Mulla ei ole kavereita (eikä oo oikeen koskaan ollukkaan)

Huoh :/

Toi juttu nyt selviski tosta otsikosta, eli mulla ei oikeasti ole ystäviä. Pari "kaveria", joita näkee joskus, mutta muuten ei ketään. Mua ei myöskään kutsuta minnekkään ja naiset tuntuu karttavan mun seuraa :( Olen yrittänyt miettiä mistä tämä voisi johtua, olenko jotenkin ärsyttävä, tylsä jne...

Tää oikeastaan alko jo peruskoulussa, meidän luokalla oli vaan muutama tyttö. He puhuivat musta paskaa koko ajan selän takana koko yläasteen ajan. Sen jälkeen menin opiskelemaan ja sain muutaman kaverin.. Sitten kun vaihdoin kesken kaiken koulua, niin yhtäkkiä en pahemmin saanutkaan kavereita. Luokallani olleet tytöt eivät edes moikanneet jos kävelivät ohi kaupungilla. Nyt olen valmistunut, mutta muhun pitää yhteyttä ainoastaan yksi mun luokalla ollut tyttö. Hänelläkin on tapana perua tapaamisia ja jos pyydän häntä johonkin, ni hän ei melkeen koskaan pääse (tekosyitä?).

En ole ulkonäöltäni mitenkään poikkeavan näköinen, tosin tummempi kun perussuomalainen, ruskeat silmät ja pitkät ruskeat hiukset.
Tuskin siis johtuu mistään ulkoisesta tekijästä...

Kertokaa joku, missä mättää?

80

17396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonna-

      Pää pystyyn! Vika ei ole sinussa. Ei ole mikään pakko olla sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät viihdy kanssasi/joiden kanssa sinä et viihdy.
      Löydät taatusti sellaisia ihmisiä joiden kanssa tulet hyvin toimeen, olette kiinnostuneita samoista asioista jne. Eli unohda menneet. :) Kaikkia ei voi miellyttää.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa ja toivon todella sydämestäni että löydä itsellesi sopivan ystävän ja vielä enemmänkin. Olet arvokas ihminen juuri sellaisena kuin sinä olet omana itsenäsi.


    • olet?

      Muistan meidän kotitieltä yhden Ompun, ehkä vähän poikamaisen, jolla oli myös ruskeat nappisilmät ja tummat hiukset. Ompun kanssa joskus hypittiin hyppistä meidän hiekkatiellä, mutta sitten Omppu lähti jonnekin, ja en tiedä kuoliko Ompun mummo, vai mitä tapahtui.

    • sadf sadf

      ole avoimempi ja verkostoidu. Hanki jokin harrastus, missä voi olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

      • vastaa tänne

        enää. Oli tosi kurjasti sanottu, kun toisella on vaikeeta.


    • Madness.

      Oletkohan sä sitten eksoottisemman ja kauniimman näköinen? Sehän on tuttu juttu, että naisporukoissa ollaan kateellisia ja puukotetaan selkään jos joku sattuu olemaan mitä milloinkin. Tunnistaako sut tummuudestasi huolimatta Suomalaiseksi ja oletko sitä 100%? Muista myös että tämä on Suomi ja ystävien saaminen ja pitäminen on kiven alla.

      • Anonyymi

        Minä itse koen olevani ihan suomalaisen näköinen mutta mieheni mielestä en muistuta suomalaista.... olen myös tumma hiuksinen ja vaalean harmaan siniset silmät. Mieheni mielestä olen kaunis omasta mielestäni juuri päin vastainen ajatus omasta ulkonäöstäni.


    • olen kokenut...

      Olen saman "kokenut" kuin sinä...mistä päin olet, jos vaikka tutustuttais? =)

    • Sielunsiskoa etsimässä...

      Heips!

      Haluaisin ehdottomasti tutustua suhun nimimerkki Huoh: joten heitäpä mua meilillä, niin saadaan siinä samalla vaihdettua osoitteetkin. =)

      Kerron tässä vähän itsestäni ensin ja sit laitan tuonne loppuun sen meiliossan. Toivottavasti luet tämän ja kiinnostut meilaamaan mulle! =)

      Mulla on täysin samanlaisia kokemuksia kavereista, jotka on hylänneet mut armotta joskus aikoinaan. Huomasin vaan jossakin vaiheessa elämääni, että kaveripiirini on päässyt kutistumaan ja siinä vaiheessa niitä ex-kavereita olikin jo kertynyt mulle siinä määrin, että vähän ehdin jo masentuakin.

      Todellakin mua on harmittanut jo kauan se, että moni reilulta ja hauskalta ihmiseltä vaikuttaut kaveri on jättänyt mut ihan yksin. Ja kun läheskään kaikilta ex-kavereilta en ole saanut edes tietää, mikä on ollut syynä siihen, että he aikoinaan jätti mut. Se jos mikä raivostuttaa eniten näissä kavereiden menettämisissä, kun ei kerrota syitä ja ei osata perustella tekoja.

      Mä kaipaan usein elämääni tottakai lisää kavereita ja siksi mä olenkin juuri tällä hetkellä täällä etsimässä suunnilleen oman ikäisiäni, uusia tuttavuuksia. Mutta sun ikäsi ei ole mulle mikään kynnys, olitpa sitten mua huomattavasti nuorempi tai reilusti vanhempi tapaus. Oon itse parinkympin rajan ylittänyt tyttö.

      Keskustelisin kovin mielelläni sun kanssas kavereista ja elämästä yleensä. Melkein mikä vain aihe kiinnostaa mua ja oon yleensä kirjotellut pitkiä viestejä. Mutta tässä kohden en tietenkään jatka juttua tämän pidemmälle, koska muuten joku moderaattori heivaa mun viestin ties minne. Joten on parempi lopetella lyhyeen.

      Jos kiinnostuit ja haluat tietää musta paljon enemmän, niin lähetä postia os.:

      [email protected]

    • *nappisilmä*

      ...Sama homma mulla.
      Paisti mulla on vaan 1 hyvä ystävä.
      Mutta kaipaan sitä, kun oli iso kaveriporukka. :(

    • toivoton11223344

      Sama homma tääl. On mul pari ''kaverii" mut ei ne mua pyydä ulos hengaa tai mitää. Ja niillä tietenkin on parempia kavereita kuin minä ja ne on niitten kaa aina ulkona.... Miten voin saada siis lissää kavereita ku tuntuu et mut aina suljetaan ulos tai jotai????

      • toivoton11223344455

        Sama homma tääl. On mul pari ''kaverii" mut ei ne mua pyydä ulos hengaa tai mitää. Ja niillä tietenkin on parempia kavereita kuin minä ja ne on niitten kaa aina ulkona.... Miten voin saada siis lissää kavereita ku tuntuu et mut aina suljetaan ulos tai jotai????


      • yksinäinen...
        toivoton11223344455 kirjoitti:

        Sama homma tääl. On mul pari ''kaverii" mut ei ne mua pyydä ulos hengaa tai mitää. Ja niillä tietenkin on parempia kavereita kuin minä ja ne on niitten kaa aina ulkona.... Miten voin saada siis lissää kavereita ku tuntuu et mut aina suljetaan ulos tai jotai????

        Itsellänikään ei ole kuin yksi kaveri, jota näen kerran parissa vuodessa, koska emme ole yhteyksissä.
        En ole nähnyt häntä pitkään aikaan. Olen todella masentunut, enkä osaa tottua yksinäisyyteen. ='(


      • sdjhsdjkhsdjks
        yksinäinen... kirjoitti:

        Itsellänikään ei ole kuin yksi kaveri, jota näen kerran parissa vuodessa, koska emme ole yhteyksissä.
        En ole nähnyt häntä pitkään aikaan. Olen todella masentunut, enkä osaa tottua yksinäisyyteen. ='(

        Ehkä olet liian kaunis? Monesti jos toiset naiset kokevat jonkun toisen uhkaksi niin ne suljetaan porukoiden ulkopuolelle armotta. Monilla kauniilla naisilla on tästä kokemusta. Luin kokemuksen, jossa aikaisemmin lihava nainen oli hyvin suosittu ja pidetty työpaikalla ja kaikkialla. Mutta antaas olla kun hän laihdutti ja hänestä tuli KAUNIS, häntä alettiin syrjimään ja ilkeilemään, vaikka hän siis oli muuten aivan samanlainen kuin aina ennekin! Toiset naiset kateuksistaan rankaisevat kauneudesta näin.
        Tai jos olet vain jollain tapaa erilainen. Eläimetkin sorsivat erilaisia yksilöitä.

        Itsellä ihan samanlaisia kokemuksia. Pari kaveria on, mutta tapaan heitä melko harvoin. Suurimman osan ajasta saan olla ihan yksin. Kavereita on ollut, mutta pikkuhiljaa ovat tipahdelleet pois yksi toisensa jälkeen. Olen miettinyt syitä. Uskon olevani vain liian erilainen kuin suurin osa ihmisistä. Olen kokenut, että jotkut jopa pelkäävät minua. Ja, olen kaunis. Ja uskon, että se on yksi syy siihen, miksi olen kokenut ulkopuolelle jättämistä porukoissa. Toiset naiset pelkäävät, että vien kaikki miehet, vaikken todellakaan ole mikään miestennielijä.
        Toiset eivät käsitä yhteydenpidon merkitystä, että jos ei pidä yhteyttä, yhteydenpito loppuu. Olen usein ollut se yhteydenpitäjä ja kun olen kyllästynyt yksipuoliseen yhteydenpitoon ja kokeillut, kuuluuko toisesta päästä mitään jos en itse ota yhteyttä, niin eihän sieltä kuulu. Vaikka olen kokenut, että yhteydenotoistani on aina kyllä ilahduttu. Mutta kai kaikki eivät vain käsitä yhteydenpidon merkitystä.
        Olen itsekin ruskeasilmäinen ja tummahiuksinen.


      • JennaH_
        sdjhsdjkhsdjks kirjoitti:

        Ehkä olet liian kaunis? Monesti jos toiset naiset kokevat jonkun toisen uhkaksi niin ne suljetaan porukoiden ulkopuolelle armotta. Monilla kauniilla naisilla on tästä kokemusta. Luin kokemuksen, jossa aikaisemmin lihava nainen oli hyvin suosittu ja pidetty työpaikalla ja kaikkialla. Mutta antaas olla kun hän laihdutti ja hänestä tuli KAUNIS, häntä alettiin syrjimään ja ilkeilemään, vaikka hän siis oli muuten aivan samanlainen kuin aina ennekin! Toiset naiset kateuksistaan rankaisevat kauneudesta näin.
        Tai jos olet vain jollain tapaa erilainen. Eläimetkin sorsivat erilaisia yksilöitä.

        Itsellä ihan samanlaisia kokemuksia. Pari kaveria on, mutta tapaan heitä melko harvoin. Suurimman osan ajasta saan olla ihan yksin. Kavereita on ollut, mutta pikkuhiljaa ovat tipahdelleet pois yksi toisensa jälkeen. Olen miettinyt syitä. Uskon olevani vain liian erilainen kuin suurin osa ihmisistä. Olen kokenut, että jotkut jopa pelkäävät minua. Ja, olen kaunis. Ja uskon, että se on yksi syy siihen, miksi olen kokenut ulkopuolelle jättämistä porukoissa. Toiset naiset pelkäävät, että vien kaikki miehet, vaikken todellakaan ole mikään miestennielijä.
        Toiset eivät käsitä yhteydenpidon merkitystä, että jos ei pidä yhteyttä, yhteydenpito loppuu. Olen usein ollut se yhteydenpitäjä ja kun olen kyllästynyt yksipuoliseen yhteydenpitoon ja kokeillut, kuuluuko toisesta päästä mitään jos en itse ota yhteyttä, niin eihän sieltä kuulu. Vaikka olen kokenut, että yhteydenotoistani on aina kyllä ilahduttu. Mutta kai kaikki eivät vain käsitä yhteydenpidon merkitystä.
        Olen itsekin ruskeasilmäinen ja tummahiuksinen.

        Mikä ihmeen tarve naisilla on aina turvautua tähän "kauneus"-oljenkorteen. Itse olen myös suht kaunis (tehnyt mallinhommia) eikä minulla koskaan ole ollut kavereistas pulaa. Vanhimmat ystävistäni ovat n. 20 vuoden takaa (olen 25 v.) ja silti ollaan tiiviisti yhteyksissä.

        Joten: voi noin joskus käydä, mutta tuo liialliseen kauneuteen uskominen on kehäpäätelmä. Ihminen luulee jäävänsä yksin siksi että on kaunis, vaikka saattaakin jäädä yksin sen takia että vaikuttaa muista itserakkaalta tai ylpeältä.

        Itse uskoisin enemmän sellaiseen teoriaan, että jonkun yksin jääminen johtuu naisten laumasieluisuudesta. jos yksi voimakastahtoisempi päättää ettei joku sovi joukkoon niin muut eivät väitä vastaan..

        Mutta ei auta itku markkinoilla. On hyvä tehdä itsetutkiskelua ja miettiä miksei sovi joukkoon, mutta ei siihen kannata jäädä vellomaan. Vaikka tämä yksinäisestä saattaa tuntuakin vaikealta niin kannattaa vaan hakeutua muiden seuraan. Täälläkin aloittaja on löytänyt monta sukulaissielua josta pääsee jo hyvään alkuun!


      • Mensaan kiitos!
        JennaH_ kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve naisilla on aina turvautua tähän "kauneus"-oljenkorteen. Itse olen myös suht kaunis (tehnyt mallinhommia) eikä minulla koskaan ole ollut kavereistas pulaa. Vanhimmat ystävistäni ovat n. 20 vuoden takaa (olen 25 v.) ja silti ollaan tiiviisti yhteyksissä.

        Joten: voi noin joskus käydä, mutta tuo liialliseen kauneuteen uskominen on kehäpäätelmä. Ihminen luulee jäävänsä yksin siksi että on kaunis, vaikka saattaakin jäädä yksin sen takia että vaikuttaa muista itserakkaalta tai ylpeältä.

        Itse uskoisin enemmän sellaiseen teoriaan, että jonkun yksin jääminen johtuu naisten laumasieluisuudesta. jos yksi voimakastahtoisempi päättää ettei joku sovi joukkoon niin muut eivät väitä vastaan..

        Mutta ei auta itku markkinoilla. On hyvä tehdä itsetutkiskelua ja miettiä miksei sovi joukkoon, mutta ei siihen kannata jäädä vellomaan. Vaikka tämä yksinäisestä saattaa tuntuakin vaikealta niin kannattaa vaan hakeutua muiden seuraan. Täälläkin aloittaja on löytänyt monta sukulaissielua josta pääsee jo hyvään alkuun!

        Minullakin on kokemusta yksinäisyydestä. Olen yrittänyt tutustua johonkin ryhmään ja ehdottanutkin jonnekin menoa niin kukaan ei ole kuulemma ollut menossa. Mut sit kun olen lähtenyt ko. tilaisuuteen , joka on vaikuttanut kiinnostavaltakin, nää muut jotka eivät lähteneet sinne minun kanss ovatkin siellä "omalla pikku porukalla"!! Ihan uskomatonta! Ja usein on tuntunut kun näiitä juttuja on ollut et kun poistun paikalta "seurat" senkun jatkuu... Minusta toi on sellaista lapsellista "jengiytymistä" ja eri seuroissa puuhastelua. Ihan kuin penskat hiekkalaatikolla!! Olen tullut siihen tulokseen et olen liikkunut n. 20 vuotta älykkyydeltään vähän tyhmien kans. Joten nostan sosiaalista verkostoitumistasoa älykkäämpien keskusteluiden vaatimalle tasolle. Siellä kun puhutaan funktioista ja ydinfysiikasta, niin kaikki on samalla tasolla. Äly on se joka jotain merkitsee...


      • särkynyt soitto
        Mensaan kiitos! kirjoitti:

        Minullakin on kokemusta yksinäisyydestä. Olen yrittänyt tutustua johonkin ryhmään ja ehdottanutkin jonnekin menoa niin kukaan ei ole kuulemma ollut menossa. Mut sit kun olen lähtenyt ko. tilaisuuteen , joka on vaikuttanut kiinnostavaltakin, nää muut jotka eivät lähteneet sinne minun kanss ovatkin siellä "omalla pikku porukalla"!! Ihan uskomatonta! Ja usein on tuntunut kun näiitä juttuja on ollut et kun poistun paikalta "seurat" senkun jatkuu... Minusta toi on sellaista lapsellista "jengiytymistä" ja eri seuroissa puuhastelua. Ihan kuin penskat hiekkalaatikolla!! Olen tullut siihen tulokseen et olen liikkunut n. 20 vuotta älykkyydeltään vähän tyhmien kans. Joten nostan sosiaalista verkostoitumistasoa älykkäämpien keskusteluiden vaatimalle tasolle. Siellä kun puhutaan funktioista ja ydinfysiikasta, niin kaikki on samalla tasolla. Äly on se joka jotain merkitsee...

        Älykkyys,sosiaalinen älykkyys on lahja...sydämen tunne,empatia on lahja.Voiko olla olla ja oppia empaattiseksi?
        Olen nuori mies ja minulle on sanottu,että olen liiaksi empaattinen.Se on taakka.Kannan omiani ja muitten ongelmia.Minusta on tullut myös tietynlainen erakko.Kavereita on ollut,ja olisi,mutta en jaksa tyhjää ja läträämistä.Olen erilainen ja erliainen ei sovi joukkoon,se on kuin palapeli tai lelu,kolmio ei menen pyöreästä jne.
        En tunne ydinfysiikkaa,mutta ihmisenmieli ja psykologia ja filosofia ja kirjat ja musiikki ovat ystäviä.
        Minäkin kaipaan oikeita ystäviä.Olen lounais-suomesta ja minullekin saa kirjoittaa.
        Ikä yli 20v. alle 30v. on itselläni.
        Kaikki ,joilla on sydäntä ja empatiaa ja älyäkin hiukkasen jos haluatte mailikamun,heittäkää se
        [email protected]


      • justjoo
        JennaH_ kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarve naisilla on aina turvautua tähän "kauneus"-oljenkorteen. Itse olen myös suht kaunis (tehnyt mallinhommia) eikä minulla koskaan ole ollut kavereistas pulaa. Vanhimmat ystävistäni ovat n. 20 vuoden takaa (olen 25 v.) ja silti ollaan tiiviisti yhteyksissä.

        Joten: voi noin joskus käydä, mutta tuo liialliseen kauneuteen uskominen on kehäpäätelmä. Ihminen luulee jäävänsä yksin siksi että on kaunis, vaikka saattaakin jäädä yksin sen takia että vaikuttaa muista itserakkaalta tai ylpeältä.

        Itse uskoisin enemmän sellaiseen teoriaan, että jonkun yksin jääminen johtuu naisten laumasieluisuudesta. jos yksi voimakastahtoisempi päättää ettei joku sovi joukkoon niin muut eivät väitä vastaan..

        Mutta ei auta itku markkinoilla. On hyvä tehdä itsetutkiskelua ja miettiä miksei sovi joukkoon, mutta ei siihen kannata jäädä vellomaan. Vaikka tämä yksinäisestä saattaa tuntuakin vaikealta niin kannattaa vaan hakeutua muiden seuraan. Täälläkin aloittaja on löytänyt monta sukulaissielua josta pääsee jo hyvään alkuun!

        Kyllä se kateutta aiheuttaa jos joku on oikeasti tosi kaunis kasvoistaan.. aika moni nuori nainen näyttää olevan sitä yksinäisempi mitä kauniimpi on.. Itsellähän ikää jo senverran, että on päässyt jo hieman rumentumaan ja kavereita kertynyt kivasti.. toisaalta en ole mitenkään ylpeä tai leuhka. Päivastoin pikemmin.

        Mallinhommia voi nyt tehdä ihan perusnaamallakin eli musta mallit on harvoin erityisen kauniita kasvoistaan (paitsi tietysti kunnolla paklattuna)


      • Anonyymi
        yksinäinen... kirjoitti:

        Itsellänikään ei ole kuin yksi kaveri, jota näen kerran parissa vuodessa, koska emme ole yhteyksissä.
        En ole nähnyt häntä pitkään aikaan. Olen todella masentunut, enkä osaa tottua yksinäisyyteen. ='(

        Minä olen ollut yksinäinen koko ikäni mulla ei kuin muutama kaveri joidenka kanssa ei nähä juuri koskaan kun kaikki asuvat eri puolilla Suomea yksinäisyyteen tottuu kun tarpeeks pitkään jatkuu


      • Anonyymi

        Ikävä lukea kirjoitustasi. Minulla on ystäbä/ kaveri joka ottaa yhteyttä kun haluaa jotain herkkua tai juurilripää.tai sitten ottaa yhteyttä kun pitää jotain korjata tai huoltaa??


    • apua kaipaava

      no mun juttu pm se et:noh menin justiin yläasteelle ja mua ei tavallaa kiusata vaan ei oo kavereita siel on yks tyyppi joka vie kaikki mahikset saada kavereita ku se vie kaiken huomion mut suljetaan pois ryhmästä mulla on 1 kaveri vaa nykyää siel ja ei mus kummempaa vikaa oo paitsi oon ehkä vähä lyhyt ja ekh vähä kevytki mut en keksi muuta syytä masentaa yleensä mennä kouluu ku ei kukaa ees moikkaa tai mitää

    • yksin kotona

      Naiset karttaa muakin kuin ruttoo. Mulla on tasan 0 naisystävää eikä mies ystäviäkään ole. Pakko mussa jokin vika on olla kun kukaan ei halua viettää aikaa mun kanssa eikä mua ole kutsuttu ikinä minnekkään.

    • apuapua

      Mullakin tosi paha ongelma. Mulla oli 1 hyvä ystävä joka puhuu tosin paskaa kenestä vain, kaikki seuraa sitä ja se on itserakas!! En tajuu, kukaan ei uskalla sanoo sille ikinä vastaan ei ikinä mitään vaikka se sanoski että oot ruma ja muut vain nyökyttelee! ihmettelen et onks se sillee että tää tyttö puhuu niinm paljon paskaa muista ja muut JOUTUU kuuntelemaan kun se puhuu paskaa muista ihmisistä, ja ei sen jälkee uskalla sanoo sille tytölle mitn vastaan??? oon nyt ihan out mun porukasta koska tyttö on levittäny musta paskaa joka ei ees oo totta, kun kysyin miks valehtelet mulle, se ei yhtään vastannu yms. mitä mun kannatais tehdä?

    • BLAAAAAH

      vitun netti!!! Ei oo kellään enää nykyään oikeita ystäviä!

      • Anonyymi

        Siis ystäviä on: Internet, Älypuhelinverkot, hakukoneet, sähköverkko, tieverkosto, kaupungit, laivaliikenne, lentoliikenne, näppäimistö, hiiri, näyttö, Ethernet-kaapeli, led-valot, katuvalaistus - ystäviä siis riittää vaikka kuinka, kun osaa oikein hakea, eikä nyt ainakaan häiritse muita netin käyttäjiä.

        Paras ystävyys toimii siten, että aina on ystävän kanssa. Jos jokin asia mietityttää, voi ystävystyä itsensä kanssa. Kirjoitetaan vain paperille, mistä haluaa itsensä kanssa keskustella ja kukin tahollaan miettii asiaa. Kun sitten on sopinut asiasta itsensä kanssa, voi jo ryhtyä suunnittelemaan mitä hauskaa itsensä kanssa tekisi.

        Siitä se. Oikea ystävä on kanssasi koko pitkän elämän. Ja kuuntelee.

        Toki voi siepata aiheita, joilla ystävyyksiä voisi kalastaa, mutta muiden internet-haut eivät aina synkkaa omien internet-hakujen kanssa. Mutta voihan joku yksi sadasta miljoonasta sopia yksiin...ehkä...


    • Jenna on jenna

      Oikeeeesti!!! Ei tarvii esittää, mulla ainakin on tosi monta kaveria. ja kyllä teillä KAIKKILLA on ainaskin 1 kamu, josta voi pitää kiinni :) Ja mä oon muuten 9.w Että .. ei kannata ruveta mulle :D No jos asia on nyt selkkis, nii on!!! JA mulla on ainakin 89 kamuu, laskin just :D

    • suru 78

      Minut on haukuttu ja mustamaalattu täällä pikkukaupungissa niin, että olen erakoitunut. Kiitoksia vaan heille jotka alkoivat minua haukkumaan ja keksimään p juttuja, kärsin nyt masennuksesta ja yksinäisyydestä. Kyllä ihmiset osaavat olla julmia. Joskus koitin oikoa juttuja, mutta ei siitä ollut apua, nyt en enää jaksa. Miettikää te jotka tuollaista harrastatte, miten se voikaan vaikuttaa ihmiseen jota haukutte.

    • tgtenyrbt

      minullakaan ei ole kavereita.. olen 15 olen ollut lähes koko ikäni yksin olen asunut myös laitoksessa.. mitä vikaa mussa on?

    • Alone531

      oon ite kans 15v poika oon suurimman osan ajastani yksin koska kukaan ei välitä musta paskan vertaakaan ja oon mun mielestä normaali enkä mikään järjin tylsää seuraa kaikki karttelee mua vaikka mulla olis 2miljoonaa fb kaveria niin ei ne silti oo kavereita mul ei oo yhtäkään tosi ystävää mult saa blogi osottteen ja mailin jos joku tahtoo

    • Mies.

      "Monilla kauniilla naisilla on tästä kokemusta. Luin kokemuksen, jossa aikaisemmin lihava nainen oli hyvin suosittu ja pidetty työpaikalla ja kaikkialla. Mutta antaas olla kun hän laihdutti ja hänestä tuli KAUNIS, "


      Niin ehkä sun tai jonkun mielestä oli kaunis mutta aika usein naisen kauneus syntyy pelkästään hiuksista kampauksesta ja meikeistä... moni lihava on laihaa kauniimpi.
      Kauneushan on tavallaan vain laittautumista uusiin vaatteisiin ja meikkaamiseen kampaamiseen....
      kokeilepa vaikka olla laiha ja leikkaa hiukset veke niin oletko kaunis enää?

      typerä suomi on vain toisiaan matkivia idiootteja jotka ei tätä ymmärrä.
      aika moni suomipissis on ruma vaikka luulee kampauksillaan olevansa maailman parasta.... mutta ei niin ei.

      • Mies.

        "Minut on haukuttu ja mustamaalattu täällä pikkukaupungissa niin, että olen erakoitunut. Kiitoksia vaan heille jotka alkoivat minua haukkumaan ja keksimään p juttuja, kärsin nyt masennuksesta ja yksinäisyydestä. Kyllä ihmiset osaavat olla julmia. Joskus koitin oikoa juttuja, mutta ei siitä ollut apua, nyt en enää jaksa. Miettikää te jotka tuollaista harra"

        Pyh, jos muutamat mätämunat sinua haukkuvat niin mitä sinä siitä välität? älä ole niin herkkä ja muuta toisella paikkakunnalle ja jätä mätämunat omaan oloonsa.


      • ...
        Mies. kirjoitti:

        "Minut on haukuttu ja mustamaalattu täällä pikkukaupungissa niin, että olen erakoitunut. Kiitoksia vaan heille jotka alkoivat minua haukkumaan ja keksimään p juttuja, kärsin nyt masennuksesta ja yksinäisyydestä. Kyllä ihmiset osaavat olla julmia. Joskus koitin oikoa juttuja, mutta ei siitä ollut apua, nyt en enää jaksa. Miettikää te jotka tuollaista harra"

        Pyh, jos muutamat mätämunat sinua haukkuvat niin mitä sinä siitä välität? älä ole niin herkkä ja muuta toisella paikkakunnalle ja jätä mätämunat omaan oloonsa.

        Ei ne kieroon kasvaneet viihdy rehdin ja aidon ihmisen seurassa. Monella on psykologisia ongelmia ja tietysti moni kärsii myös ilkeydestä. Kiva, jos te rehdit löydätte toisenne ja myös arvostatte toisianne ettekä rupea nyyhkimään hyväksyntää rupuressuilta.


    • tyttö

      Mullakin on ollut vastaavanlaisia ongelmia. Tai päälisin puolin asiat on varmaan ihan hyvin, poikakaveri ja yks ihana ystävä ja muita kavereita, joiden kanssa välit ovat viilenneet lähiaikoina. Toisinaan mä herään öisin siihen, että mulla on kaikesta huolimatta tosi yksinäinen olo. Aloitan ensi syksynä lukion ja ootan niin kovasti, että pääsen ns. "vanhoista kavereista" erilleen, koska en kykene olemaan oma itseni heidän seurassaan.

    • Sad Face

      Mulla ei oo paljoo kavereita. Mul on tasan yks ja sekin on vaan harvoin mun kaa.
      Joka ilta mä mietin et kukaan ei tykkää musta niin mä melki itken jotta mä nukahtaisin....:( Olisi kiva tietää että mulla olis tosi ystävä. Mutta kaikki vaan kaartaa mua ja ei puhu mulle. Mä oon herkkä ihminen ja alan itkee jos mulle sanotaan jotain tosi ilkeetä. Mua haukuttiin alakoulussa läski huoraks ja ny mä oon seiskalla ja mä luulin et uus elämä alkaa et saan lisää kavereita mut EI. Mä en vaan kelpaa kellekkää....
      PLIIS auttakaa mua ;(

      • cher93

        joo toi on inhottavaa oikeesti, en tie mikä joitain ihmisiä sitten vaivaa, koska en oikeesti usko että sussakaan nyt mitään vikana on. Vaikka olis kuinka sosiaalinen yms. ei sekään oo auttanu silti ne "ystävät" tuntuu katoovan viereltä. Muakin syrjitty ja haukuttu: oon kuulemma kamalan ruma huora ja elukka yms, se sattuu mutta niille en oo sitä näyttäny :)perheeni on se mikä on pitäny mut kasas


    • jen1

      Ihan samanlaisii kokemuksii mullakin...Ala-asteella mulla oli vielä jonkin verran ystävii mut nekin karisi aika äkkiä pois! ylä-asteella mulla ei oikeestaan ollu enää ketään....yhden vanhan kaverin kanssa hengailin satunnaisesti ja oikeestaan sen kautta tutustuin muutamiin muihin tyyppeihin,mut sit nekin vaan jotenkin jäi ja olin taas yksin.Mulle ongelmallisinta tuntuu olevan kavereiden pitäminen koulussa en pystynyt olemaan yhtään oma itseni ja siellä oli paljon myös kiusaamista (olen jonkin verran ylipainoinen).Niimpä aina kun koulun ulkopuolella tutustuin johonkin ihmiseen ja hän vaikutti pitävän minusta ja tultiin hyviin juttuun niin sitten kun oltiin pari kertaa nähty niin sit tuntui etteivät enää halunneet olla seurassani...en tiedä mikä lihavuuteni lisäksi minussa on vikana!! :(

    • tyttttttö

      Voin niin samaistua näihin kirjotuksiin...! Kouluaikoina oli kiusaamista/syrjimistä.. Kyllähän se arvet jättää.. siitä kesti aika pitkään ettei oo pystyny luottaa ihmisiin.. ja toisaalta ainakin on oppinut ja vahvistunut älyttömästi ihmisenä.. Vaikka oonkin vaan 22 nyt.. Ei tosin vaa siltikään ihmiset pysy ympärillä ;o Perhe on ainoo mikä on ja pysyy, siihen voi aina luottaa.. :)

      Yksin täs on tietenkin menty, kaverit on aina vaihtunut ilman mitään syytä.. Tiet on luultavasti vaan menny eri suuntiin ja joskus vaan elämän tilanteet muuttuu.. ei enää pidetä niin hyvin yhteyttä toisiin.. ja jossain vaiheessa se vaan jää kokonaan vaikee sanoo ?

    • brunette100

      Täällä yksi kohtalotoveri!

      Täällä yksi tyttönen lisää, jolla ei tunnu olevan kavereita. Tai siis onhan niitä kavereita, mutta ei ole ystäviä. Tuntuu, ettei kukaan halua nähdä, tai ei ole aikaa. Ehkä vika on minussakin, sillä enhän minäkään ota yhteyttä. Mutta tuntuu että muilla on omat porukat ja tunnen itseni ulkopuoliseksi.
      Olen aina ollut kovin yksinäinen, jo yläasteella valitettavasti minäkin jouduin kiusaamisen uhriksi.
      Asun kyllä poikaystäväni kanssa, mutta en näe kavereitani juuri koskaan. Kukaan ei edes ehdota näkemistä.
      Olisi kiva jos täältä saisi jonkun juttelukaverin, kenen kanssa voisi rupatella ja tutustua paremminkin, ken tahtoo. :)

      • brunette100

        Niin ja lisäisin vielä että olen 19 vuotias ( viikon päästä 20)
        Asun Savossa.


      • cher93
        brunette100 kirjoitti:

        Niin ja lisäisin vielä että olen 19 vuotias ( viikon päästä 20)
        Asun Savossa.

        Moikka, mulla on ollut aika samanlaisia kokemuksia. Ystäviä on ollut ja ihan sosiaalinenkin olen, mutta jotenkin vaan aina tuppaan silti jäämään yksin. Minua on ala-asteella kiusattu ja hyvät kaverini alkoivat yht´äkkiä syrjimään siellä ja ylä asteellakin hieman kiusattiin, puhuttiin paskaa selän takana ja haukuttiin. Ja tällä hetkellä pari hyvää kaveria ja muutama kaveri mutta silti tunnen itseni yksinäiseksi koska ei ole ketään joka oikeesti tekisi mun kaa asioita (olen itse aika spontaani). Ja kyllästyn itse helposti tuollaisiin ihmisiin jotka eivät pidä yhteyttä, ja olen siis 19 vuotias tyttö tampereelta (kesällä 20) eli jos tahdot niin voitaisiin tutustua :)


    • Happy lonesome

      Hei te kaikki ilman kaveria olevat. Minulla on ollut ainakin 25 "parasta ystävää". Kaikki on tullut koettua ilmasesta terapeutista mustasukkaisiin poikaystäviin. Jos ihan rehellinen olen, niin mielummin olen yksin. Ihmisillä on nykyään niin kamalasti ongelmia, rahahuolia, nettiriippuvuutta ja ties mitä. Nykypäivänänä paras ystävä voi jättää sinut yksin diskon jälkeen kävelemään pakkaseen. Joten ette ole mitään menettäneet vaikka siltä tuntuu. Ystävyyssuhteet ovat pelkkää kertakäyttökamaa nykyään, niinkuin muutkin suhteet. Joten yksinäinen ole tyytäväinen ettei sinun tarvitse selvitellä ystäväsi huoltajuussotkuja a 3 tuntia per päivä.

    • samoja fiiliksiä

      Tuttua on. Mullakin on nyt oikeastaan vain yksi kaveri ja koko teini-iän (12-19v) olin ilman ketään kaveria. Tyttöystävää ei ole ollut koskaan ja jos yritän kontaktia johonkin tyttöön, niin saan takaisin vain kylmiä katseita, korkeintaan vaivautuneita kommentteja ja jopa joskus on naurettukin (negatiivisessä mielessä). Jossain vaiheessa opiskeluaikoina oli toinenkin kaveri, mutta yhtäkkiä siitäkin tuli outo ja nykyään ei olla enää tekemisissä. Valitettavasti en osaa antaa mitään hyvää neuvoa tuohon tilanteeseen, koska oon itekin samassa jamassa. Mutta ehkä tälläkin on oma tarkoituksensa.

      • hei46

        Hei mulla on kaereita ,mutta ne on aina yhdessä eikä ota mua mukaan juttuihin. Ne vaan heigailee ja on. Ne pitää kaikkia juhlia eikä ota mua mukaan=( oisko joku kuka asuis kemissä


    • nyt riittää

      terve miulla on ihan sama juttu kans että löytyy just pari kaverii vaa mut harvemmin ne mullepäi soittelee tai ottaa mihinkään mukaan . nytkin juhannuksena joka ikinen kaveri oli jossain ilman minua juhlimassa. kukaan ei pyytänyt edes mukaan vaikka soittelin niille sitten illemalla soitin että voisinko tulla mukaan ni paras kaverini sanoi että en usko . yritän parhaani mukaan olla hyvä kaveri heille mutta ei tunnu auttavan meillä kun ei ole kauheasti yhteistä . itse olen muusikko ja 1 kaverini minun kanssa soittelee mut sen soittelun ulkopuolella ei kuulu pihaustakaan siitäkään . eikä hän noteeraa esimerkiksi minun tekemiin biisi ideoihin pahalta tuntuu kun on kaiket päivät ihan yksinään . melkei ainoa ihminen kenen kanssa vaihan kuulumisia on musiikki terapeuttini .

    • surullista;,

      Miten näin pienessä maassa voi olla näin paljon yksinäisyyttä =(

      • alone and sad

        Surullista;, > Mietin ihan samaa, kiusaajia ja yksinäisiä Suomi täynnä, ei ihme että täällä on niin paljon masennusta ja itsemurhia!


    • Yksinäisyystappaamut

      Ymmärrän pikkasen tunteesi. Tää olo kun sua ei kukaan tarvi etkä tiedä mitä pitäis tehdä että saisit ystäviä. Ite luulin aikoja sitte että omistan paljon kavereita, että kaikki tykkäävät minusta. Nytte nhuomaan et en omista yhtään, kaikki vaan lähtevät jonnekkin ja jos kysynkin jota kuta. Huomaa heti että ihminen keksii tekosyitä. Mutta silloin ku muilla ei oo ihmistä kenen kaa vois mennä ulos, mä olen niinku varavaihto ehto. Tunne itteni niin yksinäiseks. Tekis mieli vaan nukahtaa. Omistan ihan ia rakastavia vanhempia. Mutta kummiskin tarviin jotain seuraa, ja kelle voisin puhuu. Eikä olal kotona koko ajan, ja dataa mielikuvitus maailmassa.

      Olen 15 ja mielestäni oon aika kaunis. Ainakin ite pidän osettain ulkonäöstäni.

    • Yksinäinen 21v

      Itse olen myös todella yksinäinen ja vasta 21v. Muutin Turkuun puoltoista vuotta sitten mieheni kanssa yhteen. En ole saanut ainuttakaan kaveria täältä päin. Haluaisin kavereita joiden kanssa käydä kahvilla, shoppailemassa jne... En jaksa jatkuvasti viettää mieheni kanssa aikaa. Eihän se ole normaalia 21v nuoren naisen elämää!

    • littlesad_princess

      Täälläkin on tyttö jolla ei ole enään kavereita. Vanhat parhaat kaverit haukku pystyyn ja loputkin hyvät kaverit sitten siinä meni yhden huhun takia JOKA EI OLE EDES TOTTA! olen vain kotona yksin neljän seinän sisällä pimeässä koneeella.haluan hyvän todellisen kaverin.poikakaverikin välttelee ja sehän minut murtaa.on se elämä sit niin vitun vaikeata! olen muuten 16v

    • yksinäinen _

      Täällä on myös yksi jolla ei ole paljon ystäviä :( tai ollenkaan sellaisia todella hyviä ystäviä:( sellaista kaipaisin elämääni! :( minulle saa vapaasti laittaa spostia [email protected]

    • ihmettelijjä

      Mulla kans sama juttu.On mulla nyt yks vähän parmpi Ystävä mut se asuu aika kaukana,enkä nää sitä kovin usein. Muut mun ''kaverit'' pitää mua sellasena vara kaverina että jos ne on vaikka koulussa oottaa jotain kaveria et se tulee tunnilta nii sit ne on mun kaa ja sit kun niiden kaveri tulee jostain niin ne juoksee heti sen kaverin perään ja mä jään yksin .Muutenkaan ne ei kuntele muo tai mitään ku ne juttelee niiden parhaiden kamujen kans :O . mistähän toi syrjiminen johtuu? o__O

    • yksin91-

      Minullakaan ei ole ystäviä. Muutin Turkuun mieheni ja kaikki ystävät jäi edelliselle paikkakunnalle ja siten ne välitkin sitten vain viilenivät, enkä jaksanut olla se joka pitää ystävyyden kasassa sillä viesteihini ja puheluihini ei enään vastattu. Töissä olen ollut mutta sieläkin ihmisillä oli jo omat kaverinsa ja piirinsä. Kaikenlisäksi voin pahoin koko työpaikalla, sillä se sisälsi vain piikitteleviä ja haukkuvia ihmisiä vaikka olen ihan tavallinen, nätiksi kehuttu, hoikka, 22v nainen. Onhan minulla mies ja pieni lapsikin, mutta kaipaan elämääni ystävää jonka kanssa lähteä ostoksille, kuntosalille, syömään jne.. jonka kanssa tehdä naisten juttuja. Ja kaipaisin välillä irti ottoa vauva arjesta eli jotakin hauskaa tyttöjen iltaa jossakin jne. Miehelläni on paljon ystäviä ja olen antanut hänelle luvan mennä aina silloin tällöin kavereidensa kanssa jonnekkin, sillä arvostan sitä että hänellä sentään on ystäviä. Elämäni ei pyöri tällä hetkellä kuin oman kodin ja perheenjäsenten ympärillä.

    • yrittäkää

      yrittäkää mennä jonnekin harrastuksiin vaikka .. :) siellä ihmiset ovat yleensä yksin niin helpompi tutustua

    • Toivon teille parast

      Itsekkin olen ollut yksinäinen eikä oikeita ystäviä minulla koskaan ollut. Minua syrjittiin ja ystäväni kääntyivät aina minua vastaan. Lopuksi luuin oikeasti vian olevan oikeasti minussa.

      Vasta kun päätin lähteä erääseen ammattikouluun ( ei ollut mikään suuri oppilaitos). Siellä oli ihmisiä joitka oli kiinostuneita samoista asioista. Aluksi en oikein saanut ystäviä kun olin ujo ja menettänyt uskoni ihmisiin.

      Pikkuhiljaa ystäväporukka alkoi kertyä niistä rauhallisimmista yksilöisä ( tosin itse en tehnyt koskaan alotteita vaan he itse halusivat minuun tutustua. Olin päättänyt että en "tyrkytä" itseäni kenellekkään).

      Yhteisen harrastuksen ja samojen kiinnostusten kohteen takia sain ystäviä vaikkakin vain muutaman, mutta sitäkin rakkaamman. Tiiviimmäksi ystävyys tuli kun asuttiin vielä keskenään ja tultiin hyvin toistemme kanssa toimeen samalla tajusin ettei se vika ollut minussa vaan valitsin seurani väärin. Siitä lähtien olen vältellyt lähempää tuttavuutta epämukavien ihmisten kanssa.

      Miksi kerron tämän teille? Koska toivon että tästä olisi edes jollekkin vähän apua. Itse sain hyvät ystäväni ammattikoulun kautta enkä sen jälkeen ole yhtä hyviä ystäviä enään saanut.

      Koska kaverini ovat valitettavasti kaukana näen heitä parhaimmillaan 1-3 kertaa vuodessa... Pitäisi varmaan uskaltautua johonki harrastukseen jos sieltä löytäisi jonkun ystävän myöskin läheltä.

      Pitäisi olla joku yksinäisten palsta jossa nämä saisivat rauhassa laittaa sellaisia yhteystietoja toisilleen ja tavata keskenään sekä kirjoitella :3

    • hyljeksitty

      Täällä kirjoittelee yksi nuori mies, joka taannoin joutui exänsä jättämäksi! (Se lupasi että ei ikinä hylkää mua mutta petti lupauksensa!) Jos haluatte vertaistukea niin mulla on sitä antaa vaikka kuinka paljon! Mun osoite on [email protected]

    • Hylkiö

      Mulla on ihan sama juttu.. Aina kun mä löydän "hyvän" tyypin niin se lähtee mitään sanomatta tai alkaa tulla ärsyttäväks ja alkaa hylkii mua.. :( Mä en ymmärrä! Yks tyyppi joka on aika hyvä se hylkii mua.. Pitää olla jonkunkaa.. Ei kukaan koskaan pyydä vaik ulos.. Sil kyl riittää niitä kamui, mut ei mulla. Tekosyitä mä kyl oon kuullu tarpeeks. Esim. "Kyl mä voin tänään olla.." sitten toinen tyyppi "Eiks sul muka ollu kiireitä?" "Ai niin. Sori, en voi olla." Aina kun on karkkii tai rahaa "kamui" riittä.. Mä oon aika erittäin mukava tyttö. Iha normilt näytän ja oon suomalainen. Silloin ku mä sanon jotain niin ei kukaan kuuntele! Mä oon aina se kolmas pyörä.. Enkä mä millekkään opelle ala kertoo! Mä en kyl kerro tätä varmana kellekkään! Oon surullinen koko lopun ikää.. Ehkä joskus mä saan hyvän ystävän.

    • harrastukset on hyvä tapa saada kavereita! :)

    • laiho

      harrastukset ja paskat! jos sulle on ihmisenä vaikee hankkii kavereita ni sitte se vaan on niin...itse ala-asteella vaihdoin koulua muuttojen takia 3 kertaa ja aina itse tyrkytin itteeni ja ehdotin leikkimistä ja jne...mitä sain: pelkkää paskaa ja kiusaamista ryhmästä ulosjättämistä..ja ei en ollut mikäänläski vaan ihan normaali hoikka pieni tyttö ehkä sitten liian nätti en tiedä syitä toki olin hiljaisempi kuin muut minussa on se erakko-puoli...kiusaaminen jatkui myös ylä-asteella..mutta ei se haittaa mulla on näin kolmenkympin korvella hieno elämä ja aviomies...ja kyllä mä vielä näpäytyksen niille ihmisille saan ja osittain jo saanu kun katon facesta heidän köyhää yksinhuoltajaelämäänsä:DD

      • 13vtyttö AUTTAKAA!!

        Hei mä tarvitsen oikeasti nyt apua! Mä oon vasta 7luokalla ja mulla on ongelmia mun ystävien suhteen:( mulla on kavereita mutta se ei tunnu oikealta ystävyydeltä.. Välillä he juttelevat minulle mukavasti ja paljon ja tunnen itseni tärkeäksi mutta taas välillä e lopettavat puhumisen ja on kuin olisin pelkkää ilmaa? Ja tulee jotain pikku riitoja kokoajan..ja mulla ei todellakaan ole paljon kavereita semmonen porukka missä koulussakin liikun niin tuntuu että jään ulkopuoliseks siinä porukassa ja että mä en ole tärkeä. Tuo ei tunnu ystävyydeltä. Meillä on vilkas tausta ,paljon on sattunut ja tapahtunut,ja olen myös itse tehnyt paljon virheitä. Mutta ne on menneitä ne. Ulkonäöllisesti mussa ei pitäisi olla vikaa olen kaunis blondi tyttö vaikka itse sanonkin :). En vain ymmärrä mistä tuo johtuu? Haluisin elää nuoruuden murehtimatta,ja olen jo väsynyt tähän murehtemiseen kun mietin vaan että uskallanko edes mennä kouluun ku entä jos he ei puhu minulle,tarvitsen apua! Tämä on kauhea ongelma ja hirveää säätämistä tämmönen:( auttakaa!


    • girl991

      Itselläni aivan samankaltaisia kokemuksia kuin yllä mainittu. Olen 23v eikä mulla ole ollut kuin 2 ystävää koko elämäni ajan. Jostain kumman syystä mua on aina vähän niinkuin syrjitty koulussa en edelleenkän tiedä syytä. ammattikoulussa vielä ehkä enempi. Oman luokan tytöt välillä esittää kuin olis kavereita mutta sitten yhtäkkiä kukaan ei puhukkaan mulle, ovat kuin eivät huomaisikaan, lähtee syömään ilman että pyytäisi mukaan... kaikkee tällästä pientä. Mielestäni olen kyllä ihan tavallisen suomalaisen näköinen, sekä mukava ja ystävällinen.... joskus olisi kyllä ihan kiva tietää että mikä mättää..

      • EEXE

        Samoja tuntemuksia heräsi itsellä ollut ikinä vain 1 oikee ystävä kaikki muut olleet vain ihan umpikusipäitä tai sellaisia kerran vuodessa, eikä ikinä ei minuun päin oteta mitään kontaktia. Nyt tämä ystävä sitten on mennyt vähän eri piireihin eikä olla oltu yhteyksissä pitkään aikaan. Nyt on rullailtu tyhjänpäällä kohta vuosi ilman mitään kunnollista kontaktia mihinkään muuhun kuin töihin. Kaikki muu on ollut vain sellaista 24/7 laahaamista ja kestovitutusta kun sittaa yksin himas ja koittaa tehdä edes jotain rakentavaa. Eikä naisiakaan kohtaa pahemmin irtoa, 7-III luokat olivat aivan silkkaa paskaa johtuen eräistä naisista/tytöistä josta johtuen uskallan luottaa oravaan enemmän kuin naiseen, tämä on niin väärin mutten yksinkertaisesti pysty muuttamaan tuntemuksiani, vielä. Suoritan tämän ilmaisen DIA-koulutuksen, haistatan ''Isänmaalle'' pitkät paskat ja suksin mahdollisimman kaus täältä nyt kun vielä voin.


    • D2D2

      Semmoinen juttu on tullut huomattua näissä kaveriasioissa, että raha ratkaisee! Ne kenellä on hienoimmat autot, veneet ja mökit on niitä joissa kaikki roikkuu. Ne kerää ympärilleen sellaisen primäärikaveriporukan joka on se kuninkaan ilkikurinen neuvonantaja. Tämän primäärikaveriporukan jäsenet määrittelee sitten ketä otetaan/ei oteta mukaan. Jos ette ole tässä primääriporukassa niin sinut voidaan kylmästi jättää rannalle ruikuttamaan. Tämä pätee niin koulussa kuin vapaa-ajallakin.

      Niinku Kridlokk sanoo: ''Paska maailma''

      • Auttakaa!

        Mulla ei oo ollenkaan ystäviä. Oon koulussa aina yksin. Kotonakin leikin vain koirien kanssa. kaikki kiusaa mua ja oon erillainen kun muut tytöt. Pukeudun poikamaisesti ja viihdyn enemmän koirien kanssa kun muitten ikäisteni tyttöjen kanssa. Miten saisin ystäviä? Auttakaa


    • hiihtäjä 39

      Olen 39-vuotias yliopisto-opiskelija, tradenomi, entinen sm-tason urheilija. Olen hyvännäköinen, lahjakas, empaattinen ja tunneherkkä ihminen joka tulee kaikkien kanssa toimeen ja johon ihmiset luottavat. Pelkkä olemukseni herättää ihmisissä luottamusta, koska en mielistele ketään koskaan vaan olen oma itseni.

      Minulla ei ole ollut vuosiin ystäviä. Olen aina yksin enkä soittele kenellekään. Näin on ollut jo vuosia. Ehkä näin oli myös tarkoitettu.

      Välittäkää tosistanne, pitäkää kiinni toisistanne, sillä joku päivä voitte menettää toisenne.

    • mummeli50

      ompa meitätä " yksinäisiä" paljon. yksinäisyys on erilaista ,vaikka olis parisuhteessa ja lapsia saattaa olla yksinäinen. huomasin että todella yksinäisiä on . tämä netti on siittä hyvä et ottakaa ihmeessä ja kertokaa mieltä painavista asioista

      mietä on täällä moneen junaan.te nuoret olette siinä murrosiän myllerryksessä kaikki me tarvitaan ystäviä.

    • llllllllllllllll

      Minulla ei ole ainuttakaan kaveria nykyhetkellä, paitsi tällä hetkellä nurkassa makaava koira. Yksi kiva ja avoin tyyppi olisi samalla luokalla kanssani: https://www.facebook.com/?sk=welcome#!/hennilotta?fref=ts . Mutta, tässä se ongelma tuleekin: en viitsi vain mennä juttelemaan kellekään "vieraalle" ihmiselle. Vittu se ärsyttää minua. Kotona olen kuitenkin paljon avoimempi ja puheliaampi kuin koulussa. En pysty kertomaan kenellekään mitään hauskoja juttuja, nauramaan kenenkään kanssa tai ihan vain juttelemaan kaikista asioista tai sanoa kantaani johonkin juttuun. Pitää vain olla vittu hiljaa siellä nurkassa.

    • Entiiä1234

      Mul on kavereita koulus ja harrastuksis ja ja tälleen juttelen niille snäpis mutku kysyn jotai kaverii nii ikinä ei muka voi olla ja mua ei ikinä kysytä mihinkää ja joo mulle kyl vittuillaan koulus jostain kummasta syystä mut ne myös on mulle kavereita ja tuntuu et Eine tosissaa tee sitä niin siks vaan nauran mukana mut kertokaa et mistä tällänen vois johtuu

    • NäinOnNäreet

      Kateus. Kauniit naiset on yksin, koska muut naiset tuntevat alemmuutta heidän seurassa. Älä välitä, rakenna sen sijaan itsellesi hyvä itseluottamus, että pärjäät elämässä. Mielummin yksin kuin kaksinaamaisten roolin vetäjien kanssa.

    • Anonyymi

      Mulla on kyllä kavereita mutta sano vaa ns''pikkukavereilles'' jotka jotenkin Tulevat toimeen kanssasi nii sano mille et ei oo muuta tekemistä nii mä oon nyt teijän kaa

    • Anonyymi

      Mul on samoja kokemuksia. Oon ihan perussuomalainen.
      Peruskoulussa koulukiusattu, varmaan siksi että olin hiljainen enkä aina äänessä. Nyt aikuisena yliopistossa sama juttu. Pari kertaa luokkakaverit sanoivat moi, nyt juttelevat mielellään keskenään ja jään ulkopuolelle. Meille harjoittelussa ä4 ja jään selvästi yksi

    • Anonyymi

      Ikävä juttu 😢😥😭

    • Anonyymi

      Voin kertoa oman kokemukseni poikana yläasteajoilta 90-luvulta.

      Minulla ei ollut montakaan ystävää koulussa, ehkä 2-3 sellaista joita voisi kutsua kaveriksi ja suurin osa heistäkin oli sellaisia että oltiin "kavereita" jos se sattui sinä päivänä heille sopimaan, kun muutakaan tekemistä ei ollut.

      Mutta yllättävä muutos tapahtui kun 7-luokan syksyllä satuin puhumaan koulun käytävällä parille omalla luokalla olleelle tytölle jotka olivat juuri lähdössä kotiin koulupäivän päätteeksi. Sillä hetkellä heidän luokse tuli 8-luokalla oleva pitkä poika joka kysyi yhdeltä tytöltä että onko hänen isoveli tulossa tänään pelaamaan tietokonepelejä hänen luokseen. Sain kerättyä sen verran rohkeutta että uskalsin kysyä tältä "isommalta" pojalta (ikäero on iso juttu tuossa iässä ja jopa este monelle ystävyydelle) että mitä pelejä hän pelaa. Hän mainitsi juuri sellaisia pelejä joita itsekin pelaan kotona. Ja kaikkein yllättynein olin kun hän innostui kuultuaan minunkin pelaavan niitä samoja ja kysyi että "pääsetkö tulemaan hänen luokseen pelaamaan myös". Ajattelin todellakin että "puhuuko hän taatusti nyt minulle" vai jollekin minun takana. Mutta kyllä se olin minä. Jopa seurassa olleet tytötkin olivat yllättyneitä tästä pyynnöstä ja minä suorastaan ällikällä lyöty ja sanoin että tottakai voin tulla käymään.

      Ja kuinka ollakaan kun menin koulupäivän päätteeksi hänen luokseen, niin siellä ei ollut ketään muuta kotona kuin tämä poika ja hän odotti innolla minua seurakseen. Hän siinä sitten esitteli tietokonettaan ja peliohjaimia ja näytti pelikokoelmaansa jonka jälkeen me alettiin pelaamaan. Meillä meni sillä ensimmäisellä kerralla varmaankin noin kolme tuntia kuin hujauksessa pelejä pelatessa. Kumma kuinka aika menee nopeasti kun on hauskaa. Ja lopuksi tämä poika pyysi minua vielä uudestaan pelaamaan seuraavana päivänä. Olin koko loppuillan kotona aivan pistoksissani ja hykertelin onnesta kun minua oli oikeastaan ensimmäisen kerran moneen vuoteen oikein tarkoituksella pyydetty tekemään jotakin kivaa kaverin kanssa.

      Menin seuraavana päivänä koulun päätteeksi tämän pojan luokse ja hän oli taas odottanut minua innolla. Oli jopa varannut kannun mehua huoneeseensa jotta voimme juoda jotakin pelatessamme. Koko ensimmäisen viikon ajan tapasimme joka päivä koulun jälkeen.

      Koulussa sen sijaan olimme hivenen erillämme, mitä nyt ajoittain käytävällä ja pihalla moikkasimme ja vaihdoimme muutaman sanan. Syyt olivat ne perinteiset, eli hänen kaverinsa eivät ehkä katsoneet hyvällä sitä että hänellä on nuorempi kaveri alemmalta luokalta. Siitä lähtien koulupäivät tuntuivat paljon kevyemmiltä ja kaikki "tekokaverit" saivat olla juuri sitä mitä he olivat, eli teeskennellä olevinaan minun kavereita.

      Tätä ystävyyttä jatkui koko vuoden ja vieläpä seuraavan vuoden kun tämä poika oli yhdeksännellä luokalla. Mikä erikoisinta, niin en missään vaiheessa kertonut koulussa muille luokkakavereille että olin ystävä ylemmällä luokalla olevan pojan kanssa. Jotkut luokkakaverit tosin huomasivat että meillä oli välitunneilla ja käytävillä jotakin "silmäpeliä" ja ajoittaisia lyhyitä keskusteluja jossakin käytävän nurkassa, kun muita ei sattunut olemaan lähellä. Ja siitäkös jotkut vääräleuat ja kiusaajat saivat aiheen huuteluun erään kappaleen sanojen tapaan "Kappas vaan XXX sekä XXX tismalleen toisilleen ne soppii, pannaan ne pussauskoppiin."
      No minulle tuo oli ihan sama mitä huutelivat koska olen kuullut kaikki haukut mitä voi vain olla.

      Mutta mieleen tästä ajasta jäi ne lukemattomat iltapäivät ja illat kun pelasimme hänen huoneessaan pelejä, jopa niin pitkään että ilta ehti pimetä ulkona ennen kuin lähdin pois. Ja se että tämä poika oli luonteeltaan sellainen että hän ei tekisi pahaa edes kärpäsellekään ja hänellä oli kyky tehdä kavereita melkein kaikista ihmisistä joita vain sattui tapaamaan. Muistan kuinka makasimme usein pimeässä huoneessa vierekkäin mahallaan hänen sängyssä, kädet sängyn jalkopään yli melkein lattialla ja tietokoneen näyttö matalalla pöydällä noin puolen metrin päässä sängyn päädystä.

      Molemmilla oli myös kiinnostus lentokoneisiin ja meillä oli koottavia pienoismalleja huoneidemme katossa roikkumassa ja molemmat pitivät siihen aikaan kapelikanavalta tulleesta Discovery Channelin Great Planes ohjelmasta jossa esiteltiin kaikenlaisia lentokoneita, aina hävittäjistä isoihin rahtikoneisiin. Katsoimme ohjelmaa usein hänen sängyssään maaten. En ollut aina uskoa onneani että minulla voi olla näin hyvä kaveri jonka kanssa voimme olla kahden ja vierekkäin kuin parhaimmatkin veljekset.

      Tästä kaveruudesta oli myös joitakin hyötyjä koulussa. Päivinä kun kiusaajat sattuivat ottamaan minut silmätikukseen, koitin sopia että voisimme lähteä kaverini kanssa yhtäaikaa koulusta. Käytävällä ja pihalla kukaan kiusaajista ei uskaltanut tulla lähellekään kun kävelin hänen seurassa pyörätelineille. Aloimme pitämään myös pyöriä vierekkäin telineissä.

      Joten muistelen näitä aikoja lämmöllä!

      Kiitos Erno kaveruudesta!

      Olet todellinen hengenpelastaja.

      • Anonyymi

        Olisipa minullakin ollut kouluaikoina tuollaisia kavereita. Kuullostaa aivan uskomattomalta sattumalta että tutustuitte aivan vahingossa ja kummankin yhteinen harrastus toi teidät yhteen ennennäkemättömällä tavalla.
        Aika moni asia piti mennä juuri oikein ja oikeaan aikaan jotta tuo tapahtui. Ja kuten kerroit, asiassa oli mutkia, kuten luokkatovereiden pitäminen pimennossa teidän ystävyydestä jne.
        Mutta kaikesta päätellen teillä oli hauskaa ja teistä tuli hyvin läheisiä. Eli todellinen hengenpelastaja ja henkireikä yksinäisyyden ja pimeiden talvipäivien aikana, kun muuten olisit ollut ehkä yksin.
        Toivottavasti joku tai monikin kouluikäinen lukee tämän ja ajattelee seuraavan kerran koulussa samalla tavalla, että yli ikäluokkien ja aikaisempien kaveripiirien voi syntyä hienoja ystävyyksiä, kunhan osaa olla vain rohkea. Tietysti se voi vaatia henkilöiltä melko avointa luonnetta joka haluaa tehdä kaikista tapaamistaan ihmisistä kavereita. Mutta se lienee asia jota voi harjoitella ja tehdä itsestään enemmän sellaisen ihmisen.

        Olet ollut onnekas!

        Ja kaverisi Erno on kaikesta päätellen ollut sydämmeltään puhdasta kultaa.


    • Anonyymi

      Minulla on lapsuudenajan ystävä joka asuu nykyisin eri paikkakunnalla ja jota en ole nähnyt moneen vuoteen kuin satunnaisesti ohimennen.

      Olemme syntyneet samana päivänä, äitimme ovat jakaneet saman huoneen synnytyslaitoksella, olemme nukkuneet ensimmäisen yömme tässä maailmassa vierekkäin sairaalakehdossa, olemme asuneet lapsuutemme ajan naapureina yli 20 vuotta, olemme käyneet samaa koulua koko peruskoulun ajan, aina ala-asteen kuusi luokkaa ja ylä-asteen kolme luokkaa, olemme olleet usein mukana perheidemme eri kesälomamatkoilla, aivan kuin olisimme samasta perheestä. Erityisesti tämän pojan äiti käyttää tänäkin päivänä sanontaa "pojat" kun hän puhuu meistä kahdesta.

      Uskaltaisin väittää että kaksosia lukuunottamatta, kovinkaan monella ei ole yhtä läheistä yhteyttä toiseen ihmiseen. Kaikki muut ihmiset jotka elämiimme ovat sittemmin tulleet, ovat vasta aloittelijoita ja amatöörejä verrattuna meidän yhteiseen historiaamme. Ja kenelläkään ei ole edes mahdollisuutta tulla siihen väliin, sillä meillä on ensimmäisestä päivästä asti oleva erityinen yhteys.

      Minulta kysyttiin kerran, että kun tunnette toisenne niin hyvin, niin kerroppa joku mehevä ja nolo lapsuuden juttu toisistamme. Mietin hetken ja sanoin että Ei. En halua nolata ketään. Lisäksi sanoin että haluan ajatella niin, että meillä kahdella on joitakin asioita jotka ovat vain meidän kahden välisiä ja ne eivät kuulu muille. Ajattelen että hän varmasti arvostaisi tuota elettä.

      • Anonyymi

        Tuohon pitää vielä lisätä kun sattui unohtumaan...

        Terveisiä Jarkolle!


    • Anonyymi

      Ei mulla kaa oo kaverit

    • Anonyymi

      En ole erakko mutta en ole myöskään se joka haluaa olla koko ajan äänessä. tai .keskipisteenä ..mutta ihmiset yleensä lähestyvät kylläkin minua helposti. Ja jos eivät aloittaisi jutustelua jäisimme kokonaan puhumatta. Olen ehkä vähän ujo aloittamaan puhumaan vieraalle ihmiselle . Isäni aina sanoi että sitä ei tarvitse kuin 1 hyvä ystävä. Ja isäni sanoi aina että älykkäällä ihmisillä ei ole ystäviä paljon, älykäsihminen kuulema viihtyy parhaiten yksin, yksin oleminen kun sopii vain vahvalle persoonalle.... corona rajoituksien aikana tämähän oli selvästi näkyvillä he jotka eivät ole ikinä olleet yksin saivat kaiken maailman depressioita ym mielen häiriöitä? Ja perheet riitelivät kun eivät olleet yhdessä oikeasta syystä. Minä olen onnellisesti naimisissa ja sopeutunut hyvin kotona olemiseen.... mutta hyvin elämääni mahtuisi mukava, kiltti naishenkilö ystäväkseni.... mutta jos ei luoja sellaista tuo niin jatkan elämääni kuten nykyisin asiat ovat....
      Minulla on muuten asiat tosi hyvin se ystävä olisi mukava piristys mutta ilmankin pärjää....

    • Anonyymi

      Oon 012 poika haluaako joku olla mun kaveri ei oo kavereita 🎈kokkola osaan keulia

    • Anonyymi

      Minua on kiusattu joka luokalla ja koulussa. Henkilöt, jotka luulin olevan ystäviä ei ollutkaan. Olen myöhemmin tämän ymmärtänyt. Myös he kiusasivat minua. Olen tuntenut surua tämän vuoksi. Joskus käyn katsomassa näiden henkilöiden facebook sivuja, jotka ovat olleet samassa koulussa. Monet heistä, jotka olivat keskenään kavereita lapsena tai nuorena ovat sitä edelleen. Olen tästä kateellinen.

      On myös noloa, että kun minulla on ollut facebook, siellä on usein ollut vain muutama suomalainen ja heidän kanssaan en ole jutellut. Kaiken kaikkiaan oli varmaan joku 8 ystävää ja heistä suurin osa sellaisia ulkomaalaisia, jotka olen tavannut netissä. Poistin tilin kaksi kertaa, koska on niin noloa kun oli niin vähän kavereita.

      Muutama naisystävä, jos niitä voi siksi sanoa, on joskus ollut. Kun he menevät, menee myös se ainoa tuttu tai "ystävä". Hyvin yksinäinen elämä ollut lapsesta asti.

    • Anonyymi

      Ystävyys ja kaveruus on ku paskapaperi, jokasella on ,jokainen sitä tarvii. Mut loppujen lopuksi ,se on aina lopussa..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe