eräpäiväsiirto

tilipäiväelukka

Varsinkin lapsen syntymän jälkeen menoja on tullut kamalasti. Äidille tulee lapsilisät ja äippärahat jotka menevät elämiseen saman tien, minulle tili 15. päivä.

Elokuusta lähtien on menty meillä siihen, että laskut maksetaan 29. päivä tai 15. päivä. Jotkut typerät laskut erääntyvät aina esim 11 päivä. Ei ole rahaa maksaa niitä ennenkuin 15. päivä.

Minulla on pari sähköistä laskua, joissa ei voi muuttaa eräpäivää, ne voi vain hyväksyä tai hylätä. Tämä on sellainen insinööri-kuristus selviämiskamppailua käyvälle kansalaiselle, että hirvittää. Eikö insinöörille mahdu kaaliin, että laskut maksetaan kun on rahaa.

No, maksamaton lasku, 39€, tulee sitten 10€ huomautusmaksun kera maksetavaksi kuun lopulla. Taas tänään tuli tällainen lasku, eräpäivä heti. Sanoin ko. sopimuksen irti, kun ko. firmalla ei joustoa löydy.

Lisäksi laadin kuluttaja-neuvojan avustuksella huomautuksen kohtuuttomista huomautusmaksuista ja vaadin 3 viimeisen ylimääräisen kympin palauttamista. Ihmisen pitää puolustautua insinööri-törppöjen aivoituksia vastaan.

4

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun menet

      ""Lisäksi laadin kuluttaja-neuvojan avustuksella huomautuksen kohtuuttomista huomautusmaksuista"


      kun menet töihin,

      perusta oma yritys joka hoitaa perinnän,
      näytät että sen voi tehdä halvemmalla.

    • ei voi muuttaa

      - mielestäni maksajan pitää saada päättää maksun eräpäivä aina! Oli maksutapa mikä tahansa. Jos maksu menee automaattisesti tililtä ilman, että maksaja voi siihen vaikuttaa on se perintä/ulosmittauspalvelu eikä verkkopankki. pankin ei pitäisi sallia sellaista palvelua missään tapauksessa.

      • e-laskuasiantuntija

        e-laskussa eräpäivää voi muuttaa.


    • epäselvää yleisemminkin

      Taitaa useammallakin kansalaisella olla epäselvyyttä suoraveloituksen ja sähköisen laskun kanssa. Luulisi suoraveloituksen olevan niin vanha juttu, ettei sen käytössä ole epäselvyyksiä.

      Käsittääkseni kyseessä on suoraveloitus, siinä eräpäivää ei aina voi muuttaa, minulla on paikallisen lehden tilaus, jossa ei edes hyväksymistä tarvita, kun olen suoraveloitussopimuksen tehnyt. Rahat katoavat automaattisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1672
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1196
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1084
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      893
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      821
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      812
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      766
    Aihe