Välilehden suojaaminen?

hädässä

Tarkoitus olisi saada taulukossa oleva "Data" välilehti suojattua niin ettei sitä pääse katsomaan kuin salasanan avulla. Tarkoitus olisi kuitenkin niin että makrojen ja VB koodit pääsisivät tähän välilehteen käsiksi. Onko tämä mahdollista? Miten?

6

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suojaa VBA projekti salasanalla ja VBA puolelta pistä Data välilehden visible arvoksi=0 xlSheetHidden. Tällöin ei tartte koodia rukkailla, eli ei tartte Unprotect ja Protect juttujen kanssa painia
      @Kunde

      • hädässä

        Välilehden sai kyllä piiloon, mutta kun makro haluaa käsitellä tietoja Data välilehdestä, niin se kaatuu siihen kun se ei saa valittua Data välilehteä.

        Elikkä tähän:
        Sheets("Data").Select

        Eli Data lehdeltä lähinnä copy pastea tartteisi käyttää. Vai pitäisikö tämä tehdä niin että makron suorittamisen ajaksi laitettaisiin Data välilehti näkyviin ja lopuksi taas piilotettaisiin?


      • hädässä kirjoitti:

        Välilehden sai kyllä piiloon, mutta kun makro haluaa käsitellä tietoja Data välilehdestä, niin se kaatuu siihen kun se ei saa valittua Data välilehteä.

        Elikkä tähän:
        Sheets("Data").Select

        Eli Data lehdeltä lähinnä copy pastea tartteisi käyttää. Vai pitäisikö tämä tehdä niin että makron suorittamisen ajaksi laitettaisiin Data välilehti näkyviin ja lopuksi taas piilotettaisiin?

        ei toimi ei toimi kun taulukko on piilotettu. Tietenkin voit koodilla laittaa sen näkyville ennen kopiointia ja sitten piilottaa kun tarvittavat jutut tehty

        esim.

        Application.ScreenUpdating = False
        Sheets("Data").Visible = xlSheetVisible
        Sheets("Data").Select
        'koodia
        Sheets("Data").Visible = xlSheetVeryHidden
        Application.ScreenUpdating = True

        mutta...
        toimii se näinkin ilman kikkailuja ;-)

        Sheets("Data").Range("A1:A10").Copy Destination:=Sheet2.Range("A1")

        @Kunde


      • hädässä
        kunde kirjoitti:

        ei toimi ei toimi kun taulukko on piilotettu. Tietenkin voit koodilla laittaa sen näkyville ennen kopiointia ja sitten piilottaa kun tarvittavat jutut tehty

        esim.

        Application.ScreenUpdating = False
        Sheets("Data").Visible = xlSheetVisible
        Sheets("Data").Select
        'koodia
        Sheets("Data").Visible = xlSheetVeryHidden
        Application.ScreenUpdating = True

        mutta...
        toimii se näinkin ilman kikkailuja ;-)

        Sheets("Data").Range("A1:A10").Copy Destination:=Sheet2.Range("A1")

        @Kunde

        Entäs sitten, minulla on taulukossa nappi 'tallenna' ja jaa. Tämä nappi poistaa sitten Data taulukon viemästä turhee tilaa lopullisesta taulukosta kun sieltä on poimittu tarvittavat tidot

        Sheets("Data").Delete

        toimii oikein hyvin, mutta se häiritsee että Excel varmistaa kysymällä poiston. Saako tätä kysymystä ohjitettua jotenkin? Eli poistelisi sen välilehden ilman kyselyitä.


      • hädässä kirjoitti:

        Entäs sitten, minulla on taulukossa nappi 'tallenna' ja jaa. Tämä nappi poistaa sitten Data taulukon viemästä turhee tilaa lopullisesta taulukosta kun sieltä on poimittu tarvittavat tidot

        Sheets("Data").Delete

        toimii oikein hyvin, mutta se häiritsee että Excel varmistaa kysymällä poiston. Saako tätä kysymystä ohjitettua jotenkin? Eli poistelisi sen välilehden ilman kyselyitä.

        koodin alkuun Application.DisplayAlerts = False
        ja loppuun Application.DisplayAlerts = True

        muista sitten varmistaa, että jos virhe ilmenee niin virheenkorjauksessa asetat
        Application.DisplayAlerts = True tai jos ei ole mitään virheen tsekkausta, niin ainakin alkuun laitat sitten On Error Resume Next


    • Rndmz

      Vastaus ehkä "hieman" myöhässä, mutta asiasta tietoa etsiville:

      "Sheets("xxxxxxx").Select" tilalle
      "Sheets("xxxxxxx").Activate ja homma pelaa taas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2366
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      108
      1403
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      336
      1148
    4. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      111
      1114
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1087
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      985
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      710
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      699
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      690
    10. 50
      674
    Aihe