Uskovassa voi olla demonihenkiä?

JustineBush

Paljon opetetaan sitä että uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla demonihenkiä, mutta ainakin TV7:lla opettava Polvijärven Pastori uskoo että uskovaisessa voi olla demonihenkiä. Jos uskova ihminen elää synnissä, puhuu muunneltua totuutta, valehtelee lähimmäisistään jne, hän avaa portit henkivaltojen tulla sisälle itseensä. Myös seurakunnissa voi hallita henkivalta, Iisebelin henki. Olen katsonut Polvijärven Pastori -ohjelmia ja erittäin hyvää opetusta niissä on. Itse olen kyllä aiemmin uskonut että uskovaan ei voi mennä henkivallat koska hänessä on Jumalan Pyhä Henki, mutta kuulemma ihmisessä on sellaisia Pyhän Hengen valtaamattomia alueita joihin demonihenget voivat tulla. Uskova voi uskoontullessaan esim. olla kiinni tupakassa tai alkoholissa eli näissä henkivalloissa, tokihan näitä paheita ja henkivaltoja on muitakin mutta nämä nyt tuli melko yleisinä mieleen. Niin että mitäs mieltä täällä ollaan? Katsokaahan muuten hyviä ohjelmia TV7:sta, ohjelma-arkistosta löytyy lisää kaikenlaista mielenkiintoista... http://www.tv7.fi/

63

1740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakanainen2

neitimäisesti Jumalasta. Äänikin vienoutuu, nousee korkeammalle ja ässä suhahtelee kirkkaasti ulkomaalaisittain. :D

• JustineBush

Esitit vaikean kysymyksen! Enhän minä millään kaikkea voi tietää... Ehkäpä tuo erikoinen puhetyyli johtuu "Hengen humalasta" tai suuresta liikutuksesta, nämä olivat vain arvauksia. Miten itse puhuisit asiasta joka on sinulle erityisen tärkeä ja rakas? Emmehän me kaikki ihmiset tietenkään liikutu olipa puheenaihe mikä hyvänsä, osa on sellaisia jalat maassa -tyyppejä mutta eipä meidän kaikkien samanlaisia tarvitse ollakaan.

• ässävika

jolloinka ässä suhahtaa lespaavasti. Mulla ei ollut, mutta mulle tuli ässävika, kun multa katkesi edestä keskeltä alahammas ja sen juuret nykästiin kokonaan veks. Nyt ässä suhahtaa niinkuin sf yhtäaikaa, vaikka en ole ees hönössä. Uus hammas maksaisi 500-2000 euroa. Ei naurata. ;)

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Esitit vaikean kysymyksen! Enhän minä millään kaikkea voi tietää... Ehkäpä tuo erikoinen puhetyyli johtuu "Hengen humalasta" tai suuresta liikutuksesta, nämä olivat vain arvauksia. Miten itse puhuisit asiasta joka on sinulle erityisen tärkeä ja rakas? Emmehän me kaikki ihmiset tietenkään liikutu olipa puheenaihe mikä hyvänsä, osa on sellaisia jalat maassa -tyyppejä mutta eipä meidän kaikkien samanlaisia tarvitse ollakaan.

mutta ei sen tarvitsisi ääntä muuttaa. Jotkut uskovat saavat ikäänkuin jonkinlaisen uudenlaisen draivin päälle alkaessaan puhua Jumalasta ja Pelastuksesta. Puheeseen tulee uusi nuotti ja tempo, sekä ääni varsinkin miehillä kohoaa joskus falsettiin; Jeesus sanakin lausutaan monasti Ziizös kitos. Outoa... Ehkä he ovat hengen humalassa. Toiset taas alkavat meuhkaamaan ja torveamaan niin lujaa kuin olisi juuri se vihon viimeinen HETKI. J O S E T N Y T J U U R I A N N A E L Ä M Ä Ä S I J E E S Y K S E L L E, N I I N H U O M E N N A S E O N L I I A N M Y Ö H Ä I S T Ä !! Heikompaa ihmistä moinen touhu alkaa pelottamaan ja heikompi kuulija saattaa olettaa, että pappi on seonnut. :DD

• JustineBush
        Pakanainen2 kirjoitti:

mutta ei sen tarvitsisi ääntä muuttaa. Jotkut uskovat saavat ikäänkuin jonkinlaisen uudenlaisen draivin päälle alkaessaan puhua Jumalasta ja Pelastuksesta. Puheeseen tulee uusi nuotti ja tempo, sekä ääni varsinkin miehillä kohoaa joskus falsettiin; Jeesus sanakin lausutaan monasti Ziizös kitos. Outoa... Ehkä he ovat hengen humalassa. Toiset taas alkavat meuhkaamaan ja torveamaan niin lujaa kuin olisi juuri se vihon viimeinen HETKI. J O S E T N Y T J U U R I A N N A E L Ä M Ä Ä S I J E E S Y K S E L L E, N I I N H U O M E N N A S E O N L I I A N M Y Ö H Ä I S T Ä !! Heikompaa ihmistä moinen touhu alkaa pelottamaan ja heikompi kuulija saattaa olettaa, että pappi on seonnut. :DD

Tulipa mieleen vanha asia, varmaan ennen uskoontuloani kun kävin jossakin Pyhän Hengen illassa ja siellä oli aikamoinen meno päällä, joku ihminen käyttäytyi niin hurjan oloisesti että säikähdin ihan tosissani. Sittemmin en ole näihin niin kovin kiinnittänyt huomiota. Itse olen enemmän sellainen jalat maassa -tyyppi enkä välttämättä kaadu ollenkaan jos puolestani rukoillaan.

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Tulipa mieleen vanha asia, varmaan ennen uskoontuloani kun kävin jossakin Pyhän Hengen illassa ja siellä oli aikamoinen meno päällä, joku ihminen käyttäytyi niin hurjan oloisesti että säikähdin ihan tosissani. Sittemmin en ole näihin niin kovin kiinnittänyt huomiota. Itse olen enemmän sellainen jalat maassa -tyyppi enkä välttämättä kaadu ollenkaan jos puolestani rukoillaan.

vasta 70-luvulla vaikka raamatussa sanotaan, että siellä jo Kaanaan maassa kaatuilivat. 80-90v- uskovat paapat ja mummot eivät kaatuilleet nuorina, kun olivat perustamassa helluntaiseurakuntia Suomeen, he sanovat ilmiö tuli muoti-ilmiönä jostain Amerikan raamattuvyöhykkeeltä. Tiedä häntä. Itse kauhistelin kaatumisia 70-luvulla, kun eka kertaa näin. Aikamoista sekopoltsi meininkiä se oli.

• JustineBush
        Pakanainen2 kirjoitti:

vasta 70-luvulla vaikka raamatussa sanotaan, että siellä jo Kaanaan maassa kaatuilivat. 80-90v- uskovat paapat ja mummot eivät kaatuilleet nuorina, kun olivat perustamassa helluntaiseurakuntia Suomeen, he sanovat ilmiö tuli muoti-ilmiönä jostain Amerikan raamattuvyöhykkeeltä. Tiedä häntä. Itse kauhistelin kaatumisia 70-luvulla, kun eka kertaa näin. Aikamoista sekopoltsi meininkiä se oli.

Jumalan voima ilmestyessään voi kaataa ihmisen ja mielestäni Jumala saa siinä menetellä niin kuin tahtoo, jos haluaa jonkun kaataa tai olla kaatamatta niin sen kun vaan.

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Jumalan voima ilmestyessään voi kaataa ihmisen ja mielestäni Jumala saa siinä menetellä niin kuin tahtoo, jos haluaa jonkun kaataa tai olla kaatamatta niin sen kun vaan.

kunhan ihmisillä säilyisi jollakin tapaa maalaisjärki noissakin hengen asioissa. Uskovista hirveän suuri %-määrä pelottelee ihmisiä uskoon, se ei ole ollenkaan hyvä asia eritoten lapsia ajatellen. Jos ei usko Jumalaan , niin isi ja äiskä ei tykkää musta joten mun on pakko uskoa. Huoh.

• JustineBush
        Pakanainen2 kirjoitti:

kunhan ihmisillä säilyisi jollakin tapaa maalaisjärki noissakin hengen asioissa. Uskovista hirveän suuri %-määrä pelottelee ihmisiä uskoon, se ei ole ollenkaan hyvä asia eritoten lapsia ajatellen. Jos ei usko Jumalaan , niin isi ja äiskä ei tykkää musta joten mun on pakko uskoa. Huoh.

Lapsuuskotini ei ollut uskovainen ja silti äiti pelotteli että poliisit tulevat hakemaan minut jos en lopeta huutamista. :(

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Lapsuuskotini ei ollut uskovainen ja silti äiti pelotteli että poliisit tulevat hakemaan minut jos en lopeta huutamista. :(

tuo poliisilla pelottelu, mutta kun pelotellaan näkymättömillä asioilla, joita lapsi ei voi ymmärtää. Se vasta kauheaa on. Eipä silti olkoon konkretiaa tai irrationaalista pelottelua; kumpikaan ei ole hyväksi lapsen kehitykselle.

• Itse en usko että demonit ja Pyhä Henki viihtyvät samassa paikassa. Eli en usko että uskovaisessa voi olla demoneja. Paavo on hyvä julistaja, mutta hänellekkin sattuu "ylilyöntejä", ihminen ja vajavainen kun on.

• JustineBush

Paavo? Polvijärven Pastori ei ole Paavo vaan aivan eri niminen henkilö. Jos Paavolla tarkoitit Paavo Järvistä niin minulla on se käsitys että hänen mielestään uskovaisessa ei voi olla demoneja, saa korjata jos muistan väärin. Nuo Polvijärven pastorin ohjelmat ovat kyllä katsomisen arvoisia.

• Pakanainen2

asustelee yhtälailla demonit kuin Pyhät Hengetkin. Vaikka em. ei ole edes olemassa, kaikki on mielen -rakennetta, opittua, aivojen toimintaa etc. Oletkos huomannut kuinka esim. särkylääke vie kivun pois. Tai suurempiin kipuihin auttaa morfiini. Ei sotarintamallakaan oltu hereillä ainoastaan Jumalan voimalla, kyllä siellä kului piristeitä vallan kauheasti. Ei tarvitse kuitenkaan sotarintamalle lähteä, kun menee vain vuodeosastolle katsomaan kuinka Jeesus vie kipuja vanhuksilta pois:((( Ei siellä kuolevaa tekevien vanhuksiin tehoa Jeesus-rukoilu vaan vahvat särkylääkkeet. Ei se Jeesus makuuhaavaoja paranna eikä sairaalabakteereita vaikka kuinka rukoilisit eikä em. vaivat ole myöskään demonien hommia!

• Pakanainen2 kirjoitti:

asustelee yhtälailla demonit kuin Pyhät Hengetkin. Vaikka em. ei ole edes olemassa, kaikki on mielen -rakennetta, opittua, aivojen toimintaa etc. Oletkos huomannut kuinka esim. särkylääke vie kivun pois. Tai suurempiin kipuihin auttaa morfiini. Ei sotarintamallakaan oltu hereillä ainoastaan Jumalan voimalla, kyllä siellä kului piristeitä vallan kauheasti. Ei tarvitse kuitenkaan sotarintamalle lähteä, kun menee vain vuodeosastolle katsomaan kuinka Jeesus vie kipuja vanhuksilta pois:((( Ei siellä kuolevaa tekevien vanhuksiin tehoa Jeesus-rukoilu vaan vahvat särkylääkkeet. Ei se Jeesus makuuhaavaoja paranna eikä sairaalabakteereita vaikka kuinka rukoilisit eikä em. vaivat ole myöskään demonien hommia!

Minä olen edelleen sitä mieltä että Pyhä Henki ei viihdy samassa paikassa demonien kanssa ja päinvastoin. Loogisestikkin ajatellen on näin. Ja rukousparanemisia tapahtuu, sen verran olen kuullut ja olenpa itsekkin elävä esimerkki sellaisesta.

• JustineBush kirjoitti:

Paavo? Polvijärven Pastori ei ole Paavo vaan aivan eri niminen henkilö. Jos Paavolla tarkoitit Paavo Järvistä niin minulla on se käsitys että hänen mielestään uskovaisessa ei voi olla demoneja, saa korjata jos muistan väärin. Nuo Polvijärven pastorin ohjelmat ovat kyllä katsomisen arvoisia.

Nyt sekoitin, puhuitkin Veijo Piipposesta,pahoitteluni..:) Mutta edelleen uskon, että uskovaisessa ei voi olla demoneja.

• Pe.ku kirjoitti:

"Taikuri James Randin mukaan demonologia (demonien tutkiminen) ei ole kovin hyödyllistä, mutta kahvipöytäkeskusteluja se voi kyllä elävöittää. http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Randi James Randi maksaa miljoona dollaria, sille joka näyttää demonit tai vastaavat tosiksi. Toistaiseksi hän on saanut pitää miljoonansa. http://paholaisen-asianajaja.blogspot.com/2006_06_01_archive.html

Tokihan ne ovat ei- uskovaiselle "mielikuvituksen" tuotetta. Mutta uskovaiset ajattelevatkin eri tavoin, hengellisesti asioita.

• viinaksien särpäminen ovat julkisia ja näkyviä toimintoja, jotka on hyvin helppo nimetä "portiksi" vihtahousun kätyreille.. Vastaavasti Raamatun kirjoitusten sanoma: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset (Gal.5:19-21), ovat vaikeammin nähtävissä, vaikka ne juuri avaavat sen todellisen portin saatanalle, että hän saa käyskennellä sisään ja ulos uskovassa.. Ensimmäinen "reaktio" demonihengistä uskovassa on ylpeys omalle sokeudelle, joka peitetään vajavaisuuden kaavunriekaleen alle..

• Pakanainen2

irstailee dementia-osastolla, onko häneen mennyt demoni? vai ovatko aivot kenties lopettaneet osaltaan toimimasta? sekin kai on demonien työtä?

• JustineBush

Kiitos. Tuo mainitsemasi lista jää helposti usein huomioimatta koska on olemassa näkyvämpiäkin parannuksen aiheita. Kyllä vaan jokaisella uskovalla olisi ajattelemista omassa vaelluksessaan ilman että tarvitsee osoittaa sormella lähimmäistään. "Ensimmäinen "reaktio" demonihengistä uskovassa on ylpeys omalle sokeudelle, joka peitetään vajavaisuuden kaavunriekaleen alle".. - Tarkoitit varmaan että sokeus omalle ylpeydelle...?

• Pakanainen2 kirjoitti:

irstailee dementia-osastolla, onko häneen mennyt demoni? vai ovatko aivot kenties lopettaneet osaltaan toimimasta? sekin kai on demonien työtä?

pimentyny tai dementia tehny dementikon yksinkertaisen lapselliseksi jälleen, jolloinka hän ei muista olleensa aikuinen laisinkaan..

• JustineBush kirjoitti:

Kiitos. Tuo mainitsemasi lista jää helposti usein huomioimatta koska on olemassa näkyvämpiäkin parannuksen aiheita. Kyllä vaan jokaisella uskovalla olisi ajattelemista omassa vaelluksessaan ilman että tarvitsee osoittaa sormella lähimmäistään. "Ensimmäinen "reaktio" demonihengistä uskovassa on ylpeys omalle sokeudelle, joka peitetään vajavaisuuden kaavunriekaleen alle".. - Tarkoitit varmaan että sokeus omalle ylpeydelle...?

Niin sen on loogista..

• hellari83
        Pakanainen2 kirjoitti:

Sieltä harvemmin enää pääsee käymään oman seurakunnan tilaisuuksissa, ja siten ihminen pääsee vieraantumaan omasta uskostaan, kun ei pääse uskovien yhteyteen. Samaan hengenvetoon voin sanoa myös oman mielipiteeni siitä, kun papit kuitenkin käyvät vetämässä tilaisuuksia eri osastoilla... että he pitävät niitä, ja niihin osallistuvat kaikki osastolla olevat, vaikkeivat olisi uskovaisia, ja vaikka olisivat ateisteja, mutteivat muista omaa kantaansa. Siksipä tuossa ei pääse tuntemaan uskovien yhteyttä, mutta sanankuuloon kyllä pääsee. Ja juuri noista syistä se vanhaliha saa enemmän ja enemmän valtaa ihmisestä ja saa ihmisen toteuttamaan sitä vanhan "aatun" tahtoa. Kun ihminen päästää tai estää Pyhää Henkeä toimimasta jokaisessa sopessaan että tuohon ja tuohon et saa puuttua etkä tähänkään. Ja noissa Pyhän Hengen koskemattomissa alueissa se vanha "aatu" saa vallan. Ei Pyhä Henki väkisin tunge ihmisen sisimpään, koska se on hyväntahtoinen, eikä se toimi vasten ihmisen omaa tahtoa. Ei Jumalakaan väkisin kutsu ihmistä luokseen, eikä pitele häntä väkisin luonaan, jos ihminen toisin haluaa.

• Pakanainen2
        hellari83 kirjoitti:

Sieltä harvemmin enää pääsee käymään oman seurakunnan tilaisuuksissa, ja siten ihminen pääsee vieraantumaan omasta uskostaan, kun ei pääse uskovien yhteyteen. Samaan hengenvetoon voin sanoa myös oman mielipiteeni siitä, kun papit kuitenkin käyvät vetämässä tilaisuuksia eri osastoilla... että he pitävät niitä, ja niihin osallistuvat kaikki osastolla olevat, vaikkeivat olisi uskovaisia, ja vaikka olisivat ateisteja, mutteivat muista omaa kantaansa. Siksipä tuossa ei pääse tuntemaan uskovien yhteyttä, mutta sanankuuloon kyllä pääsee. Ja juuri noista syistä se vanhaliha saa enemmän ja enemmän valtaa ihmisestä ja saa ihmisen toteuttamaan sitä vanhan "aatun" tahtoa. Kun ihminen päästää tai estää Pyhää Henkeä toimimasta jokaisessa sopessaan että tuohon ja tuohon et saa puuttua etkä tähänkään. Ja noissa Pyhän Hengen koskemattomissa alueissa se vanha "aatu" saa vallan. Ei Pyhä Henki väkisin tunge ihmisen sisimpään, koska se on hyväntahtoinen, eikä se toimi vasten ihmisen omaa tahtoa. Ei Jumalakaan väkisin kutsu ihmistä luokseen, eikä pitele häntä väkisin luonaan, jos ihminen toisin haluaa.

uskovien yhteyteen, totta. Mutta jos ymmärsin oikein, niin sanot että dementikko pystyy kontrolloimaan suhteensa Pyhään Henkeen, ja kun ei pääse enää uskovien yhteyteen niin 'vanha aatu' saa vallan dementikossa. ??????? Eikös usko ja epäusko tarvitse jonkinmoista kykyä ajatella /eritellä asioita. Eihän kuolleet aivot pysty enää kuin sykkimään peruselämää; ruoka,nukkuminen ja muut toimet joita ihminen tarvitsee elääkseen fyysisesti. Asiasta toiseen. Tuossa sanot mainiosti "Ei Jumalakaan väkisin kutsu ihmistä luokseen, eikä pitele häntä väkisin luonaan, jos ihminen toisin haluaa. " Niinpä, Jumala ei kutsu vauvoja eikä lapsia luokseen, koska lapsilta puuttuu kyky eritellä asioita. Lapset opetetaan uskomaan.

• taas.

Tupakka ei ole henkivalta. Se on kasvi, josta tehdään savukkeita. Alkoholi ei ole henkivalta. Se on kemiallinen aine, jota juodaan. Tupakointi ja juopottelu ovat syntejä, mutta ne eivät ole henkiolentojen riivausta. Opetus, joka demonisoi kaikki synnit ja siirtää vastuun niistä ihmiseltä paholaiselle, on antikristillistä menestysteologiaa. Siinä synnistä päästään muka eroon tekemättä parannusta, henkien ulosajamisen kautta. Täysin epäraamatullista roskaa.

• JustineBush

Miten nämä muka toisensa pois sulkevat; Synnistä parannuksen tekeminen ja demonihenkien pois ajaminen? Uskovan täytyy elää parannuksen teossa ja tilivälit Jumalan kanssa täytyy pitää lyhyinä, enemmän kai tuossa on kyse siitä että joku uskova ei ole näin tehnyt ja valvomattomuuden kautta demonihenget ovat päässeet sisälle uskovaan. Jos ihminen, josta demonihenget on ajettu pois - jatkaa syntielämän viettämistä eikä tee parannusta, niin opettaahan Raamattukin sen että pois ajettu henki ottaa mukaansa monta kaltaistaan ja sen ihmisen päivät muuttuvat paljon pahemmiksi kuin ovat olleetkaan (omin sanoin muisteltuna).

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Miten nämä muka toisensa pois sulkevat; Synnistä parannuksen tekeminen ja demonihenkien pois ajaminen? Uskovan täytyy elää parannuksen teossa ja tilivälit Jumalan kanssa täytyy pitää lyhyinä, enemmän kai tuossa on kyse siitä että joku uskova ei ole näin tehnyt ja valvomattomuuden kautta demonihenget ovat päässeet sisälle uskovaan. Jos ihminen, josta demonihenget on ajettu pois - jatkaa syntielämän viettämistä eikä tee parannusta, niin opettaahan Raamattukin sen että pois ajettu henki ottaa mukaansa monta kaltaistaan ja sen ihmisen päivät muuttuvat paljon pahemmiksi kuin ovat olleetkaan (omin sanoin muisteltuna).

demonihenkiä on olemassa? Siis näkymättömiä piruja, jotka aiheuttavat ihmisille sellaisia tiloja, että tekevät hirveitä. Eikö ihmisten hirmutekojen takana ole mitään biologista tai psykologista tekijää? Kuitataanko lasten kasvatus olosuhteetkin vain demonihenkien aikaan saannoksi?

• JustineBush
        Pakanainen2 kirjoitti:

demonihenkiä on olemassa? Siis näkymättömiä piruja, jotka aiheuttavat ihmisille sellaisia tiloja, että tekevät hirveitä. Eikö ihmisten hirmutekojen takana ole mitään biologista tai psykologista tekijää? Kuitataanko lasten kasvatus olosuhteetkin vain demonihenkien aikaan saannoksi?

Henkimaailma on olemassa. On olemassa enkeleitä ja on olemassa pahoja henkiä. Mutta olisi liian helppoa jos väittäisi että kaikki paha mitä ihmiset tekevät tapahtuu sen takia että kaikki he ovat täynnä demoneja. Onhan siinä myös ihmisen oma osuus. Monta kertaa voi valita millä tavalla itse käyttäytyy ja ihminen voi myös itse käyttäytyä huonosti ja toimia väärin vaikka hänessä ei demoni vaikuttaisikaan. Mutta joskus voi myös olla demoni vaikuttamassa näihin tekoihin...

• Raamattu.
        JustineBush kirjoitti:

"Jos ihminen, josta demonihenget on ajettu pois - jatkaa syntielämän viettämistä eikä tee parannusta, niin opettaahan Raamattukin sen että pois ajettu henki ottaa mukaansa monta kaltaistaan...". Ei noin. Se henki ei suinkaan tule saastaiseen huoneeseen, jonka synti on tahrinut, vaan puhtaaseen ja hyvässä järjestyksessä olevaan. Sen JÄLKEEN se huone kyllä taatusti saastuu, ja jos jotain uskoa on ollut, se katoaa. Demoni ei voi olla uskovassa, joka on puhdistettu, vaan Pyhä Henki menee ovesta ulos samalla kun demoni tulee sisään. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 11:25&rnd=1240338021988

• Pakanainen2
        JustineBush kirjoitti:

Henkimaailma on olemassa. On olemassa enkeleitä ja on olemassa pahoja henkiä. Mutta olisi liian helppoa jos väittäisi että kaikki paha mitä ihmiset tekevät tapahtuu sen takia että kaikki he ovat täynnä demoneja. Onhan siinä myös ihmisen oma osuus. Monta kertaa voi valita millä tavalla itse käyttäytyy ja ihminen voi myös itse käyttäytyä huonosti ja toimia väärin vaikka hänessä ei demoni vaikuttaisikaan. Mutta joskus voi myös olla demoni vaikuttamassa näihin tekoihin...

tuolla alhaalla joku jo sanoikin jotain tähän tapaan, että demonit tulevat tutuiksi silloin kun ihminen tulee uskoon. ---> silloin alkaa hyvän ja pahan ottelu ihmisen mielessä eli asioissa jotka eivät liity tähän maailmaan.

• Pakanainen2
        Raamattu. kirjoitti:

"Jos ihminen, josta demonihenget on ajettu pois - jatkaa syntielämän viettämistä eikä tee parannusta, niin opettaahan Raamattukin sen että pois ajettu henki ottaa mukaansa monta kaltaistaan...". Ei noin. Se henki ei suinkaan tule saastaiseen huoneeseen, jonka synti on tahrinut, vaan puhtaaseen ja hyvässä järjestyksessä olevaan. Sen JÄLKEEN se huone kyllä taatusti saastuu, ja jos jotain uskoa on ollut, se katoaa. Demoni ei voi olla uskovassa, joka on puhdistettu, vaan Pyhä Henki menee ovesta ulos samalla kun demoni tulee sisään. http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 11:25&rnd=1240338021988

pyhä uskova saattaakin sitten kirjoittaa tänne palstalle joutavuuksia ja nimitellä ihmisiä ketä miksikin. Eikö se ole juuri se demoni, joka laittaa uskovan kirjoittamaan hubaaahabaa viestejä ihmisille.

• ole.
        Pakanainen2 kirjoitti:

pyhä uskova saattaakin sitten kirjoittaa tänne palstalle joutavuuksia ja nimitellä ihmisiä ketä miksikin. Eikö se ole juuri se demoni, joka laittaa uskovan kirjoittamaan hubaaahabaa viestejä ihmisille.

Ei se demoni ole, joka laittaa niitä kirjoittamaan. Yleensä se on ihan pelkkä typeryys tai ilkeä luonne.

• Pakanainen2
        ole. kirjoitti:

Ei se demoni ole, joka laittaa niitä kirjoittamaan. Yleensä se on ihan pelkkä typeryys tai ilkeä luonne.

ärsytetty ja piinattu ihminen, joka ei saa myötäkaikua viesteilleen.

• todé

pastorin opetukset pitäisi jättää katsomatta kokonaan. Vaikka TV7 on hieman siistiytynyt ko. ohjelmista, niin vieläpä sinne ostetaan moista materiaalia, joka ei pysy "terveessä opissa".

• Pakanainen2

TVseiskaa netistä, mutta niin imelää, niin imelää, sanoisinko että imelämpää kuin siirappi.

• JustineBush

Oletko itse seurannut näitä Polvijärven pastorin ohjelmia vai muodostitko mielipiteesi kirjoitukseni perusteella? Ellet ole katsonut niin toivon että henk. koht. tutustuisit ohjelmaan ja kertoisit sitten katsottuasi vaikutelmiasi.

• Pakanainen2 kirjoitti:

TVseiskaa netistä, mutta niin imelää, niin imelää, sanoisinko että imelämpää kuin siirappi.

sellaista jämäkkää pastoria ja raamatunopettajaa, jolla ei ole pallo ikäänkuin siirapista, niin katsopa brittiläisen David Pawsonin raamattutuntia.. Äijä ei pahemmin lerua asioissa, vaan puhuu asiat suorinvartaloinkerien ja huumorilla höystäen.. ;)

• todé
        JustineBush kirjoitti:

Oletko itse seurannut näitä Polvijärven pastorin ohjelmia vai muodostitko mielipiteesi kirjoitukseni perusteella? Ellet ole katsonut niin toivon että henk. koht. tutustuisit ohjelmaan ja kertoisit sitten katsottuasi vaikutelmiasi.

en seuraa ko. pastorin ohjelmia. Tiedän tyypin jo ilmankin.

• JustineBush
        todé kirjoitti:

"Tiedän tyypin jo ilmankin". Ja mitähän tämä lausahdus pitää sisällään?

• todé
        JustineBush kirjoitti:

"Tiedän tyypin jo ilmankin". Ja mitähän tämä lausahdus pitää sisällään?

jo ennen ko. ohjelmaa olivat tämän pastorin "opetukset" metsässä. Minusta Vapaakirkon pitäisi puuttua tämmöisien opettajien touhuihin. Sama se on helluntaissa. Jotkut hurmahenkiset saavat mesoa ihan kuin vain jaksavat ja kaikki kirkkokunnan nimissä.

• JustineBush
        todé kirjoitti:

jo ennen ko. ohjelmaa olivat tämän pastorin "opetukset" metsässä. Minusta Vapaakirkon pitäisi puuttua tämmöisien opettajien touhuihin. Sama se on helluntaissa. Jotkut hurmahenkiset saavat mesoa ihan kuin vain jaksavat ja kaikki kirkkokunnan nimissä.

"jo ennen ko. ohjelmaa olivat tämän pastorin "opetukset" metsässä". Anna selkeämpiä perusteluja ennen kuin lyttäät jonkun pastorin opetuksineen maan rakoon, koska ethän tuossa vastauksessasi selitä mitään mikä kaikki meni metsään. Tämähän on keskustelupalsta eikä parjauspalsta, annettakoon siis selkeät perusteet jos on moitittavaa miehessä tai hänen opetuksissaan.

• todé
        JustineBush kirjoitti:

"jo ennen ko. ohjelmaa olivat tämän pastorin "opetukset" metsässä". Anna selkeämpiä perusteluja ennen kuin lyttäät jonkun pastorin opetuksineen maan rakoon, koska ethän tuossa vastauksessasi selitä mitään mikä kaikki meni metsään. Tämähän on keskustelupalsta eikä parjauspalsta, annettakoon siis selkeät perusteet jos on moitittavaa miehessä tai hänen opetuksissaan.

demoneilla retostellaan, on epätasapainoista eli saa aikaan kaikkea muuta, kuin tervettä uskossa kasvua. Polvijärven pastorin tapaiset saarnamiehet pitävät "suosiotaan" yllä yltiöpäisellä menolla. Demonit ja muut kamaluudet ovat suosittu aihe, kun nämä henkivaltojeen kanssa yötä päivää kamppailevat "suuret Jumakan miehet" saarnaavat. Ja kuuntelijaparka ei tiedä mihin uskoa. Ja kun uskoo, niin sekoaa.

• Pakanainen2
        todé kirjoitti:

demoneilla retostellaan, on epätasapainoista eli saa aikaan kaikkea muuta, kuin tervettä uskossa kasvua. Polvijärven pastorin tapaiset saarnamiehet pitävät "suosiotaan" yllä yltiöpäisellä menolla. Demonit ja muut kamaluudet ovat suosittu aihe, kun nämä henkivaltojeen kanssa yötä päivää kamppailevat "suuret Jumakan miehet" saarnaavat. Ja kuuntelijaparka ei tiedä mihin uskoa. Ja kun uskoo, niin sekoaa.

Eikö täällä maailmassa ole jo seonneita tarpeeksi? Vieläkö meidät täytyy uskolla sekoittaa...

• JustineBush
        todé kirjoitti:

En ole huomannut että demoneilla erityisemmin "retosteltaisiin" tuossa ko. ohjelmassa. Se on tehty selväksi että synnin kanssa ei pidä leikkiä ja että synnin suosiminen voi avata portit demoneille. Ei tämä Polvijärven pastori ole korottanut itseään "Suureksi Jumalan mieheksi" vaan vaikuttaa hyvin nöyrältä ihmiseltä joka haluaa vaeltaa Jumalan tahdossa. Helluntaiseurakunnassa käydessäni olen nähnyt aika paljon seonneita, en tiedä olivatko he sitä ennen vai jälkeen seurakuntaan tulemisensa. Mahtavatko he tietää mihin uskovat? Sekosivatko he ennen vai jälkeen uskon ja oliko syytä demoneissa?

• seonnut...
        Pakanainen2 kirjoitti:

Eikö täällä maailmassa ole jo seonneita tarpeeksi? Vieläkö meidät täytyy uskolla sekoittaa...

...moni. Vaikkei se ehkä perimmäinen syy ole ollutkaan niin ei se ainakaan auttanut parantumaan ole vaan sairastumaan. Vaiettu aihe, mielisairaaloissa kuitenkin arkipäivää. Aina on osastolla 1-2 uskonsa ja todellisuuden sekoittanutta. Tosin eipä heillä ole muutoinkaan todellisuus läsnä.

• jpp3
        todé kirjoitti:

...missä Polvijärven pastori opettaa Aulikin kanssa ohi Raamatun Sanan?

• saapuvat

Jeesuksen kantapäillä. Uskosta osattomalle demoninit ovat tuiki tuntemattomia tai tuttuja korkeintaan keskiajan historiasta.

• ...ihminen....

Tuo on aivan turhaa mietiskelyä, eihän kukaan joka,Jeesuksen nimeen uskoo voi olla demoneista. Miksi pitää tehdä niin kauhean monimutkaiseksi se kuka tai mikä tapa /henkilö on oikea uskossaan ja toinen taas demonien vallassa. Tuo jaottelu saattaa hyviä ihmismieliä helposti sairaanloiseen mielialaan, joka ei suinkaan ole uskonnon tarkoitus. Siis onko pakko lukea kaikki epätavallinen demoneista tulleeksi, eiköhän meidän kannata ihan katsoa Jeesukseen ja Hänen armoonsa ja luottaa tuohon rakkauteen. Toivotan kaikille hyvää matkaa uskonelämässä ja älkää ihmeessä uskoko jos joku väittää teitä demonien palvelijoiksi, sillä jokainen ihminen itse sisällään tietää ja tuntee mikä on hänen Herransa. Siunausta kaikille toivottaen;)))

• ..mietiskelijä...

Ja oikeasti on olemassa pääsiäisnoitia...apua mitä nyt tehdään.... Nauretaanko uskomuksille vai ollaanko pipo kierteellä peläten koska tuo pahoilainen tänne hyökkää... Pikkusen pitäisi olla jonkin näköistä rajaa siinä mitä ihmiselle syötetään uskomuksien kera, kaikilla kun tuo polla ei pysy kuosissaan jos heitä ahistaa.... Jeesus käski rakastamaan, eikö tuota samaa sanomaa voisi viedä vaan eteenpäin eikä pelottelu ja kummitusjuttuja. No hedelmistään heidät tunnetaan.....

• Demoneiksi sanottiin joskus ihmisen hyvää henkeä ja suojelushenkeä. Sitten tuli kristinusko joka muutti sanan merkityksen päinvastaiseksi. Olikohan sitten muutoksen taustalla se, että kristityillä ei ollut hyvää demonia joten ne joilla oli, piti vääntää pahaksi?

• ^^^^^^
        Pe.ku kirjoitti:

Demoneiksi sanottiin joskus ihmisen hyvää henkeä ja suojelushenkeä. Sitten tuli kristinusko joka muutti sanan merkityksen päinvastaiseksi. Olikohan sitten muutoksen taustalla se, että kristityillä ei ollut hyvää demonia joten ne joilla oli, piti vääntää pahaksi?

Perkele on alunperin Perkunas, ukkosenjumala. Suomessa se rinnastettiin Ukko Ylijumalaan, pääpiirteissään hyväntahtoiseen jumalaan, jolle ihmiset jopa uskalsivat naureskella mutta kristinusko nimesi Saatanan sitten Perkeleeksi. Motiivi lienee selvä? Pentagrammi on vanha kristillinen symboli. Erinäisten välirikkojen jälkeen siitä vasta tehtiin pakanallinen symboli. Esimerkkejä olisi lukemattomia. Kristinuskon varsin yleinen taktiikka on ollut mustamaalata alkuperäisuskontojen jumalat ja symbolit.

• demoneita

Jos oikeen tarkasti luette Raamattua ni huomaatte kuinka Jeesus nuhteli ja ajoi pahoja henkiä pois jo ennen kuin keskusteli varsinaisen ihmisen kanssa. Tämä siis tarkoittaa sitä että Jeesus ajaa henget pois. Oli ne sitten mitä oli niin niistä ei tarvi edes keskustella semmosen jolla Jeesus on sydämmen asukkaana.

• eriasia olla riivattu, kuin kiusattu/heikko. Uskovainen voi olla ahdistettu sellaisilla alueilla joissa on heikko, mutta ei häneen silti henkiä pääse "salamatkustajiksi". Sitä paitsi henkiä saa ajaa ulos ihan niin paljon kuin tahtoo, mutta heikkoudet ja alttiudet syntiin jäävät siitä huolimatta ja saatana pääsee niillä alueilla kiusaamaan yhä uudelleen. Synnistä ja hiomatomuudesta pääsee eroon/kasvamaan vain pyhitys prosessin kautta. Olisihan se tosi helppoa, jos ongelmat poistuisivat sillä, että joku osaisi ajaa ulos oikeat henget. Typerää, ylihengellistä ja epäraamatullista sanon minä.

• Uskon, ettei uudestisyntyneessä ihmisessä,- joka valvoo itseään voi olla Demonaita tms.Lihallisuudesta kärsimistä kylläkin. Mutta asian muuttaa aivan toiseksi, jos saatanan ja Jeesuksen paikat ovat muuttuneet. Uskovaisen ihmisen/kin ympärillä pyörii saatana, mutta ei voi koskea ihmiseen.Jos taas Pyhä Henki/Jeesus on siirtyunyt saatanan osaan eli ulkopuolelle ihmisen, niin kaikki opn silloin mahdollista. Siis ihminen elää Laudekian srk:ssa, jossa Jeesus kolkuttaa hänen ovansa ulkopuolella haluten aterioida ihmisen kanssa. PS. Elämme Laudekian seurakunnan aikaa.Ilm. 3:15...20 ja erikoisesti tuon viimeisen jakeen opetus.

• Pakanainen2

Henkimaailmoissa on aina demoneita ja eidemoneita, ne ovat kuitenkin ihmisen itsensä keksimiä tai opetettuja olioita. Lapsille ei pidä puhua em. oliosta, heille riittävät tavalliset Nalle Puh kirjat.

• Pakanainen2 kirjoitti:

Henkimaailmoissa on aina demoneita ja eidemoneita, ne ovat kuitenkin ihmisen itsensä keksimiä tai opetettuja olioita. Lapsille ei pidä puhua em. oliosta, heille riittävät tavalliset Nalle Puh kirjat.

En tarkemmin pohdi Laudekian seurakunnan ongelmaa, koska tästä asiasta uudestisyntynätön ihminmen ei rakennu. Niin, tämä seurakunta/ihminen on muuttunut uskonnoliseksi yhteisöksi,- jonka voimakkaimpia tunnusmerkkejä on sokeus.Siis erittäin heikko itsetunto ja väärä mielikuva itsestään.Kuvittelee olevansa rikas ja kerskuu rikkauksillaan, mutta todellisuudessa on rutiköyhä ja Jumalaa oksettaa tämä touhu. Huomioitavaa on, miten tässä/kin seurakunnassa on valvovia ihmisiä, jotka aterioivat Jeesuksen seurassa.Siis omaavat Pyhän Hengen, joka ohjaa ja opettaa heitä.Paremminkin nöyrtyvät Pyhän Hengen nuhteluun.

• Pakanainen2
        ml213 kirjoitti:

En tarkemmin pohdi Laudekian seurakunnan ongelmaa, koska tästä asiasta uudestisyntynätön ihminmen ei rakennu. Niin, tämä seurakunta/ihminen on muuttunut uskonnoliseksi yhteisöksi,- jonka voimakkaimpia tunnusmerkkejä on sokeus.Siis erittäin heikko itsetunto ja väärä mielikuva itsestään.Kuvittelee olevansa rikas ja kerskuu rikkauksillaan, mutta todellisuudessa on rutiköyhä ja Jumalaa oksettaa tämä touhu. Huomioitavaa on, miten tässä/kin seurakunnassa on valvovia ihmisiä, jotka aterioivat Jeesuksen seurassa.Siis omaavat Pyhän Hengen, joka ohjaa ja opettaa heitä.Paremminkin nöyrtyvät Pyhän Hengen nuhteluun.

onko Laudekian seurakunta joku sokeiden ihmisten seurakunta? Täytyy etsiä muualta tämän Laudekian seurakunnan merkitys.

• Pakanainen2 kirjoitti:

onko Laudekian seurakunta joku sokeiden ihmisten seurakunta? Täytyy etsiä muualta tämän Laudekian seurakunnan merkitys.

Kuten viestissäni mainitsin, niin tämän tiedostaminen on turhaa ja toisaalta mahdotonta, jos ihminen ei ole uudestisyntynyt eli ei omaa Pyhää Henkeä. Siis molemmat on aivan samassa tilassa, maailman ihminen ja uskonnollinen eli kummankaan mielikuvia ei valota Pyhä Henki.Siis asioiden ymmärtämisestä ja näkemisestä/havainnoimisesta on kysymys. PS. Muuten en pohdi tätä aliarvioiden sinua, vaan todella niin kuin asia on todellisuudessa.

• Pakanainen2
        ml213 kirjoitti:

Kuten viestissäni mainitsin, niin tämän tiedostaminen on turhaa ja toisaalta mahdotonta, jos ihminen ei ole uudestisyntynyt eli ei omaa Pyhää Henkeä. Siis molemmat on aivan samassa tilassa, maailman ihminen ja uskonnollinen eli kummankaan mielikuvia ei valota Pyhä Henki.Siis asioiden ymmärtämisestä ja näkemisestä/havainnoimisesta on kysymys. PS. Muuten en pohdi tätä aliarvioiden sinua, vaan todella niin kuin asia on todellisuudessa.

kun saa Pyhän Hengen ja uudestisyntyy avautuu taivaan portit ymmärtämiskyvylle. Miksiköhän uskovat eivät taas ymmärrä raamatun vastaisia opetuksia, mikä heille pitäisi aueta että inhimillisyys avautuisi heille?

• todeta heti aluksi, että tv7 on suurimmaksi osaksi ei terve "kristillinen" kanava. Joitakin harvoja poikkeuksia on, kuten david pawson. Polvijärven pastorin mielipiteeseen en ota kantaa, koska en ole sitä kuullut. Tupakka ja alkoholi, enempää kuin muut vastaavat eivät ole "henkivaltoja". "Iisebelin henki" on tosiaan monen seurakunnan osaksi tullut "siunaus". Iisebelin henkihän edustaa hengellistä haureutta ja hengellistä juopumista. Valheprofeettoja ja valhejulistajia, jotka ovat toisen evankeliumin asialla, kuin mitä apostoli Paavali oli, ja mistä hän varoitti.

• valta.

Vastaan tähän, että uudesti ylhäältä syntyneessä ihmisen hengessä ei voi olla demonisia riivaajahenkiä. Mutta sensijaan ihmisen sieluun ne voivat vaikuttaa ja ihmisen ruumiiseen koskea. Osalla pimeyden henkivalloista on mahdollisuus mahdollisuus monella tavalla vaikuttaa ihmiseen. Uudesti ylhäältä syntymättömien ihmisten kautta. Ja suoraan lähestymällä monilla eri keinoilla ja tavoilla. On myös muistettava, että Jeesustakin saatana lähestyi suoraan, monin eritavoin houkutellen häntä. Samoin on myös ihmisenlaita kun saatana lähestyy häntä monissa erimuodoissaan. Sen pidemmälle kuin Herra sen sallii ei saatanalla ole mahdollisuutta ja oikeutta mennä.

• Zabbos

Jaa, että uskovaiset eivät eläisi synnissä. Näytä minulle synnitön uskovainen, niin aloitan parannuspaaston tuhkassa ja tomussa!

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      614
      3177
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      97
      2632
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1661
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1582
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1490
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1476
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1434
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      325
      1360
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1213
    Aihe