Lapsiuhrit hoitokokouksissa

Lasten puolesta

Onko se ollut yleistäkin, että 10-vuotiaita ja nuorempiakin lapsia ollut rauhanyhdistyksellä seurakunnan edessä tekemässä parannusta esim.kososlaisesta hengestä, hempeästä hengestä, kovasta ja/tai lakihengestä? Onko ollut yleistä, että hyvin nuoria ihmisiä on hoidettu ja jopa jätetty sidottuna Saatanan haltuun?

Millä perusteella lapsia, joita aina ennen on pidetty ilman muuta uskovaisina, "hoidettiin" ja peloteltiin, vaadittiin asettumaan seurakunnan eteen ja "tunnustamaan syntejään" julkisesti mikrofoniin ?

Miksi lasten on täytynyt olla mukana hoidettavana, kun heidän vanhempiaan höykytettiin? Onko se ollut oikein, että pienet lapset ovat joutuneet katselemaan ja seuraamaan sitä, kun heidän vanhempiaan on nöyryytetty ja häpäisty julkisesti?

Minkä ikäiset lapset ovat uskovaisia ja sen ikäisiä joita ei vielä eroteta Jumalan valtakunnasta?

Ainakin kokonaisia perheitä hoitokoouksissa hoitomiehet ovat erottaneet seurakuntayhteydestä ja varmaan siis lapsetkin joutuivat ulos suljetuiksi siinä mukana.

Miksi lapsia on kohdeltu näin pahasti? Kuka kantaa vastuun tästä lasten pelottelusta ja väkivaltaisesta kohtelusta? Tästä likaisesta puolustuskyvyttömiin lapsiin kohdistuneesta pahuudesta pitää tehdä ilmoitus lastensuojelujärjestöille ja tehdä asiasta julkinen.

SRK:n johtokunta joutuu pian tekemään selvitystä lapsiin kohdistetusta väkivallasta hoitokokousten yhteydessä.

Lapsiin kohdistettu väkivalta on vakava syytös.

38

1096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heino.

      ilmeisesti sidottiin samalla, kun minun ja vaimoni synnit ilmoitettiin sidotuksi. Meidän perheen kanssa ei kukaan oikea uskovainen saanut olla missään tekemisissä. Kukaan ei vieraillut kodissamme ja uskovat menivät kaupassa pakoon hyllyjen väliin, ettei kukaan epäilisi, että olisivat meitä tervehtineet Jumalanterveellä.

      Lastemme hylkiminen tosin oli aloitettu jo aiemmin, koska olin ”hoidon” kohteena loppuvuodesta -75 syntiensitominen tapahtui 11.02.78. Näinä ”hoitovuosina” monet pelkäsi olla tekemisessä kanssamme, sillä jotkin saarnamiehet saarnoissaan varoittelivat, että väärähenki voi tarttua. Yksi tämmöisiä saarnoja piti Kempeleessä asuva Arvi Tahkola.

      Lastemme kohdalla eristäminen näkyi siten, että kun mentiin seuroihin ja lapsemme menivät istumaan toisten lasten kanssa. Kävi supatus ja lapset vaihtoivat penkkiä ja näin eristivät lapsemme, eri porukkaan. On selvä, että tästä seurasi mielipaha, jota yritimme lievittää ostamalla seurojen jälkeen Remeksen kioskilta jokaiselle karkkipussin.

      VL uskossa yleensä pidetään lapsia uskovaisina. Taitaa Wehakin näin uskoa nykyäänkin, mutta hoitovuosina hoidettavien lapset sidottiin armotta, vanhempiensa kanssa. Vanhin lapsemme oli tuolloin 11 – vuotta ja nuorin taisi olla äidin massussa, mutta jumalanterveellä tervehtiminen loppui kaikkien kohdalla. Lapsillamme ei kuitenkaan yritetty teettää henkiparannusta, eli heidät katsottiin kai väärähenkisiksi, koska isä ja äiti oli todettu väärähenkisiksi.

      • Pimeydestä valoon

        Suuret kiitokset, Heino, hyvästä kirjotuksesta. Olen pahoillani sinun ja perheesi puolesta, että te (monien muiden tapaan) jouduitte kärsimään moisesta kiusaamisesta ja painostamisesta. Arvelenpa että muuan etäisempi sukulaiseni jopa oli yksi kiusaajistanne.

        Itse olin silloin lapsi ja istuin hoitokokouksissa vanhempieni kanssa. On vaikea kuvailla sitäahdistusta ja pelkoa jota lapsen mielessäni tunsin. Oli kamalaa nähdä äitinsä itkevän lohduttomasti... ilman että kukaan tuli lohduttamaan ja siunaamaan häntä. Kuten tavallisesti tehtiin. Kukaan ei voinut, ei uslkaltanut sitä tehdä...Painajaisunta ja pimeyttä se 1970-luku oli ry:llä, sanon, jos minulta kysyttäisiin.

        Olet perheesi kanssa toipunut, Heino, ja päässyt tuntemaan uskomisen vapautta kokemuksistasi huolimatta. Se on kallis asia.


      • Heino.
        Pimeydestä valoon kirjoitti:

        Suuret kiitokset, Heino, hyvästä kirjotuksesta. Olen pahoillani sinun ja perheesi puolesta, että te (monien muiden tapaan) jouduitte kärsimään moisesta kiusaamisesta ja painostamisesta. Arvelenpa että muuan etäisempi sukulaiseni jopa oli yksi kiusaajistanne.

        Itse olin silloin lapsi ja istuin hoitokokouksissa vanhempieni kanssa. On vaikea kuvailla sitäahdistusta ja pelkoa jota lapsen mielessäni tunsin. Oli kamalaa nähdä äitinsä itkevän lohduttomasti... ilman että kukaan tuli lohduttamaan ja siunaamaan häntä. Kuten tavallisesti tehtiin. Kukaan ei voinut, ei uslkaltanut sitä tehdä...Painajaisunta ja pimeyttä se 1970-luku oli ry:llä, sanon, jos minulta kysyttäisiin.

        Olet perheesi kanssa toipunut, Heino, ja päässyt tuntemaan uskomisen vapautta kokemuksistasi huolimatta. Se on kallis asia.

        että olemme toipuneet, kuten kirjoitat:” ja päässyt tuntemaan uskomisen vapautta kokemuksistasi huolimatta. Se on kallis asia”. Mutta hoitokokoukset jättivät niin suuret ”arvet”, että kannan niitä hautaan asti! Jumalan kiitos, tänne nekin jää. ”Ei siellä enää muisteta, et ompi oltu sodassa”.

        Hoitokokousaika on kuitenkin tehnyt valtavaa vahinkoa, meidän lapsista ei varmaan kukaan lähtisi ry:n seuroihin. Olen pyytänyt Jumalalta, että Hän näyttäisi semmoisen ”lammaslauman” johon mekin voisimme kuulua, mutta sellaista ei ole!

        Kun sielunvihollinen saa hajotettua ”Jeesuksen lampaat”, niin sitä ei ihmisvoimin kyetä saamaan kokoon. Jumala kyllä kokoaa lampaansa, kun sen aika tulee: Jes. 40:9 ”Nouse korkealle vuorelle, Siion, ilosanoman tuoja! Korota äänesi, Jerusalem, ilosanoman saattaja! Korota äänesi, älä pelkää! Julista Juudan kaupungeille: -- Teidän Jumalanne tulee!
        10 Itse Herra tulee suuressa voimassaan, hän hallitsee vahvalla kädellään. Hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa laumaa, jonka on omakseen hankkinut, 11 paimenen lailla hän kaitsee sitä, omin käsin hän kokoaa sen yhteen. Karitsoita hän kantaa sylissään, emolampaita hän ohjailee eteenpäin”.


      • Kävikö näin ?
        Heino. kirjoitti:

        että olemme toipuneet, kuten kirjoitat:” ja päässyt tuntemaan uskomisen vapautta kokemuksistasi huolimatta. Se on kallis asia”. Mutta hoitokokoukset jättivät niin suuret ”arvet”, että kannan niitä hautaan asti! Jumalan kiitos, tänne nekin jää. ”Ei siellä enää muisteta, et ompi oltu sodassa”.

        Hoitokokousaika on kuitenkin tehnyt valtavaa vahinkoa, meidän lapsista ei varmaan kukaan lähtisi ry:n seuroihin. Olen pyytänyt Jumalalta, että Hän näyttäisi semmoisen ”lammaslauman” johon mekin voisimme kuulua, mutta sellaista ei ole!

        Kun sielunvihollinen saa hajotettua ”Jeesuksen lampaat”, niin sitä ei ihmisvoimin kyetä saamaan kokoon. Jumala kyllä kokoaa lampaansa, kun sen aika tulee: Jes. 40:9 ”Nouse korkealle vuorelle, Siion, ilosanoman tuoja! Korota äänesi, Jerusalem, ilosanoman saattaja! Korota äänesi, älä pelkää! Julista Juudan kaupungeille: -- Teidän Jumalanne tulee!
        10 Itse Herra tulee suuressa voimassaan, hän hallitsee vahvalla kädellään. Hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa, johdattaa laumaa, jonka on omakseen hankkinut, 11 paimenen lailla hän kaitsee sitä, omin käsin hän kokoaa sen yhteen. Karitsoita hän kantaa sylissään, emolampaita hän ohjailee eteenpäin”.

        Kävikö kaikille hoitokokouksissa erotetuille samalla lailla kuin Heinon perheelle:

        "Olen pyytänyt Jumalalta, että Hän näyttäisi semmoisen ”lammaslauman” johon mekin voisimme kuulua, mutta sellaista ei ole!"


      • Kävikö näin ? kirjoitti:

        Kävikö kaikille hoitokokouksissa erotetuille samalla lailla kuin Heinon perheelle:

        "Olen pyytänyt Jumalalta, että Hän näyttäisi semmoisen ”lammaslauman” johon mekin voisimme kuulua, mutta sellaista ei ole!"

        En millään lailla koe olevani Jeesuksen lammaslauman ulkopuolella.


      • Heino.
        Devoit kirjoitti:

        En millään lailla koe olevani Jeesuksen lammaslauman ulkopuolella.

        En minäkään koe, että en kuuluisi Jeesuksen "lammaslaumaan". Mutta en löydä sellaista yhteisöä, johon voisin kuulua. Tarkoitan tällä näkyvää laumaa, en Jumalavaltakuntaa, jonka kyllä uskon kautta tunnistan ja tunnen.

        Kuulun kyllä kirkkoon, mutta pidän sitä maallisena järjestyksenpitäjänä. Kirkko joka on monissa kohdin maallistunut ja pitää sisällään monenlaisia uskonkäsityksiä, pitää vaikka sanookin nojaavansa raamattuun ja tunnustuskirjoihin. Olen jopa kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja.


      • olen lukenut
        Heino. kirjoitti:

        En minäkään koe, että en kuuluisi Jeesuksen "lammaslaumaan". Mutta en löydä sellaista yhteisöä, johon voisin kuulua. Tarkoitan tällä näkyvää laumaa, en Jumalavaltakuntaa, jonka kyllä uskon kautta tunnistan ja tunnen.

        Kuulun kyllä kirkkoon, mutta pidän sitä maallisena järjestyksenpitäjänä. Kirkko joka on monissa kohdin maallistunut ja pitää sisällään monenlaisia uskonkäsityksiä, pitää vaikka sanookin nojaavansa raamattuun ja tunnustuskirjoihin. Olen jopa kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja.

        sinun kirjoituksia mielenkiinnolla, saanen rukoilla puolestasi, että Jumala johdattaisi sinut ja perheesi oikeaan lammaslaumaan. Itse olen esikoinen. Uskon ja tunnen, että täällä kuuluu Hyvän Paimenen ääni eikä ketään heitetä vikojen ja virheiden takia pois. Siunattua Uutta Vuotta.


      • ja verrattavissa koulu- ja työpaikkakiusaamiseen.

        Otetaanko vl-lahkolaisilta järki pois, kun he tulevat SRK:n jäseniksi? Ei muuten, mutta kun kulkevat kuin lampaat narussa. Kai sitä nyt itse saa päättää ketä tervehtii ja kenen tykönä käy kylässä.

        Ei ole kuulkaa ihme jos teiltä lähtee nuoria pois, eihän tuollaista soopaa kestä kukaan järkevä ihminen.

        Kaikista kauheinta on se, että porukalla käytiin yhden kimppuun. Ettei niinkuin mies miestä vastaan, vaan niinkuin pelkurit, että porukalla yhtä vastaan.

        Ole kiitollinen Heino ystäväni, että Jumala on tehnyt sinulle sellaisen palveluksen, että on poistanut sinut tuollaisesta kurimuksesta. Usko vain, se on loppujen lopuksi sinulle ja perheellesi siunaukseksi. Voimia sinulle, totuuden etsijälle ja taivastien kulkijalle.

        Terveisin Wariska, joka on uskonnoton Jumalaan uskova maalaistyttö.


      • Anonyymi

        Mielisairaus te olette ei järkeä.


      • Anonyymi

        niillä ol n niin helppoa ettei ne kestä tosiuskovia


    • Devoit

      Se paska, millä minut ja vanhempani hoitokokouksissa ryvetettiin jäi ikuisiksi ajoiksi päällemme.

      12 vuotiaana hoidettuna haudoin vakavasti itsemurhaa, koska olin joutunut kaikkien hylkäämäksi ja eristetyksi. 18 vuotiaana sain sitten ensimmäiset ystävät sen hullunmyllyn jälkeen.

    • Hoitokokousten seurauksena jouduin myös seksuaalisen väkivallan uhriksi. Tosin sanallisen, mutta tuhoisaa sekin..

    • hoitokokoukseen

      on väkivaltaa lasta kohtaan! Itse en joutnut lapsena seurakunnan eteen "hoidettavaksi", mutta seurasin viisivuotiaasta saakka satoja hoitokokouksia. Pelkkä sinne pakottaminen ja siellä väkisin pitäminen katselemassa ihmisten tuhoamista jätti pysyvän jäljen.

    • lasten puolesta myöskin

      Itse mukana olleena voin todistaa, että lapsia ei ollut mukana: rauhanyhdistysten jäseniksi otetaan vain rippikoulun käyneitä ja konfirmoituja ihmisiä, joten heitä nuorempia ei edes kutsuttu kokouksiin.
      Esitä yksikin pitävä todiste lapsiväkivallasta, ennenkuin tulet tänne jauhamaan paskaa.

      • mutta eräskin vl kertoo, kuinka hän pienenä lapsena nukkui hoitokokousten loppuvaiheessa penkin alla kun kello oli aamulla jo kolme ja vielä rääkättiin ihmisiä. Kotiin ei voinut lähteä kun salin ovet olivat lukossa.

        Lukittujen ovien takana yleensä tapahtuu sellaista, millä ei ole lain suojaa. Mutta teitähän ei koskekkaan maalliset lait. Mutta ota huomioon, että sinne lukittujenkin ovien taakse Jumala on nähnyt, silloinkin. Sitä te ette ole voineet estää.


      • Emmalia.

        Itsekkin tiedän, että lapset ovat pakotettu jäämmään kun vanhempia on hoidettu. Lasta ei ole päästetty pois vaikka olisi halunnut lähteä. Tulee mieleen, että tuollaisella toiminalla on tarkoitus pelotella nimenomaan lasta?

        Ja entäs ne kotona pidetyt hoitokokoukset? kotiinhan on menneet vl-hoitohenkilöt yllättäin pitämään näitä kokouksia, ja kaikki lapset ovat olleet kotona ja joutuneet seuraamaan tilannetta.

        Ei siis tarvitse olle rauhanyhdistyksen jäsen joutuakseen hoitokokoukseen.


    • hoitokokouksissa.

      Rippi, jonka tulee aina olla yksityinen ja ripinvastaan ottajan tulee pitää rippi aina omana tietonaan, tietenkin Jumala sen tietää, mutta maailmassa sen tulisi tietää vain ripittäytyjä ja ripin vastaan ottaja.

      Hoitokokouksissa julkiripistä tehtiin iloittelun ja halveksunnan kohde. Näin käsittääkseni saastutettiin Pyhä asia ja tehtiin julkisynti.

      Onko nyt Jumala sitten vihainen vl-lahkolle ja hoitokokousten kannattajille? Eikö Jumalan Pyhä Tuli poltakkin teitä pahan puhujia ja hajoita teidän liikkeenne pieniin pieniin palasiin?

      Ihmisoikeuksia poljettiin kokouksissa aivan selvästi. Hoidot kohdistettiin aina niihin, jotka olivat heikompia ihmisiä ja sen tekivät ne ihmiset,jotka olivat ottaneet itselleen vallan ja nostaneet itsensä jumalaksi Jumalan paikalle.

      Jos hoitajat olisivat olleet oikeassa, he eivät tällä hetkellä vetäytyisi verhojen ja valheiden taakse vaan rehellisesti kertoisivat tekosistaan. Mutta täytyy myöntää, etten itsekkään viitsisi leuhkia mummojen kyykyttämisellä ja teinien hakkaamisella.

    • Anonyymi

      Jumalan valtakunta ei pysy jos ei ankarasti pidetä huolta kurista, olin itse hoitamassa ja en kadu mitään, hoitokokoukset olivat Jumalan tahto uskottomat eivät ymmärrä, jos hoitokokouksia ei olisi ollut rauhanyhdistys olisi hajonnut. Uskossa oleminen on kärsimystä taivasta varten

      • Anonyymi

        Olet käsittänyt uskonasiat täysin väärin. Sinä et ole Jumala eikä sinulla ole Jumalan oikeuksia.


      • Anonyymi

        SRK:n edustaja puolustaa hoitokokouksia, niitä pidetään jopa siunauksellisena, vaikka ne tuhosi oikean uskon ihmisten sydämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SRK:n edustaja puolustaa hoitokokouksia, niitä pidetään jopa siunauksellisena, vaikka ne tuhosi oikean uskon ihmisten sydämistä.

        Mitä ilmeisesti trollinpeikko.Pitäs osata tunnistaa tuommoset.


    • Anonyymi

      Mistä kohtaa Raamatusta löydät noita laita lapset saatanalle juttuja.

    • Anonyymi

      Lapset sidottiin häpeäpaaluun ja yöllä tuli paholainen paikalle viemään

      • Anonyymi

        ne vei ne kotiinsa niistä kasvoi prinnssejä ja prinsessoja ruotsin kuninkaallinen väki otti ne hoiviinsa ja huvudstadsbladet kertoo eloonjäämispalstalla niitten elämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne vei ne kotiinsa niistä kasvoi prinnssejä ja prinsessoja ruotsin kuninkaallinen väki otti ne hoiviinsa ja huvudstadsbladet kertoo eloonjäämispalstalla niitten elämästä

        valittuja on 144 kpl lukee ilmestyskirjassa ei paljon maailmassa on 8 miljardia eikä kukaan pelastu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valittuja on 144 kpl lukee ilmestyskirjassa ei paljon maailmassa on 8 miljardia eikä kukaan pelastu

        loppusota käydään main kamfilla valkoinen ratsastaja saapuu ja tappaa puolet maalätyn porukasta ihmiset kokevat ankaraa vastarintaa mutta eivät voita koska valkoinen ratsastaja ampuu varjoa nopeammin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        loppusota käydään main kamfilla valkoinen ratsastaja saapuu ja tappaa puolet maalätyn porukasta ihmiset kokevat ankaraa vastarintaa mutta eivät voita koska valkoinen ratsastaja ampuu varjoa nopeammin

        Sitten skorpionit pistävät loppuja ihmisiä ja saavat kuolinhaavat ummessa taistella loppuun saakka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten skorpionit pistävät loppuja ihmisiä ja saavat kuolinhaavat ummessa taistella loppuun saakka

        Sitten saapuvat ufot ja loput taistelijat saavat terva ja höyhenet päällä lentää taivaaseen ohjaamaan mannerten välisiä kauko-ohjaimia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten saapuvat ufot ja loput taistelijat saavat terva ja höyhenet päällä lentää taivaaseen ohjaamaan mannerten välisiä kauko-ohjaimia

        sitten maanp äälle tulee jääpeite ja aurinko sammuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten maanp äälle tulee jääpeite ja aurinko sammuu

        tähdet sammuvat ja kuu-ukko tulee piilosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tähdet sammuvat ja kuu-ukko tulee piilosta

        tämä oli erasmuksen hoito-oppaasta numero viisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämä oli erasmuksen hoito-oppaasta numero viisi

        kuudennessa luvussa on tyhjää koska muste loppu


    • Anonyymi

      >>Kuka kantaa vastuun tästä lasten pelottelusta ja väkivaltaisesta kohtelusta?<<

      Ei uskonnonvapauden suojassa ole mitään vastuuta uskonnosta ja kaikista vähiten näillä hoitomiehillä jotka vastaa ainoastaan Jumalalle.
      Sitten joskus kuoltuaan siinä kahdenkeskisessä keskustelussa millä heidät paratiisiin rekrytoidaan.
      Lapsi kun kastetaan yhteisöön "vapaasta tahdostaan" niin siellähän sitä sitten on.

      • Anonyymi

        Juutalainen lapsi sidotaan puuhun ja hakataan niin kauan kunnes vapaasta tahdosta liittyy seurakuntaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen lapsi sidotaan puuhun ja hakataan niin kauan kunnes vapaasta tahdosta liittyy seurakuntaan

        hoitoväkivalta on suomalaisilla veressä joka paikka täynnä jos ei muuten niin homma jatkuu suletulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hoitoväkivalta on suomalaisilla veressä joka paikka täynnä jos ei muuten niin homma jatkuu suletulla

        Suomalaiset ei joo maksanu sotakorvauksia venäjälle


    • Anonyymi

      Voitteko kirjoittaa lyhyesti ,minkä tyylistä väkivaltaa olette kokeneet. Ruumiillista, henkistä ja hengellistä,vähän kaikkea varmaankin ,koska asia on esillä monessa kirjoituksessa. Kuinka yleistä väkivalta on ollut jne.minkä ikäisenä alkanut, kauan kesti. Monesti jo kirjoittaminen auttaa, totta on, terapeuttista on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe