Onko kukaan kuullut Nordic Trust-yhtiöstä? Myy eläkevakuutuksia, sijoittaa maksetut rahat osakkeisiin ja eläkkellepäästessä pitäisi olla varsin komea potti rahaa... Onko luotettava yhtiö? Kauppaavat kovasti ja melkosilla myyntipuheilla, pistää vähän epäilyttämään...
Eläkevakuutus
35
13290
Vastaukset
ei tietoa löydy mistään, joten huijaukselta vaikuttaa.
- ???
...sama kävi meikäläisen mielessäkin, siksi kysyin jos jollain olisi tietoa. "Luotettava" taho kovasti kauppaa eläkevakuutusta, mutta tietoa ei löydy ja eilen keskusteluista poistettiin kyselyviestini...!
- Hämmästynyt!!!!!!!!!!!!1
mikä perustelu tuo on?? josset sä saa googletettua sitä joltain keskustelu palstalta niin se ei ole huijaus. sijota vaik muutama euro ja tilaa riskiluokitus..
- luotan valvontaan
YTJ:n mukaan on ainakin ollut rekisterissä jo vuodesta 96 asti eli ei ihan uusi yritys :) ja eikös vakuutuksia myyviä yrityksiä valvota suomessa melkoisen tarkasti? Niin olen ainakin ymmärtänyt.
- Onko rekisterissä
Laitapa yhtiön virallinen nimi niin voin tarkistaa onko se vakuutusvalvonnan rekisterissä. Mitään Nordic tai Trust tms. nimistä vakuutusedustajaa ei ollut.
- kaikkeen,
mikä ei ole totta? Järkeä?
- Hebeteus
Luottakaa eläkevakuutuksissa omiin pankkeihinne.Meklareiden välittämät mm.Skandia Lifen elekevakuutuksissa on turhia kuluja sekä raskas maksusitoumusaika jota pankeilla ei ole.Miksi ostaa kalliilla kun halpojakin saa?
- Asiakas.
Kannattaa tosiaan luottaa pankkien tarjoamiin tuottamattomiin eläkevakuutusratkaisuihin. Pankit käyttävät omia rahastojaan, joiden varat ovat sidottuna pankkien omiin taseisiin. Eli jokainen voi päätellä mitä sattuu siinä vaiheessa kun pankki kaatuu. Epätodennäköistä, mutta niinkuin Lehman osoitti, niin hyvinkin mahdollista. Lisäksi rahastotarjonta on myöskin melko vaatimatonta monillakin tarjoajilla. Eli jos on valmis sitomaan rahansa hieman pidemmäksi aikaa, on Skandia-Lifen eläkevakuutus varmasti paarhaasta päästä suomessa myydyistä.
- Kummastelija
Asiakas. kirjoitti:
Kannattaa tosiaan luottaa pankkien tarjoamiin tuottamattomiin eläkevakuutusratkaisuihin. Pankit käyttävät omia rahastojaan, joiden varat ovat sidottuna pankkien omiin taseisiin. Eli jokainen voi päätellä mitä sattuu siinä vaiheessa kun pankki kaatuu. Epätodennäköistä, mutta niinkuin Lehman osoitti, niin hyvinkin mahdollista. Lisäksi rahastotarjonta on myöskin melko vaatimatonta monillakin tarjoajilla. Eli jos on valmis sitomaan rahansa hieman pidemmäksi aikaa, on Skandia-Lifen eläkevakuutus varmasti paarhaasta päästä suomessa myydyistä.
Mihinkäs Skandia sitten sitoo varansa ellei omiin rahastoihinsa?Kaikissa ei tilitalletusmuotoisissa on se riski että rahoituslaitoksen kaatuessa varat ovat vaarassa...ei skandia tee poikkeusta.
Ja jos et tiedä niin rahastoyhtiöt hallinnoi pankkien tarjoamia rahastoja ja varoja säilyttää ihan erillinen säilytysyhteisö.Eli miksi maksaa samasta riskistä Skandian lähes kaksinkertaisia kuluja muihin eläkevakuutuksiin verrattuna?Taidat olla Skandian myyjä joka on ulkoa opetellut ja itsekin uskot myyntiargumentit ilman kriittistä silmää. - Spender_29
Kummastelija kirjoitti:
Mihinkäs Skandia sitten sitoo varansa ellei omiin rahastoihinsa?Kaikissa ei tilitalletusmuotoisissa on se riski että rahoituslaitoksen kaatuessa varat ovat vaarassa...ei skandia tee poikkeusta.
Ja jos et tiedä niin rahastoyhtiöt hallinnoi pankkien tarjoamia rahastoja ja varoja säilyttää ihan erillinen säilytysyhteisö.Eli miksi maksaa samasta riskistä Skandian lähes kaksinkertaisia kuluja muihin eläkevakuutuksiin verrattuna?Taidat olla Skandian myyjä joka on ulkoa opetellut ja itsekin uskot myyntiargumentit ilman kriittistä silmää.Skandia sijoittaa yhteistyökumppaneidensa rahastoihin, mm. suomalaisiin. Rahastoon sijoitetut varat ovat rahaston edustajien hallinnassa, eli Skandian mahdollinen kyykkäys ei vaikuta asiakkaan rahatilanteeseen.
Mikäli esim. korkosidonnaisetkin sijoituksen arveluttavat riskin takia, kannattaa kääntyä vaikka esim. Garantumin puoleen jolta löytyy myös hyviä sijoitustuotteita.
Suomalaisten pankkien rahastot ovat kömpelöitä ja ja verotuksen kannalta epätaloudellista. Jos sijoituksesi ei kannata tai haluat muuten vaan vaihtaa sijoituksen kohdetta, niin vakuutuksen sisällä tapahtuvat rahaston vaihdokset ovat verovapaita. Muuten niistä jokaisesta peritään 28%. Kannattaa kysyä ammattilaisilta, ei ennakkoasenteisilta nettikirjoittelijoilta.
Ja vielä..
Pari vuotta sitten kun Kiina oli nosteessa FIM China nousi 27% vuosituotolla. Mikä hyvin koska keskimääräinen vuosituotto oli tuolloin 10%. Kuitenkin monien ulkomaalaisten yhtiöiden rahastojen tuotto oli 200%-300%. - kissanminttuko
Spender_29 kirjoitti:
Skandia sijoittaa yhteistyökumppaneidensa rahastoihin, mm. suomalaisiin. Rahastoon sijoitetut varat ovat rahaston edustajien hallinnassa, eli Skandian mahdollinen kyykkäys ei vaikuta asiakkaan rahatilanteeseen.
Mikäli esim. korkosidonnaisetkin sijoituksen arveluttavat riskin takia, kannattaa kääntyä vaikka esim. Garantumin puoleen jolta löytyy myös hyviä sijoitustuotteita.
Suomalaisten pankkien rahastot ovat kömpelöitä ja ja verotuksen kannalta epätaloudellista. Jos sijoituksesi ei kannata tai haluat muuten vaan vaihtaa sijoituksen kohdetta, niin vakuutuksen sisällä tapahtuvat rahaston vaihdokset ovat verovapaita. Muuten niistä jokaisesta peritään 28%. Kannattaa kysyä ammattilaisilta, ei ennakkoasenteisilta nettikirjoittelijoilta.
Ja vielä..
Pari vuotta sitten kun Kiina oli nosteessa FIM China nousi 27% vuosituotolla. Mikä hyvin koska keskimääräinen vuosituotto oli tuolloin 10%. Kuitenkin monien ulkomaalaisten yhtiöiden rahastojen tuotto oli 200%-300%.Hyvät ihmiset ottakaa selvää asioista, ennen kuin alatte kolisuttelemaan tyhjiä tynnyreitä ja levittämään tietoa jossa ei ole perää. Luotettavia nämä suomessa toimivat eläkesijoitus yritykset ovat. Meillä vaan jyllää niin kovaa kaikki ennakkoluulot, että ennemmin haukutaan jo etukäteen kaikki.
Itse ainakin saanut hyvää palvelua ja olen todella tyytyväinen saamiini palveluihin.Eikä todella ole kuin alta satasen kuukausi sijoituksesta kyse. Rahani ovat olleet hyvässä hoidossa, ja niin tulee olemaankin. - pankkienne vaan kusettaa teitä
ghbjkbjk
- Skandia
Kummastelija kirjoitti:
Ja jos et tiedä niin rahastoyhtiöt hallinnoi pankkien tarjoamia rahastoja ja varoja säilyttää ihan erillinen säilytysyhteisö.Eli miksi maksaa samasta riskistä Skandian lähes kaksinkertaisia kuluja muihin eläkevakuutuksiin verrattuna?Taidat olla Skandian myyjä joka on ulkoa opetellut ja itsekin uskot myyntiargumentit ilman kriittistä silmää.Olen pankissa töissä. Mutta minulla onkin Skandian eläkevakuutus. Ja sijoitusvakuutus. Skandialla ei ole omia rahastoja vaan käyttää riippumattomana kaikista pankeista ja rahastoyhtiöistä kansainvälisesti parhaita rahastoja mitä markkinoilta löytyy. Sitäpaitsi, eläkevakuutukseni ei itseasiassa ole kalleimmasta päästä vaan päinvastoin, koska eläkevakuutuksessni ei ole ylimääräistä henkivakuutusmaksua niinkuin IHAN KAIKISSA muissa Suomesta saatavissa eläkevakuutuksissa. Valitettavasti meidän pankki niinkuin ei muutkaan vaan valitettavasti näitä kuluja asiakkaille kerro ja näin näyttävätkin tosi edullisilta. HAH!
- Ropis
Skandia kirjoitti:
Olen pankissa töissä. Mutta minulla onkin Skandian eläkevakuutus. Ja sijoitusvakuutus. Skandialla ei ole omia rahastoja vaan käyttää riippumattomana kaikista pankeista ja rahastoyhtiöistä kansainvälisesti parhaita rahastoja mitä markkinoilta löytyy. Sitäpaitsi, eläkevakuutukseni ei itseasiassa ole kalleimmasta päästä vaan päinvastoin, koska eläkevakuutuksessni ei ole ylimääräistä henkivakuutusmaksua niinkuin IHAN KAIKISSA muissa Suomesta saatavissa eläkevakuutuksissa. Valitettavasti meidän pankki niinkuin ei muutkaan vaan valitettavasti näitä kuluja asiakkaille kerro ja näin näyttävätkin tosi edullisilta. HAH!
Henkivakuutusmaksu on erimielisyyksiä aiheuttanut juttu.Olen käynyt kaikki eläkevakuutusvaihtoehdot läpi.Jos joku haluaa tehdä vertailua niin kehoitan ottamaan kulut netistä joka yhtiöltä ja tekemään tuottolaskimella vertailun...www.morningstar.fi
Sain tarjoukset suoraan pankeista ja alexandriasta tai ei alexandria mitään mukaan antanut kun kuulemma se on turhaa sillä tuotto-odotukset muuttuu ja mitään ei voi luvata...aijaa.Kuluero esim.Sammon ja Skandian välillä oli 5328 euroa 33-vuoden säästöajalla ja muihin esim.op/tapiola vielä enemmän.Ja mitä tohon skandian rahastovalikoimaan tulee niin skandian agressiivisen portfolion ne eläkevakuutuslaskelmaan työnsi eli kyllä skandialla on omiakin ja niitä käyttää vissiin parempien palkkioiden takia.Mun mielestä täällä on liikaa "myyjiä" liikkeellä.Kehoitan jokaista pähkäilemään valinnan itse laskelmien perusteella.Noi kliseet ei henkivakuutusmaksua yms.on kuin suoraan myyjien suusta.Sitä kuinka paljon eri kulut vaikuttaa niin ei voi tietää kun vertailemalla eli pyytämällä kaikilta laskelman.Niissä ne on kyllä mainittu eurolleen. - tiedä mistä puhuu
Ropis kirjoitti:
Henkivakuutusmaksu on erimielisyyksiä aiheuttanut juttu.Olen käynyt kaikki eläkevakuutusvaihtoehdot läpi.Jos joku haluaa tehdä vertailua niin kehoitan ottamaan kulut netistä joka yhtiöltä ja tekemään tuottolaskimella vertailun...www.morningstar.fi
Sain tarjoukset suoraan pankeista ja alexandriasta tai ei alexandria mitään mukaan antanut kun kuulemma se on turhaa sillä tuotto-odotukset muuttuu ja mitään ei voi luvata...aijaa.Kuluero esim.Sammon ja Skandian välillä oli 5328 euroa 33-vuoden säästöajalla ja muihin esim.op/tapiola vielä enemmän.Ja mitä tohon skandian rahastovalikoimaan tulee niin skandian agressiivisen portfolion ne eläkevakuutuslaskelmaan työnsi eli kyllä skandialla on omiakin ja niitä käyttää vissiin parempien palkkioiden takia.Mun mielestä täällä on liikaa "myyjiä" liikkeellä.Kehoitan jokaista pähkäilemään valinnan itse laskelmien perusteella.Noi kliseet ei henkivakuutusmaksua yms.on kuin suoraan myyjien suusta.Sitä kuinka paljon eri kulut vaikuttaa niin ei voi tietää kun vertailemalla eli pyytämällä kaikilta laskelman.Niissä ne on kyllä mainittu eurolleen.Olin ennen töissä meklariyhtiössä, joka välitti kaikkien vakuutusyhtiöiden tuotteita, ihan kaikkien. Meklari sai laskelmat suoraan kaikista yhtiöistä vertailukelpoisina ja ainakin Sampo, Op, Nordea, Tapiola, Fennia ja Veritas olivat ylimääräisen henkivakuutusmaksun takia huomattavasti kalliimpia kuin Skandia. Rahastoista sen verran (kun kerran tiedän) niin itseasiassa Skandia on vakuutusyhtiö, jolla ei ole omia rahastoja. Skandialla sen sijaan on asiamiesyhtiöitä kuten Alexandria, Finlandia tai Afondo, jotka edustavat SEBiä tai FIMiä eli vain yhtä rahastoyhtiötä ja rakentavat tällaiset Alexandria Aggressive Managerit sun muut ympäten vain ja ainoastaan sen yhden edustaman rahastoyhtiön rahastoja asiakkaan salkkuun (esim. Afondolla FIMn rahastoja joissa markkinoiden kalleimmat hallinnointipalkkiot ja ei tuota muualla kuin Suomessa kansainvälisessä rahastovertailussa eli hyötyy ainoastaan Afondo ja FIM, ei asiakas), vaikka Skandian vakuutuksessa on muuten laajin valikoima eri rahastoyhtiöiden rahastoja eli vika ei ole Skandian (jolla mielestäni on todella hyvä vakuutustuote) vaan vika on Alexandrian, Afondon ym. Vakuutus erittäin hyvä, mutta rahastovalinta on tärkeä. Piste.
- suoraan pankin tiskiltä
tiedä mistä puhuu kirjoitti:
Olin ennen töissä meklariyhtiössä, joka välitti kaikkien vakuutusyhtiöiden tuotteita, ihan kaikkien. Meklari sai laskelmat suoraan kaikista yhtiöistä vertailukelpoisina ja ainakin Sampo, Op, Nordea, Tapiola, Fennia ja Veritas olivat ylimääräisen henkivakuutusmaksun takia huomattavasti kalliimpia kuin Skandia. Rahastoista sen verran (kun kerran tiedän) niin itseasiassa Skandia on vakuutusyhtiö, jolla ei ole omia rahastoja. Skandialla sen sijaan on asiamiesyhtiöitä kuten Alexandria, Finlandia tai Afondo, jotka edustavat SEBiä tai FIMiä eli vain yhtä rahastoyhtiötä ja rakentavat tällaiset Alexandria Aggressive Managerit sun muut ympäten vain ja ainoastaan sen yhden edustaman rahastoyhtiön rahastoja asiakkaan salkkuun (esim. Afondolla FIMn rahastoja joissa markkinoiden kalleimmat hallinnointipalkkiot ja ei tuota muualla kuin Suomessa kansainvälisessä rahastovertailussa eli hyötyy ainoastaan Afondo ja FIM, ei asiakas), vaikka Skandian vakuutuksessa on muuten laajin valikoima eri rahastoyhtiöiden rahastoja eli vika ei ole Skandian (jolla mielestäni on todella hyvä vakuutustuote) vaan vika on Alexandrian, Afondon ym. Vakuutus erittäin hyvä, mutta rahastovalinta on tärkeä. Piste.
huijaa, jotkut tiskiltä saamani tarjoukset eivät sisältäneet kaikkia kuluja. neuvoisin käyttämään ammattimaista ja riippumatonta välittäjää, joka osa sinua auttaa
- Täällä on liikaa myyjiä
tiedä mistä puhuu kirjoitti:
Olin ennen töissä meklariyhtiössä, joka välitti kaikkien vakuutusyhtiöiden tuotteita, ihan kaikkien. Meklari sai laskelmat suoraan kaikista yhtiöistä vertailukelpoisina ja ainakin Sampo, Op, Nordea, Tapiola, Fennia ja Veritas olivat ylimääräisen henkivakuutusmaksun takia huomattavasti kalliimpia kuin Skandia. Rahastoista sen verran (kun kerran tiedän) niin itseasiassa Skandia on vakuutusyhtiö, jolla ei ole omia rahastoja. Skandialla sen sijaan on asiamiesyhtiöitä kuten Alexandria, Finlandia tai Afondo, jotka edustavat SEBiä tai FIMiä eli vain yhtä rahastoyhtiötä ja rakentavat tällaiset Alexandria Aggressive Managerit sun muut ympäten vain ja ainoastaan sen yhden edustaman rahastoyhtiön rahastoja asiakkaan salkkuun (esim. Afondolla FIMn rahastoja joissa markkinoiden kalleimmat hallinnointipalkkiot ja ei tuota muualla kuin Suomessa kansainvälisessä rahastovertailussa eli hyötyy ainoastaan Afondo ja FIM, ei asiakas), vaikka Skandian vakuutuksessa on muuten laajin valikoima eri rahastoyhtiöiden rahastoja eli vika ei ole Skandian (jolla mielestäni on todella hyvä vakuutustuote) vaan vika on Alexandrian, Afondon ym. Vakuutus erittäin hyvä, mutta rahastovalinta on tärkeä. Piste.
Mukavia aiheita täällä.Itse olen törmännyt aamulehden ja kauppalehden sekä hesarin tekemään vertailuun,jossa kaikissa Skandia oli kallein?Ilmeisesti edellisen kirjoittajan mielestä nämä tahot ovat väärässä.Joskus muistan käyneeni Alexandriassa ja asiantuntija käytti itse tuota edelle mainittua morningstarin laskuria ja totesi että Skandia ei ole halvin, mutta korosti rahastojen paremmuutta.Itse suhtaudun kaikkeen epäilevästi ja olen sitä mieltä että kaikilla on sama tieto käytössä joten rahastojen menestyminenkin on tuurista kiinni.Näin sanoo Puttonenkin kirjassaan miten sijoitan rahastoihin.Suosittelen lukemista.
- kirjoittajalle
Täällä on liikaa myyjiä kirjoitti:
Mukavia aiheita täällä.Itse olen törmännyt aamulehden ja kauppalehden sekä hesarin tekemään vertailuun,jossa kaikissa Skandia oli kallein?Ilmeisesti edellisen kirjoittajan mielestä nämä tahot ovat väärässä.Joskus muistan käyneeni Alexandriassa ja asiantuntija käytti itse tuota edelle mainittua morningstarin laskuria ja totesi että Skandia ei ole halvin, mutta korosti rahastojen paremmuutta.Itse suhtaudun kaikkeen epäilevästi ja olen sitä mieltä että kaikilla on sama tieto käytössä joten rahastojen menestyminenkin on tuurista kiinni.Näin sanoo Puttonenkin kirjassaan miten sijoitan rahastoihin.Suosittelen lukemista.
Se johtuu siitä, että kaikilla muilla yhtiöillä paitsi Skandialla on ns. ylimääräinen henkivakuutusmaksu (millä ei ole mitään tekemistä henkivakuutuksen kanssa), joka nousee mitä vanhemmaksi vakuutuksenottaja tulee. Tuota ylimääräistä kulua ei näy Kauppalehdessä, Taloussanomissa etc, koska näiden vakuutusyhtiöiden mukaan se on vaikeasti määriteltävissä oleva kulu ja siksi eivät sitä julkista. Esim. Sampolla tuo kulu on n. 10 % muiden kulujen lisäksi n. 40 -vuotiaalle ja n. 15 % n. 50 -vuotiaalle. Eli miettikää sitä. Esim OP-Pohjolassa on vielä suuremmat kulut kuin Sampossa. Esim. Nordea on vielä kalliimpi, mutta Nordean laskuri ei esim. ota huomioon edellä mainittua kulua ollenkaan (eikä indeksikorotusta maksuissa) eli se laskuri huijaa asiakasta kaikkeista eniten. Miettikää tosiaan tuota ja miettikää sitä saatteko tai saako media vakuutusyhtiöiltä tarpeeksi ja oikeata tietoa.
- Superguru
kirjoittajalle kirjoitti:
Se johtuu siitä, että kaikilla muilla yhtiöillä paitsi Skandialla on ns. ylimääräinen henkivakuutusmaksu (millä ei ole mitään tekemistä henkivakuutuksen kanssa), joka nousee mitä vanhemmaksi vakuutuksenottaja tulee. Tuota ylimääräistä kulua ei näy Kauppalehdessä, Taloussanomissa etc, koska näiden vakuutusyhtiöiden mukaan se on vaikeasti määriteltävissä oleva kulu ja siksi eivät sitä julkista. Esim. Sampolla tuo kulu on n. 10 % muiden kulujen lisäksi n. 40 -vuotiaalle ja n. 15 % n. 50 -vuotiaalle. Eli miettikää sitä. Esim OP-Pohjolassa on vielä suuremmat kulut kuin Sampossa. Esim. Nordea on vielä kalliimpi, mutta Nordean laskuri ei esim. ota huomioon edellä mainittua kulua ollenkaan (eikä indeksikorotusta maksuissa) eli se laskuri huijaa asiakasta kaikkeista eniten. Miettikää tosiaan tuota ja miettikää sitä saatteko tai saako media vakuutusyhtiöiltä tarpeeksi ja oikeata tietoa.
Olen itsekin törmännyt tuohon samaan asiaan, vakuutusyhtiöt (tai pankit) määrittelevät pitkälti sen, mitä informaatiota lehdistä luemme tai televisiosta saamme, eivät ainakaan oman kokemukseni mukaan koskaan oikeata tietoa ole antaneet
- kirja
Täällä on liikaa myyjiä kirjoitti:
aloittelijoille, hyvä että hankit!
- joojoomies7
Kummastelija kirjoitti:
Ja jos et tiedä niin rahastoyhtiöt hallinnoi pankkien tarjoamia rahastoja ja varoja säilyttää ihan erillinen säilytysyhteisö.Eli miksi maksaa samasta riskistä Skandian lähes kaksinkertaisia kuluja muihin eläkevakuutuksiin verrattuna?Taidat olla Skandian myyjä joka on ulkoa opetellut ja itsekin uskot myyntiargumentit ilman kriittistä silmää.kirjoituksesi on muuten ihan täyttä tietämättömän nuijan paskaa
- tarjoaa
Skandia Lifeaä?
- lisäys
kirjoittajalle kirjoitti:
Edellinen kommentti taisi olla Skandian myyjän kommentti. Eihän se ihan noinkaan mene. Pankkien malleissa henkivakuutusmaksua hyvitetetään kuolevuushyvityksellä ja on yleensä luokkaa 1-3%. Eli OP:t, Nordeat yms. 2 - 3% merkkarilla ja henkivakuutusmaksuilla sekä 0,3-0,5% vuotuisella hallinnointikululla on silti edullisempia kuin Skandia 7% merkkarilla ja 1% hallinnoinnilla. Joku voi sanoa, että Skandiassa on paremmat rahastot ja tuotot, mutta miksei asiakkaalle tarjota sitten näitä parempituottoisia rahastoja vaan firmojen omia rahastojen rahastoja tupla-tripla-kuluilla jotka häviävät pitkässä jänteessä indeksille roimasti.
- Entinen vakuutusyhtiön
lisäys kirjoitti:
Edellinen kommentti taisi olla Skandian myyjän kommentti. Eihän se ihan noinkaan mene. Pankkien malleissa henkivakuutusmaksua hyvitetetään kuolevuushyvityksellä ja on yleensä luokkaa 1-3%. Eli OP:t, Nordeat yms. 2 - 3% merkkarilla ja henkivakuutusmaksuilla sekä 0,3-0,5% vuotuisella hallinnointikululla on silti edullisempia kuin Skandia 7% merkkarilla ja 1% hallinnoinnilla. Joku voi sanoa, että Skandiassa on paremmat rahastot ja tuotot, mutta miksei asiakkaalle tarjota sitten näitä parempituottoisia rahastoja vaan firmojen omia rahastojen rahastoja tupla-tripla-kuluilla jotka häviävät pitkässä jänteessä indeksille roimasti.
työntekijä. "Kuolevuushyvitys" on markkinointikikka, jolla saadaan asiakkaan huomio kiinnitettyä mahdollisimman kauas pois niistä järjettömistä ylimääräisistä "henkivakuutusmaksuista". Toki Op:t, Nordeat, Mandatumit sun muut markkinoivat kuolevuushyvitystä, mutta onkohan mikään niistä todellisuudessa jakanut niitä. Ei. Tuskin. Eli rahojen "henkivakuutuksen" kulut on juuri sitä mitä ne on. Pyysin tarjousta tässä yksi päivä tällaisesta "kuolevuushyvitystä" mainostavasta vakuutusyhtiöstä eivätkä suostuneet lähettämään tarjouslaskelmaa jossa on otettu huomioon tämä ns. "kuolevuushyvitys". Heh. henkivakuutusmaksuni yhtiötä oli muiden kulujen lisäksi n. 5 % ja olen 30 -vuotias. Kymmenen vuotta vanhemmalle naisystävälleni se oli 10 %. Muiden kulujen lisäksi. Eli miettikää sitä.
- iiiieeee
Kummastelija kirjoitti:
Ja jos et tiedä niin rahastoyhtiöt hallinnoi pankkien tarjoamia rahastoja ja varoja säilyttää ihan erillinen säilytysyhteisö.Eli miksi maksaa samasta riskistä Skandian lähes kaksinkertaisia kuluja muihin eläkevakuutuksiin verrattuna?Taidat olla Skandian myyjä joka on ulkoa opetellut ja itsekin uskot myyntiargumentit ilman kriittistä silmää.iiii
- harjottelija
Luotettava on, itse olen harjottelemassa nordicilla ja ei kyllä yhtään huijauksen makua. (: Kaikilla on vaan kova tekemisen meininki, halu tarjota ihmisille jotain parempaa. Ja tottakai halu menestyä. Asiakkaita tulee koko ajan lisää!
Ja tästä pankkeihin luottamisesta, Skandian eläkevakuutuksella lähiomaiset saa sijotuksesi 100prosenttisesti, jos itse menehdyt. Näin ei ole pankkien vastaavassa tarjonnassa.
Ja ihan yleisesti, jokaisen kannattaa miettiä mikä tilanne on sillon kun itse pääset eläkkeelle.. Kukaan järkevä ei luota että Suomen eläkejärjestelmä pelaa enää vuosien päästä. Jokainen toki tehköön omat ratkaisut, oma ratkaisuni oli Skandian eläkevakuutus. - Move/Seven
Kyseisen firman asioita hoitaa mm. entiset Movettajat, jonka pohjalta kannattaa miettiä luottaako vai ei. Monet heistä olleet mukana jo Sevenin ajoilta.
- veikko salmelainen
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä kun moven/sevenin ja Nordic Trustin "yhteys" nyt tuotiin esiin. Eli jotain faktaa tähän asiaan olisi mukava saada.. Onko tämä yhteys Nordic Trustin ja Moven välillä jokin tietty yksittäinen edustaja vai johtoportaan henkilöitä? Jos henkilö(t) on johtoportaassa niin nimiäkin tietty mukava kuulla.
- kusetusta
olen itse myynyt niitä ja tiedän tarkkaan mistä puhun. Jokainen sijoitusneuvoja ajattelee vain omaa provikkaansa ja että asiakas ottaisi mahdollisimman suuren kk-erän maksettavaksi ja suoraveloituksella, niin provikkakin on suurin. Ei siinä ajatella pystyykö asiaks sitä maksamaan vai meneekö talous tiukkaakin tiukemmalle.
- ei kuseta
Eihän se myyjän vika ole jos asiakas säästää liian isoa summaa. Myyjä myy ja se on sitten asiakkaan ongelma jos ostaa. Hyvä myyjää osaa kuunnella asiakasta ja ignoreerata. Eikö tätä ole sulle opettu? Sehän on vaan hyvän myyjän merkki, jos osaa myydä eläkevakuutuksen vaikka opiskelijalle tai työttömälle. Tästä tulee respectiä firman sisällä ja saa monet naurut kolleegoiden kanssa kahvikerhossa.
Ja pitäähän myyjän tuotteeseenkin uskoa, ei homma muuten toimi. Täälläkin palstalla kaikenlaiset kusikullit, jotka eivät itse ole provisiohommassa pärjänneet, urputtavat ja haukkuvat entisiä työnantajiaan. Turha olla kateellinen jos hommassa pärjää ja on varaa ostaa vaikka vähän hienompi auto ja ei tarvitse ajella jollain rupusella toyotalla. Money talks ja bullshit walks. Kateelliset voi painua sinne pankkitiskille hommiin kahden tonnin kuukausipalkalle.
- Fiksu ostaa osakkeita
Firma myy eläkevakuutuksia eli koittaa hyötyä sijoittamiseen perehtymättömien ihmisten tietämättömyyden kustannuksella vetämällä sijoitustuotot palkkioina välistä. Toisin sanoen ei ole luotettava yhtiö. Myyntipuheen pitäjille voit vaikka sanoa, että mielesi tekisi kovasti ulostaa hänen kasvoilleen ja leikata hänen sukuelimensä irti tylsillä ja ruosteisilla puutarhasaksilla ja että ainoastaan lain siitä määräämän rangaistuksen pelko estää sinua toteuttamasta fantasiaasi.
- epäileväinen
Patentti- ja rekisterihallituksen ja verohallinnon yhteinen yritystietojärjestelmä (www. ytj.fi) mukaan Nordic Trust Oy:n toiminta on keskeytynyt 11.6.2009. Yritys kuitenkin rekrytoi edelleen työntekijöitä. Onko tässä jotain hämärää?
Toiminta keskeytynyt -tieto näkyy YTJ:n sivuilla:
http://www.ytj.fi/ -> YTJ-tietopalvelu - Yrityshaku -> Y-tunnus: 1060288-1 -> Hae yritykset - epäileväinen
epäileväinen kirjoitti:
Patentti- ja rekisterihallituksen ja verohallinnon yhteinen yritystietojärjestelmä (www. ytj.fi) mukaan Nordic Trust Oy:n toiminta on keskeytynyt 11.6.2009. Yritys kuitenkin rekrytoi edelleen työntekijöitä. Onko tässä jotain hämärää?
http://www.ytj.fi/ -> YTJ-tietopalvelu - Yrityshaku -> Y-tunnus: 1060288-1 -> Hae yritykset24) Toimintaa kuvaavat tiedot (lähde YTJ)
Toiminta keskeytynyt -tieto näkyy, jos yritys on ilmoittanut verohallinnolle, että sen toiminta on keskeytetty joko määräajaksi tai toistaiseksi. Yritys ei saa toimia keskeytyksen aikana. Toiminnan keskeytystä ei voida ilmoittaa kauppa- tai säätiörekisteriin. Päivämäärä kertoo milloin tieto on rekisteröity YTJ:hin.
Elinkeinotoiminta päättynyt -tieto näkyy yksityisen elinkeinonharjoittajan tiedoissa, jos verohallinto on todennut yrityksen toiminnan päättyneeksi ja elinkeinonharjoittaja ei ole enää kaupparekisterissä. Päivämäärä kertoo milloin tieto on rekisteröity YTJ:hin.
Toiminta lakannut -tieto näkyy yritysten ja yhteisöjen tiedoissa, jos yritys on lopettanut toimintansa. Päivämäärä kertoo milloin tieto on rekisteröity YTJ:hin.
lähde: https://www.asiakastieto.fi/help/fi/ohje_fi_sis.htm - epäileväinen
epäileväinen kirjoitti:
http://www.ytj.fi/ -> YTJ-tietopalvelu - Yrityshaku -> Y-tunnus: 1060288-1 -> Hae yrityksetNordic Trust Oy:n rekrytointi-ilmoitus: http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7252367&index=132&anchor=7252367
Onko siis laillista rekrytoida työntekijöitä, kun yrityksen toiminta on keskeytynyt? - voitikki
epäileväinen kirjoitti:
http://www.ytj.fi/ -> YTJ-tietopalvelu - Yrityshaku -> Y-tunnus: 1060288-1 -> Hae yrityksetAjattelin vain mainita että firman toiminta ei ole keskeytynyt, vaan syy oli inhimillien virhe viranomaisten puolella (toinen firma oli kirjoittaut väärän Y-tunnuksen omaan lopettamisilmoitukseensa).
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435890
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644875Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002543040- 122031
- 1651722
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1841603- 1041303
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181282Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961200- 601157