Jumalalle kiitos

Asiile

avustansa taas kerran.
Oli huoli ja pelko, ei voinut kuin pyytää Jumalaa auttamaan taas kerran.
Ja Jumala käänsi asiat parhain päin. Hän tietää tarkalleen, mitä minäkin jaksan kantaa.

Tälläkin palstalla lienee monia, jotka sairastavat sairautta, mihin kuuluu ahdistus oireena. Tiedänkin muutamia palstalla.
Se on raskas taakka kannettavaksi, kun voi olla niin suuri pelko, ahdistus ja epätoivo, että haluaisi kuolla, kun tuntuu että ei jaksaisi elää sen kuorman kanssa,
Kaikille kaltaisilleni toivon Jumalan apua ja vapautusta ahdistuksesta.

37

1353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkästä aikaan.

Oletko masennuksen keskellä kokenut sen, mitä Paavali siitä kirjoittaa,
      että se on "Jumalan mielen mukaista murhetta"?

• Asiile

Minulla on elämäni aikana paljon, suuriakin asioita, joissa Jumala on puuttunut asioihin ihmeellisellä tavalla.
        Se, mitä Jumala varmaan haluaa minullekin opettaa, on se, että turvaisin Häneen kaikessa.
        Että Hän on se apu, jolle ei mikään ole mahdotonta.

Mutta kyllä Hän myös on samalla näyttänyt sen, että Häntä kannattaa huutaa avuksi hädän päivänä, Hän tietää minkälaista tekoa minäkin olen. Hän tietää, että minä olen reppana, ja armahtaa silloin, kun taakka uhkaa käydä liian raskaaksi.

• Asiile kirjoitti:

Minulla on elämäni aikana paljon, suuriakin asioita, joissa Jumala on puuttunut asioihin ihmeellisellä tavalla.
        Se, mitä Jumala varmaan haluaa minullekin opettaa, on se, että turvaisin Häneen kaikessa.
        Että Hän on se apu, jolle ei mikään ole mahdotonta.

Mutta kyllä Hän myös on samalla näyttänyt sen, että Häntä kannattaa huutaa avuksi hädän päivänä, Hän tietää minkälaista tekoa minäkin olen. Hän tietää, että minä olen reppana, ja armahtaa silloin, kun taakka uhkaa käydä liian raskaaksi.

perille johdattaa, kunhan et ahdistuksen tullessa hylkää Jumalaa,
        vaan ainoastaan haet hänestä turvaa. Pidä aina mielessäsi
        nämä Jeesuksen sanat:

"Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette
        ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."

Ja tätä samaa opetuslapsetkin julistivat:

"Jumalan valtakuntaan meidän on mentävä monen ahdigon kautta."

• Antti V. Piiterinen

Olen jostain lukenut, että paniikkihäiriöt ja muut vastaavat sairaudet olisivat älykkäiden ihmisten sairauksia, koska he ajattelevat asioita
      hyvin laajalti, ehkä liiaksikin.

Itse koin aikoinani syvääkin paniikkia tilanteissa, mitkä olivat täysin vaarattomia. Vaiva diaknosoitiin paniikkihäiriöksi ja lääkinnäksi mielialalääkitys (so. rauhoittavia).
      Juttelin asiasta tuttavani kanssa, kuka toimi myös armeijassa psykoloogina ja sovimme, että mieliala lääkitystä en ota, mutta alan tarkkailemaan levon ja hereilläolon suhdetta. Se olikin minulla täysin päälaellaan, johtuen työtehtävistäni armeijassa. Jouduin oleskelemaan pidempiä aikoja epämiellyttävissä paikoissa ja elämään silmät selässä, nukuin koiran lailla, heräsin jokaiseen rapsahdukseen jne.
      Pyydin siirtoa ja sain sen, sairastuin myös vakavasti...
      Nyt entinen elämäni on takana ja elän täällä Saarenmaalla vaatimatonta, mutta henkisesti ja ruumillisesti erittäin rikasta elämää ilman ahdistusta.
      Jumala on minulle kaikki, mutta Jumala on antanut meille terveyden, että itse siitä huolehtisimme, emme voi asettaa kaikkia asioita Jumalan vastuulle, jokaisen on kannettava oma osansa itse, sillä Jumala aseta kenenkään kannettavaksi suurenpaa taakkaa, mihin hän ei pysty.

• Asiile

Minun sairauteni on ahdistuneisuushäiriö, ja minulla on ollut siihen lääkitys muutaman vuoden.
        Olen sairastanut luultavasti koko aikuisikäni, muistan oireita jo nuoruudessani, vaikkei näistä sairauksista silloin kaikkea tiedetty.

Minun oloani pahentaa kaikenlainen "taakka hartioilla", eli jos otan vaikka työpaineita.

Tuon asian olen myös itsestänikin huomannut,
        että ajattelen asioita liiankin laajasti.

• Antti V. Piiterinen
        Asiile kirjoitti:

Minun sairauteni on ahdistuneisuushäiriö, ja minulla on ollut siihen lääkitys muutaman vuoden.
        Olen sairastanut luultavasti koko aikuisikäni, muistan oireita jo nuoruudessani, vaikkei näistä sairauksista silloin kaikkea tiedetty.

Minun oloani pahentaa kaikenlainen "taakka hartioilla", eli jos otan vaikka työpaineita.

Tuon asian olen myös itsestänikin huomannut,
        että ajattelen asioita liiankin laajasti.

En neuvo sinua lääkityksestä luopumaan, enkä voi tarjota mitään ihmeparantumisia, mutta neuvoisin sinua tarkkailemaan levon ja valvetilan välisiä suhteita, koska terve uni on ihmisen terveydelle erittäin tärkeä asia, samoin kuten oikea ravinto.
        Myös valvetilan rentoutumishetket on tärkeitä, että hapensaanti olisi silloin ideaalinen.
        Voi olla, että kaverisi Teuvon hyvä terveydentila (oletus) ikäänsä nähden, on seuraus
        reippaasta ulkoilmaelämästä, ravinnosta ja sterssinsietokyvystä, sillä aika paljon hän on joutunut sietämään tällä palstalla (oma syy), mutta on hän myös takaisin antanut.

• Asiile
        Antti V. Piiterinen kirjoitti:

En neuvo sinua lääkityksestä luopumaan, enkä voi tarjota mitään ihmeparantumisia, mutta neuvoisin sinua tarkkailemaan levon ja valvetilan välisiä suhteita, koska terve uni on ihmisen terveydelle erittäin tärkeä asia, samoin kuten oikea ravinto.
        Myös valvetilan rentoutumishetket on tärkeitä, että hapensaanti olisi silloin ideaalinen.
        Voi olla, että kaverisi Teuvon hyvä terveydentila (oletus) ikäänsä nähden, on seuraus
        reippaasta ulkoilmaelämästä, ravinnosta ja sterssinsietokyvystä, sillä aika paljon hän on joutunut sietämään tällä palstalla (oma syy), mutta on hän myös takaisin antanut.

Kiitos sairautta koskevista neuvoista.
        Minulla tosiaan on "petraamista" tuossa asiassa, eli riittävässä levossa ja oikeassa ravinnossa.
        Minulla on aika suuri velvollisuudentunto esim. työelämään liittyen, ja käytännössä se on tarkoittanut sitä, että kun työssä on kiirettä, minä tingin esim. ruokataukojen suhteen. Se tietysti on kohdallani paha juttu, siinä kun samalla menee sekä lepohetki että ravinto.

• Antti V. Piiterinen
        Asiile kirjoitti:

Kiitos sairautta koskevista neuvoista.
        Minulla tosiaan on "petraamista" tuossa asiassa, eli riittävässä levossa ja oikeassa ravinnossa.
        Minulla on aika suuri velvollisuudentunto esim. työelämään liittyen, ja käytännössä se on tarkoittanut sitä, että kun työssä on kiirettä, minä tingin esim. ruokataukojen suhteen. Se tietysti on kohdallani paha juttu, siinä kun samalla menee sekä lepohetki että ravinto.

joten ei muuta, kuin ylös, ulos ja lenkille,
        kauniita syysilmoja.

• Asiile
        Antti V. Piiterinen kirjoitti:

joten ei muuta, kuin ylös, ulos ja lenkille,
        kauniita syysilmoja.

myös sinne.
        Täytyy ruveta paremmin huolehtimaan itsestäni.
        Lienee vieläkin tärkeämpi asia nyt, kun ei vielä eläkeikää kolkutella, mutta ei enää nuoria tytönhupakoitakaan olla. ;)

• m 12

että ehkä sinäkin kärsit kuitenkin liiallisesta syyllisyydentunnosta mikä on herkän omantunnon seuralainen. Olet saanut Antilta jo ihan hyviä neuvoja, kuitenkin koen, että raitis tervehenkinen käsitys vanhurskauttamisesta olisi paras lääke juuri tuohon syyllisyyskysymykseen. Siis uskon kautta Jeesukseen Jumala lukee syntiselle joka uskoo syyttömyyden näin vapaasti muotoiltuna. Perehdy siihen kunnolla.

Toivon, etten kannanotollani nimimerkkini vuoksi aiheuta kärhämää palstalla.

• Asiile

onkin mielenkiintoinen kohdallani.
        Minulla on nimittäin usein syyllisyydentunne, joka on sitä, että itse syytän itseäni tyyliin: "Minun olisi pitänyt tietää, minun olisi pitänyt tajuta jne."
        Ja joskus tulee tilanteita, että en pysty erottamaan oikeaa Jumalalta tulevaa syyllisyydentunnetta ja omasta sisimmästäni nousevaa itseni syyllistämistä.

• Asiile kirjoitti:

onkin mielenkiintoinen kohdallani.
        Minulla on nimittäin usein syyllisyydentunne, joka on sitä, että itse syytän itseäni tyyliin: "Minun olisi pitänyt tietää, minun olisi pitänyt tajuta jne."
        Ja joskus tulee tilanteita, että en pysty erottamaan oikeaa Jumalalta tulevaa syyllisyydentunnetta ja omasta sisimmästäni nousevaa itseni syyllistämistä.

minkälaiseen välirikkoon Jumalan kanssa jouduit hylättyäsi
        sen pelkästä armosta annetun kasteen, ja eksymällä helluntailaisten
        saatanalliseen kastealtaaseen?

Tästä olen kanssasi jo niin paljion keskustellut, joten en siihen
        nyt muuta sano kuin sen, että olet ensimmäinen ihminen, jonka
        tiedän pystyneen tästä saatanallisesta opista itsensä
        irtisanomaan ja lähtemään etsimään elämäänsä todellista Kristusta
        ja hänen eläväksi tekevää Henkeään.

Sitä todella odotan, että Jumala sinun kauttasi osoittaisi,
        että noinkin raju teko häntä kohtaan on vielä anteekiannettavissa,
        koska et epäuskossasi tiennyt mitä teit.

• Asiile
        TeuvoSuni kirjoitti:

minkälaiseen välirikkoon Jumalan kanssa jouduit hylättyäsi
        sen pelkästä armosta annetun kasteen, ja eksymällä helluntailaisten
        saatanalliseen kastealtaaseen?

Tästä olen kanssasi jo niin paljion keskustellut, joten en siihen
        nyt muuta sano kuin sen, että olet ensimmäinen ihminen, jonka
        tiedän pystyneen tästä saatanallisesta opista itsensä
        irtisanomaan ja lähtemään etsimään elämäänsä todellista Kristusta
        ja hänen eläväksi tekevää Henkeään.

Sitä todella odotan, että Jumala sinun kauttasi osoittaisi,
        että noinkin raju teko häntä kohtaan on vielä anteekiannettavissa,
        koska et epäuskossasi tiennyt mitä teit.

en ole ikinä tullut tuntemaan Jeesusta, niin kuin tuntea tulisi.
        Eli ns. uskoontuleminen ei tuonut Jeesuksen tuntemista, sitä että todella kokisin eläväni Hänessä ja Hänestä.
        Matkalla olen, ja toivon minäkin, että saisin huudahtaa, kuten Job.

• Asiile kirjoitti:

en ole ikinä tullut tuntemaan Jeesusta, niin kuin tuntea tulisi.
        Eli ns. uskoontuleminen ei tuonut Jeesuksen tuntemista, sitä että todella kokisin eläväni Hänessä ja Hänestä.
        Matkalla olen, ja toivon minäkin, että saisin huudahtaa, kuten Job.

sinut tuntevien ystäviesi suurin toive ja rukous.

Kyllä hän nytkin rinnallasi kulkee ja etsii sinusta hedelmää.

Mitä hedelmää?

Tätä:

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Sinulla on vielä liian paljon niitä omia hedelmiä joita hän
        vähitellen ja yksitellen, pistää sinut turhina pois heittämään.

• Asiile
        TeuvoSuni kirjoitti:

sinut tuntevien ystäviesi suurin toive ja rukous.

Kyllä hän nytkin rinnallasi kulkee ja etsii sinusta hedelmää.

Mitä hedelmää?

Tätä:

"Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Sinulla on vielä liian paljon niitä omia hedelmiä joita hän
        vähitellen ja yksitellen, pistää sinut turhina pois heittämään.

Mutta laitan toivoni siihen, että Jumala tekee työn.
        Että Hän puhuu siitä, mikä on poispantavaa, ja antaa myös apunsa ja voimansa "mätien hedelmien" pois heittämiseen.

• voisit hylätä nuo
        Asiile kirjoitti:

Että Hän puhuu siitä, mikä on poispantavaa, ja antaa myös apunsa ja voimansa "mätien hedelmien" pois heittämiseen.

Teuvon neuvot.
        Kuten itsestäsikin huomaat, niin aina kun Teuvo
        yrittää opastaa sinua, sinulle tulee paha olo.
        Kas kun Teuvon neuvot tulevat saatanalta ja se tuo
        sinulle ristiriitaisen hengen.

Jumalan henki on rakkauden ja rauhan henki, joka ei
        rehvastele omilla ilmestyksillään.
        Lisäksi Teuvo yrittää mitätöidä sinun vaellustasi, kun olet haĺunnut seurata Vapahtajan askelissa myös kasteelle.

Sielunvihollinen ei voi sietää sellaista.
        Pyhä-Henki johdattaa sinua kaikkeen totuuteen kun lopetat tuon itsesi tarkkailun ja lepäät Jumalan
        armossa.

• Antti V. Piiterinen
        Asiile kirjoitti:

älä anna ihmisten painostaa sinua, sillä Jumala on meitä kaikkia varten, kuka on hänet elämäänsä valinnut. Ei Jumala todellakaan pyydä sinua kieltämään itseäsi, perhettäsi ja lähimmäisiäsi.
        Jumalalla on avara ymmärrys ja Jumala rakastaa kaikkia häneen luottavia ja häntä rakastavia syntisäkkejä kirkkokunnasta riippumatta, sillä onhan kristitty armahdettu syntinen.

Kohta sen jälkeen opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi:
        "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen

• Asiile kirjoitti:

Galatalaiskirje:

3:1 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät,
        joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako
        saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?"

Minäkään en halua olla lisäämässä sinun syyllisyyttäsi vähääkään.
        Mutta yksi on varmaa: Suni on saanut sinut oman oppinsa koukkuun.
        Sunin oppi EI ole Jumalasta, vaan - se on sielunvihollisesta, perkeleestä.

Lue tarkkaan viesti, jonka sait otsikolla 'No ensimmäisenä'.
        Siinä on tervettä ohjetta sinulle.

Herra on voimallinen auttamaan, jää uskossa Hänen armonsa varaan.
        Tulet saamaan levon ja rauhan, jos olet uskollinen vain Jeesukselle.

• Asiile kirjoitti:

miten monta mätää hedelmää hän on sinut saanut jo pois heittämään.

Kai sinä jo sen verran totuutta ymmärrät, että tiedät, miksi juuri
        tähän viestiisi ilmestyivät nuo muutamat väärämieliset
        neuvojaan sinulle antamaan?

• Asiile
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Galatalaiskirje:

3:1 "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät,
        joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako
        saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?"

Minäkään en halua olla lisäämässä sinun syyllisyyttäsi vähääkään.
        Mutta yksi on varmaa: Suni on saanut sinut oman oppinsa koukkuun.
        Sunin oppi EI ole Jumalasta, vaan - se on sielunvihollisesta, perkeleestä.

Lue tarkkaan viesti, jonka sait otsikolla 'No ensimmäisenä'.
        Siinä on tervettä ohjetta sinulle.

Herra on voimallinen auttamaan, jää uskossa Hänen armonsa varaan.
        Tulet saamaan levon ja rauhan, jos olet uskollinen vain Jeesukselle.

Kun kauppias löysi kallisarvoisen helmen, hän myi kaikki, mitä hänellä oli, että hän saisi omaksensa sen helmen.

Minä en ole vielä kaikkea myynyt.
        Uskon, että ihminen on täysin vapaa vasta silloin, kun hänellä ei enää mitään ole ja kun hän itse ei enää mitään ole.

Silloin jää jäljelle ainoastaan tuo kallisarvoinen helmi.

• Asiile kirjoitti:

Kun kauppias löysi kallisarvoisen helmen, hän myi kaikki, mitä hänellä oli, että hän saisi omaksensa sen helmen.

Minä en ole vielä kaikkea myynyt.
        Uskon, että ihminen on täysin vapaa vasta silloin, kun hänellä ei enää mitään ole ja kun hän itse ei enää mitään ole.

Silloin jää jäljelle ainoastaan tuo kallisarvoinen helmi.

>>Minä en ole vielä kaikkea myynyt.

• Asiile

>>Minä en ole vielä kaikkea myynyt.

liha ei pysty sellaista päätöstä tekemään, että luopuisi tahdostansa.

Ja se asia, joka kaikkein eniten vaa´assa painaa, on se, että vaikka luulin syntyneeni Pyhästä Hengestä jo parikymmentä vuotta sitten, en koe tuntevani Jeesusta.

• Asiile kirjoitti:

Ja se asia, joka kaikkein eniten vaa´assa painaa, on se, että vaikka luulin syntyneeni Pyhästä Hengestä jo parikymmentä vuotta sitten, en koe tuntevani Jeesusta.

Kirjoitin:
        >>Riittää kun teemme lujan päätöksen luopua lihan tahdosta.
        Silloin alkaa vanhan ihmisen 'tyhjennysmyynti'..> en koe tuntevani Jeesusta.

• Asiile kirjoitti:

nyt tämän uskollisimman palvelijansa, Semper. Fideliksen
        kautta tarjoaa sinulle sitä omaa ulkoista Jeesustaan,
        jota jo 20 vuotta helluntailaisten joukossa sait pällistellä.
        etkä "tullut hullua hurskaammaksi".

Kai sinä nyt jo ainakin hänen valheensa tunnet, ettet enää
        niihin lankea?

• Asiile
        TeuvoSuni kirjoitti:

nyt tämän uskollisimman palvelijansa, Semper. Fideliksen
        kautta tarjoaa sinulle sitä omaa ulkoista Jeesustaan,
        jota jo 20 vuotta helluntailaisten joukossa sait pällistellä.
        etkä "tullut hullua hurskaammaksi".

Kai sinä nyt jo ainakin hänen valheensa tunnet, ettet enää
        niihin lankea?

näytti, että en tullut yhtään pyhemmäksi, en yhtään lähemmäs Jeesusta.

• Asiile

Kirjoitin:
        >>Riittää kun teemme lujan päätöksen luopua lihan tahdosta.
        Silloin alkaa vanhan ihmisen 'tyhjennysmyynti'..> en koe tuntevani Jeesusta.

vaan kestävää rauhaa, iloa ja lepoa sydämeen, sekä selkeää tietoisuutta siitä, että Pyhä Henki todella elää sydämessä.

Jos maailmankaikkeuden luoja Henkensä kautta tulee ihmissydämem valtiaaksi, täytyyhän ihmisen se tietää ja kokea.
        Minä en niin koe.
        Minulla on yhä kaipaus sisimmässä, joka ei ole saanut täyttymystä.

• Asiile kirjoitti:

näytti, että en tullut yhtään pyhemmäksi, en yhtään lähemmäs Jeesusta.

"Ojasta allikkoon"

• Asiile kirjoitti:

vaan kestävää rauhaa, iloa ja lepoa sydämeen, sekä selkeää tietoisuutta siitä, että Pyhä Henki todella elää sydämessä.

Jos maailmankaikkeuden luoja Henkensä kautta tulee ihmissydämem valtiaaksi, täytyyhän ihmisen se tietää ja kokea.
        Minä en niin koe.

Vaikka Pyhä Henki erilaisten tunnetilojen kautta valittuaan lähestyy,
        niin kuitenkin sitten, kun hän on ihmisen sydämeen Pyhän Hengen
        temppelinsä pystyttänyt, jokainen valittu voi Johanneksen sanoin todistaa:

"Me tiedämme olevamme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee
        meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
        Tästäme tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."

Tämä liittyy Jeesuksen ilmoitukseen:

"Joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu."

Uskoisin sinun tästäkin aloittamasti keskustelusta tunnistavan
        ne, jotka eivät ole Jumalasta?

• Asiile
        TeuvoSuni kirjoitti:

Vaikka Pyhä Henki erilaisten tunnetilojen kautta valittuaan lähestyy,
        niin kuitenkin sitten, kun hän on ihmisen sydämeen Pyhän Hengen
        temppelinsä pystyttänyt, jokainen valittu voi Johanneksen sanoin todistaa:

"Me tiedämme olevamme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee
        meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele.
        Tästäme tunnemme Totuuden Hengen ja eksytyksen hengen."

Tämä liittyy Jeesuksen ilmoitukseen:

"Joka on lähtöisin Jumalasta, kuulee mitä Jumala puhuu."

Uskoisin sinun tästäkin aloittamasti keskustelusta tunnistavan
        ne, jotka eivät ole Jumalasta?

minulla vielä on kaipaus, en ole perillä Jeesuksessa.
        Ja uskon, että elämä Jeesuksessa on paljon enemmän, kuin mitä minun ns. elämäni on ollut.
        Uskon, että tässä asiassa ei ole kultaista keskitietä, vaan se on joko kaikki tai ei mitään.
        Ja koska minulla ei ole kaikki, se tarkoittanee, että minulla ei ole todellista elämää Hänessä.

• Asiile kirjoitti:

minulla vielä on kaipaus, en ole perillä Jeesuksessa.
        Ja uskon, että elämä Jeesuksessa on paljon enemmän, kuin mitä minun ns. elämäni on ollut.
        Uskon, että tässä asiassa ei ole kultaista keskitietä, vaan se on joko kaikki tai ei mitään.
        Ja koska minulla ei ole kaikki, se tarkoittanee, että minulla ei ole todellista elämää Hänessä.

Ainakin tunnistan ja helposti:)

• Asiile
        Devoit kirjoitti:

Ainakin tunnistan ja helposti:)

Mitä tunnistat ?

• Asiile kirjoitti:

Mitä tunnistat ?

• Asiile kirjoitti:

Minä en niin koe.

"Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä',
        on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan
        kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka
        loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,
        että tuo suunnattoman suuri voima
        olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä."
        2.Kor. 4:6-7

Onhan Jumalan kirkkaus jo loistanut sinun sydämeesi?
        Tunnethan edes jotain tuosta kirkkaudesta sydämessäsi?
        Koetko niin, että Jumala haluaa sinun kauttasi levittää
        oma kirkkautensa tuntemista, sen kirkkauden, joka loisti
        Kristuksen kasvoissa?

Siitä meidän on ainakin helppo olla yhtä mieltä, että
        'tämä aarre' on meillä saviastioissa, niinhän!

Älä odota mitään rajua 'alku- tms. pläjäystä' tiellesi;
        sellaista ei välttämättä tule. Meidän on tyydyttävä
        vaeltamaan uskossa ja luottamaan Jumalan armoon.

Se sinun kannattaa, taustasi huomioon ottaen, arvioida
        erityisen tarkkaan, mikä on sellaisten ego-vouhottajien
        kuin esim. T.Suni antama lisäarvo sinun uskon elämällesi.

Karu arvioni on tämä; joka hänen kaltaistensa joukon valitsee,
        maistaa tappiotaan helvetin esikartanoissa jo maan päällä.

• Asiile

"Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus pimeydestä',
        on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan
        kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka
        loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa,
        että tuo suunnattoman suuri voima
        olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä."
        2.Kor. 4:6-7

Onhan Jumalan kirkkaus jo loistanut sinun sydämeesi?
        Tunnethan edes jotain tuosta kirkkaudesta sydämessäsi?
        Koetko niin, että Jumala haluaa sinun kauttasi levittää
        oma kirkkautensa tuntemista, sen kirkkauden, joka loisti
        Kristuksen kasvoissa?

Siitä meidän on ainakin helppo olla yhtä mieltä, että
        'tämä aarre' on meillä saviastioissa, niinhän!

Älä odota mitään rajua 'alku- tms. pläjäystä' tiellesi;
        sellaista ei välttämättä tule. Meidän on tyydyttävä
        vaeltamaan uskossa ja luottamaan Jumalan armoon.

Se sinun kannattaa, taustasi huomioon ottaen, arvioida
        erityisen tarkkaan, mikä on sellaisten ego-vouhottajien
        kuin esim. T.Suni antama lisäarvo sinun uskon elämällesi.

Karu arvioni on tämä; joka hänen kaltaistensa joukon valitsee,
        maistaa tappiotaan helvetin esikartanoissa jo maan päällä.

että "Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tietämään, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani."

Ja minä haluan löytää sen, mikä on Jumalasta.
        Ja silloin myös tiedän sen olevan Jumalasta.

• Asiile kirjoitti:

että "Jos joku tahtoo tehdä Hänen tahtonsa, tulee hän tietämään, onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko minä omiani."

Ja minä haluan löytää sen, mikä on Jumalasta.
        Ja silloin myös tiedän sen olevan Jumalasta.

Koko sydämestäni olen halunnut tehdä Hänen tahtonsa ja
        Jeesuksen sana ON tullut elämäksi minun omalla kohdallani:

OLEN tullut tietämään, että Hänen oppinsa on Jumalasta.
        Olen myös tullut onnelliseksi ja saanut tasapainon elämääni.

Tällä palstalla erotat äärimmäisen varoittavan esimerkin
        henkilöstä, joka puhuu omiaan ja vaatii omaa kunniaansa.

"Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta
        joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen,
        eikä hänessä ole vääryyttä." Joh. 7:18

• "mätä luissa"
        TeuvoSuni kirjoitti:

miten monta mätää hedelmää hän on sinut saanut jo pois heittämään.

Kai sinä jo sen verran totuutta ymmärrät, että tiedät, miksi juuri
        tähän viestiisi ilmestyivät nuo muutamat väärämieliset
        neuvojaan sinulle antamaan?

sinun ansiostasi ihmiset sairastuvat toivottomuuteen. Asiilekin saa odottaa seuraavat 20v ja mitään EI TULE TAPAHTUMAAN. Ei ole muuta tietä, kun tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyytää niitä itkien ja katuen anteeksi.

• "mätä luissa" kirjoitti:

sinun ansiostasi ihmiset sairastuvat toivottomuuteen. Asiilekin saa odottaa seuraavat 20v ja mitään EI TULE TAPAHTUMAAN. Ei ole muuta tietä, kun tunnustaa syntinsä Jumalalle ja pyytää niitä itkien ja katuen anteeksi.

Jumalalle kiitos, jo sille tielle lähtenyt.

Ja hän hyvin sen tietää, että kun oli Jumalan armosta annetun
        kasteen hylännyt ja eksynyt Saatanan kastealtaaseen,
        niin tottahan Jumala tällaista ihmistä koettelee paljon enemmän
        kuin sellaista, jotka ovat pystyneet pitämään yhden kasteen.

Koettelihan hän omaa Poikaansakin, vaikka ei ollut yhteenkään
        Saatanan ansaan mennyt:

"Koska hän on itse käynyt läpi kärsimykset ja kiusaukset,
        hän kykenee auttamaan niitä, joita koetellaan."

Asiilesta tuli Jeesuksen opetuslapsi sinä päivänä, kun hän
        kävi jättämässä erokirjeensä helluntai-seurakuntaan.

Ja kolme vuotta Jeesuksen alkuperäiset opetuslapsetkin
        hänen seurassaan vaelsivat, ennen kuin oppivat tuntemaan
        totuuden. Kuten hän heille sanoi:

"Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette
        vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän
        johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa
        nimissään vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on
        tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa,
        hän saa minulta."

"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1142
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      150
      1137
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      81
      944
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      864
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      808
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      755
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe