Mustasukkaisuus,mitä mieltä?

sinisirkku<

Tuo kovin tunnepimeä ja vaikea aihe, on sinänsä
aika mielenkiintoinen.
Omasta mielestäni siinä on kysymyksessä toisen ihmisen "omistamisesta".Mikä ei voi olla koskaan
hyväksi.Eroja tuon kokemisessa on varmaan paljon!
Joskus olen kuullut sanottavan:Jos rakastaa paljon,on mustasukkaisempi,tästä en tiedä.....

34

1323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

Omistaminen, koskipa se mitä asiaa hyvänsä, kuuluu niihin ristiriitaisuuksiin, joita elämä on pullollaan. Ota ja omista kuuluu itsestään selvyytenä iskelmien sanastoon. Umpirakastunut haluaa antaa ja ottaa kaiken.

Omistamisen parempi puoli merkitsee huolehtimista, pitämistä, omistautumista kohteelleen. Ensin pari omistaa toisensa, sitten lapsensa - mitäs pahaa siinä? Välinpitämätön ei huolehdi omistaan vaan jättää heitteille.

Jossakin sitten kulkee raja, jonka toisella puolella kiintymys muuttuu vartioimiseksi, ahdasmielisyydeksi, sairaalloiseksi mustasukkaisuudeksi. Rakkaudessa niin kuin kaikessa on ääripäänsä. Keskitie olisi hyväksi siinäkin.

• Mielestäni mustasukkaisuus on sairasta. Se ei ole merkki rakastamisesta vaan epätervettä omistamisen halua. Pahimmassa tapauksessa se saattaa romuttaa koko liiton.
        Avioliittohan ei ole vankila eikä edes liekanaru.
        Rakastamiseen kuuluu luottamus.

• iita a
        Venlastiina kirjoitti:

Mielestäni mustasukkaisuus on sairasta. Se ei ole merkki rakastamisesta vaan epätervettä omistamisen halua. Pahimmassa tapauksessa se saattaa romuttaa koko liiton.

Mustasukkaisuus on kamala tauti joka pilaa koko perheen elämän. Äiti oli sairaan mustasukkainen, vahti isän jokaista liikettä. Jos isä sattui katsomaan ulos ikkunasta kun naapurin rouva oli pihalla syntyi hirveä huuto. Jo aamuyöstä tappelu alkoi, jostain äidin kuvitellusta edellisen päivän tapahtumasta.
        Äiti vakoili jopa isän työmatkalla. Siihen maailman aikaan kuljettiin polkupyörällä. Hän lymysi jossain pusikossa ja pyöräili sitten isän perässä. Aika koomista, näin jälkeenpäin ajateltuna.

Mustasukkaisuus jatkui hautaan asti. Vielä 80-vuotiana äiti lukitsi isän sisälle kaupungille lähtiessään, että isä ei pääsisi vieraisiin naisiin.

Minulle mustasukkaisuus tarkoittaa ihmisen omistamista, se on minulle kuin punainen vaate. Ei toista voi omistaa kuin esinettä. Itse en ole koskaan ollut mustasukkainen.

• sinisirkku<
        Venlastiina kirjoitti:

Mielestäni mustasukkaisuus on sairasta. Se ei ole merkki rakastamisesta vaan epätervettä omistamisen halua. Pahimmassa tapauksessa se saattaa romuttaa koko liiton.

Ihan niin kuin sanoit.Yleensäkin vapaaehtoisuus
        parisuhteessa pitäisi olla,että vapaasta tahdostaan haluavat elää yhdessä!

• Maalaismies*
        Venlastiina kirjoitti:

Menemättä sentään orjakauppaan asti niin vaikkapa lex Nokian avulla firmat "omistavat" alaisiaan kyttäämällä heidän postitunnisteitaan. Mustasukkaisesti pidetään kiinni tärkeistä ihmisistä.

Tai ajatellaanpa kotiäitiä, jonka mies on lähdössä firman risteilylle tai pikkujouluihin. Kuinkahan moni nainen toivottaa hauskaa matkaa ilman että jokin vihlaisee syvältä sydämestä.

Elämästä selviäminen on kova paikka kenelle hyvänsä. Siihen liittyy hallitsemattomia tilanteita. Jokin kauhistuttava tunteen purkaus saattaa yllättää hänetkin, joka vuorenvarmasti uskoo hillitsevän itsensä joka tilanteessa.

• isoäoiti*
        Maalaismies* kirjoitti:

Menemättä sentään orjakauppaan asti niin vaikkapa lex Nokian avulla firmat "omistavat" alaisiaan kyttäämällä heidän postitunnisteitaan. Mustasukkaisesti pidetään kiinni tärkeistä ihmisistä.

Tai ajatellaanpa kotiäitiä, jonka mies on lähdössä firman risteilylle tai pikkujouluihin. Kuinkahan moni nainen toivottaa hauskaa matkaa ilman että jokin vihlaisee syvältä sydämestä.

Elämästä selviäminen on kova paikka kenelle hyvänsä. Siihen liittyy hallitsemattomia tilanteita. Jokin kauhistuttava tunteen purkaus saattaa yllättää hänetkin, joka vuorenvarmasti uskoo hillitsevän itsensä joka tilanteessa.

Minä olen kotiäitinä saattanut mieheni monenlaisiin illatsuihin, vihlaisuja ei muistaakseni ollut.
        Hauskan-illan-toivotukset kuuluvat sanavalmiuteeni.

Olen ylpeä siitä, että mieheni kelpaisi
        muillekin, ja jos hän uuden matkaan lähtee,
        niin en voi muuta kuin onnitella naista,
        sillä hyvän miehen saa.

• sinisirkku<
        Maalaismies* kirjoitti:

Nauratti tuo loppuosa hallitsemattomista tunteenpurkauksista. Kyllä elämä tilanteineen tosiaan järjestää yllätyksiä---ja niin sen kuuluukin.Siinähän meitä punnitaan,miten selviämme itsemme kanssa.Vanha aatami meissä kun elää sekin.Useimmiten nuo spontaanit lausahdukset
        ovat jälkeenpäin selvitettyinä hauskoja muistoja.

Enpä osaa yhtyä tuohon pikkujoulun risteilylle
        lähtijän toivotuksiin,että se syvältä riipaisisi!

Kukin omalla tavallaan kai, on kumppanistaan huolehtiva.

On ollut näinkin pitkän elämän varrella tilanteita,joissa se oikea,on mielistynyt jonkun toisen seuraan,siinä ei mitään---jos ei tahallaan loukkaa kumppaniaan. Ihmiset matkan varrella rikastuttavat toistensa elämää,sitä ei
        saisi rakastavaisetkaan toisiltaan kieltää.

Siinä häviää vain itse:)

• Maalaismies*
        sinisirkku< kirjoitti:

Nauratti tuo loppuosa hallitsemattomista tunteenpurkauksista. Kyllä elämä tilanteineen tosiaan järjestää yllätyksiä---ja niin sen kuuluukin.Siinähän meitä punnitaan,miten selviämme itsemme kanssa.Vanha aatami meissä kun elää sekin.Useimmiten nuo spontaanit lausahdukset
        ovat jälkeenpäin selvitettyinä hauskoja muistoja.

Enpä osaa yhtyä tuohon pikkujoulun risteilylle
        lähtijän toivotuksiin,että se syvältä riipaisisi!

Kukin omalla tavallaan kai, on kumppanistaan huolehtiva.

On ollut näinkin pitkän elämän varrella tilanteita,joissa se oikea,on mielistynyt jonkun toisen seuraan,siinä ei mitään---jos ei tahallaan loukkaa kumppaniaan. Ihmiset matkan varrella rikastuttavat toistensa elämää,sitä ei
        saisi rakastavaisetkaan toisiltaan kieltää.

Siinä häviää vain itse:)

En ole tottavieköön tämän alan asiantuntija, mutta avioerojen paljous kyllä kielii siitä ettei suvaitsevaisuus ja anteeksianto ole kovin yleistä. Rohkenen väittää ettei ripaus mustasukkaisuutta ole välttämättä pahaksi, samoin kuin sekin että elämässä on välillä pistettävä hanttiin - tiukastikin! Siis pidettävä kiinni omastaan.

• Venlastiina kirjoitti:

Tuo rakastaminen "oikealla tavalla"!
        Samaa mieltä olen maalaismiehen ja venlastiinan kanssa. Liiton ei pidä olla vankila eikä pallo jalassa.
        Rakkaudessakin toiseen pitää luottaa ja toisen olla sen luottamuksen arvoinen !
        Mutta onko aina näin- se onkin jo juttu erikseen.
        Vai mistähän johtunee ne lisääntyvät avio- ja avoerot? Varsinkin nuoremmilla.
        Helppo on näin sivusta katselevana arvioida, joskus näyttää siltä, että on oikeaa aihetta mustasukkaisuuteen.
        Onkohan ihmisten moraali löystynyt?
        ON väläytelty, että avioliitto pitäisikin solmia määräaikaiseksi.

• sinisirkku<
        meri-kukka98 kirjoitti:

Tuo rakastaminen "oikealla tavalla"!
        Samaa mieltä olen maalaismiehen ja venlastiinan kanssa. Liiton ei pidä olla vankila eikä pallo jalassa.
        Rakkaudessakin toiseen pitää luottaa ja toisen olla sen luottamuksen arvoinen !
        Mutta onko aina näin- se onkin jo juttu erikseen.
        Vai mistähän johtunee ne lisääntyvät avio- ja avoerot? Varsinkin nuoremmilla.
        Helppo on näin sivusta katselevana arvioida, joskus näyttää siltä, että on oikeaa aihetta mustasukkaisuuteen.
        Onkohan ihmisten moraali löystynyt?
        ON väläytelty, että avioliitto pitäisikin solmia määräaikaiseksi.

Ja kokemuskin sen sanoo,että avioliiton tai avoliiton purkautuminen,johtuu lähtijän vakaumuksesta,että liitto en anna hänelle mitä hän tarvitsee kumppaniltaan.

Jos on kysymys kypsistä ihmisistä,kyllä se lähtijä tietää jo toisen kehittymismahdollisuudet.

Ainahan on yksilökohtaista, miten ihmiset tekevät työtä ongelmien selvittämiseksi.

Joskus toinen osapuoli ei omaa kykyä ,tai ei ole haluakas keskusteluun, toistensa ymmärtämiseen.

Ei silloin ole mahdollisuutta sille ,joka on vailla jotain elintärkeää! Kohtaloita on niin monia,toivoisi vain, ettei nuoret lapsiperheet antaisi niin helposti periksi.

• ei voi olla
        isoäoiti* kirjoitti:

Minä olen kotiäitinä saattanut mieheni monenlaisiin illatsuihin, vihlaisuja ei muistaakseni ollut.
        Hauskan-illan-toivotukset kuuluvat sanavalmiuteeni.

Olen ylpeä siitä, että mieheni kelpaisi
        muillekin, ja jos hän uuden matkaan lähtee,
        niin en voi muuta kuin onnitella naista,
        sillä hyvän miehen saa.

EI VOI OLLA TOTTA.Meissä jokaisessa on pieni "PIRU",joka nostaa päätään .Mutta ,isolla M:llä,olet hyvin peittänyt sen "pirun" ja siinä sinun VOIMASI!
        Ole onnellinen ,jotta olet saanut niin hyvän miehen tai mies oikean naisen!Onnittelen!

• dettyä,
        Maalaismies* kirjoitti:

on välttämätön
        ja siksi hyvä.

• Laritsa M

Olen nähnyt mustasukkaisuuden älyttömimpiä ilmentymiä. Naisen aviomies istuu ikkunan alla tamppiksella, kun vietämme työtovereiden kesken ´akkakekkereitä´. Mies ei maanitteluista huolimatta suostu tulemaan kestittäväksi.

Käpertyköön kikkelinsä kävyksi. Pah.

• sinisirkku<

Sepä oli repäsevästi sanottu! Niin, primitiivinen tunne se tuossa muodossa on.Naisparka eikö hän vaivaudu kyttäämisestä?

En taitaisi osata olla, senkaltaisen miehen kanssa.Onneksi ei ole kohdalle osunut. :D

• muutaman kerran
        sinisirkku< kirjoitti:

Sepä oli repäsevästi sanottu! Niin, primitiivinen tunne se tuossa muodossa on.Naisparka eikö hän vaivaudu kyttäämisestä?

En taitaisi osata olla, senkaltaisen miehen kanssa.Onneksi ei ole kohdalle osunut. :D

ollut mustasukkainen,mikä ilkeä tunne.Psykiatrini
        luokitteli tilan psykoosiksi. Ei sanonut juuta
        eikä jaata paranemisesta. Joku on sanonut ,että
        vöi parantua kun käy itse vieraissa. En tiedä asian
        todenperäisyyttä. Itselläni tautikohtaukset ovat olleet lyhytaikaisia enkä toivo kellekkään seillaista olotilaa

• Nimetön
        muutaman kerran kirjoitti:

ollut mustasukkainen,mikä ilkeä tunne.Psykiatrini
        luokitteli tilan psykoosiksi. Ei sanonut juuta
        eikä jaata paranemisesta. Joku on sanonut ,että
        vöi parantua kun käy itse vieraissa. En tiedä asian
        todenperäisyyttä. Itselläni tautikohtaukset ovat olleet lyhytaikaisia enkä toivo kellekkään seillaista olotilaa

Ei paljoa naurata.

• capt.cöpenick <
        sinisirkku< kirjoitti:

Nyt ei ole enää kenestä olisi mustasukkainen.

Lainasin sinulta Sinisirkku nikkiini tämän < merkin. Et kai siitä äkäinen tai mustis?

• sinisirkku&lt;
        capt.cöpenick &lt; kirjoitti:

Nyt ei ole enää kenestä olisi mustasukkainen.

Lainasin sinulta Sinisirkku nikkiini tämän < merkin. Et kai siitä äkäinen tai mustis?

ei mitiä hätiä siitä vaan.

Luonnollinenhan se tunne on,jos pysyy normaaleissa rajoissa:)

• piinattu
        Nimetön kirjoitti:

Ei paljoa naurata.

Psykosi/ todellisuustajunsa menettäneen viattomana/syyttömänä uhrina oleminen.
        Minä ainakin tiedän sen.Olin 36v avioliitossa ja n20v sain kärsiä puolisoni kauheasta mustasukkaisuudesta ja luulottelusta,johon en ollut antanut minkäänlaista aihetta.
        Sanonkin.Se on maanpäällinen helvetti,johon en toivois kenenkään joutuvan.

• sinisirkku&lt;
        piinattu kirjoitti:

Minä ainakin tiedän sen.Olin 36v avioliitossa ja n20v sain kärsiä puolisoni kauheasta mustasukkaisuudesta ja luulottelusta,johon en ollut antanut minkäänlaista aihetta.

terapiaahan varmaan haitte,eihän sellaista voi ilman apua kestää?

• piinattu
        sinisirkku&lt; kirjoitti:

terapiaahan varmaan haitte,eihän sellaista voi ilman apua kestää?

Se avunhakeminen oli sellaista,että puolisoni kutsuttiin aina ensin sisälle,ja tietysti hän osasi puhua asiat omaanpussiinsa.Elikkä minä olin ilmanmuuta heidän mielestään se roisto/huoripukki,,,olen nimittäin mies.Tämä senaikuisten avioliitto neuvoloiden neuvonta ja kuuleminen oli mielestäni yhtä tyhjän kanssa.

• sitä
        piinattu kirjoitti:

Se avunhakeminen oli sellaista,että puolisoni kutsuttiin aina ensin sisälle,ja tietysti hän osasi puhua asiat omaanpussiinsa.Elikkä minä olin ilmanmuuta heidän mielestään se roisto/huoripukki,,,olen nimittäin mies.Tämä senaikuisten avioliitto neuvoloiden neuvonta ja kuuleminen oli mielestäni yhtä tyhjän kanssa.

piinaa.Oliko teillä kenties lapsia? Vai jaksoitko sittenkin rakastaa?

• nuorempana.
        piinattu kirjoitti:

Onneksi se ei kestänyt. Mies haukkui mitättömistä asioista ja piti korunaan. Aikani yritin miellyttää, mutta viimein järki voitti.
        Kurjaa oli, kun sukulaisillekin oli mustasukkainen. Ketään ei olisi saanut tavata.
        Itse uros petti.. Käsiini osui allakka, mistä asioiden laatu selvisi. Mies ehti seurustella kahden kanssa.. Ja seurustelu oli mielestäni tiivistä.
        Kuvaus maanpäällisestähelvetistä ei ole yhtään liioiteltua.
        Nykyinen mieheni on aina ollut uskollinen ja kaikin tavoin luotettava. Neljäs vuosikymmen menossa.

• Sinisirkku&gt;
        nuorempana. kirjoitti:

Onneksi se ei kestänyt. Mies haukkui mitättömistä asioista ja piti korunaan. Aikani yritin miellyttää, mutta viimein järki voitti.
        Kurjaa oli, kun sukulaisillekin oli mustasukkainen. Ketään ei olisi saanut tavata.
        Itse uros petti.. Käsiini osui allakka, mistä asioiden laatu selvisi. Mies ehti seurustella kahden kanssa.. Ja seurustelu oli mielestäni tiivistä.
        Kuvaus maanpäällisestähelvetistä ei ole yhtään liioiteltua.
        Nykyinen mieheni on aina ollut uskollinen ja kaikin tavoin luotettava. Neljäs vuosikymmen menossa.

seon varmaan ollut helpotus tuo pitkä liitto.

Täytyy olla itsetunnossa jotain pielessä,jos sukulaisetkin on kohteena.Hän tietenkin huomasi että se on sinun voimavarasi!Karmeeta,hyvä kun et jäänyt uhriksi:)

• järjettäjjoutava

mennä kimppaan jos ei tunne toista ja toisen ajatusmaailmaa siinä menee pari vuotta ennenkuin jotenkin aukeaa toisen luonne.
      Ennen aikaan naiminen oli niin vaikeaa sen ehkäsyn takia.
      Mutta nythän naiminenhan on niin helppoa katunmus pilleritkin on.
      Edesvastuutonta on jos eläväinen ihminen menee jonkin nynnerön kanssa yhteen.
      Tämä tietenkin poistetaan muka asiattommuuden takia, mutta asiaa tämä on mitä suuremmassa määrin.

• Othello

kertoo aivan kaiken tuosta "pimeästä" aiheesta - suosittelen luettavaksi.

• 46 vuotta naimisissa

Olen kokenut miltä tuntuu olla mustasukkainen...kamalaa.Sitten tuli elämään uusi kokemus ja sen jälkeen huomasin ,ettei se se ruoho ole yhtään vihreämpää aidan toisella puolella,mutta antoi ymmärrystä toisen syrjähyppäykselle.
      Kun on hyvä itsetunto,niin toinen joko menee tai ei.SE siitä.Tämä oli minun kokemukseni ja tässä sitä ollaan saman "filtin"alla oltu 46 vuotta .
      Kiitän kokemuksesta silloin joskus (vieraan kanssa)

• myös kokenut

eihän se meitä opeta muuta kuin arvostamaan elämää,ja sen antamia rikkauksia!

• ullapulla*
        myös kokenut kirjoitti:

eihän se meitä opeta muuta kuin arvostamaan elämää,ja sen antamia rikkauksia!

nuoruudessani ,että tunsin sairaan mieheni olevan mustasukkainen.
        En olisi niinä vuosina, kun olimme molemmat terveitä ja nuoria, että sellaista voisi tapahtua.

Mutta ymmärrän,että hänen sairastumisensa aiheuttaneen sen ,silloin ei ollut lääketiede vielä niin kehittynyt,sydäntautisten auttamisessa,
        vuosina 1967-1972.
        Ja lääkärit eivät halunnet minulle selvittää kuinka vakavaa se oli.
        Sitä vain sai huomata kuinka hän hiipui pois.

Hänen mustasukkaiset puheet olivat jotain, minkä ymmärsinkin.
        Vaikka minkäänlaista syytä ei ollut.

Eihän kukaan senikäinen voi hyväksyä omaa sairauttaan ,siihen kuului ,minä ainakin sen sillalailla ymmärsin ,se mustasukkisuus.

Ja silloin aina koitin kaikin tavoin olla hänelle parempi puolisona.

Eikä sitä voi kukaan toinen ihminen tuntea kuinka hänen sairautensa aiheutti hänelle eron tuskaa.

Nyt kun olen itsekkin jo elämäni loppupuolella,
        On hyvä joskus muistaa ,että ja myös unohtaa.

• sinisirkku&lt;
        ullapulla* kirjoitti:

nuoruudessani ,että tunsin sairaan mieheni olevan mustasukkainen.
        En olisi niinä vuosina, kun olimme molemmat terveitä ja nuoria, että sellaista voisi tapahtua.

Mutta ymmärrän,että hänen sairastumisensa aiheuttaneen sen ,silloin ei ollut lääketiede vielä niin kehittynyt,sydäntautisten auttamisessa,
        vuosina 1967-1972.
        Ja lääkärit eivät halunnet minulle selvittää kuinka vakavaa se oli.
        Sitä vain sai huomata kuinka hän hiipui pois.

Hänen mustasukkaiset puheet olivat jotain, minkä ymmärsinkin.
        Vaikka minkäänlaista syytä ei ollut.

Eihän kukaan senikäinen voi hyväksyä omaa sairauttaan ,siihen kuului ,minä ainakin sen sillalailla ymmärsin ,se mustasukkisuus.

Ja silloin aina koitin kaikin tavoin olla hänelle parempi puolisona.

Eikä sitä voi kukaan toinen ihminen tuntea kuinka hänen sairautensa aiheutti hänelle eron tuskaa.

Nyt kun olen itsekkin jo elämäni loppupuolella,
        On hyvä joskus muistaa ,että ja myös unohtaa.

myötäelämään kaikenlaisissa kohtaloissa.
        On hyvä,että selvisit omastasi! terveisin sinulle. t.sinisirkku

• sinisirkku&lt; kirjoitti:

en tiedä onko se sairautta.
        Voi olla "narsistista" omistamisen halua,ja se onkin sairautta.Kumppanin omistaminen.

Sitä en käsitä, mitä nykyään saa lukea päivittäin lehdistä ,kuinka ihmiset jotka joskus ovat vannoneet RAKKAUTTA,voivat pahoinpidellä toisiaan, henkisesti ja ruumiillisesti.

Ehkä se ei ole alunperinkään ollut rakkautta, ihmiset perustavat kumppanuussuhteen liian pian.
        Seurusteluaikaa ei juurikaan ole.

• menvät heti
        ullamirjami kirjoitti:

en tiedä onko se sairautta.
        Voi olla "narsistista" omistamisen halua,ja se onkin sairautta.Kumppanin omistaminen.

Sitä en käsitä, mitä nykyään saa lukea päivittäin lehdistä ,kuinka ihmiset jotka joskus ovat vannoneet RAKKAUTTA,voivat pahoinpidellä toisiaan, henkisesti ja ruumiillisesti.

Ehkä se ei ole alunperinkään ollut rakkautta, ihmiset perustavat kumppanuussuhteen liian pian.
        Seurusteluaikaa ei juurikaan ole.

saman peiton alle. Ei olla mitenkään tutustuttu. Ei tarvi ihmetellä erojen määrää.
        Sanojen merkityksiä pitäisi nuorille opettaa. Yleensäkin elämisen taitoja.

• sinisirkku&lt; kirjoitti:

On helppo muistella elämää takanapäin.
        Voi tehdä jonkinlaisen yhteenvedon,missä tein väärin ja mikä oli hyvä ratkaisu.

Onneksi ,näin nyt ajattelen en ole sitonut koskaan itseäni uuteen suhteeseen,(sanon sitonut) en varmaankaan olisi saanut tätä vapautta mikä minulla täytyy olla. Samoin oli miehelläni.
        Jo naimisissa ollessani sen 20v --olimme kumpikin hyvin vapaita ,mieheni oli urheilija ,mm suomen mestari, ja työ oli koko vuorokauden aikainen kerralla(palomies) .Soitti orkesterissa ja niin edespäin-
        Tiesin mennessäni että, hän tarvitsee omaa aikaa.
        Voi olla että minulle silloin riitti koti ---olin kyllä työelämässä ,naimisisa olessani.

Nyt sitten saan olla tyytyväinen kun on tullut kerättyä eläkettä ajoissa.

• ullamirjami kirjoitti:

On helppo muistella elämää takanapäin.
        Voi tehdä jonkinlaisen yhteenvedon,missä tein väärin ja mikä oli hyvä ratkaisu.

Onneksi ,näin nyt ajattelen en ole sitonut koskaan itseäni uuteen suhteeseen,(sanon sitonut) en varmaankaan olisi saanut tätä vapautta mikä minulla täytyy olla. Samoin oli miehelläni.
        Jo naimisissa ollessani sen 20v --olimme kumpikin hyvin vapaita ,mieheni oli urheilija ,mm suomen mestari, ja työ oli koko vuorokauden aikainen kerralla(palomies) .Soitti orkesterissa ja niin edespäin-
        Tiesin mennessäni että, hän tarvitsee omaa aikaa.
        Voi olla että minulle silloin riitti koti ---olin kyllä työelämässä ,naimisisa olessani.

Nyt sitten saan olla tyytyväinen kun on tullut kerättyä eläkettä ajoissa.

Kun menin kihloihin noin, 45 v sitte, työ kaverit sanoi, noin komee mies kulkee aina vieraissa.
        Vastasin heille, minä en ota sellaista miestä joka ei muille kelpaisi. Siinä sitä oltiin aviossa 43v, eli hänen kuolemaansa asti.
        Meillä oli yhteisii harrastuksii ja miehelläni omii harrastuksiinsa ja vapaita oltiin kuin taivaan linnut. Ei meillä kyselty toistemme menoista tai tuloista.
        Meille sopi tää ja toisille taas jotenki muuten, liittoja on niin monen laisii kuin on ihmisiiki.
        Meillä ei riidelty, yleensä toinen oli hiljaa kun toinen puhu ja aika kultaa muistot.
        Ihmettelen vain tätä Avioerojen tai avoerojen määrää, sen verran olen asiaa tutkaillut että lapset kärsii, aina.
        Mutta jos kodissa voidaan pahoin niin parenpi sillo erota, mutta ei näi monissa kodeissa voi olla niin pahoja väkivaltaisuuksii.
        Vai onko ihmis rotu jotenki muuttunut, vapaa kasvatus, tasa-arvo, kun olin nuori niin sillo ei naiset käyttäneet alkoholii, moraali on löystynyt.

Ollaan kilttejä toisillemme!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe