Kahvipirtti

Nostetaan taas ylös, muuttoväki valmiina.

Onhan se mukavampi pirtin ovi avata, kun matka ei ole pitkä.
Olen tässä taas laitellut pirttiä kuntoon, kissat ja kukat jo ovat paikkansa löytäneet.
Vanhat verhot ja liinat saa vielä kelvata, verhot ovat niin kauniit, kun aurinko niiden läpi paistaa.

Odottelen että aamuun mennessä tulevat loputkin tavarat ja sitten taas pirtti on vastaanotto kunnossa.
Kyllähän täällä voi kahvit hörpätä nytkin, jos joku uskaltaa ettei unenmeno pelota.
Kukkaset pöydille toimitan aamulla.

Toivotan tässä vaiheessa kaikki pirttiin tervetulleeksi, jatketaan aamulla, hyvää yötä.

125

4269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika*

      Olen odotellut, että joku tulisi auttamaan minut ulos kaapista, mutta ei ristinsielua! Täällä nyt kompuroin pimeässä pirtissä. Kuinkahan täältä kotiinsa osaa? Mukavampi olisi omassa sängyssä vaaka-asennossa jatkaa unia...

      • Odota nyt vielä vähän, minä tulen auttamaan, kerran jo yritin, mutta joku ilkimys varasti nurkkakaapin ja ilmeisesti sinutkin.
        Onneksi löysin kaapin, nyt olemme oikeassa paikassa vien sinut kotikaupunkiisi, aamulla tavataan Late.


      • LateVaan kirjoitti:

        Odota nyt vielä vähän, minä tulen auttamaan, kerran jo yritin, mutta joku ilkimys varasti nurkkakaapin ja ilmeisesti sinutkin.
        Onneksi löysin kaapin, nyt olemme oikeassa paikassa vien sinut kotikaupunkiisi, aamulla tavataan Late.

        Taas olemme uudessa paikassa..Keittelen kahvia ja vettä,kun muutto-porukka ehtii tänne,niin on valmiina sitten. Toin pullia pussillisen.No,sieltähän jo tulevatkin,hienoa..
        Kohta on kaikki taas kohdallaan. Palaamme asiaan.
        Mukavaa päivää kaikille.Keväistä on! Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Taas olemme uudessa paikassa..Keittelen kahvia ja vettä,kun muutto-porukka ehtii tänne,niin on valmiina sitten. Toin pullia pussillisen.No,sieltähän jo tulevatkin,hienoa..
        Kohta on kaikki taas kohdallaan. Palaamme asiaan.
        Mukavaa päivää kaikille.Keväistä on! Iloa! t.Irkku

        ystävät ja kylänmiehet/naiset.

        Pirtissä on kaikki paikallaan ja Hintriika* on varmasti omassa sängyssä, kyllä tuo Late on kiltti mies, hänen apunsa ehtii aina tarvitseville.
        Kiitos vaan muutonkin toteuttamisesta.

        Minä kukkakaupan oven takana odottelin ja nyt toin rusehtavan keltaisia krysantiimin oksia maljakkoon, soinuvat niin kauniisti teksteeleihin.
        Irkku on jo kahvit keitellyt, tarjoukset pöydäsä, laitan vielä tiikerikakun lisäksi.

        Kyllä minusta alkaa tämä pirtin muutto olemaan jo aika nopeasti tapahtuvaa, ei kunnolla opi paikkaan, kun uusi on etsittävä.
        No eipähän kannata puhua palstan kuolemasta, kun aloituksia tippuu monta päivässä.
        Aloitukset, niistä voidaan olla monta mieltä, mutta kai aloittavan mielestä on tarpeellinen ja sopiihan näitä;)

        Nyt on pirtti kaikin puolin kunnossa ja voin virallisesti toivottaa tervetulleeksi kaikki vanhat ja uudetkin kirjoittajat, astukaa pirttiin.
        Ovivahtikaulin on hymyään vain lisännyt, uskoisin että kiva on tuollaisen hymylevän kaulimen ohi astua;)DD


      • SkillaN kirjoitti:

        ystävät ja kylänmiehet/naiset.

        Pirtissä on kaikki paikallaan ja Hintriika* on varmasti omassa sängyssä, kyllä tuo Late on kiltti mies, hänen apunsa ehtii aina tarvitseville.
        Kiitos vaan muutonkin toteuttamisesta.

        Minä kukkakaupan oven takana odottelin ja nyt toin rusehtavan keltaisia krysantiimin oksia maljakkoon, soinuvat niin kauniisti teksteeleihin.
        Irkku on jo kahvit keitellyt, tarjoukset pöydäsä, laitan vielä tiikerikakun lisäksi.

        Kyllä minusta alkaa tämä pirtin muutto olemaan jo aika nopeasti tapahtuvaa, ei kunnolla opi paikkaan, kun uusi on etsittävä.
        No eipähän kannata puhua palstan kuolemasta, kun aloituksia tippuu monta päivässä.
        Aloitukset, niistä voidaan olla monta mieltä, mutta kai aloittavan mielestä on tarpeellinen ja sopiihan näitä;)

        Nyt on pirtti kaikin puolin kunnossa ja voin virallisesti toivottaa tervetulleeksi kaikki vanhat ja uudetkin kirjoittajat, astukaa pirttiin.
        Ovivahtikaulin on hymyään vain lisännyt, uskoisin että kiva on tuollaisen hymylevän kaulimen ohi astua;)DD

        Hintriikka, kun en herättänyt sinua kun toimme Laten kanssa kaapin uuteen pirttiin. Kello oli jo niin paljon, että emme ottaneet edes yömyssyä lähtiessämme.

        Nyt toin uusia tervaksia ja lämpimiä pusuja. Kyllä tässä vielä tervaksiakin tarvitaan vaikka kesä onkin tehnyt tuloaan. Viime yönä vielä tuli vähän uutta lunta, että ei tämä oikein kesäntulolta vaikuta ja pakkastakin oli yli kaksi astetta.

        Onnittelut kumminkin taas kerran uuteen pirttiin ja kaikkea hyvää, kevättä rinnassa.

        Aamukahvit juon, kun täällä on pöytä niin, niin korreena, kukkia ja kaikkea.

        Kiitos ja hyvää päivänjatkoa kaikille. Katsotaan tuleeko tänään hiihdoista mitaleita,


      • Hintriika*
        ylikypsa kirjoitti:

        Hintriikka, kun en herättänyt sinua kun toimme Laten kanssa kaapin uuteen pirttiin. Kello oli jo niin paljon, että emme ottaneet edes yömyssyä lähtiessämme.

        Nyt toin uusia tervaksia ja lämpimiä pusuja. Kyllä tässä vielä tervaksiakin tarvitaan vaikka kesä onkin tehnyt tuloaan. Viime yönä vielä tuli vähän uutta lunta, että ei tämä oikein kesäntulolta vaikuta ja pakkastakin oli yli kaksi astetta.

        Onnittelut kumminkin taas kerran uuteen pirttiin ja kaikkea hyvää, kevättä rinnassa.

        Aamukahvit juon, kun täällä on pöytä niin, niin korreena, kukkia ja kaikkea.

        Kiitos ja hyvää päivänjatkoa kaikille. Katsotaan tuleeko tänään hiihdoista mitaleita,

        Helpotuksen huokaus, kotona taas heräsin. Kiitos Latelle saattomatkasta. Toivon vain, ettei Pirttihirmu luule siihen liittyvän jotakin vispiläliiketoimintaa. Ei kai, olen ymmärtänyt, ettei hän ole läheskään niin hirmu kuin Late joskus mainostaa! Pilke silmäkulmassa sillä mainostajallakin on ollut.

        Johan on kumma, etteivät nuo pilvet osaa meidän päältämme pois! Nyt ei sentään sada. Ei ainaskaan tällä hetkellä. Mutta aurinkoa alkaa kaivata tai mielikin muuttuu harmaan synkeäksi.

        Pirtissä on kuitenkin aurinkoinen sävy-sävyyn tunnelma. Täytyy tulla aina tänne, jos meinaa masennus päälle pukata. Sanotaanhan, että keltainen väri vaikuttaa ihmismieleen piristävästi.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Helpotuksen huokaus, kotona taas heräsin. Kiitos Latelle saattomatkasta. Toivon vain, ettei Pirttihirmu luule siihen liittyvän jotakin vispiläliiketoimintaa. Ei kai, olen ymmärtänyt, ettei hän ole läheskään niin hirmu kuin Late joskus mainostaa! Pilke silmäkulmassa sillä mainostajallakin on ollut.

        Johan on kumma, etteivät nuo pilvet osaa meidän päältämme pois! Nyt ei sentään sada. Ei ainaskaan tällä hetkellä. Mutta aurinkoa alkaa kaivata tai mielikin muuttuu harmaan synkeäksi.

        Pirtissä on kuitenkin aurinkoinen sävy-sävyyn tunnelma. Täytyy tulla aina tänne, jos meinaa masennus päälle pukata. Sanotaanhan, että keltainen väri vaikuttaa ihmismieleen piristävästi.

        Kaikki hyvin, yöllinen seikkailu on ohi,nurkkakaappikin paikallaan, kaikki taisivat herätä omassa sängyssään, minä vähän myöhemmin.
        Eilen sanoin että ihana päivä, mutta siitä ei joku tykännyt, että mies sanoo ihana, siihen
        vastasin Liebkindkin Ihana aamun sanoin, jossa päivä paistaa ja linnut laulaa.Joten mielestäni voi.
        Tänään ei paista eikä lintujakaan näy, se oli eilen se.
        Hyvää päivänjatkoa, Pirttihirmu ja Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Kaikki hyvin, yöllinen seikkailu on ohi,nurkkakaappikin paikallaan, kaikki taisivat herätä omassa sängyssään, minä vähän myöhemmin.
        Eilen sanoin että ihana päivä, mutta siitä ei joku tykännyt, että mies sanoo ihana, siihen
        vastasin Liebkindkin Ihana aamun sanoin, jossa päivä paistaa ja linnut laulaa.Joten mielestäni voi.
        Tänään ei paista eikä lintujakaan näy, se oli eilen se.
        Hyvää päivänjatkoa, Pirttihirmu ja Late

        Huomaatte kuinka painokkaasti tervehdin;))

        Täällä on sadellut koko aamun.

        pyykit on kuivia,nyt pitäisi silittää ääärrrr....
        Kun ei inspiroi yhtään,olen kyllä koettanut hankkia sellaisia vaatteita,mitä ei tarvitseisi silitellä,mutta,mutta kun joitakin on vain pakko silittää.

        Yli 20v.oli silitettävä miehen paidat ja housut rässättävä.Hänellä kun oli sellainen työ,että paita ja päivä,joskus kaksi paitaa.

        Tuolla paistaa aurinko,missä nuo hiihdot menee.

        Tässä välillä seuraan kisoja.

        Nyt hörppäsin päiväkahvit,kiitosta vuan;))
        Hyviä oli pusutkin.

        näkyillään...


      • meri-kukka98...
        muori67 kirjoitti:

        Huomaatte kuinka painokkaasti tervehdin;))

        Täällä on sadellut koko aamun.

        pyykit on kuivia,nyt pitäisi silittää ääärrrr....
        Kun ei inspiroi yhtään,olen kyllä koettanut hankkia sellaisia vaatteita,mitä ei tarvitseisi silitellä,mutta,mutta kun joitakin on vain pakko silittää.

        Yli 20v.oli silitettävä miehen paidat ja housut rässättävä.Hänellä kun oli sellainen työ,että paita ja päivä,joskus kaksi paitaa.

        Tuolla paistaa aurinko,missä nuo hiihdot menee.

        Tässä välillä seuraan kisoja.

        Nyt hörppäsin päiväkahvit,kiitosta vuan;))
        Hyviä oli pusutkin.

        näkyillään...

        Sanoi Tarvajärvi !
        Mutta hyvänen aika, nyt onkin iltapäivä jo pitkällä. Miten se tuo aika rientää.
        Catleija on mennyt lomalle; hänelle oikein hyvää ja virkistävää lomaa!

        Oma aika hupsahti vieraita kestiten, näin viikonlopun yli. Eipä silloin paljon koneelle ehdi. Pitää hämmentää soppakattilaa, ja silleen,tiedättehän!

        Pirtti on taas seikkailuineen muuttanut paikkaa.
        Jälleen kaunista ja viihtyisää, joten onnittelut
        Pirtille, sen emännälle ja tietenkin muutajille. Ja onnee tarvitsee myös nurkkakaapin
        matkustaja. Ehkä kaikkein eniten- onneksi on osaavat muuttomiehet, eikä mitään äkkinäisiä.
        Joilta saattais karata koko kaappi liukkaalla alamäkeen,,,,,,,
        Kävis kuin minullekin hiihtoladulla ,,pääsis mäen alas ihan vaaka-asennossa ja vauhdilla.

        Jätän pöydälle sydämen muotoisen suklaakakun.
        Siitäpä halukkaat maistamaan kahvin kanssa.
        Vaikka "tähtitansseja" katsoessa !
        Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!


      • mummeli-36
        meri-kukka98... kirjoitti:

        Sanoi Tarvajärvi !
        Mutta hyvänen aika, nyt onkin iltapäivä jo pitkällä. Miten se tuo aika rientää.
        Catleija on mennyt lomalle; hänelle oikein hyvää ja virkistävää lomaa!

        Oma aika hupsahti vieraita kestiten, näin viikonlopun yli. Eipä silloin paljon koneelle ehdi. Pitää hämmentää soppakattilaa, ja silleen,tiedättehän!

        Pirtti on taas seikkailuineen muuttanut paikkaa.
        Jälleen kaunista ja viihtyisää, joten onnittelut
        Pirtille, sen emännälle ja tietenkin muutajille. Ja onnee tarvitsee myös nurkkakaapin
        matkustaja. Ehkä kaikkein eniten- onneksi on osaavat muuttomiehet, eikä mitään äkkinäisiä.
        Joilta saattais karata koko kaappi liukkaalla alamäkeen,,,,,,,
        Kävis kuin minullekin hiihtoladulla ,,pääsis mäen alas ihan vaaka-asennossa ja vauhdilla.

        Jätän pöydälle sydämen muotoisen suklaakakun.
        Siitäpä halukkaat maistamaan kahvin kanssa.
        Vaikka "tähtitansseja" katsoessa !
        Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

        ,,,,mutta löysimpäs. Kyllä ei millään meinaa teijän perässä pyssyy. Onks miusta tullu hijas vai vanha???

        No kumpi vaan mut ONNITTELUT uuvelle pirtille. Oon menossa lenkille joten en enempää löpise. Luen jutut illalla paremmin,,hmm,,"toivottavasti". Tappaillaan taas,,,,,kisut,,,tuun mie takasin jos ei ennen ni evakkoreessä.


      • "pelkkää hyvää"
        mummeli-36 kirjoitti:

        ,,,,mutta löysimpäs. Kyllä ei millään meinaa teijän perässä pyssyy. Onks miusta tullu hijas vai vanha???

        No kumpi vaan mut ONNITTELUT uuvelle pirtille. Oon menossa lenkille joten en enempää löpise. Luen jutut illalla paremmin,,hmm,,"toivottavasti". Tappaillaan taas,,,,,kisut,,,tuun mie takasin jos ei ennen ni evakkoreessä.

        Hups, hei, täytyypä ravistella nämä lumet oven ulkopuolelle! Pudottelin katolta lumia ja taisi hiukan hujahtaa takin sisällekin. Sen verran on ollut plussalla, että kuukausien ajan katolle kertyneet lumet lähtivät liikkeelle. Hyvä niin.

        Nyt on pirtti taas näköpaikalla, niin valoisana, että! Ja tarjottavaakin löytyy. On vain sellainen olo, että ihastelen laitettua silmillä, ei niinkään suulla.

        Sanovat, että ikä opettaisi hiljaa kulkemaan, sitäkin kai, mutta myös myöntämään sen, että monenlaista kipuilua on hyväksyttävä päiviin. Se, jos mikä, on epistä, sillä poteminen ei ole ollut koskaan minun vahvin alueeni.

        Ei mutta, oli unohtua, toin rahkapuolukkapiirakkaa murotaikinapohjalla, jos iltakävijöille kahvin tai teen kanssa maistuisi. Kuitumyssy päässä ja esiliina edessä touhusin, vanhoista opeista ei pääse,- jos edes tarvitseekaan.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Hups, hei, täytyypä ravistella nämä lumet oven ulkopuolelle! Pudottelin katolta lumia ja taisi hiukan hujahtaa takin sisällekin. Sen verran on ollut plussalla, että kuukausien ajan katolle kertyneet lumet lähtivät liikkeelle. Hyvä niin.

        Nyt on pirtti taas näköpaikalla, niin valoisana, että! Ja tarjottavaakin löytyy. On vain sellainen olo, että ihastelen laitettua silmillä, ei niinkään suulla.

        Sanovat, että ikä opettaisi hiljaa kulkemaan, sitäkin kai, mutta myös myöntämään sen, että monenlaista kipuilua on hyväksyttävä päiviin. Se, jos mikä, on epistä, sillä poteminen ei ole ollut koskaan minun vahvin alueeni.

        Ei mutta, oli unohtua, toin rahkapuolukkapiirakkaa murotaikinapohjalla, jos iltakävijöille kahvin tai teen kanssa maistuisi. Kuitumyssy päässä ja esiliina edessä touhusin, vanhoista opeista ei pääse,- jos edes tarvitseekaan.

        piti tulla sanomaan.
        Kauniin Elisan tytär katsottu ja tanssit tähtien kanssa, hyviä suorituksia, pudonnut ei mielestäni ollut huonoin.
        Siitäpä ne perästä menee toisetkin, kaikki eivät voi voittaa.

        Pilvessä on ollut koko päivän ja kun kotiin tulin satoi räntää.

        Riston päivä oli, vielä ehtii onnea toivottamaan Ristoille.

        Vaivoja tulee, se on pakko hyväksyä ja jos ei muuten niin pitää itse hankia,,,urheilemalla;)
        No ne mustelmat pian pois menee ja entistä vahvempi on paikka mihin sattui, näin äiti lohdutti aikoinaan.

        Mutta nyt sänky kutsuu, nukutaan hyvin ja aamulla virkeina uuteen päivään ja käännytään loppukuulle.


      • SkillaN kirjoitti:

        piti tulla sanomaan.
        Kauniin Elisan tytär katsottu ja tanssit tähtien kanssa, hyviä suorituksia, pudonnut ei mielestäni ollut huonoin.
        Siitäpä ne perästä menee toisetkin, kaikki eivät voi voittaa.

        Pilvessä on ollut koko päivän ja kun kotiin tulin satoi räntää.

        Riston päivä oli, vielä ehtii onnea toivottamaan Ristoille.

        Vaivoja tulee, se on pakko hyväksyä ja jos ei muuten niin pitää itse hankia,,,urheilemalla;)
        No ne mustelmat pian pois menee ja entistä vahvempi on paikka mihin sattui, näin äiti lohdutti aikoinaan.

        Mutta nyt sänky kutsuu, nukutaan hyvin ja aamulla virkeina uuteen päivään ja käännytään loppukuulle.

        Katsoin myös Elisan tyttären. Teitä aina muistan kun käyn koneella. Toivottavasti pysyt terveenä sinulle varmaan niin moni toivoo sitä että pysytkin.

        Täällä tarvitaan emäntää joka huomaa toisia niin paljon kun sinä skillan. Harmajaa on meilläkin olin päivällä porokilpailuissa se meni lakkien vahtaamisiin. Erilaisten lapinlakkien.
        Kaunis pirtti ja mukavat ukkelit ja mummelit täällä asustaa. Muistakaahan liikkua kovasti ulkona, ja kaikkea hyvää, toivotta pääsky.


      • pääsky kirjoitti:

        Katsoin myös Elisan tyttären. Teitä aina muistan kun käyn koneella. Toivottavasti pysyt terveenä sinulle varmaan niin moni toivoo sitä että pysytkin.

        Täällä tarvitaan emäntää joka huomaa toisia niin paljon kun sinä skillan. Harmajaa on meilläkin olin päivällä porokilpailuissa se meni lakkien vahtaamisiin. Erilaisten lapinlakkien.
        Kaunis pirtti ja mukavat ukkelit ja mummelit täällä asustaa. Muistakaahan liikkua kovasti ulkona, ja kaikkea hyvää, toivotta pääsky.

        Jälleen uusi viikko ja tällä viikolla on Kevätpäiväntasaus.Se tietää sitä,että sitten,
        päivä on pitempi kuin yö.Miten aika onkin hurahtanut jo niin pitkälle..ai ai,ei meinaa perässä pysyä,vanha.
        No,keittelen kahvia ja pistän vesipannun vislaamaan. Täällä onkin makoisaa piirakkaa ja pullaa tietysti.Katan pöydän,pistän kahvikuppeja ja mukeja valmiiksi ja noita tarjottavia..Tulkaahan kahville! Kissoille pistän ruokaa lautaselle ja vettä..sieltä jo tulevatkin, iloisina kiehnäämään jalkoihin.Kissat ovat mukavia eläimiä,niin kodikkaita.
        Mitähän tänään keksisi tekemistä.Siivottavaa aina on,joten se työ ei lopu koskaan.Minä kaivelin kirjahyllystä yhden kirjan,josta en muista ihan
        tarkkaan juonta,aloin sitä lukea..Peter Hoegin
        "Lumen taju",on aika erikoinen tarina. Viimeksi luin ,Torey Haydenin " Lapsi muiden joukossa".
        Se oli hyvä kirja,hän kirjoitti taas, erityisopettajan työstään,kuten aina. Hyvin kirjoittaa,kiinnostavasti. Välillä on niin pitkä-
        veteisesti kirjoitettuja juttuja,että ei millään jaksaisi kahlata kirjaa loppuun. Juon tässä kahvia ja syön sitä puolukka-rahkapiirakkaa..nam.
        Kiitos tekijälle,maistuu hyvältä.Nyt taidan mennä
        antamaan pojallekin kahvia.. Me näemme taas.
        Ihanaa päivää kaikille! t.Irkku


      • pääsky kirjoitti:

        Katsoin myös Elisan tyttären. Teitä aina muistan kun käyn koneella. Toivottavasti pysyt terveenä sinulle varmaan niin moni toivoo sitä että pysytkin.

        Täällä tarvitaan emäntää joka huomaa toisia niin paljon kun sinä skillan. Harmajaa on meilläkin olin päivällä porokilpailuissa se meni lakkien vahtaamisiin. Erilaisten lapinlakkien.
        Kaunis pirtti ja mukavat ukkelit ja mummelit täällä asustaa. Muistakaahan liikkua kovasti ulkona, ja kaikkea hyvää, toivotta pääsky.

        ja kiitos pääskylle mukavista ajatuksistasi, terveyttä jokainen itselleen toivoo, miksikäs ei kaikille toisillekin,, näin uskon.
        Vieraita olemme keskenämme, miksi siis mitään pahaa toivoisimme, emme yllä pahaa, ei liioin hyvääkään tekemään täältä ruudun takaa kenellekään.
        No tietenkin pahan tai hyvän mielen pystyy antamaan, tänään pääsky teit sen minulle, vielä kiitos ja kaikkea hyvää sinne pohjoisiin oloihisi.
        Pistäydy kurkkaamassa.

        Sää täällä savon puolella on pilvinen, pakkasen puolella kolme astetta, heikko tuuli lippuja liehuttaa.
        Ilkan päivä, nyt jos tuttavapiirissä on Ilkkoja, heille onnittelusoitot tekemään.

        Sotamuistoista on tuolla aloitus, minä olen nekin kertonut jo monasti pirtissä eipä viitsi toistaa,kyllähän sitä jotakin mielessä on, ainakin silloin loppupuolelta ja sitten kun kovalla työllä korvauksia makseltiin.
        Minusta tuntuukin väliin, että alan kertoilemaan samoja asioita mitä yli neljä vuotta ja sen jälkeen olen jo puhunut.
        Minkäs teet, kun ei millään muisti pelaa ja loppuuhan kerrottavat, uuden aiheen tai tekemisen tahti on hidastunut, pakko on toistoihin mennä.
        Antakee anteeks;)DD

        Tänään käsityökerho, se on yksi kohokohta elämässä, vaikka vain kymmenen kahta puolen olevan naisen tapaaminen.
        Meille on sattunut niin mukava porukka, jokainen tuntee samoin kuin minä, ikävä on toisiamme.
        (näinhän on pirtissäkin)
        Eikä siellä mitään ihmeitä edes tapahdu, tottakai läpi käydään tärkeimmät Tv- ohjelmat ja tapahtumat, mutta sanoisin, että niin sanottua juoruilua emme harrasta.
        Jonkun verran sairastellaan, tietysti, mutta muuten hyvin vaatimatonta yhdessä oloa ja viihtymistä.
        Paljon kyllä saamme aikaan, taas on myyjäisiä varten monta koria käsitöitä kaupattavaksi.
        Myyjäisiin menemme kolmen naisen voimin leipomaan yhdessä ja jokaiselle on oma vastuu alue, kahvittelu, arvan myynti, leivonnaiset ja käsityöt.
        Yhdessä touhuaminen on kivaa, nauru raikaa, väliin laulukin, jos on tekemisen puute, tervetuloa mukaan;)D

        Nyt lopetan taas tämän yksinpuhelun, jos tänne asti jaksoitte toivottelen mukavaa päivää, tulkaa kertomaan riennoistanne, kiva olisi kuulla miten päivät vierivät teillä toisillakin?

        Ai niin, kahvit on katettu, munkkipussi on täydentämässä pöytää, ei toki pussissa vaan kauniisti lautasella, kaikkien muiden herkkujen kanssa, minun herkkua rahkapiirakkaa, kiitos vaan tuojille.

        Kissat syöttelin, nyt tuolla takan päällä itseään puhdistavat.
        Laitanpa viellä tulen takkaan, on nuo ylikypsän tuomat tervakset niin helppo saada syttymään.
        Nappaan vielä pusun pöydältä ja nyt minua vietiin;)


      • irkku-37 kirjoitti:

        Jälleen uusi viikko ja tällä viikolla on Kevätpäiväntasaus.Se tietää sitä,että sitten,
        päivä on pitempi kuin yö.Miten aika onkin hurahtanut jo niin pitkälle..ai ai,ei meinaa perässä pysyä,vanha.
        No,keittelen kahvia ja pistän vesipannun vislaamaan. Täällä onkin makoisaa piirakkaa ja pullaa tietysti.Katan pöydän,pistän kahvikuppeja ja mukeja valmiiksi ja noita tarjottavia..Tulkaahan kahville! Kissoille pistän ruokaa lautaselle ja vettä..sieltä jo tulevatkin, iloisina kiehnäämään jalkoihin.Kissat ovat mukavia eläimiä,niin kodikkaita.
        Mitähän tänään keksisi tekemistä.Siivottavaa aina on,joten se työ ei lopu koskaan.Minä kaivelin kirjahyllystä yhden kirjan,josta en muista ihan
        tarkkaan juonta,aloin sitä lukea..Peter Hoegin
        "Lumen taju",on aika erikoinen tarina. Viimeksi luin ,Torey Haydenin " Lapsi muiden joukossa".
        Se oli hyvä kirja,hän kirjoitti taas, erityisopettajan työstään,kuten aina. Hyvin kirjoittaa,kiinnostavasti. Välillä on niin pitkä-
        veteisesti kirjoitettuja juttuja,että ei millään jaksaisi kahlata kirjaa loppuun. Juon tässä kahvia ja syön sitä puolukka-rahkapiirakkaa..nam.
        Kiitos tekijälle,maistuu hyvältä.Nyt taidan mennä
        antamaan pojallekin kahvia.. Me näemme taas.
        Ihanaa päivää kaikille! t.Irkku

        pirtissä voidaan touhuilla, tietämättä toisistamme, ihme ettei kahvin tuoksu edes nenään tullut.

        Kyllä nuo kisulit tulee hyvin hoidettua, kaikki tehdään kahteen kertaan, no varma on aina varma.

        Mukava kun päiväsi on hyvällä alulla irkku, ja ehdit aikaisin pirttiinkin, kiitos siitä, kiva heti aamusta nähdä tuttu nikki pirtin ketjussa.

        Hyvää päivää teille sinne etelään;)


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        ja kiitos pääskylle mukavista ajatuksistasi, terveyttä jokainen itselleen toivoo, miksikäs ei kaikille toisillekin,, näin uskon.
        Vieraita olemme keskenämme, miksi siis mitään pahaa toivoisimme, emme yllä pahaa, ei liioin hyvääkään tekemään täältä ruudun takaa kenellekään.
        No tietenkin pahan tai hyvän mielen pystyy antamaan, tänään pääsky teit sen minulle, vielä kiitos ja kaikkea hyvää sinne pohjoisiin oloihisi.
        Pistäydy kurkkaamassa.

        Sää täällä savon puolella on pilvinen, pakkasen puolella kolme astetta, heikko tuuli lippuja liehuttaa.
        Ilkan päivä, nyt jos tuttavapiirissä on Ilkkoja, heille onnittelusoitot tekemään.

        Sotamuistoista on tuolla aloitus, minä olen nekin kertonut jo monasti pirtissä eipä viitsi toistaa,kyllähän sitä jotakin mielessä on, ainakin silloin loppupuolelta ja sitten kun kovalla työllä korvauksia makseltiin.
        Minusta tuntuukin väliin, että alan kertoilemaan samoja asioita mitä yli neljä vuotta ja sen jälkeen olen jo puhunut.
        Minkäs teet, kun ei millään muisti pelaa ja loppuuhan kerrottavat, uuden aiheen tai tekemisen tahti on hidastunut, pakko on toistoihin mennä.
        Antakee anteeks;)DD

        Tänään käsityökerho, se on yksi kohokohta elämässä, vaikka vain kymmenen kahta puolen olevan naisen tapaaminen.
        Meille on sattunut niin mukava porukka, jokainen tuntee samoin kuin minä, ikävä on toisiamme.
        (näinhän on pirtissäkin)
        Eikä siellä mitään ihmeitä edes tapahdu, tottakai läpi käydään tärkeimmät Tv- ohjelmat ja tapahtumat, mutta sanoisin, että niin sanottua juoruilua emme harrasta.
        Jonkun verran sairastellaan, tietysti, mutta muuten hyvin vaatimatonta yhdessä oloa ja viihtymistä.
        Paljon kyllä saamme aikaan, taas on myyjäisiä varten monta koria käsitöitä kaupattavaksi.
        Myyjäisiin menemme kolmen naisen voimin leipomaan yhdessä ja jokaiselle on oma vastuu alue, kahvittelu, arvan myynti, leivonnaiset ja käsityöt.
        Yhdessä touhuaminen on kivaa, nauru raikaa, väliin laulukin, jos on tekemisen puute, tervetuloa mukaan;)D

        Nyt lopetan taas tämän yksinpuhelun, jos tänne asti jaksoitte toivottelen mukavaa päivää, tulkaa kertomaan riennoistanne, kiva olisi kuulla miten päivät vierivät teillä toisillakin?

        Ai niin, kahvit on katettu, munkkipussi on täydentämässä pöytää, ei toki pussissa vaan kauniisti lautasella, kaikkien muiden herkkujen kanssa, minun herkkua rahkapiirakkaa, kiitos vaan tuojille.

        Kissat syöttelin, nyt tuolla takan päällä itseään puhdistavat.
        Laitanpa viellä tulen takkaan, on nuo ylikypsän tuomat tervakset niin helppo saada syttymään.
        Nappaan vielä pusun pöydältä ja nyt minua vietiin;)

        Mitä tuota anteeksi pyytelemään, jos kertoo samat jutut useammin, kun meistä jokainen tekee niin. Liekö se yksistään vanhojen vika. Olenpahan vain huomannut, että niin käy nuoremmillekin. Eihän aina voi muistaa, mitä on milloinkin ja kellekin jo kertonut.

        Tuon Irkun mainitseman Hoegin kirjan "Lumen taju" olen joskus lukenut ja pidin siitä. Harvinaista, että suurin piirtein muistan juonenkin. Useinhan on niin, että juonen kulku palautuu mieleen pikku hiljaa vasta sitten, kun lukee kirjaa uudelleen.

        Meillä on oikea rökälesää. Märkää räntää tulee tuulen siivittämänä niin, että ilma on sakeana. Näytelmäharjoituksiin pitäisi silti raahautua. Etenkin, kun joudun ensi maanantaina olemaan pois sen Jäämeren reissun takia.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Mitä tuota anteeksi pyytelemään, jos kertoo samat jutut useammin, kun meistä jokainen tekee niin. Liekö se yksistään vanhojen vika. Olenpahan vain huomannut, että niin käy nuoremmillekin. Eihän aina voi muistaa, mitä on milloinkin ja kellekin jo kertonut.

        Tuon Irkun mainitseman Hoegin kirjan "Lumen taju" olen joskus lukenut ja pidin siitä. Harvinaista, että suurin piirtein muistan juonenkin. Useinhan on niin, että juonen kulku palautuu mieleen pikku hiljaa vasta sitten, kun lukee kirjaa uudelleen.

        Meillä on oikea rökälesää. Märkää räntää tulee tuulen siivittämänä niin, että ilma on sakeana. Näytelmäharjoituksiin pitäisi silti raahautua. Etenkin, kun joudun ensi maanantaina olemaan pois sen Jäämeren reissun takia.

        pitikö sitä nyt Jäämerelle asti, kun olisi ollut tilaisuus tulla tapaamiseen;)

        Kovasti toivoin että olisit mukavaan porukkaan liittynyt, mutta minkäs mahtaa,,, onnea kumminkin sinne jääkarhujen sekaan, koitahan tulla ehjänä takaisin.

        Olen vaan joskus palautetta saanut saman puhumisesta, eihän siltä vältytä ei niin, yritän kumminkin etten liikaa verenpaineita nosta kenellekään.

        Kun ei voi toisia komennella olemaan siivosti, yritän itse sitä noudattaa.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        pitikö sitä nyt Jäämerelle asti, kun olisi ollut tilaisuus tulla tapaamiseen;)

        Kovasti toivoin että olisit mukavaan porukkaan liittynyt, mutta minkäs mahtaa,,, onnea kumminkin sinne jääkarhujen sekaan, koitahan tulla ehjänä takaisin.

        Olen vaan joskus palautetta saanut saman puhumisesta, eihän siltä vältytä ei niin, yritän kumminkin etten liikaa verenpaineita nosta kenellekään.

        Kun ei voi toisia komennella olemaan siivosti, yritän itse sitä noudattaa.

        Voi sentään, kuinka mielelläni olisin mukana siellä kahvipirtin tapaamisessa, mutta taskunpohjassa on pelkkä reikä, ei sen turvin harrasteta hotellissa asumisia ja syömisiä.

        Hotellissa minä asun ja syön Jäämeren rannallakin, mutta ero on siinä, ettei minun tarvitse maksaa matkoista, yöpymisistä eikä sapuskoista. Olen näes virallisesti mukaan kutsuttu. Siis "kulturelli edustushahmo"!


      • SkillaN kirjoitti:

        pitikö sitä nyt Jäämerelle asti, kun olisi ollut tilaisuus tulla tapaamiseen;)

        Kovasti toivoin että olisit mukavaan porukkaan liittynyt, mutta minkäs mahtaa,,, onnea kumminkin sinne jääkarhujen sekaan, koitahan tulla ehjänä takaisin.

        Olen vaan joskus palautetta saanut saman puhumisesta, eihän siltä vältytä ei niin, yritän kumminkin etten liikaa verenpaineita nosta kenellekään.

        Kun ei voi toisia komennella olemaan siivosti, yritän itse sitä noudattaa.

        Niin kyllä kai sitä samoja asioita höpisee itsekukin..... Vaan lieneekö tuo niin vaarallista?
        Pitäis alkaa pitää "kirjaa" mitä on sanonut milloin, ja miksi, kenelle ja missä....
        Paras vaan puhua kuten ennenkin. Ja toisaalta kertaus on opintojen äiti.
        Meikäläinen on vielä niin "etenkehainen" googlettamaan, näin keskustelupalstoille,sielähän löytyisi täsmätietoa joka asiaan. Mutta onko se keskustelua jos tieto otetaan sieltä suoraan.

        Toki monta oikeaa asiaa olen sieltä tarkastanut.

        Sitä piti sanomani, että hintriikalla on ihan väärä suunta kiikarissa. Ihan erisuuntaan piti katseet kääntää,,,,,,,,

        Pitää valmistautua iltapäivän harrastuksiin.
        AAmupäivän liikunta on jo takana- 10km. hiihtoa.
        Nyt vielä tuota puolukkarahkapiirakkaa kahvin kanssa ,että osaakin olla hyvää.
        Kiitos leipojalle ja mukavaa päivän jatkoa kaikille.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Niin kyllä kai sitä samoja asioita höpisee itsekukin..... Vaan lieneekö tuo niin vaarallista?
        Pitäis alkaa pitää "kirjaa" mitä on sanonut milloin, ja miksi, kenelle ja missä....
        Paras vaan puhua kuten ennenkin. Ja toisaalta kertaus on opintojen äiti.
        Meikäläinen on vielä niin "etenkehainen" googlettamaan, näin keskustelupalstoille,sielähän löytyisi täsmätietoa joka asiaan. Mutta onko se keskustelua jos tieto otetaan sieltä suoraan.

        Toki monta oikeaa asiaa olen sieltä tarkastanut.

        Sitä piti sanomani, että hintriikalla on ihan väärä suunta kiikarissa. Ihan erisuuntaan piti katseet kääntää,,,,,,,,

        Pitää valmistautua iltapäivän harrastuksiin.
        AAmupäivän liikunta on jo takana- 10km. hiihtoa.
        Nyt vielä tuota puolukkarahkapiirakkaa kahvin kanssa ,että osaakin olla hyvää.
        Kiitos leipojalle ja mukavaa päivän jatkoa kaikille.

        Tässä ei nyt kirjan pitäminen auta, on harmaata, loskaista, ei yhtään keväistä.
        Vilu tuli puseroon, kylmä tuuli puhalteli kauppareissulla.
        Huomiseksi vielä lupasivat 10 sm uutta lunta.
        Kaiken kukkuraksi kevätpäiväntasaus 20. pv, joutuu yöllä kelloja siirtämään 3:n aikaan, kyllä on kurjaa.
        Pistäkää nyt ylös, missä kulloinkin kelläkin kevät alkaa, en usko että yöllä 3:n aikaan ainakaan.
        Kevättä odotellen Late.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Niin kyllä kai sitä samoja asioita höpisee itsekukin..... Vaan lieneekö tuo niin vaarallista?
        Pitäis alkaa pitää "kirjaa" mitä on sanonut milloin, ja miksi, kenelle ja missä....
        Paras vaan puhua kuten ennenkin. Ja toisaalta kertaus on opintojen äiti.
        Meikäläinen on vielä niin "etenkehainen" googlettamaan, näin keskustelupalstoille,sielähän löytyisi täsmätietoa joka asiaan. Mutta onko se keskustelua jos tieto otetaan sieltä suoraan.

        Toki monta oikeaa asiaa olen sieltä tarkastanut.

        Sitä piti sanomani, että hintriikalla on ihan väärä suunta kiikarissa. Ihan erisuuntaan piti katseet kääntää,,,,,,,,

        Pitää valmistautua iltapäivän harrastuksiin.
        AAmupäivän liikunta on jo takana- 10km. hiihtoa.
        Nyt vielä tuota puolukkarahkapiirakkaa kahvin kanssa ,että osaakin olla hyvää.
        Kiitos leipojalle ja mukavaa päivän jatkoa kaikille.

        teillä on ? pimiää sumuista ja loskaista.
        Meillä minun kirjanpidon mukaan on välillä näyttäytynyt aurinko. Liki 0 astetta mutta erittäin luistava hiihtokeli; jäällä !
        Vanhan vitsin mukaan kannetaan ne kellot jo illalla eripaikoihin, sitten parin viikon päästä.


    • sanoi heittävän minut jonnekin,siinähän heittelee.

      Pilvinen päivä on täälläkin ollut,tuuli oli aika purevaa.

      Kävin näön tarkastuksessa ja optikko passitti silmälääkärille,jotain häikkää on,no se selviää ensikuussa 7pv.pitkä tuntui olevan jono.

      Arvauskeskuksen lääkäri määräsi verikokeisiin huomenna mentävä syömättä ja juomatta,melkein 2vuotta kun viimeksi on kokeita otettu.

      Pataatti muhii uunissa pian pääsen maistamaan.

      Nyt kyllä herkuttelen pirtin tarjouksilla.
      Ja juon uhallakin kupin kahvia;))

      Kiitosta vuan hyvvee olj.

      näkyillään...

      • Mulla on ollut kone kiinni kaksi päivää, joten nyt vasta voin onnitella uutta pirttiä ja kiittää emäntää apulaisineen.Kiitos kiitos! Nättiä on, täytyy sanoa. Kelpaapa tässä istua kiikkustuolissa ja rauhoittua takan loimutessa. Ja tällaisia herkkuja vielä tarjolla, ai ai. Tämä puolukkapiirakka on aivan suussa sulavaa, jasmiiniteetä on mukissa juotavana, mausteena hunajaa.

        Päivä on ollut harmaa meilläkin, ja äsken tuli vettäkin, tosin hyvin ohuesti. Tuuli on ollut kovempi kuin aikoihin, inhottavan kolea ja kostea. Vaan kohti kesää kuitenkin mennään, se on hienoa se.

        Ei minunkaan mielestäni huonoin pari tipahtanut tanssikisassa, vaan eipä auta napista, en äänestänyt. Mutta siinä olen samaa mieltä, että Pirkko Mannola oli paras!

        Lukenut olen minäkin, ahmin Hietamiehen:"Vienan punainen kuu" melkein yhteen kyytiin. Otti heti alkuun niin mukaansa.

        Ilta tummenee, riittää tältä illalta takan tuijotus. Toivottelen seuraaville kävijöille yhtä tunnelmallisia hetkiä!!!! Viihtykää toisetkin pirtissä! Ihanaa kun olette olemassa!
        Näin sanoo Paulamaria


      • hierarkia minuakin, kun Latelta meinasin kysyä, että oletko nyt erehtynyt, kelloja siirretään minun kalenterini mukaan 29.3, 20.3 on kevätpäivän tasaus?

        Kuulin tänä päivänä lokkien ääntelyä ja se on kevään merkki, en nähnyt mutta äänen tunnen, kyllä sitä niin paljon mökillä kuulee.
        Lämpöasteita on kaksi ja aurinko pistäytyi tervehtimässä.
        Katoilta on nyt tulossa todella vaarallisia pommeja, katselin kadulla miten isoja jäälohkareita oli alas tippunut.
        Syytä on väliin sinne kattojen suuntaan kurkata.

        Hintriika* selvennän, eihän me hotelissa yövytä, loma kohteessa mikä on hotelin lähellä.
        Ehken pistäydymme myös hotelilla.
        Nyt sitten tapaaminen alkaa olla lähellä ja kiva on tavata vanhat tutut.
        Sopiihan sinne tulemaan, jos joku intoa tuntee.

        Yli neljä tuntia vierähti taas kerhossa, ompelimme esiintymisponzojen rintaan isot orkideat.
        Varmaan aika hyviltä näytämme,,,, luulen niin.

        Päivä on illassa ja nyt on omaa aikaa katsoa vaikka telkkaria, pitäisi kyllä lauleskella, kun harjoituksen alla on trio laulantaa,,, yksiäänisesti,ilman lurituurauksia, on vain laulua;)
        Laulelemme 50- luvun iskelmistä tehtyä sikermää.
        Täyteohjelmaa.

        Hyvät illan jatkot palaillaan.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        hierarkia minuakin, kun Latelta meinasin kysyä, että oletko nyt erehtynyt, kelloja siirretään minun kalenterini mukaan 29.3, 20.3 on kevätpäivän tasaus?

        Kuulin tänä päivänä lokkien ääntelyä ja se on kevään merkki, en nähnyt mutta äänen tunnen, kyllä sitä niin paljon mökillä kuulee.
        Lämpöasteita on kaksi ja aurinko pistäytyi tervehtimässä.
        Katoilta on nyt tulossa todella vaarallisia pommeja, katselin kadulla miten isoja jäälohkareita oli alas tippunut.
        Syytä on väliin sinne kattojen suuntaan kurkata.

        Hintriika* selvennän, eihän me hotelissa yövytä, loma kohteessa mikä on hotelin lähellä.
        Ehken pistäydymme myös hotelilla.
        Nyt sitten tapaaminen alkaa olla lähellä ja kiva on tavata vanhat tutut.
        Sopiihan sinne tulemaan, jos joku intoa tuntee.

        Yli neljä tuntia vierähti taas kerhossa, ompelimme esiintymisponzojen rintaan isot orkideat.
        Varmaan aika hyviltä näytämme,,,, luulen niin.

        Päivä on illassa ja nyt on omaa aikaa katsoa vaikka telkkaria, pitäisi kyllä lauleskella, kun harjoituksen alla on trio laulantaa,,, yksiäänisesti,ilman lurituurauksia, on vain laulua;)
        Laulelemme 50- luvun iskelmistä tehtyä sikermää.
        Täyteohjelmaa.

        Hyvät illan jatkot palaillaan.

        Aivan uskomatonta, että iltapäivällä paistoi aurinko! Tuuli ei kyllä siitään tyyntynyt, mutta aina se valoilmiö hetkauttaa! Heti rinnassa kevät ailahti...

        Se on yksi lysti, puhutaanko hotellista, motellista vai jostakin muusta! (Mieleen tulee vanha pikkutuhma vitsi naikkosesta, joka kirjoitti ammatikseen "muora"...) Rahaa niissä menee enemmän kuin minun kukkaroni kestää. Vaan ei sota eikä rauhakaan yhtä muijaa kaipaa! Olen tosin aikonut tulla sinne kärpäsenä kattoon, mutta soppalautaseltanne lupaan pysyä pois!

        Nyt pitäisi kyllä Pirttihirmun laittaa Late aisoihin, ettei hän rupea raahaamaan kelloja ennen aikojaan paikasta toiseen. Siitä se sekasotku syntyy, jos ei oikeana yönä enää tiedä, mille seinälle niitä kantaa!


      • SkillaN kirjoitti:

        hierarkia minuakin, kun Latelta meinasin kysyä, että oletko nyt erehtynyt, kelloja siirretään minun kalenterini mukaan 29.3, 20.3 on kevätpäivän tasaus?

        Kuulin tänä päivänä lokkien ääntelyä ja se on kevään merkki, en nähnyt mutta äänen tunnen, kyllä sitä niin paljon mökillä kuulee.
        Lämpöasteita on kaksi ja aurinko pistäytyi tervehtimässä.
        Katoilta on nyt tulossa todella vaarallisia pommeja, katselin kadulla miten isoja jäälohkareita oli alas tippunut.
        Syytä on väliin sinne kattojen suuntaan kurkata.

        Hintriika* selvennän, eihän me hotelissa yövytä, loma kohteessa mikä on hotelin lähellä.
        Ehken pistäydymme myös hotelilla.
        Nyt sitten tapaaminen alkaa olla lähellä ja kiva on tavata vanhat tutut.
        Sopiihan sinne tulemaan, jos joku intoa tuntee.

        Yli neljä tuntia vierähti taas kerhossa, ompelimme esiintymisponzojen rintaan isot orkideat.
        Varmaan aika hyviltä näytämme,,,, luulen niin.

        Päivä on illassa ja nyt on omaa aikaa katsoa vaikka telkkaria, pitäisi kyllä lauleskella, kun harjoituksen alla on trio laulantaa,,, yksiäänisesti,ilman lurituurauksia, on vain laulua;)
        Laulelemme 50- luvun iskelmistä tehtyä sikermää.
        Täyteohjelmaa.

        Hyvät illan jatkot palaillaan.

        Kevät on pelastettu, luulin että tasauspäivänä kelloja siirretään. Kyllä sitä muistiinpanoja sittenkin tarvitaan ja niitä jotka jotain muistavat.Kiitos.
        No itsekin vähän tähän synkeyteen piristystä toin, ostin kukkakaupasta kolme auringonväristä
        gerberaa, komeita ovat.
        Ehkä se sittenkin? Vai miten? Late


    • Ilmamaisteri

      kun löysin tien tänne pirtille, ja heti tuntui, että olen kärryiltä pudonnut.
      Kipasinkin hakemaan päivyrin, ja tarkistin, että koskas se kellojen siirto on. Päivyrini ilmotti, että 29 päivä, joten vielä saa köllötellä samaan aikaan lähes pari viikkoo, joten ei mitään hämminkiä.
      Hörppään sen kunniaksi kahveet ja plöräytän joukkoon varmuuden vuoksi pienet neuvoa antavat, heti helppasi... jatkankin matkaa hyvillä mielin, oli mukavaa pistäytyä, rauhallista iltaa itsekullekin kulkijalle, näin toivottelee uusi pirttiläinen!
      Nähdään ja kuulostellaan taas joku päivä!

      • maisteris ihminen, tervetuloa pirtin vakioon.

        Meillä ei kyllä tituleerata sen kummemmin, uimamaisteri tai joku muu, samaa sakkia ollaan.

        Toisaalta ihan kiva että ilmaalan maisteri, meillehän tuo aurinko on elintärkeä ja sitä kaivataan, jospa nyt ennustelisit sitä aurinkoista ilmaa;))
        Ollaan kyllä joka sään kestäviä, mutta aurinko meihin puhtia antaa.

        Siinäpä sitä, tervetulo toivotuksia, ota pirtti kodikseksi, ainakin siksi toiseksi.


      • SkillaN kirjoitti:

        maisteris ihminen, tervetuloa pirtin vakioon.

        Meillä ei kyllä tituleerata sen kummemmin, uimamaisteri tai joku muu, samaa sakkia ollaan.

        Toisaalta ihan kiva että ilmaalan maisteri, meillehän tuo aurinko on elintärkeä ja sitä kaivataan, jospa nyt ennustelisit sitä aurinkoista ilmaa;))
        Ollaan kyllä joka sään kestäviä, mutta aurinko meihin puhtia antaa.

        Siinäpä sitä, tervetulo toivotuksia, ota pirtti kodikseksi, ainakin siksi toiseksi.

        Sattuipas hyvin, kun saimme joukkoomme ilmamaisterin. Sinulta varmaankin voi aina tarpeen vaatiessa tilailla passeleita säitä.
        Pistänkin tässä heti anomuksen koreista ilmoista ajalle 30.3. - 1.4. Oikein keväistä ja aurinkoista, jos suinkin sopii...

        Muistini mukaan täällä uiskenteli joskus muuan uimamaisterikin, mutta minä ainakin pysyn sen verran pinnalla ettei tullut puheeksi uimaopiskelu.

        Sää sen sijaan on jokapäiväinen puheenaihe. Nolla pilkku jotakin on tälläkin hetkellä ja kaikki plussaa!
        Tänään yritti aurinkokin änkeä pilvien läpi mutta ei onnistunut. Luulin jo, että kevät tekisi tuloaan, mutta huomiseksi on luvattu lunta.
        Toisaalta on ihan hyvä, että tämä talvikin loppujen lopuksi tuli. Kai se joskus meneekin...

        Minäkin menen nyt, joten oikein hyvää iltaa ja yötä ynnäkauniita unia koko revohkalle!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Sattuipas hyvin, kun saimme joukkoomme ilmamaisterin. Sinulta varmaankin voi aina tarpeen vaatiessa tilailla passeleita säitä.
        Pistänkin tässä heti anomuksen koreista ilmoista ajalle 30.3. - 1.4. Oikein keväistä ja aurinkoista, jos suinkin sopii...

        Muistini mukaan täällä uiskenteli joskus muuan uimamaisterikin, mutta minä ainakin pysyn sen verran pinnalla ettei tullut puheeksi uimaopiskelu.

        Sää sen sijaan on jokapäiväinen puheenaihe. Nolla pilkku jotakin on tälläkin hetkellä ja kaikki plussaa!
        Tänään yritti aurinkokin änkeä pilvien läpi mutta ei onnistunut. Luulin jo, että kevät tekisi tuloaan, mutta huomiseksi on luvattu lunta.
        Toisaalta on ihan hyvä, että tämä talvikin loppujen lopuksi tuli. Kai se joskus meneekin...

        Minäkin menen nyt, joten oikein hyvää iltaa ja yötä ynnäkauniita unia koko revohkalle!

        lunta tai paremmin räntää on yöllä vähän satanut, nollassa mittari, aamu pilvinen (päivällä voi vaikka paistaa),,, huomenta sanon.
        Kertun päivä, Kerttu - elmalle onnittelut, tietenkin kaikille nimeä kantaville, anoppini syntymäpäivä.

        Muistan tämän päivän siitä niin hyvin, kun jännäsimme syntyykö poikani anopille lahjaksi, puoli vuorokautta myöhästyi.
        Mukavia sattumia on suvussani muitakin, pojantytär syntyi samaten päivää aiemmin,kuin ukkinsa, minä ja appiukko olemme samana päivänä syntyneet, jokunen vuosi väliä;)
        Nimipäivien ja syntymien päivät sattuvat montakin kertaa yhteen.

        Kamala tapaus tuo Itävallassa tapahtunut insesti-isän tapaus, oikeus alkoi asiaa pohtimaan.
        Mitä tuskaa se onkaan tuonut niin monelle ja tässä sitä kyselee miten tuollainen voi tapahtua.
        Eikö mikään hälyttänyt ihmisiä miettimään että jotakin on vinossa.
        Usko ihmiseen on vahva joillakin, ja on siinä ollut miehellä näyttelijän lahjat, voi tavaton.
        Miten nämä nyt maan päälle saadut ihmiset jaksavat?

        Toinenkin asia tuli lehdestä mieleen, mitä ei tule aina ajateltua, se on tuo puhdas vesi, mitä hanaa kääntäen saamme suoltaa aivan tolkuttomasti.
        Miten herkkä on vesi saastumaan, jatkuvaa valvontaa vaatii sekin, milloin eläimet pääsevät veden likaamaan, kemikalioita ja likavesiä on päässyt puhtaan veden laitoksiin ja sieltä ihmisten käyttöön.
        Hyvin on tuo Nokian tapaus muistissa, valvontaa ja varautumista on koko ajan yllä pidettävä.
        Ei tule mietittyä puhtaan veden herkkyyttä, huoletta sitä tuhlataan, taloyhtiöt painivat suurten laskujen kanssa.
        Onneksi minun talossa on vesimittari jokaisessa asunnossa.
        Maksan vain sen mitä kulutan.

        Tässäpä tätä jutun juurta, olen kattanut kahvit ja suuren määrän herkkuja pöytään, on suolasta ja makeaa.
        Kuulostelen ja nuuhkin, onko irkku jo käynyt, hyvin aina toisiamme kierrämme, pääasia on kyllä se, että pirtin aamuavauksen joku pitää.
        Kissat ovat jo aamu-unilla syötyään masut täyteen.

        Minä alan valmistautumaan aamutoimien jälkeen johtokunnan kokoukseen ja sitten laulamaan ryhmässä ja parin laulajaystävän kanssa.
        Hyvää tiistai päivää.


      • sinisirkku<
        SkillaN kirjoitti:

        lunta tai paremmin räntää on yöllä vähän satanut, nollassa mittari, aamu pilvinen (päivällä voi vaikka paistaa),,, huomenta sanon.
        Kertun päivä, Kerttu - elmalle onnittelut, tietenkin kaikille nimeä kantaville, anoppini syntymäpäivä.

        Muistan tämän päivän siitä niin hyvin, kun jännäsimme syntyykö poikani anopille lahjaksi, puoli vuorokautta myöhästyi.
        Mukavia sattumia on suvussani muitakin, pojantytär syntyi samaten päivää aiemmin,kuin ukkinsa, minä ja appiukko olemme samana päivänä syntyneet, jokunen vuosi väliä;)
        Nimipäivien ja syntymien päivät sattuvat montakin kertaa yhteen.

        Kamala tapaus tuo Itävallassa tapahtunut insesti-isän tapaus, oikeus alkoi asiaa pohtimaan.
        Mitä tuskaa se onkaan tuonut niin monelle ja tässä sitä kyselee miten tuollainen voi tapahtua.
        Eikö mikään hälyttänyt ihmisiä miettimään että jotakin on vinossa.
        Usko ihmiseen on vahva joillakin, ja on siinä ollut miehellä näyttelijän lahjat, voi tavaton.
        Miten nämä nyt maan päälle saadut ihmiset jaksavat?

        Toinenkin asia tuli lehdestä mieleen, mitä ei tule aina ajateltua, se on tuo puhdas vesi, mitä hanaa kääntäen saamme suoltaa aivan tolkuttomasti.
        Miten herkkä on vesi saastumaan, jatkuvaa valvontaa vaatii sekin, milloin eläimet pääsevät veden likaamaan, kemikalioita ja likavesiä on päässyt puhtaan veden laitoksiin ja sieltä ihmisten käyttöön.
        Hyvin on tuo Nokian tapaus muistissa, valvontaa ja varautumista on koko ajan yllä pidettävä.
        Ei tule mietittyä puhtaan veden herkkyyttä, huoletta sitä tuhlataan, taloyhtiöt painivat suurten laskujen kanssa.
        Onneksi minun talossa on vesimittari jokaisessa asunnossa.
        Maksan vain sen mitä kulutan.

        Tässäpä tätä jutun juurta, olen kattanut kahvit ja suuren määrän herkkuja pöytään, on suolasta ja makeaa.
        Kuulostelen ja nuuhkin, onko irkku jo käynyt, hyvin aina toisiamme kierrämme, pääasia on kyllä se, että pirtin aamuavauksen joku pitää.
        Kissat ovat jo aamu-unilla syötyään masut täyteen.

        Minä alan valmistautumaan aamutoimien jälkeen johtokunnan kokoukseen ja sitten laulamaan ryhmässä ja parin laulajaystävän kanssa.
        Hyvää tiistai päivää.

        Tiistai aaamu valkeni jälleen himpun verran aikaisemmin,minä sitäkin ennen jo heräsi

        On se niin,että kun pärjää 5-6t. yöunella,niin mennessä nukkumaan 21.30 on jo intoa täynnä kun herää 004 vai kuin päin se nyt merkataan:)

        Lumet meni onneksi Viron puolelle,siellähän sulavatkin nopsasti leveysasteista päätellen!
        Nautin täällä sen påtoorin ja katselen ikkunasta maisemaa. Rauhallista on ja ihanan hiljaista.

        Illalla tulen katsomaan, onko siellä nurkkakaapissa punaviinipulloa avattuna.Jos sattuisi vaikka Hintriikka Laten kaa avannut,jaa ei siihen silloin mitään ois jäänyt!

        Kaikille teille: hyvän päivän toivotus!


      • sinisirkku< kirjoitti:

        Tiistai aaamu valkeni jälleen himpun verran aikaisemmin,minä sitäkin ennen jo heräsi

        On se niin,että kun pärjää 5-6t. yöunella,niin mennessä nukkumaan 21.30 on jo intoa täynnä kun herää 004 vai kuin päin se nyt merkataan:)

        Lumet meni onneksi Viron puolelle,siellähän sulavatkin nopsasti leveysasteista päätellen!
        Nautin täällä sen påtoorin ja katselen ikkunasta maisemaa. Rauhallista on ja ihanan hiljaista.

        Illalla tulen katsomaan, onko siellä nurkkakaapissa punaviinipulloa avattuna.Jos sattuisi vaikka Hintriikka Laten kaa avannut,jaa ei siihen silloin mitään ois jäänyt!

        Kaikille teille: hyvän päivän toivotus!

        Huomenta kyllä helpotti, erehtyy sitä paljon lukeneemmatkin kun minä,sääprofeetat lumentulossa.
        Lunta piti tulla ainakin 10 sm, tuliko senttiäkään.
        Minä siinä kellonsiirrossa, mutta sehän selvisi jo eilen.
        Sinisirkulle tiedoksi, minä en juo punaviiniä lainkaan ja toiseksi nurkkakaapista ei juomat lopu juomalla. Paikkakunnan alkohoolitehtaan ylijäämävarasto täydentää kaapin automaattisesti.
        Pilvinen on päivä, mutta tyyneltä näyttää, karvanverran pakkasen puolella.
        Aamukahvit hörppään, kun noita herkkujakin on tarjolla, kiitos emännälle.
        Hyvää päivänjatkoa t: Late


      • viinatehdas
        LateVaan kirjoitti:

        Huomenta kyllä helpotti, erehtyy sitä paljon lukeneemmatkin kun minä,sääprofeetat lumentulossa.
        Lunta piti tulla ainakin 10 sm, tuliko senttiäkään.
        Minä siinä kellonsiirrossa, mutta sehän selvisi jo eilen.
        Sinisirkulle tiedoksi, minä en juo punaviiniä lainkaan ja toiseksi nurkkakaapista ei juomat lopu juomalla. Paikkakunnan alkohoolitehtaan ylijäämävarasto täydentää kaapin automaattisesti.
        Pilvinen on päivä, mutta tyyneltä näyttää, karvanverran pakkasen puolella.
        Aamukahvit hörppään, kun noita herkkujakin on tarjolla, kiitos emännälle.
        Hyvää päivänjatkoa t: Late

        Taitaa olla pimeä pontikkatehdas ja vallesmannin takavarikot lahjotetaan kahvipirtille. Miten te nyt niin vaatimattomia että ylijäämävarasto kelpaa, ompas surkean tason räkälä!


      • viinatehdas kirjoitti:

        Taitaa olla pimeä pontikkatehdas ja vallesmannin takavarikot lahjotetaan kahvipirtille. Miten te nyt niin vaatimattomia että ylijäämävarasto kelpaa, ompas surkean tason räkälä!

        Käyppä pirtissä ihan oikeesti ja katso mitä kaapista löytyy, jos sinulla on mielikuvitusta mitään ei puutu.


      • sinisirkku<
        LateVaan kirjoitti:

        Käyppä pirtissä ihan oikeesti ja katso mitä kaapista löytyy, jos sinulla on mielikuvitusta mitään ei puutu.

        ennen kuin kuuntelen kolmen presidenttimme

        mielipiteitä nykytilanteesta,taidan olla lasillisen tarpeessa! Mielekiintoinen ilta tiedossa.---Mutta nyt maalarin baskeri korvalle, terve!


      • Jatta
        LateVaan kirjoitti:

        Huomenta kyllä helpotti, erehtyy sitä paljon lukeneemmatkin kun minä,sääprofeetat lumentulossa.
        Lunta piti tulla ainakin 10 sm, tuliko senttiäkään.
        Minä siinä kellonsiirrossa, mutta sehän selvisi jo eilen.
        Sinisirkulle tiedoksi, minä en juo punaviiniä lainkaan ja toiseksi nurkkakaapista ei juomat lopu juomalla. Paikkakunnan alkohoolitehtaan ylijäämävarasto täydentää kaapin automaattisesti.
        Pilvinen on päivä, mutta tyyneltä näyttää, karvanverran pakkasen puolella.
        Aamukahvit hörppään, kun noita herkkujakin on tarjolla, kiitos emännälle.
        Hyvää päivänjatkoa t: Late

        minäkin Pirtille aamukahville, kunhan tästä ehdin.
        Minäkin vähän hätkähdin sitä kellon siirtoa. Piti mennä oikein tarkistamaan, että minkäslainen allakka mulla onkaan, jossa on aivan väärää tietoa.

        Että oikein automaattinen kaapin täydennys. Sehän on sitten kiva, että voi ihan hyvällä omallatunnolla joskus kaapilla käydä, keneltäkään lupaa kysymättä.
        Olenkin joskus ihmetellyt sitä moninaista valikoimaa. Jokaiselle jotakin, ihan oman maun mukkaan.

        Näin aamusta kyllä taidan kaapin jättää avaamatta.
        Lunta ei tänne meillekkään päin tullut juuri ollenkaan, vaikka niin ennustettiin.
        Tähän aikaan uuden lumen tulohan on vanhan lumen surma, ettei niin väliä, vaikka sitä olisi tullutkin.

        Kaikille hyvää päivän jatkoa!


      • Jatta kirjoitti:

        minäkin Pirtille aamukahville, kunhan tästä ehdin.
        Minäkin vähän hätkähdin sitä kellon siirtoa. Piti mennä oikein tarkistamaan, että minkäslainen allakka mulla onkaan, jossa on aivan väärää tietoa.

        Että oikein automaattinen kaapin täydennys. Sehän on sitten kiva, että voi ihan hyvällä omallatunnolla joskus kaapilla käydä, keneltäkään lupaa kysymättä.
        Olenkin joskus ihmetellyt sitä moninaista valikoimaa. Jokaiselle jotakin, ihan oman maun mukkaan.

        Näin aamusta kyllä taidan kaapin jättää avaamatta.
        Lunta ei tänne meillekkään päin tullut juuri ollenkaan, vaikka niin ennustettiin.
        Tähän aikaan uuden lumen tulohan on vanhan lumen surma, ettei niin väliä, vaikka sitä olisi tullutkin.

        Kaikille hyvää päivän jatkoa!

        On ainakin Salpausselän harjun kupeessa satanut monta senttiä.Märkää kyllä on lumi,vaan puut ja pensaat on saaneet kauniin kuorrutuksen.

        Nyt on sitten muorista otettu monta putkea VERTA !!!!

        Nyt juon varmaan ainakin viis kupillista kahvia ja syön kaikenlaisia herkkuja täällä pirtissä.
        Oli niin karmeeta lähteä kuivin suon tuonne labraan.

        Huomenna tohtori sitten soittaa kuulema tuloksia.
        Kunhan vain ei tappotuomiota anna;))
        Vaan mikäs sen pahan tappais,Luoja ei huoli ja piru tietää saavansa;))

        Nyt on maha pullollaan kahveeta
        ISO KIITOS keittäjille.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        On ainakin Salpausselän harjun kupeessa satanut monta senttiä.Märkää kyllä on lumi,vaan puut ja pensaat on saaneet kauniin kuorrutuksen.

        Nyt on sitten muorista otettu monta putkea VERTA !!!!

        Nyt juon varmaan ainakin viis kupillista kahvia ja syön kaikenlaisia herkkuja täällä pirtissä.
        Oli niin karmeeta lähteä kuivin suon tuonne labraan.

        Huomenna tohtori sitten soittaa kuulema tuloksia.
        Kunhan vain ei tappotuomiota anna;))
        Vaan mikäs sen pahan tappais,Luoja ei huoli ja piru tietää saavansa;))

        Nyt on maha pullollaan kahveeta
        ISO KIITOS keittäjille.

        näkyillään...

        kahvipirttiin. Olen lähdössä hiihtamaan onneksi olen saanut aikuiseksi hakea sukset esille jota mieheni ei saanut tehtyä ja sukset jää hiitamatta.

        Kahvia olen täynnä niinkuin muorikin ja labra on testi että miten päästään ylös ilman kahvia. Koetan sillon muistella kuvia vaikka afrikan nälkäisistä ettei heillä ole kotonakaan ruokaa.
        Kiitos ymmärtäväisestä asenteesta.


      • Ilmamaisteri
        pääsky kirjoitti:

        kahvipirttiin. Olen lähdössä hiihtamaan onneksi olen saanut aikuiseksi hakea sukset esille jota mieheni ei saanut tehtyä ja sukset jää hiitamatta.

        Kahvia olen täynnä niinkuin muorikin ja labra on testi että miten päästään ylös ilman kahvia. Koetan sillon muistella kuvia vaikka afrikan nälkäisistä ettei heillä ole kotonakaan ruokaa.
        Kiitos ymmärtäväisestä asenteesta.

        tuntuu useammalla paikkakunnalla olevan, iltayöstä koirien kanssa lenkkeillessä jo luulin, että oikea lumimyräkkä joutuu, mutta lyhyt oli kuin kanan lento.
        Ennustan kevään tuloa oikeen voimalla, sen verran olen jalat ilmassa oleva tyyppi.
        Välillä on pää pilvissä, ja monta kertaa olen hypännyt tyhjän päälle, siksi olen mielestäni oikeutettu ilmamaisterin arvoon!
        Noita tittelinkipeitä en oikeen ennen arvostanut, mutta nyt kun saa jo olla mikä huvittaa, niin miksen minäkin ottaisi jotain arvonimeä... nyt otan kuitenkin vain kahvia, ja jatkan matkaani tassutkin ilmassa, sillä kohta kiire pukkaa päivän rientoihin, jos tässä kauan hörhöilee... hyviä päiviä kaikille.


      • SkillaN kirjoitti:

        lunta tai paremmin räntää on yöllä vähän satanut, nollassa mittari, aamu pilvinen (päivällä voi vaikka paistaa),,, huomenta sanon.
        Kertun päivä, Kerttu - elmalle onnittelut, tietenkin kaikille nimeä kantaville, anoppini syntymäpäivä.

        Muistan tämän päivän siitä niin hyvin, kun jännäsimme syntyykö poikani anopille lahjaksi, puoli vuorokautta myöhästyi.
        Mukavia sattumia on suvussani muitakin, pojantytär syntyi samaten päivää aiemmin,kuin ukkinsa, minä ja appiukko olemme samana päivänä syntyneet, jokunen vuosi väliä;)
        Nimipäivien ja syntymien päivät sattuvat montakin kertaa yhteen.

        Kamala tapaus tuo Itävallassa tapahtunut insesti-isän tapaus, oikeus alkoi asiaa pohtimaan.
        Mitä tuskaa se onkaan tuonut niin monelle ja tässä sitä kyselee miten tuollainen voi tapahtua.
        Eikö mikään hälyttänyt ihmisiä miettimään että jotakin on vinossa.
        Usko ihmiseen on vahva joillakin, ja on siinä ollut miehellä näyttelijän lahjat, voi tavaton.
        Miten nämä nyt maan päälle saadut ihmiset jaksavat?

        Toinenkin asia tuli lehdestä mieleen, mitä ei tule aina ajateltua, se on tuo puhdas vesi, mitä hanaa kääntäen saamme suoltaa aivan tolkuttomasti.
        Miten herkkä on vesi saastumaan, jatkuvaa valvontaa vaatii sekin, milloin eläimet pääsevät veden likaamaan, kemikalioita ja likavesiä on päässyt puhtaan veden laitoksiin ja sieltä ihmisten käyttöön.
        Hyvin on tuo Nokian tapaus muistissa, valvontaa ja varautumista on koko ajan yllä pidettävä.
        Ei tule mietittyä puhtaan veden herkkyyttä, huoletta sitä tuhlataan, taloyhtiöt painivat suurten laskujen kanssa.
        Onneksi minun talossa on vesimittari jokaisessa asunnossa.
        Maksan vain sen mitä kulutan.

        Tässäpä tätä jutun juurta, olen kattanut kahvit ja suuren määrän herkkuja pöytään, on suolasta ja makeaa.
        Kuulostelen ja nuuhkin, onko irkku jo käynyt, hyvin aina toisiamme kierrämme, pääasia on kyllä se, että pirtin aamuavauksen joku pitää.
        Kissat ovat jo aamu-unilla syötyään masut täyteen.

        Minä alan valmistautumaan aamutoimien jälkeen johtokunnan kokoukseen ja sitten laulamaan ryhmässä ja parin laulajaystävän kanssa.
        Hyvää tiistai päivää.

        Nyt tämä varamummo on mummoillut koko viikonlopun.
        Lupailin "lasten lapsilleni" joulun tienoilla että vien heidät Ylläkselle laskettelee ja lupaukset on aina pidettävä.
        Olin varannut sukuni mökin Äkäslompolosto jo hyvissä ajoin ja niinpä me sitte toteutimme aikeemme.
        Hauskaa oli lapsilla ja etenki mummolla.
        Minä joka jo omassa olohuoneessani meen lahjakkaasti kumoon, niin laskee kököttelin mutka mäkee, ihan kaatumatta, porukoita jännitti varmaan miten mummo onnistuu.
        Se oli reissussa parasta kun pääsin kuin "koira veräjästä" taloustöistä.
        Onneksi vapautusta kotiaskareista oli lyhyt oisin voinut oppii siihen ja nyt olis sitte ankeeta.

        Olen juomaveteni keittänyt jo kohta 10v,, syystä kun sitä ei koskaan tiedä mitä sattuu.
        Ja minulla on ollut tilaisuus seurata miten pohja vesii turmellaan, vesii saastuteetaan.
        Kaikissa näissä vanhoissa soramontuissa on pohjavesi ja niihin kannetaan vaikka mitä talouskonetta ja nuoriso ajaa niihin varastettuja autoja ja jne.

        Aurinkoisii päivii


      • sinisirkku<
        Saimi kirjoitti:

        Nyt tämä varamummo on mummoillut koko viikonlopun.
        Lupailin "lasten lapsilleni" joulun tienoilla että vien heidät Ylläkselle laskettelee ja lupaukset on aina pidettävä.
        Olin varannut sukuni mökin Äkäslompolosto jo hyvissä ajoin ja niinpä me sitte toteutimme aikeemme.
        Hauskaa oli lapsilla ja etenki mummolla.
        Minä joka jo omassa olohuoneessani meen lahjakkaasti kumoon, niin laskee kököttelin mutka mäkee, ihan kaatumatta, porukoita jännitti varmaan miten mummo onnistuu.
        Se oli reissussa parasta kun pääsin kuin "koira veräjästä" taloustöistä.
        Onneksi vapautusta kotiaskareista oli lyhyt oisin voinut oppii siihen ja nyt olis sitte ankeeta.

        Olen juomaveteni keittänyt jo kohta 10v,, syystä kun sitä ei koskaan tiedä mitä sattuu.
        Ja minulla on ollut tilaisuus seurata miten pohja vesii turmellaan, vesii saastuteetaan.
        Kaikissa näissä vanhoissa soramontuissa on pohjavesi ja niihin kannetaan vaikka mitä talouskonetta ja nuoriso ajaa niihin varastettuja autoja ja jne.

        Aurinkoisii päivii

        Täällä ollaan,ja nyt mennään tutkimaan sitä kuuluisaa nurkka kaappia,jonne monikin on juuttunut!
        Kappas vaan,löytyy Ouzoakin,ei en halua niin viileää juomaa,helteellä ehkä.Monet konjakkia,ei
        siinä pitää olla seuraa ja kylmää vettä,oi Chileläistä punaviiniä,siitä kauniiseen korkeajalkaiseen lasiin:)

        Takkatuli hehkuu vielä,tähän istun jakkarakin löytyi.Hetkeksi unohdan koko muun maailman.Vain minä ja tämä hetki.Voi,että harmittaa kun puuttuu Cerulainin sininen ja on lähdettävä taas
        taidekauppaan.Mikään väri ei soinnu kun se puuttuu.------Onneksi moni muukin on tehnyt vuosikausiakin työtä,saadakseen sen minkä visioi.Ja monta eri versiota.Mnn kuinka hyvää punaviintä Chilen maaperä ja aurinko tuottaa.


      • sinisirkku< kirjoitti:

        Täällä ollaan,ja nyt mennään tutkimaan sitä kuuluisaa nurkka kaappia,jonne monikin on juuttunut!
        Kappas vaan,löytyy Ouzoakin,ei en halua niin viileää juomaa,helteellä ehkä.Monet konjakkia,ei
        siinä pitää olla seuraa ja kylmää vettä,oi Chileläistä punaviiniä,siitä kauniiseen korkeajalkaiseen lasiin:)

        Takkatuli hehkuu vielä,tähän istun jakkarakin löytyi.Hetkeksi unohdan koko muun maailman.Vain minä ja tämä hetki.Voi,että harmittaa kun puuttuu Cerulainin sininen ja on lähdettävä taas
        taidekauppaan.Mikään väri ei soinnu kun se puuttuu.------Onneksi moni muukin on tehnyt vuosikausiakin työtä,saadakseen sen minkä visioi.Ja monta eri versiota.Mnn kuinka hyvää punaviintä Chilen maaperä ja aurinko tuottaa.

        minä kun en tunne viinejä sen paremmin kuin viinojakaan.

        Sen tiedän että punaviini ei ole juomani, valkoviinistä pidän, siitä maistuu kaikki mitä pitkän elämäni aikana maistellut olen ja se ei ole paljon.
        Kivassa sakissa viini herkistää mielen ja kielen, kohtuudella.
        On kai joskus vähän yli mennyt, kun ei ole varaansa pitänyt;)

        Päivä on ollut ihan hyvä, aurinkoa ei ole näkynyt, mutta muuten hyvin keväinen, linnunlauluineen.
        Laulettu on taas sydämensä pohjasta, kyllä sitä laulua tulikin.
        Huomenna on vuosikokous ja siellä on tapana muistella viime vuonna pois nukkuneita hetken hiljaisuudella ja kynttilän sytyttämisellä.
        Joka vuosi vanhemmasta päästä lähtijöitä löytyy, mutta uusia eläkeläisiä tilalle tulee.
        Kiertokulkua, sitähän se elämän rytmi tuottaa.

        Sain yllättäin lääkärin ja kokeitakin otetaan, soitin sairaanhoitajalle ja yllätyin, kun hän sanoi että otetaan tärkeimmät kokeet sydänfilmi ja astmakoe.
        Sen jälkeen lääkäriin kuulemaan tulokset, hiukan epäilen astmaa olevan, kun henki meinaa loppua.
        No sepä selviää ensi viikolla.
        Vaikeaksi sanovat lääkäriin pääsyn, onko minulla siinä asiassa hyvä tuuri, kun aina järjestyy.

        Olen tässä alkanut pohtia tätä ainaista touhua, mutta sitten kun ei ole mitään mitä tekisi, on kuin kissa pistoksissa.
        Etsin ja löysin virkkuulankaa ja nyt sitten virkkaan Vc - kannen päälle kauniin päällisen, itselläni on jo, mutta teen myyntiin.
        Hätä keinot keksii, tai olisiko sanonta aina tekevälle löytyy tekemistä;)

        No jatketaan illa viettämistä, eikös ne Metsolat ole tänään, paremman puutteessa uusintoja, en tykkää noista sarjoista missä aina tapetaan.
        Aina kun yritän Yle Teemaa katsoa sieltäkin tulee aivan hassuja kuvia, no joskus joku klasikko saatta eksyä.

        Hyvää iltaa vaan pirttiläiset, käykää iltakahvilla, ken tohtii, ettei unet kaikkoa.


      • hygieeninen
        SkillaN kirjoitti:

        minä kun en tunne viinejä sen paremmin kuin viinojakaan.

        Sen tiedän että punaviini ei ole juomani, valkoviinistä pidän, siitä maistuu kaikki mitä pitkän elämäni aikana maistellut olen ja se ei ole paljon.
        Kivassa sakissa viini herkistää mielen ja kielen, kohtuudella.
        On kai joskus vähän yli mennyt, kun ei ole varaansa pitänyt;)

        Päivä on ollut ihan hyvä, aurinkoa ei ole näkynyt, mutta muuten hyvin keväinen, linnunlauluineen.
        Laulettu on taas sydämensä pohjasta, kyllä sitä laulua tulikin.
        Huomenna on vuosikokous ja siellä on tapana muistella viime vuonna pois nukkuneita hetken hiljaisuudella ja kynttilän sytyttämisellä.
        Joka vuosi vanhemmasta päästä lähtijöitä löytyy, mutta uusia eläkeläisiä tilalle tulee.
        Kiertokulkua, sitähän se elämän rytmi tuottaa.

        Sain yllättäin lääkärin ja kokeitakin otetaan, soitin sairaanhoitajalle ja yllätyin, kun hän sanoi että otetaan tärkeimmät kokeet sydänfilmi ja astmakoe.
        Sen jälkeen lääkäriin kuulemaan tulokset, hiukan epäilen astmaa olevan, kun henki meinaa loppua.
        No sepä selviää ensi viikolla.
        Vaikeaksi sanovat lääkäriin pääsyn, onko minulla siinä asiassa hyvä tuuri, kun aina järjestyy.

        Olen tässä alkanut pohtia tätä ainaista touhua, mutta sitten kun ei ole mitään mitä tekisi, on kuin kissa pistoksissa.
        Etsin ja löysin virkkuulankaa ja nyt sitten virkkaan Vc - kannen päälle kauniin päällisen, itselläni on jo, mutta teen myyntiin.
        Hätä keinot keksii, tai olisiko sanonta aina tekevälle löytyy tekemistä;)

        No jatketaan illa viettämistä, eikös ne Metsolat ole tänään, paremman puutteessa uusintoja, en tykkää noista sarjoista missä aina tapetaan.
        Aina kun yritän Yle Teemaa katsoa sieltäkin tulee aivan hassuja kuvia, no joskus joku klasikko saatta eksyä.

        Hyvää iltaa vaan pirttiläiset, käykää iltakahvilla, ken tohtii, ettei unet kaikkoa.

        Vessan pytyn kannen siis virkatulla suojuksella peität. Eikös se ole vähän epä hygieenistä...


      • hygieeninen kirjoitti:

        Vessan pytyn kannen siis virkatulla suojuksella peität. Eikös se ole vähän epä hygieenistä...

        on monikin ostanut, kansihan nostetaan ylös, no kai sekin käyttäjästä riippuu.

        Minulla ei ongelmaa, mutta valinta on jokaisella itsellään.

        Ehkä se mies huushollissa voi olla haittakin,,,,,
        Mutta kiva näin naisen huushollissa, samaa sävyä kuin suihkuverho, matto ja vielä vessapaperi pussi, meitä on moneksi;)D


      • sinisirkku<
        SkillaN kirjoitti:

        minä kun en tunne viinejä sen paremmin kuin viinojakaan.

        Sen tiedän että punaviini ei ole juomani, valkoviinistä pidän, siitä maistuu kaikki mitä pitkän elämäni aikana maistellut olen ja se ei ole paljon.
        Kivassa sakissa viini herkistää mielen ja kielen, kohtuudella.
        On kai joskus vähän yli mennyt, kun ei ole varaansa pitänyt;)

        Päivä on ollut ihan hyvä, aurinkoa ei ole näkynyt, mutta muuten hyvin keväinen, linnunlauluineen.
        Laulettu on taas sydämensä pohjasta, kyllä sitä laulua tulikin.
        Huomenna on vuosikokous ja siellä on tapana muistella viime vuonna pois nukkuneita hetken hiljaisuudella ja kynttilän sytyttämisellä.
        Joka vuosi vanhemmasta päästä lähtijöitä löytyy, mutta uusia eläkeläisiä tilalle tulee.
        Kiertokulkua, sitähän se elämän rytmi tuottaa.

        Sain yllättäin lääkärin ja kokeitakin otetaan, soitin sairaanhoitajalle ja yllätyin, kun hän sanoi että otetaan tärkeimmät kokeet sydänfilmi ja astmakoe.
        Sen jälkeen lääkäriin kuulemaan tulokset, hiukan epäilen astmaa olevan, kun henki meinaa loppua.
        No sepä selviää ensi viikolla.
        Vaikeaksi sanovat lääkäriin pääsyn, onko minulla siinä asiassa hyvä tuuri, kun aina järjestyy.

        Olen tässä alkanut pohtia tätä ainaista touhua, mutta sitten kun ei ole mitään mitä tekisi, on kuin kissa pistoksissa.
        Etsin ja löysin virkkuulankaa ja nyt sitten virkkaan Vc - kannen päälle kauniin päällisen, itselläni on jo, mutta teen myyntiin.
        Hätä keinot keksii, tai olisiko sanonta aina tekevälle löytyy tekemistä;)

        No jatketaan illa viettämistä, eikös ne Metsolat ole tänään, paremman puutteessa uusintoja, en tykkää noista sarjoista missä aina tapetaan.
        Aina kun yritän Yle Teemaa katsoa sieltäkin tulee aivan hassuja kuvia, no joskus joku klasikko saatta eksyä.

        Hyvää iltaa vaan pirttiläiset, käykää iltakahvilla, ken tohtii, ettei unet kaikkoa.

        Kirjoitit tosi hyvän runon tänään.Olen hengessä mukana ajatuksissasi.Oli ihanaa todeta Sinun noin ajattelevan. Kiitos ,että tulit ajatuksinesi esille:)


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        on monikin ostanut, kansihan nostetaan ylös, no kai sekin käyttäjästä riippuu.

        Minulla ei ongelmaa, mutta valinta on jokaisella itsellään.

        Ehkä se mies huushollissa voi olla haittakin,,,,,
        Mutta kiva näin naisen huushollissa, samaa sävyä kuin suihkuverho, matto ja vielä vessapaperi pussi, meitä on moneksi;)D

        SkillaNilla on niin hieno eriö, että siellä passaisi kuninkaallistenkin ylhäisessä yksinäidyydessään istuskella! Totuus sekin, että miehettömässä huushollissa niitä pitsejä voi olla vaikka vessanpytyn kannessa! Minulla ei slti ole pitsejä eikä sitä miestäkään...

        Vaan on maailmankirjat sekaisin, kun laiskallakin pitää kiirettä! Meillä aurinko porotti komeasti, mutta eipä tuosta ehtinyt nauttia. Enemmän olen tiiraillut bittitaivasta kuin sitä komeaa sinistä, joka tänään näyttäytyi.

        Omaa syytäni kaikki! Ensin töppäilen ja sitten korjailen töppäyksiäni ja lopulta sekoan omaan näppäryyteeni eikä kukaan osaa pelastaa minua vyyhdin pauloista...

        Taidan mennä "paheelliselle" nurkkakaapillemme lohdutusryypille. Sormenheristäjille tiedoksi, että sen terveellisempää nurkkakaappia saa etsiä kuin meillä pirtissä! Virtuaalipaukusta ei nimittäin maksa vaivaa.

        Miten onkaan se sormenheristäjän oluttölkki siinä koneen vieressä? Jääkö siihen yhteen?


      • ylikypsa...
        SkillaN kirjoitti:

        on monikin ostanut, kansihan nostetaan ylös, no kai sekin käyttäjästä riippuu.

        Minulla ei ongelmaa, mutta valinta on jokaisella itsellään.

        Ehkä se mies huushollissa voi olla haittakin,,,,,
        Mutta kiva näin naisen huushollissa, samaa sävyä kuin suihkuverho, matto ja vielä vessapaperi pussi, meitä on moneksi;)D

        On ollut tosi kiireinen päivä. Kaikenlaista vipinää ja rahan menoa, kun auton käytin huollossaja siinä tehtiin samalla kaikenlaista. No sehän on vain rahaa ja auto on entisträ paremmassa kunnossa.

        Taidan käydä tuolla nurkkakaapilla ja otan konjakin kahvin kera yömyssyksi ja menen Paulan peitonalle.

        Hyvää yötä kaikille.


      • sinisirkku<
        Hintriika* kirjoitti:

        SkillaNilla on niin hieno eriö, että siellä passaisi kuninkaallistenkin ylhäisessä yksinäidyydessään istuskella! Totuus sekin, että miehettömässä huushollissa niitä pitsejä voi olla vaikka vessanpytyn kannessa! Minulla ei slti ole pitsejä eikä sitä miestäkään...

        Vaan on maailmankirjat sekaisin, kun laiskallakin pitää kiirettä! Meillä aurinko porotti komeasti, mutta eipä tuosta ehtinyt nauttia. Enemmän olen tiiraillut bittitaivasta kuin sitä komeaa sinistä, joka tänään näyttäytyi.

        Omaa syytäni kaikki! Ensin töppäilen ja sitten korjailen töppäyksiäni ja lopulta sekoan omaan näppäryyteeni eikä kukaan osaa pelastaa minua vyyhdin pauloista...

        Taidan mennä "paheelliselle" nurkkakaapillemme lohdutusryypille. Sormenheristäjille tiedoksi, että sen terveellisempää nurkkakaappia saa etsiä kuin meillä pirtissä! Virtuaalipaukusta ei nimittäin maksa vaivaa.

        Miten onkaan se sormenheristäjän oluttölkki siinä koneen vieressä? Jääkö siihen yhteen?

        Kamalaa.kun täytyy ottaa kantaa ihmisten kohhtaloihin,vaan elämäähän sekin on!

        Kiva,että olet se mikä olet,se on ollut monta kertaa iloni.


      • sinisirkku< kirjoitti:

        Kirjoitit tosi hyvän runon tänään.Olen hengessä mukana ajatuksissasi.Oli ihanaa todeta Sinun noin ajattelevan. Kiitos ,että tulit ajatuksinesi esille:)

        tokko tuo runosta edes käy, ajatuksia omia, väliin sitä jopa ajattelee;)
        Huomenta kanssaeläjät, keskellä viikkoa taas herätään,yksi aste pakkasella, jotakin valkeaa tuossa tien pinnassa, tyyntä.
        Eetu,Edvard saavat onnittelut ja minun poikani syntyi 44 vuotta sitteen, hohhoijaa.
        Reipas oli pojan alku 4300 g ja 55 senttiä pitkä, saavutus pieneksi jääneeltä äidiltään;)D
        Nyt on raamit huomattavasti isommat ja toimet sen mukaiset.

        Tälläistä ihmettelyä tämä elämä on, kaikkea sopii ihmetellä, vaikka VC pytyn kantta, oikein ihmettelimn itsekin, että olenkos ihan höpsö, mutta sitten lohduttelin, että myydään niitä kaupassa settejä johon myös kannen suoja kuuluu.
        Siis en yksin koristele, hih.
        Ehkä kaipuu siihen kauneuteen teettä tälläistäkin.

        Mutta nyt asiaan, lähden ilman kahvia ja aamupalaa niihin kokeisiin, linjabiilillä on mentävä, matka sen verran pitkä.
        Voi että minä en tykkää tämän kaltaisista menoista, mutta pakkohan se on, kun kerran vaivojani aloitin kertomaan, jospa loppuisi näihin muutamiin kertoihin.
        Oikein alkaa huimaamaan, ensi viikollakin joka päivä jotakin menoa ja vielä ehtii lisää tulemaan, vauhtia on pidettävä yllä.

        Laitan teille toisille kattauksen valmiiksi, itse juon tultuani, tyydyn vaan hampaan pesuun.
        Hyvää päivän alkua herääville.


      • SkillaN kirjoitti:

        tokko tuo runosta edes käy, ajatuksia omia, väliin sitä jopa ajattelee;)
        Huomenta kanssaeläjät, keskellä viikkoa taas herätään,yksi aste pakkasella, jotakin valkeaa tuossa tien pinnassa, tyyntä.
        Eetu,Edvard saavat onnittelut ja minun poikani syntyi 44 vuotta sitteen, hohhoijaa.
        Reipas oli pojan alku 4300 g ja 55 senttiä pitkä, saavutus pieneksi jääneeltä äidiltään;)D
        Nyt on raamit huomattavasti isommat ja toimet sen mukaiset.

        Tälläistä ihmettelyä tämä elämä on, kaikkea sopii ihmetellä, vaikka VC pytyn kantta, oikein ihmettelimn itsekin, että olenkos ihan höpsö, mutta sitten lohduttelin, että myydään niitä kaupassa settejä johon myös kannen suoja kuuluu.
        Siis en yksin koristele, hih.
        Ehkä kaipuu siihen kauneuteen teettä tälläistäkin.

        Mutta nyt asiaan, lähden ilman kahvia ja aamupalaa niihin kokeisiin, linjabiilillä on mentävä, matka sen verran pitkä.
        Voi että minä en tykkää tämän kaltaisista menoista, mutta pakkohan se on, kun kerran vaivojani aloitin kertomaan, jospa loppuisi näihin muutamiin kertoihin.
        Oikein alkaa huimaamaan, ensi viikollakin joka päivä jotakin menoa ja vielä ehtii lisää tulemaan, vauhtia on pidettävä yllä.

        Laitan teille toisille kattauksen valmiiksi, itse juon tultuani, tyydyn vaan hampaan pesuun.
        Hyvää päivän alkua herääville.

        Hyvä se on saada tietoja terveydestään,minä kävin eilen niissä kokeissa,ainoastaan verikokeet.
        Liäkärj soettaa huomenna tulokset.

        Harmaa on aamu meilläkin, 1c

        Pulut päivystää tuossa naapuritalon katonreunalla.

        Kyllä kahvi maistuu ja pakko ihan ottaa jotain makeaa.Kiitos vain.

        näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Hyvä se on saada tietoja terveydestään,minä kävin eilen niissä kokeissa,ainoastaan verikokeet.
        Liäkärj soettaa huomenna tulokset.

        Harmaa on aamu meilläkin, 1c

        Pulut päivystää tuossa naapuritalon katonreunalla.

        Kyllä kahvi maistuu ja pakko ihan ottaa jotain makeaa.Kiitos vain.

        näkyillään...

        Taivas on sinistäkin sinisempi ja aurinko suo säteitään! Vielä on vähän pakkasen puolella, mutta ei mahda kauan olla.

        Tänään on kuitenkin uintipäivä, joten ihailen uimahallin lasiseinien läpi komeaa säätä. Porealtaassa tuntuu kuin olisi Rivieralla, sillä aurinko hohtaa puiston rinteen valkoiseen lumeen (sitähän voi kuvitella vaikka hiekaksi).

        Ei voi jättää väliin vesijumppaa, kun ensi keskiviikko menee siellä Jäämeren tuntumassa ja seuraavana on poliklinikka-aika. Dracula-naisen käsittelyssä labrassa olen käynyt jo helmikuun lopulla. Verenhimoista sakkia meidänkin sairaalassa!

        Jees, täytyy tästä jollekin alkaa...


      • Hintriika* kirjoitti:

        Taivas on sinistäkin sinisempi ja aurinko suo säteitään! Vielä on vähän pakkasen puolella, mutta ei mahda kauan olla.

        Tänään on kuitenkin uintipäivä, joten ihailen uimahallin lasiseinien läpi komeaa säätä. Porealtaassa tuntuu kuin olisi Rivieralla, sillä aurinko hohtaa puiston rinteen valkoiseen lumeen (sitähän voi kuvitella vaikka hiekaksi).

        Ei voi jättää väliin vesijumppaa, kun ensi keskiviikko menee siellä Jäämeren tuntumassa ja seuraavana on poliklinikka-aika. Dracula-naisen käsittelyssä labrassa olen käynyt jo helmikuun lopulla. Verenhimoista sakkia meidänkin sairaalassa!

        Jees, täytyy tästä jollekin alkaa...

        En tiedä. Riippee enempi naisen romanttisuudesta.
        Ihan päinvastaisia kokemuksia on.
        Joskus nuoruuden kiihkossa merkkasin ja virkkasin ja koruompelin ja vaikka mitä. Niinpä kangaspyyheliinan päihinkin virkkasin kauniit pitsit.
        On muuten sattuneet miestenkin silmiin(vieraiden nimenomaan). Kehuja on tullut monesti.
        Miks,ei miehetkin tykkää jos on kaunista ja sopivissa paikoissa pitsein somisteltua.
        Enempi taitaa naisesta riippua tuo tekeminen, viitsiikö!
        Verhojen kappoja ja sängynpeittoja olen virkannut- nuorena oli himohommaa kaikki tuommoinen näpertäminen,,,,

        Miten sitä silloin ehti, pienet lapset ja kaikki.
        Nyt sitten menee aika arvellessa, päivä päätä käännellessä.
        Ja näitä sosiaalisia suhteita hoitaessa. Joko fiktiona tai livenä!
        Kiitos kafeesta.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        En tiedä. Riippee enempi naisen romanttisuudesta.
        Ihan päinvastaisia kokemuksia on.
        Joskus nuoruuden kiihkossa merkkasin ja virkkasin ja koruompelin ja vaikka mitä. Niinpä kangaspyyheliinan päihinkin virkkasin kauniit pitsit.
        On muuten sattuneet miestenkin silmiin(vieraiden nimenomaan). Kehuja on tullut monesti.
        Miks,ei miehetkin tykkää jos on kaunista ja sopivissa paikoissa pitsein somisteltua.
        Enempi taitaa naisesta riippua tuo tekeminen, viitsiikö!
        Verhojen kappoja ja sängynpeittoja olen virkannut- nuorena oli himohommaa kaikki tuommoinen näpertäminen,,,,

        Miten sitä silloin ehti, pienet lapset ja kaikki.
        Nyt sitten menee aika arvellessa, päivä päätä käännellessä.
        Ja näitä sosiaalisia suhteita hoitaessa. Joko fiktiona tai livenä!
        Kiitos kafeesta.

        En malta olla kehuskelematta virkkaamisiini.
        Olen virkannu 3 sänkypeittoo, yhdet pitkät verhot 2 oviverhoo ja lukuisii liinoja, aikoinani.
        Nykyisin en enää viitsi virkata, on nii paljo muuta touhuu.
        Tänään kävin ulkoiluttaa yhtä vanhusta ja huomenis käyn yhden vanhuksen kaa ostoksilla ja sitte viel pitäisi leipoo leivonnaiset yksiin 90 v juhliin.
        Näi se aika kuluu nopeesti ja oon onnekas että pystyn tekee vieläki sitä sun tätä.

        siunausta kaikille


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        tokko tuo runosta edes käy, ajatuksia omia, väliin sitä jopa ajattelee;)
        Huomenta kanssaeläjät, keskellä viikkoa taas herätään,yksi aste pakkasella, jotakin valkeaa tuossa tien pinnassa, tyyntä.
        Eetu,Edvard saavat onnittelut ja minun poikani syntyi 44 vuotta sitteen, hohhoijaa.
        Reipas oli pojan alku 4300 g ja 55 senttiä pitkä, saavutus pieneksi jääneeltä äidiltään;)D
        Nyt on raamit huomattavasti isommat ja toimet sen mukaiset.

        Tälläistä ihmettelyä tämä elämä on, kaikkea sopii ihmetellä, vaikka VC pytyn kantta, oikein ihmettelimn itsekin, että olenkos ihan höpsö, mutta sitten lohduttelin, että myydään niitä kaupassa settejä johon myös kannen suoja kuuluu.
        Siis en yksin koristele, hih.
        Ehkä kaipuu siihen kauneuteen teettä tälläistäkin.

        Mutta nyt asiaan, lähden ilman kahvia ja aamupalaa niihin kokeisiin, linjabiilillä on mentävä, matka sen verran pitkä.
        Voi että minä en tykkää tämän kaltaisista menoista, mutta pakkohan se on, kun kerran vaivojani aloitin kertomaan, jospa loppuisi näihin muutamiin kertoihin.
        Oikein alkaa huimaamaan, ensi viikollakin joka päivä jotakin menoa ja vielä ehtii lisää tulemaan, vauhtia on pidettävä yllä.

        Laitan teille toisille kattauksen valmiiksi, itse juon tultuani, tyydyn vaan hampaan pesuun.
        Hyvää päivän alkua herääville.

        jo vähempikin meneminen. Ihan tarpeeksi niitä on minullakin ja pikkuhiljaa tuo allakan sivu alkaa päivä päivältä täyttymään. Ei onneksi joka päivälle.
        Tykkään sellaisistakin päivistä, että saa olla vaan ja vaikka löhöillä sohvalla ja lueskella.
        Raitista ilmaa kyllä pitää joka päivä haukata ja nyt kun aurinko paistaa, niin mikäs sen ihanampaa, kun ilman kiirettä nauttia auringosta.

        Tänään olin sen isomman porukan kanssa ulkoilemassa. Ensimmäiset kahvini tänä vuonna nautin urheilukeskuksen terassilla, johon aurinko paistoi siniseltä taivaalta.
        Toistakymmentä oli mukana, aikaa kuluikin sitten n. kolme tuntia.
        Arvaat varmaan, että ruokailun jälkeen oli aivan autuaallista vaipua pienille "nokosille".

        Kyllä minäkin olen joskus "fräkänny" (etelä-pohjalainen sanonta) noita VC-pöntön kansisuojuksia, eikä tullut mieleenkään nuo hygieenia-asiat.
        Pitsejä sinne sun tänne, pöytäliinoihin ja pyyhkeisiin.

        Kiitos Pirtin antimista ja kahvista. Mitä jos raottaisin edes vähän nurkkakaapin ovea. Enempää en kerro.


      • Jatta
        Jatta kirjoitti:

        jo vähempikin meneminen. Ihan tarpeeksi niitä on minullakin ja pikkuhiljaa tuo allakan sivu alkaa päivä päivältä täyttymään. Ei onneksi joka päivälle.
        Tykkään sellaisistakin päivistä, että saa olla vaan ja vaikka löhöillä sohvalla ja lueskella.
        Raitista ilmaa kyllä pitää joka päivä haukata ja nyt kun aurinko paistaa, niin mikäs sen ihanampaa, kun ilman kiirettä nauttia auringosta.

        Tänään olin sen isomman porukan kanssa ulkoilemassa. Ensimmäiset kahvini tänä vuonna nautin urheilukeskuksen terassilla, johon aurinko paistoi siniseltä taivaalta.
        Toistakymmentä oli mukana, aikaa kuluikin sitten n. kolme tuntia.
        Arvaat varmaan, että ruokailun jälkeen oli aivan autuaallista vaipua pienille "nokosille".

        Kyllä minäkin olen joskus "fräkänny" (etelä-pohjalainen sanonta) noita VC-pöntön kansisuojuksia, eikä tullut mieleenkään nuo hygieenia-asiat.
        Pitsejä sinne sun tänne, pöytäliinoihin ja pyyhkeisiin.

        Kiitos Pirtin antimista ja kahvista. Mitä jos raottaisin edes vähän nurkkakaapin ovea. Enempää en kerro.

        Tuohan Ylikypsä niitä pusuja, ei haittaa vaikka ei niin lämpimiä olisikkaan.


      • Sinisirkku>
        Jatta kirjoitti:

        Tuohan Ylikypsä niitä pusuja, ei haittaa vaikka ei niin lämpimiä olisikkaan.

        Missä vaikutat tällä hetkellä. oN IKÄVÄ SINUA!


      • Sinisirkku> kirjoitti:

        Missä vaikutat tällä hetkellä. oN IKÄVÄ SINUA!

        Terveisiä täältä A Kiven maisemista Eteläisestä Hämeestä,aurinkokin näyttäytyi senverran,että huomasi sen olevan vielä radallaan. Pikkutiet sohjoisia, lämpöasteita pari. Käväisin tänään kahdessa kaupungissa, Helsingissä ja Hyvinkäällä, joten kilometrejä kertyi.
        Asiat tuli hoidettua, pitsinnypläyksen jätän väliin. Nypläilen kaikenlaisia muita kotihommia.
        Tasa-arvon päivä, sillä saralla piisaa kyllä töitä, vaikka muut työt loppuisivat.
        Kahville oikeastaan tulin. Taidan myös käydä nurkkakaapilla, kun se on niin suosittu paikka, joten, jos nyt tämän kerran minäkin.

        T: Late


      • tulenlieskat
        LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä täältä A Kiven maisemista Eteläisestä Hämeestä,aurinkokin näyttäytyi senverran,että huomasi sen olevan vielä radallaan. Pikkutiet sohjoisia, lämpöasteita pari. Käväisin tänään kahdessa kaupungissa, Helsingissä ja Hyvinkäällä, joten kilometrejä kertyi.
        Asiat tuli hoidettua, pitsinnypläyksen jätän väliin. Nypläilen kaikenlaisia muita kotihommia.
        Tasa-arvon päivä, sillä saralla piisaa kyllä töitä, vaikka muut työt loppuisivat.
        Kahville oikeastaan tulin. Taidan myös käydä nurkkakaapilla, kun se on niin suosittu paikka, joten, jos nyt tämän kerran minäkin.

        T: Late

        Nymmää vasta ehrin yhrelle kupposelle, on ollu vähän vilskettä.
        Nykky mää sit pääsi rauhottuu, niin poikkesin moikkaamaan mukavaa porukkaa.
        Kyä on hyvä kun on tämmönen paikka. Toin nyvvaa kaurasämpylöitä, kun niit tosa leipoilin.
        Tairan kans poiketa nurkkakaapille, se vois tehrä terää jo huomisellekki päivälle.

        Seo vaa harmi ku toi Late taas ehti livistää vauhrilla. Emmää nähny kun kantapäät ja nenänikin meinas jäärä ove vällii. Kiitti nyh kahveesta, mää täst lähren tonne yöhön tummaan. Seo moro


      • Jatta kirjoitti:

        Tuohan Ylikypsä niitä pusuja, ei haittaa vaikka ei niin lämpimiä olisikkaan.

        Lämpimiä pusuja iso pussillinen, että siitä vaan nämä ei lopu koskaan. Ei myöskään tervakset, toin niitäkin lisää. Tuo kinkittely ob meillä kirjoittajapiirissä kiellettyä, mutta se on tarttunut ainakin minun puhekieleeni.

        Ompahan ollut taas kiireinen päivä, kävimme kahdessa paikkaa laulamassa, ei laulettu kuin 26 laulua, siis 13 kummassakinpaikkaa. meinasi ääni pettää ja kantapäät levisi.

        Nyt oikein kauniita ja herttaisia unia kaikille.


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Nymmää vasta ehrin yhrelle kupposelle, on ollu vähän vilskettä.
        Nykky mää sit pääsi rauhottuu, niin poikkesin moikkaamaan mukavaa porukkaa.
        Kyä on hyvä kun on tämmönen paikka. Toin nyvvaa kaurasämpylöitä, kun niit tosa leipoilin.
        Tairan kans poiketa nurkkakaapille, se vois tehrä terää jo huomisellekki päivälle.

        Seo vaa harmi ku toi Late taas ehti livistää vauhrilla. Emmää nähny kun kantapäät ja nenänikin meinas jäärä ove vällii. Kiitti nyh kahveesta, mää täst lähren tonne yöhön tummaan. Seo moro

        tänäkin päivänä.
        On kevätkokous pidetty ja vähän sitä sun tätä muutakin.

        Hiljaa on pirtin ovi narhadellut tätä päivänä, vilkasta jutustelua on ollut palstalla.

        En tiedä onko vika minussa, mutta vaikeeta on seurata palstan kirjoittelua, en aina saa tolkkua viesteistä.
        Joku toivoi että häntä kiiteltäisiin joskus, mutta en ymmärrä miten voi, kun ei osaa sanoa ketä pitäisi kiittää, kun huudellaan miloin milläkin sanalla, mistä tietää että tälle pitäisi kiitos antaa..
        No tietenkin sen viestin perään jos kiitoksen olisi tökännyt, mutta eipä ollut aihetta kiitellä, pitäisi jotakin puhuakin, jos kiitosta kaipaa.
        Sekasta hyvin sekasta on viestittely.
        On se hyvä että pirttiin kirjoittaja monella lauseellla kirjoittaa, on itua myös lukea viestit.

        Nyt kostautuu se aamullinen, kun kohta neljän jälkeen heräilin, nyt sitten nukkumatti vetää käsivarresta.
        Toivottelenkin rauhaisaa yötö.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Lämpimiä pusuja iso pussillinen, että siitä vaan nämä ei lopu koskaan. Ei myöskään tervakset, toin niitäkin lisää. Tuo kinkittely ob meillä kirjoittajapiirissä kiellettyä, mutta se on tarttunut ainakin minun puhekieleeni.

        Ompahan ollut taas kiireinen päivä, kävimme kahdessa paikkaa laulamassa, ei laulettu kuin 26 laulua, siis 13 kummassakinpaikkaa. meinasi ääni pettää ja kantapäät levisi.

        Nyt oikein kauniita ja herttaisia unia kaikille.

        Pistäydynpä täällä Pirtissä, ikäänkuin ilmoittautumassa. Aikani on kulunut pikku asioissa koheltaessani ja muussa ruuhkassa niin että päätäni on pitänyt raapia ja tietysti kynnen aluset tikkuja täynnä. Kirjoittelepas niillä! Pistäydyimme etelässä, ihan Tallinnassa saakka. Mitäs matkasta, kaikki hyvin ja vieraani olivat tyytyväisiä. Jopa niin, että jatko-ohjelmaakin on suunniteltu.
        Olen kyllä vähän kirjoitellutkin, mutta en tänne seitsenkymppisiin, no yhden jutun kyllä.

        Olen väliin ajatellut valintojen vaihtoehtoja näissä harrastuksissani. Kaikkeen ei pysty repeämään. Onhan tässä jo oppiakin tullut, sitä "elinikästä opiskelua." Mieleeni hiipii väliin ajatus, että vastaako kirjoitteluni tarkoitustaan. Siis ihan itsekkäästi ajateltuna. Ei huumorintajuni tai hermoni ole järkkynyt, vaikka joskus on tullut oltua aika kärkäskin noissa keskusteluissa.
        Tämä Pirttihän on hyvin toimiva keskustelupalsta. Kehaisen tämän siksi, että ei tulisi käsitystä, jotta kiertäen piikittelisin. Muualla tässäkin ikäryhmässä on "keskustelua", jota en kovin arvokkaaksi koe. Eipä tietysti sekään ongelmani ole, voinhan olla mukaan tuppaantumatta. Niinpä enimmäkseen olen. Hyvähän se on, että valinnan mahdollisuuksia riittää.


      • ynnämuu kirjoitti:

        Pistäydynpä täällä Pirtissä, ikäänkuin ilmoittautumassa. Aikani on kulunut pikku asioissa koheltaessani ja muussa ruuhkassa niin että päätäni on pitänyt raapia ja tietysti kynnen aluset tikkuja täynnä. Kirjoittelepas niillä! Pistäydyimme etelässä, ihan Tallinnassa saakka. Mitäs matkasta, kaikki hyvin ja vieraani olivat tyytyväisiä. Jopa niin, että jatko-ohjelmaakin on suunniteltu.
        Olen kyllä vähän kirjoitellutkin, mutta en tänne seitsenkymppisiin, no yhden jutun kyllä.

        Olen väliin ajatellut valintojen vaihtoehtoja näissä harrastuksissani. Kaikkeen ei pysty repeämään. Onhan tässä jo oppiakin tullut, sitä "elinikästä opiskelua." Mieleeni hiipii väliin ajatus, että vastaako kirjoitteluni tarkoitustaan. Siis ihan itsekkäästi ajateltuna. Ei huumorintajuni tai hermoni ole järkkynyt, vaikka joskus on tullut oltua aika kärkäskin noissa keskusteluissa.
        Tämä Pirttihän on hyvin toimiva keskustelupalsta. Kehaisen tämän siksi, että ei tulisi käsitystä, jotta kiertäen piikittelisin. Muualla tässäkin ikäryhmässä on "keskustelua", jota en kovin arvokkaaksi koe. Eipä tietysti sekään ongelmani ole, voinhan olla mukaan tuppaantumatta. Niinpä enimmäkseen olen. Hyvähän se on, että valinnan mahdollisuuksia riittää.

        Pilviseen aamuun heräilin, tuuli lännen suunnalta puhaltelee ja pakkasta kolme astetta.
        Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä, Juuso ja Josefina nimipäiväsankareina, onnea heille.
        Tasa-arvo on huimasti mennyt eteenpäin, mutta vielä on korjattavaa tuskin koskaan voidaan tasa-arvoa saadaankaan, hyvä on kumminkin suunta.

        Minnan ajoista maailma on muuttunut naisten suhteen parempaan, kiitos vahvojen naisvaikuttajien ja myös kiitos miehille jotka asian oikein ovat ymmärtäneet, asiaa puoltaneet.
        Tänä päivänä nainen voi olla vaikuttaja miesten rinnalla, päättä ja hallita.

        Kehitys on Minnan ajoista mennyt uskomattomalla tahdilla eteenpäin, mutta, mutta, onko kumminkaan asiat hyvin, niinkuin voisi odottaa.
        Tänä päivänä on paljon epäkohtia ja elämisen ongelmia, ovat vaan Minnan ajoista muuttaneet muotoaan.
        Edelleen on osa kansasta tiukoilla, ei ole työtä mistä toimeentulo on vahvasti kiinni ja tasapuolisesti ei kaikkia oteta huomioon, siinäpä työsarkaa edelleen, ei auttaisi laakereille lepäämään jäädä.
        Minä olen naisten asian puolesta puhuja koko ikäni ollut, en miehiä vastaan, vaan rinnalla kulkemaan pyrkien, yhdessä maailmaa parantamaan.
        Taitaa kohdallani olla voimattomat vuodet edessä, mutta hengessä olen tasa-arvo asiassa mukana.
        Minnan päivä siivitti kirjoittamaan, hyvää tasa arvoista päivää kaikille.

        Ynnämuulle toteaisin, että kirjoittelu on aika ajoin jopa masentavaa ja toivottoman tuntuista, mutta minä kumminkin pirtin kirjoituksista (joskus muistakin) ammennan päivään ajattelemista ja iloa, siksi kai jatkan tätä pirtin elossa pitoa.

        Lapselliseksi pirtin toimintaa sanotaan,(mikä ei suinkaan ole paha asia, se lapsellisuus) no ehkä ihan vähän sitä väliin, mutta mielestäni täällä kohtaa todellisia kirjoittajia jotka jaksavat ilahduttaa,myös asiaa kertoen, huumorilla höystäen ja hyvin tutuiksi tulleina heitä jopa ikävöin.
        Jokainen tekee valintansa, mutta mieti nyt vielä, jospa joku mukava tunne kumminkin mieleen ailahtaa, kun kurkkaa ja moikkaa tuttujaan;)
        Eihän tämä kirjoittelu voi kaikkea aikaa viedä, toki muutakin elämällä on tarjolla, mutta olen erittäin onnellinen tästä pirtin olemassa olosta.
        Tänne näitä elämän kiemuroita tai paremminki arkea kertoilen ja odotan toisten samoin tekevän, minulle se on iso asia.
        Palstalla on väliin yhtä sekamelskaa, en edes jaksa lukemaan ryhtyä.

        Nyt kiireellä toivotan hyvää päivää ja luikin karkuun, kohta on niin pitkä viesti, että poistoon menee.


      • SkillaN kirjoitti:

        Pilviseen aamuun heräilin, tuuli lännen suunnalta puhaltelee ja pakkasta kolme astetta.
        Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä, Juuso ja Josefina nimipäiväsankareina, onnea heille.
        Tasa-arvo on huimasti mennyt eteenpäin, mutta vielä on korjattavaa tuskin koskaan voidaan tasa-arvoa saadaankaan, hyvä on kumminkin suunta.

        Minnan ajoista maailma on muuttunut naisten suhteen parempaan, kiitos vahvojen naisvaikuttajien ja myös kiitos miehille jotka asian oikein ovat ymmärtäneet, asiaa puoltaneet.
        Tänä päivänä nainen voi olla vaikuttaja miesten rinnalla, päättä ja hallita.

        Kehitys on Minnan ajoista mennyt uskomattomalla tahdilla eteenpäin, mutta, mutta, onko kumminkaan asiat hyvin, niinkuin voisi odottaa.
        Tänä päivänä on paljon epäkohtia ja elämisen ongelmia, ovat vaan Minnan ajoista muuttaneet muotoaan.
        Edelleen on osa kansasta tiukoilla, ei ole työtä mistä toimeentulo on vahvasti kiinni ja tasapuolisesti ei kaikkia oteta huomioon, siinäpä työsarkaa edelleen, ei auttaisi laakereille lepäämään jäädä.
        Minä olen naisten asian puolesta puhuja koko ikäni ollut, en miehiä vastaan, vaan rinnalla kulkemaan pyrkien, yhdessä maailmaa parantamaan.
        Taitaa kohdallani olla voimattomat vuodet edessä, mutta hengessä olen tasa-arvo asiassa mukana.
        Minnan päivä siivitti kirjoittamaan, hyvää tasa arvoista päivää kaikille.

        Ynnämuulle toteaisin, että kirjoittelu on aika ajoin jopa masentavaa ja toivottoman tuntuista, mutta minä kumminkin pirtin kirjoituksista (joskus muistakin) ammennan päivään ajattelemista ja iloa, siksi kai jatkan tätä pirtin elossa pitoa.

        Lapselliseksi pirtin toimintaa sanotaan,(mikä ei suinkaan ole paha asia, se lapsellisuus) no ehkä ihan vähän sitä väliin, mutta mielestäni täällä kohtaa todellisia kirjoittajia jotka jaksavat ilahduttaa,myös asiaa kertoen, huumorilla höystäen ja hyvin tutuiksi tulleina heitä jopa ikävöin.
        Jokainen tekee valintansa, mutta mieti nyt vielä, jospa joku mukava tunne kumminkin mieleen ailahtaa, kun kurkkaa ja moikkaa tuttujaan;)
        Eihän tämä kirjoittelu voi kaikkea aikaa viedä, toki muutakin elämällä on tarjolla, mutta olen erittäin onnellinen tästä pirtin olemassa olosta.
        Tänne näitä elämän kiemuroita tai paremminki arkea kertoilen ja odotan toisten samoin tekevän, minulle se on iso asia.
        Palstalla on väliin yhtä sekamelskaa, en edes jaksa lukemaan ryhtyä.

        Nyt kiireellä toivotan hyvää päivää ja luikin karkuun, kohta on niin pitkä viesti, että poistoon menee.

        Kyllä on Minna Canth saanut arvoisensa päivän;
        taivas on sininen, ja aurinko nauraa melkein ääneen!
        Ihmettelen, mihin Latella on kiire, kun hän aikoi siirtää kellot etuajassa ja vietti jo eilen tasa-arvon päivää.
        Tuskin sentään syynä hoppuun on se, että miehet olisivat tasa-arvoisempia kuin naiset?
        Tosin jotkut (tohvelisankarit?) ovat ihan julkisesti nousseet barrikadeille vaatimaan miehille tasa-arvoa...
        Latea eikä muitakaan kahvipirtissä poikkeavia miehiä ei kuitenkaan ole siinä joukossa näkynyt.

        Niin että mitäpä tässä muuta kuin oikein tasa-arvoista päivää kaikille, auringonpaisteista ja keväistä mieltä.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Kyllä on Minna Canth saanut arvoisensa päivän;
        taivas on sininen, ja aurinko nauraa melkein ääneen!
        Ihmettelen, mihin Latella on kiire, kun hän aikoi siirtää kellot etuajassa ja vietti jo eilen tasa-arvon päivää.
        Tuskin sentään syynä hoppuun on se, että miehet olisivat tasa-arvoisempia kuin naiset?
        Tosin jotkut (tohvelisankarit?) ovat ihan julkisesti nousseet barrikadeille vaatimaan miehille tasa-arvoa...
        Latea eikä muitakaan kahvipirtissä poikkeavia miehiä ei kuitenkaan ole siinä joukossa näkynyt.

        Niin että mitäpä tässä muuta kuin oikein tasa-arvoista päivää kaikille, auringonpaisteista ja keväistä mieltä.

        Kuka se ryösti meiltä auringon??Palauta se HETI !!!!

        Kun heräsin paistoi suoraan silmiini.
        Nyt meni pilven taakse piiloon.

        Voi noita oravia,ne menee tuhatta ja sataa tuolla pihalla.

        En eilen jaksanut käydä pirtissä,olin ystävättäreni kanssa Karkkilassa käymässä.
        Kyllä on sekin kylä muuttunut siitä,kun olin aikoinaan koulutuksessa siellä.

        Tänään pitää odotella sitä "lekurin"soittoa.
        Antaako tappotuomion,vai mitä.

        Sitä tasa-arvon päivää toivottelen kaikille.

        näkyillään...


      • Sinisirkku>
        SkillaN kirjoitti:

        Pilviseen aamuun heräilin, tuuli lännen suunnalta puhaltelee ja pakkasta kolme astetta.
        Minna Canthin päivä, tasa-arvon päivä, Juuso ja Josefina nimipäiväsankareina, onnea heille.
        Tasa-arvo on huimasti mennyt eteenpäin, mutta vielä on korjattavaa tuskin koskaan voidaan tasa-arvoa saadaankaan, hyvä on kumminkin suunta.

        Minnan ajoista maailma on muuttunut naisten suhteen parempaan, kiitos vahvojen naisvaikuttajien ja myös kiitos miehille jotka asian oikein ovat ymmärtäneet, asiaa puoltaneet.
        Tänä päivänä nainen voi olla vaikuttaja miesten rinnalla, päättä ja hallita.

        Kehitys on Minnan ajoista mennyt uskomattomalla tahdilla eteenpäin, mutta, mutta, onko kumminkaan asiat hyvin, niinkuin voisi odottaa.
        Tänä päivänä on paljon epäkohtia ja elämisen ongelmia, ovat vaan Minnan ajoista muuttaneet muotoaan.
        Edelleen on osa kansasta tiukoilla, ei ole työtä mistä toimeentulo on vahvasti kiinni ja tasapuolisesti ei kaikkia oteta huomioon, siinäpä työsarkaa edelleen, ei auttaisi laakereille lepäämään jäädä.
        Minä olen naisten asian puolesta puhuja koko ikäni ollut, en miehiä vastaan, vaan rinnalla kulkemaan pyrkien, yhdessä maailmaa parantamaan.
        Taitaa kohdallani olla voimattomat vuodet edessä, mutta hengessä olen tasa-arvo asiassa mukana.
        Minnan päivä siivitti kirjoittamaan, hyvää tasa arvoista päivää kaikille.

        Ynnämuulle toteaisin, että kirjoittelu on aika ajoin jopa masentavaa ja toivottoman tuntuista, mutta minä kumminkin pirtin kirjoituksista (joskus muistakin) ammennan päivään ajattelemista ja iloa, siksi kai jatkan tätä pirtin elossa pitoa.

        Lapselliseksi pirtin toimintaa sanotaan,(mikä ei suinkaan ole paha asia, se lapsellisuus) no ehkä ihan vähän sitä väliin, mutta mielestäni täällä kohtaa todellisia kirjoittajia jotka jaksavat ilahduttaa,myös asiaa kertoen, huumorilla höystäen ja hyvin tutuiksi tulleina heitä jopa ikävöin.
        Jokainen tekee valintansa, mutta mieti nyt vielä, jospa joku mukava tunne kumminkin mieleen ailahtaa, kun kurkkaa ja moikkaa tuttujaan;)
        Eihän tämä kirjoittelu voi kaikkea aikaa viedä, toki muutakin elämällä on tarjolla, mutta olen erittäin onnellinen tästä pirtin olemassa olosta.
        Tänne näitä elämän kiemuroita tai paremminki arkea kertoilen ja odotan toisten samoin tekevän, minulle se on iso asia.
        Palstalla on väliin yhtä sekamelskaa, en edes jaksa lukemaan ryhtyä.

        Nyt kiireellä toivotan hyvää päivää ja luikin karkuun, kohta on niin pitkä viesti, että poistoon menee.

        aloin tuota rallattamaan kun maalarin tarvikkeet ja kipot ja värit ovat olkkarin puolella.

        Huomenia herätty on aurinkoiseen maailmaan!

        Eilen ei edes ollut valoa riittämiin,kun värit pitää olla just,eikä melkein! Ja nyt ei tee mieli muuta kuin ulos!

        Eipä tuo työ karkaa, eikä teline häiritse minua yhtään,hyvä kun itse sekoitan "siistiyden":D

        Peevelin runkopatja kahdelle,saa tytär tulla kantamaan sen ulos kanssani,muuten voi peilit lentää tms. On se hyvä päivä ku kaikki oallaan SAMANARVOISIA. Arvoisa K.P-väki kiitän kahvista!


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Kyllä on Minna Canth saanut arvoisensa päivän;
        taivas on sininen, ja aurinko nauraa melkein ääneen!
        Ihmettelen, mihin Latella on kiire, kun hän aikoi siirtää kellot etuajassa ja vietti jo eilen tasa-arvon päivää.
        Tuskin sentään syynä hoppuun on se, että miehet olisivat tasa-arvoisempia kuin naiset?
        Tosin jotkut (tohvelisankarit?) ovat ihan julkisesti nousseet barrikadeille vaatimaan miehille tasa-arvoa...
        Latea eikä muitakaan kahvipirtissä poikkeavia miehiä ei kuitenkaan ole siinä joukossa näkynyt.

        Niin että mitäpä tässä muuta kuin oikein tasa-arvoista päivää kaikille, auringonpaisteista ja keväistä mieltä.

        Mietin tuota tapausta nimeltä Late. Ehkä ei sittenkään ole kysymys kiireestä vaan edistyksellisyydestä. Jos on ajallisesti ja tasa-arvollisesti noin edistynyt kuin hän, niin mitä onkaan muissa asioissa!

        Tätä ei tarvitse Laten lukea, ettei hänellä nouse edistyksellisyys hattuun saakka. Mitä sitten voisikaan tapahtua!!!

        Tasa-arvoisesti nauraa aurinko meilläkin. Ei minkään näköistä pilvenhattaraakaan taivaalla. Pakkasella ollaan vielä ihan pirteästi.


      • Sinisirkku> kirjoitti:

        aloin tuota rallattamaan kun maalarin tarvikkeet ja kipot ja värit ovat olkkarin puolella.

        Huomenia herätty on aurinkoiseen maailmaan!

        Eilen ei edes ollut valoa riittämiin,kun värit pitää olla just,eikä melkein! Ja nyt ei tee mieli muuta kuin ulos!

        Eipä tuo työ karkaa, eikä teline häiritse minua yhtään,hyvä kun itse sekoitan "siistiyden":D

        Peevelin runkopatja kahdelle,saa tytär tulla kantamaan sen ulos kanssani,muuten voi peilit lentää tms. On se hyvä päivä ku kaikki oallaan SAMANARVOISIA. Arvoisa K.P-väki kiitän kahvista!

        Eilen kirjoitin tasa-arvon päivä, eihän siitä puuttunut kun yksi sana: huomenna, no tänään se on.
        Kokeilin huomaako kukaan, eihän sitä kukaan huomannut kun se ei eilen ollut.
        Aurinko paistaa komiasti, aamulla pakkasta reilu 2 astetta. Taidetaan olla tasa-arvoisia auringon suhteen koko maassa.
        Päivänjatkoa tasapuolisesti kaikille Late


      • Hintriika* kirjoitti:

        Mietin tuota tapausta nimeltä Late. Ehkä ei sittenkään ole kysymys kiireestä vaan edistyksellisyydestä. Jos on ajallisesti ja tasa-arvollisesti noin edistynyt kuin hän, niin mitä onkaan muissa asioissa!

        Tätä ei tarvitse Laten lukea, ettei hänellä nouse edistyksellisyys hattuun saakka. Mitä sitten voisikaan tapahtua!!!

        Tasa-arvoisesti nauraa aurinko meilläkin. Ei minkään näköistä pilvenhattaraakaan taivaalla. Pakkasella ollaan vielä ihan pirteästi.

        Pitihän minun arvata, että pari tarkkaavaista huomasi tuon tasa-arvo päivän aikaistamisen, haitanneeko tuo, olen edelleen samaa mieltä kun eilen, kyllä "kirveellä" piisaa töitä.
        Hattu "unohtui" Berliinissä bussiin v.1975.
        T. Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Eilen kirjoitin tasa-arvon päivä, eihän siitä puuttunut kun yksi sana: huomenna, no tänään se on.
        Kokeilin huomaako kukaan, eihän sitä kukaan huomannut kun se ei eilen ollut.
        Aurinko paistaa komiasti, aamulla pakkasta reilu 2 astetta. Taidetaan olla tasa-arvoisia auringon suhteen koko maassa.
        Päivänjatkoa tasapuolisesti kaikille Late

        Kun viestejä illalla lueskelin. Mutta mikäpä olisin sanomaan jos joku tahtoi viettää tasa-arvon päivän eilen- sehän hyvin kävi.
        Ja jos tahtoo viettää tasa-arvon päivää, on tasa-arvoista antaa viettää sitä tasa-arvoisesti,,,,

        Vietettiinhän mekin yhden lapsen synttärietä eilen, vaikka tänään vasta liputetaan sen kunniaksi.
        Ja tämä on se oikea syntymäpäivä, 43 v.
        Ei niin kiire mutta monet seikat asettavat rajoituksia. Yhtä aikaa ei voi tehdä montaa asiaa(paitsi tietenkin näiset)ne tasa-arvoiset.
        Ei kuitenkaan olemaan kahdessa eripaikassa ,siihen ei naisetkaan kykene.
        Ainakaan vielä.

        Aurinkoista tasa-arvon päivää kaikille.
        Huomenet unohtui, sanonkin heippa !


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun viestejä illalla lueskelin. Mutta mikäpä olisin sanomaan jos joku tahtoi viettää tasa-arvon päivän eilen- sehän hyvin kävi.
        Ja jos tahtoo viettää tasa-arvon päivää, on tasa-arvoista antaa viettää sitä tasa-arvoisesti,,,,

        Vietettiinhän mekin yhden lapsen synttärietä eilen, vaikka tänään vasta liputetaan sen kunniaksi.
        Ja tämä on se oikea syntymäpäivä, 43 v.
        Ei niin kiire mutta monet seikat asettavat rajoituksia. Yhtä aikaa ei voi tehdä montaa asiaa(paitsi tietenkin näiset)ne tasa-arvoiset.
        Ei kuitenkaan olemaan kahdessa eripaikassa ,siihen ei naisetkaan kykene.
        Ainakaan vielä.

        Aurinkoista tasa-arvon päivää kaikille.
        Huomenet unohtui, sanonkin heippa !

        Tasa-arvoa,ei täällä paista,kuin silloin tällöin vähän kurkkii,Aurinko nimittäin.
        Minä nyt kurkin tänne pirttiin;))
        Jos sais päivä kahvit !!!!!!!!

        Olen myllännyt tätä huusholliani,käänsin taas kerran sängyn toiselle seinälle,ettei tule niitä aamuauringon herätyksiä silmille;))

        näkyillään...


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kun viestejä illalla lueskelin. Mutta mikäpä olisin sanomaan jos joku tahtoi viettää tasa-arvon päivän eilen- sehän hyvin kävi.
        Ja jos tahtoo viettää tasa-arvon päivää, on tasa-arvoista antaa viettää sitä tasa-arvoisesti,,,,

        Vietettiinhän mekin yhden lapsen synttärietä eilen, vaikka tänään vasta liputetaan sen kunniaksi.
        Ja tämä on se oikea syntymäpäivä, 43 v.
        Ei niin kiire mutta monet seikat asettavat rajoituksia. Yhtä aikaa ei voi tehdä montaa asiaa(paitsi tietenkin näiset)ne tasa-arvoiset.
        Ei kuitenkaan olemaan kahdessa eripaikassa ,siihen ei naisetkaan kykene.
        Ainakaan vielä.

        Aurinkoista tasa-arvon päivää kaikille.
        Huomenet unohtui, sanonkin heippa !

        Skillan otti esille tasa-arvo asian, josta en malta olla poissa. Latehan otti jo "varaslähdönkin", mutta ei siitä jäähylle kannata harkita. Onhan asia hyvä ja tärkeä, liikaa ei asia vieläkään ole esillä. Työtä riittää ja toivottavasti tekijöitäkin.
        Olen puuhannut kymmeniä vuosia ay- aktiivina ja luulen olleeni siinä pienenä osana parhaiten vaikuttamassa myös tasa-arvo kysymyksiin. Toimitsija en ole ollut, mutta osittain työstä vapautettuna tehtävien hoitoon, joka ei kadottanut yhteyttä työtovereihin. Päinvastoin antoi aikaa myös perehtyä asioihin.

        Niissä maissa, missä on toimiva ay-liike, on myös tasa-arvokysymykset parhaimmassa mallissa. Niissä maissa on myös ay-liike ollut vaikuttamassa kaikkiin työelämään liittyviin kysymyksiin, tietysti myös lainsäädäntöön. Niin myös Suomessa. Siksipä äskettäin käydyssä eläkesuunnitelmassa tuli äkkiä ärhäkkä vastaus. Mielestäni se oli hyvä. Kyllähän siinä oli taka-ajatuksiakin nakertaa ay-liikkeen asemaa. Luennoksi taitaa mennä, en enää tästä asiasta.

        Näinhin palstakirjoitteluihin...SkillaN, olet hyvin monipuolinen ja myös suuri ymmärtäjä. En lipertele, se ei kuulu tyyliini. On hyvä, että tunnet saavasi myös paljon itsellesi. Ei kai noin pitkää "uraa" muuten voisikaan vetää. Me ihmiset emme ole samaan muottiin valettuja, sekin on hyvä. Ehkä minulla on "kulkijan sielu." Onhan täälläkin sanottu; toiset lähtee ja toiset tulee. Olen ainakin päättänyt harventaa kirjoitteluani. Sehän oli alun perin tarkoituksenikin, mutta pikkasen karkasi käsistä.

        Lapsellisuudesta? Sehän on vain hyvä asia, varsinkin jos osaa sopivasti eläytyä. Lienenkö viettänyt liian totista elämää, minulla on vaikeuksia loihtia kovin pitkälle mielikuvitusmaailmaa. Kaikki ne Pirtin herkut ja Laten ylijäämävarastosta hankkimat juomat, ei ne millään vaikuta niin kuin luulisi. Korkeintaan sylki suuhun tulee ja omalle kaapille on mentävä. Vingerporillinen konjakkia, se maistuu. Toisaalta; ovathan Pirtin eväät vähäkalorisia, laihduttajille terveellisiä ja nekin väljähtyneet juomat, ei niistä krapulaa tule, ellei sotke omia joukkoon.

        Aurinko paisteli täälläkin. Voi olla että jopa tasa-arvoisesti. On kyllä ihmisiä joukossamme, joita voi painaa huolet elämän jatkumisesta niin paljon, ettei auringon paistettakaan huomaa, eikä sitä jaksa edes toivoksi kääntää.

        Hyvää jatkoa teille! Minulle tulee viikon paussi ainakin. En ole koneen lähettyvilläkään.


    • sitten paistaa meilläkin;)
      Nähtävästi yläpihan isäntä kuuli minun purnaamisen.

      Nyt olen saanut sitä HYÖTYLIIKUNTAA,kun olen myllännyt tämän kämpän järjestystä,,huh huh.

      Näkyillään...

    • Tässäpä kiireellä hörppäsen teetä ja otan ihan pienen voileivän.
      Varamummoilu alkaa ihan kohta, vien porukat nyt Kärpät-Jokeri pelii katsoo,, ennustukseni on että peli menee 4-2. jos tuoki on oikein voitte kysyy minulta lottorivii.
      Kissat myski silittelin sillä aikaa kun systerini etsii, "maalihanskojani".

      kauniita yö unii

      • Hintriika*

        Enpä uskalla mennä lottoriviä kyselemään, kun viemättä se minulta jäisi kuitenkin. Kamalaa, jos sattuisi naulankantaan ja kuponki lojuisi taskussa förbimitättömänä.

        Lottosin minä muistaakseni toissa vuonna kerran kolme riviä. Ei sillä mitään saanut! Humpuukia koko touhu. Ettei vain olisi poliittista peliä sekin? Hallituksen vika... siinä piikissä on jo niin paljon entuudestaan, että menee sinne lottokin.

        Tasa-arvo vielä liehuu tangoissa. Ai, yksi naapuri on jo lopettanut. Tainnut huoltomiehellä on hoppunen. Tuuli on taas noussut puistelemaan jäljelle jääneitä. Aamulla savu nousi pystysuoraan, nyt näyttää menevän vaakasuorassa lännestä kohti itää.

        Minä en mene mihinkään suuntaan. Söin äsken nakkisoppaa ja nyt on olo ihan tööt. Sänky tuossa vieressä houkuttelisi. Saa nähdä kestänkö kiusauksen rojahtaa sen päälle. Suunta olisi pää pohjoisessa, varpaat etelässä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Enpä uskalla mennä lottoriviä kyselemään, kun viemättä se minulta jäisi kuitenkin. Kamalaa, jos sattuisi naulankantaan ja kuponki lojuisi taskussa förbimitättömänä.

        Lottosin minä muistaakseni toissa vuonna kerran kolme riviä. Ei sillä mitään saanut! Humpuukia koko touhu. Ettei vain olisi poliittista peliä sekin? Hallituksen vika... siinä piikissä on jo niin paljon entuudestaan, että menee sinne lottokin.

        Tasa-arvo vielä liehuu tangoissa. Ai, yksi naapuri on jo lopettanut. Tainnut huoltomiehellä on hoppunen. Tuuli on taas noussut puistelemaan jäljelle jääneitä. Aamulla savu nousi pystysuoraan, nyt näyttää menevän vaakasuorassa lännestä kohti itää.

        Minä en mene mihinkään suuntaan. Söin äsken nakkisoppaa ja nyt on olo ihan tööt. Sänky tuossa vieressä houkuttelisi. Saa nähdä kestänkö kiusauksen rojahtaa sen päälle. Suunta olisi pää pohjoisessa, varpaat etelässä.

        tässä ihailen. Koko armaan päivän on aurinko ollut näköpiirissä, kerrankin! Kyllähän sitä piti istua pihakeinussa, riittävästi pukeutuneena että tarkeni. Aamulla oli pakkasta siinä vähän alle kymmenen astetta, mutta lämpimän puolelle kääntyi päivällä. Ei sitten munkäänlaista pilveä näy, ei edes Piia Hattaraa.

        Ja tuo näky ulkona: valkoiset hanget ovat saaneet aivan uuden sävyn, varjopaikoissa vaalean sinistä ja niissä paikoissa, mihin laskeva aurinko vielä osuu, ne ovat aivan vaalea punaisia!

        Jäniksen jälkiä on runsaasti marjapensaiden ja omenapuiden lähistöllä, hyvin näkyvät puhtaalla lumella. Tänään taas seurasin sinitiaisten puuhastelua pesäpöntöissä: kävi melkoinen vilske, sisään ja ulos, sisään ja ulos. Viime keväänä ne olivat samoissa pöntöissä, lienevätkö ihan samat linnut, mistäs sen tietää. Ulkona viivyin kaksi tuntia.

        Mukavaa huomata, että pirtin vahvuuteen on ilmaantunut uusia kävijöitä ja kirjoittajia. Tervetulleita olette ja pysykää joukossa!!

        Minnan päivänä tulee mieleen eräs hänestä kertova näytelmä Kuopion teatterissa, muistaakseni 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa . Yläkerran lämpiön nurkkaan olivat laittaneet komean patsaan, ihan Minnan näköisen, hiukset nutturalla, tukeva nainen, korkealla jalustalla. Vähän ennen saliin menemistä säpsähdin, melkein säikähdin huomatessani tämän ryhdikkään naisen olevan ihka elävä Minna, eli Auli Poutiainen. Siinä hän istui edelleen, mutta rintakehä kohoili hieman hengittäessä, siis elävä patsas. Poutiaisella on tavattoman hyvä lauluääni.

        Ensi yöksi tulee taas reilu pakkanen, toivottavasti myös yhtä kaunis päivä kuin tänään.
        Illan jatkoja vaan kaikille! Ja nukkukaa hyvin!
        Näin toivottelee Paulamaria


      • Hintriika* kirjoitti:

        Enpä uskalla mennä lottoriviä kyselemään, kun viemättä se minulta jäisi kuitenkin. Kamalaa, jos sattuisi naulankantaan ja kuponki lojuisi taskussa förbimitättömänä.

        Lottosin minä muistaakseni toissa vuonna kerran kolme riviä. Ei sillä mitään saanut! Humpuukia koko touhu. Ettei vain olisi poliittista peliä sekin? Hallituksen vika... siinä piikissä on jo niin paljon entuudestaan, että menee sinne lottokin.

        Tasa-arvo vielä liehuu tangoissa. Ai, yksi naapuri on jo lopettanut. Tainnut huoltomiehellä on hoppunen. Tuuli on taas noussut puistelemaan jäljelle jääneitä. Aamulla savu nousi pystysuoraan, nyt näyttää menevän vaakasuorassa lännestä kohti itää.

        Minä en mene mihinkään suuntaan. Söin äsken nakkisoppaa ja nyt on olo ihan tööt. Sänky tuossa vieressä houkuttelisi. Saa nähdä kestänkö kiusauksen rojahtaa sen päälle. Suunta olisi pää pohjoisessa, varpaat etelässä.

        Suomi24, vai minunko koneeni?

        Nakkisoppa on minulla huomisissa suunnitelmissa, tykkään keitto ja laatikkoruuista.
        En voita minäkään lotossa, kymmeniä vuosia samat numerot, ei mitään, vähän jännitystä, enää ei sitäkään, kun olen varma että ei onnistu.

        Ulkona juuri syttyi katuvalot, huomenna sitten pitäisi olla yhtä pitkiä päivä ja yö.
        Pakkanen on kirimässä, nyt jo kolme astetta.

        Muori laittoi hyrskyn myrskyn, milloinkahan minä, nyt on laiskamato pesiytynyt minuun, mutta pois se on ajettava, kohta ikkunan pesu alkaa, mattojen ja verhojen vaihto, kaiketi pääsiäiseksi.
        Ohhoh, taas se vintille kipuaminen, vastahan jouluvarusteet sinne vein.

        Kunhan tuo tapaaminen on ohi,(junaliput ostettu)
        sitten alkaa siivoukset, vaikka joka päivälle meinaa jotakin merkintöjä olla kalenterissa, koti on ehdittävä kuntoon laittaa.
        Kuntoon ja kuntoon, kuka hitsi tämän muuten epäjärjestykseen saakaan?
        Kun siivouksen aloittaa, ei siitä välillä johonkin kokoukseen viitsi lähteä.

        No vielä kerkeän monta kertaa asiasta mainita.
        Kiukaita kyselin tai paremminkin vävyni, kamala missä hinnoissa, 320 euroa tingitty hinta, siinäpä taas pala purtavaksi.
        Nuohooja viime kesänä laittoi merkinnän että puhki on uuni, uusi vaan tilalle.

        No sekin on muutaman tovin jälkeinen asia, mutta mieltä jo painaa.
        On siitä tuosta mökistäkin huolta ja menoja.
        Raaskisi laittaa myyntiin.

        Nyt on tämän illan kirjoitukset tehty ja vaihdan paikkaa.
        Illan jatkoja vaan!


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        Suomi24, vai minunko koneeni?

        Nakkisoppa on minulla huomisissa suunnitelmissa, tykkään keitto ja laatikkoruuista.
        En voita minäkään lotossa, kymmeniä vuosia samat numerot, ei mitään, vähän jännitystä, enää ei sitäkään, kun olen varma että ei onnistu.

        Ulkona juuri syttyi katuvalot, huomenna sitten pitäisi olla yhtä pitkiä päivä ja yö.
        Pakkanen on kirimässä, nyt jo kolme astetta.

        Muori laittoi hyrskyn myrskyn, milloinkahan minä, nyt on laiskamato pesiytynyt minuun, mutta pois se on ajettava, kohta ikkunan pesu alkaa, mattojen ja verhojen vaihto, kaiketi pääsiäiseksi.
        Ohhoh, taas se vintille kipuaminen, vastahan jouluvarusteet sinne vein.

        Kunhan tuo tapaaminen on ohi,(junaliput ostettu)
        sitten alkaa siivoukset, vaikka joka päivälle meinaa jotakin merkintöjä olla kalenterissa, koti on ehdittävä kuntoon laittaa.
        Kuntoon ja kuntoon, kuka hitsi tämän muuten epäjärjestykseen saakaan?
        Kun siivouksen aloittaa, ei siitä välillä johonkin kokoukseen viitsi lähteä.

        No vielä kerkeän monta kertaa asiasta mainita.
        Kiukaita kyselin tai paremminkin vävyni, kamala missä hinnoissa, 320 euroa tingitty hinta, siinäpä taas pala purtavaksi.
        Nuohooja viime kesänä laittoi merkinnän että puhki on uuni, uusi vaan tilalle.

        No sekin on muutaman tovin jälkeinen asia, mutta mieltä jo painaa.
        On siitä tuosta mökistäkin huolta ja menoja.
        Raaskisi laittaa myyntiin.

        Nyt on tämän illan kirjoitukset tehty ja vaihdan paikkaa.
        Illan jatkoja vaan!

        vielä olla käväisemättä Pirtissä iltakaffeella.
        Olen jo aloittanut kevään odotuksen pesemällä kahden huoneen ikkunat, keittiön ja tämän "työhuoneen". Eipä täällä muuta paljon olekkaan, kun vierassänky, tämä kone, vanha sohva ja tuoli.
        Vaihdoin jo uudet verhot ja istutin kaktuksia uuteen multaan, alkavat jo olla nupuillaan ja paljon niitä näyttää olevankin. Roikkuvat tuossa ikkunalla.

        Iltapäivällä kävin taas ihastelemassa ja ruokkimassa joutsenia. Meille tänne, tuonne järvelle, on ilmestynyt jokin aika sitte joutsen pariskunta. Se järvi kun on osaksi sulana vesivoimalan ansiosta.
        Sieltä ne ilmestyvät hiihtoladuille ja tepastelevat hiihtäjiä vastaan.
        Ovat kesyyntyneet niin, että tulevat nyppimään housun lahkeista ja pyytämään jotain suuhun pantavaa.
        Olemme kaikki jo tottuneet niihin, että kaikilla on aina jotain annettavaa taskun pohjalla.

        Nyt niitä oli kolme. Ihmettelimme, että mistä kummasta se yksi sinne oli ilmaantunut.

        Voi, kun olisikin oma mökki. Nyt vain täytyy tuon hyvän ystävän mökillä käväistä aina silloin tällöin. Sekin on niin kovassa käytössä, ettei kovin pitkää aikaa kerralla voi siellä olla.

        Toisaalta parempikin niin.

        Hyvää yötä ja huomisiin!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Enpä uskalla mennä lottoriviä kyselemään, kun viemättä se minulta jäisi kuitenkin. Kamalaa, jos sattuisi naulankantaan ja kuponki lojuisi taskussa förbimitättömänä.

        Lottosin minä muistaakseni toissa vuonna kerran kolme riviä. Ei sillä mitään saanut! Humpuukia koko touhu. Ettei vain olisi poliittista peliä sekin? Hallituksen vika... siinä piikissä on jo niin paljon entuudestaan, että menee sinne lottokin.

        Tasa-arvo vielä liehuu tangoissa. Ai, yksi naapuri on jo lopettanut. Tainnut huoltomiehellä on hoppunen. Tuuli on taas noussut puistelemaan jäljelle jääneitä. Aamulla savu nousi pystysuoraan, nyt näyttää menevän vaakasuorassa lännestä kohti itää.

        Minä en mene mihinkään suuntaan. Söin äsken nakkisoppaa ja nyt on olo ihan tööt. Sänky tuossa vieressä houkuttelisi. Saa nähdä kestänkö kiusauksen rojahtaa sen päälle. Suunta olisi pää pohjoisessa, varpaat etelässä.

        rakennan, tulee tuuheamman näköinen ketjusta, hih,hih.

        Huomenta, näin leikkisällä tuulella yritän päivääni alkaa, saapa nähdä onko itku pitkästä ilosta.
        Pakkasta on kuusi ja tuuli vaakatasoon liput laittaa, lännestä se puhaltelee.
        Pilvisen näköistä, mutta tuuli voi pilvet häivyttää ja saatta se aurinko paistaa näin tärkeänä päivänä, kun puntit tasan on.
        Yritin nyt tarkkaan katsoa, minkä tasoista tuo valo on nyt tasauspäivänä, katuvalot sammuivat kuuden aikaan,(olisi voinut sammua vähän aikaisemmin)illalla ne samaan aikaan syttyvät.
        Nyt sitten joka päivä lisääntyy tuo valo, myös aurinko ja sekös hyvää tekee.

        Aikomus on matot tuonne tuuleen laittaa, parvekkeelle vaan, en rupea alas rahtaamaan, eiköhän ne raitistu (siis raittiin tuoksun) tuolla tuulella parvekkeen kaiteella.
        Olisi se hissi iso asia, tulisi useammin vietyä matot tuonne telineelle, saisi oikein kunnolla harjattua, hakatahan niitä ei saa, kuulema.

        Kohta kuusikymmentä tuhatta työtöntä ja eilen povailivat että syksyyllä nyt lomautettuina olevia irti sanotaan, mihinkä tämä maailma menee, mihin katoaa työt, koneetko nyt kaiken tekee.
        Mihin raha katoaa, mikään ei kannata, harvoille kuminkin rahaa virtaa.
        Eikö tällä nykyisellä viisaudella ja taidolla osata kanavia oikein suunnata.
        No kysymyksiä niitä jokainen osaa tehdä, mutta vastausta ei monikaan tiedä, ne jotka tietävät, ovat visusti hiljaa.
        Omaan pussiin ne pitää ohjata.
        Mitenkähän suun laittaisivat nämä meidän päättäjät, jos heidät ulos laitettaisiin ja ei toivoakaan uudesta työpaikasta.
        No menisihän se entisillä sijoituksilla ja omaisuuden myynnillä, mistäs tyhjätasku mitään myy.
        Voi sentään mitä taas jutustan, eipähän nämä minun jurputuksella parane, hyväosaiset leiviskänsä hoitavat, siihen on tyytyminen.

        Katan nyt kaikesta huolimatta runsaan aamiaispöydän, tulkaa nauttimaan aamupalaa, kertokaa miten päivän aiotte viettää, perjantaina ei tavan mukaan loikoilla, onhan viikonloppu tulossa ja siihen varustaudutaan.
        Kissat syöttelen myös ja tuonne ne takan päälle kipusivat itseään nuolemaan, kissa pitää puhtaudestaan huolen.
        Laitan tulen takkaan, on tuota pakkasta sen verran ollut, sisään kun astuu lämmin henkäys tervehtii;)
        Hyvää valoisaa päivää ystävät.


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        rakennan, tulee tuuheamman näköinen ketjusta, hih,hih.

        Huomenta, näin leikkisällä tuulella yritän päivääni alkaa, saapa nähdä onko itku pitkästä ilosta.
        Pakkasta on kuusi ja tuuli vaakatasoon liput laittaa, lännestä se puhaltelee.
        Pilvisen näköistä, mutta tuuli voi pilvet häivyttää ja saatta se aurinko paistaa näin tärkeänä päivänä, kun puntit tasan on.
        Yritin nyt tarkkaan katsoa, minkä tasoista tuo valo on nyt tasauspäivänä, katuvalot sammuivat kuuden aikaan,(olisi voinut sammua vähän aikaisemmin)illalla ne samaan aikaan syttyvät.
        Nyt sitten joka päivä lisääntyy tuo valo, myös aurinko ja sekös hyvää tekee.

        Aikomus on matot tuonne tuuleen laittaa, parvekkeelle vaan, en rupea alas rahtaamaan, eiköhän ne raitistu (siis raittiin tuoksun) tuolla tuulella parvekkeen kaiteella.
        Olisi se hissi iso asia, tulisi useammin vietyä matot tuonne telineelle, saisi oikein kunnolla harjattua, hakatahan niitä ei saa, kuulema.

        Kohta kuusikymmentä tuhatta työtöntä ja eilen povailivat että syksyyllä nyt lomautettuina olevia irti sanotaan, mihinkä tämä maailma menee, mihin katoaa työt, koneetko nyt kaiken tekee.
        Mihin raha katoaa, mikään ei kannata, harvoille kuminkin rahaa virtaa.
        Eikö tällä nykyisellä viisaudella ja taidolla osata kanavia oikein suunnata.
        No kysymyksiä niitä jokainen osaa tehdä, mutta vastausta ei monikaan tiedä, ne jotka tietävät, ovat visusti hiljaa.
        Omaan pussiin ne pitää ohjata.
        Mitenkähän suun laittaisivat nämä meidän päättäjät, jos heidät ulos laitettaisiin ja ei toivoakaan uudesta työpaikasta.
        No menisihän se entisillä sijoituksilla ja omaisuuden myynnillä, mistäs tyhjätasku mitään myy.
        Voi sentään mitä taas jutustan, eipähän nämä minun jurputuksella parane, hyväosaiset leiviskänsä hoitavat, siihen on tyytyminen.

        Katan nyt kaikesta huolimatta runsaan aamiaispöydän, tulkaa nauttimaan aamupalaa, kertokaa miten päivän aiotte viettää, perjantaina ei tavan mukaan loikoilla, onhan viikonloppu tulossa ja siihen varustaudutaan.
        Kissat syöttelen myös ja tuonne ne takan päälle kipusivat itseään nuolemaan, kissa pitää puhtaudestaan huolen.
        Laitan tulen takkaan, on tuota pakkasta sen verran ollut, sisään kun astuu lämmin henkäys tervehtii;)
        Hyvää valoisaa päivää ystävät.

        Minkä takia eläkeläisen pitää valmistautua viikonloppuun? Minulla ei ole järjestystä siinäkään suhteessa. Siivoan milloin sattuu... jos silloinkaan. Ja kaiken muunkin teen "epäsovinnaisina" päivinä.

        Saunassa käyn näin talvisaikaan yleensä sunnuntai-iltana. Se johtuu siitä, että nuo harrastusmenot eli "ihmistenilmoilla olot" ovat maanantaina ja tiistaina. Mieluummin minä silloin olen tukka ja muutkin paikat puhtaana, kun harvoin viikonvaihteessa käyn missään. Keskiviikkona sitten on uihallin sauna.

        Aurinko paistaa, mutta jotakin hattaroita (ei Piioja) liikuskelee taivaalla. Toivottavasti eivät aio katkaista säteitä. Plussan puolella mennään jo kolmatta astetta. Saattaa nousta vielä reilustikin, jos vain jaksaa paistaa.

        Päivän aikomuksista en vielä paljon tiedä. En varmaan viitsi siivota. Jos jättäisi villakoirat talonvahdiksi reissun ajaksi. Ei tunnu kotiin tullessakaan niin yksinäiseltä! Tänään yksi tuttu vieras saattaa piipahtaa. Ja jos sää on houkutteleva, täytyy ainakin vähän käydä happea haukkaamassa.

        Siitäpä se päivä tasaantuu ja kevät keikuttelee.


      • SkillaN kirjoitti:

        rakennan, tulee tuuheamman näköinen ketjusta, hih,hih.

        Huomenta, näin leikkisällä tuulella yritän päivääni alkaa, saapa nähdä onko itku pitkästä ilosta.
        Pakkasta on kuusi ja tuuli vaakatasoon liput laittaa, lännestä se puhaltelee.
        Pilvisen näköistä, mutta tuuli voi pilvet häivyttää ja saatta se aurinko paistaa näin tärkeänä päivänä, kun puntit tasan on.
        Yritin nyt tarkkaan katsoa, minkä tasoista tuo valo on nyt tasauspäivänä, katuvalot sammuivat kuuden aikaan,(olisi voinut sammua vähän aikaisemmin)illalla ne samaan aikaan syttyvät.
        Nyt sitten joka päivä lisääntyy tuo valo, myös aurinko ja sekös hyvää tekee.

        Aikomus on matot tuonne tuuleen laittaa, parvekkeelle vaan, en rupea alas rahtaamaan, eiköhän ne raitistu (siis raittiin tuoksun) tuolla tuulella parvekkeen kaiteella.
        Olisi se hissi iso asia, tulisi useammin vietyä matot tuonne telineelle, saisi oikein kunnolla harjattua, hakatahan niitä ei saa, kuulema.

        Kohta kuusikymmentä tuhatta työtöntä ja eilen povailivat että syksyyllä nyt lomautettuina olevia irti sanotaan, mihinkä tämä maailma menee, mihin katoaa työt, koneetko nyt kaiken tekee.
        Mihin raha katoaa, mikään ei kannata, harvoille kuminkin rahaa virtaa.
        Eikö tällä nykyisellä viisaudella ja taidolla osata kanavia oikein suunnata.
        No kysymyksiä niitä jokainen osaa tehdä, mutta vastausta ei monikaan tiedä, ne jotka tietävät, ovat visusti hiljaa.
        Omaan pussiin ne pitää ohjata.
        Mitenkähän suun laittaisivat nämä meidän päättäjät, jos heidät ulos laitettaisiin ja ei toivoakaan uudesta työpaikasta.
        No menisihän se entisillä sijoituksilla ja omaisuuden myynnillä, mistäs tyhjätasku mitään myy.
        Voi sentään mitä taas jutustan, eipähän nämä minun jurputuksella parane, hyväosaiset leiviskänsä hoitavat, siihen on tyytyminen.

        Katan nyt kaikesta huolimatta runsaan aamiaispöydän, tulkaa nauttimaan aamupalaa, kertokaa miten päivän aiotte viettää, perjantaina ei tavan mukaan loikoilla, onhan viikonloppu tulossa ja siihen varustaudutaan.
        Kissat syöttelen myös ja tuonne ne takan päälle kipusivat itseään nuolemaan, kissa pitää puhtaudestaan huolen.
        Laitan tulen takkaan, on tuota pakkasta sen verran ollut, sisään kun astuu lämmin henkäys tervehtii;)
        Hyvää valoisaa päivää ystävät.

        Lämmintä on ja viihtyisää,täällä pirtissä..
        Jaa'a ,enpä tiedä,mitä erikoista tekisin..Tuppaa
        olemaan aika rutiinia aina.Joskus tuntuu,ettei viitsisi edes nousta,mutta pakkohan se on,ei saa antaa periksi.Todella valon määrä lisääntyy,se on mukavaa ainakin. Ehkäpä lumetkin sulavat pikkuhiljaa ja kevät voittaa.Luin palstan kirjoituksia.. Olin ihan pihalla,en tiennyt mistä kinataan,mutta kinataan..Ehkä se piristää, joitakin ihmisiä.
        Minua ,henkilökohtaisesti ,ahdistaa semmoinen. En tiedä,miten teihin muihin vaikuttaa? Onneksi, täällä on rauhallista ja mukavaa.Juonkin kahvit nyt..Kiitos. On kyllä kamalaa,kun työttömien määrä vain nousee.Jokaiselle pitää kuitenkin maksaa työttömyys-päivärahat,joten olisi kyllä
        parempi ,kun pitäisivät ihmiset töissä.. Bisnes
        on bisnestä,ei siinä ihmistä ajatella koskaan..
        Firmojen pitää saada voittonsa, aina. No, ei
        auta miettiä niitä,kun ei voi asioille mitään kuitenkaan. Tulee vain pää kipeäksi..
        Nyt pitää taas tälläpuolella konetta,alkaa huolehtiminen,joten toivottelen kaikille: Oikein mukavaa päivää ja ILOA! t.Irkku


      • sinisirkku<
        Hintriika* kirjoitti:

        Minkä takia eläkeläisen pitää valmistautua viikonloppuun? Minulla ei ole järjestystä siinäkään suhteessa. Siivoan milloin sattuu... jos silloinkaan. Ja kaiken muunkin teen "epäsovinnaisina" päivinä.

        Saunassa käyn näin talvisaikaan yleensä sunnuntai-iltana. Se johtuu siitä, että nuo harrastusmenot eli "ihmistenilmoilla olot" ovat maanantaina ja tiistaina. Mieluummin minä silloin olen tukka ja muutkin paikat puhtaana, kun harvoin viikonvaihteessa käyn missään. Keskiviikkona sitten on uihallin sauna.

        Aurinko paistaa, mutta jotakin hattaroita (ei Piioja) liikuskelee taivaalla. Toivottavasti eivät aio katkaista säteitä. Plussan puolella mennään jo kolmatta astetta. Saattaa nousta vielä reilustikin, jos vain jaksaa paistaa.

        Päivän aikomuksista en vielä paljon tiedä. En varmaan viitsi siivota. Jos jättäisi villakoirat talonvahdiksi reissun ajaksi. Ei tunnu kotiin tullessakaan niin yksinäiseltä! Tänään yksi tuttu vieras saattaa piipahtaa. Ja jos sää on houkutteleva, täytyy ainakin vähän käydä happea haukkaamassa.

        Siitäpä se päivä tasaantuu ja kevät keikuttelee.

        jänis istuu ikkunan alla korvat ohhoo vaaleat ja ruskeat tupsut päissä.Ihan ruskea se muuten näkyy olevan,vatsapuoli vaalea,selkä ruskea ja tosi pitkät korvat.
        No ei pelkää,vaikka kurkin jo ikkunasta.

        Nyt se on pörröttänyt turkkinsa jaa asteita on-4
        taitaapi ottaa nokoset:)

        Minä sensijaan ottaisin vielä sen toisen kupposeni hyvää kahvia.
        On se kumma kun sitä tottuu hyvään kahviin,ei viitsisi laihaa litkua juodakkaan.
        Sisko ennen keitti niin laihat kahvit,että naapurin isäntä kun tuli kylään sanos että laittaa nyt niitä pöönejä kaffeesees että niist jottain tuleekin. Kylässä kun oltiin kuiskas minun ukkoni aamuvarhaisella,että nouse jo sinä ja keitä kahvit ennenkuin siskos herää:D

        Kiitos, mua kutsuu maisematyö.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Minkä takia eläkeläisen pitää valmistautua viikonloppuun? Minulla ei ole järjestystä siinäkään suhteessa. Siivoan milloin sattuu... jos silloinkaan. Ja kaiken muunkin teen "epäsovinnaisina" päivinä.

        Saunassa käyn näin talvisaikaan yleensä sunnuntai-iltana. Se johtuu siitä, että nuo harrastusmenot eli "ihmistenilmoilla olot" ovat maanantaina ja tiistaina. Mieluummin minä silloin olen tukka ja muutkin paikat puhtaana, kun harvoin viikonvaihteessa käyn missään. Keskiviikkona sitten on uihallin sauna.

        Aurinko paistaa, mutta jotakin hattaroita (ei Piioja) liikuskelee taivaalla. Toivottavasti eivät aio katkaista säteitä. Plussan puolella mennään jo kolmatta astetta. Saattaa nousta vielä reilustikin, jos vain jaksaa paistaa.

        Päivän aikomuksista en vielä paljon tiedä. En varmaan viitsi siivota. Jos jättäisi villakoirat talonvahdiksi reissun ajaksi. Ei tunnu kotiin tullessakaan niin yksinäiseltä! Tänään yksi tuttu vieras saattaa piipahtaa. Ja jos sää on houkutteleva, täytyy ainakin vähän käydä happea haukkaamassa.

        Siitäpä se päivä tasaantuu ja kevät keikuttelee.

        jos ei taho,,, eikös niin lauleta.

        Se on vaan kumma tuo sisään pinttynyt ajatus ja toisaalta on mukava odottaa jotakin erilaista, viikonloppuna sitä joskus on tarjolla.
        Lapset voivat pistäytyä, (harvoin kylläkin) tai muuten vaan rutiineja haluan muuttaa.
        Laitan yleensä jotakin parempaa ruokaa sunnuntaina ym, pienen pientä.
        Minulla on sauna perjantaisin ja se jo laittaa halun saada tekstiilit tuulettumaan, kun saunan jälkeen olo on niin PUHDAS.

        Näitähän syitä löytyy, kuten huomaat, mutta kyllä se suurimmin on sitä, että olen tapojeni orja, kun on iskostanut jotakin päänuppiinsa ei se helpolla pois lähde;)

        Mukavinta on, että nämä "iskostumat" voivat olla jokaisella omansa, ei maailma räjähdä jos ei samoin toimita.

        Jos minulla olisi oma sauna voisin hyvinkin kylpeä vaikka sunnuntaina, saunasta minä pidän.

        Nyt imuroimaan, pölyt on jo pyyhitty, sitten vaan matot lattialle ja ohi on;)


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        jos ei taho,,, eikös niin lauleta.

        Se on vaan kumma tuo sisään pinttynyt ajatus ja toisaalta on mukava odottaa jotakin erilaista, viikonloppuna sitä joskus on tarjolla.
        Lapset voivat pistäytyä, (harvoin kylläkin) tai muuten vaan rutiineja haluan muuttaa.
        Laitan yleensä jotakin parempaa ruokaa sunnuntaina ym, pienen pientä.
        Minulla on sauna perjantaisin ja se jo laittaa halun saada tekstiilit tuulettumaan, kun saunan jälkeen olo on niin PUHDAS.

        Näitähän syitä löytyy, kuten huomaat, mutta kyllä se suurimmin on sitä, että olen tapojeni orja, kun on iskostanut jotakin päänuppiinsa ei se helpolla pois lähde;)

        Mukavinta on, että nämä "iskostumat" voivat olla jokaisella omansa, ei maailma räjähdä jos ei samoin toimita.

        Jos minulla olisi oma sauna voisin hyvinkin kylpeä vaikka sunnuntaina, saunasta minä pidän.

        Nyt imuroimaan, pölyt on jo pyyhitty, sitten vaan matot lattialle ja ohi on;)

        Meissä on se ero, että Sinä ole järjestyksen ihminen ja minä epäjärjestyksen ihminen. Luultavasti ilo on Sinun puolellasi, mutta enpä minä jaksa ruveta luonnevikaani murehtimaan.

        Erilaisuus on rikkautta. Mukavaa, että ollaan rikkaita!


    • vaikka ynnmuulle yritin toivottaa mukaavaa tulevaa viikkoa.
      Arvailen että korpeen suunnistat, ne on vain minun arvailuja, en utele.

      Palaile pää ja sielu täynnä elämyksiä, väritä niistä meillekin luettavaa.

      • *Ramoona

        Kevätpäiväntasaus tuntuu aina mukavalta merkkipaalulta, yö ja päivä olevt nyt yhtä pitkät, ja valon voittokulku vain lisääntyy päivä päivältä.

        Epälukujärjestys minullakin vallitsee, vaikka eihän se täydellistä epäjärjestmällisyyttä merkitse. On vain liukumavaraa reilusti. Minulla on kiinnekohtina keskiviikon jumppa, tiistaina lastenlasten soittotunnille kuljetus, lauluharjoitukset vaihtelevat. Melkein joka sunnuntai on ruokavieraita tai me vastavuoroisesti, koska lähisuku asuu muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Saunapäiviä on neljäkin viikossa. Ruokalistakin on alkanut muistuttaa työmaaruokalaa, jossa kuuden viikon jaksossa hyviksi osoittautuneet ruokalajit kiertävät. En ole luova kokeileva kokki, vaan jämähtänyt tuttuun ja turvalliseen.Tänään on siskonmakkarakeittoa lounaaksi ja kanttarellimuhennoksella täytettyjä , juustolla gratinoituja räiskäleitä. saunan jälkeen iltapalaksi. Olutta on kyytipoikana.

        Sinisirkun maisematyöstä tulee mieleen, miten olen ollut parillakin akvarellikurssilla. Maisemat ovat vaikeita maalattavia, minulla niistä tulee latteita.Maalaankin usein kukkia, puita, hedelmiä, siis pienimuotoisempaa. Sen verran on taitoa, että vesiväreillä tehdyt korttini ovat suosittuja, aika nättejä, ei sen enempää. Maisemointi tuli taas mieleeni siitä, että rakennusvaiheessa talon pihaan unohtui noin metrin korkuinen betonisäkki, joka sai kosteutta ja sementoitui siihen. Olisi pitänyt olla traktori sen vetämiseen tai räjäyttää. Sain koverrettua sen päälle syvennyksen, siihen keräntyi vettä ja linnuilla on kylpypaikka. Pikkuhiljaa olen möykkyä muotoillut ja maisemoinut sitä kesäköynnöksillä, kuten tuoksuherneellä, ruusupavulla, krassilla. Hankalia kuivia kotia tontilla olen maisemoinut metsämansikalla, samoin hedelmäpuiden alle, pengerryksiin ja moniin joutilaisiin kohtiin olen sitä levittänyt, ja satoa saa litrakaupalla.

        Pöivällä on täällä lämpöasteita ,yöllä pakkasta, ja on päässyt pitkästä aikaa hannkiaisille aamulenkillä. Sinisirkun havantojen tapaan jäniksiä on liikkeellä, ei onneksi täällä citykaneja. Valkohäntäpeuroja näen usein metsälenkeilläni koiran kanssa.

        Tulipa pitkä sepustus, mutten ole pitkiin käynytkään pirtissä. Ihanaa kevättä kaikille!


      • tulenlieskat
        *Ramoona kirjoitti:

        Kevätpäiväntasaus tuntuu aina mukavalta merkkipaalulta, yö ja päivä olevt nyt yhtä pitkät, ja valon voittokulku vain lisääntyy päivä päivältä.

        Epälukujärjestys minullakin vallitsee, vaikka eihän se täydellistä epäjärjestmällisyyttä merkitse. On vain liukumavaraa reilusti. Minulla on kiinnekohtina keskiviikon jumppa, tiistaina lastenlasten soittotunnille kuljetus, lauluharjoitukset vaihtelevat. Melkein joka sunnuntai on ruokavieraita tai me vastavuoroisesti, koska lähisuku asuu muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Saunapäiviä on neljäkin viikossa. Ruokalistakin on alkanut muistuttaa työmaaruokalaa, jossa kuuden viikon jaksossa hyviksi osoittautuneet ruokalajit kiertävät. En ole luova kokeileva kokki, vaan jämähtänyt tuttuun ja turvalliseen.Tänään on siskonmakkarakeittoa lounaaksi ja kanttarellimuhennoksella täytettyjä , juustolla gratinoituja räiskäleitä. saunan jälkeen iltapalaksi. Olutta on kyytipoikana.

        Sinisirkun maisematyöstä tulee mieleen, miten olen ollut parillakin akvarellikurssilla. Maisemat ovat vaikeita maalattavia, minulla niistä tulee latteita.Maalaankin usein kukkia, puita, hedelmiä, siis pienimuotoisempaa. Sen verran on taitoa, että vesiväreillä tehdyt korttini ovat suosittuja, aika nättejä, ei sen enempää. Maisemointi tuli taas mieleeni siitä, että rakennusvaiheessa talon pihaan unohtui noin metrin korkuinen betonisäkki, joka sai kosteutta ja sementoitui siihen. Olisi pitänyt olla traktori sen vetämiseen tai räjäyttää. Sain koverrettua sen päälle syvennyksen, siihen keräntyi vettä ja linnuilla on kylpypaikka. Pikkuhiljaa olen möykkyä muotoillut ja maisemoinut sitä kesäköynnöksillä, kuten tuoksuherneellä, ruusupavulla, krassilla. Hankalia kuivia kotia tontilla olen maisemoinut metsämansikalla, samoin hedelmäpuiden alle, pengerryksiin ja moniin joutilaisiin kohtiin olen sitä levittänyt, ja satoa saa litrakaupalla.

        Pöivällä on täällä lämpöasteita ,yöllä pakkasta, ja on päässyt pitkästä aikaa hannkiaisille aamulenkillä. Sinisirkun havantojen tapaan jäniksiä on liikkeellä, ei onneksi täällä citykaneja. Valkohäntäpeuroja näen usein metsälenkeilläni koiran kanssa.

        Tulipa pitkä sepustus, mutten ole pitkiin käynytkään pirtissä. Ihanaa kevättä kaikille!

        No niin, pienet ystäväiset, oletteko muistanut syödä kaurapuuronne..Mikäs se sinun nimesi olikaan? Tuleppas nyt tänne Markus-sedän polvelle. Osaatkos sinä laulaa, ai haluat lausua runon. Hyvä, mistä se runosi kertoo? Sammakosta? Meneppäs nyt mikin eteen, setä vähän laskee sitä alemmaksi. Voi, kiitos se oli hyvä runo. Jäikös se sammakko sinne raparperilehden alle? Ai et tiedä. Kuka seuraavaksi esittää, sinä. Haluat laulaa, no tuleppa tänne.
        En tiedä mistä tulikaan Markus-setä mieleen. Kevät saa kaikkea aikaan. Lapsuus muistojakin mieleen tuppaa.
        Minä poikkesin päiväkahveelle ja hyvältä maistui. Kiitos, ihanaa päivää kaikille, mä jatkan matkaani, seo moro taas.


      • tulenlieskat kirjoitti:

        No niin, pienet ystäväiset, oletteko muistanut syödä kaurapuuronne..Mikäs se sinun nimesi olikaan? Tuleppas nyt tänne Markus-sedän polvelle. Osaatkos sinä laulaa, ai haluat lausua runon. Hyvä, mistä se runosi kertoo? Sammakosta? Meneppäs nyt mikin eteen, setä vähän laskee sitä alemmaksi. Voi, kiitos se oli hyvä runo. Jäikös se sammakko sinne raparperilehden alle? Ai et tiedä. Kuka seuraavaksi esittää, sinä. Haluat laulaa, no tuleppa tänne.
        En tiedä mistä tulikaan Markus-setä mieleen. Kevät saa kaikkea aikaan. Lapsuus muistojakin mieleen tuppaa.
        Minä poikkesin päiväkahveelle ja hyvältä maistui. Kiitos, ihanaa päivää kaikille, mä jatkan matkaani, seo moro taas.

        Kyllähän Markus-setä monelle tulee mieleen, ei tarvitse syödä kun kaurapuuroa. Ensimmäinen muistoni Markus-sedästä tulee mieleen Helsingistä. Nykyisen vanhan messuhallin vaiheilla oli sirkus, jossa oli lastenjuhlat ja juontaja oli Markus-setä. Siellä jo kehoitti syömään kaurapuuroa. Myöhemmin radiosta sitä tuli kuunneltua. Kerran myös puhui vähän tuhmia, kun luuli että lähetys ei kuulu, mutta jääköön sanomati mitä.

        Aamulla aurinko paistoi, nyt pilvessä lämpöä 2.1 astetta.
        Ikkunasta kun katselen ulos, kova kisailu tuntuu variksilla ja harakoilla olevan, liekö kevättä rinnassa.
        Pirtin aina tuoreet kahvit, kannattaa juoda, pullan kera.
        Ei muuta kun seuraavaan kertaan t: Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Kyllähän Markus-setä monelle tulee mieleen, ei tarvitse syödä kun kaurapuuroa. Ensimmäinen muistoni Markus-sedästä tulee mieleen Helsingistä. Nykyisen vanhan messuhallin vaiheilla oli sirkus, jossa oli lastenjuhlat ja juontaja oli Markus-setä. Siellä jo kehoitti syömään kaurapuuroa. Myöhemmin radiosta sitä tuli kuunneltua. Kerran myös puhui vähän tuhmia, kun luuli että lähetys ei kuulu, mutta jääköön sanomati mitä.

        Aamulla aurinko paistoi, nyt pilvessä lämpöä 2.1 astetta.
        Ikkunasta kun katselen ulos, kova kisailu tuntuu variksilla ja harakoilla olevan, liekö kevättä rinnassa.
        Pirtin aina tuoreet kahvit, kannattaa juoda, pullan kera.
        Ei muuta kun seuraavaan kertaan t: Late

        Taas kerran.

        Tänään oli taas reissu päivä,ystävättäreni kanssa.

        Oli kyllä hauskaa,kun Hänellä on se TOMTOM siinä autossa se neuvoo niin turkasesti ja kuski pistää välillä hanttiin;))meinaan tikahtua siinä vierellä kun kuuntelen sitä"keskustelua".

        Nyt nautiskelen saunakahvit ja sitte vain löhöilen,otan ihan rennosti loppu illan,ottakaa tekin,laiskotellaan;))

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Taas kerran.

        Tänään oli taas reissu päivä,ystävättäreni kanssa.

        Oli kyllä hauskaa,kun Hänellä on se TOMTOM siinä autossa se neuvoo niin turkasesti ja kuski pistää välillä hanttiin;))meinaan tikahtua siinä vierellä kun kuuntelen sitä"keskustelua".

        Nyt nautiskelen saunakahvit ja sitte vain löhöilen,otan ihan rennosti loppu illan,ottakaa tekin,laiskotellaan;))

        näkyillään...

        hyvät oli löylyt ja nyt on mukava heittäytyä nukkimatin matkaan.

        Mihin lie tämä päivä mennyt, jo yhdeksön aikaaan oli siivoukset tehty, sitten katsoin Anna ystävämme ja sen jälkeen suuremmat hommat oli kukan kastelu ja iltaan päästiin.

        Harmitti tytön puolesta joka hukkasi viisitoistatuhatta euroa, kun ahnehti Tuntemattomissa, sen ehdin näkemään.
        Niin se usein käy, että jospa hyvinkin saisin lisää.

        ON sellainen olo, ettei iitä meinaa jaksaa sanoa, kai on sanottava hyvää yötä.


    • huomenta täältä savon puolelta, pakkasta kolme astetta, tuuli on lännen suunnalta ainakin vielä, lupailivat että kääntyy pohjoiseen.
      Purevaa se silloin on.
      Aurinko on jo taivaalle nousemassa, parvekkeelle iltapäivällä paistaa kelpaa siinä istuskella.

      Viikonloppu alkamassa ja minulla vaikea päätös tehtävänä.
      Eilen tutustuin ihanaan tipsu koiraan, joka etsii kotia, no minähän olin valmis kuin rööperi sotaan, kolme vuotias on tämä tyttökoira.
      Tänään oli aikomus ottaa tämä ystävä yöksi kotiin, katsoa miten tutustumme.
      Yön aikaan mietin asiaa ja lopulta järki(se olematon) sanoi, että nyt lopeta haahuilu.
      Koira olisi toiveitteni mukainen ja sen kanssa sitä liikuntaa pakosta tulisi, mutta, mutta, olen jo tämän ikäinen ja vaivoja lisääntyy, miten käy koiran, jos voimani loppuvat?
      Taas uuden kodin hankinta, eikö ole koiralle parempi löytää nyt varmempi, pitkä aikaisempi koti, tähän tulokseen tulin.
      Niin ihana kun tipsu olisikin, on minun ajateltava sen parasta ja unohdettava omat haluni.
      Kaikkea sitä joutuukin päättämään, sydän nyyhkii.

      Luin lehdestä Facebookista mikä nyt kovalla rutinalla suomeenkin tekee tuloaan.
      Katsoin Googlesta mitä tämä uusi ohjelma sisällään pitää ja nopean vilkaisun jälkeen totesin, että varmaan paljon hyvää, mutta myös paljon huonoa.
      Ystäviä on paikkakuntani poliitikot, kirkkoherra muunmuassa saaneet paljon, jopa 380 ystävää eräälläkin, miten ehtii muuta tehdäkkään, kuin seurustella ystävien kanssa.
      Tulin ajatelleeksi että tämä meidän pirttihän on pienois facebook, mehän tapaamme ystäviä täällä päivittäin ja minulle ihan riittävä ystäväpiiri;)
      Voi hyvä ihme mitä kaikkea tämä tietokone sisällään pitää, ei tälläisen mummon päähän mahdu millään.
      Koukkuun kuulema tähän nyt ryskyen tulevaan myös jää.
      Minulla ei aika riitä( ei halutkaan) kaikkeen mukaan mennä, muutakin elämää kun on olemassa.
      Joskus pistääkin ajattelemaan, että joku viettää koko päivän koneen äärellä, kun nuo vastaukset tippuu hetkessä edelliseen viestiin.
      Minultakin turhan paljon aikaa tämä kone vie, mutta kun aina ei ole tekemistä, hyvänä apuna on toimettomuudelle.
      Katsotaan ja kuunnellaan, josko vielä facebuukista itseni löydän;)

      Nyt aurinko jo korkealle on kivunnut ja todella kaunis päivä on tulossa, joten, tulkaa hörppäämään kahvit ja sitten ulkoilemaan.
      Vaatetta kumminkin kunnolla päälle, tuuli on pistävää.

      • kun katselee ikkunasta..Jopa sinistä taivasta on näkyvissä.. Kevät saapuu rytisten,kuten aina..
        Meilläkin on täällä rannikolla - 2 astetta..
        Oho,Anopinkieleen tulee taas kukkavarsi..Piti kerran viedä kukkakauppaan näytille,kun eivät olleet koskaan nähneet,minkänäköinen kukka siihen tulee.
        On vahva tuoksu,sitten kun kukat aukeaa,pitää poistaa nopeasti..Minulla alkaa heti nenä vuotamaan siitä..Juonkin tässä nyt aamukahvit..Kiitos keittäjälle. Aika tuulista on nyt,jopa nuo männyt heiluvat, tuossa pihalla..Koirista,tuli mieleen: Hyvä SkillaN,että et ota,vaikka olisi kuinka suloinen,kun sitten on kamalan kiinni,jos jonnekin haluaa lähteä..
        Pitää keksiä hoitaja tai hoitopaikka koiralle.
        Naapuritalossa,eräs vanharouva halusi välttämättä pitää koiraa,eikä jaksanut ulkoiluttaa.. Päästi vaan rapun ovesta ulos.. Me kaikki lähi-asukkaat sitten kiikutimme sitä hänelle takaisin..Säälitti koira-ressu...No,elämä on sellaista.. Kamalia uutisiakin oli taas lehdissä,kun lapsikin löytynyt roskiksesta USA:ssa..Voi hyvin,oli lehdessä.Se oli sentään asian hyväpuoli.
        Ahdistaa tuollaiset,mihin maailma on menossa???
        No,nyt minua taas tarvitaan..Mukavaa päivää kaikille..Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        kun katselee ikkunasta..Jopa sinistä taivasta on näkyvissä.. Kevät saapuu rytisten,kuten aina..
        Meilläkin on täällä rannikolla - 2 astetta..
        Oho,Anopinkieleen tulee taas kukkavarsi..Piti kerran viedä kukkakauppaan näytille,kun eivät olleet koskaan nähneet,minkänäköinen kukka siihen tulee.
        On vahva tuoksu,sitten kun kukat aukeaa,pitää poistaa nopeasti..Minulla alkaa heti nenä vuotamaan siitä..Juonkin tässä nyt aamukahvit..Kiitos keittäjälle. Aika tuulista on nyt,jopa nuo männyt heiluvat, tuossa pihalla..Koirista,tuli mieleen: Hyvä SkillaN,että et ota,vaikka olisi kuinka suloinen,kun sitten on kamalan kiinni,jos jonnekin haluaa lähteä..
        Pitää keksiä hoitaja tai hoitopaikka koiralle.
        Naapuritalossa,eräs vanharouva halusi välttämättä pitää koiraa,eikä jaksanut ulkoiluttaa.. Päästi vaan rapun ovesta ulos.. Me kaikki lähi-asukkaat sitten kiikutimme sitä hänelle takaisin..Säälitti koira-ressu...No,elämä on sellaista.. Kamalia uutisiakin oli taas lehdissä,kun lapsikin löytynyt roskiksesta USA:ssa..Voi hyvin,oli lehdessä.Se oli sentään asian hyväpuoli.
        Ahdistaa tuollaiset,mihin maailma on menossa???
        No,nyt minua taas tarvitaan..Mukavaa päivää kaikille..Iloa! t.Irkku

        Huomenta!
        Ei pääse elämä yksitoikkoiseksi, kun sää vaihtelee jatkuvasti. Eilen oli pari pakkasastetta, viime yönä sateli vettä, ja nyt paistaa aurinko. Lämpömittari osoittaa 2,2 plusastetta.

        Onkohan täällä liikkeellä jokin virus, kun torstaina tiesin, että oli torstai, mutta kuitenkin elin lauantaissa. Eilen tuntui taas lauantailta, ja nyt odotan jännittyneenä, alkaako tänäänkin ajantaju edistää.

        Toivottavasti oikea aika ei kulu niin nopeasti, että on kesken lukemisen palautettava Kjell Westön "Missä kuljimme kerran". Se on todella mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu, mutta se on myös ajatuksia herättävä ja vaatii syventymistä.
        Ennen haaveilin, että joskus tulisi aika, jolloin voisin keskeytyksittä lukea kirjan kannesta kanteen.
        Nyt se on tullut, mutta minun keskittymiskykyni laita on vähän niin ja näin. Kohden ei ole koskaan!

        Tulin tänne oman mukini kanssa. Nyt otan sen täyteen kahvia ja poistun kirja kainalossa parveekkeelle nautiskelemaan sekä ruumiin että hengen ravintoa.

        Kaunista päivää kaikille!


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        Huomenta!
        Ei pääse elämä yksitoikkoiseksi, kun sää vaihtelee jatkuvasti. Eilen oli pari pakkasastetta, viime yönä sateli vettä, ja nyt paistaa aurinko. Lämpömittari osoittaa 2,2 plusastetta.

        Onkohan täällä liikkeellä jokin virus, kun torstaina tiesin, että oli torstai, mutta kuitenkin elin lauantaissa. Eilen tuntui taas lauantailta, ja nyt odotan jännittyneenä, alkaako tänäänkin ajantaju edistää.

        Toivottavasti oikea aika ei kulu niin nopeasti, että on kesken lukemisen palautettava Kjell Westön "Missä kuljimme kerran". Se on todella mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu, mutta se on myös ajatuksia herättävä ja vaatii syventymistä.
        Ennen haaveilin, että joskus tulisi aika, jolloin voisin keskeytyksittä lukea kirjan kannesta kanteen.
        Nyt se on tullut, mutta minun keskittymiskykyni laita on vähän niin ja näin. Kohden ei ole koskaan!

        Tulin tänne oman mukini kanssa. Nyt otan sen täyteen kahvia ja poistun kirja kainalossa parveekkeelle nautiskelemaan sekä ruumiin että hengen ravintoa.

        Kaunista päivää kaikille!

        Keskittymiskyvyn puutteeseen tarjoaa nykyaika jotakin, mitä ennen ei ollut! Onko mikään helpompaa kuin netissä jatkaa lainaa, kun huomaa hidastuneiden aivosolujensa tarvitsevan armonaikaa.

        Yleensä se 4 vk:n jatkoaika kirjoille onnistuu ja palauttaahan voi silti vaikka seuraavana päivänä. Eipä tarvitse mitään sakkoja maksella tai nopeuttaa lukunautintoa kohtuuttomasti. Minä kai harva se kerta uusin lainat netissä, vaikka palautankin usein sitten parin päivän päästä.

        Pakkasella oli aamulla meilläkin, nyt alkaa olla nollassa. Tuuli ei enää ole aivan yhtä raivoisalla päällä kuin eilen, mutta aivan tarpeeksi tuulee vieläkin. Aurinko onneksi ilahduttaa olemassaolollaan.

        Kai tästä täytyy sonnustautua ulos. Ohoh! Yksi täti meinasi liukastua tuolla kadunpätkällä, joka ikkunasta näkyy. Jalkakäytävät ovat vaarallisen jäisiä, ennen kuin aurinko sulattaa ne taas sohjoksi. Täyttyypä katsoa, mihin jalkansa asettelee, jotta pääsisi maanantaiaamuna reissuun kutakuinkin ehjänä.

        Mutta palaillaan vielä pirtissä kahvikupposen merkeissä!


      • tulenlieskat
        Hintriika* kirjoitti:

        Keskittymiskyvyn puutteeseen tarjoaa nykyaika jotakin, mitä ennen ei ollut! Onko mikään helpompaa kuin netissä jatkaa lainaa, kun huomaa hidastuneiden aivosolujensa tarvitsevan armonaikaa.

        Yleensä se 4 vk:n jatkoaika kirjoille onnistuu ja palauttaahan voi silti vaikka seuraavana päivänä. Eipä tarvitse mitään sakkoja maksella tai nopeuttaa lukunautintoa kohtuuttomasti. Minä kai harva se kerta uusin lainat netissä, vaikka palautankin usein sitten parin päivän päästä.

        Pakkasella oli aamulla meilläkin, nyt alkaa olla nollassa. Tuuli ei enää ole aivan yhtä raivoisalla päällä kuin eilen, mutta aivan tarpeeksi tuulee vieläkin. Aurinko onneksi ilahduttaa olemassaolollaan.

        Kai tästä täytyy sonnustautua ulos. Ohoh! Yksi täti meinasi liukastua tuolla kadunpätkällä, joka ikkunasta näkyy. Jalkakäytävät ovat vaarallisen jäisiä, ennen kuin aurinko sulattaa ne taas sohjoksi. Täyttyypä katsoa, mihin jalkansa asettelee, jotta pääsisi maanantaiaamuna reissuun kutakuinkin ehjänä.

        Mutta palaillaan vielä pirtissä kahvikupposen merkeissä!

        Kaunis aurinkoinen päivä. On vissiin kahvihetki paikallaan. Toin tullessani suklaakakun noin Pentinpäivän kunniaksi. Iloiset nimppari onnittelut.
        Nyt pitää lähteä ulos aurinkoon niin menoks että hippulat vinkuu. Iloista päivää kaikille. seo moro


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Kaunis aurinkoinen päivä. On vissiin kahvihetki paikallaan. Toin tullessani suklaakakun noin Pentinpäivän kunniaksi. Iloiset nimppari onnittelut.
        Nyt pitää lähteä ulos aurinkoon niin menoks että hippulat vinkuu. Iloista päivää kaikille. seo moro

        toit suklaakakun, sydämeni suruun palan lohkaisen,
        kaikertaa tuo niin lähellä ollut ystävän saanti.
        Aina ei voi toiveita toteuttaa.

        Pentin päivä tosiaan, onnea ehdin vielä toivottaa meren taakse heidän tulevaan aamuun ja tänne kotimaahan kaikille Penteille.

        Mäkihypyt käynnissä ja johto on suomella, toivotaan että pitää.
        Nyt paistaa päivä parvekkeelle, jospa sinne aurinkoon istahdan, tehkää samoin, jos mahdollista on.
        Kiitos kakusta piristi kummasti;)


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        toit suklaakakun, sydämeni suruun palan lohkaisen,
        kaikertaa tuo niin lähellä ollut ystävän saanti.
        Aina ei voi toiveita toteuttaa.

        Pentin päivä tosiaan, onnea ehdin vielä toivottaa meren taakse heidän tulevaan aamuun ja tänne kotimaahan kaikille Penteille.

        Mäkihypyt käynnissä ja johto on suomella, toivotaan että pitää.
        Nyt paistaa päivä parvekkeelle, jospa sinne aurinkoon istahdan, tehkää samoin, jos mahdollista on.
        Kiitos kakusta piristi kummasti;)

        On se onni, että järkiinnyit ja tyydyt rapsuttelemaan toisten nelijalkaisia ystäviä! Mikäli olen käsittänyt, olet vähänväliä hyppäämässä junaan ja reissaamassa milloin mihinkin.

        Yksinkö jättäisit sen ystävän kotiin itkemään vai raahaisitko ressukkaa kaikissa julkisissa liikennevälineissä tai vaikka yksityisautossa? Luulenpa, ettei se olisi kovinkaan riemuissaan.

        Näin ollen ei Sinun tarvitse kakkua suruusi syödä vaan iloosi, että olet edelleen vapaa menemään, milloin haluat. Ne toisten karvakuonot ovat siitä mukavia, että niitä voi paijata mutta ei tarvitse huolta kantaa.


    • yllättynyt selailija

      Päädyin erään googlettamani hakusanan kautta suomi24:n Kahvipirttiin ja sitä kautta luin tämän ja muutaman vanhemmankin Kahvipirtin. En ihan ole perillä ideasta, muuttaminen tarkoittaa varmaan että aihe pysyy etusivulla. Tämä vaikuttaa kiinnostavalta, juttelijoilla on mitä monipuolisimmat aiheet ja hauskaakin näkyy olevan. Monessa ketjussa sohitaan ja mesotaan, tämä näyttää sopuisalta.
      Onnea ja pitkää ikää Kahvipirtillenne!

      • Kahville tulin minäkin.

        Olin LENKILLÄ !!!!!

        Nii in ulkoiltu on.

        Muuten hyvä ja aurinkoinen sää 3,7c

        Mutta tuo tuuli on kyllä tosi kylmää pohjan-akka
        siellä puhaltelee,sitä tietysti kiukuttaa tuo aurinko,kadut on tosi petolliset.

        Kukahan tulis ja tiskaisi minulle;)
        Tein kaakun minnäkin ja nyt on sitten tiskiä,niin että pöytä notkuu,mitähän jos vippais partsulta alas;))
        sitten pitäis mennä kauppaan ostamaan uusia,olkoon jospa ne iltaan mennessä jotenkin tulis tiskattua.

        Niin likaisen näköistä tuolla ulkona,rapakot sen kun roiskuu.

        Tervetuloa toistekin"yllättynyt selailija"

        Täällä pirtissä on hyvä käydä,on kaikenlaisia HERKKUJA;)eikä niistä kilot kasva;))

        Ainut harmi minulle,että sitten täytyy mennä omalle kaapille,kun lukee täältä kaikesta hyvästä nammmmmmm....

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Kahville tulin minäkin.

        Olin LENKILLÄ !!!!!

        Nii in ulkoiltu on.

        Muuten hyvä ja aurinkoinen sää 3,7c

        Mutta tuo tuuli on kyllä tosi kylmää pohjan-akka
        siellä puhaltelee,sitä tietysti kiukuttaa tuo aurinko,kadut on tosi petolliset.

        Kukahan tulis ja tiskaisi minulle;)
        Tein kaakun minnäkin ja nyt on sitten tiskiä,niin että pöytä notkuu,mitähän jos vippais partsulta alas;))
        sitten pitäis mennä kauppaan ostamaan uusia,olkoon jospa ne iltaan mennessä jotenkin tulis tiskattua.

        Niin likaisen näköistä tuolla ulkona,rapakot sen kun roiskuu.

        Tervetuloa toistekin"yllättynyt selailija"

        Täällä pirtissä on hyvä käydä,on kaikenlaisia HERKKUJA;)eikä niistä kilot kasva;))

        Ainut harmi minulle,että sitten täytyy mennä omalle kaapille,kun lukee täältä kaikesta hyvästä nammmmmmm....

        näkyillään...

        tiskikone käyntiin muori, ikävä sitä on tiskiä pöydältä ketsella.

        Olen tässä kerännyt voimia lähteäkseni myös lenkille, ei pelkoa että tuuli kaataisi, mutta muuten vaan ei meinaa intoa löytyä

        Tervetuloa mukaan yllättynyt seilailija, kyllä voin vakuuttaa että mukava on pirtin ketju.
        Maailma ympärillä myllertää, me olemme kuin herran kukkarossa.
        Lisää kivaa väkeä haluttaisiin ja tuo viestisi jo antoi kuvan, että sinulla varmasti on tuntua ja iloa tulla kirjoittajien seuraan pirtiketjuun.
        Vaatimuksia ei ole, kirjoitella voit mitä päässäsi liikkuu, liitä vaan mielikuvia ja huumoria aatoksiisi, hyvä tulee.

        Pohjanakka todella puhaltaa, muuten on kaunis aurinkoinen ilma.

        Ei onnistanut mäkihyppy, tuo hiivatin tuuli aina sotkee.


      • Jatta
        muori67 kirjoitti:

        Kahville tulin minäkin.

        Olin LENKILLÄ !!!!!

        Nii in ulkoiltu on.

        Muuten hyvä ja aurinkoinen sää 3,7c

        Mutta tuo tuuli on kyllä tosi kylmää pohjan-akka
        siellä puhaltelee,sitä tietysti kiukuttaa tuo aurinko,kadut on tosi petolliset.

        Kukahan tulis ja tiskaisi minulle;)
        Tein kaakun minnäkin ja nyt on sitten tiskiä,niin että pöytä notkuu,mitähän jos vippais partsulta alas;))
        sitten pitäis mennä kauppaan ostamaan uusia,olkoon jospa ne iltaan mennessä jotenkin tulis tiskattua.

        Niin likaisen näköistä tuolla ulkona,rapakot sen kun roiskuu.

        Tervetuloa toistekin"yllättynyt selailija"

        Täällä pirtissä on hyvä käydä,on kaikenlaisia HERKKUJA;)eikä niistä kilot kasva;))

        Ainut harmi minulle,että sitten täytyy mennä omalle kaapille,kun lukee täältä kaikesta hyvästä nammmmmmm....

        näkyillään...

        puolestani, tai ilta-päivää. Nuo tunnit kuluvat niin nopsaan, ettei huomaakaan, kun ilta on jo ovella.
        No ei se mitään, onpa saunailta ja rentouttava ilta muutenkin tiedossa.

        Tänään teimme lenkin tuonne Sittarille, matkaa kertyy edestakaisin n. 7 km. Sitten olikin jo mäkikisat alkaneet. Voi, miten onnettomasti päättyivät, mutta parempi niin, kun päästää poikia laskettelemaan kovassa tuulessa.

        Aurinkoinen päivä on täällä Etelä-Pohjanmaallakin, mutta viima tuntui vastatuulessa tosi purevalta.

        Kiitos taas kahvista ja Pirtin antimista!
        Toivotaan, että "yllättynyt selailija" poikkeaa vielä uudestaankin.


      • Hintriika*
        Jatta kirjoitti:

        puolestani, tai ilta-päivää. Nuo tunnit kuluvat niin nopsaan, ettei huomaakaan, kun ilta on jo ovella.
        No ei se mitään, onpa saunailta ja rentouttava ilta muutenkin tiedossa.

        Tänään teimme lenkin tuonne Sittarille, matkaa kertyy edestakaisin n. 7 km. Sitten olikin jo mäkikisat alkaneet. Voi, miten onnettomasti päättyivät, mutta parempi niin, kun päästää poikia laskettelemaan kovassa tuulessa.

        Aurinkoinen päivä on täällä Etelä-Pohjanmaallakin, mutta viima tuntui vastatuulessa tosi purevalta.

        Kiitos taas kahvista ja Pirtin antimista!
        Toivotaan, että "yllättynyt selailija" poikkeaa vielä uudestaankin.

        Täytyy rampata täällä pirtissä varastoon, kun ensi viikko jää vähemmälle! Rupesin jo epäilemään, että haukutte minua pohjoistuulesta ja pohjanakaksi nimittelette, mutta ei kai sentään... Missähän "ilmamaisteri" on? Nyt tarvittaisiin tuulenkääntäjää, alan maisterilta luulisi onnistuvan.

        Se vasta on mukava, että "kuukkeli" ohjailee oikeita immeisiä pirttiin niin kuin "yllättyneen selailijankin". Täällä tosin on se vaara, että jää koukkuun. Kuten nyt minustakin huomaa, että joka väliin täytyy sormanjälkensä jättää jo tulevan viikon varalle.

        Mutta ei meistä kukaan ole niin nörttiytynyt, ettei olisi omaa elämää tämän virtuaalielämän ohella. Jokaisella tuntuu olevan puuhaa ja harrastuksia yllinkyllin. Pää kolmantena jalkana mennään ja ihmetellään, miten kiireistä eläkeläisen elämä on. Jopa tällaisen patalaiskan eläkeläisen!

        Nyt poistun hetkeksi. Pitäisiköhän kaulin panna vahtimaan, että "tsot, tsot, rouva, tehän juuri kävitte...". Vaikka enhän minä nurkkakaapilla ole käynyt koko päivänä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Täytyy rampata täällä pirtissä varastoon, kun ensi viikko jää vähemmälle! Rupesin jo epäilemään, että haukutte minua pohjoistuulesta ja pohjanakaksi nimittelette, mutta ei kai sentään... Missähän "ilmamaisteri" on? Nyt tarvittaisiin tuulenkääntäjää, alan maisterilta luulisi onnistuvan.

        Se vasta on mukava, että "kuukkeli" ohjailee oikeita immeisiä pirttiin niin kuin "yllättyneen selailijankin". Täällä tosin on se vaara, että jää koukkuun. Kuten nyt minustakin huomaa, että joka väliin täytyy sormanjälkensä jättää jo tulevan viikon varalle.

        Mutta ei meistä kukaan ole niin nörttiytynyt, ettei olisi omaa elämää tämän virtuaalielämän ohella. Jokaisella tuntuu olevan puuhaa ja harrastuksia yllinkyllin. Pää kolmantena jalkana mennään ja ihmetellään, miten kiireistä eläkeläisen elämä on. Jopa tällaisen patalaiskan eläkeläisen!

        Nyt poistun hetkeksi. Pitäisiköhän kaulin panna vahtimaan, että "tsot, tsot, rouva, tehän juuri kävitte...". Vaikka enhän minä nurkkakaapilla ole käynyt koko päivänä.

        Nyt ihan ensin otan kupposen teetä ja sitä juodessani silittelen kissoja.

        Minä olen niitä ihmisii jotka ei joka "kissanristijäisissä" juoksentele, mut eilen sattui kohdalleni sellainen juhla josta ois ollut tyhmää kieltäytyy.
        Sain sanoo käsi päivät niin ainut laatuisen henkilön kaa kuin Martti Ahtisaari.
        Nyt en pese kättäni ihan heti.

        Tänään on ulkoilut ulkoiltu ja urheiluu seurailtu. Nyt sitte ois saunomiset, mutta kun kättä ei voi pestä, nii siinä pien ongelma.

        Hyvää oli tee ja kissat sen kuin kehrää, eipä muuta kuin tervetulleeksi minäki toivotan uuden kirjoittelijan, viihdy seurassamme.

        iloisii illan istujaisii!


      • Saimi kirjoitti:

        Nyt ihan ensin otan kupposen teetä ja sitä juodessani silittelen kissoja.

        Minä olen niitä ihmisii jotka ei joka "kissanristijäisissä" juoksentele, mut eilen sattui kohdalleni sellainen juhla josta ois ollut tyhmää kieltäytyy.
        Sain sanoo käsi päivät niin ainut laatuisen henkilön kaa kuin Martti Ahtisaari.
        Nyt en pese kättäni ihan heti.

        Tänään on ulkoilut ulkoiltu ja urheiluu seurailtu. Nyt sitte ois saunomiset, mutta kun kättä ei voi pestä, nii siinä pien ongelma.

        Hyvää oli tee ja kissat sen kuin kehrää, eipä muuta kuin tervetulleeksi minäki toivotan uuden kirjoittelijan, viihdy seurassamme.

        iloisii illan istujaisii!

        Terveisiä saunasta, kyllä taas kelpaa, täytyy kiittää selänpesijää. Olen taas unohtanut ostaa saunakaljat,mutta ei hätää, kyllä täältä pirtistä löytyy. Täällähän se maistuukin paremmalta.
        Mikäs on juodessa takkatulen ääressä keinussa kiikkuen. Päivä oli aurinkoa ja pilveä vuorotellen.

        Nyt selvisi miksi tyrkytin tasa-arvopäivää liian aikaisin, huomasin äsken että joku oli laittanut vanhan kalenterin pöydälle. Ammattiliitto lähettää joka vuosi uuden kalenterin, mutta kansi on aina musta.Toista oli ennen väri oli vuosittain erivärinen, joskus jopa punainen.
        Eipä muuta, otan lopuksi saunakahvit, terästämällä sen nurkkakaapin antimilla.
        Hyvää viikonloppua t: Late


      • ===
        LateVaan kirjoitti:

        Terveisiä saunasta, kyllä taas kelpaa, täytyy kiittää selänpesijää. Olen taas unohtanut ostaa saunakaljat,mutta ei hätää, kyllä täältä pirtistä löytyy. Täällähän se maistuukin paremmalta.
        Mikäs on juodessa takkatulen ääressä keinussa kiikkuen. Päivä oli aurinkoa ja pilveä vuorotellen.

        Nyt selvisi miksi tyrkytin tasa-arvopäivää liian aikaisin, huomasin äsken että joku oli laittanut vanhan kalenterin pöydälle. Ammattiliitto lähettää joka vuosi uuden kalenterin, mutta kansi on aina musta.Toista oli ennen väri oli vuosittain erivärinen, joskus jopa punainen.
        Eipä muuta, otan lopuksi saunakahvit, terästämällä sen nurkkakaapin antimilla.
        Hyvää viikonloppua t: Late

        ---


      • Lokari-x
        === kirjoitti:

        ---

        Niin saan itekin ilta kahvit,niin ja näkyy olevan paljon hyviä leivonnaisiaki.

        Sitten vielä se yä myssy tuolta nurkkakaapista niin voinkin mennä nukkumaan.
        Terv. Lokari-x


      • Lokari-x
        Lokari-x kirjoitti:

        Niin saan itekin ilta kahvit,niin ja näkyy olevan paljon hyviä leivonnaisiaki.

        Sitten vielä se yä myssy tuolta nurkkakaapista niin voinkin mennä nukkumaan.
        Terv. Lokari-x

        Hyvää sunnuntai aamua toivottelen kaikille.

        Nukkukaa nyt hyvin kyl se kahvi kuumana pysyy.
        No nyt sitten alan hankkia sitä nukkumaan menoani.
        Terv: Lokari-x


      • Lokari-x kirjoitti:

        Hyvää sunnuntai aamua toivottelen kaikille.

        Nukkukaa nyt hyvin kyl se kahvi kuumana pysyy.
        No nyt sitten alan hankkia sitä nukkumaan menoani.
        Terv: Lokari-x

        odotti valmiina,kun Lokari oli käynyt keittämässä..Olipa mukavaa tulla. ..Hyviä unia sinne kauas.. On vielä aika hämärää,mutta kohta
        alkaa kirkastua..Enpä oikein tiedä mitään,näin aikaisin aamulla..Unta ei oikein riittänyt,vaikka menin myöhään nukkumaan ,tapani mukaan..Katsoin
        Areenalta,sen kohua herättäneen "Presidentin kanslian"..Turhaan mielestäni,Niinistön rouva siitä hikeentyi..Samanlaista huumoria on esitetty monista muistakin politikoista,jopa Tarja Halosesta ja Arajärvestä..Ei tuo niin vaarallista ollut..Voi voi..Muuten,on kivaa,kun voi katsella ,vanhoja ohjelmia Areenalta..Hyvä juttu sekin.
        Minä menen taas passaamaan tällä puolen konetta..
        Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tehdään tästä kiva päivä..Kohta alkaa kirkastuakin..
        Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        odotti valmiina,kun Lokari oli käynyt keittämässä..Olipa mukavaa tulla. ..Hyviä unia sinne kauas.. On vielä aika hämärää,mutta kohta
        alkaa kirkastua..Enpä oikein tiedä mitään,näin aikaisin aamulla..Unta ei oikein riittänyt,vaikka menin myöhään nukkumaan ,tapani mukaan..Katsoin
        Areenalta,sen kohua herättäneen "Presidentin kanslian"..Turhaan mielestäni,Niinistön rouva siitä hikeentyi..Samanlaista huumoria on esitetty monista muistakin politikoista,jopa Tarja Halosesta ja Arajärvestä..Ei tuo niin vaarallista ollut..Voi voi..Muuten,on kivaa,kun voi katsella ,vanhoja ohjelmia Areenalta..Hyvä juttu sekin.
        Minä menen taas passaamaan tällä puolen konetta..
        Tästä tämä päivä lähtee rullaamaan..Tehdään tästä kiva päivä..Kohta alkaa kirkastuakin..
        Iloa! t.Irkku

        jo tunnin verran, huomenta vaan täältäpäin ja kiitos Lokarille kahvin keitosta.
        Mukava oli ottaa kuppi verskiä kahvia, kun yli puolen tunnin lenkki on takana.
        Heräsin neljän aikaan, uni ei millään tullut, ehdin siinä piehtaroidessa käydä huomisen juhlan läpikotaisin läpi.
        Huomenta joka tapauksessa ja olipa kiva kävellä kuivat kadut, pakkasta seitsemän ja tuuli kohtalainen.
        Mikä kumma siinä on että unta ei riitä, kuusi tuntia, kai se iltaan sitten riittää.


        Marian ilmestyspäivä ja kaikki Vihtorit saavat onnittelut, niitä voi löytyä paljon, ei millään pahalla, ihania ne Vihtorit on;)
        Mariana katolla, vappuna vaolla.
        Onkos kevät vähän myöhässä?

        Niin olenhan varmaan maininnut, että huomenna on yhdistyksemme 45-vuotis juhla ja olen vastuussa käsitöiden näytteille laitosta, seköhän se unet karkoitti.
        Pitäisi kattava töiden esiin tuonti saada aikaiseksi ja töitä on kyllä aika paljon, en tiedä minkä verran on tilaa niitä levitellä, paikan päällä vasta saamme tietää.
        Aika iso homma aivan harrastelijoilta on tälläiset juhlat järjestää, emännilläkin iso urakka.
        Leipovat itse tarjottavat, 400 piirakkaa kuulema ja täytekakkju samalle määrälle.
        Kun täytimme 40-vuotta olin emännän tehtävissä, seitsemän uunipellilisen kokoista kakkua teimme.
        Silloin oli käsitöillä myyntinäyttely, nyt emme myy.
        No ehkä kaikki onnistuu ja kun vielä uusilla lauluasuilla vetäisemme hyvin harjoitellut laulumme, juhla on täydellinen.
        Onhan siellä toki muutakin ohjelmaa, kumpahan retostelen näillä omilla osuuksillani;)
        Lehdessä oli iso juttu yhdistyksemme toiminnasta.


        Alkakaahan nousta tulee upea ilma, tiedä vaikka uuden lenkin vielä teen, onhan tuota aikaa, päivä vasta alullaan.
        Oikein keväistä sunnuntaita ystävät, viikon perästä sitten on kellojen siirto, ja lähellä on myös tapaaminen;)
        Oikein innolla sitä juttua odotan.


      • ja puhtaat
        === kirjoitti:

        ---

        ollaan nähty!


      • ville vallaton
        SkillaN kirjoitti:

        jo tunnin verran, huomenta vaan täältäpäin ja kiitos Lokarille kahvin keitosta.
        Mukava oli ottaa kuppi verskiä kahvia, kun yli puolen tunnin lenkki on takana.
        Heräsin neljän aikaan, uni ei millään tullut, ehdin siinä piehtaroidessa käydä huomisen juhlan läpikotaisin läpi.
        Huomenta joka tapauksessa ja olipa kiva kävellä kuivat kadut, pakkasta seitsemän ja tuuli kohtalainen.
        Mikä kumma siinä on että unta ei riitä, kuusi tuntia, kai se iltaan sitten riittää.


        Marian ilmestyspäivä ja kaikki Vihtorit saavat onnittelut, niitä voi löytyä paljon, ei millään pahalla, ihania ne Vihtorit on;)
        Mariana katolla, vappuna vaolla.
        Onkos kevät vähän myöhässä?

        Niin olenhan varmaan maininnut, että huomenna on yhdistyksemme 45-vuotis juhla ja olen vastuussa käsitöiden näytteille laitosta, seköhän se unet karkoitti.
        Pitäisi kattava töiden esiin tuonti saada aikaiseksi ja töitä on kyllä aika paljon, en tiedä minkä verran on tilaa niitä levitellä, paikan päällä vasta saamme tietää.
        Aika iso homma aivan harrastelijoilta on tälläiset juhlat järjestää, emännilläkin iso urakka.
        Leipovat itse tarjottavat, 400 piirakkaa kuulema ja täytekakkju samalle määrälle.
        Kun täytimme 40-vuotta olin emännän tehtävissä, seitsemän uunipellilisen kokoista kakkua teimme.
        Silloin oli käsitöillä myyntinäyttely, nyt emme myy.
        No ehkä kaikki onnistuu ja kun vielä uusilla lauluasuilla vetäisemme hyvin harjoitellut laulumme, juhla on täydellinen.
        Onhan siellä toki muutakin ohjelmaa, kumpahan retostelen näillä omilla osuuksillani;)
        Lehdessä oli iso juttu yhdistyksemme toiminnasta.


        Alkakaahan nousta tulee upea ilma, tiedä vaikka uuden lenkin vielä teen, onhan tuota aikaa, päivä vasta alullaan.
        Oikein keväistä sunnuntaita ystävät, viikon perästä sitten on kellojen siirto, ja lähellä on myös tapaaminen;)
        Oikein innolla sitä juttua odotan.

        emännyys. Sanon ensiksi. Hyvää sunnuntai huommenta!
        Jos tuotavauhtia tulee noita aloituksia,niin ei mene kauan,kun pirtti putoaa reunan yli.
        Elikkä ,,,,,muuttoporukka valmiiksi ja emäntä katselemaan uutta kiinteistötonttia.
        Nurkkakaappiakin vois jo ruveta tukemaan ja pönkittelemään. Nyt vaan muuttosakki. HOP. HOP.HOP.Minä jään tänne odottelemaan,oottaissani juon kahvit,kun keittimessä näyttää olevan.
        Tulkaahan talkoisiin. näin,,,ville v.


      • ja puhtaat kirjoitti:

        ollaan nähty!

        Kirkas ja kaunis aamu, pakkasta monta astetta, nyt jo hellittää.
        Hyvin tuli nukuttua, ei nyt ihan tähän asti, mutta kahdeksan tuntia kuitenkin.
        Aamukahvit join kotona, mutta pootooran juon nyt täällä, harvoin sitä Lokarin keittämää saa.

        Pirtin siirtokin tänään tulee, täytyy olla valmiustilassa, onkohan Hintriika jo menossa jäämeren rannalle. Emäntä juhlimassa 45v juhlissa
        Saa nähdä kuka muu tulee. Voihan olla että vanha jengi taas kasassa, toivotaan.
        Oisko ihanampaa aamua kuin tää, t: Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Kirkas ja kaunis aamu, pakkasta monta astetta, nyt jo hellittää.
        Hyvin tuli nukuttua, ei nyt ihan tähän asti, mutta kahdeksan tuntia kuitenkin.
        Aamukahvit join kotona, mutta pootooran juon nyt täällä, harvoin sitä Lokarin keittämää saa.

        Pirtin siirtokin tänään tulee, täytyy olla valmiustilassa, onkohan Hintriika jo menossa jäämeren rannalle. Emäntä juhlimassa 45v juhlissa
        Saa nähdä kuka muu tulee. Voihan olla että vanha jengi taas kasassa, toivotaan.
        Oisko ihanampaa aamua kuin tää, t: Late

        mukava huomata, että aina kun pirtin siirto lähenee pojat on valmiina.

        Eiköhän Hintriika* vielä tänään kaappiin menee, ja minäkin mukana olen, juhlat ovat huomenna.

        Lähdenkin tässä paikka katselemaan, toivotaan että kaikki pirtissä kävijät huomaavat että muutto on edessä.
        Reilu viikko on mennyt edellisestä muutosta ja sitten vielä sanotaan että palsta kuolee hui, hai.

        Muutto onnistuu meiltä hyvin, kun ollaan siihen totuttu, oli arki tai sunnuntai, aina on valmius taattu;)

        Noita verhoja vien tuulettumaan, saavat edelleen kelvata, ainoastaan kukkakaupassa käyn ja ehken jostakin jotakin hyvää hommaan.

        Kiitos ville vallaton ja LateVaan, olette aarteita kun jaksatte aina valmiina olla.
        Tulee toisetkin mukaan, kun saavat silmät auki, meri- kukkakin saisi tulla Hintriikan avuksi.

        No tapaillaan sitten uudessa pirtissä.


      • SkillaN kirjoitti:

        mukava huomata, että aina kun pirtin siirto lähenee pojat on valmiina.

        Eiköhän Hintriika* vielä tänään kaappiin menee, ja minäkin mukana olen, juhlat ovat huomenna.

        Lähdenkin tässä paikka katselemaan, toivotaan että kaikki pirtissä kävijät huomaavat että muutto on edessä.
        Reilu viikko on mennyt edellisestä muutosta ja sitten vielä sanotaan että palsta kuolee hui, hai.

        Muutto onnistuu meiltä hyvin, kun ollaan siihen totuttu, oli arki tai sunnuntai, aina on valmius taattu;)

        Noita verhoja vien tuulettumaan, saavat edelleen kelvata, ainoastaan kukkakaupassa käyn ja ehken jostakin jotakin hyvää hommaan.

        Kiitos ville vallaton ja LateVaan, olette aarteita kun jaksatte aina valmiina olla.
        Tulee toisetkin mukaan, kun saavat silmät auki, meri- kukkakin saisi tulla Hintriikan avuksi.

        No tapaillaan sitten uudessa pirtissä.

        Nyt täytyy Hintriika tähtöselle toivottaa OIKEIN HYVÄÄ matkaa,jos en kerkeä siinä lähtötohinassa;)

        Minä tulin raahaamaan noita jumppa tarvikkeita,niitähän ei jätetä;))

        Kissat laitan kanto koppaansa,ovat valmiina kun muutto-auto tulee.

        Pojat vois kajauttaa Hintriikalle serenaadin läksiäiseksi.

        Kylläpä maistui tuo Lokarin keittämä kahvi,vois nuo toisetkin POJAT käydä välillä keittelemässä;)

        No nii nyt ollaan täällä valmius asennossa,muuttoa varten.

        näkyillään...


      • uutta verta
        LateVaan kirjoitti:

        Kirkas ja kaunis aamu, pakkasta monta astetta, nyt jo hellittää.
        Hyvin tuli nukuttua, ei nyt ihan tähän asti, mutta kahdeksan tuntia kuitenkin.
        Aamukahvit join kotona, mutta pootooran juon nyt täällä, harvoin sitä Lokarin keittämää saa.

        Pirtin siirtokin tänään tulee, täytyy olla valmiustilassa, onkohan Hintriika jo menossa jäämeren rannalle. Emäntä juhlimassa 45v juhlissa
        Saa nähdä kuka muu tulee. Voihan olla että vanha jengi taas kasassa, toivotaan.
        Oisko ihanampaa aamua kuin tää, t: Late

        pirttiin? ketäs siihen vanhaan jengiin kuuluu ?


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Nyt täytyy Hintriika tähtöselle toivottaa OIKEIN HYVÄÄ matkaa,jos en kerkeä siinä lähtötohinassa;)

        Minä tulin raahaamaan noita jumppa tarvikkeita,niitähän ei jätetä;))

        Kissat laitan kanto koppaansa,ovat valmiina kun muutto-auto tulee.

        Pojat vois kajauttaa Hintriikalle serenaadin läksiäiseksi.

        Kylläpä maistui tuo Lokarin keittämä kahvi,vois nuo toisetkin POJAT käydä välillä keittelemässä;)

        No nii nyt ollaan täällä valmius asennossa,muuttoa varten.

        näkyillään...

        Täällähän minä jo olen kaapissa!


      • nykyisin ole
        Hintriika* kirjoitti:

        Täällähän minä jo olen kaapissa!

        muotia tulla kaapista ulos ?


      • uutta verta kirjoitti:

        pirttiin? ketäs siihen vanhaan jengiin kuuluu ?

        kaikki halukkaat, tottahan näin puhumme, kun kauan yhdessä on aikaa vietetty.

        Tule vaan mukaan, ota nimi millä tunnemme sinut ja eikun kirjoittamaan.

        Arvasin että Hintriika* on paikalla, nyt menoksi, tulkaa perässä.


      • Hintriika*
        nykyisin ole kirjoitti:

        muotia tulla kaapista ulos ?

        En minä tänne jouda loppuiäkseni jäämään!


      • Jatta
        SkillaN kirjoitti:

        kaikki halukkaat, tottahan näin puhumme, kun kauan yhdessä on aikaa vietetty.

        Tule vaan mukaan, ota nimi millä tunnemme sinut ja eikun kirjoittamaan.

        Arvasin että Hintriika* on paikalla, nyt menoksi, tulkaa perässä.

        vielä ehtisin vaikka Laten ja Villen avuksi yhdestä pirtin nurkasta kantamaan.
        Lenkiltä kun tässä tulin muutenkin, niin kamppeita vaihtamatta jatkan matkaa sinne Pirtin kulmille odottamaan.

        Tulkaa muutkin!


      • SkillaN kirjoitti:

        kaikki halukkaat, tottahan näin puhumme, kun kauan yhdessä on aikaa vietetty.

        Tule vaan mukaan, ota nimi millä tunnemme sinut ja eikun kirjoittamaan.

        Arvasin että Hintriika* on paikalla, nyt menoksi, tulkaa perässä.

        kissatkin on innoissaan,kun pääsevät uuteen pirttiin.

        HOPI HOP:::::::


      • tulenlieskat
        muori67 kirjoitti:

        kissatkin on innoissaan,kun pääsevät uuteen pirttiin.

        HOPI HOP:::::::

        Melkonen on vauhti menossa, porukka kantaa tavaroita pää kenossa. Joku on jättänyt lapikkaansa polun varteen. Eiköös pitäneet tien pinnassa kiinni.
        Kukahan se sukkasillaan tota kaappia kantaa? En saa selvää kun menee hurjaa vauhtia tua edellä.
        Tääl on matto pinkkakin pudonnu. Mä tuon sen kun löydän pirtin oven.
        Voih kun on ihan hikikin. Painaa mokomat. Älkää nyt jättäkö!


    • Kulkuri.

      Kiitos, ja hyvää jatkoa vain kaikille ja ehtoisalle emännälle.

      • Yksjonkanimieipysyperäs

        Hohhoijaa tätä keskustelupalstaa.


      • Yksityishuone
        Yksjonkanimieipysyperäs kirjoitti:

        Hohhoijaa tätä keskustelupalstaa.

        Ei soraääniä, kaikki vaan hymistelee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe