VBA koodi ymmärtämään rivien lisäys?

bitteihinkadonnut

Minulla on comboboxin koodissa rivi

Sheets("data").Range("J105") = ComboBoxVaruste1.Column(2)

Kaikki toimii hyvin siihen asti kunnes itse data taulukkoon joutuu lisäämään rivin. Sen jälkeen tulee tuo käydä käsin muuttamassa J106:ksi. Eihän tämä yksinään olisi ongelma mut näitä tulisi useita, ja täten hallittavuus kärsisi koska joskus on pakko lisätä rivi toisen yläpuolelle.

Tai onko tämänkaltaiseen ongelmaan jotain muuta keinoa hallita?

3

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

      • bitteihinkadonnut

        Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

        Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.

        Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä?


      • bitteihinkadonnut kirjoitti:

        Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0) = ComboBoxVaruste1.Column(2)

        Eli mikäli itse tajusin tuota niin xlDown tarkoittaa sitä kun excelin taulukkoon lisää rivin, ja tuo offset(1,0) sitä että se sitten muuttaa tuota J105:sta J106:een? Olenko oikeilla jäljillä.

        Eli mikäli ja kun tuleekin tarvetta poistaa rivejä tuleeko koodiin lisätä End(xlUp).Offset(-1,0) tai jotain tähän suuntaan? Että koodi pysyisi oikealla rivillä poistettaessa ja lisätessä rivejä?

        Sheets("data").Range("J105").End(xlDown)
        etsitään viimeinen tietoa sisältävä solu solusta J105 alaspäin
        .Offset(1, 0) taas valitsee yhden solun alaspäin aktiivisesta solusta
        eli

        Sheets("data").Range("J105").End(xlDown).Offset(1, 0)

        valitsee aina ensimmäisen tyhjän solun solusta J105 alaspäin

        voit poistaa ja lisätä rivejä ihan vapaasti ja tuo ylläoleva koodi pitää huolen oikeasta ekasta tyhjästä solusta...

        nyt mennään alaspäin ja jos välissä on tyhjä solu tyssää siihen eli pitää olla yhtenäinen alue tota käytettäessä.
        Jos välissä saa olla tyhjiä rivejä ja silti haluat aina viimeisen tyhjän solun sarakkeessa niin koodia pitää muuttaa
        Sheets("data").Range("J65536").End(xlUp).Offset(1, 0)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      139
      2679
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1524
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1377
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      356
      1305
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1218
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1105
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      815
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      800
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      759
    10. 55
      744
    Aihe