Vain 28 viestiä!

Ruuneperi

Mikähän osaamattomien ja kirjoituskyvyttömien ketju tämä on.

Kävin 50 ketjulla. Yli 200 viestiä työssäkäyvillä!

Kirjoita itse, sanotte. Olen joskus yrittänytkin ja saanut kyllä vastauksiakin.

Pohtikaa edes syitä kanssani. Maalaismies, Jopel ja minä itse, saavat vapautuksen.

39

3010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestien

      runsaus ole mikään tae niiden sisälläänpitämästä informaatiosta. Muutaman sanan heitot eivät paljon kenenkään tietoisuutta laajenna.
      Luonnollisesti nuoremmilla on myös tietokoneita paljon enemmän, kuin tämänikäisillä.

    • ei käyty kursseja

      viestimme ei sisällä tietoa
      sellaisia me vähät olemme.

    • Höpön höpön

      Näistä 28:sta suurin osa asiattomia.
      En soita ystävilleni kertoakseni juoneeni aamukahvin tai ulkolämpötilan.

      Yksinkertaisesti, asialliset keskustelijat eivät
      viihdy tässä seurassa.

      • vaivaa,

        kun kerran pitää lukea aamukahvin juonnit,sekä ulkolämpötilat täältä palstoilta.


      • Höpön höpön
        vaivaa, kirjoitti:

        kun kerran pitää lukea aamukahvin juonnit,sekä ulkolämpötilat täältä palstoilta.

        En koskaan enää avaa tiettyjen ihmisten aloittamia ketjuja.
        Se on minun uteliaisuuttani, entäpä sinun?


      • iso asia
        vaivaa, kirjoitti:

        kun kerran pitää lukea aamukahvin juonnit,sekä ulkolämpötilat täältä palstoilta.

        saada kertoa kuulumisiaan, sairauksia, säätä ym., ei kaikilla ole livessä ystäviä. Käykääpä uudella seniorinetti foorumilla, siellä on kekitytty säähän, arkisiin tekemisiin ja kuviin. Tämä kahvipirtti on korkeaa tasoa siihen verrattuna.
        Mutta tilaus oli sillekin varmaan, moni valittaa että täällä suomi 24:ssä on syrjitty ja kiusattu.


      • katsoppas
        vaivaa, kirjoitti:

        kun kerran pitää lukea aamukahvin juonnit,sekä ulkolämpötilat täältä palstoilta.

        tuonne 80-vuotiaiden palstalle.

        Ei yhtään viestiä tänään vielä. Tosi huonosti asiat on siellä.

        Taitaa olla niin, että hyvä jos 5 % sen ikäisistä uskaltaa tietokoneeseen koskeakaan.

        Täytynee odottaa 10 vuotta, niin että tämän palstan kirjoittajat siirtyvät sinne, niin ehkä sielläkin vilkastuu.


      • Höpön höpön
        iso asia kirjoitti:

        saada kertoa kuulumisiaan, sairauksia, säätä ym., ei kaikilla ole livessä ystäviä. Käykääpä uudella seniorinetti foorumilla, siellä on kekitytty säähän, arkisiin tekemisiin ja kuviin. Tämä kahvipirtti on korkeaa tasoa siihen verrattuna.
        Mutta tilaus oli sillekin varmaan, moni valittaa että täällä suomi 24:ssä on syrjitty ja kiusattu.

        Tasosta en tiedä, mutta karkuun juoksen näitä
        marketeissa lyllertäviä paksukaisia.

        Luulisi yksinäisten kaipaavan mielenkiintosta keskustelua, eikä p----n puhumista.

        Kiinnostavia foorumeita netissä on


      • Ulkolämpoiilaa onkin vaikea juoda


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Ulkolämpoiilaa onkin vaikea juoda

        Sitä sattuu silloin tällöin juodessa


      • Höpön höpön kirjoitti:

        Tasosta en tiedä, mutta karkuun juoksen näitä
        marketeissa lyllertäviä paksukaisia.

        Luulisi yksinäisten kaipaavan mielenkiintosta keskustelua, eikä p----n puhumista.

        Kiinnostavia foorumeita netissä on

        netistä löytyy, ehkä Sinullekin mieleinen?

        Noista marketeissa pyörivistä paksukaisista hyötyy kauppias, samaa rahaa sinne kantavat, kuin Sinäkin, joten juokse vaan karkuun aivan vapaasti.

        Onko nämä edellä mainitut Sinun tapaasi keskustella, en oikein tykkää tavastasi morkata ja miksi niin teet, valinta on Sinun mitä luet, mitä et.


    • 60+ ja melkein

      yhtäpaljon kuin 40 , ei huonosti ollenkaan.

    • Työnantajana olisin huolissani noiden viiskymppisten takia.
      Lähes kaikki viestit on kirjoitettu työaikana.
      Toivottavasti he vielä sentää käyvät työssä.
      Ei eläkkeelle tuossa iässä vielä pääse.
      Pitäisi olla työaikana muutakin tekemistä kuin luritella jonninjoutavia.

      • 1943

        sitä pienet perässä. Eli kun ministerit lähettelevät tekstiviestejä, viiskymppiset keskustelevat netissä- työaikana. Tuolla viiskymppisten puolella ei monta kertaa ole mitään keskustelua. Yksi heittää sanan, toinen toisen.


    • Kúin kottaraisen kotona - juhlittaessa.

    • Siksi

      Enimmät halut täällä kirjoittelemisiin kaikkosivat aikanaan eripuraisuuksien johdosta. Sitten puri kahvipirtti.
      Vaan odotamma uusia innostumisia.

    • kai75

      säilynyt, jonkinlainen!
      Eläkeelä runsaasti askareita,ei edes kerkiä poveensa rykäisemään.

      Tekisi mieleni sanoa 50 kirjoittaa työaikana ja työnantajan ajalla.

      Uteliaana seurannut ympärillä tapahtuvia asioita, tapahtumia.

      Eteenpäin menneet asiat toimitettu perille feis to feis.
      Tuuli kun kävi jäljelle jäi tuulenhumina.

      Kiitti ja lukemisiin.

      • Katselijatar

        50 suurin os työssä ja ruudulla päivästä päivään 8 h siinä on joskus kiva katkaista työtä ja rentoutua jättämällä viesti, meillä on vielä kunnonhoitamista keskipäivällä ja muutenkin ei tässä koneella mikään suuri ilo ole istua kun uloskin voi mennä..
        Ei kai ketään kuitenkaan 'piiskata' vastailemaan jos ei mitään sanomista avattuihin keskusteluihin ole,
        ei se määrä vaan laatu, edelleenkin.


    • Oisit sit

      maininnut myös erään naisihmisen.

    • aloitusta , että

      tälläinenkin pilkkaaja ja häväisijä saa täällä jatkaa.

      • Ketä tai keitä, missä ja milloin, olen loukannut tai häväissyt?


      • aloitusta että
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ketä tai keitä, missä ja milloin, olen loukannut tai häväissyt?

        rajoittuneisuutesi rajoittelee ja antaa armon kirjoittajille sinulle mieluisille ja vähättelee törkeästi taidottomaksi osaamattomaksi ne vähät mitä täällä enää ovat.


      • aloitusta että kirjoitti:

        rajoittuneisuutesi rajoittelee ja antaa armon kirjoittajille sinulle mieluisille ja vähättelee törkeästi taidottomaksi osaamattomaksi ne vähät mitä täällä enää ovat.

        Lukijoita kuitenkin ja joku kirjoittajakin!


    • Miettiskä

      Siis, korvaako määrä laadun?
      Onko sanan tai kahden vastaus keskustelua?
      Onko se, että tehdään joutavanpäiväisiä aloituksia, keskustelua?
      Onko se, että saadaan sivulle mahdollisimman monta uutta otsikkoa, asiallista tai asiatonta, järkevää tai typerää, keskustelua?
      Onko otsikkojen määrä itseisarvo, oli sisällys mitä tahansa?

      Samasta asiasta voi hieman muunnellen tehdä vaikka kuinka monta uutta aloitusta, ainoana tarkoituksena sivun nopea täyttö.

      PS. Millä oikeudella sinä & kumppanit saatte vapautuksen? Tyhmänylpeyttä, sanon minä. Ja, sitäpaitsi, mikä sinä olet tekemään päätöksiä toisten puolesta? Oletko saanut valtuutuksen?

    • Ei kerinnyt ihan 28 juttua tähän aloitukseen tämän päivän aikana, mutta lähelle meni.
      Hyvä Ruuneperi.

    • piristystä olisi mukava saada näihinkin keskusteluihin. Sään nyt näkee kun ikkunasta ulos katsoo, siellä sataa. Mielialakin pyrkii olemaan verrannollinen säähän.Kertokaa mitä hauskaa Teille on tapahtunut. Kerokaa vaikka vitsi, niin voisi joskus nauraakin.

      • toivomus sinulla

        tämä totistakin totisempaa! Sen vitsin joku kuitenkin ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.


    • Olen pohtinut mutta en ymmärrä miksi Ruuneperin, Jopelin eikä Maalaismiehen tarvitse pohtia.
      Kannataa kyllä kaikkien pohtia aloituksiaan, sillä melkein sataprosenttisesti niihin vastataan. On se niin väärin, että toiset pohtivat pohtimattomiin kysymyksiin vastauksia.

      • uusittu

        ajattelin, että kaikkea sitä kannattaakin miettiä, kuten sitä, miksi ei minun viestiini kukaan vastaa.


      • Monesti olen miettinyt tältä palstalta häviämistä.
        Humorintajuni on erilainen kuin palstan vartijoiden.
        Perustelematon poisto tuntuu pahalta, koska
        en ole mieletäni rikkonut sääntöjä.
        Viestejä luetaan ehkä huolimattomasti.
        Jo väärän sannan käyttäminen otsikossa riittää poistoon.
        Vitsien kirjoitteleminen on ajanhukkaa, varsinkin jos ne on kopioituja tai lainattuja.
        Kaupoista saa vitsikirjoja ja onhan niille omia nettisivujakin. Sinne vaan, joka vitsejä kaipaa.
        Keskustelupalstalla aloituksen pitäisi olla sen verran ärsyttävä, että kommentteja syntyy.
        Huonokin aloitus saattaa poikia hyvän keskustelun, jos vastauskommentit ovat hyviä.
        Aloitusviestin ei siis tarvitse saada kuin yksi hyvä vastaus, niin juttu lähtee liikkeelle ja rönsyilee vaikka minne.
        Jonkun se aloitus täytyy kuitenkin tehdä.


    • fiiuliN

      Juuri sinun ylimielisyytesi toisia kirjoittajia kohtaan oli yksi syy palstalla lopettamiseeni kirjoittelun muodossa.

      Harvoin täällä käynkään, mikä lie nyt ajanut.
      Ehkä syy oli siinä kun Mariabingoon ei päässyt sisälle ja kaipasin jotain ajankulua.

      Törmäsin heti sinun omaasi ja muutaman toisen kehumiseen... ettäs kehtaat , sanon vaan.

      • mieltä

        Ylimielisyyttäkö? Johtuneeko tuo kertomasi kuitenkin mm. meidän keskustelijoidemme erilaisista senhetkisestä huumorintajustamme, joistakin sananvalinnoista vain. Itse olen pannut kohdallani sellaisen merkille. Häntä pitää lukea joskus myös useampaan kertaan ymmärtääkseen sanomansa. Lopputulokseksi sitten jää, mikä milloinkin, minun omista mielialoistakin riippuen. Yleisesti ottaen selkeää sanomaa skriivailee, mielestäni. Ja tämä vain kannanottona tässä.


      • tympii

        ymmärrän fiiulin ettet täällä viihtynyt,


      • Maalaismies*
        tympii kirjoitti:

        ymmärrän fiiulin ettet täällä viihtynyt,

        Vaikka sanotaankin ettei haukku haavaa tee, niin monet kuitenkin kertovat jättäneensä palstan (miten niin jättäneet, kun palstalla sen kertovat) haukkujen tähden. Kehujen tähden en ole havainnut kenenkään poistuneen.

        Ja sitten, nikittömiä on mahdoton kehua. Miltä kuullostaa jos kirjoitan: Naulan kantaan - tympii hieno mielipiteesi!

        Ei onnistu kehuminen ei niin millään. Tympii kun yrittää.


      • fiiuliN
        Maalaismies* kirjoitti:

        Vaikka sanotaankin ettei haukku haavaa tee, niin monet kuitenkin kertovat jättäneensä palstan (miten niin jättäneet, kun palstalla sen kertovat) haukkujen tähden. Kehujen tähden en ole havainnut kenenkään poistuneen.

        Ja sitten, nikittömiä on mahdoton kehua. Miltä kuullostaa jos kirjoitan: Naulan kantaan - tympii hieno mielipiteesi!

        Ei onnistu kehuminen ei niin millään. Tympii kun yrittää.

        Sanoin mielipiteeni joita en nykyisin ole paljoakaan tänne levitellyt. En jokapäivä edes ole "ovia avannut".

        Lueskelen vain silloin tällöin kun miellyttävämpää tekemistäkään ei ole.

        Täällä on monia hyviä asioitten avaajia, ja on tyhmintä nostaa jalustalle pari, tai oikeastaan kolme heidän joukostaan.

        Muistuu mieleeni kun yhteinen risteily oli tehty löytäneeni täältä maininnat ettei muut matkalla KESKUSTELLEET kuin "minä ja hän"

        Haukkumisesta ei ole minkäänlaista mainintaa poistumiseni syistä, mutta aliarvioimiset jotka lähtevät asiaa tuntemattoman käsistä, eivät piristä ketään.

        Kuka kaipaa kehuja- ei kukaan- miksi sitten muutamaa täytyy kehua.

        Taitaa vallata täälläkin tyyli joka näkyy jopa hallituksen keskuudessa, kun itse törppäilee sallitaan toisenkin törppäily, ja kaveri on mitä parhain.


    • aloitus, ärsyttävä, epäselvä on tilaa hyökätä eri syillä, aloittajalla mahdollisuus olla ölövinä ja selvitä melko kuivin nahoin.
      Olikohan tämä sellainen?

      • Olen nähnyt keväisiä uittoja ja kuvauksia niistä.

        Minusta tilanne oli palstalla vähän tällainen.

        Uittomies lyö tarvittaessa puoshakansa tukkiin ja työtää sen liikkeelle, koko suma purkautuu.

        Minun sanallinen puoshakani iski jonkun herkkänahkaisen henkiseen istumalihakseen ja voihkaisujakin kuului.

        Suma lähti liikkeelle sanatölväisystäni ja kulki viestijoessa hiljaa lipuen eteennpäin, muiden avulla.

        Ei tunnu hyvältä, jos kauniissa kevätsäässä puhkeaa hirmumyrsky. Edellisen jälkeen tuntuu kuitenkin tyyni, aurinkoinen kevätsää, vieläkin ihanammalta.

        Antakaa vanhan variksen, Ruuneperin, rääkäista joukossanne, kyllä se räkättirastaiden ja laululintujenkin osalle tulee vuoro.

        Päämääräni ei ole loukata. Ärsyttää kyllä hiukan haluan! Palstan "tukkisumia" inhoten.

        Ruune


      • Loukata haluat,
        Ruuneperi kirjoitti:

        Olen nähnyt keväisiä uittoja ja kuvauksia niistä.

        Minusta tilanne oli palstalla vähän tällainen.

        Uittomies lyö tarvittaessa puoshakansa tukkiin ja työtää sen liikkeelle, koko suma purkautuu.

        Minun sanallinen puoshakani iski jonkun herkkänahkaisen henkiseen istumalihakseen ja voihkaisujakin kuului.

        Suma lähti liikkeelle sanatölväisystäni ja kulki viestijoessa hiljaa lipuen eteennpäin, muiden avulla.

        Ei tunnu hyvältä, jos kauniissa kevätsäässä puhkeaa hirmumyrsky. Edellisen jälkeen tuntuu kuitenkin tyyni, aurinkoinen kevätsää, vieläkin ihanammalta.

        Antakaa vanhan variksen, Ruuneperin, rääkäista joukossanne, kyllä se räkättirastaiden ja laululintujenkin osalle tulee vuoro.

        Päämääräni ei ole loukata. Ärsyttää kyllä hiukan haluan! Palstan "tukkisumia" inhoten.

        Ruune

        se on aina nähty!

        Istumalihakseesi kipeä koukku itsellesikin!


    • pelokkuus

      yhtenä syynä, plokikeskustelun vähäisyys johtuu kuulemma suomalaisessa keskustelukulttuurissa olevasta kosto meiningistä sanoipa mitätahansa
      ja tekipä mitätahansa kaikki kostetaan vielä aikoin päästä.
      Kitkeränä päivänä ei pitäisi konetta avata.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe