Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yksin, väsynyt, ahdistunut..

mievaan88

Mä en tiiä kelle vois purkaa mun tuntoja ku tuntuu et ketään ei kiinnostaa puhuu mun kaa.
Mulla on mies ja kohta vuoden ikäinen lapsi. Muutin uudelle paikkakunnalle josta en tunne ketään. Sukulaiset ja kaverit asuu monen sadan kilometrin päässä. Joka aamu kun herään nii aattelen et voi ei taas tätä samaa tylsää p*skaa koko päivä, odotan vain iltaa et pääsee taas nukkumaan. Ei siis sillä et lapsen kans olo ois paskaa vaan kun ei ole ketään tuttuja kenen luona vaikka käydä kyläilemässä tai jtn, ollaan van neljän seinän sisällä kun ketään ei tunne täältä nii ei huvita minnekkään lähteä. Mieskin on alkanut tympimään. Haluaisin muuttaa takaisin lähelle kotipaikkakuntaani, mutta tuntuu ettei ole voimia alkaa kaikkeen siihen, muutto, raha-asioiden järjestelyt niin että pärjäisin lapsen kanssa kaksin.. yms. En osaa selittää miltä musta tuntuu..

8

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittää etsiä elämää

      oletko yrittänyt etsiä elämää sieltä uudelta paikkakunnalta?kysy vaikka neuvolasta vinkkiä/tieotoa jostain äiti/lapsi kerhosta tms ja sinne sitten vain!kyllä niitä tuttuja löytyy kun ei jää 4seinän sisään nököttämään!sillä tavalla helposti masentuu ja ahdistuu lopullisesti.

      • perry

        Ihan mun elämältä, melkein.
        Väsynyt ja suht yksinäinen, myös muutin ylivuosi sitten uudelle paikkakunnalle.. Masennusta sairastan ja ahdistunut aika usein. MYös syömishäiriö kaiken kukkuraksi..Mistä päin olet?
        Voisin antaa meiliossan ja jutustella sun kans jos haluat? :)


    • Grandix

      Toi on viheliäistä. Vaikka oma lapsi on ihana, niin eihän se aikuista seuraa tietenkään korvaa. Totta on, että joka paikkakunnalla on jotakin toimintaa; vauvajumppaa, perhekerhoja, työväenopiston kursseja vauvojen äideille, ensi kertaa äidiksi -ryhmiä yms. Neuvola on hyvä paikka aloittaa ja kertoa ihan rohkeasti miltä tuntuu. Ei missään nimessä kannata jäädä yksin hankalaan tilanteeseen. Mulla on sympatiat sun puolella. Mulla on kaksi poikaa, kohta 3-vuotias ja 8 kk eikä me käydä päivisin juuri missään missä tapaisin muita aikuisia. Mulla ei ole varsinaisia aikuiskavereita, kun olen myös muuttanut monta kertaa lyhyen ajan sisällä. Kaikki helpottaa aikanaan, sen voin luvata. Lapsi kasvaa ja hänestä saa seuraa. Elämä tuo myös kaikenlaisia yllätyksiä, vaikka se tuntuisi juuri nyt turhalta. Mä uskon, että suurin osa pienten äideistä on välillä helvetin kyllästyneitä tilanteeseensa. Koita pitää yhteyttä tuttuihin ihmisiin vaikka sähköpostilla ja kerro heillekin miltä susta tuntuu. Koita saada se mieskin tajuamaan tilanne, koska pienten lasten vanhemmat eroaa ihan turhan usein juuri tässä vaiheessa, kun seinät kaatuu päälle. Koita keksiä jotain mistä nautit ja yritä saada itsellesi aikaa hoitaa itseäsi. Nauti kuitenkin elämästä pienen kanssa. Hyväksi se vielä muuttuu.

    • ihmeessä

      olet koko päivän lapsen kanssa neljän seinän sisällä?
      Lapsenhan pitää saada ulkoilla kahdesti päivässä, pari tuntia kerrallaan.
      Ei muuta kuin ylös, ulos ja lenkille! Ulkona voi jopa tavata muita ihmisiä. Eivät he sinne neljän seinän sisälle tunkeudu.
      Otapa selvää paikkakunnan leikkipuistoista, kirjastosta yms. Entä vauvajumppaa, -uintia, äiti-lapsipiiriä?
      Ja eroa suunnitellessa kannattaa muistaa, että sitten on taas yksi ihmiskontakti vähemmän.

      • tarvitse

        nyt kasaat turhaan aloittajalle paineita.

        Mutta ulos neljän seinän sisältä kannattaa lähteä. Leikkipuistoon tai ottaa selville onko avointa päiväkotia tms. Tai vaikka ihan vain lenkille pakottaa itsensä, jo se yleensä pikkaisen parantaa oloa.

        ymmärrän aloittaja sinua täysin. Itsekin muuttanut uudelle paikkakunnalle juuri ennen lapsen syntymää (nyt lapsi kohta kaksi). muutenkin muuttoja useampia taustalla. Haluaisin paikkakunnalle, jossa tuttuja ja jossa vanhempanikin asuvat.

        Oletko jutellut miehesi kanssa, kerro tilanne. Josko pystyisitte koko perhe muuttamaan takaisin sinne tutulle paikkakunnalle tai josko keksisistte harrastuksia, joissa käydä vaikka koko perheen voimin tapaamassa ihmisiä.

        Itsekin olen siis tosi väsynyt tähän tilanteeseen, kun ei saa hoitoapua mistään eikä ole hyviä ystäviä (paitsi yksi noin 50km päässä asuva, jolla pieniä lapsia eikä siksi nähdä usein).


      • jotenkin ihmisten ilmoille,
        tarvitse kirjoitti:

        nyt kasaat turhaan aloittajalle paineita.

        Mutta ulos neljän seinän sisältä kannattaa lähteä. Leikkipuistoon tai ottaa selville onko avointa päiväkotia tms. Tai vaikka ihan vain lenkille pakottaa itsensä, jo se yleensä pikkaisen parantaa oloa.

        ymmärrän aloittaja sinua täysin. Itsekin muuttanut uudelle paikkakunnalle juuri ennen lapsen syntymää (nyt lapsi kohta kaksi). muutenkin muuttoja useampia taustalla. Haluaisin paikkakunnalle, jossa tuttuja ja jossa vanhempanikin asuvat.

        Oletko jutellut miehesi kanssa, kerro tilanne. Josko pystyisitte koko perhe muuttamaan takaisin sinne tutulle paikkakunnalle tai josko keksisistte harrastuksia, joissa käydä vaikka koko perheen voimin tapaamassa ihmisiä.

        Itsekin olen siis tosi väsynyt tähän tilanteeseen, kun ei saa hoitoapua mistään eikä ole hyviä ystäviä (paitsi yksi noin 50km päässä asuva, jolla pieniä lapsia eikä siksi nähdä usein).

        mutta antaa olla kommenttien siitä miten lasten pitäisi ulkoilla/heitä/tai koiraa/ulkoiluttaa:-o. Mihin muutit, entä jos kerrot täällä, löytyisikö seuraa? Itse asun Kokkolassa.


    • yh86

      Mistä päin sinä olet? minulla kanssa perhe tosi kaukana :( Ja kaikki muu suku...LApsella ja mulla ei juuri ketään täälä

    • >hanski85>

      Mulla lähes samanlainen tilanne...:)Ja asiaa ei helpota se että oon ujo ja hiljainen, joten vaikea tutustua uusiin ihmisiin....tai lähteä paikkoihin joissa vois tavata muita... Mut sen voimalla oon jaksanu kun on kuitenki ihana, rakastava mies ja ihana, reilun vuoden ikänen tyttö... Ja kotiin ja tutuille voi ainaki soittaa jos ei voi niin usein nähdä... Ja kyllä elämässä aina jotain sellasta tapahtuu, joka piristää mieltä, ainaki hetkeksi ja auttaa jaksamaan eteenpäin...Olis sulle vielä muutaki sanottavaa, mut tässä kai se tärkein.. :)Kyllä sä selviät...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe