Meidän on tarkoitus mennä Charles De Gaulle lentoasemalta RER junalla Pariisin keskustaan. Mistä ostetaan liput junaan? Onko asemalla automaatteja vai voiko ostaa junasta? Onko mahdolliset automaatit englanninkielisiä?
Mites metrolipun osto? Automaatti vai?
Pariisin RER juna ja metro
6
6823
Vastaukset
- matkustaminen
Heippa!
Elikkä lippuja RER-junaan voi ostaa terminaalista, joko lippuautomaatista, taikka sitten lippuluukulta. Henkilökunta osaa englantia ja antavat ohjeita kysyttäessä mistä junat lähtee tms.
Itse en Pariisissa käyttänyt metroa, mutta muissa kaungeissa metroliput ostettiin automaatista. - Mr.R5
Asemalla on lipunmyyntitiski ja automaatteja. Automaatteihin käy myös luottokortti. Automaatit ovat selkeitä, niistä voi valita englanninkielisen palvelun. Junasta ei voi ostaa lippuja, niissä ei ole tarkastajia tai lipunmyyjiä. Jollen väärin muista, niin lippu, eli pankkikortin kokoinen läpyskä leimataan portilla ennen kuin junaan ylipäätään pääsee.
Metrolippuja voi ostaa myös automaateista. Jos käyttää taajaan metroa, on hyvä ostaa Carte d`orange, mihin vaaditaan valokuva, joten tämä lippu ostetaan luukulta.
http://www.ratp.fr/- Pariisin metro
Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?
Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?
Kiitos jo etukäteen.
Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten. - Pariisin matkaaja
Pariisin metro kirjoitti:
Onko Pariisin metrolippuautomaatteja mahdollisuus käyttää myös englannin kielellä?
Jos kieli on vain ranska, osaako kukaan suomentaa tähän ne ranskankieliset sanat, joita lipun ostoon tarvitaan?
Kiitos jo etukäteen.
Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.Muutama asia itse asian vierestä:
RER-liput (Disneyland, Verailles jne) olen aina onnistunut ostamaan lippuluukulta ja joka kerta on myyjä osannut hyvin englantia (koputan puuta). Palvelu on ollut hyvää ja myyjä on esitellyt eri yhdistelmälippuvaihtoehdotkin. Yhdeistelmälippuja kannattaa käyttää, jos ei ole muuten aikaisemmin hankittua lippua, niin yksi jonotus kohteessa jää pois.
Metrossa törmäsin edelliskesänä lipuntarkastukseen. Oli paljon tehokkaammin ja fiksummin järjestetty kuin HKL:n tai VR:n vastaavat. Tarkastajat plokkasivat koko aseman kerralla ja heitä oli yhtä uloskäyntiä kohti ainakin kolme. - pekkakoo
Kiitos jo etukäteen.
Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.Kyllä niissä muistaakseni on englanninkielinenkin valikko. Ne (tai siis ainakin osa) toimivat sellaisella hauskalla pyöritysvalitsimella. En nyt muista noita sanoja, acheter oli ostaa, saisir code tarkoittaa jotta syötä pin-koodi, jos kortilla maksat, ja valider on se OK.
- Mr.R5
Kiitos jo etukäteen.
Tämä on muuten hyödyllinen palsta. Olen saanut tältä palstalta tosi hyviä neuvoja matkaa varten.Englanniksi voi ostaa automaateista. Automaatit ovat selkeimpiä mitä olen tavannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391