arabien hyvät puolet!

suomalaisiin verrattuna..

Haluaisin kertoa arebejen yms. maahanmuutajien hyvistä puolista suomalaisiin verrattuna (tietenkin poikkeuksia löytää kummistakin sitä en kiistä):

- ovat perherakkaita
perhettä kunnioitetaan, muistetaan kysyä toisten vointia ja pitää yhteyttä sukulaisiin, vanhemmat ja sisarukset ovat tosi tärkeitä, lapsia "jumaloidaan" eli ovat kaikkein tärkeintä.

(Suomalaisessa kulttuurissa ei aina muisteta pitää yhteyttä esim. omiin vanhempiin, tiedän myös useita miehiä eroperheistä jotka eivät tunnistaneet kasvaneita poikiaan omiksi pojikseen. Myöskään sukulaisia ei aina tunneta tai tiedetä ennen kuin jossain hautajaisissa vasta..)

- Osaavat käsitellä vauvoja ja pikkulapsia eli rakastavat lapsia ja haluavat viettää aikaa lastensa kanssa

(arabit menevät iltaisinkin lastensa kanssa ulos, jaksavat leikkiä, nauraa ja vitsailla lasten kanssa, kohtelevat lempeästi myös toisten ihmisten pikkulapsia). Myös nuoret pojat rakastavat pienempiä sisaruksiaan, ottavat syliin, leikkivät ja puhuvat heille (tätä ei kauhean usein suomalaisilla näe että alkaisivat esim. kenenkään sukulaisen "vierasta" lasta kantamaan!)

- Omaavat peruskohteliaat tavat eli osaavat ainakin halutessaan puhua kohteliaasti ja sivistyneesti naisillekkin, avaavat ovet naisille jne. eivät kiroile tai syljeksi koko ajan naisten edessä paitsi ne "suomalaistuneet arabit".

(arabikulttuurissa sylkeminen tarkoittaa halveksuntaa! että kivan kuvan saavat suomalaisesta kulttuurista kun täällä ihan yleinen tapa räkiä! huh)

- Uskovaiset noudattavat uskontonsa sääntöjä, eivät juo mutta osaavat pitää paljon hauskaa ilman viinaa tai baarireissujakin (onnistuisiko moinen tosikolta suomalaiselta joka viimeksi osasi pitää hauskaa ilman baarireissuja lapsena?)

- Perustavat mielellään omia yrityksiä jolloin se työllistää koko perheen näin ollen perheestä kukaan ei jää tyhjänpantiksi ostarihengariksi ilman työtä, ottavat mielellään myös suomalaisia ja muitakin yrityksiinsä töihin eivätkä rasistisina halveksu..

(mites sitten suomalaisessa kulttuurissa, monillakaan ei ole varaa perustaa omaa yritystä ja vain jos tuntee jonkun niin sen kautta voi päästä helpommin töihin suosittuna, mutta läheskään kaikkia ei huolita ei etenkään maahanmuuttajia).

- Asettavat säännöt tyttöystävilleen/vaimoilleen uskonnon tai perheen takia, tietyt säännöt ovat ihan hyviäkin, en esim. ymmärrä, miksi ihmeessä varatun naisen pitäisi saada hillua ulkona jossain takamuksen paljastavassa miniminihameessa ihan kuin vain tarjolla muitakin miehiä varten että onko ihme jos kielletään. Tietenkin jotkin säännöt voisi olla väljempiä esim. huivipakkoon ei ole pakko suostua. Pitävät huolta naisistaan ja tarkastelevat missä naiset viettävät aikaansa, tietynlainen pieni mustasukkaisuus on vain huolenpitoa.

(Mites suomalainen mies sitten? antaa vaimon pukea mitä hän ikinä haluaa korkeintaan sanoo että onpa "sexy minihame" tai sitten toteaa että kamala, mutta nainen ei välitä eihän suomalainen mies kiellä. Mies lähtee liikkeelle naisensa kanssa, vaikka vaatteet olisi puristavia, liian pieniä, paljastavia ja läpinäkyviä, sillä eihän nainen hänenkään pukeutumiseensa puutu, tätä näkee liian paljon. Mies ei edes kuvittele, että muutkin miehet voisivat himoita hänen minihamenaistaan tai jos himoitsee, on se muiden miesten syy ja silloin ne pitää hakata tai haukkua kumoon, niin tyypillistä... Eivät sillä tavalla jaksa kysellä naisen menemisistä tai tarkistella missä nainen viettää aikaa, joskus jaksavat/muistavat kysyä missä nainen on mutta eivät sen tarkemmin ala kysellä kenen kanssa ja mitä tekemässä, mikä osoittaa välinpitämyyttä tarkoituksettakin.)

- Maksavat ravintoloissa yms. laskut itse eivätkä vaadi naisia maksamaan, eli pitävät rahallisestikin huolta naisestaan! ja takana ei aina ole mitään taka-ajatuksia se kuuluu tapoihin että miehet maksavat. Arabimiehen kuuluu myös elättää naistaan ja perhettään, oli nainen työssä tai ei.

(Miten erinomainen juttu! vaadipa suomalaista miestä maksamaan johan tulee ihmettelyä että "eikö sinulla ole rahaa? no maksa sitten jälkeenpäin! maksathan??" tai sitten on jotain taka-ajatuksia. Suomalainen mies ei myöskään nykyään helposti suostu elättämään naistaan ei etenkään jos nainen on niin laiska että haluaa olla kotivaimona vaan, ennen oli toisin.)

86

7820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Egyptissä

      asuu valtava määrä myös englantilaisia, venäläisiä, myös suomalaisia eikä kaikki lomaile muuta ainoastaan miehen takia maahan Suomalaisia asuu maassa myös työnsä takia. Muiden kunnioittaminen ja vastuu ihmissuhteissa ovat menesta syystä tärkeitä elämäntilanteiden halinnalle.
      Asiaan käytännölliseen puoleen kuuluu tarpeettomien ihmissuhdevaikeuksien välttäminen.

      Ihmisen ei kannata ilman tositarkoitusta kietoa itseään edes suomalaiseen ja toista osapuolta tiiviiseen tarvitsevaisuuteen Niin vaikeita kuin Aidot ja läheiset ihmissuhteet saattavatkin olla, pyrkimys niihin on paras tae pohjimiltaan tyydyttävästä elämästä.
      Tämä väite ei ole moralisointia vaan perustuu eräiden palstalaisten raivoisaan tunteeseen siitä että haluaisivat ohjata täällä niiden elämää jotka ovat valinneet kotimaakseen muun kuin suomen isänmaan, .

      Sitten viellä Kontrollipolitiikasta. se liittyy ainoastaan vankiloihin, suojakoteihin, sekä kasvatuslaitoksien toimintaan ei monikultuuri /rasismi palstoille...vaikka kuinka monilla olisi halua sekä tahtoa vaikuttaa toisten elämään.
      Yhdyskuntasuunnittelu on myös turhaa eräiden palstalaisten toimesta niin kauvan kun opiskeluita ei ole suoritettu eikä koskaan ihmiset jotka omaavat jyrkkiä ehdottomia vaatimuksia pääse edes oikeasti tuohon tehtävään.onneksi.
      hihitelleen.

      • aloittaja

        "minkä lääkkeen unohdit ottaa aamulla? Juttusi ovat niin pihalla että."

        Taisi osua kirjoitukseni totuudet arkaan paikkaan? vai onko tapanasi aina vastata aloituksiin tuohon sävyyn? no ei voi mitään :)

        minkäs merkkisen lääkkeen sinä olet unohtanut ottaa kun käytät Viivi (blondi) Avellanin kehittämää rasistista "moccaccicceli" sanaa? huhhuh. Ja mikä ihmeellinen yleinen luulo oikein on, että kaikki arabit ovat "mocan" värisiä, huh, tunnen monia yhtä valkoisia arabeja kuin suomalaiset, vain hiusten silmien väri tummempi, joten jätä rasistisuus sikseen vaikket arabeista pitäisikään.


      • MoccaKikkeli
        aloittaja kirjoitti:

        "minkä lääkkeen unohdit ottaa aamulla? Juttusi ovat niin pihalla että."

        Taisi osua kirjoitukseni totuudet arkaan paikkaan? vai onko tapanasi aina vastata aloituksiin tuohon sävyyn? no ei voi mitään :)

        minkäs merkkisen lääkkeen sinä olet unohtanut ottaa kun käytät Viivi (blondi) Avellanin kehittämää rasistista "moccaccicceli" sanaa? huhhuh. Ja mikä ihmeellinen yleinen luulo oikein on, että kaikki arabit ovat "mocan" värisiä, huh, tunnen monia yhtä valkoisia arabeja kuin suomalaiset, vain hiusten silmien väri tummempi, joten jätä rasistisuus sikseen vaikket arabeista pitäisikään.

        Tiesitkö hölmö, että arabit ovat maailman rasistisinta kansaa?

        Arbit aloittivat orjakaupan tuhansia vuosia sitten, eivät jenkit. Tiedoksi vaan.

        Käytännössä kaikissa arbi maissa varsinkin lähi-idässä siirtolaisia pidetään orjina.

        Orjakauppa käy edelleen afrikassa vilkkaana. mm Sudan on yksi suurin nykyajan orjakauppakeskus. Sieltä myydään orjia lähi-itään päivittäin.

        Arabit kutsuvat afrikkalaisia orjiksi. Ovat Darfurissa tappaneet ihmisiä tai heidän käsityksensä mukaan "orjia" n.400,000:tta, ja ajaneet miljoonat kodistaan pois.

        Arabien mieluisin keino tappaa orjia Darfurissa on, että sidotaan lapset yhteen ja sytytetään palamaan.

        Siinä sinulle sitä arabi ihanuutta.


    • ihmetellä...

      "vaadipa suomalaista miestä maksamaan johan tulee ihmettelyä että "eikö sinulla ole rahaa? no maksa sitten jälkeenpäin! maksathan??" tai sitten on jotain taka-ajatuksia."

      Ei voi kuin taas kerran ihmetellä, että minkälaisiin miehiin te Suomessa oikein törmäätte. Tuo kuulostaa aivan ufojutulta. Sellaista on kyllä sattunut, että nainen vänkää että hän haluaa maksaa itse, mutta eipä tuotakaan itsenäisyydenpuuskaa yleensä kauaa kestä...

      • mies ja Mies

        todella nykyään miehiä, jotka maksavat ilman, että naiselle tulee "tukala" olo. Meinaan, että kaikki ne miehet joita olen tavannut, joko minä olen maksanut kaiken, molemmat olemme maksaneet omamme tai sitten miehen ilme on ollut todella nyrpeä mikäli mies on maksanut molempien osuuden.
        Ihailen suunnattomasti oikeita miehiä jotka eivät antaisi missään tapauksessa naisen maksaa.
        Näitä kohteliaita suomalaisia miehiä löytyy enää vain vanhoissa miehissä, jotka ovat vielä aitoja, oikeita miehiä, eivätkä mitään narisijoita ja kiroilijoita ja kaljottelijoita. Silleen.


      • höpö...
        mies ja Mies kirjoitti:

        todella nykyään miehiä, jotka maksavat ilman, että naiselle tulee "tukala" olo. Meinaan, että kaikki ne miehet joita olen tavannut, joko minä olen maksanut kaiken, molemmat olemme maksaneet omamme tai sitten miehen ilme on ollut todella nyrpeä mikäli mies on maksanut molempien osuuden.
        Ihailen suunnattomasti oikeita miehiä jotka eivät antaisi missään tapauksessa naisen maksaa.
        Näitä kohteliaita suomalaisia miehiä löytyy enää vain vanhoissa miehissä, jotka ovat vielä aitoja, oikeita miehiä, eivätkä mitään narisijoita ja kiroilijoita ja kaljottelijoita. Silleen.

        "Meinaan, että kaikki ne miehet joita olen tavannut, joko minä olen maksanut kaiken,"

        Tässä nyt viimeistään paljastuu, että kyseessä on houreinen provo.

        Uskokaa nyt hyvät naiset, ei normaalimies anna Suomessa naisen maksaa treffeillä. Tuskin parisuhteessakaan, ellei sitten molemmat opiskelijoita tms. ja naisella sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa.

        En tiedä, minkälaisia miehiä te tapailette, mutta kehotan kohottamaan katseen katuojasta ja etsimään tavallisempaa seuraa.


      • mies ja Mies
        höpö... kirjoitti:

        "Meinaan, että kaikki ne miehet joita olen tavannut, joko minä olen maksanut kaiken,"

        Tässä nyt viimeistään paljastuu, että kyseessä on houreinen provo.

        Uskokaa nyt hyvät naiset, ei normaalimies anna Suomessa naisen maksaa treffeillä. Tuskin parisuhteessakaan, ellei sitten molemmat opiskelijoita tms. ja naisella sattuu sillä hetkellä olemaan enemmän rahaa.

        En tiedä, minkälaisia miehiä te tapailette, mutta kehotan kohottamaan katseen katuojasta ja etsimään tavallisempaa seuraa.

        Mutta kirjoitukseni pitää täysin paikkansa.
        Siis todella olen joutunut maksamaan KAIKEN!
        Johtuen ehkä siitä, että olen hyvässä ammatissa ja varakkaampi mutta kyllä se osoittaa miehessä täyttä "kusipäätä".
        Jopa tuo, että molemmat maksavat omansa, on pyöristyttävää, kyllä miehen täytyy maksaa.
        Ai niin, mehän ollaankin Suomessa, eihän täällä taida juurikaan miehiä löytyä enää kuin ikääntyvässä ikäpolvessa.
        Ulkomailta löytyy miehet.


      • juu...
        mies ja Mies kirjoitti:

        Mutta kirjoitukseni pitää täysin paikkansa.
        Siis todella olen joutunut maksamaan KAIKEN!
        Johtuen ehkä siitä, että olen hyvässä ammatissa ja varakkaampi mutta kyllä se osoittaa miehessä täyttä "kusipäätä".
        Jopa tuo, että molemmat maksavat omansa, on pyöristyttävää, kyllä miehen täytyy maksaa.
        Ai niin, mehän ollaankin Suomessa, eihän täällä taida juurikaan miehiä löytyä enää kuin ikääntyvässä ikäpolvessa.
        Ulkomailta löytyy miehet.

        Jaaha, ja sieltähän se palstan katkeroitunut vanha provoilija paljastuikin. Sillä lailla.


      • lisää...
        mies ja Mies kirjoitti:

        Mutta kirjoitukseni pitää täysin paikkansa.
        Siis todella olen joutunut maksamaan KAIKEN!
        Johtuen ehkä siitä, että olen hyvässä ammatissa ja varakkaampi mutta kyllä se osoittaa miehessä täyttä "kusipäätä".
        Jopa tuo, että molemmat maksavat omansa, on pyöristyttävää, kyllä miehen täytyy maksaa.
        Ai niin, mehän ollaankin Suomessa, eihän täällä taida juurikaan miehiä löytyä enää kuin ikääntyvässä ikäpolvessa.
        Ulkomailta löytyy miehet.

        Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla tapahtumien kulku treffeistä, joilla jouduit maksamaan kaiken. Siis, menit uuden/uudehkon tuttavuuden kanssa syömään ulos tms., ja kun laskun aika tuli mies kieltäytyi maksamasta edes omaa osuuttaan? Vai ehdotti suoraan, että sinä maksaisit kaiken?


      • no joo
        lisää... kirjoitti:

        Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla tapahtumien kulku treffeistä, joilla jouduit maksamaan kaiken. Siis, menit uuden/uudehkon tuttavuuden kanssa syömään ulos tms., ja kun laskun aika tuli mies kieltäytyi maksamasta edes omaa osuuttaan? Vai ehdotti suoraan, että sinä maksaisit kaiken?

        kunhan keksin koko jutun.


      • minäkin...
        no joo kirjoitti:

        kunhan keksin koko jutun.

        No näin arvelinkin.


      • mies ja Mies
        lisää... kirjoitti:

        Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla tapahtumien kulku treffeistä, joilla jouduit maksamaan kaiken. Siis, menit uuden/uudehkon tuttavuuden kanssa syömään ulos tms., ja kun laskun aika tuli mies kieltäytyi maksamasta edes omaa osuuttaan? Vai ehdotti suoraan, että sinä maksaisit kaiken?

        jos laskun tullen mies ei vihjaakaan esim. ravintolassa, että älä kaiva lompakkoasi, että hän maksaa, mutta ei, omat on pitänyt maksaa.
        Muutaman kerran on ollutkin sitten tosi nyrpeä ilme ja puhumatonta aikaa jonkin verran kun on mies maksanut.
        Niin ja ehkä painavin syy kaikkeen tähän on se, että elätin yhtä suomalaista miestä vuosia.
        Työhön ei mennyt, kun ei tarvinnut, kun oli elättäjä.
        Joo, olen tavannut mies toisenlaisen miehen myös, joka maksoi kyllä mutta sitten hänen käytöksensä oli sitä ja tätä.


    • KITTY79

      Elin yli kymmenen vuotta Arabimiehen kanssa, yös asuimme vähän aikaa hänen kotimaassaan. Kaikki nuo mitä luettelit heidän hyvistä puolista tulivat suhteen alussa esille, mutta kun olimme naimisissa mies muuttui. Suhteen alussa mies maksoi kyllä kaiken , mikä kuuluu heidän kulttuuriinsa.Mielestäni sillä ostetaan nainen itselleen ja kaikki valta kuuluu miehelle. Tämän voin kokemuksesta sanoa. Olihan se silloin hauskaa ja ihanaa kun mies maksoi kaiken , mutta kolikolla on toinenkin puoli, mies muuttui sen myötä tosi omistushaluiseksi, ihan kuin olisi ostanu minut, kun jonkin tavaran. On mös hyviä puolia heidän kulttuurissaan josta pidän,vieraanvaraisuus, laittavat ruokaa paljon vieraille, miä Suomessa taas ei ole.
      Myös eräs asia pisti mieleeni kun asuin exmieheni maassa naiset koristelivat itseään paljon, koska he halusivat aina mielyttää omia miehiään tai kihlattujaan. Jatkuva kilpailu naisten kesken myös oli, olivat kovia arvostelemaan toisten naisten ulkonäöstä, joka johtuu jatkuvasta alistamisesta naisia kohtaan. Minulle ei sopinut tälläinen elämäntapa olen senverran itsestäni pävä nainen, joka haluaa elää vapaana ilman rajoituksia ;)

    • Luu55

      Ensinnäkin ihanat arabimiehet johtavat rikollisuustilastoja suomessa, erityisesti seksuaali, sekä ryöstöt.

      Suomalaiset ovat aivan yhtä perherakkaita, turha väittää ja yleistää. Podet kait huonoa itsetuntoa.

      Suomalaiset osaavat myös leikkiä lastensa kanssa ulkona ja iltaisin. En tiedä missä pimennossa asut ja ovat lapsirakkaita.

      Peruskaäytöstavat osataan kotisuomessakin, enpä noihin mainitsemiisi arabiovien avaajiin ole pahemmin törmännyt, Huomattavasti yleisempi näky on ulkona, että arabimiehen suomalainen nainen kävelee miehensä rinnalla alistuneen oloisena ja puhuu kun saa siihen luvan.

      Niin, mutta vetävät kannabista sitäkin enemmän.
      Onko se jotenkin hienompaa?

      Se on hyvä, että perustavat yrityksiä olen siitä samaa mieltä, mutta tuet joita saavat siihen ovat kilpailua vääristäviä.
      Lisäksi on moneen otteeseen todettu, että pimeäntyövoiman käyttö on kaikista ongelmaisinta juuri maahanmuuttajien perustamissa yrityksissä. Mitäs hienoa siinä on?

      Se pukeutuminenhan ja rajojen osoittaminen, jos sen tekisi suomalainen mies on hän alistava psykopaatti, mutta kun sen tekee arabi niin se on jotenkin hienoa?????

      HuhHuh, jotenkin tuo teidän arabi uskovaisten ikuinen maksuhomma on uskomatonta. Kyllä suomi on pullollaan varakkaita arabeja, kun aina maksavat kaiken. Työttömyysaste 40-70%:a.
      Mistä ne rahat kaivavat? Ai niin nehän johtavat rikollisuustilastoja.

      • Anonyymi

        Kyllä rikostilastoja (esim katujengit, murhat jne) johtavat idempää tulleet (naamoista sen näkee).
        Sekä ne idempää tulleet ovat ainoita jotka eivät töitä tee, afrikkalaisten lisäksi.
        Mutta kuten se on aina ollut, että on helppoa puhua niistä arabeista, kun on vaikeampi erottaa suomalaisista. Suomalaiset (Y-DNA:n N-haploryhmät ja geenit) ovat arabiasta (länsi-Iranista lähteneet Armenian kautta Eurooppaan ja Euroopasta Suomeen). Vasta myöhemmin euroopasta vangit ja vanki-sotilaita vietiin ja "seikkailijoita" lähti uralin taakse ja kauas itään


    • Jahnukainen-

      Hiljaiseksi vetää tällainen kirjoitus. Todella hiljaiseksi.

      Suomessa ehkä muutetaan pois kotoa 19-vuotiaana, mutta arabimaissa ollaan usein jo naimisissa siinä iässä. Onko se perheestä välittämistä, että 10-vuotias tyttö menee naimisiin 64-vuotiaan miehen kanssa?

      http://www.arabnews.com/?page=1§ion=0&article=111969&d=20&m=7&y=2008&pix=kingdom.jpg&category=Kingdom

      Iranissa avioliiton alaikä on 9 vuotta. Tyttöjen henkilökohtaista mielipidettä kumppanista ei kysytä. Onko se nyt sitä arabien lapsista ja perheestä välittämistä?

      Tässä on muutamia taulukoita avioliitoista mm. arabimaissa.

      http://www.prb.org/pdf05/MarriageInArabWorld_Eng.pdf

      Sen verran sukurakkaita ne näyttävät olevan, että useimmassa arabimaassa joka kolmas avioliitto solmitaan serkun kanssa.

      Saudeissa naisen keskimääräinen naimisiinmenoikä on 19 vuotta, Suomessa 28 vuotta.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Age_at_first_marriage

      Muuhun en jaksa kommentoida, kun sulla ei ole minkäänlaista todellisuudentajua

    • valloilaan...

      sehän ei ole syntiä eikä siitä palstoilla pitäisi riehaantua ! Aloittajan huom Kirjoitelman kanssa samaa mieltä että on itsestään selvää, tai ainakin kannattaisi treenata suomi suomi parejen myös itseään siihen että näkee kumppanissaan hyviä ominaisuuksikin
      On helppo korostaa toisen itse pitämiään "ominaisuuksia aina esillä sekä nalkuttaa niistä, Kauvanko mikään suomi? suomi ulkomaa ulkomaa tai monikultturiset saavat...iloa tyydytystä parisuhteeseensa.

      Sitten viellä rakastumisesta kyllä suomalaiset miehet rakastuu samoin kuin naisetkin aivan selää että tunteessa eläminen on muusta maan todellisista postiivisista /negatiivisista asijoista pois.

      Itse aikoinaan lähdin tutustumaan maan uskontoon kulttuuriin elämtapoihin mitä naiset saa tehdä ja missä jne..Luulen että loppujen lopuksi on vain kyse siitä että haluaako, tahtooko parisuhteensa onnistuvan olipa suomalainen tai ulkomaalainen.

      Kun liikut maassa joka sinua kiinostaa ilman sitoutumista näkee enemän kuulee enemmän sekä antaa itselleen aikaa sulatella näkeemäänsä kokemaansa Tykkään että kirjoitatte suhteistanne ja kiva että on miehiä sekä naisia jotka uskaltavat kertoa että kaikesta huolimatta menee hyvin ! olen väärä ihminen ehkä kirjoittamaan tällä palstalla ..koska en ole hurmaantunut maahan miesten en naisten kautta.
      aivan muut syyt ! Mielipiteiden kirjo on itsessään hyvä asia.

      • kerrohan..

        mitähän oikein koitit sanoa? ei tosta saa mitään selvää.


      • vanilja jädee
        kerrohan.. kirjoitti:

        mitähän oikein koitit sanoa? ei tosta saa mitään selvää.

        syödään ! ehkä sun kanssa pitäisi syödä kunnolista kotiruokaa sekä mansikoita, jädee ! kummasti tulee sinulle parempi mieli !


    • hyviä puolia
    • Enpä nyt todellakaan jaksa alkaa syventyä tuohon viestiin mitenkään erityisen paljoa, kunhan sanon pari sanaa.

      "(arabikulttuurissa sylkeminen tarkoittaa halveksuntaa! että kivan kuvan saavat suomalaisesta kulttuurista kun täällä ihan yleinen tapa räkiä! huh) "

      Eikös sen kuuluisi mennä niin, että heidän tulisi sopeutua meidän kulttuurimme ja hyväksyä se, että Suomessa joillain pissaliisoilla on tapana syljeskellä näyttääkseen coolilta? Ja muilla taas sen takia, että on vaikka limaa kurkussa.
      Eli siis unohda tuollaiset "minkälaisen kuva hekin saavat...". Jos ovat Suomeen tulleet, niin saavat hyväksyä ihmisten räkimisen. Vaikka itse olenkin sitä mieltä, että se on kuvottavaa.

      "- Osaavat käsitellä vauvoja ja pikkulapsia eli rakastavat lapsia ja haluavat viettää aikaa lastensa kanssa "

      Mitä minä nyt kaupungilla olen arabipareja ja arabi-suomi-pareja nähnyt, niin yleensä mies kulkee edellä ja tshekittää kaikki naiset ympäristössä ja kaavutettu nainen kulkee perässä kersojen ja rattaiden kanssa. Tosin, ei saisi ylestää: eilen näin oikein mukavanoloisen arabiparin (siis en nyt tiedä olivatko ARABEJA, saattavat ihan yhtä hyvin olla afgaaneja), kävelivät kauppakeskuksessa yhdessä, mies työnsi kärryjä naisen vierellä, ja naisella oli hyvin nuori pikkuvauva sylissä. Oli kyllä niin suloinen vauva, etten voinut muuta kuin hymyillä, ja nainen hymyili minulle takaisin, sekä liikutti vauvan kättä heipaksi.

      "- Asettavat säännöt tyttöystävilleen/vaimoilleen uskonnon tai perheen takia, tietyt säännöt ovat ihan hyviäkin, en esim. ymmärrä, miksi ihmeessä varatun naisen pitäisi saada hillua ulkona jossain takamuksen paljastavassa miniminihameessa ihan kuin vain tarjolla muitakin miehiä varten että onko ihme jos kielletään. Tietenkin jotkin säännöt voisi olla väljempiä esim. huivipakkoon ei ole pakko suostua. Pitävät huolta naisistaan ja tarkastelevat missä naiset viettävät aikaansa, tietynlainen pieni mustasukkaisuus on vain huolenpitoa."

      En ole mikään minihameiden ja tissitoppien puolesta puhuja, mutta tässä on nyt se yksi vissi ero: esim. Suomessa ei mies anna neuvoja tai käskyjä naiselle. Nainen itse päättää. Ei minunkaan mieheni tykkää jos pidän liian paljastavia vaatteita, mutta ei hän minulle mitään sääntöjä jaa. Sen sijaan itse en ajattele pelkästään itseäni, vaan myös miestäni, enkä sen takia pukeudu sellaisiin vaatteisiin, mihin hän ei halua minun pukeutuvan. Ei sillä, ei minulla kyllä minkäänlaista halua olekaan pukeutua kovin paljastavasti ja huoramaisesti. Tykkään pitää naisellisia vaatteita, mutta mielestäni naisellinen ei ole sama kuin 10 cm korolliset saappaat, miniminihame, verkkosukkahousut ja joku huoratoppi. Hameita minulla on paljon, mutta ei polvipituisia lyhyempiä muuta kuin kotikäytössä. Lähes kaikki kenkäni ovat korkokenkiä, mutta ei mitään kiiltäviä, polviin asti ulottuvia saappaita, joista killuu jos jonkinlaista koristetta.
      Jos mieheni ei välittäisi siitä, että pukeutuisin huoramaisesti, niin en oikein edes uskoisi, että hän välittää minusta.

      "- Maksavat ravintoloissa yms. laskut itse eivätkä vaadi naisia maksamaan, eli pitävät rahallisestikin huolta naisestaan! ja takana ei aina ole mitään taka-ajatuksia se kuuluu tapoihin että miehet maksavat. Arabimiehen kuuluu myös elättää naistaan ja perhettään, oli nainen työssä tai ei.

      (Miten erinomainen juttu! vaadipa suomalaista miestä maksamaan johan tulee ihmettelyä että "eikö sinulla ole rahaa? no maksa sitten jälkeenpäin! maksathan??" tai sitten on jotain taka-ajatuksia. Suomalainen mies ei myöskään nykyään helposti suostu elättämään naistaan ei etenkään jos nainen on niin laiska että haluaa olla kotivaimona vaan, ennen oli toisin.) "

      Onko noin? Jos on totta, niin todellakin arvostettava asia. Suomalaismiehillä olisi tässä kyllä oppimista. Joskus aikoinaan, kun tapailin suomalaisen työssäkäyvän miehen kanssa (itse olin opiskelija), ja olimme menossa elokuviin, pyysin häntä ostamaan liput etukäteen, koska minulla ei ollut aikaa niitä ostaa. Kun sitten saavuin teatterille, niin moikattiin, ja heti ensimmäinen juttu, mitä tämä mies sanoi oli "Niin maksatko sen lipun nyt heti?". En oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Eipä sen jälkeen enää tapailtu, meni hohto koko tyyppiin yhden lauseen jälkeen... Ei sen takia, ettei hän tarjonnut, mutta että piti sitä oikein heti ensimmäisenä kysyä. Tosin, tapailin myös yhtä toista miestä, joka sen sijaan tarjosin aina ja paljon, sekä osteli lahjojakin. Varsinainen herrasmies. Oli tosin minua paljon vanhempi, ja laittoi jutun sitten poikki, koska olin tuolloin alaikäinen.

      • Jahnukainen-

        "Jos on totta, niin todellakin arvostettava asia. Suomalaismiehillä olisi tässä kyllä oppimista."

        -Tai sitten kirjoittajalla on oppimista sen suhteen, ketä tapailee. Minulle ei olisi koskaan tullut mieleenikään pyytää, että nainen maksaisi mitään varsinkaan ekoilla treffeillä, vaikka en silloin ollut kuin joku 15-vuotias. Omista viikkorahoista ne tyttöjen elokuvaliput maksettiin. Ihan samansuuntaisia juttuja olen kuullut miespuolisilta ystäviltäni. Kannattaa siis ehkä hankkiutua joidenkin muiden kuin pummien seuraan.

        Jos nyt vielä ajatellaan ihan terveellä maalaisjärjellä, niin olettaen, että suomalaismiehellä on Suomessa asuessaan _keskimäärin_ huomattavasti enemmän rahaa kuin täällä asuvalla arabimiehellä, niin eiköhän sillä suomalaismiehellä ole paremmat mahdollisuudetkin tarjota. Aviopuolisonsa rahoilla eläviä EU:n ulkopuolelta tulleita maahanmuuttajamiehiä on Suomessa satavarmasti enemmän kuin puolisonnsa rahoilla eläviä suomalaismiehiä. Lukumäärään suhteutettuna tietenkin.

        Muistan törmänneeni keväällä Suomessa tehtyyn tutkimukseen, jonka mukaan suuri osa suomalaisista kebab-paikoista on perustettu starttirahalla sekä _suomalaisnaisten_ (eli miesten puolisojen) rahoilla, joten sen perusteella en menisi ihan pyyteettömistä arabeistakaan puhumaan. Enkä siis tahattomasti nyt sekoita esim. turkkilaisia ja arabeja.


      • sydämelle

        Kumpi teillä on pistänyt enemmän rahaa suhteeseenne, sinä vai miehesi?


      • Jahnukainen- kirjoitti:

        "Jos on totta, niin todellakin arvostettava asia. Suomalaismiehillä olisi tässä kyllä oppimista."

        -Tai sitten kirjoittajalla on oppimista sen suhteen, ketä tapailee. Minulle ei olisi koskaan tullut mieleenikään pyytää, että nainen maksaisi mitään varsinkaan ekoilla treffeillä, vaikka en silloin ollut kuin joku 15-vuotias. Omista viikkorahoista ne tyttöjen elokuvaliput maksettiin. Ihan samansuuntaisia juttuja olen kuullut miespuolisilta ystäviltäni. Kannattaa siis ehkä hankkiutua joidenkin muiden kuin pummien seuraan.

        Jos nyt vielä ajatellaan ihan terveellä maalaisjärjellä, niin olettaen, että suomalaismiehellä on Suomessa asuessaan _keskimäärin_ huomattavasti enemmän rahaa kuin täällä asuvalla arabimiehellä, niin eiköhän sillä suomalaismiehellä ole paremmat mahdollisuudetkin tarjota. Aviopuolisonsa rahoilla eläviä EU:n ulkopuolelta tulleita maahanmuuttajamiehiä on Suomessa satavarmasti enemmän kuin puolisonnsa rahoilla eläviä suomalaismiehiä. Lukumäärään suhteutettuna tietenkin.

        Muistan törmänneeni keväällä Suomessa tehtyyn tutkimukseen, jonka mukaan suuri osa suomalaisista kebab-paikoista on perustettu starttirahalla sekä _suomalaisnaisten_ (eli miesten puolisojen) rahoilla, joten sen perusteella en menisi ihan pyyteettömistä arabeistakaan puhumaan. Enkä siis tahattomasti nyt sekoita esim. turkkilaisia ja arabeja.

        Sinäpä osaat hyvin poimia noita juttuja. Pari lausetta myöhemmin kerroin kyllä myös miehestä, joka tarjosin minulle kaiken. Mutta oli miten oli, nykypäivänä perussuomalaismies ei kyllä tarjoa, oli pummi tai ei. Joku saattaa tarjota, mutta suurin osa ei. Ehkä silloin kymmenen-parikymmentä vuotta sitten asiat olivat toisin. Nykypäivä kuitenkin on nykypäivää. Mutta sehän on vain hieno juttu, jos sinä tarjoat. Saat olla ylpeä itsestäsi. Minulla enää ei ole mitään tarvetta hankkiutua mihinkään mieseuraan, olen nimittäin rouvashenkilö.

        Niin, nyt puhuttiin arabimiehistä yleisesti ottaen, eli arabimiehistyä, jotka asuvat omissa maissaan, eivätkä Suomessa, joten suomalaismiehen tuloihin vertaaminen on turhaa. Mahdollisuudet suomalaismiehellä kyllä on tarjota, mutta tarjoaako hän? Ehkä naiselle, joka sitä osaa vaatia (venäläisnaiset, thai-naiset jne), mutta ei muutoin. Suomalaisnainen ei kehtaa vaatia. Ja jos vaatii, niin on joku pummi-hetukka, kun taas virolaisnainen on vaan niin naisellinen ja avuton...

        Mutta oli miten oli, en ole väittänytkään, että arabit tarjoaisivat ja huolehtisivat taloudellisesta tilanteesta. Aloittajahan niin väitti. Itselläni asiasta ei ole minkäänlaista kokemusta (enkä siis sen takia asiasta mitään väitäkään), ja siksi sanoin vain, että "Onko niin? Hyvä jos on."
        Oikeastaan minulle on yksi paskan hailee tarjoavatko arabit vai eivät, kun se ei minun elämääni liity sitten yhtään millään tavalla. Että aika sama.


      • sydämelle kirjoitti:

        Kumpi teillä on pistänyt enemmän rahaa suhteeseenne, sinä vai miehesi?

        Siis tarkoitatko nyt yhteisiä hankkimisia vai mitä?

        Seurusteluajoillamme mies laittoi ehdottomasti enemmän rahaa suhteeseen, sillä hän se oli joka kävi lähes kuukausittain Suomessa ja joutui ottamaan palkatonta vapaata.

        Kun mies muutti Suomeen, ovat maksut menneet suurinpiirtein fifty-fifty, alussa tosin mies oli maksumiehenä. Itse olen nimittäin opiskelija, ja mies käy töissä (tosin ei ole saanut koulutustaan vastaavaa työtä, mutta ihan tyytyväinen on kuitenkin, kun ei ainakaan joudu siivoamaan), joten mies luonnollisesti on se, joka tienaa rahaa. Tosin itse olen saanut jonkin aikaa sitten pienen perinnön, ja se raha on yhteisellä tilillämme, jolta sitä välillä nostamme suurempia hankintoja varten.

        Eli sanoisin, että about fifty-fifty.


      • tarkoitin
        bedelia kirjoitti:

        Siis tarkoitatko nyt yhteisiä hankkimisia vai mitä?

        Seurusteluajoillamme mies laittoi ehdottomasti enemmän rahaa suhteeseen, sillä hän se oli joka kävi lähes kuukausittain Suomessa ja joutui ottamaan palkatonta vapaata.

        Kun mies muutti Suomeen, ovat maksut menneet suurinpiirtein fifty-fifty, alussa tosin mies oli maksumiehenä. Itse olen nimittäin opiskelija, ja mies käy töissä (tosin ei ole saanut koulutustaan vastaavaa työtä, mutta ihan tyytyväinen on kuitenkin, kun ei ainakaan joudu siivoamaan), joten mies luonnollisesti on se, joka tienaa rahaa. Tosin itse olen saanut jonkin aikaa sitten pienen perinnön, ja se raha on yhteisellä tilillämme, jolta sitä välillä nostamme suurempia hankintoja varten.

        Eli sanoisin, että about fifty-fifty.

        Niin, tarkoitin sitä että jotenkin epäilen että miehesi olisi kyennyt tarjoamaan sinulle esim. matkoja Venäjälle, hienoja illallisia jne.


      • aika...
        bedelia kirjoitti:

        Sinäpä osaat hyvin poimia noita juttuja. Pari lausetta myöhemmin kerroin kyllä myös miehestä, joka tarjosin minulle kaiken. Mutta oli miten oli, nykypäivänä perussuomalaismies ei kyllä tarjoa, oli pummi tai ei. Joku saattaa tarjota, mutta suurin osa ei. Ehkä silloin kymmenen-parikymmentä vuotta sitten asiat olivat toisin. Nykypäivä kuitenkin on nykypäivää. Mutta sehän on vain hieno juttu, jos sinä tarjoat. Saat olla ylpeä itsestäsi. Minulla enää ei ole mitään tarvetta hankkiutua mihinkään mieseuraan, olen nimittäin rouvashenkilö.

        Niin, nyt puhuttiin arabimiehistä yleisesti ottaen, eli arabimiehistyä, jotka asuvat omissa maissaan, eivätkä Suomessa, joten suomalaismiehen tuloihin vertaaminen on turhaa. Mahdollisuudet suomalaismiehellä kyllä on tarjota, mutta tarjoaako hän? Ehkä naiselle, joka sitä osaa vaatia (venäläisnaiset, thai-naiset jne), mutta ei muutoin. Suomalaisnainen ei kehtaa vaatia. Ja jos vaatii, niin on joku pummi-hetukka, kun taas virolaisnainen on vaan niin naisellinen ja avuton...

        Mutta oli miten oli, en ole väittänytkään, että arabit tarjoaisivat ja huolehtisivat taloudellisesta tilanteesta. Aloittajahan niin väitti. Itselläni asiasta ei ole minkäänlaista kokemusta (enkä siis sen takia asiasta mitään väitäkään), ja siksi sanoin vain, että "Onko niin? Hyvä jos on."
        Oikeastaan minulle on yksi paskan hailee tarjoavatko arabit vai eivät, kun se ei minun elämääni liity sitten yhtään millään tavalla. Että aika sama.

        "Mahdollisuudet suomalaismiehellä kyllä on tarjota, mutta tarjoaako hän?"

        Kyllä. Turha yrittää toista väittää.


      • tarkoitin kirjoitti:

        Niin, tarkoitin sitä että jotenkin epäilen että miehesi olisi kyennyt tarjoamaan sinulle esim. matkoja Venäjälle, hienoja illallisia jne.

        Kävinhän minä Venäjällä muutamaan kertaan. Vietimme aikaa Pietarissa, Moskovassa, Kazanissa ja Nizhny Novgorodissa sekä miehen kotikaupungissa.

        Hienoja illallisia? Noh, Suomessa käymme ravintoloissa suht usein, muutaman kerran vuodessa jossain hienommassa, mutta aika usein joissain kiinalaisissa jne. Viimeksi miehen syntymäpäivänä kävimme kunnon ravintolassa.

        Mutta Venäjällä emme ole missään hienoissa ravintoloissa käyneet, koska oikeat hyvät ravintolat siellä ovat ihan järjettömän kalliita. Sitä normaaleissa "hienoissa" ravintoloissa taas surkeat ruoat ja surkea palvelu, mikä onkin Venäjälle hyvin tyypillistä.


      • aika... kirjoitti:

        "Mahdollisuudet suomalaismiehellä kyllä on tarjota, mutta tarjoaako hän?"

        Kyllä. Turha yrittää toista väittää.

        Toista sitä kuulee tyttökavereilta ja muilta tutuilta... Mutta hehän tietty ovatkin jotain juoppoja, epänaisellisia siilitukkia, eikä heille kukaan mies sen takia tarjoa.


      • näinhän se oli
        bedelia kirjoitti:

        Kävinhän minä Venäjällä muutamaan kertaan. Vietimme aikaa Pietarissa, Moskovassa, Kazanissa ja Nizhny Novgorodissa sekä miehen kotikaupungissa.

        Hienoja illallisia? Noh, Suomessa käymme ravintoloissa suht usein, muutaman kerran vuodessa jossain hienommassa, mutta aika usein joissain kiinalaisissa jne. Viimeksi miehen syntymäpäivänä kävimme kunnon ravintolassa.

        Mutta Venäjällä emme ole missään hienoissa ravintoloissa käyneet, koska oikeat hyvät ravintolat siellä ovat ihan järjettömän kalliita. Sitä normaaleissa "hienoissa" ravintoloissa taas surkeat ruoat ja surkea palvelu, mikä onkin Venäjälle hyvin tyypillistä.

        Tosin olet kertonut itse maksaneesi lennot. Eli mitä miehen tarjottavaksi jäi? Majapaikka, joka oli muutenkin ilmainen pari kökköä illallista huonoissa Venäläisissä ravintoloissa. Eipä varsinainen perusta lähetä urputtamaan suomalaisten miesten tarjoiluista ja tarjoamatta jättämisistä. :)


      • näinhän se oli kirjoitti:

        Tosin olet kertonut itse maksaneesi lennot. Eli mitä miehen tarjottavaksi jäi? Majapaikka, joka oli muutenkin ilmainen pari kökköä illallista huonoissa Venäläisissä ravintoloissa. Eipä varsinainen perusta lähetä urputtamaan suomalaisten miesten tarjoiluista ja tarjoamatta jättämisistä. :)

        En ole ikinä matkustanut Venäjälle lentokoneella. Vain junilla ja busseilla. Mies osti kaikki junaliput, itse maksoin pari bussilippua (Helsinki-Pietari, Pietari-Helsinki).
        Missäs luulet, että Pietarissa yövyimme... Kyllä ne ravintolatkin parempia olivat, kuin ei mikään. Sitä paitsi, se ei ole mieheni vika, että venäläinen palvelukulttuuri on lasten kengissä.

        Olen edelleen sitä mieltä, että venäläismies todellakin tarjoaa enemmän, kuin suomalainen. Venäläiselle miehelle on häpeä, jos nainen maksaa oman annoksensa ravintolassa. Suomessa se taas on ihan perussettiä.
        Toki on sellaisiakin miehiä Venäjällä, jotka elävät naisensa rahoilla, mutta hyvin harvinaistahan tuollainen on.


      • Luu55

        Kirjoitit ihan asiaa, mutta sieltä pilkahti taas yleistäminen:

        "Suomalaismiehillä olisi tässä kyllä oppimista. Joskus aikoinaan, kun tapailin suomalaisen työssäkäyvän miehen kanssa (itse olin opiskelija), ja olimme menossa elokuviin, pyysin häntä ostamaan liput etukäteen, koska minulla ei ollut aikaa niitä ostaa. Kun sitten saavuin teatterille, niin moikattiin, ja heti ensimmäinen juttu, mitä tämä mies sanoi oli "Niin maksatko sen lipun nyt heti?". En oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Eipä sen jälkeen enää tapailtu, meni hohto koko tyyppiin yhden lauseen jälkeen... Ei sen takia, ettei hän tarjonnut, mutta että piti sitä oikein heti ensimmäisenä.."

        Eli sulla oli tälläinen kokemus yhden miehen siis suomalaisen kanssa, mutta puhut yleisesti suomalaisista miehistä.
        Älä itse yleistä.

        Yleistän itse.

        Olen ihan suomalainen mies. Avaan ovia etc..
        Tosin ovien avaaminen on alkanut jäädä pois, koska kiitosta ei tule kuin murto-osalta. Eikös kohteliaisuudesta pitäisi kiittää myös?


      • hjk69
        bedelia kirjoitti:

        En ole ikinä matkustanut Venäjälle lentokoneella. Vain junilla ja busseilla. Mies osti kaikki junaliput, itse maksoin pari bussilippua (Helsinki-Pietari, Pietari-Helsinki).
        Missäs luulet, että Pietarissa yövyimme... Kyllä ne ravintolatkin parempia olivat, kuin ei mikään. Sitä paitsi, se ei ole mieheni vika, että venäläinen palvelukulttuuri on lasten kengissä.

        Olen edelleen sitä mieltä, että venäläismies todellakin tarjoaa enemmän, kuin suomalainen. Venäläiselle miehelle on häpeä, jos nainen maksaa oman annoksensa ravintolassa. Suomessa se taas on ihan perussettiä.
        Toki on sellaisiakin miehiä Venäjällä, jotka elävät naisensa rahoilla, mutta hyvin harvinaistahan tuollainen on.

        Minulle suomalaisena miehenä on ainakin selvä asia että mies maksaa aina kaiken kun pyytää naista ulos. Kyllä tämä on ihan yleismaailmallinen sääntö, myös useimmille Suomessa.

        Toisaalta Suomessa jyllää radikaali unisex-feminismi, jotkut miehet kai voivat luulla että laskun puolittaminen on naisen kunnioittamista ja hyvien tapojen noudattamista.


      • Luu55 kirjoitti:

        Kirjoitit ihan asiaa, mutta sieltä pilkahti taas yleistäminen:

        "Suomalaismiehillä olisi tässä kyllä oppimista. Joskus aikoinaan, kun tapailin suomalaisen työssäkäyvän miehen kanssa (itse olin opiskelija), ja olimme menossa elokuviin, pyysin häntä ostamaan liput etukäteen, koska minulla ei ollut aikaa niitä ostaa. Kun sitten saavuin teatterille, niin moikattiin, ja heti ensimmäinen juttu, mitä tämä mies sanoi oli "Niin maksatko sen lipun nyt heti?". En oikein tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa. Eipä sen jälkeen enää tapailtu, meni hohto koko tyyppiin yhden lauseen jälkeen... Ei sen takia, ettei hän tarjonnut, mutta että piti sitä oikein heti ensimmäisenä.."

        Eli sulla oli tälläinen kokemus yhden miehen siis suomalaisen kanssa, mutta puhut yleisesti suomalaisista miehistä.
        Älä itse yleistä.

        Yleistän itse.

        Olen ihan suomalainen mies. Avaan ovia etc..
        Tosin ovien avaaminen on alkanut jäädä pois, koska kiitosta ei tule kuin murto-osalta. Eikös kohteliaisuudesta pitäisi kiittää myös?

        Etkö sinäkään nyt huomannut, että kirjoitin myös miehestä, joka tarjosi kaiken? Jotkut tarjoavat, jotkut eivät. Olen saanut kuvan, että suurin osa ei tarjoa.

        Suomalaisilla miehillä ei usein ole käyttäytymistapoja, mutta eipä ole naistenkaan käyttäytymisessä kehumista. Tottakai oven avannutta miestä pitää kiittää. Itse pidän huolen, että kiitän aina ystävällisesti ja kohteliiasti käyttäytyviä ihmisiä, sekä naisia että miehiä. Kyllä itse ainakin olen otettu, jos mies minulle avaa oveen, ja kiitän aina hymyillen. Se nyt vain saa hyvälle tuulelle.


      • hjk69 kirjoitti:

        Minulle suomalaisena miehenä on ainakin selvä asia että mies maksaa aina kaiken kun pyytää naista ulos. Kyllä tämä on ihan yleismaailmallinen sääntö, myös useimmille Suomessa.

        Toisaalta Suomessa jyllää radikaali unisex-feminismi, jotkut miehet kai voivat luulla että laskun puolittaminen on naisen kunnioittamista ja hyvien tapojen noudattamista.

        Hienoa, että vieläkin löytyy miehiä, jotka ovat saaneet kunnon kotikasvatuksen, joka sisältää tietynlaisen käyttäytymisen naisia kohtaan. Itse sitä ainakin arvostan hyvin pitkälle.


      • aloittaja
        bedelia kirjoitti:

        Etkö sinäkään nyt huomannut, että kirjoitin myös miehestä, joka tarjosi kaiken? Jotkut tarjoavat, jotkut eivät. Olen saanut kuvan, että suurin osa ei tarjoa.

        Suomalaisilla miehillä ei usein ole käyttäytymistapoja, mutta eipä ole naistenkaan käyttäytymisessä kehumista. Tottakai oven avannutta miestä pitää kiittää. Itse pidän huolen, että kiitän aina ystävällisesti ja kohteliiasti käyttäytyviä ihmisiä, sekä naisia että miehiä. Kyllä itse ainakin olen otettu, jos mies minulle avaa oveen, ja kiitän aina hymyillen. Se nyt vain saa hyvälle tuulelle.

        "Pari lausetta myöhemmin kerroin kyllä myös miehestä, joka tarjosin minulle kaiken. Mutta oli miten oli, nykypäivänä perussuomalaismies ei kyllä tarjoa, oli pummi tai ei. Joku saattaa tarjota, mutta suurin osa ei. Ehkä silloin kymmenen-parikymmentä vuotta sitten asiat olivat toisin. Nykypäivä kuitenkin on nykypäivää. Mutta sehän on vain hieno juttu, jos sinä tarjoat. Saat olla ylpeä itsestäsi."

        Olet ihan oikeassa! ainakaan nuoret perussuomalaismiehet eivät mielellään tarjoa tai maksa mitään eivätkä ostele kukkia tai lahjoja (koskaan kuulluutkaan!) ehkä sitten muistavat ostaa kukkia ja lahjoja jos naisella on synttärit, joulu tai on synnyttämässä koskaan muuten ei. Riippuu joskus miehen ammatistakin käytös, esim. palvelualoilla ja sairaaloissa töissä olevat miehet ovat olleet aina (nuoretkin) todella kohteliaita ja avuliaita minua kohtaan..

        Monet ajattelevat että on tasa-arvoa että nainen maksaa, itse en ajattele noin. Naiset (yleensä) tienaavat vähemmän ja kyllähän se osoittaa herrasmiesmäisyyttä että mies tarjoaa jos on kerta itse pyytänyt esim. elokuviin tai ravintolaan! Omasta mielestäni siinä tilanteessa on ihan naurettavaa heti tai jälkeenpäinkin alkaa vaatia että "no maksatko?" no olisihan se eri asia, jos nainen olisi esim. miljonääri ja mies työtön silloin nainen voisi jo maksaakin mutta harvassa tilanteessa se näin päin on....

        Vanhat miehet kyllä availevat ovia ja maksavat heillä on vielä kohteliaisuutta ja tapoja jäljellä. En tiedä mihin nuorten tavat on hävinneet? vaikuttaa jotenkin siltä, että uuden sukupolven nuorten tavat ovat laskeutuneet alemmas kuin vanhan sukupolven, mikä on aika sääli..

        Olen myös samaa mieltä siitä, että venäläisetkin miehet osaavat kohdella naisia kunnioittavasti ja arvokkaasti, tietysti joukkoon mahtuu huijareitakin jotka eivät juuri suostu maksamaan mitään..


      • juu...
        bedelia kirjoitti:

        En ole ikinä matkustanut Venäjälle lentokoneella. Vain junilla ja busseilla. Mies osti kaikki junaliput, itse maksoin pari bussilippua (Helsinki-Pietari, Pietari-Helsinki).
        Missäs luulet, että Pietarissa yövyimme... Kyllä ne ravintolatkin parempia olivat, kuin ei mikään. Sitä paitsi, se ei ole mieheni vika, että venäläinen palvelukulttuuri on lasten kengissä.

        Olen edelleen sitä mieltä, että venäläismies todellakin tarjoaa enemmän, kuin suomalainen. Venäläiselle miehelle on häpeä, jos nainen maksaa oman annoksensa ravintolassa. Suomessa se taas on ihan perussettiä.
        Toki on sellaisiakin miehiä Venäjällä, jotka elävät naisensa rahoilla, mutta hyvin harvinaistahan tuollainen on.

        " Mies osti kaikki junaliput, itse maksoin pari bussilippua (Helsinki-Pietari, Pietari-Helsinki)."

        Näinhän sinä et aikoinaan kertonut, vaan oikein korostit kuinka halusit itsenäisenä naisena itse maksaa matkasi Venäjälle.

        Joka tapauksessa teidän "suhteessanne" sinä, tai pikemminkin sinun yhteiskuntasi, on maksumiehenä.


      • paljastus
        bedelia kirjoitti:

        Etkö sinäkään nyt huomannut, että kirjoitin myös miehestä, joka tarjosi kaiken? Jotkut tarjoavat, jotkut eivät. Olen saanut kuvan, että suurin osa ei tarjoa.

        Suomalaisilla miehillä ei usein ole käyttäytymistapoja, mutta eipä ole naistenkaan käyttäytymisessä kehumista. Tottakai oven avannutta miestä pitää kiittää. Itse pidän huolen, että kiitän aina ystävällisesti ja kohteliiasti käyttäytyviä ihmisiä, sekä naisia että miehiä. Kyllä itse ainakin olen otettu, jos mies minulle avaa oveen, ja kiitän aina hymyillen. Se nyt vain saa hyvälle tuulelle.

        Olen ystävällisellä tuulella, joten tässä teille suomalaisten miesten "tarjoilutottumuksista" valittaville perustotuus:

        Miehet eivät ole korostetun kohteliaita naisille, jotka eivät ole sen arvoisia.

        Pistän tämän vielä uudestaan, jotta menisi perille:

        Miehet eivät ole korostetun kohteliaita naisille, jotka eivät ole sen arvoisia.

        Suomalaiset naiset ovat viinaan meneviä, ulkomaisten perässä juoksevia, ylimiehekkäitä, homssuisia femakkoja, jotka vieläpä valittavat suomalaisista miehistä koko ajan. Kysyn nyt teiltä: olisitteko itse suomalaisena miehenä valmiita pokkuroimaan tälläisten "naisten" edessä?


      • näin...
        bedelia kirjoitti:

        Toista sitä kuulee tyttökavereilta ja muilta tutuilta... Mutta hehän tietty ovatkin jotain juoppoja, epänaisellisia siilitukkia, eikä heille kukaan mies sen takia tarjoa.

        Jos tuttavapiirissäsi on naisia, jotka oikein ääneen valittavat kun miehet eivät tarjoa, niin vika on todennäköisesti heissä itsessään.

        Toisaalta, aika turha sinun on mesoa, kun itsekin olet suhteenne maksumies.


    • HONEYBUNNY

      olen samaa mieltä kaikesta mitä sanot .IHAN TOTTA KAIKKI . En ymmärrä noita jotka vaan valittavat..ottaa päähän.ainakin toi pahvitar..anteeksi kahvitar :D hahah..

      • MOneyHOney1

        Ihan samaa mieltä, mutta mä maksan mun honeyn kulut, mutt sitte mä saan kyll niin paljon vastarakkauttaki. Harmi vaan ku se joutuu olemaan niin paljo kotoota pois mikä vähän o surullist.


      • mesoa...

        Koitahan nyt kahvitar muistaa, että itse olet menossa naimisiin jostain chatista tapaamasi arabimammanpojan kanssa. Lapsistakin uhoat. Sinulla ei siis ole varaa jeesustella.


      • juu......

        Pointti oli siis se, että turha mesoa ahdistelevista mammanpoika-arabeista, kun itse olet sellaisen kanssa naimisiin menossa.


      • höpö.....

        Olet menossa naimisiin verkosta löytämäsi kielitaidottoman, naisia ahdistelleen mammanpoika-arabin kanssa. Ei tämä tästä miksikään muuksi muutu, sori.


      • jaksa...

        Please, kyseessä on arabimies Arabian niemimaalta, jonka tunnet verkon ja parin tapaamisen perusteella. Älä jaksa mussuttaa.


      • nyt...

        Uskon vallan hyvin, että arabit, kuten miehesi, ovat ahdistelijoita. Sanoin vaan, että turha mesoa kun itse olet sellaisen kanssa menossa naimisiin.


      • höpö...

        Mitähän sinäkin miehesi ahdisteluista tiedät. Ei kai hän muiden naisten perässä sinun nähden juokse, mutta jos on arabiemiraateista ja isänsä poika, niin naisia kiusaa.


      • oikeassa

        En usko. Vaikutat sen verran yksinkertaiselta suomiblondilta, että tuskinpa sinulla on hajuakaan "miehesi" puuhista. Jotain vikaahan sinulla on päässä oltava, kun olet tuollaiseen sekoiluun lähtenyt mukaan.


      • aloittaja

        Kahvitar: edelleenkään en ole missään vaiheessa väittänyt arabien olevan täydellisiä, koita ymmärtää että halusin aloitukessa tuoda joitain hyviä puolia heistä esiin sillä perhepiiriini kuuluu arabeja joten satun kyllä tietämään siitä kulttuurista jotakin. Sinä saat ihan rauhassa olla eri mieltä. En voinut edes tietää, missä maassa se miehesi asuu, olen minäkin kyllä kuullut ja lukenut Dubaista yms. ja niistä huonoista oloista siellä, se on ikävää.. Itse en sinne aiokkaan matkustaa.. Kuten en myöskään Thaimaaseen joka on vähän saman tyyppinen siinä orjatyömielessä.

        Olen tavannut monia arabeja ja hetkittäin seurustellutkin, pettämistä, huijaamista, valehtelua, naisen alistamista ja liikaa mustasukkaisuutta/tekemisten utelua en kumminkaan hyväksy, että siinä niitä huonoja puolia. En myöskään hyväksy, että jotkut aika monetkin kuvittelevat automaattisesti kaikkien suomalaisten naisten juovan, polttavan ja juoksevan jatkuvasti miehissä eivätkä voi uskoa hyviä poikkeuksia olevan..

        Ymmärrän että suhteesi voi jopa toimiakin, jos mies on enemmän ujo kuin ylipuhelias lirkuttelija. Kuulostaa kyllä aika oudolta, että mies maksaa matkasi jne. ja sinut lennätetään sinne hänen rahoillaan etkä silti ole tyttöystävä, salatyttöystävä tai mikään? ilmeisesti rikas mies.

        Sitten toisiin aiheisiin, tarjoamisesta kirjottanut:

        "Miehet eivät ole korostetun kohteliaita naisille, jotka eivät ole sen arvoisia.
        Suomalaiset naiset ovat viinaan meneviä, ulkomaisten perässä juoksevia, ylimiehekkäitä, homssuisia femakkoja, jotka vieläpä valittavat suomalaisista miehistä koko ajan. Kysyn nyt teiltä: olisitteko itse suomalaisena miehenä valmiita pokkuroimaan tälläisten "naisten" edessä?"

        Ahaa just niin vai niin, ei pidä paikkaansa. Jotkut miehet vain ovat niin ajattelemattomia tai tunteettomia, etteivät edes tajua sitä seikkaa, että heidän kuuluisi tai ainakin voisivat tarjota? itse en mielelläni kellekkään huomauttele mistän tarjoamisista vaan pidän automaattisesti selvänä sitä, että mies tarjoaa jos on tarjotakseen. Tästä lähin muistan kyllä nyt aina kysyä suomalaiselta mieheltä jos tulee vaikka kahvikutsu että "kumpi tarjoaa?"
        viinaa ja kaljaa suomalaiset miehet kyllä mielellään tarjoilisivat kahvia, illallisia tai muita ei niinkään...

        Ja en olisi valmis pokkuroimaan kuvailemasi laisten naisten kanssa, kyllä olet oikeassa heitä on valitettavan paljon, se on sääli....


      • aloittaja
        aloittaja kirjoitti:

        Kahvitar: edelleenkään en ole missään vaiheessa väittänyt arabien olevan täydellisiä, koita ymmärtää että halusin aloitukessa tuoda joitain hyviä puolia heistä esiin sillä perhepiiriini kuuluu arabeja joten satun kyllä tietämään siitä kulttuurista jotakin. Sinä saat ihan rauhassa olla eri mieltä. En voinut edes tietää, missä maassa se miehesi asuu, olen minäkin kyllä kuullut ja lukenut Dubaista yms. ja niistä huonoista oloista siellä, se on ikävää.. Itse en sinne aiokkaan matkustaa.. Kuten en myöskään Thaimaaseen joka on vähän saman tyyppinen siinä orjatyömielessä.

        Olen tavannut monia arabeja ja hetkittäin seurustellutkin, pettämistä, huijaamista, valehtelua, naisen alistamista ja liikaa mustasukkaisuutta/tekemisten utelua en kumminkaan hyväksy, että siinä niitä huonoja puolia. En myöskään hyväksy, että jotkut aika monetkin kuvittelevat automaattisesti kaikkien suomalaisten naisten juovan, polttavan ja juoksevan jatkuvasti miehissä eivätkä voi uskoa hyviä poikkeuksia olevan..

        Ymmärrän että suhteesi voi jopa toimiakin, jos mies on enemmän ujo kuin ylipuhelias lirkuttelija. Kuulostaa kyllä aika oudolta, että mies maksaa matkasi jne. ja sinut lennätetään sinne hänen rahoillaan etkä silti ole tyttöystävä, salatyttöystävä tai mikään? ilmeisesti rikas mies.

        Sitten toisiin aiheisiin, tarjoamisesta kirjottanut:

        "Miehet eivät ole korostetun kohteliaita naisille, jotka eivät ole sen arvoisia.
        Suomalaiset naiset ovat viinaan meneviä, ulkomaisten perässä juoksevia, ylimiehekkäitä, homssuisia femakkoja, jotka vieläpä valittavat suomalaisista miehistä koko ajan. Kysyn nyt teiltä: olisitteko itse suomalaisena miehenä valmiita pokkuroimaan tälläisten "naisten" edessä?"

        Ahaa just niin vai niin, ei pidä paikkaansa. Jotkut miehet vain ovat niin ajattelemattomia tai tunteettomia, etteivät edes tajua sitä seikkaa, että heidän kuuluisi tai ainakin voisivat tarjota? itse en mielelläni kellekkään huomauttele mistän tarjoamisista vaan pidän automaattisesti selvänä sitä, että mies tarjoaa jos on tarjotakseen. Tästä lähin muistan kyllä nyt aina kysyä suomalaiselta mieheltä jos tulee vaikka kahvikutsu että "kumpi tarjoaa?"
        viinaa ja kaljaa suomalaiset miehet kyllä mielellään tarjoilisivat kahvia, illallisia tai muita ei niinkään...

        Ja en olisi valmis pokkuroimaan kuvailemasi laisten naisten kanssa, kyllä olet oikeassa heitä on valitettavan paljon, se on sääli....

        Ilmeisesti sivuutit kirjoittamani jutun kokonaan? kirjoitin vastaavista kokemuksistani jotka on ihan Euroopan puolelta..

        Laitoit noita linkkejä ja kirjoitit kuinka Dubain rannalla ahdistellaan turistinaisia ja jopa kuvataan heitä salaa. Mitä ihmeellistä siinä on??? sitähän tapahtuu koko ajan ja jatkuvasti esim. Italiassakin eikä toiminta todellakaan rajoitu vain pelkille rannoille! joissakin taloissakin on kamerat sekä asunnoissa sisällä, laitonta tai ei..

        Siskoni on ollut etelä-Italiassa pienessä hotellissa johon oli asennettu huoneisiin mm. suihkuun kamerat. Jotkut paikalliset miehet niitä olivat sinne laitelleet salaa ja naureskelivat sitten ulkona hölmöille turisteille, en sitten tiedä myivätkö materiaalin. Sen jälkeen ks. hotelli lopetti ja on ollut nyt jo kymmeniä vuosia suljettuna tuskin koskaan avataan...

        Italian rannoilla myös useat pojat ja miehet ovat kyttäämässä naisia - etenkin turisteja. Nappaavat kuvia kameroilla tai kännyköillä lähettävät nettiin tai muiden kavereiden nähtäviksi, helppoa kuin mikä ja huijaavat kuvaavansa vaikkapa vaan merta..

        Kameroita on asennettu myös useisiin loma-asuntoihin joita olen vuokrannut Italiassa, yhdessäkin oli makuuhuoneessa(!) kamera.. En tiedä kuka ne oli sinne asentanut mahdollisesti asunnon omistajat ehkä varkaiden tai mafian pelossa. Myös yleisissä esim. kauppojen vessoissa on kameravalvonta ja ihan mainintakin siitä toisinaan. En sitten tiedä johtuuko moinen kamerapaljous mafiasta vai mistä, ikävää (ja laitonta?) se tietenkin on juuri vaikkapa suihkussa tai vessaan asennettuna.

        Tiesitkö muuten, että Suomessakin sovituskoppejen kameroissa olevia kuvia on myyty ulkomaille? että ei rajoitu arabimaihin tämä ällöttävä toiminta vaan.. Kamerat on helppo asentaa ja väärinkäyttää missä vaan ja vielä kun saa rahaakin. Tietenkin jotkut pervomiehet nauttivat kuvien katsomisesta, levittämisestä ja myymisestä.


      • urakalla
        aloittaja kirjoitti:

        Ilmeisesti sivuutit kirjoittamani jutun kokonaan? kirjoitin vastaavista kokemuksistani jotka on ihan Euroopan puolelta..

        Laitoit noita linkkejä ja kirjoitit kuinka Dubain rannalla ahdistellaan turistinaisia ja jopa kuvataan heitä salaa. Mitä ihmeellistä siinä on??? sitähän tapahtuu koko ajan ja jatkuvasti esim. Italiassakin eikä toiminta todellakaan rajoitu vain pelkille rannoille! joissakin taloissakin on kamerat sekä asunnoissa sisällä, laitonta tai ei..

        Siskoni on ollut etelä-Italiassa pienessä hotellissa johon oli asennettu huoneisiin mm. suihkuun kamerat. Jotkut paikalliset miehet niitä olivat sinne laitelleet salaa ja naureskelivat sitten ulkona hölmöille turisteille, en sitten tiedä myivätkö materiaalin. Sen jälkeen ks. hotelli lopetti ja on ollut nyt jo kymmeniä vuosia suljettuna tuskin koskaan avataan...

        Italian rannoilla myös useat pojat ja miehet ovat kyttäämässä naisia - etenkin turisteja. Nappaavat kuvia kameroilla tai kännyköillä lähettävät nettiin tai muiden kavereiden nähtäviksi, helppoa kuin mikä ja huijaavat kuvaavansa vaikkapa vaan merta..

        Kameroita on asennettu myös useisiin loma-asuntoihin joita olen vuokrannut Italiassa, yhdessäkin oli makuuhuoneessa(!) kamera.. En tiedä kuka ne oli sinne asentanut mahdollisesti asunnon omistajat ehkä varkaiden tai mafian pelossa. Myös yleisissä esim. kauppojen vessoissa on kameravalvonta ja ihan mainintakin siitä toisinaan. En sitten tiedä johtuuko moinen kamerapaljous mafiasta vai mistä, ikävää (ja laitonta?) se tietenkin on juuri vaikkapa suihkussa tai vessaan asennettuna.

        Tiesitkö muuten, että Suomessakin sovituskoppejen kameroissa olevia kuvia on myyty ulkomaille? että ei rajoitu arabimaihin tämä ällöttävä toiminta vaan.. Kamerat on helppo asentaa ja väärinkäyttää missä vaan ja vielä kun saa rahaakin. Tietenkin jotkut pervomiehet nauttivat kuvien katsomisesta, levittämisestä ja myymisestä.

        ensinnäkin mistä tiedät että hotelli on suljettu kymmeniä vuosi??? hotellin nimi? voin tarkistaa asian. kymmeniä vuosia siten ei ollut sellaista kamera teknologiaa että kameroita ei olisi huommanut. kymmeniä vuosia sitten ei ollut internettiä mihin materialli olisi myyty??


        "Sen jälkeen ks. hotelli lopetti ja on ollut nyt jo kymmeniä vuosia suljettuna"



        Siskoni on ollut etelä-Italiassa pienessä hotellissa johon oli asennettu huoneisiin mm. suihkuun kamerat. Jotkut paikalliset miehet niitä olivat sinne laitelleet salaa ja naureskelivat sitten ulkona hölmöille turisteille, en sitten tiedä myivätkö materiaalin. Sen jälkeen ks. hotelli lopetti ja on ollut nyt jo kymmeniä vuosia suljettuna tuskin koskaan avataan...


      • ihmettä?
        aloittaja kirjoitti:

        Kahvitar: edelleenkään en ole missään vaiheessa väittänyt arabien olevan täydellisiä, koita ymmärtää että halusin aloitukessa tuoda joitain hyviä puolia heistä esiin sillä perhepiiriini kuuluu arabeja joten satun kyllä tietämään siitä kulttuurista jotakin. Sinä saat ihan rauhassa olla eri mieltä. En voinut edes tietää, missä maassa se miehesi asuu, olen minäkin kyllä kuullut ja lukenut Dubaista yms. ja niistä huonoista oloista siellä, se on ikävää.. Itse en sinne aiokkaan matkustaa.. Kuten en myöskään Thaimaaseen joka on vähän saman tyyppinen siinä orjatyömielessä.

        Olen tavannut monia arabeja ja hetkittäin seurustellutkin, pettämistä, huijaamista, valehtelua, naisen alistamista ja liikaa mustasukkaisuutta/tekemisten utelua en kumminkaan hyväksy, että siinä niitä huonoja puolia. En myöskään hyväksy, että jotkut aika monetkin kuvittelevat automaattisesti kaikkien suomalaisten naisten juovan, polttavan ja juoksevan jatkuvasti miehissä eivätkä voi uskoa hyviä poikkeuksia olevan..

        Ymmärrän että suhteesi voi jopa toimiakin, jos mies on enemmän ujo kuin ylipuhelias lirkuttelija. Kuulostaa kyllä aika oudolta, että mies maksaa matkasi jne. ja sinut lennätetään sinne hänen rahoillaan etkä silti ole tyttöystävä, salatyttöystävä tai mikään? ilmeisesti rikas mies.

        Sitten toisiin aiheisiin, tarjoamisesta kirjottanut:

        "Miehet eivät ole korostetun kohteliaita naisille, jotka eivät ole sen arvoisia.
        Suomalaiset naiset ovat viinaan meneviä, ulkomaisten perässä juoksevia, ylimiehekkäitä, homssuisia femakkoja, jotka vieläpä valittavat suomalaisista miehistä koko ajan. Kysyn nyt teiltä: olisitteko itse suomalaisena miehenä valmiita pokkuroimaan tälläisten "naisten" edessä?"

        Ahaa just niin vai niin, ei pidä paikkaansa. Jotkut miehet vain ovat niin ajattelemattomia tai tunteettomia, etteivät edes tajua sitä seikkaa, että heidän kuuluisi tai ainakin voisivat tarjota? itse en mielelläni kellekkään huomauttele mistän tarjoamisista vaan pidän automaattisesti selvänä sitä, että mies tarjoaa jos on tarjotakseen. Tästä lähin muistan kyllä nyt aina kysyä suomalaiselta mieheltä jos tulee vaikka kahvikutsu että "kumpi tarjoaa?"
        viinaa ja kaljaa suomalaiset miehet kyllä mielellään tarjoilisivat kahvia, illallisia tai muita ei niinkään...

        Ja en olisi valmis pokkuroimaan kuvailemasi laisten naisten kanssa, kyllä olet oikeassa heitä on valitettavan paljon, se on sääli....

        "Kuten en myöskään Thaimaaseen joka on vähän saman tyyppinen siinä orjatyömielessä."

        Öööh siis mitä? Miten voit pitää Thaimaata ja Dubaita samanlaisina siirtotyöläisten paikkoina?


      • ei saman tyyppinen
        ihmettä? kirjoitti:

        "Kuten en myöskään Thaimaaseen joka on vähän saman tyyppinen siinä orjatyömielessä."

        Öööh siis mitä? Miten voit pitää Thaimaata ja Dubaita samanlaisina siirtotyöläisten paikkoina?

        Dubaissa ei kuitenkaan ole niin paljon törkyä ja bakteereita kuin thaimaassa.
        Ei voi verrata, thaimaa on niiiiin likainen paikka, että jos vain jalallaan koskee tuntuu että täytyy desinfioida itttensä.


      • aloittaja

        tietääkseni EN ole väittänyt missään kohtaa suomalaisia rasistisemmiksi kuin arabeja? mistä sinä sellaista muka olet lukenut? en varmana ole sellaista tänne kirjoittanut... enkä niinkään väittänyt, sinä se tässä vain jälleen teet omia johtopäätelmiä ja ehkä haastat riitaa tai muuta en tiedä.. Suomalaiset osaavat olla rasistisia ja hyljeksiviä ihan omiaankin kohtaan, samoin arabit, arabit halveksuvat länsimaisia ja sinun juttujesi perusteella myös aasialaisia koska heillä on huonot työolot. Ok sitten se on näin.

        "Nimenomaan näillä Euroopan rannoilla kaikki rannalla olevat näyttävät olevan aidosti uimassa tai ottamassa aurinkoa."

        Niinhän sinä luulet! tietenkin he osaavat esittää muka ottavansa aurinkoa mutta tosiasiassa puuhailevat ihan muuta, miksi muuten sillä tavalla tuijottelisivat kamerakännykät kädessä naisia tai kyttäävät porukalla naisia etsien sopivaa kohdetta ja vitsailevat miesten kesken jopa antavat numeroita, rantakahvilat on heidän kokoontumispaikkoja tiedän hyvin. Dubaissa on varmasti enemmän ihmisiä kuin välimerellä, että ehkä sen takia enemmän ahdisteluakin on.

        En minäkään olisi uskonut moista menoa löytäväni Italiasta kun olin kauhulla lukenut juttuja Turkista ja päättänyt etten sinne ikinä halua matkustaa mutta sitten paikan ranta ja miehet olikin kuin ihan suoraan Turkista... No olen 3 viikon päästä lähdössä Italiaan, että näkee sitten onko meininki yhtään muuttunut toivottavasti olisi, tosin sinne on tulleet pohjois-italialaisetkin lomailemaan ja osa riehumaan..

        Itsekin olen käynyt Kanarialla enkä kokenut siellä mitään häirintää onneksi, mitä nyt heti ekana iltana huudettiin holaa jostain autosta ja joku mies tuli aina viereeni samaan bussiin reisi reittä vasten kiinni istumaan.. Tuttuni kyllä kertoi että kanariallakin oli ennen häiritseviä miesporukoita, nyt siellä viihtyvät lähinnä homoparit...

        Myöskään etelä-euroopassa ei ole hyvä antaa lasten liikkua yksin, juuri viime kesänä oli Kanaria täynnä kolmen kidnapatun lapsen kuvia ja siellä oli skandaali hyväksikäytettyjen orpo(?)kodin lapsista. Etelä-Italiassa kidnapataan niin paljon lapsia ja aikuisia, että niistä lukee joka lehdessä, myös juna-asemat on täynnä jo kymmeniä vuosia sitten kidnapattujen lasten kuvia...

        sille toiselle:
        "ensinnäkin mistä tiedät että hotelli on suljettu kymmeniä vuosi??? hotellin nimi? voin tarkistaa asian. kymmeniä vuosia siten ei ollut sellaista kamera teknologiaa että kameroita ei olisi huommanut. kymmeniä vuosia sitten ei ollut internettiä mihin materialli olisi myyty??"

        En tiedä hotellin nimeä enkä ole tarvinnut sen nimeä mihinkään mutta voin seuraavalla lomalla kävellä siitä ohitse ja yrittää katsoa josko sen nimi vielä lukisi siellä tai kysyä siskoltani jos häntä näen kun on maailmalla nyt, jos se sinua hyödyttää jotenkin. Tiedän sen hotellin vain ulkonäöltä koska olen kävellyt siitä ohitse ja siskoni kertomana. Kuten kerroin siskoni kyllä huomasi myöhemmin ne kamerat kun niistä heille kerrottiin ja paikalliset miehet naureskelivat heille ja muille turisteille. Miehillä oli siis ulkona kamerassa kuvia naisista joita näyttivät kavereilleen. Suljettuna se hotelli on ollut koko ajan (olen käynyt samassa paikassa 4 kertaa neljänä vuotena), koskaan se ei ole ollut auki olen matkustellut keväällä, talvella, kesällä jne. vaihtuvina aikoina...

        Olen kävellyt ko. hotellin ohitse monet kerran siskoni kanssa joka kertoi asiasta. Hän oli noin 10 vuotta sitten tai vähän yli kaverinsa kanssa siellä. Sen verran voin kertoa, että kyseinen hotelli sijaitsee Sisiliassa. Voit väittää valehtelijaksi jos sinua se jotain hyödyttää, minä kumminkin tiedän totuuden. Monet tyhmät turistit eivät vain näe asioita (niitä kameroita) tai eivät älyä mitä ne on, meidän vuokra-asunnoissa niitä on aina ollut samoin esim. kauppojen yleisissä vessoissa. Mene näe ja koe äläkä hauku muita valehtelijoiksi. Tietenkin siitä syntyisi hirveä häly, jos kameroita ei olisi mutta varastelevia turisteja olisi, sen taki ne varmaan on...


      • vaan!
        aloittaja kirjoitti:

        tietääkseni EN ole väittänyt missään kohtaa suomalaisia rasistisemmiksi kuin arabeja? mistä sinä sellaista muka olet lukenut? en varmana ole sellaista tänne kirjoittanut... enkä niinkään väittänyt, sinä se tässä vain jälleen teet omia johtopäätelmiä ja ehkä haastat riitaa tai muuta en tiedä.. Suomalaiset osaavat olla rasistisia ja hyljeksiviä ihan omiaankin kohtaan, samoin arabit, arabit halveksuvat länsimaisia ja sinun juttujesi perusteella myös aasialaisia koska heillä on huonot työolot. Ok sitten se on näin.

        "Nimenomaan näillä Euroopan rannoilla kaikki rannalla olevat näyttävät olevan aidosti uimassa tai ottamassa aurinkoa."

        Niinhän sinä luulet! tietenkin he osaavat esittää muka ottavansa aurinkoa mutta tosiasiassa puuhailevat ihan muuta, miksi muuten sillä tavalla tuijottelisivat kamerakännykät kädessä naisia tai kyttäävät porukalla naisia etsien sopivaa kohdetta ja vitsailevat miesten kesken jopa antavat numeroita, rantakahvilat on heidän kokoontumispaikkoja tiedän hyvin. Dubaissa on varmasti enemmän ihmisiä kuin välimerellä, että ehkä sen takia enemmän ahdisteluakin on.

        En minäkään olisi uskonut moista menoa löytäväni Italiasta kun olin kauhulla lukenut juttuja Turkista ja päättänyt etten sinne ikinä halua matkustaa mutta sitten paikan ranta ja miehet olikin kuin ihan suoraan Turkista... No olen 3 viikon päästä lähdössä Italiaan, että näkee sitten onko meininki yhtään muuttunut toivottavasti olisi, tosin sinne on tulleet pohjois-italialaisetkin lomailemaan ja osa riehumaan..

        Itsekin olen käynyt Kanarialla enkä kokenut siellä mitään häirintää onneksi, mitä nyt heti ekana iltana huudettiin holaa jostain autosta ja joku mies tuli aina viereeni samaan bussiin reisi reittä vasten kiinni istumaan.. Tuttuni kyllä kertoi että kanariallakin oli ennen häiritseviä miesporukoita, nyt siellä viihtyvät lähinnä homoparit...

        Myöskään etelä-euroopassa ei ole hyvä antaa lasten liikkua yksin, juuri viime kesänä oli Kanaria täynnä kolmen kidnapatun lapsen kuvia ja siellä oli skandaali hyväksikäytettyjen orpo(?)kodin lapsista. Etelä-Italiassa kidnapataan niin paljon lapsia ja aikuisia, että niistä lukee joka lehdessä, myös juna-asemat on täynnä jo kymmeniä vuosia sitten kidnapattujen lasten kuvia...

        sille toiselle:
        "ensinnäkin mistä tiedät että hotelli on suljettu kymmeniä vuosi??? hotellin nimi? voin tarkistaa asian. kymmeniä vuosia siten ei ollut sellaista kamera teknologiaa että kameroita ei olisi huommanut. kymmeniä vuosia sitten ei ollut internettiä mihin materialli olisi myyty??"

        En tiedä hotellin nimeä enkä ole tarvinnut sen nimeä mihinkään mutta voin seuraavalla lomalla kävellä siitä ohitse ja yrittää katsoa josko sen nimi vielä lukisi siellä tai kysyä siskoltani jos häntä näen kun on maailmalla nyt, jos se sinua hyödyttää jotenkin. Tiedän sen hotellin vain ulkonäöltä koska olen kävellyt siitä ohitse ja siskoni kertomana. Kuten kerroin siskoni kyllä huomasi myöhemmin ne kamerat kun niistä heille kerrottiin ja paikalliset miehet naureskelivat heille ja muille turisteille. Miehillä oli siis ulkona kamerassa kuvia naisista joita näyttivät kavereilleen. Suljettuna se hotelli on ollut koko ajan (olen käynyt samassa paikassa 4 kertaa neljänä vuotena), koskaan se ei ole ollut auki olen matkustellut keväällä, talvella, kesällä jne. vaihtuvina aikoina...

        Olen kävellyt ko. hotellin ohitse monet kerran siskoni kanssa joka kertoi asiasta. Hän oli noin 10 vuotta sitten tai vähän yli kaverinsa kanssa siellä. Sen verran voin kertoa, että kyseinen hotelli sijaitsee Sisiliassa. Voit väittää valehtelijaksi jos sinua se jotain hyödyttää, minä kumminkin tiedän totuuden. Monet tyhmät turistit eivät vain näe asioita (niitä kameroita) tai eivät älyä mitä ne on, meidän vuokra-asunnoissa niitä on aina ollut samoin esim. kauppojen yleisissä vessoissa. Mene näe ja koe äläkä hauku muita valehtelijoiksi. Tietenkin siitä syntyisi hirveä häly, jos kameroita ei olisi mutta varastelevia turisteja olisi, sen taki ne varmaan on...

        Siis tapahtumasta on kymmenen vuotta ei kymmeniä vuosia...Oletetaan että ko. kameroita on ollut ja ne on valvonta kameroita ko. kamerat tallentavat vhs nauhalle kymmenen vuotta sitten vhs nauhoista on erittäin vaikea saada valokuva materiaalia on siis pitänyt olla video ja tv mistä filmi materiaalia voi katsoa tai vhs video kamera.

        "Mene näe ja koe"
        Minulla on asunto ollut napolin lähistöllä jo 12 vuotta tunnen sen kultuurin ja liike elämän aika hyvin...siksi en oikein jaksa uskoa noita juttuja.


      • Ollakkovai eiOlla
        ei saman tyyppinen kirjoitti:

        Dubaissa ei kuitenkaan ole niin paljon törkyä ja bakteereita kuin thaimaassa.
        Ei voi verrata, thaimaa on niiiiin likainen paikka, että jos vain jalallaan koskee tuntuu että täytyy desinfioida itttensä.

        Joo saastasempaa voi olla ulkoisesti, kun siellä pääsee liikkumaan huomattavasti vapaammin.

        Jos pääsisit esimerkiksi Dubaissa paikkoihin, missä pidetään siirtolaisia siis orjia, niin käsityksesi muuttuisi tai sitten olet täysi umpio.

        Saudt sama tilanne sadattuhannet aasialaiset ovat siellä orjia vailla mitään oikeuksia.

        Etc.. lista loputon.

        Kahvitar taitaa olla ainoita selbväjärkisiä. Tämä aloittaja on joku mielenvikainen suomivihaaja.


    • niin mitkä?

      onko niitä muka?

    • Aloittaja

      Ettekö suomi juntit tajua, että teidän pitää tarjota mulle???
      Ruokaa, lahjoja, kaikkee kivaa. Siis vaan TARJOTA. OLen riippuvainen ja osat itsestäni jo riippuvatkin. Siis TARJOA minulle ja paljon niin, ehkä voin hyväksyä sinut herrasmieheksi, kuten nämä arabit. He tarjoavat minulle kaiken mitä haluan.
      Heillä on siihen varaa. He ovat varakkaita ja avuliaita sponsoreitani.

      • Tajunnan räjäyttävistä

        Tarjottavista vai miten ihmeessä olet niin
        riipuvainen?
        Ymmärrän aine riippuvuutesi?!
        Se selittää kaiken,ihan kaiken maksamisineen..

        Pysyttele vaan sponsoreissasi ja odota hidasta kuolemaa...


      • aloittaja
        Tajunnan räjäyttävistä kirjoitti:

        Tarjottavista vai miten ihmeessä olet niin
        riipuvainen?
        Ymmärrän aine riippuvuutesi?!
        Se selittää kaiken,ihan kaiken maksamisineen..

        Pysyttele vaan sponsoreissasi ja odota hidasta kuolemaa...

        Kahvitar: no se on sinun ongelmasi jos näet siinä kirjoituksessani jotain rasistisuutta minä en siitä sellaista löytänyt! Halusin vain tuoda esiin tuon asian, että monet ulkomaalaiset ovat kovin mielellään ottamassa suomalaisiakin töihin omiin kauppoihinsa ja ravintoloihinsa Suomessa, kun taas suomalaiset työnantajat vaativat kokemusta tai koulutusta muuten ei helpolla huolita. Mutta nämä samat ulkomaalaiset itse eivät aina yhtä helpolla pääse suomalaisiin työpaikkoihin töihin eli heitä ei oteta jo ihan nimenkin vuoksi ja tämä on tutkittu juttu jos mikä! Ruotsissakin maahanmuuttajat pyrkivät vaihtamaan nimeä että pääsisivät paremmin töihin, arvaa vaan ottavatko Suomessa mieluummin Järvisen vai Abdullahin töihin.. Ainakin minun lähipiirissäni on tällaisia kokemuksia ja minullekin on jo useasti tarjottu töitä ulkomaalaisista ravintoloista vaikka kokemusta ei ole, ystävällistä siis! ja palkkaa tietenkin olisivat maksaneet että ei mistään orjatyövoimasta kyse..


        Sille toiselle:

        "Siis tapahtumasta on kymmenen vuotta ei kymmeniä vuosia...Oletetaan että ko. kameroita on ollut ja ne on valvonta kameroita ko. kamerat tallentavat vhs nauhalle kymmenen vuotta sitten vhs nauhoista on erittäin vaikea saada valokuva materiaalia on siis pitänyt olla video ja tv mistä filmi materiaalia voi katsoa tai vhs video kamera.
        "Mene näe ja koe"
        Minulla on asunto ollut napolin lähistöllä jo 12 vuotta tunnen sen kultuurin ja liike elämän aika hyvin...siksi en oikein jaksa uskoa noita juttuja."

        Mutta et ole ilmeisesti edes käynyt Sisiliassa? juu kuten kirjoitin ei ole pakko uskoa! mutta aika säälittävää olla uskomatta kerta et edes Sisiliasta edes mitään tiedä tai ole käynyt? Napoli on eri asia, eri paikka ja muistuttaa Sisiliasta eniten Palermoa sekä ulkonäöltä, ihmisistä että heidän tavoiltaan. Minullakin ja siskollani on ollut Italiassa asuntoja.

        Mistä minä voisin tietää mitä kameroita tai kuvia ne olivat kun en ollut siellä paikan päällä? siis siskoni kertoi siitä näin: olivat kävelleet rantakadulla ja siellä oli iso mieslauma kamera kädessä naureskelemassa kuville (ei valokuville varmaan videokuville tms. en tiedä) ja kovin hauskaa tuntui olevan ja "kaikki" miehet repesivät nauruun aina nähdessään siskoni tai hänen kaverinsa. Kyllä siihen aikaan jo tavallisia videokameroita oli ei tietenkään mitään digi tai kännykkäkameroita ei. He tietenkin kuvittelivat paikan olleen täynnä vinksahtaneita miehiä. Kunnes sitten joku viisaampi paikallinen oli tullut heille (ja muille) kertomaan että niillä miehillä on hallussa hotellissa ollut kamera jota kierrättivät porukoissa ja näyttivät salaa kuvattua materiaalia. Jonka jälkeen huhu levisi ja hotelli suljettiin. En tiedä kuka meni hotelliin kertomaan ja tuskin siskonikaan tietää mutta voin häneltä asiasta udella lisää kunhan hänkin palaisi Italiasta jossa on tälläkin hetkellä.... Aika outoa jos Napolissa asut niin eikö siellä muka ole kameroita tai mitään vastaavaa? Palermossa tiettyjen alueiden taloissa on kaikissa valvontakameroita, näimme niitä junan ikkunasta. Siskoni on myös käynyt Napolissa ja kertoi siellä olleen autoissa ja autojen ikkunoissa luotien jälkiä, ei turvallista aluetta sekään tästä tuskin voit olla eri mieltä... Kyllä kaikenlaista sattuu ja näkee kun osuu väärään paikkaan väärään aikaan, etenkin jos myöhään illalla tai jopa yöllä uskaltautuu kaduilla liikkumaan.


      • aloittaja

        "Siis sinulleko on ihan noin vain tultu tarjoamaan työtä vai tarkoititko, että ole hakenut ensin työtä ja sitten sinut on valittu ulkomaalaiseen ravintolaan töihin? Ilman kokemusta pääsee niin suomalainen kuin ulkomaalainenkin (jos osaa kielen) töihin esimerkiksi moniin ketjuravintoloihin (mm. McDonald's, Hesburger ym. vastaavat)."

        Minulle on ihan noin vain tultu tarjoamaan töitä, sellaista ei tapahdu suomalaisessa kulttuurissa että tuosta noin vaan tarjottaisiin töitä tai jos tapahtuu niin tosi harvoin ei etenkään "tuntemattomille", ellei ensin kysele työpaikoista ja tunne jotain joka voisi ehkä mahdollisesti tarjota työtä. Tämä on totta. Suomessa ollaan enemmän itsekeskeisiä ja korkeintaan luotetuille kavereille ja sukulaisille voidaan jotain tarjota muut jätetään ulkopuolelle niin se vain on aina ollut ja tulee olemaan. Samaa on tapahtunut ulkomaillakin etelä-euroopassa että tuosta noin vaan puhuessa kyselty josko voisin tulla jonkun omistamaan yritykseen töihin, vaikkei minulla mitään kokemustakaan olisi ollut. Todella ystävällistä ja osoittaa luottamusta! tällaista ei valitettavasti Suomessa tapahdu mutta olet oikeassa siinäkin, että tottakai työnantajat ottavat ekana sen, jolla on jo kokemusta, täten ei jää tilaa uusille vaikka miten päteviä, kohteliaita ja osaavia olisivatkin....
        Tiedän myös monia, koulutuksen omaavia epäkohteliaita ja tosi huonosti käyttäytyviä asiakaspalvelijoita, mielestäni se on väärin, että huonosti asiakkaita kohtaankin käyttäytyvät otetaan vain siksi, jos on jo kokemusta, kun taas uudet ei saa mahdollisuutta.

        Ja kun väitit, että varmasti Abdullah niminen pääsee töihin jos on yhtä pätevä kuin Järvinen niin se on tutkittu uutinen ettei pidä paikkaansa, ei etenkään Ruotsissa sen vuoksi joutuvatkin vaihtamaan nimiään enemmän ruotsalaisilta kuulostaakseen...


      • .......

        Loppupeleissä sheikki ali haassanit,ryöstää kansan kaaassanit.


      • Luu55
        aloittaja kirjoitti:

        "Siis sinulleko on ihan noin vain tultu tarjoamaan työtä vai tarkoititko, että ole hakenut ensin työtä ja sitten sinut on valittu ulkomaalaiseen ravintolaan töihin? Ilman kokemusta pääsee niin suomalainen kuin ulkomaalainenkin (jos osaa kielen) töihin esimerkiksi moniin ketjuravintoloihin (mm. McDonald's, Hesburger ym. vastaavat)."

        Minulle on ihan noin vain tultu tarjoamaan töitä, sellaista ei tapahdu suomalaisessa kulttuurissa että tuosta noin vaan tarjottaisiin töitä tai jos tapahtuu niin tosi harvoin ei etenkään "tuntemattomille", ellei ensin kysele työpaikoista ja tunne jotain joka voisi ehkä mahdollisesti tarjota työtä. Tämä on totta. Suomessa ollaan enemmän itsekeskeisiä ja korkeintaan luotetuille kavereille ja sukulaisille voidaan jotain tarjota muut jätetään ulkopuolelle niin se vain on aina ollut ja tulee olemaan. Samaa on tapahtunut ulkomaillakin etelä-euroopassa että tuosta noin vaan puhuessa kyselty josko voisin tulla jonkun omistamaan yritykseen töihin, vaikkei minulla mitään kokemustakaan olisi ollut. Todella ystävällistä ja osoittaa luottamusta! tällaista ei valitettavasti Suomessa tapahdu mutta olet oikeassa siinäkin, että tottakai työnantajat ottavat ekana sen, jolla on jo kokemusta, täten ei jää tilaa uusille vaikka miten päteviä, kohteliaita ja osaavia olisivatkin....
        Tiedän myös monia, koulutuksen omaavia epäkohteliaita ja tosi huonosti käyttäytyviä asiakaspalvelijoita, mielestäni se on väärin, että huonosti asiakkaita kohtaankin käyttäytyvät otetaan vain siksi, jos on jo kokemusta, kun taas uudet ei saa mahdollisuutta.

        Ja kun väitit, että varmasti Abdullah niminen pääsee töihin jos on yhtä pätevä kuin Järvinen niin se on tutkittu uutinen ettei pidä paikkaansa, ei etenkään Ruotsissa sen vuoksi joutuvatkin vaihtamaan nimiään enemmän ruotsalaisilta kuulostaakseen...

        Suoraan sanottuna voi hellan lettas sentään.

        Tuntuu olevan taas yleistäminen kunniassa.
        Sinulle on ihan tosta vaan tarjottu töitä. Hieno homma, mutta yleistät niin, että saat kuullostamaan siltäkuin sinulle tarjotaan töitä tuhansilta yrityksiltä tai koko arabi yhteisöltä?
        Pitääkö paikkansa?
        Eiköhän siinä ole takajatuksena, jos tuo pitää paikkansa niin ihan muut asiat kuin työnteko.

        Lisäksi annat ymmärtää, että suomalaiset ovat edelleen vain ahdasmielisiä rasisteja.

        Niin pitzeriaan tms. voi palkata huoletta aika ammattitaidottomia ihmisiä. Kyllä arabillekkin löytyy työpaikkoja, jos aloittaisi sen kielen opiskelusta ja kunnon koulutuksesta. Vai väitätkö, että menisit Irakissa saaneen kirurgin suorittamaan leikkaukseen yhtä luottavaisesti kuin suomalaisen tms. länsimaalaisen, jos tällä arabilla on esittää vain omassa maassaan suoritettu tutkinto?

        Muuttuuko se arabi Abdullahista paremmaksi, jos se vaihtaa nimensä Erikiksi?
        Kyllähän se etninen tausta tulee esiin viimeistään työhaastattelussa. Miten siellä tämä Abdulla on paremmassa asemassa muutettuaan nimensä Erikiksi?


      • windflow
        Luu55 kirjoitti:

        Suoraan sanottuna voi hellan lettas sentään.

        Tuntuu olevan taas yleistäminen kunniassa.
        Sinulle on ihan tosta vaan tarjottu töitä. Hieno homma, mutta yleistät niin, että saat kuullostamaan siltäkuin sinulle tarjotaan töitä tuhansilta yrityksiltä tai koko arabi yhteisöltä?
        Pitääkö paikkansa?
        Eiköhän siinä ole takajatuksena, jos tuo pitää paikkansa niin ihan muut asiat kuin työnteko.

        Lisäksi annat ymmärtää, että suomalaiset ovat edelleen vain ahdasmielisiä rasisteja.

        Niin pitzeriaan tms. voi palkata huoletta aika ammattitaidottomia ihmisiä. Kyllä arabillekkin löytyy työpaikkoja, jos aloittaisi sen kielen opiskelusta ja kunnon koulutuksesta. Vai väitätkö, että menisit Irakissa saaneen kirurgin suorittamaan leikkaukseen yhtä luottavaisesti kuin suomalaisen tms. länsimaalaisen, jos tällä arabilla on esittää vain omassa maassaan suoritettu tutkinto?

        Muuttuuko se arabi Abdullahista paremmaksi, jos se vaihtaa nimensä Erikiksi?
        Kyllähän se etninen tausta tulee esiin viimeistään työhaastattelussa. Miten siellä tämä Abdulla on paremmassa asemassa muutettuaan nimensä Erikiksi?

        Niin halusin pitää näppini erossa tästä ketjusta ja jankkaamisesta, mutta nyt on pakko kommentoida väliin vaikken aloittaja olekaan.. Tosin eipä sitten toista kommenttia enää tarvitakaan kun aihe muuten ei jaksa nyt innostaa. :)

        "Vai väitätkö, että menisit Irakissa saaneen kirurgin suorittamaan leikkaukseen yhtä luottavaisesti kuin suomalaisen tms. länsimaalaisen, jos tällä arabilla on esittää vain omassa maassaan suoritettu tutkinto?"

        Kaksi vaihtoehtoa. Jos tämä arabi on palkattu suomalaiseen sairaalaan, niin toki... Saa leikellä. Jos taas olisin itse matkalla Irakissa ja tarvitsisin pikaista leikkausta, niin paikallinen lääkäri kelpaisi mainiosti. Eli oikeastaan tapaus kuin tapaus, minua ainakin saisi operoida kunhan oikeasti se tutkinto on taskussa.

        Arabimaista ainakin nyt Syyriassa käytetään sairaaloissa paljon opiskelijoita, koska heillä opintoihin liittyy paljon enemmän käytännön työtä ja harjoittelua kuin meillä. Ja myös melko huomattavan varhaisessa vaiheessa opintoja. Näiden suhteen en olisi ihan yhtä suostuvainen.


    • eilen ///////

      koko sivun juttu terrorismistä sekä nuorten värväämisestä heidän soluihin jne.

      Supolla on tiedossa kyllä ketkä ovat epäluotettavia sekä tarkailtavia henkilöitä....! ihan hyvä että muistavat pitää "tapetilla "...Asian pahaa hirveää julmaa jne )
      aivan eri asiaa nyt!

      joskin todettakoon - minä lukennut keskustellut jutellut tahtovat elää rauhassa tehdä työtä jne.

      olisi ilahduttavaa joskus myös hesarista lukea kaikesta siitä kuinka hyvin monet ovat sopetuneet suomalaiseen yhteiskuntaan vuosien aikana samoin kuinka hyvin hoitavat/tekevät/kasvattavat eri aloilla jne.

      yksipuolinen kirjoittelu lisää suomalaisessa yhteskunnassa ainoastaan epäluuloja suvaitsemattomuutta rasismia vaikka toiset tekevät töitä hiki hatussa saadakseen hoitajia, tulkkeja, media-alan osaajia (intia) jne suomeen.

      -löytyykö täältä sitten suomalaisia jotka hoitaisivat oman maansa kansalaiset KAIKKI. miksi ei löydy ? miksi te ette halua hoitaa kasvattaa kouluttaa kaikkia oman maan suomalaisiakaan...tuossa olisi palsta häirikölle kyllä ny töitä kerrassaan ! koska yöt jopa 24/7 ahertaa prova palstalta palstalle napsuttelemassa.


      kyllä vaan oikein "innolla " odotan kuka ensimäisenä ehtii tulla kertomaan että täällä keskustellaan monikultuurisista suhteista. Kyllä juuri niin yritätte keskustella. vai pitäisikö paremminkin sanoa että Kuinka monikaan teistä on elänyt ko. maassa tai jos seurustelut on joskus - tai että ainut pointti saada mies niiiiin pitkä matka on monilla todelliseen elämäään.....

      joo saahan sitä haaveilla mutta terveelisempään on unelmoida asioista jotka jopa toteutuu.

    • suolihuuhtelu

      "lapsia "jumaloidaan" eli ovat kaikkein tärkeintä."

      Harmi vain että tyttölapsilla on paha taipumus löytyä mysteerisesti ammuttuina, kuristettuina, poltettuina tai puukotettuina jos he sattuvat käyttämään farkkuja, seurustelemaan vääräuskovaisten kanssa tai muuten vain käyttäytymään epäislamilaisella tavalla.


      "en esim. ymmärrä, miksi ihmeessä varatun naisen pitäisi saada hillua ulkona jossain takamuksen paljastavassa miniminihameessa"

      Voit tietysti aina muuttaa Saudi-Arabiaan jos tämä kamala länsimaalainen vapaus on niin tukahduttavaa.


      "Mies ei edes kuvittele, että muutkin miehet voisivat himoita hänen minihamenaistaan tai jos himoitsee, on se muiden miesten syy ja silloin ne pitää hakata tai haukkua kumoon, niin tyypillistä..."

      Ei ole suuri yllätys että tämä on nimenomaan muslimiesten asenne. Muslimimies on vain aivoton pavlovin koira joka ei ole mitenkään vastuussa omista teoistaan, esimerkiksi vaikkapa siitä että kaveriporukan voimin joukkoraiskataan minihameeseen pukeutunut nainen. Ei ollut meidän vika, mitäs provosoi pukeutumisellaan.

      Toisaalta on outoa että odotat muslimimieheltäsi mustasukkaisuutta, mutta kuitenkin närkästyt jos suomalaismies mustasukkaisesti hakkaa sinua lähentelevät miehet.

    • ihme touhua

      huh mitä draamaa! jos kyseinen nainen laittaa arabien hyvät puolet esille niin miksi heti hyökkäätte häneen? miksi ihmisillä on vihaa sydämmessä? Antaa olla.. itse olen törmännyt moneen arabi mieheen ja ovat olleet todella kohteliaita ja mukavia, osaavat käyttäytyä ja ovat herrasmiehiä..

      ja siitä että onko meillä suomalaisilla kulttuuria, on, mutta arabeilla se on 10x rikkaampi.

      • mistä johtuu?

        "jos kyseinen nainen laittaa arabien hyvät puolet esille niin miksi heti hyökkäätte häneen? "

        Ehkä ärtyminen johtuu tästä asenteesta:

        "ja siitä että onko meillä suomalaisilla kulttuuria, on, mutta arabeilla se on 10x rikkaampi. "

        Voisko olla?


    • kiva kuunnella

      Itseäni viehättää se tapa miten arabit puhuvat naisille, tunnen muutaman netin kautta ja aina aloittavat kohteliaasti keskustelun, toisin kuin suomalaiset miehet jotka töksäyttää jotain typerää aina. Vaikka nämä kohteliaisuudet olisivatkin jotain showta niin aina ne saavat kuitenkin hyvälle tuulelle. Kasvatuksestahan tämä heillä johtuu, on opetettu puhumaan kauniisti.

    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe