Kotitalousvähennys

sinisirkku<

Tuli mieleen kun tänään kaksi näppärää,ja jo tuttua siivousfirman työntekijää teki selvää ja kaunista jälkeä kodissani.

Käytättekö tätä etua hyväksenne?

Täytyy ihailla näitä ammattilaisia, jotka kaikin tavoin osaavin ja reippain ottein käyvät työhönsä käsiksi.

En tarvitse kuin kerran kuukaudessa kunnon perus siivouksen lattioiden pesun ja parketin hoidon.

He tekevät myös sopimuksesta jääkaappinen taustan imuroinnin, lieden ulosvetäminen ja taustan puhdistaminen.

Lasku pyörii siinä 60-80 kk riippuen ajasta.
Tuntuu aina niin ihanalta kun paikat kiiltää!

24

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo kaikki sama perinteisen maksuttoman kotiavun turvin. Jopa useammin.
      Jos vaikka 70e 12 kertaa vuodessa = 840 e
      Olemme päättäneet käyttää sen rahan muuhun.
      Jos terveyttä on voi itsekin tehdä siivoukset mielensä mukaan.
      Samalla hyvää jumppaa,,
      Aina on suuri ilo kun paikat tuoksuu raikkaalta
      ja on puhdasta!

Mutta hyvä kun työllistäjiä silläkin saralla on, ja mikä sopii kenellekin.

• sinisirkku<

liikunta on hyötyliikuntaa.:)Totuin tuohon kun mieheni halusi säästää aikaani sairastaessaan.

Jatkan sitä kun olen todennut sen antavan aikaa paljoon muuhun. Mökillä nautin kun teen kaiken itse.Meillä kun on kaksi puutarhaa kesällä,jotka hoidan itsenäisesti vielä,no tänä keväänä tulee tyttäreni mukaan puuhiin!

Toinen on täällä rivitalon sisäpiha! Hauskaa illanjatkoa.

• sinisirkku< kirjoitti:

liikunta on hyötyliikuntaa.:)Totuin tuohon kun mieheni halusi säästää aikaani sairastaessaan.

Jatkan sitä kun olen todennut sen antavan aikaa paljoon muuhun. Mökillä nautin kun teen kaiken itse.Meillä kun on kaksi puutarhaa kesällä,jotka hoidan itsenäisesti vielä,no tänä keväänä tulee tyttäreni mukaan puuhiin!

Toinen on täällä rivitalon sisäpiha! Hauskaa illanjatkoa.

sitä liikuntaa tuleekin.Laittakaapa askelmittari taskuun niin kyllä askelia kertyy, kun on suuret alat hoitaa.Olenkin ihmetellyt, että missä ne puutarha ihmiset on, kun jotkut korkeintaan ikkunalla jotain kasvattaa. Mutta jopa yksi pihan hoitaja löytyi.

• sinisirkku<
        marja-liisa41 kirjoitti:

sitä liikuntaa tuleekin.Laittakaapa askelmittari taskuun niin kyllä askelia kertyy, kun on suuret alat hoitaa.Olenkin ihmetellyt, että missä ne puutarha ihmiset on, kun jotkut korkeintaan ikkunalla jotain kasvattaa. Mutta jopa yksi pihan hoitaja löytyi.

ei mikään saa ihmistä niin luonnon rakastajaksi kuin tuntea mullan tuoksu ,ja nähdä valmiiksi harattu kasvimaa edessään.
        Pistää sipulit nätisti riviin,tietäen niiden nopean kasvun ja elivoimaisuuden.Nehä sojottavat upeasti kuin vihreät keihäät valoon.

Perennat palkitsevat lannoituksen kesän mittaan.
        Annan niille kompostimultaa 5-6 sentin kerroksen,putsaan kuivia lehtiä sekoittaen ne mullan sisään ja elinvoimainen puutarha jo toistakymmentä vuotta palkitsee tekijänsä ja kävijät.Uusia perennoja en nyt hanki,kesä kukat ostan valmiina,amppeli ja muut. Ah onnea saada nähdä kasvun ihmeen! ja jänöt ja siilit,jotka tulevat joskus katsastamaan:D Heippa vaan.

• multasormi...
        marja-liisa41 kirjoitti:

Kyllä meitä paljon on. Tänäkin talvena jo ehditty jutella palstalla vaikka talvihan vielä on. Hertta 2009 avasi ketjun, siellä on jos ketä. Kahvipirtissäkin näitä puutarhaihmisiä on.

• multasormi... kirjoitti:

Kyllä meitä paljon on. Tänäkin talvena jo ehditty jutella palstalla vaikka talvihan vielä on. Hertta 2009 avasi ketjun, siellä on jos ketä. Kahvipirtissäkin näitä puutarhaihmisiä on.

Ompahan vaan vielä talvi. Porkkanat, punajuuret salaatit ym. odottaa kevättä ja kylvöä. Jahka aika tulee, alkaa työkalut heilumaan aika monella.
        Puutarha ja kukkaihmisiä löytyy kevään tullen,,,
        Ja taas tulee sitä "hyötyjumppaa".

• meri-kukka98 kirjoitti:

Ompahan vaan vielä talvi. Porkkanat, punajuuret salaatit ym. odottaa kevättä ja kylvöä. Jahka aika tulee, alkaa työkalut heilumaan aika monella.
        Puutarha ja kukkaihmisiä löytyy kevään tullen,,,
        Ja taas tulee sitä "hyötyjumppaa".

että 66 eri kasvia ja kukkaa olen jo kylvänyt, ja homma jatkuu vielä kesäkuun alkuun asti.Että kyllä pikku jumppaa on odotettavissa.

• marja-liisa41 kirjoitti:

että 66 eri kasvia ja kukkaa olen jo kylvänyt, ja homma jatkuu vielä kesäkuun alkuun asti.Että kyllä pikku jumppaa on odotettavissa.

on taimen alkua, mihin saat ne mahtumaan?
        Minulla ei ole tilaa kasvattaa sisällä enempää.
        Olen joskus yrittänyt tomaatteja ja kurkkuja, mutta niistä tulee niin hentoja, että eivät jaksa tuulta kestää, jos olisi kasvihuone asia olisi toinen.
        No eipä sitä yksi ihminen maailmoita tarvitse, muutaman taimen sitten ostan.
        Kivaa puuhastelua, sitä en kiellä;)

Samettiruusuja kyllä esikasvatan kotona, mutta kesäkukat kylvän suoraan ulos.
        Kukinta tulee sitten tietenkin vähän myöhemmin.

Minulla on paljon myös kukkia mökilläni, mutta pääasiassa perennoita, ne uskollisesti nousevat joka kevät.
        Niitä lannoitan harvennan ja hoitelen.
        Kottikärrillisiä olen naapureille vienyt, kun pakko on rajata, eivät sovi mihinkään.

Kyllä kevät on aikaa jolloin siemenpussit silmiin sattuu ja käteen siirtyy;)
        Ilosta kasvattelua vaan marja-liisa41;)D

• SkillaN kirjoitti:

on taimen alkua, mihin saat ne mahtumaan?
        Minulla ei ole tilaa kasvattaa sisällä enempää.
        Olen joskus yrittänyt tomaatteja ja kurkkuja, mutta niistä tulee niin hentoja, että eivät jaksa tuulta kestää, jos olisi kasvihuone asia olisi toinen.
        No eipä sitä yksi ihminen maailmoita tarvitse, muutaman taimen sitten ostan.
        Kivaa puuhastelua, sitä en kiellä;)

Samettiruusuja kyllä esikasvatan kotona, mutta kesäkukat kylvän suoraan ulos.
        Kukinta tulee sitten tietenkin vähän myöhemmin.

Minulla on paljon myös kukkia mökilläni, mutta pääasiassa perennoita, ne uskollisesti nousevat joka kevät.
        Niitä lannoitan harvennan ja hoitelen.
        Kottikärrillisiä olen naapureille vienyt, kun pakko on rajata, eivät sovi mihinkään.

Kyllä kevät on aikaa jolloin siemenpussit silmiin sattuu ja käteen siirtyy;)
        Ilosta kasvattelua vaan marja-liisa41;)D

ne muovisiin irtokarkkilaatikoihin.Jotka ovat vieri vieressä pitkillä leveillä penkeillä, jotka on tuotu olohuoneen suurien ikkunoiden eteen.Lisäksi minulla on pitkät tasot myös eteisessä, ja jopa saunan pukuhuoneessa ikkunan alla,. kieltämättä se muutama viikko ei ole niin kivaa, kun multa pyttyjä on sisällä. Mutta se korvaa sen monin kerroin, miltä meillä näyttää kesällä.Huhtikuun alussa vien ne sitten kasvihuoneeseen. Siellä on tilaa. huone on 20 metriä pitkä, ja kuusi leveä. Lisäksi minulla on toinen pienempi huone. sinne teen kasvuharsosta aluksi tunnelin jossa on pari lämpöpuhallinta pitämässä huolta lämmöstä. Päivisin sen jo yleensä hoitaa aurinkokin.Siellä niitä sitten pyöritetään monessa kerroksessa. Amppeleita on katot täynnä, taimet on lavoilla, Ja lavojen alla on purkkiperunat, dhaalian juuret, ym taimettumassa. Ja kun taas tilan ahtaus tulee, niin sitten jo orvokkilaatikot ulos, samoin perennatkin pärjää, kun heittää harsoja yöksi päälle.Että sellaista mylläkkää täällä keväisin. Js sitten kun tulee kovia yö pakkasia, niin mummoa ei kyllä yhtään nukuta.Mutta eikös se muutenkin ole sellaista vanhoilla ihmisillä?Terkkuja kaikille kasvattajille, kyllä tämä on kiva harrastus.Tämän kun kaikki keksis, niin ei ehtis kukaan kylille pahan tekoon.HAH, HAH HAA!
        Ja käykäähän kesällä katsomassa minunkin kukkamaitani!

• marja-liisa41 kirjoitti:

ne muovisiin irtokarkkilaatikoihin.Jotka ovat vieri vieressä pitkillä leveillä penkeillä, jotka on tuotu olohuoneen suurien ikkunoiden eteen.Lisäksi minulla on pitkät tasot myös eteisessä, ja jopa saunan pukuhuoneessa ikkunan alla,. kieltämättä se muutama viikko ei ole niin kivaa, kun multa pyttyjä on sisällä. Mutta se korvaa sen monin kerroin, miltä meillä näyttää kesällä.Huhtikuun alussa vien ne sitten kasvihuoneeseen. Siellä on tilaa. huone on 20 metriä pitkä, ja kuusi leveä. Lisäksi minulla on toinen pienempi huone. sinne teen kasvuharsosta aluksi tunnelin jossa on pari lämpöpuhallinta pitämässä huolta lämmöstä. Päivisin sen jo yleensä hoitaa aurinkokin.Siellä niitä sitten pyöritetään monessa kerroksessa. Amppeleita on katot täynnä, taimet on lavoilla, Ja lavojen alla on purkkiperunat, dhaalian juuret, ym taimettumassa. Ja kun taas tilan ahtaus tulee, niin sitten jo orvokkilaatikot ulos, samoin perennatkin pärjää, kun heittää harsoja yöksi päälle.Että sellaista mylläkkää täällä keväisin. Js sitten kun tulee kovia yö pakkasia, niin mummoa ei kyllä yhtään nukuta.Mutta eikös se muutenkin ole sellaista vanhoilla ihmisillä?Terkkuja kaikille kasvattajille, kyllä tämä on kiva harrastus.Tämän kun kaikki keksis, niin ei ehtis kukaan kylille pahan tekoon.HAH, HAH HAA!

luen tuota selitystäsi, varmasti katsomisen väärti tuo kukkaloistosi.

Vaatimattomampi on minun kukkatarhani, mutta pitää tyytyä siihen.
        Kyllä kukat monta ilon hetkeä katsojalle suo.(tosin työtäkin)

• SkillaN kirjoitti:

luen tuota selitystäsi, varmasti katsomisen väärti tuo kukkaloistosi.

Vaatimattomampi on minun kukkatarhani, mutta pitää tyytyä siihen.
        Kyllä kukat monta ilon hetkeä katsojalle suo.(tosin työtäkin)

kun kesäisin aina kävelee paikasta paikkaan kaksi kastelukannua kädessä, niin ei tartte tämmösen pyylevähkön mummon lähteä sinne kuntosalille rehkimään, Vaikka olisihan sitä iloa siitäkin,kun minä siellä pyllistelisin.Ja onneksi ei tartte tuota vettäkään ostaa,kun sitäkin muutama tynnöri päivässä menee, sitä on aina riittänyt omassa kaivossa.Muuten saisin siirtää eläkkeenikin vesilaskuihin.

• uusi alalla
        marja-liisa41 kirjoitti:

Mitä mahdan tehdä väärin, kun kylvän siemenet ja ne itää hyvin, mutta yhtäkkiä ne kellahtaa ja kuivuu siihen? Suihkutan ne hyvin ja käytän kylvöön tarkoitettua multaa.

• sinisirkku<
        uusi alalla kirjoitti:

Mitä mahdan tehdä väärin, kun kylvän siemenet ja ne itää hyvin, mutta yhtäkkiä ne kellahtaa ja kuivuu siihen? Suihkutan ne hyvin ja käytän kylvöön tarkoitettua multaa.

viittaa liialliseen kasteluun,jolloin juuret mätänevät.Tietenkään en voi olla varma asiasta,mutta kun olet kylvänyt siemenet ja multa on kosteaa,laitatko kelmun kylvöksen päälle rejitettynä?

Päiväksi raotan tuulettamista varten kulmaa,enkä kastele viikkoon.Sitten vain tarpeen mukaan.

• Uusi alalla
        sinisirkku< kirjoitti:

viittaa liialliseen kasteluun,jolloin juuret mätänevät.Tietenkään en voi olla varma asiasta,mutta kun olet kylvänyt siemenet ja multa on kosteaa,laitatko kelmun kylvöksen päälle rejitettynä?

Päiväksi raotan tuulettamista varten kulmaa,enkä kastele viikkoon.Sitten vain tarpeen mukaan.

Ne ei kellastu vaan "kellahtaa nurin" siis kaatuvat, menevät lakoon niinkuin vilja rankkasateessa. Otin muovin pois päältä, kun ne oli itänyt sellaisiksi pieniksi sirkkalehdiksi. Sitten niihin vain kasvoi pitkä varsi ja ne kaatuivat ja kuivuvat pois. Näyttää kyllä siltä kuin juuri olisi mädäntynyt, mutta kun ei ne kaikki kuole heti. Osan olen saanut siirrettyä omiin purkkeihin ja ne kasvaa hetken aikaa, kunnes taas kuolevat pois. Miten olisi valon kanssa? Pitääkö ne olla kuinka valoisassa paikassa vai käykö vessan lattia, jossa on lämmin.Siellä on kyllä melko valoisaa.Osan siirsin sitten viileään makuuhuoneeseen, mutta ei sekään auttanut. Voivoi...ei tästä tuu mitään.

• yleensä viihtyvät
        Uusi alalla kirjoitti:

Ne ei kellastu vaan "kellahtaa nurin" siis kaatuvat, menevät lakoon niinkuin vilja rankkasateessa. Otin muovin pois päältä, kun ne oli itänyt sellaisiksi pieniksi sirkkalehdiksi. Sitten niihin vain kasvoi pitkä varsi ja ne kaatuivat ja kuivuvat pois. Näyttää kyllä siltä kuin juuri olisi mädäntynyt, mutta kun ei ne kaikki kuole heti. Osan olen saanut siirrettyä omiin purkkeihin ja ne kasvaa hetken aikaa, kunnes taas kuolevat pois. Miten olisi valon kanssa? Pitääkö ne olla kuinka valoisassa paikassa vai käykö vessan lattia, jossa on lämmin.Siellä on kyllä melko valoisaa.Osan siirsin sitten viileään makuuhuoneeseen, mutta ei sekään auttanut. Voivoi...ei tästä tuu mitään.

nosta nyt ne jotka näyttävät terveiltä viileään valoisaan paikkaan. Vielähän ehtii hyvin jos aioit ulos niitä istuttaa. Ehkä joudut ottamaan uusiksi.Olet tainut aloittaa liian aikaisin,kas valoa ei ole ollut silloin kun ne lähtivät kasvuun. No, ei ne pappia tarvitse :D

• uusi alalla
        Uusi alalla kirjoitti:

En anna periksi, kyllä se vielä onnistuu ja jos ei, niin ostan valmiita taimia. Ne ovat vain niin kalliita,siemenistä sais niin paljon kaikenlaista, pienellä rahalla.
        Kiitos neuvoista ja mukavia hetkiä puutarhahommissa!

• Tähdykkä

Minä olen käyttänyt tätä palvelua jo monta vuotta ja olen myös tyytyväinen koska onhan se melko paljon verotuksessa kun saa 60% kotitalousvähennyksenä, suosittelen ,koska olemmehan jo aikamme kotiamme siistinä pitäneet.

• sinisirkku<

Koen sen todella niin,että olen perheen viihtyvyydeksi hoitanut kotini kaikille paikaksi,mistä kukin ponnistaa eteenpäin elämässään.

Kaikki me tiedämme ,että se on vaatinut fyysistä ponnistusta,kasvattamista,että saa nuoret osallistumaan,jottei yksi perheen jäsenistä,joka myös osallistuu työelämään,joudu uupumukseen asti ajattelemaan pelkästään toisten hyvää.

Siinä nuo nuoret oppivat jos missä mitä on perheyhteisö.
        Maaseudulla se käy samalla tavalla,eikä se työn raskaus pahenna ketään,oppivathan mitä isät ovat tehneet perheensä hyväksi!

Näin on hyvä,tällä lailla on suurin osa suomalaisista saaneet oppinsa.
        Tästä sukupolvesta en osaa sanoa mitään. Niin paljon riippuu kasvattajista. Toivossa eletään:)

• joka kuukausi

perussiivous? Minulle riittää kaksi kertaa vuodessa perussiivous ja sillä ymmärrän seinien, kaappien ja kaikkien hankalien paikkonen siivousta.
      Itse en vielä tarvitse tällaista apua ja kerran viikossa teen normaalit siivoukset.
      Ikkunat pesen perussiivousten yhteydessä.

Kyllä minäkin, sitten aikanaa, kun se aika koittaa, ettei itse enää jaksa, tulen ehkä käyttämään näitä palveluita.

• sinisirkku<

On varmaan erilaisia käsityksiä kodinhoidosta.
        Meillä käytetään viikkosiivous-sanaa imuroinnista ja pölyjen pyyhkimisestä.Se tehdään mikäli on tarpeen.

Nythän on päivittäistä järjestyksen ylläpitämistä joka menee niin automaattisesti ettei sitä laske miksikään.

Tuo lattioiden huolto, kylpyhuone,sauna saniteettitilat, kuuluvat meillä perus-siivouksen piiriin.Sitten jää kyllä paljon muuta,jonka tekee
        itse.Vuodevaatteiden tuuletus tai imurointi,pyykit.silitys...onhan niitä,jos aina
        tekee.Tarpeen mukaan on mottoni.

Unohdin mainita olevani 3-4 kk kesäisin mökilläni,
        joten tuo siivouskustannus ei niin suuri ole.

Tällä viikolla vaihdan olohuoneen verhot,ikkunarivi on n.8 metriä ja valo tulvii aurinkoisina päivinä niin että rullaverhot täytyy osittain pitää suojana.

Meillä tuntui elämänmuutos puolisoni siirtyessä ilmavoimiin,jota sanontaa hän käytti,ens alkuun kovin hiljaiselta,kas kun monet vuodet tapaamiset
        tapahtuivat kotipiirissä.

Nyt osaan jo nauttiakin vapaudestani päivällisten,tai ilta tapaamisten valmistajana!
        Vaikkakin pidin siitä,---on hauskaa kattaa kauniisti,ja nähdä vieraiden viihtyvän ja seurustella sydämmensä kyllyydestä. Vaan myönnettävä on,että väsymys jälkiselvittelyjen jälkeen alkoi jo tuntua.

Juuri eilen sovimme ystävä perheen kanssa tapaamisen Helsingissä rav Fransmannissa.
        Siinä nautimme valitsemamme aterian pöytään tuotuna!

• itse teen kaiken
        sinisirkku< kirjoitti:

Meillä käytetään viikkosiivous-sanaa imuroinnista ja pölyjen pyyhkimisestä.Se tehdään mikäli on tarpeen.

Nythän on päivittäistä järjestyksen ylläpitämistä joka menee niin automaattisesti ettei sitä laske miksikään.

Tuo lattioiden huolto, kylpyhuone,sauna saniteettitilat, kuuluvat meillä perus-siivouksen piiriin.Sitten jää kyllä paljon muuta,jonka tekee
        itse.Vuodevaatteiden tuuletus tai imurointi,pyykit.silitys...onhan niitä,jos aina

Tällä viikolla vaihdan olohuoneen verhot,ikkunarivi on n.8 metriä ja valo tulvii aurinkoisina päivinä niin että rullaverhot täytyy osittain pitää suojana.

Meillä tuntui elämänmuutos puolisoni siirtyessä ilmavoimiin,jota sanontaa hän käytti,ens alkuun kovin hiljaiselta,kas kun monet vuodet tapaamiset

Nyt osaan jo nauttiakin vapaudestani päivällisten,tai ilta tapaamisten valmistajana!
        Vaikkakin pidin siitä,---on hauskaa kattaa kauniisti,ja nähdä vieraiden viihtyvän ja seurustella sydämmensä kyllyydestä. Vaan myönnettävä on,että väsymys jälkiselvittelyjen jälkeen alkoi jo tuntua.

Juuri eilen sovimme ystävä perheen kanssa tapaamisen Helsingissä rav Fransmannissa.

On ihan hyvä että hyväoaiset eläkeläiset käyttävät palveluja ja näin innostavat muitakin siihen. Saavatpahan työpaikkoja siivousalan yrittäjät. Kun on suotu vielä taiteellista lahjakkuutta, jolla voi ilahduttaa kanssaihmisiään, voi ajan käyttää siihen. Kuten tänne palstalle kirjoittamiseen. Ihmettelen vain miksi parketit pitää kerran kuussa noin hoitaa, niillehän riittää imurointi ja nahkealla pyyhkiminen silloin tällöin. Muovilattioihin lika pintyy, ne ovat työläät. Kiillottamisia en harrasta koskaan mutta eipä minulla olekkaan jalopuisia huonekaluja tai pintoja.

Siistiä ja puhdasta minulla on, itse teen vähän kerrallaan, koskaan en päästä likaiseksi mitään paikkaa. Harvallapa on 8 metrin ikkunariväkään tai jatkuvasti päivällisiä valmistettavana. Onpa suuri helpotus kun voit osan tapaamisista hoitaa ravintolassa. Tuohan sekin työpaikkoja sille alalle.

• itse teen kaiken kirjoitti:

On ihan hyvä että hyväoaiset eläkeläiset käyttävät palveluja ja näin innostavat muitakin siihen. Saavatpahan työpaikkoja siivousalan yrittäjät. Kun on suotu vielä taiteellista lahjakkuutta, jolla voi ilahduttaa kanssaihmisiään, voi ajan käyttää siihen. Kuten tänne palstalle kirjoittamiseen. Ihmettelen vain miksi parketit pitää kerran kuussa noin hoitaa, niillehän riittää imurointi ja nahkealla pyyhkiminen silloin tällöin. Muovilattioihin lika pintyy, ne ovat työläät. Kiillottamisia en harrasta koskaan mutta eipä minulla olekkaan jalopuisia huonekaluja tai pintoja.

Siistiä ja puhdasta minulla on, itse teen vähän kerrallaan, koskaan en päästä likaiseksi mitään paikkaa. Harvallapa on 8 metrin ikkunariväkään tai jatkuvasti päivällisiä valmistettavana. Onpa suuri helpotus kun voit osan tapaamisista hoitaa ravintolassa. Tuohan sekin työpaikkoja sille alalle.

yritän selviytyä näistä elämän tuomista haasteista.

Onneksi olen selvinnyt tähän asti, pakko voi olla joskus apua kyvetä hankkimaan.
        Minun eläkkeellä ei ole mahdollist tuollaisa maksuja maksaa, ainakin harvakseltaan apuja olisi käytettävä.

Ei noin isoja ikkunoita ole minullakaan, ei varmaan neliöitäkään, mutta liian kanssa silti.
        Paljon pienempään sopisin ja olenkin vaihtamassa, kun vain kohdalle sattuu.
        Ikkunan pesuun tytär jo ilmottautui, mutta yritän vielä itse selvitä.

Olen vielä siinäkin suhteessa itsekäs, että haluan kotini omalla tavallani siivota, pakon edessä luotan sen toisille.

Totta tuo mitä sanoit työllisyyden lisäyksestä, hyvä että on paljon niitä, jotka voivat palveluja käyttää, pakon edessä minäkin.
        Jostakin on eurot löydyttävä.

• sinisirkku<
        itse teen kaiken kirjoitti:

Ne lattiat käydään imuroinnin jälkeen läpi
        puhdistusaineella,joka jättää niihin ohuen
        suojakiillon.
        Se käy kätevimmin lastalla,johon on kostutettu kyseistä ainetta,pitkävartisella kääntyilevällä
        lappeella,jota tytöt ja yksi mieskin käyttävät juuri kuin vain ammattilaiset!

Mies on ollut hallisiivoaja,vaan tekee nyt mieluimmin pienimuotoisempaa ja vaihtelevaa työtä.
        Ovat suuremman alan yhtiön paikallinen kaarti,
        Pieni Siivouspuoti.

• tuo mökki olemassa
        sinisirkku< kirjoitti:

kun sitä kautta voi säästää noissa siivouskuluissa.
        Voipahan silläkin rahalla käydä perheen kanssa ravintolassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe