koskettaako se palstalaisia mitenkään? Itse olen väliinputoaja, ei ole lapsenlapsia. Ei myös sukulaislapsia tai naapureita, jotka olisivat hiihtolomaiässä. Tai nyt muistin, omalla kuopuksellani alkaa loma tänään ja lähtee huomenna sisarensa kanssa Lontooseen. Voi olla, että siellä on enemmän lunta kuin täällä. Joka tapauksessa minulle ei tule ketään huollettavia.
Hiihtoloma,
9
378
Vastaukset
- Saimander
ainakaan minua. Lastenlapsia on useita, mutta heistä vanhin menee kouluun vasta tänä vuonna. Matikan nero, päihittää kohta minunkin.
Entinen työntekijäni, nykyinen kollegani toimii edelleen työkaverina tiloissani. Hänellä on kouluikäsisä, mutta muisti vasta torstaiaamuna lähteä hiihtolomalle. Piti lähteä minunkin, mutta kutsu töihin tuli. - Unreg.
hiihtoloma koskettaa minuakin. Olen kolmannessa polvessa poikamies eikä se ole helppoa kun hiihtämään pitäisi vaikka suksi ei luista. Sukuviasta kuulemma johtuu.
- beessisloggi
mikä sopiikin minulle oikein hyvin.
Samoin kuin Saimanderilla, minunkin lapsenlapsistani vanhempi aloittaa koulun vasta tänä vuonna.
Ja minunkin työkaverillani on kouluikäisiä lapsia. Minä tulin maanantaiaamuna suoraan Lapin lomalta ja junalta töihin, työkaveri vuorostaan on nyt hiihtolomalla. En hankkinut tuuraajaa, vaan hamstraan plussatunteja. Ne käytän sitten maaliskuun puolella menemällä viikoksi Tahkolle poikani perheen kanssa.
Täydennän hyvin porukkaa, sillä tytöt eivät vielä osaa oikein hiihtää, kuten en minäkään. Voimme mennä vaikka hiihtokouluun, vanhemmat pääsevät sillä aikaa harrastamaan omalla vauhdillaan.
Joko sinä olet siinä pellolla saanut monta kymmentä kilometriä täyteen?- 1943
hiihtoni tältä talvelta olla hiihdetty. Kun flunssa iski, tuli tauko. Luntakin on niin vähän. Kuolinpesän veroilmoituksen sain tänään valmiiksi. Kun pari muuta kirjallista työtä on tehty, voin palkita itseni lähtemällä pohjoisen lumille. Huomenna lähden Pirkanmaalle, mutta en viitsi ottaa suksia mukaan. Kävelen järven jäällä.
- beessisloggi
1943 kirjoitti:
hiihtoni tältä talvelta olla hiihdetty. Kun flunssa iski, tuli tauko. Luntakin on niin vähän. Kuolinpesän veroilmoituksen sain tänään valmiiksi. Kun pari muuta kirjallista työtä on tehty, voin palkita itseni lähtemällä pohjoisen lumille. Huomenna lähden Pirkanmaalle, mutta en viitsi ottaa suksia mukaan. Kävelen järven jäällä.
varoiteltiin tänäänkin radiossa mennen tullen, ainakin sillä kanavalla, jota töissä kuuntelin.
Ota nyt ainakin naskalit mukaan.
Tosin taisivat enemmänkin tarkoittaa näitä Helsingin lähivesiä. Täällä on vähän väliä joku pudonnut jäihin.
Ensimmäistä kertaa vuosiin on minullekin flunssa tulossa. Kovasti tirsuttaa, ja vielä pitää viikonloppu olla töissä. Toivottavasti aamu on parempi.
Rupesin kulkemaan työmatkat julkisilla, epäilen saaneeni pisaratartunnan. Melkoista niistelyä ja köhimistä ja aivastelua on täpötäydessä lähijunassa ollut.
Hyvää viikonloppua ja muista ne naskalit! - 1943
beessisloggi kirjoitti:
varoiteltiin tänäänkin radiossa mennen tullen, ainakin sillä kanavalla, jota töissä kuuntelin.
Ota nyt ainakin naskalit mukaan.
Tosin taisivat enemmänkin tarkoittaa näitä Helsingin lähivesiä. Täällä on vähän väliä joku pudonnut jäihin.
Ensimmäistä kertaa vuosiin on minullekin flunssa tulossa. Kovasti tirsuttaa, ja vielä pitää viikonloppu olla töissä. Toivottavasti aamu on parempi.
Rupesin kulkemaan työmatkat julkisilla, epäilen saaneeni pisaratartunnan. Melkoista niistelyä ja köhimistä ja aivastelua on täpötäydessä lähijunassa ollut.
Hyvää viikonloppua ja muista ne naskalit!ole olemassakaan. Järvellä on jäätie, jota pitkin pääsee myös autolla. Olen tosi varovainen jäällä liikuja, koska en ole tottunut. Ennen vanhaan Helsingissäkin hiihdeltiin jäällä kevätauringossa. Työelämässä jäin heti kotiin, kun flunssa alkoi. Silloin parani paljon nopeammin. Hyvää viikonloppua, Sinuna en menisi töihin.
- beessisloggi
1943 kirjoitti:
ole olemassakaan. Järvellä on jäätie, jota pitkin pääsee myös autolla. Olen tosi varovainen jäällä liikuja, koska en ole tottunut. Ennen vanhaan Helsingissäkin hiihdeltiin jäällä kevätauringossa. Työelämässä jäin heti kotiin, kun flunssa alkoi. Silloin parani paljon nopeammin. Hyvää viikonloppua, Sinuna en menisi töihin.
sairaana töihin menisi, normaalisti. Tämä on aika hankala tilanne, oireet alkoi vasta nyt illalla, en saa ketään tilalle. Työkaverin tiedän olevan reissussa.
Kyllä piti sattua, viimeksi on ollut flunssa 90- luvun puolella.
Hehkuviiniä on joulusta jäänyt, lämmitän vielä kolmannen mukillisen, sitten pehkuihin.
Hyvässä lykyssä on flunssa aamulla ohi, tai jäänyt krapulan alle.
Meidän ekaluokkalainen ei ole tällä viikolla käynyt ihan joka päivä, koulun jälkeen kun tulee aina iltapäivällä "hoitoon". Nyt ovat myös vanhemmat talvilomalla ja viihdytään kotona.
Itse en ole "lomastani" niin kauheasti nauttinut, kun iski mokoma joku flunssan poikanen...- aureliina
on hiihtoloma viikolla 10 ja silloin tulevat lapsenlapseni "etelään" mummolaan. Heitä on kolme, 8-14 vee, ja touhua riittää. Uimahalli ja kirpparit ovat ykkösjuttuja, muita keksitään tarpeen mukaan. On mukavaa, kun ovat noin isoja jo, pystyvät matkustamaan junalla omin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup436801Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1055380Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233622- 503271
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1173187Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252915Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.402441Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla322361- 452028
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?291862