Huivin käytöstä ja muusta/Islamista

eräs muslimi

En yleensä kirjoittele tälle palstalle, mutta nyt päätin purkaa vähän mietteitäni.
Tässä tulee varmaan paljon muutakin asiaa.
Ja eräs huomautus, ennekuin aloitan: en ole äidinkielen tunnilla, eli jos en käytä välillä isoja kirjaimia, se johtuu laiskuudesta/ tai siitä, että on paljon kirjoitettavaa.

Eräs lapsuudenystäväni ihmetteli äskettäin miksi käytän huivia, hänelle se jostain syystä oli kova pala, yleensäkin se, että palasin Islamiin.

Minä käytän huivia, koska uskon Jumalaan ja koska koraanissa käsketään niin. Minun mieheni ei ole pakottanut minua kääntymään muslimiksi.

Mitä hyötyä olisi pakottamisesta? Se ei merkitse Jumalalle mitään, eikä ole arvokasta, koska sellainen ei silloin tule sydämestä, ts. silloin ei usko oikeasti. Hän on aina sanonut, ettei voisi edes pakottaa siskojaan käyttämään huivia, ei siis ketään, eikä taatusti minuakaan.

Kysyisin siis mitä pahaa on siinä, että käyttää huivia?
Tosin valitettavasti on varmaan näitäkin miehiä, jotka pakottavat käyttämään.
Jotkut ajattelevat, että se on alistumisen merkki, että mies alistaa.
Minulle se on merkki, että alistun Jumalalle, siitähän on loppujen lopuksi kyse, tai ainakin pitäisi olla, tässä viittaan miehiin, jotka pakottavat moiseen, ja joka minun mielestäni on väärin.
Mitä tulee muuhun pukeutumiseen, täällä voi hyvin pukeuta esim. salsahameeseen ja pitkähihaiseen puseroon. Pääasia, että olkapäät, käsivarret ja muut paikat on peitetty. Miksi niin?( siis nämä pukeutumissäännöt)?

Jos joku mies tulee nyt väittämään minulle, ettei katsele mielummin minhametta käyttävää naista, jolla on pieni toppi, tai vaikka naista, jolla on puolihame ja vaikka vähän avara pääntie, niin, en usko häntä.
Ja samalla tässä vastaus asiaan. Tarkoitus on, että itsensä paljastetaan omalle miehelleen, muiden ei tarvitse nähdä tai tietää millainen nainen on vatteiden alla. Että kenellekään muulle miehelle ei tule toisen omasta mitään seksuaalisia ajatuksia jne.
Ja näen sen itse oikeaksi, minulla ei ole mitään tarvetta näyttää kriteerisiä paikkojani joillekkin toisille.
Jos joku taas haluaa pukeutua sillä tavalla, niin se ei ole minun asiani tuomita, mutta turha tulla valittamaan, että miehet katsovat, vai ettekö todellakaan tunne miehiä?
(Toisaalta miehet myös luovat muodin ( aika pitkälle) ja tietenkin luovat sellaista, mikä on ilo heidän silmilleen.

Tottakai miehet katsovat siinä tapauksessa, kaikenmaalaiset miehet.Se on suorastaan luonnolista, sanoisin.

Minun mieheni ei itsekkään käytä esim. hihattomia paitoja tai sortseja edes tai kultaa tai mitään koruja.Ei kuitenkaan pukeudu mihinkään kaapuun.

Minä olen oppinut, että ihmisiä ei tapeta,ei varsinkaan lapsia, naisia ja vanhuksia. Eri asia jos on esim. sota, mutta silloinkaan ei saisi tappaa naisia, lapsia ja vanhuksia.

Olen oppinut, että pitää olla kärsivällinen, ei saa juoruta toisista pahaa, vanhempia pitää kunnioittaa, ei saisi huutaa ja menettää malttiaan, lapsista ja sairaista ja sukulaisita pitää huolehtia. Muslimin velvollisuus suorastaan on mennä katsomaan sairaita, myös tuttavia ja ystäviä, heitä ei hylätä.

Täällä saa usein lukea, muilla palstoilla siis, miten ihmiset jätetään yksin sairauden tähden, se on minun mielestäni valitettavaa.

Olen myös oppinut, ettei varasteta, valehdella, petetä jne. näitä on paljon, toki osan opin jo aiemmasta kasvatuksestani.

Terrorismia emme hyväksy, se ei mielestämme kuulu Islamiin, vaikka se siihen aina liitetään.

Missään nimessä miehen ei tulisi lyödä naista, se on syntiä mieheni mielestä. Jos tulee sellainen tilanne, että meinaa menettää hermonsa, niin parempi lähteä ulos ( asunnosta).

Tämä siis minun mieheni kasvatus. Vaikka joku tulisi samasta maasta, hänellä saattaaa olla erilaaiset aasenteet ja arvot ja ksvatus.

Hän pyrkii kouluun, koska haluaa itselleen ammatin, sitäpaitsi Koraanissa kehoitetaan tekemään töitä ja opiskelemaan. Laiskana ei ole hyvä olla.
Hän hämmästeli aikoinaan, miksi suomessa maksetaan 500 euroa siitä, että menee opiskelemaan suomen kieltä? vrt. kototustuki.
monet siellä kurssilla, valitettavasti, olivat sen 500 euron tähden,ja sanoi, ettei missään muualla ole vastaavaa, että maksettaisiin siitä, että opettelee kieltä.

Kritisoi myös sosiaalia, koska täällä on hänen mielestään tehty helpoksi sen hyväksikäyttäminen,ja tieteysti toiset todella tekevät niin. ( se nyt mielestäni kuuluu ihmisluontoon: osa menee siitä, missä aita on matalin)
Tiedoksi nyt huutelijoille, että emme ole sosiaalin asiakkaita, ja inshaaAllah, emme tule koskaan olemaan.
Hän hämmästeli myös suomen koulua, jossa kävi vierialulla, tai siis koko luokka kävi. sanoi, että siellä hudettiin v...ua ja s......a keskellä tuntia, juteltiin kännykkään jne, ja hänen mielestään opettaja ( mies) jopa pelkäsi ja sanoi, että kotimaassa asiat ihan eritavalla, siellä opettaja on todella auktoriteetti, ja kenenkään mieleen ei tulisi haistattaa opettajalle. ( tämä vaan kommenttina ja puolustuksena opettajille, että varmasti työ on stressaavaa ), mutta minussa koko asia herättää kysymyksen, että miten ihmeessä tällainen yleensä sallitaan?

Mieheni tekee mielellään ruokaa, ja hyvää tekeekin, kun on aikaa, eikä ole töissä. myös auttaa siivoamisessa,Toki jossain kulttuureissa, esim. Irakissa,( eräs irakilainen mies sanoi, että sellaiset leimataan naiseksi ja se on naisten töitä). (En tiedä oliko se vain hänen mielipiteensä vai yleistä siellä).
Mieheni ei ole kylmä ja täysin tunteeton, joskin Islamissa ei niinkään tunneta masennusta ( mistä voi myös johtua, että osa ihmisistä tulkitaan kylmiksi tai välinpitämättömiksi, toki osa varmasti on sitä oikeasti)

Kahvittarelle vielä, eikä tämä ole kettuilua tms. tosin en usko, että sinulla olisi sellaista vaaraa, mutta mieleni on monesti tehnyt kysyä, oletko tietoinen saudien avioeropulmista?

Siitä puhutaan paljonkin heidän kanavillaan. On ilmeisesti todella pahaksi ongelmaksi kehittymässä siellä. Miehet eroavat vaimoistaan, koska haluavat nuoremman ja nätimmän. Myös paljon väkivaltaa esiintyy siellä juuri ko. syystä, että ei haluta olla enää naimisissa.

Vaimoista vielä. Miehet saavat mennä naimisiin 4 vaimon kanssa, vain jos pystyvät kohtelemaan tasapuolisesti heitä ( myös yhtä paljon seksiä kaikille) puhumattakaan rahasta ja vaateista jne.

Aika harva pystyy tähän, luulisin. Eli kärjistetysti, jos nykyisellä vaimolla on omakotitalo, myös toiselle ja muillekkin pitää sellainen hommata:) Ja ensimmäiselle vaimolle on hyvä ilmoittaa etukäteen, jos haluaa hankkia toisen vaimon.
Tällainen ei tietysti mene suomessa läpi, mutta ainakaan mieheni kotimaassa ei kovin monella ole toista vaimoa, neljästä puhumattakaan, yhdessä on ihan tarpeeksi:)

Vielä, minä ymmärrän ihmisiä, jotka lähtevät muualle ( ulkomaille) etsimään töitä ja
tietysti myös pakoon sotia, jos sellaista( työtä) ei ole siellä. Sekin on luonnolista, ihan kaikille ihmisille, ihmisellä yleensä on se eloonjäämis vietti. Kuinka moni on töihin lähtiessään nähnyt ihmisiä kaduilla kurkku auki viillettynä? Siis Suomalaislle tämä kysymys.

Minun mielestäni Islamissa on paljon hyviä asioita, mutta sitäkin käytetään ja tulkitaan väärin, kuten kaikkia uskontoja.

Kysyn nyt vaan, mitä pahaa tässä on jos uskoo niihin hyviin asioihin? yrittää ja pyrkii noudattamaan niitä, tekee omaa sisäistä jihadiaan? ( Ts. pyrkii mahdollisimman paljon hyviin asioihin ja pois pahoista)

Tästä tuli nyt jokseenkin sekava, koska oli monia muitakin asioita sanottavana, mutta kiitoksia jos jaksoitte lukea.

130

8495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunisialainen ultra liberaali

sieltä pitkä vuodatus ! sinut aika hyvin koulutettu/ aivopestu ??
      voisitko tuoda esille huonot puolet islamista? uskallatko ?
      minusta just tuo tyyli pistä ihmisiä vihamaan islamia enemmän ja enemmän että muka mies saa aviotua 4:sti yhaika ? juivista ja muusta , sanoisitko mulla missä koraanin suurassa sanottu näin ?
      minusta nyky islami on heimojen ja sheikkijen vallan tulkkinnoissa !!
      4 vaimo juttu en voi sietä enkä ymmärtä , vaikka olisi koraanissa mainittu ,EI SOVI NYKYPÄIVÄNÄ.

• eräs muslimi

Yritin juuri tuoda esille sitä,kun kaikki aina jauhavat siitä neljästä vaimosta,m että miten mahdotonta se periaatteessa olisi.
        Sanoinko, että hyväksyn?
        ei minun miehnikään ottaisi 4 vaimoa, eikä pystyisikään, kun minussakain on tarpeeksi.

muuhun juttuihin, minä ja mieheni elämme rauhassa, eikä ole tarkoitus valloittaa koko maailmaa. joten antakaa meidän elää rauhassa teidän ennakkoluuloiltanne.
        toisaalta, jos hän ei yrittäisi sopeutua yhteiskuntaan ja elää normaalisti leimattaisiin sosiaalipummiksi!

eräs muslimi kirjoitti:

Yritin juuri tuoda esille sitä,kun kaikki aina jauhavat siitä neljästä vaimosta,m että miten mahdotonta se periaatteessa olisi.
        Sanoinko, että hyväksyn?
        ei minun miehnikään ottaisi 4 vaimoa, eikä pystyisikään, kun minussakain on tarpeeksi.

muuhun juttuihin, minä ja mieheni elämme rauhassa, eikä ole tarkoitus valloittaa koko maailmaa. joten antakaa meidän elää rauhassa teidän ennakkoluuloiltanne.
        toisaalta, jos hän ei yrittäisi sopeutua yhteiskuntaan ja elää normaalisti leimattaisiin sosiaalipummiksi!

vasta kysymyksiin

• eräs muslimi

vastaus: "valon suura", kaikissa 3.ssa suomalasessa käännöksessä.

ja siitä olen samaa mieltä, että osa asioistattaa tosiaan menä seikkien ym piikiin

eräs muslimi kirjoitti:

vastaus: "valon suura", kaikissa 3.ssa suomalasessa käännöksessä.

ja siitä olen samaa mieltä, että osa asioistattaa tosiaan menä seikkien ym piikiin

entäs huonot puolet islamissa ? vai eikö niitä olemassa ja islam on täydellinen !!!
        jäi mieleen kun sanoit että miehesi ei käytä koruja missä hemmittissä näitä juttuja kielletän ? tekikö miehestä huono muslimi jos käytä kaulaketju ??

• eräs muslimi
        tunisialainen ultra liberaali kirjoitti:

vasta kysymyksiin

miehen kuuluu näyttää mieheltä. naiset käyttävät koruja.
        toiseksi kysymys oli nyt niistä Islamin hyvistä asioista.

• eräs muslimi
        eräs muslimi kirjoitti:

miehen kuuluu näyttää mieheltä. naiset käyttävät koruja.
        toiseksi kysymys oli nyt niistä Islamin hyvistä asioista.

minun mieheni ei käytä koruja, mitä se sinua liikuttaa?
        ei hänkään tule sanomaan sinulle, että älä käytä korvista tai kaulakorua. hän toteaisi vain, että jokainen taplaa tyylillään,on sitten muslimi tai ei.

eräs muslimi kirjoitti:

minun mieheni ei käytä koruja, mitä se sinua liikuttaa?
        ei hänkään tule sanomaan sinulle, että älä käytä korvista tai kaulakorua. hän toteaisi vain, että jokainen taplaa tyylillään,on sitten muslimi tai ei.

enpäs edes tarkoittanut sun miestä ! kysyin ylipäänsä mistä näitä juttuja keksitte ? tietäkseni koraanissa ei moisia lue missä!
        tule mieleen eräs kiihko , äijä oli dubaissa soiti mulla että mä haen sen lentoasemalta sanoin ok sopi ja samalla pyysin jos hän tuo mulla sieltä eräs lempini hajuvesipullo , muutaman päivän päästä äijä saapu kävin hakemassa lentoasemalta autossa kysyin että onkohan ostanut se hajuveden ja paljonko maksa?? vastaus oli JÄRKYTYS minulle edelleen näin monen vuoden jälken "hän ei voi tämmösia osta!" kysyin miksi? vastaus oli "se on kielletty" täh ?? ksysyin mitä niin kielletty ? vastaus oli "siinä on alkholi ja alkholihan on kieletty islamissa" täh!! sanoin halojaa se on hajuvesi eikä viski ? samalla painoin jarru pohja jätin äijä tien varressa, samalla tuttavuus poikki loppullisesti .
        minusta aika NAURATTAVAA...

• eräs mulimi

enpäs edes tarkoittanut sun miestä ! kysyin ylipäänsä mistä näitä juttuja keksitte ? tietäkseni koraanissa ei moisia lue missä!
        tule mieleen eräs kiihko , äijä oli dubaissa soiti mulla että mä haen sen lentoasemalta sanoin ok sopi ja samalla pyysin jos hän tuo mulla sieltä eräs lempini hajuvesipullo , muutaman päivän päästä äijä saapu kävin hakemassa lentoasemalta autossa kysyin että onkohan ostanut se hajuveden ja paljonko maksa?? vastaus oli JÄRKYTYS minulle edelleen näin monen vuoden jälken "hän ei voi tämmösia osta!" kysyin miksi? vastaus oli "se on kielletty" täh ?? ksysyin mitä niin kielletty ? vastaus oli "siinä on alkholi ja alkholihan on kieletty islamissa" täh!! sanoin halojaa se on hajuvesi eikä viski ? samalla painoin jarru pohja jätin äijä tien varressa, samalla tuttavuus poikki loppullisesti .
        minusta aika NAURATTAVAA...

kategoriaan tuon pistää:)
        Kyllä tietääkseni saa käyttää hajuvettä, mutta kotona, eli ei ,mitään estettä.
        käyttää miehetkin partavettä ja siinäkin on alkoholia

eräs mulimi kirjoitti:

kategoriaan tuon pistää:)
        Kyllä tietääkseni saa käyttää hajuvettä, mutta kotona, eli ei ,mitään estettä.
        käyttää miehetkin partavettä ja siinäkin on alkoholia

muslimit haluavat elää 1000 vuotta taaksenpäin mikä on todella ikävä asiaa, minusta kaipa uudistuksia mahdollisemman nopeasti , mut onneksi en ole syntynyt saudia arabiassa ! siellä naisellaei edes oikeutta ajaa autoa ! sääli ...sääli ...sääli ja sitten itketän miksi maailma naura meillä??
        koko maailma taistele teknologian ja tiede edistämistä koko ihmiskunnan hyväksi , ja muslimit tappellivat keskenän tämä on haram tämä on halal jne

• Mikä ettei,

naisille myös neljä miestä, muttei elatusvelvollisuutta.

• myös eräs muslimi

että täällä kyllä uhotaan kaikenlaista, mut kun kulkee kadulla huivi päässä niin eipä kukaan pahemmin uskalla perään huudella :D aika jänishousuja, nimimerkin takana uhkaillaan rauhallisia kanssa eläjiä :D tosi naurettavaa..

• sua...

estää?! Siitä vaan jos sellainen kiinnostaa! Huoh..

• merja
        myös eräs muslimi kirjoitti:

että täällä kyllä uhotaan kaikenlaista, mut kun kulkee kadulla huivi päässä niin eipä kukaan pahemmin uskalla perään huudella :D aika jänishousuja, nimimerkin takana uhkaillaan rauhallisia kanssa eläjiä :D tosi naurettavaa..

sitten kuulla huutelua kadulla kävellessäsi? kyllä sitäkin tapahtuu, aikaisemmin ollut tällä palstalla tai vauva-lehden elämänkatsomus /monikulttuurisuuspalstalla aika ikäviäkin kertomuksia kuinka ei ole aina jäänyt pelkkään perään huuteluun, musliminaisten mukana olleet lapsetkin saaneet osansa rasistisesta käytöksestä.

Haluaisin kysyä miksi etenkin suomalaiset islamiin palanneet naiset suhtautuvat tuomitsevasti/halveksivasti tavallisiin suomalaisiin naisiin? Muut kuin muslimi-siskot ovat likaisia kaafireja/kuffaareja... Islam tuntuu uskontona olevan suvaitsematon ja tuomitseva etenkin siis käännynnäisten tulkitsemana; kun on lausuttu uskontunnustus, varsinkin jos laitetaan huivi/hijab niin ollaan niin paljon parempia kuin muut?? Mitä jumala ajattelee siitä että pidätte itseänne muita parempina??
        Muslimimiehet eivät ole niin jyrkkiä 'ei muslimeja' kohtaan, toki löytyy niitäkin jotka ovat, mutta syynä lienee tässäkin oman edun tavoittelu; jos on tuomitseva niin ei pääse kovin läheisiin tuttavuuksiin...

• Kukka-Molli

Käännynnäiset ovat aina kiihkeitä, oli sitten kysymys uskonnosta, politiikasta tai mistä tahansa. Tämä siksi, että heidän täytyy yrittää kaikin tavoin saada muut vakuuttuneeksi uskonsa ja aatteensa aitoudesta. Ja varsinkin silloin kun he tulevat aatteen tai uskonnon peruskannattajakunnan ulkopuolelta.

• merja

en minäkään tarkoittanut että kaikki käännynnäiset olisivat tuomitsevia muita kohtaan mutta yleistä se on kuitenkin.
        Ihmetyttää miten joku voi halveksia/tuomita jonkun toisen tuntematta kyseistä ihmistä lainkaan.
        Hunnutettuja käännynnäisiä nähdessäni toivon että ovat tyytyväisiä ja onnellisia elämässään, toivon todella että ovat täysin vapaaehtoisesti valinneet uskonsa sekä pukeutumistapansa koska valitettavan monen mies ei kuitenkaan pysy tyytyväisenä vaikka kotona odottaisi hyvä, puhdas muslimivaimo.

• eräs muslimi
        merja kirjoitti:

en minäkään tarkoittanut että kaikki käännynnäiset olisivat tuomitsevia muita kohtaan mutta yleistä se on kuitenkin.
        Ihmetyttää miten joku voi halveksia/tuomita jonkun toisen tuntematta kyseistä ihmistä lainkaan.
        Hunnutettuja käännynnäisiä nähdessäni toivon että ovat tyytyväisiä ja onnellisia elämässään, toivon todella että ovat täysin vapaaehtoisesti valinneet uskonsa sekä pukeutumistapansa koska valitettavan monen mies ei kuitenkaan pysy tyytyväisenä vaikka kotona odottaisi hyvä, puhdas muslimivaimo.

minäkin olen huomannut kyseistä käytöstä välillä toisissa siskoissa, jotka tuntuvat unohtaneen sen, että sellainen on syntiä, aivan kuten kahvitar totesi.

Itse uskon käyttäytyväni jokseenkin normaalisti muita ihmisiä kohtaan, enhän voi tietää millaisia he ovat todellisuudessa heitä tuntematta. Yleensäkin pyrin siihen, että jos löydän positiivista sanottavaa sanon sen, negatiivisesta olen hiljaa.

Onneksi on mukaviakin siskoja, jotka lähinnä huomauttavat ystävällisesti tai oikaisevat tuomitsematta ja arvostelematta heti. Lisäisin vielä, että kokemukseni mukaan muunmaalaiset siskot eivät ole läheskään nin hanakoita tuomitsemaan heti toisia, mistähän sitten johtuukin?????

Toiseksi on taas todettava, että muslimeitakin on joka junaan, niinkuin kaikkia ihmisiä ylipäätään.

• ja muslimeista

Olen viettänyt pitkiä aikoja työyhteisössä, jossa asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi muslimeja ja maahanmuuttajia. Islam ja muslimit ovat sitä kautta tuleet minulle lähes päivittäin tutuksi.
      Ennen tätä työnkuvaa minulla oli niitä samoja ennakkoluuloja, joita monilla suomalaisilla/ei-islaminuskoisilla on. Näitä ennakkoluuloja minulle oli muodostunut lähinnä median ja ympäristöni kautta - ei tiedon pohjalta.

Tiedon puute on usein pahin ennakkoluulojen aiheuttaja - tuntematonta pelätään ja vieroksutaan. Suomalaisen kulttuurin kautta meille on juurtunut useita perusarvoja ja normeja, joiden mukaan muodostamme ajattelumaailmamme ja arvoitamme asiat - moraalikäsityksemmekin on meillä aikalailla yhtenäinen. Kun törmätään kulttuuriin tai uskontoon, jossa asiat arvoitetaan erilailla, pidämme sitä helposti vääränä. Monet sanovat että monet islamin levitysmuodot, ja uskonnon ylläpitäminen, vaatii aivopesua ja sitä käytetään häpeilemättä jo lapsiin pienestä asti. Ihan samalla lailla myös entiset sukupolvemme täällä kotoisassa Suomessamme opettivat meille oikeina pitämiään arvoja joita taas heidän vanhemmat heille painostivat ja tätä kautta "aivopesivät" meitä. Media aivopesee meitä päivittäin, samoin ihmiset ympärillämme.
      Haluammeko alistua kaikelle tälle vai haluammeko kannattaa itsenäistä ajattelua?

Kummin kukakin haluaa, se on hänen oma asiansa - mutta joka tapauksessa, tämä on kulttuuria. Niin kauan, kun tieto ja tavat välittyvät, voivat sukupolvet jatkaa kulttuuriaan tai uskontoaan.

Minä itse en ole uskonnollinen. Yhdistelen arvoja ja käytäntöjä eri uskonnoista mutta en usko jumalaan.

Alussa mainitsin entiset ennakkoluuloni. Rehellisesti tunnustan että monet näistä ovat varmistuneet ja vahvistuneetkin, mutta uskon ymmärtäväni islamin uskoa jonkin verran ja syitä joita erilaisten "sääntöjen" ja käytäntöjen takana piilee. Koskaan en ole koraania lukenut mutta olen ihmisiltä oppinut. Olen adoptoinut paljon asioita islamista omaan arvomaailmaani.

Ennen kaikkea haluan korostaa samaa mitä aloittajakin, kaikki lähtee tulkinnasta. En tunne kahta muslimia, jotka toimisivat joka tilanteessa samalla lailla.

• JapanilaisenMies

Olisi paljon helpompaa keskustella jos korjoittaisit vähemmän ja mielellään vain yhdestä asiasta kerrallaan.
      Ja äidinkielenopettajasi oli oikeassa.

• äidinkielenopettajani

pyysi minua töihin, sanoinhan etten nyt ole äidinkielentunnilla, ei myöskään valitellut mistään:))))
        ehkä sinun myös pitäisi harkita sitä ammattia, koska näin kärkäs olet jollain keskustelupalstalla puuttumaan ko.aiheeseen!

• Koraanissa...

Mutta eikös siinä koraanissa nimen omaan sanota, että naista pitää kurittaa?

• eräs muslimi

tämä on aihe, josta tullaan ikuisesti väittelemään sen käänöksen vuoksi, joka on huono, sekä suomeksi käännetyissä, että englanniksi käännetyissä Koraaneissa, ja tätä tullaan aina käyttämään Islamia vastaan.

kurittamisesta yleensä, ensin siis tulee huomauttaa, sen jälkeen mennä nukkumaan vaikka sohvalle tms. Tämä sinänsä on tehokas keino, luulisin. Ja nämä tapaukset siis jos tapahtuu jotain törkeää Islaminvastaista, ei mitään esim. jos kahvi läikkyy tms.

jos mies lyö naista, sen pitäisi tapahtua sipaisemalla wasikin kanssa, joka on eräänlainen sormenpakusinen puutikku, ei siis mitään turpaan vetämistä, ja tämäkin vain viimeisenä keinona, jos vaimo on tehnyt jotain törkeää Islaminvastiasta.
        Valitettavasti on aina miehiä, jotka tulkitsevat tätäkin väärin.

mitä pahaa siinä on, jos mieheni ei ole vaimonsa hakkaja? vai kannatatteko kenties julkisesti naisen lyömistä?

toki näiltä palstoilta löytyy myös suomalasia miehiä, jotka jopa kehuskelevat asialla, ja pitävät luonnollisena, että naista saa lyödä, ilman, että näillä miehillä on mitään tekemistä Islamin kanssa, joka ei siis kannata naisten turpaanvetämistä, siitä huolimatta, vaikka osa haluaisi mielellään ymmärtää asian niin.

tästä kohdasta on kyllä olemassa selitysteos, jossa kerrotaan, miten asia tulisi tulkita. Parempi vielä, jos kyselet asiaa Islam-palstalta.

yleensäkin sanotaan, että nainen on kuin kylkiluu, kaareva, jota ei tulisi liiaksi yrittää suoristaa, koska muuten se katkeaa. Tarkoittaa sitä, että miehen tulisi hyväksyä naisen erilaisuus ja ymmärtää se.

eräs muslimi kirjoitti:

tämä on aihe, josta tullaan ikuisesti väittelemään sen käänöksen vuoksi, joka on huono, sekä suomeksi käännetyissä, että englanniksi käännetyissä Koraaneissa, ja tätä tullaan aina käyttämään Islamia vastaan.

kurittamisesta yleensä, ensin siis tulee huomauttaa, sen jälkeen mennä nukkumaan vaikka sohvalle tms. Tämä sinänsä on tehokas keino, luulisin. Ja nämä tapaukset siis jos tapahtuu jotain törkeää Islaminvastaista, ei mitään esim. jos kahvi läikkyy tms.

jos mies lyö naista, sen pitäisi tapahtua sipaisemalla wasikin kanssa, joka on eräänlainen sormenpakusinen puutikku, ei siis mitään turpaan vetämistä, ja tämäkin vain viimeisenä keinona, jos vaimo on tehnyt jotain törkeää Islaminvastiasta.

mitä pahaa siinä on, jos mieheni ei ole vaimonsa hakkaja? vai kannatatteko kenties julkisesti naisen lyömistä?

toki näiltä palstoilta löytyy myös suomalasia miehiä, jotka jopa kehuskelevat asialla, ja pitävät luonnollisena, että naista saa lyödä, ilman, että näillä miehillä on mitään tekemistä Islamin kanssa, joka ei siis kannata naisten turpaanvetämistä, siitä huolimatta, vaikka osa haluaisi mielellään ymmärtää asian niin.

tästä kohdasta on kyllä olemassa selitysteos, jossa kerrotaan, miten asia tulisi tulkita. Parempi vielä, jos kyselet asiaa Islam-palstalta.

yleensäkin sanotaan, että nainen on kuin kylkiluu, kaareva, jota ei tulisi liiaksi yrittää suoristaa, koska muuten se katkeaa. Tarkoittaa sitä, että miehen tulisi hyväksyä naisen erilaisuus ja ymmärtää se.

"jos mies lyö naista, sen pitäisi tapahtua sipaisemalla wasikin kanssa, joka on eräänlainen sormenpakusinen puutikku" vai niin että kaikki on tulkinnan varan ? eikö muka muslimit on sitä mieltä että koraani ja islam on TÄYDELLISIÄ ja SELKEITÄ ??ettei siihen tarvi tulkita mitään ? moni usko että koraani sopi nykypäivänä ja jopa maailman loppu asti !!!!
        ai niin ja tuo naisen kurittamista! minusta on väärin kepillä tai sormilla kurittaminen ! se on väkivalta tapahtuko kepillä tai vaikkapas juomapillille :-))

• eräs muslimi
        eräs muslimi kirjoitti:

siis siwak

eräs muslimi kirjoitti:

siis siwak

silti on väkivalta! ikävä kyllä islam kohtele naista alarvoisesti !ja tästä pakko kaikki muslimit tunnusta sen, mutta mulla ois yksi kysymys sinulle ! jos mies teke väärin kuka sen kuritta ??

• eräs muslimi

"jos mies lyö naista, sen pitäisi tapahtua sipaisemalla wasikin kanssa, joka on eräänlainen sormenpakusinen puutikku" vai niin että kaikki on tulkinnan varan ? eikö muka muslimit on sitä mieltä että koraani ja islam on TÄYDELLISIÄ ja SELKEITÄ ??ettei siihen tarvi tulkita mitään ? moni usko että koraani sopi nykypäivänä ja jopa maailman loppu asti !!!!
        ai niin ja tuo naisen kurittamista! minusta on väärin kepillä tai sormilla kurittaminen ! se on väkivalta tapahtuko kepillä tai vaikkapas juomapillille :-))

Koska on kirjoitettu muinaisella arabialla.
        Ja sehän oli se viimeinen keino. Ei se ensimmäinen.
        Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, etkö sinä tunisialaisena tiedä mitään koraanista? Ja eikö sinulla pitäisi olla parempi arabiankielentaito kuin minulla ja siis tietää myös missä suurassa esim. mainitaan, että naisen tulisi käyttää huivia/huntua?
        Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. Sanoinko hyväksyväni väkivallan? En hyväksy.

• eräs muslimi

silti on väkivalta! ikävä kyllä islam kohtele naista alarvoisesti !ja tästä pakko kaikki muslimit tunnusta sen, mutta mulla ois yksi kysymys sinulle ! jos mies teke väärin kuka sen kuritta ??

viime kädessä Allah

eräs muslimi kirjoitti:

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, etkö sinä tunisialaisena tiedä mitään koraanista? Ja eikö sinulla pitäisi olla parempi arabiankielentaito kuin minulla ja siis tietää myös missä suurassa esim. mainitaan, että naisen tulisi käyttää huivia/huntua?
        Ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. Sanoinko hyväksyväni väkivallan? En hyväksy.

sanoa että vika on kielissä ei koraanissa ? minusta koko kaipa suuriremontti ja isoja uudistuksia ja PIKAISESTI
        hyvä että hyväksy väkivalta mutta rivien välissä ehkä kannustat että saa kurittaa vaimoa

eräs muslimi kirjoitti:

viime kädessä Allah

allah kuritta miestä jos hän teke väärin ! no miksi ei ole sama naisellekin ? miksi allah antanut tämä valta ainostan miehille??

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

Heh, kuule kepillä huitaiseminen lasketaan väkivallaksi Suomessa. On feministejä joiden mukaan jopa äänen korottaminen on kotiväkivaltaa, saati jos joku äijä, olkoon muslimi, suomalainen mikä vaan joskus huitoo vaimoaan kepillä niin se täyttää selkeästi kotiväkivallan tunnusmerkit ja siitä joutuupi rikosoikeudelliseen vastuuseen. Ja tuomioistuimessa ei sitten lueta koraania vaan Suomen lakikirjaa. Ei auta selittelyt että löin kun eukko se rikkoi islamin sääntöjä törkeästi.

Eli kepillä huitominen = väkivaltaa. Jos et hyväksy väkivaltaa, et hyväksy islamiakaan, se kun pitää muslimien mukaan ottaa koko pakettina eikä nyppiä kuin rusinat pullasta.

• eräs muslimi

sanoa että vika on kielissä ei koraanissa ? minusta koko kaipa suuriremontti ja isoja uudistuksia ja PIKAISESTI
        hyvä että hyväksy väkivalta mutta rivien välissä ehkä kannustat että saa kurittaa vaimoa

en siis kannusta.
        mutta et vieläkään itse vastannut kysymyksiini.
        Ja minua vähän hämäsi, kun erään vastauksen kirjoitit virheettömällä suomella aluksi, ja sitten siirryit samassa vastauksessa tähän ontuvampaan suomenkieleen..?

eräs muslimi kirjoitti:

en siis kannusta.
        mutta et vieläkään itse vastannut kysymyksiini.
        Ja minua vähän hämäsi, kun erään vastauksen kirjoitit virheettömällä suomella aluksi, ja sitten siirryit samassa vastauksessa tähän ontuvampaan suomenkieleen..?

kysymys mun pidi vastata? en muista enää ja olen pahoillani tästä :-( kielistä ja kirjoitus virheistä voin sanoa ettei ole helpoa! joskus mene hyvin joskus ei , puhuessa paljon sujuvampi , puhelimessa esim jos soitan jonnekin ei minua huomata ulkomaalaisesksi ellen kerro nimeni :-) any way toivottavasti miehesi pääse mun kielen tasolla :-))

• eräs muslimi

kysymys mun pidi vastata? en muista enää ja olen pahoillani tästä :-( kielistä ja kirjoitus virheistä voin sanoa ettei ole helpoa! joskus mene hyvin joskus ei , puhuessa paljon sujuvampi , puhelimessa esim jos soitan jonnekin ei minua huomata ulkomaalaisesksi ellen kerro nimeni :-) any way toivottavasti miehesi pääse mun kielen tasolla :-))

djaoubi.
        jazakulaahu alkhayran

eräs muslimi kirjoitti:

djaoubi.
        jazakulaahu alkhayran

RAJEL eli Mies , onko sillä merkitystä ? tämä on vain keskustelu ! miksi haluat tietä sukupuoleni??

• eräs muslimi

RAJEL eli Mies , onko sillä merkitystä ? tämä on vain keskustelu ! miksi haluat tietä sukupuoleni??

toisaalla keskustelussa ( ei tässä samassa, ei siis minun aloittamassani), sanoit olevasi mies, ja vieväsi toisen ( miehen..hmmm, miksi lie sanoisi häntä, apinaksiko?) naisen ja täällä taas olit nainen, joka pyysi dubailaista miestä tuomaan itselleen hajuvettä? Ihan vaan siksi:)
        Ja kiitoksia toivotuksistasi.
        Ja riittääkö arabiasi ainoastaan "rajel'in" kääntämiseen? ei siis mitenkään pahalla:)
        Mabrouk.( pour ta/ton finnois:)))

eräs muslimi kirjoitti:

toisaalla keskustelussa ( ei tässä samassa, ei siis minun aloittamassani), sanoit olevasi mies, ja vieväsi toisen ( miehen..hmmm, miksi lie sanoisi häntä, apinaksiko?) naisen ja täällä taas olit nainen, joka pyysi dubailaista miestä tuomaan itselleen hajuvettä? Ihan vaan siksi:)
        Ja kiitoksia toivotuksistasi.
        Ja riittääkö arabiasi ainoastaan "rajel'in" kääntämiseen? ei siis mitenkään pahalla:)
        Mabrouk.( pour ta/ton finnois:)))

kirjoittanut huonosti se hajuvesi tarinan :-( pyysin kaveriltä tuoman hajuvesipullo dubaista siksi on huomattavsti halvampi kuin suomessa ei se tarkoita että olen nainen ! toisessa viestissä selkeästi sanoin että vein mieheltä vaimoa jos asun naapurissa! muita epäillyksiä:-)?

• as instructed in Quran
        eräs muslimi kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=0nUI3TUdFCk

• eräs muslimi

allah kuritta miestä jos hän teke väärin ! no miksi ei ole sama naisellekin ? miksi allah antanut tämä valta ainostan miehille??

jotka tekevät väärin

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

jotka tekevät väärin

Allah ei voi kurittaa ketään koska on satuolento.

• merja

ei ole niin harvinaista kuin täällä kirjoittavat muslimi/muslimien vaimot väittävät... se vaan ei useinkaan toimi niin kuin islamin mukaan pitäisi...tasapuolisuus taitaa olla mahdotonta varsinkin raha-asioissa tässä maassa, harva muslimimies täällä on niin varakas että todella pystyy kahdelle tai useammalle vaimolle kustantamaan kaiken (asuminen, ruoka, vaatteet jne), onkohan montaa yksiavioistakaan muslimimiestä joka elättää perheensä täysin ilman vaimon/kelan/sos.toimen avustusta?
      Tapauksissa jotka tiedän kyseessä on vain ja ainoastaan miesten itsekkyys ja kyllästyminen vain yhteen naiseen...otetaan ns. laillisesti toinen, kolmas, neljäs koska uskonto antaa siihen luvan. Kaikki edut otetaan mutta velvoitteista ei välitetä... varmaankin koraanista löytyy kohta jossa mainitaan että kalliissa Suomessa vaimojen kuuluu elättää itse itsensä ja olla tyytyväisiä että ovat saaneet MIEHEN!
      Yksi syy on varmaan myös halu antaa kavereille/ympäristölle vaikutelma omasta varakkuudesta sekä miehisyydestä kun on useampi vaimo 'hoidettavana'.
      Monta kantaa on siihenkin että pitääkö vaimojen olla tietoisia toisistaan, useimmat ovat sitä mieltä ettei tarvitse... ainakaan sen ykkösen ei tarvitse tietää muista ja vaikka tietäisi niin asiaa ei myönnetä hänelle.

• eräs muslimi

olen kanssasi.
        Valitettavasti sitäkin tapahtuu, juuri mainitsemistasi syistä. Jos kerran käytetään Koraanin oppeja hyväkseen, pitäisi myös olla velvollisuus noudattaa oppeja loppuun saakka, eli ottaa vastuu ja myös oikeista syistä. Ja myös olla silloin todella velvollinen olemaan tasapuolinen kaikille vaimoille niinkuin koraanissa käsketään, vain silloinhan siihen on oikeus. ( tämä oli minun mielipiteeni)

Kyllä näitäkin muslimeja on Suomessa, jotka elättävät vaimonsa ilman sosiaalia, mutta ei varmasti monia, luullisin. Mutta toivotaan tulee olemaan monia ja toivottavasti mahdollisimman moni kouluttautuisi ja saisivat työtä, joka on helpompaa pääkaupunkiseudulla, se työn saaminen siis.
        Sentään ei ole mahdollista olla laillisesti naimisissa Suomessa 2 eri naisen kanssa, mikä tarkoittaa, ettei ainakaan kotimaastaan voi tuoda toista vaimoa Suomeen.
        Ja sekin on totta, että monesti suomessa vaimot tosiaan elättävät, mikä on mielestäni sekin väärin, mutta jokaisen oma asia. suomessa on myös paikkoja, joissa muslimin on lähes mahdotonta saada töitä, vain siksi, että on muslimi, vaikka haluaisikin tehdä töitä. Siis kaikki muut ulkomaalaiset kelpaavat, mutta eivät muslimit. Sitten kehutaan lehtien palstoilla, miten suvaitsevaisia ja kansainvälisiä ollaan ja miten ulkomaalaisten työnsaanti on kohentunut. Mutta esim. artikkelisa ei ollut ainuttakaan muslimia.
        Toisinaan saattaa se siis johtua olosuhteista, eli ei voi vaimojakaan siitä syyttä jokaisessa tapauksessa.

• merja
        eräs muslimi kirjoitti:

olen kanssasi.
        Valitettavasti sitäkin tapahtuu, juuri mainitsemistasi syistä. Jos kerran käytetään Koraanin oppeja hyväkseen, pitäisi myös olla velvollisuus noudattaa oppeja loppuun saakka, eli ottaa vastuu ja myös oikeista syistä. Ja myös olla silloin todella velvollinen olemaan tasapuolinen kaikille vaimoille niinkuin koraanissa käsketään, vain silloinhan siihen on oikeus. ( tämä oli minun mielipiteeni)

Kyllä näitäkin muslimeja on Suomessa, jotka elättävät vaimonsa ilman sosiaalia, mutta ei varmasti monia, luullisin. Mutta toivotaan tulee olemaan monia ja toivottavasti mahdollisimman moni kouluttautuisi ja saisivat työtä, joka on helpompaa pääkaupunkiseudulla, se työn saaminen siis.
        Sentään ei ole mahdollista olla laillisesti naimisissa Suomessa 2 eri naisen kanssa, mikä tarkoittaa, ettei ainakaan kotimaastaan voi tuoda toista vaimoa Suomeen.
        Ja sekin on totta, että monesti suomessa vaimot tosiaan elättävät, mikä on mielestäni sekin väärin, mutta jokaisen oma asia. suomessa on myös paikkoja, joissa muslimin on lähes mahdotonta saada töitä, vain siksi, että on muslimi, vaikka haluaisikin tehdä töitä. Siis kaikki muut ulkomaalaiset kelpaavat, mutta eivät muslimit. Sitten kehutaan lehtien palstoilla, miten suvaitsevaisia ja kansainvälisiä ollaan ja miten ulkomaalaisten työnsaanti on kohentunut. Mutta esim. artikkelisa ei ollut ainuttakaan muslimia.
        Toisinaan saattaa se siis johtua olosuhteista, eli ei voi vaimojakaan siitä syyttä jokaisessa tapauksessa.

naimisissa... tarkoitin sillä islamin lakeja/sääntöjä, mikä lieneekään oikea termi... ensimmäinen vaimohan on se laillinen vaimo, siis maan lakien mukaan, muut sitten laillisia/luvallisia islamin opin mukaan.
        Nämä tietämäni moniavioiset muslimimiehet ovat kyllä työelämässä mutta palkkatuloilla pidetään huoli omista asioista ja vaimot saavat hoitaa omansa... sinänsä tasapuolisuus toteutuu että kenellekään ei mitään, siis taloudellisesti... omassa maassa olevalle vaimolle on lähetettävä rahaa, luulisi että (arabi)musliminainen vaatii sen mikä vaimolle kuuluu... eli ei sittenkään tasapuolista, arvostus omaa kansallisuutta olevaa vaimoa kohtaan; tehdään niin kuin pitää...
        Toisten asioistahan ei voi tietää koko totuutta mutta olen aika läheltä seurannut paria tapausta niin että uskallan väittää asioiden olevan niin kuin kirjoitin.

• eräs muslimi
        merja kirjoitti:

naimisissa... tarkoitin sillä islamin lakeja/sääntöjä, mikä lieneekään oikea termi... ensimmäinen vaimohan on se laillinen vaimo, siis maan lakien mukaan, muut sitten laillisia/luvallisia islamin opin mukaan.
        Nämä tietämäni moniavioiset muslimimiehet ovat kyllä työelämässä mutta palkkatuloilla pidetään huoli omista asioista ja vaimot saavat hoitaa omansa... sinänsä tasapuolisuus toteutuu että kenellekään ei mitään, siis taloudellisesti... omassa maassa olevalle vaimolle on lähetettävä rahaa, luulisi että (arabi)musliminainen vaatii sen mikä vaimolle kuuluu... eli ei sittenkään tasapuolista, arvostus omaa kansallisuutta olevaa vaimoa kohtaan; tehdään niin kuin pitää...
        Toisten asioistahan ei voi tietää koko totuutta mutta olen aika läheltä seurannut paria tapausta niin että uskallan väittää asioiden olevan niin kuin kirjoitin.

ole tasapuolista, eikä moinen käytös mielestäni hyväksyttävää.
        Onneksi kaikki muslimit eivät toimi näin.

• eräs muslimi
        merja kirjoitti:

siinä Koraanin kohdassa sanotaan sen olevan sallittua ottaa 4 vaimoa JOS pystyy kohtelemaan tasapuolisesti. Se on Iso JOS ka sisältää suuren vastuun. Sinun mainitsemissa tapauksissakaan minun mielestäni asia ei ole niin.

• tajutkaa jo
        eräs muslimi kirjoitti:

siinä Koraanin kohdassa sanotaan sen olevan sallittua ottaa 4 vaimoa JOS pystyy kohtelemaan tasapuolisesti. Se on Iso JOS ka sisältää suuren vastuun. Sinun mainitsemissa tapauksissakaan minun mielestäni asia ei ole niin.

täällä mitään yrittää selittää. Täällä kun joku päättää, että asia on näin niin hänen mielestään se sitten on niin, eikä suostu ymmärtämään totuutta.
        Tottakai on monenlaista toimintaa, niin kuin jokaisessa maassa on.
        Mutta nykyään muslimimiehellä on vain se yksi vaimo. Eron haluaa mies ottaa jos rakastuu toiseen, ja tottakai vaimokin tahtoo eroon siinä tapauksessa.
        Että nyt järki käteen, eihän kukaan ole niin tyhmä, että jos on naimisissa ja toinen on alvariinsa poissa kotoa, niin mitä naimisissa oloa se on, halooooooooooooooooooooooo !!

• merja
        eräs muslimi kirjoitti:

minäkin olen asian ymmärtänyt että JOS pystyy kohtelemaan vaimoja tasapuolisesti niin voi ottaa useamman mutta aina löytyy näitä vastuuntunnottomia oman edun tavoittelijoita, uskonnon varjollahan on tehty ja tehdään vaikka mitä (kaikkien uskontojen).
        Moniavioisuus on ajatuksena outo mutta jos se toteutuisi niin kuin sen pitäisi niin jos joku nainen TIETOISESTI haluaa jakaa miehensä niin se on hänen asiansa MUTTA miehen pitäisi todella kantaa vastuunsa ja olla todella MIES, naisella on oikeus päättää haluaako olla osallisena moniavioisessa liitossa.

merja kirjoitti:

minäkin olen asian ymmärtänyt että JOS pystyy kohtelemaan vaimoja tasapuolisesti niin voi ottaa useamman mutta aina löytyy näitä vastuuntunnottomia oman edun tavoittelijoita, uskonnon varjollahan on tehty ja tehdään vaikka mitä (kaikkien uskontojen).
        Moniavioisuus on ajatuksena outo mutta jos se toteutuisi niin kuin sen pitäisi niin jos joku nainen TIETOISESTI haluaa jakaa miehensä niin se on hänen asiansa MUTTA miehen pitäisi todella kantaa vastuunsa ja olla todella MIES, naisella on oikeus päättää haluaako olla osallisena moniavioisessa liitossa.

veit sanat suustani :-)) sama mieltä kansasi äijät tavoittele vain omia etuja uskonnon varjolla , moniaviosuus ei sovi tänä päivänä, lisäksi miehellä täytyy olla "teräsmuna" muuten kuka pysty tyydyttä nelja naista ympäri vuoden ja koko ikänsä ? sellaisia miehiä ei ole olemassa.

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

olen kanssasi.

"Sentään ei ole mahdollista olla laillisesti naimisissa Suomessa 2 eri naisen kanssa, mikä tarkoittaa, ettei ainakaan kotimaastaan voi tuoda toista vaimoa Suomeen."

Joo ei laillisesti. Tiesitkö että Suomessa on somaleja jotka menevät naimisiin, eroavat, noutavat Somaliasta toisen vaimon, eroavat jne kunnes koossa on 1 vaimo ja 3 exää, eli pitävät kaikki ex-vaimot "haaremissaan" eron jälkeen.

"Säännöt on tehty kierrettäviksi sanoi muslimi kun haaremia kokosi" (tämä lainaus ei ole koraanista)

• Referee
        merja kirjoitti:

Käskeekö koraani kysymään ja kunnioittamaan naisen mielipidettä jos mies haluaa ottaa useampia vaimoja?

• merja
        tajutkaa jo kirjoitti:

täällä mitään yrittää selittää. Täällä kun joku päättää, että asia on näin niin hänen mielestään se sitten on niin, eikä suostu ymmärtämään totuutta.
        Tottakai on monenlaista toimintaa, niin kuin jokaisessa maassa on.
        Mutta nykyään muslimimiehellä on vain se yksi vaimo. Eron haluaa mies ottaa jos rakastuu toiseen, ja tottakai vaimokin tahtoo eroon siinä tapauksessa.
        Että nyt järki käteen, eihän kukaan ole niin tyhmä, että jos on naimisissa ja toinen on alvariinsa poissa kotoa, niin mitä naimisissa oloa se on, halooooooooooooooooooooooo !!

tosiaan useimmat muslimimiehet eivät halua kuin yhden vaimon, ehkä he ovat sen verran fiksuja että tajuavat etteivät pärjäisi useamman vaimon kanssa, ainakaan niin kuin islamin mukaan pitäisi.

Mutta kyllä löytyy moniavioisia muslimimiehiä, ihmettelen vaimoja kuinka pystyvät elämään tilanteessa kun mies ei edes hoida velvollisuuksiaan, muista seikoista nyt puhumattakaan...
        muutama tietämäni tapaus;
        2 vaimoa; suomalaiset musliminaiset, tietävät toisistaan sekä ovat hyviä ystäviä.
        Toisessa tapauksessa 3 vaimoa, joista yksi suom.muslimi, yksi norm.suomalainen ja yksi kotimaassa oleva muslimi, tässä tapauksessa vaimo nro1 tietää kahdesta muusta mutta mies ei myönnä, vaimo2 tietää muista mutta mies luulee että tietää vain ykkösestä ja vaimo nro3 tietää tod.näköisesti vain ykkösestä.

• suominaiset
        merja kirjoitti:

tosiaan useimmat muslimimiehet eivät halua kuin yhden vaimon, ehkä he ovat sen verran fiksuja että tajuavat etteivät pärjäisi useamman vaimon kanssa, ainakaan niin kuin islamin mukaan pitäisi.

Mutta kyllä löytyy moniavioisia muslimimiehiä, ihmettelen vaimoja kuinka pystyvät elämään tilanteessa kun mies ei edes hoida velvollisuuksiaan, muista seikoista nyt puhumattakaan...
        muutama tietämäni tapaus;
        2 vaimoa; suomalaiset musliminaiset, tietävät toisistaan sekä ovat hyviä ystäviä.
        Toisessa tapauksessa 3 vaimoa, joista yksi suom.muslimi, yksi norm.suomalainen ja yksi kotimaassa oleva muslimi, tässä tapauksessa vaimo nro1 tietää kahdesta muusta mutta mies ei myönnä, vaimo2 tietää muista mutta mies luulee että tietää vain ykkösestä ja vaimo nro3 tietää tod.näköisesti vain ykkösestä.

ja 2x bravoo musumiehet, ne ihanat yksiavioiset mussukat.

• on uhka

veit sanat suustani :-)) sama mieltä kansasi äijät tavoittele vain omia etuja uskonnon varjolla , moniaviosuus ei sovi tänä päivänä, lisäksi miehellä täytyy olla "teräsmuna" muuten kuka pysty tyydyttä nelja naista ympäri vuoden ja koko ikänsä ? sellaisia miehiä ei ole olemassa.

Huvittavaa että naiset puolustaa kiihkeimmin barbaarista islamia.

Kyllähän nyt jokainen tajuaa ettei KAIKKI muslimit elä koraanin mukaan, ole väkivaltaisia, vihaa vääräuskoisia jne. Kyse on Islamin PERIAATTEISTA jotka sotivat raskaasti demokraattista länsimaista järjestelmää vastaan.

Vertauksena: eivät KAIKKI kansallissosialistitkaan(ala natsit) ole kiljuskinejä murhaamassa juutalaisia. Itseasiassa Suomessa ei lie tapettu natsiaatteen perusteella yhtään juutalaista sitten II WW, vaikka natsejakin täällä on aina ollut.

Suurin osa natsiaatteena kannattajista elää ihan tavallista elämää, käy töissä ja pitää perhettä. Itse en muista kohdanneeni natsia koskaan enlä koskaan nähnyt natsia tekemässä mitään pahaa.

SILTI vastustan jyrkästi kyseistä aatetta enkä halua yhtään natsia lisää Suomeen. Mielestäni natsiaatetta pitää vastustaa kaikin mahdollisin(demokraattisin) keinoin.

Samalla tavalla tulee vastustaa barbaarista islamia. Se ei ole mikään puolustus kyseiselle aatteelle että enemmistö sen kannattajista elää näkymätöntä elämää. Pointti on siinä että mikäli(tai kun) muslimien määrä kasvaa riittävän suureksi aate välittömästi radikalisoituu. Maltillisetkaan aatteen kannattajat eivät ryhdy vastustamaan kehitystä vaan seuraavat fanatistien jalanjäljissä(antamalla hiljaisen hyväksynnän näiden teoille). Esimerkkejä löytyy lukuisia ympäri Eurooppaa...suuriin kaupunkeihin on muodostunut islamilaisia no-go alueita jonne kukaan kantaväestöstä ei uskaltaudu ei edes poliisi mene niihin ilman vahvaa saattuetta. Näissäkään väkivallan tyyssijoissa ei varmasti KAIKKI muslimit hyökkää sivullisten kimppuun mutta kuten kerroin, fanaattinen siipi johtaa ja maltilliset seuraa.

Hitlerin natsi-Saksa toimi aikoinaan juuri tällä samaisella tavalla. Niin toimi myös Stalinin Neuvostoliitto. Ääriaatteet toimivat aina samalla tavalla. Suuri enemmistö on maltillista mutta ääriainekset ottavat vallan. Yhteistä näille kaikille aatteille(kommunismi, natsismi, islam) on se että ääriaate on AINA demokratiaa, hyvinvointia ja järjestystä vastaan.

Islam on 2000 luvun syöpä Euroopassa. Sitä vastaan tulee taistella kaikin mahdollisin keinoin nyt kun se ei vielä ole ehtinyt saada Suomessa merkittävää jalansijaa. Saksa, Ranska, Ruotsi, Englanti tilanne on paljon paljon huonompi. Demografiset ennusteet osoittavat että niissä taistelu on saatettu jo hävitä(muslimit saavuttavat enemmistön muutaman kymmenen vuoden sisällä)

• merja
        Referee kirjoitti:

Käskeekö koraani kysymään ja kunnioittamaan naisen mielipidettä jos mies haluaa ottaa useampia vaimoja?

olisi hyvä jos joku muslimi viitsisi vastata tuohon kysymykseen että löytyykö koraanista kohta joka sanoo miten pitäisi toimia.
        Eri islam-sivustoilta olen lukenut ristiriitaista tietoa aiheesta, jossain oli maininta että nainen voi vaatia avioliittosopimukseen kohdan että miehellä ei ole lupaa ottaa enempää vaimoja ja jos niin kuitenkin kävisi niin naiselle olisi annettava ero jos hän niin haluaisi. Eri asia on kuinka mies avioliittosopimukseen suhtautuu jos haluaa ottaa uuden vaimon...
        Vallalla tuntuu olevan 'mitä ei tiedä se ei satuta'-asenne muslimimiehillä jotka ottavat useampia vaimoja kertomatta nykyiselle/nykyisille vaimo(i)lle.

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

"Sentään ei ole mahdollista olla laillisesti naimisissa Suomessa 2 eri naisen kanssa, mikä tarkoittaa, ettei ainakaan kotimaastaan voi tuoda toista vaimoa Suomeen."

Joo ei laillisesti. Tiesitkö että Suomessa on somaleja jotka menevät naimisiin, eroavat, noutavat Somaliasta toisen vaimon, eroavat jne kunnes koossa on 1 vaimo ja 3 exää, eli pitävät kaikki ex-vaimot "haaremissaan" eron jälkeen.

"Säännöt on tehty kierrettäviksi sanoi muslimi kun haaremia kokosi" (tämä lainaus ei ole koraanista)

sitäkin tapahtuu ja kuten merja tuossa jo totesikin, monet yrittävät kiertää je etsiä porsaanreikiä ja tekevät niin, mutta en usko sen olevan kovinkaan hyvä asia, jos kysyttäisiin uskonoppineilta. Puhumattakaan silloin, kun kohtaavat Luojansa.Pettävät vain itseään.

Toisaalta voi sanoa senkin, että ihmiset ovat kautta aikain yrittäneet kiertää milloin mitäkin lakeja, vai mitä?

• joku..

pro islam teksti

• että näin

On muslimimiehiä, jotka oikeasti rakastavat vaimoaan ja siinä tapauksessahan ei halua muita. Sama on ihan suomalaisten kesken, jos oikeasti rakastaa puolisoaan, ei koskaan pettäisi häntä.
      Niin yksinkertaista.
      Mutta, mutta, jos muslimin vaimo rakastuukin toiseen mieheen, tiedän kyllä konstin millä pääsee eroon miehestään ja siten yhteen rakastamansa miehen kanssa.
      Ja vielä yksi juttu. Parisuhteeseen kuuluu paljon muutakin kuin ainoastaan seksi.
      Jos on rakkautta, silloin puolisot puuhastelevat kaikkea yhdessä ja ihmettelen sellaista avioliittoa, jossa molemmat erikseen tai toinen "juoksentelee". Meillä ei todellakaan näin.
      Mutta herkästi tälläiset miehet, jotka antavat koko elämänsä vaimolleen, ovat ehkä liian ripustautuvia ja kahlitsevia.
      Muuta huumori on hyvää ja hersyvää, seksi mahtavaa, luotto täydellistä. Molemmat kokee ainoastaan kiinnostusta puolisoaan kohtaan.
      Onhan monenlaisia pettureita, mutta eikö jo hälytyskellot soi, jos toinen on paljon poissa? Avioliittohan on yhdessä elämistä, ei erikseen.
      Uskoisin, että juuri tälläisiä NORMAALEJA avioliittoja on enin osa, mutta niistä täällä ei puhuta.

""Mutta, mutta, jos muslimin vaimo rakastuukin toiseen mieheen, tiedän kyllä konstin millä pääsee eroon miehestään ja siten yhteen rakastamansa miehen kanssa. "" mikä ihme konsti sulla on ? minä "tyhmänä miehenä" en tiä muita konsteja kuin oikeustalon ! missä Avioero haetaan/jätetään kotipaikan alioikeudelta (käräjäoikeudelta).

• eräs muslimi

siinä, että Hyvistä suhteista ei puhuta, tai jos puhutaan, niin kukaan ei usko, eikä edes tosissaan ole kiinnostunut. Lehtiäkin myyvät pitkälle vain huonot uutiset. Lisäksi, en usko että monikaan suomalainen osaa olla aidosti iloinen naapurinsa hyvästä menestyksestä.
        Kaikenkaikkiaan huonot uutiset kulkevat nopeimmin ja kantavat pisimmälle.
        Eli siis jos jollain menee huonosti, ehkä jopa osoitetaan myötätuntoa, mutta jos pitäisi olla iloinen ja onnellinen toisen puolesta, niin taatusti keksitään jos mitä vippaskonstia ja selitystä, missä yritetään mitätöidä koko juttu tai aletaan puhua pahaa.
        Onneksi on seelaisiakin suomalaisia jotka pystyvät iloitsemaan toistensa kanssa ja toistensa onnesta.
        Mitä taas tule miehen ulkonajuksemiseen, jos mies sanoo menevänsä 1.ltä tai 2:lta yöllä kaverinsa luokse juomaan kahvia, sitä ei ole ihan pakko uskoa, ei edes kulttuurin piikkiin pistettynä.
        tosin eihän kenenkään miehen perässä voi vahtia ja soitella koko ajan että missä olet, varsinkin ellei halua ajaa miestä tiehensä, mutta uskalltaisin väittää, että ne jotka tykkäävät pörrätä ravintoloissa ennen seurustelua tai naimisiinmenoa, tykkäävät siitä sen jälkeenkin, ehkä vieläkin enemmän.Toki näissäkin saattaa löytyä poikkeuksia.
        Uskon sinun ajatelleen sillä erollapääsemiskeinolla joitain ahdistelijoita, tai sellaisia, jotka eivät jätä rauhaan, vaikka mitä tekisi?

• eräs muslimi

kun meni täysin ohitse, mitä kirjoitit. Minä puhuin naisista, jotka useimmiten ovat niitä ripustautuneempia, ( lukuunottamaatta siinä vaiheessa, kun nainen saa miehestä tarpeekeeseen ja miehellä onkin yhttäkkiä vimmattu halua ripustautua)- siis minun kokemukseni mukaan, ja sinä miehistä.
        Täytyy todeta, että minä en ole koskaan tavannut miestä, joka eläisi elämäänsä ainoastaan ja vain vaimolleen ja joka jopa pyhittäisi sen vaimolleen.
        Ehkä sellainen olisi kummankin osapuolen kannalta rasittavaa, olipa se elämän pyhittäminen siiten suunnattu omalle miehelle tai omalle vaimolle.? Tai jollei rasittavaa niin hitusen yliampuvaa??? Ja sinä olet tavannut tällaisia monia?
        Kahlitseminen ja omistaminen ei sitten kyllä ole sama asia kuin omistautuminen.

• miten lie

""Mutta, mutta, jos muslimin vaimo rakastuukin toiseen mieheen, tiedän kyllä konstin millä pääsee eroon miehestään ja siten yhteen rakastamansa miehen kanssa. "" mikä ihme konsti sulla on ? minä "tyhmänä miehenä" en tiä muita konsteja kuin oikeustalon ! missä Avioero haetaan/jätetään kotipaikan alioikeudelta (käräjäoikeudelta).

muslimi ja musliminaisen kanssa naimisissa, niin tietämälläni konstilla ei ole mitään merkitystä.
        Tarkoitan tällä sitä, miten muslimivaimo pääsee eroon helposti muslimimiehestä. Ei päinvastoin.
        Tai voi olla ettei se aina tepsi.
        Sinun tapauksessa ehkä se oikeustalo on oikea paikka.

miten lie kirjoitti:

muslimi ja musliminaisen kanssa naimisissa, niin tietämälläni konstilla ei ole mitään merkitystä.
        Tarkoitan tällä sitä, miten muslimivaimo pääsee eroon helposti muslimimiehestä. Ei päinvastoin.
        Tai voi olla ettei se aina tepsi.
        Sinun tapauksessa ehkä se oikeustalo on oikea paikka.

oikeustalo on oikea paikka minun tapauksessa ja muslimeilläkin ! viestissäsi HUOMAN että musliminainen ei saa eroa miehestä?? ja sen takia ehdottat konsteja ??
        valaisitko minua miksei suomalainen oikeustalo kelpa ??
        sitä paitsi huomaa muslimien tasanarvo ja oikeustaju !!!! jos kerran elätään suomessa suomenlaki on ennenkaikkia kunniottava.

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

siinä, että Hyvistä suhteista ei puhuta, tai jos puhutaan, niin kukaan ei usko, eikä edes tosissaan ole kiinnostunut. Lehtiäkin myyvät pitkälle vain huonot uutiset. Lisäksi, en usko että monikaan suomalainen osaa olla aidosti iloinen naapurinsa hyvästä menestyksestä.
        Kaikenkaikkiaan huonot uutiset kulkevat nopeimmin ja kantavat pisimmälle.
        Eli siis jos jollain menee huonosti, ehkä jopa osoitetaan myötätuntoa, mutta jos pitäisi olla iloinen ja onnellinen toisen puolesta, niin taatusti keksitään jos mitä vippaskonstia ja selitystä, missä yritetään mitätöidä koko juttu tai aletaan puhua pahaa.
        Onneksi on seelaisiakin suomalaisia jotka pystyvät iloitsemaan toistensa kanssa ja toistensa onnesta.
        Mitä taas tule miehen ulkonajuksemiseen, jos mies sanoo menevänsä 1.ltä tai 2:lta yöllä kaverinsa luokse juomaan kahvia, sitä ei ole ihan pakko uskoa, ei edes kulttuurin piikkiin pistettynä.
        tosin eihän kenenkään miehen perässä voi vahtia ja soitella koko ajan että missä olet, varsinkin ellei halua ajaa miestä tiehensä, mutta uskalltaisin väittää, että ne jotka tykkäävät pörrätä ravintoloissa ennen seurustelua tai naimisiinmenoa, tykkäävät siitä sen jälkeenkin, ehkä vieläkin enemmän.Toki näissäkin saattaa löytyä poikkeuksia.
        Uskon sinun ajatelleen sillä erollapääsemiskeinolla joitain ahdistelijoita, tai sellaisia, jotka eivät jätä rauhaan, vaikka mitä tekisi?

"en usko että monikaan suomalainen osaa olla aidosti iloinen naapurinsa hyvästä menestyksestä."

Onko tämä mielestäsi yleinen piirre nimenomaan suomalaisilla? Mitkä sitten ovat mielestäsi huonoja piirteitä esim. muslimeissa?

Vai saako suomalaisia yleistää ja muslimeita ei? (tältä vaikuttaa koska olet jo jonkin verran toistellut tuota "muslimeitakin on moneen junaan, ei me kaikki olla samanlaisia" jne.)

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

"en usko että monikaan suomalainen osaa olla aidosti iloinen naapurinsa hyvästä menestyksestä."

Onko tämä mielestäsi yleinen piirre nimenomaan suomalaisilla? Mitkä sitten ovat mielestäsi huonoja piirteitä esim. muslimeissa?

Vai saako suomalaisia yleistää ja muslimeita ei? (tältä vaikuttaa koska olet jo jonkin verran toistellut tuota "muslimeitakin on moneen junaan, ei me kaikki olla samanlaisia" jne.)

että onneksi niitäkin suomalaisia on, mutta ainakin jos näihin palstoihin ja kirjoituksiin täällä on uskominen, niin jo vilpitön ystävyys tuntuu mahdottomalta.
        Tarkoitan siis vähän joka keskustelupalstaa, en pelkästään monikulttuuriset suhteet.

• eräs muslimi
        eräs muslimi kirjoitti:

että onneksi niitäkin suomalaisia on, mutta ainakin jos näihin palstoihin ja kirjoituksiin täällä on uskominen, niin jo vilpitön ystävyys tuntuu mahdottomalta.
        Tarkoitan siis vähän joka keskustelupalstaa, en pelkästään monikulttuuriset suhteet.

kateutta löytyy uskonnosta riippumatta, ihmisestä rippuen. Onneksi tuolla kateelisuuspalstalla saa lukea niistäkin, jotka eivät ole kateellisia, ihan suomalaisista siis.

mutta ilmeisesti sitä on, vai miksi muuten moinen palsta?

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

kateutta löytyy uskonnosta riippumatta, ihmisestä rippuen. Onneksi tuolla kateelisuuspalstalla saa lukea niistäkin, jotka eivät ole kateellisia, ihan suomalaisista siis.

mutta ilmeisesti sitä on, vai miksi muuten moinen palsta?

Aika epäselvästi kierrellen vastasit kysymyksiini, tai sitten et ymmärtänyt niitä.

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

Aika epäselvästi kierrellen vastasit kysymyksiini, tai sitten et ymmärtänyt niitä.

yleistää suomalaisia? suomalaisethan tekevät minulle koko ajan niin.
        mutta en kokonaan yleistä. suomalaisia siis tai mitään muitakaan.
        huonoja puolia voi olla minkämaalaisissa tai uskonnolisissa ihmisissä hyvänsä. mutta koska täällä ei uskota missään joidenkin ihmisten omaavan ollenkaan hyviä puolia, miksi minä uskoisin niitä suomalaisista??? johan olen heissäkin monia huonoja puolia nähnyt.
        Ja eikö sanota usein, että kateus on suomalaisten kansantauti? vai onko vain suomalaisilla oikeus yleistää????

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

yleistää suomalaisia? suomalaisethan tekevät minulle koko ajan niin.
        mutta en kokonaan yleistä. suomalaisia siis tai mitään muitakaan.
        huonoja puolia voi olla minkämaalaisissa tai uskonnolisissa ihmisissä hyvänsä. mutta koska täällä ei uskota missään joidenkin ihmisten omaavan ollenkaan hyviä puolia, miksi minä uskoisin niitä suomalaisista??? johan olen heissäkin monia huonoja puolia nähnyt.
        Ja eikö sanota usein, että kateus on suomalaisten kansantauti? vai onko vain suomalaisilla oikeus yleistää????

En minä ole sanonut että suomalaisista ei saa yleistää joten älä yritä löytää rivieni välistä sellaista mitä siellä ei lue. Totta kai saa, mutta silloin on vähän kummallista jos itkee että myös esim. muslimeistakin on olemassa yleistettäviä stereotypioita.

Mikä sitten on mielestäsi muslimien "kansantauti" jos suomalaisten on kateus? Joku muukin kyseli aiemmin että mitä huonoja puolia islamissa on mutta välttelit vastaamasta siihenkin.

Mitä tarkoittaa muuten "kokonaan yleistäminen"??

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

En minä ole sanonut että suomalaisista ei saa yleistää joten älä yritä löytää rivieni välistä sellaista mitä siellä ei lue. Totta kai saa, mutta silloin on vähän kummallista jos itkee että myös esim. muslimeistakin on olemassa yleistettäviä stereotypioita.

Mikä sitten on mielestäsi muslimien "kansantauti" jos suomalaisten on kateus? Joku muukin kyseli aiemmin että mitä huonoja puolia islamissa on mutta välttelit vastaamasta siihenkin.

juuri nyt minulla on muuta tekemistä ( ja oli eilenkin)

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

juuri nyt minulla on muuta tekemistä ( ja oli eilenkin)

Tuo muu tekemisesi näyttää olevan helkkarin moniin muihin viesteihin kommentointi.

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

Tuo muu tekemisesi näyttää olevan helkkarin moniin muihin viesteihin kommentointi.

ja eikö minulla saisi olla elämää tämän palstan ulkopuolella? luuletko, että mietin koko päivän, että mitä ihmettä nyt vastaisin? siis ihan sinun vuoksesi?

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

Yritän välttää yleistämistä, mutta joskus tekee mieli, koska esim. sinä yleistät meitä koko ajan, etkä yksistään sinä, vaan muutama muukin.

kokonaan yleistäminen on vähän hassusti sanottu, mutta mietin siinä, että voisin sanoa että suurin osa suomalaisita miehistä on alkoholisteja vaimonsa hakkaajia tai sitten turhantärkeitä tiukkapipoja, jotka eivät näe muuta kuin oman totuutensa, mikä ei suinkaan ole ainoa totuus ja mitään halua ei ole uskoa mihinkään muuhun, aivan sama vaikka mitä sanoisi.

jos sanon että KAIKKI suomaliset miehet ovat sellasia, yleistän kokonaan, tai siis sitä tarkoitin, vaikka onkin surkea ilmaisu.
        Mutta siitä huolimatta, minä tiedän, että niin ei onneksi ole, joten en voi niin sanoa, vaikka olisin kuinka kiukkuinen.
        mutta luulen, että juuri kiukku saa ihmiset vastaamaan yleistyksillä toisistaan.

tulin juuri siihen tulokseen, että nyt riitti.
        jollet kerran osaa erottaa milloin joku puhuu totta, niin sinulle on turha edes sanoa mitään.

muslimit eivät ole yksi rotu, joten heillä ei voi olla kansantautia.

minusta islamista pyritään etsimään kaikki paha, sitten kaikki se, mitä koraanissa sanotaan, otetaan irti itse konseptista ja sen jälkeen leimataan Islami sellaiseksi ja sellaaiseksi.

siitä ei koskaan edes yritetä etsiä sitä mikä alkuperäinen tarkoitus on, itseasiassa kaikki synnit ovat samat kuin raamatussakin, Islamissa tosin luettelo on pidempi.
        Islamin huono puoli on, että vääristellään koraanin sanomaa.

Eräs huono puoli on, mikä harmittaa erityisesti naisten kannalta.
        avioero katsotaan huonoksi asiaksi ja sen jälkeen kun ero on tullut, nainen on huono, vaikka naisessa ei olisi vikaa, ja eron syy olisi huono mies. Se on huono puoli. Ja toivon todella että se muuttuisi.
        niitäkään asioita (eron syitä, ei voi mennä esittämään minnekkään, koska sellaisita asioista ei juuri puhuta ulkopuolisille, eli naista siis pidetään automaattisesti huonona.)

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

ja eikö minulla saisi olla elämää tämän palstan ulkopuolella? luuletko, että mietin koko päivän, että mitä ihmettä nyt vastaisin? siis ihan sinun vuoksesi?

Mitä sekoilet taas, missä kohtaa olen sanonut mitään palstan ulkopuolisista tekemisistäsi? Ei kiinnosta mitä touhuilet ja koska. Viestejä näytit suoltavan sinne tänne tonnikaupalla samaan aikaan kun ilmoitit että ei ole aikaa vastata.

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

Yritän välttää yleistämistä, mutta joskus tekee mieli, koska esim. sinä yleistät meitä koko ajan, etkä yksistään sinä, vaan muutama muukin.

kokonaan yleistäminen on vähän hassusti sanottu, mutta mietin siinä, että voisin sanoa että suurin osa suomalaisita miehistä on alkoholisteja vaimonsa hakkaajia tai sitten turhantärkeitä tiukkapipoja, jotka eivät näe muuta kuin oman totuutensa, mikä ei suinkaan ole ainoa totuus ja mitään halua ei ole uskoa mihinkään muuhun, aivan sama vaikka mitä sanoisi.

jos sanon että KAIKKI suomaliset miehet ovat sellasia, yleistän kokonaan, tai siis sitä tarkoitin, vaikka onkin surkea ilmaisu.
        Mutta siitä huolimatta, minä tiedän, että niin ei onneksi ole, joten en voi niin sanoa, vaikka olisin kuinka kiukkuinen.
        mutta luulen, että juuri kiukku saa ihmiset vastaamaan yleistyksillä toisistaan.

tulin juuri siihen tulokseen, että nyt riitti.
        jollet kerran osaa erottaa milloin joku puhuu totta, niin sinulle on turha edes sanoa mitään.

muslimit eivät ole yksi rotu, joten heillä ei voi olla kansantautia.

minusta islamista pyritään etsimään kaikki paha, sitten kaikki se, mitä koraanissa sanotaan, otetaan irti itse konseptista ja sen jälkeen leimataan Islami sellaiseksi ja sellaaiseksi.

siitä ei koskaan edes yritetä etsiä sitä mikä alkuperäinen tarkoitus on, itseasiassa kaikki synnit ovat samat kuin raamatussakin, Islamissa tosin luettelo on pidempi.
        Islamin huono puoli on, että vääristellään koraanin sanomaa.

Eräs huono puoli on, mikä harmittaa erityisesti naisten kannalta.
        avioero katsotaan huonoksi asiaksi ja sen jälkeen kun ero on tullut, nainen on huono, vaikka naisessa ei olisi vikaa, ja eron syy olisi huono mies. Se on huono puoli. Ja toivon todella että se muuttuisi.
        niitäkään asioita (eron syitä, ei voi mennä esittämään minnekkään, koska sellaisita asioista ei juuri puhuta ulkopuolisille, eli naista siis pidetään automaattisesti huonona.)

"voisin sanoa että suurin osa suomalaisita miehistä on alkoholisteja vaimonsa hakkaajia tai sitten turhantärkeitä tiukkapipoja, jotka eivät näe muuta kuin oman totuutensa......"

Sano vaan mutta olet silloin väärässä. Suomalaisista miehistä on alkoholisteja ja parisuhdeväkivaltaisia huomattavasti vähemmän kuin väittämäsi yli 50% (eli "suurin osa" kuten sanoit)? "Turhantärkeitä tiukkapipoja" sitten taas on vähän vaikeampi määritellä, se on mielipide-/ makukysymys. Ehkä sinun määritelmäsi mukaan, mikä se sitten lieneekin, suomalaisista miehistä sellaisia onkin suurin osa. Mutta who cares, se on vain sinun mielipiteesi.

"jos sanon että KAIKKI suomaliset miehet ovat sellasia, yleistän kokonaan"

Aha, no olet sitten aika yksin sen "kokonaan yleistämisen" kanssa. Äärimmäisen harvoin edes palstan pahimmat provoilijat ja muut ilveilijätkään sanovat nimenomaan että "KAIKKI" ne ja ne ovat mitä ovat. Aiemmissa viesteissä sinä itse olit kuvitellut tuota "kaikki"-sanaa toisten ihmisten viesteihin muslimeista puhuttaessa.

"mutta luulen, että juuri kiukku saa ihmiset vastaamaan yleistyksillä toisistaan"

No ei kun ihan terve järki ja käytännöllisyys. Se nyt olisi järjetöntä jos joka kerta joutuisi selittelemään muutaman rivin verran että "enhän minä kaikkia yleistä, ihmisethän ovat yksilöitä, kaikissa kansoissa on kaikenlaisia ihmisiä enkä nyt yleistä mutta yleisesti on näin.....). Jos ei yleistä niin ei voi keskustella mistään asiasta saivartelematta.

"jollet kerran osaa erottaa milloin joku puhuu totta, niin sinulle on turha edes sanoa mitään."

Mistä näin päättelet, ja toiseksi en todellakaan voi tietää, etkä sinä eikä kukaan muukaan, puhuuko joku tuntematron anonyymi internetin keskustelupalstalla totta vai kusettaako. Mitähän mahdat tällä ajaa takaa??

"muslimit eivät ole yksi rotu, joten heillä ei voi olla kansantautia."

No et varmaan tosissaan tarkoittanut että kateus on "tauti", vaan ilmeisesti käytit sanaa kuvainnollisessa mielessä tarkoittamaan suomalaisille yhteistä luonteenpiirrettä. Siinä mielessä on olemassa myös tiettyjä luonteenpiirteitä jotka ovat yleisiä erityisesti muslimeilla vaikkeivat he yhtenäinen "rotu" olekaan.

"minusta islamista pyritään etsimään kaikki paha, sitten kaikki se, mitä koraanissa sanotaan, otetaan irti itse konseptista ja sen jälkeen leimataan Islami sellaiseksi ja sellaaiseksi."

No tuollainen marttyyriksi ja uhriksi hakeutuminen on esimerkiksi tyypillistä muslimeille, niistä yhteisistä luonteenpiirteistä puhuttaessa. Islamista ei tarvitse erikseen etsiä "kaikkea pahaa", muslimit ovat onnistuneet itse ylläpitämään huonoa mainettaan ja itse "leimaamaan" itsensä ihan ilman ulkopuolisten apua. Tuo "otetaan irti konseptistaan" (tarkoitit varmaan kontekstistaan) on tyhjää ja mitäänsanomatonta jauhantaa, en oikein tiedä millaisella "konseptilla" Muhammedin lapsimorsian, vääräuskoisten tappokehoitukset, naisten alisteinen asema miehiin nähden jne. saadaankin käännettyä hyväksyttäväksi?? Jos näiden "alkuperäinen tarkoitus" on ollut jollain tavalla perusteltavissa varhaiskeskiajalla kun tuo satukirja on kirjoitettu niin silloinhan nykypäivänä pitäisi voida päivittää kirja vastaamaan nykyajan tarkoituksia. Mutta sepä ei taida käydä koska koraania ei kuulu tulkita vaan ottaa kirjaimellisesti. Myös tuon mainitsemasi huonon puolen korjaamiseksi olisi syytä tarkastella kriittisesti koko uskonnon peruslähtökohtia.

• no lol

joo hyi

• ???????????

perustelu?

• minävaaaaan
        ??????????? kirjoitti:

perustelu?

no en ainakaa haluis olla hellan ja nyrkin välissä

• eräs muslimi
        minävaaaaan kirjoitti:

no en ainakaa haluis olla hellan ja nyrkin välissä

hellan ja nyrkin välissä.
        sitpaitsi hellan edessä olen mielelläni ja mielelläni laitan ruokaa. kuten myös mieheni välillä mielellään laittaa ruokaa.
        hän ei koskaan ole lyönyt minua, nyrkillä tai yhtään millään.

• minävaaaaan
        eräs muslimi kirjoitti:

hellan ja nyrkin välissä.
        sitpaitsi hellan edessä olen mielelläni ja mielelläni laitan ruokaa. kuten myös mieheni välillä mielellään laittaa ruokaa.
        hän ei koskaan ole lyönyt minua, nyrkillä tai yhtään millään.

no kiva että teillä näin mutta valitettavasti ei ole kaikilla asia yhtä hyvin.

• eräs muslimi
        minävaaaaan kirjoitti:

no kiva että teillä näin mutta valitettavasti ei ole kaikilla asia yhtä hyvin.

ettei kaikilla ole näin, suomalaisissa perheissäkään.

• Rakas-Watson

Mutta koitetaan vastata.

Islam ei todellakaan ole mikään rauhanuskonto, missä maassa rauha ja kaikilla hyvä tahto.

Islamin ainoa päämäärä on maailman alistaminen sen tahtoon ja kaikki keinot ovat sallittuja.

Juuri siksi tällaiset aloitukset ovat vaarallisia, sillä lapsellisia ihmisiä käytetään hyväksi piiloiteltaessa sitä todellista päämäärää.

Kaikki muslimit tulisi karkoittaa Suomesta, tai ainakin heidät tulisi tarkkaan rekisteröidä. Heidän liikkeitään tulisi tarkkailla ja rajoittaa liikkumisvapautta.

Ilokseni huomasin paljon järkeviä kommentteja ja kuten aina, muslimit eivät kyenneet perustelemaan valheitaan.

Vain tuntemalla vihollisemme, voimme puolustautua.

• eräs muslimi

tarkkaillaan.

• Rakas-Watson
        eräs muslimi kirjoitti:

tarkkaillaan.

En ole ns. riskiryhmää. Olen ylemmästä keskiluokasta tuleva valkoinen, koulutettu mies. Siksi en julista uskontoa joka on militaristinen ja jonka tarkoitus on alistaa rauhaa rakastavat ihmiset natsismia vastaavan ikeen alle. En ole fundamentalisti, jolle tarkoitus pyhittää keinot. En tapa lapsia. En edes tapa miehiä saatika naisia.
        Puhun islamia vastaan koska kovin moni on aiheesta täysin tietämätön ja eivät täysin ymmärrä islamin uhkaa.
        Onneksi muslimit ovat ihan itse ryssineet koko homman ja länsimaissa ihmisten silmät ovat avautumassa.
        Kiitos kaltaistesi kirjoittajien saamme yhä enemmän ja enemmän esimerkkejä siitä kuinka kieroutunut uskonto saa ilmeisen yksinkertaisen ihmisen puhumaan ihan jonninjoutavia. Yrityksesi viedä keskustelun fokus pois islamin mädännäisyydestä on epäonnistunut ja tulee epäonnistumaan.

• musliminainen...

..mutta taas kysyisin, mihin suomalaiset muslimit pitäisi karkottaa? Ja miten hemmetissä sinun käsityksesi mukaan minun liikkumisenvapautta tulisi rajoittaa? Kiitos illan nauruista!

Minä en ole täällä kommentoinut enempää koska se ei hyödytä mitään enkä jaksa lukea näitä valtavan pitkiä jankutuksia ties mistä asioista,jotka eivät minun elämääni kosketa.

• Rakas-Watson
        musliminainen... kirjoitti:

..mutta taas kysyisin, mihin suomalaiset muslimit pitäisi karkottaa? Ja miten hemmetissä sinun käsityksesi mukaan minun liikkumisenvapautta tulisi rajoittaa? Kiitos illan nauruista!

Minä en ole täällä kommentoinut enempää koska se ei hyödytä mitään enkä jaksa lukea näitä valtavan pitkiä jankutuksia ties mistä asioista,jotka eivät minun elämääni kosketa.

Nyt tarttee taas mennä. On parempaa tekemistä kuin kinata muslimien kanssa.

• sivustahuomauttelija

varsinainen rauhanenkeli olet!
        Varsinkin kun on seurannut aikaisempia kirjoituksiasi.

• Rakas-Watson
        sivustahuomauttelija kirjoitti:

varsinainen rauhanenkeli olet!
        Varsinkin kun on seurannut aikaisempia kirjoituksiasi.

toi nyt oli?

En minä rauhaa muslimien kanssa haluakaan. He aloittivat sodan minua vastaan jo vuosia sitten. Jos minulla olisi se valta, niin hengiltähän nuo kaikki ottaisin.
        Muslimit eivät osaa eivätkä halua elää rauhassa muiden kanssa. Siksi heidät tulisi eristää ja pitää tiukan tarkkailun alla.
        Vaikka joudunkin duunissa tekemisiin muslimien kanssa en heitä auta. Olen jo kieltäytynyt yhteistyöstä useammin kuin kerran. Koska vastaan omalta osaltani siitä keitä palkataan, en palkkaa muslimeita eikä intialaisia. Ja arvatkaa mitä, kukaan ei kitise että olisin rasisti. Duunissa on rauha maassa kun ei ole noita roskasakin edustajia tekemässä huonoa laatua.

• *'*'*

Olen tavannut ja tuntenut naisia islamilaisista maista (sekä enemmän että vähemmän vakaumuksellisia muslimeita) jotka ovat tulleet tänne (Eurooppaan) ja jotka ovat kamppailleet omien oikeuksiensa ja naisten oikeuksien puolesta, ja jotka ovat ylpeitä siitä että asuvat Euroopassa eikä heidän TARVITSE käyttää tuota naisten alistamisen symbolia, huivia. Suomalainen nainen joka vetää lännessä vietetyn elämän jälkeen huivin päähänsä "ettei miehillä tulisi seksuaalisia ajatuksia", ei saa minulta osakseen mitään muuta kuin puhdasta halveksuntaa.

• Rakas-Watson

Vähän mutta asiaa.

• eräs muslimi

et ymmärtänyt kun sanoin että Koraanissa käsketään niin, ja se tulee silloin Jumalalta, ei mieheltä

• eräs muslimi

jos puhutaan huivin käytöstä, miten selität, että esim. Turkissa naiset haluaisivat käyttää huivia esim yliopistoissa ja kaupungin/ valtion viroissa?
        Ja sen, että tietääkseni myös tunisiassa huivin käyttö on lisääntynyt ihn naisten omasta halusta.
        Jos olen väärässä tunisialainen ultra liberaali varmaan korjaa.
        Se ei ole mikään miehn vallan symboli, vaan ilamsu siitä että on siveellinen nainen ja että uskoo Allahiin.
        Kukaan ei voi pakottaa uskomaan ja siksi se on monen mielestä jokaisen oma asia käyttääkö huivia. Täällä näin.
        muslimeja tulee myös eri valtioista ja kansallisuuksista ja heillä on eroja tavoissaan ja ihan kasvatuksessakin, vaikka olisivat samasta kaupunguta kotoisin.
        Joku on tiukempi, joku suvaitsevampi, kaikki eivät välttämättämä edes tiedä Islamista ja koraanista kaikkea.
        Oletko sinä lukenut Raamatun ja tiedätkö siitä kaiken, kuun kerran olet syntynyt luterilaiseen uskontoon?
        vertaa myös tunisialaisen ultra liberaalin vastaukseen tuolla muualla, vähän ylempänä keskustelussa. ( ei tässä) hän sanoi, ettei tiedä Koraanista ja Islamista paljoakaan.
        jos hän on tunisialainen, oletan hänen syntyneen muslimiksi ja olevan sitä yhä.

• eräs muslimi

voi olla vaikka tunisiasta kotoisin oleva berberi, ja näin ollen vaikka kristitty

• musliminainen...

"Suomalainen nainen joka vetää lännessä vietetyn elämän jälkeen huivin päähänsä "ettei miehillä tulisi seksuaalisia ajatuksia", ei saa minulta osakseen mitään muuta kuin puhdasta halveksuntaa."

Mikä siinä noin ärsyttää?!! Tunnen minäkin monia Eurooppaan tulleita tai täällä syntyneitä musliminaisia, jotka todella nauttivat vapaudesta päättää omista asioistaan,mikä ei välttämättä ollut mahdollista ennen heidän kotimaansa kulttuurillisten väännöksien tms takia. Tunnen monia jotka juuri haluavat pitää huivia edes "symbolina" osoittaakseen olevansa muslimi, monesti he ovat vielä todella upeita ilmestyksiä. Itse en käytä huivia, joskus saatan kietaista paksut hiukseni sellaisen sisään,mutta enpä arvannut, että jotkut jopa halveksivat minua sen takia...

• eräs muslimi
        eräs muslimi kirjoitti:

voi olla vaikka tunisiasta kotoisin oleva berberi, ja näin ollen vaikka kristitty

berberitkin ovat muslimeja, tosin olivat niitä, jotka aikoinaan taistelivat arabeja ja islamia vastaan.

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

et ymmärtänyt kun sanoin että Koraanissa käsketään niin, ja se tulee silloin Jumalalta, ei mieheltä

"sanoinko minä että se on miesten vallan osoitus"

Et sanonut vaan minä sanoin. Ymmärsin kyllä mitä sinä sanoit, mutta olen eri mieltä. Minulla on, usko tai älä, hieman enemmän kokemuspohjaa kuin ihkun muslimimiehen löytäneen ja yhtäkkiä islamiin höyrähtäneen netti-kirjoittelijan vuodatus.

Ole hyvä ja kerro minulle tarkka kohta koraanissa jossa käsketään naisen käyttää huivia. Näytän sen sitten pakistanilaiselle ystävättärelleni jonka mielestä koraani ei missään nimessä käske naisen käyttää huivia ja kyseessä on nimenomaan muslimimiesten tulkinta, jonka tarkoitus on pitää naiset "kurissa".

Samaisesta pakistanilaisystävästäni voisin kertoa pari aika ikävää tarinaa muutenkin, mutta en taida viitsiä tällä palstalla mennä kovin henkilökohtaisiin asioihin. Sen vain sanon että ihmettelen suuresti kuinka yksikään älykäs, ajatteleva länsimainen nainen VAPAAEHTOISESTI voi kääntyä tuollaiseen sovinistiseen (jopa misogynistiseen, ainakin välillä tuntuu siltä), naisia lähes omaisuutena kohtelevaan uskontoon.

• *'*'*

"Suomalainen nainen joka vetää lännessä vietetyn elämän jälkeen huivin päähänsä "ettei miehillä tulisi seksuaalisia ajatuksia", ei saa minulta osakseen mitään muuta kuin puhdasta halveksuntaa."

Mikä siinä noin ärsyttää?!! Tunnen minäkin monia Eurooppaan tulleita tai täällä syntyneitä musliminaisia, jotka todella nauttivat vapaudesta päättää omista asioistaan,mikä ei välttämättä ollut mahdollista ennen heidän kotimaansa kulttuurillisten väännöksien tms takia. Tunnen monia jotka juuri haluavat pitää huivia edes "symbolina" osoittaakseen olevansa muslimi, monesti he ovat vielä todella upeita ilmestyksiä. Itse en käytä huivia, joskus saatan kietaista paksut hiukseni sellaisen sisään,mutta enpä arvannut, että jotkut jopa halveksivat minua sen takia...

Naisena minua ärsyttää ja loukkaa kun "kanssasisareni" heittävät vesilintua sillä kamppailulla mitä naiset ennen meitä täällä lännessä ovat käyneet saadakseen samat arvot ja mahdollisuudet elämässään miesten kanssa. Huivin tarkoitushan on tehdä naisesta vähemmän houkuttelevan näköinen jottei miesten himot yllättäisi. Huivia pitämällä hyväksyt että vastuu miesten himoista ja käytöksestä on sinun kannettavanasi, naisten kannettavana. Ehei, minä ainakin olen ylpeästi länsimaalainen nainen (sikäli kuin valkoinen eurooppalainen saa nykyään ylpeyttä tuntea...) ja sanon että miehet pitäköön itsensä kurissa. Koko juttu on oikeasti ihan pimeä. Jos Allah loi sinut tuollaiseksi kuin olet, miksi on sinun tehtäväsi peittää itsesi ettei kukaan mies vain ajattele mitään epäpuhdasta sinusta? Eikö sen pitäisi olla miehen tehtävä käyttäytyä asiallisesti ja kohdella sinua vertaisenaan vaikka olisit pukeutunut bikineihin? ;)
        Islam haluaa verhota naiset hijabin taakse toisarvoisiksi kansalaisiksi, syntisiksi, epäpuhtaiksi.
        Jotkut teistä hyväksyvät tämän tietoisesti ja vapaaehtoisesti. Siitä halveksunta.

(Ja huomaa nyt hyvä ihminen että on kaksi täysin eri asiaa "joskus kietaista paksut hiuksensa sellaisen sisään" kuin peittää päänsä - tai pahimmassa tapauksessa jopa kasvonsa! - huivilla jottei kukaan mies vain pääsisi näkemään...)

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

jos puhutaan huivin käytöstä, miten selität, että esim. Turkissa naiset haluaisivat käyttää huivia esim yliopistoissa ja kaupungin/ valtion viroissa?
        Ja sen, että tietääkseni myös tunisiassa huivin käyttö on lisääntynyt ihn naisten omasta halusta.
        Se ei ole mikään miehn vallan symboli, vaan ilamsu siitä että on siveellinen nainen ja että uskoo Allahiin.
        Kukaan ei voi pakottaa uskomaan ja siksi se on monen mielestä jokaisen oma asia käyttääkö huivia. Täällä näin.
        muslimeja tulee myös eri valtioista ja kansallisuuksista ja heillä on eroja tavoissaan ja ihan kasvatuksessakin, vaikka olisivat samasta kaupunguta kotoisin.
        Joku on tiukempi, joku suvaitsevampi, kaikki eivät välttämättämä edes tiedä Islamista ja koraanista kaikkea.
        Oletko sinä lukenut Raamatun ja tiedätkö siitä kaiken, kuun kerran olet syntynyt luterilaiseen uskontoon?
        vertaa myös tunisialaisen ultra liberaalin vastaukseen tuolla muualla, vähän ylempänä keskustelussa. ( ei tässä) hän sanoi, ettei tiedä Koraanista ja Islamista paljoakaan.

"Se ei ole mikään miehn vallan symboli, vaan ilamsu siitä että on siveellinen nainen ja että uskoo Allahiin."

Joopa joo. En tiedä kertooko tämä enemmän siitä vallankäytön volyymista ja (aivopesun) onnistumisesta vai ko. naisten typeryydestä. Ripustakaa saman tien kyltti itseenne jossa lukee että uskotte Allahiin ettekä harrasta seksiä muuta kuin aviomiestenne kanssa jos se on niin tärkeää että koko maailma tietää uskostanne ja siveytenne tasosta!

"muslimeja tulee myös eri valtioista ja kansallisuuksista ja heillä on eroja tavoissaan ja ihan kasvatuksessakin, vaikka olisivat samasta kaupunguta kotoisin.
        Joku on tiukempi, joku suvaitsevampi, kaikki eivät välttämättämä edes tiedä Islamista ja koraanista kaikkea."

Ihanko totta? Voi kiitos kun kerroit. Enpä ole ennen kuullutkaan että maailmassa on yli miljardi muslimia kymmenistä eri maista ja kulttuuriperinteistä. Itseasiassa koulu- ja työkavereiden lisäksi olen jopa asunut muslimien kanssa, myös niiden huivia käyttävien. Heidän tapauksessaan hyväksyn, vaikka en ole eri mieltä. Ymmärrän että tämän patriarkaalisen ja sovinistisen uskonnon kasvatteina heidät on jo pienestä pitäen aivopesty uskomaan että meidän naisten velvollisuus on peittää itsemme estääksemme miehiä ajattelemasta syntisiä ajatuksia. Että meidän vikamme on jos mies ei voi hillitä itseään. Että meidän tehtävämme on olla puhtaita ja siveitä ja olemassa vain aviomiehiämme varten.

Sitä minä en silti ymmärrä että joku länsimainen nainen tähän kääntyy. Ja vieläpä yleensä vain siitä syystä että on sattunut tapaamaan jonkun musumiehen. Voi hyvä elämä!

• eräs muslimi
        *'*'* kirjoitti:

"Se ei ole mikään miehn vallan symboli, vaan ilamsu siitä että on siveellinen nainen ja että uskoo Allahiin."

Joopa joo. En tiedä kertooko tämä enemmän siitä vallankäytön volyymista ja (aivopesun) onnistumisesta vai ko. naisten typeryydestä. Ripustakaa saman tien kyltti itseenne jossa lukee että uskotte Allahiin ettekä harrasta seksiä muuta kuin aviomiestenne kanssa jos se on niin tärkeää että koko maailma tietää uskostanne ja siveytenne tasosta!

"muslimeja tulee myös eri valtioista ja kansallisuuksista ja heillä on eroja tavoissaan ja ihan kasvatuksessakin, vaikka olisivat samasta kaupunguta kotoisin.
        Joku on tiukempi, joku suvaitsevampi, kaikki eivät välttämättämä edes tiedä Islamista ja koraanista kaikkea."

Ihanko totta? Voi kiitos kun kerroit. Enpä ole ennen kuullutkaan että maailmassa on yli miljardi muslimia kymmenistä eri maista ja kulttuuriperinteistä. Itseasiassa koulu- ja työkavereiden lisäksi olen jopa asunut muslimien kanssa, myös niiden huivia käyttävien. Heidän tapauksessaan hyväksyn, vaikka en ole eri mieltä. Ymmärrän että tämän patriarkaalisen ja sovinistisen uskonnon kasvatteina heidät on jo pienestä pitäen aivopesty uskomaan että meidän naisten velvollisuus on peittää itsemme estääksemme miehiä ajattelemasta syntisiä ajatuksia. Että meidän vikamme on jos mies ei voi hillitä itseään. Että meidän tehtävämme on olla puhtaita ja siveitä ja olemassa vain aviomiehiämme varten.

Sitä minä en silti ymmärrä että joku länsimainen nainen tähän kääntyy. Ja vieläpä yleensä vain siitä syystä että on sattunut tapaamaan jonkun musumiehen. Voi hyvä elämä!

aviomiestä varten?
        Kannatat siis sitä, että vaikka sinulla olisi aviomies, sinulla on täysi vapaus olla epäsiveä????
        Tai jos ei ole aviomiestä, saat hurjastella tuolla?
        Ihan sama minulle, jos niin haluat, mutta minulla on erilainen suhtautumistapa tähän.

Ja ainakin valon suura. mehiläisen suura. swiis suomenkielisissä käännöksissä.

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

Niin missä kohtaa Koraanissa sanotaan näin, tätä Watsonkin on kysellyt eikä yhtään vastausta ole tullut keneltäkään. Ja eivätkö huivittomat naiset voi olla siveitä? Et kai sinä vaan nyt "yleistä kokonaan" :)

Mietippä jos suurin osa yhteiskunnasta on sitä mieltä että huiviton nainen on siveetön nainen, niin kuinka mielekästä on niin suvaitsemattomassa ympäristössä olla pitämättä huivia ja leimatua siveettömäksi naiseksi! Eihän se silloin ole kiinni omasta tahdosta vaan ympäristön asettamasta paineesta.

"Turkissa naiset haluaisivat käyttää huivia esim yliopistoissa ja kaupungin/ valtion viroissa?"

Tämä "naisten oma halu käyttää huivia" on tietyllä tavalla myös Tukholman syndroomaa. Jos uhkaa (=sovinistinen ja patriarkaalinen uskonnolla ja väkivallan uhalla painostava ympäristö) ei voi uhmata tai paeta, selviää loppujen lopuksi parhaiten liittoutumalla sen kanssa, ja loppujen lopuksi vakuuttaa itselleen että uhka on oman turvallisuuden tae (kuten onkin siinä mielessä että alistumalla ja tottelemalla ei käy huonosti). Tämä ei tietenkään ole tietoinen valinta vaan itsesuojeluvaistoa.

• eräs muslimi
        *'*'* kirjoitti:

Et sanonut vaan minä sanoin. Ymmärsin kyllä mitä sinä sanoit, mutta olen eri mieltä. Minulla on, usko tai älä, hieman enemmän kokemuspohjaa kuin ihkun muslimimiehen löytäneen ja yhtäkkiä islamiin höyrähtäneen netti-kirjoittelijan vuodatus.

Ole hyvä ja kerro minulle tarkka kohta koraanissa jossa käsketään naisen käyttää huivia. Näytän sen sitten pakistanilaiselle ystävättärelleni jonka mielestä koraani ei missään nimessä käske naisen käyttää huivia ja kyseessä on nimenomaan muslimimiesten tulkinta, jonka tarkoitus on pitää naiset "kurissa".

Samaisesta pakistanilaisystävästäni voisin kertoa pari aika ikävää tarinaa muutenkin, mutta en taida viitsiä tällä palstalla mennä kovin henkilökohtaisiin asioihin. Sen vain sanon että ihmettelen suuresti kuinka yksikään älykäs, ajatteleva länsimainen nainen VAPAAEHTOISESTI voi kääntyä tuollaiseen sovinistiseen (jopa misogynistiseen, ainakin välillä tuntuu siltä), naisia lähes omaisuutena kohtelevaan uskontoon.

minun yhtäkkiä höyrähtäneen????
        mitä sinä tiedät minuusta ja minun kokemuspohjastani? et yhtään mitään

• eräs muslimi
        *'*'* kirjoitti:

sinä siis perustat päättelysi pakistanilaiseen ystävääsi ja siihen mitä hänelle on tapahtunut?

minä voin sanoa, ellet tiennyt, että kaikenlaista ikävää tapahtuu kaikenmaalisille ihmisille ja naisille, ihan miesten toimesta, ei pelkästään muslimien.
        sitäpiatsi varsinkin pakistanista tuntuu tulevan näitä tiukkoja hörhöjä ja sanoisin että on mahdollista että heitä ja juuri heitä aivopestään.
        minä elän koko ajan muslimin kanssa, ssinä olet elänyt ja kuullut tämän ystäväsi tarinan. Minä olen kuullut montakin tarinaa.
        Ja vielä tiedoksi, mieheni ei ole pakistanista.
        jos joku haluaa hänen kotimaassaan kulkea ilman huntua ja vaikka minihameessa, niin hän kulkee, vaikka onkin muslimi, tai ihminen joka on syntynyt muslimimaahan.

• eräs muslimi
        Referee kirjoitti:

Niin missä kohtaa Koraanissa sanotaan näin, tätä Watsonkin on kysellyt eikä yhtään vastausta ole tullut keneltäkään. Ja eivätkö huivittomat naiset voi olla siveitä? Et kai sinä vaan nyt "yleistä kokonaan" :)

Mietippä jos suurin osa yhteiskunnasta on sitä mieltä että huiviton nainen on siveetön nainen, niin kuinka mielekästä on niin suvaitsemattomassa ympäristössä olla pitämättä huivia ja leimatua siveettömäksi naiseksi! Eihän se silloin ole kiinni omasta tahdosta vaan ympäristön asettamasta paineesta.

"Turkissa naiset haluaisivat käyttää huivia esim yliopistoissa ja kaupungin/ valtion viroissa?"

Tämä "naisten oma halu käyttää huivia" on tietyllä tavalla myös Tukholman syndroomaa. Jos uhkaa (=sovinistinen ja patriarkaalinen uskonnolla ja väkivallan uhalla painostava ympäristö) ei voi uhmata tai paeta, selviää loppujen lopuksi parhaiten liittoutumalla sen kanssa, ja loppujen lopuksi vakuuttaa itselleen että uhka on oman turvallisuuden tae (kuten onkin siinä mielessä että alistumalla ja tottelemalla ei käy huonosti). Tämä ei tietenkään ole tietoinen valinta vaan itsesuojeluvaistoa.

että jos jotkut tekjevät sen omasta tahdostaan, he todella tekevät niin.
        lue vähän ylempää vastauksiani.esim. koraanin ko.
        kohdasta. Tai lue vaikka koko koraani.
        vastasin ajat sitten, kun tunisialainen ultra liberaali kysyi samaa asiaa

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

aviomiestä varten?
        Kannatat siis sitä, että vaikka sinulla olisi aviomies, sinulla on täysi vapaus olla epäsiveä????
        Ihan sama minulle, jos niin haluat, mutta minulla on erilainen suhtautumistapa tähän.

"Kannatat siis sitä, että vaikka sinulla olisi aviomies, sinulla on täysi vapaus olla epäsiveä????"

Mistä ihmeestä sinä tällaista keksit? Sanoinko noin? Missä?! Jos sinua minun siveyteni kiinnostaa niin kyllä minä olen ehdottoman uskollinen miesystävälleni, ja olen aina ollut. Jos ei olisi miesystävää, pitäisin sitä oikeutenani "hurjastella tuolla", kuten asian ilmaisit, mutta todennäköisesti en kovasti hurjastelisi siltikään. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Enkö minä voi olla siveä ellen käytä hijabia? Ovatko kaikki huivittamattomat naiset epäsiveitä? No, näinhän ne muslimimiehet varmasti haluavat ajatella ja antaa olettaa.

Ainoa vastauksesi viesteihinikö oli tarttua väärinymmärtämääsi epäoleellisuuteen? Jos et muuta osaa sanoa niin kerro nyt ainakin missä ihan tarkalleen ottaen koraanissa sanotaan että naisen on pukeuduttava huiviin. Ja huomaa että minulla ei ole koraania; jollet jaksa etsiä kohtaa omastasi niin uskontosi ja pyhän kirjasi hhyvin tuntevana hyvänä muslimina varmaan osaat toistaa lähes ellet täysin verbatim, mitä siinä kohdassa sanotaan.

• eräs muslimi
        *'*'* kirjoitti:

"Kannatat siis sitä, että vaikka sinulla olisi aviomies, sinulla on täysi vapaus olla epäsiveä????"

Mistä ihmeestä sinä tällaista keksit? Sanoinko noin? Missä?! Jos sinua minun siveyteni kiinnostaa niin kyllä minä olen ehdottoman uskollinen miesystävälleni, ja olen aina ollut. Jos ei olisi miesystävää, pitäisin sitä oikeutenani "hurjastella tuolla", kuten asian ilmaisit, mutta todennäköisesti en kovasti hurjastelisi siltikään. Miten tämä nyt liittyy mihinkään? Enkö minä voi olla siveä ellen käytä hijabia? Ovatko kaikki huivittamattomat naiset epäsiveitä? No, näinhän ne muslimimiehet varmasti haluavat ajatella ja antaa olettaa.

Ainoa vastauksesi viesteihinikö oli tarttua väärinymmärtämääsi epäoleellisuuteen? Jos et muuta osaa sanoa niin kerro nyt ainakin missä ihan tarkalleen ottaen koraanissa sanotaan että naisen on pukeuduttava huiviin. Ja huomaa että minulla ei ole koraania; jollet jaksa etsiä kohtaa omastasi niin uskontosi ja pyhän kirjasi hhyvin tuntevana hyvänä muslimina varmaan osaat toistaa lähes ellet täysin verbatim, mitä siinä kohdassa sanotaan.

missä kohtaa sannotaaan, etsi vaikka netistä valon suura

• eräs muslimi
        *'*'* kirjoitti:

että meidän tehtävämme on olla puhtaita ja siveitä ja olemassa vain aviomiehiämme varten.
        onko se sinun mielestäsi huono juttu, kun kerran täytyy oikein aivopestä sellaiseen? sinähän juuri osoitit aikaisemmin halveksivasi huivipäisiä naisia ja sitä, että heidät on aivopesty moiseen!
        siitä saa käsityksen että niin ei pitäisi sinun mielestäsi olla, siis ei saisi olla puhdas ja siveä ja vain avuomiestään varten????

ja olen jo monen kertaan kertonut koraanin kohdan, lue tarkemmin, sinä myös.
        ja sinun onkin sitten hyvä väitellä asiasta, josta sinulla ei ole tietoa, kun ei ole sitä koraaniakaan.

huomaneet ??? miten nyky muslimit ajettelevat ?? ottaa kovasti PÄÄHÄN tämmöstä touhua !!! pkl kokomaailma taistelee ja kehittelee teknologia ja ties mikä koko ihmiskunnan hyväksi !! ja muslimit väittelevät vielä 3vuosituhanella huivi on pakollinen, tämä on sallittu ,tämä on haram,tätä on halal jne....
        pointtini on se : IHMINEN ON SYNTYNYT VAPAA JA KUOLE VAPANA :-)) tiedoksi olen pakana äijä :-))

• eräs muslimi

huomaneet ??? miten nyky muslimit ajettelevat ?? ottaa kovasti PÄÄHÄN tämmöstä touhua !!! pkl kokomaailma taistelee ja kehittelee teknologia ja ties mikä koko ihmiskunnan hyväksi !! ja muslimit väittelevät vielä 3vuosituhanella huivi on pakollinen, tämä on sallittu ,tämä on haram,tätä on halal jne....
        pointtini on se : IHMINEN ON SYNTYNYT VAPAA JA KUOLE VAPANA :-)) tiedoksi olen pakana äijä :-))

liikuta mikä olet, ole rauhassa.
        voisitkin mennä itse kehittelemään sitä teknologiaa, mitäs täällä tuhlaat aikaasi?

Ja kaikesta huolimatta, miksi luulet, etä muslimit eivät olisi kkiinnoostuneita teknologiasta?

eräs muslimi kirjoitti:

liikuta mikä olet, ole rauhassa.
        voisitkin mennä itse kehittelemään sitä teknologiaa, mitäs täällä tuhlaat aikaasi?

Ja kaikesta huolimatta, miksi luulet, etä muslimit eivät olisi kkiinnoostuneita teknologiasta?

""Ja kaikesta huolimatta, miksi luulet, etä muslimit eivät olisi kkiinnoostuneita teknologiasta? "" salli minut nauraman :-), juu näkehän 99,99 maailman keksinnöistä on muslimien tekemiä ! annapas mulla vaikka yhen kansanvälinen tuote nimi joka on muslimien kehittämä ?? esim stereo, auto, känny, kone,lentokone, tietokone, lääke jne...
        ja tiedoksi sinulle ja muille muslimeille en TODELLA VIHAA muslimit eikä islamia ! kritisoin ainoastan
        ai miksi olen täällä tähän aika ? töistä tulin just , juhannuksena olin kotona siksi oli aika naputella.

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

missä kohtaa sannotaaan, etsi vaikka netistä valon suura

Minä en löydä kohtaa jossa naisen käsketään huivittamaan itsensä. Oletan siis, kunnes toisin todistat, että sellaista kohtaa ei ole ja sinä joko tietoisesti valehtelet tai et edes tiedä mistä puhut. Sinun on helppo todistaa minut vääräksi, kirjoita tähän vain se lause tai säe, jossa niin sanotaan. Odotan mielenkiinnolla.

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

sinä siis perustat päättelysi pakistanilaiseen ystävääsi ja siihen mitä hänelle on tapahtunut?

minä voin sanoa, ellet tiennyt, että kaikenlaista ikävää tapahtuu kaikenmaalisille ihmisille ja naisille, ihan miesten toimesta, ei pelkästään muslimien.
        sitäpiatsi varsinkin pakistanista tuntuu tulevan näitä tiukkoja hörhöjä ja sanoisin että on mahdollista että heitä ja juuri heitä aivopestään.
        minä elän koko ajan muslimin kanssa, ssinä olet elänyt ja kuullut tämän ystäväsi tarinan. Minä olen kuullut montakin tarinaa.
        Ja vielä tiedoksi, mieheni ei ole pakistanista.
        jos joku haluaa hänen kotimaassaan kulkea ilman huntua ja vaikka minihameessa, niin hän kulkee, vaikka onkin muslimi, tai ihminen joka on syntynyt muslimimaahan.

Vastaan nyt kahteen viestiisi tässä samalla (voisitko millään edes yrittää miettiä ennen kuin suollat tuota tajunnanvirtaasi, olisi hieman miellyttävämpää keskustella jos saisit ajatuksiasi vähän jäsenneltyä tuhannen pikkuviestin ja lisäyksen sijaan...)

"mistä päättelet minun yhtäkkiä höyrähtäneen????"

Päättelen - ja tämä on toki vain oletus - siitä että hyvin suuri osa suomalaisista muslimeista on islamiin aikuisiällä kääntyneitä. Ainakin tällä hetkellä, en tiedä miten tulevaisuudessa kun teidän lapsenne kasvavat aikuisiksi. Korjaa toki jos olen väärässä ja sinut on kasvatettu muslimi-vanhempien lapsena.

"mitä sinä tiedät minuusta ja minun kokemuspohjastani?"

En yhtään mitään; puhuin omasta kokemuspohjastani. Yritä nyt keskittyä.

"sinä siis perustat päättelysi pakistanilaiseen ystävääsi ja siihen mitä hänelle on tapahtunut?"

En tietenkään perusta, se oli esimerkki. Tunnen tällä hetkellä, olen tuntenut ja tavannut ja ollut tekemisissä kymmenien ellen satojen muslimien kanssa. Olen opiskellut heidän kanssaan, työskennellyt heidän kanssaan ja jopa asunut heidän kanssaan. Osa mukavia ja fiksuja ihmisiä, osa ei, mikä on kai ihan luonnollista.

"minä voin sanoa, ellet tiennyt, että kaikenlaista ikävää tapahtuu kaikenmaalisille ihmisille ja naisille, ihan miesten toimesta, ei pelkästään muslimien."

Voi mikä oivallus. Kiitos nyt taas kun valistit minua maailman pahuudesta. Miten tämä muuttaa sen faktan että Islam on patriarkaalinen, sovinistinen uskonto joka kohtelee naisiaan keskimääräistä huonommin?
        Vai väitätkö tosissasi että muslimi-naiset ja -miehet ovat samassa asemassa?

"minä elän koko ajan muslimin kanssa, ssinä olet elänyt ja kuullut tämän ystäväsi tarinan. Minä olen kuullut montakin tarinaa. "

Tämä ei käsittääkseni ole kilpailu siitä kuka tuntee eniten muslimeita, mutta katso vastaus ylempänä. Mielestäni minä olen nähnyt, kuullut, kokenut ja lukenut tarpeeksi ollakseni oikeutettu mielipiteisiini.

• *'*'*
        eräs muslimi kirjoitti:

että meidän tehtävämme on olla puhtaita ja siveitä ja olemassa vain aviomiehiämme varten.
        onko se sinun mielestäsi huono juttu, kun kerran täytyy oikein aivopestä sellaiseen? sinähän juuri osoitit aikaisemmin halveksivasi huivipäisiä naisia ja sitä, että heidät on aivopesty moiseen!
        siitä saa käsityksen että niin ei pitäisi sinun mielestäsi olla, siis ei saisi olla puhdas ja siveä ja vain avuomiestään varten????

ja olen jo monen kertaan kertonut koraanin kohdan, lue tarkemmin, sinä myös.
        ja sinun onkin sitten hyvä väitellä asiasta, josta sinulla ei ole tietoa, kun ei ole sitä koraaniakaan.

Voi hyvä tavaton. En minä tarvitse koraania ymmärtääkseni islamin yhteiskunnallisia vaikutuksia.

Ja vastaus kysymykseesi on kyllä, minusta ei ole vain huono juttu vaan myös takapajuista, halveksuttavaa ja sairasta että naisen olisi oltava olemassa omaisuuden tavoin vain miestään varten. Minä ainakin olen olemassa ihan täyspainoisena ihmisenä, kansalaisena ja yhteiskunnan jäsenenä, ja ainakin tällä hetkellä myös tasavertaisen ja -arvoisen parisuhteen toisena osapuolena, toteuttaen omia haaveitani ja eläen omaa elämääni, en todellakaan olemassa vain miestä varten. Se että sinun tarvitsee edes kysyä tuota, kertoo kyllä tarpeeksi sinusta ja vieraantumisestasi nyky-yhteiskunnasta. Onnittelut vain miehellesi, hyvin on onnistunut tehtävässään!

Ja olenkos jossain sanonut ettei "saisi olla puhdas ja siveä"? Jos olen, näytä missä. Ja vinkkinä vain että kannattaa lukea pariin kertaan kun kerran näköjään on niin vaikeatajuista että jatkuvasti vedät vääriä johtopäätöksiä kirjoituksistani!

• Referee
        eräs muslimi kirjoitti:

että jos jotkut tekjevät sen omasta tahdostaan, he todella tekevät niin.
        lue vähän ylempää vastauksiani.esim. koraanin ko.
        kohdasta. Tai lue vaikka koko koraani.
        vastasin ajat sitten, kun tunisialainen ultra liberaali kysyi samaa asiaa

Ai eli jos olen eri mieltä kanssasi niin se tarkoittaa että minulle eivät asiat mene jakeluun. Okei.
        No, minä olen sitä mieltä että Allah on satuolento mutta "sulle ei sitten mene jakeluun".

• vierestä,
        eräs muslimi kirjoitti:

mutta:

"Joku on tiukempi, joku suvaitsevampi, kaikki eivät välttämättämä edes tiedä Islamista ja koraanista kaikkea."

Mutta sinä tiedät, ja valtaosa kaikista muslimeista tietää islamista ja Koraanista kaiken? Hyvä isä sentään.

• ap:lle
        eräs muslimi kirjoitti:

aviomiestä varten?

Onko sinusta nainen joka ei käytä huivia epäsiveä? Koraanissa tai siis koraanin ainakin jossain suomennoksessa siveän vastakohtanahan käytetään saastaista naista. Onko naiset jotka eivät käytä huivia saastaisia mielestäsi?

• dfghjghjfghjfgh

mielestäni kaikki uskonnollisuuteen ja islamiin liittyvät asiat ovat jokaisen henkilökohtainen asia.
      Mutta niin kauan kuin islam näyttäytyy pääosin pakottavana teokratiana, pidän sitä uhkana kaikelle sananvapaudelle, ihmisoikeuksille ja ylipäänsä vapaudelle useimmissa muodoissaan.

Tämä kaikki teokratisoituminen ja väkivalta taitaa olla islamin oppeihin sillä lailla sisäänrakennettua ettei niistä tulla varmaan ikinä pääsemään eroon kyseisessä kultissa...aina löytyy tarpeeksi hulluja yksilöitä, jotka saavat ns. hommman haltuunsa ihan vain soveltamalla uskontoaan väkivalloin(kuten perustajansakin teki)..

Vaihda uskontoa sinäkin, Jeesus oli sentään sen verran edistyksellisempi opettaja, että pistää miettimään mihin jumala olisi tarvinnut Muhamedin kaltaista sotamiestä, pedofiilia, sanojensa syöjää ja ties mitä..

• huivin käyttöä !

Olet väärässä.

• esmeraldah

käyttää huivia.
        "Koraanissa käsketään"
        Joo joo,käskeä voi kuka tai mikä vaan, mutta kuka tottelee?!!

• zkelvin

Olen mielestäni varsin rationaalinen ja siviilirohkeakin ihminen, mutta islam - varsinkin sen politisoitunut versio - on pelottava ilmiö.

On hiukan vaikea uskoa islamin olevan rauhan uskonto, sillä sen ympärille on kietoutunut niin paljon pahoja aikomuksia ja tekoja, ja jos ajatellaan vaikkapa naisten asemaa niissä maissa, joita yleisesti pidetään islamilaisina, niin eihän siinä hurraamista ole. Tätä taustaa vasten ei voi olla ihmettelemättä, miten ihmeessä näin on voinut käydä, jos kerran islam takaa naiselle niin hyvän aseman ja tasavertaisuuden. Tätähän kaikki muslimeiksi ryhtyneet naiset aina julistavat. Jostain syystä kristinusko - erityisesti sen protestanttiset haarat - on tarjonnut paremman kasvualustan ihmisten tasavertaisuudelle. Mistä lie johtuu, jos kerran islam on kerran naiselle ihanteellinen uskonto.

Sinänsä huivin käyttöön ja vaatetukseen minulla ei ole nokan koputtamista, mutta ihmettelenpä siinäkin huivinkäytön motiiveja. Nainen peittää itsensä, jotta miehelle ei tule epäpuhtaita ajatuksia mieleen. Olen samaa mieltä jonkun aikaisemman kirjoittajan kanssa: kyllä miehellä on vastuu omasta käytöksestään, eikä naisen pukeutuminen todellakaan ole mikään epäpuhtaiden ajatusten lähde, vaan sylttytehdas löytyy miehen korvien välistä.

Islamissa on toki kekseliäästi, niinkuin melkein kaikissa muissakin uskonnoissa, kehitetty välineet, joilla nainen saadaan näppärästi asemaan, jossa miehellä on käytännössä kaikki päätösvalta naisenkin asioissa. Naisen todistus ei vastaa miehen todistusta oikeudessa, nainen tarvitsee neljä todistajaa, jotta mies tuomittaisiin raiskauksesta eikä nainen ole oikeutettu perintöön. Toki kaikki tienestit voi käyttää ihan itse, eikä perheen elatukseen tavitse osallistua, mutta milläs tienaat, kun naisen paikka on kotona lapsia hoitamassa. Jos löytää ihanan, sivistyneen ja ymmärtäväisen miehen, tällainen elämä voi olla ihan tavoittelemisen arvoista, mutta valitettavasti tällaisia ihmisiä syntyy noin kerran vuosisadassa. Ihmisen halu käyttää valtaa toisen yli voittaa koska tahansa epäitsekkään rakkauden.

• vauva tulossa

Eikös koraanissa sanota jotain että: "Käske uskovaisten miesten pitää katseensa kurissa..."

Nämä naisia himokkaasti katselevat miehet sitten rikkovat pyhää kirjaansa vastaan.

• ex-muslimi

Käännyin islamiin ja olin muslimi, mutta sittemmin jätin islamin. En tässä ala erittelemään syitä, niitä on monia. Mutta huivin käytöstä ja uskonnosta sen verran, että ihmisellä on vapaus valita. Minua ei muiden huivin käyttö häiritse mutta itse en suostu sitä käyttämään. En myöskään ota enää pukeutumisesta mitään stressiä, koska se ei ole mielestäni olennaista. Voin pukeutua peittävästi mutta sillä ei ole uskonnon kanssa mitään tekemistä. Samoin voin olla nudistirannalla jos siltä tuntuu. Muslimina tällainen valinnanvapaus ei ole mahdollista.

Myös muslimien suhtautuminen ex-muslimeihin kaipaisi muutosta. Joissakin maissa islamin jättäneitä uhkaa kuolemantuomio, joissakin heitä uhkaillaan ja painostetaan. Uskonnonvapaus on mielestäni todella tärkeä asia. Jos joku haluaa olla muslimi, se on hänen oma asiansa. Samoin on jokaisen oma asia, jos haluaa jättää islamin.

• Asia kuitenkin

on niin että varsinkin ex-muslimit ovat liikkeelle vaaraksi.

Samoin toimivat mm. useat rikollisjärjestöt. Jos joku jäsen haluaa pois järjestön toiminnasta niin se onnistuu kyllä. Tosin puulaatikossa ja toista metriä multaa päälle.

Ex-muslimit ovatkin ympäri maailmaa paljastaneet islamin perimmäisiä tarkoituksia, mutta esimerkiksi täällä kieltävät moisen....

No onneksi totuus voittaa.

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      20
      1781
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      154
      1776
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      324
      1450
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1118
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      209
      1112
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      140
      1089
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      985
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      965
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      959
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      908
    Aihe