..miten se pitäisi kunnolla hoitaa ?? kysyy papparainen.
minulla on
7
281
Vastaukset
- Puutarha ->
Huonekasvit-palstalla näkyi olevan oivia ohjeita.
- ihme tauti
keiki? ei kai vaan liity sexiin?
- on orkidean
verso, entiseen varteen ilmestyvä uusi "poikanen".
- 1947
mahdollisesti ilmajuuri? Omassani luulin olevan keikin, mutta ilmajuuri se olikin. Sojottaa nyt purkin ulkopuolella. Kerran kukki entiseen kukkavarteen uudet kukat. Joten innokasta odottelua taas.
Antaa sen kasvaa rauhassa, kunnes selviää sortti. Muistaakseni joku ohje kehotti kasvaneen keikin irrottamaan emosta. Paras katsoa orkideasivuilta ohjeita. Eri lajikkeetkin tarvitsevat erilaista hoitoa.
Kastelen seisoneella huoneen lämpöisellä vedellä seisottaen kukkapurkkia vedessä noin puoli tuntia kerran viikossa suunnilleen. Juuret tulevat harmahtaviksi kuivina. Itäikkuna on hyvä ja vaihtuva lämpötila. Eli puulämmitys on niille mieleen. Menestyy kyllä muutenkin. Patterin lämmöstä ne ei pidä. Eikä suorasta auringon paisteestakaan ainakaan pitkään. Itäikkunalla aurinko ei ole ongelma.- keiki
..varressa on kaksi noin 5cm pituista lehteä ja kolme melko pitkää ilmajuurta. Alkuperäinen varsi on niin jämäkkä, että se ei katkeamatta taivu, on siis vaikea "juurruttaa". Mutta tuoltahan jo löytyi vinkkejä. Niin, olen sitten mies, mutta ihan orcidean lumoissa.
Täältä löytyy ohjeita keikin hoidosta.
http://personal.inet.fi/luonto/kristiina.karvonen/phalaenopsistenhoitoohjeita.htm- keiki
..kiitän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1457321- 604217
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233852Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1383820Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253135Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.413075Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383058- 482723
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422680- 492434