näen punaista, kun törmään keräyslippaaseen. Muistaakseni ennen ei ollut kerääjiä ennakkoäänestyspaikoissa, nyt on niissäkin. Tuen vapaaehtoisesti kaikessa hiljaisuudessa silloin, kun haluan. Voisin melkein jättää äänestämättä, niin paljon ärsyttävät.
Vastaukset 7
- ainakin hesas
Olen äänestänyt vuosia ennakkoon, tai ulkomailla.
Ulkomailla eivät kerää, mutta hesas on aina ollut niitä kerääjiä.
Mitäs niistä, eihän sinne mikään pakko ole antaa.- ennakkoäänestin
Helsingissä postissa, kerääjä lippaan kanssa oli ulkopuolella. Oli niin pieni posti, etteivät ilmeisesti olleet lupaa antaneet. Itse en koskaan anna näihin keräyslippaisiin rahaa. Olen mielestani tarpeeksi avustanut, kun olen vuosien varrella lahjoittanut hyväntekeväisyyteen vaikka mitä. Kun äitini kuoli, lahjoitin huonekalut, kirjat, astiat ja yleensä kaikki, mitä itse en ottanut (ei oikein mitään sopinut huusholliini). Kävivät vielä ilmaiseksi noutamassa.
- Fridanna
Paikalliset yhdistykset, jotka tukevat lähinnä terveydenhoitoa tukevia toimia ovat yhteistuumin vaalien aikana yhdistäneet keräyksensä yhteiseen lippaaseen. Tämä keräys on ollut meidän paikkakunnalla niin kauan kuin muistan.
Luulen vielä, että sinne on valittu lippaan vartijoiksi henkilöitä, jotka eivät kertoile ihmisten käymisistä vaalipaikoilla, ainakin toivon niin. Tiskin toisella puolella miettineenä voisi lipas olla ilman vartijaakin. Kyllä vaalivirkailijat seuraavat sen verran, ettei sitä kukaan vie mukanaan. - en halua tehdä siitä
numeroa.tuen toki hyvääntekeväisyyttä minäkin .mutta se on yksiyuinen asiani.
- ======
Samoin kierrän kerääjät, niin paljon on tullut nekatiivistä informaatiota rahan perille menosta että vain muutama prosentti menis hyväntekeväisyyteen, suurin osa jonnekkin muualle, esm. se syöpäyhdistys jossa nuoret miehet keräs miljoonia ja vain muro osa meni hyväntekeväisyyteen.
Niitä "välikäsiä" löytyy. Silloin tsunamin aikoihin oli sitä kerääjää kadulla monet ja monet.
jotenkin asian koko läheiseksi, tuli laitettua moneen keräykseen, moneen kertaan. Kun jälkikäteen kuuli mikä prosenttimäärä oli mennyt sinne minne oli tarkoitettu, tuli ihan pettynyt olo.
Joku taas välistävetäjä rikastui. He eivät tehne hyväntekeväisyystyötä, palkkansa ottavat. Hyväntekeväisyyttä teemme me rahan antajat.
- ibiza*
keräystä suorittavat paikalliset yhdistykset oman toimintansa rahoittamiseen... Mukana esim. Syöpäyhdistys, Sydänyhdistys, Eläkeläiset, jne... Jakavat rahat lyhentämättömänä osallistuvien järjestöjen kesken...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391175Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3991104- 102905
- 82827
- 78792
- 82746
- 37676
- 50675
- 103674
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39670