Runojen Rustaaminen

Revlovevolver

Ketkäs täällä rustaa runoja? Ja kokevat mielekkääksi keskustella runojen kirjoittamisesta tapana harjoittaa sisäistä tai sosiaalista alkemiaa?

Minä tunnustaudun runomieheksi. Työtapa on kiinnostanut minua jo pitkään. Aloin kirjoittamaan runoja pöytälaatikkoon vajaat kymmenen vuotta sitten, ensin lähinnä taltioimalla kaikkein voimakkaimpia ajatuksiani ja tunteitani kiteytettyyn muotoon, sellaiseen josta myöhemminkin voi tavoittaa sen "fiiliksen joka silloin iski kuin tuhat volttia".

Vuosien varrella ymmärrys siitä mitä runous on, on sitten hitaasti kypsynyt jollekin tasolle. Aluksi yritykseni olivat, myönnettäköön, aika alkeellista tasoa, joskin toki itselleni tärkeitä.

Runoilu on minulle ollut täysin korvaamaton maaginen työkalu, sekä henk. koht. että sosiaalisesti. Itselleni runon kirjoittaminen voimakkaan ajatuksen tai tunteen tiimoilta auttaa kiteyttämään itselleni mistä on kysymys, tai se voi olla jonkin prosessin aloittamisen päättämisen hetki tai pitempään jatkuneen alkeemisen työn/prosessin tilinpäätös.

Rakkausruno on uskoakseni yleisimpiä käytännön magian muotoja, jonka periaatteet menevät kaaliin "taviksillekin". Eivät kaikki runoja rustaa, mutta kyllähän tytöt niistä yleensä tykkäävät. :-) Miksi tehdä mystisiä loitsuja pimeässä kammiossa, kun voi ilta-auringon lumossa laulaa runon sille jota halajaa. Se vaan toimii.

Mutta asiaan... mitä olen oppinut runoudesta tähän mennessä? Sanoisin, että pähkinänkuoressa runouden laatu on tulosta ajattelu- ja tunne-elämän kypsymisestä elämänkokemuksen ja itsetuntemuksen liedellä, yhdistettynä aktiiviseen kielenkäytön tutkimiseen ja harjoitteluun. Minun parhaat runoni syntyvät hetken fiiliksistä ja ajatuksista, mutta kuitenkin tietyn ajan kanssa tai sitten yhdessä hetkessä, jossa kuitenkin tiivistyy jo aikaisemmin alkanut prosessi. Runo kokemisen tai tapahtumisen prosessin kuvauksena on vähän kuiva, mutta oikean tuntuinen tapa kuvailla mitä tarkoitan. Ilman tätä holistista laajakatseisuuden ja ajallisuuden ominaisuutta runot jäävät helposti asteelle "istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki" tai "hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun", mikä ei vielä ole järin mielenkiintoista, koska se on niin ilmeisen itsestäänselvää.

Yleisnäkemykseni magiasta on, että se voidaan tiivistää ajatukseen kommunikaatiosta ja vuorovaikutuksesta. Kun kadulla sinulle myydään jotain mitä et olisi tarvinnut, olet "mustan magian" uhri. Sinuun käytettiin tarkasti opiskeltua suostuttelutekniikkaa, sinut pakotettiin toisen tahtoon, saatiin luulemaan että haluat jotakin tai että olet jotakin. Sinua on vedätetty ego-aikidolla. Rautatieasemalla Hare Krisna -tyyppi sanoi minulle päin naamaa, että olen hyödytön ihminen. Hän ei ollut kovin hyvä suostuttelemaan...

Vastaavasti hyvien ystävien kesken tapahtuva telepaattinen viestintä on minusta osoitus siitä, että magia liittyy ennenkaikkea kykyymme kommunikoida, saada yhteys ja tiedostaa (tai vain tuntea) mitä TÄSSÄ tapahtuu (missä minä ja muut olemme). Se edellyttää avautumista, huomiota, uteliaisuutta, kykyä ja halua antaa ja saada.

No, kieli ja kirjoittaminen on minusta pohjimmiltaan magiaa. Tai me voimme kutsua sitä magiaksi tässä yhteydessä, koska se on tämän palstan nimi. Minä olen kokenut runoilun hyvin olennaiseksi omassa sisäisessä alkemiassani, sekä lisäksi tapana välittää ajatuksia alkemistikollegoilleni tai saada maailmassa aikaan haluamani muutos, josta hyvänä esimerkkinä klassinen rakkausruno.

Toivottavasti tästä aamukahvin aikaansaamasta aivopierustani joku ottaa jotain selvää ja jakaa kanssani ajatuksiaan tai kokemuksiaan runouden magiasta. Saag Paneer voi vaikka heittää parit generoidut puppulauseetkin sekaan, ollaan nyt avarakatseisia. Mutta minua kiinnostaisi kuulla, onko kukaan täällä käyttänyt runouden tuottamista magian/alkemian/henkisyyden työkaluna menestyksekkäästi, ja mihin olette päätyneet siinä, milloin ja miksi se on toiminyt tai ei.

Kimurantisti teidän
R

47

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noidan Tytär

      olevani pöytälaatikkorunoilija. En ole runoloitsuja (muistaakseni) vielä käyttänyt - tai... enpäs mene vannomaan. Vannomatta paras. Voi olla et olenkin.

      Tuli yks hupaisa juttu mieleen tosta sun tekstistä ja vaikka se ei liity runoihin, niin laitan sen tähän.

      "Miksi tehdä mystisiä loitsuja pimeässä kammiossa, kun voi ilta-auringon lumossa laulaa runon sille jota halajaa. Se vaan toimii."

      Sanasta kammio, tuli mieleen kellari;
      http://www.youtube.com/watch?v=3qcFTfWZCnw

      ...Mulla on kellari...

      • Revlove

        "...Mulla on kellari..."

        Hehee. Tuohan kolisee melkein kuin Ketonen & Myllyrinne.

        Kellareista puheen ollen, nämä iänikuiset kammiosaarnani ja nojatuolimaagikoille vittuilu ovat itseironisia siinä mielessä, että minulle oman elämäni pimeästä kammiosta nouseminen ja vastaavasti norsunluutornista laskeutuminen, eli nojatuolimagiasta vapautuminen a todellisen maailman kohtaaminen (talk the talk, walk the walk) on ollut olennaisinta mitä kiinnostus magiaan/alkemiaan/initiaatioon on elämälleni tehnyt. Se ei eristänyt minua maailmasta ja ihmisistä, vaan päinvastoin liitti minut yhteen kaiken kanssa, ja prosessi jatkuu, ja suunta tuntuu oikealta.

        Ilman muuta kammio (lopulta, kun sinne ei enää yritä paeta mitään) on käytännöllinen olla olemassa niitä magian yksityisempiä muotoja varten. Mitä nyt kukin kokee tarpeelliseksi tehdä. Enkä välttämättä tarkoita verta ja vuohenpäitä! ;-)

        Minun kammionani toimii nykyisin vain kaksi ohutta neliskanttista futonia hämärässä huoneessa ja siinä oikeastaan kaikki. Lähes kaiken operatiivisen magian olen jotenkin muokannut sosiaalisissa tilanteissa toimiviin muotoihin, joihin ei tarvita rekvisiittaa eikä taikakaluja.

        Aluksi salasin rituaalien harjoittamiseni ja kiinnostukseni mytologiaan ja tein loitsujani vain "kammiossani" tai vaikkapa ison kiven tai puun luona metsässä. Nykyään olen pyrkinyt "piilottamaan näkyville", eli ilmentämään sitä mahdollisimman arkisilla teoilla ja sanoilla sosiaalisessa/julkisessa tilassa.


      • Revlove

        "En ole runoloitsuja (muistaakseni) vielä käyttänyt - tai... enpäs mene vannomaan."

        Lastenkirjoissa loitsut ovat yleensä juurikin runoja, ja jos sanoo sen väärin, muuttuu sammakoksi. :-)

        Runoloitsu on aika perinteinen juttu. Itse otaksun, että muoto liittyy paitsi sanojen merkityksen tiivistämiseen ja/tai kryptaamiseen, muistamisen helpottamiseen, sekä myös siihen, että runon muotoon kiteytetty intentio on helpompi esittää laulaen. Syitä lienee muitakin mitä en vain ole keksinyt.

        Kalevalanmitta on minusta todella toimiva muoto ja erityisen helppo laulaa ja painaa mieleen riimien ansiosta. Mutta minusta sitä on hieman vaikea kirjoittaa todella uskottavasti. Minusta vaikuttaa siltä, että kalevalanmittaan liittyy aivan erityinen muuntunut tajunnantila, ja että se on tarkoitettu nimenomaan laulettavaksi, ei paperilta luettavaksi tai paperille kirjoitettavaksi. Uskon, että sen tahtoa fokusoiva ja vahvistava vaikutus ilmenee parhaiten juuri silloin, ja että se on kehittynyt maaginen teknologia, joka välittyy parhaiten suusta suuhun.

        Olen myös tutkiskellut haikua ja pidän suuresti sen rytmiikasta, kyvystä kiteyttää hetken fiiliksiä, sekä nautin siitä ettei tarvitse keksiä riimejä. Haiku tuntuu sopivan paremmin juurikin kirjoittamiseen paperille sekä luettavaksi paperilta, vaikkakin sen lausuminen on myös hauskaa. Mutta jostain syystä sen laulaminen ei kalevalanmitan tavoin tunnu niin luonnolliselta. Se on ikäänkuin erilainen tekniikka, eri välineille ja eri mielentilaan.


      • Noidan Tytär
        Revlove kirjoitti:

        "En ole runoloitsuja (muistaakseni) vielä käyttänyt - tai... enpäs mene vannomaan."

        Lastenkirjoissa loitsut ovat yleensä juurikin runoja, ja jos sanoo sen väärin, muuttuu sammakoksi. :-)

        Runoloitsu on aika perinteinen juttu. Itse otaksun, että muoto liittyy paitsi sanojen merkityksen tiivistämiseen ja/tai kryptaamiseen, muistamisen helpottamiseen, sekä myös siihen, että runon muotoon kiteytetty intentio on helpompi esittää laulaen. Syitä lienee muitakin mitä en vain ole keksinyt.

        Kalevalanmitta on minusta todella toimiva muoto ja erityisen helppo laulaa ja painaa mieleen riimien ansiosta. Mutta minusta sitä on hieman vaikea kirjoittaa todella uskottavasti. Minusta vaikuttaa siltä, että kalevalanmittaan liittyy aivan erityinen muuntunut tajunnantila, ja että se on tarkoitettu nimenomaan laulettavaksi, ei paperilta luettavaksi tai paperille kirjoitettavaksi. Uskon, että sen tahtoa fokusoiva ja vahvistava vaikutus ilmenee parhaiten juuri silloin, ja että se on kehittynyt maaginen teknologia, joka välittyy parhaiten suusta suuhun.

        Olen myös tutkiskellut haikua ja pidän suuresti sen rytmiikasta, kyvystä kiteyttää hetken fiiliksiä, sekä nautin siitä ettei tarvitse keksiä riimejä. Haiku tuntuu sopivan paremmin juurikin kirjoittamiseen paperille sekä luettavaksi paperilta, vaikkakin sen lausuminen on myös hauskaa. Mutta jostain syystä sen laulaminen ei kalevalanmitan tavoin tunnu niin luonnolliselta. Se on ikäänkuin erilainen tekniikka, eri välineille ja eri mielentilaan.

        En koskaan käytä mitään valmiiksi kirjoitettuja loitsuja. Kakarana ei edes kiinnostanut mystiikka. Se alkoi kiinnostaa kun huomasin itsessäni omituisia sattumuksia ja niidenkin tajuamiseen, syy-seuraukseen meni aikaa.
        Olen huomannut, että omat, henkilökohtaiset loitsuni toimivat parhaiten.


      • Noidan Tytär
        Revlove kirjoitti:

        "En ole runoloitsuja (muistaakseni) vielä käyttänyt - tai... enpäs mene vannomaan."

        Lastenkirjoissa loitsut ovat yleensä juurikin runoja, ja jos sanoo sen väärin, muuttuu sammakoksi. :-)

        Runoloitsu on aika perinteinen juttu. Itse otaksun, että muoto liittyy paitsi sanojen merkityksen tiivistämiseen ja/tai kryptaamiseen, muistamisen helpottamiseen, sekä myös siihen, että runon muotoon kiteytetty intentio on helpompi esittää laulaen. Syitä lienee muitakin mitä en vain ole keksinyt.

        Kalevalanmitta on minusta todella toimiva muoto ja erityisen helppo laulaa ja painaa mieleen riimien ansiosta. Mutta minusta sitä on hieman vaikea kirjoittaa todella uskottavasti. Minusta vaikuttaa siltä, että kalevalanmittaan liittyy aivan erityinen muuntunut tajunnantila, ja että se on tarkoitettu nimenomaan laulettavaksi, ei paperilta luettavaksi tai paperille kirjoitettavaksi. Uskon, että sen tahtoa fokusoiva ja vahvistava vaikutus ilmenee parhaiten juuri silloin, ja että se on kehittynyt maaginen teknologia, joka välittyy parhaiten suusta suuhun.

        Olen myös tutkiskellut haikua ja pidän suuresti sen rytmiikasta, kyvystä kiteyttää hetken fiiliksiä, sekä nautin siitä ettei tarvitse keksiä riimejä. Haiku tuntuu sopivan paremmin juurikin kirjoittamiseen paperille sekä luettavaksi paperilta, vaikkakin sen lausuminen on myös hauskaa. Mutta jostain syystä sen laulaminen ei kalevalanmitan tavoin tunnu niin luonnolliselta. Se on ikäänkuin erilainen tekniikka, eri välineille ja eri mielentilaan.

        sitten tästä? Tuli vaan mieleen että saattaisit pitää...

        http://www.youtube.com/watch?v=-JpJjsHgYHA


      • Revlove
        Noidan Tytär kirjoitti:

        sitten tästä? Tuli vaan mieleen että saattaisit pitää...

        http://www.youtube.com/watch?v=-JpJjsHgYHA

        Onhan tämä hehkuva klassikko jos mikä. Vähän imelänkin maalaileva kappale, joka miellyttää ketä vain, joka ei ole liian kyyninen.

        Entä mitä sanoo Klasu, joka on antanut kasin?

        Hienoa heijjaaheijjaata, ja yksinkertainen toimiva video, joka pitää yhden ajatuksen alusta loppuun saakka.


    • Santeri Satama

      Mainostetaan vielä tässäkin ketjussa. Osta jotain mitä et tarvitse, osta jotain hyödytöntä, osta runokirja:
      http://ntamo.blogspot.com/2008/03/santeri-satama-pandalaitar-lamaheili.html

      Voin suositella myös muita ntamon julkaisemia kirjoja, blogistanissa lukemisen arvoisia runoblogeja ovat esmeks ja varsinkin 'vapaasti tilkitty', 'valkea kohina' ja 'herra Nutz:
      http://valkeakohina.blogspot.com/
      http://tilkkeet.blogspot.com/
      http://herranutz.blogspot.com/

      En pidä sanasta kommunikaatio koska se on latinaa ja pidän enemmän juurevista suomen sanoista, enkä usko kommunikaatioteorian selittävän mitään oleellista kielestä, puheesta ja varsinkaan runoudesta. Parempi sana ja lähtökohta on vaikkapa jakaminen. Runous on jakamista. Kokemus-asia-ilmiö, jota runoudessa on ihan viimeismmäksi jaettu, on maan (ja runon) kerrostuminen, maatuminen, maaksi kasvu, "waking down", josta merkityksen madonreiät maata kuohkeuttaen ja hedelmöittäen kuljettavat mm. kateviljelyyn.

      Kun runot kirjoittuvat, niiden ensimmäinen lukija ("runoilija") ymmärtää ja kokee usein tai yleensä vasta jälkeenpäin, mitä on kirjoitettu. Se mistä runot kirjoittuvat kirjojen kansiin, nettisivuille ja pöytälaatikkoihin, ei ole vain tätä jonomaista aikaa, jolla tavalla tekstiä tavallisesti luetaan, vaan vielä oleellisemmin muita ajan muotoja.

      Ellei runo ole haltijoitunut, se ei ole runo. Eikä ole kauaa siitä, kun suomessa sana "runo" ei jaotellut merkitystä tekijään ja tekeleeseen, vaan kattoi molemmat. Joskus runollinen jakaminen, varsinkin runoksi tulemalla, tekee niin kipeää ettei siitä oikein jaksaisi lörpötellä. Runoksi tulemisesta on syytä kanssaihmisiään varoittaa.

      • Noidan Tytär

        vähän itsestäni. Kirjoitan mielelläni runoja ym. Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.
        Kerran kauan aikaa sitten tutkin rakkauden syvintä olemusta. En löytänyt runokirjoista mitään syvempää kokonaisuutta, syvällistä totuutta rakkauden olemuksesta. Halusin kirjoittaa todellisen rakkausrunon. Siispä tutkin tavallisia rakkauden olemuksesta kertovia kirjoja esim. Eric.F. ym. Ja lopulta sain paperille loistavan runon. No, ne ajat on takana. Ennen ja jälkeen on tullut uusia runoja eri aiheista. Tuo runoni rakkaudesta silloin aikoinaan (muutamia vuosia sitten) tuli kirjoitetuksi siksi, että se ohjeistaisi minua olemaan menemättä väärän ihmisen kanssa yhteen. Jos en tuntisi niinkuin runo kertoo, olisi turha edes syventää suhdetta pitemmälle.
        Kuinka moni todella oikein tietää mitä rakkaus on? Kertokaapa omat näkemyksenne rakkaudesta ja sen syvimmästä merkityksestä. Kerron sitten omat näkemykseni sen merkityksestä. Ja sitäpaitsi olisi väärin sanoa, että rakkaus ei kuulu magia palstalle, koska siinä on mielestäni todellista magiaa "a la Amor ja hänen nuolensa" -tyyliin. Amor ja hänen taikanuolensa. Onhan selvää että todellinen rakkaushan ei katso aikaa eikä paikkaa.
        Äsh!!! Nyt joku on tehnyt mulle pikku Amor-taian! Tunnustakaan heti kuka se oli? Törkeää tehdä se vielä toukokuussa! Nyt alan kirjoittamaan heti runoa välinpitämättömyydestä! Viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys. Vaikka en ole vielä vihastakaan kirjoittanut sitä runoa.


      • Revlove

        "Kun runot kirjoittuvat, niiden ensimmäinen lukija ("runoilija") ymmärtää ja kokee usein tai yleensä vasta jälkeenpäin, mitä on kirjoitettu."

        Kuulostaa oikealta. Vastaa kyllä kokemustani siitä, mistä on kysymys runon kirjoittamisessa.

        "Eikä ole kauaa siitä, kun suomessa sana "runo" ei jaotellut merkitystä tekijään ja tekeleeseen"

        Tämä onkin kiinnostavaa. Minua on kovasti viime aikoina mietityttänyt se, miksi taiteessa nykyään niin paljon keskitytään taiteilijaan tuottavana yksikkönä, jonka teoksilla on kaupallista ja taiteellista arvoa. Kun itse koen ennemmin juuri noin miten kuvailit, että runous (ja taide ylipäänsä) on jotakin joka vain tapahtuu yhdessä muun kanssa.

        Ennen sanoin, että taiteen tekeminen on ikäänkuin jonkinlaista kanavointia, mutta nykyään sekin tuntuu väärältä.

        "Kokemus-asia-ilmiö, jota runoudessa on ihan viimeismmäksi jaettu, on maan (ja runon) kerrostuminen, maatuminen, maaksi kasvu, "waking down""

        Kuulostaa kiinnostavalta. Viittaatko viimeisimmällä, että noista antamistasi runolinkeistä löytyisi senkaltaista jakamista?

        "Runoksi tulemisesta on syytä kanssaihmisiään varoittaa."

        Onhan se hurjaa menoa. Paljon hurjempaa kuin lintsin mustekalahärvely.


      • Revlove
        Noidan Tytär kirjoitti:

        vähän itsestäni. Kirjoitan mielelläni runoja ym. Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.
        Kerran kauan aikaa sitten tutkin rakkauden syvintä olemusta. En löytänyt runokirjoista mitään syvempää kokonaisuutta, syvällistä totuutta rakkauden olemuksesta. Halusin kirjoittaa todellisen rakkausrunon. Siispä tutkin tavallisia rakkauden olemuksesta kertovia kirjoja esim. Eric.F. ym. Ja lopulta sain paperille loistavan runon. No, ne ajat on takana. Ennen ja jälkeen on tullut uusia runoja eri aiheista. Tuo runoni rakkaudesta silloin aikoinaan (muutamia vuosia sitten) tuli kirjoitetuksi siksi, että se ohjeistaisi minua olemaan menemättä väärän ihmisen kanssa yhteen. Jos en tuntisi niinkuin runo kertoo, olisi turha edes syventää suhdetta pitemmälle.
        Kuinka moni todella oikein tietää mitä rakkaus on? Kertokaapa omat näkemyksenne rakkaudesta ja sen syvimmästä merkityksestä. Kerron sitten omat näkemykseni sen merkityksestä. Ja sitäpaitsi olisi väärin sanoa, että rakkaus ei kuulu magia palstalle, koska siinä on mielestäni todellista magiaa "a la Amor ja hänen nuolensa" -tyyliin. Amor ja hänen taikanuolensa. Onhan selvää että todellinen rakkaushan ei katso aikaa eikä paikkaa.
        Äsh!!! Nyt joku on tehnyt mulle pikku Amor-taian! Tunnustakaan heti kuka se oli? Törkeää tehdä se vielä toukokuussa! Nyt alan kirjoittamaan heti runoa välinpitämättömyydestä! Viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys. Vaikka en ole vielä vihastakaan kirjoittanut sitä runoa.

        "Ja sitäpaitsi olisi väärin sanoa, että rakkaus ei kuulu magia palstalle, koska siinä on mielestäni todellista magiaa "a la Amor ja hänen nuolensa" -tyyliin. Amor ja hänen taikanuolensa."

        Todellakin, olen aivan samaa mieltä.

        Minusta ei itse asiassa ole mitään asiaa tai aihetta, mikä olisi rajattava magia-alueen ulkopuolelle. Miksi meidän pitäisikään? Jos täällä ei saisi jakaa runoja tai keskustella runoudesta, eikä ruoanlaitosta, ihmissuhteista, maanviljelystä, tunneälystä, meditaatiosta, maailman tilasta tai mistä ikinä... niin mistä me sitten lopulta oikein keskustelisimme? Verestä ja vuohenpäistäkö? ;-)


      • kirjis
        Noidan Tytär kirjoitti:

        vähän itsestäni. Kirjoitan mielelläni runoja ym. Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.
        Kerran kauan aikaa sitten tutkin rakkauden syvintä olemusta. En löytänyt runokirjoista mitään syvempää kokonaisuutta, syvällistä totuutta rakkauden olemuksesta. Halusin kirjoittaa todellisen rakkausrunon. Siispä tutkin tavallisia rakkauden olemuksesta kertovia kirjoja esim. Eric.F. ym. Ja lopulta sain paperille loistavan runon. No, ne ajat on takana. Ennen ja jälkeen on tullut uusia runoja eri aiheista. Tuo runoni rakkaudesta silloin aikoinaan (muutamia vuosia sitten) tuli kirjoitetuksi siksi, että se ohjeistaisi minua olemaan menemättä väärän ihmisen kanssa yhteen. Jos en tuntisi niinkuin runo kertoo, olisi turha edes syventää suhdetta pitemmälle.
        Kuinka moni todella oikein tietää mitä rakkaus on? Kertokaapa omat näkemyksenne rakkaudesta ja sen syvimmästä merkityksestä. Kerron sitten omat näkemykseni sen merkityksestä. Ja sitäpaitsi olisi väärin sanoa, että rakkaus ei kuulu magia palstalle, koska siinä on mielestäni todellista magiaa "a la Amor ja hänen nuolensa" -tyyliin. Amor ja hänen taikanuolensa. Onhan selvää että todellinen rakkaushan ei katso aikaa eikä paikkaa.
        Äsh!!! Nyt joku on tehnyt mulle pikku Amor-taian! Tunnustakaan heti kuka se oli? Törkeää tehdä se vielä toukokuussa! Nyt alan kirjoittamaan heti runoa välinpitämättömyydestä! Viha ei ole rakkauden vastakohta, vaan välinpitämättömyys. Vaikka en ole vielä vihastakaan kirjoittanut sitä runoa.

        >>>Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.


      • kirjis
        Revlove kirjoitti:

        "Kun runot kirjoittuvat, niiden ensimmäinen lukija ("runoilija") ymmärtää ja kokee usein tai yleensä vasta jälkeenpäin, mitä on kirjoitettu."

        Kuulostaa oikealta. Vastaa kyllä kokemustani siitä, mistä on kysymys runon kirjoittamisessa.

        "Eikä ole kauaa siitä, kun suomessa sana "runo" ei jaotellut merkitystä tekijään ja tekeleeseen"

        Tämä onkin kiinnostavaa. Minua on kovasti viime aikoina mietityttänyt se, miksi taiteessa nykyään niin paljon keskitytään taiteilijaan tuottavana yksikkönä, jonka teoksilla on kaupallista ja taiteellista arvoa. Kun itse koen ennemmin juuri noin miten kuvailit, että runous (ja taide ylipäänsä) on jotakin joka vain tapahtuu yhdessä muun kanssa.

        Ennen sanoin, että taiteen tekeminen on ikäänkuin jonkinlaista kanavointia, mutta nykyään sekin tuntuu väärältä.

        "Kokemus-asia-ilmiö, jota runoudessa on ihan viimeismmäksi jaettu, on maan (ja runon) kerrostuminen, maatuminen, maaksi kasvu, "waking down""

        Kuulostaa kiinnostavalta. Viittaatko viimeisimmällä, että noista antamistasi runolinkeistä löytyisi senkaltaista jakamista?

        "Runoksi tulemisesta on syytä kanssaihmisiään varoittaa."

        Onhan se hurjaa menoa. Paljon hurjempaa kuin lintsin mustekalahärvely.

        >>>Viittaatko viimeisimmällä, että noista antamistasi runolinkeistä löytyisi senkaltaista jakamista?


      • Noidan Tytär

      • Noidan Tytär
        kirjis kirjoitti:

        >>>Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.

        vuonna luin 110 kirjaa, joidenka keskiarvo sivujen suhteen oli 167. Joten luen kyllä kirjoja, joskus. Tosin tänä vuonna saldo voi jäädä alle 20.
        Tuohon hikipinkolukemiseen vaikutti erään minulle tärkeän ihmisen poismeno. Halusin ajatukseni muualle.


      • Revlove
        kirjis kirjoitti:

        >>>Viittaatko viimeisimmällä, että noista antamistasi runolinkeistä löytyisi senkaltaista jakamista?

        Valkoisessa Kohinassa oli tällainen läppä:

        "Mistä ei voi kirjoittaa, siihen täytyy kirjoittaa."


      • Revlove
        kirjis kirjoitti:

        >>>Kuitenkaan harvemmin luen toisten kirjoittamia runoja. Jotta haluan lukea toisen ihmisen kirjoittamia runoja, täytyy hänen olla kuuluisa tai sitten minulle henk.koht. tuttu runoilija, koska aikani ei riitä yksinkertaisesti. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotta niihin kaikkiin ehtisi perehtyä. Olen muutenkin sellainen ihminen, joka tykkää luoda itse omat runonsa, ruokansa, loitsunsa ym.

        "vene synty veistämätä
        laeva lastu' ottamata."

        Hei! Mistä tämä pätkä on peräisin?


      • Noidan Tytär
        Noidan Tytär kirjoitti:

        vuonna luin 110 kirjaa, joidenka keskiarvo sivujen suhteen oli 167. Joten luen kyllä kirjoja, joskus. Tosin tänä vuonna saldo voi jäädä alle 20.
        Tuohon hikipinkolukemiseen vaikutti erään minulle tärkeän ihmisen poismeno. Halusin ajatukseni muualle.

        niiden kirjojen keskimääräinen sivumäärä oli 267.


      • kirjis
        Revlove kirjoitti:

        "vene synty veistämätä
        laeva lastu' ottamata."

        Hei! Mistä tämä pätkä on peräisin?

        Kalevala savon kielellä, 17. runon loppu. Kiäntännä Lehmosen Matti.


      • kirjis
        Noidan Tytär kirjoitti:

        niiden kirjojen keskimääräinen sivumäärä oli 267.

        Älä vällää, numeromagian kanssa sekoaa helposti. :)

        Kuinka paljon aikaa ja tarmoa muuten kulutit keskiarvon laskemiseen?


      • kirjis
        Revlove kirjoitti:

        Valkoisessa Kohinassa oli tällainen läppä:

        "Mistä ei voi kirjoittaa, siihen täytyy kirjoittaa."

        "Kieltä ei voi käyttää. Mutta sitä voi näyttää."


      • Noidan Tytär
        kirjis kirjoitti:

        Älä vällää, numeromagian kanssa sekoaa helposti. :)

        Kuinka paljon aikaa ja tarmoa muuten kulutit keskiarvon laskemiseen?

        sillä kirjat olivat melkein kaikki samaa sivuluokkaa. Suurin osa kirjoista edusti juuri sitä sivumäärää, maaginen luku kirjalle, eikö?
        90% kirjoista edusti juuri tuota sivumäärää tai hyvin lähelle sitä, alta kympin heitolla. Laskin ainakin niin ja niin monta sivua periaatteella.


      • Qad
        Revlove kirjoitti:

        "Kun runot kirjoittuvat, niiden ensimmäinen lukija ("runoilija") ymmärtää ja kokee usein tai yleensä vasta jälkeenpäin, mitä on kirjoitettu."

        Kuulostaa oikealta. Vastaa kyllä kokemustani siitä, mistä on kysymys runon kirjoittamisessa.

        "Eikä ole kauaa siitä, kun suomessa sana "runo" ei jaotellut merkitystä tekijään ja tekeleeseen"

        Tämä onkin kiinnostavaa. Minua on kovasti viime aikoina mietityttänyt se, miksi taiteessa nykyään niin paljon keskitytään taiteilijaan tuottavana yksikkönä, jonka teoksilla on kaupallista ja taiteellista arvoa. Kun itse koen ennemmin juuri noin miten kuvailit, että runous (ja taide ylipäänsä) on jotakin joka vain tapahtuu yhdessä muun kanssa.

        Ennen sanoin, että taiteen tekeminen on ikäänkuin jonkinlaista kanavointia, mutta nykyään sekin tuntuu väärältä.

        "Kokemus-asia-ilmiö, jota runoudessa on ihan viimeismmäksi jaettu, on maan (ja runon) kerrostuminen, maatuminen, maaksi kasvu, "waking down""

        Kuulostaa kiinnostavalta. Viittaatko viimeisimmällä, että noista antamistasi runolinkeistä löytyisi senkaltaista jakamista?

        "Runoksi tulemisesta on syytä kanssaihmisiään varoittaa."

        Onhan se hurjaa menoa. Paljon hurjempaa kuin lintsin mustekalahärvely.

        >Ennen sanoin, että taiteen tekeminen on ikäänkuin jonkinlaista kanavointia, mutta nykyään sekin tuntuu väärältä.

        Miten nykyään sitten asian ajattelet?


      • Revlove
        Qad kirjoitti:

        >Ennen sanoin, että taiteen tekeminen on ikäänkuin jonkinlaista kanavointia, mutta nykyään sekin tuntuu väärältä.

        Miten nykyään sitten asian ajattelet?

        "Miten nykyään sitten asian ajattelet?

        No aivan ensiksi, ajattelen, että taide on käsite. Käsite on kuin kartta, joka kuvailee maastoa. Voimme piirtää sen aivan minkälaiseksi haluamme. Voimme piirtää sinne vaikka palatsin itsellemme, muttei se kuitenkaan muuta tosiasioita miksikään. Jos piirrämme kartan niin totuudenmukaisesti kuin osaamme, siitä on hyötyä kaikille. Mitään muuta totuudenmukaisuuden mittaria ei ole, paitsi tutkia itse maastoa ja kokea itse, mitä siellä omasta mielestä on tai ei ole.

        Toisinsanoen, kun puhutaan taiteesta, teen eron sen välillä, puhutaanko taiteesta käsitteenä vai kokemuksena. Ja mistä käsitteestä tai kokemuksesta edes puhumme? Omastamme vai toisten, vaiko siitä mikä on yhteistä? Mitä yhteinen tarkoittaa?

        Mistä tahansahan voi tehdä taidetta. Vaikka siitä, että kävelet pisteestä A pisteeseen B, ja esittelet sen taidetekona.

        En enää kysyisi mitä on taide. Kiinnostaa enemmän, mitä tässä nyt milloinkin tapahtuu. Asioiden luokittelu ei tunnu kovinkaan hyödylliseltä, muuten kuin organisoidun yhteiskunnan rakenteiden ylläpitämiseen. Kun lainsäätäjä tuntee käsitteen "taiteilija", hän antaa tälle apurahan, mikäli taiteilijan kaavailema projekti täyttää yhteiskuntaa hyödyttäväksi katsotun toiminnan kriteerit. Kun rahat on taskussa, taiteen voi unohtaa, ja ryhtyä toimeen.

        Taide käsitteenä voi määritellä kuinka on hyväksyttävää ilmentää luovaa energiaa yhdessä muiden kanssa. Vaikkapa tango ja humppa, jotka helpottavat sosiaalista kanssakäymistä määrittelemällä yhteisesti hyväksytyn käyttäytymisen estetiikan, jonka puitteissa voi tuntea olonsa turvalliseksi ja ymmärtää helpommin toisten aikeita. Niinkuin peli, jossa on säännöt.

        Ylläolevassa esimerkissä, missä on taiteilija ja missä yleisö? Systeemin puitteissa taiteilija on tietenkin laulaja & bändi ja tanssijat ovat yleisö. Näin saadaan ratkaistua, keiltä laskutetaan liput ja keille tuodaan takahuoneeseen kaljakori. Vaikka taidetta tanssikin on.

        Mutta jos kysymys onkin yhteislaulusta tai yhteissoitosta vain omaksi huvikseen, sekin on taidetta. Yleisö ja taiteilija ovatkin sama asia. Ne, mitkä voivat olla sama asia, eivät minusta voi olla eri asia. Ellei sitten oteta niin tiukkaa taiteen määritelmää, että taide on taiteilijan luoma teos yleisölle, joka sen kokee ja todistaa taiteeksi.

        Erottelut ovat näennäisiä ja palvelevat taiteen vakiintuneiden muotojen toimintaa. Omassa yksinäisyydessään ja erillään muista voi edelleen laulaa vaikka Jumalalle. Pitäisikö Jumalalta pyytää sisäänpääsymaksu? Entä jos se maksoi sen jo? Entä jos olenkin itse Jumala, suuri taiteilijanero? :-)

        Ehkäpä taiteen määrittelemisen tarkoituksena onkin juuri selvittää, keneltä otetaan rahat ja kenelle annetaan ilmaiset kaljat, jotta kaikki kokisivat tulleensa oikeudenmukaisesti kohdelluiksi, saaneensa reilun osansa siitä mitä tahtovat.

        Kun viettää aikaa ja artsuilee ystävien kanssa, kaikki saavat niin paljon kaljaa kuin haluavat, eikä kenenkään tarvitse maksaa. Eikä sana taide yleensä juolahda mieleen siinä tilanteessa. Mutta taidetta sekin on, mikäli ajattelemme, että taide on ihmisen luovan energian ilmentymistä vuorovaikutuksessa ja vuoropuhelussa maailman ja ihmisten kanssa tai ympäröivän maailman heijastelua puhtaan tai tulkitsevan peilin tavoin.

        Taiteilijaa ja yleisöä ei voida erottaa toisistaan kuin näennäisesti. Se on roolijako, joka perustuu siihen, minkälaisia taitoja kenelläkin sattuu olemaan ja mitä kukin haluaa. Usein yksi laulaa, yksi soittaa ja kolmas tanssii, neljäs ottaa siitä valokuvan ja kolmas kertoo myöhemmin tarinaa siitä mitä silloin tapahtui, kirjoittaa siitä vaikka kirjan. Siinä sitä taidetta nyt on joka lähtöön, mutta kuka oli taiteilija ja kuka yleisö? Kenelle teoston pitäisi maksaa?

        Niinpä taiteen määritteleminen on minusta vallankäyttöä, joka voi palvella joko yhteisiä tai yksityisiä etuja.

        Mutta mitä tarkoittaa yhdessä koettu luovan energian ilmentyminen? :-)

        Maastossa suolla, kun kartat ovat kastuneet ja levinneet, vain kuraiset saappaat ja yksinkertainen ajatus... tuolla olisi sopiva kukkula laittaa notski pystyyn. Täydellinen monessa mielessä, lähes täydellinen leiripaikka, harvinainen tilaisuus kokea välillä hetki mukavuutta ja joutilaisuutta, tulla kurasta kuivikkoon, työntyä tiheikön läpi auringon valaisemalla kalliolle. Siinä kaikki mitä osaan sanoa.


      • Noidan Tytär
        Revlove kirjoitti:

        "Miten nykyään sitten asian ajattelet?

        No aivan ensiksi, ajattelen, että taide on käsite. Käsite on kuin kartta, joka kuvailee maastoa. Voimme piirtää sen aivan minkälaiseksi haluamme. Voimme piirtää sinne vaikka palatsin itsellemme, muttei se kuitenkaan muuta tosiasioita miksikään. Jos piirrämme kartan niin totuudenmukaisesti kuin osaamme, siitä on hyötyä kaikille. Mitään muuta totuudenmukaisuuden mittaria ei ole, paitsi tutkia itse maastoa ja kokea itse, mitä siellä omasta mielestä on tai ei ole.

        Toisinsanoen, kun puhutaan taiteesta, teen eron sen välillä, puhutaanko taiteesta käsitteenä vai kokemuksena. Ja mistä käsitteestä tai kokemuksesta edes puhumme? Omastamme vai toisten, vaiko siitä mikä on yhteistä? Mitä yhteinen tarkoittaa?

        Mistä tahansahan voi tehdä taidetta. Vaikka siitä, että kävelet pisteestä A pisteeseen B, ja esittelet sen taidetekona.

        En enää kysyisi mitä on taide. Kiinnostaa enemmän, mitä tässä nyt milloinkin tapahtuu. Asioiden luokittelu ei tunnu kovinkaan hyödylliseltä, muuten kuin organisoidun yhteiskunnan rakenteiden ylläpitämiseen. Kun lainsäätäjä tuntee käsitteen "taiteilija", hän antaa tälle apurahan, mikäli taiteilijan kaavailema projekti täyttää yhteiskuntaa hyödyttäväksi katsotun toiminnan kriteerit. Kun rahat on taskussa, taiteen voi unohtaa, ja ryhtyä toimeen.

        Taide käsitteenä voi määritellä kuinka on hyväksyttävää ilmentää luovaa energiaa yhdessä muiden kanssa. Vaikkapa tango ja humppa, jotka helpottavat sosiaalista kanssakäymistä määrittelemällä yhteisesti hyväksytyn käyttäytymisen estetiikan, jonka puitteissa voi tuntea olonsa turvalliseksi ja ymmärtää helpommin toisten aikeita. Niinkuin peli, jossa on säännöt.

        Ylläolevassa esimerkissä, missä on taiteilija ja missä yleisö? Systeemin puitteissa taiteilija on tietenkin laulaja & bändi ja tanssijat ovat yleisö. Näin saadaan ratkaistua, keiltä laskutetaan liput ja keille tuodaan takahuoneeseen kaljakori. Vaikka taidetta tanssikin on.

        Mutta jos kysymys onkin yhteislaulusta tai yhteissoitosta vain omaksi huvikseen, sekin on taidetta. Yleisö ja taiteilija ovatkin sama asia. Ne, mitkä voivat olla sama asia, eivät minusta voi olla eri asia. Ellei sitten oteta niin tiukkaa taiteen määritelmää, että taide on taiteilijan luoma teos yleisölle, joka sen kokee ja todistaa taiteeksi.

        Erottelut ovat näennäisiä ja palvelevat taiteen vakiintuneiden muotojen toimintaa. Omassa yksinäisyydessään ja erillään muista voi edelleen laulaa vaikka Jumalalle. Pitäisikö Jumalalta pyytää sisäänpääsymaksu? Entä jos se maksoi sen jo? Entä jos olenkin itse Jumala, suuri taiteilijanero? :-)

        Ehkäpä taiteen määrittelemisen tarkoituksena onkin juuri selvittää, keneltä otetaan rahat ja kenelle annetaan ilmaiset kaljat, jotta kaikki kokisivat tulleensa oikeudenmukaisesti kohdelluiksi, saaneensa reilun osansa siitä mitä tahtovat.

        Kun viettää aikaa ja artsuilee ystävien kanssa, kaikki saavat niin paljon kaljaa kuin haluavat, eikä kenenkään tarvitse maksaa. Eikä sana taide yleensä juolahda mieleen siinä tilanteessa. Mutta taidetta sekin on, mikäli ajattelemme, että taide on ihmisen luovan energian ilmentymistä vuorovaikutuksessa ja vuoropuhelussa maailman ja ihmisten kanssa tai ympäröivän maailman heijastelua puhtaan tai tulkitsevan peilin tavoin.

        Taiteilijaa ja yleisöä ei voida erottaa toisistaan kuin näennäisesti. Se on roolijako, joka perustuu siihen, minkälaisia taitoja kenelläkin sattuu olemaan ja mitä kukin haluaa. Usein yksi laulaa, yksi soittaa ja kolmas tanssii, neljäs ottaa siitä valokuvan ja kolmas kertoo myöhemmin tarinaa siitä mitä silloin tapahtui, kirjoittaa siitä vaikka kirjan. Siinä sitä taidetta nyt on joka lähtöön, mutta kuka oli taiteilija ja kuka yleisö? Kenelle teoston pitäisi maksaa?

        Niinpä taiteen määritteleminen on minusta vallankäyttöä, joka voi palvella joko yhteisiä tai yksityisiä etuja.

        Mutta mitä tarkoittaa yhdessä koettu luovan energian ilmentyminen? :-)

        Maastossa suolla, kun kartat ovat kastuneet ja levinneet, vain kuraiset saappaat ja yksinkertainen ajatus... tuolla olisi sopiva kukkula laittaa notski pystyyn. Täydellinen monessa mielessä, lähes täydellinen leiripaikka, harvinainen tilaisuus kokea välillä hetki mukavuutta ja joutilaisuutta, tulla kurasta kuivikkoon, työntyä tiheikön läpi auringon valaisemalla kalliolle. Siinä kaikki mitä osaan sanoa.

        Menin tänään illalla kauppaan kahvia hakemaan;
        http://www.youtube.com/watch?v=n4FCCxp39eo

        Noh, tapasin siellä erään tyypin, josta olen saanut tarpeekseni jo pari vuotta sitten ja antanut ymmärtää etten ole yhtään, tippaakaan, laisinkaan, ollenkaan, pisaraakaan jne. kiinnostunut hänestä. Hän siinä yritti tervehtiä ja minä kävelin ohitse kun en tunti'sika'an häntä. Noh, tyyppi lähti perään. Käännyin ympäri ja tiuskaisin; "Painu helvettiin siitä!". Eikä se tälle tyypille vielä riittänyt! Maksettuaan ostoksensa ja tungettuaan ne reppuunsa hän näki minut hyllyjen luona lähellä kassaa (olin hakemassa suuvettä). Vielä yritti tunkee luokse. Käännyin kannoillani ja tyyppi vain seurasi, kunnes vielä äkäisemmin tiuskasin; "Painu jo s**tana siitä helvettiin". Tämän kuuli kyllä muutkin. En yleensä ole näin karkea, mutta tälle tyypille on ihan pakko sanoo näin, muutenhan se tulee vielä iholle kiinni. Muutenkin kyttäsi taloni nurkilla pari vuotta sitten, koira yhytti kuusien takaa kyttäämästä. Siis pahin virhe mitä mies voi tehdä on ahdistella naista talon nurkilla pimeään aikaan ja jatkaa ahdistelua kielloista huolimatta. Sairas tyyppi. Ei normaalia.

        Tässä tähän kaupan tilanteeseen sopiva biisi;
        http://www.youtube.com/watch?v=NVky7hwuebU

        Tämä on tarkoitettu vain sille ahdistelijalle.


      • Qad
        Noidan Tytär kirjoitti:

        Menin tänään illalla kauppaan kahvia hakemaan;
        http://www.youtube.com/watch?v=n4FCCxp39eo

        Noh, tapasin siellä erään tyypin, josta olen saanut tarpeekseni jo pari vuotta sitten ja antanut ymmärtää etten ole yhtään, tippaakaan, laisinkaan, ollenkaan, pisaraakaan jne. kiinnostunut hänestä. Hän siinä yritti tervehtiä ja minä kävelin ohitse kun en tunti'sika'an häntä. Noh, tyyppi lähti perään. Käännyin ympäri ja tiuskaisin; "Painu helvettiin siitä!". Eikä se tälle tyypille vielä riittänyt! Maksettuaan ostoksensa ja tungettuaan ne reppuunsa hän näki minut hyllyjen luona lähellä kassaa (olin hakemassa suuvettä). Vielä yritti tunkee luokse. Käännyin kannoillani ja tyyppi vain seurasi, kunnes vielä äkäisemmin tiuskasin; "Painu jo s**tana siitä helvettiin". Tämän kuuli kyllä muutkin. En yleensä ole näin karkea, mutta tälle tyypille on ihan pakko sanoo näin, muutenhan se tulee vielä iholle kiinni. Muutenkin kyttäsi taloni nurkilla pari vuotta sitten, koira yhytti kuusien takaa kyttäämästä. Siis pahin virhe mitä mies voi tehdä on ahdistella naista talon nurkilla pimeään aikaan ja jatkaa ahdistelua kielloista huolimatta. Sairas tyyppi. Ei normaalia.

        Tässä tähän kaupan tilanteeseen sopiva biisi;
        http://www.youtube.com/watch?v=NVky7hwuebU

        Tämä on tarkoitettu vain sille ahdistelijalle.

        Ahdistelijoista eroon pääsemisestä pitäisi laatia oikein opas. Olisikohan mitään sellainen että osoittaa kahelille että on itse vieläkin kahelimpi? Jos se ei auta että ensialkuun jättäisi sen suuhuuhteen käyttämisen ja henkäisisi reippaat aamuhönkäykset sitä stalkeria päin, niin sitten voisi kokeilla että sanoisi sille että mulla on sulle jotain, ojennatko kätesi hani. Ja sitten tökkää sille koiranpaskan käteen.

        Meinaan jos ajattelee että stalkerina kun on mies ja uhrina nainen, niin kaikki mikä naisessa on naismaista kiinnostaa ja kiihottaa sitä miestä. Jos alkaa käyttäytyä äärimmäisen epänaisellisesti, kauankohan kakkiainen jaksaa keikkua kintereillä?

        Kun osoittaa toiselle että on valmis menemään mihin tahansa, jopa menettämään "viehättävyytensä", niin johan on kumma jos daami vielä jaksaa kiinnostaa. Naisellinen kiukkuisena kimittäminen ei tule kyseeseen, eikä myöskään kaikki sellainen vastustelu minkä jätkä kokee vain himoittavana hänen metsästysleikissään. Jos "saalis" iskeekin sorkat kuraan niin että roiskuu ja sarvet tanaan ja osoittaa olevansa kaikkea muuta kuin saalis, niin...? Harva mies kehtaa olla homo, ja jos nainen heittäytyy miehekkääksi, niin...?

        Tällaisia aamuisia ajatuksia vaan... ;)


      • Noidan Tytär
        Qad kirjoitti:

        Ahdistelijoista eroon pääsemisestä pitäisi laatia oikein opas. Olisikohan mitään sellainen että osoittaa kahelille että on itse vieläkin kahelimpi? Jos se ei auta että ensialkuun jättäisi sen suuhuuhteen käyttämisen ja henkäisisi reippaat aamuhönkäykset sitä stalkeria päin, niin sitten voisi kokeilla että sanoisi sille että mulla on sulle jotain, ojennatko kätesi hani. Ja sitten tökkää sille koiranpaskan käteen.

        Meinaan jos ajattelee että stalkerina kun on mies ja uhrina nainen, niin kaikki mikä naisessa on naismaista kiinnostaa ja kiihottaa sitä miestä. Jos alkaa käyttäytyä äärimmäisen epänaisellisesti, kauankohan kakkiainen jaksaa keikkua kintereillä?

        Kun osoittaa toiselle että on valmis menemään mihin tahansa, jopa menettämään "viehättävyytensä", niin johan on kumma jos daami vielä jaksaa kiinnostaa. Naisellinen kiukkuisena kimittäminen ei tule kyseeseen, eikä myöskään kaikki sellainen vastustelu minkä jätkä kokee vain himoittavana hänen metsästysleikissään. Jos "saalis" iskeekin sorkat kuraan niin että roiskuu ja sarvet tanaan ja osoittaa olevansa kaikkea muuta kuin saalis, niin...? Harva mies kehtaa olla homo, ja jos nainen heittäytyy miehekkääksi, niin...?

        Tällaisia aamuisia ajatuksia vaan... ;)

        leikata pitkiä hiuksiani, vaikka tiedän hänen pitävän tummista pitkistä hiuksista. Olen kyllä sitäkin ajatellut, mutta en raaski. Pitäisikö värjätä vaaleaksi?

        Mutta siinä olisikin ideantynkää, tehdä kirja; "Eroon ahdistelevista miehistä". Miehille vastaava teos; "Eroon ahdistelevista naisista".
        Tämä tyyppi on eronnut ja hänellä on ollut maatila lehmineen ym. elukoineen, että pientä paskaakaan hän ei säikähdä. Koiranpaska ei siis tässä tapauksessa toimine. Eikä hän niitä siistimpiä ole itsekkään. Lapsiakin hänellä on enemmän kuin yhteen käteen sopii. Siis aika "häntäheikki". Enkä ole ainut jota hän on ahdistellut. Tämä toinen kohtalokaverini muutti kokonaan pois paikkakunnalta juuri sen vuoksi.

        Itseironiaa
        http://www.youtube.com/watch?v=5ER9mwuGCpU&feature=related

        Aika karu video, mutta tämä on sille kaupan tyypille;
        http://www.youtube.com/watch?v=ad02BxhDwLM


    • Saag Paneer

      Tosimaagikko väsää novelleja.

      • novelleihinkin

        voi soveltaa runoja.


      • kirjis

        Hieros Kamus ja niin poikkeen.

        Mutta jos sopii kysyä, mistä lähtien Saag Paneer, arvoisa pohjanneito, on ruvennut lääsimään? Tuntuu että jo aikoja sitten.

        Viimeisin valtakunnallinen novellipalkinto tuli muuten Ymmärrettävän runouden liittoon, sen arvoisalle puhikselle, kuten odottaa sopii.


      • Vargtimmen
        kirjis kirjoitti:

        Hieros Kamus ja niin poikkeen.

        Mutta jos sopii kysyä, mistä lähtien Saag Paneer, arvoisa pohjanneito, on ruvennut lääsimään? Tuntuu että jo aikoja sitten.

        Viimeisin valtakunnallinen novellipalkinto tuli muuten Ymmärrettävän runouden liittoon, sen arvoisalle puhikselle, kuten odottaa sopii.

        . . . miss voi nährä oikeet ja elävää runoo ?


      • kirjis
        Vargtimmen kirjoitti:

        . . . miss voi nährä oikeet ja elävää runoo ?

        sit ku aika koittaa. Poetiikkakonferenssin.


      • Saag Paneer
        kirjis kirjoitti:

        Hieros Kamus ja niin poikkeen.

        Mutta jos sopii kysyä, mistä lähtien Saag Paneer, arvoisa pohjanneito, on ruvennut lääsimään? Tuntuu että jo aikoja sitten.

        Viimeisin valtakunnallinen novellipalkinto tuli muuten Ymmärrettävän runouden liittoon, sen arvoisalle puhikselle, kuten odottaa sopii.

        >>Viimeisin valtakunnallinen novellipalkinto tuli muuten Ymmärrettävän runouden liittoon, sen arvoisalle puhikselle, kuten odottaa sopii.


    • Qad

      Kumpikohan kuulostaa paremmalta...

      runo A

      istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun

      vai runo B

      hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun
      istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki

      En osaa päättää, mutta tietynlainen ero näillä on ja sen eron aistiminen on milteipä maaginen kokemus! :)

      • kirjis

        Must tuntuu ny et tosi runo on se mikä on aan ja been välises erås.


      • Revlove

        Joo. :-)

        Se ero on kiva aistia oikein kunnolla.


      • Saag Paneer

        Kai se on suoraan sanottava, kun toiset tollot ei näköjään ymmärrä edes kysymystä. ;-D


      • Revlove
        Saag Paneer kirjoitti:

        Kai se on suoraan sanottava, kun toiset tollot ei näköjään ymmärrä edes kysymystä. ;-D

        Kyllä toka oli parempi.


      • Noidan Tytär

        että B.

        Mut vielä parempi olis;
        hiulihei on niin ihana ukonilma ja salamoi
        istun täällä ammeessa kynttilänvalossa ja viillän ranteeni auki
        aah ihanaa
        tunnen kuinka veri virtaa ranteitani pitkin
        värjäten ammeessa olevan veden punaiseksi
        nukuttaa nukuttaa tahdon nukkua ikuisesti


      • kirjis
        Noidan Tytär kirjoitti:

        että B.

        Mut vielä parempi olis;
        hiulihei on niin ihana ukonilma ja salamoi
        istun täällä ammeessa kynttilänvalossa ja viillän ranteeni auki
        aah ihanaa
        tunnen kuinka veri virtaa ranteitani pitkin
        värjäten ammeessa olevan veden punaiseksi
        nukuttaa nukuttaa tahdon nukkua ikuisesti

        Raiskasit Q:n runon aika julmalla tavalla, ottaen huomioon että A on Q:n paras runo ikuna. Kaikki jotka muuta väittää on väärässä eikä ymmärrä runoudesta mitään.

        Pitäen mielessä että runokriitikko on runoilijaakin alhaisempi ja tyhjänpäiväisempi olento, pahinta pohjasakkaa.


      • Noidan Tytär
        kirjis kirjoitti:

        Raiskasit Q:n runon aika julmalla tavalla, ottaen huomioon että A on Q:n paras runo ikuna. Kaikki jotka muuta väittää on väärässä eikä ymmärrä runoudesta mitään.

        Pitäen mielessä että runokriitikko on runoilijaakin alhaisempi ja tyhjänpäiväisempi olento, pahinta pohjasakkaa.

        olen vain niin V-mäisellä päällä. Selitys löytyy tuolta ylempää, vähän aiemmin kirjoitettuna. Ei ollut tarkoitus.


      • Saag Paneer
        Revlove kirjoitti:

        Kyllä toka oli parempi.

        >>Kyllä toka oli parempi.


      • Qad
        kirjis kirjoitti:

        Raiskasit Q:n runon aika julmalla tavalla, ottaen huomioon että A on Q:n paras runo ikuna. Kaikki jotka muuta väittää on väärässä eikä ymmärrä runoudesta mitään.

        Pitäen mielessä että runokriitikko on runoilijaakin alhaisempi ja tyhjänpäiväisempi olento, pahinta pohjasakkaa.

        Voi että, taidan alkaa muutenkin kierrätyslinjalle jos kerta Rev'in heitoista kopsaamani "runot" ovat parasta mitä saan aikaan.

        Ei sen puoleen, kierrätys on aina kivaa. Parhaat ideat tosiaan saattaa saada toisilta. Let's varastamaan...


      • Rev Love
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>Kyllä toka oli parempi.

        Sinä aloitit. Perustele ensin itse, miksi eka on parempi. En paljasta vielä korttejani.


      • Saag Paneer
        Rev Love kirjoitti:

        Sinä aloitit. Perustele ensin itse, miksi eka on parempi. En paljasta vielä korttejani.

        >>runo A
        istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun>runo B
        hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun
        istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki


      • Rev Love
        Saag Paneer kirjoitti:

        >>runo A
        istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun>runo B
        hiulihei on niin kaunis päivä että pakahdun
        istun täällä ammeessa ja viillän ranteeni auki

        Nyt vedit niin lujaa, että joudun myöntämään tappion. Kungfus oli kovempaa.


      • Rev Love
        Qad kirjoitti:

        Voi että, taidan alkaa muutenkin kierrätyslinjalle jos kerta Rev'in heitoista kopsaamani "runot" ovat parasta mitä saan aikaan.

        Ei sen puoleen, kierrätys on aina kivaa. Parhaat ideat tosiaan saattaa saada toisilta. Let's varastamaan...

        Aaaaaaaaa.... (heittäytyy syvään kuiluun)

        Minä taas kopsaan materiaalini Aku Ankasta.

        Tai Mikki Hiireltä hiulihei
        merihätään
        maagikko joudu ei


      • Qad
        Rev Love kirjoitti:

        Aaaaaaaaa.... (heittäytyy syvään kuiluun)

        Minä taas kopsaan materiaalini Aku Ankasta.

        Tai Mikki Hiireltä hiulihei
        merihätään
        maagikko joudu ei

        On Mikki merille lähtenyt.

        Vaan Mikki kuulee kummia:
        Ympäri mennään ja yhteen tullaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe