Onko e-laskussa erittelyä, alv tietoja?

Haluan tarkastaa maksun per...

Bill! Onkos e-laskussa laskun erittelyä kuten paperissa? Eli näkisi esim. miten matkapuhelinlasku on muodostunut ja miksi lasku on odotettua isompi?
Onko e-laskussa myös tiedot, joita tarvitaan kotitalousvähennyksen tekoon?

6

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nod

      E-laskussa on pääsääntöisesti kaikki samat tiedot ja erittelyt, kuin paperilaskussakin.

    • e-laskuasiantuntija

      Niinkuin NOD kirjoitti, e-laskussa on samat tiedot kuin paperilaskussa. Erittely voi myös käydä katsomassa e-laskussa olevan linkin kautta.
      Kokeile!

      • Lisätiedot tärkeitä

        Kiitos vastauksesta, Bill.

        Eli joskus yksityiskohtaiset tiedot ovat laskuttajalla. Mikä silloin takaa, että ne tiedot ovat yhä laskuttajalla 2 vuoden päästä? Onko laskuttajaa silloin enää olemassa? Verottaja kuitenkin voi haluta tiedot, kun syynää kotitalousvähennyksiä.

        Eli pitäiskö siis itse pitää omaa erillistä arkistoa?


      • e-laskuasiantuntija
        Lisätiedot tärkeitä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, Bill.

        Eli joskus yksityiskohtaiset tiedot ovat laskuttajalla. Mikä silloin takaa, että ne tiedot ovat yhä laskuttajalla 2 vuoden päästä? Onko laskuttajaa silloin enää olemassa? Verottaja kuitenkin voi haluta tiedot, kun syynää kotitalousvähennyksiä.

        Eli pitäiskö siis itse pitää omaa erillistä arkistoa?

        suurin osa laskuista on sellaisia, joita ei kahta vuotta kauempaa tarvitse arkistoida. Itse teen varman päälle esimerkiksi tuon kotitalousvähennyksen kanssa. Verottajaa varten ne muutamat kuitit ja laskut tallennan ja tulostan varmuudeksi. Mutta minulla ei näitä kuitteja ole kovin montaa.
        Laskuarkiston säilytysajoista vastaa laskuttaja.


      • hyvät hyssykät!
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        suurin osa laskuista on sellaisia, joita ei kahta vuotta kauempaa tarvitse arkistoida. Itse teen varman päälle esimerkiksi tuon kotitalousvähennyksen kanssa. Verottajaa varten ne muutamat kuitit ja laskut tallennan ja tulostan varmuudeksi. Mutta minulla ei näitä kuitteja ole kovin montaa.
        Laskuarkiston säilytysajoista vastaa laskuttaja.

        Kuitit on verotusta varten arkistoitava 7 vuotta näin väitti taloustaito kun tämä asia tuli ajankohtaiseksi:/


      • e-Speedy
        hyvät hyssykät! kirjoitti:

        Kuitit on verotusta varten arkistoitava 7 vuotta näin väitti taloustaito kun tämä asia tuli ajankohtaiseksi:/

        joo-o, onhan ne veroilmoituksessa vaadittujen "ylimääräisten" vähennysten (matkakuluja lukuunottamatta) tositteet säilytettävä 7 vuotta.

        Kerrotko nimimerkki "hyvät hyssykät!" millaisia ja kuinka monta tällaista kuittia sinulla on. Ihan esimerkiksi muille vaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe