KAHVIPIRTTI

Sunnuntai on, mutta muutto on tehtävä, ei sitä viitsi tuonne nurkan taakse kurkkia.

Tavarat pakattu ja nyt lähtee muuttokuorma, Venlastiiiiinaaaa, LateVaaaan, tulkaa perässä, tietysti koko konkkaronkkaaa, Venlastiina pyysi huutamaan.
Ylikypsän perhe on reissussa ja Mummelille tuli vieraita, mutta kaikki toiset, ei pinnata.

Sukkelaan tämä käy, verhot, ohuet kauniit ikkunoihin, liinat pöydille ja maljakoihin sireenin oksia, leikkelin pensaista, äkkiä lehtiä tekevät.

Nyt teki mieli jäätelöä ja sitäpä kipasin suuren annoksen pöytään kyllä riittää.
Täytän myllyn kahvinpavuilla ja raikasta vettä säiliöön, sitä vaan tiputellaan.

Kissoille laitoin taivaansiniset rusetit kaulaan, antakaapas olla paikallaan, somia ovat.

Minä mietin ettei ole Villeä tuttavapiirissä, mutta on ville-vallaton, ystävistä parhain, hyvä meri-kukka kun muistutit.
Anteeksi ville erheeni, nyt pyydänkin Sinut kauniiseen Keinumorsian nimiseen valssiin.
Niiaan nätisti, saanko luvan.

En tiedä ehtivätkö toiset pirtin ihmiset tanssimaan, mutta me tanssimme.
Lupasi ylikypsä tanssia mielikuvin, ja meiltähän se käy, valssi jäi kokeilematta, mennään perään toinen, Tunturisatu
Niiaan ensin Paulamarialle, suothan valsin miehesi kanssa, kiitos;))

LateVaan äläpäs piilottaudu, nyt tuli meille oiva tango, Satumaa, eipä rytmistä erehdytä;))
Nyt ehdotan että on sekahaku ja kaikki joilla tanssijalkaa kutkuttaa tulkaa mukaan.

Pokkaisin meri-kukan kumppanille, mutta missäs,,,, ei näy;)

Toivotan nyt tervetulleeksi kaikki tähän, kuikahan mones pirtti lieneekään, kai jo 150 lähentelee, ollaan me jaksettu.
Kiitos kirjoittajille, lukijoille ja jatketaan, muistattehan kynnys on matala ja kaulin herttaisesti hymyävä;)

117

4175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun ei pirttiä näkynyt missään...
      Luin tuolta jostain että yksi kahvipaikka olisi paikallaan....
      Onhan niitä kuppiloita tusinoittain muuallakin ja oikeasti.
      Mutta ihanaa,, pirtti löytyi, kun jaksoin etsiä!

      Tuon krookuksen mukuloita, ne kukkii kauniisti ja voi laittaa suoraan johonkin somaan astiaan. Ja koeteutta sopivasti !Siinä ne viihtyvät pitkään ,,tuovat kevään entistä lähemmäksi.
      Sopivat hyvin noiden keväisten verhojen kanssa.

      Musiikki kuuluikin kaauas ulos, siks piti melkein juosta loppumatka.
      Nyt on ensin tanssittava kaikki mahdolliset valssit ja tangot.
      Ehtii sitten järjestellä nuo jumppavehkeen oikeille paikoilleen,, nehän ei karkaa mihinkään. mutta nää tanssimiehet taas voivat karata,joten tärkeysjärjestys olla pittää.

      Nyt voi hyvin poiketa nurkkakaapilla, pienet neuvoa antavat, Kahvin ja ihanan jäätelön kanssa.
      Voihan sitä lorauttaa jotain lakkalikööriä vaikka jäätelölle kastikkeeksi, ja vot; jo on hyvä kahvin kanssa.
      Huh, Huh, ihan kuuma tuossa tanssissa tuli.
      kiitos kaikille ja ONNEA UUDELLE pirtille!!

      • Kerttu-elma

        Kävin Turussa Puutarhanäyttelyssä siellä ostin 4eurolla arpoja,voitin kimpun (3)Gerpiiliä helakanpunaisia toin ne teille tänne ihailtavaksi.Juon kupposen kahvia ja hyvää alkavaaviikkoa kaikille!!


    • Löytyihän oikea paikka, helikopterkuljettaja on
      vähän outo ja vei minut höyhensaarille, mutta nyt olen täällä ja katson mihin peikonlehti ja nurkkakaappi sijoitetaan. Tanssin mielelläni satumaa tangon, sehän on kuin tämä elämä täällä pirtissä. Uskon että tänne tulee muitakin, Venlastiina hoputteli minua menemään sinua vastaan mutta perässä täytyi tulla. Nurkkakaappi on nyt auki, eiköhän tästä kehity mukava iltapäivä.

    • ville vallaton

      Kauneimmat kiitokset tanssiin kutsusta.Tulen aivan juoksujalkaa,kun näin arvovaltaiselta taholta kuin KAHVIPIRTIN emännältä saan moisen kutsun.Kiitokset myöskin kaikkien villein puolesta,niistä nimppari onnitteluista joita on tänään sadellut. Muistaen eritoden meri-kukkaa ja venlastiinaa----Kiitoksia.Pirtti on taasen uudellapaikalla,tässä melkein keskelläkaupunkia,että osaapi tänne vallan mainiosti,---niin uudet,kuin vanhatkin KAHVIPIRTIN asiakkaat,ja kynnyshän tänne on aivan sopivan matala.Joten. Kaikki nyt joukolla Pirttiin saapukaa.----Pirttiin saapukaa!!Tanssit jatkuvat.Uuden Pirtin ja villein päivien merkeissä.Taidampa juoda kupposen tuota maanmainiota KAHVIPIRTIN kahvia,sekä poikkean tuolla nurkkakaapillakin. Kiitoksia,ja Onni uutehen tupahan.Näin kirjoitteli,ville vallaton.

      • "Näillä eväillä" pääsee jo hyvään alkuun..
        lattialankut on jo testattu ja kestäviksi havaittu. Ehkä testauskin vielä jatkuu...?Jos nyt tuosta ovesta astuisi tanssiva henkilö se olisi heti menoa.....
        Olishan me Ville Vallaton pidetty mielellään niissäkin edellisissä juhlissa loppuun asti. Ikävää,, kun täytyi joutua muualle.

        Kunhan mummeli36 pääsee vieraistaan eroon, Venlastiina joutais varmaan koht, puoleen, Irkut, Skillanit,,kaikki ohikulkijatkin kaapattais sisälle. Sitten kunnon naisten letkis pystyyn.
        Kyllä se yhden jumpan korvaisi.
        Sitten naisporukalla nostettais päivän nimpparisankari ilmaan........


      • ville vallaton

        Jäi sanomatta SkillaNille ensi valssista.Lisää tällaista!!


      • ville vallaton kirjoitti:

        Jäi sanomatta SkillaNille ensi valssista.Lisää tällaista!!

        jytinä kuuluu...
        minätulen letkan perään,oikealla yks,kaks,sitten vasemman vuoro ja 2hyppyä eteen ja yks taakse,eikös se niin mene.

        Pojat vetää letkaa hyvin.Kissat meni ihan hölmöiksi,
        kun ei ole jumppa palloa,vaan porukka loikkii vähän miten sattuu;))

        Käynpä minäkin nurkka kaapilla vingeporilaisen nappaamassa.

        Kiitos ystävät hauskasta illasta.
        näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        jytinä kuuluu...
        minätulen letkan perään,oikealla yks,kaks,sitten vasemman vuoro ja 2hyppyä eteen ja yks taakse,eikös se niin mene.

        Pojat vetää letkaa hyvin.Kissat meni ihan hölmöiksi,
        kun ei ole jumppa palloa,vaan porukka loikkii vähän miten sattuu;))

        Käynpä minäkin nurkka kaapilla vingeporilaisen nappaamassa.

        Kiitos ystävät hauskasta illasta.
        näkyillään...

        Mikäs nurkkakuntalaisten porukka täällä metelöi? Nurkkakaapilla juostaan alvariinsa - ei ihmekään, että tuommoinen meno päällä! Toisaalta teillä näyttää olevan niin hauskaa, että taidan liittyä mukaan...

        Terveisiä oikeasta Lapista, metristen hankien keskeltä! Vesi lotisi sielläkin tänään. Niistä lumimassoista vettä riittää pitkäksi aikaa. Pääasiakin tuli hoidetuksi. Eli lapsi sai nimen. Lapsenlapsikatraassa tämä oli kuudes. Vanhin on jo täysikäinen ja seuraavakin ihan kohta.

        Venlastiinan aprillipila oli niin kohtalokas, että joutuivat sulkemaan lumilinnan pari päivää etuajassa. Että ei pitäisi vakavilla asioilla leikkiä!

        Nyt olisin valmis sellaiseen daivuddeludangoon! Ei puudu kuin pardneri. Jos tässä kauan isdun, niin puuduu kohta jalkakin. Milläs sidden danssidaan?


      • Hintriika* kirjoitti:

        Mikäs nurkkakuntalaisten porukka täällä metelöi? Nurkkakaapilla juostaan alvariinsa - ei ihmekään, että tuommoinen meno päällä! Toisaalta teillä näyttää olevan niin hauskaa, että taidan liittyä mukaan...

        Terveisiä oikeasta Lapista, metristen hankien keskeltä! Vesi lotisi sielläkin tänään. Niistä lumimassoista vettä riittää pitkäksi aikaa. Pääasiakin tuli hoidetuksi. Eli lapsi sai nimen. Lapsenlapsikatraassa tämä oli kuudes. Vanhin on jo täysikäinen ja seuraavakin ihan kohta.

        Venlastiinan aprillipila oli niin kohtalokas, että joutuivat sulkemaan lumilinnan pari päivää etuajassa. Että ei pitäisi vakavilla asioilla leikkiä!

        Nyt olisin valmis sellaiseen daivuddeludangoon! Ei puudu kuin pardneri. Jos tässä kauan isdun, niin puuduu kohta jalkakin. Milläs sidden danssidaan?

        Minä taisin myöhästyä pirtin pippaloista, kun olin tanssimassa tähtien kanssa. Vähän jäi huono maku suuhun tämänkertaisesta pudotuksesta, mutta kansa on puhunut. (Viime sunnuntaina harmitti, kun en tullut katsoneeksi.)

        Sitä lumilinnan sulkemista ihmettelen myös. Olin näkevinani valokuvan, joka oli otettu aiemmin mainitun tulipalon sammuttamisen jälkeen.
        Kas, kun eivät jo silloin sulkeneet?

        Minä en nyt mene nurkkakaapille,kun tarkoitus on jaksaa valvoa Wallanderin kanssa.
        Mutta pitäkää te toiset hauskaa ja kaapin ovi avoinna.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Minä taisin myöhästyä pirtin pippaloista, kun olin tanssimassa tähtien kanssa. Vähän jäi huono maku suuhun tämänkertaisesta pudotuksesta, mutta kansa on puhunut. (Viime sunnuntaina harmitti, kun en tullut katsoneeksi.)

        Sitä lumilinnan sulkemista ihmettelen myös. Olin näkevinani valokuvan, joka oli otettu aiemmin mainitun tulipalon sammuttamisen jälkeen.
        Kas, kun eivät jo silloin sulkeneet?

        Minä en nyt mene nurkkakaapille,kun tarkoitus on jaksaa valvoa Wallanderin kanssa.
        Mutta pitäkää te toiset hauskaa ja kaapin ovi avoinna.

        Tulihan tanssittua, olen ollut pitkän rupeaman kiitoksia kaikille daameille.Kyllä tämä yhdestä voimistelutunnista käy. Nyt on paras aika lähteä kotiin, kuski odottelee jo kopterissa,kiitos myös nurkkakaapin antimista.
        Late


      • Venlastiina kirjoitti:

        Minä taisin myöhästyä pirtin pippaloista, kun olin tanssimassa tähtien kanssa. Vähän jäi huono maku suuhun tämänkertaisesta pudotuksesta, mutta kansa on puhunut. (Viime sunnuntaina harmitti, kun en tullut katsoneeksi.)

        Sitä lumilinnan sulkemista ihmettelen myös. Olin näkevinani valokuvan, joka oli otettu aiemmin mainitun tulipalon sammuttamisen jälkeen.
        Kas, kun eivät jo silloin sulkeneet?

        Minä en nyt mene nurkkakaapille,kun tarkoitus on jaksaa valvoa Wallanderin kanssa.
        Mutta pitäkää te toiset hauskaa ja kaapin ovi avoinna.

        sen sanoit. Yömyssylle tuli reissun jälkeen ja ajattelin vielä tanssahtaa, mutta eipä taida enää olla halukkaita. Josko Vellastiina olisi vielä hereillä, että mentäisiin viimeinen valssi.

        Olimme synttäreillä ja Tapiolan kulttuurikeskuksen Louhisalissa konsertissa. Se oli vähän erillainen mihin olen tottunut. Nuoret taiteilijat laittoivat parastaan luurankotanssista sisiliskoihin. Ihan hauskaa ja erillaista.

        Otan nurkkakaapista yömyssyn, kun kahvia on tullut litkittyä koko päivän. Hyvää yötä ja kauniita unia.


      • ylikypsa kirjoitti:

        sen sanoit. Yömyssylle tuli reissun jälkeen ja ajattelin vielä tanssahtaa, mutta eipä taida enää olla halukkaita. Josko Vellastiina olisi vielä hereillä, että mentäisiin viimeinen valssi.

        Olimme synttäreillä ja Tapiolan kulttuurikeskuksen Louhisalissa konsertissa. Se oli vähän erillainen mihin olen tottunut. Nuoret taiteilijat laittoivat parastaan luurankotanssista sisiliskoihin. Ihan hauskaa ja erillaista.

        Otan nurkkakaapista yömyssyn, kun kahvia on tullut litkittyä koko päivän. Hyvää yötä ja kauniita unia.

        Unohdin vallan toivottaa onnea uuteen pirttiin. Onnea niin paljon, että riittää. Toin Gerberan tuohon pöydän maljakkoon toisten joukkoon. Vielä kerran kauniita unia. En käy enää nurkkakaapilla, että ei tule tavaksi. Ötyä.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Unohdin vallan toivottaa onnea uuteen pirttiin. Onnea niin paljon, että riittää. Toin Gerberan tuohon pöydän maljakkoon toisten joukkoon. Vielä kerran kauniita unia. En käy enää nurkkakaapilla, että ei tule tavaksi. Ötyä.

        uudessa pirtissä ja kaunista on. Sitten aamu-
        hommiin,pistän kahvia tulemaan ja vesipannun porisemaan. Kakkuja ja pullia löytyy.. Kisut,
        teillekin ruokaa..Mitäpä muuta..kahvikupit pöytään
        ja tarjottavat..Vaihdan kukkiin vedet ja oikasen matot. Siistiä on! Tulkaahan kahville!
        Olen vähän väsynyt,poika herätti taas neljältä,joten juon kahvia,piristää kummasti.
        Katselin eilen "Tanssii tähtien kanssa" Kyllä eräät osaa taitavasti. On se niin huvittavaa ,
        kun se yksi pari ei oikein pärjää,mutta kansa
        jakaa auliisti ,myötätuntopisteitä,eivätkä he putoa..Kiva juttu..Yritystä löytyy kuitenkin kovasti.Vielä on pimeää,mutta toivotaan ,että tulee kaunis päivä.Eilen oli vähän koleaa.
        Eilinen päivä meni ihan pilalle.Vähän harmittaa,
        en saanut poikaa lähtemään ,edes ulos ja olisi ollut konsertti ,Temppeliaukion kirkossa, Petri
        Laaksonen olisi laulanut..No,,ei voi mitään..
        Nyt on uusi päivä,joten ei sitä vanhaa kannata enää miettiä. Nyt menen oikeesti juomaan kahvia ja toivottelen kaikille mukavaa päivää,iloa ja voimia! Onnea myös uudelle pirtille! t.Irkku


      • ylikypsa kirjoitti:

        Unohdin vallan toivottaa onnea uuteen pirttiin. Onnea niin paljon, että riittää. Toin Gerberan tuohon pöydän maljakkoon toisten joukkoon. Vielä kerran kauniita unia. En käy enää nurkkakaapilla, että ei tule tavaksi. Ötyä.

        jos kuitenkin ilmaantuu,niin en viitis aloittaa alusta..Kahvia on , pullaa ja kakkua pöydässä ja
        vesipannu kuumana myös. Kissat on syötetty,matot oikaistu ja kukat kasteltu..Tästä se lähtee uusi viikko rullaamaan. Onnea uudelle pirtille,nättiä on! Mutta nyt,toivottelen kaikille mukavaa päivää,tulkaa kahville! Iloa! t.Irkku


    • Nimittäin se, että minä täällä ensimmäisenä kuhkin.
      Hyvää huomenta. Meillä vihmoo vettä. Sehän taas roudan sulattaa. Kesää siis hautoo...

      Keittelin kahvit tuolla vanhalla pannulla, mutta kissoja en ruokkinut, kun en raatsinut niitä herättää. Kuorsaavatko kissat vai kehräävätkö nämä unissaankin? Tasainen hyrinä ainakin kuuluu.

      Älkää missään tapauksessa kysykö mitä Wallanderille kuului! Onnistuin heti nukahtamaan ja heräämäänkin juuri kun lopun nimilista alkoi pyöriä ruudussa. Syy ei ollut Wallanderissa vaan edellisen yön leffassa, joka valvotti ja jonka takia kannattikin valvoa.

      Tuntuu siltä, että sänky lähettää taas terveisiä, koska haukotuttaa niin että suu kohta repeää.
      Lähden kokeilemaan, tulisiko uni uudelleen.

      Terveisiä kaikille!

      • Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.

        kuljemme.Onneksi on virtuaalikahvia,ei mene hukkaan. Hankimme tänne kilikellon,jolla sitten
        kilistelemme,ettemme törmäile toisiimme.
        Ajatelkaahan ,Utsjoella on vielä -14 pakkasta ,,huhhuh..No,kai sinnekin vielä kesä tulee ,joskus.On täällä niin monenlaista säätä,että kyllä siitä kannattaa kertoilla.
        Heippa taas! t.Irkku Hei..täällä kirkastuu juuri..


      • Venlastiina kirjoitti:

        Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.

        vaan kömmitään, vähän yli meni tuo herääminen, mutta eipä ole kiirettä mihinkään.
        Kiitos aikaisemmille kävijöille, kahvit on valmiina, piristääkin kivasti.
        Piristystä kaivataankin, taivas on harmaa, lämpöä neljä astetta, tuuli kaakon puolelta lippuja heiluttelee.

        Lumet on kyllä hävinneet, voi olettaa että ilma on raikkaampaa hengittää, kun on sade maat huuhtonut.

        Jäät ovat menneet tosi heikoksi ja ikäviä uutisia on kuulunt.
        Tyttäreni mökki on saaressa ja aina sydän kylmänä seurailen heidän "vielä tämä kerta ainakin" juttujaan, onhan se tuttu reitti ja tutkivat jään vahvuutta, mutta tänä keväänä on ollut petollinen tuo jää.
        Heillä on uuden saunan rakennus käynnissä ja tietysti sillä on kiire, pitäisi toukokuulla päästä kylpemään.

        Mukaava, että kaikki on reissuiltaan kotiutuneet, onnistuneita reissuja varmaan, vaihtelua päiviin tarvitaan.
        En muista onnittelinko Hintriikaa uuden perheenjäsenen saamisesta, mutta nyt sitten Onnen mummille!

        Kauniita Gerberoita, kiitos Kerttu-elma ja ylikypsä, krookuksiakin, kohta ne täällä savonkin korkeudella maasta ylös nousevat, meri-kukka, kiitos.

        On se jännä, vaikka kevät on luonnon heräämistä, uuden alkua, ihmismieli monasti ja monellakin vetää alavireeseen.
        Onko tuo luonnon herääminen niin rajua, että sitä ei meinaa kestää, siinä mukana edetä.
        Jäiden lähtö on monellekin tiukka paikka, eikös tilastollisesti kerrota, että itsemurhat lisääntyvät.

        No jopa minä nyt,,, iloisella mielellä päivää kohti, uusia ihmeitä odottaen eipä tiedä mitä kivaa päivä kohdallemme tuokaan.
        Muorin tapaan,,,näkyillään!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.

        viestin lähetin, josko vielä tulisi, palataan asiaan myöhemmin, jos ei mitään kuulu.


      • mummeli-36
        Venlastiina kirjoitti:

        Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.

        Taas on pirtti heilahtanut uuvelle sivulle. Hyvä niin. Ja niin kauniina. Kyllä teillä tytöt on makua, tai siis SkillaN:illa. Ja toiset tietty autto ja mie pinnasin taas.

        No sitähän ei surra. Met vaan polskimme jos ei altaassa tai järvessä niin mennään pallon päälle mahalleen ja siinä kun teet uintiliikkeitä et muuta jumppaa tännään tarvii. Kissan köyry venyttelyt vaan päälle niin hyvä tullee. Mutta elkää minnuu syyttäkö jos nenänne käy noihin mattoihin. Ettehän te päästä itteenne altaan tai järven pohjaankaan pää veen alle.

        Oli vahinko kun jäi taas ne avajaistanssit välliin mutta jos sitten seuraavalla kerralla taas. Toivossa on hyvä ellää sano lapamato. Ja kuka sitä kissan hyrinää kysy, oliko se samanikänen? Ei ne kuorsaa, sitä teen mie, kissat kehrää. Hmmmmmm,,,, Mut tapaillaan taas,,,


      • Venlastiina kirjoitti:

        Irkkuhan se täällä leikki kuurupiiloa jo ennen minua.
        Kyllä nyt on kahvia! Tulkaa äkkiä kaikki juomaan.

        viestit jäävät?


      • SkillaN kirjoitti:

        viestit jäävät?

        nyt niitä tulee liikakin;))


      • SkillaN kirjoitti:

        nyt niitä tulee liikakin;))

        Mihin viestit joutuu,, niillä täytyy olla jokin "pesä" jossain,missä ne piileksii !
        sade-huomenta kuitenkin !

        Seurailen Wallanderia minäkin. Tosin katson se aina nauhalta, sitten kun on sopivaa aikaa.
        Liian myöhäinen ajankohta, nukun jo huit;hait ennen sen alkua.
        Sitten virkeänä jaksaa katsoa. Viime viikon
        juttu olikin jotenkin niin järkyttävä.
        Kun tietää että juuri niin tapahtuu oikeasti.
        Lasten kohdalla.

        Pirtin avajaiset saatiin taas hyvälle puolelle.
        Muori67, jäi illalla kysymättä,että eihän nauratettu liikaa siellä avajaisissa??
        (muuten kyllä nauratti,letkis on niin hauska)...
        Sain hilattua "yhden henkilön" pirtin rappusille asti,istumaan. siinä siviilirohkeus petti...
        Niin, niin,ujo ja kaino kun on.......
        Kiitos pirtin herkuista. Oikein mukavaa ja valoisaa viikon alkua ,kesää tietää tämä saderöntysää.heippa!


      • SkillaN kirjoitti:

        nyt niitä tulee liikakin;))

        Katsotaan saako se esiin edellisin, aikaa sitten laitetun viestin,,,,,,tuntuu pelehtivän joka palstalla. Lähteekö,, ei lähde,, lähteekö,,,ei,ei


      • Hintriika*
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Katsotaan saako se esiin edellisin, aikaa sitten laitetun viestin,,,,,,tuntuu pelehtivän joka palstalla. Lähteekö,, ei lähde,, lähteekö,,,ei,ei

        Onhan täällä kaikki muut konstit kokeiltu, mutta kissoilla ei ole vielä pöytää pyyhitty. Eikä pirtissä pyyhitäkään. (Kummallista, etteivät näin suuren firman nörtit osaa korjata sivuston jatkuvia vikoja.)

        Taivas on sininen. Ei valkoinen, eikä näy tähtösiäkään. Ikkunasta katsellen kevään tuntua ilmassa, vaikka ison koivun oksat enteilevät, ettei ulkona yhtä ihanaa olekaan. Kohta menen tutkimaan tarkemmin.

        Monta eri keliä mahtuu näin pitkään maahan. Etenkin kevään korvalla sen huomaa. Kun etelässä kevään kukat jo ovat loistossaan, on pohjoisessa vielä hanget, korkeat nietokset. Tässä puolenväin krouvissa on sitten siltä väliltä.

        Oma vaikutuksensa on merelläkin. Täällä lahdenpohjukassa tuulee melkein aina. Tuulen suunnasta riippuen se on joko leppeää tai ytimiin menevää. Nyt taitaa tuulla koillisesta. Se on yleensä melko hytisyttävä suunta.

        Eipä auta, on lähdettävä ulos katsomaan.


      • tulenlieskat
        Hintriika* kirjoitti:

        Onhan täällä kaikki muut konstit kokeiltu, mutta kissoilla ei ole vielä pöytää pyyhitty. Eikä pirtissä pyyhitäkään. (Kummallista, etteivät näin suuren firman nörtit osaa korjata sivuston jatkuvia vikoja.)

        Taivas on sininen. Ei valkoinen, eikä näy tähtösiäkään. Ikkunasta katsellen kevään tuntua ilmassa, vaikka ison koivun oksat enteilevät, ettei ulkona yhtä ihanaa olekaan. Kohta menen tutkimaan tarkemmin.

        Monta eri keliä mahtuu näin pitkään maahan. Etenkin kevään korvalla sen huomaa. Kun etelässä kevään kukat jo ovat loistossaan, on pohjoisessa vielä hanget, korkeat nietokset. Tässä puolenväin krouvissa on sitten siltä väliltä.

        Oma vaikutuksensa on merelläkin. Täällä lahdenpohjukassa tuulee melkein aina. Tuulen suunnasta riippuen se on joko leppeää tai ytimiin menevää. Nyt taitaa tuulla koillisesta. Se on yleensä melko hytisyttävä suunta.

        Eipä auta, on lähdettävä ulos katsomaan.

        Pää meni ihan pyörälle on niin vauhdikasta tää muuttomeno.
        Raahasin tätä mustikkapiirakkaa ympäri mäkee, kun en heti osannut tänne. Laiton nyt viimeiset mustikat tähän. Venlastiina kaipaili lisää ja päätin tuoda sen uuteen pirttiin tuliaisiks.( on muuten isompi piirakka kun viimeks, nyssi riittää kaikille.)Olkaapa hyvät!
        Onpa, onpa kaunista. Kyllä te osaatte.
        Otan jäätelöä ja kahvia ja sit takasin tonne sateeseen. Onnea nyt pirttiin kavasti. Se o moro taas.


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Pää meni ihan pyörälle on niin vauhdikasta tää muuttomeno.
        Raahasin tätä mustikkapiirakkaa ympäri mäkee, kun en heti osannut tänne. Laiton nyt viimeiset mustikat tähän. Venlastiina kaipaili lisää ja päätin tuoda sen uuteen pirttiin tuliaisiks.( on muuten isompi piirakka kun viimeks, nyssi riittää kaikille.)Olkaapa hyvät!
        Onpa, onpa kaunista. Kyllä te osaatte.
        Otan jäätelöä ja kahvia ja sit takasin tonne sateeseen. Onnea nyt pirttiin kavasti. Se o moro taas.

        Sieltähän Hessa Hippiäinen tulee ja hypähtää heti syliin, voi pikku kisua, istutaan keinuttelemaan!

        Tänään olin pikkulasten kanssa (lapsenlapsi hänen ystävänsä) tulossa ulos autostani, kun vieressä olevasta autosta kuului valtava koiran haukkuminen.
        Haukku, isokokoinen oli ikkunassa ja vaativalla äänellä haukkuen yritti ulos, sitten seurasi takaikkunaan ja toiselle puolelle ja myöhemmin takaisin tullessani taas uudelleen samat ikkunat
        päinvastaiseen suuntaan!
        Miten omistaja enää uskaltaa tuohon autoon sisään mennäkään, ajattelin pois ajaessani.
        Kyllä iso koira varmaan kärsii pienessä tilassa
        farmarin takaosassa. En haluaisi itse olla tuon
        koiran omistaja.


      • satu kirjoitti:

        Sieltähän Hessa Hippiäinen tulee ja hypähtää heti syliin, voi pikku kisua, istutaan keinuttelemaan!

        Tänään olin pikkulasten kanssa (lapsenlapsi hänen ystävänsä) tulossa ulos autostani, kun vieressä olevasta autosta kuului valtava koiran haukkuminen.
        Haukku, isokokoinen oli ikkunassa ja vaativalla äänellä haukkuen yritti ulos, sitten seurasi takaikkunaan ja toiselle puolelle ja myöhemmin takaisin tullessani taas uudelleen samat ikkunat
        päinvastaiseen suuntaan!
        Miten omistaja enää uskaltaa tuohon autoon sisään mennäkään, ajattelin pois ajaessani.
        Kyllä iso koira varmaan kärsii pienessä tilassa
        farmarin takaosassa. En haluaisi itse olla tuon
        koiran omistaja.

        Minulla on sininen suu, kun hyökkäsin kiireimmiten Tulenlieskojan mustikkapiirakan kimppuun. Toivottavasti kukaan ei huomaa kuinka ison palan ihan vahingossa otin. Sääli, että paakarilta loppuivat mustikat. Mutta hyvä näinkin. Kiitos, että vastasit kainoon vetoomukseeni.

        En minä kaikkea syönyt. Ihanaa mustikkapiirakkaa olisi tarjolla Meri-kukan selän takana kurkistelevalle ujolle herrahenkilöllekin. Kannattaa tulla maistamaan. Toivottavasti Meri-kukka on kertonut, että tänne ei ole porttikieltoa kenellekään eikä varsinkaan tanssitaitoisille maskuliineille.
        Vaikka täällä onkin sekahaku, lupaan etten "tanssi sun kanssasi taivaisihin". En ainakaan vie väkisin, ellei sinulla ole turvakenkiä.

        Taivas ei tänään muutenkaan houkuta. Se on harmaa, mutta sää on mukavan leuto ja sen verran kostea, että varmaan allergikkojenkin on helppo hengittää.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Minulla on sininen suu, kun hyökkäsin kiireimmiten Tulenlieskojan mustikkapiirakan kimppuun. Toivottavasti kukaan ei huomaa kuinka ison palan ihan vahingossa otin. Sääli, että paakarilta loppuivat mustikat. Mutta hyvä näinkin. Kiitos, että vastasit kainoon vetoomukseeni.

        En minä kaikkea syönyt. Ihanaa mustikkapiirakkaa olisi tarjolla Meri-kukan selän takana kurkistelevalle ujolle herrahenkilöllekin. Kannattaa tulla maistamaan. Toivottavasti Meri-kukka on kertonut, että tänne ei ole porttikieltoa kenellekään eikä varsinkaan tanssitaitoisille maskuliineille.
        Vaikka täällä onkin sekahaku, lupaan etten "tanssi sun kanssasi taivaisihin". En ainakaan vie väkisin, ellei sinulla ole turvakenkiä.

        Taivas ei tänään muutenkaan houkuta. Se on harmaa, mutta sää on mukavan leuto ja sen verran kostea, että varmaan allergikkojenkin on helppo hengittää.

        Taivas on ihan harmaa;( vettä roiskii.
        On siitä se helpotus ettei tartte pitää huonoa omaatuntoa,kun ei pese noita partsun laseja;))
        Minun puolestani sais sataa joka päivä;))

        En ihan sentään illalla tukehtunut,vaikka koville otti oli niin kiva ilta.Mikä lie että kun naurattaa,niin silloin alkaa yskittämään.

        Sattuu niitä vahinkoja viisaillekin,hain viime viikolla lääkkeitäni apteekista ja eilen illalla rupesin laittamaan viikon annoksia,niin olikin väärät lääkkeet,ei muuta kuin aamulla kiireesti apteekkiin.Kyllä oli nöyrää palvelu,moka oli heidän,no sain sitten hyvitystä.
        Tarkkana pitää näköjään olla sielläkin.

        Hörppäsin tässä ilta teen,ja vielä löytyi sitä mustikkapiirakkaakin nammm....Kiitoksia.

        näkyillään...


      • Venlastiina kirjoitti:

        Minulla on sininen suu, kun hyökkäsin kiireimmiten Tulenlieskojan mustikkapiirakan kimppuun. Toivottavasti kukaan ei huomaa kuinka ison palan ihan vahingossa otin. Sääli, että paakarilta loppuivat mustikat. Mutta hyvä näinkin. Kiitos, että vastasit kainoon vetoomukseeni.

        En minä kaikkea syönyt. Ihanaa mustikkapiirakkaa olisi tarjolla Meri-kukan selän takana kurkistelevalle ujolle herrahenkilöllekin. Kannattaa tulla maistamaan. Toivottavasti Meri-kukka on kertonut, että tänne ei ole porttikieltoa kenellekään eikä varsinkaan tanssitaitoisille maskuliineille.
        Vaikka täällä onkin sekahaku, lupaan etten "tanssi sun kanssasi taivaisihin". En ainakaan vie väkisin, ellei sinulla ole turvakenkiä.

        Taivas ei tänään muutenkaan houkuta. Se on harmaa, mutta sää on mukavan leuto ja sen verran kostea, että varmaan allergikkojenkin on helppo hengittää.

        kerrottu on. kyl on merkukka sanonu,että ovet on sepposen selällään pirttiin ja kynnystä ei lainkaan....
        Olispa ollut tuo Tulenlieskan mustikkäpiirakka silloin tarjolla,, se olis varmaan ollut menoa,sille miehelle. Olis vielä joutunut sanomaan, että oo hosumatta, ehtii sitä vähemmälläkin.......
        Nurkkakaapista,, en oikein tiedä,osaisko siitä kertoo mittään........


      • muori67 kirjoitti:

        Taivas on ihan harmaa;( vettä roiskii.
        On siitä se helpotus ettei tartte pitää huonoa omaatuntoa,kun ei pese noita partsun laseja;))
        Minun puolestani sais sataa joka päivä;))

        En ihan sentään illalla tukehtunut,vaikka koville otti oli niin kiva ilta.Mikä lie että kun naurattaa,niin silloin alkaa yskittämään.

        Sattuu niitä vahinkoja viisaillekin,hain viime viikolla lääkkeitäni apteekista ja eilen illalla rupesin laittamaan viikon annoksia,niin olikin väärät lääkkeet,ei muuta kuin aamulla kiireesti apteekkiin.Kyllä oli nöyrää palvelu,moka oli heidän,no sain sitten hyvitystä.
        Tarkkana pitää näköjään olla sielläkin.

        Hörppäsin tässä ilta teen,ja vielä löytyi sitä mustikkapiirakkaakin nammm....Kiitoksia.

        näkyillään...

        sekasin mukamas 4-kirjoitusta ja viimeksi 20 jotain vaan eipä näy viestiä.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        kerrottu on. kyl on merkukka sanonu,että ovet on sepposen selällään pirttiin ja kynnystä ei lainkaan....
        Olispa ollut tuo Tulenlieskan mustikkäpiirakka silloin tarjolla,, se olis varmaan ollut menoa,sille miehelle. Olis vielä joutunut sanomaan, että oo hosumatta, ehtii sitä vähemmälläkin.......
        Nurkkakaapista,, en oikein tiedä,osaisko siitä kertoo mittään........

        minä tapasin puheliaan, seurassa viihtyvän miehen, oletkohan Sinä meri-kukka oikein tutustunut tähän mieheesi.

        Hitaasti hyvä tulee, ei pakoteta, väsytetään;))

        Sateinen harmaa päivä on saatu iltaan, vesi ropisee ikkunoihin, kyllä jäät entisestään heikkenevät.
        Kuinkahan monta uhkarohkeaa vielä henkensä menettää.

        Katselin tuossa Sydän jäätä ja tuli mieleen, mahtoi olla paha mieli Merjalla eilisen putoamisen jälkeen, ei hän sitä peitellytkään.
        Väärin meni, kaikki näki kuka oli viimeinkin putoamis vuorossa,,,,, pettymyksiä, niitähän tulee elämässä.

        Eihän se tanssikaan koko elämä ole, niin kuin ei moni muukaan asia.
        Maistelen tuota mustikkapiirakkaa, vielä on tähteellä, hyvää,,, kiitos tulenlieskat, minulta saisit mustikoita.
        Tein muuten kerhooni tänään myös mustikkapiirakan.

        Hyvää yötä, ystävät, nukkukaa hyvin ja nähkää iloisia unia!


      • SkillaN kirjoitti:

        minä tapasin puheliaan, seurassa viihtyvän miehen, oletkohan Sinä meri-kukka oikein tutustunut tähän mieheesi.

        Hitaasti hyvä tulee, ei pakoteta, väsytetään;))

        Sateinen harmaa päivä on saatu iltaan, vesi ropisee ikkunoihin, kyllä jäät entisestään heikkenevät.
        Kuinkahan monta uhkarohkeaa vielä henkensä menettää.

        Katselin tuossa Sydän jäätä ja tuli mieleen, mahtoi olla paha mieli Merjalla eilisen putoamisen jälkeen, ei hän sitä peitellytkään.
        Väärin meni, kaikki näki kuka oli viimeinkin putoamis vuorossa,,,,, pettymyksiä, niitähän tulee elämässä.

        Eihän se tanssikaan koko elämä ole, niin kuin ei moni muukaan asia.
        Maistelen tuota mustikkapiirakkaa, vielä on tähteellä, hyvää,,, kiitos tulenlieskat, minulta saisit mustikoita.
        Tein muuten kerhooni tänään myös mustikkapiirakan.

        Hyvää yötä, ystävät, nukkukaa hyvin ja nähkää iloisia unia!

        taidanpa olla ensimmäinen pirttiin poikkeava tänään. Keitänkin taas oikein munakahvit vanhaan malliin ja laitan termariin.

        Toin vielä tervaksia ja lämpimiä pusuja.Sillä takkatulen loisteessa on kiva istuskella odottamaan kaveria aamukahville.

        Kisuliineille laitoin ruokaa ja vettä, saa sitten mummeli voimisteluttaa kun tulee.

        Hyvää päivänjatkoa kaikille


    • sumuiseen aamuun saamme täällä savossa herätä, lämpöä viisi astetta, tuulta ei vielä nimeksikään.
      Vettä satoi todella paljon eilen, mutta jopa katosi lumikasatkin, muutama vielä parkkipaikalla näkyy.

      Tiistai päivä, mitenkähän sen viettäisi, ikkunan pesu olisi yksi mahdollisuus, mutta ei oikein houkuta, kun taivas on harmaa, vettä voi antaa.
      Pesun kannalta olisi oiva ilma, voisi saada laseista kirkkaat.
      Verhojen vaihtoa voisi ajatella, mutta silloin on kyllä ikkunatkin pestävä.
      Yksi ihan ajankohtainen asia on siivota parveke talven " törröttäjistä", tehdä tilaa kesän kukille.
      Näkyy noita hommia riittävän, on vain saatava into päälle.

      Katselin kotkan pesää, siellä on käynnissä kodin sisustus, sekä äiti, että isä työn touhussa.
      Toinen pesä on tyhjä, vain muna siellä on, varmaankin viime kesältä jostakin syystä jäänyt.
      Karhu perhe taitaa ulkoilla päivällä, yöksi tulevat pesään.

      Vilkasta ja villiä on palstalla, siitä huolimatta keskustelua etsitään, mikähän sitä olisi, mikä keskustelulta tuntuisi;))
      Ei voida puhua aloitusten puutteesta, yritystä on.
      Minulla on käsitys keskustelusta, että enemmän kuin pari sanaa tokaistaan, suomem kielessä on mahdollisuuksia puhua ja kuvata asioita hyvinkin rikkaasti, miksi muutamalla sanalla pyritään vastaamaan.
      Lienenkö ymmärtämätön, aina en edes tajua, mitä yritetään joissakin viesteissä sanoa, no jospa ne ei ole tarkoitettukaan ymmärrettäväksi;))

      Kahvinkeitin on ladattu, kaivelin tuolta jääkaapista kaikkea hyvää, mustikkapiirakkaakin on vielä jäljellä, herätkääpä kahville.
      Kissat ovat masunsa täyteen saanut ja nyt viiksiä nuoleskellen itseään puhdistavat.
      On se tuo kissan kieli tehokas, hyvin puhtaana pystyy turkkinsa pitämään.

      Aloitellaan päivä hissukseen, kokeillen mikä hommeli käteen sattuisi mukavasti, odotellaan auringon paistetta, kyllä se sieltä tulee,,, taitaa etelässä paistaakin;))

      Tiistai päivään,,,

      • sinä SkillaN viestisi hidastettuna, kun tulin pirttiin ei täällä ollut käynyt ketään ja kuitenkin olet kellon mukaan käynyt paljon ennen minua. Ihmeellinen tämä Suomi24:n viestitys.


      • ylikypsa kirjoitti:

        sinä SkillaN viestisi hidastettuna, kun tulin pirttiin ei täällä ollut käynyt ketään ja kuitenkin olet kellon mukaan käynyt paljon ennen minua. Ihmeellinen tämä Suomi24:n viestitys.

        Aamujen aamua! Kahvia on tänäkin aamuna keitetty kahden henkilön voimin, joten eipä heti kesken lopu.
        Ei ole täälläkään aurinkoista, mutta jospa tuolla susirajan eteläpuolella paistaisi. Ei sada, mutta niin kosteaa on, että koivujen oksilta tipahtelee kyyneleitä.
        Epäilin eräänä aamuna, että koivut vihertäisivät. Totta se on: oksilla on vihreää sammalta! Kyllä piti maalaisflikan vanhaksi elää ennen kuin senkin ihmeen näki.
        Muita ihmeitä ei juuri nyt olekaan näköpiirissä mutta leikin kuitenkin lapamatoa eläen toivossa.
        Olisikohan tällainen mato suojelun tarpeessa?
        Täytynee käydä ötököittensuojelupalstalla kysymässä.
        Heippa!


      • Hintriika*
        ylikypsa kirjoitti:

        sinä SkillaN viestisi hidastettuna, kun tulin pirttiin ei täällä ollut käynyt ketään ja kuitenkin olet kellon mukaan käynyt paljon ennen minua. Ihmeellinen tämä Suomi24:n viestitys.

        Tänään minulla on "teen vaikka mitä"-päivä. Ehei! Älkää luulkokaan, että aion rätti kädessä riehua täällä kotona. Syytä kyllä olisi, mutta sitä riehumista voi aina lykkiä hamaan tulevaisuuteen.

        En ole eläissäni tavannut karkailevia villakoiria, eikä niitä suojeltavia pölypunkkejaakaan ole silmille hyppinyt. Kaikki lemmikit pysyvät hyvässä tallessa, ei niiden takia tarvitse olla huolissaan.

        Tekemiset liittyvät harrastuksiin, jotka välillä meinaavat sotkea tätä vapaa-ajan viettoa ja laiskottelua. Mutta ehkä laiskottelulle ei osaisi antaa sille kuuluvaa arvoa, ellei välillä olisi näitä häiriötekijöitä.

        Vähän sama juttu kuin ettei Suomen lyhyttä kesää tai usein pelkkää kesän odotusta osaisi arvostaa, jos olisi kesä kaiken vuotta. Suomen kesään soveltuu sanonta "lyhyestä virsi kaunis". Siksi kai se kesän odotus niin mukavalta tuntuu.

        Me olemme optimistinen kansa - joka vuosi uskomme, että sieltä se kesää taas tulee! Ja aina se lopulta tulee. Ainakin päiväksi tai pariksi. Joskus hellii pitempäänkin. Syksy on kevättä viisaampi siinä suhteessa.

        Liekö tänään ilta aamua viisaampi? Itse en usko sen viisaammaksi tulevani, vietin sitten minkälaista päivää tahansa. Hyvää päivää kuitenkin kaikille!


      • mummeli-36
        ylikypsa kirjoitti:

        sinä SkillaN viestisi hidastettuna, kun tulin pirttiin ei täällä ollut käynyt ketään ja kuitenkin olet kellon mukaan käynyt paljon ennen minua. Ihmeellinen tämä Suomi24:n viestitys.

        No nyt kisut sitten pikkusen kevyttä köyristely jumppaa. Just noin, alotettaan se siellä uunilla kun ylikypsä on teijät jo silitelly unneen niin ei raakasti herätellä.

        Mutta muille kyllä vauhtia. Mie kävin illalla vauhtilenkillä ja nyt tuntuu jaloissa etteivät pysähy millään. Saa sannoo tosiaan et on "levottomat jalat" oireyhtymä kohdannut minun jalkojani.

        Joten kisut, kun ootte tarpeeksi venytelleet tänne askelluslauvalle taas vaan. Askellettaan nyt kun on jalat vauhtiin saatu. Muistakaa et kun mie paan yhen jalan lauvalle ens, te paatte kaks, olkoon sitten etu tai takajalat, mut elkää ristikkään, siinä kompastuttaan kaikki. No hyvä, tahti on hyvä nyt ja lissää vaan vauhtia, eiköhän siinä miunkin jalkojen "oireyhtymä" korjaannu. Ja sitten istuimaan tuolille tuon vauhin päälle ja polvikainaloon ja vastakkaista korvaa kohti. Kolme minuuttii venytys ja vaihto ehei,,,Miuku,,,,ei noin,,,istu, ja sitten ota vaikka häntäs ja venytä sitä,,,hmmm,,ootte unohtanu senkin,,,

        Mutta venytettään käsi ja olkavarsia kans. Seinän viereen kämmen seinään ja käännytään vastakkaiseen suuntaan ja venytys tubtuu seinässä olevan käden olkavarressa ja olkapäässä,,,ja päin vastoin. Tehkää vaan tarpeeksi pitkät ne venytykset kaikessa rauhassa.Ja pyöritettään sitten vielä olkapäitä kumpaankin suuntaan ja heilutellaan rennosti. Ja samanikänen, siun vauhin ARVAAN, en tiijä, elä niin kovasti pyöritä et lentoon lähet.

        Ja nyt reporangaksi sänkyyn maate. Voi taas oottaa huomista jumppaa ja pittää "en tee mittään päivän" johan tässä yhen kahvin eestä rehkittiinkin.

        Kerkesin saaha siitä tulenlieskan piirakasta palan. Ja voi kun oli hyvvää. Liekilläkös sen oot paistanu kun oli niin rappeeta? Mutta miun jalat sai tuosta vauhtia niin et mitähän jos lähtisin kaupungille. Eivät halluu ollakkaan levossa mokomat "levottomat jalat". Vievät vielä minnuukin mukanaan. Joten tapaillaan taas,,,,


      • mummeli-36
        Hintriika* kirjoitti:

        Tänään minulla on "teen vaikka mitä"-päivä. Ehei! Älkää luulkokaan, että aion rätti kädessä riehua täällä kotona. Syytä kyllä olisi, mutta sitä riehumista voi aina lykkiä hamaan tulevaisuuteen.

        En ole eläissäni tavannut karkailevia villakoiria, eikä niitä suojeltavia pölypunkkejaakaan ole silmille hyppinyt. Kaikki lemmikit pysyvät hyvässä tallessa, ei niiden takia tarvitse olla huolissaan.

        Tekemiset liittyvät harrastuksiin, jotka välillä meinaavat sotkea tätä vapaa-ajan viettoa ja laiskottelua. Mutta ehkä laiskottelulle ei osaisi antaa sille kuuluvaa arvoa, ellei välillä olisi näitä häiriötekijöitä.

        Vähän sama juttu kuin ettei Suomen lyhyttä kesää tai usein pelkkää kesän odotusta osaisi arvostaa, jos olisi kesä kaiken vuotta. Suomen kesään soveltuu sanonta "lyhyestä virsi kaunis". Siksi kai se kesän odotus niin mukavalta tuntuu.

        Me olemme optimistinen kansa - joka vuosi uskomme, että sieltä se kesää taas tulee! Ja aina se lopulta tulee. Ainakin päiväksi tai pariksi. Joskus hellii pitempäänkin. Syksy on kevättä viisaampi siinä suhteessa.

        Liekö tänään ilta aamua viisaampi? Itse en usko sen viisaammaksi tulevani, vietin sitten minkälaista päivää tahansa. Hyvää päivää kuitenkin kaikille!

        Kirjotin teille pitkän jumpan ja tais olla liian pitkä kun ei jaksanu nielasta suomi24 sitä. Mut niin tein eilenkin ja välille muka jätti mutta kun tunnin päästä katoin olikin tullut paikalleen. jos nytkin tekis sen. oottelen,,,,


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tänään minulla on "teen vaikka mitä"-päivä. Ehei! Älkää luulkokaan, että aion rätti kädessä riehua täällä kotona. Syytä kyllä olisi, mutta sitä riehumista voi aina lykkiä hamaan tulevaisuuteen.

        En ole eläissäni tavannut karkailevia villakoiria, eikä niitä suojeltavia pölypunkkejaakaan ole silmille hyppinyt. Kaikki lemmikit pysyvät hyvässä tallessa, ei niiden takia tarvitse olla huolissaan.

        Tekemiset liittyvät harrastuksiin, jotka välillä meinaavat sotkea tätä vapaa-ajan viettoa ja laiskottelua. Mutta ehkä laiskottelulle ei osaisi antaa sille kuuluvaa arvoa, ellei välillä olisi näitä häiriötekijöitä.

        Vähän sama juttu kuin ettei Suomen lyhyttä kesää tai usein pelkkää kesän odotusta osaisi arvostaa, jos olisi kesä kaiken vuotta. Suomen kesään soveltuu sanonta "lyhyestä virsi kaunis". Siksi kai se kesän odotus niin mukavalta tuntuu.

        Me olemme optimistinen kansa - joka vuosi uskomme, että sieltä se kesää taas tulee! Ja aina se lopulta tulee. Ainakin päiväksi tai pariksi. Joskus hellii pitempäänkin. Syksy on kevättä viisaampi siinä suhteessa.

        Liekö tänään ilta aamua viisaampi? Itse en usko sen viisaammaksi tulevani, vietin sitten minkälaista päivää tahansa. Hyvää päivää kuitenkin kaikille!

        Siis hyvää päivää kaikille.Tehdään siitä hyvä, ellei muuten tokene hyväksi. (Irkua lainatakseni).

        Hyvähän se on yksineläjän, tulla toimeen niiden kotieläintensä kanssa.
        Vaan annas olla,,, kun enemmän kuin yksi virallinen asuja. Sitähän sotkeutuu jo toistensa jalkoihin,, sitten kun kaikki kotieläimet vielä pyörii siinä samassa läjässä. On villakoiraa,lapamatoa ,suojelupunkkia,,mitä kaikkia niitä nyt olikaan.....
        Eihän sitä aina saa selvää ees omista jaloitaan.
        Onko ne omat vai ..

        No se siitä, sovussa sompaillaan eteenpäin,onhan meillä aikaa koko loppuelämä....
        Harrastuspäivä oli eilen tukka putkella,ja jatkuu tänään vähän rauhallisemmin,toivottavasti!


      • "pelkkää hyvää"

        Tuolta yhden munan pesältä vastauksia olen odotellut ja tässäpä se sinullekin (samalla kaikille kiinnostuneille): http://www.kaleva.fi/kotka/index.cfm?k=j&j=721605&depa=1112


        Onkohan uusi vanhan surma, yöllä oli taas hiukan sadellut lumia. Lumikasamme ovat kyllä vielä monen uuden sateen tarpeessa.

        Tänään ei taida aurinko meitä muistaa. Jostain syystä mielikin hiukan jähmeä, kyllähän näitä maton raitoja riittää, kirkasta ja tummaa.

        Haikeana viikonvaihteessa katselin porkkanan kylvöä tv:n kautta. Viherpeipon pärsäys kuuluu puista, pulmusia on lennellyt viime viikolla ja muutama sepelkyyhkykin. Tuleehan se kevät meillekin, hitaammin vain kuin sinne Savoon.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Tuolta yhden munan pesältä vastauksia olen odotellut ja tässäpä se sinullekin (samalla kaikille kiinnostuneille): http://www.kaleva.fi/kotka/index.cfm?k=j&j=721605&depa=1112


        Onkohan uusi vanhan surma, yöllä oli taas hiukan sadellut lumia. Lumikasamme ovat kyllä vielä monen uuden sateen tarpeessa.

        Tänään ei taida aurinko meitä muistaa. Jostain syystä mielikin hiukan jähmeä, kyllähän näitä maton raitoja riittää, kirkasta ja tummaa.

        Haikeana viikonvaihteessa katselin porkkanan kylvöä tv:n kautta. Viherpeipon pärsäys kuuluu puista, pulmusia on lennellyt viime viikolla ja muutama sepelkyyhkykin. Tuleehan se kevät meillekin, hitaammin vain kuin sinne Savoon.

        kun annoit tietoa tuosta munasta ja linkistä saamme nyt lukea kaikki innokkaat, ystävällinen olit, lämmin kiitos.

        Ei meillä savossakaan aurinkoa näy, väliin vettä lirauttaa ja niinpä minä jätin ikkunan pesun tältä päivältä.
        Muuten sain mielestäni kaikkea muuta hyödyllistä tehtyä, siivosin parvekkeen, tein tilaa kesäkukille, kunhan se aika joutuu.

        Kävin vintiltä kävelykenkiä, alkaa olla nuo kadut jo puhdistettu ja kuivatkin, kevyempää on astelu.

        Taisi tuo vuosikymmenen vaidos tuoda painoa jalkoihin ja muutenkin tähän elämään huonoutta, ei samalla innolla työt luista, mutta eipä tässä niin kiirettä, pitää opetella hitaampaan tahtiin.

        Vaikuttaakos tämä kevät tuohon mieleen, kun minäkin olen vähän alavireinen, mutta eipä anneta periksi, kyllä se aurinko paistaa sinne ylemmäksikin, kunhan odotellaan.

        Odotellaan nyt itikoita ja muita ötököitä,mennään päivä kerrallaan.

        Kiitos vielä linkistä ja jatkoja sinnekin,,,


    • saunasta. Paulan mielestä oli liian kuuma, mutta kyllä minä otin vielä kunnon löylyt kun hän lähti pesulle. Puhtaita ollaan ja hyvällä mielellä, vaikka ulkona tulee kuin, empäs kerrokaan.

      Taidanpa tehdä takkaan tulet ja paistan pari makkaraa, sitä suomalaisen miehen vihannesta. Toin mäyräkoiran Sandelssia, että voi huuhdella makkaran alas.

      Kiitokset taas antimista ja hyvää illanjatkoa kaikille.

    • Vasta nyt meikäläinen ennättää onnittelemaan uutta pirttiä! Ja kiittämään SkillaNia viihtyisyyden aikaansaamisesta! Eilen olin vähän puolikuntoinen,pakersin kuitenkin tuota opiston kirjoittajapiirin tekstiä, jonka sainkin äsken valmiiksi ja laitoin menemään.

      Tieto lisää tuskaa, on joku viisas joskus muistaakseni lausunut. Mitä kauemmin olen mukana tuossa piirissä, sen enemmän löydän tekstistäni virheitä tai ainakin korjattavaa. Tuntuu taas niin hyvälle, kun tuli valmista. Jippii!!

      Parsakaalipiirakan pyöräytin tuossa iltapäivällä, sen toin ja heti itse maistan palasen teen kera. Olkaapa hyvät , vielä näin illallakin piipahtavat kävijät. On niin rauhallista istahtaa keinuun ja seurata takkatulen loistetta. Kisuliinit tulivat myös keinun luokse, onneksi pakkasesta oli joku ottanut sulamaan ahvenia. Niillä saavat herkutella vaikka yötä vasten, ei haittaa yhtään.

      Nyt sitten lähden unten maille, aamulla pitää olla kahdeksalta harjoituksissa teatterilla.
      Mikäpäs minun on ollessa, saan köllähtää armaani
      kanssa saman lakanan sisään.Nähkää kauniita unia!! Paulamaria

    • pitää se poiketa katsomaan että kuinka kovasti on meiskattu ja juhlittu uuteen pirttiin asettumista. Kaikki entiset ja uudet pirtin asukkaat tervehdys teille.
      On jo myöhä ja kaikki nukkumassa kilttiä kun ovat. Näen silmissäni pitsiset tyynynliinat ja silitetyt lakanat joita ei ole nähty minun makkarissa monesti. Olkoon Skillanilla kaikki ojennuksessa niinkuin on tapana järjestyksen ihmisillä. Oli lämmin henki siellä pirtissä, aamulla joku nousee kahvin keittoon. Jätän jääkaappiin pussillisen korvapuusteja.

      • Pääasia on, että liike on ja jatkuu!
        Tämä meidän liikkeemme on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, ja on tämä sellainen huoltoasema, että aina löytyy jotakin tankattavaa.
        On mukava lukea, mitä eri puolille Suomea kuuluu ja ennen kaikkea mitä ystäville kuuluu.
        Minnekähän sitä kirjoittelisi, jos ei olisi pirtin vieraskirjaa?
        Kiitos, kaverit! Tavataan huomenna. Ei kun tänään!
        Terveisin Vs ja Mr. G

        (Jättäkää meillekin korvapuusteja ja kaalipiirakkaa! Voi olla aamulla myöhäisempi herännäisyys, kun nyt meni näin myöhään.)


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Pääasia on, että liike on ja jatkuu!
        Tämä meidän liikkeemme on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, ja on tämä sellainen huoltoasema, että aina löytyy jotakin tankattavaa.
        On mukava lukea, mitä eri puolille Suomea kuuluu ja ennen kaikkea mitä ystäville kuuluu.
        Minnekähän sitä kirjoittelisi, jos ei olisi pirtin vieraskirjaa?
        Kiitos, kaverit! Tavataan huomenna. Ei kun tänään!
        Terveisin Vs ja Mr. G

        (Jättäkää meillekin korvapuusteja ja kaalipiirakkaa! Voi olla aamulla myöhäisempi herännäisyys, kun nyt meni näin myöhään.)

        Huh-huijaa, kirjoitin pitkän ja asiallisen viestin vieraantumisesta, omista vieraista ja vieraista kirjoista, oudoista linnuista ja aikomuksistani hankkia ilolientä muuttuakseni ilolinnuksi...

        Iso paha bittisusi nielaisi kaiken. Kuka sitä jaksaa toistaa...


      • Lokari-x
        Hintriika* kirjoitti:

        Huh-huijaa, kirjoitin pitkän ja asiallisen viestin vieraantumisesta, omista vieraista ja vieraista kirjoista, oudoista linnuista ja aikomuksistani hankkia ilolientä muuttuakseni ilolinnuksi...

        Iso paha bittisusi nielaisi kaiken. Kuka sitä jaksaa toistaa...

        Hyvää huomenta sanonkin ensin.

        Sitten varmaan minun pitää keittää aamukahvit.

        Minullne ne kyllä on iltakahvit , mutta mitäs sen nimen niin väliä on kun ja jos kahvi maistuu.

        Kiitos itte kettämästäni kahvista ja pullat oli oikeen hyviä piirakaakin löysin.

        Nyt voinkin mennä vaikka nukkumaan kohta....

        Terv: Lokari_x


      • Lokari-x kirjoitti:

        Hyvää huomenta sanonkin ensin.

        Sitten varmaan minun pitää keittää aamukahvit.

        Minullne ne kyllä on iltakahvit , mutta mitäs sen nimen niin väliä on kun ja jos kahvi maistuu.

        Kiitos itte kettämästäni kahvista ja pullat oli oikeen hyviä piirakaakin löysin.

        Nyt voinkin mennä vaikka nukkumaan kohta....

        Terv: Lokari_x

        Olipa hyvä kahvin tuoksu,kun avasin oven.Lokarihan
        se täällä oli käynyt. Nyt istahdankin heti juomaan kahvit ja otan piirakkaa...Annan tässä kissoille ruokaa ja pistän vesipannun viheltämään..No niin,siitä lähteekin tämä keskiviikkopäivä rullaamaan.Kovin oli eilen sateinen päivä ja samanlaista luvattiin tänäänkin.
        Oikein lämmintä oli kuitenkin..kevät edistyy..
        Otan toisenkin kupin kahvia ja pusun makeannälkään..Tulkaahan kahville ja kertokaa
        kuulumisia..Minulla on vaan tätä samaa arkea,ei ole paljoa kertomista..mutta nähdään taas.
        Alan nyt juomaan oikeesti kahvit ja syön pari
        paahtoleivän siivua..Mukavaa päivää ja Iloa!
        Toivotaan,ettei sada ihan koko päivää..Moikka!
        t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Olipa hyvä kahvin tuoksu,kun avasin oven.Lokarihan
        se täällä oli käynyt. Nyt istahdankin heti juomaan kahvit ja otan piirakkaa...Annan tässä kissoille ruokaa ja pistän vesipannun viheltämään..No niin,siitä lähteekin tämä keskiviikkopäivä rullaamaan.Kovin oli eilen sateinen päivä ja samanlaista luvattiin tänäänkin.
        Oikein lämmintä oli kuitenkin..kevät edistyy..
        Otan toisenkin kupin kahvia ja pusun makeannälkään..Tulkaahan kahville ja kertokaa
        kuulumisia..Minulla on vaan tätä samaa arkea,ei ole paljoa kertomista..mutta nähdään taas.
        Alan nyt juomaan oikeesti kahvit ja syön pari
        paahtoleivän siivua..Mukavaa päivää ja Iloa!
        Toivotaan,ettei sada ihan koko päivää..Moikka!
        t.Irkku

        korostuu vielä, kun en livenä voi kahvia suuhuni laittaa, olen menossa kokeisiin.
        Juon nyt täällä monta mukia ja otan kaalipiirakkaa, nam,nam, tätä pitää tehdä minunkin.
        Väliin ei muista näitä herkkuja ollenkaan, kiitosta vaan hyvää on.

        Pääskylle kiitokset ihanista korvapuusteista, ja kuulosti niin kivalta nuo sinun pitsityynyliinat ja Skillanin järjestyksen into, olisipa totta.
        Mielikuvissa sitä voi vaikka mitä nähdä;))

        Huomenta kumminkin, meinaa unohtua ja kiitos Lokari kahvinkeitosta, kiva nähdä Sinuakin pirtissä, et ole aikoihin käynytkään.
        Käyhän kertomassa mitä sinne meren taakse kuuluu.

        Voi tuota irkkua, samaa arkea se on tämä elämä meilläkin, mutta se onkin niin mukavaa, kun voimme siitä arjesta kertoa, aina jotakin sellaista selviää, mitä ei osaa odottaa.
        Tuo mukavaa päivää ja iloa toivotus, on jo niin paljon, sitä joka aamu odottaa.
        Tärkeitä olemme ihmiset toisillemme ihan vaan sellaisina kun olemme, eikö vaan?

        Arvaan että keljutti Hintriika*, kun viesti hävisi, joskus kun oikein runoilee ja sitten hupsis, kyllä minä itsekseni jopa kiroan, suututtaa se.

        Venlastiina, olen pirtistä ihan samaa mieltä, ihana että on paikka missä voi kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä, keskustella, sillä sitähän tämä on.(taas totean)
        Maailma pirtin ulkopuolella myllää, mutta pirtissä on rauha;)

        Pitää käydä kurkkaamassa kotkanpesällä ja sitten on lähdettävä kokeisiin, mitähän ne minulle tekee, olen aikamoisen arka ihminen, kipukynnys on herkässä,,, no ei nyt ihan neulan pistoon kuolla kumminkaan;))

        Eilen ystävättäreni kertoi miten todetaan onko ihminen tunneihminen vai järki sellainen.
        Kädet ristiin, ja kumpi peukalo on päällä se ratkaisee.
        Kokeilkaahan, kerron illalla tutkimuksen tuloksen.
        Minä olen hyvin tunteen kanssa elävä ihminen.

        No nyt taidan myöhästyä autosta ja tekee niin hirveästi mieli kahvia, mitenkähän kauan menee, ennen kuin sitä suuhuni kaadan.
        Ihminen on tapojensa orja, totean tämänkin totuuden, no heippa nyt, hauskaa päivää!


      • SkillaN kirjoitti:

        korostuu vielä, kun en livenä voi kahvia suuhuni laittaa, olen menossa kokeisiin.
        Juon nyt täällä monta mukia ja otan kaalipiirakkaa, nam,nam, tätä pitää tehdä minunkin.
        Väliin ei muista näitä herkkuja ollenkaan, kiitosta vaan hyvää on.

        Pääskylle kiitokset ihanista korvapuusteista, ja kuulosti niin kivalta nuo sinun pitsityynyliinat ja Skillanin järjestyksen into, olisipa totta.
        Mielikuvissa sitä voi vaikka mitä nähdä;))

        Huomenta kumminkin, meinaa unohtua ja kiitos Lokari kahvinkeitosta, kiva nähdä Sinuakin pirtissä, et ole aikoihin käynytkään.
        Käyhän kertomassa mitä sinne meren taakse kuuluu.

        Voi tuota irkkua, samaa arkea se on tämä elämä meilläkin, mutta se onkin niin mukavaa, kun voimme siitä arjesta kertoa, aina jotakin sellaista selviää, mitä ei osaa odottaa.
        Tuo mukavaa päivää ja iloa toivotus, on jo niin paljon, sitä joka aamu odottaa.
        Tärkeitä olemme ihmiset toisillemme ihan vaan sellaisina kun olemme, eikö vaan?

        Arvaan että keljutti Hintriika*, kun viesti hävisi, joskus kun oikein runoilee ja sitten hupsis, kyllä minä itsekseni jopa kiroan, suututtaa se.

        Venlastiina, olen pirtistä ihan samaa mieltä, ihana että on paikka missä voi kirjoitella ja vaihtaa mielipiteitä, keskustella, sillä sitähän tämä on.(taas totean)
        Maailma pirtin ulkopuolella myllää, mutta pirtissä on rauha;)

        Pitää käydä kurkkaamassa kotkanpesällä ja sitten on lähdettävä kokeisiin, mitähän ne minulle tekee, olen aikamoisen arka ihminen, kipukynnys on herkässä,,, no ei nyt ihan neulan pistoon kuolla kumminkaan;))

        Eilen ystävättäreni kertoi miten todetaan onko ihminen tunneihminen vai järki sellainen.
        Kädet ristiin, ja kumpi peukalo on päällä se ratkaisee.
        Kokeilkaahan, kerron illalla tutkimuksen tuloksen.
        Minä olen hyvin tunteen kanssa elävä ihminen.

        No nyt taidan myöhästyä autosta ja tekee niin hirveästi mieli kahvia, mitenkähän kauan menee, ennen kuin sitä suuhuni kaadan.
        Ihminen on tapojensa orja, totean tämänkin totuuden, no heippa nyt, hauskaa päivää!

        Onneksi on lämmintä. Istuin aamutakkisillani parvekkeella ja katselin miten Suomen lippu roikkui tangon ympärillä kuin märkä rätti.
        Onnea vain äidinkielelle ja terveisiä Agricola-vainaalle, että hyvän kirjoituskielen on meille luonut. Ja helpon oppia sekä lukemaan että kirjoittamaan. Toista on engelskassa, kun ei koskaan tiedä, miten jokin sukunimi lausutaan. Jos meillä esittäytyy Mämmö-Mättöseksi, ei vastapuoli kysy, miten se tavataan/kirjoitetaan. Jopa suomalaiset koiratkin haukkuvat eivätkä HOWku.
        Ranskan ääntiöistäkin olisi paljon mainittavaa, mutta kun oma ranskantaitoni supistuu sanoihin "Madame Rochas", ei parane lähteä kehumaan, että meidän kielellä o on o sekä kirjoitettuna että lausuttuna. Ei siinä kolmea kirjainta tarvita.

        Aha, joku iski kouraani kaalipiirakkaa! Taitaa olla vihje. Tämä on kyllä niin hyvää, että mielihyvin ottaisin lisääkin vihjeitä vastaan ja jälkivinkkinä sitä mustikkapiirakkaa.

        Kiis paljo ja hauskaa jouluu vaa! Täältä vielä tullaan, jos en pullaan tukehdu!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Huh-huijaa, kirjoitin pitkän ja asiallisen viestin vieraantumisesta, omista vieraista ja vieraista kirjoista, oudoista linnuista ja aikomuksistani hankkia ilolientä muuttuakseni ilolinnuksi...

        Iso paha bittisusi nielaisi kaiken. Kuka sitä jaksaa toistaa...

        Kutsu Retuperän VBK pumppaamaan Kankkulan kaivo tyhjäksi ja joku reipas palomies noutamaan se bittisusi sieltä kaivon pohjalta.
        Kun uljas metsästäjä avaa bittisuden vatsan, saat kirjoituksesi esiin ja voit lähettää sen meille.
        Eihän noin ansiokkaan tutkielman kannata antaa mennä hukkaan hukkumaan.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Huh-huijaa, kirjoitin pitkän ja asiallisen viestin vieraantumisesta, omista vieraista ja vieraista kirjoista, oudoista linnuista ja aikomuksistani hankkia ilolientä muuttuakseni ilolinnuksi...

        Iso paha bittisusi nielaisi kaiken. Kuka sitä jaksaa toistaa...

        Nyt taisi käydä niin, että sama peto ahmaisi minunkin kirjoitukseni. Ainakin kaikki tavanomaiset tiedotukset tulivat.
        Ovikin oli niin tiukasti kiinni, että melkein sorkkaraudalla piti vääntää ennen kuin sisään pääsin.
        Jotakin ylen radikaalia sinä Hoo Tähtönen olet nyt kirjoittanut, kun ei sinulle saisi vastatakaan.
        Minä kun en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, en hyväksy pannaan julistamista. Siispä yritän uudelleen!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Nyt taisi käydä niin, että sama peto ahmaisi minunkin kirjoitukseni. Ainakin kaikki tavanomaiset tiedotukset tulivat.
        Ovikin oli niin tiukasti kiinni, että melkein sorkkaraudalla piti vääntää ennen kuin sisään pääsin.
        Jotakin ylen radikaalia sinä Hoo Tähtönen olet nyt kirjoittanut, kun ei sinulle saisi vastatakaan.
        Minä kun en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, en hyväksy pannaan julistamista. Siispä yritän uudelleen!

        Täällä taas riehuu, jo heti aamusta. Sitä on nykyisin "liikkeellä",,, enempi sääntö kuin poikkeus!
        Sade-aamua ainakin meillä.
        Skillanille sanoisin, että kädet ristittynä jos on oikean käden peukalo päällä ,on järki-ihminen.
        Menikö oikein??
        On muuten hyvin vaikeaa laittaa niitä päinvastoin ,kuin mitä ne luonnostaan menee. Ihan asetella pitää ja vieraalta tuntuu.
        Kukahan tuonkin on keksinyt??

        Ah, miten hyvää, oliko se nyt parsasta tehtyä piirakkaa? Hyvää näin aamusta, (tai illasta).
        Ja kahvi ihan erikosen hyvää, kiitän "toimihenkilöitä". nyt on hyvä alottaa päivän pakerrus ! mukavaa päivää kaikille.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Nyt taisi käydä niin, että sama peto ahmaisi minunkin kirjoitukseni. Ainakin kaikki tavanomaiset tiedotukset tulivat.
        Ovikin oli niin tiukasti kiinni, että melkein sorkkaraudalla piti vääntää ennen kuin sisään pääsin.
        Jotakin ylen radikaalia sinä Hoo Tähtönen olet nyt kirjoittanut, kun ei sinulle saisi vastatakaan.
        Minä kun en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, en hyväksy pannaan julistamista. Siispä yritän uudelleen!

        Eipä tuo ensimmäinen kerta ollut, kun minut hukka perii. Kukaan muu ei minulta mitään perikään. Sen takia minulla ei ole perillisiä, pelkkiä lapsia vain, myös pojiksi kutsuttuja (=miehenroikaleita).

        Arvokas bittihukan hotkaisema tutkielmani alkoi vieraskirjasta, jota Vs mainosti. Ihmettelin, miksi tuttuja sanotaan vieraiksi ja miksi he kirjoittavat vieraskirjaan.

        Vieras kirja puolestaan on joko kirjaston omaisuutta, tai sitten se on pöllitty. Oma kirja on ikioma, mutta mikä outo lintu on oma vieras? Kraak! Onko se varis, joka on käkenä päissään? Khukkuu! Siis kaksoispersoona.

        Siinäpä tutkielmani peruselementit. Joku voi jatkaa tästä, jos kiinnostaa. Minä ehdin yön aikan jo vieraantua aiheesta.

        En viitsi enää haaveilla edes iloliemestä muuttuakseni ilolinnuksi. Tyydyn olemaan harmaapöllö.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Eipä tuo ensimmäinen kerta ollut, kun minut hukka perii. Kukaan muu ei minulta mitään perikään. Sen takia minulla ei ole perillisiä, pelkkiä lapsia vain, myös pojiksi kutsuttuja (=miehenroikaleita).

        Arvokas bittihukan hotkaisema tutkielmani alkoi vieraskirjasta, jota Vs mainosti. Ihmettelin, miksi tuttuja sanotaan vieraiksi ja miksi he kirjoittavat vieraskirjaan.

        Vieras kirja puolestaan on joko kirjaston omaisuutta, tai sitten se on pöllitty. Oma kirja on ikioma, mutta mikä outo lintu on oma vieras? Kraak! Onko se varis, joka on käkenä päissään? Khukkuu! Siis kaksoispersoona.

        Siinäpä tutkielmani peruselementit. Joku voi jatkaa tästä, jos kiinnostaa. Minä ehdin yön aikan jo vieraantua aiheesta.

        En viitsi enää haaveilla edes iloliemestä muuttuakseni ilolinnuksi. Tyydyn olemaan harmaapöllö.

        Turussapäin seikkailee eräs "Vares"usein käkenä kännissä, liekö sama. Muuten taitaa olla niin että tähänaikaan kuukkuu vain käkikellot. On se kumma, että täällä sanotaan niinkuin meilläkin että ei ole yhtään lasta, kaks poikaa vaan.Eli niitä miehenroikaleita vain, mukavia kuitenkin.
        Minä nyt kuitenkin tulin pirttiin kahville, jauhan myllyssä papuja ja tiputtelen uudessa pannussa oikein kunnon kahvit. Oliko se nyt sitä kaalipiirakkaa tuolla jääkaapissa, lämmitän vähän mikrossa.
        Olipas hyvää! Nurkkakaapissa en nyt aio käydä.
        Olen harjoitellut etten tekisi mitään päivää. Ei oikein ole onnistunut, se on taitolaji. Lopuksi laitan nimeni tähän päiväkirjaan.
        Late Vaan Terveiset eteläisestä Hämeestä.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Täällä taas riehuu, jo heti aamusta. Sitä on nykyisin "liikkeellä",,, enempi sääntö kuin poikkeus!
        Sade-aamua ainakin meillä.
        Skillanille sanoisin, että kädet ristittynä jos on oikean käden peukalo päällä ,on järki-ihminen.
        Menikö oikein??
        On muuten hyvin vaikeaa laittaa niitä päinvastoin ,kuin mitä ne luonnostaan menee. Ihan asetella pitää ja vieraalta tuntuu.
        Kukahan tuonkin on keksinyt??

        Ah, miten hyvää, oliko se nyt parsasta tehtyä piirakkaa? Hyvää näin aamusta, (tai illasta).
        Ja kahvi ihan erikosen hyvää, kiitän "toimihenkilöitä". nyt on hyvä alottaa päivän pakerrus ! mukavaa päivää kaikille.

        meri-kukka, taitaa vaan useamalla olla se vasen siinä päälimäisenä, ainakin minun oikea peukalo ei meinaa millään päällimäiseksi osua.
        No tein toisen testin, siinä määriteltiin ikääni ja kappaskummaa, 23 vuotiaaksi itseni testasin, hih, hih.


        Nyt on syytä muistaa, että olen vielä tytön hupakko.
        Hassuja on nuo testit, silti niitä on kiva tehdä ja sitte päiväillä tuloksia.

        LateVaan, aivan oikein ei sitä myötäänsä nurkkakaapilla käydä, voi vaikka tavaksi jäädä.
        Jossakin ketjussa moittivat mummoja taas tissuttelusta, mutta lääkkeeksi me vaan;))

        Oikeastaan pitäisi loukkaantua kun mummoista aina puhutaan, testikin väittää että nuoria ollaan;)

        Herranen aika, minä muistin että kaalipiirakkaa, no ilmankos se maku oli hieman toisenlainen, hyvää ovat kumpikin.
        Jatketaan,,,


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        meri-kukka, taitaa vaan useamalla olla se vasen siinä päälimäisenä, ainakin minun oikea peukalo ei meinaa millään päällimäiseksi osua.
        No tein toisen testin, siinä määriteltiin ikääni ja kappaskummaa, 23 vuotiaaksi itseni testasin, hih, hih.


        Nyt on syytä muistaa, että olen vielä tytön hupakko.
        Hassuja on nuo testit, silti niitä on kiva tehdä ja sitte päiväillä tuloksia.

        LateVaan, aivan oikein ei sitä myötäänsä nurkkakaapilla käydä, voi vaikka tavaksi jäädä.
        Jossakin ketjussa moittivat mummoja taas tissuttelusta, mutta lääkkeeksi me vaan;))

        Oikeastaan pitäisi loukkaantua kun mummoista aina puhutaan, testikin väittää että nuoria ollaan;)

        Herranen aika, minä muistin että kaalipiirakkaa, no ilmankos se maku oli hieman toisenlainen, hyvää ovat kumpikin.
        Jatketaan,,,

        Kuinkahan tuon peukalojutun piti mennä? Meri-Kukan mielestä minä siis olen järki-ihminen, kröhöm! Vai käsitinkö väärin? En kuitenkaan rohkene epäillä, että SkillaN olisi jotakin muuta.

        Minulla ei vasen peukalo mene päällimmäiseksi kuin pitkän suunnittelutyön jälkeen. Johtuisiko siitä, että minulla vasen käsi on enemmän oikea ja oikea ihan väärä. Kirjoitan väärällä (oikealla), kaikki muun teen mielestäni oikealla(vasemmalla).

        Voisiko sitä selvemmin sanoa! Näin järki-ihmisenä välttelen kaikkea monimutkaista selittelyä.


      • SkillaN kirjoitti:

        meri-kukka, taitaa vaan useamalla olla se vasen siinä päälimäisenä, ainakin minun oikea peukalo ei meinaa millään päällimäiseksi osua.
        No tein toisen testin, siinä määriteltiin ikääni ja kappaskummaa, 23 vuotiaaksi itseni testasin, hih, hih.


        Nyt on syytä muistaa, että olen vielä tytön hupakko.
        Hassuja on nuo testit, silti niitä on kiva tehdä ja sitte päiväillä tuloksia.

        LateVaan, aivan oikein ei sitä myötäänsä nurkkakaapilla käydä, voi vaikka tavaksi jäädä.
        Jossakin ketjussa moittivat mummoja taas tissuttelusta, mutta lääkkeeksi me vaan;))

        Oikeastaan pitäisi loukkaantua kun mummoista aina puhutaan, testikin väittää että nuoria ollaan;)

        Herranen aika, minä muistin että kaalipiirakkaa, no ilmankos se maku oli hieman toisenlainen, hyvää ovat kumpikin.
        Jatketaan,,,

        On minutkin. Sanottiin että laitas tyttö kädet ristiin. Sitten tiirailtiin miten päin se peukku meni,olin siis järki-ihminen.
        Vaikka kyllä tunteitakin löytyy, mutta kai nekin on jossain järkevässä järjestyksessä, tai sitten päinvastoin.
        Enää ei tarvikkaan olla aina niin "järkevä"
        silloin nuorempana täytyi olla,,
        oli vastuussa niin paljon useammasta asiasta kuin nykyään.
        Nykyisin vaan pirtissä rahdataan, ja vietellään "ei tehdä mitään" päivää !

        Kotkanpesiä tutkaillaan, ja ihana oli se pieni jääkarhun poikanen, hiljattain,kun oli se video sen leikeistä,,,, ihan sydän suli sitä katsoessa.

        Vettä satanut koko päivän, kevään tuloa ei voi estää......päivämäärää ei vielä ole sovittu, mutta tulossa on.........


      • joku
        LateVaan kirjoitti:

        Turussapäin seikkailee eräs "Vares"usein käkenä kännissä, liekö sama. Muuten taitaa olla niin että tähänaikaan kuukkuu vain käkikellot. On se kumma, että täällä sanotaan niinkuin meilläkin että ei ole yhtään lasta, kaks poikaa vaan.Eli niitä miehenroikaleita vain, mukavia kuitenkin.
        Minä nyt kuitenkin tulin pirttiin kahville, jauhan myllyssä papuja ja tiputtelen uudessa pannussa oikein kunnon kahvit. Oliko se nyt sitä kaalipiirakkaa tuolla jääkaapissa, lämmitän vähän mikrossa.
        Olipas hyvää! Nurkkakaapissa en nyt aio käydä.
        Olen harjoitellut etten tekisi mitään päivää. Ei oikein ole onnistunut, se on taitolaji. Lopuksi laitan nimeni tähän päiväkirjaan.
        Late Vaan Terveiset eteläisestä Hämeestä.

        oven tukkona.


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Turussapäin seikkailee eräs "Vares"usein käkenä kännissä, liekö sama. Muuten taitaa olla niin että tähänaikaan kuukkuu vain käkikellot. On se kumma, että täällä sanotaan niinkuin meilläkin että ei ole yhtään lasta, kaks poikaa vaan.Eli niitä miehenroikaleita vain, mukavia kuitenkin.
        Minä nyt kuitenkin tulin pirttiin kahville, jauhan myllyssä papuja ja tiputtelen uudessa pannussa oikein kunnon kahvit. Oliko se nyt sitä kaalipiirakkaa tuolla jääkaapissa, lämmitän vähän mikrossa.
        Olipas hyvää! Nurkkakaapissa en nyt aio käydä.
        Olen harjoitellut etten tekisi mitään päivää. Ei oikein ole onnistunut, se on taitolaji. Lopuksi laitan nimeni tähän päiväkirjaan.
        Late Vaan Terveiset eteläisestä Hämeestä.

        Täällä ei kukaan ole kukkumassa, kaikkiko ovat nyt nukkumassa? Herätys! Aika nousta päiväunilta!

        Tänään jouduin pankkikriisin uhriksi. Siis tämän Sampo Pankin höynäyttämäksi. Taskussa oli pari kolikkoa ja jääkaappi kuin autiomaa. Tohkeissani menin pankkiautomaatille, joka ilmoitti tylysti, että kortin myöntäjä ei nyt viitsi vastata kutsuun.

        Ensin meni sormi suuhun. Sitten muistin, että onhan minulla näytelmäpiirin kahvikassa, jonka voin (väliaikaisesti) ryöstää. Saa sillä edes maitopurkin. Ei kun takaisin kotiin ja "kavaltamaan" porukan varoja.

        Toivottavasti pankkiautomaatti on huomenna kohteliaammalla päällä, että saa rötöksensä paikatuksi. Ja jotakin ostetuksi sen maitopurkin seuraksi.

        Sanonpa vaan, että isoäidin sukanvarsi oli huomattavasti takuuvarmempi rahojen säilytyspaikka kuin tuommoinen verkkopankki pankkiverkkoineen. Ei Kalastaja-Eemelilläkään ole verkoissaan yhtä paljon reikiä. Taitaa olla silmäkokokin aivan väärä!


      • joku kirjoitti:

        oven tukkona.

        on, en huomannut ketään;))
        Nyt ovi aukeni ihan hyvin ja kaulin leveästi hymyilee tervetulleeksi.

        Niin tuli ilta ja ollaan jo puolessa välin viikkoa, kääntyy taas viikonlopuksi ja joutuu jo puolikuukin.
        Ajatelkaas kolmen viikon perästä on vappuriehat alkamassa, pian tämä aika on mennyt joulusta tänne.

        Katselin noita lehtiä, kun lähettelevät, jos on joskus sattunut jotakin ostamaan, tarkoitan postimyyntiä.
        Vaatteet on niin kummallisia , mekkoja päälekkäin vaikka kuinka monta ja värit krjavia.
        Leveitä, liehuvia no yksi asia voi olla hyväkin, eivät purista.
        Ainainen pulma, pitäisi teettää jos istuvan meinaisi saada ja kallista lystiä on.
        Sitten on vaarana olla "ylipukeutunut", kun tilaisuuteen kuin tilaisuuteen tuo pukeutuminen on niin vapaata.
        Minulla olisi 70-vuotis juhliin meno ja tuota "mitä päälle" pohdintaa tässä nyt käydään.
        No katselen nuo vanhat vielä kertaalleen,jospa joku olisi sopiva, tyylikäs, ( ei taida sellaista löytyä) mutta ei kumminkaan liian hieno.( ei minulla niitä hienoja ole)
        Tulipahan nyt taas mietteet, loppujen lopuksi vedän päälleni sen kymmenissä juhlissa olleen koltun;)

        Kello on jo vaikka mitä, nyt taisi mennä ylityön puolelle, kiireesti toivotan hyvää yötä, aamulla toivottavasti tavataan.
        Miehillä on niin helppoa;))


      • joku kirjoitti:

        oven tukkona.

        mutta käväsen tuiskun seasta katsomassa pirtin väkeä ja lämpöä. Aamusta asti ilma ollut valkosenaan että tuli se kunnon talvi vaikka epäilykset oli kovat että nyt on alkanut ilmiö.

        Vesikävelyn ja kuoroharjoitukseten lisäksi olen nauttinut uudesta kodista jossa lattia hohtaa uutuuttaan. Tilaa on ja näkee jokapuolelle kuin olisi näkötornissa.
        Tämä tunnelma mikä pirtissä huokuu ei tule vähässä ajassa vaan kauan kirjoitelleet tutut sen luovat. Skillanin ollessa kohtelias emäntä. Sekään ei tapahdu vahingossa vaan taidolla.

        Jätän yöksi tämän rauhaisan pirtin ja toivotan Lokarille Ameriikkaan terveisiä olit aamulla ensimmäisenä kahvin keitossa. Olet varmaan hyvä sellainen keittäjä muistaakseni join jo vuosia sitten sinun keittämää kahvia. Kaikki toisetkin muistan.

        Toin rullessa uusia sohvatyytnyn päällisiä joita ompelin tänään. Naiset voipi laittaa tyynyihin jos kissat ovat raapineet entiset hajalle.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Täällä ei kukaan ole kukkumassa, kaikkiko ovat nyt nukkumassa? Herätys! Aika nousta päiväunilta!

        Tänään jouduin pankkikriisin uhriksi. Siis tämän Sampo Pankin höynäyttämäksi. Taskussa oli pari kolikkoa ja jääkaappi kuin autiomaa. Tohkeissani menin pankkiautomaatille, joka ilmoitti tylysti, että kortin myöntäjä ei nyt viitsi vastata kutsuun.

        Ensin meni sormi suuhun. Sitten muistin, että onhan minulla näytelmäpiirin kahvikassa, jonka voin (väliaikaisesti) ryöstää. Saa sillä edes maitopurkin. Ei kun takaisin kotiin ja "kavaltamaan" porukan varoja.

        Toivottavasti pankkiautomaatti on huomenna kohteliaammalla päällä, että saa rötöksensä paikatuksi. Ja jotakin ostetuksi sen maitopurkin seuraksi.

        Sanonpa vaan, että isoäidin sukanvarsi oli huomattavasti takuuvarmempi rahojen säilytyspaikka kuin tuommoinen verkkopankki pankkiverkkoineen. Ei Kalastaja-Eemelilläkään ole verkoissaan yhtä paljon reikiä. Taitaa olla silmäkokokin aivan väärä!

        vävyni tuli kaupasta tullessaan kahville ja kertoi pankkikortin kelpaamattomuudesta.
        Kassalla oli mies maksamassa jotakin ostostaan, tarjosi pankkikorttia, myyjä kertoi että maksu ei onnistunut.
        Mies sanoi, että hänellä ei ole yhtään käteistä ja pankista(seinästä) ei lähde rahaa hakemaan.
        Mitäs tehdään, tuli vanhempi myyjä, sanoi ota paketti ja käveli, kauppias jousti.
        Kysymyksessä oli Sampo pankin asiakas, on siellä pankissa tyttöjen korvat olleet tiukilla, tämän sotkun takia.

        Varmaan sitä rahaa ei olisi sieltä seinästäkään saanut.
        Sotkuja, sotkuja, pankilla ja Suomi24 palstoilla.(Siis ongelmia toimivuudessa)

        Entäs sitten tämä tietokone rahan pyydys, täältäkin on seitsemän ihmistä rahojaan sijoittanut, tuleeko mitään takaisi`?


      • joku kirjoitti:

        oven tukkona.

        Kahvipirtin kaulin se ei ainakaan ole, eikä täällä muutenkaan tukkoukkoja ole. Yksi portsari on ilmoittautunut, mutta hänkään ei ulos- vaan sisäänheittäjäksi.
        Tungostahan täällä joskus on, mutta minkä sille mahtaa. Tänne vetävät sekä kahvipöytä tarjoomuksineen että ennen kaikkea mukava porukka, jonka tunnus on "sopu sijaa antaa".

        Väki on niin sosiaalista, että olen ajatellut esittää rahankeräystä Suomi24:lle. Kolehdilla ostaisimme ruutuvihon ja lyijykynän laskuria varten. Se tuppaa sekoilemaan. Tänäänkin se vaikka kuinka pitkään ei osannut laskea kahdeksaa kävijää pitemmälle.
        Ehkä se pitäisi passittaa peruskoulun eka luokalle?

        No, se ei ole tämän illan ongelma. Otetaan rauhallisesti yö vastaan ja herätään virkeinä aamuun.


      • my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

        vävyni tuli kaupasta tullessaan kahville ja kertoi pankkikortin kelpaamattomuudesta.
        Kassalla oli mies maksamassa jotakin ostostaan, tarjosi pankkikorttia, myyjä kertoi että maksu ei onnistunut.
        Mies sanoi, että hänellä ei ole yhtään käteistä ja pankista(seinästä) ei lähde rahaa hakemaan.
        Mitäs tehdään, tuli vanhempi myyjä, sanoi ota paketti ja käveli, kauppias jousti.
        Kysymyksessä oli Sampo pankin asiakas, on siellä pankissa tyttöjen korvat olleet tiukilla, tämän sotkun takia.

        Varmaan sitä rahaa ei olisi sieltä seinästäkään saanut.
        Sotkuja, sotkuja, pankilla ja Suomi24 palstoilla.(Siis ongelmia toimivuudessa)

        Entäs sitten tämä tietokone rahan pyydys, täältäkin on seitsemän ihmistä rahojaan sijoittanut, tuleeko mitään takaisi`?

        iltaa! Tai yötä, tai huomenta heille jotka jo ovat menneet Nukkumatin matkaan. Ja päivää Lokarille! Mukava "nähdä" Sinuakin pitkästä aikaa ;) Taidat olla parast'aikaa olympiaviestisoihtua kuljettamassa tai ainakin katselemassa tulenjuoksutusta. Muuten kutsuisinkin päiväkahville, laitan juuri täällä uutta yökahvia tulemaan. Näkyy olevan termarissa vielä aamullista munakahvia jäljellä vaan on jo jäähtynyttä;))

        Löytyisköhän pala parsakaalipiirakkaa ja toinen mustikkapiirakkaa niin söisinpä molemmat palat. Jos vaikka jompikumpi paikkaisi tuota koiven reikää! Oli taas kidutuspäivä, mutta armahtivat laittamalla puudutuksen niin en tuntenut kipua tällä kertaa. Kolmas 10 päivän antibioottikuuri alkoi nyt maanantaina ja vielä ehtii neljäskin alkaa ennenkuin pääsen sairaalan polille edes näyttämään koipeani 25.4.

        Kyllä on monelle ollut harmia tuon Sampopankin sotkuista. Toivottavasti saavat systeemit kuntoon pian.

        Minä olen yhä uurastanut sähköpostiosoitteitani, suosikkisivustojani ym. koneelle, kaikki kun hukkaantui sen vanhan koneen kaatumisessa!
        Savon linnunpönttö, kotkanpesä, sääksenpesä jnejne linkkejä kaipaisin. En ole jaksanut googlettaa.

        Kovasti olin huolissani kun luin tuolta aikaisemmin, että SkillaNkin siellä heikoilla jäillä henkeään kaupalla - huhhuh. Ei näytä itsesuojeluvaisto pelaavan sinullakaan, minua ei saisi jäälle tämmöisenä talvena kirveelläkään!
        Yksi innokas kalastaja - Amateus - hohoi! Ilmoittaudu jos et ole jäihin jäänyt!

        Hykerrytti nuo viestinne :-D Voi Hintriika, olet ihana ilolintu ilman ilolientäkin. Muka harmaapöllö - kukkua kans ;) Ja Venlastiina - toinen ilolintusemme siitä paremmasta päästä jolla tämä sanapuoli hyvässä hallinnassa.

        Toiset kehun sitten toisella kertaa - hehheh! Että saavat sitten pirtin seinäntakana aihetta HOWkkujaisiinsa esim. keskinäisenkehunkerhosta ;)
        Sitä ei taas olekaan aikoihin kuultu - keskustelemattomuudesta meitä ainakin näyttiin jossain ketjussa taas moitittavan! Katinkontit - sanon minä.

        Ja sitten sanonkin heippssan ja jään odottelemaan päivän vaihtumista torstaiksi. Nähää..


      • my.mm.eli
        meri-kukka98 kirjoitti:

        On minutkin. Sanottiin että laitas tyttö kädet ristiin. Sitten tiirailtiin miten päin se peukku meni,olin siis järki-ihminen.
        Vaikka kyllä tunteitakin löytyy, mutta kai nekin on jossain järkevässä järjestyksessä, tai sitten päinvastoin.
        Enää ei tarvikkaan olla aina niin "järkevä"
        silloin nuorempana täytyi olla,,
        oli vastuussa niin paljon useammasta asiasta kuin nykyään.
        Nykyisin vaan pirtissä rahdataan, ja vietellään "ei tehdä mitään" päivää !

        Kotkanpesiä tutkaillaan, ja ihana oli se pieni jääkarhun poikanen, hiljattain,kun oli se video sen leikeistä,,,, ihan sydän suli sitä katsoessa.

        Vettä satanut koko päivän, kevään tuloa ei voi estää......päivämäärää ei vielä ole sovittu, mutta tulossa on.........

        on laitettava jos meinaan järki-ihmiseksi lukeutua, vasen peukku se päällimmäiseksi luonnostaan menee minun käsienristimisessä!

        Kyllä minun järkeni meni ihan sekaisin kun luin Hitriikan todistusta oikeasta väärästä vasemmasta oikeasta ja miten päin se nyt oikein menikään - parasta viedä tämä sekopääni tyynylle lepäämään ;))


      • my.mm.eli kirjoitti:

        iltaa! Tai yötä, tai huomenta heille jotka jo ovat menneet Nukkumatin matkaan. Ja päivää Lokarille! Mukava "nähdä" Sinuakin pitkästä aikaa ;) Taidat olla parast'aikaa olympiaviestisoihtua kuljettamassa tai ainakin katselemassa tulenjuoksutusta. Muuten kutsuisinkin päiväkahville, laitan juuri täällä uutta yökahvia tulemaan. Näkyy olevan termarissa vielä aamullista munakahvia jäljellä vaan on jo jäähtynyttä;))

        Löytyisköhän pala parsakaalipiirakkaa ja toinen mustikkapiirakkaa niin söisinpä molemmat palat. Jos vaikka jompikumpi paikkaisi tuota koiven reikää! Oli taas kidutuspäivä, mutta armahtivat laittamalla puudutuksen niin en tuntenut kipua tällä kertaa. Kolmas 10 päivän antibioottikuuri alkoi nyt maanantaina ja vielä ehtii neljäskin alkaa ennenkuin pääsen sairaalan polille edes näyttämään koipeani 25.4.

        Kyllä on monelle ollut harmia tuon Sampopankin sotkuista. Toivottavasti saavat systeemit kuntoon pian.

        Minä olen yhä uurastanut sähköpostiosoitteitani, suosikkisivustojani ym. koneelle, kaikki kun hukkaantui sen vanhan koneen kaatumisessa!
        Savon linnunpönttö, kotkanpesä, sääksenpesä jnejne linkkejä kaipaisin. En ole jaksanut googlettaa.

        Kovasti olin huolissani kun luin tuolta aikaisemmin, että SkillaNkin siellä heikoilla jäillä henkeään kaupalla - huhhuh. Ei näytä itsesuojeluvaisto pelaavan sinullakaan, minua ei saisi jäälle tämmöisenä talvena kirveelläkään!
        Yksi innokas kalastaja - Amateus - hohoi! Ilmoittaudu jos et ole jäihin jäänyt!

        Hykerrytti nuo viestinne :-D Voi Hintriika, olet ihana ilolintu ilman ilolientäkin. Muka harmaapöllö - kukkua kans ;) Ja Venlastiina - toinen ilolintusemme siitä paremmasta päästä jolla tämä sanapuoli hyvässä hallinnassa.

        Toiset kehun sitten toisella kertaa - hehheh! Että saavat sitten pirtin seinäntakana aihetta HOWkkujaisiinsa esim. keskinäisenkehunkerhosta ;)
        Sitä ei taas olekaan aikoihin kuultu - keskustelemattomuudesta meitä ainakin näyttiin jossain ketjussa taas moitittavan! Katinkontit - sanon minä.

        Ja sitten sanonkin heippssan ja jään odottelemaan päivän vaihtumista torstaiksi. Nähää..

        Nauratti ihan turkasesti, kun Mr. Greengrass kävi pirtissä kurkistamassa eikä ollut päästä pois!
        Pirtistä kylläkin muttei tästä huoneesta ilman kirjoituspöydän tuolia.
        Olkaimet olivat puristaneet, ja hän oli laskenut ne alas. Ne olivat sekoilleet tuolin selkänojaan ja istuimen alla oleviin vempeleihin.
        Kun mies vihdoin pääsi jonkin verran liikkeelle, rullasi tuoli hänen perässään.
        On se hyvä, että edes toinen meistä on järki-ihminen, joka ristii kätensä siten, että oikea peukalo on päällä. Vasenpeukaloisellekin löytyy apu.
        Ja sitten kiitokset my.mme.lille: Kehu lisää vaan. Minä niin tykkään siitä, eikä epäidenttiselläkään taida olla vastaan naputettavaa. Kyllä niin lämmittää, kun lämpöiset sanat tulevat vakaumukselliselta tosikolta, jonka yksi motto on:
        "Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen!"


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Nauratti ihan turkasesti, kun Mr. Greengrass kävi pirtissä kurkistamassa eikä ollut päästä pois!
        Pirtistä kylläkin muttei tästä huoneesta ilman kirjoituspöydän tuolia.
        Olkaimet olivat puristaneet, ja hän oli laskenut ne alas. Ne olivat sekoilleet tuolin selkänojaan ja istuimen alla oleviin vempeleihin.
        Kun mies vihdoin pääsi jonkin verran liikkeelle, rullasi tuoli hänen perässään.
        On se hyvä, että edes toinen meistä on järki-ihminen, joka ristii kätensä siten, että oikea peukalo on päällä. Vasenpeukaloisellekin löytyy apu.
        Ja sitten kiitokset my.mme.lille: Kehu lisää vaan. Minä niin tykkään siitä, eikä epäidenttiselläkään taida olla vastaan naputettavaa. Kyllä niin lämmittää, kun lämpöiset sanat tulevat vakaumukselliselta tosikolta, jonka yksi motto on:
        "Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen!"

        Loistavaa! Tehän voitte nyt kotona leikkiä vaikka Majakkaa ja Perävaunua. Kai siinä tuolissa on pyörät alla? Näen jo sieluni sinisin silmin, kun Ruohotupsu laukkaa henkselit tiukilla ja vetää kirjoituspöydän tuolissa Venlastiina perässään.

        En kerro tässä kuitenkaan, mitä kuvittelen Vs:n huutelevan heposelleen. Ei ole painokelpoista tekstiä. Tämähän on perhepalsta. Siis h:lla eikä s:llä.

        Kiitos mitään häpeämättömälle Vs:lle, että kiitteli my.mm.eliä kehuista minunkin puolestani. Minä tuossa tilanteessa vain punastun enkä saa sanaa suustani. Ehkä minäkin opin, kunhan vähän ikää karttuu.

        Koska kukaan ei sotkeennu henkseleistään minun tuoliini, niin täytyy mennä nukkumaan. Kut nait!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Loistavaa! Tehän voitte nyt kotona leikkiä vaikka Majakkaa ja Perävaunua. Kai siinä tuolissa on pyörät alla? Näen jo sieluni sinisin silmin, kun Ruohotupsu laukkaa henkselit tiukilla ja vetää kirjoituspöydän tuolissa Venlastiina perässään.

        En kerro tässä kuitenkaan, mitä kuvittelen Vs:n huutelevan heposelleen. Ei ole painokelpoista tekstiä. Tämähän on perhepalsta. Siis h:lla eikä s:llä.

        Kiitos mitään häpeämättömälle Vs:lle, että kiitteli my.mm.eliä kehuista minunkin puolestani. Minä tuossa tilanteessa vain punastun enkä saa sanaa suustani. Ehkä minäkin opin, kunhan vähän ikää karttuu.

        Koska kukaan ei sotkeennu henkseleistään minun tuoliini, niin täytyy mennä nukkumaan. Kut nait!

        On aika synkää tänään ja jossain on satanut luntakin,meillä vettä kovasti.Keittelen tässä kahvit ja teevedet.Korvapuusteja on tarjolla ja
        pusuja.Tulkaahan kahville! Jaa'a ..kisutkin heräsivät ja venyttelevät niin makoisasti ..
        Pistän ruokaa lautaselle ja uutta vettä..Tulkaahan tekin syömään..Eilen oli kamalan
        kova tuuli,ei meinannut päästä eteenpäin.Kai se
        tästä taas muuttuu kauniimmaksi (sää)..no,onhan
        välillä Vappunakin tullut lunta..Täksi päiväksi,
        en ole suunnitellut mitään ohjelmaa,jos vain
        siivoilisin kaappeja,siinä hyä idea..Jää vaan aina
        puolitiehen,kun alan katselemaan,mitä mahtaakaan
        löytyä.Käykö teillekin samoin? Kiinnostavaa
        puuhaa,tulisipa valmistakin joskus. Tavaroitten poisheittäminen on kans vaikeaa,jos vaikka sattuis tarvitsemaan myöhemmin? Semmoista se on,
        meidän ikäisillä usein...Nyt olen tässä juonut kahvit,maistuu aaamulla ,erittäin hyvältä.
        Tehdään tästä oikein kiva päivä..Iloa ja voimia
        kaikille! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        On aika synkää tänään ja jossain on satanut luntakin,meillä vettä kovasti.Keittelen tässä kahvit ja teevedet.Korvapuusteja on tarjolla ja
        pusuja.Tulkaahan kahville! Jaa'a ..kisutkin heräsivät ja venyttelevät niin makoisasti ..
        Pistän ruokaa lautaselle ja uutta vettä..Tulkaahan tekin syömään..Eilen oli kamalan
        kova tuuli,ei meinannut päästä eteenpäin.Kai se
        tästä taas muuttuu kauniimmaksi (sää)..no,onhan
        välillä Vappunakin tullut lunta..Täksi päiväksi,
        en ole suunnitellut mitään ohjelmaa,jos vain
        siivoilisin kaappeja,siinä hyä idea..Jää vaan aina
        puolitiehen,kun alan katselemaan,mitä mahtaakaan
        löytyä.Käykö teillekin samoin? Kiinnostavaa
        puuhaa,tulisipa valmistakin joskus. Tavaroitten poisheittäminen on kans vaikeaa,jos vaikka sattuis tarvitsemaan myöhemmin? Semmoista se on,
        meidän ikäisillä usein...Nyt olen tässä juonut kahvit,maistuu aaamulla ,erittäin hyvältä.
        Tehdään tästä oikein kiva päivä..Iloa ja voimia
        kaikille! t.Irkku

        olipas "naurettavaa" juttua, hykertelen täällä koneen edessä vieläkin.
        Kuvittelen ensiksi tuon Venlastiinan tapauksen ja hykertely jatkuu.
        Olen ennenkin ajatellut, että nuo henkselit ovat vaaralliset vempelaat, sen lisäksi että painavat olkapäitä.
        Olen nähnyt myös toisen tapauksen, kun mies kulkiessaan kannatteli housujaan, henkselit roikkuivat väljänä, kysin miksi noin, vastaus oli olkapäät ei henkseleistä tykkää.
        Nyt olisi suunnittejoille töitä, henkselit mitkä ei painasi, siitä voisi olla hyötyä naisten liivienkin kannattimiin, nekin joskus painavat;))

        Voi hyvä ihme, toinen hykertelyn aikaan saapa on tuo Hintriikan heppakyyti, voin nähdä kun Venlastiina nykii henkseleistä, vauhtia,vauhtia, hih,hih!
        Olette te aikamoisia,,,,

        Kiitos my.mm.eli kehuista kaikkien puolesta, kyllä se on niin mieleistä meille ja sitä ei pitäisi unohtaa, hyvät sanat poikivat hyviä tekoja ja kiitos (kehua) sanaa aivan liian vähän käytetään.
        Voi tuota Sinun vaivaasi, taitaa olla niin kun paljon kuureja syöt, menevät tehottomaksi, vai mikä ihme ettei ala parantumaan, tuo asia ei yhtään naurata.
        Kotkan/karhun pesälle voit yrittää, www.panoraama.com/live/maakotka ja sääksen pesälle minulla on sellainen linkki kuin, www.saaksi.fi.
        Olen huono näitä linkkejä laittamaan, mutta jospa olisi apua.
        RadioSavo.fi/linnunpönttökamera, sillä varmaan löytyy tuo talitinttien pesäpaikka.

        Nauratti tuo pääskynkin lattian ihastelu, tokko tuot huonekalujakaan ja mattoja, kun lattia peittyy.
        Uskon kyllä että lattiasi on kaunis ja kun jotain uutta ja silmälle hyvää tekevää saa, pitää sitä ihailla.
        Ajattele, että nyt pysyvästi saat kotiasi ihailla, kun kuntoon saitte, iloitsen kanssasi.
        Onnea vaan uudelle lattialle, koko kodille ja sen asukkaille.

        Tuosta tuli mieleen Nalle Puhin miete, se hetki on kaikkein ihanin, juuri ennen nuolaisua,,, hunajapurkilla oli.
        Tämän luin Ajatusten Aamiaisesta, tänä aamuna.

        Irkku-37, tuo komeroiden siivous on ihan hyvä juttu, mutta mokomat aina vaan sekaisin ovat, minäkin vannon järjestelyn jälkeen, että nyt ne pysyvät kunnossa, mitä viellä, joku käy ne sotkemassa;))
        Oikein hävettää, kun kurkkasin poikani kaappeja, siellä oli ojennuksessa kaikki paikat, olisiko armeijasta jäänyt takaraivoon.
        Jotakin hyvää sieltäkin, voihan olla, että miesten koulu on, tai ainakin ennen oli.

        Minä taidan silityksellä tämän päivän aloittaa ja sitten kukkien kimppuun, lisää multaa ja karsimista.

        Käykääpäs viestejä jättämässä, niitä kaipailen ja odottelen, nautin ja hihittelen, kiitos ystävät olemassa olostanne.
        Ilosta ja nautittavaa päivää, ai säätila meinas unohtua, yksi aste lämmintä, liput tangossa roikkuvina ja ilmiö nimeltä aurinko pilkistelee, taivas vielä osin harmaa.
        Voi se siitä iloksi muuttua ilmakin, tai sitten ei, se tiedetään illalla, heippa!


      • tulenlieskat
        SkillaN kirjoitti:

        olipas "naurettavaa" juttua, hykertelen täällä koneen edessä vieläkin.
        Kuvittelen ensiksi tuon Venlastiinan tapauksen ja hykertely jatkuu.
        Olen ennenkin ajatellut, että nuo henkselit ovat vaaralliset vempelaat, sen lisäksi että painavat olkapäitä.
        Olen nähnyt myös toisen tapauksen, kun mies kulkiessaan kannatteli housujaan, henkselit roikkuivat väljänä, kysin miksi noin, vastaus oli olkapäät ei henkseleistä tykkää.
        Nyt olisi suunnittejoille töitä, henkselit mitkä ei painasi, siitä voisi olla hyötyä naisten liivienkin kannattimiin, nekin joskus painavat;))

        Voi hyvä ihme, toinen hykertelyn aikaan saapa on tuo Hintriikan heppakyyti, voin nähdä kun Venlastiina nykii henkseleistä, vauhtia,vauhtia, hih,hih!
        Olette te aikamoisia,,,,

        Kiitos my.mm.eli kehuista kaikkien puolesta, kyllä se on niin mieleistä meille ja sitä ei pitäisi unohtaa, hyvät sanat poikivat hyviä tekoja ja kiitos (kehua) sanaa aivan liian vähän käytetään.
        Voi tuota Sinun vaivaasi, taitaa olla niin kun paljon kuureja syöt, menevät tehottomaksi, vai mikä ihme ettei ala parantumaan, tuo asia ei yhtään naurata.
        Kotkan/karhun pesälle voit yrittää, www.panoraama.com/live/maakotka ja sääksen pesälle minulla on sellainen linkki kuin, www.saaksi.fi.
        Olen huono näitä linkkejä laittamaan, mutta jospa olisi apua.
        RadioSavo.fi/linnunpönttökamera, sillä varmaan löytyy tuo talitinttien pesäpaikka.

        Nauratti tuo pääskynkin lattian ihastelu, tokko tuot huonekalujakaan ja mattoja, kun lattia peittyy.
        Uskon kyllä että lattiasi on kaunis ja kun jotain uutta ja silmälle hyvää tekevää saa, pitää sitä ihailla.
        Ajattele, että nyt pysyvästi saat kotiasi ihailla, kun kuntoon saitte, iloitsen kanssasi.
        Onnea vaan uudelle lattialle, koko kodille ja sen asukkaille.

        Tuosta tuli mieleen Nalle Puhin miete, se hetki on kaikkein ihanin, juuri ennen nuolaisua,,, hunajapurkilla oli.
        Tämän luin Ajatusten Aamiaisesta, tänä aamuna.

        Irkku-37, tuo komeroiden siivous on ihan hyvä juttu, mutta mokomat aina vaan sekaisin ovat, minäkin vannon järjestelyn jälkeen, että nyt ne pysyvät kunnossa, mitä viellä, joku käy ne sotkemassa;))
        Oikein hävettää, kun kurkkasin poikani kaappeja, siellä oli ojennuksessa kaikki paikat, olisiko armeijasta jäänyt takaraivoon.
        Jotakin hyvää sieltäkin, voihan olla, että miesten koulu on, tai ainakin ennen oli.

        Minä taidan silityksellä tämän päivän aloittaa ja sitten kukkien kimppuun, lisää multaa ja karsimista.

        Käykääpäs viestejä jättämässä, niitä kaipailen ja odottelen, nautin ja hihittelen, kiitos ystävät olemassa olostanne.
        Ilosta ja nautittavaa päivää, ai säätila meinas unohtua, yksi aste lämmintä, liput tangossa roikkuvina ja ilmiö nimeltä aurinko pilkistelee, taivas vielä osin harmaa.
        Voi se siitä iloksi muuttua ilmakin, tai sitten ei, se tiedetään illalla, heippa!

        Taas on harmaa tää aamun-aika. Jospa päivän mittaan aurinkokin edes kurkkaisi. Eipä silti, täytyy lueskella näitä palstoja niin ei huomaa pilvisyyttä. Aurinkoisia ovat useat jutut.

        Vai oli Lokari ehtinyt kahvia keittämään. Harmi en kerinnyt samalle pannulle. Täytyy kattoo jos sit joskus myöhemmin. Toivottavasti poikkeilee, jotta saisin kupillisen. Hyvää jatkoo sinne suureen maahan.
        Tos tullessani tuijottelin puunoksiin kun oravat siellä juosten kisailivat. Kompastuin johonkin puunjuureen ja olin mennä nenälleni. Pitää vissiin kartella polkuja jotta silmät pysyis maata kohti.

        Toin tullessani maistiaisiksi pari bostonkakua. Toisessa on karpalohilloa, jos niinku tykkää hieman kirpeämmästä mausta, ( siin on pien tilkka bärändyä mausteena). Toisessa on omenahilloa. Pysyvät mokomat hyvin völjyssä,kun pidin lujasti kii kassinsangasta.

        Kiitos kahvista, Irkkuko sen oli keittänyt? Hyvää oli niinkuin tuo korvapuustikin. Kaikille pirttiläisille hauskan hullua päivää. Seon moro taas.


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Taas on harmaa tää aamun-aika. Jospa päivän mittaan aurinkokin edes kurkkaisi. Eipä silti, täytyy lueskella näitä palstoja niin ei huomaa pilvisyyttä. Aurinkoisia ovat useat jutut.

        Vai oli Lokari ehtinyt kahvia keittämään. Harmi en kerinnyt samalle pannulle. Täytyy kattoo jos sit joskus myöhemmin. Toivottavasti poikkeilee, jotta saisin kupillisen. Hyvää jatkoo sinne suureen maahan.
        Tos tullessani tuijottelin puunoksiin kun oravat siellä juosten kisailivat. Kompastuin johonkin puunjuureen ja olin mennä nenälleni. Pitää vissiin kartella polkuja jotta silmät pysyis maata kohti.

        Toin tullessani maistiaisiksi pari bostonkakua. Toisessa on karpalohilloa, jos niinku tykkää hieman kirpeämmästä mausta, ( siin on pien tilkka bärändyä mausteena). Toisessa on omenahilloa. Pysyvät mokomat hyvin völjyssä,kun pidin lujasti kii kassinsangasta.

        Kiitos kahvista, Irkkuko sen oli keittänyt? Hyvää oli niinkuin tuo korvapuustikin. Kaikille pirttiläisille hauskan hullua päivää. Seon moro taas.

        Pirttiläiset !!

        Olin eilen ystävättäreni kanssa vähän reissussa.
        Enkä millään jaksanut edes iltateelle tulla,nyt kyllä otan kahvia ja bostonkakkua,makoisaa onkin.
        Täällä yrittää jokin outo valoilmiö kurkkia pilvien raoista.
        En kyllä vieläkään ala pesemään noita partsun laseja

        Kävimme katsomassa sellaista 3kk:den ikäistä ihanaa vauvelia,oli kuin nukke.
        sain pitää Häntä sylissä ja ihania hymyjä Häneltä

        Vauvat voi olla suloisia.

        Tuossa minun lähellä on yks päiväkoti ja sieltä marssii sellainen 10 lapsosen rivi aina tuohon leikkikentälle,äskenkin menivät niin kuin sotamiehet järjestyksessä,pareittain,pitävät kaveria kädestä kiinni.

        Ei ollut minun lapsuudessa päiväkoteja,vaikka kaupungissa asuimmekin.Monasti sain olla yksin,mummini kävi välillä katsomassa etten tee ihan mahdottomia.

        Nyt on mentävä
        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Pirttiläiset !!

        Olin eilen ystävättäreni kanssa vähän reissussa.
        Enkä millään jaksanut edes iltateelle tulla,nyt kyllä otan kahvia ja bostonkakkua,makoisaa onkin.
        Täällä yrittää jokin outo valoilmiö kurkkia pilvien raoista.
        En kyllä vieläkään ala pesemään noita partsun laseja

        Kävimme katsomassa sellaista 3kk:den ikäistä ihanaa vauvelia,oli kuin nukke.
        sain pitää Häntä sylissä ja ihania hymyjä Häneltä

        Vauvat voi olla suloisia.

        Tuossa minun lähellä on yks päiväkoti ja sieltä marssii sellainen 10 lapsosen rivi aina tuohon leikkikentälle,äskenkin menivät niin kuin sotamiehet järjestyksessä,pareittain,pitävät kaveria kädestä kiinni.

        Ei ollut minun lapsuudessa päiväkoteja,vaikka kaupungissa asuimmekin.Monasti sain olla yksin,mummini kävi välillä katsomassa etten tee ihan mahdottomia.

        Nyt on mentävä
        näkyillään...

        Aurinko saattaa näkyä tänään, tästä kun katselen ikkunasta niin pilven takaa melkein kurkistaa.
        Päivä on jo niin pitkällä että taitaa täytyä keittää uudella pannulla kahvit.
        Luin tuossa Venlastiinan ja Hintriikan ilottelua henkseleistä, ilo se on pienikin ilo.Tosiasia se on kuitenkin, että henkselit painavat olkapäihin ja istuessa ne voi hyvin välillä ottaa pois olalta. Toinen paha on jos pitää vyötä liian kireällä ei sekään pitkänpäälle ole terveellistä.
        Jos löysää vyötä housut putoaa liian alas ja puntit hajoo hiljalleen,ja sitten näyttää ihan lökäpöksyltä. Pidetään henkselit ja höllätään välillä kun likistää.
        Bostonkakku oli erittäin hyvää.


      • herkku suu
        muori67 kirjoitti:

        Pirttiläiset !!

        Olin eilen ystävättäreni kanssa vähän reissussa.
        Enkä millään jaksanut edes iltateelle tulla,nyt kyllä otan kahvia ja bostonkakkua,makoisaa onkin.
        Täällä yrittää jokin outo valoilmiö kurkkia pilvien raoista.
        En kyllä vieläkään ala pesemään noita partsun laseja

        Kävimme katsomassa sellaista 3kk:den ikäistä ihanaa vauvelia,oli kuin nukke.
        sain pitää Häntä sylissä ja ihania hymyjä Häneltä

        Vauvat voi olla suloisia.

        Tuossa minun lähellä on yks päiväkoti ja sieltä marssii sellainen 10 lapsosen rivi aina tuohon leikkikentälle,äskenkin menivät niin kuin sotamiehet järjestyksessä,pareittain,pitävät kaveria kädestä kiinni.

        Ei ollut minun lapsuudessa päiväkoteja,vaikka kaupungissa asuimmekin.Monasti sain olla yksin,mummini kävi välillä katsomassa etten tee ihan mahdottomia.

        Nyt on mentävä
        näkyillään...

        Nam nam. Mulle kans.


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Aurinko saattaa näkyä tänään, tästä kun katselen ikkunasta niin pilven takaa melkein kurkistaa.
        Päivä on jo niin pitkällä että taitaa täytyä keittää uudella pannulla kahvit.
        Luin tuossa Venlastiinan ja Hintriikan ilottelua henkseleistä, ilo se on pienikin ilo.Tosiasia se on kuitenkin, että henkselit painavat olkapäihin ja istuessa ne voi hyvin välillä ottaa pois olalta. Toinen paha on jos pitää vyötä liian kireällä ei sekään pitkänpäälle ole terveellistä.
        Jos löysää vyötä housut putoaa liian alas ja puntit hajoo hiljalleen,ja sitten näyttää ihan lökäpöksyltä. Pidetään henkselit ja höllätään välillä kun likistää.
        Bostonkakku oli erittäin hyvää.

        Olen ennen luullut henkselien olevan sitä varten, että niitä saa paukutella. Tunnen muutamia tyyppejä, jotka käyttävät sekä vyötä että henkseleitä. Vyötä he kai sitten kiristelevät tarpeen tullen. (Hampaitten kiristely kuulostaakin paljon tylymmältä.)

        Tämä Herra Ruohotupsu lienee erikoistapaus. Hän tuntuu käyttävän henkseleitä sekä kärrynaisoina että suitsina. Paukuttelusta ei Venlastiina ole ehtinyt juoruta. Saattaa paukutella itse, ainakin sanoja jos ei henkseleitä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Olen ennen luullut henkselien olevan sitä varten, että niitä saa paukutella. Tunnen muutamia tyyppejä, jotka käyttävät sekä vyötä että henkseleitä. Vyötä he kai sitten kiristelevät tarpeen tullen. (Hampaitten kiristely kuulostaakin paljon tylymmältä.)

        Tämä Herra Ruohotupsu lienee erikoistapaus. Hän tuntuu käyttävän henkseleitä sekä kärrynaisoina että suitsina. Paukuttelusta ei Venlastiina ole ehtinyt juoruta. Saattaa paukutella itse, ainakin sanoja jos ei henkseleitä.

        on taas lukea noita Sinun tekstejäsi, Hintriika. Kuin myös Venlastiinan. Ette arvaakaan, kuinka olen hihitellyt tässä koneen äärellä lukiessani viestejä eiliseltäkin päivältä.

        Eilen olikin touhun päivä, oli kaikkiaan kolme menoa. Ensin aamulla olimme jo kahdeksalta teatterilla harjoituksissa, yhdeltä eläkeläisten johtokunnan kokouksessa ja vielä seitsemältä runoja teatterin kahviossa. Tänään ollaankin sitten kotona vaan.

        Ei varmaan ole iltaohjelmasta puutetta, sillä tulee yökyläläisiä kolme nuorta miestä. 14 ja 11-vuotiaitten kanssa oli jo sovittu heidän tulonsa. Vaan kun pienimmäinen, 5-vuotias tiesi asiasta, hänkin halusi isojen veljiensä mukaan. No mikäs siinä, kovasti tervetuloa vaan. Äitinsä piipahti tuossa portailla vähän vaille seitsemän, oli viemässä Aksu-poikaa päivähoitoon ja nauroi, kuinka vesseli oli hyvin reippaana seisonut jo puoli seitsemän aikaan valmina lähtöön, haalari puettuna. Itse oli pakannut tavaroitakin valmiiksi. Hoitotädille varmaan tiedotetaan asiasta myös.

        Omat lapsenlapseni ovat jo niin isoja, että ovat koulussa ja osa heistä on niin kaukanakin, ettei ole mahdollista yöpyä muuta kuin kesäloman aikana. Mutta noita siippani lapsenlapsia voin pitää kuin omiani, ja miltei päivittäin joku niistä käy luonamme. Hyvin sanavalmiita poikia, joskus aivan jää suu auki, kun heitä jututtaa. Olen heistäkin kiitollinen Taivaan Isälle!

        Jospa kävisin hetkeksi pitkäkseni, tuli Apu-lehti ja siinä taas sudokut odottavat ratkaisijaansa, joka meillä olen minä.

        Pilvinen päivä, hyvin kolea tuuli ja lämmintä 6,6 astetta. Eipä juuri hurraamista.
        Teekupposen kyllä käyn ensin nauttimassa kera bostonkakun. Kylläpä maistuu. Kiitoksia!
        Pärjäillään! Paulamaria


      • uzma-m
        SkillaN kirjoitti:

        olipas "naurettavaa" juttua, hykertelen täällä koneen edessä vieläkin.
        Kuvittelen ensiksi tuon Venlastiinan tapauksen ja hykertely jatkuu.
        Olen ennenkin ajatellut, että nuo henkselit ovat vaaralliset vempelaat, sen lisäksi että painavat olkapäitä.
        Olen nähnyt myös toisen tapauksen, kun mies kulkiessaan kannatteli housujaan, henkselit roikkuivat väljänä, kysin miksi noin, vastaus oli olkapäät ei henkseleistä tykkää.
        Nyt olisi suunnittejoille töitä, henkselit mitkä ei painasi, siitä voisi olla hyötyä naisten liivienkin kannattimiin, nekin joskus painavat;))

        Voi hyvä ihme, toinen hykertelyn aikaan saapa on tuo Hintriikan heppakyyti, voin nähdä kun Venlastiina nykii henkseleistä, vauhtia,vauhtia, hih,hih!
        Olette te aikamoisia,,,,

        Kiitos my.mm.eli kehuista kaikkien puolesta, kyllä se on niin mieleistä meille ja sitä ei pitäisi unohtaa, hyvät sanat poikivat hyviä tekoja ja kiitos (kehua) sanaa aivan liian vähän käytetään.
        Voi tuota Sinun vaivaasi, taitaa olla niin kun paljon kuureja syöt, menevät tehottomaksi, vai mikä ihme ettei ala parantumaan, tuo asia ei yhtään naurata.
        Kotkan/karhun pesälle voit yrittää, www.panoraama.com/live/maakotka ja sääksen pesälle minulla on sellainen linkki kuin, www.saaksi.fi.
        Olen huono näitä linkkejä laittamaan, mutta jospa olisi apua.
        RadioSavo.fi/linnunpönttökamera, sillä varmaan löytyy tuo talitinttien pesäpaikka.

        Nauratti tuo pääskynkin lattian ihastelu, tokko tuot huonekalujakaan ja mattoja, kun lattia peittyy.
        Uskon kyllä että lattiasi on kaunis ja kun jotain uutta ja silmälle hyvää tekevää saa, pitää sitä ihailla.
        Ajattele, että nyt pysyvästi saat kotiasi ihailla, kun kuntoon saitte, iloitsen kanssasi.
        Onnea vaan uudelle lattialle, koko kodille ja sen asukkaille.

        Tuosta tuli mieleen Nalle Puhin miete, se hetki on kaikkein ihanin, juuri ennen nuolaisua,,, hunajapurkilla oli.
        Tämän luin Ajatusten Aamiaisesta, tänä aamuna.

        Irkku-37, tuo komeroiden siivous on ihan hyvä juttu, mutta mokomat aina vaan sekaisin ovat, minäkin vannon järjestelyn jälkeen, että nyt ne pysyvät kunnossa, mitä viellä, joku käy ne sotkemassa;))
        Oikein hävettää, kun kurkkasin poikani kaappeja, siellä oli ojennuksessa kaikki paikat, olisiko armeijasta jäänyt takaraivoon.
        Jotakin hyvää sieltäkin, voihan olla, että miesten koulu on, tai ainakin ennen oli.

        Minä taidan silityksellä tämän päivän aloittaa ja sitten kukkien kimppuun, lisää multaa ja karsimista.

        Käykääpäs viestejä jättämässä, niitä kaipailen ja odottelen, nautin ja hihittelen, kiitos ystävät olemassa olostanne.
        Ilosta ja nautittavaa päivää, ai säätila meinas unohtua, yksi aste lämmintä, liput tangossa roikkuvina ja ilmiö nimeltä aurinko pilkistelee, taivas vielä osin harmaa.
        Voi se siitä iloksi muuttua ilmakin, tai sitten ei, se tiedetään illalla, heippa!

        tuon Skillanille,kuuntelen Erkki Junkkarisen cd:ta noita nuoruusajan hitteja,kummasti sydanta liikuttaa taalla kaukana nuoruus muistot.
        On satanut viikon ja ilma on viilea vain 20 astetta.
        Olemme loppusuoralla talonrakennus puuhissa ja heinakuussa toivottavasti paasemme muuttamaan.
        Kaunista kevatta pirttilaisille.


      • uzma-m kirjoitti:

        tuon Skillanille,kuuntelen Erkki Junkkarisen cd:ta noita nuoruusajan hitteja,kummasti sydanta liikuttaa taalla kaukana nuoruus muistot.
        On satanut viikon ja ilma on viilea vain 20 astetta.
        Olemme loppusuoralla talonrakennus puuhissa ja heinakuussa toivottavasti paasemme muuttamaan.
        Kaunista kevatta pirttilaisille.

        oli myös minun mieleiseni laulaja. Kunnia hänen muistolleen. Ikänsä puoleen hän olisi vielä laulanut vuosia.


      • uzma-m kirjoitti:

        tuon Skillanille,kuuntelen Erkki Junkkarisen cd:ta noita nuoruusajan hitteja,kummasti sydanta liikuttaa taalla kaukana nuoruus muistot.
        On satanut viikon ja ilma on viilea vain 20 astetta.
        Olemme loppusuoralla talonrakennus puuhissa ja heinakuussa toivottavasti paasemme muuttamaan.
        Kaunista kevatta pirttilaisille.

        ruusut hopeamaljassa on upea kappale, pitkä oli laulajan tie, monet laulut siihen matkaan sopi.
        Mukavaa odotella uuteen kotiin pääsyä, siinä voi myös inventaarion pitää.

        Katselen tässä mökkini ikkunsta tuonne jäälle, missä muutama kalamies vielä kävelee kai siellä vielä jäätä on, itse en kyllä sinne mene.
        Lunta on vielä vähä mökkini ympärillä, mutta pitihän minun jo kukkapenkkejä rapsutella ja olihan ne myyrät taas ruokailleet perennoissani, onneksi ne juuret säästävät.
        Syksyllä jäi haravoimatta ja nyt ovat aika tiukassa.

        Kyllä mökkisauna on poikaa, löylyt niin tutun tuliset, nyt on niin autuaallinen olo.

        Kyllä on tuo ylikypsän perhe enerkisiä, niin monessa mukana, eikös se väsymys koskaan tavota.
        Vaikka toisaalta, kun on menoa ei ehdi huomata väsymystä, varsinkin jos on mieleistä hommaa.

        Nyt alkaa pimeäksi menemään, ei loista katuvalot ikkunaan, ei autot ikkunan alla jyrrää, ehkä uni maistuu.
        Tuijottelen vielä hetken tuota telkkaria ja sitten unten maille, hyvää yötä.


      • nami!!!
        herkku suu kirjoitti:

        Nam nam. Mulle kans.

        hmmm kun hyvää.


      • SkillaN kirjoitti:

        ruusut hopeamaljassa on upea kappale, pitkä oli laulajan tie, monet laulut siihen matkaan sopi.
        Mukavaa odotella uuteen kotiin pääsyä, siinä voi myös inventaarion pitää.

        Katselen tässä mökkini ikkunsta tuonne jäälle, missä muutama kalamies vielä kävelee kai siellä vielä jäätä on, itse en kyllä sinne mene.
        Lunta on vielä vähä mökkini ympärillä, mutta pitihän minun jo kukkapenkkejä rapsutella ja olihan ne myyrät taas ruokailleet perennoissani, onneksi ne juuret säästävät.
        Syksyllä jäi haravoimatta ja nyt ovat aika tiukassa.

        Kyllä mökkisauna on poikaa, löylyt niin tutun tuliset, nyt on niin autuaallinen olo.

        Kyllä on tuo ylikypsän perhe enerkisiä, niin monessa mukana, eikös se väsymys koskaan tavota.
        Vaikka toisaalta, kun on menoa ei ehdi huomata väsymystä, varsinkin jos on mieleistä hommaa.

        Nyt alkaa pimeäksi menemään, ei loista katuvalot ikkunaan, ei autot ikkunan alla jyrrää, ehkä uni maistuu.
        Tuijottelen vielä hetken tuota telkkaria ja sitten unten maille, hyvää yötä.

        Skillan nyt touhuaa;))loppuiko kaupungissa hommat;))

        Minä pelästyin päivällä,että nyt pitää pestä nuo ikkunat,mutta ONNEKSI siellä oli sen verran kova ja kylmä tuuli etten sitten ruvennut siihen urakkaan.
        Talvi takit kyllä sain vietyä vintti komeroon,se on paljon se!! Multa pussi odottaa tuossa keittiön kaapin edessä että vaihtaisin multia kukilleni,mutta,mutta se laiskuus.....

        En ymmärrä mikä minulla oikein nykyään laiskottaa.

        Kiva kuulla Uzma-m:stä,koetahan käydä kertoilemassa kuulumisia.
        Aina kun uutisissa tulee sieltä päin jotain niin
        höristän korviani,on tainnut sentään olot ainakin vähän rauhoittua.

        Nyt sänky lähettää terveisiä,jäi päikkärit tänäänkin väliin.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Skillan nyt touhuaa;))loppuiko kaupungissa hommat;))

        Minä pelästyin päivällä,että nyt pitää pestä nuo ikkunat,mutta ONNEKSI siellä oli sen verran kova ja kylmä tuuli etten sitten ruvennut siihen urakkaan.
        Talvi takit kyllä sain vietyä vintti komeroon,se on paljon se!! Multa pussi odottaa tuossa keittiön kaapin edessä että vaihtaisin multia kukilleni,mutta,mutta se laiskuus.....

        En ymmärrä mikä minulla oikein nykyään laiskottaa.

        Kiva kuulla Uzma-m:stä,koetahan käydä kertoilemassa kuulumisia.
        Aina kun uutisissa tulee sieltä päin jotain niin
        höristän korviani,on tainnut sentään olot ainakin vähän rauhoittua.

        Nyt sänky lähettää terveisiä,jäi päikkärit tänäänkin väliin.

        näkyillään...

        Tähtiä ei taivaalla näy, mutta edam-juuston siekale on kaatumaisillaan selälleen. Väsynyt taitaa olla sekin, ja niin olen minäkin.
        Meillä oli tänään puuhapäivä. Kävimme helsinkiläisessä vanhainkodissa olevaa mieheni sisarta tervehtimässä. Sen jälkeen olimme shoppailemassa yhden kilometrin ja 656 metriä vessapaperia.
        Päivänokoset jäivät ottamatta, ja niinpä nukahdin kesken saksantuntini Ketun. Sentään heräsin ennen kuin saivat murhaajan kiinni.

        Onneksi meillä ei vielä ole parvekelaseja pestävänä. Vasta ensi viikolla pitäisi tulla, mutta parvekkeen ikkuna kyllä on pakko pestä heti, kun jaksan tarttua toimeen.

        On se hyvä, että SkillaN vain katselee järvelle. Olimme jo sydän kylmänä, kun luimme, että ehtoisa emäntämme oli ollut pilkillä. Luin juuri kirjan, jossa mies putosi jorpakkoon ja oli joutua jään alle, mutta urhea nainen pelasti hänet.

        Tänään olen lukenut kertomuksia ja runoja jopa ääneen. Haluaisinkin nyt lähettää omasta ja puolisoni puolesta terveisiä suloisen lumimadon äidille: lumimato on ehdottomasti suojeltava! Meidän pakastimeemme mahtuu,jos muuta paikkaa ei löydy!

        Nyt lähden etsimään itselleni kirjaa, myttään pari tyynyä sopivaan asentoon, luen kolme riviä ja nukahdan.
        Hyvää yötä.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Tähtiä ei taivaalla näy, mutta edam-juuston siekale on kaatumaisillaan selälleen. Väsynyt taitaa olla sekin, ja niin olen minäkin.
        Meillä oli tänään puuhapäivä. Kävimme helsinkiläisessä vanhainkodissa olevaa mieheni sisarta tervehtimässä. Sen jälkeen olimme shoppailemassa yhden kilometrin ja 656 metriä vessapaperia.
        Päivänokoset jäivät ottamatta, ja niinpä nukahdin kesken saksantuntini Ketun. Sentään heräsin ennen kuin saivat murhaajan kiinni.

        Onneksi meillä ei vielä ole parvekelaseja pestävänä. Vasta ensi viikolla pitäisi tulla, mutta parvekkeen ikkuna kyllä on pakko pestä heti, kun jaksan tarttua toimeen.

        On se hyvä, että SkillaN vain katselee järvelle. Olimme jo sydän kylmänä, kun luimme, että ehtoisa emäntämme oli ollut pilkillä. Luin juuri kirjan, jossa mies putosi jorpakkoon ja oli joutua jään alle, mutta urhea nainen pelasti hänet.

        Tänään olen lukenut kertomuksia ja runoja jopa ääneen. Haluaisinkin nyt lähettää omasta ja puolisoni puolesta terveisiä suloisen lumimadon äidille: lumimato on ehdottomasti suojeltava! Meidän pakastimeemme mahtuu,jos muuta paikkaa ei löydy!

        Nyt lähden etsimään itselleni kirjaa, myttään pari tyynyä sopivaan asentoon, luen kolme riviä ja nukahdan.
        Hyvää yötä.

        Kannoin alkuillasta parvekkeelta kukkalaatikon kylppäriin sulamaan. Just äsken sain kiskotuksi kanervapurkit irti mullasta ja työnsin jään reunustamiin reikiin pääsiäisnarsissit purkkeineen. (Kuka siivoaisi kaikki ympäriinsä räjähtäneet kanervankukat?)

        Vappukukiksi uudestisyntyneet narsissit saavat nukkua tämän yön vessassa. Ehkä aamulla purkit menevät jo perille saakka reikiin. Viime keväänäkin minulla purkkinarsissit kukkivat parvekkeella siihen saakka, kun kärsi istuttaa kesäkukkia.

        Vai madonlukuja on harrastettu! Minä en enää törmännyt lumimatoon parvekkeella. Kenen pakastimeen lie mönkinyt? Lapamatoakaan ei näkynyt. Kuuluuko se suojelukohteisiin?

        Suloisuudessa lapamadon voittanee Lapatossu. Ainakin Aku Korhosen esittämänä. Muistuttaako hahmo Herra Ruohotupsua?

        Olen ällistynyt, että Vs onnistuu lukemaan nukkumattikirjasta kokonaista kolme riviä! Minä harvoin pääsen niin pitkälle.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Tähtiä ei taivaalla näy, mutta edam-juuston siekale on kaatumaisillaan selälleen. Väsynyt taitaa olla sekin, ja niin olen minäkin.
        Meillä oli tänään puuhapäivä. Kävimme helsinkiläisessä vanhainkodissa olevaa mieheni sisarta tervehtimässä. Sen jälkeen olimme shoppailemassa yhden kilometrin ja 656 metriä vessapaperia.
        Päivänokoset jäivät ottamatta, ja niinpä nukahdin kesken saksantuntini Ketun. Sentään heräsin ennen kuin saivat murhaajan kiinni.

        Onneksi meillä ei vielä ole parvekelaseja pestävänä. Vasta ensi viikolla pitäisi tulla, mutta parvekkeen ikkuna kyllä on pakko pestä heti, kun jaksan tarttua toimeen.

        On se hyvä, että SkillaN vain katselee järvelle. Olimme jo sydän kylmänä, kun luimme, että ehtoisa emäntämme oli ollut pilkillä. Luin juuri kirjan, jossa mies putosi jorpakkoon ja oli joutua jään alle, mutta urhea nainen pelasti hänet.

        Tänään olen lukenut kertomuksia ja runoja jopa ääneen. Haluaisinkin nyt lähettää omasta ja puolisoni puolesta terveisiä suloisen lumimadon äidille: lumimato on ehdottomasti suojeltava! Meidän pakastimeemme mahtuu,jos muuta paikkaa ei löydy!

        Nyt lähden etsimään itselleni kirjaa, myttään pari tyynyä sopivaan asentoon, luen kolme riviä ja nukahdan.
        Hyvää yötä.

        Nyt on jo perjantai,mihin aika oikein livahtaa?
        Jaa'a,sitten vielä sanotaan,että eläkeläisillä ,ei ole muuta,kuin aikaa..Niinpä niin..Kahvia tässä keittelen ja kastelen pirtin kukat..Piirakkaa löytyy ja pullia ,kahvin kanssa
        ja pusut päälle..Vesipannu viheltelee iloisesti.
        Vielä on vähän hämärää,mutta kohta kirkastuu..
        Olikohan jossain Oulun seudulla,kun kirkastuminen
        tarkoitti suuttumista? Tuli vain mieleen..
        Tulkaahan kahville! Kisut ,teillekin laitan ruokaa ja vettä..Hauskoja nämä kissat,eivät tee pahoja..Mummelikin saa ne jumppaamaan,kissathan eivät viitsi yleensä tehdä mitään..Oikeita laiskureita..No,me yritämme sentään ,aina jotain.
        Minäkin taas tänään lähden juoksemaan sairaalassa
        ym. asioilla..Eilen en mennytkään,kun tein sellaisen periaatepäätöksen,että tänä vuonna menen ,jokatoinen päivä.Hoitajat alkoivat jo olla huolissaan,etten tee itsestäni loppua..Eihän
        siinä väsy muuten,mutta masentavaa on..
        Tässä pitää , kuitenkin olla iloisella mielellä.
        Eikö kummallista,vaikka on ollut niin lämmin talvi,ei kevät tule yhtään sen aikaisemmin,kuin muulloinkaan..Koleaa on ja tuulista.Hui..
        Linnut sentään tulevat,kun niillä on joku sisäinen kello,että nyt valoa kohti, pitää päästä. Mutta minä menen nyt juomaan kahvia ja
        palataan taas juttuihin..Oikein mukavaa perjantaita,iloa ja voimia! On huolestuttavaa,kun näkee tuttujaan,tuolla tiellä,menevät huonoon
        kuntoon ,ihan silmissä..Kyllä se ikä tekee,vaikka emme sille annakaan periksi..Pidetään huolta toisistamme! Me näemme taas! t.Irkku


      • my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

        olipas "naurettavaa" juttua, hykertelen täällä koneen edessä vieläkin.
        Kuvittelen ensiksi tuon Venlastiinan tapauksen ja hykertely jatkuu.
        Olen ennenkin ajatellut, että nuo henkselit ovat vaaralliset vempelaat, sen lisäksi että painavat olkapäitä.
        Olen nähnyt myös toisen tapauksen, kun mies kulkiessaan kannatteli housujaan, henkselit roikkuivat väljänä, kysin miksi noin, vastaus oli olkapäät ei henkseleistä tykkää.
        Nyt olisi suunnittejoille töitä, henkselit mitkä ei painasi, siitä voisi olla hyötyä naisten liivienkin kannattimiin, nekin joskus painavat;))

        Voi hyvä ihme, toinen hykertelyn aikaan saapa on tuo Hintriikan heppakyyti, voin nähdä kun Venlastiina nykii henkseleistä, vauhtia,vauhtia, hih,hih!
        Olette te aikamoisia,,,,

        Kiitos my.mm.eli kehuista kaikkien puolesta, kyllä se on niin mieleistä meille ja sitä ei pitäisi unohtaa, hyvät sanat poikivat hyviä tekoja ja kiitos (kehua) sanaa aivan liian vähän käytetään.
        Voi tuota Sinun vaivaasi, taitaa olla niin kun paljon kuureja syöt, menevät tehottomaksi, vai mikä ihme ettei ala parantumaan, tuo asia ei yhtään naurata.
        Kotkan/karhun pesälle voit yrittää, www.panoraama.com/live/maakotka ja sääksen pesälle minulla on sellainen linkki kuin, www.saaksi.fi.
        Olen huono näitä linkkejä laittamaan, mutta jospa olisi apua.
        RadioSavo.fi/linnunpönttökamera, sillä varmaan löytyy tuo talitinttien pesäpaikka.

        Nauratti tuo pääskynkin lattian ihastelu, tokko tuot huonekalujakaan ja mattoja, kun lattia peittyy.
        Uskon kyllä että lattiasi on kaunis ja kun jotain uutta ja silmälle hyvää tekevää saa, pitää sitä ihailla.
        Ajattele, että nyt pysyvästi saat kotiasi ihailla, kun kuntoon saitte, iloitsen kanssasi.
        Onnea vaan uudelle lattialle, koko kodille ja sen asukkaille.

        Tuosta tuli mieleen Nalle Puhin miete, se hetki on kaikkein ihanin, juuri ennen nuolaisua,,, hunajapurkilla oli.
        Tämän luin Ajatusten Aamiaisesta, tänä aamuna.

        Irkku-37, tuo komeroiden siivous on ihan hyvä juttu, mutta mokomat aina vaan sekaisin ovat, minäkin vannon järjestelyn jälkeen, että nyt ne pysyvät kunnossa, mitä viellä, joku käy ne sotkemassa;))
        Oikein hävettää, kun kurkkasin poikani kaappeja, siellä oli ojennuksessa kaikki paikat, olisiko armeijasta jäänyt takaraivoon.
        Jotakin hyvää sieltäkin, voihan olla, että miesten koulu on, tai ainakin ennen oli.

        Minä taidan silityksellä tämän päivän aloittaa ja sitten kukkien kimppuun, lisää multaa ja karsimista.

        Käykääpäs viestejä jättämässä, niitä kaipailen ja odottelen, nautin ja hihittelen, kiitos ystävät olemassa olostanne.
        Ilosta ja nautittavaa päivää, ai säätila meinas unohtua, yksi aste lämmintä, liput tangossa roikkuvina ja ilmiö nimeltä aurinko pilkistelee, taivas vielä osin harmaa.
        Voi se siitä iloksi muuttua ilmakin, tai sitten ei, se tiedetään illalla, heippa!

        kovasti oli apua linkeistäsi, kyllä täällä pirtissä kannattaa huolensa henkäistä - aina löytyy apu.

        Minäkin kikattelin ihan ääneen tuota Venlastiinan henkselikuvaelmaa, ei siinä paljon mielikuvitusta tarvittu kun oli niin hyvin kerrottu. Ihan kuin olisi omin silmin ollut katselemassa.
        Vaan olisipa olleet henkselit tarpeen minullekin kun terveysasemalta tullessani oli jäänyt housut niin alas, että kävellessä toinen puntti oli valunut kengän kannan alle ja niin siinä meni ihan puhki asti ennenkuin huomasin. Niinpä tuli niistä housuista entiset kevyttoppahousut - on mentävä housukauppaan ennen seuraavan talven pakkasia.

        Heippssan


      • my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

        olipas "naurettavaa" juttua, hykertelen täällä koneen edessä vieläkin.
        Kuvittelen ensiksi tuon Venlastiinan tapauksen ja hykertely jatkuu.
        Olen ennenkin ajatellut, että nuo henkselit ovat vaaralliset vempelaat, sen lisäksi että painavat olkapäitä.
        Olen nähnyt myös toisen tapauksen, kun mies kulkiessaan kannatteli housujaan, henkselit roikkuivat väljänä, kysin miksi noin, vastaus oli olkapäät ei henkseleistä tykkää.
        Nyt olisi suunnittejoille töitä, henkselit mitkä ei painasi, siitä voisi olla hyötyä naisten liivienkin kannattimiin, nekin joskus painavat;))

        Voi hyvä ihme, toinen hykertelyn aikaan saapa on tuo Hintriikan heppakyyti, voin nähdä kun Venlastiina nykii henkseleistä, vauhtia,vauhtia, hih,hih!
        Olette te aikamoisia,,,,

        Kiitos my.mm.eli kehuista kaikkien puolesta, kyllä se on niin mieleistä meille ja sitä ei pitäisi unohtaa, hyvät sanat poikivat hyviä tekoja ja kiitos (kehua) sanaa aivan liian vähän käytetään.
        Voi tuota Sinun vaivaasi, taitaa olla niin kun paljon kuureja syöt, menevät tehottomaksi, vai mikä ihme ettei ala parantumaan, tuo asia ei yhtään naurata.
        Kotkan/karhun pesälle voit yrittää, www.panoraama.com/live/maakotka ja sääksen pesälle minulla on sellainen linkki kuin, www.saaksi.fi.
        Olen huono näitä linkkejä laittamaan, mutta jospa olisi apua.
        RadioSavo.fi/linnunpönttökamera, sillä varmaan löytyy tuo talitinttien pesäpaikka.

        Nauratti tuo pääskynkin lattian ihastelu, tokko tuot huonekalujakaan ja mattoja, kun lattia peittyy.
        Uskon kyllä että lattiasi on kaunis ja kun jotain uutta ja silmälle hyvää tekevää saa, pitää sitä ihailla.
        Ajattele, että nyt pysyvästi saat kotiasi ihailla, kun kuntoon saitte, iloitsen kanssasi.
        Onnea vaan uudelle lattialle, koko kodille ja sen asukkaille.

        Tuosta tuli mieleen Nalle Puhin miete, se hetki on kaikkein ihanin, juuri ennen nuolaisua,,, hunajapurkilla oli.
        Tämän luin Ajatusten Aamiaisesta, tänä aamuna.

        Irkku-37, tuo komeroiden siivous on ihan hyvä juttu, mutta mokomat aina vaan sekaisin ovat, minäkin vannon järjestelyn jälkeen, että nyt ne pysyvät kunnossa, mitä viellä, joku käy ne sotkemassa;))
        Oikein hävettää, kun kurkkasin poikani kaappeja, siellä oli ojennuksessa kaikki paikat, olisiko armeijasta jäänyt takaraivoon.
        Jotakin hyvää sieltäkin, voihan olla, että miesten koulu on, tai ainakin ennen oli.

        Minä taidan silityksellä tämän päivän aloittaa ja sitten kukkien kimppuun, lisää multaa ja karsimista.

        Käykääpäs viestejä jättämässä, niitä kaipailen ja odottelen, nautin ja hihittelen, kiitos ystävät olemassa olostanne.
        Ilosta ja nautittavaa päivää, ai säätila meinas unohtua, yksi aste lämmintä, liput tangossa roikkuvina ja ilmiö nimeltä aurinko pilkistelee, taivas vielä osin harmaa.
        Voi se siitä iloksi muuttua ilmakin, tai sitten ei, se tiedetään illalla, heippa!

        olevan irrallaan, kirjoitin viestin vaan ei näytä perille tulevan. No - odotellaan - jospa pullopostina lähti matkaan niin tulee kun ehtii ;))


      • my.mm.eli kirjoitti:

        kovasti oli apua linkeistäsi, kyllä täällä pirtissä kannattaa huolensa henkäistä - aina löytyy apu.

        Minäkin kikattelin ihan ääneen tuota Venlastiinan henkselikuvaelmaa, ei siinä paljon mielikuvitusta tarvittu kun oli niin hyvin kerrottu. Ihan kuin olisi omin silmin ollut katselemassa.
        Vaan olisipa olleet henkselit tarpeen minullekin kun terveysasemalta tullessani oli jäänyt housut niin alas, että kävellessä toinen puntti oli valunut kengän kannan alle ja niin siinä meni ihan puhki asti ennenkuin huomasin. Niinpä tuli niistä housuista entiset kevyttoppahousut - on mentävä housukauppaan ennen seuraavan talven pakkasia.

        Heippssan

        Arvaas vaan, naurattiko minua ihan yskänpuuskaan asti sinun housusi!
        Ei täällä tuollaisia sovi kertoa. Siinä voi lukijalta lähteä henki.


    • huomenta.
      Kyllä on kiva tulla valmiille,minulla meni yö taas ihan röpelöiseksi,no jospa ensi yö olisi parempi.

      Olen minäkin kuullut tuon kirkastumisen suuttumisen sijaan.

      nyt olen kyllä pudonnut pulkasta,mikä ihmeen lumimato??!!!HÖH.

      On pakko tänään tehdä jotain täällä huushollissa,
      Pitäs varmaan hankkia sellainen imuri,kun näin siellä usassa,se menee ittekseen.
      Sanoivat olevan hyvä kone.
      Vois olla näky,kun kone jahtais minua ympäri kämppää;))

      Kiitos taas tarjouksista.
      näkyillään...

    • täältä Saimaan pohjois sopukasta.
      Lokit liitelevät jään yllä, mitähän nekin ruuakseen löytävät, pilkkijöitä tällä lahdukalla on harvakseen, pitäisikö mennä ruokaa niille pilkkimään.

      Talonmies laittoi lintupöntön puuhun ja totesin että jäi vinoon, sai kuulema kelvata, arvatkaapas saiko.
      Kiipesin itse sen oikaisemaan, eikä jalat yhtään vapisseet.

      Mökilleni tehtiin viime talvena pieni pätkä tietä ja nyt oli niin komeeta ajaa pihaan asti.
      Tonttini on taas aika pieni, kun vedet on korkealla, juuri sopii auton kääntämään;))
      Tienpätkän pituus ei ole kuin n.100 metriä, mutta maksoi maltaita.
      Yli kaksikymmentäviisivutta jaksoimme kantaa kamppeet tämän matkan pitkospuita myöten, nyt sitten autolla pihaan tullaan.
      Onhan se iso asia, kun voimat vähenee.

      Tuo lukeminen on paras unilääke, minäkin joskus tarjoudun lukemaan, mutta eipä onnistu.

      Kirjottelin jo pitkän pätkän, lensi taivaan tuuliin, liekö syy koneessa vain sen oudossa käyttäjässä.

      Nyt pyyhkielen noita hyllyjä, joku hiironen on merkkinsä jättänyt ja kun pivä lämpenee, niin tuonne tyrkkimään loppuja lumia, etä näkee mitä sieltä on nousemssa.
      Oikein ihanaa viikonlopun alkua ja kiitos kahvinkeittäjälle.

      • ne linnut sinne pönttöön osaavat mennä, vaikka olisi vähän vinossaki. Ottaahan se tietysti silmään jos joku asia on vinossa. Kuten meidän maustehyllyn meinasi käydä.

        Uristuvalla on käyty ja sää sen kun viilenee päivää kohti. On jo kolme astetta viilentynyt aamusta. Taitaa tulla vielä talvi, kun eilen laitettiin kesätossut autoon. Ei ollutkaan halpa juttu, kun täytyi ostaa uudet renkaat.

        Kiitoksia pirtin tarjottavista ja hyvää päivänjatkoa kaikille.


      • mummeli-36

        Mie oon jo monta päivää miettiny mahtaako ne Skillanin ikkunalasit kohta mennä puhki jos hän pessee niitä jatkuvasti. Onneks meni mökille välillä. Kuvittelin jo mielessäni miten ne ikkunat heiluu tuulessa kun muovikelmu. On se hyvä kun muoriin ei ihan tarkkaan oo se tauti tarttunu ja nyt onneks Skillankin saa alkaa mökillä hiirenkakkoja häätämään ja ikkunat saa olla rauhassa.

        Meikäläiseen "en tee mittään" ihmiseen iskee ihan masennus kun lukkee teijän tämmöstä päivää kunnioittamattomien juttuja.

        Ja oon miekin ihmeissään tuosta lumimadosta. Kattelin tuolla pihalla ja en missään nähny enkä kyllä nähny luntakaan. Lapamato on kyllä tutumpi ja laiskamato vielä tutumpi ja se on vissiin nyt tarttunu kissoihinkin kun ei oo jumpattu monneen päivään. Eikä jumpata nytkään kun oon just menossa uimahalliin. Sinne en niitä mukkaan ota. Siellä on yks kalju setä ja kissathan ei kasta kynsiään joten siihen kaljun päällehän ne istahtaa. Mitä siinä hänellä uimisesta sillon tullee.

        Eilen katoin miten tulppaanit jo nostaa nokkaansa ulkona kukkapenkistä. Kun vaan ei ennää tulis kovaa pakkasta saisin nähdä niitten kukkat jo vapun tienoilla tai ainakin pian sen jälkeen. Nyt alkaa kynnet syyhymään tuonne ulko hommiin vanhoja kukanvarsia katkomaan kun vaan ilma ois vähän lämpeempi. Näättekö. Keksin vaikka sen syyksi ettei mennä tarvii sinne. Mutta kahvit tässä laiskotellessa join ja kissoja silitin,,,,,nukkukaa vaan,,,, tapaillaanhan taas,,,


      • Hintriika*
        mummeli-36 kirjoitti:

        Mie oon jo monta päivää miettiny mahtaako ne Skillanin ikkunalasit kohta mennä puhki jos hän pessee niitä jatkuvasti. Onneks meni mökille välillä. Kuvittelin jo mielessäni miten ne ikkunat heiluu tuulessa kun muovikelmu. On se hyvä kun muoriin ei ihan tarkkaan oo se tauti tarttunu ja nyt onneks Skillankin saa alkaa mökillä hiirenkakkoja häätämään ja ikkunat saa olla rauhassa.

        Meikäläiseen "en tee mittään" ihmiseen iskee ihan masennus kun lukkee teijän tämmöstä päivää kunnioittamattomien juttuja.

        Ja oon miekin ihmeissään tuosta lumimadosta. Kattelin tuolla pihalla ja en missään nähny enkä kyllä nähny luntakaan. Lapamato on kyllä tutumpi ja laiskamato vielä tutumpi ja se on vissiin nyt tarttunu kissoihinkin kun ei oo jumpattu monneen päivään. Eikä jumpata nytkään kun oon just menossa uimahalliin. Sinne en niitä mukkaan ota. Siellä on yks kalju setä ja kissathan ei kasta kynsiään joten siihen kaljun päällehän ne istahtaa. Mitä siinä hänellä uimisesta sillon tullee.

        Eilen katoin miten tulppaanit jo nostaa nokkaansa ulkona kukkapenkistä. Kun vaan ei ennää tulis kovaa pakkasta saisin nähdä niitten kukkat jo vapun tienoilla tai ainakin pian sen jälkeen. Nyt alkaa kynnet syyhymään tuonne ulko hommiin vanhoja kukanvarsia katkomaan kun vaan ilma ois vähän lämpeempi. Näättekö. Keksin vaikka sen syyksi ettei mennä tarvii sinne. Mutta kahvit tässä laiskotellessa join ja kissoja silitin,,,,,nukkukaa vaan,,,, tapaillaanhan taas,,,

        Kyllä se vaan niin on, että kun ahkeran, kunnon ihmisen tekemisistä lukee, niin terssin siitä saa. Jo lukeminen alkaa väsyttää, eikä itse jaksa enää mitään tehdä!

        Näin keväällä on parasta unohtaa lumimadot ja ruveta ruokkimaan laiskamatoa itsessään. Ihanaa asua laiskamatona laiskanlinnassa ja laiskotella syämmesä kyllyyvestä.

        Puolentoista viikon päästä loppuvat lähes tyystin harrastuksista johtuvat raskaat velvoitteet. Kunhan on muutaman kerran kumarrellut loputtomasti läpsyvien aplooteerausten edessä, niin pääsee ansaitsemattomasti laiskurin rooliin. (Ei tarvihe muistaa ees repliikkejä!)

        Villakoirat lähettävät hännät huiskien iloisia terveisiä kahvipirttiin!


      • H...*
        mummeli-36 kirjoitti:

        Mie oon jo monta päivää miettiny mahtaako ne Skillanin ikkunalasit kohta mennä puhki jos hän pessee niitä jatkuvasti. Onneks meni mökille välillä. Kuvittelin jo mielessäni miten ne ikkunat heiluu tuulessa kun muovikelmu. On se hyvä kun muoriin ei ihan tarkkaan oo se tauti tarttunu ja nyt onneks Skillankin saa alkaa mökillä hiirenkakkoja häätämään ja ikkunat saa olla rauhassa.

        Meikäläiseen "en tee mittään" ihmiseen iskee ihan masennus kun lukkee teijän tämmöstä päivää kunnioittamattomien juttuja.

        Ja oon miekin ihmeissään tuosta lumimadosta. Kattelin tuolla pihalla ja en missään nähny enkä kyllä nähny luntakaan. Lapamato on kyllä tutumpi ja laiskamato vielä tutumpi ja se on vissiin nyt tarttunu kissoihinkin kun ei oo jumpattu monneen päivään. Eikä jumpata nytkään kun oon just menossa uimahalliin. Sinne en niitä mukkaan ota. Siellä on yks kalju setä ja kissathan ei kasta kynsiään joten siihen kaljun päällehän ne istahtaa. Mitä siinä hänellä uimisesta sillon tullee.

        Eilen katoin miten tulppaanit jo nostaa nokkaansa ulkona kukkapenkistä. Kun vaan ei ennää tulis kovaa pakkasta saisin nähdä niitten kukkat jo vapun tienoilla tai ainakin pian sen jälkeen. Nyt alkaa kynnet syyhymään tuonne ulko hommiin vanhoja kukanvarsia katkomaan kun vaan ilma ois vähän lämpeempi. Näättekö. Keksin vaikka sen syyksi ettei mennä tarvii sinne. Mutta kahvit tässä laiskotellessa join ja kissoja silitin,,,,,nukkukaa vaan,,,, tapaillaanhan taas,,,

        ettei ovi aukea!


      • Oli alkava päivä täälläkin kaunis ja aurinkoinen, mutta sitten sää kylmeni ja taivas vetäytyi pilveen. Istuin äsken hetken parvekkeella lukemassa, ja nyt ovat kourat ihan kontassa.
        Kohmeessa ovat aivotkin lukihäiriöstäni päätellen. Hintriikan vappunarsissitkin onnistuin tulkitsemaan vappumarsseiksi!
        Puoliso marssi makuuhuoneeseen lukemaan, kun meillä on lukukausi menossa. Murinasta en saa selvää, mutta ilmeisesti Mr. G on niin innostunut kirjaansa että lukee ääneen.

        Romaanissa, jota parhaillan luen, on alussa selvitys vanhan ajan mitoista otsikoituna "pituus noin". Tuumasta se alkaa ja päättyy seuraavasti: virsta, peninkulma 10 km.
        Taisin vähän hämmästyä, että noinko se olikin, ja jatkoin lukemista.
        Kun sitten muutaman kymmenen sivun jälkeen kerrottiin, että Helsingistä oli Kemiöön puolentoistasataa virstaa, havahduin, ettei matka edes lehmipolkujen aikaan voinut 1500 kilometriä olla. Piti ihan kirjoista tarkistaa, ja painovirhehän siinä sivun alussa oli. Virstahan on vain 69 metriä päälle kilometrin.

        Iltatyöaikainen ammattini on yhä pahemmin alkanut häiritä keskittymistäni. Ennen kyllä havaitsin painovirheen heti sivun avattuani, mutta en minä sentään rakkkausromaania lukiessani kaivellut tietosanakirjoja tai karttoja esiin.
        Onkohan tämä nyt vanhenemista, vai nuorrunkohan minä?
        Jos tämä on uutta nuoruutta, en menekään ammattikouluun putkiasentaja-hitsaaja -linjalle vaan haen pilkunviilaajan vakanssia.

        Siltä varalta, että joku saa nerokkan ajatuksen, ilmoitan etten aio optikkoalalle, joten linssiin viilaaminen ei tule kysymykseen.

        Iloista päivänjatkoa kaikille!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Oli alkava päivä täälläkin kaunis ja aurinkoinen, mutta sitten sää kylmeni ja taivas vetäytyi pilveen. Istuin äsken hetken parvekkeella lukemassa, ja nyt ovat kourat ihan kontassa.
        Kohmeessa ovat aivotkin lukihäiriöstäni päätellen. Hintriikan vappunarsissitkin onnistuin tulkitsemaan vappumarsseiksi!
        Puoliso marssi makuuhuoneeseen lukemaan, kun meillä on lukukausi menossa. Murinasta en saa selvää, mutta ilmeisesti Mr. G on niin innostunut kirjaansa että lukee ääneen.

        Romaanissa, jota parhaillan luen, on alussa selvitys vanhan ajan mitoista otsikoituna "pituus noin". Tuumasta se alkaa ja päättyy seuraavasti: virsta, peninkulma 10 km.
        Taisin vähän hämmästyä, että noinko se olikin, ja jatkoin lukemista.
        Kun sitten muutaman kymmenen sivun jälkeen kerrottiin, että Helsingistä oli Kemiöön puolentoistasataa virstaa, havahduin, ettei matka edes lehmipolkujen aikaan voinut 1500 kilometriä olla. Piti ihan kirjoista tarkistaa, ja painovirhehän siinä sivun alussa oli. Virstahan on vain 69 metriä päälle kilometrin.

        Iltatyöaikainen ammattini on yhä pahemmin alkanut häiritä keskittymistäni. Ennen kyllä havaitsin painovirheen heti sivun avattuani, mutta en minä sentään rakkkausromaania lukiessani kaivellut tietosanakirjoja tai karttoja esiin.
        Onkohan tämä nyt vanhenemista, vai nuorrunkohan minä?
        Jos tämä on uutta nuoruutta, en menekään ammattikouluun putkiasentaja-hitsaaja -linjalle vaan haen pilkunviilaajan vakanssia.

        Siltä varalta, että joku saa nerokkan ajatuksen, ilmoitan etten aio optikkoalalle, joten linssiin viilaaminen ei tule kysymykseen.

        Iloista päivänjatkoa kaikille!

        terveiset saunasta!!

        Kyllä taas sain nauraa noille teidän jutuille.OLETTE TOSI HYVIÄ;)))))

        Kiitos saunakahvista !

        Nyt tuntuu että unijukka kutsuu,kun ne viime yön unet meni vinksin vonksin.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        terveiset saunasta!!

        Kyllä taas sain nauraa noille teidän jutuille.OLETTE TOSI HYVIÄ;)))))

        Kiitos saunakahvista !

        Nyt tuntuu että unijukka kutsuu,kun ne viime yön unet meni vinksin vonksin.

        näkyillään...

        Kotona tulimme pistäytymään, menen aamulla kahvia torille tarjoamaan, siksi piti tulla kotiin.
        Oli aivan ihana päivä, olen oikein tyytyväinen itseeni, sain paljon asiaa aikaan.
        Ihmettelen jos en saa myyrä kuumetta, niin paljon oli pesiä kivien ympärillä.
        Niitä sitten pöllyyttelin ja kaivelin.
        Kyllä on kelvannut kukkaseni, jopa päivänliljan alkuja ovat popsineet, toivottavasti juuret on jäänyt syömöttä.
        Sammalleimuni oli taas muisto vaan, sitkeästi se kesän taas kasvaa, mutta isoja mättäitä siitä ei ehdi tulemaan.

        Oli mukava katsella tinttisukuisten kisaa parista ja pöntöstä, luulisi pönttöjö riittävän on niitä seitsemän kappaletta.
        No ehkä pesän ehtivät laittaa, kun tulee kirjosieppo ja häätä ne pois kodistaan, julmaa on elämä niilläkin.
        Mökilleni virtaa joki ja se "tulvi" niin kuin tapana on isoillakin, puron suu on juuri mökkini vieressä ja se sulattaa ensimäisenä jäät lahdestani.
        Joutsenet tulevat ruokailemaan jokeeni ja kohta telkät aloittavat kosio menot.

        On se ihanaa seurata tuota luonnon monimuotuisuutta mökillä, aivan toista se on kuin kaupungin kevään tulo.
        Joka kevät ajattelen, että ihana kun en ole luopunut mökistäni ja sitten syksyllä olen taas valmis myymään, on tämä ihminen kumma otus;))
        Minä ainakin.

        No muori on saunassa käynyt, monet muutkin kylpee perjantaina, minä huomenna menen saunomaan, kaupunki saunani olen perunut kesäajaksi.

        Lupasivat lumisadetta, no katto ei vuoda, vielä ainakaan.

        Nyt täytyy sanoa, että pää on täynnä raitista ilmaa, ajatuksia ei ollenkaan, joten jätän pirtin ja menen töllöttämään.

        Ai, pitää kertoa, että äsken soitti kaukainen sukulainen jonka olen lapsena tavannut häissäni kertoi olleensa, minä vaan en muista.
        Hän on tullut Rantasalmelle asumaan, kotipaikalleen ovat miehensä kanssa rakentaneet talon eläkepäivilleen ja nyt tuntui suku tulevan ajatuksiin.
        Sovimme että tapaamme pian, aika jännää,viisikymmetä vuotta on vedet virranneet.

        Nyt lopetan, hyvät illan jatkot!


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        terveiset saunasta!!

        Kyllä taas sain nauraa noille teidän jutuille.OLETTE TOSI HYVIÄ;)))))

        Kiitos saunakahvista !

        Nyt tuntuu että unijukka kutsuu,kun ne viime yön unet meni vinksin vonksin.

        näkyillään...

        Ai, muori kävi jo. Minä olen vasta menossa. (Muistattehan sen mainoksen.) En Postipankkiin enkä Leoniaan enkä Sampoonkaan. Vaan sinne saunaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että kotikutoinen lukukausi aina vierasvaraisen sadekauden voittaa!

        Minulla on korvien välissä monttu... syvä ja musta.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Ai, muori kävi jo. Minä olen vasta menossa. (Muistattehan sen mainoksen.) En Postipankkiin enkä Leoniaan enkä Sampoonkaan. Vaan sinne saunaan.

        Muuten olen sitä mieltä, että kotikutoinen lukukausi aina vierasvaraisen sadekauden voittaa!

        Minulla on korvien välissä monttu... syvä ja musta.

        Päivä meni tyhjän nyhjäämisessä, näin illalla kun muistelee ei tule mitään mieleen, mitä olisi tehnyt. Sää oli vaihtelevainen välillä aurinkokin näyttäytyi. Koko päivän olin sisällä, mitä nyt parvekkeelta ulos kurkistelin. Lueskelin Nykäsen Harrin rikoksen selvittelyjä eri puolilla Helsinkiä.Taidan poiketa nurkkakaapilla ennen nukkumaanmenoa ottamassa yömyssyksi yhden sinisenenkelin, kahvit jääköön aamuksi.
        Toivotaan huomiseksi parempaa päivää, ettei tyhjyys tihentyisi. Hyvät yöt.
        Late


      • my.mm.eli
        LateVaan kirjoitti:

        Päivä meni tyhjän nyhjäämisessä, näin illalla kun muistelee ei tule mitään mieleen, mitä olisi tehnyt. Sää oli vaihtelevainen välillä aurinkokin näyttäytyi. Koko päivän olin sisällä, mitä nyt parvekkeelta ulos kurkistelin. Lueskelin Nykäsen Harrin rikoksen selvittelyjä eri puolilla Helsinkiä.Taidan poiketa nurkkakaapilla ennen nukkumaanmenoa ottamassa yömyssyksi yhden sinisenenkelin, kahvit jääköön aamuksi.
        Toivotaan huomiseksi parempaa päivää, ettei tyhjyys tihentyisi. Hyvät yöt.
        Late

        Onko täällä mitään kylmää ja märkää - mä kuolen janoon!
        Kiitos LateVaan - nyt ei käy sininen enkeli kun on tuo antibioottikuuri päällänsä ;) Toiste sitten.

        Katselen josko jääkaapista löytyisi vielä vaikka puolukkamehua, joku taisi syksyllä tuoda, jos olisi vielä lasillinen jäänyt juomatonta tähän hätään. Keitin lihasopan päivälliseksi ja miten lieneekin tullut suolaa ylenmäärin laitettua. Onkohan näkö heikentynyt vai merisuolan annostelutaito? Tai molemmat;)
        Juhosakari meillä yleensä lihasopan keittää, nyt ajattelin yllättää ja kokkasin itse. Muuten oli kyllä hyvää keitto ja riittää vielä huomiseksikin. Täytyy vai lisätä lientä, ettei tarvitse Vantaata kuiviin juoda. Ai mutta - onhan sitä Päijänteen vettä vielä vesitorneissa pariksi päiväksi. Muistaakseni puolesta kuusta vasta alkavat Vantaata meille juottaa.

        Minä luin viimeksi tämän uutisankkurimme Matti Röngän dekkarin "Ystävät kaukana" siinäkin ajeltiin itäisen naapurimaan roistoja karkuun Hesassa, ihan tässä meikäläisen asunnon lähimaastossa.

        Juonpas vielä mukillisen kahvia, juuri sen itsellesi aamuksi jättämäsi ;)
        No - älä huoli - kyllä aamuvirkku Irkkumme keittää sinulle uutta *hehheh* malta sen verran pitempään nukkua aamulla ettet joudu itse keittohommiin.
        Nähää!


      • my.mm.eli kirjoitti:

        Onko täällä mitään kylmää ja märkää - mä kuolen janoon!
        Kiitos LateVaan - nyt ei käy sininen enkeli kun on tuo antibioottikuuri päällänsä ;) Toiste sitten.

        Katselen josko jääkaapista löytyisi vielä vaikka puolukkamehua, joku taisi syksyllä tuoda, jos olisi vielä lasillinen jäänyt juomatonta tähän hätään. Keitin lihasopan päivälliseksi ja miten lieneekin tullut suolaa ylenmäärin laitettua. Onkohan näkö heikentynyt vai merisuolan annostelutaito? Tai molemmat;)
        Juhosakari meillä yleensä lihasopan keittää, nyt ajattelin yllättää ja kokkasin itse. Muuten oli kyllä hyvää keitto ja riittää vielä huomiseksikin. Täytyy vai lisätä lientä, ettei tarvitse Vantaata kuiviin juoda. Ai mutta - onhan sitä Päijänteen vettä vielä vesitorneissa pariksi päiväksi. Muistaakseni puolesta kuusta vasta alkavat Vantaata meille juottaa.

        Minä luin viimeksi tämän uutisankkurimme Matti Röngän dekkarin "Ystävät kaukana" siinäkin ajeltiin itäisen naapurimaan roistoja karkuun Hesassa, ihan tässä meikäläisen asunnon lähimaastossa.

        Juonpas vielä mukillisen kahvia, juuri sen itsellesi aamuksi jättämäsi ;)
        No - älä huoli - kyllä aamuvirkku Irkkumme keittää sinulle uutta *hehheh* malta sen verran pitempään nukkua aamulla ettet joudu itse keittohommiin.
        Nähää!

        Liikaa suolaa tarkoittaa sitä, että kokki on rakastunut.
        Meidän keittiö- & hovimesterillamme taitaa myös olla kevättä rinnassa. Onneksi ostamme mineraalivettä kuuden pullon pakkauksissa.
        Sitä riittää suolaisempaankin sapuskaan särpimeksi.
        Minulle taas riittää tällä erää se, että romaanissani oli onnellinen loppu: he saivat toisensa.
        Hyvää yötä ja romanttisia unia!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Liikaa suolaa tarkoittaa sitä, että kokki on rakastunut.
        Meidän keittiö- & hovimesterillamme taitaa myös olla kevättä rinnassa. Onneksi ostamme mineraalivettä kuuden pullon pakkauksissa.
        Sitä riittää suolaisempaankin sapuskaan särpimeksi.
        Minulle taas riittää tällä erää se, että romaanissani oli onnellinen loppu: he saivat toisensa.
        Hyvää yötä ja romanttisia unia!

        minäkin tarjoan syyksi, että keitto(yleensä ruuat)
        suolaiseksi tuli.
        No enpäs tuota ihmettele,kevät ja kaikkea;))

        Huomenta lauantai aamuun, pilvinen taivas, yksi aste lämpöä, tuulta ei nimeksikään.
        Tästä päivästä piti tulla kaunis, no vielähän se ehtii.
        Mökille meinasimme palata, palaammekin, sillä sinne jäi valmiit ruuat odottamaan lämmittämistä, eilen aamulla paistelin kun hellassa tulta pidin.
        Lumisadetta huomiseksi lupaili, saapa nähdä, pitihän yöllä olla pakkastakin, en oikein usko noihin säätiedotuksiin, tämä joka aamuinen omani kertoo tuoreen tilanteen;))
        Vaikka sitä on kovasti kritisoitu, on ihan paikallaan, eikö vaan.
        Mistäs siellä muualla tietäisitte mitä täällä sataa tai paistaa.
        Se säästä, kertokaa omanne, minäkin tykkään tietää;))

        Teen lähtöä torille, meinaan laittaa torikahvilan pystyyn, jos se onnistuu, taitavat päästä palstalla minusta eroon, höpötän, eivät pääse.
        Menen tarjoilemaan kahvia kansanedustajamme 25-vuotis edustajana olon kunniaksi.
        Mielestäni on kohtuullisen hyvin työnsä hoitanut, eihän yksi mies mahdottomia yksin pysty tekemään, tukea tarvitsee sielläkin.
        Työnsä on vakavasti ottanut ja ahkerakin on, olisivatpa kaikki samanlaisia.

        My.mm.eli hyvä, paikkaa housusi lahje älä nyt vain pois heitä, kyllä ne taas ensi talvena kelpaa, kuka sieltä lahkeensuusta paikkaa näkee, muistathan missä on rikkauden lähde.
        Sellainen sanonta täällä päin ainakin, parempi paikka paikan päällä kuin reikä ripattavainen, säästät uuden housun hinna, eli pankkiin korkoa kasvamaan housuraha;))
        Taitaa ne korot kylläkin olla olemattomia, en ole seurannut, kun tilini on aina tyhjä.

        Muuten miten olisi jos henkselit hommaisit, vois olla tyylikäskin ja pian muoti ilmiö.
        Kotona sitten tarttuisit sopivasti tuoliin ja saisit Juhosakarin Sinua vetelemään;))
        Nyt rupesin hölmöilemään, sori,sori.

        Ohhoijaa!
        Minä tuon digin kanssa sanon kohta sopimuksen irti, aina kenkkuilee, hyppää myötäänsä englannin kielelle, kuin aavistaen, että en sitä taida (saattaa olla että on hoksannut) sitten siinä yritetään painella tuota ja tuota, sekaisin on ja sitten yhtäkkiä on taas kaikki kunnossa, mitäs nyt painoinkaan, en muista.

        Kaikenlaisia harmeja laittavat, saattaa olla jokunen muukin, joka ei tuota hommaa hallitse.
        Onko niin, kun tämän koneen jotenkin osaan, ei enää ajatusta tuohon toiseen riitä.
        Ai niin, kännykkäkin joten kuten on hallitsen, vaikka siinäkin turhan paljon noita vaihtoehtoja löytyy.
        Kameraakaan en koskaan käytä.
        Olen joskus todennut, että en ole tekniinkan, en liioin ruudin keksijän sukulainenkaan.

        Osaan kumminkin kahvia keittää tuolla hienolla automatikilla, joten pavut ja raikas vesi on pannussa, kuppi alle ja sivussa olevasta napista painallus, simsalapim, kahvi kupissa.
        Toin viinereitä kahvipöytään, olkaapas hyvät, ruvetkaa jo heräilemään, päivä hyvällä alulla.

        Pitääpä vielä mainita yks hankala värkki, se on vesipumppu mökillä.
        Sen kanssa saa temppuilla, juottaa ja syöttää, ilmaa on, ei tule vesi, joka paikka kumminkin vettä lainehtii, kunnes, eläköön, nyt tulee.
        Uh, inhoan näitä vehkeitä, vaikka hyviä ovat kun pelaavat, eipä tarvitse vettäkään raahata, vaikka toisaalta yhtä kunnon hoitoa olisi, hitsi, kun kaikella on puolensa;))

        Nyt hyvää päivää, kiva jos tänne asti pääsitte, on tuo pää jälleen täynnä asiaa( tai asian vierestä) moi, moi!


      • SkillaN kirjoitti:

        minäkin tarjoan syyksi, että keitto(yleensä ruuat)
        suolaiseksi tuli.
        No enpäs tuota ihmettele,kevät ja kaikkea;))

        Huomenta lauantai aamuun, pilvinen taivas, yksi aste lämpöä, tuulta ei nimeksikään.
        Tästä päivästä piti tulla kaunis, no vielähän se ehtii.
        Mökille meinasimme palata, palaammekin, sillä sinne jäi valmiit ruuat odottamaan lämmittämistä, eilen aamulla paistelin kun hellassa tulta pidin.
        Lumisadetta huomiseksi lupaili, saapa nähdä, pitihän yöllä olla pakkastakin, en oikein usko noihin säätiedotuksiin, tämä joka aamuinen omani kertoo tuoreen tilanteen;))
        Vaikka sitä on kovasti kritisoitu, on ihan paikallaan, eikö vaan.
        Mistäs siellä muualla tietäisitte mitä täällä sataa tai paistaa.
        Se säästä, kertokaa omanne, minäkin tykkään tietää;))

        Teen lähtöä torille, meinaan laittaa torikahvilan pystyyn, jos se onnistuu, taitavat päästä palstalla minusta eroon, höpötän, eivät pääse.
        Menen tarjoilemaan kahvia kansanedustajamme 25-vuotis edustajana olon kunniaksi.
        Mielestäni on kohtuullisen hyvin työnsä hoitanut, eihän yksi mies mahdottomia yksin pysty tekemään, tukea tarvitsee sielläkin.
        Työnsä on vakavasti ottanut ja ahkerakin on, olisivatpa kaikki samanlaisia.

        My.mm.eli hyvä, paikkaa housusi lahje älä nyt vain pois heitä, kyllä ne taas ensi talvena kelpaa, kuka sieltä lahkeensuusta paikkaa näkee, muistathan missä on rikkauden lähde.
        Sellainen sanonta täällä päin ainakin, parempi paikka paikan päällä kuin reikä ripattavainen, säästät uuden housun hinna, eli pankkiin korkoa kasvamaan housuraha;))
        Taitaa ne korot kylläkin olla olemattomia, en ole seurannut, kun tilini on aina tyhjä.

        Muuten miten olisi jos henkselit hommaisit, vois olla tyylikäskin ja pian muoti ilmiö.
        Kotona sitten tarttuisit sopivasti tuoliin ja saisit Juhosakarin Sinua vetelemään;))
        Nyt rupesin hölmöilemään, sori,sori.

        Ohhoijaa!
        Minä tuon digin kanssa sanon kohta sopimuksen irti, aina kenkkuilee, hyppää myötäänsä englannin kielelle, kuin aavistaen, että en sitä taida (saattaa olla että on hoksannut) sitten siinä yritetään painella tuota ja tuota, sekaisin on ja sitten yhtäkkiä on taas kaikki kunnossa, mitäs nyt painoinkaan, en muista.

        Kaikenlaisia harmeja laittavat, saattaa olla jokunen muukin, joka ei tuota hommaa hallitse.
        Onko niin, kun tämän koneen jotenkin osaan, ei enää ajatusta tuohon toiseen riitä.
        Ai niin, kännykkäkin joten kuten on hallitsen, vaikka siinäkin turhan paljon noita vaihtoehtoja löytyy.
        Kameraakaan en koskaan käytä.
        Olen joskus todennut, että en ole tekniinkan, en liioin ruudin keksijän sukulainenkaan.

        Osaan kumminkin kahvia keittää tuolla hienolla automatikilla, joten pavut ja raikas vesi on pannussa, kuppi alle ja sivussa olevasta napista painallus, simsalapim, kahvi kupissa.
        Toin viinereitä kahvipöytään, olkaapas hyvät, ruvetkaa jo heräilemään, päivä hyvällä alulla.

        Pitääpä vielä mainita yks hankala värkki, se on vesipumppu mökillä.
        Sen kanssa saa temppuilla, juottaa ja syöttää, ilmaa on, ei tule vesi, joka paikka kumminkin vettä lainehtii, kunnes, eläköön, nyt tulee.
        Uh, inhoan näitä vehkeitä, vaikka hyviä ovat kun pelaavat, eipä tarvitse vettäkään raahata, vaikka toisaalta yhtä kunnon hoitoa olisi, hitsi, kun kaikella on puolensa;))

        Nyt hyvää päivää, kiva jos tänne asti pääsitte, on tuo pää jälleen täynnä asiaa( tai asian vierestä) moi, moi!

        kun jäi noin lyhyeksi tuo edellinen;))(*_*)

        Onhan se tämä laitos myös ihmetystä herättävä.
        Muilla sivuilla surfatessa sivut aukeavat kuin hujaus, mutta tämä armas Suomi24 odotuttaa ja syyttelee massapostituksesta.

        Lohduttelen itseäni, ei kaikki nekään joiden osata pitäisi, taida hallita hommiaan, mites tälläinen ja tämän ikäinen ne sitten hallitsisi.

        Onhan tämä kehitys niin nopeaa ollut, että joskus ajattelen, että aika fiksu mummo, kun tälläkin lailla mukana pysyy ja taas hymyillään perään, nyt torille.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        kun jäi noin lyhyeksi tuo edellinen;))(*_*)

        Onhan se tämä laitos myös ihmetystä herättävä.
        Muilla sivuilla surfatessa sivut aukeavat kuin hujaus, mutta tämä armas Suomi24 odotuttaa ja syyttelee massapostituksesta.

        Lohduttelen itseäni, ei kaikki nekään joiden osata pitäisi, taida hallita hommiaan, mites tälläinen ja tämän ikäinen ne sitten hallitsisi.

        Onhan tämä kehitys niin nopeaa ollut, että joskus ajattelen, että aika fiksu mummo, kun tälläkin lailla mukana pysyy ja taas hymyillään perään, nyt torille.

        Ihan tarpeeksi fiksu olet, SkillaN, justiinsa tuommoisena, älä miksikään ruutitynnyrin räjäyttelijäksi pyrikään! Voi mennä pirtistä seinät turhan leveälle ja katto vallan taivaisiin!!!

        Kun säätiedotusta kaipasit, niin meillä taivasta peittää harmaa viltti, vaikka piti tänään auringon paistella. Tuuli on siedettävä, savu nousee vinoon eikä vaakasuoraan. Mittari pikkuisen pakkasen puolella.

        Korvien väliin ei ole ilmaantunut yön aikana mitään (onneksi ei edes keltaista nestettä). Pitäisi lähteä käymään ulkomailla sukulaisissa. Epäilen, että se reissu ei paljon korvienvälitilaa petraa. Enemmänkin huokasuttaa...

        Kumpa edes pilkahduksen verran aurinko välillä näyttäytyisi, niin vähän auttaisi tähän mielikuvituksettomaan tilaan.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Ihan tarpeeksi fiksu olet, SkillaN, justiinsa tuommoisena, älä miksikään ruutitynnyrin räjäyttelijäksi pyrikään! Voi mennä pirtistä seinät turhan leveälle ja katto vallan taivaisiin!!!

        Kun säätiedotusta kaipasit, niin meillä taivasta peittää harmaa viltti, vaikka piti tänään auringon paistella. Tuuli on siedettävä, savu nousee vinoon eikä vaakasuoraan. Mittari pikkuisen pakkasen puolella.

        Korvien väliin ei ole ilmaantunut yön aikana mitään (onneksi ei edes keltaista nestettä). Pitäisi lähteä käymään ulkomailla sukulaisissa. Epäilen, että se reissu ei paljon korvienvälitilaa petraa. Enemmänkin huokasuttaa...

        Kumpa edes pilkahduksen verran aurinko välillä näyttäytyisi, niin vähän auttaisi tähän mielikuvituksettomaan tilaan.

        Täällä eteläisessä Hämeessä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, mitä ihanin aamu. Tämä eteläinen Häme ilmaisu johtuu A Kivestä. Eilinen päivä meni harakoille, no tänään on sitten puuhastltava enemmän.Hullu töitään luettelee, mutta on niitä useita. Ilta on aamua viisaampi saas nähdä kuinka äijjän käy.Odottelin Irkkua kahvinkeittoon, mutta ei vielä minun tullessa näkynyt. Joten nyt tuosta Skillanin lataamasta
        pannusta hyvät kahvit, oliko se nyt korvapuustin kera.Ei nyt sitten muuta, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan.
        terveisin Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Täällä eteläisessä Hämeessä aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta, mitä ihanin aamu. Tämä eteläinen Häme ilmaisu johtuu A Kivestä. Eilinen päivä meni harakoille, no tänään on sitten puuhastltava enemmän.Hullu töitään luettelee, mutta on niitä useita. Ilta on aamua viisaampi saas nähdä kuinka äijjän käy.Odottelin Irkkua kahvinkeittoon, mutta ei vielä minun tullessa näkynyt. Joten nyt tuosta Skillanin lataamasta
        pannusta hyvät kahvit, oliko se nyt korvapuustin kera.Ei nyt sitten muuta, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan.
        terveisin Late

        Ne olivatkin viinereitä, tosi hyviä.


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Ne olivatkin viinereitä, tosi hyviä.

        Joku kääri viltin rullalle. Nyt paistaa aurinko meilläkin! Toivottavasti siellä ulkomaillakin paistaa. Täytyy lähteä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Joku kääri viltin rullalle. Nyt paistaa aurinko meilläkin! Toivottavasti siellä ulkomaillakin paistaa. Täytyy lähteä.

        Tämä on tosi hiljainen talo. Meidän rapussamme on yhdeksän asuntoa. Yhden asukkaan tunsin entuudestaan, yhteen olen tutustunut ja yhden kanssa olemme tervehtineet ulko-ovella.

        Istuin parvekkeella lukemassa. Yhtäkkiä tajusin viheltäväni virttä "Oi, Herra, jos mä matkamies maan".
        Jos olisin viheltänyt sitä edes hiljaa, mutta kyllä se tuli sellaisella volyymilla kuin pillistäni suinkin lähti!
        Pahuksen Antti Tuuri ja hänen trilogiansa! Naapurit varmaan luulevat, että alakerrassa asuu pähkähullu metsäläiseukko! Toivottavasti eivät rupea pelkäämään, jos rapussa vastakkain tullaan.
        Pitäisiköhän laittaa parvekkeelle kyltti: Viheltäminen, laulaminen ja itsekseen höpöttäminen ankarasti kielletty!

        Kukas muuten on piilottanut ne SkillaNin viinerit?
        Tai syönyt? Tai vienyt ihan ulkomaille Ruotsiin asti? Pitääkö tästä viinerien takia lähteä ihan Savoon saakka torikahville?


      • mummeli-36
        Venlastiina kirjoitti:

        Tämä on tosi hiljainen talo. Meidän rapussamme on yhdeksän asuntoa. Yhden asukkaan tunsin entuudestaan, yhteen olen tutustunut ja yhden kanssa olemme tervehtineet ulko-ovella.

        Istuin parvekkeella lukemassa. Yhtäkkiä tajusin viheltäväni virttä "Oi, Herra, jos mä matkamies maan".
        Jos olisin viheltänyt sitä edes hiljaa, mutta kyllä se tuli sellaisella volyymilla kuin pillistäni suinkin lähti!
        Pahuksen Antti Tuuri ja hänen trilogiansa! Naapurit varmaan luulevat, että alakerrassa asuu pähkähullu metsäläiseukko! Toivottavasti eivät rupea pelkäämään, jos rapussa vastakkain tullaan.
        Pitäisiköhän laittaa parvekkeelle kyltti: Viheltäminen, laulaminen ja itsekseen höpöttäminen ankarasti kielletty!

        Kukas muuten on piilottanut ne SkillaNin viinerit?
        Tai syönyt? Tai vienyt ihan ulkomaille Ruotsiin asti? Pitääkö tästä viinerien takia lähteä ihan Savoon saakka torikahville?

        Oli pakko tulla toppuuttelemaan samanikästä. ei tarvii mennä ulkomaille asti. Niin tietysti jos tyyvyt tähän hurmauspannariin ja lakkahilloon tai ei hilloon kun pelkkiin lakkoihin. Kohan leuhkin vaan hillon kanssa.

        Mie kuurasin naamaani melkein sannalla kun sain noet aamulla naamalleni takasta ja ei normaalilla mäntysuovalla lähteny. Arvatkaapas onko nyt puhas etupuoli päästä. Loistaa punasena kun naantalin aurinko.

        Mutta kohtahan se saakin loistaa kun tullee muutto ja muuten eivät nää hakkeen tanssimaan jos ei oo merkkiä. Nyt on kun Petteri punakuonolla jotta valasee ihan.

        Kaameesti tullee alotuksia kun tää pirttikin on jatkuvasti tuolla alalaijassa. Taas kohta nurkan takana. Hmmm,,,yhtä muutto ruljanssia meijän elämä. Asettukkaahan kisut jo häntä oikeeseen suuntaan kallelleen ettette jää kyyvistä.

        Mutta mie otan tätä pannarii nyt jääteen kanssa. Toin tuonne jääkaappiinkin muutaman purkin.On sitten hyvvää tää juoma. Ja sitten tapaillaan vaan taas,,,,

        ps. Samanikänen,,,,siinä virressä on yhessä säkeistössä hyvät sanat: "muut kaikki hylkää vaan sinä et," joten oohan hylkäämättä.


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Oli pakko tulla toppuuttelemaan samanikästä. ei tarvii mennä ulkomaille asti. Niin tietysti jos tyyvyt tähän hurmauspannariin ja lakkahilloon tai ei hilloon kun pelkkiin lakkoihin. Kohan leuhkin vaan hillon kanssa.

        Mie kuurasin naamaani melkein sannalla kun sain noet aamulla naamalleni takasta ja ei normaalilla mäntysuovalla lähteny. Arvatkaapas onko nyt puhas etupuoli päästä. Loistaa punasena kun naantalin aurinko.

        Mutta kohtahan se saakin loistaa kun tullee muutto ja muuten eivät nää hakkeen tanssimaan jos ei oo merkkiä. Nyt on kun Petteri punakuonolla jotta valasee ihan.

        Kaameesti tullee alotuksia kun tää pirttikin on jatkuvasti tuolla alalaijassa. Taas kohta nurkan takana. Hmmm,,,yhtä muutto ruljanssia meijän elämä. Asettukkaahan kisut jo häntä oikeeseen suuntaan kallelleen ettette jää kyyvistä.

        Mutta mie otan tätä pannarii nyt jääteen kanssa. Toin tuonne jääkaappiinkin muutaman purkin.On sitten hyvvää tää juoma. Ja sitten tapaillaan vaan taas,,,,

        ps. Samanikänen,,,,siinä virressä on yhessä säkeistössä hyvät sanat: "muut kaikki hylkää vaan sinä et," joten oohan hylkäämättä.

        olihan hikinen urakka,innostuin vaihtamaa verhokappaa tuohon alkoviin.
        Minkä helekutin takia nuo kiskot on pitänyt laittaa niin pahuksen kapeaan rakoon,ei meinaa minun iso koura mahtua väliin ja niitä nipsuja on niin turkasen paha laittaa.Kyllä menee taas aikaa ennen kun vaihdan kappaa.

        Nyt olisi ollut hyvä ilma pestä nuo partsun lasit.
        Mutta en kyllä ala enää tänään.

        Toin tuonne jääkaappiin sitä aroniamehua,siitä saa hyvää janojuomaa.

        Kahvit hörppäsen,laitoin tuolla uudella vempeleellä,hyvää tuntuu olevan.

        Katotaan nyt koska muutto on edessä,jospa minäkin kerkeäisin mukaan.

        näkyillään...


      • my.mm.eli
        mummeli-36 kirjoitti:

        Oli pakko tulla toppuuttelemaan samanikästä. ei tarvii mennä ulkomaille asti. Niin tietysti jos tyyvyt tähän hurmauspannariin ja lakkahilloon tai ei hilloon kun pelkkiin lakkoihin. Kohan leuhkin vaan hillon kanssa.

        Mie kuurasin naamaani melkein sannalla kun sain noet aamulla naamalleni takasta ja ei normaalilla mäntysuovalla lähteny. Arvatkaapas onko nyt puhas etupuoli päästä. Loistaa punasena kun naantalin aurinko.

        Mutta kohtahan se saakin loistaa kun tullee muutto ja muuten eivät nää hakkeen tanssimaan jos ei oo merkkiä. Nyt on kun Petteri punakuonolla jotta valasee ihan.

        Kaameesti tullee alotuksia kun tää pirttikin on jatkuvasti tuolla alalaijassa. Taas kohta nurkan takana. Hmmm,,,yhtä muutto ruljanssia meijän elämä. Asettukkaahan kisut jo häntä oikeeseen suuntaan kallelleen ettette jää kyyvistä.

        Mutta mie otan tätä pannarii nyt jääteen kanssa. Toin tuonne jääkaappiinkin muutaman purkin.On sitten hyvvää tää juoma. Ja sitten tapaillaan vaan taas,,,,

        ps. Samanikänen,,,,siinä virressä on yhessä säkeistössä hyvät sanat: "muut kaikki hylkää vaan sinä et," joten oohan hylkäämättä.

        ei ollenkaan tyydy meikämuori, vähintään iso pala pannaria alle pitää saada ;) että alkavat housut pysyä jalassa. Näkyy käyneen liian laajaksi housunkaulus. On tämä sääriharmitus vienyt jo ruokahalutkin ja taidan olla laihtumaan päin. Heh - uskoo ken tahtoo :=D

        Nuita lakkawienereitä jo suussani maistelin kun aamuista emännän viestiä luin, vaan kohta jo joku kertoi niiden hävinneen. Epäillen ihan ulkomaille viedyn ja Juhosakari ampaisi ovesta iltapäivällä takki päällänsä kertomatta matkan päämäärää, niin arvelin lähteneen jäljittämään n i i t ä wienereitä. Onhan eräs H kirjaimella alkava henkilö jo pitempään "vokotellut" pohjoiseenpäin.

        Vaan ei sentään - äskön juuri tuli ilman wienereitä. Elleivät sitten matkalla syöneet loputkin - kassistaan kaivoi Ehon vaniljapitkon ;)
        Mikä tuli todistettua - no, eipä mikään!

        Niinpäs näkyy aloituksia siunaantuneen pilvin pimein :) Ompahan jokaiselle makunsa mukaista sitten niin, että siittä vaan - siitköön! Jaksamme pirtin siirtää taas tarvittaessa mäelle.

        Minulla kun on nyt tullut sellainen tutina, että SkillaN onkin lähtenyt mökilleen läppärilaukku kainalossa. Ehkä on oikein Wlanilla varustettu niin voi avata uuden pirtin ovet vaikka kukkapenkin reunasta :=))

        Vaikka eihän tuo iso vaiva ole mennä sivukadullekaan jos pirtti sinnekin pyörähtäisi viikonlopun aikana.

        No tämä tästä - otanpas vielä lähtiessäni ison lasillisen jääteetä. Ihan vain varalta, että jos alkaa taas janottamaan.

        Kiitos tästä, palataan taas astialle ;))


      • my.mm.eli
        muori67 kirjoitti:

        olihan hikinen urakka,innostuin vaihtamaa verhokappaa tuohon alkoviin.
        Minkä helekutin takia nuo kiskot on pitänyt laittaa niin pahuksen kapeaan rakoon,ei meinaa minun iso koura mahtua väliin ja niitä nipsuja on niin turkasen paha laittaa.Kyllä menee taas aikaa ennen kun vaihdan kappaa.

        Nyt olisi ollut hyvä ilma pestä nuo partsun lasit.
        Mutta en kyllä ala enää tänään.

        Toin tuonne jääkaappiin sitä aroniamehua,siitä saa hyvää janojuomaa.

        Kahvit hörppäsen,laitoin tuolla uudella vempeleellä,hyvää tuntuu olevan.

        Katotaan nyt koska muutto on edessä,jospa minäkin kerkeäisin mukaan.

        näkyillään...

        Muorihan siellä olikin ruuhkaa tekemässä - kun omaa viestäni lähetä näppäilyn jälkeen Eniro ilmoitti että on ruuhkaa, yritä myöhemmin uudelleen.

        Yritin tallentaa viestiäni kopiomalla omaan tiedostooni niin koneeni ilmoitti ettei voi suorittaa tehtävää loppuun koska muisti ei riitä. Herranpieksut - ja katin marjat!

        Kävin sitten jo katsomassa pirtin vieraskirjaa - ei ollut viestini tullut. Pelkäsin jo bittihukan haukanneen se taas avaruuteen. Kirjauduin ulos koneesta - ja takaisin. Avasin palstakeskustelun ei vieläkään omaa viestiäni mutta olipa tullut Muorin kirjoitus.
        Kun olin sen saanut luetuksi - niin yllätyksekseni omani olikin jo seuraavana!

        Voi mahoton - vieläköhän joskus oppisi ymmärtämään näitä - taitaa olla minulle tässä kohdassa se paikka joka ei ole mahdollista. Ennemmin taitaisin oppia pyöröovessa hiihtämään ;))


      • Hintriika*
        my.mm.eli kirjoitti:

        ei ollenkaan tyydy meikämuori, vähintään iso pala pannaria alle pitää saada ;) että alkavat housut pysyä jalassa. Näkyy käyneen liian laajaksi housunkaulus. On tämä sääriharmitus vienyt jo ruokahalutkin ja taidan olla laihtumaan päin. Heh - uskoo ken tahtoo :=D

        Nuita lakkawienereitä jo suussani maistelin kun aamuista emännän viestiä luin, vaan kohta jo joku kertoi niiden hävinneen. Epäillen ihan ulkomaille viedyn ja Juhosakari ampaisi ovesta iltapäivällä takki päällänsä kertomatta matkan päämäärää, niin arvelin lähteneen jäljittämään n i i t ä wienereitä. Onhan eräs H kirjaimella alkava henkilö jo pitempään "vokotellut" pohjoiseenpäin.

        Vaan ei sentään - äskön juuri tuli ilman wienereitä. Elleivät sitten matkalla syöneet loputkin - kassistaan kaivoi Ehon vaniljapitkon ;)
        Mikä tuli todistettua - no, eipä mikään!

        Niinpäs näkyy aloituksia siunaantuneen pilvin pimein :) Ompahan jokaiselle makunsa mukaista sitten niin, että siittä vaan - siitköön! Jaksamme pirtin siirtää taas tarvittaessa mäelle.

        Minulla kun on nyt tullut sellainen tutina, että SkillaN onkin lähtenyt mökilleen läppärilaukku kainalossa. Ehkä on oikein Wlanilla varustettu niin voi avata uuden pirtin ovet vaikka kukkapenkin reunasta :=))

        Vaikka eihän tuo iso vaiva ole mennä sivukadullekaan jos pirtti sinnekin pyörähtäisi viikonlopun aikana.

        No tämä tästä - otanpas vielä lähtiessäni ison lasillisen jääteetä. Ihan vain varalta, että jos alkaa taas janottamaan.

        Kiitos tästä, palataan taas astialle ;))

        No niin, tämmöistä se on ! Jos pikkuisen selkänsä kääntää ja piipahtaa ulkomailla, niin eiköhän olla porukalla syyttelemässä viinerivarkauksista ja ties mistä! En viinerin murustakaan ole mukanani kuljetellut. Että uskokaa nyt!

        Ihan mahtava ilma on ollut tämän päivän. Myös valtakunnan rajan tuolla puolen. Jäljellä olevat hanget näyttävät sokerikiillotetulta täytekakulta, kun yöäpakkaset ovat jäädyttäneet lumen pinnasta.

        Vähän aavemainen tuntu, kun aurinko paistaa jäiseen hankeen! En muista ennen vastaavaa ilmiötä yhtä laajana nähneeni. Mutta tänä vuonnahan ei olekaan kuin poikkeuksen poikkeuksia tyyliin edellisen kerran 100 vuotta sitten...

        Korvienväli ei ole täyttynyt vieläkään. Uusia sahajauhoja odotellessa on vain tyytyminen tähän tilaan.


    • ville vallaton

      Pojaaaat!! Tulkaahan muuttotalkoisiin,niin viedään taas pirttimme tuonne mäkirinteeseen,ylemmäksi ettei ole täällä keväthalloille alttiina.Tehdään muutokuorma valmiiksi ja odotetaan sitten ehtoisan EMÄNTÄMME muutto määräystä.Hei.Ottakaa se kaulin ja NURKKAKAAPPI mukaan,niin on kaikki tärkeimmät taas kuormassa.Trampoliini pitää myös muistaa.Kisuliinoille on omakori laitetaan ne sinne. Sitten kohta matkaan.

      • muuttamha. Mitenkäs olisi jos SkillaN antaisi osoitteen sinne mökille, missä hän viikonloppua viettää. Eikö sieltä löytyisi tonttia Kahvipirtille. Muutenkin SkillaN viettää kesää siellä, niin olisi lähempänä. Skillanhan kertoi, että sinne on nyt uusi tie, että pääsee pihaan saakka autolla.

        Minä pyydän Urisorkan mukaan, niin voitaisiin viettää lauantaitansseja vanhaan malliin.


      • Ilmottaudun talkoisiin ja pirtin avajaisiin. Olen tuossa tuokiossa siellä. Otan pitkän kulauksen Wissyä kun juoksen sinne mäenpäälle. Eiköhän hilata pirttiä vähän tasasemmalle.


      • ilman rekkausta
        LateVaan kirjoitti:

        Ilmottaudun talkoisiin ja pirtin avajaisiin. Olen tuossa tuokiossa siellä. Otan pitkän kulauksen Wissyä kun juoksen sinne mäenpäälle. Eiköhän hilata pirttiä vähän tasasemmalle.

        katotaanpa jos tämä alkaa liekehtiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe