Ruumiinrakenne

normaali?

Kertokaapa tuosta treffiprofiilissa kysyttävästä ruumiinrakenteesta.

Olen nainen 169/80. Mielestäni olen ruumiinrakenteeltani ihan NORMAALI, vähän nyt maha röllykkää kun lapsiakin on. Mutta eikös se nyt ole ihan NORMAALIa? Joku on sanonut joskus, että olen sopusuhtainen. Silti saatan jonkun silmissä olla jopa aika PYÖREÄ. Sitten jos laittaa profiiliin PYÖREÄ, niin karsii aika paljon miehiä... Onpa vaikeeta..Keskustelua??

Miehet kyllä yleensä hakee naista joka on: HOIKKA, NORMAALI, URHEILULLINEN...

67

4452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Banina

      Tuo on melkoien vaikeaa määritellä. Itse en nettitreffiaikoinani osannut siihen laittaa mitään ennen kuin lääkärin lausunnossa luki että olen normaalirakenteinen. Jotkut pitivät pyöreänä silloinkin. Toisaalta olen aina ollut myös lihaksikas, ja siten urheilullinen. Mutta normaalimitoissa olen 168/70. Kuvahan silti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!

    • vain on

      "pyöreä" koska et ole normaalipainoinen ja itsekin sanoit että voit jonkun silmässä olla varsin pyöreä.

      Onko sinusta parempi että se karsii miehiä nyt vai siinä vaiheessa kun he näkevät sinut tai toteavat että olet valehdellut heille jos et ilmoita painoasi profiilissa?

      • tuohon että

        itsekin miehenä etsin noita mainitsemiasi mutta kyllä se pyöreäkin kelpaa jossakin rajoissa jos vain todella tunnistaa oman pyöreytensä eikä yritä sitten vielä olla "normaali".

        Tiedä millainen syöppö siitä vielä tulee ja sitten valaana yrittää vakuutella olevansa "pikkaisen pyöreä".


      • normaali?

        profiilissa mittani ja nyt olikin kyse ruumiinrakenteesta eikä normaalipainosta. Olen ns. "tiukkalihainen" enkä mikään löllyvä pullero :)


      • se on
        normaali? kirjoitti:

        profiilissa mittani ja nyt olikin kyse ruumiinrakenteesta eikä normaalipainosta. Olen ns. "tiukkalihainen" enkä mikään löllyvä pullero :)

        melkein se ja sama.


      • lisättäköön
        se on kirjoitti:

        melkein se ja sama.

        että aika moni nainen menee tuolla "normaali" ruumiinrakenteella vaikka on ylipainoinen ja selvästi pyöreä, samoin kuin moni pyöreäksi itsensä ilmoittava on todellakin ylipainoinen.

        Se olisi vähän sama kuin jos mies ilmoittaisi olevansa "roteva" ja olisi aika perusmies jolla olisi vähän vatsaakin.


    • yks m

      ..vähän pyöreä ja jos kuvattomana ilmestyisit treffeille niin tuntisin itseni vähän petetyksi kun aika hoikka olen ja hakemassa itseni tyyppistä ihmistä. Voi mun mielestä silti olla normaalinkin alla jos on kuva ja mitat mainittuna profiilissa.

    • ???

      Ja mitäpä tarkoittaa sitten tuo pienikokoinen? Missä menee raja siinä onko pienikokoinen vai hoikka? Aivan älytön koko ruumiinrakenne-kohta, parempi jättää täyttämättä.

    • hoikka tai normaali

      tuo on jo härski ylipaino. Olen itse 165cm ja olin raskaana 80kg ja silloin kuin valtava mursu.

      Itse mietin tuota samaa nyt, 165/68, koska 68 on normaalipainon yläraja enkä halua sumuttaa ketään. Laitan usein itsestäni maininnan, että en ole sieltä laihimmasta päästä.

      • oletko tyhmä?

        No jopas sitä nyt liioitellaan. Härski ylipaino...hahhah, painoindeksi ~28, eli lievä ylipaino, josta nyt on vielä kaiken lisäksi halutessaan suht helppo päästä eroon.

        Minkä takia joillakin ihmisillä on tuollainen aivoton tarve turhaan mollata toisia? Onko se sitä, että omasta elämästä puuttuu jotain sisältöä? Mielestäni kertoo vain äärimmäisestä typeryydestä.


      • normaali?

        Puhutaan siitä RUUMIINRAKENTEESTA, ei painosta!


      • Ylipainoinen?

        Musta vaatekoko kertoo enemmän. Olen itse 165cm/75kg ja käytän kokoa S tai M tai 38. Mitoista voisi kuvitella vaikka mitä.

        Joskus kysyin jopa lääkäriltä "mitä arvioisit minun painavan", koska omastakin mielestäni paino on suuri. Hän arveli 62-65 kg.


      • sama homma
        Ylipainoinen? kirjoitti:

        Musta vaatekoko kertoo enemmän. Olen itse 165cm/75kg ja käytän kokoa S tai M tai 38. Mitoista voisi kuvitella vaikka mitä.

        Joskus kysyin jopa lääkäriltä "mitä arvioisit minun painavan", koska omastakin mielestäni paino on suuri. Hän arveli 62-65 kg.

        miehenä että kukaan ei arvaa minun painoani vaan arvailevat alakanttiin.

        Osa on tosin lihasta mutta kun jossakin vaiheessa laihdutin 10 kiloa niin kukaan ei huomannut mitään.


      • tai paino,
        normaali? kirjoitti:

        Puhutaan siitä RUUMIINRAKENTEESTA, ei painosta!

        miten vaan mutta täällä netissä se on sama asia.
        Laitat vaan pituuden ja painon esiin etkä ollenkaan ruumiinrakennetta profiiliisi niin et taatusti petä ketään miestä tavatessa, mutta saatat jotakuta jopa iloisesti yllättää.

        Jos se karsii miehiä pois niin entä sitten, luuletko että siitä tosissaan jotain syntyis tavatessa miehen kanssa joka etsii hoikkaa normaalipainoista naista, ei siis painoindeksirajan yläpäässä olevaa.


      • painoindeksi...
        oletko tyhmä? kirjoitti:

        No jopas sitä nyt liioitellaan. Härski ylipaino...hahhah, painoindeksi ~28, eli lievä ylipaino, josta nyt on vielä kaiken lisäksi halutessaan suht helppo päästä eroon.

        Minkä takia joillakin ihmisillä on tuollainen aivoton tarve turhaan mollata toisia? Onko se sitä, että omasta elämästä puuttuu jotain sisältöä? Mielestäni kertoo vain äärimmäisestä typeryydestä.

        on aivan syvältä. Olen mies 177, 82 kg ja indeksin mukaan lievästi ylipainoinen eli 8 cm pitempänä ja 2 kg painavampana kuuluisin samaan "lievästi ylipainoinen" -luokkaan kuin ap-kirjoittaja. Veikkaisinpa, että totuus on kuitenkin vallan muuta...


      • nyt vähän...
        painoindeksi... kirjoitti:

        on aivan syvältä. Olen mies 177, 82 kg ja indeksin mukaan lievästi ylipainoinen eli 8 cm pitempänä ja 2 kg painavampana kuuluisin samaan "lievästi ylipainoinen" -luokkaan kuin ap-kirjoittaja. Veikkaisinpa, että totuus on kuitenkin vallan muuta...

        No niin kuulut. Ei kai sitä nyt jokaiselle ylikilolle omaa nimitystä keksitä. Onhan normaalipainossakin laajaa vaihtelua, 50-kiloinen voi olla normaalipainoinen siinä missä 90-kiloinenkin.

        Samaan lievän ylipainon kategoriaan molemmat kuulutte, hän tosin hieman ylemmäksi. Eli ellet urheilija satu olemaan ja siitä (eli lihaksista) tuo paino, niin paras neuvo myös sinulle, että hopi hopi lenkille ja herkkuja vähemmäksi.


      • kuitenkin,
        nyt vähän... kirjoitti:

        No niin kuulut. Ei kai sitä nyt jokaiselle ylikilolle omaa nimitystä keksitä. Onhan normaalipainossakin laajaa vaihtelua, 50-kiloinen voi olla normaalipainoinen siinä missä 90-kiloinenkin.

        Samaan lievän ylipainon kategoriaan molemmat kuulutte, hän tosin hieman ylemmäksi. Eli ellet urheilija satu olemaan ja siitä (eli lihaksista) tuo paino, niin paras neuvo myös sinulle, että hopi hopi lenkille ja herkkuja vähemmäksi.

        että jos meidät pannaan vierekkäin, niin minua ei todellakaan sanota ylipainoiseksi. Mieti itse, koska et tunnu asian "glueta" ymmärtävän.


      • ylläripylläri...
        kuitenkin, kirjoitti:

        että jos meidät pannaan vierekkäin, niin minua ei todellakaan sanota ylipainoiseksi. Mieti itse, koska et tunnu asian "glueta" ymmärtävän.

        No ei ehkä, koska hänellä on kuitenkin enemmän ylikiloja. Mutta silti olette molemmat hieman ylipainoisia, siitä ei pääse mihinkään, eli enemmän lenkkiä ja vähemmän munkkia vain molemmille. ;)


      • akkoinlehdessä
        kuitenkin, kirjoitti:

        että jos meidät pannaan vierekkäin, niin minua ei todellakaan sanota ylipainoiseksi. Mieti itse, koska et tunnu asian "glueta" ymmärtävän.

        oli vinkki kuinka näyttää hoikemmalta, heh mene todella ylipainoisen viereen niin olet hoikka :)


      • en ole
        ylläripylläri... kirjoitti:

        No ei ehkä, koska hänellä on kuitenkin enemmän ylikiloja. Mutta silti olette molemmat hieman ylipainoisia, siitä ei pääse mihinkään, eli enemmän lenkkiä ja vähemmän munkkia vain molemmille. ;)

        ja se näyttää oevan todella ylivoimista sinulle sen asian ymmärtäminen.


      • ja vaan kun....
        en ole kirjoitti:

        ja se näyttää oevan todella ylivoimista sinulle sen asian ymmärtäminen.

        Eli harrastat siis paljon liikuntaa ja olet lihaksikas ja siitä johtuu tuo paino?


        Jos et, olet vain itsepetoksessa elävä läskinalku.
        Itsekuria nyt lösö ettet vain läsähdä enää lisää.



        Hieno tuo asenne: haukutaan muut läskeiksi vaikka samalla kerrotaan, että itselläänkin on pari liikakiloa. "muttaku ei ne mulla oo läskii!!"


    • 172/80

      Niinhän ne miehet hakee hoikkaa, normaalia, urheilullista.... näihin en ole ottanut yhteyttä, koska olen 172 cm/80 kg. Ruumiinrakennetta ei suoraan painosta voi vetäistä.

      Olen laittanut nuo mittani profiiliin kokovartalokuvan ja ruumiinrakenteeksi "pyöreä", silti todella moni mies on ottanut yhteyttä vaikka ihannenaisena hakeekin hoikempaa. Jos kerran itse kuitenkin ottavat yhteyttä, olen vastannut heille.

      Ei kannata pelätä, että osa karsiutuu kirjoittajista, kyllä niitä silti riittää. Jos karsiutuu niin eihän sille mitään voi, mutta huijaaminen tulee aina lopuksi julki. Se on paljon tylsempää.

    • olet..............

      Painoindeksisi on 28 eli olet lievästi ylipainoinen

      Eli se siittä, älä laita ollenkaan vartalon mallia, en mäkään ole laittanut, vain sentit ja kilot. Siitä päätelköön jokainen mitä haluaa.

      Siksi miehet laittaa sen hoikka tai normaali kun he haluaa hoikan tai normaali vartaloisen naisen

      ja hoikka on sun pituudella jotain 52-27 kiloa, normaali taas alle 70 kiloa. Et silleen

      T, Nainen 172/78 (pullukka)

      • painovirhe pahulainen

        67 kiloa eikä 27 ;)


    • senhän voi
    • normaali?

      En haluaisikaan huijata ketään, koska totuushan paljastuu ennen pitkää. Siitä ei ollut kyse kun kirjoitin, että karsii vastaajia. Vaan ajatuksena oli se, että jos olisinkin jonkun miehen mielestä NORMAALIvartaloinen ja profiilissani lukisi PYÖREÄ. Niin hänhän voisi jättää vastaamatta vaikka olisinkin hänelle sopivan kokoinen. Entäpä jos hän olisikin se unelmieni mies.... ;)

      • kokovartalo

        kuva on hyvä mittari,

        Mulla on itsellä kokovartalokuva ja ruumiinrakenteen oon jättänyt kokonaan auki.

        Joskus aikoinaan mulla oli ylipainoinen ja sitten tapasin miehen joka kaipasi sellaista XL-naista, no mähän olin liian pikkuinen hälle. Joten nykyään mulla on vaan paino ja pituus ja sitten toi kokovartalokuva


      • 172/80

        Onko sun unelmien mies sellainen, joka seurustelee vain normaalivartaloisten kanssa?

        Minun ei. Olikin kiva kun yhdelle laitoin joka otti yhteyttä, etten taida vastata sun ihannenaista ainakaan koon mukaan mutta hän vastasi heti, että sellaiset seikat ovat hänen mielestään yhdentekeviä, ne on muut asiat jotka ratkaisee. Sellainen on minun unelmien mies!


      • aikuinen nainen

        Se unelmien mies ja "ainoa oikea" kirjoittaa sinulle vaikka profiilissa lukisi ylipainoinen. Näin se on! Ihminen on paljon muutakin kuin ulkonäkö ja ruumiinrakenne.


      • kuule silläkin
        172/80 kirjoitti:

        Onko sun unelmien mies sellainen, joka seurustelee vain normaalivartaloisten kanssa?

        Minun ei. Olikin kiva kun yhdelle laitoin joka otti yhteyttä, etten taida vastata sun ihannenaista ainakaan koon mukaan mutta hän vastasi heti, että sellaiset seikat ovat hänen mielestään yhdentekeviä, ne on muut asiat jotka ratkaisee. Sellainen on minun unelmien mies!

        miehellä joku raja ole kuinka paljon on valmis naiselta sitä kokoa odottamaan.


      • kuten se
        aikuinen nainen kirjoitti:

        Se unelmien mies ja "ainoa oikea" kirjoittaa sinulle vaikka profiilissa lukisi ylipainoinen. Näin se on! Ihminen on paljon muutakin kuin ulkonäkö ja ruumiinrakenne.

        unelmanainenkin ja se "ainoa oikea" hyväksyy alle 170 senttimetrin pituuden, työttömyyden yms.


      • aikuinen nainen
        kuten se kirjoitti:

        unelmanainenkin ja se "ainoa oikea" hyväksyy alle 170 senttimetrin pituuden, työttömyyden yms.

        Näinhän se juuri menee että kun se oikea kohdalle sattuu niin ei siinä muuta katsota. Minun profiilissani olen miehen osalta laittanut pituuden alamitaksi 166 cm, eli 10 cm itseäni pitempi jotta voisin joskus korkokenkiä käyttää.


    • silmässä

      Tiedän miehiä joiden mielestä naisen painoindeksi saisi olla max 18 ja yli sen on ylipainoa. Vastaavasti tunnen miehiä joiden mielestä painoindeksi 30 tarkoittaa ylipainoa. On mahdotonta laittaa ruumiinrakenne niin että se olisi kaikkien mielestä oikein. Itse olen omasta mielestäni aivan normaalivartaloinen (myös indeksien ja kaikkien mittojen mukaan), mutta olen saanut miehiltä kuulla olevani kaikkea mahdollista hoikasta läskiin. Painoni myös arvioidaan aina reilusti alakanttiin. Siksi minulla ei ole profiilissa lainkaan painoa eikä ruumiinrakennetta, vaan tuore kokovartalokuva. Eikös sen pitäisi kuitenkin ratkaista enemmän kuin vaa'an lukema?

      • se todellakin katsojan silmässä..
        Itse olen päätynyt kuvattomaan profiiliin tuolla deittipuolella, koska ruumiinrakenteeni vuoksi sain aika paljon törkypostia, kun esiinnyin siellä kokovartalokuvan keralla. Mieluummin olen kuvaton ja saan harvakseltaan asiallisempia viestejä.. Ja muuten, painoindeksin laskien, laitoin tuohon ruumiinrakenne kohtaan pyöreä =)


    • C-kokotaulukko

      Kyllä tänä päivänä on kadonnut normaalivartalon käsite aivan omiin ulottuvuuksiin. Ei tunnisteta enää hoikkaa, nälkiintynyttä vartalotyyppiä vaan katsotaan, että vatsaa ei saa olla ollenkaan. Tottakai lasten saannin jälkeen vartalo muuttuu, mutta hyväksyvätkö miehet sen. Se onkin turha juttu.

      • omien lapsien

        jäljiltä ne muutokset niin eiköhän se rakkaus kestä ne luonnolliset muutokset.


    • ovat ne

      naiset jotka eivät tunnista että ovat pyöreitä tai ylipainoisia.

      On karseaa nähdä joku joka oikeasti syö liikaa ja liikkuu vähän (tai yrittää liikkua pikku lenkeillä) mutta samalla yrittää antaa vaikutelman tosi menevästä mimmistä samalla kun koko keho on lähinnä sellaista pullamössöä.

    • sitten pitäisi laittaa?

      Painoindeksini on 24, mikä on ihannepainoinen, vaikkei olekaan ihan siellä ihannepainon alarajalla. Minulla on varsin isot hauikset lasten ja kauppakassien kantamisesta, eli yläkroppani näyttää (e-kupin rintoja lukuunottamatta) urheilulliselta, ja takamus ja reidet on timmit myös, mutta mahanseutu ei ole urheilullinen ollenkaan: tuo vyötärönympärysmitanpirhana viittaa sitkeästi tuleviin terveysongelmiin vaikka mitä tekisin! Pituuteni on 158 cm, ja useimpien tuntemieni ihmisten mielestä alle 160 senttinen on pienikokoinen.

      Mikä minä olen ruumiinrakeenteeltani? epäNORMAALIko?

      • onhan sulla

        normaalisti tissit-perse.jalat-kädet-pää-ja muutkin osat kohillaan.

        Laita kokovartalokuva


      • normimies
        onhan sulla kirjoitti:

        normaalisti tissit-perse.jalat-kädet-pää-ja muutkin osat kohillaan.

        Laita kokovartalokuva

        Eikä sun tarvi laittaa kuin E-kuppi, ja menestys on taattu. Miehet ei muita kohtia ees huomaa.


    • olla normaali?

      Nainen 172cm 64kg oli Seksikäs, ja suht normaali.
      Nyt nainen 165cm 55kg on Haluttava, ei laiha, muotoja kuitenin on. Jos nainen painaa 80(!)kg..
      Huh!

      • ihmettä??

        Ihmisillä on kyllä lievästi vääristyneet kuvat ruumiinrakenteesta... huomaahan sen jo tämänkin valopään mietteistä naisten mittoihin.

        Ei voi kuin nauraa :D

        165/55 mitoilla on jo erittäin hoikka ja 172/64 ei suhteutettuna edelliseen ole kuin pari kiloa painavampi, eli hyvin hoikka myös.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että aikuisen naisen tulisi painaa pituudesta riippumatta korkeintaan 45 kiloa ollakseen hoikka? Taidat olla vähän jälkeenjäänyt?


      • ..............................
        ihmettä?? kirjoitti:

        Ihmisillä on kyllä lievästi vääristyneet kuvat ruumiinrakenteesta... huomaahan sen jo tämänkin valopään mietteistä naisten mittoihin.

        Ei voi kuin nauraa :D

        165/55 mitoilla on jo erittäin hoikka ja 172/64 ei suhteutettuna edelliseen ole kuin pari kiloa painavampi, eli hyvin hoikka myös.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että aikuisen naisen tulisi painaa pituudesta riippumatta korkeintaan 45 kiloa ollakseen hoikka? Taidat olla vähän jälkeenjäänyt?

        170 cm ja 63 kg ja mulle mahtuu 32:n vaatteet. Olen siis hyvin hoikka mielestäni.


      • sinä oletkin
        .............................. kirjoitti:

        170 cm ja 63 kg ja mulle mahtuu 32:n vaatteet. Olen siis hyvin hoikka mielestäni.

        No siis ihan normaalien ihmisten mielestä oletkin täysin normaalipainoinen, hoikkakin.

        Nämä säälittävät nettiolmit ovatkin sitten asia erikseen - heidän mielestään olet "suhteellisen normaali tai ehkä vähän pyöreä, tosin joku viiden-kymmenen kilon laihdutus ei tekisi pahaa/mutta älä vain enempää herkkuja syö ettet lihoa enää enempää."

        Se on sitä kun ei näe naista kuin pikseleinä näytöllä, niin se suhteellisuudentaju katoaa. Ja vielä kun tiedostaa oman surkeutensa, sitä pahaa oloa sitten puretaan aukomalla päätään - netissä nimettömänä tietenkin :D


      • ihmettelen vain
        sinä oletkin kirjoitti:

        No siis ihan normaalien ihmisten mielestä oletkin täysin normaalipainoinen, hoikkakin.

        Nämä säälittävät nettiolmit ovatkin sitten asia erikseen - heidän mielestään olet "suhteellisen normaali tai ehkä vähän pyöreä, tosin joku viiden-kymmenen kilon laihdutus ei tekisi pahaa/mutta älä vain enempää herkkuja syö ettet lihoa enää enempää."

        Se on sitä kun ei näe naista kuin pikseleinä näytöllä, niin se suhteellisuudentaju katoaa. Ja vielä kun tiedostaa oman surkeutensa, sitä pahaa oloa sitten puretaan aukomalla päätään - netissä nimettömänä tietenkin :D

        joskus tosissani noita malleja ja missejä - nekun on mua jopa 5-10 cm pidempiä ja painavat 52 kg.

        Ei voi olla kuin luut ja nahka. Mullakin luut jo tuntuu, meinaan. Ei sentäs kylkiluut silti paista kuten auschwitsilaisilla.


      • vai niin
        ihmettelen vain kirjoitti:

        joskus tosissani noita malleja ja missejä - nekun on mua jopa 5-10 cm pidempiä ja painavat 52 kg.

        Ei voi olla kuin luut ja nahka. Mullakin luut jo tuntuu, meinaan. Ei sentäs kylkiluut silti paista kuten auschwitsilaisilla.

        minä olen kai toivoton läski 173/70 mitoilla.
        Ikääkin jo siunaantunut 41 että hui kamalaa!!
        Ei mitään toivoa enää...
        Ja mitä vielä,miesten päät kääntyy missä ikinä menenkin ja oma kulta kotoa löytyy.


      • normaalinainen
        vai niin kirjoitti:

        minä olen kai toivoton läski 173/70 mitoilla.
        Ikääkin jo siunaantunut 41 että hui kamalaa!!
        Ei mitään toivoa enää...
        Ja mitä vielä,miesten päät kääntyy missä ikinä menenkin ja oma kulta kotoa löytyy.

        mäkin olen 162/63 - mun mielestä normaali. Mutta nykyään on vain laihoja ja hoikkia ja loput ovat sitten lihavia. Vika taitaa olla siinä, että tuijotetaan liikaa niitä painoindeksejä eikä itse ihmistä : )


      • ihmettä?!
        ihmettä?? kirjoitti:

        Ihmisillä on kyllä lievästi vääristyneet kuvat ruumiinrakenteesta... huomaahan sen jo tämänkin valopään mietteistä naisten mittoihin.

        Ei voi kuin nauraa :D

        165/55 mitoilla on jo erittäin hoikka ja 172/64 ei suhteutettuna edelliseen ole kuin pari kiloa painavampi, eli hyvin hoikka myös.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että aikuisen naisen tulisi painaa pituudesta riippumatta korkeintaan 45 kiloa ollakseen hoikka? Taidat olla vähän jälkeenjäänyt?

        Kuulehan välkky, naiseni on hoikka, mutta kauniit rinnat ja pieni, mutta ihana kauniin mallinen takamus!:) Ei kuitenkaan luut törrötä. Toisilla kun on pienet luut ja
        toisilla vähemmän pienet. En voisi toivoa kiihottavampaa naista!
        Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee. Missäköhän mitoissa mahdat itse olla?? Arvaan kyllä...


      • painaa
        ihmettä?? kirjoitti:

        Ihmisillä on kyllä lievästi vääristyneet kuvat ruumiinrakenteesta... huomaahan sen jo tämänkin valopään mietteistä naisten mittoihin.

        Ei voi kuin nauraa :D

        165/55 mitoilla on jo erittäin hoikka ja 172/64 ei suhteutettuna edelliseen ole kuin pari kiloa painavampi, eli hyvin hoikka myös.

        Oletko oikeasti sitä mieltä, että aikuisen naisen tulisi painaa pituudesta riippumatta korkeintaan 45 kiloa ollakseen hoikka? Taidat olla vähän jälkeenjäänyt?

        N. 80kg ja on 169 pitkä..(vrt. aloittajan ilmoittamaan "normaaliuteen")On kyllä melkoinen läskikasa! Mieskin jo olisi noissa mitoissa
        lihava.


      • Paino jutuista..
        .............................. kirjoitti:

        170 cm ja 63 kg ja mulle mahtuu 32:n vaatteet. Olen siis hyvin hoikka mielestäni.

        Sen verran, että.. kerran kun menin sokkikselle niin mies ilmoitti olevansa "urheilullinen" ja tavattuamme hän kyllä oli kaikkea muuta kuin urheilullinen..

        Suoraan sanoen hän oli ylipainoinen ja kuvitteli, että hän vain on isomman kokoinen koska harrastaa liikuntaa.... Näin se vain on.. itse olen 164/55 ja kategoroin itseni normaali painoiseen, en hoikkiin koska sitä en todellakaan ole.


      • että näin
        ihmettä?! kirjoitti:

        Kuulehan välkky, naiseni on hoikka, mutta kauniit rinnat ja pieni, mutta ihana kauniin mallinen takamus!:) Ei kuitenkaan luut törrötä. Toisilla kun on pienet luut ja
        toisilla vähemmän pienet. En voisi toivoa kiihottavampaa naista!
        Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee. Missäköhän mitoissa mahdat itse olla?? Arvaan kyllä...

        Ei hyvänen aika, voiko ihmisellä oikeasti olla noin surkea kyky ymmärtää lukemaansa :D

        En missään vaiheessa hyökännyt hoikkia naisia vastaan, päinvastoin puolustin. Kritisoin tuossa viestissäni lähinnä tuon edellisen kuvauksia noista hyvinkin hoikista naisista - "ei laiha", "suhteellisen normaali" jne.

        "Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee."

        Ja mitä sitten? En tietääkseni puuttunut viestissäni mitenkään siihen, että kuka tykkää mistäkin. Joten täysin merkityksetön kommentti liittyen tuohon edelliseen viestiini.

        Ja kaiken kruunaa tottakai vielä henkilökohtainen loukkaus. Ne, jos mitkä ovat täysin tarpeettomia missä yhteydessä tahansa. Varsinkin jos omaa typeryyttään ei ymmärtänyt lukemaansa. Varsinkaan kun ruudun taakse et voi nähdä olenko hoikka vai tukeva, et mielestäni välttämättä edes sukupuoltani (tosin sen kai pystyy tässä tapauksessa rivien välistä lukemaan, mutta kuitenkin).

        Ja toistetaanpa nyt vielä kerran, oikein ratakiskon kera, en siis edelleenkään loukannut hoikkia naisia, otti vain päähän, että toinen tulee "asiantuntevasti" kertomaan hoikista mitoista, että ne ovat kohtalaisia (=ei vielä liikaa, mutta sillä rajoilla)

        Eli jos olet edes suhteellisen normaalilla älyllä varustettu, ehkä saatoit jopa tajuta. Anteeksipyyntökin olisi paikallaan, sen ei pitäisi liikaa käydä egon päälle ja kasvottomassakin keskustelussa varsin asiallista käytöstä, jos on ollut väärässä.


      • väittänytkään muuta?
        painaa kirjoitti:

        N. 80kg ja on 169 pitkä..(vrt. aloittajan ilmoittamaan "normaaliuteen")On kyllä melkoinen läskikasa! Mieskin jo olisi noissa mitoissa
        lihava.

        No mutta eihän tässä ollutkaan kyse aloittajasta, vaan tämän yhden mietteistä 165/55 ja 172/64 mitoilla varustettuihin naisiin.

        169/80 mitat omaava on jo tukeva, mutta se ei tuohon viestiini -tai siihen viestiin johon vastasin- mitenkään nyt liittynytkään.


        Niitä aivoja ei ole tarkoitettu pelkiksi koristeiksi...


      • Oletko aivan sekaisin??
        että näin kirjoitti:

        Ei hyvänen aika, voiko ihmisellä oikeasti olla noin surkea kyky ymmärtää lukemaansa :D

        En missään vaiheessa hyökännyt hoikkia naisia vastaan, päinvastoin puolustin. Kritisoin tuossa viestissäni lähinnä tuon edellisen kuvauksia noista hyvinkin hoikista naisista - "ei laiha", "suhteellisen normaali" jne.

        "Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee."

        Ja mitä sitten? En tietääkseni puuttunut viestissäni mitenkään siihen, että kuka tykkää mistäkin. Joten täysin merkityksetön kommentti liittyen tuohon edelliseen viestiini.

        Ja kaiken kruunaa tottakai vielä henkilökohtainen loukkaus. Ne, jos mitkä ovat täysin tarpeettomia missä yhteydessä tahansa. Varsinkin jos omaa typeryyttään ei ymmärtänyt lukemaansa. Varsinkaan kun ruudun taakse et voi nähdä olenko hoikka vai tukeva, et mielestäni välttämättä edes sukupuoltani (tosin sen kai pystyy tässä tapauksessa rivien välistä lukemaan, mutta kuitenkin).

        Ja toistetaanpa nyt vielä kerran, oikein ratakiskon kera, en siis edelleenkään loukannut hoikkia naisia, otti vain päähän, että toinen tulee "asiantuntevasti" kertomaan hoikista mitoista, että ne ovat kohtalaisia (=ei vielä liikaa, mutta sillä rajoilla)

        Eli jos olet edes suhteellisen normaalilla älyllä varustettu, ehkä saatoit jopa tajuta. Anteeksipyyntökin olisi paikallaan, sen ei pitäisi liikaa käydä egon päälle ja kasvottomassakin keskustelussa varsin asiallista käytöstä, jos on ollut väärässä.

        Sinä täällä aloitit loukkaamisen!!! TAJUATKO??
        Valopääksi nimittelet miestä, joka pitää normirajoissa
        165cm naista joka painaa 55kg.
        Lueppa oikein ajatuksella
        (mikäli kykenet?) tuosta vähän ylempää miten nainen
        164cm ja 55kg pitää itseään normaalivartaloisena!
        ("näistä painorajoista")Hoikkuus ei ole sama kuin laihuus. Menikö perille??
        Väitit etten ymmärrä mitään naisten paino/ pituussuhteista.
        Minä niitä alastomia naisia olen katsellut hyvin läheltä.
        Että kukakohan tässä asiassa on väärässä?? Sinä.
        Ja odotan anteeksi pyyntöä nimittelyistä.


      • sama mies
        että näin kirjoitti:

        Ei hyvänen aika, voiko ihmisellä oikeasti olla noin surkea kyky ymmärtää lukemaansa :D

        En missään vaiheessa hyökännyt hoikkia naisia vastaan, päinvastoin puolustin. Kritisoin tuossa viestissäni lähinnä tuon edellisen kuvauksia noista hyvinkin hoikista naisista - "ei laiha", "suhteellisen normaali" jne.

        "Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee."

        Ja mitä sitten? En tietääkseni puuttunut viestissäni mitenkään siihen, että kuka tykkää mistäkin. Joten täysin merkityksetön kommentti liittyen tuohon edelliseen viestiini.

        Ja kaiken kruunaa tottakai vielä henkilökohtainen loukkaus. Ne, jos mitkä ovat täysin tarpeettomia missä yhteydessä tahansa. Varsinkin jos omaa typeryyttään ei ymmärtänyt lukemaansa. Varsinkaan kun ruudun taakse et voi nähdä olenko hoikka vai tukeva, et mielestäni välttämättä edes sukupuoltani (tosin sen kai pystyy tässä tapauksessa rivien välistä lukemaan, mutta kuitenkin).

        Ja toistetaanpa nyt vielä kerran, oikein ratakiskon kera, en siis edelleenkään loukannut hoikkia naisia, otti vain päähän, että toinen tulee "asiantuntevasti" kertomaan hoikista mitoista, että ne ovat kohtalaisia (=ei vielä liikaa, mutta sillä rajoilla)

        Eli jos olet edes suhteellisen normaalilla älyllä varustettu, ehkä saatoit jopa tajuta. Anteeksipyyntökin olisi paikallaan, sen ei pitäisi liikaa käydä egon päälle ja kasvottomassakin keskustelussa varsin asiallista käytöstä, jos on ollut väärässä.

        Että 80kg 169cm nainen on lihava, en takuulla ole väärässä! Tästähän sinä aloit nimitellä minua.
        Aloit väittää, etten tajua naisten painoista mitään. Understand?? I'don't think so!


      • edelleen sama
        että näin kirjoitti:

        Ei hyvänen aika, voiko ihmisellä oikeasti olla noin surkea kyky ymmärtää lukemaansa :D

        En missään vaiheessa hyökännyt hoikkia naisia vastaan, päinvastoin puolustin. Kritisoin tuossa viestissäni lähinnä tuon edellisen kuvauksia noista hyvinkin hoikista naisista - "ei laiha", "suhteellisen normaali" jne.

        "Useimmat miehet pitävät pienikokoisista naisista, niin se vaan menee."

        Ja mitä sitten? En tietääkseni puuttunut viestissäni mitenkään siihen, että kuka tykkää mistäkin. Joten täysin merkityksetön kommentti liittyen tuohon edelliseen viestiini.

        Ja kaiken kruunaa tottakai vielä henkilökohtainen loukkaus. Ne, jos mitkä ovat täysin tarpeettomia missä yhteydessä tahansa. Varsinkin jos omaa typeryyttään ei ymmärtänyt lukemaansa. Varsinkaan kun ruudun taakse et voi nähdä olenko hoikka vai tukeva, et mielestäni välttämättä edes sukupuoltani (tosin sen kai pystyy tässä tapauksessa rivien välistä lukemaan, mutta kuitenkin).

        Ja toistetaanpa nyt vielä kerran, oikein ratakiskon kera, en siis edelleenkään loukannut hoikkia naisia, otti vain päähän, että toinen tulee "asiantuntevasti" kertomaan hoikista mitoista, että ne ovat kohtalaisia (=ei vielä liikaa, mutta sillä rajoilla)

        Eli jos olet edes suhteellisen normaalilla älyllä varustettu, ehkä saatoit jopa tajuta. Anteeksipyyntökin olisi paikallaan, sen ei pitäisi liikaa käydä egon päälle ja kasvottomassakin keskustelussa varsin asiallista käytöstä, jos on ollut väärässä.

        En ole missään kohtaa maininnut olevani sitä mieltä, että 45kg olisi joku hoikkuuden raja!
        Kuten väitit minun ajattelevan.
        Hyvännäköinen nainen = hoikka nainen.

        En edelleenkään tajua miten ihminen (sinä) voit
        vaatia jotain anteeksi pyyntöä, kun ensin itse nimittelet etc. ?? Herää kysymys, oletko tajuissasi?


      • nimimerkkierkkimerkki
        Oletko aivan sekaisin?? kirjoitti:

        Sinä täällä aloitit loukkaamisen!!! TAJUATKO??
        Valopääksi nimittelet miestä, joka pitää normirajoissa
        165cm naista joka painaa 55kg.
        Lueppa oikein ajatuksella
        (mikäli kykenet?) tuosta vähän ylempää miten nainen
        164cm ja 55kg pitää itseään normaalivartaloisena!
        ("näistä painorajoista")Hoikkuus ei ole sama kuin laihuus. Menikö perille??
        Väitit etten ymmärrä mitään naisten paino/ pituussuhteista.
        Minä niitä alastomia naisia olen katsellut hyvin läheltä.
        Että kukakohan tässä asiassa on väärässä?? Sinä.
        Ja odotan anteeksi pyyntöä nimittelyistä.

        "Valopääksi nimittelet miestä, joka pitää normirajoissa
        165cm naista joka painaa 55kg."

        Ilmeisesti tällä miehellä on suhteellisen heikko kirjallinen ulosanti, koska viestistä sai käsityksen, että noilla mitoilla varustettu nainen on sillein kiikunkaakun normaalipainoinen(ylipainon rajoja siis hipova).

        "tuosta vähän ylempää miten nainen
        164cm ja 55kg pitää itseään normaalivartaloisena!"

        Minä myös pidän, tai oikeastaan hoikkana. Eli normaalipainoisena hoikkana.

        "Väitit etten ymmärrä mitään naisten paino/ pituussuhteista."

        En halua yleistää, mutta monikaan ei ymmärrä. Monesti näkee kirjoituksia joissa esim. 60-kiloista pidetään jo läskinä. En tarkoita että sinä olisit pitänyt.

        "Että 80kg 169cm nainen on lihava, en takuulla ole väärässä! Tästähän sinä aloit nimitellä minua."

        Tästä vaadin kyllä jo linkkiä todisteeksi, koska myös minun mielestäni noilla mitoilla oleva on jo ylipainon puolella.

        "En ole missään kohtaa maininnut olevani sitä mieltä, että 45kg olisi joku hoikkuuden raja!"

        Et niin. En tosin tiedä onko tuo johon ensimmäisenä vastasin, sinun kirjoittamasi, mutta siitä sai sellaisen käsityksen, että asia on näin. Enkä väittänyt sinun väittävän niin, kysyin vain, että pitääkö viestin perusteella tullut mielikuva paikkansa.

        "TAJUATKO??" "Understand?? I'don't think so!" "oletko tajuissasi?" "Menikö perille??"

        No jopas on toistoa :D Kaikkiin on vastaus kyllä :D



        Että näin. Ilmeisesti tässä nyt on sattunut molemminpuolisia väärinkäsityksiä. Mutta tuskinpa nuo nyt maailmaa kaatavat, hyvä vain jos selviävät. Netti kun ei ole yhtä kätevä väittelytapa kuin face-to-face, toisen ajatuksiin kun ei voi tunkeutua ja epäselvästi esitettyä asiaa ei pysty heti korjaamaan.

        Eli ei varmastikaan sielläkään päässä enää mitään syytä katkoa verisuonia päästä ;)

        Ja ei, tässäkään viestissä ei ole mitään, minkä on tarkoitus loukata. Mutta jos siltä tuntuu, laske vaikka miljoonaan ja mieti uudestaan. Ja kysy, jos ei joku asia auennut. ;)





        "Hoikkuus ei ole sama kuin laihuus."

        Näinpä, mutta ihan yleisessä puhekielessä monikin kuvaa hoikkaa sanalla laiha. Liekö tämä myös vääristellyt viestiemme pointteja?


      • vieläkin se sama..
        nimimerkkierkkimerkki kirjoitti:

        "Valopääksi nimittelet miestä, joka pitää normirajoissa
        165cm naista joka painaa 55kg."

        Ilmeisesti tällä miehellä on suhteellisen heikko kirjallinen ulosanti, koska viestistä sai käsityksen, että noilla mitoilla varustettu nainen on sillein kiikunkaakun normaalipainoinen(ylipainon rajoja siis hipova).

        "tuosta vähän ylempää miten nainen
        164cm ja 55kg pitää itseään normaalivartaloisena!"

        Minä myös pidän, tai oikeastaan hoikkana. Eli normaalipainoisena hoikkana.

        "Väitit etten ymmärrä mitään naisten paino/ pituussuhteista."

        En halua yleistää, mutta monikaan ei ymmärrä. Monesti näkee kirjoituksia joissa esim. 60-kiloista pidetään jo läskinä. En tarkoita että sinä olisit pitänyt.

        "Että 80kg 169cm nainen on lihava, en takuulla ole väärässä! Tästähän sinä aloit nimitellä minua."

        Tästä vaadin kyllä jo linkkiä todisteeksi, koska myös minun mielestäni noilla mitoilla oleva on jo ylipainon puolella.

        "En ole missään kohtaa maininnut olevani sitä mieltä, että 45kg olisi joku hoikkuuden raja!"

        Et niin. En tosin tiedä onko tuo johon ensimmäisenä vastasin, sinun kirjoittamasi, mutta siitä sai sellaisen käsityksen, että asia on näin. Enkä väittänyt sinun väittävän niin, kysyin vain, että pitääkö viestin perusteella tullut mielikuva paikkansa.

        "TAJUATKO??" "Understand?? I'don't think so!" "oletko tajuissasi?" "Menikö perille??"

        No jopas on toistoa :D Kaikkiin on vastaus kyllä :D



        Että näin. Ilmeisesti tässä nyt on sattunut molemminpuolisia väärinkäsityksiä. Mutta tuskinpa nuo nyt maailmaa kaatavat, hyvä vain jos selviävät. Netti kun ei ole yhtä kätevä väittelytapa kuin face-to-face, toisen ajatuksiin kun ei voi tunkeutua ja epäselvästi esitettyä asiaa ei pysty heti korjaamaan.

        Eli ei varmastikaan sielläkään päässä enää mitään syytä katkoa verisuonia päästä ;)

        Ja ei, tässäkään viestissä ei ole mitään, minkä on tarkoitus loukata. Mutta jos siltä tuntuu, laske vaikka miljoonaan ja mieti uudestaan. Ja kysy, jos ei joku asia auennut. ;)





        "Hoikkuus ei ole sama kuin laihuus."

        Näinpä, mutta ihan yleisessä puhekielessä monikin kuvaa hoikkaa sanalla laiha. Liekö tämä myös vääristellyt viestiemme pointteja?

        Suonemme siis anteeksi väittelymme, joka tosiaan meni hakoteille, johtuen juuri siitä, että kirjoittaessa tapahtuu liian helposti väärinkäsityksiä. Ja osittain myös väsymyksestä.
        (työpaikallani kun on mahdollista kirjoitella yövuoroissa).

        Tätä sattuu ja näitä tapahtuu.
        Mutta mukavampi fiilis jää näin, eikö vain?
        Hyvät jatkot!


      • ihan kiva
        painaa kirjoitti:

        N. 80kg ja on 169 pitkä..(vrt. aloittajan ilmoittamaan "normaaliuteen")On kyllä melkoinen läskikasa! Mieskin jo olisi noissa mitoissa
        lihava.

        kuulla tai nähdä näiden naisten painoista kirjoittavien omay kropat :)

        Tyli tässä vaan mieleen kun eräällä toisella nettisaitilla keskusteltiin valehtelevatko naiset jotka on parisuhteessa omaa painoaan, niin yllättäen tai ehkä vähemmän yllättäen, noin 5/10 naisesta myönsi pyöristävänsä kiloja alakanttiin. Eli jos painoa on 75 kiloa se äkkiä muutuukin 68 kiloksi jne.

        Joten en ihmettele yhtään että miesten on vaikea hahmottaa onko joku läski vai ei :)

        Ihan oma kohtainen kokemuskin on tästä, mulla oli ensin kuvaton profiili jossa oli mitat 172/78 ja yksi mies kävi haukkumassa läskiksi mut. No liitin sitten kokovartalokuvani ilmooni ja kuinka ollakkaan en ollutkaan enää läski vaan ihan haluttava nainen, tän saman miehen mielestä.

        Mutta elämäähän tää vaan on... kukaan ei pysy muuttumattomana vuodesta toiseen niin se vaan mennöö :)

        Hyvää jatkoa jokaiselle


      • se mennee
        vieläkin se sama.. kirjoitti:

        Suonemme siis anteeksi väittelymme, joka tosiaan meni hakoteille, johtuen juuri siitä, että kirjoittaessa tapahtuu liian helposti väärinkäsityksiä. Ja osittain myös väsymyksestä.
        (työpaikallani kun on mahdollista kirjoitella yövuoroissa).

        Tätä sattuu ja näitä tapahtuu.
        Mutta mukavampi fiilis jää näin, eikö vain?
        Hyvät jatkot!

        Kylläpä juu. Aina ei voi tietää mitä toinen tarkoittaa :D Hyvä keskustelu tuleekin joo jos kaikki loppujen lopuksi puhuvat aivan eri asiasta :DDDD Ihmekös tuo, jos kiistaa tulee.


        Mutta mukavampihan tämä tosiaan näin on lopettaa, että hyviä jatkoja vaan sinnekin. :)


    • normaali?

      Yhteenvetona tästä keskustelusta voisi todeta, että kauneus on todellakin katsojan silmässä! Mikä yhdelle on hoikka on toiselle laiha. Toisen läski on jollekin toiselle ihan mukiin menevä ja sopusuhtainen. Onneksi meitä on moneen junaan! Valitettavasti joku jää ihanteineen sinne asemallekin...

      Minä olisin voinut loukkaantua tuosta "läski" nimityksestä, koska minun mielestäni läski on sairaalloisen lihava ihminen joka ei jaksa kilometriä kävellä huilaamatta!

      Terveisin: Naisellisen pyöreä ja pehmoinen nainen 169/80 joka lähtee tästä hiihtoladulle miehiä bongaamaan ;)

      • jotkut vain

        tykkää siittä että naisella on lihaakin luiden ympärillä :)

        Mulla on paljon miehiä työkavereina ja heistä upein nainen on sellainen jolla on pyöreä takapuoli ja hyvän kokoiset rinnat.

        En mäkään tykkää liian laihasta miehestä, miehen pitää olla isohko :)


    • sen kertoo

      itse olen 170 ja 63 kg painava nainen kauheeta ois ajatella olevansa 80 kg....laskin painoindeksisi ja tulos oli lievä lihavuus...et sopinut taulukkoon normaali paino t hoikka

      • suonorsua!

        eli lievästi lihava ole vielä läski!


    • joskus useita ylikiloja

      Mun mielestä pitäis itse tulkita niitä mittoja joita monet suosittelee.Eli naisen pituudesta otetaan ykkönen pois edestä niin tulee normaali.
      Miehen edestä pois ykkönen ja lisätään kymmenen niin saahaan normaali.

      Minulla miehenä on kaksi kiloa yli tuon suosituksen niin pidän itseäni normaalina tai pari kiloa liikaa.

      • jotakin totuutta

        ...onneksi täällä ei tarvitse esitellä kehon koostumusraportteja. - Pitää peiliä uskoa ja kuntoa. - Jos on painoa 67 ja pituutta 160, mutta kehon koostumus on lihaksikas :)) ja naisellinen (liikuntaharrastus) - niin voi väittää olevansa normaali. Täällä pitäisi olla se adjektiivi naisellinen. On vyötärö kohdallaan. - Niin, urheilullinen on leveäharteinen ja kapealanteinen tai suorakaide, jonkin naistenlehden totuuden mukaan. - Ja olen kyllä ihmetellyt niitä urheilullisia miehiä, kyllä ne on enemmän sitä normaali kuin atleettia...


    • minulle..

      Minulle ainakin edustat normaalia vartaloa ..

    • mikä läski

      oot noilla mitoilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe