Fort nox lekia

Siirryn manualiseen järjestelmään kirjeenvaihdossa,minne lähetän kopiot niistä?
Entäs vanhan puhelimeni sim-kortin - entiselle työnantajalleni tai esimiehelleni kun nykyistä ei ole?
Entäs kaikki saamani postikortit - kuka ne haluaa lukea?

7

198

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämmästy nyt

Miksi pitäisi lähettää jonnekin yksityisiä kirjekopioita? Etkö itse tallenna omaa kirjeenvaihtoasi mappeihin tai riippukansioihin?

Vanhan sim-kortin voi hävittää vaikka polttamalla tai palauttaa myyjälle.

Jos sinulla on kauniita kuvapostikortteja, voit viedä ne vaikka päiväkotiin lapsille askartelumateriaaliksi. (Niin olen itse tehnyt aina välillä.)

• oli vähän

sarkasmia minun osaltani tuon uuden lain tiimoilta kun on naurettava sillä ei työnantajia ole pidätellyt mikään aiemminkaan puuttumasta työntekijöitten meileihin ja puheluihin jopa yksityispuheluihin.

• oli vähän kirjoitti:

sarkasmia minun osaltani tuon uuden lain tiimoilta kun on naurettava sillä ei työnantajia ole pidätellyt mikään aiemminkaan puuttumasta työntekijöitten meileihin ja puheluihin jopa yksityispuheluihin.

saa ihan helposti itse poistetuksi puhelimista?

Uusi laki koskee mielestäni vain tunnistetietojen katsomista, ei viestien avaamista. Mitä henkilökohtaista vaaraa tai vahinkoa siitä voisi aiheutua?

Jos työpaikalla on kielletty käymästä joillain nettisivustoilla ja joku jää kiinni sellaisten käyttämisestä, minusta se on ihan oikein. Jos joku käyttää työaikansa turhiin nettiseikkailuihin ja keskustelupalstoilla jaarittelemiseen jättäen työnsä hoitamatta ja hankkimalla pahimmassa tapauksessa virus- ja roskapostiongelmia firman tietokoneille, kantakoon seuraamukset. Jos työt on hoidettu, kenelläkään ei liene valittamista tai tarvetta ryhtyä tutkimaan asiaa.

Oman firman sähköpostiosoitteella lähetetyn ja vastaanotetun kirjeenvaihtoni saa työnantaja halutessaan ihan mielellään lukea. Minusta se vastaisi käytäntöä, joka oli manuaalisen kirjeenvaihdon aikaan ihan yleisesti käytössä. Kaikki kirjeet mapattiin ja saapuva posti avattiin jossain keskitetysti valmiiksi jakelukansioihin. Myös henkilönimellä varustetut kirjeet avattiin, ellei kirjeen päällä ollut merkintää c/o tai henkilökohtainen. Ne, jotka asioita hoitivat tai niistä vastasivat, voivat tarvittaessa katsoa kirjeenvaihdon mapeista.

Itse haluan sijaisen tai assistentin käsittelevän oman postini oman tietokoneeni ääressä. Loman jälkeen pääsen paljon helpommalla, kun asiat ovat järjestyksessä, eikä hoidettuja tarvitse erikseen käsitellä ennen kuin seuraavan kerran tulee tarvetta palata niihin. Työkoneillani ei ole mitään yksityisiä ja/tai mystisiä salaisuuksia ja salaiseksi luokitelluille työhön liittyville asiapapereille on oma paikkansa muualla. Kuka tahansa, jolla on valtuudet käsitellä omiin tehtäviini liittyviä asioita, saa minun puolestani ihan mielellään nähdä millaista kirjeenvaihtoa olen käynyt ja kenen kanssa - työasioissa. Ennen yksityisten sähköpostiosoitteiden yleistymistä, sähköpostissani oli oma kansio nimellä "yksityinen". Jos joku olisi sen uteliaisuuttaan avannut, olisi luultavasti kokenut pettymyksen.;))

• sen pitäisi
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Uusi laki koskee mielestäni vain tunnistetietojen katsomista, ei viestien avaamista. Mitä henkilökohtaista vaaraa tai vahinkoa siitä voisi aiheutua?

Jos työpaikalla on kielletty käymästä joillain nettisivustoilla ja joku jää kiinni sellaisten käyttämisestä, minusta se on ihan oikein. Jos joku käyttää työaikansa turhiin nettiseikkailuihin ja keskustelupalstoilla jaarittelemiseen jättäen työnsä hoitamatta ja hankkimalla pahimmassa tapauksessa virus- ja roskapostiongelmia firman tietokoneille, kantakoon seuraamukset. Jos työt on hoidettu, kenelläkään ei liene valittamista tai tarvetta ryhtyä tutkimaan asiaa.

Oman firman sähköpostiosoitteella lähetetyn ja vastaanotetun kirjeenvaihtoni saa työnantaja halutessaan ihan mielellään lukea. Minusta se vastaisi käytäntöä, joka oli manuaalisen kirjeenvaihdon aikaan ihan yleisesti käytössä. Kaikki kirjeet mapattiin ja saapuva posti avattiin jossain keskitetysti valmiiksi jakelukansioihin. Myös henkilönimellä varustetut kirjeet avattiin, ellei kirjeen päällä ollut merkintää c/o tai henkilökohtainen. Ne, jotka asioita hoitivat tai niistä vastasivat, voivat tarvittaessa katsoa kirjeenvaihdon mapeista.

Itse haluan sijaisen tai assistentin käsittelevän oman postini oman tietokoneeni ääressä. Loman jälkeen pääsen paljon helpommalla, kun asiat ovat järjestyksessä, eikä hoidettuja tarvitse erikseen käsitellä ennen kuin seuraavan kerran tulee tarvetta palata niihin. Työkoneillani ei ole mitään yksityisiä ja/tai mystisiä salaisuuksia ja salaiseksi luokitelluille työhön liittyville asiapapereille on oma paikkansa muualla. Kuka tahansa, jolla on valtuudet käsitellä omiin tehtäviini liittyviä asioita, saa minun puolestani ihan mielellään nähdä millaista kirjeenvaihtoa olen käynyt ja kenen kanssa - työasioissa. Ennen yksityisten sähköpostiosoitteiden yleistymistä, sähköpostissani oli oma kansio nimellä "yksityinen". Jos joku olisi sen uteliaisuuttaan avannut, olisi luultavasti kokenut pettymyksen.;))

koskea mutta arvaappa jääkö siihen, ei todellakaan.
        Seuraavaksi epäluuloinen työnantaja tunkeutuu kotitietsikoille.
        Hyvänen aika eihän sitä tiedä mitä valtionsalaisuuksia 60-kymppisten, varsinkin naispuolisten koneilla piilee - kenties uuden "enola gayn" rakennusohjeet.

• kysymys*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

siitä asioitten sisällöstä vaan siitä luottamuspulasta mikä vallitsee tänä päivänä työelämässä.
        Tälle ikäluokalle varsinkin on ollut kunnia asia hoitaa työnsä tunnollisesti.

• mitäs me vakoojat

...että jokainen meistä on potentiaalinen tai jo toimiva vakooja, jolla on kaikenlaisia yritysten tai valtion salaisuuksia ja kaikki me niitä kujilla ja toreilla kaupataan. Meillähän on niin ylettömän paljon mahtiyrityksiäkin Nokia-jätin lisäksi. Että on mitä myydä ja markkinat niille. Niistä markkinoista tosin kukaan ei ole inahtanut sanaakaan eli keitähän meidän salaisuutemme tai luulotautimme oikeastaan kiinnostavat - itsemme lisäksi. Voi oikeasti jäädä vähiin.

Joo, postikorteissa ja kirjeissähän ne syvimmät jutut onkin ja erityisesti kuuskymppisten ikäryhmässä. Nyt eikun maata kaivamaan ja sinne hautaamaan teräsloodassa kaikki kyseenalainen, ehkä on parasta tunkea mukaan sinne kroppansa kokonaan, että ei jää mitään maan päälle arvailujen varaan. Poissa silmistä, poissa mielestä.

Tosikoille tiedoksi: tämä teksti on puhdasta höpöä. Ei vielä tarvitse tilata valkopukuisia miehiä tai naisia piipaa-auton kera. Koko juttu on vain niin älytön eli tämä Lex Nokia. Huonosti valmisteltu laki, sietäisi palauttaa takaisin valmisteluun. Toivoisin myös, että kaikki kansanedustajat lukisivat ko. lain, koska näyttää siltä, että suurin osa puhuu luuloista, ei tiedoista.

• on Suomessa perinteisesti suojeltu todella huonosti. Esim. moniin tehtaisiin ja yrityksiin taitaa vielä tänäkin päivänä päästä kävelemään melkein kuka tahansa joka tekee sen reippaasti ja varman tuntuisesti. Harva ihminen kehtaa lähteä perään kyselemään, jos asiallisesti pukeutunut, varman tuntuinen tyyppi ohittaa infopisteen. En väitä e.m. pätevän enää niin yleisesti kuin 1980-luvulla; tilanne on muuttunut monissa paikoissa ja Suomessakin joutuu usein odottamaan vastaanotossa "noutajaa" ennenkuin pääsee pitemmälle yrityksen tiloihin.

Pitäisiköhän alkaa kouluttautua yritysvakoojaksi, jos vielä joutuisi harkitsemaan uran vaihtamista? Olisiko se tuottavaa puuhaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      211
      2088
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1247
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1137
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. 71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      34
      688
    Aihe