vanha parempi

papeiarkisto

E lasku on tavikselle turha.Ensinnäkin jotkin tilitiedot on säilytettävä useita vuosia.E laskussa arkistointiaika on vain 18kk.Jos tarvit paperisen tositteen sinun on itse se tulostettava.Jos sinulta hajoaa tietokoneen kovalevy kaikki tositteesi tuhouvat.Kun maksat normaalin laskun saat siitä tiliotteen kotiin,eikä tarvi pelätä tietokoneen hajomista eikä itse tarvi tulostella mitään.Ainoa hyötyjä on firma.se säästää postikuluissa ja tulostus kustannuksissa ,koska ne siirretään asiakkaan maksettavaksi.Ja asiakas joutuu itse vastaamaan arkistoinnista.

8

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e-laskuasiantuntija

      e-lasku on vaihtoehto niille, jotka eivät halua arkistoida papereita.

      • Sähköäänestys

        Jos olet sosiaalitoimiston tai Kelan asiakas sinun täytyy esittää maksettu kuitti.Jos sinulla ei ole kuittia et saa hakemaasi sosiaalietuutta.Ja jos tarvitset paperitositetta on järkevämpää antaa tulla entiseen malliin .Koettu on.Turha ruveta itse ostelemaan tietokoneita ja tulostimia sen takia että saisit"hienosti arkistoida sähköisesti omalle koneelle"aina virastoissa vaaditaan kuitti.Ja jos kone hajoaa,etkä ole ottanut paperikuitteja on syy kuluttajan.Miksi siis lähteä tälläiseen järjestelmään mikä ei toimi kuin laskuttajan /yrityksen hyväksi.


      • e-Speedy
        Sähköäänestys kirjoitti:

        Jos olet sosiaalitoimiston tai Kelan asiakas sinun täytyy esittää maksettu kuitti.Jos sinulla ei ole kuittia et saa hakemaasi sosiaalietuutta.Ja jos tarvitset paperitositetta on järkevämpää antaa tulla entiseen malliin .Koettu on.Turha ruveta itse ostelemaan tietokoneita ja tulostimia sen takia että saisit"hienosti arkistoida sähköisesti omalle koneelle"aina virastoissa vaaditaan kuitti.Ja jos kone hajoaa,etkä ole ottanut paperikuitteja on syy kuluttajan.Miksi siis lähteä tälläiseen järjestelmään mikä ei toimi kuin laskuttajan /yrityksen hyväksi.

        Taidat sujuvasti unohtaa, että useimmat meistä eivät liene kelan tai sossun asiakkaita!


      • Tosielämästä
        e-Speedy kirjoitti:

        Taidat sujuvasti unohtaa, että useimmat meistä eivät liene kelan tai sossun asiakkaita!

        Ne jotka siellä käyvät joutuvat esittämään paperisen tositteen,eli kävi siellä 1 tai miljoona ihmistä niin se ei sovellu kuin rinnakkaisjärjestelmäksi.Ja edelleen jos tietokoneesi hajoaa ja olet arkistoinut tositteesi sinne ,mitä teet.Se on kuin sähköäänestys ei toimi.Kelassa käy opiskelijoita,taviksia,eläkeläisiä ,vammaisia,työttömiä eli aika paljon kansalaisia hakemassa erilaisia sosiaalietuuksia.,Kuten työmarkkinatuki,äitiysrahat,asumistuki vammaispalveluita,jne.Ja niihin tarvitset erilaisia kuitteja ja papereita.Eli vaikka et siellä käykkään niin suurin osa ihmisistä käy näissä paikoissa elämänsä aikana,eivätkä he ole Ö-luokan kansalaisia mitä kirjoituksessasi vihjailtiin.


      • e-laskuasiantuntija
        Tosielämästä kirjoitti:

        Ne jotka siellä käyvät joutuvat esittämään paperisen tositteen,eli kävi siellä 1 tai miljoona ihmistä niin se ei sovellu kuin rinnakkaisjärjestelmäksi.Ja edelleen jos tietokoneesi hajoaa ja olet arkistoinut tositteesi sinne ,mitä teet.Se on kuin sähköäänestys ei toimi.Kelassa käy opiskelijoita,taviksia,eläkeläisiä ,vammaisia,työttömiä eli aika paljon kansalaisia hakemassa erilaisia sosiaalietuuksia.,Kuten työmarkkinatuki,äitiysrahat,asumistuki vammaispalveluita,jne.Ja niihin tarvitset erilaisia kuitteja ja papereita.Eli vaikka et siellä käykkään niin suurin osa ihmisistä käy näissä paikoissa elämänsä aikana,eivätkä he ole Ö-luokan kansalaisia mitä kirjoituksessasi vihjailtiin.

        asioidessa viranomaisten kanssa on aina muistettava ottaa mukaan maksusta myös kuitti tai tiliotekopio. Yksin lasku ei riitä.


      • KorppiV51
        e-laskuasiantuntija kirjoitti:

        asioidessa viranomaisten kanssa on aina muistettava ottaa mukaan maksusta myös kuitti tai tiliotekopio. Yksin lasku ei riitä.

        Aivan ja se on tiliote minkä saat pankistasi kerran kuussa.Arkistoi se etkä ole pulassa.Mutta sähköinen tiliote on OP.Pankissa 2vuotta arkistoituna.Sen jälkeen voit saada tiliotteen ,mutta se maksaa tunti veloitushinnan.Eli säästösi menee yhteen tiliotteeseen minkä mahdollisesti tarvit yli 2vuoden jälkeen.Kokemusta on jouduin todistamaan Kouvolan kaupungin sosiaalitoimistolle että olen maksanu elatusmaksun noin 5 vuotta sitten.Asia oli laitettu peräti ulosmittaukseen.Olin kuitenkin maksanut ko.laskun.Onneksi oli tiliote 5v takaa arkistoitu.Muuten olisin joutunut pankile maksamaan noin.100 euroa tiliotteesta.Että näin se menee.


    • DigiJussi

      Tiliotteetkin tulee tosiaan enää itse printattuna tai tililtä veloittaen. Suoja heikkenee. Tarkoituksella ja ei ole halpaa printtailla 22 euron mustesuihkaripatruunoilla omia maksettuja asiointejaan.

      • Kivikylän mies

        Ei aina riitä 22€ mustekasetti,moneen liki tupla hinta paperit päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1723
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1210
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      957
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      72
      854
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      829
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      41
      796
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      700
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe