Missä lomapaikoissa mielestänne on oikein hyvät ja miellyttävät

uimapaikat, siis meri

missä meri/vesi on parasta uimiseen? Turkissa, Kanarialla, jne?

Minä tykkään Marmariksen lähellä olevan meren vesistöstä. Siis siellä olen käynyt, en kovin paljoo ole käynyt monissa paikoissa. Aivat ihastuttavat vedet, vihreät, pohjaan asti näkyy, ei isoja aaltoja, jne
kanarialla ei meri niin houkuta.

15

862

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

miettiä olenko koskaan uinut luonnon vesissä Suomen ulkopuolella. Ja olenhan minä, Copacabanalla syyskuussa 1978. Vihjeeksi muille:sinne ei uimisen takia kannata lähteä. Minulla on parhaat uimapaikat täällä kotinurkilla ja Kyrösjärvessä. Uintikausi alkaa pian, ehkä jo viikon kuluttua.

• 1947

Se vaatii uimataitoa! Mukulana polskuttelin, mutta pitkälle en päässyt koskaan. Hukkumispelko tulee.
        Olen ollut hukkumista lähellä sellaisena kolmivuotiaana.
        Kanarialla taitaa olla tuulista ja viileää vesi. Mieheni kokeili kerran siellä ollessamme.
        Varpaita lähinnä kastelen mökkirannassa. Jokunen vuosi sitten renkaalla kelluen olin vedessä, surkimus. Nautin muuten vaan luonnosta.

• hilavitka

Itse ihastuin Kyproksen rantoihin,
        vesi niin ihanan väristä ja puhdasta 10 vuotta sitten en tiedä mitenkä nyt.loma paikka oli Aianapa

• agua

Marokossa on aivan ihana valkoinen hiekka ja puhdas meri.Olen käynyt viisi kestaa ja aivan ihastutut.

• takia

Inglesissä.
      Siinä on mukava kävellä Inglesin keskustasta Maspalomasiin.
      Näkee monenlaista kulkijaa.
      Vesi on meressä kylmää talvikuukausina joten en juuri ui kun altaassa.
      Syksyllä on Välimeren maissa merivesi lämmintä, siellä on lähes joka paikassa mukava uiskennella.
      Etelä-Amerikassa kävin äskettäin. Siellä missä olin Merivirrat ja Hait olivat kiusana.

• merta edemmäs kalaan

Vietin syyslomaani Meri-Teijon rantamilla ja kuinka lämmin ja ihana olikaan uida.

Tuulisella säällä melkein Atlannin aallot tulivat, mutta ei niin peloittavina ja nousu/lasku vesistä ei ollut pelkoa, kuten joskus nuoruudessa melkein tosi pulaan joutuneena.

• Parhaina puolina lyhyt matka ulko-ovelta ja sukellussyvyys heti rantakallolta.

Kirkkaita vesiä ja valkoista hiekkaa on monissa paikoissa.

Eräs mieleeni jäänyt on St. Bart´s johtuen yllättävän voimakkaasta, rannan suuntaisesta virtauksesta.
      "Hietikko" on muodostunut maininkien jauhamista simpukankuorista.
      Kauempana vesirajasta, suojaisemmissa paikoissa. olivat kuorenkappaleet suurempia.
      Valtaosan alkuperää ei heti huomannutkaan.

• Marmariksessa

Joskus 12v sitten. Oli ne laivalla mentäessä kirkkaita vesiä.
      Rannalla sitä ei niin huomaa.
      Minä en kylläkään osaa nimetä parasta.

Turkissakin olen kaikissa lomakohteissa piipahtanut, parin viikon lomalla kerrallaan.

Pidän kanarian kohteista myös.
      Kaikki välimerenkohteet koluttu.
      Amerikassa myös pulikoitu, sekä pohjois, väli, etelä.

Kaikissa noissa paikoissa myös meressä uitu, paljon.

Kotoani pääsen hissillä alas, ja uimaan, tosin uin täällä vain kesällä, en harrasta avantouintia.

• Anskuliini

on Ohtakarissa.
      Sieltä löytyy tuulensuojaa ja lämmintä vettä.
      Ihana paikka, eikä tarvi mennä kauas.

• on uskomattoman kirkasta ja läpinäkyvää vettä, eikä se ole kovin suolaistakaan.;)) (Järvi-Suomea ei mielestäni kannattaisi unohtaa kesän lomavaihtoehtoja pohdittaessa; me emme ehkä osaa itse sitä kylliksi arvostaa. Turun ja Ahvenanmaan saaristosta löytyy myös monia hyviä suomalaisia kohteita.)

Suomenlahdessa, Itämerellä, Pohjanlahdessa, Välimeressä, Euroopan (ja Afrikan) rannikoilla ja erityisesti saaristoissa löytää joka paikassa jostain upeita rantoja. Kaikilta Kanarian saarilta samoin; Madeiraa en ehkä suosittelisi rantalomakohteeksi. Afrikan puolella minusta Tunisia on muuten Marokkoa miellyttävämpi matkakohde. Portugalin rannikko, Välimeren saarista erityisesti Kreeta ja Kypros ovat mieleisiäni lomakohteita, joissa on kiva myös snorklata ja löytyy jotain nähtävää.

Irlannista Galwayn kaupungin liepeillä on mielenkiintoinen murskaantuneesta korallista syntynyt korallihiekkaranta kallioiden suojaamassa lahdenpoukamassa. Aaltojen liike korallihiekassa näyttää ja kuulostaa mielenkiintoiselta. Vesi on hienontanut korallipalat jalkapohjaystävällisiksi ontoiksi kiteiksi, jotka imaisevat veden sisäänsä. Muualla en ole vastaavaa nähnyt.

• käyneenä en liittäisi

sitä tähän parhaiden listaan. koska Inglesissä merenranra uimista ajatellen ei ole niitä parhaita. siis ihanimpia, muuten komeeta kyllä tietty.

• ja hieno ranta

löytyy myöskin Hurghadasta Egyptistä. Ja jos haluaa vielä snorklata niin upeat näkymät.
      Myös Portugalissa esim. Albufeirassa on mahtavat hiekkarannat ja hienot uintimahdollisuudet.

• Olin esikoiseni kanssa joskus kahdeksankytluvun jälkipuoliskolla Lefkasin saarella Kreikassa. Christina Onassisella oli saari jonne teimme laivamatkan. Saarella oli rajattu vartioitu alue turisteille, mutta ei rantaa kauemmaksi ei ollut asiaa. Uimaranta oli täynnä sileitä pieniä kivä kuin ranskanpastilleja. Uimme kristallin kirkkaassa vedessä ja rannan "karamellipohja" oli uskomattoman miellyttävän jalkapohjille.

• --------------

uimiseen on Luonnonmaalla Porhonkalliolla.

• 1943

kartano lähellä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1103
    2. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      56
      833
    3. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      829
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      694
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      663
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      599
    8. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      23
      550
    9. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      547
    10. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      542
    Aihe