onko Sinulla? Vai oletko koskaan omistanut? Minulla on melko vanhat ja kuluneet. Ne ovat mainiot ulkotöissä esim. metsässä. Paljon kätevämmät kuin uudet, pitkävartiset. Päivän lehdessä luki, että joku arkkitehti on ne suunnitellut.
Haisaappaat,
42
1371
Vastaukset
- oli,
kun tulivat aikoinaan myyntiiin. Kumma, ettei ole enää tallessa, Retut on, ihan alkuperäiset, vakosamettiset.
- Saimander
ym. turvavarusteet ehdottomasti metsätöissä. Kirves ja moottorisaha tekevät pahaa jälkeä, jos vahinko sattuu.
- 1943
otan esille, kun aloitan raivaussahalla raivaamisen. Käyn ensin kuvion läpi kevyemmin.
- "Reetta"
Haitsarit, aina tuli tyrkättyä jalkaan talvellakin.
Monasti mentiin koiruuven peräs ihan sujonnaa, ku ne oli nii liukkaat;) Retutkin oli mut ei vakosamettia, sellaset mustat.Nyt pätkii - millaiset oli Retut???
Haisaappaita mulla ei ole ollut ja tuskin Retujakaan, kun en kerran muista.
Elefanttitossut olivat minullakin...- 1943
Tellastiina kirjoitti:
Nyt pätkii - millaiset oli Retut???
Elefanttitossut olivat minullakin...liikaa maalainen vai kaupunkilainen, en ole Retuista kuullutkaan. Elefanttitossut olivat hyvät koulussa, sisäkengät kulkivat mukana.
- "Reetta"
Tellastiina kirjoitti:
Nyt pätkii - millaiset oli Retut???
Elefanttitossut olivat minullakin...... "Retut" oli sellaset paksupohjaset, edessä vetoketju. Nuo elefantti tossut on miulle uusi asia.
Tai sit en vaan muista... "Reetta" kirjoitti:
... "Retut" oli sellaset paksupohjaset, edessä vetoketju. Nuo elefantti tossut on miulle uusi asia.
Tai sit en vaan muista...oli tasapohjaiset päällyskengät, vetoketju edessä. Niihin sopi "korkokengätkin". Olikohan niitä muita kuin harmaan värisiä?
- katinkontti3
Mulla oli hait ja retut, nyt on retrohait!
- a-woman1
Harmaat olivat väriltään ja käytin niitä monta vuotta. Ilmeisen kestävät siis. Talvella olivat vaarallisen liukkaat, enää en uskaltaisi käyttää.
- 1943
että liukkaus johtuu kuluneisuudesta. Melko pian omani ovat roskalaatikossa, ovat aikansa palvelleet.
1943 kirjoitti:
että liukkaus johtuu kuluneisuudesta. Melko pian omani ovat roskalaatikossa, ovat aikansa palvelleet.
Muistan Hai-saappaat, olivat jopa muodikkaat, sellaiset tasapohjaiset harmaat. Ajanhammas kulutti niidenkin pohjat hyvin liukkaiksi. Leveät varret antoi lisäpotkua, sai nopeasti jalkaan luistimien vaihdossa.
Se ikäkausi on jäänyt taakse, enää en niitä käyttäisi, eipä ole menoa enää luistinradallekaan, ikä sanelee omat rajoitukset asusteiden hankinnassa.
- meirikki
70-luvulla kuljettiin kesät talvet Hai-saappaissa. Nämä siniset ja keltaiset Nokian kumisaappaat olivat kaduilla, toreilla ja kouluissa kova sana, jalkineet jotka olivat äärimmäisen hip ja pop.
Jalassa kuului olla kumpparit, siis aivan ehdottomasti. Eikä ihan miten tahansa puettuna, vaan leveälahkeisten vakosamettihousujen kanssa, lahje edestä puolihuolimattomasti saappaan reunalla retkottaen.- 1943
en ole koskaan ollut, minulle valinnan on luultavasti sanellut käytännölliset näkökohdat.
- hai saappaat
Bieläkin.
Muutta kuka muistaa 60-luvun alussa
"Ponttoonit" semmoset oli joka kundilla
siihen aikaan. - "Reetta"
muoti titoinen, pojatkin sen huomaa...;))
Silleenhän ne lahkeet piti olla;) Omistin myös siniset haitsarit...
Tuolla joku kyseli "ponttooneist" miulle aivan tuntematon artikkeli. Meinaan kysellä vanhemmalt siskolta muistasiko hää sellasia.
Hitsi ku kiva, et tääl taas on mukaviakin asioita,
ja et jopa viestit lähtee;) Täs oli vähän sellanen
ikävä vaihe, kerkesin jo aatella et tähänkö tämäkin
ilo nyt sit loppu;) Menneet on menneitä. - meirikki
1943 kirjoitti:
en ole koskaan ollut, minulle valinnan on luultavasti sanellut käytännölliset näkökohdat.
No se oli silloin...:) unohdin sanoa et villakankainen Duffelitakki ja Ajattaren sellainen lierillinen hattu, lieri oli päänpäältä ylhäällä ja niskasta alhaalla...pyrsk..:) oltiin sit vimpanpäälle "muodissa", voi taivahan luoja, K. Päätalon sanoja lainaten!!!
- 1943
meirikki kirjoitti:
No se oli silloin...:) unohdin sanoa et villakankainen Duffelitakki ja Ajattaren sellainen lierillinen hattu, lieri oli päänpäältä ylhäällä ja niskasta alhaalla...pyrsk..:) oltiin sit vimpanpäälle "muodissa", voi taivahan luoja, K. Päätalon sanoja lainaten!!!
muistan. Yhdellä kaverillani oli vaaleanruskea. Hänen tätinsä asui Helsingissä ja siksi hänellä oli muodikkaampia kuteita kuin meillä maalaisilla. Ihan kiva tyttö hän oli ja on vieläkin.
- O - Orvokki
koska Haisaappaat olivat niin leveälestiset, etteivät suostuneet pysymään "siro 42"-numeroisessa jalassa. Metsässä käytin kumisaappaita mallia SA-Int niin kauan kun oli aviomies kietomassa jalkarätit kunnolla paikoilleen villasukan alle.;))(En koskaan "oppinut" sitä itse tekemään.) Nykyisin käytän mieluiten vaelluskenkiä ja kaupungissa kapeampia korolla varustettuja kumisaappaita.
- uudetkin ovat
Ol silloin 70-luvulla ja tosiaan talvella liukkaat. Toisin on nyt.
Olen kulkenut pari vuotta uusilla haikkareilla. Jjyrkillä kalliolla, sieni- ja marjametsissä, kävelylenkeillä. Tosi kepeät kävellä ja pito on tosi hyvä jyrkillä kuin ruohoislla lipeävillä paikoilla. Kulkisin jopa normaalit kävelylenkit vielä pienten räntäsateiden ja pakastuksen yhteydessä niillä, sillä nykyajan lenkkarit, ne vasta petollisia ovat. Hui!
Eipä nuo opiskelijat niillä tykkäisi mennä, jos olisivat jäykkärakenteiset. Halvat ovat, kun voi käyttää milloin vain, eikä kastele pilalle niitä ainoita kenkiänsä. Tarkan markan opiskelijoiden suosikki.- silloinkin
niin valkoiset ne on nytkin. Näkyy pimeälläkin autoilijoille paremmin kuin tummat vaatetukset. Heijastinnauhakin siinä on "kuin silloin ennen".
- saappaat,
nyt vasta mietin niitten nimeä.
Olisikohan tullut siitä, että ne suunniteltiin alunperin purjehdukseen?
Jospa horisontissa olisi näkynyt hain selkäevä??- meirikki
Tälläisen pätkän tuolta historiikistä lainasin;
Jalkineita testattiin ja kehitettiin ahkerasti. Samalla saappaita suunniteltiin yhä enemmän harrastuskäyttöön. Klassikoksi jäi eritoten 1960-luvun Hai, joka oli alun perin suunniteltu purjehtijoille. Hai-saappaasta tuli koko kansan ilmiö, jonka suosio on kantanut jo neljä vuosikymmentä. - kommelluksia
meirikki kirjoitti:
Tälläisen pätkän tuolta historiikistä lainasin;
Jalkineita testattiin ja kehitettiin ahkerasti. Samalla saappaita suunniteltiin yhä enemmän harrastuskäyttöön. Klassikoksi jäi eritoten 1960-luvun Hai, joka oli alun perin suunniteltu purjehtijoille. Hai-saappaasta tuli koko kansan ilmiö, jonka suosio on kantanut jo neljä vuosikymmentä.Hait oli aivan ihanat ja paljon niitä pidettiin.
Minkähänlaisia kommelluksia itse kullekin niilä sattui lumikelillä tai märillä ruohikoilla liikkuessa/liukastellessa. Muistan nähneeni kun lastenvaunujen työntäjä ei päässyt loivaa mäkeä ylös mutta varmaan on moni pyllähtänytkin..?
onko kellään vanhoja haita tai kuvia voi lähetää mulle.
voin laitaa fetisti sivuilleni ne.
[email protected]- toinen pervo
Täällähän niitä
https://www.google.se/search?q=hai saappaat värit&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cfRxU4PRI9H3yAPPkYCgBQ&ved=0CFkQsAQ&biw=1418&bih=1080 - bessie*
Minkä takia et laittanut omaa aloitusta aiheesta, vaan kaivoit jonkun muun 5 vuotta sitten tekemän aloituksen, rakula? Olisi kiva kun vähän perustelisit?
bessie* kirjoitti:
Minkä takia et laittanut omaa aloitusta aiheesta, vaan kaivoit jonkun muun 5 vuotta sitten tekemän aloituksen, rakula? Olisi kiva kun vähän perustelisit?
"bessie*"
Koska kommentoit.
Oletan sinun olevan syyllinen.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Koska kommentoit.
Oletan sinun olevan syyllinen.
H.Olenhan minä syyllinen, ilman muuta. Syyllinen viestin kirjoittamiseen tänne, ai ai sentään että mä olen rasittava. Sitä kai tarkoitit?
bessie* kirjoitti:
Olenhan minä syyllinen, ilman muuta. Syyllinen viestin kirjoittamiseen tänne, ai ai sentään että mä olen rasittava. Sitä kai tarkoitit?
"bessie*"
"kaivoit jonkun muun 5 vuotta sitten tekemän aloituksen,"
Tää niinku tästä.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
"kaivoit jonkun muun 5 vuotta sitten tekemän aloituksen,"
Tää niinku tästä.
H.Niin, minusta on hyvin kummallista kaivaa vanhoja aloituksia yleensäkään, ja etenkin jos on noin 'erikoistunut' kuin ratula tuntuu olevan niin eikö olisi loogista tehdä asiasta oma aloitus.
Olit ilmeisesti itse asialla. - ette ainoita
bessie* kirjoitti:
Niin, minusta on hyvin kummallista kaivaa vanhoja aloituksia yleensäkään, ja etenkin jos on noin 'erikoistunut' kuin ratula tuntuu olevan niin eikö olisi loogista tehdä asiasta oma aloitus.
Olit ilmeisesti itse asialla.Hellanduudelis sentään, ette taida olla täysjärkisiä kuuskyt täyttäneitä kun moisesta jaksatte kinastella ja valittaa. ;)))
Liian paljon palstalla? - bessie*
ette ainoita kirjoitti:
Hellanduudelis sentään, ette taida olla täysjärkisiä kuuskyt täyttäneitä kun moisesta jaksatte kinastella ja valittaa. ;)))
Liian paljon palstalla?Muista en tiedä, mutta minä olen täysjärkinen ja 60 .
Mistä tässä nyt on mielestäsi kinasteltu ja valitettu?!
Tuosta liian paljosta sanoisin, että se kai on asia jonka jokainen itse tykönään arvioi, ja edelleen liian paljosta; ei meitä täysjärkisiä nyt ainakaan liian paljon täällä ole.
Omalta kohdaltani tulee toistaiseksi päivä täyteen juuri nyt. Katsotaan sitten illan suussa josko taas käväisisin. - ette ainoita
bessie* kirjoitti:
Muista en tiedä, mutta minä olen täysjärkinen ja 60 .
Mistä tässä nyt on mielestäsi kinasteltu ja valitettu?!
Tuosta liian paljosta sanoisin, että se kai on asia jonka jokainen itse tykönään arvioi, ja edelleen liian paljosta; ei meitä täysjärkisiä nyt ainakaan liian paljon täällä ole.
Omalta kohdaltani tulee toistaiseksi päivä täyteen juuri nyt. Katsotaan sitten illan suussa josko taas käväisisin.Valitit vanhan aloituksen nostosta ja lue nuo viestit, ehkä muukin niistä selviää.
- bessie*
ette ainoita kirjoitti:
Valitit vanhan aloituksen nostosta ja lue nuo viestit, ehkä muukin niistä selviää.
Ai VALITIN vai, just joo kirjoitin mm. "Olisi kiva kun vähän perustelisit"?
Muista meidän neljän :) välisistä viesteistä minulle ei selviä mitään uutta, tää on niin koettu niin koettu että hohhoijaa taas.
- kaipaava haavanlehti
Ei ole aloittajasta havaintoja pitkään aikaan.
Ikävä kyllä.- luikas keli
Jos on liukastunut Hai-saappaissaan.
- kaipaava haavanlehti
luikas keli kirjoitti:
Jos on liukastunut Hai-saappaissaan.
Tiedä häntä. Oli vain palstan aatelisia.
- etsi sieltä
Jos hän on 1943 syntynyt, niin loogisesti ajatellen hän on siirtynyt oman ikäluokkansa palstalle, ehkä uudella nikillä.
- k.h.
etsi sieltä kirjoitti:
Jos hän on 1943 syntynyt, niin loogisesti ajatellen hän on siirtynyt oman ikäluokkansa palstalle, ehkä uudella nikillä.
Enpa usko, tuskin vaihtaisi nikkiä. Ja luen kyllä 70 palstaakin.
- allomatuuk
k.h. kirjoitti:
Enpa usko, tuskin vaihtaisi nikkiä. Ja luen kyllä 70 palstaakin.
Jospa hän vain kyllästyi meihin. Enkä ihmettelisi.
- k.h.
allomatuuk kirjoitti:
Jospa hän vain kyllästyi meihin. Enkä ihmettelisi.
Niin uskon, en luule.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup436801Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1055380Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233622- 503271
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1173187Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252915Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.402441Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322361- 452028
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?291862