Lapseni ei ole tehnyt rikosta...mutta kuitenkin
hänet tuotiin poliisiautolla kotiin.
Lapseni huusi ovelta, sisälle tullessa , äiti ovelle ! Minä menin ovelle, toinen poliiseista seisoi eteisessäni..ja toinen rapussa..kysymykseni
kuuluukin: Saako poliisi tulla kotiini sisään !
Ihmettelen moista asiaa, kun koti on MINUN!
Toivoisin vastauksia...
Saako poliisi...
85
15054
Vastaukset
- ähh
Ei poliisi turhanpäiten kuskaile lapsia kyydissään. Siihen on yleensä syy, harvemmin positiivinen.
Poliisi voi tulla Suomessa asuntoihin. Varsinaisen kotietsintäluvan saamiseen vaaditaan jo kohtalaisen iso rikos.
Eli ei muuta ku lapset kuriin, niin ei poliisit ovella vieraile.- äiti ihmettelee
Nyt ei todellakaan ollut rikoksesta kyse...
ja sen tiedän että poliisilla on oltava etsintä
lupa jos jonkun kotiin menevät...meidän kodissa
ei ollut mitään etsintää...
Elikä uskon että meidän tapauksessa poliisilla
ei ollut mitään asiaa, minun kotiini..
ja sitä paitsi lapseni on kurissa kotona...
yleensäkkään ei liiku ulkona ollenkaan.
Ja mitään hän ei ollut tehnyt..vain nähnyt!
ja senpä takia ihmettelenkin että poliisi oli
minun kotona sisällä!!! - ????????
Kenen luvalla poliisi tutkii asunnon?
Vastaus: omalla luvalla. Poliisi ei toisin kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa, tarvitse Suomessa kotietsintälupaa. Poliisi voi tutkia asunnon, jos se epäilee rikosta, josta voi seurata vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Lisäksi poliisi voi ilman epäiltyä rikostakin suorittaa kotietsinnän kiinni otettavan, pidätettäväksi, vangittavaksi tai tuomioistuimeen tuotavaksi määrätyn taikka henkilökatsastukseen toimitettavan henkilön kiinniottamiseksi. Näiden syiden lisäksi kotietsintä on mahdollinen myös paikassa, jossa rikoksentekijöillä on tapana oleskella sekä esim. panttikonttorissa ja ravintolassa, jos sinne on yleisöllä vapaa pääsy. - Olmi
äiti ihmettelee kirjoitti:
minun kotona sisällä!!!Poliisi toi lapsesi kotiin koska hän oli todistanut jotakin. Kenties jotain ikävää ja traumaattista lapsellesi? Eikö poliisi siis tehnyt hyvän työn tuodessasi lapsesi kotiin saakka ja vielä varmistaessaan, että hänen äitinsä on kotona ja kaikki hyvin?
Entäpä jos poliisi olisi jättänyt lapsesi tulemaan omia teitään kotiin? Luulenpa, ettei sekään sinulle olisi kelvannut.
Jos minun lapseni joutuisi todistamaan jotain ikävää ja poliisit toisivat hänet turvallisesti kotiin, niin en minä heitä alkaisi syyttelemään tunkeutumisesta vaan kutsuisin kahville! - Hande
minun kotona sisällä!!!Ei poliisilla tosiaan aina tarvitse olla kotietsintälupaa, jos tulevat jonkun asuntoon sisälle. Poliisilaki tietääkseni antaa oikeudet tiettyjen ehtojen täyttyessä. Ja jos haluat, niin voithan sinä jutella poikasi kolttosista siinä rapussa naapurien kuunnellessa oven takana.
Ei kai tavallisella kansalaisella ole mitään sitä vastaan, että poliisi tulee eteiseen. Mielummin minä juttelen yksityisasioita poliisin kanssa eteisessä kuin rapussa... - Varo poliiseja
Olmi kirjoitti:
Poliisi toi lapsesi kotiin koska hän oli todistanut jotakin. Kenties jotain ikävää ja traumaattista lapsellesi? Eikö poliisi siis tehnyt hyvän työn tuodessasi lapsesi kotiin saakka ja vielä varmistaessaan, että hänen äitinsä on kotona ja kaikki hyvin?
Entäpä jos poliisi olisi jättänyt lapsesi tulemaan omia teitään kotiin? Luulenpa, ettei sekään sinulle olisi kelvannut.
Jos minun lapseni joutuisi todistamaan jotain ikävää ja poliisit toisivat hänet turvallisesti kotiin, niin en minä heitä alkaisi syyttelemään tunkeutumisesta vaan kutsuisin kahville!"Kenties jotain ikävää ja traumaattista lapsellesi? "
Nythän vaara oli juuri suurimmillaan, poliisit raiskaavat huvikseen lapsia ! Poliisiin ei juuri kannata luottaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010020311047918_uu.shtml
Poliisi raiskasi 16-vuotiaan tytön kahdesti - µµµµµµµµµµµµµ
Hande kirjoitti:
Ei poliisilla tosiaan aina tarvitse olla kotietsintälupaa, jos tulevat jonkun asuntoon sisälle. Poliisilaki tietääkseni antaa oikeudet tiettyjen ehtojen täyttyessä. Ja jos haluat, niin voithan sinä jutella poikasi kolttosista siinä rapussa naapurien kuunnellessa oven takana.
Ei kai tavallisella kansalaisella ole mitään sitä vastaan, että poliisi tulee eteiseen. Mielummin minä juttelen yksityisasioita poliisin kanssa eteisessä kuin rapussa...Minä taas en suostu juttelemaan poliisin kanssa eteisessä enkä rapussa. Jos poliisi haluaa keskustella niin sitten on paras kutsua laitokselle, mukäli juttu on sen arvoinen.
- Tiesitkös
Olmi kirjoitti:
Poliisi toi lapsesi kotiin koska hän oli todistanut jotakin. Kenties jotain ikävää ja traumaattista lapsellesi? Eikö poliisi siis tehnyt hyvän työn tuodessasi lapsesi kotiin saakka ja vielä varmistaessaan, että hänen äitinsä on kotona ja kaikki hyvin?
Jos minun lapseni joutuisi todistamaan jotain ikävää ja poliisit toisivat hänet turvallisesti kotiin, niin en minä heitä alkaisi syyttelemään tunkeutumisesta vaan kutsuisin kahville!''en minä heitä alkaisi syyttelemään tunkeutumisesta vaan kutsuisin kahville! ''
Tuo on poliisin lahjontaa josta saa syytteen ja joutuu vankilaan lusimaan. Älä koskaan edes vitsilläsi tarjoa poliisille mitään, sillä he käyttävät auttamatta tilanteen hyväkseen jotta saavat syyn pidättää jonkun.
- voi apua
no voi voi.pistä lapses kuriin, niin ei poliisitkaan ramppaa kotona
- äiti ihmettelee
Lapsi on kurissa kotona..ja
meille saa kyllä tulla poliisi ja vaikka
presidentti..tervetuloa..mutta silti
ihmettelen voiko poliisi tulla ilman syytä
kotiini !!!! - Haloo
Lapsi on kurissa kotona..ja
meille saa kyllä tulla poliisi ja vaikka
presidentti..tervetuloa..mutta silti
ihmettelen voiko poliisi tulla ilman syytä
kotiini !!!!Poliisillahan oli syy. Poliisi toi lapsesi kotiin ja halusi varmistua, että huoltaja on paikalla.
- äiti ihmettelee
Haloo kirjoitti:
Poliisillahan oli syy. Poliisi toi lapsesi kotiin ja halusi varmistua, että huoltaja on paikalla.
vaikka halusivatki varmistaa että olen kotona..
niin rikosta ei oltu tehty..vain nähty.
muistan kun itse olin nuori n. 25v sitten ja
poliisit hakivat minut kotoolta kuulusteluun..
näyttivät poliisi kortin ovella ja jäivät ulko
puolelle odottamaan kun puin ulkovaatteet päälle..
joten halooooo!! minun hakemiseeni oli syy !!!
mutta nyt ei ollut syytä ja poliisit tulivat
sisälle!!!
JA OLEN YMMÄRTÄNYT ETTÄ POLIISI EI MYÖSKÄÄN SAA
TULLA SISÄÄN, ILMAN KOTILUPAA!!!
Olisin vain halunut varmistuksen tähän asiaan..
mutta ette näytä tai halua ymmärtää tätä asiaa.. - Olmi
sisälle!!!
mutta ette näytä tai halua ymmärtää tätä asiaa..Sinä et nyt taida tajuta sitä, että poliisi teki sinulle palveluksen kun eivät jättäneet lastasi oman onnensa nojaan. Eikö myös ollut oikein poliiseilta kertoa lapsen äidille, mitä on tapahtunut ja ettei sinun lapsesi ole syyllistynyt mihinkään?
Mitä VÄLIÄ sillä on, että he käväisivät eteisessäsi saakka varmistamassa, että lapsen huoltaja on paikalla? Kyseessä ei ollut poliisitoimi tai mikään vastaava, vaan puhdas inhimillinen teko ja sinä valitat siitä, että he kehtasivat astua kynnyksesi yli ilman kotietsintälupaa. Kyllä kai nyt lapsen saa tuoda kotiin ilman kotietsintälupaa.
Poliisi tarvitsee luvan vain kotietsintään ja sitähän teillä ei tehty.
Herää vaan kysymys, että mitä salattavaa kotonasi on kun poliisi ei saa kynnystäsi ylittää edes silloin kun on kyse jostakin ihan muusta kuin rikoksesta... - isi
sisälle!!!
mutta ette näytä tai halua ymmärtää tätä asiaa..Ei taida ihmettelevä äiti nyt kertoa ihan kaikkea pojan tekemisistä jos noin kovasti ihmettelee poliisin sisääntuloa. Itsekin palveluammatissa toimivana keskustelen mieluusti "samalla" puolen toisen ihmisen kanssa enkä esim ovisilmästä tai vaikkapa ovenraosta. Silmästä silmään juttelu kun on imhimillisempää.
Vai olisiko ihmettelevällä äidillä ollut jotain laitonta kämpässä ja pelkäsi poliisin löytävän sen??? kamaa tai jotain.... - !!!!!!!!!!!!!!!
Olmi kirjoitti:
Sinä et nyt taida tajuta sitä, että poliisi teki sinulle palveluksen kun eivät jättäneet lastasi oman onnensa nojaan. Eikö myös ollut oikein poliiseilta kertoa lapsen äidille, mitä on tapahtunut ja ettei sinun lapsesi ole syyllistynyt mihinkään?
Mitä VÄLIÄ sillä on, että he käväisivät eteisessäsi saakka varmistamassa, että lapsen huoltaja on paikalla? Kyseessä ei ollut poliisitoimi tai mikään vastaava, vaan puhdas inhimillinen teko ja sinä valitat siitä, että he kehtasivat astua kynnyksesi yli ilman kotietsintälupaa. Kyllä kai nyt lapsen saa tuoda kotiin ilman kotietsintälupaa.
Herää vaan kysymys, että mitä salattavaa kotonasi on kun poliisi ei saa kynnystäsi ylittää edes silloin kun on kyse jostakin ihan muusta kuin rikoksesta...>>>Poliisi tarvitsee luvan vain kotietsintään ja sitähän teillä ei tehty. >>>
Vastaus: omalla luvalla. Poliisi ei toisin kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa, tarvitse Suomessa kotietsintälupaa. Poliisi voi tutkia asunnon, jos se epäilee rikosta, josta voi seurata vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Lisäksi poliisi voi ilman epäiltyä rikostakin suorittaa kotietsinnän kiinni otettavan, pidätettäväksi, vangittavaksi tai tuomioistuimeen tuotavaksi määrätyn taikka henkilökatsastukseen toimitettavan henkilön kiinniottamiseksi. Näiden syiden lisäksi kotietsintä on mahdollinen myös paikassa, jossa rikoksentekijöillä on tapana oleskella sekä esim. panttikonttorissa ja ravintolassa, jos sinne on yleisöllä vapaa pääsy. - Olimi
!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
>>>Poliisi tarvitsee luvan vain kotietsintään ja sitähän teillä ei tehty. >>>
Vastaus: omalla luvalla. Poliisi ei toisin kuin amerikkalaisissa tv-sarjoissa, tarvitse Suomessa kotietsintälupaa. Poliisi voi tutkia asunnon, jos se epäilee rikosta, josta voi seurata vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Lisäksi poliisi voi ilman epäiltyä rikostakin suorittaa kotietsinnän kiinni otettavan, pidätettäväksi, vangittavaksi tai tuomioistuimeen tuotavaksi määrätyn taikka henkilökatsastukseen toimitettavan henkilön kiinniottamiseksi. Näiden syiden lisäksi kotietsintä on mahdollinen myös paikassa, jossa rikoksentekijöillä on tapana oleskella sekä esim. panttikonttorissa ja ravintolassa, jos sinne on yleisöllä vapaa pääsy.Tiedän, ettei meillä tarvita jenkkityylin lupaa etsinnälle.
Kotietsintään (esim. huumerikosten yhteydessä) tavallinen rikospoliisimies tarvitsee kuitenkin päällystöön kuuluvan poliisin luvan.
Eli sitä voi näin kansan puhekielessä mielestäni kutsua kotietsintäluvaksi, vaikkei se ehkä ole oikeaoppinen lakitermi... - hullu
Haloo kirjoitti:
Poliisillahan oli syy. Poliisi toi lapsesi kotiin ja halusi varmistua, että huoltaja on paikalla.
...taas joku todistaa sen että poliisi on tyhmempi kuin keskiverto tallaaja!Eikä se konsta huomaa ilman että tulee sisälle,että kotona ollaan jos ovi avataan!Ja miks ei odota rapussa,jos lapsi avannut oven ja kutsuu vanhempiaan paikalle,tuskin kysymyksessä on Eremitasen kokoinen 350-700 huonetta sisältävä asunto,eli aikaa ovelle tuloon ei varmasti ole kulunut kohtuuttoman paljon!Ne vaan on niin törkeitä,että tulevat kutsumatta ja kutsun saatuaan loistavat poissa olollaan!Nämä passipoliisit ottavat usein oikeuksia itselleen,mitä taas eivät esim.Krp:n poliisit tee,vaan toimivat asiallisemmin.Kokemusta molemmista,ja kyllä täytyy sanoa kun asio noiden partiopellejen kanssa niin siellä porukassa järjen käyttö ja laki pykälien noudattaminen on vähän niin ja näin!Tämä poliisivaltio tarkkailee asukkaitaan liian läheltä ja liian kevyin perustein ja loukkaa monesti asukkaitensa yksityisyyttä!Mutta vaadippa oikeuksia itsellesi jotka sinulle kuuluvat,niin olet ikuisesti silmätikkuna!Jos tässä maassa sinulla on menneisyys,voit olla varma että tulevaisuutta ei ole!Sen huomaa näistäkin kirjoituksista jotka jankuttavat kysyjälle että pidä kakarasi kurissa,vaikka tämä on moneen otteeseen sanonut että lapsi on kurissa!Nämä jankkaajat ovat taas todistaneet että Suomi on sarvikuonojen maa!Ja voit vain kuvitella että millaisen leiman sinä ja lapsesi olette saaneet tämän yhden kerran perusteella!Samat ihmiset ne kuiskailee siellä koti nurkilla jos on sattunut näkemään lapsesi kotiin tulon poliisin kyydissä!Kristus miten voin inhota tyhmyyttä ja lammasmaista alistumista!Vaikka meillä on laki jonka pitäisi palvella kaikkia kansalaisia,on se vain harvojen oikeuksien puolesta!
- äiti ihmettelee
hullu kirjoitti:
...taas joku todistaa sen että poliisi on tyhmempi kuin keskiverto tallaaja!Eikä se konsta huomaa ilman että tulee sisälle,että kotona ollaan jos ovi avataan!Ja miks ei odota rapussa,jos lapsi avannut oven ja kutsuu vanhempiaan paikalle,tuskin kysymyksessä on Eremitasen kokoinen 350-700 huonetta sisältävä asunto,eli aikaa ovelle tuloon ei varmasti ole kulunut kohtuuttoman paljon!Ne vaan on niin törkeitä,että tulevat kutsumatta ja kutsun saatuaan loistavat poissa olollaan!Nämä passipoliisit ottavat usein oikeuksia itselleen,mitä taas eivät esim.Krp:n poliisit tee,vaan toimivat asiallisemmin.Kokemusta molemmista,ja kyllä täytyy sanoa kun asio noiden partiopellejen kanssa niin siellä porukassa järjen käyttö ja laki pykälien noudattaminen on vähän niin ja näin!Tämä poliisivaltio tarkkailee asukkaitaan liian läheltä ja liian kevyin perustein ja loukkaa monesti asukkaitensa yksityisyyttä!Mutta vaadippa oikeuksia itsellesi jotka sinulle kuuluvat,niin olet ikuisesti silmätikkuna!Jos tässä maassa sinulla on menneisyys,voit olla varma että tulevaisuutta ei ole!Sen huomaa näistäkin kirjoituksista jotka jankuttavat kysyjälle että pidä kakarasi kurissa,vaikka tämä on moneen otteeseen sanonut että lapsi on kurissa!Nämä jankkaajat ovat taas todistaneet että Suomi on sarvikuonojen maa!Ja voit vain kuvitella että millaisen leiman sinä ja lapsesi olette saaneet tämän yhden kerran perusteella!Samat ihmiset ne kuiskailee siellä koti nurkilla jos on sattunut näkemään lapsesi kotiin tulon poliisin kyydissä!Kristus miten voin inhota tyhmyyttä ja lammasmaista alistumista!Vaikka meillä on laki jonka pitäisi palvella kaikkia kansalaisia,on se vain harvojen oikeuksien puolesta!
Kiitos Hullu ;)
Mielenkiinnolla luin sinunkin vastauksesi.
Juuri noin asiat ovat..
Juu aikaa minulla meni ovelle n. 15sekunttia..
kun en heti voinut lähteä ovelle..joten kauaa
sekään ei ole.
Mä en välitä mitä naapurit ajattelevat..saavat
ajatella mitä lystäävät. Heillä on oma elämä ja
minulla omani. - hullu
Kiitos Hullu ;)
Juuri noin asiat ovat..
sekään ei ole.
minulla omani...tässä maassa on tehty mahdollisimman vaikeaksi on sitten kysymys liikeyrityksistä tai sovussa elämisestä naapurien tai virkavallan kanssa!Mutta täytyy toivoa onnea,uskallusta ja 110%yrittämishalua kaikille jotka siihen kykenevät,joka taholta tulevasta vastustuksesta huolimatta!Taistelu tuntuu välillä tuulmyllyjä vastaan sotimiselta,mutta myös yksi ymmärtävä kanssa ihminen joka antaa ystävällisen sanan saa jatkamaan ja uskomaanettä kyllä se tästä vielä..tosin yhdellä pahaa puhuvalla naapurilla ja epäoikeudenmukaisesti käyttäytyvällä lain edustajalla,voi jonkun yksilön kohdalla olla murskaava vaikutus!Onnea lapsellesi ja sinulle,ettei kärpäsestä elämässänne kasvaisi härkänen!Ja te kaikki moraalin vartiat,piha poliisit ja toisten asioiden sotkijat,voitte kumartumatta nuolla mäkäräisten perseitä!Te ja elastinen omatuntonne ovat yleensä monen pahan tapahtuman alkulähde,mutta sitähän ei lakipykälien mukaan tarvitse laskea ja siihen te pahan puhumisenne perustattekin!Mutta kannattaa muistaa että kaikille löytyy suitset ja joskus niiden antajalta on vieyty kaikki,ja menty sen rajan yli kun millään ei ole mitään väliä!Silloin on parhaimmankin teistä turhaa hakea sitä oikeutta jota ette tunne kuin silloin kun se liittyy omaan elämään!Hieman empatiaa ja järkeä puheisiin,tekoihin ja muiden arvosteluun,ja jopa helpottaisi omakin vanteen puristus päässä eikä tarvitsisi ottaa minkään kokoista palkokasvia nenäänsä!
- Haloo
Kiitos Hullu ;)
Juuri noin asiat ovat..
sekään ei ole.
minulla omani.Hullu on kuvaava nimi tässä yhteydessä henkilölle, joka viitsii meuhkata siitä, että poliisimies seisoo kysyjän mielestä metrin (?) väärässä paikassa.
Siis onko suomalaisilta mennyt todellisuudentaju, kun Suomi-lintukoto on niin rauhallinen. Tsetseeniassa kansalaisilla taitaa ola toisenlaiset murheet poliisin käyttäytymistä kohtaan. - maija
sisälle!!!
mutta ette näytä tai halua ymmärtää tätä asiaa..Ei omena kauas puusta putoa:(
- Tero
Olmi kirjoitti:
Sinä et nyt taida tajuta sitä, että poliisi teki sinulle palveluksen kun eivät jättäneet lastasi oman onnensa nojaan. Eikö myös ollut oikein poliiseilta kertoa lapsen äidille, mitä on tapahtunut ja ettei sinun lapsesi ole syyllistynyt mihinkään?
Herää vaan kysymys, että mitä salattavaa kotonasi on kun poliisi ei saa kynnystäsi ylittää edes silloin kun on kyse jostakin ihan muusta kuin rikoksesta...Ookko vähän idiootti.. Se varmasti tajuaa mutta älä jauha poliisin palveluksista jos se nimenomaan kysyi että voiko ne tulla sisälle! Saatanan taukki.. Kitisevä homopelle..
- Haloo itsellesi
Haloo kirjoitti:
Hullu on kuvaava nimi tässä yhteydessä henkilölle, joka viitsii meuhkata siitä, että poliisimies seisoo kysyjän mielestä metrin (?) väärässä paikassa.
Siis onko suomalaisilta mennyt todellisuudentaju, kun Suomi-lintukoto on niin rauhallinen. Tsetseeniassa kansalaisilla taitaa ola toisenlaiset murheet poliisin käyttäytymistä kohtaan.Ja poliisinpalvoja on oikea nimitys näille asennevammaisille ääliöille, jotka poliisia jumalanaan täällä palvovat. Heille kaikki poliisin arvostelu on antikristuksen työtä, suoraan perkeleestä. Heillä on jumalallinen oikeus haukkua kaikki, jotka poliisia hiukankin uskaltavat kritisoida. Poliisinpalvojat ovat ylimielisiä paskiaisia samoin, kuin heidän palvomansa poliisitkin. He kuvittelevat poliisien olevan kaikkitietäviä. Oikeasti poliisit ovat vain pikkunilkkejä !
- taksilippuja juopoil
sisälle!!!
mutta ette näytä tai halua ymmärtää tätä asiaa..Näin se meni. Viedään lapsipieni sinut kotiin vai hakisiko äiti tai isi? - Ei ne voi kun ne on maistissa, viekään vaan kotiin niin vanhemmat ilahtuvat. - Ok, viedään toki vaikka meillä ei ole mitään kotilupaa eikä tässä toki tarvitakaan. Emmekä aio tehdä mitään etsintää. Näin maistissa olevat rappiovanhempasi voivat toki luulotella kaikelle kansalle. Emmekä halua syyllistyä heitteillejättöön. Sanomista voi tulla jos astumme eteiseen kertomaan syyn tuloomme kun emme viitsisi kailottaa kaikkea rapussa. Siitäkin sitten nousee lievää suurempi haloo. No niin astuhan poliisiautoon niin ei tarvitse tilata sossuja eikä taksia. Sossujen tulokin kestää yleensä tuntikausia tai tulevat viimeistään huomenna. Taksikin maksaa niin saatnan paljon, että rahat loppuu muutenkin tältä yhteiskunnalta. Hyvää päivän jatkoa.
- rai
hullu kirjoitti:
..tässä maassa on tehty mahdollisimman vaikeaksi on sitten kysymys liikeyrityksistä tai sovussa elämisestä naapurien tai virkavallan kanssa!Mutta täytyy toivoa onnea,uskallusta ja 110%yrittämishalua kaikille jotka siihen kykenevät,joka taholta tulevasta vastustuksesta huolimatta!Taistelu tuntuu välillä tuulmyllyjä vastaan sotimiselta,mutta myös yksi ymmärtävä kanssa ihminen joka antaa ystävällisen sanan saa jatkamaan ja uskomaanettä kyllä se tästä vielä..tosin yhdellä pahaa puhuvalla naapurilla ja epäoikeudenmukaisesti käyttäytyvällä lain edustajalla,voi jonkun yksilön kohdalla olla murskaava vaikutus!Onnea lapsellesi ja sinulle,ettei kärpäsestä elämässänne kasvaisi härkänen!Ja te kaikki moraalin vartiat,piha poliisit ja toisten asioiden sotkijat,voitte kumartumatta nuolla mäkäräisten perseitä!Te ja elastinen omatuntonne ovat yleensä monen pahan tapahtuman alkulähde,mutta sitähän ei lakipykälien mukaan tarvitse laskea ja siihen te pahan puhumisenne perustattekin!Mutta kannattaa muistaa että kaikille löytyy suitset ja joskus niiden antajalta on vieyty kaikki,ja menty sen rajan yli kun millään ei ole mitään väliä!Silloin on parhaimmankin teistä turhaa hakea sitä oikeutta jota ette tunne kuin silloin kun se liittyy omaan elämään!Hieman empatiaa ja järkeä puheisiin,tekoihin ja muiden arvosteluun,ja jopa helpottaisi omakin vanteen puristus päässä eikä tarvitsisi ottaa minkään kokoista palkokasvia nenäänsä!
Nythän se hullu oikein innostui.
- 13³
Haloo itsellesi kirjoitti:
Ja poliisinpalvoja on oikea nimitys näille asennevammaisille ääliöille, jotka poliisia jumalanaan täällä palvovat. Heille kaikki poliisin arvostelu on antikristuksen työtä, suoraan perkeleestä. Heillä on jumalallinen oikeus haukkua kaikki, jotka poliisia hiukankin uskaltavat kritisoida. Poliisinpalvojat ovat ylimielisiä paskiaisia samoin, kuin heidän palvomansa poliisitkin. He kuvittelevat poliisien olevan kaikkitietäviä. Oikeasti poliisit ovat vain pikkunilkkejä !
SE ON VASTOIN MAAN TAPAA sekä kaikkia moraali ja käytösnormeja, että tungetaan asuntoon ilman lupaa tai kutsumatta.
- Ei saa
Olen joutunut samanlaisen tapauksen näkijäksi, lastani epäiltiin väärän ilmiannon perusteella. Asiasta tein jopa rikosilmoituksen. Poliisien nenän edestä vedin oven kiinni, että lasit helähti. "Pallopäät" jäivät päitään pyörittämään. Sanoin, että urkinta riittää ja painukaa vähän äkkiä näiltä kulmilta. Mitään asiaa heillä ei ole kenenkään kotiin.
- Kalmo
Sinun lastasi epäiltiin, oli ilmianto oikea tai väärä. Poliisin pitää tehdä työnsä, sillä on paha mennä etukäteen sanomaan mikä ilmianto on oikea ja mikä väärä.
Tämän viestiketjun aloittajan lapsi oli rikoksen todistaja, ei syylliseksi epäilty. Mitä väliä sillä siis oli, että poliisi toi lapsen kotiin ja piipahti samalla eteisessä kertomassa lapsen huoltajalle mitä on tapahtunut?
Luulenpa, että meteli olisi noussut siitäkin, jos poliisi olisi jättänyt lapsen yksin tapauksen jälkeen. - äiti ihmettelee
Hyvä...Juuri tätä hain..ajattelinkin että
poliisilla ei ole asiaa kenenkään kotiin,
sisälle asti. Olisivat asiansa sanoneet, kun
menen ovelle.
Kiitos vastauksesta ; Ei saa, ja hyvät jatkot :) - Kalmo
menen ovelle.
Kiitos vastauksesta ; Ei saa, ja hyvät jatkot :)Vastauksia tuli pilvin pimein, mutta sinä kelpuutit ehdottomaksi totuudeksi vain sen, joka oli samaa mieltä kanssasi...
Ihmettelen vain mitä väliä sillä oli, että konstaapelit piipahtivat eteisessäsi kun kyseessä oli sinun itsesi ja perheesi kannalta täysin viaton juttu.
Herää vaan sama kysymys joka mieleeni tulee aina kun joku vastustaa yksilön vapauden nimissä vaikkapa poliisin puhelinkuunteluoikeuksia tai työpaikan huumetestejä: Mitähän salattavaa tuolla ihmisellä on? - Poju
menen ovelle.
Kiitos vastauksesta ; Ei saa, ja hyvät jatkot :)Sun kysymykseen vastattiin ehkä joku 4310 kertaa, nyt ku tuli vastaus minkä halusit kuulla, sanoit että "kiitos, juuri tätä hain". Mutta ku vastaukset ei miellyttänyt, sanoit ettei kukaan tajua mitä selität...
- Eetu
Kyllä se pallopää jäi tässä tapauksessa oven sisäpuolelle.
- vaikea tilanne
menen ovelle.
Kiitos vastauksesta ; Ei saa, ja hyvät jatkot :)Äiti ihmettelee tyhmyyttään mutta ei huomaa olevansa tyhmä. Pulmallista.
- äidille
lapsesi, että hän itse omalla avaimellaan avasi oven ja poliisi seurasi häntä eteiseen/tuulikaappiin.
huusiko lapsesi sinua ovelle siksi, että et säikähtäisi liikaa poliisien näkemisestä?
entäpä jos se, joka toi lapsesi kotiin, olisi ollut naapurin setä, jonka kanssa sinulla on ollut "pientä peliä"? olisiko hän saanut tulla eteisen puolelle ilman "tutkintalupaa" kun lapsesi on avannut hänelle oven? vai syyttäisitkö häntäkin siitä että lapsi on turvallisesti kotona?- hullu
..joko mielenvikainen kokovartalo pervo tai sit täys dorka!Miten helvetissä sä saat jostain asiasta käännettyä tollasen pahansuopaisen asiattomuuden!!!Sulla ei käy pää kaikilla kennoilla ja voin sanoa ettei pelkkä käynti missään enää riitä sun kohdalla!Lääkityksen tarkastus veisi sut varmaan melko pitkäks aikaa melko kauas ihmisasutuksesta!Käytä nyt kaikki päivät mitä voit omaan elämääsi,sillä sä et varmaan enää kauaa kulje vapaana,on sen verran pahalla mallilla sun henkinen tasapainos!They comming to take YOU away,ha haa.....
- käsiraudat(N)
mikä niissä poliiseissa sitten niin peläytti sut että nostat tuollaisesta helvetinmoisen älämölön?jos kertaa lapsesi ei ollut tehnyt mitään rikosta vaan joutunut todistamaan sivusta sellaista mitä nyt onkaan nähnyt ja poliisit tuonut hänet turvallisesti kotiin.on se kumma että et paskaakaan välitä mitä lapsellesi on tapahtunut vaan riehut siitä kun poliisi on ollut eteisessäsi...JOTEN KERRO MIKÄ OIKEASTI TÄSSÄ SUN VOUHOTTAMISESSASI ON KYSE?iikk,naapurit on nähnyt..hui!
- Tuomari
Kun poikasi oli avaimella avannut oven , KIELSIKÖ hän poliisia tulemasta sisälle ? Jos ei kieltänyt niin poliisilla ( tai kennellä tahansa mukana tulevalla ) on oikeus seistä eteisessäsi.
- äiti ihmettelee
Siis onko se niin, että täytyy sanoa..
odota ulkopuolella, ja voi jättää sitten vaikka
oven auki..eli jos kieltää tulemasta sisälle,
niin silloin ei saa tulla. Tämä oliki uusi
asia minulle. - äiti ihmettelee..
Ihemettelen suuresti että kotiini voi tulla
ketä tahansa !!!! seisoskelemaan.. En usko asian
olevan niin. Siinähän rikotaan minun yksityisyyttäni !!!!
Mielestäni ketään, jolla ei ole avainta,
voi tulla kotiini !! - Tuomari
äiti ihmettelee.. kirjoitti:
voi tulla kotiini !!Etkö nyt ymmärtänyt, pojallasi on avain ja hän päästi poliisin sisään. Ei se ole vain sinun kotisi vaan myös poikasi koti, poliisi tuli siis pojan kotiin jolla oli avaimet.
- ihmettelen todellakin
voi tulla kotiini !!Olisit tyytyväinen, että sait lapsesi ehjin nahoin kotiin ja että joku huolehti kotiinpääsystä, kuin että jaksaisit möykätä siitä, että poliisi on käynyt kotonasi. Suurin osa vanhemmista olisi onnellisia siitä, että lapsi on turvallisesti kotona ja että joku selvittää heille sen, mitä on tapahtunut. Luulen, että poliisi tuli kotiisi ainoastaan selvittämään tilanteen ja tuomaan lapsen kotiin. So what!
Poliisi saa tulla ihmisen kotiin, jos virkatehtävät niin vaativat. Asunnon varsinainen tutkiminen taas vaatii kotietsintäluvan, mutta se on sitten eri asia. Kannattaisi tutkia hiukan Poliisilakia ja Pakkokeinolakia, joissa nämä asiat on selvitetty.
Siihen, että poliisi tulee asuntoon selvittelemään esim. perheriitaa, ei tarvita kotietsintälupaa, mutta siihen, että poliisi tulee etsimään asuntoon esim. huumeita tai anastettua omaisuutta, tarvitaan kotietsintälupa. Lue ne lakipykälät, niin asiat selviävät, toivottavasti. - .........
Tuomari kirjoitti:
Etkö nyt ymmärtänyt, pojallasi on avain ja hän päästi poliisin sisään. Ei se ole vain sinun kotisi vaan myös poikasi koti, poliisi tuli siis pojan kotiin jolla oli avaimet.
Koskeeko tämä asia myös ala ikäistä sisään päästäjää. Eikö heidän olisi pitänyt odottaa ovella äitiä. Ymmärrän äidin kysymyksen. Mutta sinun vastaus sisään tulo luvasta askarruttaa..
- Kalmo
......... kirjoitti:
Koskeeko tämä asia myös ala ikäistä sisään päästäjää. Eikö heidän olisi pitänyt odottaa ovella äitiä. Ymmärrän äidin kysymyksen. Mutta sinun vastaus sisään tulo luvasta askarruttaa..
12-vuotias lapsella on jo sanavaltaa omiin asioihinsa.
Jos ala-ikäinen vaikkapa opiskelija-asuntolassa asuva henkilö yrittää itsemurhaa ja joutuu psykiatriseen hoitoon, ei hoitohenkilökunta tai poliisi saa ilmoittaa asiasta hänen omaisilleen ilman nuoren lupaa.
Eiköhän sama päde tuohonkin. - maija
voi tulla kotiini !!Mielestäni kyllä nyt nostat hälyn ihan turhasta. 16v. tyttäreni poliisit toi kotiin ku oli kaupungilla humalassa ja en edes huomannu kuin monta metriä he olivat oven sisäpuolella. Päinvastoin olin ONNELLINEN että hänet tuotiin kotiin!!! Mitä siellä olis voinu tapahtua? Nuoret on nuoria mutta onneksi on fiksuja poliiseja jotka ei jättäny heitteille. Koita nyt selvitä tosta tragediasta ja pidetään tarkempaa huolta. Kaikkea hyvää. Maija
- Punapää
Kalmo kirjoitti:
12-vuotias lapsella on jo sanavaltaa omiin asioihinsa.
Jos ala-ikäinen vaikkapa opiskelija-asuntolassa asuva henkilö yrittää itsemurhaa ja joutuu psykiatriseen hoitoon, ei hoitohenkilökunta tai poliisi saa ilmoittaa asiasta hänen omaisilleen ilman nuoren lupaa.
Eiköhän sama päde tuohonkin.12- vuotias on alaikäinen. On sanavaltaa mutta sisään pääsyyn kodissa vanhempien päätettävissä. Mistä tuon itsemurhan repäisit esimerkiksi tähän. Eihän se liity mitenkään tähän asiaan edes vertailukelpoiseksi... Eikä hoitohenkilökunnan tarvitse kertoa potilaistaan poliiseille. Käännellään asiaa nyt oikein kunnolla. Titityy....
- Kalmo
Punapää kirjoitti:
12- vuotias on alaikäinen. On sanavaltaa mutta sisään pääsyyn kodissa vanhempien päätettävissä. Mistä tuon itsemurhan repäisit esimerkiksi tähän. Eihän se liity mitenkään tähän asiaan edes vertailukelpoiseksi... Eikä hoitohenkilökunnan tarvitse kertoa potilaistaan poliiseille. Käännellään asiaa nyt oikein kunnolla. Titityy....
Vetäisin sen esimerkkinä alaikäisen lapsen oikeuksista yleensä, ei se tosiaan ole ihan sama juttu kuin vieraan sisään päästäminen.
- toinen äiti
voi tulla kotiini !!... miksei ihmiset ota niille määrättyjä lääkkeitä..?
- minusta
Se, että poliisi astuu kodin ovesta sisään, ei tarkoita sitä, että poliisi tekee kotietsinnän. Tässä menee monilla puurot ja vellit sekaisin.
Jos poliisi astui kynnyksen yli ja kertoi, miksi lapsi on joutunut poliisin kanssa tekemisiin, niin ei kai se maata kaada. olisiko ollut parempi, että poliisi olisi kertonut rappukäytävässä asiansa ja naapureilla olisi ollut mahdollisuus kuulla kaikki? Tai että poliisi selvittä asiansa pihalla? Tuskin se poliisi alkoi siellä kotona kaappeja penkomaan.- alli
..sanontaa kun antaa pahalle pikkusormen,niin...
sama koskee poliisia!Kohta ei niille riitä eteinen,vaan astuvat porstuasta kammariin ja niin edespäin!Jos sinulla on halu päästää ketä vaan sisälle ilman sinun lupaasi,minusta sinun tehtäväsi ei ole arvostella jos toisella ihmisellä on toisenlaiset periaatteet!Kyllä minunkin kotiin kutsumatta ja ilman lupaani ei ole kenelläkään asiaa ei edes Suomen poliisiviranomaisella!Jos nyt sitten sinä ali reagoit ja olet yksi niistä kansalaisista jotka tukevat kuuntelulaitteiden asentamista koteihin!Olkoonkin rikollisia,mutta myös heillä on yksityiselämänsä ja se on mielestäni tärkeämpi kuin poliisin kuunteluoikeus!Poliisilla on jo oikeus televalvontaan,kyllä sen pitäisi riittää,vai onko poliisi niin onneton ettei niillä valtuuksilla pysty selvittämään rikoksia! - edellinen
alli kirjoitti:
sama koskee poliisia!Kohta ei niille riitä eteinen,vaan astuvat porstuasta kammariin ja niin edespäin!Jos sinulla on halu päästää ketä vaan sisälle ilman sinun lupaasi,minusta sinun tehtäväsi ei ole arvostella jos toisella ihmisellä on toisenlaiset periaatteet!Kyllä minunkin kotiin kutsumatta ja ilman lupaani ei ole kenelläkään asiaa ei edes Suomen poliisiviranomaisella!Jos nyt sitten sinä ali reagoit ja olet yksi niistä kansalaisista jotka tukevat kuuntelulaitteiden asentamista koteihin!Olkoonkin rikollisia,mutta myös heillä on yksityiselämänsä ja se on mielestäni tärkeämpi kuin poliisin kuunteluoikeus!Poliisilla on jo oikeus televalvontaan,kyllä sen pitäisi riittää,vai onko poliisi niin onneton ettei niillä valtuuksilla pysty selvittämään rikoksia!No turha sitten itkeä, että Suomessa huumeongelma kasvaa tai jos sinulta anastetaan kallis maastopyörä kellarista. Juuri näiden rikosten selvittämiseksi tuo varsinainen kotietsintä on mitä parhain keino. Ei sitä poliisia jaksa kiinnostaa tavallisten ihmisten koti tai arki muuta kuin silloin, kun he menevät virkatehtävälle ja sillonkin lähinnä turvallisuusnäkökohtien osalta ym. asiaan liittyvien juttujen taholta.
Ja jos poliisi syyllistyy ylilyöntiin, niin silloin asiasta pitää valittaa tai tehdä rikosilmoitus. Ja jos poliisi on huonosti toiminut, on hyvä, jos he osaavat pyytää anteeksi. Ei asia sen kummempi ole. Se on aika pieni marginaali, jotka poliiseista toimivat tahallisesti väärin. - hullu
edellinen kirjoitti:
No turha sitten itkeä, että Suomessa huumeongelma kasvaa tai jos sinulta anastetaan kallis maastopyörä kellarista. Juuri näiden rikosten selvittämiseksi tuo varsinainen kotietsintä on mitä parhain keino. Ei sitä poliisia jaksa kiinnostaa tavallisten ihmisten koti tai arki muuta kuin silloin, kun he menevät virkatehtävälle ja sillonkin lähinnä turvallisuusnäkökohtien osalta ym. asiaan liittyvien juttujen taholta.
Ja jos poliisi syyllistyy ylilyöntiin, niin silloin asiasta pitää valittaa tai tehdä rikosilmoitus. Ja jos poliisi on huonosti toiminut, on hyvä, jos he osaavat pyytää anteeksi. Ei asia sen kummempi ole. Se on aika pieni marginaali, jotka poliiseista toimivat tahallisesti väärin....nyt hyvä mies lukemaan!kysymyshän ei ollut kotietsinnästä vaan jostain ihan muusta!Mutta sinä se ajattelit kääntää asian siihen minkä ymmärrät ja jättää vastaamatta siihen mikä meni yli hilseen!Mitä helvetin tekemistä tämän alkuperäisen asian kanssa on esim.äidin suhteella naapurin setään!!!??Tai minun maastopyörällä,jollaista en edes omista!Tai huumerikollisilla tämän äidin kysymyksen kanssa!ÄLäkä torvi nyt vastaa millään kotietsintäjubinoilla,vaan puhu asiaa!
- edellinen
hullu kirjoitti:
...nyt hyvä mies lukemaan!kysymyshän ei ollut kotietsinnästä vaan jostain ihan muusta!Mutta sinä se ajattelit kääntää asian siihen minkä ymmärrät ja jättää vastaamatta siihen mikä meni yli hilseen!Mitä helvetin tekemistä tämän alkuperäisen asian kanssa on esim.äidin suhteella naapurin setään!!!??Tai minun maastopyörällä,jollaista en edes omista!Tai huumerikollisilla tämän äidin kysymyksen kanssa!ÄLäkä torvi nyt vastaa millään kotietsintäjubinoilla,vaan puhu asiaa!
Opettele sinä ajattelemaan laajemmin. Kuka helvetti on sanonut, että minä olen mies? Ja toiseksi vastasin ensimmisessä vastauksessani vähän kaikille, koska moni kuvittelee, että poliisi tekee heti kotietsinnän kun astuu ovesta sisään.
Toisessa vastauksessa vastasin Allille, joka epäili, että kun pahalle antaa pikkusormen, niin se vie koko käden. Tämä ymmärtääkseni viittasi siihen, että kun poliisin päästää astumaan kynnyksen yli, niin poliisi tutkii automaattisesti koko kämpän sängynalusia myöten.
Muista ottaa iltalääkkeet! - Tahvo
alli kirjoitti:
sama koskee poliisia!Kohta ei niille riitä eteinen,vaan astuvat porstuasta kammariin ja niin edespäin!Jos sinulla on halu päästää ketä vaan sisälle ilman sinun lupaasi,minusta sinun tehtäväsi ei ole arvostella jos toisella ihmisellä on toisenlaiset periaatteet!Kyllä minunkin kotiin kutsumatta ja ilman lupaani ei ole kenelläkään asiaa ei edes Suomen poliisiviranomaisella!Jos nyt sitten sinä ali reagoit ja olet yksi niistä kansalaisista jotka tukevat kuuntelulaitteiden asentamista koteihin!Olkoonkin rikollisia,mutta myös heillä on yksityiselämänsä ja se on mielestäni tärkeämpi kuin poliisin kuunteluoikeus!Poliisilla on jo oikeus televalvontaan,kyllä sen pitäisi riittää,vai onko poliisi niin onneton ettei niillä valtuuksilla pysty selvittämään rikoksia!...herää kysymys mitä salattavaa sinulla on kun niin äänekkäästi vastustat noin pikkujuttuja.
- hullu
Tahvo kirjoitti:
...herää kysymys mitä salattavaa sinulla on kun niin äänekkäästi vastustat noin pikkujuttuja.
..kuin tyhmä!Lueppa teidän kirjoituksia ja mieti sitten miksi en tahdo poliisin tulevan kotiini ilman perusteltua syytä!Nr.1:Te järestäin kuulostatte ilkeiltä,pahasuopaisilta ja ette välitä pätkääkään siitä mitä asia koskee tai jos sanoo asian olevan toisin niin te vaan jankutatte että kyllä on jotain väärää pelissä kun ei anna poliisin tulla kotiinsa!Te olette keskiverto kansalaisia niitä helvetin hyviä ja kunnollisia!Näette aina asioissa vain negatiivista ja olette erehtymättömiä!Ettekä missään nimessä kuuntele,jos yrittää kertoa asian oikeaa laitaa!Te näette vain sen oman pikku maailmanne ja jos joku mielipiteineen siitä poikkeaa,sillä on jotain salattavaa ja on heti leimattavasellainen tyyppi eri kastiin!Nimiteltävä sitä eikä missään nimessä kuunneltava mitä sillä on sanottavaa!Ja teistähän ne poliisitkin tehdään joten,voi vaan laskea millaisia ne ovat kun on vielä laki takana että voi toisia kytätä!Nr.2:olen joutunut poliisin kanssa tekemisiin 3 eri kertaa,koska tunnen ihmisiä jotka puuhastelevat lain rajoilla!En ole koskaan itse syyllistynyt mihinkään rikolliseen toimintaan,en ole saanut edes parkkisakkoa koskaan!Olen silti ollut 3 kertaa vangittuna ja jokaisella kerralla oikeudessa todettu syyttömäksi ja saanut valtiolta tuntuvat korvaukset vangitsemisista!Syyttömyyteni olisi ollut helppo myös poliisien todeta,mutta ei!Joka ainoa kerta on edetty oikeuteen asti ja sieltä saatu rahat!Mutta se ei korvaa mielestäni kokemaani vääryyttä!Minua ei häiritse kaltaistenne kunnon kansalaisten mielipiteet itsestäni,siitä viis veisaan,mutta teidän suppeat maailmanne kauhistuttavat!Riittäköön tämä tällä kertaa selvitykseksi!Taloudellisesti olen palkkioni saanut,nimenomaan poliisin ansiosta,te veronmaksajina korvaatte niiden tekemät mokat ja ne on n.100e/päivä,minun yhteenlaskettu pidätys aikani 3:lta eri kerralta n.100 päivää muita kuluja!Ja nuo rahat tullut vain ja ainoastaan siitä ettei poliisi ole toiminut asiallisesti ja tutkinut asiaa perinpohjin!
- edellinen
hullu kirjoitti:
..kuin tyhmä!Lueppa teidän kirjoituksia ja mieti sitten miksi en tahdo poliisin tulevan kotiini ilman perusteltua syytä!Nr.1:Te järestäin kuulostatte ilkeiltä,pahasuopaisilta ja ette välitä pätkääkään siitä mitä asia koskee tai jos sanoo asian olevan toisin niin te vaan jankutatte että kyllä on jotain väärää pelissä kun ei anna poliisin tulla kotiinsa!Te olette keskiverto kansalaisia niitä helvetin hyviä ja kunnollisia!Näette aina asioissa vain negatiivista ja olette erehtymättömiä!Ettekä missään nimessä kuuntele,jos yrittää kertoa asian oikeaa laitaa!Te näette vain sen oman pikku maailmanne ja jos joku mielipiteineen siitä poikkeaa,sillä on jotain salattavaa ja on heti leimattavasellainen tyyppi eri kastiin!Nimiteltävä sitä eikä missään nimessä kuunneltava mitä sillä on sanottavaa!Ja teistähän ne poliisitkin tehdään joten,voi vaan laskea millaisia ne ovat kun on vielä laki takana että voi toisia kytätä!Nr.2:olen joutunut poliisin kanssa tekemisiin 3 eri kertaa,koska tunnen ihmisiä jotka puuhastelevat lain rajoilla!En ole koskaan itse syyllistynyt mihinkään rikolliseen toimintaan,en ole saanut edes parkkisakkoa koskaan!Olen silti ollut 3 kertaa vangittuna ja jokaisella kerralla oikeudessa todettu syyttömäksi ja saanut valtiolta tuntuvat korvaukset vangitsemisista!Syyttömyyteni olisi ollut helppo myös poliisien todeta,mutta ei!Joka ainoa kerta on edetty oikeuteen asti ja sieltä saatu rahat!Mutta se ei korvaa mielestäni kokemaani vääryyttä!Minua ei häiritse kaltaistenne kunnon kansalaisten mielipiteet itsestäni,siitä viis veisaan,mutta teidän suppeat maailmanne kauhistuttavat!Riittäköön tämä tällä kertaa selvitykseksi!Taloudellisesti olen palkkioni saanut,nimenomaan poliisin ansiosta,te veronmaksajina korvaatte niiden tekemät mokat ja ne on n.100e/päivä,minun yhteenlaskettu pidätys aikani 3:lta eri kerralta n.100 päivää muita kuluja!Ja nuo rahat tullut vain ja ainoastaan siitä ettei poliisi ole toiminut asiallisesti ja tutkinut asiaa perinpohjin!
No tulihan se sieltä... Helpottiko?
- Kalmo
hullu kirjoitti:
Onkin sitten edessä se kysymys, että miksi poliisi yleensä vierailisi luonasi, ellet ole itse heitä kutsunut tai antanut syytä vierailulle? Minulla ei ole tuollaista asennetta kuin sinulla, mutta ei poliisi ole kertaakaan vielä soitellut ovikelloani.
Tässä asiassa on kärpäsestä tehty täysi härkänen. Kysehän oli alunperin vain siitä, että poliisit olivat niin ilkeitä, että saattoivat rikoksen todistaneen lapsen kotiin saakka ja piipahtivat eteisessä sen verran, että kertoivat äidille mistä on kyse. Hyi hyi poliisisetiä, että kehtasivat.
Äidillä, joka ketjun alulle laittoi on kyllä pieni asenneongelma. Hän metelöi siitä, että poliisi kävi sisällä kertomassa tapahtuneesta, mutta ei tunnu pätkääkään olevan huolissaan siitä, saiko hänen lapsensa jonkin trauman siitä, että joutui todistamaan jotain ikävää. - salli
Kalmo kirjoitti:
Onkin sitten edessä se kysymys, että miksi poliisi yleensä vierailisi luonasi, ellet ole itse heitä kutsunut tai antanut syytä vierailulle? Minulla ei ole tuollaista asennetta kuin sinulla, mutta ei poliisi ole kertaakaan vielä soitellut ovikelloani.
Tässä asiassa on kärpäsestä tehty täysi härkänen. Kysehän oli alunperin vain siitä, että poliisit olivat niin ilkeitä, että saattoivat rikoksen todistaneen lapsen kotiin saakka ja piipahtivat eteisessä sen verran, että kertoivat äidille mistä on kyse. Hyi hyi poliisisetiä, että kehtasivat.
Äidillä, joka ketjun alulle laittoi on kyllä pieni asenneongelma. Hän metelöi siitä, että poliisi kävi sisällä kertomassa tapahtuneesta, mutta ei tunnu pätkääkään olevan huolissaan siitä, saiko hänen lapsensa jonkin trauman siitä, että joutui todistamaan jotain ikävää....sulle!Olet kertakaikkiaan hauska suorastaan naurettava ääliömäisine juttuines!
- Kalmo
salli kirjoitti:
...sulle!Olet kertakaikkiaan hauska suorastaan naurettava ääliömäisine juttuines!
Aivan rauhassa vaan. On se kiva saada pientä virnetä edes jonkun jurottajan naamaan!
- MrHedengrön
Tahvo kirjoitti:
...herää kysymys mitä salattavaa sinulla on kun niin äänekkäästi vastustat noin pikkujuttuja.
Poliisi on by definition yhtä vastenmielinen ja turha kuin ovelta ovelle pölynimurikauppias.
- 5rtergrje
hullu kirjoitti:
Voitko laittaa vaikka oikeudenkäyntien diarinumerot niin voidaan tarkistaa puhutko totta vai ei?
- äidille
Eikö ole mukavampaa kun poliisi keskustelee teidän perheen asioista asunnossa, eikä juttele niistä rapussa, missä kuitenkin kaikki uteliaat naapurit kuuntelee korva ovessa.
- äiti ihmettelee
Kuule! Mulla on ihan sama mitä naapurit kuulee
tai näkee, totuutta kuulevat ja näkevät.Mutta
asiat kyllä matkan varrella muuttuvat..ja tosi
pahasti. Mutta pääasia on se, että minä tiedän
mitä miedän perheessä on tapahtunut..ja juoruja
mä en kuuntele ! ja olisihan poliisi voinut odottaa oven ulkopuolella siihen saakka kun
pyydän häntä sisälle, jos asia olisi ollut sellainen että en halua muiden kuulevan. Mutta ei. sisään vaan suurin askelin..helvetti että
ottaa vihaksi !! - Psykiatri
mä en kuuntele ! ja olisihan poliisi voinut odottaa oven ulkopuolella siihen saakka kun
pyydän häntä sisälle, jos asia olisi ollut sellainen että en halua muiden kuulevan. Mutta ei. sisään vaan suurin askelin..helvetti että
ottaa vihaksi !!Ihmettelvä äiti
Tiesitkö, että henkilö, joka itse ajattelee pahaa toisista, mutta ei kykene käsittelemään tällaisia motiiveja sisällään, pyrkii siirtämään ne johonkin ulkopuoliseen henkilöön, johon voi sitten kohdistaa vihaansa ja halveksuntaansa tätä siirtämäänsä "pahaa" kohtaan.
Tätä siirtymää sanotaan projektiiviseksi identifikaatioksi. - ........
ottaa vihaksi !!Ymmärrän äitiä. Kyllä minunkin mielestäni olisi ollut ammatillista ja fiksua sääntöjen mukaan KYSYÄ LUPAA tulla sisälle. En minäkään ymmärrä että laukataan yksityis asuntoon tosta noin vaan. Miksi ihmiset eivät osaa vastata siihen mitä kysytään. Hassua.
- "normaali" kotiäiti
ottaa vihaksi !!Säälittää vähän alaikäisen lapsen puolesta, että millaiset kotiolot hänellä on, kun äiti ylireagoi siitä että lapsi tuodaan turvallisesti kotiin. Tosin moinen poliisivastaisuus viestii siitä, että valitettavasti äidillä on ollut jo pidemmän aikaa
poliisitoiminnasta ja lainvalvonnasta negatiivinen kuva, ilmeisesti omasta toiminnasta johtuen.
Ei kukaan "normaali" kotiäiti moisesta hermostuisi. Potuttaahan se tietysti kammeta sängystä kesken makoisan krapulan vieraitten tuloon.
Toivottavasti lapsi osaa jo ajatella omilla aivoillaan sen verran, ettei ime äidin oppeja nielemättä.
PS. mielenkiintoista, että nimim "hullu" ja "äiti ihmettelee" käyttävät virkkeittensä lopussa molemmat likimain pelkkiä huutomerkkejä ja useampia kuin yhtä kysymysmerkkiä. Psykologisesti huolestuttavaa, liekö sama diagnoosi kummallakin... - ei sulle
"normaali" kotiäiti kirjoitti:
Säälittää vähän alaikäisen lapsen puolesta, että millaiset kotiolot hänellä on, kun äiti ylireagoi siitä että lapsi tuodaan turvallisesti kotiin. Tosin moinen poliisivastaisuus viestii siitä, että valitettavasti äidillä on ollut jo pidemmän aikaa
poliisitoiminnasta ja lainvalvonnasta negatiivinen kuva, ilmeisesti omasta toiminnasta johtuen.
Ei kukaan "normaali" kotiäiti moisesta hermostuisi. Potuttaahan se tietysti kammeta sängystä kesken makoisan krapulan vieraitten tuloon.
Toivottavasti lapsi osaa jo ajatella omilla aivoillaan sen verran, ettei ime äidin oppeja nielemättä.
PS. mielenkiintoista, että nimim "hullu" ja "äiti ihmettelee" käyttävät virkkeittensä lopussa molemmat likimain pelkkiä huutomerkkejä ja useampia kuin yhtä kysymysmerkkiä. Psykologisesti huolestuttavaa, liekö sama diagnoosi kummallakin...miksi pitää vähäpätöisestä asiasta tehdä näin suuri numero? sulle "äiti" suosittelisin vahvaa lääkitystä, mahtaako lapsellasikaan olla päässä mitään, kun on siunaantunut tuollainen äiti! hah hah.. vitun idiootti..
- kyttä
ottaa vihaksi !!nyt sitten jo näitkin, että poliisi tuli oikein isoin askelin sisään...
Tottakai poliisi saa tulla sisään asiansa toimittamaan, poikasi hänet päästi sisään/ tuli poikasi kanssa.
Ajatteleppa että mm talonmiehellä, vuokranantajalla ym on oikeus tulla asuntoosi..
(ei tietenkään ihan noin vain, mutta jos esim joku vesivahinko sattunut yläkerrassa, voivat tulla ihan yht'äkkiä, olit kotona tai et.)
entäs jos sinulla on tulipalo.. palomiehet varmaankin odottavat oven takana, kunnes tulet kutsumaan heidät sisään.. ja ambulanssi...
huh huh...
- Äly hoi
Voisit huolehtia paremmin lapsestasi ettei poliisin tarvitse sitä tehdä. Ja kehtaat vielä nostaa poliisin toiminnasta tolkuttoman metelin. Häpeä helvetti, jos edes osaat!
- .......
Edelleenkään ei ole palstalla vastattu kysymyksiin.
Ala ikäisen lapsen vanhemmilta tai vanhemmalta tulisi kysyä lupaa astua sisälle. Eihän lapsi ollut tehnyt rikosta. Tarvitseeko äidin vihata poliiseja jos hän haluaa tietää faktat. Pysyttäisiin asiassa.
Itse kunnioitan virkavaltaa. Mutta pitää muistaa toimia oikein mikäli ei ole hätä kyseessä. Täällä vain pohditaan äidin psykologista suhdetta poliiseihin. Hohhoijaa.- äiti ihmettelee.
Minä kyllä olen iloinen että on poliisit jotka
tuovat lapset kotiin ja pitävät huolen järjestyk-
sestä...En todellakaan VIHAA POLIISEJA !
MUTTA KYSYMYKSENI TODELLAKIN OLI:
SAAKO POLIISI TULLA KOTIIN SISÄÄN !!!
en ole kysynyt huumeista enkä etsintäluvista
enkä kuinka hoidan lapseni jne... - Virkaveli
äiti ihmettelee. kirjoitti:
enkä kuinka hoidan lapseni jne...Poliisit saavat tulla sisään, jos virkatehtävä niin vaatii. Jos ei vaadi, niin on kohteliasta, että poliisit kysyvät, että sopiiko tulla. Jos ei sovi, niin ei saa tulla. Minun on vaikeaa täältä puolelta konetta arvioida sitä, oliko kyseisillä poliiseilla sisääntulon vaativa virkatehtävä käynnissä.
Saattaa olla, etteivät kyseiset poliisit tarkoittaneet sisään tulemisella mitään pahaa ja ajattelemattomuuttaan astuivat kynnyksen yli. Tai että he tosiaan ajattelivat, että on kohteliaampaa selvittää asia neljän seinän sisäpuolella ilman naapureita. Pyydän virkaveljieni puolesta anteeksi mahdollista huonoa käytöstä.
Toivottavasti vastaus tyydyttää. - äiti ihmettelee..
Virkaveli kirjoitti:
Poliisit saavat tulla sisään, jos virkatehtävä niin vaatii. Jos ei vaadi, niin on kohteliasta, että poliisit kysyvät, että sopiiko tulla. Jos ei sovi, niin ei saa tulla. Minun on vaikeaa täältä puolelta konetta arvioida sitä, oliko kyseisillä poliiseilla sisääntulon vaativa virkatehtävä käynnissä.
Saattaa olla, etteivät kyseiset poliisit tarkoittaneet sisään tulemisella mitään pahaa ja ajattelemattomuuttaan astuivat kynnyksen yli. Tai että he tosiaan ajattelivat, että on kohteliaampaa selvittää asia neljän seinän sisäpuolella ilman naapureita. Pyydän virkaveljieni puolesta anteeksi mahdollista huonoa käytöstä.
Toivottavasti vastaus tyydyttää.Hei
Asiaa tänään kyselinkin ja minulle vastattiin
juuri noin kuin sinäkin vastaat ja meidän tapauk-
sessa olisi ollut kohteliasta kysyä, sopiiko
tulla sisään...ja uskon että olisin sanonut,
kyllä voi tulla..mutta siitä en tykkää että
kotiini tullaan noin vain.
Kiitos kuitenkin sinunkin vastauksestasi.
Anteeksi saa virkaveljesikin, mutta toivoisin
silti että välillä muistutettaisiin käytöstavoista.
Hyvät viikonloput kaikille, kaikesta huolimatta! - punapää
Virkaveli kirjoitti:
Poliisit saavat tulla sisään, jos virkatehtävä niin vaatii. Jos ei vaadi, niin on kohteliasta, että poliisit kysyvät, että sopiiko tulla. Jos ei sovi, niin ei saa tulla. Minun on vaikeaa täältä puolelta konetta arvioida sitä, oliko kyseisillä poliiseilla sisääntulon vaativa virkatehtävä käynnissä.
Toivottavasti vastaus tyydyttää.Kiitokset sinulle! Minäkin olen tyytyväinen vastaukseesi. Olet ensimmäinen asiallinen ja ammatillinen virkaveli joka ymmärsi tulkita kysymykset oikein. Tuota minäkin odotin. Hyvä vastaus! Valitettavasti täällä vastauksia on sadellut hyvinkin epäasiallisia.. Hyvää viikonloppua sinulle t. sisar valkoinen
- Cop
äiti ihmettelee. kirjoitti:
enkä kuinka hoidan lapseni jne...No voi jumalauta!!!!!
tuskin se hirveesti haittas jos se vähänsun eteistä kulutti!!!!!
Eikä kyse ollut mistään etsinnästä!!!!
Lasta käy sääliks ku on tollanen urpo äitinä!!!!
Ootvarmaan jo naapurin martoille käyny kauhistelemassa kuinka hirveetäse oli!!!!!! - minna
Cop kirjoitti:
No voi jumalauta!!!!!
tuskin se hirveesti haittas jos se vähänsun eteistä kulutti!!!!!
Eikä kyse ollut mistään etsinnästä!!!!
Lasta käy sääliks ku on tollanen urpo äitinä!!!!
Ootvarmaan jo naapurin martoille käyny kauhistelemassa kuinka hirveetäse oli!!!!!!Sun kaltaisille ääliöille on jo tuhanteen kertaan vastattu,joten tuut vähän jälkijunassa!Oletko hidas vai tyhmä!?
- ======
Kenelläkään ei ole oikeutta tunkeutua kenenkään kotiin. Oven voi vetää kiinni kuuntelematta sanaakaan
- ihanaa leijonat
Juu jos ovea avaava äiti tai isi tai veli, sisko, kuka vaan on päihdyksissä minne lasta ollaan tuomassa omaisten huomaan poliisi tarkistaa tilanteen ja ovi jää auki kunnes selviää millaiseen rubukämppään lasta ollaan viranomaisen toimesta tuomassa. Potuttaako viranomaisen ylivaltaisuus typeryyteesi nähden noin paljon? Soitto sossuun mutkistaa elämää.
- jedulis
Voi kauheeta! Ongelma taisi olla sinulle se, että naapurit voivat vaikka nähdä:)
- kikulis
Ei, poliisi ei koskaan saa, ja sekös niitä widuddaa.
- *Trööt*
Oletko niitä äitejä,jotka uskovat aina niitä lapsukaisten sinisilmäisiä selityksiä: mää mitään oon tehnyt......... Herääpä todellisuuteen ajoissa, ettet taita nilkkaasi pudotessasi tosi korkealta maan pinnalle. Poliisi ei todellakaan ilman syytä ala roudata pentuja kotiin, ensinnäkään siihen ei ole aikaa, toisekseen ei yhtään ylimääräistä partiota tällaiseen pr-toimintaan.
Tottakai poliisilla on lupa tulla kotiin sisälle, jos siihen löytyy syy, kyse ei ole samasta asiasta kuin kotietsintä, HÖLMÖT!!!!! - dsvgrhg4
Kuka ihme näitä yli kahdeksanvuotta vanhoja ketjuja oikein nostaa kuolleista.. Pff...
- cismet
Hauska lukea ajankohtaisia juttuja. Lakikaan ei ole muuttunut näiltä osin miksikään. Poliisi tulee edelleen asuntoosi. Jos ahdistaa ottaa vaan lääkettä.
- arkeologit asialla
LOL, ja vielä kun poliisihenkilöltä on saatu kahdeksan vuotta sitten tähän asiallinen vastaus ja kaikki ovat tyytyväisiä.
- äitikö?
Olen kasvattanut omat lapseni siten, että poliisin ei tarvitse kuskata heitä kotiin. Mieti sitä ennen näitä tyhmiä kysymyksiäsi ja katso peiliin!
- Anonyymi
Todennäköisesti poliisin ajatuksena on ollut tarjota vaihtoehtoa, että voit keskustella kyydityksen syystä ilman, että naapurit ovat kuuntelemassa keskustelua.
Poliisille voi tällaisessa tilanteessa vastata, että voi tulla eteiseen, mutta etsintää ei saa tehdä. Se saako poliisi ilman lupaa astua kynnyksen yli eteiseen, jos lapsi on omalla avaimellaan ensin avannut oven onkin jo vaikeampi kysymys.
Jos poliisi näkee ikkunasta tai ovesta sisällä jotain, jonka seurauksena on todennäköisin syin syytä epäillä vakavasta rikoksesta (esim. huumeainepussukoita), niin silloin poliisi saa käsittääkseni tehdä kotietsinnän omalla harkinnallaan. Jos kotietsintä osoittautuisi myöhemmin vääräksi, niin todennäköisesti oikeus määräisi tällöin etsinnän tehneelle poliisille sakkoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791