Taloustiikeri

Höristin ennestäänkin hörössä olevia korviani kun kuulin tuon radiosta. Taasko uusi peto hiippailemassa Suomessa?

Ei sentään! Pian huomasin, että kerrottiin maasta nimeltä Slovakia. Kun Tsekkoslovakia jakautui kahtia kommunismin kaaduttua, Slovakia pääsi itsenäiseksi.

Hyvä koulutustaso, ihan aidosti, loi edellytyksiä parempaan tulevaisuuteen. Suuret työttömyysprosentit ja pienet palkat kiinnostivat tietysti ulkomaisia tuottajia.

Slovakiasta on tullut auto-ja vaatevalmistajien Paratiisi, ehkä muidenkin.

Vanhoista aivoistani rupesi kuulumaan rutinaa ja raksutusta. Miksei meilläkin? Pudotetaan palkat ja hinnat 1/4-osaan, hintaa vielä hiukan enemmän kuin palkkoja. Elintaso ei huonone yhtään mutta investoijia tulee Suomeen "pilvin pimein". Kyllä meidän silloin kelpaaa.

Ei noin voi tehdä, sanotte. Investoijat ym. sijoittajat kauhistuvat kun arvot laskevat samassa suhteessa mistä mainitsin.

Tavallinen asuunnnomistaja ei kärsi. Jos myy asuntonsa niin siitä saa alhaisen hinnan mutta samassa suhteessa on se halpa se uusi kotikin.

Taitaa tuo EUkin olla aika este ja vie Slovakiastakin sen hyvän. Slovakiahan on nyt EU maa, eurot ja kaikki.

Jaaha, taitaa taas mennä hyvät suunnitelmani penkin alle. Olin jo antamassa tällaiselle maalle nimenkin, Utopiamaa.

Tehkää itte parempi!

P.S. Vartokaas! Kohtapuoleen pääsen, jos pääsen, sinne Pyhän Pietarin tietokoneen ääreen, sen josta Tietokone-viestissäni mainitsin.

Jos saan Luojalta luvan niin voin kirjoittaa ja päättääkin suuremmin valtuuksin.

Anteeksi jos loukkaan jonku uskonnollisia tunteita. "Minun Jimalani", jota mieluummin kutsun Luojaksi, ymmärtää kyllä leikkiä - paremmin kuin me puutteelliset ihmiset.

36

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertta2009

      Huomenta Ruunelle.

      Sinnekö se meijän Ruunekin kaipaa Pietarin kanssa maailmantalouden asioita järjestelemään? Kaikki ne nyt sinne änkee,kun täälläkin niin moni tarvitsee kanssa vaeltajaa!

      Minulla taisi olla telepaattinen visio edesmenneen ekonomini kanssa(jolla täytyy myöntää oli taloudellista näkemystä).

      Aika hellästi hymyillen, he Pyhän Pietarin kanssa
      keskustellessaan totesivat Ruunea tarvittavan täällä enemmän kuin "ilmavoimissa"----vielä.

      Paljon juotavaa, lämmintä ylle ja flunssa on kohta muisto vaan!

    • Maalaismies*

      Herra varjelkoon yhdestäkään uudesta taloustiikeristä! Obamakin vastatuulessa heti kun tositoimet ovat alkaneet. Republikaaneilta ei yhtäkään puoltavaa ääntä hänen elvytyspaketilleen. Se Yhdysvaltain yhtenäisyydestä.

      Iranikin ilmoittaa Obamalle hänen lähestymisyrityksestään, että siitä vaan, nyt näyttöjä antamaan, joukot pois vierailta mailta niin siitä se alkaa.

      • kuitenkaan

        Iranissa ole amerikkalaisia joukkoja. No yhtä samaa höpö hopöä nämä hurujen viestit.


      • esitys
        kuitenkaan kirjoitti:

        Iranissa ole amerikkalaisia joukkoja. No yhtä samaa höpö hopöä nämä hurujen viestit.

        Ei se näin yksinkertaista ole kun, tämä Ruune ymmärtää. Ruunen pähkäily on samaa kuin Jukolan Jussin pähkäily maailman mutkikkuudesta. Valmista ei tule millään.


      • Ruunen ihailijatar
        esitys kirjoitti:

        Ei se näin yksinkertaista ole kun, tämä Ruune ymmärtää. Ruunen pähkäily on samaa kuin Jukolan Jussin pähkäily maailman mutkikkuudesta. Valmista ei tule millään.

        Ruune kuitenkin naisia viihdyttää täällä, toisin kuin sinä, kuka lienetkään...


      • A-Doks
        kuitenkaan kirjoitti:

        Iranissa ole amerikkalaisia joukkoja. No yhtä samaa höpö hopöä nämä hurujen viestit.

        Mutta napurimaissa on ja sitä keskustelija varmaan tarkoitti. Sitä varmaan tarkoittavat Iranilaisetkin kun ovat melkein joka puolelta piiritettyjä.


    • Johan nyt

      Miten meinaat ihmisten elävän 1/4 osa palkalla? Suomi on kylmä ja pitkä maa: rakennus-, lämmitys-, kuljetuskustannukset on jo eri luokkaa kuin Keski-Euroopassa. Meillä myös koulutus, terveydenhuolto- ja sosiaaliasiat paremmin järjestyksessä samoin taitaa olla moni muukin asia. Ja tuotanto on myös erilaista kuin etelän viljavilla mailla. Sanoisin, että Moni Itä-blokin maa toimii nyt hyvin Eu:n tuella. Ja siellä kaikki laittomuudet kukoistaa: pimeä työvoima, raja-alueilla laiton tavaroiden ja ihmisten kauppa, joitakin näin mainitakseni. - Ja mitä, kun jo nyt ihmiset minimipalkoilla eivät tule toimeen. Toisilla on kaksikin työpaikkaa, että pärjää. - Elä vaan ihan rauhassa täällä (aika turvallisessa Suomessa) ja pohditaan edelleen noita globaaleja selviytymiskeinoja! Tsemppiä ja hyviä talven kelejä!

      • Kirjoittelin vähän leikkimielisesti siitä Utopiamaasta.

        Minähän pudotin sekä hinnat, että palkat. Panin ikäänkuin inflaation 'kulkemaan' takaperin.

        Kyllä täällä voitaisiin ihan hyvin mutta ostaminen kalleista maista tuottaisi tuskaa.

        Jospa voitaisiin nyt antaa asian olla tai panna "pökköä pesään" omilla ehdotuksilla.


      • tuskaa ?
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kirjoittelin vähän leikkimielisesti siitä Utopiamaasta.

        Minähän pudotin sekä hinnat, että palkat. Panin ikäänkuin inflaation 'kulkemaan' takaperin.

        Kyllä täällä voitaisiin ihan hyvin mutta ostaminen kalleista maista tuottaisi tuskaa.

        Jospa voitaisiin nyt antaa asian olla tai panna "pökköä pesään" omilla ehdotuksilla.

        miten sitten leikkimielisesti. Juro vanha ukko ja todellinen tosikko....


    • Jos tuon Pyhän Pietarin luona tulee aika pitkäksi, niin voiko vaihtaa Helvettiin, jos vaikka siellä olisi tuonpuoleinen elo vauhdikkaampaa.
      Vaan jos sielläkin tulisi olo pitkäksi, niin olisiko vielä kolmas vaihtoeho mahdollinen?

      Mikähän se olisi?

      • Hertta2009

        Tarttee alkaa tutkimaan Intian filosofiaa,jainalaisuus taitaa olla siella talous ja kaupankäynnin kasti.

        Jospa sitten oltaisiin meidän Herramme muurahaisia?Ahkeraa väkeä toki-- ja valtavat yhdyskunnat.Onkohan niillä koululaitos myös?

        Kannetaan nyt sitten kortemme kekoon tälläkin tavalla,vaan jos sittenkin heinäsirkka? Kun se saa soittaa viulua!

        Sitä jaloa soitinta en näin ihmisenä ole uskaltanut käsitellä.
        Ensi yritys kuulosti niin hirveältä,että pitäydyn mandoliiniin ja pianoon.


      • Minulla on tosi pienet mahdollisuudet päästä sinne Pietarin puolelle.

        Olen kyllä miettinyt sen taivaan yksitoikkoisuuttakin. Istua nyt öljypuun alla ja katsella kun karitsa ja leijona kulkevat vierekkäin. Tällainen tilanne ja ikuisuus edessä, huh huh!

        Onkohan siellä taivaassa oikeuttakaan tietokoneen käyttöön?

        Helvetissä voikin olla melkoinen vilske mutta onhan siellä ainakin lämmin.


      • Tieto opettaa nauramaan, raha tanssimaan.
        KV. sanonta

        Ennekuin päätös tehdään, täytyy selvittää muutama asia. Esim. minulla ja monella muulla ei ole edes Pyhän Pietarin nettiosoitetta. Taasko sumppitaisiin päätökset kähmien ylätasolla? Siiskö syrjintää, tai pakkoliittämistä? Perskatti kun olen jo ehtinyt asennoitua, että en liity mihinkään kinkerikerhoon, noin laajasti ilmaistuna. Entisiäkin ole karsinut.

        Että muutettas puheenaihetta? Ei minun nahkapäällysteiseen tietokoneeseen kannata kerralla paljon syöttää. Sehän jumittuu pienemmistä propleemeista yhtenään.
        On muuten sanonta, että köyhät kärsii helvetin jo täällä maan päällä rikkaiden puolesta.


      • on pyhiä lehmiä.

        Onkohan ne sellaisia jälleensyntyneitä?

        Miltähän se siitä Sika-Wagnerista tuntuisi, jos huomaisi olevansa lehmä?


      • Atolfia

        Se kolmas vaihtoehtohan on lennellä vaikka lintuna tuossa kotipihassa tai minkä eläimen muodossa tänne sitten mahtavatkaan laittaa takaisin.

        Leikki leikkinä!!!!
        Pistäydyin vain ja painun pehkuihin. Hyvää Yötä!


      • Hertta2009
        Jopel kirjoitti:

        on pyhiä lehmiä.

        Onkohan ne sellaisia jälleensyntyneitä?

        Miltähän se siitä Sika-Wagnerista tuntuisi, jos huomaisi olevansa lehmä?

        Tämän palstan yhteydessä on mainittu Jumalan pilkasta,viitaten tietenkin Ruuneperin aloitukseen eilen,joka sittemmin poistettiin.

        En kokenut siinä mitään pilkkaamista,näppärästi sommiteltu tarina luomiskertomuksesta,istutettuna tämän päivän "henkeen ".

        Jälleen kerran nousee mieleeni juutalainen filosofi Baruk Spinoza,jonka näkemys Jumalasta,aina elämää edistävänä ja rakastavana
        suuruutena,ei ole meidän loukattavissamme !

        Nämähän ovat niitä ikuisuus puheenaiheita,joista jokaisella saa olla omat mielipiteensä.


    • Hertta2009

      Hollannissa muistaakseni vaikutti aikanaan maalari Hieronymus Bosch joka sitä helvettiä

      kuvasi " ruokottoman rietasta meininkiä "
      sano mummokin aikoinaan !

      JK. Bosch oli aikoinaan melkoinen moralisti,en ole löytänyt taiteessaan minua kiinnostavaa :D


      • Venlastiina kirjoitti:

        pyhä[email protected]

        Sinulla on näköjään noita suhteita sinne Yläkertaankin, yhteystiedot ja kaikki.

        Voisitko ystävällisesti sanoa muutaman sanan puolestani. Meinaan jos sattuu pääsykoepisteet jäämään vajaiksi.

        Kiitos etukäteen!


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Sinulla on näköjään noita suhteita sinne Yläkertaankin, yhteystiedot ja kaikki.

        Voisitko ystävällisesti sanoa muutaman sanan puolestani. Meinaan jos sattuu pääsykoepisteet jäämään vajaiksi.

        Kiitos etukäteen!

        Parempi kuin ainakin kolmasti kiellät tuntevasi minut!
        Sähköpostiosoitteen sain silloin,kun Pyhä Pietari ilmoitti, ettei tarvitse tulla taivaan portille edes kerjäämään.


      • vaan
        Venlastiina kirjoitti:

        Parempi kuin ainakin kolmasti kiellät tuntevasi minut!
        Sähköpostiosoitteen sain silloin,kun Pyhä Pietari ilmoitti, ettei tarvitse tulla taivaan portille edes kerjäämään.

        tee pilkkaa,vähän sopimattomalla asialla??


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Sinulla on näköjään noita suhteita sinne Yläkertaankin, yhteystiedot ja kaikki.

        Voisitko ystävällisesti sanoa muutaman sanan puolestani. Meinaan jos sattuu pääsykoepisteet jäämään vajaiksi.

        Kiitos etukäteen!

        Venlastiina jakelee Pietarin osoitetta. Uskon kyllä, että sinulla on täydet valtuudet avustaa noissa konttoritöissä. Mutta sepä ei ainakaan minua auta!
        Katsos sinne on eri rekisteröityminen kuin tänne. Ja sitä kun en halua, siispä tässä ylätason touhussa jään puskasta huutelijaksi ja taitaapa olla vielä tivakampi sensuuri ja seriffi. Mitäs minä muuten välittäisin, mutta kun siellä päätetään kaikkia koskevista asioista viimeistä hiuskarvaa myöten.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Parempi kuin ainakin kolmasti kiellät tuntevasi minut!
        Sähköpostiosoitteen sain silloin,kun Pyhä Pietari ilmoitti, ettei tarvitse tulla taivaan portille edes kerjäämään.

        Minulla oli vanhentunutta tietoa. No koska vaninko karkasi, sanon kuulusteluissa, että mitään Venlaa en tunne...ehkä yksi oli yhden seitsemän veljeksen eukko, niistä nummisuutareista en muista, oliko siellä, mutta se Esko oli paras kaverini ja aina oltiin yhtä mieltä.


      • on ihan
        ynnämuu kirjoitti:

        Venlastiina jakelee Pietarin osoitetta. Uskon kyllä, että sinulla on täydet valtuudet avustaa noissa konttoritöissä. Mutta sepä ei ainakaan minua auta!
        Katsos sinne on eri rekisteröityminen kuin tänne. Ja sitä kun en halua, siispä tässä ylätason touhussa jään puskasta huutelijaksi ja taitaapa olla vielä tivakampi sensuuri ja seriffi. Mitäs minä muuten välittäisin, mutta kun siellä päätetään kaikkia koskevista asioista viimeistä hiuskarvaa myöten.

        suoralinja, ei tarvita sähköpostiosoitteita, nimellä vain.


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        pyhä[email protected]

        Epäilen, että tuossa osoitteessa on painovirhe. Vai olisivatko siellä niin edistyksellisiä, että ovat jo ottaneet ääkköset käyttöön...


    • Kun alottaa velkarahalla ja suurilla toiveilla ja kun yhteiskunta on entuudestaan taloudellisesti rappiolla, niin nopean elintason nostamiseksi usein unohdetaan yhteiskunnan tarpeet. Näyttää vähän aikkaa hienolta, mutta sitten....

      Esimerkiksi Eesti. Sen piti ajaa Suomesta taloudellisesti ohi muutamassa vuodessa. Rikkaita ja hyvinvoivia tuli, kun ei maksettu veroja, mutta yhteiskunta jäi rappiotilaan.

      Paperitiikeri = näyttää hyvältä päältä, mutta ...

      • Hertta2009

        hallituksen syy;)

        Pitkän lenkin uuvuttamana istahdan katselemaan Emmerdalin häitä.
        Pistäydyn vielä illemmalla tänne pienoisparlamenttiin.

        Mikäs sille Venluskalle tuli?


    • saahan siitä ainakin haaveilla.

      Kuka se sanoikin, että "unelmoi rohkeasti,
      sillä jonain päivänä sinusta tulee sellainen,
      mistä unelmoit!"

      Tosin siinä ei puhuttu mitään maasta.

      Tuossa suhtautumisessasi ylös päin on samaa hauskuutta
      kuin Isä Camillon touhuissa,
      oletko mahtanut lukea "Isä Camillom kylän"?

      Usko Luojan ymmärtävän leikkiä.

      • Ainakin yhden filmin olen nähnyt Isä Camillosta. Pidin paljon. Olisikohan tv:ssäkin esitetty.

        Ei tuollainen ole mitään Jumalanpilkkaa ja jos Luoja loukkaantuu niin onhan hänellä "kaikki valta taivaassa ja maan päällä."


      • Ihan vaan ajattelija
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ainakin yhden filmin olen nähnyt Isä Camillosta. Pidin paljon. Olisikohan tv:ssäkin esitetty.

        Ei tuollainen ole mitään Jumalanpilkkaa ja jos Luoja loukkaantuu niin onhan hänellä "kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Pitäis kai Pietarin muutamat sormet koukuttaa noin malliksi vaan!


      • Pilkata
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ainakin yhden filmin olen nähnyt Isä Camillosta. Pidin paljon. Olisikohan tv:ssäkin esitetty.

        Ei tuollainen ole mitään Jumalanpilkkaa ja jos Luoja loukkaantuu niin onhan hänellä "kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Pilkaat mijardien ihmisten vakaumusta, Jos saman tekisit Muhamettilaisille kävelisit pian päätä lyhyempänä.

        Kuvotus olet joka ivalla ja pilkalla tavoittelet kaltaistesi ihmisten suosiota.


      • hyvin pian
        Pilkata kirjoitti:

        Pilkaat mijardien ihmisten vakaumusta, Jos saman tekisit Muhamettilaisille kävelisit pian päätä lyhyempänä.

        Kuvotus olet joka ivalla ja pilkalla tavoittelet kaltaistesi ihmisten suosiota.

        pitkä rivi palstan kellokkaita.


      • hyvin pian kirjoitti:

        pitkä rivi palstan kellokkaita.

        koska nyt sanan säilä on parhaimmillaan ,ja eikä ketään olla edes moitittu ,mukaan vaan ollaan menossa ,minUlla ei kyllä ole siihen seuraan mitään asiaa. Alaspäin näyttää pyhä pietari ,jos puheisiin on uskomista.
        Enkä usko haaveisiin ,se on tässä ja nyt,minun elämä,ja hyvä näin.

        P.s asiasta toiseen ,,,Harmittaa kun nimeni toistuu useissa sanoissa ,oletteko huomannet .


      • En ole oikolukenut ja sen huomaa sitten jälkeen päin

        Viimeisen rivin 'Usko' piti olle 'Uskon'.

        Koska olen 'kevyen käden kirjoittaja' kynäillessäni,

        niin näppiksellä se näkyy siinä, ettei painamani kirjain tule näkyviin.

        Pitäisi tarkistaa - ja sen tekisinkin,

        jos olisi kyse tärkeästä asiatekstistä.


      • Hörhöt hyörii
        satu kirjoitti:

        En ole oikolukenut ja sen huomaa sitten jälkeen päin

        Viimeisen rivin 'Usko' piti olle 'Uskon'.

        Koska olen 'kevyen käden kirjoittaja' kynäillessäni,

        niin näppiksellä se näkyy siinä, ettei painamani kirjain tule näkyviin.

        Pitäisi tarkistaa - ja sen tekisinkin,

        jos olisi kyse tärkeästä asiatekstistä.

        Ollaan taas asialla..


      • satu kirjoitti:

        En ole oikolukenut ja sen huomaa sitten jälkeen päin

        Viimeisen rivin 'Usko' piti olle 'Uskon'.

        Koska olen 'kevyen käden kirjoittaja' kynäillessäni,

        niin näppiksellä se näkyy siinä, ettei painamani kirjain tule näkyviin.

        Pitäisi tarkistaa - ja sen tekisinkin,

        jos olisi kyse tärkeästä asiatekstistä.

        jo "hörhö",mitä se sitten tarkoittaakin ?
        Ja niitä "ankkoja" tulee ,ainakin minulle ja niistä en välitä , Ei Villekään välittänyt vaikka oli välitystoimistossa työssä.
        Siis en korjaa jälkeenpäin ,koska luotan lukijaan ,ja jos se menee huumoriksi, niin sittenhän se
        menikin niinkun pitikin:=)

        Onhan meissä sellaisia joita ottaa kirjoitusvirheetkin "päähän". Muusta puhumattakaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3269
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1763
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1305
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1263
    5. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    6. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      52
      1087
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      974
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      841
    Aihe