Kun luen näitä keskusteluja yleisellä tasolla, haen usein erilaisuuksia.
Paljon tehdään tilastoja ja laskelmia mutta minä en ajattele niiden mukaan, katson heti ympärilleni ja näen muuta.
Joitakin jopa ärsyttää kun puutun asioihin jotka joku ihminen on keksinyt yleistää.
Äskenkin huomasin heti paikan, en voi itselleni mitään.
Olen vastarannan kiiski.
Ärsyttääkö?
Vastarannan kiiski
32
1191
Vastaukset 32
eihän ny toki. Sä oot kiva likka ja Sun sanasi on sävel sepän korville ja Tiituki tykkää.
terv. me Tiitun kans.- Meriläinen
Sie elätkin lakeuksilla ja sinne varmaan mahtuu erilaisuuttakin niin kuin aavalle merelle.
- sepän
tiitulla taitaakin olla isot korvat jotka kuulee paljon asioita??
- k/k
ei ärsytä sun kirjoittelu,itte oon vähemmän nykyään kirjotellu,työt ja henkilökohtaiset huolet estää.
Silti iltaisin vilkaisen jutut läpi ennen ehtoota,anna palaa vaan.- Meriläinen
olen sua tänne kaipaillut, voimia sun elämääsi!
- k/k
Meriläinen kirjoitti:
olen sua tänne kaipaillut, voimia sun elämääsi!
Ei taitu,kyl mä täst taas jokupäivä nostan housuni ja hyppään kehiin.
Tääl on monta kivaa kirjottajaa jotka huitoo hienosti sanan säiläl hyvää kevättä ja tervan hajuu rannalle. - Meriläinen
k/k kirjoitti:
Ei taitu,kyl mä täst taas jokupäivä nostan housuni ja hyppään kehiin.
Tääl on monta kivaa kirjottajaa jotka huitoo hienosti sanan säiläl hyvää kevättä ja tervan hajuu rannalle.Miekin aina sanon kun housut tippuu että jos nostais housut ja olis kun muutkin miehet, naurut saan osakseni, en tiiä miks?
- Pirre*
vai ärsyttääkö jokin, esim. yleistys, sitäkö tarkoitat kysyessäsi?
Yleistykset kyllä ärsyttävät, mutten anna niitten hirveästi vaikuttaa....- Meriläinen
lähinnä että kun puutun yleistyksiin.
Jonkun kerran olen saanut vastuksen että täällä keskustellaan yleisellä tasolla.
Toisaalta mitä keskustelua se olisi jos kaikki vaan myöntelee, kun kerran näin on tutkittu niin se on niin.
Minusta ihminen on mielenkiintoinen otus mieleltään. - Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
lähinnä että kun puutun yleistyksiin.
Jonkun kerran olen saanut vastuksen että täällä keskustellaan yleisellä tasolla.
Toisaalta mitä keskustelua se olisi jos kaikki vaan myöntelee, kun kerran näin on tutkittu niin se on niin.
Minusta ihminen on mielenkiintoinen otus mieleltään.huomannut kiiskeilyäsi, ja miksei voi olla vastakkaistakin mieltä jos keskustellaan faktoista, mutut on taas jokaisen omia, - kunhan ei tee niistä yleistyksiä.. :)
- Meriläinen
Pirre* kirjoitti:
huomannut kiiskeilyäsi, ja miksei voi olla vastakkaistakin mieltä jos keskustellaan faktoista, mutut on taas jokaisen omia, - kunhan ei tee niistä yleistyksiä.. :)
ei kaikki huomaakaan. Toisille taas on kolahtanut.
Hyvää yötä Pirre, näe kauniita unia.
ärsytä. Eikös se vastarannankiiskeys voisi olla vähän niinkuin merkki siitä, että ajattelee omilla aivoillaan eikä kaikkea syötettyä ihan purematta niele.
- Meriläinen
sen omaksi ilokseni ajattelen.
Tylsää elämää jos aina tarvii samoin ajatella.
Kaikki valmiiksi elettynä.
Tarviihan ne aivotkin "liikuntaa".
- Meriläinen
ja lähden yksin yöhön kylmään. Vastailen huomenna jos tänne vielä jotakin tulee!
Hyvää yötä ystävät kalliit nukkukaa hyvin. - turhan vaatimaton
Kyllä ne Lohetkin hyppivät vastavirtaan! /¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨^^^^^^^¨¨¨¨¨¨^^^^¨¨¨¨¨¨^^^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^^^^^^^^^^^- sinut kiinni
virvelillä:
¨ / ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨0<
:) /
-----------I /
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^¨¨¨¨¨^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^
^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^
^^^^^^
Taidat olla sittenkin se kiiski! - Meriläinen
tykkää lohesta kun ne niin iloisena pomppii.
Yritän välttyä karhun kynsiin joutumasta. Pujottelen pienenä ja huomaamattomana :)) - Meriläinen
sinut kiinni kirjoitti:
virvelillä:
¨ / ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨0<
:) /
-----------I /
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^¨¨¨¨¨^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^
^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^
^^^^^^
Taidat olla sittenkin se kiiski!päästä mut pliis!
Mä en ole yhtä hyvää kun noi lohet, ei toi koukkukaan ole kuin vähän leuasta kiinni.
Ollaanhan kavereita jooks. :)) - rimpuilla, no
Meriläinen kirjoitti:
päästä mut pliis!
Mä en ole yhtä hyvää kun noi lohet, ei toi koukkukaan ole kuin vähän leuasta kiinni.
Ollaanhan kavereita jooks. :))olkoon, kuka nyt niita kiiskiä.
Mutta pelkään että kumminkin juksaat... Muistatko: "Jopa tuli kiiskistä EMÄhauki"...
Taikuutta on ilmassa, ei sitä tiedä vaikka... - LEVEILEN
rimpuilla, no kirjoitti:
olkoon, kuka nyt niita kiiskiä.
Mutta pelkään että kumminkin juksaat... Muistatko: "Jopa tuli kiiskistä EMÄhauki"...
Taikuutta on ilmassa, ei sitä tiedä vaikka...en hauella, vaan LOHELLA
- Meriläinen
LEVEILEN kirjoitti:
en hauella, vaan LOHELLA
et sitten hauiksiasi pullistele liikaa, lohellakin voimaa on.
Ettet kuuseen kurkota ja katajaan kapsahda :)) - jos kapsahtaakin
Meriläinen kirjoitti:
et sitten hauiksiasi pullistele liikaa, lohellakin voimaa on.
Ettet kuuseen kurkota ja katajaan kapsahda :))Kyllähän Meriläinen tietää, että täällä on kivikkoiset rannat katajan juurella
- Meriläinen
jos kapsahtaakin kirjoitti:
Kyllähän Meriläinen tietää, että täällä on kivikkoiset rannat katajan juurella
joilla katajainen kansa vaeltaa.
Kalastajat jotka ammoisista ajoista ovat työtään hartaudella ja hiljaisuudella tehneet.
Naapuri tulee kylään ja istuu tuoliin 15 minuuttia istuttuaan kysyy: Josko ne verkot......huomenna aamulla...sinne mereen?
Kahvit on emäntä välissä keittänyt ja kotvan kuuluu vain kuppien kolina jonka jälkeen isäntä vastaa piippuaan sytytellen: Niin ne verkot.....
jo vain......huomenna. Tiedä vaikka..... lohta!
Käkikellon ääni täyttää huoneen ja vieras nousee, ottaa hatun ja nyökkää emännälle ja emäntä takaisin.
Ja niin on taas yksi päivä iltaa kohti vierimässä ja seuraavana aamuna saavat lohet varoa. - mahtuu verkon silmuista
Meriläinen kirjoitti:
joilla katajainen kansa vaeltaa.
Kalastajat jotka ammoisista ajoista ovat työtään hartaudella ja hiljaisuudella tehneet.
Naapuri tulee kylään ja istuu tuoliin 15 minuuttia istuttuaan kysyy: Josko ne verkot......huomenna aamulla...sinne mereen?
Kahvit on emäntä välissä keittänyt ja kotvan kuuluu vain kuppien kolina jonka jälkeen isäntä vastaa piippuaan sytytellen: Niin ne verkot.....
jo vain......huomenna. Tiedä vaikka..... lohta!
Käkikellon ääni täyttää huoneen ja vieras nousee, ottaa hatun ja nyökkää emännälle ja emäntä takaisin.
Ja niin on taas yksi päivä iltaa kohti vierimässä ja seuraavana aamuna saavat lohet varoa.lähtemään ulos, vapauteen.
Jo taas tuli sellainen helpoittava olo puolestasi, ompa hyvä että olet kiiski, etkä hauki tai lohi.
Jatkoa
Isäntä tulee avaa uksen, huokaisee, kävelee lankkulattian poikki, ojentaa kätensä jossa sanko on vahvojen sormien pitelemänä, täynnä kirjavan hohtavia, vielä eväitään liikuttavia julmasuisia lohia.
Kas, sie sait.
-Niin, tuossa.
Ei kotvaakaan, kun keittiössä porisee lohikeittopata, vain loraus kermaa puuttuu vielä joukosta ja suola.
Isäntä kääntää sanomalehden kiinni ja nostaa sivuun. Iso höyryävä lohikeittolautanen laitetaan hänen eteensä.
Onneksi ei ollut kiiskisoppaa, kenenkanssa miiten voisin porista...
kirjoituksiasi... ja kiva tietää, että lisää on tulossa.;))
Isäni jo aikoinaan määritteli, että taidan kuulua lohen sukuun, koska "Vastavirtaan nousee lohen suku", eikä tunne tarvetta kulkea valtavirran mukana. Isona tyttönä kiisken hahmo kuulostaisi minusta jotensakin vieraalta, mutta samasta asiasta lienee kuitenkin kysymys. ;))
Jos poikkeuksia on enemmän kuin yksi, yleistys tai säännönmukaisuus ei toteudu. - Olisi aika kammottavaa, jos muistokirjoituksessa todettaisiin: "Hän kulki aina suurten massojen sileäksi polkemia valtateitä ja oli aina samaa mieltä kaikkien kanssa." Ei paljon lohduttaisi, vaikka jatko kuuluisi: "... ja kaikki rakastivat häntä".- Meriläinen
virtaan satutaa nostan evän lippaan, noin arvokalan paikalle saapuessa. :))
Ajattelisin tuosta viimeisestä lauseesta että ne kaikki ei olis kovin monta, koska mun kohdalla ei ainakaan toimi "typeryys" ja sitähän se olisi jos samaa mieltä kaikkien kanssa olisi.
Jo yksin jos minun kanssani koko ajan on ihminen samaa mieltä silloin saatan piruillessani muuttaa mielipiteitä, ihan vaan kokeeksi. - O - O
Meriläinen kirjoitti:
virtaan satutaa nostan evän lippaan, noin arvokalan paikalle saapuessa. :))
Ajattelisin tuosta viimeisestä lauseesta että ne kaikki ei olis kovin monta, koska mun kohdalla ei ainakaan toimi "typeryys" ja sitähän se olisi jos samaa mieltä kaikkien kanssa olisi.
Jo yksin jos minun kanssani koko ajan on ihminen samaa mieltä silloin saatan piruillessani muuttaa mielipiteitä, ihan vaan kokeeksi.Ajatuksemme näyttävät kulkevan samaan suuntaan. Ehkä meillä on yhteinen ystäväkin; se pikku-piru, joka istahtaa välillä olkapäälleni kuiskuttelemaan vallattomia kehotuksiaan ja naureskelee makeasti.;))
Aurinkoista viikonloppua! - mulla ainakin
O - O kirjoitti:
Ajatuksemme näyttävät kulkevan samaan suuntaan. Ehkä meillä on yhteinen ystäväkin; se pikku-piru, joka istahtaa välillä olkapäälleni kuiskuttelemaan vallattomia kehotuksiaan ja naureskelee makeasti.;))
Aurinkoista viikonloppua!hymykeijunkainenhumoristijaoptimistinaurusuu
- henrii
aika on ohi, mutta omia näkemyksiä voi aina esittää, ei se ärsytä.
Kiiski kyllä, melkein sitä on lähdettävä pilkiltä, kun ensimmäinen kiiski tulee.- Meriläinen
jää sun pilkkireissus jos satut ensimmäisenä vastarantaan tulemaan ja minut siellä näkemään. :D))
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2112088
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491247Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861137- 81986
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56881- 71813
- 100792
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.348695- 34688