Pariisin RER juna ja metro

ensikertaa Pariisissa

Meidän on tarkoitus mennä Charles De Gaulle lentoasemalta RER junalla Pariisin keskustaan. Mistä ostetaan liput junaan? Onko asemalla automaatteja vai voiko ostaa junasta? Onko mahdolliset automaatit englanninkielisiä?

Mites metrolipun osto? Automaatti vai?

6

6444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkustaminen

      Heippa!

      Elikkä lippuja RER-junaan voi ostaa terminaalista, joko lippuautomaatista, taikka sitten lippuluukulta. Henkilökunta osaa englantia ja antavat ohjeita kysyttäessä mistä junat lähtee tms.

      Itse en Pariisissa käyttänyt metroa, mutta muissa kaungeissa metroliput ostettiin automaatista.

    • Mr.R5

      Asemalla on lipunmyyntitiski ja automaatteja. Automaatteihin käy myös luottokortti. Automaatit ovat selkeitä, niistä voi valita englanninkielisen palvelun. Junasta ei voi ostaa lippuja, niissä ei ole tarkastajia tai lipunmyyjiä. Jollen väärin muista, niin lippu, eli pankkikortin kokoinen läpyskä leimataan portilla ennen kuin junaan ylipäätään pääsee.

      Metrolippuja voi ostaa myös automaateista. Jos käyttää taajaan metroa, on hyvä ostaa Carte d`orange, mihin vaaditaan valokuva, joten tämä lippu ostetaan luukulta.

      http://www.ratp.fr/

      • Pariisin metro

        Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?

        Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?

        Kiitos jo etukäteen.
        Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.


      • Pariisin matkaaja
        Pariisin metro kirjoitti:

        Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?

        Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?

        Kiitos jo etukäteen.
        Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.

        Muutama asia itse asian vierestä:

        RER-liput (Disneyland, Verailles jne) olen aina onnistunut ostamaan lippuluukulta ja joka kerta on myyjä osannut hyvin englantia (koputan puuta). Palvelu on ollut hyvää ja myyjä on esitellyt eri yhdistelmälippuvaihtoehdotkin. Yhdeistelmälippuja kannattaa käyttää, jos ei ole muuten aikaisemmin hankittua lippua, niin yksi jonotus kohteessa jää pois.

        Metrossa törmäsin edelliskesänä lipuntarkastukseen. Oli paljon tehokkaammin ja fiksummin järjestetty kuin HKL:n tai VR:n vastaavat. Tarkastajat plokkasivat koko aseman kerralla ja heitä oli yhtä uloskäyntiä kohti ainakin kolme.


      • pekkakoo
        Pariisin metro kirjoitti:

        Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?

        Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?

        Kiitos jo etukäteen.
        Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.

        Kyllä niissä muistaakseni on englanninkielinenkin valikko. Ne (tai siis ainakin osa) toimivat sellaisella hauskalla pyöritysvalitsimella. En nyt muista noita sanoja, acheter oli ostaa, saisir code tarkoittaa jotta syötä pin-koodi, jos kortilla maksat, ja valider on se OK.


      • Mr.R5
        Pariisin metro kirjoitti:

        Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?

        Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?

        Kiitos jo etukäteen.
        Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.

        Englanniksi voi ostaa automaateista. Automaatit ovat selkeimpiä mitä olen tavannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe