Tänään ajattelin että olen vanha, 60v

Pelottavalta

Tuntuu pelottavalta. Sairaslomalla ja niin yksinäinen. Lamaantunut olo.

17

1055

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoja aatoksia

Minullakin oli kova flunssa ja koin samoja aatoksia kuin sinä. Mutta onneksi nyt hellittää ja alan päästä voiton puolelle. Kyllä se siitä sinullekin....

• hilavitka

Hei samassa veneessä ollaan,mutta ei heitetä airoja mereen,kyllä ei ole mukavaa sairastaa ei yksin eikä yhdessä,
      olo tuntuu masentavalta,ja yksinäiseltä,eikä kiinnosta mikään,podetaan yhdessä

• Raspikurkku

yksi sairastelija. Olo on flunssainen ja väsyttää niin hemmetisti kun pari yötä on mennyt niistäessa ja yskiessä. Töissä kumminkin ollaan. Viime viikko oli "tiputusvp:tä" eikä heti perään kehdannut jäädä flunssan takia sairauslomalle.

• hilavitka

sairastetaan kaikki yhdessä,otetaan se nalle kainaloon,katsoin sinun kuvaa ,sinulla olikin jo pipo päässä ,että terveydesi

• Vuosikausien valmistelusta huolimatta järkytyin joulukuussa tapahtunutta VANHUUSeläkkeelle siirtymistäni sairastumalla nuhakuumeeseen ensimmäisen kerran yli 20:neen vuoteen.

Eikä tarvinnut sairastaa edes yksin.

Parempaa tuuria ja terveyttä sinulle tuohon shokkivaiheeseen!

• 1947

Olette sitten mahtavia! Tämä on pieni henkireikä, kun voi vaihtaa mielipiteitä ja hekottaa...
        Terveydeksi!

• Olin aivan paniikissa täyttäessäni kuusikymmentä!
      Ajattelin, että on tämä kamalaa, kun seitsemättäkymmentä alkaa käymään, mutta siinäpä sitä on vaan menty jo monta vuotta.
      Ennen ei ole ollut mitään ikäkriisiä, ei viisikymmentäkään tuntunut miltään - vähän sitä villitystä odottelin, mutta sekin meni huomaamatta ohi. D))

• vanhuuseläkkeellä

samoin minäkin aloin saada VANHUUSeläkettä joulukuussa. Pahin puoli tässä vanhenemisessa on se, että ei ole ELÄNYT. En ole kokenut oikeaa rakkautta mikä tarkoittaa -rakastumista ja yhteistä polkua avio-tai avoliitossa tämän rakastetun kanssa. Voiko tuon puutteen vielä korjata tässä iässä? Yritän ainakin hysteerisesti löytää miestä johon voisin rakastua, kun se johon oikeesti olen rakastunut on varatuu toiselle.

• olla tosissaan
        vanhuuseläkkeellä kirjoitti:

samoin minäkin aloin saada VANHUUSeläkettä joulukuussa. Pahin puoli tässä vanhenemisessa on se, että ei ole ELÄNYT. En ole kokenut oikeaa rakkautta mikä tarkoittaa -rakastumista ja yhteistä polkua avio-tai avoliitossa tämän rakastetun kanssa. Voiko tuon puutteen vielä korjata tässä iässä? Yritän ainakin hysteerisesti löytää miestä johon voisin rakastua, kun se johon oikeesti olen rakastunut on varatuu toiselle.

HÖH "johon oikeesti oon rakastunu on jo varattu" ?????????? Mee psykiatrille. Todennäköisesti et oikeesti haluukkaan oikeaa miestä!!??? Kaikkia sitä saa lukea kun vanhaksi elää!!!???

• SINÄ suvaitsematon
        olla tosissaan kirjoitti:

HÖH "johon oikeesti oon rakastunu on jo varattu" ?????????? Mee psykiatrille. Todennäköisesti et oikeesti haluukkaan oikeaa miestä!!??? Kaikkia sitä saa lukea kun vanhaksi elää!!!???

hiukan empatiaa tekis hyvää!!!

• Hih hah huu
        vanhuuseläkkeellä kirjoitti:

niin mies saattaa tulla jo seuraavan nurkan takaa ihan sattumalta vastaasi. Kun etsii, niin ei löyty, kun lopettaa, niin löytyy samantien. Niinhän se elämässä menee. Saattaahan se oikea tulla vastaan vaikka vanhainkodissa, ellei ole ennen ehtinyt.
        Elämä jatkuu vanhanakin ja itse voi valita monia asioita. Lähdetäänkö eläkeläistansseihin laittamaan jalalla koreasti vai ystäväpalvelu-kursseille?

• 1947

viiskymppiset oli totinen paikka. Siirryin reaaliaikaan. Ts. loppui nuoremmaksi sanominen..
        No, siitä selvisi muutaman viikon totisuudella.
        Nyt annan harmaiden hiuksien rauhassa näkyä. Oikeastaan ne on erityisesti esillä, sillä sykerölle laittaessa ohimohiukset tulee oikein esiin.
        Villityksiä ei ole ollut minullakaan. Nyt vaan katson peilistä, että jaha, tuollainen minusta sitten tuli. Nuorena yritin kuvitella vanhuusnäköä.
        Nyt on kuin iloinen odotus päällä, mitä on edessä vielä. Ihmeen kevyt olo kaikesta huolimatta. Kilojakin on, tarkoitin mielen puolta:)

• meirikki
    • 1943

uus, tuntuuko paremmalta?

• Mitenkäs Metusalem minä sitten olen, kun juuri täytin 68, mutta en vain osaa mieltää itseäni vanhukseksi millään. Ihminen on kai juuri sen ikäinen kuin miksi itsensä tuntee? Ihan mieluusti olen mummi ja ikänumeroista tietoinen, mutta en jaksa enkä ehdikään murehtia ikääni.

Sinulta puuttuu ilmeisesti elämästäsi tekijöitä, joka toisi siihen laatua. Estääkö sairastaminen harrastuksiin menon? Jos olet työelämässä, voisitko harkita osa-aikaeläkettä, jolloin jäisi voimia harrastuksiin ja muuhun mukavaan. Paikalleen jämähtäminen aiheuttaa masennusta, jos ihmisenkaipuu kuitenkin olisi kova. Kun en tiedä tilannettasi, niin tällaisia tuli mieleen. Pelkoon ei kannattaisi jäädä istumaan, kun elämässäsi voit vielä kohdata paljonkin mukavia asioita, kunhan suuntaat askeleita pois neljän seinän sisältä.

• Optimisti?

Ei saa jäädä tuleen makaamaan!

Tarkistin tänään rokotustilanteemme todeten A-B yhdistelmähepatiitin vanhenevan jo 12-vuoden kuluttua.

Olemme silloin 77 / 72v.

Vaimoni ennakoidusta elinajasta on jäljellä nyt pari vuotta joten hän pesimistinä epäili ko. rokotuksen uusimistarvetta omalla kodallaan.

Tarpeetonta pessimismiä, sanon minä!

• 1947

miehen rokotusasiat. Kantasolusiirron jälkeen taitavat vanhat olla menneen talven lumia, vai onko tietoa? Kysytään kyllä lääkäriltä sekin.
        Juu, eilen tuo aurasi teitä traktorilla. Keväällä makasi petissä, kun selkä oli murtunut. On se lääketiede ihmeellistä. Eli kiitollisia ollaan niin lääketieteen kehittymiselle, kun Jumalallekin.
        Ja siedetään toisiamme, sehän kuuluu hyviin tapoihin.
        Ajatelkaas, ollaan sentään työssämme viety tätä maata eteenpäin. Ei ihan vähän, vai mitä?

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      43
      6801
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      105
      5380
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3622
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      50
      3271
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      117
      3187
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2915
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      40
      2441
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2361
    9. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      45
      2028
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      29
      1862
    Aihe