voi tulla vain jos lastinsa sisään heittää, mutta muuten sitä voi uittaa kolossa...hmmm...ettei olis jo vahinko pelimiehelle käynyt


      • vili
        ihmettelee myös kirjoitti:

        että raskaaksi voi tulla vain jos lastinsa sisään heittää, mutta muuten sitä voi uittaa kolossa...hmmm...ettei olis jo vahinko pelimiehelle käynyt

        virheitä tuossa asiassa.


    • meillä

      Uusi suhteeni kestänyt n. 4 kk ja mies on koko ajan maksanut kortsut, eikä ole pyytänyt osallistumaan kuluihin. Yleensä tavataan minun luona, teen ruuan jne. Eli eiköhän ne kulut tasoitu näinkin.

    • "Miehet, jos nainen käyttää e-pillereitä, maksatteko puolet kustannuksista?"

      - Silloin kun oltiin köyhiä, muttei kipeitä maksoin puolet. Nykyään ei enää kukaan ole kärryillä siitä kuka maksaa ja mitä.

      "Ja muistutatteko naista että onko hän ottanut pillerit?"

      - Korkeintaan silloin, kun vauvakuumetta on liikkeellä.

      "Vai oletteko sitä mieltä että nainen, joka käyttää e-pillereitä on yksin vastuussa ja jos vahinko käy (unohtaa pillerin), se on pelkästään naisen vika?"

      - Ehkäisystä on vastuussa se joka sen hoitaa. Pillereitä käytettäessä nainen, kortsuja käytettäessä mies. Jos kortsu unohtuu niin se on miehen vika :)

    • Alkuperäisen kirjoittaja

      Tämä keskustelu lähti hieman eri raiteille kuin mistä lähtökohdasta tuon alkuperäisen viestini laitoin. En siis tarkoittanut, enkä niin kirjoittanut sitä, että VAIN ehkäisykulut pitäisi laittaa puoliksi. Laitoin kysymyksen ihan uteliaisuudesta että onko e-pillerit vain naisen asia vai yhteinen asia. Itse olen lähes aina maksanut e-pillerini itse, joskus kyllä mieskin on ne hakenut ja maksanut. Kuluja ei sen kummemmin lasketa, muitakaan kuluja. Yhdellä ystävälläni taas kulut laitetaan puoliksi (siis ostavat kumpikin joka toisen 3kk satsin) ja miehen vastuulla on myös muistuttaa ystävääni niiden ottamisesta (tämä ystäväni kun unohtaa kaiken mahdollisen ja aina).

      Olen välillä vain hieman huvittuneenakin seurannut näitä keskusteluja, kun monelle miehelle ehkäisy on naisen vastuulla kokonaan ja raskaus on naisen vika eikä miehellä ole ollut suunnilleen mitään tekemistä asian kanssa.

      Siis vielä kerran yksinkertaistettuna; onko ehkäisy vain naisen asia jos nainen käyttää e-pillereitä, se oli se pointti! Tai tietysti ehkäisylaastari on sama asia, se pitää muistaa vain viikottain tosin.

      Sinällään jännä juttu miten paljon reaktioita näin yksinkertainen asia herätti!

      • Asiasta.huvittunut

        Ehkäisykulut eivät ole mikään muusta taloudesta erillään oleva linnake, jota pitäisi tarkastella omana yksikkönään tai osoittaa korvamerkittyä rahaa, vaan ainoastaan pieni ja siksi merkityksetön osa muuta taloutta. Jos koko talouden kulut jaetaan suunnilleen puoliksi, siinä samalla menevät ehkäisykulut suunnilleen puoliksi. Jos ehkäisykulut jaetaan tarksti puoliksi, pitää tasapuolisuuden nimissä muistaa puolittaa myös se viikottainen nakkipaketti, vuositasolla siitä aiheutuu samansuuruiset kustannukset kuin ehkäisystä. Tuollainen kulujen tarkkailu tai sen vaatiminen naisen puolelta osoittaa mielestäni kuitenkin vakavaa asennevammaa.

        > Siis vielä kerran yksinkertaistettuna; onko
        > ehkäisy vain naisen asia jos nainen käyttää
        > e-pillereitä, se oli se pointti!

        Ehkäisy on yhteinen asia. Sen vuoksi on yhteisesti sovittava, miten ehkäisy hoidetaan. Jos sovitaan, että ehkäisy hoidetaan pillereillä, jää vastuu ehkäisystä yksinomaan naiselle, koska mies ei pillereitä voi syödä tai edes valvoa sitä, syökö nainen pillereitä vai ei.

        Miestä ei voi tietenkään syyttää siitä, mikäli nainen laiminlyö velvollisuuksiaan (paitsi feministien mielestä, mutta feministin mielestä mannerlaattojen liikkeetkin ovat miesten syytä).

        > Olen välillä vain hieman huvittuneenakin
        > seurannut näitä keskusteluja

        Et suinkaan ole ainut.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe