RYANAIR PAKOILEE KORVAUSVASTUUSTA!

never Ryanair again

Lensin maaliskuun puolivälissä Tampereelta Riikaan ja sunnuntain paluulento peruuntui ilmeisesti teknisen vian takia. Paluulento siirtyi seuraavaksi päiväksi eli maanantaiksi. Tämän vuoksi piti olla yksi ylimääräinen yö Riikassa, joten ylimääräisiä kustannuksia tuli mm. hotelliyöstä, taksimatkoista ja ruuista.

Ryanairin virkailijat käskivät lähettää korvaushakemuksen kuitteineen Ryanairille korvausten hakemista varten ja niin teinkin.

Pari viikkoa tämän jälkeen tuli sähköpostiin ns. "automaattivastaus", että Ryanair ei korvaa mitään vedoten "yllättäviin" turvallisuus ym. ongelmiin kyseisellä paluulennolla ja kuinka 99% Ryanairin lennoista on ajoissa ja lentojen peruutusprosentti Euroopan pienin ynnä muuta paskaa.

Eli jos paluulentonne Ryanairilla peruuntuu, niin ei kannata laskea paljon sen varaan, että yhtiö korvaisi teille aiheutuneet ylimääräiset kulut!

Onko muilla vastaavia kokemuksia kyseisestä kusetusyhtiöstä?

33

6579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakoilee

      Jokainen lentoyhtiö pakoilee korvausvastuusta, mikäli se vain on mahdollista. Ja suht. suuri osa niistä tapauksista perustuukin voimassaolevaan lakiin.

      Mahdollisuutesi riippuvat siitä, mikä on ollut peruuntumisen todellinen syy. Jos esim. sumu, epäsuotuiset sääolosuhteet, lakko lähtö- ti tulokentällä, ei sinun kannata edes vaivautua taistelemaan, häviät varmasti. Vain jos vastuu on puhtaasti lentoyhtiön puolella (lentokone rikki, peruttu lento matkustajien vähäisyyden vuoksi tms.) joitakin teoreettisia mahdollisuuksia on, harvoin kuitenkin maksettu korvaus on vaivan arvoinen. Ryanair on siinä mielessä yhtä tyly kuin muutkin.

      • never Ryanair again

        Kyse oli koneen teknisestä viasta. Sää- ym. olosuhteet olivat kunnossa sekä Riikassa että Tampereella. Ja tuttuun tapaan tiedottaminen asiasta oli epämääräistä ja hidasta. Ja kyllä esim. Finnair korvaa kulut, jos koneen teknisen vian takia paluulento peruuntuu..


      • pakoilee
        never Ryanair again kirjoitti:

        Kyse oli koneen teknisestä viasta. Sää- ym. olosuhteet olivat kunnossa sekä Riikassa että Tampereella. Ja tuttuun tapaan tiedottaminen asiasta oli epämääräistä ja hidasta. Ja kyllä esim. Finnair korvaa kulut, jos koneen teknisen vian takia paluulento peruuntuu..

        Taitaa se kuitenkin olla, jos muistan oikein, se Lontoon "takatalvi" tapaus, jolloin Stanstedin kenttä on jouduttu sulkemaan kokonaan lumimyrskyn vuoksi (myös Gatwick ja osittain heathrow). Ei sieltä ole silloin noussut ilmaan juuri mitään. Riika ei ole Ryanairin ns. "base", ei myöskään Tampere. Kaikki lennot Riikan ja Tampereen välillä tehdään lentämällä näin: STN - RIX - TMP - RIX - STN (ns. W-pattern). Jos Lontoosta sääolosuhteiden vuoksi kone ei pysty lähtemään, ei voi myöskään Riika - Tampere väli lähteä liikkeelle, ei millään. Riikan kentällä korvaavaa konetta ei ole.

        Vaikka matkustajan kannalta ei se tunnukaan oikeudenmukaiselta, lentoyhtiön kannalta tapaus on "vahva" - ei ne maksa sulle mitään, "force majeure", piste.


      • ryanair never again
        pakoilee kirjoitti:

        Taitaa se kuitenkin olla, jos muistan oikein, se Lontoon "takatalvi" tapaus, jolloin Stanstedin kenttä on jouduttu sulkemaan kokonaan lumimyrskyn vuoksi (myös Gatwick ja osittain heathrow). Ei sieltä ole silloin noussut ilmaan juuri mitään. Riika ei ole Ryanairin ns. "base", ei myöskään Tampere. Kaikki lennot Riikan ja Tampereen välillä tehdään lentämällä näin: STN - RIX - TMP - RIX - STN (ns. W-pattern). Jos Lontoosta sääolosuhteiden vuoksi kone ei pysty lähtemään, ei voi myöskään Riika - Tampere väli lähteä liikkeelle, ei millään. Riikan kentällä korvaavaa konetta ei ole.

        Vaikka matkustajan kannalta ei se tunnukaan oikeudenmukaiselta, lentoyhtiön kannalta tapaus on "vahva" - ei ne maksa sulle mitään, "force majeure", piste.

        Ei ollut mistään "force majeure" -tilanteesta kyse, vaan kone saapui sunnuntaina ajoissa Riikaan ja jäi sitten kentälle teknisen vian takia. Riikassa ja Tampereella olis silloin sunnuntaina ihanneolosuhteet, eikä lakoista ym. ollut tietoakaan!


      • pakoilee
        ryanair never again kirjoitti:

        Ei ollut mistään "force majeure" -tilanteesta kyse, vaan kone saapui sunnuntaina ajoissa Riikaan ja jäi sitten kentälle teknisen vian takia. Riikassa ja Tampereella olis silloin sunnuntaina ihanneolosuhteet, eikä lakoista ym. ollut tietoakaan!

        Jos olet varma, että LONTOON kone on saapunut eikä muu, niin ehkä sittenkin voisit yrittää. Käytännössä energiaa menee kuitenkin siihen niin paljon, että... yritä saada jotakin matkavakuutuksesta mieluummin, säästät hermoja.


      • ryanair never again
        pakoilee kirjoitti:

        Jos olet varma, että LONTOON kone on saapunut eikä muu, niin ehkä sittenkin voisit yrittää. Käytännössä energiaa menee kuitenkin siihen niin paljon, että... yritä saada jotakin matkavakuutuksesta mieluummin, säästät hermoja.

        Joo kone saapui Lontoosta ajoissa Riikaan ja juuri ennen boardingia kerrottiin, että lähtö viivästyy ja lopulta sitten peruuntui.. Mut voi olla tosiaan aivan turha hakea korvauksia.. Menee vaan hermot, eikä mitään tuu..

        Mut kannattaa ottaa tämä huomioon, jos paluulento peruuntuu. Eli itse joudut maksumieheksi ylimääräisistä kustannuksista ja mitään korvauksia ei tule!


      • huolenpitovelvollisuus
        ryanair never again kirjoitti:

        Joo kone saapui Lontoosta ajoissa Riikaan ja juuri ennen boardingia kerrottiin, että lähtö viivästyy ja lopulta sitten peruuntui.. Mut voi olla tosiaan aivan turha hakea korvauksia.. Menee vaan hermot, eikä mitään tuu..

        Mut kannattaa ottaa tämä huomioon, jos paluulento peruuntuu. Eli itse joudut maksumieheksi ylimääräisistä kustannuksista ja mitään korvauksia ei tule!

        Juuri tällaisten takia ei kannata käyttää hulipuliyhtiöitä.


      • vielä____
        huolenpitovelvollisuus kirjoitti:

        Juuri tällaisten takia ei kannata käyttää hulipuliyhtiöitä.

        Normiyhtiö olisi järjestänyt hotellin, antanut mukaan ateriakupongin ja kertonut monelta kuljetus seuraavana päivänä lähtee hotellilta.

        Mutta toisaalta, eihän vitosella voi saada kaikkea..


      • ryanair never again
        huolenpitovelvollisuus kirjoitti:

        Juuri tällaisten takia ei kannata käyttää hulipuliyhtiöitä.

        niin pitäisi olla! mut ryanairia ei ilmeisesti huolenpitovelvollisuus koske.. kannattaa ottaa huomioon ko. "lentoyhtiöllä" lentäessä..


      • ensimmäisellä kerralla...
        ryanair never again kirjoitti:

        Joo kone saapui Lontoosta ajoissa Riikaan ja juuri ennen boardingia kerrottiin, että lähtö viivästyy ja lopulta sitten peruuntui.. Mut voi olla tosiaan aivan turha hakea korvauksia.. Menee vaan hermot, eikä mitään tuu..

        Mut kannattaa ottaa tämä huomioon, jos paluulento peruuntuu. Eli itse joudut maksumieheksi ylimääräisistä kustannuksista ja mitään korvauksia ei tule!

        Hei,
        olin samalla lennolla kanssasi, ja tarkistin asian kuluttajasuojavirastolta - meillä on oikeus korvauksiin. Ryanairin politiikka vain on se, että he eivät niitä ensimmäisellä pyyntikerralla maksa (pois tippuu monia, jotka eivät tunne oikeuksiaan eli rahaa säästyy).

        Kannattaa siis lähettää uutta viestiä perään, sillä muuten heidän taktiikkansa toimii, eli ihmiset luovuttavat. Älä siis sinä luovuta vielä!


      • ryanair never again
        ensimmäisellä kerralla... kirjoitti:

        Hei,
        olin samalla lennolla kanssasi, ja tarkistin asian kuluttajasuojavirastolta - meillä on oikeus korvauksiin. Ryanairin politiikka vain on se, että he eivät niitä ensimmäisellä pyyntikerralla maksa (pois tippuu monia, jotka eivät tunne oikeuksiaan eli rahaa säästyy).

        Kannattaa siis lähettää uutta viestiä perään, sillä muuten heidän taktiikkansa toimii, eli ihmiset luovuttavat. Älä siis sinä luovuta vielä!

        joo pitää laittaa sitten uudestaan! kiitti tiedosta!


      • kerta toden sanoo...
        ensimmäisellä kerralla... kirjoitti:

        Hei,
        olin samalla lennolla kanssasi, ja tarkistin asian kuluttajasuojavirastolta - meillä on oikeus korvauksiin. Ryanairin politiikka vain on se, että he eivät niitä ensimmäisellä pyyntikerralla maksa (pois tippuu monia, jotka eivät tunne oikeuksiaan eli rahaa säästyy).

        Kannattaa siis lähettää uutta viestiä perään, sillä muuten heidän taktiikkansa toimii, eli ihmiset luovuttavat. Älä siis sinä luovuta vielä!

        Siis Raikku lähettää järjestelmällisesti omissa nimissään valheellisia ja lainvastaisia viestejä ja laistaa korvausvelvollisuutensa?! Johan tuohon luulisi kuluttajaviranomaisen jo puuttuneen tai korkea aika olisi!


      • Anonyymi

    • Njkkkl

      Voithan valittaa kulutaja-asiamiehelle. Heillä on keinonsa painostaa yhtiöitä. Mikäli sinulla on oikeus saada kovauksia, se voi järjestyä sitä kautta. Oikeutta korvauksiin ei ole sellaisissa tilanteissa, joissa lentoyhtiö ei voi peruutukselle mitään (esim. sääolosuhteet ja lakot).

      Ryanair suositelee kaikkia matkustajia ottaman matkavakuutuksen. Jos olisit ostanut Ryanairin tarjoaman vakuutuksen, saisit korvauksen vakuutusyhtiöltä. Jokaisella matkalla kannataa olla vakuutus. Kätevintä on pitää matkavakutus kokoa ajan voimassa.

      Mikään yhtiö tai vakuutus ei koskaan korvaa välillisiä kuluja esim. työajan tai ansioiden menetystä. Sen sijaan esim. majoitumiseen, kuljetuksin, aterioihin jne. saa korvaukset matkavakutuksesta, mikäli lentoyhtiö ei ole korvausvelvollinen.

      • puljuhan se

        "Jos olisit ostanut Ryanairin tarjoaman vakuutuksen, saisit korvauksen vakuutusyhtiöltä."

        Varsinaista korvattavaahan tässä ei liene. Mutta samat lait ja säädökset koskee myös tätä ns. "lentoyhtiötä" huolenpitovelvollisuuden osalta (=korvaava yhteys tilalle ja jos ei samalle päivälle järjesty niin majoitus etc.) Peruskauraa. Ai vielä pitäisi ostaa Raikulta erillinen vakuutus jolla se sysäisi kulut muiden maksettavaksi, voi hyvää päivää!


      • ja kummastuttaa
        puljuhan se kirjoitti:

        "Jos olisit ostanut Ryanairin tarjoaman vakuutuksen, saisit korvauksen vakuutusyhtiöltä."

        Varsinaista korvattavaahan tässä ei liene. Mutta samat lait ja säädökset koskee myös tätä ns. "lentoyhtiötä" huolenpitovelvollisuuden osalta (=korvaava yhteys tilalle ja jos ei samalle päivälle järjesty niin majoitus etc.) Peruskauraa. Ai vielä pitäisi ostaa Raikulta erillinen vakuutus jolla se sysäisi kulut muiden maksettavaksi, voi hyvää päivää!

        "Varsinaista korvattavaahan tässä ei liene" kirjoitettiin tuossa yllä. Mutta kyllähän kustannuksia eli korvattavaa syntyy, kun pitää nukkua yön yli jossain = hotellissa, sekä lennon myöhästyttyä vuorokaudella, pitää myös jotain syödäkin. Ja nähtävästi näihin kustannuksiin ei Ryanair ole osallistunut eli ei ole niitä korvannut. Uusi lento seuraavana päivänä annettu, mutta jollain tavalla se 24h on täytynyt viettää ja siitä syntyy ihmisille kuluja. Normaalit lentoyhtiöt noudattavat tätä "huolenpitovelvoitetta" eli yleensä majoittavat valitsemaansa hotelliin ja tarjoavat ruokaa/ruuokakuponkeja, mutta mikäli Ryanair ei maksa edes jälkikäteen yöpymis- ja ruokakuluja, niin jokin siinä mättää. Sen kummempia "korvauksia" tyyliin kivusta ja särystä, mielipahasta, töistä tai jatkoyhteyksistä myöhästymisestä jne jne sieltä ei varmastikaan ole odotettavissa, mutta eikö sentään nämä todelliset hotelli- ja rokalukulut heidänkin pitäisi korvata???


    • sdgfdgh

      Kyseinen menettely on tavallista halpiksille. He eivät ole sitoutuneet/pakotettuja sitoutumaan säädöksiin, jotka koskevat perinteisiä lentoyhtiöitä.

    • eteenpäin ...
    • Lentäjän Poika

      Tuoltakin ajanhukalta ja mielipahalta olisit säästynyt, kun olisit alunperinkin tilannut lentoliput joltain oikealta lentoyhtiöltä. Oikea lentoyhtiö olisi nimittäin vastaavassa tapauksessa paitsi varannut teille hotellimajoituksen, myös kyydinnyt teidät sinne ja vieläpä ruokkinutkin. Ja seuraavana aamuna auto olisi ollut teitä hakemassa hotellilta lentokentälle.

      Se, ettei Ryanair tee mitään ko. tilanteessa, vaan sysää vastuun, toimenpiteet ja kustannukset kylmästi asiakkaidensa vastuulle oli alunperinkin se syy, miksi minä en käytä niin Ryanairin kuin muidenkaan halpalentoyhtiöksi luokiteltavien palveluita muuta kuin äärimmäisessä hädässä.

    • Järki käteen.

      Kun kyseessä olisi vaikka " se kotimainen" lentoyhtiö, olisi tähänkin ketjuun tullut vähintään kaksikymmentä ivallista kirjoitusta siitä, miten lentoyhtiöllä ON OIKEUS menetellä kuten menetteli = ei korvauksia ja se on AINA ASIAKKAAN vika jos lento myöhästyy tms.

      Kotimainen lentoyhtiö seisottaa ihmisiä sujuvasti sen "voileipäkupongin" voimalla useita tunteja/yön yli lentokentillä ilman sen kummenpaa korvausta.
      Ei kai raikulla ole eri velvollisuuksia?? Samat pelisäännöt kaikille, eikö?

      • vapaus valita

        Yllä kuvatun kaltaiseen Raikulla ilmeisesti "normivastaukseen" ?? en kyllä ole törmännyt millään oikealla lentoyhtiöllä. Reklamointitarvetta harvemmin tulee koska peruutuksessa kenttähenkilökunta järkkää hotellin ja kyydit automaattisesti. Tarvittaessa kulut korvataan kuitteja vastaan.

        Raikku ilmeisesti laskee sen varaan että suurin osa luovuttaa tuollaisen normivastauksen saatuaan. Ja asioi loppujen kanssa viime kädessä ennemmin viranomaisten kautta kuin maksaa suosiolla laiminlyömänsä huolenpidon.


    • MUTTA--

      Itselläni on ainakin sata lentoa takana Ryanairilla ja aina kaikki on mennyt hienosti. Henkisesti olen asennoitunit siihen, että joskus minunkin kohdalleni sattuu peruutus ja siitä aiheutuvaa mielipahaa.

      Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että joka kerta kun valitsen Ryanairin säästän satoja euroja matkakuluissani. Eli tähän menessä olen säästänyt jo kymmeniä tuhansia euroja. Jos sattuisi peruutus - minulla olisi varaa maksaa oma yöpymiseni ja ruokani. Siihen riittäisi jo yksinomaan sillä yhdellä lentomatkalla säästetyt eurot.

      EU:n sääntöjen mukaan Ryanair on korvausvelvollinen. Se on aivan totta, mutta jotenkin tuntuu oudolta ja jopa epäoikeudenmukaiselta, että matkustaja saa ilmaiset lennot (tai maksaa siitä pari kymppiä) ja yhtäkkiä Ryanairille tulisi satojen eurojen kulut sellaisesta häiriöstä liikenteeseen, jolle se ei voi mitään. Useissa Ryanairin lentolipuissa yhtiö maksaa jopa osan valtiollisista veroista. Verot ovat nimittäin enemmän kuin 5 tai 10 euroa, jolla Raikku myy suuren osan lennoistaan. Nimenomaan esim. Riikaan.

      Aion jatkossakin käyttää Ryanairia, mutta minulla on myöskin voimassa jatkuva matkavakuutus, johon voi turvautua. Enkä todellakaan pidä vakuutusta Ryanairia varten vaan ylipäätään siksi, että matkustelen paljon. Jatkuva vakuutus on kannatava verrattuna lyhytaikaisiin vakuutuksiin jo silloin, jos tekee pari matkaa vuodessa.

      • ap:lle

        Alkoikin raikun touhut kiinnostaa;) valotatko tarkemmin millaisen vastauksen sait reklamaatioosi siis miten perustelivat ettet ole oikeutettu korvauksiin??


      • xmcnvbxmcnvb

        "Eli tähän menessä olen säästänyt jo kymmeniä tuhansia euroja"

        Ööh siis kaikki ne matkat olisit joka tapauksessa tehnyt, nyt vaan Raikku "sattui" operoimaan juuri niillä reiteillä, hyvä tuuri.. Vähän niinku useimpien Tallinnan matkat: mitä enemmän juo halpaa viinaa, sitä enemmän tulee säästöä.


      • ryanair sucks
        ap:lle kirjoitti:

        Alkoikin raikun touhut kiinnostaa;) valotatko tarkemmin millaisen vastauksen sait reklamaatioosi siis miten perustelivat ettet ole oikeutettu korvauksiin??

        tuli ns. "automaattivastaus", jossa vedottiin yllättäviin ongelmiin kyseisellä lennolla ym. höpöhöpöä.. laitan uutta korvaushakemusta menemään ja tarvittaessa otan yhteyttä kuluttajansuojaviranomaisiin..


      • NiklasK
        xmcnvbxmcnvb kirjoitti:

        "Eli tähän menessä olen säästänyt jo kymmeniä tuhansia euroja"

        Ööh siis kaikki ne matkat olisit joka tapauksessa tehnyt, nyt vaan Raikku "sattui" operoimaan juuri niillä reiteillä, hyvä tuuri.. Vähän niinku useimpien Tallinnan matkat: mitä enemmän juo halpaa viinaa, sitä enemmän tulee säästöä.

        en tiedä nimerkistä MUTTA--, mutta itse olen töissä Koblenzin lähellä ja Hahnin kentälle on lyhyt matka. Perhe asuu Suomessa. Ilman Ryanairia homma ei todennäköisesti olisi onnistunut. Nyt pystyn tulemaan kerran kuussa Suomeen aina noin 5 päiväksi. Ryanairin yhdistää meidän perheemme. Finnairin hinnoilla ei onnistuisi ollenkaan, tulisi liian kalliiksi. Lufthansan 99 euron hintaisella lipulla olen muutaman kerran onnistunut matkustamaan Suomeen, mutta aika harvoin niitä saa itselle sopiviin päiviin. Sen sijaan Ryanairilla saan meno-paluun aina alle 100 eurolla. Nytkin on jo varattuna viisi edestakaista lentoa Hahn-Tampere-Hahn. Huomenna seuraava lento Tampereelle. Paluu Saksaan on tiistaina.

        Useita kymmeniä kertoja on tullut jo lenneltyä Ryanairilla ja aina on kaikki mennyt hienosti. Muutaman kerran on ollut myöhästymisiä, mutta ei koskaan peruutuksia. Varmaan ollut onneakin, mutta mitä olen kuullut, niin todella harvoin Ryanair peruuttaa lentojaan. Meidän perheemme ainakin on tyytyväinen, että Ryanair on olemassa. Gott sei dank!


      • viranomaisista
        ryanair sucks kirjoitti:

        tuli ns. "automaattivastaus", jossa vedottiin yllättäviin ongelmiin kyseisellä lennolla ym. höpöhöpöä.. laitan uutta korvaushakemusta menemään ja tarvittaessa otan yhteyttä kuluttajansuojaviranomaisiin..

        Muista että Suomen kuluttajaviranomaisten kanssa tuhlaat vaan aikaa ja tuskin heillä on intressejä huomautella Irlantiin rekisteröityä yhtiötä varsinkaan jos kyseessä oleva peruutus ei ole tapahtunut edes Suomessa. Eli ota yhteys Irlannin vastaaviin. Näissä vastaavissa tapauksissa helpoin tie on jatkuva matkavakuuutus, joka ei montaa kymppiä vuodessa maksa.


      • eri juttu
        viranomaisista kirjoitti:

        Muista että Suomen kuluttajaviranomaisten kanssa tuhlaat vaan aikaa ja tuskin heillä on intressejä huomautella Irlantiin rekisteröityä yhtiötä varsinkaan jos kyseessä oleva peruutus ei ole tapahtunut edes Suomessa. Eli ota yhteys Irlannin vastaaviin. Näissä vastaavissa tapauksissa helpoin tie on jatkuva matkavakuuutus, joka ei montaa kymppiä vuodessa maksa.

        Eiköhän tässä ole ennen kaikkea kyse periaatteesta eli kusettavasta lentoyhtiöstä.


      • Pevkule
        NiklasK kirjoitti:

        en tiedä nimerkistä MUTTA--, mutta itse olen töissä Koblenzin lähellä ja Hahnin kentälle on lyhyt matka. Perhe asuu Suomessa. Ilman Ryanairia homma ei todennäköisesti olisi onnistunut. Nyt pystyn tulemaan kerran kuussa Suomeen aina noin 5 päiväksi. Ryanairin yhdistää meidän perheemme. Finnairin hinnoilla ei onnistuisi ollenkaan, tulisi liian kalliiksi. Lufthansan 99 euron hintaisella lipulla olen muutaman kerran onnistunut matkustamaan Suomeen, mutta aika harvoin niitä saa itselle sopiviin päiviin. Sen sijaan Ryanairilla saan meno-paluun aina alle 100 eurolla. Nytkin on jo varattuna viisi edestakaista lentoa Hahn-Tampere-Hahn. Huomenna seuraava lento Tampereelle. Paluu Saksaan on tiistaina.

        Useita kymmeniä kertoja on tullut jo lenneltyä Ryanairilla ja aina on kaikki mennyt hienosti. Muutaman kerran on ollut myöhästymisiä, mutta ei koskaan peruutuksia. Varmaan ollut onneakin, mutta mitä olen kuullut, niin todella harvoin Ryanair peruuttaa lentojaan. Meidän perheemme ainakin on tyytyväinen, että Ryanair on olemassa. Gott sei dank!

        Siitähän tässä olikin kyse: jos satut asumaan siellä skutassa, jonne Ryanair lentää, hyvät sulle! Mutta todellisuus nyt vain sattuu olemaan niin, että useimpien maiden kantaisät ja rakentajat tyhmyyksissään sattuivat pystyttämään isoimmat asuinalueensa ihan muihin paikkoihin kuin mihin Ryanair tänä päivänä lentää. Näin ollen valtaosa ihmisistä joutuu toteamaan laskeutuneensa ihan vittuun, jos ovat matkalla johonkin suureen tai tiettyyn kaupunkiin.


      • selvinpäin
        Pevkule kirjoitti:

        Siitähän tässä olikin kyse: jos satut asumaan siellä skutassa, jonne Ryanair lentää, hyvät sulle! Mutta todellisuus nyt vain sattuu olemaan niin, että useimpien maiden kantaisät ja rakentajat tyhmyyksissään sattuivat pystyttämään isoimmat asuinalueensa ihan muihin paikkoihin kuin mihin Ryanair tänä päivänä lentää. Näin ollen valtaosa ihmisistä joutuu toteamaan laskeutuneensa ihan vittuun, jos ovat matkalla johonkin suureen tai tiettyyn kaupunkiin.

        lol


      • 1 yö
        selvinpäin kirjoitti:

        lol

        Itse luin paljon korvausjutuista Bangkokin lentokentän valtauksen aikaan, niin lentoyhtiöt korvaavat yleensä sen ensimmäisen yön hotellissa (Finnairia haastateltiin) ja siitä eteenpäin maksat itse, eli vakuutusyhtiö maksaa jos vakuutus on otettu (tosin kaikki matkavakuutukset ei edes kata tätä).


    • kyllä on

      Niin tyypillistä Ryanairia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe